Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 177, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 645 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116597905
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva školstv
Vloženo Pondělí, 08. říjen 2007 @ 17:39:38 CEST Vložil: olda

Sebeobrana poslal Nepřihlášený

Církevní základní škola Jana Amose Komenského v Liberci, přišla na způsob, jak se vyhne případným problémům s úřady




Převzato z http://www.baptist.cz


"Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva školstv" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva školstv (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 17:58:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je protibiblickýho na barvení vlasů a kouhoutech?



Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva škol (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 18:02:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a preco nemozu cvicit jogu? Vsak budhisticko/hinduisticke praktiky uz aplykuju aj mnohi "knazi" rimskej organizacie, napriklad pan Halik...

Ked to uz teda robia aj "krestania" (.....) preco to ako zakazuju ? Oni asi nemaju lasku ...., ze? :-))))


]


Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva škol (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 18:14:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)
Nic!

To je přece protiškolní!!!
Učitelé za mého mládí byli přesvědčeni, že je to protikomunistické. Co kohout! Dlouhý vlasy mi zakazovali, dokud na ně nevlítla máma do ředitelny a oznámila jim, že prostě budu nosit delší vlasy, protože se jí to líbí. O něco tvrději mi zakazovali pruhatý nebo "leopardí" kalhoty. Prý mám chodit slušně oblečen. To víte - vesnice za komančů! To taky musela prosadit až máma.

A tak záleží na rodičích, co je "protibiblické" nebo "protikomunistické". Lišit se od svých učitelů totiž vždy  bylo a je protiškolní.

Olin


]


špatná rada nad zlato (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 20:03:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlítnout do ředitelny a říct basta! bude to tak! 

rive



]


Re: špatná rada nad zlato (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 21:01:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ale musí bejt máma vod rány.

Když jsem si později podal přihlášku na teologii, mýmu bráchovi - policajtovi řekli, že bude muset od policie odejít. Máma na ně obligátně vlítla, a náčelník se na ni jen podíval a řekl jí, že jestli chce, tak už nikdy neuvidí bráchovy děti. Občas je to zkrátka houby platný. :-)


Olin


]


Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva školstv (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 18:03:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jóga je holistický systém pre telo, myseľ, vedomie a dušu, založený na starovekom učení jogy adaptovanom pre dnešok. Pomocou cvičenia môžete znovu získať fyzické, psychické, sociálne a duchovné zdravie a dosiahnuť sebarealizáciu a realizáciu Boha...“ – definícia jógy na úvodnej webstránke propagujúcej vznik a činnosť jogacentier na Slovensku, ktoré sú zakladané priamo Indickým "majstrom" = autorom systému Jóga v dennom živote

"Ja som cesta i pravda i život, nikto nepríde k Otcovi, len skrze mňa." Amen.




Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva škol (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 18:46:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My vieme Lydia, ale v podobnych pripadoch sa to vascinou riesi vymenou riaditelky a dosadenim "ohybnejsieho cloveka" ... mozno s purpurovymi konexiami ...





]


Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 09. říjen 2007 @ 07:41:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojim,

nie všetci vedia a tragické je, že niektorí, čo vedia, sa (či už nevedome, či cielene) zachytia nepodstatného farbenia vlasov a podporujú tak ANTIkresťanské zmýšľanie, pričom pár z nich to robí v pozícii, na ktorú sami seba svojvoľne ustanovili...

A predsa, nerobia nič v rozpore s Písmom - oni pomáhajú krútiť koleso dejín vpred slúžiac tme. Nikto nič na ich správaní nezmení, lebo BOH sám na nich dopustil silu zvodu, aby uverili lži. Tu nemá zmysel bojovať – ani písmenko sa nestratí – tu je možné hovoriť len PRAVDU, z ktorej sa niektorým ježia chlpy na tele a o to viac je to telo pichľavejšie, krutejšie, ironickejšie, sebastrednejšie a ľstivé...



]


Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministers (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 09. říjen 2007 @ 19:02:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia, ale co urobit s tými davmi ludi, ktorý za nimi kráčajú v nevedomosti? Myslim ze je to svinstvo, nakolko clovek by sa mal slobodne rozhodnut. Ale ako sa rozhodne, ak nepozna inu alternativu ?


]


Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministers (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 10. říjen 2007 @ 07:45:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojim,

keby nám sám Pán nedal milosť uniesť ten vývoj, ktorý sa spustil, zahynieme od vlastnej bolesti v srdci. Je to desivé, ale musíme sa s tým zmieriť - nie v zmysle rezignácie, ale v zmysle "Nech sa deje Tvoja vôľa, Pane. Vopred si nám ukázal, čo sa bude diať, ale verím, že JE DOKONANÉ! Verím, že Ty máš všetko pevne vo svojich rukách!"

A potom môžeme nasledovať slová apoštola Pavla, vdýchnuté Duchom Pravdy, napríklad v 2Tim 4:2-5, 1Tim 2:1-4... S určitými ľuďmi, ktorí sa aj tu dostali vo vlčom kožuchu, na ktorý v rýchlosti prehodili baránčie rúcho, sa neopatí hádať - oni už plne slúžia lži, lebo BOH sám im dal, aby jej uverili - neprijali totiž lásky pravdu... Je to ťažké, Gojim - odhaliť ich a uniesť fakt, že aj tento tu je falošný služobník... Ale nemali by sme strácať silu v hádkach s nimi. Na tom, čo sa má stať, sa nič nezmení. Antikrist sa blíži. Ale za ním nasleduje triumfálne víťazstvo Božieho Syna a JEHO druhý príchod. MARANATHA!!! Teš sa, Gojim. A za ostatných nespasených, ktorých Ti Pán vloží do srdca a mysle, za tých sa modli a bojuj boj viery. Pán s Tebou :o) a s nami všetkými. Amen.


]


Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva školstv (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 19:38:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám pocit, že křesťanské, nekatolické školy se možná budou potýkat s problémy. Uvidíme, jak se zachová Olin. Předpokládám, že se možná - zřejmě nějak nepřímo - postaví proti požadavkům školy (každá nekatolická křesťanská škola může být v budoucnu potenciálním problémem). Pokud ovšem bude tuto záležitost komentovat...



Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva škol (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 19:43:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zrušim je všechny!!
Chachachachachacha!

(Jen co budu po Kuchtový ministrem.  Vy ještě nevíte, jak jsem zelenej!)

Olin



]


Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 08. říjen 2007 @ 19:56:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, máš pravdu. Úplně celej zelenej. No ještě že nebyl ministrem Číňan. Co Ty nejsi všechno schopen udělat pro rekatolizaci... Snad už si Tě tu konečně někdo všimne.


]


Re: Copak rodiče nemají právo ... (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 09. říjen 2007 @ 18:33:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když rodiče dají své dítě do křesťanské školy, tak jistě souhlasí s tím, aby v takové škole byl pořádek a kázeň. Mobilní telefony do vyučování nepatří. A že žáci mají být ve škole slušně oblečeni, je snad normální. Komu se to nelibí, tak ať si svoji ratolest dává do běžné státní školy, kde je čím dál menší kázeň, šikana a chaos. Copak si rodiče nemohou rozhodnout, jakou chtějí mít školu ? Nevím, co tím inspektoři sledují. Už nyní výsledky našeho vzdělávacího systému ukazují, že se stále hlouběji a hlouběji propadáme na poslední příčky vzdělanosti. Ostatně stačí sledovat pořad „Nikdo není dokonalý“ a odpovědi mladých lidí jsou zarážející. Nic skoro neví.
Bohužel dnešní situace ve školství není k smíchu. Vychováváme si generaci, která bude drzá, bez citu, líná a hloupá, ale s vysokým sebevědomím. Plní se některá proroctví o posledních dnech !!! Kázeň ve školách hrozně poklesla.
Je to smutné!!!! Kde je tedy demokracie, když si rodiče nemohou prosadit školu, kde bude kázeň!!!!




Re: Re: Copak rodiče nemají právo ... (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 09. říjen 2007 @ 19:20:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tož Franzi,
máme děmokraciu, máme svobodu, každej muže všecko (=nikdo nemuže nic pozn. eleazar), a tak proč by školství mělo bejt vyjímkou.
V demokkratickym školství se po žácích nesmí nic chtět, nesmí se po nich nic vyžadovat, hlavně se je nesmí nutit, aby se učili, aby něco neuměli a trestat je, pokliže něco neuměj je tabu největší. Já sám studuju VŠ a vidim to ovoce na vlastní woči, srovnám-li ročník před sebou a ročník po sobě, tak je to hodně propastnej rozdíl a tenhle trend pokračuje, holt děmokracia je děmokracia, aneb máte co ste chtěli (neplatí pro mě. Gríšu a ostatní, co nejsou členy světa, ty se jen vezou na vlně, aniž by s tim mohli něco udělat).
Podivejte se do Ameriky, co Vás asi bude čekat: absoluventi středního vzdělání uměj více měně totální prd. Bc. degrees uměj základy, který sou pro praktický uplatnění na 2 věci (srovnatellně z našima gymplákama). Vyšší akademický vzdělání neni špatný, ale ta skutečná špička nebejvaj odchovanci americkejch univerzit, ale přistěhovalci, který měli slušnej základ z "nedemokratickýho" školství eště než přišli do Jů Es Ej. Jestli to fatkograficky v něčem nesedí, tak Avi může poopravit, ažto to zná z vlastní praxe.
eleazar


]


Re: Re: Re: Copak rodiče nemají právo ... (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 11. říjen 2007 @ 21:36:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Faktograficky to v leccems nesedi a v leccems sedi.

