Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 268 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116557631
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus
Vloženo Neděle, 30. září 2007 @ 18:25:43 CEST Vložil: bolek

Zamyšlení poslal Pattre

Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus

Galatským 2:19  Já však, odsouzen zákonem, jsem mrtev pro zákon, abych živ byl pro Boha. Jsem ukřižován spolu s Kristem,
20  nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. A život, který zde nyní žiji, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne.
21  Nepohrdám Boží milostí: Kdybychom mohli dosáhnout spravedlnosti skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná.


Můžeme bloudit jako ti kteří se vydali Kristu? Jako ti, kdo navštěvují sbory, nebo v nich i slouží, navštěvují biblické semináře? Může se něco podobného přihodit biskupovi, pastýři, staršímu,nebo diakonovi?  Mě je celkem sympatický apoštol Petr, protože měl neustále nějaké ty problémy. Tu se topí, tu zapírá a zde se chová pokrytecky. A pokud nám někoho připomíná, není od věci, když začneme hovořit z vlastní zkušenosti.

Proč Pavel hovoří o tom: „.. nežiji již já, ale žije ve mně Kristus“? Ohledně kontextu zmíním některé okolnosti z této kapitoly listu Galatským. Je zde také zmíněn apoštol Petr (kterého Kristus nazval petros), nejdůležitější z apoštolů, sloupem církve a Pavel nový charismatický radikální křesťan, byl uveden do společnosti apoštolů.

Petr, který užíval velikého respektu se dověděl, že je probuzení v Antiochii a  také tam přišel. A  jak vidno, měl problém.

Dovolím si teď  interpretovat jeden scénář z Gal 2, doufajíce, že biblisti mě na kopytech neroznesou. V Antiochii žili Židé a také křesťané z pohanů. Petr tam přišel v takové svobodě v Kristu a když viděl že si tam dávajů knedlo, zelo, vepřo, tak i přesto že byl Žid,  si v tej svobodě vepřové dal a možná ještě přidal. Přišli tam poté ostatní Židé z Jeruzaléma od Jakuba, kteří ještě naprosto uznávali obřízku a když je Petr viděl přicházet, strčil zbytek porce urychleně pod stůl, polkl odkašlal a přesedl si k těm Židům. Pavel který to všechno viděl jen kroutil hlavou, zdravě se pokřesťansku naštval a přede všemi to pokrytectví odhaluje a  dává najevo že tímto svým příkladem dělá z nově uvěřivší pohanů zákoníky a pokrytce..“. jednoduše řečeno, Petr v tu chvíli bloudil a nebyl si zřejmě v osobně jistý, ani svojí svobodou v Kristu.

Jak můžeme žít jako svobodní křesťané a nebýt přitom pokrytci? Jedinou možností je, aby ve mně žil Kristus, nikoliv už já. Pokud se to nestává realitou, začínáme bloudit. Nejedná se jen o správné učení , ale fakt: nežiji již já, ale žije ve mně Kristus! Podtrženo dál v Gal 5/11  Kdybych já, bratří, dosud kázal, že obřízka je nutná, proč bych byl vlastně pronásledován? Vždyť by tím bylo odstraněno pohoršení, jímž je kříž. Křesťan by se neměl nikdy vzdát Kristova kříže. Tam přece vidíme sami sebe a docházíme k té úžasné proměně. Tam kapitulujeme jako pyšní tvorové, prožíváme hloubku své ztracenosti a beznaděje. V Ř 7 vyděšený apoštol Pavel, když zákonem je posvíceno na jeho srdce, neví kudy kam „ bídný já člověk, kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti

A jsme u našeho tělíčka. Proč tolik problémů a napětí v křesťanském životě? Jsme tělesní, nebo to jen umírá náš starý člověk. Bolí to i  s*****í zároveň, proto se z našich životů i sborů nese takový pěkný smrádeček. Úžasné však na tom je, že máme být vůní Kristova poznání. V oddělení patologie to řeší mrazničkami, ale v našich církvích je to zvláštní sociologický úkaz. Kdyby si každý z nás vybíral sbor, tak tam budou sedět naprosto jiný lidi. Někdo kdo umí nádherně česky, další je lidovej a někdo už může mít problémy :- ).

Církev je společenství, kde bez Krista za normálních okolností nemůže nikdo s nikým vydržet. Tím že tento server není sbor, ale skládá se z jednotlivejch proudů jidnotlivejch kristovců je to pěkná mela, oddělení patologie v rozkladu a všichni se hrozí smrádku těch druhých. Ten vlastní už necítí.

Církev je zázrak (řekl by Landa)!! Jedině tím, že začneme umírat sami sobě, je jediná šance soužití.. totiž že každý z nás zemřeme s Kristem. Začíná to pokáníčkem a pak ten svůj živůtek lemujem pokáním za pokáním, pokračujem ve křtu (pozvání na vlastní pohřeb) a následuje rozklad starých tkání. To však pěkně páchne. Sorry za ten naturalismus, ale dopátráváme se podstaty toho, co znamená umírání v Kristu a pokud s tím umíráním máte nějaké problémy, chci vás potěšit: v živém společenství umírá to staré!

Pokud máme nějaký biblický a  duchovní přeborníky v církvi, tak nevadí. Vím, že jedou šli s Ježíšem na missiontrip do Kafarnaum taky takový borci, kteří se přeli, kdo z nich je největší. Ježíš cítil, že tam něco s*****í. Jakub  a Jan Zebedeovi chtěli sedět hned vedle Pánova trůnu. Myslím, že jim Pán naznačil že ty fleky jsou obsazený, ale pokud chtějí, mohou s Ním pít kalich hořkosti a projít ohněm utrpení (to je k dispozici). Ostatní učedníci se dověděli, co mají tito dva zalubem a začali je uvědoměle odsuzovat. Když později sestoupil ten plamínek Ducha Božího, byl od nich aspoň na chvíli pokoj.

Proměna osobnosti je umírání a růst do lásky Kristovi. Protože zamilovat se do Krista znamená také se zamilovat do církve, tj. do svých sourozenců.

Nechat se ukřižovat s Kristem , ukřižovat tělo. V Židům 10:5  … Kristus říká, když přichází na svět: `Oběti ani dary jsi nechtěl, ale dal jsi mi tělo. Patříme tomu, komu patří naše tělo. Věříme v Ježíše,  můžeme zakoušet Ducha Božího, ale pokud naše tělo patří nám, patříme sami sobě. Jako mé tělo patří mé manželce (v čemž je tajemství) :

Efezským 5:31  `Proto opustí muž otce i matku a připojí se k své manželce, a budou ti dva jedno tělo´.32  Je to velké tajemství, které vztahuji na Krista a na církev.
Naše tělo může být závislé na alkoholu, nebo na čemkoliv jiném, nicméně „někdo“ chce naše tělo (nejen duši). Jednou nám Bůh stvoří nové, ale současně chce naše porušené tělo zejména proto, že je opravdu naše skutečné vlastnictví od Něj. Někteří si myslí, že je to i auto na parkovišti, tak si to prosím jdi zkontrolovat. Máte úspory sebou? Nicméně dejte své tělo Pánu, v čemž je zahrnuto, že mu dáváte i jiné prostředky jako třeba čas, služba, nebo peníze. Vím že to není jednoduché tvrzení, ale křesťanství je o tom, nežiji už já, ale žije ve mne Kristus.

Moje tělo i mysl mi říká, zda nebude lepší v neděli spát. Ale raději zajdu do shromáždění, Moje tělesnost řeší na koho budu milý a na koho ne, koho budu ignorovat a s kým se budu bavit, koho budu kritizovat a koho chválit.  Jakmile se vydáme Pánu jsme originálními služebníky Páně a On si nás originálním způsobem používá, ale to není jednoduché. Přemáhat svou tělesnost tak, že se vydávám denně Pánu (vydávejte sami sebe Bohu…) stojí opravdu velké úsilí a není to  samozřejmost. Přesto jsme to mi, kdo Kristu umožní ( nebo neumožní), žít skrze nás.

Zatím jsem se setkal s tím, že mnoho křesťanů je nemocných samo sebou a sebeurčením, proto už málo zbývá na Stvořitele, natož na ostatní sourozence v Kristu. Nemůžeme čekat až nás přepadne láska k sourozencům, ale stejně jako láska Boží se rozhodla obětovat Syna, je rozhodnutí milovat a vydávat jeden druhému naše rozhodnutí.
Kristus za mě zemřel, proto já musím umřít s Kristem! Znovu a znovu se vydávat Pánu, s tím, že chci naplnit svůj život a naplnit vůli Boží. Když křesťan zvládá svou povahu a blíží se k charakteru Krista, je to zejména dáno tím, že o sobě ztratil iluze, iluze o církvi a svém sboru. Kristus se rozhodl nás snášet, proto i mi se snášejme, jak je to ve výzvě v Koloským 3:13  Snášejte se navzájem a odpouštějte si, má-li kdo něco proti druhému. Jako Pán odpustil vám, odpouštějte i vy. Ale někdy je to velkej výkon - milovat bratra, ale myslím si, že Pán ocení, když do toho vejdem znovu a znovu. Tak málo stačí (nebo mnoho?), pokořit pyšného člověka. Prosil jsi o lásku Kristovu a on ti pošle problematické lidi. Když se pokoříš, poznáš že problematický jsi nejvíce ty sám.  Chodí vám přes cestu problematičtí sourozenci v Kristu? Ano? No vidíte jak se Pán o vás pěkně stará. Boží láska je vynalézavá a kreativní.

Průměrný křesťan je nejkritičtější ze všech lidí a víte proč? Protože křesťané jsou velmi chytří a moudří. Nejlépe vědí, jak je to apologeticky-teologicky dobře a jak se to správně dělá. Jsou nebezpeční, nebo´t mají velmi citlivě vyhraněný smysl a cit pro spravedlnost.  Naše spravedlnost je jak roucho ohyzdné a on má ještě pro něj někdo cit. Protože mi je jasné, že během tohoto příspěvku se mi už podařilo některé naštvat, chci podotknout, abychom si všichni uvědomili, že život vedle nás není jednoduchý a není to med. I pro Boha to možná není snadné, ale On to nevzdává i mi to prosím nevzdávejme a buďme velkorysí!

Každý jsme jinak obdarovaní a jedineční, právě tuto jedinečnost můžeme dát Kristu k dispozici. Máme v Duchu Božím všechny předpoklady se podobat Kristu, tak to využijme prosím. Je krásné vidět, co dělá s člověkem moc evangelia, moc odpuštění a sebezapření, tajemství Kristovi krve, vidět člověka, který se Kristu vydává a Ten žije skrze něj. Veškerá stvoření (sousedé, kolegové, spolužáci a ostatní) lká a chce vidět Krista v nás!


Podobná témata

Zamyšlení

"Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: icicle v Neděle, 30. září 2007 @ 21:34:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně nežiju už já, ale žije ve mně Kristus. To řekl Pavel, o sobě. O tobě Pattre, ale nikoliv. A tobě se to moc, ty hajzle, nedaří. To vypadá jako nějaké kázání. Na to tvoje kecy kašlu a strč si je za klobouk. Bídný člověk rozhodně jsi a kdo tě vysvobodí to nevím, když Krista sice kážeš ale nežiješ. Ještě můžeš říct, že tě neznám a nevím jak žiješ. Fajn, tak řekni, že žiješ jako když znáš Krista. Ty lháři. Možná se divíš, že tě nazývám hajzle a lháři, ale já jsem se rozhodl, že budu mluvit pravdu se svým bližním.



Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Neděle, 30. září 2007 @ 21:58:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento komentář sem nepatří, neboť je v rozporu s pravidly platnými pro tento portál. Žádám zodpovědné lidi z GS, aby zasáhli.
SV


]


Re: Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: icicle v Neděle, 30. září 2007 @ 22:04:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento nick sem nepatří, žádám zodpovědné lidi z GS, aby ho zablokovali.



]


Re: Re: Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 30. září 2007 @ 22:24:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasim s Tebou icicle, Kristus je jenom jeden. takže se tímto připojuju k výzvě.


]


Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Pondělí, 01. říjen 2007 @ 14:13:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skoro jako bych to viděl: Pattre si sype popel na hlavu, jak ví, že by neměl žít on, ale Kristus v něm, nechodit podle těla ale podle Ducha, ale že se mu to nedaří. Možná to pojímá obecněji, takže to vyznívá jako kázání, i když já to vnímám spíš jako zamyšlení nad stavem věcí. Pak tam stojí Ježíš a říká: kdo je bez viny, ať hodí kamenem. Icicle se sklání, a šup, už na Pattreho něco letí...

Souhlasím s článkem, protože ty věci vnímám podobně. Kdo z nás může říci, že 100% nežije on, ale žije v něm Kristus - a že tomu odpovídají i jeho skutky? Neznám nikoho takového a troufám si tvrdit, že jestli to někdo říká, pak je lhář. Také se mi líbí, že v Bibli jsou nedokonalí lidé (včetně Petra), protože i my jsme nedokonalí ... a přesto si je Ježíš vyvolil za svoje nejbližší, za svoje apoštoly, vyslance, kteří ponesou Jeho učení Židům, pohanům až na samý konec světa. Myslím, že kdyby tam tehdy s Ježíšem byli někteří dnešní křesťané, asi by jeho výběr dost kritizovali:
"cože? 4 rybáře? s jejich inteligencí? sotva umí číst a psát."
"cože? celníka? toho podvodníka? odírá, koho může, kolaborant jeden."

Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní...

Kdyby Krista mohl kázat jen ten, kdo ho i 100% žije (jak se zřejmě, icicle, domníváš), tak bychom všichni museli "držet hubu", když to tak řeknu. Naštěstí je to jinak a my můžeme mluvit o Kristu a taky o tom, jak nás proměňuje a jak je milostivý. Z vlastní zkušenosti můžu říci, že tohle má u mnoha nevěřících velkou odezvu, protože to mluví do jejich životů ale můžou poznávat Boha ne jako odsuzujícího a trestajícího, ale jako milujícícho a odpouštějícího - a nemají pak problém před ním vyznat hříchy.

A tak se přídávám k Pattremu a prohlašuji, že jsem také bídný člověk. A v souladu s icicle že jsem i hajzl, lhář a pokrytec a že kážu to, co nežiju. Je tu ale jeden rozdíl oproti icicle - vím, kdo mě vysvobodil a vysvobozuje: Ježíš Kristus. Miluje mě a vyvolil si mě přes to, jaký jsem a co jsem. A stejně tak i ostatní křesťany - i když si to často neuvědomují (možná sami o sobě ano, ale dívají se tak na svoje bratry a sestry?).

Mluvit pravdu se svým bližním - to je, icicle, hezké. A co třeba pravdu o sobě?

Možná teď taky schytám pár kamenů, ale doufám, že Pán s nimi udělá to, co udělal v jednom - asi 2 roky starém - příběhu z Etiopie:
Jeden křesťan chodil ze své vesnice do 5 kilometrů vzdálené jiné vesnice na bohoslužby. To se ale nelíbilo místním muslimům, tak si na něj jednou v půlce cesty v poušti počíhali. Sbírali kameny a že ho ukamenují. Myslel, že je to konec, tak se zakryl pláštěm a modlil se. Začali házet kameny ale k překvapení všech se kameny po doteku s pláštěm měnily na neškodný písek. Na útočníky padla bázeň a utekli. Křesťan pokračoval v cestě a chválil Pána, že ho vysvobodil.


]


Re: Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 01. říjen 2007 @ 14:27:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chvála Pánu za tvůj komentář-svědectví, Blakeu,

díky za tvá otevřená a upřímná slova, svědčící o Božím díle skrze působení Ducha Svatého ve tvém nitru. Kéž by na Granu bylo víc takových svědectví.

Milost našeho Pána Ježíše Krista s tvým duchem. Amen.

SV


]


Re: Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: icicle v Středa, 03. říjen 2007 @ 22:25:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak mě ten tvůj blábol přeci jen inspiroval:
Pak tam stojí Ježíš a říká: kdo je bez viny, ať hodí kamenem. Icicle se sklání, a šup, už na Pattreho něco letí...
A jak tam tak stojí Blbake teda pardon Blake a vidí , že něco letí shýbá se nabere a šup hodí. Já ti dám hulváte Icicle říkat hajzle (mimochodem je to velmi výstižné slovo i pro Olina) upřímnému Pattre. Tu máš, tu máš. A za potlesku pochybných nicků (čti niků) metá, co mu do huby padne. Potom utře ústa a řekne slyš světe, Ježíš miluje mne, ať jsem jaký jsem. Jsi opravdu nechutný pokrytec Blaku. Tím jak ses projevil, ses pyšně postavil Ježíši po boku místo s farizei s kterými si ale také házel, úplně ses znemožnil a nemáš o tom ponětí. K cizoložnici jde milost, k farizejům jde napomenutí a k tobě nic, vůbec nic. Protože jsi vedle. Takhle tvarovat pravdu Písma jak se ti hodí. To je hanba.
Měj se hezky – napsal by tvůj spolupokrytec Pattre


]


Re: Re: Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Čtvrtek, 04. říjen 2007 @ 11:33:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zcela nepokrytě jsem přiznal i to, že jsem pokrytec. Nebo i v tom bylo pokrytectví - pokrytectví nadruhou? Nějak se v tom začínám ztrácet... Asi to přestanu řešit.


]


Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: strejda v Úterý, 02. říjen 2007 @ 23:43:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jéje, psycholabil Rony si už zase votvírá tu svoji nevymáchanou tlamičku. Víc ani nemůže, ale, žel, pokydá tak sám sebe před druhejma a myslím, že i před Bohem. A schovka za různý nicky mu v tom prd pomůže.

str8da


]


Re: Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 03. říjen 2007 @ 00:18:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohužel, strejtdo, hulvátů není nedostatek a icicle není rony.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: strejda v Středa, 03. říjen 2007 @ 23:21:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kde bereš tu jistotu, že bicicle není rouny?


]


Re: Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 08:09:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od spolu-autorky Skryté tváře mě tyto urážky nepřekvapují. Za Tebe icicle hovoří tvůj jazyk.
Zdraví Péťa


]


St. Petra nehanět prosim (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 30. září 2007 @ 22:32:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, že to možná někdo wode mně veme jako porušení měsíce milosti, nelaskavou krytyku bližního, či něco podobnýho, ale nemůžu jinak. klidně mě zato nominujte na Zlatou Slzu či vyobcuje z lobby miloušků charoušků.

Nikde v Písmech neni napsáno, že by St. Petr porušil zákonný předpisy o jídle. Naopak ve Skutcích (11,8) Petr dosvědčuje, že v tomto byl vždy věrný. V Antiochii jídal s pohany, z čehož ale nevyplývá, že by jedl trejfe pokrmy. Takže kdybych byl jako někdo, tak bych o někom řikal, že pomlouvá a lže.

eleazar



Re: St. Petra nehanět prosim (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pondělí, 01. říjen 2007 @ 10:32:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutky apoštolské 11:4-10 4. „A tak jim to Petr začal po pořádku vysvětlovat: 5 "Byl jsem v městě Joppe a právě jsem se modlil, když jsem ve vytržení mysli měl vidění: Cosi se snáší dolů a podobá se to veliké plachtě, kterou spouštějí za čtyři cípy z nebe; zastavila se právě u mne. 6 Když jsem se do ní pozorně podíval, uviděl jsem tam nejrůznější zvířata i divokou zvěř, plazy a ptáky. 7 Uslyšel jsem hlas, který mi řekl: `Vstaň, Petře, zabíjej a jez!´ 8 Odpověděl jsem: `To ne, Pane! Ještě nikdy nevešlo do mých úst nic, co poskvrňuje a znečišťuje.´ 9 Ale hlas z nebe promluvil znovu: `Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.´ 10 To se opakovalo třikrát a vše bylo opět vyzdviženo do nebe.“ Myslím že adventisté, kteří nečisté nejedí dodnes, tuto událost vysvětlují tak, že se týká jediného významu: dovoleno kázat evangelium pohanům. Samozřejmě předpokládám, že adventistou nejsi a tím i jíš vepřové a všechny nejrůznější zvířata i divokou zvěř, plazy? a ptáky. Petr zřejmě také touto události změnil jídelníček, nicméně před ostatními Židy se nemusel vždy cítit úplně nejlépe. Samozřejmě jsem si historku s trejfe pokrmem přibarvil (ale na to jsem přece upozornil), ale proč takový výpad eleaizere? Pomluva a lež, hanění sv.Petra, nepřeháníš to? Rozhodně se do krve nebiji o nějaký výklad, dokonce můj příspěvek je tomu dalek, ale něčeho podstatnějšího jsem se chtěl dobrat. Vůbec nechápu tu hysterii…. omlouvám se, ale připadá mi, že někteří už opravdu pozbyli smyslů. Hajzl, lhář a je to košér. Ať mi nikdo nevypráví, že tady to není o milášcích a nemilášcích. Proto nemiláškovi se bez potíží může sprostě nadávat!


]


Re: Re: St. Petra nehanět prosim (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 01. říjen 2007 @ 12:47:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,
já se vůbec nemínim plíst mezi Tebe a icilcleho, jenom sem podpořil jeho výzvu o posvěcení (=oddělení) jména Kristus pro Ježíše - OK?

Petrův sen s plachtou se skutečně dá interpretovat různě, neberu Ti Tvou interpretci. Jenom chci dodat, že zkrze St. Petra a další apoštoly bylo antiochejskym křesťanům zakázáno požívat krev a maso s krví (Sk 15,29) a že to nebylo pouze dílo lidské svévole (Sk 15,28), protože tento zákaz neni z Mojžíšova Zákona, ale je to příkaz pro Noeho a jeho syny (Gn 9,4-5). Příkaz rozdělovatčisté a nečisté je jednim ze základních biblickejch principů a rozdělení živočichů na čistý a nečistý pochází minimálně z doby stavby Noemovy archy (Gn 7,8), přesný pokyny, jak toto rozdělení interpretovat sou z doby Mojžíše, a proto každej nechť má jistotu přesvědčení (Ř 14,5)

Já sem patriot a chápu St. Petra v kontextu toho příběhu taky jako patriota, a proto mi takovýhle fórky beroucí si na mušku lidi, co si chtěj zachovat svuj etnickej a náboženskej svéráz, nepřídou vtipný ale spíš nemiloušký.

eleazar


]


Re: Re: Re: St. Petra nehanět prosim (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Úterý, 02. říjen 2007 @ 09:41:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milouškej Eleazare,  Icicleho neřeším, ten si dělá reklamu sám, ale Ty ses však vyjádřil jen k tomu, cos pokládal za nutné a nehodící jsi přešel, chápu. Tu politiku zde vidím denně. Pokud by se takto někdo vyjádřil např. o pastýři (jakože hajzl v mejch očích rozhodně není), to by byl mazec .. už to vidím, zlatá slza za rok 2007.

Petrův sen s plachtou se dá možná interpretovat různě, ale nejlépe to brát tak, jak je psané (v tomtéž smyslu jak dává do souvislostí Blake), ale to nevidím jako problém. Vnímám tě celkem jako inteligentního (nikoliv blbečka) a zároveň svérázného nicka, proto mi nesedí to, že bys nechápal  o čem píši. Buďto jsi příspěvek četl jen tak do čtvrtky a pak se ti zatmělo před očima, nebo záměrně  význam textu stavíš do jiného úhlu. Záměrem nebylo bráti si mušku St.Petra, dělat si z něho fórky, ani se nepokouším o žádný osobitý svérázný projev na jeho účet. Tak pokud to nevnímáš jako ztrátu času patriote, přečti si příspěvek znovu a pokus se pochopit, proč jsem ho v těchto souvislostech zmínil. Mě je totiž Petr z těch apoštolů prakticky nejsympatičtější (jak jsem již nadhodil).

To proč mnozí Židé odmítají našeho Pána není ani tak tím, že by ti hrozní křesťané odváděli mesiánský židy od Zákona s tím, že se nemají dodržovat Boží přikázání (Toru), ale že se naplňuje Slovo Boží z listu Římanům 11/   25  Abyste nespoléhali na svou vlastní moudrost, chtěl bych, bratří, abyste věděli o tomto tajemství: Část Izraele propadla zatvrzení, avšak jen do té doby, pokud nevejde plný počet pohanů.
26  Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno: `Přijde ze Sióna vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost;
27  to bude má smlouva s nimi, až sejmu jejich hříchy.´
28  Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli, ale vám to přineslo prospěch; pokud jde o vyvolení, zůstávají Bohu milí pro své otce.
Římanům 11/   15  Jestliže jejich zavržení znamenalo smíření světa s Bohem, co jiného bude znamenat jejich přijetí než vzkříšení mrtvých!


Pattre



]


Re: Re: Re: Re: St. Petra nehanět prosim (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 02. říjen 2007 @ 18:31:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milášku Pattre,
přečet sem Tvuj článek eště jednou bez toho abych měl rudo před očima z prosté možnosti, že by St. Petr moh bej přestupníkem Tóry :-);
máš  tam podnětný myšlenky, jo. Jediný, co se mi tam věcně nelíbilo: křesťan nenese Kristův kříž, ale svuj vlastní, ten Kristův je už přinesenej na svoje místo. Podobnej názor sem už uváděl na pravou míru i na ZeLo, tam ho vyjádřil buď Tvuj pastor, anebo tehdejší trumvirát v dopise.

Souhlasim s Ř11, židé odmítaj Ježíše => mohou vstoupit ostatní národy. Jenže proč židé odmítaj Ježíše? Kvůli tomu, že je to Ježíš asi ne, za jeho životas Jej host brali (až na farizeje a nejvyšší špičky), od Jeho Zmrtvýchvstání už několik lžimesiášů následovali (v Evropě vim jenom já o 2 masovejch hnutích), takže chyba bude asi někde jinde, a já tu chybu vidim v přístupu některejch lidí k Starozákonním pravdám.

Proč Ti tady spousta lidí nadává sme my 2 už konzultovali.

eleazar

P.S.: Uvjedom si, že pastýř neniobyčejnej uživatel GS, spousta lidí k němu vzhlíčí, jak kdyby to byl Karel Gott, taxe já nemužu divit, když pochybuju o některejch jeho ctnostech, že nejsem zrovna missák sympaťák.


]


Re: Petra nehanět prosim (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Pondělí, 01. říjen 2007 @ 12:59:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, že ve Sk 11:8 Petr dosvědčuje věrnost zákonu. Čti ovšem pozorně. Bůh mu výslovně říká: jdi, zabíjej a jez. Z Petrovy reakce je zřejmé, že mezi zvířaty byla i některá podle zákona nečistá. Přesto mu Bůh řekl, ať nepokládá za nečisté to, co prohlásil za čisté.

Podívejme se ale na to, proč o tom Petr mluví:

Skutky apoštolské 11
1  O tom, že i pohané přijali slovo Boží, dověděli se apoštolové a bratří v Judsku.
2  Když přišel Petr do Jeruzaléma, začali mu bratří židovského původu vyčítat:
3  "Navštívil jsi neobřezané lidi a jedl s nimi!"
4  A tak jim to Petr začal po pořádku vysvětlovat:
5  "Byl jsem v městě Joppe a právě jsem se modlil, když jsem ve vytržení mysli měl vidění: Cosi se snáší dolů a podobá se to veliké plachtě, kterou spouštějí za čtyři cípy z nebe; zastavila se právě u mne.
6  Když jsem se do ní pozorně podíval, uviděl jsem tam nejrůznější zvířata i divokou zvěř, plazy a ptáky.
7  Uslyšel jsem hlas, který mi řekl: `Vstaň, Petře, zabíjej a jez!´
8  Odpověděl jsem: `To ne, Pane! Ještě nikdy nevešlo do mých úst nic, co poskvrňuje a znečišťuje.´
9  Ale hlas z nebe promluvil znovu: `Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.´
10  To se opakovalo třikrát a vše bylo opět vyzdviženo do nebe.

Petr se tím obhajuje před bratřími židovského původu, kteří jeho pobyt mezi pohany kritizovali. Z verše 3 mi logicky vyplývá, že Petr s nimi jedl všechno, tedy i podle zákona ne-košer věci. Kdyby jedl vše košer, proč by v následujících verších řešil čisté a nečisté jídlo a popisoval své vidění? Prostě by jen řekl, že zákonu neporušil....

Myslím, že tato změna souvisela s misijním působením mezi pohany - aby na ně nebylo vkládáno větší břímě zákona, než bylo třeba. Petr tím také demonstruje svobodu od zákona i pro obrácené židy (což se tam nepíše, ale opět logicky vzato to tak je).

Pro pohany platilo toto:
Skutky apoštolské 21:25  Pokud jde o pohany, kteří přijali víru, těm jsme písemně oznámili své rozhodnutí, že nemají jíst pokrmy obětované modlám, ani krev, ani maso zvířat nezbavených krve, a že se mají vyvarovat smilstva.

I když ohledně pokrmů obětovaných modlám platí 1Kor 8.

No a nakonec zmíním, jak tuto otázku rozštípnul Ježíš:
Marek 7
14  Když znovu svolal zástup, řekl jim: "Slyšte mě všichni a rozumějte:
15  Nic, co zvenčí vchází do člověka, nemůže ho znesvětit; ale co z člověka vychází, to jej znesvěcuje.
16  Kdo má uši k slyšení, slyš!"
17  Když opustil zástup a vešel do domu, ptali se ho jeho učedníci na to podobenství.
18  Řekl jim: "Tak i vy jste nechápaví? Nerozumíte, že nic, co zvenčí vchází do člověka, nemůže ho znesvětit,
19  poněvadž mu nevchází do srdce, ale do břicha a jde do hnoje?" Tak prohlásil všechny pokrmy za čisté.
20  A řekl: "Co vychází z člověka, to ho znesvěcuje.
21  Z nitra totiž, z lidského srdce, vycházejí zlé myšlenky, smilství, loupeže, vraždy,
22  cizoložství, chamtivost, zlovolnost, lest, bezuzdnost, závistivý pohled, urážky, nadutost, opovážlivost.
23  Všecko toto zlé vychází z nitra a znesvěcuje člověka."

Toto slovo vztahuji i na úvodní komentář icicle, který se mi hrubě nelíbil. O tom ale v samostatné reakci.



]


Re: Re: Petra nehanět prosim (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 01. říjen 2007 @ 17:14:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blake,
právě takový výklady, který odváděj mesiánský židy od Zákona a tvrděj, že se nemá dodržovat Boží přikázání (btw v rozporu se slovy Samotného Pána Ježíše Mt 5,18) sou tou nejdůležitější příčinou, proč mnozí židé odmítaj přijmout Ježíše a proč sou křesťani obecně v Izreali dost nenáviděný; tim důvodem neni vyznání Ježíše jako Božího Syna, což se někdy mylně tvrdí, ale je to otázka Tóry;
čěmuž se já jako patriot nedivim, já bejt šámes v synagoze a někdo mi tam bude kázat proti dodržování předpisů Zákona, tak bych ho asi nechal pověsit na kandelábr, samozřejmě miloušce:)
eleazar, patriot a milášek


]


Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Úterý, 02. říjen 2007 @ 08:19:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Eleazare,

mohl bys to trochu rozvést? Mě to přijde jako dost tvrdé obvinění křesťanů - ať již v Izraeli nebo jinde.

Křesťanské církve obvykle učí, že není pro křesťany povinnost dodržovat židovská přikázání - ať již ohledně pokrmů nebo svátků, ale domnívám se, že nenutí křesťany-židy, aby je přestaly dodržovat? Domnívám se, že lze skloubit obojí, samozřejmě za předpokladu, že jsme bratři ve víře ve stejného Boha, jedni ale vyvoleni fyzicky jako národ, a druzí "v duchu" tj. podle dobrovolného souhlasu s vírou v Krista, který přinesl oběť za všechny.

Debatovali jste s Jirgalem na Karelsově stránkách o Karaitech, kteří - pokud jsem to pochopil - odmítají rabínské doplňky a výklady k Tóře. Vezmu-li tedy za základ jen text Tóry, pak těch přikázání tolik není a nejsou tak do detailů rozvedeny rabíny (např. k diskuzi by byly pokrmy masné a mléčné).

Domnívám se nakonec, že křesťan, který je Židem, může stejně dobře slavit s křesťany Večeři Páně, tak jako slavit sobotu a rozlišovat pokrmy. Nikdo ho, ale do toho nyní z křesťanské strany nenutí. Uznávám, že v historii to bylo často naopak včetně násilí, ale Ty uvádíš současné chování křesťanů v Izraeli - opravdu nutí křesťany-židy aby změnili zvyky svého národa? (Trochu mi to evokuje téma misií, kdy jedni misionáři se přizpůsobili kultuře a jazyku a upravili hlásání evangelia, aby bylo srozumitelné, a jiní vše tlačili přes latinu, angličtinu atd.)

jarda

PS: Faktem ale je k Tvému poslenímu odstavci "já jako patriot nedivim, já bejt šámes v synagoze a někdo mi tam bude kázat proti dodržování předpisů Zákona, tak bych ho asi nechal pověsit na kandelábr", že mnoho křesťanů-židů zaplatilo svým životem za hlásání svobody od Zákona - jak pro sebe, tak hlavně ale pro pohany, kteří uvěřili. Mnoho židů se radovalo, když byli křesťané pronásledováni za Římské říše, viděli to možná jako Boží zásah k upevnění jednoty vyvoleného národa.




]


Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 02. říjen 2007 @ 19:26:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jardo,
já nejsem eleazar z zamysleni.cz a eretz.cz, je to jenom shoda nicků (v určitých kruzích je to docela běžný jméno :))

Základním problémem je, že žid musí dodržovat Zákon, a to bez ohledu nato, jakej vztah má k Rabbimu Ježíši, ať Jej přijal či nepřijal za svýho osobního spasitele, sám R. Ježíš to říká (Kázání na Hoře, podobenství o bohatém mladíkovi, podobenství o boháči a Lazarovi).

Většina lidí, co slouží Slovem neobrácenejm židum sou ne-židé či židé sloužící v žoldu církví, kde maj ne-židi většinu. Takže tito misionáři kážou o svobodnějšim vztahu k Zákonu, což by v důsledku mohlo vízt k rozpuštění židovskýho etnika v moři dalších "křesťanskejch" národů, což se neobrácenejm židum nelíbí a proti tomu bojujou.

V tom je podle mě hlavní problém; je potřeba, aby se utvořilo národní společenstvo, složený z etnickejch židů, kde by se klad důraz na Zákon a Proroky podobně jako v synagogách, čímž by se odstranil jeden z nejdůležitějších argumentů proti konverzím.

Nemám právo někoho soudit, ani nikoho ozančovat za svůdce bez dostatečnejch pádnejch argumentů, ale podívej se do Dt 13, jak PánBůh velí postupovat vůči svůdcům, Pán Ježíš (Varování před svody) vidí situaci ještě realističtějc. A proto, pakliže někdo útočí na misionáře, kteří prosazují politiku svobody od Zákona i pro židy, anebo takový jednání schvaluje či podporuje, tak já to od toho člověka beru jako projev svobody výkladu Písma (Ř 14,5)

eleazar


]


Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 02. říjen 2007 @ 21:05:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazare, pro mě je tohle úplně nová půda, na které se neorientuji. Až dodnes pro mě židé byli především sionisti. A sionisti dodržují Zákon?

Olin


]


Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 03. říjen 2007 @ 11:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,
je dost těžký určit, kdo Zákon dodržuje a kdo ne. V Izraeli je docela dost velká svoboda a zjišťovat míru ortidoxnosti u místní populace je navýsost obtížné.

Většina sionistů je sekulární, ale někteří z nich dodržují i přesto košer stravovací návyky, menšina i šábes. Ortodoxně věřících sionistů je minimum. Dále žije v Izraeli početná menšina židů, kterř byli po II.WW vyhnaný a arabskejch zemí (Mauretánie, Irák, Jemen), ti sou natom s religiozitou trochu líp. Následujou Rusáci, co nemaj s židovskou vírou společnýho vůbec nic, ale protože měli jednoho prarodiče žida, tak se mohli přistěhovat, některý z nich sou na férovku antisemiti. POslední významnou skupinou sou ortodoxně a ultraortodoxně věřící (+- 100 000 lidí), co se přistěhovali do izraele z náboženskejch důvodů, určitá část z nich neuznává sekulární Stát Izrael, ti žijou hlavně v osadách a v Jeruzalémě.
Mesiánců je minimum a žíjou v izolovanejch rozptýlenejch sborech a sou terčem předsudků
eleazar



]


Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 03. říjen 2007 @ 11:38:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to potvrzuješ to, jak si představuji dnešní Izrael.
To ale znamená, že nedodržovat Zákon už dnes neznamená odnárodnění,ztrátu identity, ne?
Mě se zdá, že být židem uvědoměle znamená konsensus s ostatními židy na vztahu k národní minulosti a k izraelské současnosti, a tím konstitutivním prvkem je hlavně sionismus, nikoli už hlavně Zákon, ne?

Je to správná úvaha?
 Přece jen to mám náhodně z literatury, protože jsem se nikdy nepotkal s židovskou společností.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zák (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 03. říjen 2007 @ 13:49:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,
úvaha je to věcně správná, ale židovskej národ bez Tóry dlouho nevydrží. Na přelomu století se z ortodoxního judaismu vyčlenily reformované, liberární a konzervativní společenstva synagog (něco jako denominace). A tyto entity, co neberou Boží Zákon jako závazný a snažej se ho všemožně "aktualizovat a vylepšovat" dneska po cca 100 letech existence maj závažnej problém s nedostatkem lidí. Staří zakladatelé umíraj a ti mladší se buď asimilujou se světem (hnus!), anebo, sou-li náboženštějc založený, tak dou cestou ortodoxní či rovnou mimo judaismus.

Jak dopadly pokusy o ustanovaní "sekulárního Izrale" se stačí podívat do knih Královských, jak dopadlo odpadlý Severní Království (more info podaj Ozeáš s Ámosem), dneska! se potomci Menašeho kmene vracej do Izraele zpátky z Indie.

A co se sionismu týče, tak to už taky neni, co to bejvalo. Mimo nábožensky založenejch mladejch lidí, to nikoho moc nebere, spousta židů se chce vystěhovat do USA, případně se vrátit zpět do zemí, odkud se vystěhovali (Německo), pouze, hrozí-li jim tam nebezpečí (Francie), tak preferují eretz jisrael. Neni divu, vemeš-li si, jak se neřeší místní problem s terorismem + navazující problémy, tak je to jasný.
eleazar
P.S.: Do konce se už ani nedaří sehnat pořádný lidi do armády, spousta lidí raději volí duchovní kariéru, aby se vyhnulo odvodům.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 03. říjen 2007 @ 14:37:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, tak to si myslím taky, jenže já to mám jen ze sdělovacích prostředků. Jestli ty tam žiješ nebo tam jezdíš, nebo se s tamnějšími židy stýkáš, tek máš přímé informace.

K působení křesťanů: pokud to dělají tak jako po staletí - byl jsi žid, teď jsi tedy křesťan, když ses nechal pokřtít, a hotovo, musíš se všeho židovského odříci - tak se mi to nelíbí.
Nikdy jsem se ale s tímto přístupem nesetkal u židů. Protože jsem žádné nepotkal. Zato se s ním občas setkávám obecně, jako s evangelizačním principem, a to se mi nelíbí.
U nás ve sboru například, pokud uvěřil katolík, což na venkově není až tak neobyčejná událost, nebyl nucen se odříkat své katolické výchovy nebo příslušnosti, prostě tam nalezl azyl. Nikdo ho ne"informoval" o tom, že katolická církev je to ošklivé slovo, co tady skandují ti zlovolníci. Nemám tu zkušenost, ale myslím, že stejným způsobem bych jednal v Indii nebo v Izraeli.

Já věřím v Ježíše Krista, a ne v křesťanství jako životní styl. A řeknu ti po tolika letech - je to nakažlivý! A osvobozující.

Olin


]


Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Středa, 03. říjen 2007 @ 12:14:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý ať jedná podle svého svědomí.

Je jasné, že na základě zákona nelze dojít spasení, to je možné získat pouze na základě milosti a přijetí Ježíše Krista. Ovšem je Zákon a "zákon". Jeden dal Bůh Mojžíšovi a druhý je polidsku rozpracovanou verzí toho prvního.

Ježíš říká, že nepřišel zákon zrušit, ale naplnit, a dává dvě nová přikázání: milovat Boha a milovat bližního svého. Ustanovuje tak novou smlouvu, která převyšuje tu starou. Zároveň říká, že v těchto nových příkázáních je obsažen celý zákon i proroci. Jestliže tedy existuje nová smlouva, převyšující tu starou, a některý z Židů se obrátí a do této nové smlouvy vstoupí, není podle mě vázaný smlouvou starou. Ovšem nikdo by ho neměl odsuzovat, že dodržuje i zákon; mám za to, že tak nečiní kvůli spasení, ale buď z neproměněnosti nebo aby nebudil pohoršení mezi ostatními Židy.

Římanům 14
1  Bratra ve víře slabšího přijímejte mezi sebe, ale nepřete se s ním o jeho názorech.
2  Někdo třeba věří, že může jíst všechno, slabý však jí jen rostlinnou stravu.
3  Ten, kdo jí všecko, nechť nezlehčuje toho, kdo nejí, a kdo nejí, nechť neodsuzuje toho, kdo jí; vždyť Bůh jej přijal za svého.
4  Kdo jsi ty, že soudíš cizího služebníka? O tom, zda obstojí či ne, rozhoduje jeho vlastní pán. A on obstojí, neboť Pán má moc jej podepřít.
5  Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení.
6  Kdo zachovává určité dny, zachovává je Pánu. Kdo jí, dělá to Pánu ke cti, neboť děkuje Bohu; a kdo nejí, dělá to také Pánu ke cti, neboť i on děkuje Bohu.
7  Nikdo z nás nežije sám sobě a nikdo sám sobě neumírá. Žijeme-li, žijeme Pánu,
8  umíráme-li, umíráme Pánu. Ať žijeme, ať umíráme, patříme Pánu.
9  Vždyť proto Kristus umřel i ožil, aby se stal Pánem i mrtvých i živých.
10  Proč tedy, ty slabý, soudíš svého bratra? A ty, silný, proč zlehčuješ svého bratra? Všichni přece staneme před soudnou stolicí Boží.
11  Neboť je psáno: `Jako že jsem živ, praví Hospodin, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vyzná, že jsem Bůh.´
12  Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu.
13  Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení.
14  Vím a jsem přesvědčen v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo v sobě, ale tomu, kdo něco pokládá za nečisté, je to nečisté.
15  Trápí-li se tvůj bratr pro to, co jíš, nežiješ už v lásce. Neuváděj tedy svým jídlem do záhuby toho, za nějž Kristus umřel!
16  Nevydávej v potupu to dobré, co jste přijali.
17  Vždyť království Boží není v tom, co jíte a pijete, nýbrž ve spravedlnosti, pokoji a radosti z Ducha svatého.
18  Kdo takto slouží Kristu, je milý Bohu a lidé si ho váží.
19  A tak usilujme o to, co slouží pokoji a společnému růstu.
20  Nenič kvůli pokrmu Boží dílo! Ano, všecko je čisté, zlé však je, když někdo pohoršuje druhého tím, co jí.
21  Je tedy dobré nejíst maso a nepít víno a nedělat nic, co je tvému bratru kamenem úrazu.
22  Tvé přesvědčení ať zůstane mezi tebou a Bohem. Blaze tomu, kdo sám sebe neodsuzuje, když se pro něco rozhodl.
23  Ten však, kdo pochybuje, byl by odsouzen, kdyby jedl, neboť by to nebylo z víry. A cokoli není z víry, je hřích.

Koloským 2
16  Nikdo tedy nemá právo odsuzovat vás za to, co jíte nebo pijete, nebo kvůli svátkům, kvůli novoluní nebo sobotám.
17  To všechno je jen stín budoucích věcí, ale skutečnost je Kristus.
18  Ať vám neupírá podíl na vykoupení nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, jak to v marné pýše své mysli viděl při svém zasvěcování.
19  Takový člověk se nedrží hlavy, Krista, z níž celé tělo, pevně spojené klouby a šlachami, roste Božím růstem.
20  Jestliže jste spolu s Kristem zemřeli mocnostem světa, proč si necháváte předpisovat:
21  neber to do rukou, nejez, nedotýkej se - jako byste stále ještě byli v moci světa?
22  Jsou to lidské předpisy a nauky o věcech, které se použitím ničí.
23  Vydávají se za moudrost jako zvláštní projev zbožnosti, sebeponižování nebo tělesné umrtvování, ale nic neznamenají pro ovládání vášní.


]


Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 03. říjen 2007 @ 12:20:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blake,
Ježíš dal jenom jedno úplně nový přikázání - lásku mezi učedníky navzájem (J 15), podle mě proto, aby nevznikaly kauzy ve stylu synů Zebedeových.
Správně píšeš, že láska k Bohu a bližnímu je to, co tvoří Zákon a Proroky. Proto máme ten Zákon a Ty Proroky, abysme věděli, jak to má vypadat, naplňujeme-li tyto 2 přikázání
eleazar


]


Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Středa, 03. říjen 2007 @ 12:44:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Eleazare,

omlouvám se, že jsem Tě hned spojil s jiným člověkem, vystupujícím stejným nickem - Tvoje internetová inregrita je mi svatá! Nemám potřebu zjišťovat, kdo je kdo (např. je eleazar i na ZeLo), ale zajímá mě co kdo řekl a jak to myslí.

Díky za vysvětlení, těžko ale mohu souhlasit s tím, že každý má právo podporovat útoky (a to myslím ty skutečné jako jsou fyzická napadení nebo vypalování kostelů či krádeže) na hlasatele jiného náboženství.

Ano - svobodu výkladu čehokoli máš, hlásej si co chceš - ale svobodu k tomu dělat si co chceš (např. zabíjet nebo to podporovat) tedy nikdo nemá, ať už si to podkládá jakoukoli svatou knihou (Biblí nebo Koránem lze třeba začít).

Ve chvíli, kdy se lidi likvidují už pro vyslovený názor (viz doba u nás před cca 20-ti lety), tak to jsme hodně daleko od Božího království a nerozumím, proč to jako křesťan schvaluješ?

jarda


]


Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 03. říjen 2007 @ 13:50:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jardo,
při vší ouctě, jak bys biblicky a miloušce rešil problém se svůdci Ty?



]


Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Středa, 03. říjen 2007 @ 16:37:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milášku-Páně Eleazare!

5ešil bych to stejně jako apoštol Pavel ve svých listech - napomínáním, upozorňováním na správnou cestu a správné evangelium - a když by to nešlo jinak tak jen oddělením a nestýkáním se. Rozhodně bych to neřešil světskými prostředky - soudy, zákony, zákazy, bičováním stínáním hlav atd.

Když byl Ježíš před soudem a představitelé jeho národa na něj žalovali, jak jim ten jejich národ rozvrací, tak to také nevyřešil silou a armádou andělů, ale pokorou a láskou až k smrti.

Nemám touhu ani stejnou víru si brát příklad od farizeů, velekněžích, císařů, ... , některých koncilních otců, husitů, některých reformačních zakladatelů, ..., moderních katolicko či evangelických fundamentalistů.

Ale přesto věřím, že i s nimi všemi máme stejného Boha a jen jednoho Pána.

jarda



]


Re: Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zák (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 03. říjen 2007 @ 20:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo, a máš s nimi také stejnou Paní?

Pastýř


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání (Skóre: 1)
Vložil: strejda v Středa, 03. říjen 2007 @ 23:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já věřím, že pokud je Jarda ženatej, tak svoji paní manželku nikomu nepůjčuje. Ty Pastejři máš snad svoji manželku s někým společnou? Alu fuj!!


]


Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: patricie v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 07:27:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že žid, který není obřezaný na těle a přijme křesťanství, není vázán dodržovat Toru, tak , jak je slovo od slova psána v Písmu. Ostatně pravým židem je ten, kdo má obřízku na srdci (a ani na to není třeba mimotělního oběhu). Ten kdo konvertuje k judaismu, nechá se obřezat, pak je povinen dodržovat všechno, co je s tělesnou obřízkou spojeno.

Otázkou je, jestli to má nějaký smysl, když Ježíš řekl: hle váš dům se vám zanechává pustý. Asi už tam nepřebývalo Jahveho jméno, ne? A pak ten dům byl zničen Římany. Má teda judaismus nějakou přednost před ostatními náboženstvími světa? Já myslím že ne.

Ponechme na židech, ať si to rozhodnou podle vlastního svědomí, jestli musí dodržovat Toru, když se stanou křesťany. Tím nemám na mysli Mesiány, to je kapitola sama pro sebe. Přečtěte si jejich poziční listy, to zůstává rozum stát a vlasy taky.


]


Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 07:51:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co jsou to poziční listy?

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zákona? (Skóre: 1)
Vložil: patricie v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 08:10:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsou to position papers, jsou na netu jen v angličtině, pokud vím a jsou jakýmsi vyznáním Mesiánů 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání Zák (Skóre: 1)
Vložil: patricie v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 08:12:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.imja.com/papers.html




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Musí žid, který se stane křesťanem přestat dodržovat přkázání (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 08:59:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji.

Olin


]


Re: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 01. říjen 2007 @ 13:59:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau!
Mě se to líbí a vůbec nemám dojem, že z toho Petr vychází nějak špatně. Je to totiž o nás.
Petrovy průšvihy v  Bibli zmíněné vypovídají především o tom, že Petr byl jejich jasně respektovaným senior-pastorem, protože o něm se toho prostě jen víc ví.
Co my víme o tom, co prožíval případně co zvoral jeho bratr Ondřej?
Někteří lidé si myslí, že co není v Bibli to se vůbec nestalo!

Dodnes je to stejný, na svoje pastory a podobné šajby toho víc víme, než na lidi, co jim choděj do kostela, takže z perspektivy černých srdcí to někdy vypadá, jakože největší parchanti jsou ti nejznámější kazatelé, a někteří lidi tomu skutečně věří!!

Já myslím, že naše případné omyly nebo chyby, čím jsme eventuelně známější nebo víc na očích, slouží Pánu k tomu, aby se osvědčila víra ostatních, víra, která překonává nedostatečnost svých blízkých milostí. 
A pokud se jedná ne o nějakou chybu, ale zásadní hříchy, pak konec takového vůdce slouží zase Bohu k tomu, "aby se báli ostatní" - dá se totiž očekávat, že v tom leží i jiní, akorát se to neví.

Olin  



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy