Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Bernard.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16195, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 397364, adminů: 60, uživatelů: 5077  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 108 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
gregorios777
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109109547
přístupů od 17. 10. 2001

Podobenství: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži
Vloženo Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 10:54:33 CET Vložil: bolek

Povídky poslal Nepřihlášený

Žili byli čtyři kupci. Jednoho dne se vydali do velikého města Rano Alis na tržiště. Chtěli prodat velikou kůži. Pronajali si tedy stánek vyndali z batohu kůži a začali ji nabízet. Tržištěm procházel muž jménem Ikvid. Obhlížel jednotlivé stánky s kůžemi, porovnával ceny a vybíral. Když se zastavil u stánku oněch čtyř kupců udivilo jej, že nemají na ceduli jméno své firmy ani informaci o tom z jakého města přišli. Tehdy to bylo slušným zvykem troufám si říci přirozenou normou. Ikvid se tedy zeptal prvního z kupců / vypadal jako hvězdář či hvězdopravec a měl na paži vytetovanou koňskou hlavu /. " Kupče z jakého města k nám přicházíte ? " "To Vám nemohu říci, bojím se" odvětil tajemný muž. Ikvid se tedy zeptal ženy po jeho pravici / měla zavěšenou loutnu přez rameno a čas si krátila krásným zpěvem /. "Jak se jmenuješ ženo ?" "To Vám nemohu říci bojím se" Odvětila a zahrála pár tónů na loutnu. Ikvid se podivil, pokračoval v procházce po tržišti a přemýšlel ...


Prodají vůbec tu kůži ti podivní trhovci, kteří se třesou hrůzou, aby je někdo nepoznal, a kteří na rozdíl od ostatních skrývají informace o sobě a svém městě ? Ikvid šel do místní internetové krčmy, dal si žejdlík a zasedl k počítači. Tehdy ještě PC byly dřevěné, měly uvnitř ozubená kolečka a byly pomalé. Ikividovi tedy trvalo celý den než zjístil informace o oněch podivných kupcích. Poté se vrátil zpět na trh. Ostatní trhovci již balili, měli prodáno a vraceli se do svých domovů. Naši trhovci se tvářili velmi vznešeně a kultivovaně spolu rozprávěli o čestnosti, pravdě, o jakémsi zlém netvoru Františkovi a o spoustě zlých lidí, kteří jim nepřejí. Ikvidovi jich bylo líto a rozhodl se, že kůži koupí i přez to, že na ni nedostane záruku. Zeptal se tedy na cenu a chtěl kůži koupi, když tu přiběhl divoký pes Roník a zle Ikvida pokousal. Z koupi sešlo, Ikvid odešel k felčarovi a pes Roník se začal lísat ke kupcům. Na věžičce města Rano Alis zazvonil zvonec a pohádky je konec.

Tato pohádka je moc populární V Andoře a Afganistánu a děti ji mají moc rádi. Učí je , aby nekupovali kůže od podivných, neznámých kupců.

Ikvid

Podobná témata

Povídky

"Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži" | Přihlásit/Vytvořit účet | 47 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 12:38:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi chabé dílko. Pisatel patrně nepochopil smysl celého seriálu. Celý seriál chápu jako reflexi na praktiky, které se skutečně ve všech církvích ve větší jinde menší míře provádějí a takto devalvují výsledky práce na vinnici Páně. Sám jsem se s tím setkal i v CB a AC. Navíc učení o autoritách silně připomíná návrat k hierarchické struktuře zavedené v římské organizaci.



Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 12:43:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smysl celého seriálu je v tom, že autoři hlasitě útočí na charismatismus to je A. Ale už neřeknou stejně hlasitě B - a to je , že charismatismus samotný je dobrý a přínosný.
A pokud jdou s kůží na trh, musí být připraveni obhájit svůj názor. Ne fňukat a plivat kolem sebe jedovaté sliny.
Petr


]


Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 20:54:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zřejmě si nerozumíme. V seriálu nevidím nic co by mělo sloužit za útok na charismatismus. Spíš se jedná o mezilidské vztahy, které se za něj skrývají, a ten jako takový (i když to není přesné označení) nedovede čelit takovým nebiblickým úletům. Neřeším charismatismus jako takový, který může být dobrý a přínosný ale může být stane-li se praporem bezcharakterních lidí i zhoubný. Mám s tím 15-tileté zkušenosti a mohl bych vyprávět. A za druhé, nejde tady o žádný osobní názor ale tvrdá fakta. Kristova církev není zájmový spolek, kde může mít každý nějaký názor nebo i více názorů, ale opravdová církev je postavena na "skále", kterou je Ježíšovo učení. To můžeme prožívat pouze v čistotě a pravdě. Jinak je to další slepá ulice. Kolikátá už?


]


Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: pat v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 12:40:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pohádka o silákovi.

Žil byl jednou jeden silák. Měl rád sport a říkali mu Péťa. Péťa se držel v životě jedné zásady: Nikdy a zásadně nečetl anonymy a považoval je za ohavnost. Věřil pouze tomu co je podepsané. Jednou takhle přišel domů, plnou náruč pošty. A třídil a třídil. Do koše letěla všecky reklama, lístek k zaplacení inkasa (nepodepsaný) až mu nakonec zbyly v ruce dva dopisy. Jeden byl nepodepsaný a letěl rovnou do koše. V druhém bylo napsáno: "Ten Olin nás v nebi už vážně štve. Péťo, udělej s tím něco!". Podepsán: Ježíš. I Péťa, protože byl silák, vyrazil z domu a Olin dostal nabančíno. V místním bulvárním plátku se pak objevila zpráva:
Rvačka křesťanů.
xx letý P.V. dnes dopoledne vtrhl k nic netušícímu O.K. a vrhl se na něj s výkřikem: "V nebi už Tě mají plný zuby a mě poslali srovnat skóre..." Teprve skupina přivolaných hasičů odtrhla běsnícího P.V. od zcela knokautovaného O.K. ...

V druhém dopise smutně ležícím v koši bylo napsáno: "Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým..." a žádný podpis. To se ale Péťa nikdy nedozvěděl, protože anonymy on zásadně nečte.

A poučení?
1) Tvrzení že "mé ovce znají můj hlas" je zvlášť povedená satira
2) Olin by měl začít cvičit

Pat ;-)



Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 12:49:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jdou autoři s kůží na trh, musí být připraveni obhájit svůj názor. Ne fňukat a plivat kolem sebe jedovaté sliny.
Nejsou jediní, kteří mají tyto zkušenosti - pro vyváženost by měli přidat také svědectví těch, kteří charizmatismem byli obohaceni.
Petr


]


Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 13:49:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sebepoplácavajících se článků, rozhovorů, knih apod. je ze strany charismatiků dost. Nemyslíš?


]


Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 13:56:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokážeš vůbec uznat, že charismatismus jako takový je v pořádku ? Já jej nepropaguji  ani neobhajuji. Samozřejmě, vždy se najde nějaký úleťák, ale to nás přece nesmí zaslepit - to pak budeme horší než on.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 14:45:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylo období kdy jsem si myslel, že charismatismus je v pořádku a je to jen v těch "úleťácích". Dnes se více domnívám, že charismatismus má v sobě úlety předprogramované. Viz další pokračování co teprve vyjde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 15:04:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele hvězdáři,
to, že charismatismus má v sobě úlety předprogramované, no nevím. To by jsme mohli říci o všech směrech obecně. S tím bych byl opatrný. Ale rozumím Ti co chceš říci : u charizmatiků je větší pravděpodobnost úletů, je tam pro to jaksi předpřipravená půda, to jo to beru. Vždyť se mezi mima pohybuji 20 let. Přesto nemohu pominout , že ten krystalický a čistý a ještě nezdeformovaný je nakonec biblický. Sice bohužel žádný sbor, či charismatické společenství opravdu neznám. Ten ideál je jakoby nedostižný. Jinak dík za odpověď.
Petr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 15:22:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli jsme Tě dobře pochopil, pak ano. Krystalicky čistý ideál je opravdu nedostižný a proto je potřeba s tím počítat. Vidíme ideál, ale realita je jiná a v té se pohybujeme a na tu realitu musíme nastavovat smluvní vztahy i v církvi, jinak to nebude fachat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 15:35:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To by jsme mohli říci o všech směrech obecně.

Ja bych to treba o mnoha smerech rekl. Treba o bolsevismu a nacismu. Jsou to ideologicke systemy, jejichz podstatou je nasili na nekom dalsim (a to nikoli jen jako vec praxe, ale i jako vec teorie, tj. jako soucast mentalni vybavy). Pokud by se ukazalo (a zamerne pouzivam kondicional, aby me nekdo neobvinil, ze rychle soudim), ze charismatismus se rovnez rad ohani myslenkovymi konstrukcemi, ktere vybizeji k nasili (byt treba ne zrovna fyzickemu), tak pak nezbyde nez to domyslet k logickemu zaveru, ze ty ulety a z nich plynouci dusevni nasilnosti jsou bohuzel integralni soucasti systemu. Za priklad takoveho ohaneni bych povazoval, kdyz by napriklad Mojzisem iniciovane vyvrazdeni nevernych Izraelitu (tusim Ex 32) povazoval kazatel za vhodnou metaforu pro sve jednani se zbytkem sboru.

V takovem pripade pak nelze nez odsoudit dany system jako spatny a zadny "vyvazovani" vykonanym dobrem tomu nepomuze. To by bylo jak hajit nacismus na zaklade toho, ze sice vedl k holokaustu, ale za to zavedl zakonem celozavodni dovolenou pro pracujici velkych podniku.

u charizmatiků je větší pravděpodobnost úletů, je tam pro to jaksi předpřipravená půda, to jo to beru.

Uz to samo je podle me dosti znicujici obzaloba. Jiste, kazdej system je nejak defektni. Ale proc se spolehat na system, kterej je vic defektni nez nejaka jina, volne dostupna alternativa? Bud tu pravedpodobnost uletu snizte prostrednictvim funkcnich kontrolnich mechanismu anebo - pokud je toto nemozne bez poruseni podstaty latky - ten system opustte!

Ten ideál je jakoby nedostižný.

Je-li ideal nedostizny, pak se vykaslete na jeho zavadeni tady na zemi. Z toho jsou vzdycky akorat hromady mrtvol.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 02. listopad 2007 @ 00:49:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau aviafí, především je základní ranou vedle, že charismatismus je nějaký systém. Nic takového neexistuje. Protože to není systém, nemůže být defektní.
Neexistuje ani žádné "charismatické učení".

Co existuje, je dobové klima, paradigma.

Tak jako Reformace není ani systém ani učení, ale historický proces, který se prostě v nějaké době odehrával, ovlivnila svět a něco po ní zůstalo, tak i charismatické hnutí je prostě minulost církve a je to její bohatství. Pravdu má Jiří Krupa, že žádoucího ovoce přinesl tento proces přehršle, takže je v dějinách církve obhájen a do nich vtělen. 

Kvůli tomu si ho nemusíme idealizovat. Ale taky je zbytečné snažit se přepsat dějiny. A hlavně je to marné.

Co naopak má u mě smysl - je snaha poučit se z chyb a omylů našich otců. Kdyby toto stálo za snahou naší jakobin a spol, tak bych to bral. Ale nevim. Někdy mi to spíš připadá jako prekabátenie.

Olin 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali k (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 02. listopad 2007 @ 03:17:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ale to uz je jen slovickareni.

"Charismatismus neni system stejne jako Reformace neni system." Dobre.

Ale i Reformace k nejakymu system v cirkvi vedla. Na luterske strane tim systemem byla statni cirkev, tato casta devka politicke moci, nad kterou se pohorsoval uz Spener. Na kalvinske strane to byla tyranska, pravnicky zapskla zenevska komuna. Oboji bylo blbe a tak bylo oboji potreba opustit. Coz se bud stalo nebo dana cirkev odumrela (viz dnesni slabost nekterych severskych luterskych cirkvi). Diky tomu se udrzelo dedictvi Reformace: protoze si poradila s tim defektnim systemem, kterej si zpocatku vytvorila. Ale do doby, nez si s nim poradila, bylo docela dobre mozne a opravnene klast mezi Reformaci a ten jeji system urcite rovnitko a taky to mnozi kritici Reformace delali: hle kam vede ten vas protestantismus - podivejte se na Zenevu, podivejte se na korupci v cirkvich nemeckych princatek. A meli pravdu.

A charismatismus je tedy dnes asi v podobne situaci: je-li tu nejake kladne, prinosne dedictvi, budete ho asi muset co nejdrive oddelit od toho evidentne problematickyho systemu, kterej stavi Frantisky a jim podobne do celnych funkci. Pokud to oddelit jde, podari se zachranit pro budouci generace i ten prinos charismatismu. Pokud to ovsem nejde (bez poruseni podstaty latky), pak charismatismus zajde stejnou smrti jako ten komunismus, tedy jako na prvni povrchni pohled naaaaadherna idea, ktera ma tu drobnou chybicku, ze je nedostizna a lidem casto przni zivot.

Co naopak má u mě smysl - je snaha poučit se z chyb a omylů našich otců. Kdyby toto stálo za snahou naší jakobin a spol, tak bych to bral.

Proc je tve pouceni zavisle na motivech jakobin? Uvedena publikace je svedectvim o tech chybach otcu. Je to popis tech chyb ze strany lidi, kteri stali na tom zranujicim konci techto chyb. Proto cti a poucuj se! Jmeno, adresa, rodne cislo, otisky prstu, tvar rohovky, DNA a jine identifikacni znaky autoru jsou tomuto pouceni z krizoveho vyvoje zcela mimobezne.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodáva (Skóre: 1)
Vložil: jah v Pátek, 02. listopad 2007 @ 08:11:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co naopak má u mě smysl - je snaha poučit se z chyb a omylů našich otců. Kdyby toto stálo za snahou naší jakobin a spol, tak bych to bral.

Proc je tve pouceni zavisle na motivech jakobin? Uvedena publikace je svedectvim o tech chybach otcu. Je to popis tech chyb ze strany lidi, kteri stali na tom zranujicim konci techto chyb. Proto cti a poucuj se! Jmeno, adresa, rodne cislo, otisky prstu, tvar rohovky, DNA a jine identifikacni znaky autoru jsou tomuto pouceni z krizoveho vyvoje zcela mimobezne.

Aviaf


Aviaf zde perfektně vyhmátl jádro problému v přístupu zdejších charismatiků k publikaci Skrytá tvář charismatismu a ukázal cestu z bahna, do kterého diskusi nad ní Olin a spol. zavedli. Nominuju ho za tohle na Zlatou perlu!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodáva (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 02. listopad 2007 @ 10:13:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak pozor! Já tady po rozkrytí nevolám. Jen po poctivosti a po jisté míře profesionality.

A z reformace znáš asi hlavně "školskou moudrost". To až moderní škola se snažila uvést do věci systém, aby tomu pak mohla dát kladné nebo záporné znaménko.

Někdo tady poznamenal, že "charismatické učení" je takové "rozpilzlé". :-)
Ten člověk je přesvědčen, že nějaké uchopitelné "charismatické učení" tady musí být, ale nemůže ho chytit. Tak je tedy rozplizlé. Nenapadne ho, že není.
Pastýř vládne zase jistou sečtělostí, angličtinou, internetem a nejspíš má i přístup do jakéhosi tajného inkvizičního bratrstva. Takže vezme texty a stvoří si z nich "charismatické učení", tak dobře, aby se mu dobře "kritizovalo". Na všetečné otázky, kdo je učí, je-li to učení, a kde jsou žáci, kteří se ho učí, neodpoví, nemůže, neboť to ho nezajímá.
Co na tom, že SKORO VŠICHNI charismatici se pak diví, čemu by to jako měli věřit!
Charismatické učení jednou vznikne, a to podle pastýřova přístupu: stvoří ho anticharismatici. Ale to až za čas, až naše generace vymře, pak se to bude dobře učit.

To, co potřebujeme, není definovat systém, abychom měli vhodný terč, ale potřebujeme fundovaně kritizovat a napravovat ty úlety, zlé praktiky, případně i špatné učení, v konkrétních církvích, tam, kde se to skutečně děje. A nepotřebujeme si kvůli tomu vytvářet generalizující neologismy. Zato nutně potřebujeme, aby odvážný kritik vedl dialog, a ne kampaň.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří pro (Skóre: 1)
Vložil: jouk v Pátek, 02. listopad 2007 @ 10:55:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty hlavně potřebuješ zamíst stopy po tom, jak jste cpali to charismatický učení do různej církví. Proto nám tady tvrdíš, že charismatický učení neexistuje, ačkoli hafo (někdo napsal vagóny) charismatický literatury s charismatickým učením, který se válejí ve všech církvích, dokazují opak. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří pro (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 02. listopad 2007 @ 11:58:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oline,

Charismatické učení tedy vlastně neexistuje? To je mi ale novinka! Připravil jsem zde pro Tebe malý žebříček knížek ultracharismatických autorů z hnutí Víry.

Hagin K., Plány, záměry a cíle
Hagin K., Nové narození
Hagin K., Vedení Duchem Božím
Hagin K., Autorita věřícího
Hagin K., Umění přímluvné modlitby
Hagin K., Uzdravení nám náleží
Margies W., Přemožen boží dobrotou
Margies W., Milost
Margies W., Osvobození 
Margies W., Jak zacházet s poraženým nepřítelem

Jestlipak víš, která organizace je vydala? Pro případ, že bys měl opět problémy s pamětí, dovolím si Ti připomenout, že jsi v době vydávání některých z těchto knížek byl jejím historicky prvním předsedou. Pro případ úplného kolapsu Tvé paměti, zkus kliknout SEM.

Jinak upozorňuji, že se jedná jen o zlomek (typuji tak 2-3%) charismatiky publikované a ryze charismatické literatury ukazující na praxi vymítání démonů z křesťanů, Kristovy duchovní smrti, teritoriálních duchů, křesťanů jak malých bohů s božskou přirozeností, nekřesťanů jako lidí se satanskou přirozeností. Ale je možné, že to někdo vydal jen za Vašimi zády a vy o tom opravdu vůbec, ale vůbec nic nevíte.
 
Krásný den přeje Pastýř


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 02. listopad 2007 @ 15:33:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Irelevantní.


Oblbovat neználky takto můžeš snadno, Ale diskutovat s lidmi z charismatických církví nikoli.
Proto se o to ani nepokoušíš. Koulení je tak jednoduché!

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří pro (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 02. listopad 2007 @ 12:04:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oline,

Charismatické učení tedy vlastně neexistuje? To je mi ale novinka! Připravil jsem zde pro Tebe malý žebříček knížek ultracharismatických autorů z hnutí Víry.

Hagin K., Plány, záměry a cíle
Hagin K., Nové narození
Hagin K., Vedení Duchem Božím
Hagin K., Autorita věřícího
Hagin K., Umění přímluvné modlitby
Hagin K., Uzdravení nám náleží
Margies W., Přemožen boží dobrotou
Margies W., Milost
Margies W., Osvobození 
Margies W., Jak zacházet s poraženým nepřítelem

Jestlipak víš, která organizace je vydala? Pro případ, že bys měl opět problémy s pamětí, dovolím si Ti připomenout, že jsi v době vydávání některých z těchto knížek byl jejím historicky prvním předsedou. Pro případ úplného kolapsu Tvé paměti, zkus kliknout SEM.

Jinak upozorňuji, že se jedná jen o zlomek (typuji tak 2-3%) charismatiky publikované a ryze charismatické literatury ukazující na praxi vymítání démonů z křesťanů, Kristovy duchovní smrti, teritoriálních duchů, křesťanů jak malých bohů s božskou přirozeností, nekřesťanů jako lidí se satanskou přirozeností. Ale je možné, že to někdo vydal jen za Vašimi zády a vy o tom opravdu vůbec, ale vůbec nic nevíte.
 
Krásný den přeje Pastýř


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Pátek, 02. listopad 2007 @ 13:48:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak a máš to Oldřichu!

Je to psáno, je to tak!

Vydal jsi to - tak je to Tvoje!

Ve Tvém nakladatelství, Tvým nákladem a s Tvými myšlenkami!

Že jsi Hagina nečetl a Mardž neznáš?

Už jsi jednou řekl, že jsi Hirogen, takže to máš na triku (kožichu).

Že Hirogeni nemyslí? To je nesmysl, když jsou schopní vyhladit všechny civilizace (církve) svými zbraněmi (nástroji).

A jsou velmi lstiví!

Ještě, že je tu dobrý pastýř.

Krásný den!

jarda



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, k (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Pátek, 02. listopad 2007 @ 14:05:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))))))))))))))))))))) ještě že tady máme jezuitu jardu, kterej svýho charismatickýho agenta nedá!!!!!!!!!! :-))))))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcíc (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Pátek, 02. listopad 2007 @ 14:35:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nedám ani neprodám - nemohu jinak - Никогда незабудем!

Je to holt můj товарищь - rodem ze stejného východního kraje, konverzí v Praze a oblibou jižních Čech!

Díky Ronalde za povzbuzení a ocenění mé snahy.

jarda

:-))))) - i s Tebou! (((((-:


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o ku (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 04. květen 2008 @ 19:06:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidis Jardo, tak sa mi to paci ak si uprimny ...Len tak dalej :-))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří pro (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 02. listopad 2007 @ 14:49:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
A z reformace znáš asi hlavně "školskou moudrost".

Jak tomu mam rozumet? Napsal jsem neco, co je fakticky spatne?

To až moderní škola se snažila uvést do věci systém, aby tomu pak mohla dát kladné nebo záporné znaménko.

To je uplne zavadejici komentar! Ja systemem myslim fungovani cirkve, nikoli nejakej pristup k hodnoceni historie.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 02. listopad 2007 @ 16:11:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha!

Nenapsals nic, co by bylo špatně věcně, ale:

FUNGOVÁNÍ CÍRKVE: Zkus si někdy odstínit minulou budoucnost, a podívat se na to, co se dělo v evropských zemích v církvi v letech 1500  -  1575. To je strašně dlouhá doba na člověka, třičtvrtě století. "Zapomeň" na to, co bylo dál.
Zjistíš, že církev fungovala tak rozmanitě různě, překvapivě a chaoticky, a tolika možnými způsoby, že zblízka se jen těžko dalo odhadovat, co umře a co se prosadí, co je špatně a co dobře.

My se ale díváme na reformaci z hlediska toho, co se prosadilo a co zvítězilo: luteránství, kalvinismus až v tom mladším, pokalvínském způsobu, tridentský katolicismus - taky až v novodobém, ultramontánním pojetí. Všechen zbytek skončil ve společenském zapomění.
Proto se nám dovoluje systémové hodnocení.

A teď si představ, že charismatické hnutí je tak mladé, že tento odstup nemáme.
Brát vážně "charismatické učení" v balení Pastýře je stejně hloupé, jako studovat reformaci z učení Pierra Lefebvra. To prostě nemá cenu.Přitom  Pierre Lefebver se aspoň prosadil se svými tezemi v Tridentu a měl ve své době silný vliv na to, co si katolíci PŘEDSTAVOVALI pod tím, čemu my říkáme reformace.
V pastýřově případě jde na našem malém rynku prostě o to, co on by potřeboval, aby si lidé představovali, a hlavně o to, co by potřeboval, aby nevěděli. Je to velmi instrumentální učení.

My ale v naší době nemáme nemáme jinou šanci než se pěkně poctivě probírat tím, co všechno charismatické hnutí bylo nebo je ve svých konkrétních projevech, kterých jsou tisíce. A není snadné se v nich vyznat. Chce to ZA PRVÉ dobrou vůli, a dále hluboké vzdělání v oboru a tisíceré kontakty. Takovým mužem je například jeden z otců charismatického hnutí Rev. Michael Harper, a od jemu podobných lidí bych očekával, že mohou z bohatství charismatických učení a praxí vystihnout podstatné, včetně slepých cest a úletů.

My ostatní, kteří nemáme ani setinu potřebných vědomostí, vycházíme především z toho, co jsme sami viděli a zažili, a tady je snad himbajs moje svědectví nejméně stejně závažné, jako svědectví jakobin z jednoho významného charismatického sboru, ne? 
A hlavně bychom si toho, že nemůžeme postulovat systém na základě našich omezených znalostí a zkušeností, měli být vědomi.

Olin    


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří pro (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Pátek, 02. listopad 2007 @ 16:24:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A s kým jako ten dialog případný kritik má vést?? Jsem snad dost jasně popsal jak ten pokus o dialog dopadl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 02. listopad 2007 @ 17:06:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosímtě pokus o dialog s jedním obecním františkem nebo prostě s tím, s kým se spoříš, může skončit karambolem, ale
 - buď nad tím mávneš rukou a pomyslíš si něco o volech,
 - anebo se chceš pustit do kritiky "charismatismu" - tak jak asi chceš - a pak si prostě musíš najít aspoň tucet jiných, v tvém případu nezaujatých představitelů charismatických církví, třeba jen z okruhu nejbližších 100 mil, a s nimi se seznámit a vést delší dobu dialog o problémech učení a praxe, no!

Jestliže totiž chceš kritizovat nějaké učení, musíš zjistit, který učitel to učí a kteří žáci se to učí. A teprve, když se shodneš s učitelem na PŘEDMĚTU učení, můžeš kritizovat samo učení.

Takhle to dělá každý normálně fungující človíček, který chce o něčem napsat něco fundovaného.
Ale na internetu se s tímto přístupem často nesetkáš, to je fakt. Tady je "znalcem" každý, kdo umí surfovat a ovládá Ctrl.

Olin 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, k (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Pátek, 02. listopad 2007 @ 17:21:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě nevadí kritika ulítlejch charismatických velitelů - mají dostat co proto, než napáchaj zločiny na ovečkách. Jenomže tahle partička anonymních křiklounů se opevnila v tom svém křoví a vzájemně se ujišťují o ušlechtilosti svého cíle. Přitom neváhají pálit kolem sebe ze zbraní jakéhokoli kalibru. Navíc pálej na všechno co se hýbe. Místo aby vystoupili z křoví a pokusili se o seriozní studii tak se chovaj jak malé děti. Vem si, že se na GS dostane nějaký křesťan / nebo hledající člověk / např z Ostravy. Toho nezajímá nějaká větrná hůrka Litvínov s hrstkou ukřivděnců. Ten si hlavně hned všimne nestrannosti a agresivity jakou okolo sebe šířej. Logicky by  chtěl slyšet druhou stranu - ale to nejde, tak si elaborát přečte, zjistí, že nikdo nemá odvahu jej podepsat ... a co si o všem asi pomyslí ?
Petr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcíc (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Pátek, 02. listopad 2007 @ 19:07:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha tak o tom to je:

1. Nesplinil jsem TVOJE kritéria serióznosti
2. Nesplnil jsem TVOJE kritéria ušlechtilosti cíle
3. Nesplnil jsem TVOJE kritéria pro kritiku
4. Nepálím na to na co TY chceš abych pálil

Tak mi odpusť tu moji malost, dětskost, ukřivděnost i to křiklounství. Já na víc nemám.

P.S.: Co vlastně zajímá náhodně přišlého křesťana (nebo hledajícího člověka) např. z Ostravy? Poraď. Já věštit neumím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcíc (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 02. listopad 2007 @ 20:10:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máš jedno! Křesťan z Ostravy...

Smysl práce těchto lidí mi přijde průhledný jako sklo: sbíraj lidi co: - prožili něco podobného
                                                                                              - prožili to v charismatickejch sborech
Ostatní je nezajímá. Je to něco jako přírodní výběr: jako když hledáš partu do Jumanji - když to přeženu. Je to zkrátka nebezpečná hra a oni ji hrají.
Ale vždyť to alespoň jakobin nikdy neskrývala, tak proč ne?

Že mají dostat přes hlavu ulítlí šéfičci? Ti si z toho tak dělají!
Že je taky dost charismatických vedoucích, kteří nezneužívají lidi, ale slouží jim - jak upozorňuje Jirka Krupa? No a co - podle těchto lidí slouží nevědomky zlému "systému".


V porovnání s tím, že my jsme se s Danem Drápalem snažili přivést omámené protestantstvo jako krysaři do Vatikánu...tohle je jako vařila myšička kašičku.


Mě zajímaj ty lidi: copak jakobin, ta je z CB, ale někteří ze zdejších anticharismatiků se zklamali v KS. Jakkoli je možné, že si za to mohou sami, já se snažím o pochopení a porozumění. Mě se to týká. Takže se musím obracet tam, kde ti lidi teď jsou, ne kde bych je chtěl mít.

Podívej, u mě ve sboru, dokud jsme ho vedl, našlo azyl několik frustrovaných křesťanů. Ani nevim pořádně jak, ale pomohlo jim to. Předpokládám, že jim pomohlo i to, že jsem jim ani nenadával ani nefoukal na rány. Ani jinak jsem se nevnucoval.

Olin






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o ku (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 02. listopad 2007 @ 20:33:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No Olčo nějak mě překvapuješ. Skoro jsem zamáčk slzu. Vona se ale mrcha nenechala. Tak jsem nedobrovolně vlastně dobrák.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, k (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Pátek, 02. listopad 2007 @ 17:30:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline přečti si aspoň znovu ty dobové dokumenty. Ono se nejednalo jen o obecního Frantu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali k (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 02. listopad 2007 @ 19:43:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je snahou poučit se z chyb a omylů našich otců. Kdyby toto stálo za snahou naší jakobin a spol tak bych to bral.....

Bylo toho popsáno už tolik, že mám problém věřit tomu, že se budeš chtít poučit. To už bys asi bejval začal. Když ti to neříká nic doteď tak mám vážné obavy, že sem vneseš zase ten pytlíkovskej nadhled a mrskneš lano na další kopretinu.

A vůbecnetuším co je míněný tím prekabátěním. Lidé popisovaných zkušeností jsou dost všechnoskeptičtí. Už se jim moc nechce být organizovanými a zdravě dopředujdoucími většinou pak dělají rekvalifikaci na lazaretní pracovníky a poté co seberou sami sebe snaží se sbírat ty co zůstali ležet za bojovnými charizmatickými oddíly.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 18:25:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Petře,

charismatické hnutí samozřejmě má defektní učení. Studoval a účastnil jsem se jeho akcí mnoho let. Přečetl jsem knihy takřka všech prominentních charismatiků, kteří ovlivnili české charismatické hnutí a především jsem i cestoval a porovnával. Je zde například defektní nauka o vykopupení (Kristus vykupuje svojí smrtí v pekle), je zde defektní učení o člověku (duch, který žije v těle) a je zde defektní - což je velmi závažné - pojetí o autoritách, kdy namísto dělby moci zde existuje "jednota" moci bez možnosti volby autorit ze strany členů církve.

Nejkřiklavější je nauka o zjevení, které se stalo alternativou k Písmu. Tak se zde charismatickým prorokům zjevují zemřelí s nimiž charismatičtí proroci komunikují, existuje zde horečnaté prorokování probuzení poslední doby, pod rouškou vnitřního uzdravení se provozují, navíc značně zkarikované, postupy psychoanalýzy. Jestliže jsi skutečně letničním, pak bys mohl vědět, že právě letniční teologové si tyto věci uvědomují. Pokud bys chtěl vědět něco více, a přestal opakovat svoji říkanku o anonymech, doporučuji Ti si přečíst studii Dr. Prasche, respektovaného letničního teologa, právě o charismatickém hnutí. Najdeš ji zde. Pokud by se bratři charismatici necítili povoláni obživovat, směřovat a sjednocovat ostatní církve, nezajímalo by mne to.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 22:47:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý pastýři,
to je právě tvůj omyl. Pattre označen jako charismatik by měl tuto defektní nauku přece přijímat. Ale nikdy jsem ji nezastával a pokud jsem ji jednou slyšet jedním zelákem vyučovat, postavil jsem se proti ní (veřejně), charismatik - necharismatik. Poznal jsem jen několik lidí, kteří tomu věřili (snad bych je spočítal na prstech jedné ruky). Dnes, jen co se týče našeho sboru, není už snad nikdo, kdo by to zastával. Jeden je pilířem v zelu a další skončil v apoštolce (tak si ohlídej letniční kámo). Nikdy nikdo mě v charismatických kruzích nemanipuloval věřit podobné teorii a také jsem neviděl tuto nauku nikoho všeobecně dogmatizovat. A podobně to vypadá  z celou tvou paranoidní konspiracíí o charismaticích vyčtenou z knížek. Život ve sborech, které by se mohli označit za charismatické prostě neznáš. Mateš okolí  a vykopáváš uměle vytvořené teologické strašáky. To že najdeš názor nějakého tzv. charismatika v brožuře, či publikaci ještě neznamená, že jde o oficiální učení nějakého hnutí. Každá denominace má svá vyznání a charismatici v CB se do něj jistě vejdou, neboj. Nicméně mluvíme tu o věcech , které ty jako člověk nemůžeš mít nikdy pod kontrolou, ačkoliv se jako kritik falešných nauk o to vehementně snažíš. Neříkám, že tvé snažení není užitečné, ale neužitečným se stává ve tvém zdejším podání. spíše nežli o nápravu bys asi chtěl každého nesouhlasníka zadupat do země. Zatím to vypadá tak, že co křesťan to charismatik, jenom nějáko není ochota k vzájemné úctě a porozumění, ochota si odpouštět, domluvit se a být na sebe miloušký, jak by řekl náš místní rozoumek miláček. Já vidím  charismatický vliv pro církev jako přínosný, tedy důraz na uchopení darů Ducha. Je mi jasné, že v lidské horlivosti se leccos pokazí, ale je rozdíl pranýřovat něco jako celek, nebo se pokojnou cestou snažit o nápravu věcí tam kam mě Pán postavil. Sdílím se s tebou upřímně, tak snad mi rozumíš a nebudeš mě zas ironizovat. I když je mi jasné, že se mnou nebudeš souhlasit.

 
Pattre


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali k (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 02. listopad 2007 @ 08:21:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pattre,

velmi rád slyším, že se to Vašeho sboru podle Tebe netýká. Jsem rád že nedoporučujete Princeho, Joynera, Wimbera ani Margiese, že se distancujete od Torontského požehnání a všech těchto učitelů, u kterých se s tím setkáš. To jistě nemohu posoudit. Můžu se tedy zeptat na jednu věc? Je toto autentická ukázka ze studie Tvého sboru nebo si to jakobin vymyslela?

Děkuji za odpověď,

Pastýř


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodáva (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pátek, 02. listopad 2007 @ 11:58:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý pastýři ,

mluvil sem pouze o tebou zmíněné nauce o vykoupení zástupného utrpení Krista  v pekle, kde by ho snad měl ďábel týrat místo nás. Z Písma vím jen o utrpení na golgotském kříži, mě převzácné zástupné oběti za naše (především mé) hříchy, předrahé prolité krvi Beránka Božího a Jeho slavném vzkříšení z mrtvých. Tuto jednoduchou zvěst hlásali apoštolé, radostné evangelium, které mění lidské životy a úděl pro věčnost. Když to píšu, mám slzy v očích, protože Kristova oběť, obrovský důkaz Otcovi lásky mě neustále dojímá. Pořád nerozumím tomu, jak je možné, že si mě všemohoucí Bůh zamiloval a vyvolil. Moje touha je, aby všichni mohli zakusit jeho dobrotu a rozhodnout se pro něj. Pro to dělám co umím ve službě Jemu a jak tomu rozumím. Bůh stvořitel nebe i země je má životní láska.

Trochu mě překvapuje, že to posouváš dál a předhazuješ mi jisté autory, zda je jako sbor nedoporučujeme. Nevnímám to jako fér, ale odpovím ti.

Podle Dereka ve sboru systematicky učil pouze manžel Jakobínky a to jeho odchodem skončilo. Přesto osobně proti Princovi nic nemám s tím, že pokud  někdy učil o Kristovo utrpení v hádu, tak bych to nepřijal (protože jasno jsem měl v tomto dávno před tím). Je pravda, že asi před rokem a půl jsem si mohl poslechnout větší část jeho vyučování na CD v mp3 (prodává se to) a v zásadě jsem byl jeho službou povzbuzen. Jako Božího služebníka ho jistě uznávám a nemám důvod se nad ním pohoršovat, nebo se od něj distancovat. Zcela jistě máš jeho dílko proceděné ve své apologetice :- )

Od Ricka Joynera jsem četl před mnoha lety jen Poslední bitvu ještě jako vytištěný samizdat stažený z internetu. No nebudu zastírat, že mě obsah tenkráte velmi nadchl a povzbudil ve službě Bohu. Nicméně dodnes nevím, zda se jedná o skutečné zjevení typu svatého Jana (rozhodně není myšleno na roveň Božího Slova), nebo jistou alegorii (těch autorů je mnohem víc včetně Komenského a nikdo je zato nepranýřuje) v pohledu do duchovního prostředí kde se odehrává vítězná bitva Beránka, proti silám temnoty, s tím jak stát na straně vítěze a nenechat se ošálet nástrahami armády toho Zlého (to je dle mého smysl knihy). Od té doby se o tohoto autora nějako nezajímám, nepropaguji ho a ani nepranýřuji. Samozřejmě se před lety o něm dost mluvilo, pamatuješ? Ty ho máš jako stálé téma…

 Wimbera ani Margiese jsem nikdy nečetl a jejich dílo opravdu neznám. Jsem prostě takový nezařaditelný nedodělaný charouš, omlouvám se :- ), přesto (nejen) pro jakobín charouš jak poleno :- ))). Sebe považuji stále za křesťana ve vývinu i přesto, že jsi mě sbor (naprosto regulérně dle Řádu a Ústavy CB) zvolil za staršího sboru.

Osobní svědectví jakobínky, ponechám jejímu svědectví. Ty souvislosti vnímám rozhodně jinak. Například sborové učedníky nevnímám jako elitu, ale scházení především (ale nejen) mládeže, jde o vyučování a praktické hlásání Božího slova v terénu pod vedením kazatele a vikářů sboru. Na tom nic divného nevidím. Jako elitu jsem osobně vnímal spíše tu skupinku okolo jakobínů. Jejich vztah ke sboru byl delší čas před odchodem tak říkajíc chladný a izolovaný, přesto byli ve vyšších funkcích sboru.

Zmíněnou studii před cca 3 lety dávalo dohromady jako vlastní studijní materiál tehdejší staršovstvo včetně manžela jakobín (pokud vím ji s výhradami potvrdil) a po odchodu zeláků ji nikdo již nevytáhl ze šuplete, ani se k ní nevrátil, tak nevím. Osobně k textu bez komentáře.

Na závěr bych chtěl říci, že si všech bratrů stojících ve službě v Litvínovském sboru včetně dvou kazatelů velmi vážím a jejich osobní život je mi příkladem. Jsou to lidé čestní, žijící ve světle a vydaní Pánu. Ti pak Bohu slouží jak věří, znají a umí. Je to radost s nimi spolupracovat na Boží vinici. Tak si udělej analýzu z těch pár řádků, protože víc asi psát nebudu. Pochopíš, že jako starší nemám zájem na tom zde propírat sborové záležitosti. Ty mi jistě o svém fungování ve sboru asi také nic nenapíšeš, natož abys propíral něco ze svých řad. To pochybuji. Přesto se zeptám:

Je pravda, že jsi nikdy nebyl zástupcem AC v ERC a že jsi byl před časem  kázněn svým sborem v Brně?


Pokud odepíšeš, tak nebudu pár dnů na GS, tak to nebude o tom, že s tebou nechci mluvit když nebudu reagovat.


Měj se!


Pattre



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří pro (Skóre: 1)
Vložil: tinmar (martin@zelo.cz) v Pátek, 02. listopad 2007 @ 13:39:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Podle Dereka ve sboru systematicky učil pouze manžel Jakobínky a to jeho odchodem skončilo.

Podle Dereka jsem systematicky neučil.
Možná tím ale myslíš základy, které jsou vyjmenovány v Žid 6. Ty jsem začal podle jeho dílka, to je fakt, jenže to velmi brzo nebylo podle něj, protože jsem se s tím nemohl ztotožnit.
Ale pokud mým odchodem od vás Derek vyšuměl, je to pro vás velice positivní, ale objektivně nepravdivé, protože Derek byl u vád dřív než já i ty a pochybuji, že jen tak z hlav lidí odejde.
 
K utrpení Krista v pekle jsi napsal: …nikdy jsem ji nezastával a pokud jsem ji jednou slyšet jedním zelákem vyučovat, postavil jsem se proti ní (veřejně), charismatik – necharismatik.
Tuhle záležitost jsi tady na GS zmínil již vícekrát, tak ti na ní dám svůj pohled.
Ničemu takovému nevěřím, byť jsem tomu na základě Princeho nějaký čas od svého obrácení a nasycení jeho pokrmem věřil.
Tebou zmiňovaný příběh je z doby, kdy já, coby necelý rok věřící, jsem jednu malou skupinku, kde jsi byl i ty, připravoval ke křtu. Přišla tam i pasáž o Kristově utrpení v pekle, kterou jsem téměř přesně ocitoval z Princeho základů. Ty jsi se ale již předtím účastnil něčeho, kde jeden tehdejší starší o tom s někým mluvil a tam řekl, že v jeho bibli to není napsané, a že Kristovo utrpení na kříži stačí a to sis z toho zapamatoval a také jsi my to řekl na té skupince.  Nijak více jsi neargumetoval, ani jsi nemohl, protože jsi o tom jako čerstvě obrácený věděl málo. Potom ses mě nato ještě jedno ptal jindy, ale to vyšumělo. Proti ničemu ses nepostavil a nejsi za hrdinu. Mě nikdo potom nezkorigoval a žádný starší ani nikdo jiný to se mnou neprobíral.
Věc se má tak, že blud se do mé mysli nově uvěřivšího zasekl dříve, než jsem mohl věc korigovat správným výkladem. A u tebe to bylo obráceně - slyšel jsi pravdivý výklad této věci dříve než já říkal ten blábol.
Snad ti můj pohled pomůže, abys ke zlepšování své image používal něco věrohodnějšího.
 
Zmíněná studie o učednictví je již dlouho v plné znění zde.
Vrátili jsme se  k ní v omluvném listě bývalých starších zde.
Studii jsem nikdy za vlastní nepřijal a body, které jsem do ní vměstnal (a mimochodem je někdo nepochopil a při přepisu pokazil), jsou jen pokusem legalizovat něco, co jsem považoval za naprosto špatné.
To, že to přes mě jako staršího prošlo, je moje chyba a také jedním z důvodů, proč jsem po odchodu psal ten omluvný list.
Ale to by ti už mělo být, po naší několikeré písemné komunikaci, jasné.

Martin



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pátek, 02. listopad 2007 @ 14:31:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý tinmare,

chápu že už ti to nedalo. Za chvilenku odjíždím, tak eventuelně budu reagovat později. Jistě tu tvou výpověď přijímám , abys věděl že jsem referoval, jak jsem si pamatoval. Už je to vážně dlouho, proto se nepřu a nechci být za hrdinu. Vylíčil jsi to zřejmě poctivě. Jistě, s tím Derekem jsem měl namysli Základy, tedy hledím na to vyučování jako na systematickou záležitost. Podle mého není třeba aby Derek ze sboru vyšuměl, ale tvým odchodem to asi tak bude. Tak zatím. Měj se!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Pátek, 02. listopad 2007 @ 06:38:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři,
mateš velice průhledným způsobem. Přemýšlel jsem zdali vůbec reagovat. Mezi tím to udělal Olin a Jirka Krupa ještě před ním. Za sebe snad, že opravdu věřím, že mateš nevědomě.
Petr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali k (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 02. listopad 2007 @ 07:58:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

pak ovšem matou Margies, Hagin, Wimber, Joyner, Cain a nejá :-)


]


Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 18:18:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pate.
Ironií osudu byl u mě v úterý Olin na návštěvě. Navíc fakt na stará kolena posiluji. Dopadlo to ale dobře, dali jsme kafe a pokecali.
Petr


]


Ironií osudu byl u mě v úterý Olin na návštěvě ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 04. květen 2008 @ 19:09:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr: Ironií osudu byl u mě v úterý Olin na návštěvě ...


Gojim: ????


]


Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 12:52:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobré zboží se chválí samo.Po ovoci je poznáte



Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 18:20:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Obhájit svůj názor versus fňukat a plivat kolem sebe jedovaté sliny. Může to být jedno a totéž – v prvním případě viděno z laskavé perspektivy,  v druhém viděno nelaskavým, hněvem zkaleným  zrakem. Zkus se nad tím Péťo zamyslet. ;-)

 

Myslím, že ten trh je špatnej příměr. Nenabízíme zboží, který bysme si přáli, abyste přijali. Nejde nám o vaše plácání po ramenou.

 

 Už jsem to tu psala mnohokrát, je to jako když v nějakym krámu koupíš plesnivou až jedovatou paštiku a poreferuješ o tom svým blízkým, ne z pomsty tomu krámu, ale že nechceš, aby se taky otrávili. Jestli tam budou nakupovat dál a jen si dají víc pozor na expirační lhůtu, nebo tam přestanou chodit, a nebo naopak prohlásí, že jedovaté oni nejradši, to už je jejich svoboda a tu my nikomu neupíráme.

Ideální je, pokud si dají více pozor na tu expirační lhůtu. Pak se takovým věcem, které se děly u ICho, dařit v církvi nebude.




Re: Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Pátek, 02. listopad 2007 @ 12:11:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj laskavá perspektivo,
jak můžeme vědět, že IC píše pravdu, nic než pravdu. Nakolik si v tom řešíte svá zranění. Prostě Vám nevěřím - to je celé. Neházím Vás do stejné škatulky jako Roníka a jemu podobné, ale odmítám si nechat vnutit  "Vaši pravdu" aniž bych si vyslechl druhou stranu. To mi říká selský rozum a možná zkušenost. A i když okolo vaší čtyřčlené smečky štěkají další a koušou do každého, kdo Vám jednoduše nevěří anebo je jen pouze opatrný, to přece nemůže přehlušit určitou oběktivitu, které se tolik bojíte. Bejt v křoví anonymity a ve smečce - to už je solidní kombinace.
Péťa


]


Re: Petr Vlček : Pohádka o kupcích, kteří prodávali kůži (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 02. listopad 2007 @ 18:35:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když přišel Ikvid k felčarovi zjistil že je na dovolené a úřadující místofelčar se mu nějak nezdál. Požádal ho tedy aby se legitimoval a předložil vysokoškolský diplom. Měl už své zkušenosti s výplachy uší, dutin i mozků a tak nechtěl znovu naletět. Doktor ho naopak požádal aby předložil očkovací průkaz psa Roníka neboť takový je postup aby se zjistilo, že není nakažen vzteklinou. Tu se Ikvid přemýšleje zasmušil a teprve se tápavě rozpomínal že právě lísání Roníka mohlo indikovat tuto zákeřnou a nakažlivou chorobu ( jež mnohé jiné přivedla do hrobu). Rozlobil se na Roníka, že i když je jen tupé a navíc možná vzteklé zvíře, že naprosto legálně disponuje anonymitou v níž se skrývá nebezpečí, že může infikovat aniž by byl okamžitě legitimován (co do očkovacího průkazu). Roník u sebe prostě průkaz neměl.
Zoufalý Ikvid vyběhl bezhlavě z ordinace se zděšeným výrazem ve tváři. Lidé v čekárně se zděsili výrazem jeho tváře. Ten když uviděl jejich zděšené tváře byl popaden šílenstvím a jeho výraz byl ještě zděsilejší. Tolik anonymních tváří. A ten jejich výraz opravdu jsem udělal dobře, že jsem od tohoto neznámého lapiducha utekl.". A říkal si v duchu :"Taková klientela samej poděs."
Myšlenky o Roníkovi mu zoufale bloudily hlavou. Po výplachu všech těch věcí v hlavě nebylo ale kam zabludit. NA TRŽIŠTĚ objevil se najednou a na prázdné klenbě, která častými výplachy zbavena šedé kůry dobře odrážela světlo i cokoli jiného (například myšlenky přicházející z venčí nyní již čistýma ušima, zase jimi odcházejíc)velký neonový nápis.
Vlétl do metra a měl štěstí vlak metra se právě chystal odjet. Dveře za ním hned zaklaply. Bing beng. Rozhlédl se po vagónu metra stejně jako stovky a tisíce lidí se ihned podíval je li u řidiče umístěna vizitka s jeho jménem, ale co to. Vlak se rozjel na jinou stranu. Ach běda osumkrát běda pod vlivem myšlenkového brainstormingu se psem Roníkem, felčarem, zděšenými pacienty a posléze holé lbi uvnitř, ho neuspokojil ani neonový nápis. Tento zářící symbol naděje byl přebit zoufalou myšlenkou. NASTOUPIL JSEM DO POSLEDNÍHO VAGÓNU. Myšlenkové víry rotovaly po vyhlazených mozkových závitech bez nejmenšího odporu a myšlenky vykukovaly z rotující myšlenkové smrště jak špagety z amarounů a zase se vracely z okraje této hrůzyplné cetrifugy zpět do středu víru s jediným cílem ZACHYTIT SE.............Kdo mě to veze ??? Terorista-li, či konzument měkkých,či snad dokonce tvrdých drog. Možná nějaký pacient anonymního doktora s čekárnou plnou anonymních tváří ? Co když je to někdo kdo si také po šichtě v metru přivydělává prodejem kůží. Co když je to kožená mafie. Ano a Viktor Kožený je jejich hlavou........Co když mají spadeno i namou kůži. World skinship . Budu natažen na buben, udělají ze mě kabelku. Dají na ní vůbec mé jméno? Bude mě někdo nosit ? Jak ovlivním abych nebyl nošen anonymně ? Rotující amarou.. pardon myšlenky se roplácly o čelo zevnitř za zvuků brzdící soupravy jak náhle vlak zastavil. Genetický potenciál instinktů jako by se Roníkovým kousnutím přenesl do nervové soustavy Ikvidovy. V žilách mu již od opuštění tržiště koloval místo krve naprosto čistý adrenalin. Bing beng. Vyrazil k prvnímu vlaku soupravy aby dodatečně zjistil jméno tajemného jezdce sedícího osamoceně v kokpitu u řídícího pultu a na jehož schopnostech visel jak na vlásku několik posledních desítek vteřin Ikvidův život. Leč druhá polovina čtyřicátých let už Ikvidovi ubrala na rychlosti a dech i když vstřebávající trojmocný ozón z elektrických výbojů rozjíždějích se mohutných motorů sovětské výroby, už se také krátil. Tajemný rider zmizel v anonymní tmě tubusu a Ikvid se svěšenou hlavou vydal k východu metra kde takřka před pár okamžiky (nebýt psa Roníka) málem udělal největší kauf svého života. Ikvid vždy toužil být velkým mužem a velcí muži touží po kůžích. Gedeon nedal bez kůže ani ránu (jak se později ukázalo). Následník trůnu Franta Procházka dostal řád zlatého rouna. Magdalena si dokonce vzala podle ní jméno. (to ale nebyla ta zpěvačka z první části příběhu odehrávající se před návštěvou anonymního felčara).No a o Viktorovi už jsme tu psali. Indiáni a zvláště komančové je nosili na opasku. Ikvid se zasnil vítěství bylo na dosah a ten pitomej pes to takhle s packa l. Vyšel z metra do anonymního davu. Tržnice byla hned u vchodu to víte Pankrác. Má to ještě zkusit ? Oslovit nějakého trhovce, co kdy ještě není pozdě. " Prosím vás kudy jse de na Wilsonovo...., co to kecám? Prosím vás neprodává tady někdo kůže?
Muž žluté pleti se otočil a v anonymních očích muže asijských rysů se objevil záblesk v němž jakoby Ikvid poznal v levém oku symbol EURA a v levém dolaru. NEUMIM CECKY. Dřevěný počítač z počátku příběhu jakoby začal pracovat v jeho dobře vyčištěné hlavě, ale ani tak sterilní prostředí nevytvořilo žádnou myšlenku, či alespoň její odraz(to je podraz). Jsou beznadějně pryč. Nemám žádnou kůži. Na Ikvidových ústech se objevil škleb beznaděje. V levém koutku se objevil chomáček sněhobílé pěny. Ikvid se spustil na všechny čtyři přivinul se k nohavicím šikmookého muže a začal se lísat.





Stránka vygenerována za: 0.60 sekundy