Je pravda, ze americky stredni skolstvi dava cloveku mnohem horsi a omezenejsi intelektualni vybavu nez libovolny evropsky skolstvi, ale taky je pravda, ze proste Americani obecne pracujou intenzivneji behem produktivniho veku a naopak mnohem min mimo produktivni vek (tzz. do 15 let a nad 65). Proto je americka high-school relativne flakarna, college jim proto prijde relativne obtiznejsi nez stredni skola, protoze je tu mezi nima vetsi skok nez v Evrope. No a skutecne nejvetsi zlom nastane, kdyz pak nastoupej do prace, protoze se od nich chce prace. Co je Evrope platny, ze produkujou vzdelany lidi, kdyz ti pak nastoupej do prace, z ktery je nikdo nemuze vyrazit a odbory kontrolujou, kolik kdo bere? No tak to flakaj (viz francouzska kniha Chvala lenivosti, ktera byla nedavno bestsellerem).

Opravdovy americky spicky jsou jednak mistni, jednak cizinci. Cizinci tady ale nejsou proto, ze by mezi mistnima byli samy blbci, ale vetsinou proto, ze kdyz se takovej cizinec podiva, co by ho cekalo doma (treba me na nejake slovutne stare ceske univerzite), a  co mi nabidnou tady, tak je to dost jednoduchy rozhodovani. Americkej trh prace se proste neboji pritahnout konkurenci z celyho sveta. To neni projev mistni neschopnosti, ale naopak mistni odvahy se pomerovat a touhy brat to nejlepsi, co svet muze nabidnout. Proti tomu takovi Francouzi budou trvat na tom, ze to a to vysoky misto musi zastavat Francouz, i kdyby byl pologramotnej, ale hlavne aby to nebyl cizinec, treba spickovej.

Jo, a pokud jde o ty neschopny americky stredoskolaky (jichz je samozrejme hodne), pak nesmime zapominat ani na tu ne zas tak malou skupinu lidi, kteri nikdy na college nechodili (nebo se na ni dokonce vykaslali), protoze maj proste vod Boha talent na business (klasickej priklad je Bill Gates, kterej ve tretaku zabalil Harvard - ale neni sam).

Tezi "podivejte se do Ameriky, at vite, do ceho jdete" razil uz blahe pameti Tocqueville a mel samozrejme pravdu v tom nejlepsim slova smyslu. Mnoho lidi nad Amerikou ohrnuje nos (i ja jsem ho v puberte ohrnoval), ale vetsinou se nejedna o nic jinyho nez obycejnou kulturni namyslenost. Podobne kdysi ohrnovali byzantinci nos nad zapadni Evropou, protoze voni jako byli ty vzdelanci a my ty divosi. No, a pak prisel Turek: vzdelance si dal k svacine, ale divochy nikdy neudolal.

Pokud jde o nazory Frantiska100, tak se domnivam, ze jsou zbytecne pesimisticke. Na jednu stranu se krici: svoboda, at si rodice vyberou skolu jakou chtej. Ale kdyby si nejaky rodice svobodne vybrali treba skolu, kde se smej deti fyzicky trestat, a nejakej sadista by tam toho jejich milacka zflakal do krve, tak by se zase kricelo: kde je statni regulace, jakto, ze inspekce davno nezasahla. Proste je to vzdycky vocad pocad. A ve vyse uvedenem pripade existuje nejaka mezinarodni umluva o svobode vyznani ve skole a tady nam nezbyva nez ji respektovat, kdyz jsme ji podepsali.

Jinej priklad: mnoho lidi vola po svobode ve vzdelani, ale beda, kdyby tu nekdo chtel zalozit islamskou madrassu! To byste videli tu podporu skolni inspekci!

Jo, a porad "Nikdo neni dokonaly" nevypovida vubec o nicem. Chytit nekloho na nejaky trivialite neni zas takovej problem. Ja sice vim zpameti, kdy byla zalozena Kajova univerzita, ale kdyby se me Krampol na ulici zeptal, jestli se dava mrkev do bramboracky, tak bych taky nevedel.

A pokud jde o kazen na ceskych skolach, narky na "dnesni mladez" jsou stary jak svet a my uz jsme tady na toto tema jednou s Frantiskem100 diskutovali. Velmi jsem ho tenkrat pohorsil, protoze jsem uvedl statistiky kriminality mladistvych, z nichz vyplyvalo, ze dnesni 15-18tileti jsou cisty jak lilium v porovnani k tem grazlum, co se narodili koncem 50. let. Jejich mladistva kriminalita (tenkrat na zacatku 70. let, kdyz jim, bylo 15-18) byla trikrat vyssi nez dnesnich 15-18tiletych. Nojoooo, jenze vlastni mladi si kazdej idealizuje.

Dnesni mladez ma nejen nizsi mladistvou kriminalitu, ale je zodpovednejsi v sexu (s kterym zacina pozdeji, nez generace jejich rodicu), podstupuje min interrupci, nez mivali jejich rodice, kouka min na televizi (cumej na jiny veci, ktery jsou ale interaktivnejsi a vetsinou tedy i edukativnejsi), umej vic jazyku, vic toho zcestovali, zeni a vdavaji se pozdeji (a tedy zodpovedneji - soude podle rozvodovosti), maj vyssi vzdelani (casto se zahranicni stazi) atd. atd. To nejsou veci, ktery jsem si vymyslel na kolene. To se vsechno da statisticky podeprit.

Ovsem, co je to platne, stojite-li proti zabehanemu tisiciletemu predsudku: "no, ale ta dnesni mladez, ta je hrozna!"

A v duchu tohoto predsudku se bude odvijet i reakce Frantiska100, pokud se na muj prispevek rozhodne odpovedet. Schvalne!

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 13. říjen 2007 @ 17:00:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Tomáši, můj pesimismus vyplývá z vlastní praxe, protože pracuji s narkomany a s mládeží se sociálním defektem. Mám možnost hovořit s mnoha pedagogy na všech stupních škol. Ty jsi na rozdíl od mně mladý člověk, nesmírně vzdělaný, máš doktorát, jsi vlastně vědecký pracovník v oboru ekonomické vědy, možná budoucí Václav Klaus. Vidíš život ze svého úhlu a vyznáš se, jak asi málokdo zde, v životě americké společnosti. Ale u nás je to jiné. Já mohu na rozdíl od Tebe porovnávat školu před třiceti léty a školu dnes. A je to katastrofa. Určitě existuje pár nadaných lidí, jako třeba Ty, kteří se dostali na prestižní školy a jejich společníky byli rovněž stejně vzdělaní mladí lidé. Já znám mládež, která na prvním místě chce prachy a přitom nic neumí. Chce si užívat a se sexuálním životem začíná již ve čtrnácti. Díky hormonální antikoncepci je naštěstí nižší počet interrupcí. Znám mládež, která je zvyklá hlavně brát, je sebejistá a ničeho se nebojí. Svědomí je minimální. Užívá drogy a u počítače nehledá vzdělání, ale zábavu v podobě nesmyslných počítačových her apod . Prostě zničená generace!!!! Generace, která nebude schopná vychovávat svoje děti. Zeptej se učitelů, co je dnes trápí? A je to právě kázeň žáků a drzost rodičů. Učitel již nic neznamená. Ostatně o tom už občas hovoří i naše média. Demokracie ukazuje druhou stránku. Možná si na ni zvyknete vy mladší, možná ??? Dnešní generace z velké části nemá žádný cit, nemá úctu k hodnotám, nenašla smysl života…. Je ovládána médii, kde se šiří převážně násilí, hrubost, různé zvrácenosti…. Zelení možná prosadí legalizaci marihuany…. Konzumní společnost v podstatě převede na peníze všechno !!! Výsledky školního vzdělávání jsou katastrofální.. Statistiky, které ty máš, jsou úmyslně zkreslené údaje. Vím, jak se často vyplňují různé dotazníky a to, co se do nich píše, neodpovídá skutečnosti. My dva se neshodneme!!! Každý žijeme jinde! U mně nejde o předsudky, jde o realitu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 13. říjen 2007 @ 22:38:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Znám mládež, která je zvyklá hlavně brát, je sebejistá a ničeho se nebojí. Svědomí je minimální. Užívá drogy a u počítače nehledá vzdělání, ale zábavu v podobě nesmyslných počítačových her apod . Prostě zničená generace!!!! Generace, která nebude schopná vychovávat svoje děti. Zeptej se učitelů, co je dnes trápí? A je to právě kázeň žáků a drzost rodičů. Učitel již nic neznamená. Ostatně o tom už občas hovoří i naše média. Demokracie ukazuje druhou stránku. Možná si na ni zvyknete vy mladší, možná ??? Dnešní generace z velké části nemá žádný cit, nemá úctu k hodnotám, nenašla smysl života….

Nehadam se vo to, jestli takovyhle lidi, jako popisujes, mezi mladejma existujou. Jiste ze existujou. Jiste se mezi dnesnimi nactiletymi najde mnoho gauneru, co kradou, znasilnjou, fetujou nebo k fetu svadej mladsi apod.

Ale s cim nesouhlasim, je ta pausalizace. Pokud pracujes s mladejma, ktery maj nejaky vazny problemy, tak se vlastne dostavas do kontaktu s velmi omezenym vzorkem populace. Vsichni ale nejsou takovi. Tvrzeni, ze oni (nebo my) jsme znicena generace, zatimco vy jste posledni svedci dohasinajiciho svetla vysoke kultury, je proste NEOBHAJITELNA PAUSALIZACE a nesmysl. Ublizujes tak MNOHA A MNOHA mladejm nadejnejm lidem, ktery i kdyby se pretrhli, tak se od tebe tady akorat dozvidaj, ze jsou sfetovanej bezcennej povl. A to je chyba.

Dnesni mladi proste realne zacinaji se sexem pozdeji, nez zacinala vase generace. To neni vysledek z nejakyho zplichtenyho dotazniku, to je mnohaleta zkusenost ceskych gynekologu a sexuologu!

A i kdyby nakrasne dnesni mladi "nehledali u pocitace vzdelani", alespon s nim umej zachazet, coz se naopak o starsi generaci rict neda. Moje mama si plete "adresar" a "soubor" a to je vysokoskolsky vzdelana padesatnice! Jinej priklad: kazdej muj vrstevnik umi alespon zblebtnout anglicky, zato kdyz ma sem do USA za nama prijet nekdo z rodicovske generace, tak musime slozite vymejslet, kam az daleko je pojedu vyzvednout, aby nemuseli nikde prestupovat - protoze by to jazykove nezvladli. Ja jim to jako nevycitam, meli holt tu smulu ze vyrostli behem hlubokyho totace. Ale alespon byste vy starsi snad mohli mist dost soudnosti, abyste prestali vykladat, jak jste proti nam na vysi. Nejste.

Zeptej se učitelů, co je dnes trápí?

Zeptej se i tech pred triceti lety, kdyby to zpetne slo. Nebyl by v tom zadnej rozdil, krome konkretnich jmen.
Dnes: studenti poslouchaji hlasitou hudbu (treba Kabat).
Tenkrat: student poslouchaji hlasitou hudbu (Plastic People).
Dnes: studenti nosi piercing.
Tenkrat: studenti nosej dlouhy vlasy.
Dnes: studenti nosi vyzyvave obleceni, jako napriklad rozervane jeansy.
Tenkrat: studenti nosi vyzyvave obleceni, jako napriklad tricka s imperialistickymi anglickymi napisy.
Dnes: studenti hlasite telefonuji na mobilech.
Tenkrat: studenti hlasite poslouchaji sve kazetove magnetofony.
Dnes: studenti fetujou.
Tenkrat: studenti chlastaj.

Nic se v tomto smeru nezmenilo, akorat to vsechno, co jste delali vy, my delame o trosku min. Na to jsou spolehlivy statistiky.

Treba min cumime na telku. Myslis, ze toho majora Zemana opakovali kuli pubertakum? Nikoli, to VASE generace si ho svou divackou vytrvalosti vyslouzila - voni ty programovi reditele davaj moc dobryho bacha, kdo se na tu televizi diva a podle toho cilujou i svuj program. Kuli komu myslis, ze jsou v televizi ty uhozeny estrady v duchu "Ein Kessel Buntes"? Myslis, ze to teenagerska divacka obec si je vyzadala? A pro koho se natacej Rodinny pouta, Ordinace v Ruzovejch zahradach a podobny rodinny slataniny? Snad pro mlade publikum? Prdlajs. Je to pro vas, "stredni generaci", protoze vy na tu bednu furt hledite!

Muj doktorat s tim nema nic spolecnyho. Ale kdyz uz jsi na to narazil, tech vrstevniku, ktery to nekam dotahli nebo jeste dotahnou mam mnoho a nejsou to zadny vyjimky.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 14. říjen 2007 @ 11:08:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za deset roků uvidíme, kdo měl pravdu. Pokud máš pravdu Ty, budu mít radost a řeknu si, že jsem asi zblnul věkem. Omluvím se Ti. Co si více přát, než generaci, která bude mít cit, bude pracovitá a tvůrčí. Na dnešní pitomé seriály se nedívám. Napodobují jen ten hnus, co frčí na západě. Pracuji sice s omezeným vzorkem, ale jsem v kontaktu s těmi, kteří ty vzorky dodávají. Právě od nich mám pesimistické informace.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 14. říjen 2007 @ 20:44:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Na dnešní pitomé seriály se nedívám.

No vidis. Proto kdyz nekdo rekne, ze ta vase "starsi kulturne nedovzdelana generace ma na svedomi vsechen ten nevkus, kterej se vysila v televizi", tak se te to predpokladam osobne dotkne, protoze zrovna TY se na to nedivas. A to je presne ten problem s pausalizaci.

Navic, major Zeman neni zadna napodobenina za zapadu, to je nas vlastni, doma vyrobenej hnus. A poptavka po jeho znovuvysilani tezko muze pochazet od mladych lidi, kteri na nej z normalizacnich let nemaji zadnou vzpominku.

Co si více přát, než generaci, která bude mít cit, bude pracovitá a tvůrčí.

Myslim, ze dnesni mlade generaci ani nic jinyho nez pracovitost asi nezbude, kdyz ta vase starsi generace stale blokuje duchodovou reformu (coz je podle me od ni ponekud kratkozraky a sobecky...). Mlada generace bude muset otrocit na vase duchody, jinak si celej ten system klekne.

Aviaf



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 15. říjen 2007 @ 06:12:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Filmová a televizní tvorba minulých let nebyla vždy špatná. Já osobně jsem měl rád sovětský film “Balada o vojákovi“ a byla řada dobrých filmů a seriálů. „Hříšní lidé města pražského, Pitaval, Cirkus Humberto a další. To, že mladá generace, bude otročit na naše důchody, s tím souhlasím. Nejsem politik pravý ani levý. Myslím, že se spíš všechno po ekonomické stránce zhroutí. Jako ekonom jistě znáš příčiny. Jednou z nich bude i nízká pracovní výkonnost nejmladší generace. Zeptej se podnikatelů, kteří přijímají české kluky jako zedníky apod. U mně si často naříkají nad tím, co vlastně vychovává dnešní škola. Zajdi si někam na učňovku a uvidíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 15. říjen 2007 @ 20:32:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Filmová a televizní tvorba minulých let nebyla vždy špatná.

Tvoji ochotu vyvarovat se pausalizace ("nebyla vzdy spatna") kvituji s povdekem. Citujes ctyri priklady (+"...a dalsi"). Je soucasna filmova a televizni tvorba "vzdy spatna"? (Jinak, v hodnoceni Pitavalu se s tebou asi rozchazim a navic proti kazdemu dobremu serialu by jiste nebylo tak tezke vymyslet nejakej odstrasujici protipriklad ve forme Zeny za pultem, Muze na radnici nebo Okresu na severu).

To, že mladá generace, bude otročit na naše důchody, s tím souhlasím.

No, a ci je to vina? Tech chudacku, ktery to vodedrou (z nichz nekteri se dnes jeste ani nenarodili), asi sotva...

Myslím, že se spíš všechno po ekonomické stránce zhroutí.

Ja nejsem az takovej pesimista. Myslim, ze duchodovej system se zhrouti (protoze dnesni starsi generace se sobecky odmita uskrovnit a smirit se s demografickym vyvojem). Ale zbytek ekonomiky podle me poslape v pohode dal, protoze ty mlady to samozrejme zachranej. 

Jednou z nich bude i nízká pracovní výkonnost nejmladší generace.

To je zvlastni. A ze te mezi pricinami nenapadly "neprimerene vysoke naroky starsi generace"? Vo to totiz jde v otazce duchodove reformy.

Pokud jde o produktivitu, ta za posledni ctyri roky stoupa o vic nez 4% rocne a od roku 1996 poklesla jen jednou (v roce 1997). za poslednich deset let tak souhrnna produktivita stoupla celkem o 35% a troufam si tvrdit, ze to asi tezko bude zasluha tech starsich, z nichz mnoho behem tech deseti let odeslo do duchodu (a tudiz v tech statistikach vubec nefiguruji, nehlede na to, jak uz jsem napsal vyse, ze navic mnohdy neznaj ty moderni technologie, odkud se vetsina toho prirustku v produktivite bere). Ten rust produktivity pochazi vetsinou od mladejch a ja nemam duvod se domnivat, ze za dalsich deset let se produktivita znovu nezvysi o 35% (nebo o vic).

Zeptej se podnikatelů, kteří přijímají české kluky jako zedníky apod.

Stavebnictvi predstavuje asi 5% nasi ekonomiky. Manualni remesla obecne jsou pro hospodarsky rozvoj nasi zeme celkem podruzna. Ano, situace na ucnacich je tragicka. Ucnaky ale prece nejsou pro ceskou mladez typicke! To je presne ten muj argument o vychylenym vzorku, s kterym ty pracujes.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 16. říjen 2007 @ 06:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s tebou, že paušalizace minulosti, přítomnosti i představ budoucnosti není správná a užitečná. Domníváš se, že nárůst produktivity posledních let těžko bude zásluhou těch starších. To je docela možné. Určitě ne těch, co již mají důchod nebo mají dva či pět let do důchodu. Určitě střední věk je věk, kdy je člověk pracovně nejvýkonnější. Bude to zásluha střední generace. Ale bohužel optimismus v mladou generaci s tebou nesdílím. Asi proto, že ji z nám spíše z hlediska dělnických profesí, učňovky apod. Možná kdybych pracoval někde na gymplu, byl bych optimistější. Ale i odtud mám smutné informace. Co se týká nepřiměřených nároků starší generace, pak ty nároky vidím spíše v nárocích na bezplatnou zdravotní péči, která již nebude možná, než na výši důchodu a souhlasím s tebou, že je nutná důchodová reforma, zvýšit věk odchodu do důchodu apod. Bylo by toho hodně na dlouhé diskuse. Rozhodně společnost čekají velké problémy. Ti nejmladší a mladí budou mít co řešit. Nejsem zaujat proti nim. Bohužel tu část, kterou znám, lituji. Není schopná uživit ani sama sebe. Je to prostě ten vychýlený vzorek a pokud činí jen 5 %, pak jistě nebude mít velký vliv. Jediná útěcha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 20. říjen 2007 @ 04:40:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Určitě střední věk je věk, kdy je člověk pracovně nejvýkonnější. Bude to zásluha střední generace.

Je-li stredni vek vekem nejvyssi vykonnosti (zenitu), tak evidentne nemuze byt vekem vysokeho rustu produktivity - ten rust musi nastoupit v obdobi jeste pred tim zenitem (vlastne prave diky tomu rustu se clovek na ten zenit teprve dostane). Proto si myslim, ze je presnejsi pripisovat ten rust spis mladsim.

Asi proto, že ji z nám spíše z hlediska dělnických profesí, učňovky apod.

No, ale snad uznas, ze tam proste teziste dnesni mlade generace nespociva. Proto jejich chovani ci rozhodovani neni pro nasi debatu smerodatny.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 20. říjen 2007 @ 08:10:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
realita dnešní doby:


Ředitel společnosti, muž středního věku, opatrně couval se svým Rolls-Roycem do úzkého prostoru na parkovišti, když náhle nějaký mladík v otlučeném vozítku proklouzl do mezery rychleji. Při zamykání svého auta poznamenal s úšklebkem:“Promiň dědečku. Svět patří mladším a rychlejším.“ Obchodník beze slova couval dál, až odtlačil malé auto stranou a uložil jeho pomačkané zbytky na chodník. Potom zamkl Rolls a podal svoji vizitku vyděšenému mladíkovi. „Vaše pojišťovna se pravděpodobně se mnou bude chtít spojit,“ poznamenal klidně. „A mimochodem, jste na omylu. Svět patří silným a bohatým.“


rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 20. říjen 2007 @ 18:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nenech se vysmat. A.


]


trochu humoru (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 20. říjen 2007 @ 20:47:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
L((( Sory

 

je to trochu podpásovka

 

Ale takhle nějak (podobným dojmem) působíte  s Františkem 100 v té své přetahované lepší – horší.

 

rive



]


Re: trochu humoru (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 20. říjen 2007 @ 21:20:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Cos cekala? Nalinkujes mi sem smyslenou historku s mravoucnym koncem a titulkem, ze jde o "realitu dnesni doby" (sic!) a cekas, ze na ni budu reagovat nejak vazne? Na co presne bych mel reagovat? Sam si muzu vymyslet mraky jinejch bajek, ktery taky budou dokazovat muj uz predem vytvorenej nazor. Co s tim? Nic.

Aviaf


]


Re: Re: trochu humoru (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 22. říjen 2007 @ 18:29:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviaf

Nějak jsem to neodhadla s tím svým podobenstvím o psychologií přesilové hry a nalinkovala jsem se mezi tvé komentáře. Promiň.

Hezký den

rive


]


Moc mne to zajímá.... (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 21. říjen 2007 @ 10:00:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty se domníváš, že těžiště dnešní mládeže nespočívá v dělnických profesích. Pak by mne zajímalo, co bude z té mládeže, která dnes končí školu s velmi špatnými vědomostmi. Hovořil jsi s učiteli na středních školách? Učňovky jsou přímo katastrofa a střední školy rovněž se blíži ke krizi. Těch dobrých a schopných mladých, co odmaturují s vyznamenáním a mohou na vysokou školu, je velmi málo. Navíc dnes si každý bohatý rodič může podplatit koho chce a ze svého neschopného dítěte udělat maturanta a možná i vysokoškoláka. Ale jaký užitek dá takový člověk ? Jistě, že jako ekonom víš, že důležitým činitelem, který ovlivňuje hospodářství, je i úroveň obyvatelstva ( vzdělanost, pracovní kázeň, dovednosti..) Ty vycházíš z toho, že dnešní mladí, je to nejlepší, co kdy bylo, a bez chyb. Pokud je to pravda, pak se nemusíme bát. Proč je však mnoho mladých lidí bez zaměstnání ? Nevíš ze statistik, v nichž se vyznáš, jaké procento z celkového počtu nezaměstnaných, jsou mladí lidé do třeba třiceti let? Zajímalo by mne to. Jaká je česká a jaká americká základní a střední škola? Studuješ v USA, takže máš jistě přehled. Mohl bys porovnávat. Tvoje poznatky by mohly velmi být inspirativní. Moc by mne to zajímalo. Piš třeba na email do granu. Díky.


]


Re: Moc mne to zajímá.... (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 24. říjen 2007 @ 04:42:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Pak by mne zajímalo, co bude z té mládeže, která dnes končí školu s velmi špatnými vědomostmi.

Jak se to vezme "spatnymi"? Asi mas pravdu, ze neumej recitovat "Kristalovou studanku" tak svizne, jako jste to kdysi umeli vy. Ale na druhou stranu v cizine se domluvej. A dokonce i kdyz se tam nedomluvej, tak tam stejne jedou a ten jazyk se nakonec naucej. Nezapomen, ze v praxi asi nebudou zase az tak nutne potrebovat znat napzameet Premyslovce, ale za to budou muset umet pripojit tiskarnu. Coz - priznejme si - mnoho lidi ze stredni generace neumi. Takze "spatne vedomosti" podle me spise maji ti starsi nez ti mladsi, protoze tem mladsim jeste neujel technologickej vlak.

Co z nich bude? Nech to na nich, maj-li se naucit plavat, je nutno je nejdriv hodit do vody.

Hovořil jsi s učiteli na středních školách? Učňovky jsou přímo katastrofa a střední školy rovněž se blíži ke krizi.

Achjo. Ja jsem ucil na stredni skole, bracha ucil na stredni skole, oba rodice na stredni skole ucej uz asi tricet let. Deda ucil na stredni skole. Kantorska rodina skrznaskrz. Znam celou sborovnu jak ze stredni skoly, kam jsem chodil, tak ze stredni skoly, kde ucej mi rodice. Krome toho sem chodil cast stredoskolskych let do skoly v Cesku a cat v Anglii, takze mam srovnani. A neni pravda, ze vsichni kanotri se shodujou, jak je vsechno v krizi. Nemas pravdu.

Krome toho i kantori jsou jen lidi, jejichz nazor je zabarven jejich osobni zkusenosti:
1. Cim jsou starsi, tim je jejich vekovej odstup od studentu vetsi.
2. Cim je odstup vetsi, tim min toho maj se svejma studentama spolecnyho: poslouchaj jinou muzikum ctou jnjy noviny, koukaj na jiny filmy, maj jiny zajmy apod.
3. Cim mensi je prunik spolecnych zajmu, tim vyssi je sance nejakyho nedorozumeni (z obou stran) nebo vzajemneho nepochopeni.
4. Bohuzel mnoho kantoru, zvlast tech horsich, se domnivaj, ze "ja jsem furt stejnej, za to ta mlada pakaz se kazi", misto aby si uvedomil, ze jeho/jeji nazor na mladez se meni v zavislosti na tom vekovym rozestupu.

A mimochodem, kdybych byl student a nejakej kantor ke mne apriori pristupoval s tim, ze urcite musim bejt grazl, kdyz mi neni ani dvacet, aniz by o me vubec neco vedel, tak to je asi jasny, ze by to mezi nama skripalo.

Jistě, že jako ekonom víš, že důležitým činitelem, který ovlivňuje hospodářství, je i úroveň obyvatelstva ( vzdělanost, pracovní kázeň, dovednosti..)

Ano. A ve vsech techto vecech jsme na tom docela dobre.

Ty vycházíš z toho, že dnešní mladí, je to nejlepší, co kdy bylo, a bez chyb.

No tak to mi podsouvas. Nepsal jsem, ze jsou bez chyb. Psal jsem, ze jsou asi lepsi, nez generace, jez jim predchazely. Myslim, ze existuje mnoho udaju, ktere to potvrzuji. A krome toho jsem se velmi razne postavil proti tvrzeni - a na tom porad trvam - ze mladez je bezcennej povl, kterym muzeme jen tak pohrdat. To je to nejhorsi, co muze starsi generace mladejm udelat (a to jeste mnoho starejch ma tu predstavu, ze voni maj pravo na mladez nadavat, jak dlazdici, a ta mladez ma povinnost je kralovsky zivit na duchodku - tak to uz je vubec donebevolajici drzost).

Nevíš ze statistik, v nichž se vyznáš, jaké procento z celkového počtu nezaměstnaných, jsou mladí lidé do třeba třiceti let?

Asi by to slo najit na www.czso.cz - statisticky urad, ale musel bych chvilku hrabat. Osobne bych odhadoval, ze ta nezamestnanost asi bude mirne vyssi nez prumer, coz ale neni nic nenormalniho: fluktuace zamestnanosti je mezi mladejma samozrejme ponekud vyssi, protoze porad jeste hledaj, co by je bavilo a nemaj jeste tak vybudovanou karieru na jednom miste, aby jim bylo lito ji opustit. A kolikrat nemaj jeste deti, takze jsou ochotnejsi riskovat. To je dobre, to je ta podnikavost, ktera roztaci kola ekonomiky (starej paprda pred duchodem se ti do podnikani asi zrovna nepusti, ze jo).

Jaká je česká a jaká americká základní a střední škola?

Americka stredni skola je pomerne jednoducha, clovek se v ni hlavne nauci jist priborem, jinak nic moc. Ceska je v tomto smeru mnohem tvrdsi dril. Mistni americky deti v druhaku na vejsce ani neumely zderivovat kvadratickou funkci. Ale zase je pravda, ze uz se to naucily. Vysoky skoly jsou v Americe rozhodne lepsi nez v CR.

Aviaf


]


Re: Re: Moc mne to zajímá.... (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 24. říjen 2007 @ 17:22:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velké díky, docela poučné a zajímavé!!!
Já místo střední školy znám mládež dělnickou a ta je pochopitelně jiná.
Uvidíme, jak se všechno vyvine.
Tvůj optimismus je přijemně nakažlivej. Díky.


]


Re: Re: Re: Moc mne to zajímá.... (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 25. říjen 2007 @ 03:32:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Neni zac.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 14. říjen 2007 @ 19:56:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to já se na přiblblý seríály dívám (22 let), aspoň si v polospáku u bendy trochu odpočinu.
eleazar


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita dnešní doby (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Neděle, 14. říjen 2007 @ 20:13:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kterýho "bendu" máš doma a jak s ním odpočíváš?

SV


]


Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva školstv (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Čtvrtek, 11. říjen 2007 @ 09:40:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)

Přijde mi zvláštní, proč tak často mají problémy školy JB, když jsem o nich osobně slyšel jenom chválu (tedy o těch v Praze a Hradci Králové). Nyní mají problémy v Liberci, před rokem zase v Hradci.

Ten školní řád je zajímavý a škola je výběrová tj. vybírá si své žáky. Pokud ale vybrala a přijala někoho ke studiu, tak by asi neměla mít právo si přes školní řád řešit problémy s rodiči. Pokud nějaký rodič praktikuje jógu nebo aikido či tai-chi, tak nyní hrozí jeho dítěti vyloučení z této školy, stejně tak pokud dovolí, že dcera nosí piercing nebo syn si nechá barvit vlasy.

Vzato od konce - na základní škole jsou děti do cca 15-16ti let - sami si nemohou zvolit přestup na jinou školu, ale snad už v tomto věku mají právo si zvolit délku a barvu svých vlasů?

Vzato od učitelů - podmínkou většiny církevních škol je aby učitel/ředitel byl členem této církve, zcela veřejně se to uvádí i v požadavcích na výběrové řízení. Formální splnění této povinnosti je také splnění, i když třeba jiný člověk může být lepší učitel či ředitel. Představa, že si volím lékaře nebo pilota podle jeho církve mi přijde dost divná ...

jarda




Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva škol (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 12. říjen 2007 @ 10:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo to je pravda. Je zvlastne, ze dnes vobec JB nejaku skolu ma. A ked ma, tak s tym treba nieco robit, pretoze mnoho deti  sa takto moze dozvediet o Joge pravdu, a to dokonca uz v utlom veku !!! Ked si predstavim ze sa dozvedia o joge napriklad ze je to stara hinduisticka praktika ktora je klananim sa demonovi Siva, a nasledkom nej vznika senzibilita ( otvorenost vedomia na okultny svet )-- je to fakt pluser. 

Nebudu mat neskor zaujem o hinduisticke praktiky, zjednotenie sa z brahmou v stave prazdnoty formou vyprazdnovania 
mysle a nedosiahnu potom ani nirvanu a uniky z kolotoca prevtelovania.

Myslim, ze tie deti az raz vyrastu takto nemaju sancu sa rozhodnut v joge ist aj do hlbsich sfer, napriklad k tantrajoge, ktora je cistym satanizmom, vo vyssich sferach spojena s ludskymi obetami a roznymi druhmi sexualnej perverzie... O tom nam Richard Gere nepovedal, ze? :-)))

Je zvlastne ze napriklad katolicke skoly a seminare ziadne problemy takto nemaju... Hm, cim to bude? Sem-tam nejaka ta pedofilna afera alebo homosexualny prvok asi nestoji za rec, nie ??? Ale joga, to je vazny problem ...

Pokial si zoberieme rozne staro- hinduisticke praktiky v katolickych skolach, napriklad tantricky ruzenec alebo uctievanie 
roznych soch, relikvii a duchov zomrelych, uctievanie demona "kralovna nebies" nevidim medzi hindu-New Age skolami a
katolickymi ziadny rozdiel ...

A este teraz ked "svaty otec"  jan pavol postavil na katolicky oltar boha budhu, a akceptoval rozne pohanske a okultne 
modlarske bozstva, vratane zaklinacov hadov, je jasne, preco katolicke/jezuitske skoly problem nemaju. Mozno by si JB mala aplykovat tiez nejaku synkrezu s pohanstvom a problemy by neboli ...

Alberto Rivera sa ako vysokopostaveny jezuitsky knaz profesionalne zaoberal infiltraciou a nicenim krestanskych kolaji a skol. Ked z katolicizmu vysiel a stal sa znovuzrodenym krestanom, este pred tym nez ste ho umlcali na vzdy ... podal o tom ako sa to robi jasne svedectvo: 

Alberto Rivera: Jezuitska Infiltrace církví v praxi

Alberto Rivera: The force (sila)









]


Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Pátek, 12. říjen 2007 @ 14:56:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Kamile (GoJiMe),

opravdu nevím co bych Ti odpověděl, myslím že jsme spolu nebo přes sebe někde rozebírali vztah k vnějším projevům pohanských nábožestvím.

Rád bych posuzoval lidi podle toho kde mají srdce - pokud se někdo skutečně klaní sochám s tím, že si myslí, že jsou božské, pak jej považuji za pomýleného. Pokud dělá totéž, protože je tak vychován a bere to jako kulturní konvenci, pak mi to o jeho víře neříká nic, spíše jen o jeho prázdnotě a případně i možnosti jej přivést k Bohu. (Např. mnoho lidí používá na rozloučení slova "S Bohem", přesto o Bohu nikdy nepřemýšlejí a mají pro něj místo volné).

Katolické školy mají stejné problémy jako ostatní křesťanské školy podle toho kde a jaké náboženství má převahu. V Čechách je katolická církev málo rozvinutá a tak ani těch škol tolik nemá, na Moravě je tomu asi jinak a u vás v Blave  asi ještě více. Katolická církev má ale malou výhodu, že se vzdělávání věnují i zasvěcené osoby, sdružené v řádech, takže o učitele není většinou problém a ani platy nemusí být horentní aby se vytěžovali rodiče.

jarda






]


Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministers (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 12. říjen 2007 @ 17:43:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily jardo.

Pozri, obaja velmi dobre vieme, ze katolicke skoly v Cechach budu tak ci tak. To prosim nerozoberajme, nakolko je to uplne jasna vec. Trochu ma ale prekvapil Tvoj postoj ku problemom skoly, ktoru si ty sam oznacil za krestansku. Neviem preco sa zrazu Tvoj postoj nezlucuje z ekumenickou tézou "jednoty a lasky" ktorej sa vy katolici tak velmi domáhate.

Iste, je pravdou ze na Slovensku boli katolicke skoly proti vyucovaniu jogy v ramci telesnej vychovy, a verim tomu ze mnoho aj evanjelikalnych krestanov to povazovalo za pozitívny fakt. Na druhej strane ak ma problemy krestanska skola, (nekatolicka) ty katolik to hodnotis nasledovne:

Citujem:

Pokud nějaký rodič praktikuje jógu nebo aikido či tai-chi, tak nyní hrozí jeho dítěti vyloučení z této školy, stejně tak pokud dovolí, že dcera nosí piercing nebo syn si nechá barvit vlasy.

Mily Jardo, Tvoj nazor nieje "laska" :-)))  Tych zopar krestanskych skol ma (aspon co ja viem) maximalne problemy s kapacitou, vela zaujemcou a malo miesta. Rodicia deti su krestania, a je dost malo pravdepodobne ze by vyznavaci jogy davali deti do krestanskych skol. Preco si teda myslis, ze zrovna v krestanskej skole by mala byt "sloboda" cvicit jogu ? Maju deti v katolickych skolach takuto "slobodu" ? 

alebo:

Vzato od učitelů - podmínkou většiny církevních škol je aby učitel/ředitel byl členem této církve, zcela veřejně se to uvádí i v požadavcích na výběrové řízení. Formální splnění této povinnosti je také splnění, i když třeba jiný člověk může být lepší učitel či ředitel. Představa, že si volím lékaře nebo pilota podle jeho církve mi přijde dost divná ...

Hm, je niekde riaditel katolickej skoly biblicky krestan povedzme z bjb? Videl si to niekde, lebo ja este nie ...:-))) Potom nechapem o com pises. Vadi Ti ze krestania maju skolu s nekatolickym personalom???

 


]


Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministers (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 12. říjen 2007 @ 19:20:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo 07 myslím, že některé tvé informace jsou nepřesné:

 

Píšeš:.. podmínkou většiny církevních škol je, aby učitel/ředitel byl členem této církve, zcela veřejně se to uvádí i v požadavcích na výběrové řízení. Formální splnění této povinnosti je také splnění, i když třeba jiný člověk může být lepší učitel či ředitel. Představa, že si volím lékaře nebo pilota podle jeho církve mi přijde dost divná ...
Možná bejvávalo, tak možná x let zpět, ale dnes již je to zcela protiprávní podmínka pro uchazeče. Nelze v našem státě mít v požadavcích na výběrové řízení podmínku, že učitel musí být členem nějaké církve. Uchazeč o místo, který by tuto diskriminaci nějak dokázal, by mohl na organizaci vysoudit peníze-odškodné. Na to jsou dnešní právníci celkem machři, poradit, co a jak. Takže myslím, že organizace jsou na tyto věci celkem obezřetné. Jestli se ještě někde takto chovají u výběrových řízení, tak jedině z totální nevědomosti zákona, ale ta neomlouvá.
Nedostatek aprobovaných učitelů nekřesťanů na církevních školách má jiné důvody (je jich více, ale to je mimo téma)
Jardo nezdá se mi pravdivá ani tato skutečnost:
Píšeš: Katolická církev má ale malou výhodu, že se vzdělávání věnují i zasvěcené osoby, sdružené v řádech, takže o učitele není většinou problém a ani platy nemusí být horentní aby se vytěžovali rodiče.
1. Nevím, co je to „zasvěcená osoba“ sdružená v řádech ….. jestli je to nejlepší aprobace, např. na to, jak předat dětem znalosti z  fyziky či chemie. Kolik řeholníků a řeholnic studuje vysoké pedagogické školy a ještě k tomu aprobované předměty?
Ale vzhledem k tomu, že v Česku je převažující náboženství katolické a katolická církev má hodně zapsaných členů, je ze statistického hlediska jasné, že katolická církev má v počtu učitelů určitě "nemalou výhodu“.
2. Platy nemusí být horentní, aby se vytěžovali rodiče
  Všichni učitelé jsou placeni státem, na plat nejde ani jedna koruna od rodiče. Platí to i pro učitele církevních škol, i ti jsou placeni státem. Jinak zda platy učitelů musí či nemusí být horentní, bylo jednou dobu celkem oblíbené společenské téma.

 

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku minis (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Pondělí, 15. říjen 2007 @ 11:37:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vážená sestro Rive,

děkuji za věcnost, pokusíms e stejně.

ad 1 - konfesní příslušnost učitelů církevních škol - možná už nejste v obraze nebo to nesledujete, mě celkem církevní školství zajímá a tak si stále všímám, důkazy si ale neshromažďuji, takže posloužím jen tím co ještě visí, byť by nemělo (podobné požadavky ale jsou obvyklé i u škol JB nebo BJB - např. když hledali ředitele www.dorkas.cz ):

Adventisté plánovali u nás školu a školku, jejich požadavky:http://www.zselijas.cz/index1.php

19. 4. 2006 České sdružení CASD hledá kandidáty
pro připravovanou církevní mateřskou a základní školu v Praze 4 na následující pozice:
- Ředitel / ředitelka
- Učitelka mateřské školy U
- Učitel / učitelka 1. třídy ZŠ
- Vychovatelka družiny
Požadavky: aktivní zapojení se do tvorby ŠVP školy, člen CASD, splňování požadavků podle zákona č. 563/2004 při nástupu, praxe v oboru, profesionální přístup, zájem o další vzdělávání, touha vytvořit dětem velmi kvalitní školu na křesťanských principech.
Nabízíme velmi dobré pracovní podmínky v moderním školském prostředí. Součástí projektu je zabezpečení ubytování, a proto hledáme kvalitní a motivované pedagogy z celé ČR. Předpokládané zahájení provozu školy je září 2007.
V případě zájmu zašlete svůj životopis emailem na adresu ales.dolecek@seznam.cz nebo písemně na adresu ČS CASD, Londýnská 30, 120 00 Praha 1.
Bližší informace lze získat na tel. čísle 603 545 076.

----
Tedy všichni musí být členy CASD - i běžní učitelé - síla co?

ad 2 - zasvěcená osoba

Stručně - řeholní řády sdružují osoby, které mají stejné zájmy a duchovní směřování - např. chtějí sloužit ve zdravotní a sociální (např. sestry boromejky www.boromejky.cz ) nebo vzdělávací (např. školské sestry františkánky http://web.iol.cz/sestry-osf/ ) Samozřejmě aby mohly učit a vést školy tak musí mít vzdělání na úrovni zákona č.563/2004 tj. např. pro mateřské školy musí mít nejméně vysokoškolské Bc. a spíše Mgr. Kdybyste měla zájem asi bych Vám sehnal i kontakty na řeholnice, které mají aprobaci na M, CH nebo i F tj. mají Mgr. na pedagogických i jiných fakultách. Ale obyvkle na církevních školách učí sestry jen něco, vždy tam učí i neřeholní učitelé a nekatoličtí učitelé - na rozdíl asi od protestantských škol, jak často ve výběrových řízeních čtu.

ad 3 - platy

Platy jsou hrazeny státem podle tabulek, to asi víte. Škola si ale může dovolit jen tolik úvazků, kolik jim tento stát dovolí,proto jsou církevní školy omezovány. Ve větších městech samozřejmě je pro učitele větší výběr a je jasné že ve státní škole má nejen více peněz, ale i jistotu pokračování (i církevní školy uplatňovaly do nedávna známou fintu smlouvy na 10 měsíců a od září zase novou). Jistě, že oficielně nejde ani koruna na plat, ale na provoz - to asi znáte už od školky, kterémusí nejméně polovinu nákladů na provoz promítnout do "školkového". Fint na vytahání peněz z kapes rodičů je dost, to ale asi také víte (pokud ne, tak Vám poradím třeba sdružení rodičů a přátel školy, které musí sebrat ročně nějakou částku na provoz, jinak škola nebude k jejich žákům milá).

Má to cenu rozebírat? Těžko lze stručně charakterizovat problémy školství. Církevní školství jich má vždy o jedn více (a možná o dva - ten druhý je jakýsi mezicírkevní boj - viz situace v Brně).

jarda











]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku m (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 17. říjen 2007 @ 07:31:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo 07

 

V podstatě je  pravda, že já jsem si hned nespojila církevní školy= i teologické (dorkas, adventistická).

Já myslela na základky, které svým způsobem musí být prosté od nějaké teologie, anebo se zase mýlím?  Já se na problém církevní školy dívám z pohledu rodiče, který se rozhoduje ano-ne. S učiteli kteří jsou členy církve či příslušníky nějakého církevního řádu bude obdobné jako na státních školách, jsou učitelé lepší-nejlepší a pak i druzí.  Mně osobně jako rodiči, už jsem to tu uváděla víckrát( jednou jsem viděla dokument o nějaké pravoslavné základce na Slovensku ) by  vadilo, kdyby děti musely od učitelů poslouchat, jak se na ně bůh hněvá, když udělají něco špatně, nebo že boha nemají rády, když nechtějí dělat pro něho to nejlepší a už xté zapomněly pomůcky ……

Taky jsme stáli před rozhodnutím zda církevní školu ano-ne, a s tím spojené podrobné zasvěceni rodiče  do financování dané školy i státní politiky ohledně učitelů a jejich  povinnosti splnění vzdělání, o kompetencích ředitele, které věci ohledně křesťanských hodnot může-nemůže ovlivnit. Ve skutečnosti rozhodnutí zda dítě ano-ne do církevní školy ještě rozhoduje mnoho dalších důvodů.

Vzhledem jen ke své úzké zkušenosti s církevním školstvím vidím problém trochu jinak, nebylo mým zájmem s vámi nějak více polemizovat, nerada to dělám, když nejsem „vobraze“, jak jsem koupila-tak prodávám, neměla jsem důvod daným informacím nevěřit.

 

rive



]


Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva škol (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pátek, 12. říjen 2007 @ 11:56:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jardo,

z tvého komentáře vyberu jen jeden příklad, na němž obecně ukáži, na co má kdo právo.

Píšeš: ale snad už v tomto věku mají právo si zvolit délku a barvu svých vlasů? To není otázka věku, ale práva obecně. Pokud žije dítě v domě rodičů, kteří se o ně starají a naplňují jeho potřeby lépe řečeno Bůh skrze ně, pak žádné takové právo nemá. Děti mají poslouchat rodiče ve všem (Ef 6:1-2, Ko 3:20), a jestliže rodiče řeknou, že si dcera nebude barvit vlasy a syn si nenechá narůst dlouhé vlasy, pak to platí jako zákon, který může pěstounem ke Kristu. A stejný vztah platí pro Boží děti jakéhokoliv lidského i duchovního věku ve vztahu k Bohu, našemu Otci. Lidské dítě ve vztahu k rodičům a Boží dítě ve vztahu k Otci má samozřejmě na výběr - poslechne nebo neposlechne se všemi následky svého rozhodnutí, ale "právo neposlechnout" NEMÁ! Děje-li se tak nepřímo skrze školní řád, s nímž rodiče souhlasí nebo přímo doma není rozhodující.

 To, že máme pravomoc být Božími dětmi, znamená mít právo a moc=pravomoc poslouchat nikoliv neposlouchat jako Boží děti. Ale nejde o to poslouchat vnější zákon, jakým byl Mojžíšův zákon, ale vnitřní zákon Ducha života, který nás vysvobodil ze zákona hříchu a smrti a působí v nás, když chodíme podle Ducha (žádost těla nedokonáme, Ga 5:16) a žijeme Duchem (následujeme Ducha, Ga 5:25). A vzhledem k tomu, že nám Bůh Otec dal Jeho božský život v Jeho Synu, našem Pánu Ježíši Kristu, pak to nejsme vlastně my sami v sobě, kdo se tímto zákonem řídí, ale automaticky nás tak vede Pán Ježíš skrze Ducha Svatého tím, že nám v duchu rozdílí sám sebe jako náš Život, který žijeme a skrze nějž máme jako Boží děti účast na božské přirozenosti (2 P 1:4). Takže ve skutečnosti, necháme-li žít Pána v nás a skrze nás, je to ON, kdo zachovává zákon a plní Boží požadavky na nás kladené tím, že se stává naší všezahrnující náhradou, tzn. my už nejsme nic a Pán se stává vším (Ko 3:11).

Pán s tebou. Amen.

SV


]


Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Pátek, 12. říjen 2007 @ 14:46:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Stanislave,

trochu mě zaráží, proč si můj komentář potřebuješ vzít jako podklad ke kázání o poslušnosti, ale budu to chápat tak, že souhlasíš s tím jak je ten školní řád formulován a jak tedy jsou jím vázáni i rodičové, aby dodržovali co se v něm píše - tedy oni jsou dbalí toho, aby jejich dítě se vhodně oblékalo, přezouvalo a zevnějšku upravovalo, což je rozepsáno na zmiňované:
- módní výstřelky (vyzývavé nebo nedostatečné oblečení dívek, oblečení zdobené agresivními nebo z morálního či křesťanského pohledu nepřijatelnými vyobrazeními včetně nápisů),
- nápadné kosmetické úpravy
- výstřední účesy, barvené nebo odbarvené vlasy,
- náušnice u chlapců, další náušnice u děvčat jinde než v uších (nos, pupek ..), tetování apod.;
- není povoleno přinášet do školy okultní pomůcky a symboly,
- zabývat se asijskými bojovými sporty, cvičením jógy ani jinými okultními praktikami.

Mezi právy žáků je i právo na svůj vlastní názor - skutečně žák není omezen tím jak má být upraven, to si mají ohlídat rodiče a pak svého žáka příslušně opravit.

Zdá se mi to trochu vůči těm dětem pokrytecké, toť vše ...

Děti pochopí, že šikanovat, posmívat se, krást nebo škodit(a nebo kouřit či brát drogy) je špatné , ale nevím jak pochopí to, (že byť mají nárok na vlastní názor), tak že si nemohou zvolit barvu vlasů nebo nemohou nosit náušnice. Děti asi pochopí, když jim rodič řekne, že se mu to nelíbí, ale nevím jak od svého rodiče vezmou zdůvodnění, že to je ve Školním řádu.

Teoreticky je žák respektován jako jedinečné Boží stvoření a vychováván křesťansky, prakticky ale je omezen stejně jako mnozí lidé např. v muslimských zemích (vlasy, víra, symboly a předměty).

Trochu mi to zavání předurčeností - buď jsou žáci předurčeni a spaseni, nebo jsou od zlého a tím pádem není třeba rozlišovat, zda jinak zbarvené nebo dlouhé vlasy skutečně škodí a budí pohoršení, a nebo je to pouze možnost těchto dospívajícíh dětí vyjádřit svůj názor na názory svých rodičů a učitelů.

Dost těžko si dovedu už tento řád představit v oblastech, kde je běžná kultura malování a zdobení svého těla např. Afrika nebo Amerika - indiáni a ostatní naturščici. Pro mě je prostě nepředstavitelné, že bych měl soudit člověk a jeho víru v Boha podle toho, zda splňuje nebo nesplňuje nějaké obecně přijaté konvence.

jarda


]


Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministers (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pátek, 12. říjen 2007 @ 22:33:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jardo,

Boží člověk může být Bohem Otcem omezován víc, než mu bude milé. Nezapomeň, že své děti vychovává, aby měli podíl na Jeho svatosti a Jeho výchova není vždy příjemná (He 12:10-11). Škola by neměla primárně vychovávat, ale někteří rodiče s tím tak trochu počítají a vítají to. Je to možná od některých pokrytecké a alibistické, ale nejde o konvence, kulturu, zvyky apod. Jde o život, jaký žijeme. Jsou prostě věci, které se s božským životem neslučují, poněvadž Bůh je má v ohavnosti, např. tetování. No a jde o to, jestli vychovávám jako rodič své dítě pro sebe, pro svět, pro časný život nebo pro Boha jako Jeho dítě, aby žilo jako Boží dítě, tzn. pro věčnost. V tom je zásadní rozdíl! Nevím, jestli jsou v té škole nevěřící děti, ale rozhodně jim neuškodí dodržování řádu, založeném na Bibli. Koneckonců spousta zákonů v tzv. křesťanských zemích je od Bible odvozena. Ústava Spojených státu byla založena na Bibli, než do ní přidali i jiné věci ve formě dodatků.

Často zmiňuješ např. barvení vlasů, já k tomu přidám ještě třeba "malování" u holek. Jednou se mě jedna sestra ptala, proč by se neměla malovat. Musel jsem o tom před Pánem přemýšlet a chtěl jsem vědět, co si o tom myslí On. A pak mi přišlo, že když si např. věřící žena pomocí kosmetiky nalíčí a namaluje si na svůj obličej vlastně obličej jiný, je to jako by Bohu říkala: Bože, stvořil si mi špatný obličej, musím ho vylepšit. Když si barví vlasy - Bože, udělal jsi mi špatnou barvu vlasů, musím ji změnit na lepší atd.. Rozumíš? Boží dítě může být a je velmi omezováno Otcem, ale nemělo by si na to stěžovat. Bůh má právo vychovávat své děti. A žádné z nich Mu nemůže přitom radit nebo si myslet, že to či ono dělá špatně, protože to On neumí (dělat něco špatně). Když dokončil šestého dne dílo stvoření, řekl, že je to velmi dobré. Někdo to pak zkazil, ale to je jiná kapitola.

SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku minis (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 13. říjen 2007 @ 09:30:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
SV kratičce k tvému přemýšlení o kosmetice, malování:

píšeš: věřící žena pomocí kosmetiky nalíčí a namaluje si na svůj obličej vlastně obličej jiný, je to jako by Bohu říkala: Bože, stvořil si mi špatný obličej, musím ho vylepšit. Když si barví vlasy - Bože, udělal jsi mi špatnou barvu vlasů, musím ji změnit na lepší atd.. Rozumíš?

Nevím(?) zda je toto tvé konstatování pravdivé: „jako by Bohu říkala: Bože, stvořil si mi špatný obličej, musím ho vylepšit“


Též si dovolím přeháňku:   proč(?) bratr denně vynakládá tolik času před zrcadlem a pečlivě se dohladka holí, potírá se kolínskou či si udržuje vousy ve slušivém střihu a né, tak jak mu rostou …je snad nespokojen, co tím říká (?).

Jestli si někdo dává otazník nad kosmetikou žen, tak by se měl podívat jednoduše do bible, co se tam píše, kosmetika je spíše o motivech srdce, a ty bychom si měly před Bohem hlídat.

(dojem na muže, žárlivost na jinou dívku, sebeláska, vyvyšování sebe, pocit méněcenosti …??? nevím). Možná by bylo celkem zajímavé dovědět se od té holčiny, proč se ona maluje, proč je to pro  ni tak důležité.

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku m (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 13. říjen 2007 @ 12:30:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky by mě zajímalo, proč Bible na různých místech mluví o potírání hlavy olejem. To není kosmetika?

To, co Standa uvádí, může mít ale důvod: "Milovaná, proč chodíš taková zmalovaná" - zpíval Ivan Mládek.
Možná že mají ve sboru ženy, které si skutečně namalují ráno na svůj obličej nějaký jiný! Pak se sejdou ve sboru a vypadá to tam jako v jiné Mládkově písni: "...jak se máte pane Jungmann, jiní zase povídají: kampak jdete pane Goethe..."

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku m (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 13. říjen 2007 @ 18:19:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive,

máš pravdu, je to především o motivech, a jsme-li u motivů, je jen jeden jediný Bohem přijatelný motiv - Boží láska, která je v Kristu a s Kristem je také v nás - jako láska k Bohu a lidem, především k bratrům v Kristu. To neznamená, že sestry jsou vyloučeny, neboť sestry jsou v Kristu bratři "v sukních" jedno s bratry "v kalhotech"(Ga 3:28). Jan pro nás v evangeliu zaznamenal nové přikázání našeho Pána Ježíše Krista - 13:34, 15:12 a ve svém 1. listě je zopakoval jako staré a přidal jedno nové: 1 J 2:7-10. Boží láska je vyjádřením Božího života a  přirozenosti, neboť Bůh je láska. A my jako Jeho děti jsme povoláni žít Božím životem, který je v Kristu a zůstávat v Něm. Kromě toho jako Boží děti máme činit spravedlnost (1 J 2:29, 3:7). K tomu nám dal Bůh vnitřní pomazání, které nás učí a v němž máme zůstavat (1 J 2:26-28). Když Boží dítě žije tak, jak má, pomazání v něm mu říká, co je v souladu s Božím životem a co ne. Nepotřebuje vnější zákon - řád k dodržování, ale vedeno Duchem Svatým se řídí vnitřním zákonem Ducha života, který je vysvobodil ze zákona hříchu a smrti. Amen.

1J 3,10Podle toho (se poznají)*ř.: jsou zjevné děti Boží a děti Ďáblovy: žádný, kdo nečiní spravedlnost a kdo nemiluje svého bratra, není z Boha.1J 3,14My víme, že jsme přešli ze smrti do života, neboť milujeme bratry; kdo nemiluje [bratra], zůstává ve smrti.1J 4,7Milovaní, milujme se navzájem, neboť láska je z Boha, a každý, kdo miluje, se z Boha narodil a Boha zná.1J 4,8Kdo nemiluje, nepoznal Boha, protože Bůh je láska.1J 4,12Boha nikdo nikdy neviděl. Jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás (dosáhla svého cíle)*nebo: je dokonalá.
Kéž se Bůh nad námi smiluje a dá nám milost žít Krista a vyjadřovat naším životem, který je skrytý s Kristem v Bohu, Krista, ba co víc, trojjediného Boha. Amen.

SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátla (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 13. říjen 2007 @ 18:49:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Stando, to ale zaprvé není vůbec pravda, a zadruhé to vůbec není odpověď na to, co napsala rive.

Snad nejsem moc troufalý, když tě vybídnu, aby ses zamyslel nad dvěma otázkami:
 1/ proč se tě vůbec ta sestra ptala, proč by se NEMĚLA malovat?
 2/ co tě motivuje k tomu, aby ses ráno umyl a oblékl přiměřeně svému stavu?

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila n (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 13. říjen 2007 @ 19:15:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

zaprvé nevím, k čemu se vztahuje tvé "to ale zaprvé není vůbec pravda" a za druhé si počkám na vyjádření rive, jestli to je či není odpověď na to, co napsala.

ad 1/ Ta sestra prostě chtěla znát Boží pohled na věc.
ad 2/ Boží láska k tělu, které mi dal, abych se Mu o ně staral podle potřeb těla (nikoliv podle jeho žádostí) tak, aby správně fungovalo podle Boží vůle, aby na mém těle mohl být (kromě jiného především) zjeven Ježíšův život (2 K 4:11).

standa



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 13. říjen 2007 @ 19:53:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad 1/ tak proč se ptala TEBE, když chtěla znát BOŽÍ názor, a dále je zajímavé, že se ptala, proč by se NEMĚLA malovat, a ne, proč by se malovat MĚLA, což by bylo logičtější.

ad 2/ máš zajímavou motivaci k prostým úkonům, které dělá skoro každý, ale které, jak známo, zanedbávají občas právě křesťani. Zejména křesťani ženského pohlaví jsou někde přímo nuceni k zanedbávání téhož.
Nezaráží tě, že totéž, co ty, dělají miliony lidí, kteří Boží lásku ke svému tělu nemají? Proč to dělají?


to ale zaprvé není vůbec pravda
 - se vztahuje k tomu, že by Boží láska v nás byla jedinou uznatelnou motivací.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ust (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 13. říjen 2007 @ 20:46:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad ad 1/ to je otázka pro tu sestru, a dále - ptala se tak, jak se ptala, protože věděla, že by se malovat neměla, ale nevěděla proč.

ad ad 2/ Je to motivace, která by měla být motivací ke všem úkonům křesťana. Nezaráží, neboť miliony lidí (včetně některých křesťanů) to dělají pro sebe nikoli pro Boha. Křesťan však nepatří sám sobě a tudíž to, co dělá, by neměl dělat pro sebe, nýbrž pro Toho, komu patří, a to z lásky k Němu, vědom si toho, že Bůh nás miloval dříve než my Jeho, dokonce už v době, kdy jsme byli ještě Božími nepřáteli.

"to ale zaprvé není vůbec pravda" - vztahuje k tomu, že by Boží láska v nás byla jedinou uznatelnou motivací. Oline, napsal jsem jedinou Bohem přijatelnou motivací nikoli jedinou uznatelnou motivací. Lidé samozřejmě uznávají různé motivace, Bůh však nikoli. A protože se dívá na srdce, hledá v něm především víru a lásku (Boží), jinak řečeno víru skrze lásku dělající. Tuto víru pak také zkouší, je-li vírou Boží, je-li nepředstíraná apod. Tož tak.

standa



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 13. říjen 2007 @ 21:37:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, tak ještě jednou:
  - představa, že by existovala jakákoli jediná Bohem vítaná motivace k čemukoli je maximálně tvoje představa. Asi to tak z Písma vidíš. Já ne. 

  - obávám se, že někteří křesťané dávají na prosté otázky složité odpovědi jen proto, že říkají to, co si myslí, že mají říkat, odpovídají na otázky tak, jak jsou naučeni odpovídat. Právě jsi to předvedl.

  - chtěl jsem tě přivést k zamyšlení, co v církvi působí, že se žena maluje, "ví" ale, že by se malovat "neměla", ale neví proč. Pěkný zamotanec. Normální by bylo, kdyby se dotyčná prostě nemalovala, a pokud by se začala takto upravovat, tak by věděla proč to dělá. Nemusela by se tedy dotazovat třetí osoby na Boží názor na to, co by asi dělat neměla, ale neví proč.!?
Ale asi ti to ještě nedošlo,což nevadí. Netrvám na tom.

Olin


]


Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva školstv (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 12. říjen 2007 @ 22:20:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Škola je nejen vzdělávací instituce, ale i instituce výchovná. Škola má mimo jiné připravit dítě i na život ve společnosti. A život ve společnosti je přece o pravidlech- zákonech, které se musí, je dobré je respektovat. A já např. vidím v pravidlech celkem tu nejlepší přípravu na další život – práci – zaměstnání. Je to pro dítě velké plus, když si zažije nějaká společenská pravidla. Vždyť některé děti mají celkem vysoké ambice, jestli chtějí v životě něčeho dosáhnout, vždycky to bude o respektu k pravidlům, ikdyž se to někdy bude celkem o nesmyslných pravidlech. V kolika firmách se musí nosit nějaký předepsaný oděv. Pojišťovací agent musí také udělat skok přes kůži, ostřihat vlasy, sundat náušnici a oholit hustý plnovous. V kolika zaměstnáních platí, že v době výkonu povolání nelze soukromě telefonovat. Chlapci, kteří se oblečenou do černé kůže, oholí si hlavy a ozdobí se nadměrně kovem, svou vizáži dávají jasný signál, co vyznávají.Tak proč žáci křesťanské školy nemohou mít v tom, jak působí vnějškově, také nějaký standart. Proč si škola (alternativa státní školy) nemůže stanovit pravidla nějakého standartu. Proč takové diskuze o oblečení. Školní řád zřejmě bude muset být upraven, aby vyhovoval směrnicím, ale z nastaveného standartu škola nemusí slevovat, určitě se najdou prostředky.

Mně osobně na článku o poměrech v církevní škole zaujala spíše hláška jednoho rodiče:
(cituji)
„Poněkud problém, a to i na základě osobních zkušeností, spatřuji v přístupu některých učitelů a vedení školy. Jednání učitelů ve věcech víry směrem k dětem bez vyznání či jiného vyznání nepovažuji za korektní“.  

To je myslím i celkem závažný důvod uvažovat, zda dítě do církevní školy dávat či né. Je třeba o tom s ředitelkou, či konkrétními učiteli hovořit, vymezit si, kam až sahají jejich kompetence ve věcech víry k dětem bezvyznání či jiného vyznání.
Necitlivý přístup může nadělat i velké škody.
rive



Re: Re: Liberecká církevní škola Jednoty bratrské ustoupila nátlaku ministerstva škol (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Pondělí, 15. říjen 2007 @ 13:14:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad "Je třeba o tom s ředitelkou, či konkrétními učiteli hovořit, vymezit si, kam až sahají jejich kompetence ve věcech víry k dětem bezvyznání či jiného vyznání."

mno listina zakladnich prav a svobod, ktera je soucasti ustavniho poradku ceske republiky (viz ustavu cl. 3), rika ze: "Svoboda myšlení, svědomí a náboženského vyznání je zaručena. Každý má právo změnit své náboženství nebo víru anebo být bez náboženského vyznání," (viz lzps cl. 15.1). nejsem odbornik ale domnivam se, ze zadna skola (soukrome nevyjimaje) nemuze odmitnout uchazece z duvodu 'jineho' vyznani (podobne jako ho nemuze z duvodu 'jine' rasy) - btw, tedy, medle, ani skoly vyssich cyklu nemohou po studentech pozadovat jakesi vyznani viry. a z techto duvodu nemuzou stavajiciho stutenta ani nijak diskriminovat (treba ho proto vyhodit nebo hure klasifikovat). nicmene, je-li soucasti osnov nejaky nadstandardni ale povinny predmet, na pr. nabozenstvi - rozumej treba krestanstvi, je, medle, povinnosti studentu takovy predmet absolvovat, i kdyz jsou treba muslimove. v osnovach takoveho predmetu ovsem mohou byt, z podstaty ustavniho prava, pouze veci veroucne neutralni, resp. akceptovatelne nezavisle na vyznani. otazkou je, zda-li v dobe mimo vyuky mohou ucitele na deti 'evangelizacne' pusobit, podle me by to delat nemeli.


]


Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy