Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473326
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym>
Vloženo Pátek, 21. září 2007 @ 16:30:44 CEST Vložil: Bolek

O Bibli poslal demagog

Ahoojky Gregory,

K Listu Galatskym> List Galatskym je o obrizce. Pavel pise, ze kdo prijme obrizku, je zavazan dodrzovat cely zakon, vcetne sobot a dalsich prikazani. Toto dodrzovani mu vsak nic neprinese, naopak, vzdali od neho Milost Kristovu. Ale, kdyz treba zjistis, ze neni dobre jist veprove a prestanes ho jist, to z tebe judaistu neudela. Kdyz prijdes na to, ze je dobre pro tvuj vztah s Kristem si oddelit jeden den, posvetit jej, treba sobotu, ve kterem tu budes primo jen pro sveho Pana, aby jsi s nim rozmlouval a vecerel, kdyz si udelas jeden cely den cas pro Pana, to z tebe judaistu nedela. List Galatskym je o prijmuti obrizky.

Je neco jineho dodrzovat predpisy, nebot jsi zavazan je dodrzovat a neco jineho je dodrzovat jej svobodne. List Galatskym je o prijeti obrizky, to se netyka adventisu...

Smrt se prinasi, kdyz Satan Bozi Slovo vyklada a ty jeho vyklad prijmes a budes podle neho zit, ne, kdyz Bozi Slovo cituje. Bozi Slovo nikdy nemuze prinest smrt, protoze je Zivot.

Slovo nemuze byt bez Ducha, nebot sam je Duchem. Citat Pavla, na ktery narazis, je o pristupu k Pismu. Kdyz se forma, pismenka, povysi nad obsah, nad Ducha. Kdyz se napriklad rekne, ze prikazani o mlaceni obili se tyka jen dobytku. Nebo kdyz Slovo vezmes jako mrtve a neaplikujes ho do aktualni situace. Napriklad kdyz prohlasis, ze 14 kapitola listu rimanum je jen a pouze o jidle a ne o vztazich mezi krestany s odlisnym nazorem. Takova to litera opravdu zabiji. Opet se jedna o vykllad, o vyklad Pisma, ktere je odtrzeno od Ducha a od Zivota.

Lev 23,20 neni o Slovu Bozim, v 1 kor 2,12 se Slovo Bozi nevztahuje k duchovnim vecem, ale ke Slovum Ducha (vysvetliim nize), 1 kor 9,11 nemluvi o vecech, ale o setbe, t.j. o Zivotu, Ef 1,10 se tyka o "vecech" v prenesenem slova smyslu, viz nize, neni to o Slovu Bozim (Slovo Bozi, nebot je Bozi, jiz je v jednote s Kristem, neni treba jej privadet) a v listu Zidum se jedna take o slovo vec v prenesenem slova smyslu, navic si vsimni slova "nepohnutelny". Ani necisty duch nemuze pohnout s prisahou Boha. Prisaha je akt, vec v prenesenem slova smyslu, Bozi Slovo o prisaze a o aktu je Bozim Slovem. Bozi Slovo pri tomto aktu je Bozim Slovem. Zde se jedna o slovo "vec" ve smyslu akt, "case" v anglictine, pripad.Jako kdyz je ten ci onen obzalovan v pripadu, ve veci, te a te. Neco jineho je "vec, pripad" a neco jineho je obzaloba popisujici tu vec, ten pripad.

Slovo Bozi popisuje veci, popisuje lidi, hrich, rostliny, zvirata, Bozi Slovo ukazuje veci, ukazuje hrisnost, slavu, mesta, atd. Ale Slovo Bozi neni ani clovekem, ani hrichem, ani rostlinou, ani zviretem, ani veci. Slovo Bozi je Duch a je Zivot.

Obvineni z lehkomyslnosti si nechej od cesty.

Mej se pekne.
VM.


Podobná témata

O Bibli

"Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt;" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 21. září 2007 @ 20:11:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Demagogu,

List Galatským není jen o obřízce, jak nám ukazuje například nsledující verš:

Galatským 3,3
To jste tak pošetilí? Začali jste žít z Ducha Božího, a teď spoléháte sami na sebe?


Apoštol nemluví o spoléhání jen na obřízku, ale rozšiřuje problém na "spoléhání sami na sebe". Podobně, jako se případ mlácení obilí, jak uvádíš, netýká jen dobytka, tak se ani list Galatským netýká pouze spoléhání se na obřízku, ale týká se spoléhání se na cokoliv jiného než na oběť Ježíše Krista na Golgotě.

Galtaští poněkud připomínají ŘKC. Veřili v Krista, ale ještě k tomu chtěli sami něco ze sebe přidat. A apoštol je důrazně varuje.


r  



Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pátek, 21. září 2007 @ 20:43:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
…a samozřejmě je twento list Galackým také proti zákonictví, neboli  varování před odběhnutím od obdržené milosti (skrze víru v Kristovo evangelium), zpátky ke skutkům zákona, ať už jde o obřízku, sobotu, novoluní, nebo každou zásluhu, která by si nárokovala přidružit se k výkupní oběti kříže. Úžasné je, že evangelium nedává žádný prostor pro lidské zásluhy a pýchu, která by si jednoho dne mohla nárokovat, že Bůh je nám také něco dlužen! Ta věc je tak závažná a nekompromisní, že každý kdo by hlásal jiné evangelium přídavných lidských zásluh…jak píše Pavel:“budiž proklet“. Avšak netýká se jen katolíků, jen jsou asi první na ráně.


]


Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 26. září 2007 @ 17:37:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Pattre,

je tedy podle tebe něco, co si lze u Boha zasloužit, pro co být před Pánem něčeho HODEN?


]


Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Středa, 26. září 2007 @ 22:41:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle je, Gregu,

skutečná ohavnost před Bohem - chtít po někom, aby mluvil něco podle sebe. Proč někoho svádíš k tělesnosti, k chlubení se podle těla?! Měl by ses Hynkovi omluvit.

SV



]


Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. září 2007 @ 12:16:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


SV,

ale no tak, ty také mluvíš podle sebe. Nebo si snad myslíš, že skrze tebe mluví 100% Pán Ježíš? To snad ne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Čtvrtek, 27. září 2007 @ 12:38:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

netvrdím, že skrze mne 100% mluví Pán Ježíš. Ale nikdy po nikom nechci, aby on mluvil sám podle sebe a to je rozdíl.

SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. září 2007 @ 13:13:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


SV,

pouze zbytečně slovíčkaříš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 29. září 2007 @ 19:34:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

výzva bratra bratru, aby se omluvil jinému bratrovi, vůči němuž se provinil, je slovíčkaření? Nebo spíš tvoje snaha odvést pozornost od sebe jinam?! Už jsem si všiml, že se za svá provinění neomlouváš a to o něčem svědčí. Přinejmenším o tom, že nejsi pokorný člověk, který by mohl přjmout od Boha milost pokání jako dar, který Bůh pokorným lidem dává, kromě jiného proto, aby si je mohl použít. Jak známo pyšným - tedy těm, kteří si myslí, že jsou spravedliví (dodejme - ve skutečnosti samospravedliví) - se Bůh protiví, tzn. je proti nim. Amen.

SV


]


Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 10:46:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregu,
moc nerozumím kam s tou tvou otázkou míříš, ale odpovím ti raději z některých pasáží z tohoto listu Galatským,
Např. z  Ga 2/15-21 vyplývá, že obhajoba evangelia vyznávající ospravedlnění skrze víru Krista, nikoliv ze skutků zákona, v podstatě  navazuje na list Římanům 3/20-21,28 4/5. Přestože ze skutků zákona nebude nikdo ospravedlněn, ale samozřejmě evangelium milosti nepodporuje hřích. Člověk ve víře v Krista je mrtev pro zákon, ale živ pro Boha, což je zavazující. Můj život mi již nepatří, ale dávám jej k dispozici Pánu, aby v něm mohl žít Kristus. Touto milostí se nesmí pohrdat, protože kdyby bylo možno dojít spásy skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná.

Jak bylo řečeno Pavlovo list Galackým je Listem evangelia svobody v Kristu proti zákonictví (chceš-li zásluhám - být před Pánem něčeho HODEN - na základě zákona), neboli  varování před odběhnutím od obdržené milosti (skrze víru v Kristovo evangelium), zpátky ke skutkům zákona, ať už jde o obřízku, sobotu, novoluní, nebo každou zásluhu, která by si nárokovala přidružit se k výkupní oběti kříže.

Ga 3/6–18 zdůrazňuje pro křesťany jistou prioritu smlouvy Boha s Abrahamem před zákonem Mojžíšovým, proto: „spravedlivý bude žít z víry“,  totiž Kristus nás přímo vykoupil z kletby zákona tím, že se nechal zástupně přibít na dřevo. Bůh  splnil v Kristu svůj slib daný Abrahamovi. Proto se z tohoto požehnání a zaslíbení budou radovat ti, kdo žijí z víry v Krista. Ti kdo své naděje vkládají do rukou zákona, se zároveň vystavují, že jeho nedodržením spadnou pod jeho kletbu.  Kdežto Kristus svou smrtí na kříži nesl na sobě Boží kletbu místo svého lidu.

Uvedu ještě příklad z Ga 5/1-12 . Naší svobodu vydobyl Kristus a mi k ní přistupujeme skrze víru, nikoliv skrze skutky. Kdo chce dojít  ospravedlnění na základě zákona, pozbyl milost, Rozhoduje tedy naše víra ( v níž mocí Ducha očekáváme spravedlnost), která se uplatňuje láskou (Ř 2/26-27). Kvůli tvrzení že obřízka není nutná je Pavel také pronásledován. Kdyby proti obřízce nekázal,  bylo by odstraněno pohoršení kříže.



]


Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 17:44:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zdravím Pattre,

ale jak si vysvětlíš tato slova Pána Ježíše:

Matouš 10:37 Kdo miluje otce neb matku více nežli mne, neníť mne hoden; a kdož miluje syna nebo dceru více nežli mne, neníť mne hoden.

Matouš 10:38 A kdož nebéře kříže svého a nenásleduje mne, neníť mne hoden.

Matouš 22:8 Tedy řekl služebníkům svým: Svadba zajisté hotova jest, ale ti, kteříž pozváni byli, nebyli hodni.

Lukáš 20:35 Ale ti, kteříž hodni jmíni budou dosáhnouti onoho věku a vzkříšení z mrtvých, ani se ženiti budou ani vdávati.

Lukáš 21:36 Protož bděte všelikého času, modléce se, abyste hodni byli ujíti všech těch věcí, kteréž se budou díti, a postaviti se před Synem člověka.

Zjevení Janovo 3:4 Ale máš některé osoby i v Sardis, kteréž neposkvrnily roucha svého, protož budouť se procházeti se mnou v bílém rouše; nebo jsou hodni.



V tom je velká slabina protestantismu, že nerozlišuje mezi vírou a skutky a že nezná význam skutků v životě věřícího, a jakoby neviděl fakt, že i věřící budou souzeni podle skutků před soudnou stolicí Krista a že podle výsledku tohoto soudu buď vstoupí za odměnu do Kristova 1000-letého Království ( netýká se věčné spásy! ) nebo nevstoupí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:18:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,
 ty biblické verše co cituješ si vykládám tak, jak jsou napsané. Nepotřebuji s nimi nějak kejklit, nebo vytvářet pracnou teologii, abych měl vše v mozaice vlastní rozumnosti. Mám zato, že nejsou vůbec v rozporu s tím co píšu. Nemíchej jablka a hrušky (to kejklíř zvládne).

To co jsem ti napsal je biblické, nebo nebiblické? Když nebiblické, tak v čem? To mě potom vážně zajímá, protože se jedná o věci myslím zásadní.

Pokud chceš slyšet, že víra bez skutků je mrtvá, tak to platí. Avšak  Pavlovo teologii spásy a evangelium milosti to nevylučuje.

Porovnej jen tyto verše:

List Jakubův 2:17  „Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá.
18  Někdo však řekne: "Jeden má víru a druhý má skutky." Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích.“,  s Pavlovo listem do Efezu 2:8  „Milostí tedy jste spaseni skrze víru.9  Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.10  Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.“

Víra sama působí dobré (Bohem připravené) skutky, tedy skutky víry Ga 5/6. Jde tedy o skutky v úzkém propojení se spasitelnou vírou, protože bez víry jsou lidské „dobré“ (sebelépe myšlené)  skutky nedostačující k nějaké záchraně před soudem (Kol 1/21-23) , proto je východisko v tom požadovaném skutku Jan 6:28  Řekli mu: "Jak máme jednat, abychom konali skutky Boží?"
29    Ježíš jim odpověděl: "Toto je skutek, který žádá Bůh: abyste věřili v toho, koho on poslal."
Nicméně nestavím nějak vyostřeně víru proti skutkům, ale proti skutkům zákona. A o tom je také Pavlův list   Galatským jako v 2:16  víme však, že člověk se nestává spravedlivým před Bohem na základě skutků přikázaných zákonem, nýbrž vírou v Krista Ježíše. I my jsme uvěřili v Ježíše Krista, abychom došli spravedlnosti z víry v Krista, a ne ze skutků zákona. Vždyť ze skutků zákona `nebude nikdo ospravedlněn´.

Ty řešíš slabinu protestantismu, ale k reformaci se jistě hlásíš, nebo ne? Jako že další kapitolou může být soud věřících před soudným stolicem Kristovým dle  skutků v životě  věřícího Křesťana ( ve významu  vstupenky do 1000-letého Kristova království?) No už jsem zvědav na tvé výklady Gregu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 10:20:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Pattre,

podle vás charismatiků je spavedlnost jen skrze víru a podle toho je někdo buď hoden nebo nehoden. Jestliže tyto složité věci nebudeš rozebírat a rozjímat nad nimi, nikdy se nedobereš pravdy.

Velmi těžce, jestli vůbec budeš pak vykládat třeba Mt 19,29 - zde se zdá, že věčný život obdrží ten, kdo opustí všechno. To by znamenalo, že se získává skrze skutky.

Pro vás se víra a skutky slévají, tak jako se slévá Království Kristovo na této původní zemi ( časově omezené ) s věkem věčnosti.

Nerozlišujete mezi VĚČNOU SPÁSOU a ODMĚNOU. Zatímco věčnou spásu vydobyl Kristus na kříži a my se toho nemůžeme nijak dotknout, protože je to neodejmutelný dar, tak svoji ODMĚNU ve formě Království můžeme ztratit právě skrze své skutky, resp. když naše víra bude neplodná a naše skutky nebudou posouzeny před soudnou stolicí Krista jako PLNÉ před Bohem, tedy jestliže jsme bránili Boží vůli, a Božím skutkům, které pro nás Bůh připravil ( Zj 3,1-5 ). A v tomto případě přijde nejen ztráta odměny, ale i trest ( viz. slova Páně o pobytu věřících v žaláři, dokud vše nezaplatí, v ohni, zranění od drhé smrti apod. )

Toto učení, které je v NZ vám charismatikům úplně chybí a vaše učení je tím pouze neúplné, částečné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 13:49:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregu,
myslím že se naprosto zbytečně čílíš a zároveň mi velmi manipulativně podsouváš něco co jsem neřekl. Neventiluj si na mě své myšlenkový teologicko-válečnický konspirace které se ti odehrávaj pod mozkovou kůrou. Jako co učí charismatici? Oni mají nějaké deklarativní učení? Ty jsi také jeden z těch nešťastníků, co naletěli pastýři? Potřebuješ si to s nimi vyřídit tak se vrháš na mě?  Pokud máš výhrady k tomu co jsem předložil tak podej tu správnou souvislost‚ ale hlavně biblicky :-) ), protože jinak budíš dojem jakéhosi teoretika, který složitě něco rozebírá a přitom nechápe ani podstatu toho o čem s takovou jistotou mluví. Ten lidský skutek, který platí před Bohem jeli skutkem viry v Krista Mt 5/16, Jk 2/17-26, Ef 2/10, stejně jako u věřícího v Krista je slovo spojeno se skutkem 2 Kor 10/11. Tedy  každý křesťan je povolán aby z moci Božího Ducha (který je v něm činný) I Kor 12  a tak pracoval na díle Božím, zvěstoval a spolubudoval Jeho církev. Tím dobrým skutkem je totiž Boží dílo v tobě! Ty skutky pak posouzené budou před soudnou stolicí Krista jako počet skutků (nebo neskutou), které pro nás Bůh připravil. O co se vlastně potřebuješ přít? Nerad bych aby to pokročilo do jalového hloubání.

Gregorios: „podle vás charismatiků je spavedlnost jen skrze víru“
Písmo Ř 3:20 Vždyť ze skutků zákona `nebude před ním nikdo ospravedlněn´, neboť ze zákona pochází poznání hříchu. 21  Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona, dosvědčovaná zákonem i proroky, 22  Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. - 28  Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona. Ř  4:5  Kdo se nevykazuje skutky, ale věří v toho, který dává spravedlnost bezbožnému, tomu se jeho víra počítá za spravedlnost.
Dále zmíněná souvislost s Jakubem 2:17-18 na Ef 2/8-10 , tedy rozlišuješ mezi skutky zákona a skutky víry v Kristu?

Avšak v Ga 5/13-26 je zmíněno, že povoláni ke svobodě není příležitostí k sobectví,  ale je příležitostí ke službě v lásce druhým. Tímto jsme varováni abychom se nepřeli a nepožírali, což vede k záhubě. Pavlova výzva vede k životu z moci Ducha v protikladu lidské přirozenosti a svévole. Svoboda evangelia milosti nemá nic společného s anarchií nebo nezávislostí (což mi tvůj tapetový seriál „Zvyk a příkaz“ lehce připomíná). Pokud jsme vedeni Duchem, nejsme pod zákonem a když neseme ovoce Ducha, zákon se proti nám neobrací.

Jistě že každý vydá počet Bohu za své jednání a osobní soudy Ř 14/12-13, proto náš Pán vede raději k tomu abychom (spíše nežli ostatní) posuzovali raději sebe.

V Kor 5/20Vždyť se všichni musíme ukázat před soudným stolcem Kristovým, aby každý dostal odplatu za to, co činil ve svém životě, ať dobré či zlé“, je zjevné že všichni věřící budou Kristem odplaceni za dvě možné  cesty našeho života: dobro a zlo. Není zde jistě žádná neutralita, ale jde o to jaký charakter tento soud má. Je tento soud k odsouzení Gregu?

Jan 3:18  Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, je již odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.

Jan 5:24  Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a neopodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.

Ř 8:1  Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši,
2  neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti.

1 Korintským 3:11  Nikdo totiž nemůže položit jiný základ než ten, který už je položen, a to je Ježíš Kristus.
12  Zda někdo na tomto základu staví ze zlata, stříbra, drahého kamení, či ze dřeva, trávy, slámy -
13  dílo každého vyjde najevo. Ukáže je onen den, neboť se zjeví v ohni; a oheň vyzkouší, jaké je dílo každého člověka.
14  Když jeho dílo vydrží, dostane odměnu.
15  Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 14:18:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Pattre,

ale já se vůbec nečílím. A abych mohl soudit sebe, musím také posuzovat své okolí, abych sám neupadl v nějaký blud, kterých je kolem nás neúrekom a nebyl pak souzen Pánem.


]


Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt; (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 22. září 2007 @ 08:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Tohleto je prispevek pro diskusi k NBK:-)

Reformovany, jiste. Obrizka je znakem spolehani se o sobe. Jiste, ze to neni jen o obrizce...




Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt; (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 26. září 2007 @ 17:40:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Demagogu,

mlátíme zde již jen prázdnou slámu. Už jsme si vysvětlili, čemu věříme. Nemám k tomu, co dodat.



Re: Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&amp;gt; (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 28. září 2007 @ 09:37:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jiste, jen jsem odpovedel na tve namitky...


]


Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt; (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 26. září 2007 @ 17:48:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


K tomuto tématu sem překopíruji učení bratra Křesiny, k tématu soboty a zákona, které zde bude reprezentovat pohled tzv. bratrského hnutí ( i můj ) na věc:



Svěcení SOBOTY – Kdyby šlo pouze o třídění dnů podle důležitosti jako třeba v Ř 14,5-6:“Někdo přisuzuje jednomu dni větší hodnotu, než druhému“, tak by to bylo neškodné.
Avšak pokud jde o SVĚCENÍ soboty, je třeba si uvědomit, že před Zákonem NIKDO sobotu nesvětil. Po přečtení všeho předcházejícího, tvá ODPOVĚDNOST před Bohem se zmnohonásobila a zůstáváš bez výmluvy.
Je naprosto nesmyslné zanedbávat Zákon jako celek, vyjmout však z něj 4. přikázání, které bylo NEODDĚLITELNĚ SPJATO S CELÝM ZÁKONEM! Buď se musí zachovávat CELÝ Zákon nebo NIC. Pro toho, kdo je NAPLNĚN, DOPLNĚN v Kristu již neexistuje možnost něco si vyzískat, o něco se přičinit. Zákon měl za úkol jaksi tělesnou přirozenost držet na uzdě. Oz 2,11 říká:“A učiním PŘÍTRŽ vší radosti její, svátkům jejím, novoměsícům jejím, i sobotám jejím, a všechněm slavnostem jejím.“ A v roce 70. při rozboření Chrámu a Jeruzaléma se toto proroctví vyplnilo.
Žd 4,1-13 – do odpočinku vcházíme MY, KTEŘÍ JSME UVĚŘILI. Je zde použit historický aorist, což znamená, že to je HOTOVÁ VĚC. Nejde zde o možnost, že by věřící lidé mohli
propást spasení nebo je ztratit. Žd 4,9 -11 – V Kristu jsme odpočinuli od všech skutků Zákona. Kanán symbolizuje všechno bohatství v Kristu. Porušené Kanánské národy měly být 100% vyhlazeny. My ale víme, že Izrael, ať už z nevěry, neposlušnosti, nebo proto, že byl obelstěn, nesplnil beze zbytku Boží příkaz. A tak v lidské zmatenosti někteří zachovávají sedmý den, sobotu, židovský sabat s jakousi křesťanskou náplní a jiní naopak světí křesťanský sabat – neděli, v duchu židovského zákonictví. Je nutné vyvarovat se obého. A tak ti jedni nemají vysloveně židovskou sobotu do všech důsledků, a tím „okrádají“ Žida o jeho „sobotu“. Ti druzí nemají v pravém smyslu slova „první den po sobotě“, den Vzkříšení, s vděčnou připomínkou Osoby Vykupitelovy, Jeho vzkříšení, a tím okrádají Církev o typicky „její“ den s jeho jedinečným smyslem. Smíšení prvků židovství a křesťanství vzniká zrůdný systém, který nemá své opodstatnění ve svatých Písmech.
Nestačí si jen ze Zákona něco vypůjčit a ignorovat vše ostatní. Buď musí plnit naprosto všechno, anebo nic! Ve skutečnosti i ten, kdo přenesl svěcení soboty na neděli, musí právě tak vztahovat vztahovat Zákon a jeho důsledky na toho, kdo znesvětí neděli.

PRVNÍ DEN PO SOBOTĚ – NEDĚLE
Kristovec není vázán Zákonem, tedy ani 4. přikázáním. Tzn. Že pro něho neexistuje ani nějaké svěcení neděle ve smyslu Zákona. U Kristovce má hlavní slovo Duch Boží a ne vlastní Ego, bude citlivý k rozeznání Boží vůle pro sebe, bude mít touhu podle ní žít, a ne k ukojení vlastních choutek. To, že Kristovec není ovládán příkazy a zákazy, neznamená, že je mu dána licence na nevázaný způsob života jak pro Den Páně, neděli, tak pro kterýkoli „všední“ den. Bůh ve věku milosti netřídí dny na „všední“ a „svátky“. Každý den patří Bohu. A protože i my náležíme Jemu, každý den máme prožívat, jako JEHO DEN, K JEHO CTI. Jistěže neděle má ZVLÁŠTNÍ CHARAKTER – vzkříšení, Pán se dal poznat učedníkům, pověřil učedníky činěním učedníků, nanebevstoupení, Letnice.




Re: Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&amp;gt; (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 28. září 2007 @ 09:48:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Gregory, proc nevazdis, nekrades, nesmilnis, proc uctivas sve rodice?

Vis, pouzivam jedno prirovnani.

Je treba jinak jednat se zackem prvni tridy a jinak rekneme s pubertakem. Zacek prvni trudy nema takovy rozhled, ani rozumove schopnosti. Jemu muzes rici nesahej na knamn, nebo se popalis, jemu muzes rici: Nemluv s cizmz lidmi. Ale tezko muzes takto jedna t s pubertakem anebo rekneme s dospelzm clovekem. Ale na druhou stranu dospely clovek jiz dokaze v podstate sam urcit, co je pro neho dobre a co mene. Tezko budes tricetileteho szna posilat kazdy vecer umyt si pred spanim krk. Ale tvuj tricetiletz szn to muze delat sam od sebe, nebot pro tvou vychovu pozna, ze je to pro neho dobre. A bzlo bz divne, kdzbz se tricetiletz muy vratil do materske skolkz a chtel bz, aby se s nim jednalo jako s predskolakem...

Proto ano, nejsme vazani nasim dozorcem, Zakonem. Na druhe strane Duch Kristuv te nikdy nebude vest jinam nez k zachovavani desatera. Rika li nekdo, ze ma Ducha Kristova a pritom ho Duch nevede k desateru, pak je neco v jeho tvrzeni v neporadku.


]


Re: Re: Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&amp;amp;gt; (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. září 2007 @ 10:50:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

zde souhlasím. S výhradou, že Zákon klade požadavky na našeho starého člověka, kdežto v době milosti Zákon naplňuje sám Duch v nás ( Ř 8,4 ).


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy