Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 540 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483761
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné
Vloženo Neděle, 04. listopad 2007 @ 21:11:53 CET Vložil: bolek

O Bibli poslal nematemne

Když jsem sledoval diskusi ohledně článku "Liduprazdné peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy" tak mne zaráží jedná věc. Ono je to pěkné biblickými citacemi oponovat liberalnimu výkladu Bible, který tam uvedl Aviaf. Jak jednoduché, prostě je to v Bibli tak psáno a basta fidli. Já si jeho výkladu vážím, protože jsem přesvědčen, že není možný fundamentální výklad Bible. Sám jsem byl kdysi křesťanem a myslím si, že pravě fundamentalismus zabil mou víru. Ale to zde není důležité.

Takže bych se chtěl zeptat těch co tak vehementně hájí věčné utrpení jak si tedy dávají dohromady představu milujícího Boha a pekla - místa věčného utrpení. To jestli si lide zaslouží trest za to, že nepřijali Bohem danou spásu - Krista Ježíše to zde nechci řešit i když můj názor je, že věčné utrpení za to, že jsem neuvěřil v Ježíše mi připadá přehnané.

Spíš mi nejde do hlavy to, že milující Bůh stvořil svět a přitom věděl, že se na tomto světě vyskytnou bytosti, které bude muset uvrhnout do pekla. To, že se tyto bytosti mohli rozhodnout pro spásu teď není důležité, důležité je to, že tím, že stvořil tento svět, vlastně jíž stvořil peklo a lidi kteří v něm skončí. Nebylo by lepší, kdyby raději nic nedělal? Nebo aspoň nestvořil peklo - prostě lidi co nepřijmou spásu nevzkřísil?

Samozřejmě co já „stvořená bytost“ budu Bohu kecat do Jeho práce. Ale to já nedělám. Nejsem věřící a toto není polemika nad Bohem a Jeho stvořením (proč bych soudil Hospodina, když nevěřím, že On je), ale je to polemika nad představou, kterou o Bohu podává váš fundamentální výklad Bible a která, dle mého názoru, nemá se skutečným Bohem, pokud nějaký je, nic společného.

Pokud vám vaše představa AGAPE a PEKLA jde dohromady, vaše věc. Pro mne to je další hřebíček do rakve v které pohřbívám Bibli podávanou jako slovo živého Boha.

Pro naše mile "doslovisty" mám ještě jednu myšlenku. Je křesťan, věří v peklo a uvažuje o tom, že zplodí potomka. A já se ho ptám, nebylo by lepší aby to nedělal? Může totiž nastat stav, kdy on otec bude spasen, ale jeho potomek i když žil celý život v podstatě slušně, neuvěří v Ježíše a spasen nebude. Jaky to pak bude věčně žít v nebeském království s vědomím, že jeho potomek bude trpět věčně v pekle? Jakapak to radost?

A ještě jedno malé podobenství: Je otec a je syn. Otec vyhloubí hlubokou jámu a synu řekne: "Můžeš svobodně chodit kolem té jámy, ale nenakláněj se do ní, mohl bys do ní spadnout a to by byla tvá smrt". Ten otec byl zároveň prorok, znal budoucnost a tak jíž když hloubil tu jámu, věděl, že jeho syn do té jámy spadne a zabije se. A tak se také stalo. Nebyla to zkouška věrnosti a poslušnosti svého syna, vždyť jíž věděl, že ho syn neposlechne. A teď se můžeme bavit kdo měl větší podíl na smrti syna. Otec, který věděl, že tím že hloubí jámu vynáší ortel smrti nad svým synem, anebo syn, který byl neposlušny?


Podobná témata

O Bibli

"Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 04. listopad 2007 @ 23:08:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj nematemne,


Vidím, že kladeš zajímavé otázky. Rozhodující ovšem je, zda na ně chceš odpovědi pravdivé nebo raději spíše příjemné.

V Tvém příspěvku se přímo dotýkáš předurčení, tak věřím, že Ti budou k užitku následující články:











Předurčení není fatalismus! Názorná obrázková ilustrace._P11


Boží milost v Ježíši Kristu Ti přeje

reformovaný



Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 18:32:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
......chceš odpovědi pravdivé nebo raději spíše příjemné......

Nevím proč bych měl chtít odpovědí příjemné. Nejsem typ člověka, ktery by prosil odpovědi, ktere by ho utvrdili v jeho vlastních názorech. Pokud budou tvé odkázy logické a ukáží mi, že se někde mylím, nebo jsem něco přehledl, špatně pochopil, změním svůj názor. Díky za ně, určitě si je projdu.


]


Re: Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 22:01:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím

a jen se omlouvám za grafickou úpravu některých článků pro předurční. Nějak se mi slily odstavce.

reformovaný



]


Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 03:00:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
*** REKLAMA ***

Me stezejni pojednani o liduprazdnem pekle lze najit na teto adrese.

*** KONEC REKLAMY ***

Sám jsem byl kdysi křesťanem a myslím si, že pravě fundamentalismus zabil mou víru. Ale to zde není důležité.

To je naopak totalne dulezite! To je pro me nejdulezitejsi vypoved tohodle clanku.

Fundamentalismus zabiji viru mnoha lidi proto, ze pred ne stavi zcela neopravnene do protikladu viru a rozum. Kolikrat jsem jen tady na GS cetl vyroky toho ci onoho uzivatele v tom smyslu, ze "si mohu dovolit viru"! To je presne vono: predstava viry, ktera je vykoupena ztratou soudnosti a zdravyho rozumu. Je to vira, ktera hazi pres palubu rozumnej usudek a jeste se tim pysni. Kolik lidi tahle ztrata pevny pudy pod nohama nahnala do naruce ruznych ducharu, co videj demona za kazdy bukem, treba  i v backorach s vysivkou cinskyho draka!

Protiklad viry a rozumu je falesna dichotomie. Vira nema byt iracionalni, rozum nema byt rukojmim viry.

Na zaver neco k tematu clanku: zivy Buh je spasitelem vsech lidi, obzvlaste vericich! (1Tm 4:10)

Aviaf



Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 09:46:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tomáši,

napsal jsi: Fundamentalismus zabiji viru mnoha lidi proto, ze pred ne stavi zcela neopravnene do protikladu viru a rozum. Kolikrat jsem jen tady na GS cetl vyroky toho ci onoho uzivatele v tom smyslu, ze "si mohu dovolit viru"! To je presne vono: predstava viry, ktera je vykoupena ztratou soudnosti a zdravyho rozumu. Je to vira, ktera hazi pres palubu rozumnej usudek a jeste se tim pysni.

 Do života křesťana nepatří žádný "-ismus". Ismy vytvářejí lidé nikoliv Bůh. Pokud někdo staví víru proti rozumu, neví, co dělá. Bůh nám dal rozum s určitým záměrem, který je vyjádřen v knize Přísloví moudrého krále Šalomouna, který také nakonec nedopadl dobře, což značí, že moudrost sama o sobě nestačí k životu, který se líbí Bohu. Ale zpátky k tomu rozumu.

 Bible nás učí, že rozum nám dal Bůh k tomu, abychom ho hledali. Pokud tedy používáme rozum k něčemu jinému, tak ho vlastně zneužíváme a neseme si také následky tohoto zneužívání. Kdyby lidé např. nepoužívali svůj rozum na vynalézání zbraní nebo konání zla, bylo by na světě mnohem lépe. Je to tedy rozum svévolně zneužívaný člověkem, který stojí proti víře, proti Bohu a tím potažmo proti člověku. Pravá víra v Boha rozum nepotírá, ale vede člověka, aby svůj rozum poddal Bohu a používal ho ve shodě s Boží vůlí. Amen.

SV


]


Re: Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 15:11:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ismy vytvářejí lidé nikoliv Bůh.

Ano. Treba fundamentalismus.

Pokud někdo staví víru proti rozumu, neví, co dělá.

Ja jsem to Pastyrovi, demagogovi i Krispovi (to jsou ti, co tvrdili, ze si viru "mohou dovolit") rikal taky, ale nepochodil jsem. 

Pokud tedy používáme rozum k něčemu jinému, tak ho vlastně zneužíváme a neseme si také následky tohoto zneužívání.

Hmmm. Nasledky si ale neseme nejen v pripade zneuzivani rozumu, ale i v pripade jeho zamerneho nepouzivani. Coz je, bohuzel, obcas pripad nekterych fundamentalistu.

Aviaf



]


Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 06:04:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč Bůh všechno stvořil i když ve své Vševědoucnosti věděl jak dopadne člověk nelze uspokojivě vysvětlit. Jistý náznak vidím v Iz. 48:11 i když kontext není tak zřejmý s naší otázkou " Kvůli sobě, kvůli sobě samému to dělám. Což smí být mé jméno znesvěceno? Svou slávu nikomu nedám". Mám zato, že Bůh je plný tvořivé síly, těžko Ho spoutat ať zůstane sám, ať nic nedělá, ať složí ruce do klína. Vždyť je sice Láska sám v sobě, ale všechno se z Něho dralo ven, prostě chce tvořit - tak tvoří i když ví. Nakonec všechny věci v Kristu na nebi i na zemi napravil a dal šanci nespadnout do té jámy. Ten syn v uvedeném podobenství se nemusel naklánět nad jámu a nemusel tam spadnout. Mohl se rozhodovat a stačilo otce poslechnout. Otec vyhloubil jámu proto, aby mohl prožívat synovu poslušnost  a úctu vůči jeho osobě. Syn mu jí nedal a skončil špatně. 

Těžko přijímáme obraz spravedlivého Boha. Je Láska a Spravedlnost v jedně osobě a my se s tím můžeme jen smířit. Je pravda, že Bůh nestvořil zlo, ale věděl, jak to dopadne. Tím "věděním" měl zajištěno, že na scénu stvoření vstoupí svoboda rozhodování. To je důležité. Taky věděl, že bychom Ho nařkli z toho, že nejsme svobodné bytosti a že On je despota usurpující si naši lásku. Bůh nám dáva svobodu do té jámy spadnout a zahynout. Vzájemný vztah musí vycházet ze svobody resp. je to to nejvyšší dání. Představ si otce jak dvakrát luskne prsty a syn mu dá pusu a jako stroj řekne: Tati, mám tě rád. Po jednomu lusknutí přijde a donese mu bačkory atd. Každý otec, který miluje syna, očekává, že jeho láska bude opětována spontánně. Proto Bůh preferuje svobodu našeho rozhodování až tak, že nechá člověka do té jámy spadnout. Veškeré naše filipiky a doměnky jsou k ničemu, protože Bůh rozhoduje o tom, jakým způsobem bude ten syn jištěn proti pádu do jámy. Je to dětinská víra v Krista jako toho, kdo mi dává spasení svou zástupnou obětí na Golgotě. To je tak těžké uznat to, že jsem nedokonalý před Boží spravedlností ? To je tak těžké vyznat Ježíše jako Pána. Stačí dvě, tři věty a uvědomění si své ztracenosti a neschopnosti před Jeho slávou. Tím dostanu zachytovací postroj s tlumičem pádové energie. Můžu chodit kolem jámy a třeba do ní i spadnout samou zvědavostí jaké že to tam je, tam, kde není Bůh a ON mě vždycky za to lano vytáhne a zachrání. Přes všechna pokušení a pády mě převede z této reality do reality nebe a trvalé přítomnosti. Nikdo nemusí spadnout do jámy, stačí Boha poslechnout a činit pokání. Jenže to je to těžké, to co nejde přes rty.   





Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 19:36:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pravda, že Bůh nestvořil zlo ....

Izajáš 45:7  Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci."



Promiň


]


Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 20:40:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Kvůli sobě, kvůli sobě samému to dělám....
....Bůh je plný tvořivé síly, těžko Ho spoutat ať zůstane sám, ať nic nedělá, ať složí ruce do klína....

Vysvětluj to však potom bytostem v pekle, že jejích  VĚČNÉ utrpení, o kterém Bůh věděl již při stvoření, pramení z toho, že On chtěl prostě něco vytvořit a líbilo se mu takové  právě takové stvoření v kterém oni skončí v pekle. On věděl, že tam budou. A tak se ptám, proč nezvolil jiný způsob, kde by  například nespasení nebyli vzkříšení? Toto přece neubírá svobodu člověku se rozhodnout.  Ale asi se mu tato možnost nelíbila. Připadá mi to trochu jako ješitnost, "nechválili, nevzývali, neprosili, nepřijali a tak nejenže je nevzkřísím k věčnému životu, ale na věky je uvrhnu do věčného utrpení". Víš, ten otec v podobenství, on byl o cosi lepší než Bůh. Jeho syn spadl do díry a zemřel. Nespasenec Boží však nezemře. A co ho čeká?

.....To je tak těžké vyznat Ježíše jako Pána. Stačí dvě, tři věty a uvědomění si své ztracenosti a neschopnosti před Jeho slávou.....

JE. Protože nevím proč bych to měl dělat a také neumím oddělit Ježíše od Bible a výše uvedený článek, poukazuje na problémy, na které narážím v biblickém pojetí Boha, které vlastně zdiskredituji cele pojetí spásy lidstva skrze Ježíše. Prostě, Bible pro mne není hodnověrná v duchovních otázkách, tzn i Ježíš a cele pojetí spásy skrze Něj.


]


Re: Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 21:16:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
uvedený článek, poukazuje na problémy, na které narážím v biblickém pojetí Boha

NE!!!! Je to FUNDAMENTALISTICKY pojeti, nikoli biblicky. To fundamentalismus prekrucuje Bibli i viru. Biblicke pojeti vidi Boha, ktery peklo vyprazdni svou spasou! Dyk jsem v tom napsal celej clanek!

Ja si nekdy pripadam jak hlas volajiciho na pousti.

To, co ty delas, nematemne, je, ze Bibli a Bohu kaldes za vinu neco, co spachal clovek. Fundamentalismus je lidskej vymysl. Mas pravdu, ze fundamentalistickej "buh" je urazenej jesitnej dedek, ale to nastesti neni ten Buh, kterej poslal na svet sveho Syna, aby svet - cely svet - byl spasen.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 07. listopad 2007 @ 11:31:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu "Je to FUNDAMENTALISTICKY pojeti" a právě fundamentalistum je můj pohled určen, protože oni tu stále jsou a když kážou o pekle, když kážou o stvoření, když kážou o Božích válkách tak to podávají jako fakt, jako pravdu. A já svýma pojednáními reagují na nesmyslnost jejích pojetí Bible.

....To, co ty děláš, nematemne, je, ze Bibli a Bohu kladeš za vinu něco, co spáchal člověk....

Ono to tak vypada, ale uvědom si, že reagují z pohledu nevěřícího člověka, nemám nic proti Bohu jako takovému, ale proti představě, kterou o něm podává, když chceš fundamentální výklad Bible. Bohu nekladu nic za vínu, jsem přesvědčen, že pokud On je, mnohonásobně převyšuje člověka v lásce, spravedlnosti...., Hospodin mi však tak nepřipadá.

A ohledně toho, že   ....Bible pro mne není hodnověrná v duchovních otázkách, tzn i Ježíš a cele pojetí spásy skrze Něj....
Ano, i když v podstatě přijímám, dá se říct respektují tvůj liberální výklad Bible, zustava pro mne Bible tím co jsem napsal o řádek výše. Ale to už je můj problém, neumím oddělit Ježíše od Bible, ale tvůj pohled mi ukázal, že by to snad šlo. Mým problémem ve vztahu k Ježíši je, že nějak nepociťují potřebu někoho, kdo by zemřel za mé hříchy. A ve vztahu k Bohu - naučil jsem se žít s vědomím, že Bůh nejspíš není a že smrti vše končí, a pokud se s tímto naučíš žít, ztratíš hlad po Bohu, veškeré nauky o posmrtném životě či o Bohu ti pak připadají jako pohádka, odpovědí pro ty co se nemohou vyrovnat se smrti, s tím, že jsme zde na zemi v podstatě osaměli.


]


Re: Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 23:27:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Na téma spásy či zatracení zde bylo už popsáno spoustu místa. Jsou lidé kteří zde víceméně tvrdí, že mají jistotu kdo dojde spásy a kdo zatracení. Spása je otázkou víry a také skutků. Důvěřuj v Jeho soud který bude spravedlivý, protože nás bude soudit nejen za skutky zjevné ale i skryté. A podobně bude soudit všechny lidi, věřící i nevěřící a v tom je i naděje pro ty, kteří hledají, kteří nemohou některé části Písma příjmout. Myslím si, že Bůh nezatratí člověka, který mu s lítostí říká " Pane já nemohu". Také se netrap otázkou zda bude peklo liduprázdné či přecpané, tahle otázka náleží jen Bohu a naše úvahy v tomto směru jsou zbytečné i když pro mnohé velmi lákavé. Víš, celý život je hledání a naše víra často prochází pochybnostmi a někdy i krizí ale to patří k věci.
Však tohle asi znáš sám nejlépe. I když máš problém s vírou, přesto můžeš důvěřovat v Boha (a ty důvěřuješ, jinak by jsi se neptal) a také věř, že na tvé otázky ti jednou odpoví až bude pro tebe příhodný čas.

Tak ať se ti brzy podaří najít odpověď aspoń na některé otázky, které tě trápí a Jeho přízeň Tě provází.

Honza


]


nematemne (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 06:48:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
velice pěkná zamyšlení


K článku bych uvedl,že ve Starém zákoně se žádné peklo nevyskytovalo a je to až pozdější myšlenka,( např. Lucifer byl křesťanský biskup) která se zvláště ve středověku rozvinula až do obludných podob s cílem vyvolávat v lidech strach-pak jdou snáze ovládat.V mladších částech SZ najdeme také různé verze vzkříšení na konci věků např.kdy nespravedlivý  nebudou vzkříšeni. 
 
Hodně je to také  o pýše -já půjdu za odměnu do nebe protože jsem správně uvěřil,jiní do pekla  

I  s tím potomkem také pěkně vyjádřeno-jeho zrozením je hodí do džungle,kde nemá spásu jistou,cynicky řečeno z tohoto pohledu  když půjde žena na potrat je to pro spásu potomka lepší než kdyby se narodil.    


--A ještě jedno malé podobenství: Je otec a je syn.--

Krásné přirovnání,lze z toho pěkně vidět jaká je to fraška,když to někdo takto přezentuje 

S milujícím Bohem to také není žhavé bez ohledu na peklo,protože sám svět přináší lidem řadu utrpení a tato existence je hlavně strastiplná-proč to tak je,kdy prvotní princip už nezasahuje do světa ač se milióny k němu v kleku modlí... to je velké tajemství na které musí přijít každý sám....   




Re: nematemne a bojovní křesťané (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 09:21:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš: ´. . .je to až pozdější myšlenka. . .která se zvláště ve středověku rozvinula až do obludných podob . . .´.
Jsou přístupy a přístupy. Středověk pojal do sebe staré zvyky národů, které byly pokřtěny postupně, ale svých zvyků se vzdávali pomalu.
Pouze ve Zjevení se v NZ vyskytuje výhružka ´. . .budu vás pást berlou železnou. . . a to někdo cituje ve sborech dodnes a těší se, že už se blíží konec věku a oni (věřící) budou také pást berlou železnou.,
zatímco o Ježíši je řečené slovo : knotu doutnajícího neuhasil a třtinu nalomenou nedolomil …
Někdo to vidí dramaticky, jako apoštol Pavel, když mluví o oblaku svědků, který nás pozoruje.
Já jsem žádný oblak nezažil, jen si mohu stěžovat na svoji roztržitost, nebo na nestálost, která mi brání být lepší.
Někdo  potřebuje mít společnost v boji, já nepotřebuji povzbuzování.
A tak si myslím, že někdo má sklon dramatizovat věci, které nemusejí být tak dramatické.
Myšlenka, že Bůh tvoří svět, ve kterém většina dojde ke zničení je znepokojující. Nevymysleli si to lidé, kteří jsou dramatičtí a je jim dobře, když na svém běhu slyší úpění těch, kteří nedorazili do cíle ?
A kde je milosrdenství?
Na rukou svých tě andělé ponesou, abys neurazil nohou svých. To je lepší.



]


K problematice zla Iz. 45:7 (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 11:54:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K textu Iz. 45:1-8 Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci."

1. Ke komu Hospodin mluví ?  Předně je to slovo pro zajatý Izrael. Jejich přemožitelé jim říkali : „ Nechte Hospodina být, nevěřte mu ! Nectěte ho, vždyť byl poražen. Hospodin je bezmocným bohem…“

Podle babylónských představ mohl bůh působit na světě jen tehdy, kdy měl svůj chrám a ten v Jeruzalémě byl rozbořen.

Podle Izaiáše je to jinak : Všechno to zlé, které přišlo a přichází na Boží lid není dokladem o Boží nemohoucnosti nebo neexistence. Naopak, jde o Boží soud, kterým je lid tříben a přiváděn zpět k Hospodinu.

2. Kýros – Hospodinův pomazaný ( vyvolený). Zde nejde o Mesiáše. Tento pomazaný ( Kýros) vykoná soud nad hříšným Babylónem a umožní návrat zajatého Izraele ,  vybudovat Jeruzalém a  chrám. Osvobodí lid z poroby Babylona a umožní mu, aby se znovu vrátil k Hospodinu. Sám Babylón před ním otevře brány  Iz.45:2-5 . Toto Boží požehnání na Kýrovi spočinulo kvůli jeho vyvolenému národu. On o tom ani nevěděl, Boha neznal a přesto se stal nástrojem v Boží ruce Iz. 45: 4-5

Kýros byl ctitelem proroka Zarathuštry  , který pojímal celé lidské dějiny jako zápas dobra se zlem. V perském pantheonu bohů byly dva představitelé těchto sil . Bůh Ahur Mazda ( Pan Moudrost) byl představitelem sil dobra a bůh Angra Mainju ( Špatné myšlení) představitelem zla a klamu. Kýrova životní filosofie byla založena na starém perském náboženství, které hlásalo "já dám tobě, ty dej mě". Proto Kýros svým výnosem umožnil odchod Izraele do Jeruzaléma. Udělal dobro pro zajaté a čekal dobré od svého Boha.

Abychom správně vyložili kontroversní výrok o Hospodinu, který „působí pokoj a tvoří  zlo“ musíme znát dobové pozadí  

To, že zoroasterismus měl dva hlavní představitele sil dobra a zla vedlo k tomu, že se člověk mohl rozhodnout uctívat i boha Angra Mainu ( špatné myšlení) a to tím, že bude konat zlo ! A to je velmi nebezpečné i dnes a konkrétně v satanismu. Satanské „devatero“ je toho dokladem. Proti tomuto panteonu bohů staré perské říše stojí Hospodin a říká, že to tak není ! Bůh je jen jeden, jiného není a Hospodin tvoří obojí …..pokoj i zlo !

Tím ,že první člověk zhřešil, uvedl na svět zlo, které nebylo v působením stvořitelském záměru. Jestliže Hospodin působí pokoj, pak se ukazuje, kde ještě Jeho pokoj není. A tam kde není Jeho pokoj, je zlo, jako důsledek hříchu. Tam vládne závist a nenávist a války ! Využívá toho, co je zlé pro člověka, aby ho přivedl k sobě.

V babylónském zajetí byl vyvolený národ proto, aby si uvědomil, že od Boha odešel směrem k pohanství . Hospodin dopustil zlo – zajetí a pokoření lidu – jako výraz  soudu nad svým lidem. Povzbuzující je to, že zlo není trvalým stavem. Má svůj konec a je zde vždy naděje na lepší časy

3. Zlo není trvalé . Iz. 45 : 8Nebesa, vydejte krůpěje shůry, ať kane z oblaků spravedlnost; nechť se otevře země a urodí se spása a spravedlnost vyraší s ní. "Já Hospodin to stvořím." Hospodin dopouští zlo, ale má moc, ho obrátit k dobru. Zde prorok ujišťuje lid, že po tom zlém ( co Hospodin na ně dopustil) na ně nezapomněl a chystá vysvobození … z nebes bude padat spravedlnost, na zemi se urodí spása a spravedlnost vypučí ! Jde o metaforu, která je jasná. S mocným králem Kýrem přichází vysvobození lidu ze zajetí a nový počátek života s Hospodinem . Přichází chvíle obnovy zbořeného, přichází chvíle osvobození pro zajaté.

4. Závěr
Možná prožíváme takové „zajetí“.  „Příliš se ponoříme do toho, co Boží pokoj nepřináší. Dostaneme se do prostředí, kde zlo působí a najednou ztrácíme výhled na Pána. Jsme svobodné bytosti a můžeme jít kam nás srdce potáhne. Izraele táhlo pohanství. Místo, aby ukázal, že Hospodin je jeho vládcem a přilákal pohany k theokracii, nechal se přitáhnout k panteonu bohů pohanských národů. To zlo bylo ve ztrátě  svobody, v útlaku, který musel Izrael v Babylóně snášet 70 let a výsledkem byla nespokojenost. Dnes to nemusí být ani tak zlé události jako např. nemoc, neštěstí apod., ale může jít o ztrátu vztahu k Pánu !  Přesto je Pán Ježíš vždy ochotný znovu navázat na ztracený vztah, odpustit a přivést nás zpět k sobě, k Církvi a do práce na Boží roli 


]


Re: nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 12:38:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dva S.Z.proroci nám vyprávějí příběh o bytosti, která je víc než lidský král. Mluví o jedné bytosti , každý z jiného úhlu pohledu : Ez.28:11-19 a Iz.14:10-17. Ezechiel začíná mluvit o králi Týru, ale končí zprávou o Luciferovi. Prorok na obraze zemského krále mluví o andělu, který se provinil vůči Stvořiteli..

1. Úkoly, které Lucifer vykonával – Ez.28:14  „Byl jsi zářivý cherub ochránce, k tomu jsem tě určil, pobýval jsi na svaté hoře Boží“. Cherubové jsou andělé - okřídlené bytosti  z jedné poloviny jako člověk  a z druhé jako zvíře . Nad víkem truhly smlouvy v chrámě byla zlatá slitovnice – asi 60 cm vysocí dva okřídlení andělé přikrývající křídly truhlu. Jestliže pobýval na „svaté hoře Boží“ a přidáme-li k Ez. 28:18, že   „ „... poskvrnil svatyně své ...“ pak to v nás vyvolává dojem bohoslužby. Lucifer byl nejvýše postaveným andělem. Přijímal chvály Bohu od andělů a bohoslužebně je předával Bohu.

2.Jak zhřešil ! Ez.28:15 „ na svých cestách jsi byl bezúhonný ode dne svého stvoření, dokud se v tobě nenašla podlost.Byla to domýšlivost, že by všechno zařídil lépe než Stvořitel . Město Týr se pyšnilo obchodem , bylo ve své době křižovatkou obchodních karavan na břehu Středozemního moře. Pro množství obchodů se tvé srdce naplnilo bezprávím (v.16) , pro tvou krásu ses stal domýšlivým (v.17) – dospěl k pýše na své postavení a svůj význam. Neunesl ho a chtěl něco, na co neměl nárok
Ap. Pavel psal, že nově obrácený člověk nemá být ustanovován hned do služby, aby „nezpyšněl a nepropadl odsouzení ďáblovu“  1 Tm 3:6  Zřejmě, místo, aby veškeré chvály předával Bohu, začal si část nechávat pro sebe. Jako obchodník, který si část zisků nechá pro sebe.
Jak ze spravedlivého srdce může vzejít nepravost vůči Bohu ? Toto je závažná theologická otázka. Domnívám se;  andělé  mají svobodnou vůli stát v dané službě nebo se jí zřeknout, tím „zhřešit“ . Následky jsou tristní (tak jako u lidí) – ztráta vztahu s Bohem. Tím, že se Lucifer vzepřel Božím zákonům, tak vzniklo ZLO. Jeho příklad následovalo ( následuje) postupně ( domnívám se podle Zjevení Jana ) 1/3 všech andělů. Lucifer získal své následovníky a z nich tvoří svou kohortu duchovní moci zla.
Poučení : Naše poslušnost vůči Bohu není nejlepší pro Boha, ale je nejlepší, co můžeme udělat pro sebe !

3.Jeho motivace.  Zvolil vlastní cestu k sebeuplatnění. Chtěl víc, větší roli v Božím stvoření . V Iz. 14 kap. vidíme 5 cílů :
a) Vystoupím na nebesa (v.13) Chce vystoupit aby panoval. Nechce se klanět, ale chce, aby se mu stvoření klanělo jako Bohu 
b) Vyvýším svůj trůn nad Boží hvězdy (v.13) Hvězdy symbolizují anděly Job 38:7 Lucifer měl nad nimi „delegovanou autoritu“. Toužil po nezávislé moci. Chtěl mít svou ( autonomní) autoritu
c) Zasednu na Hoře setkávání na nejzazším severu (v.13) Hora je symbolem království či národa Iz.2:2
d) Vystoupím na posvátná návrší oblaků (v.14a) 2Moj.16:10 -  Boží sláva je zjevená v oblaku . Jde o samotnou přítomnost Boha – tím chtěl být i Lucifer
e) S Nejvyšším se budu měřit ( v.14b) Nakonec odhaluje svoje srdce naplno – chci být Bohem !  Každá Bohem stvořená vůle byla poslušná Boží vůli ! Bůh je Panovník a stvoření reagovalo na Jeho iniciativy kladně. Nyní se objevil Lucifer, který reaguje odmítavě. Chce se stát Bohem !

4.Kde Lucifer bydlel po svržení z nebe ? Někteří biblisté se domnívají, že na „první Zemi“  1 Moj.1:1-2a „Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi.  Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma…“  a to poté, co přestoupil své komtesce Iz.14:13 „ Však sis říkával ve svém srdci : Vstoupím do nebe, nad hvězdy Boha silného vyvýším stolici svou  a posadím se ....“. Byl za svou neposlušnost sražen na „první Zem“ ( o které z Bible nic nevíme) . Ježíš o tom mluvil v Lk 10:18 „ Řekl jim: "Viděl jsem, jak satan padá s nebe jako blesk“ . Pod jeho zhoubným vlivem  došlo k porušení řádu, který později Bůh znovu obnovoval, tak jak to známe z 1Moj.1. Satan dostal příležitost na malém kousku vesmíru vládnout a „hrát si na Všemohoucího“. Konečným důsledkem bylo sebepoznání, že na to nemá a zem se stala „pustá a prázdná“. V 1 Moj.1: 3 a dále začíná Bůh obnovovat původní Zem a korunou tvorstva se stává svobodná, morálně – duchovní bytost. Nasazená schválně do prostoru, který je vymezen Satanovi k čekání na nástup trestu ( Gehena), aby viděl, že existují bytosti, které nevidí Boha tváří v tvář, ale věří Mu. Na rozdíl od něho, který s Ním byl v kontaktu a přesto přestoupil pravidla hry. Tak to zkusil a podařilo se. Svedl první lidi do stejné neposlušnosti vůči Bohu a lidé duchovně zemřeli ihned a později i fyzickou smrtí. Odměnou za slib, že budou jako bohové bylo poznání, že jsou nazí. Dost mizerná odměna za takovou hloupost se kterou se teď potýkáme všichni.

Závěr : Bůh nestvořil Satana ani zlo. Zlo se „narodilo“ s první neposlušností vůči zákonům řádu stvoření, které ustanovil Bůh Stvořitel.  


]


Re: Re: nematemne (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 13:44:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Prorok na obraze zemského krále mluví o andělu--

Právě,že jasně mluví o králi babylónském a ne žádném andělu-to je pozdně starověký- středověký výmysl více k tomu zde  

http://www.myty.info/view.php?cisloclanku=2007040031

--Závěr : Bůh nestvořil Satana ani zlo.---

viz. níže pokud se vezme ten mýtus o padlých andělích tak je stvořil a jako vševědoucí musel vědět kam se to vyvine stejné je to i s tím zlem

--Zlo se „narodilo“ s první neposlušností vůči zákonům řádu stvoření, které ustanovil Bůh Stvořitel.--

u vševědoucí a všemocné bytosti je to pěkný nesmysl-nemůže se stát nic s čím by se dopředu nepočítalo,ledaže by ten Bůh Stvořitel byl pěkný masochista... 



]


Re: Re: Re: nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 17:30:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To si přečtu. Samozřejmě, že to věděl a v počítal s tím, že se vytvoří "zlo", ale Bůh ho "nestvořil", nezavinil . Stvoření mělo poslouchat a neposlouchalo. Už před ustanovením věků Bůh věděl, že bude muset přijít a napravit věci na kříži. Bůh nepřál zlo stvoření, ale ono se zrodilo při odepření podřízeného postavení toho anděla světla ( později Satana) a dalších borců v nebi. Bůh věděl jak to dopadne protože je Vševědoucí. Mohlo to vše dvěmi cestami : Stvoření by nepochybilo a bylo by to dobré, zlo by nikdy nenastoupilo svou éru. Původní Zem by nebyla narušena atp. Svoboda je v tom, že andělé se mohli dostat do vzpoury. Bůh je "nezakódoval" proti hříchu, tedy proti touze " být rovný Bohu". Druhá cesta, která je realitou, umožnila vznik zla tím, že potrestaný Satan a další andělé se s tím nesmířili a než budou uvězněni, tak jsou proti Bohu. Vědí, jak s nimi naložil a že není pro ně žádná cesta ke spasení neexistuje, protože žili a žijí v realitě - v nebeských oblastech. Bůh nasadil další kategorii : Člověka, svobodnou, morálně - duchovní bytost resp. bytost, která může volit a rozhodovat. Satan chtěl Bohu radost z člověka vzít. To se mu podařilo a Bůh musel zasáhnout proti neposlušnosti, protože je spravedlivý. Tím se  lidstvo dostalopod vládu Satana, tak jak je to v Ef. 2: 1 - 3 "  I vás obživil mrtvé vinami a hříchy,  V nichž jste někdy chodili podle obyčeje světa tohoto a podle knížete mocného v povětří, ducha toho, kterýž nyní dělá v synech zpoury.  Mezi nimižto i my všickni žili jsme někdy v žádostech těla našeho, činivše to, což se líbilo tělu a mysli, a byli jsme z přirození synové hněvu jako i jiní." Abychom se dostali z jeho područí prostě musíme uvěřit tomu, že jsme hříšní a neobstojíme před spravedlivým Bohem. Současně nám Bůh dal východisko a ukázal svou lásku v zástupné smírčí oběti. Prostě Bůh vyhandloval život svého Syna za moji a vaši maličkost. Ježíš je darem pro každého ke spasení a my Mu tento dar házíme pod nohy a vymejšlíme pitomosti ohledně spasení. Myslím, že z vás, hoši, má největší radost Satan ....takových křesťanů je potřeba víc, aby se vyprázdnila moc kříže a lidé nedošli spásy


]


Re: nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 12:50:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lucifer byl biskupem v Caralles (na Sardinii), ale to je jen jméno, co to sem pleteš?

Realita světa imanentního i všeho ostatního přece nevzniká podle toho, co je psáno v Bibli, ale Bible je psána podle toho, jak lidé poznávali pravdu. Je úplně irelevantní, kdy se časově poprvé objevuje v Bibli slovo o zavržení v pekle. Důležité pouze jest, že o tom mluvil Ježíš, a ten věděl co říká.

Středověké pohádky o čertech s rohama a kotli, kde se smaží "pan vrchní", jakož i všechna ta barokní kázání o pekelných trestech a celé hierarchi ďiblíků neurčují, co je pravda, ale naopak: pravda sama konfrontuje lidské výmysly.

Olin


]


Re: Re: nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 17:10:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
lucifer je z lat. a znamená "světlonoš". V Kral. př. Iz. 14:12 to zní "  Jakž to, že jsi spadl s nebe, ó lucifeře v jitře vycházející? Poražen jsi až na zem, ještos zemdlíval národy" ..... nějak jsem si na toto označení Satana zvykl i když, přiznávám, výklad a použití tohoto označení není přesné, ale myslel jsem tím pochopitelně Satana a ne biskupa . Proč by Bible nemohla poodhalit něco ze zákulisí pádu do zla ve světě andělů ? Bible je takovou vizitkou od Boha a neberu jí tak, že by lidé psali do ní (teprve) poznanou pravdu 


]


Re: nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 17:36:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to vůbec o pýše, ale o pokoře. Někteří lidé se nepokoří ani za nic. Utrpení jsme si opět zavinili sami. Nebylo v plánu, ale ztráta věčného života v Ráji vznikla naší vůlí. Začali jsme poslouchat jiný duchovní zdroj, který nás podvedl. Podstat nemocí, zabíjení jedne druhého je v hříchu. Myslím neposlušnosti vůči Bohu. Když už jsme vlastním rozhodnutím hřích na svět velkoryse uvedli, tak s ním samozřejmě "musí" pracovat i Bůh ... jinak bychom Mu nemohli rozumět. Přitrom je skvělé, že Bůh resapektuje společenský vývoj lidstava. Jinak se choval v době, kdy lidský život neměl vůbec žádnou cenu a kdy vítězil ten, kdo měl silnějšího boha ( Izrael Boha). Dnešní člověk, pod vlivem světového humanismu, by takovému Bohu nerozuměl, ale tenkrát to  bylo naopak 


]


Krispus (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 11:03:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Je pravda, že Bůh nestvořil zlo--

Tuhle pravdu jsi vykoumal jak?:-) -snad ne z Bible

Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.

Iz 45:7



odjinud (Skóre: 1)
Vložil: xb v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 19:22:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten citát mně připomněl jeden komentář ze serveru Dreamlife.cz, který možná stojí za zkopírování:

předmět: Omluva za řád – prosba o odpuštění

Všichni jsme svobodní a máme nezadatelné právo svoji svobodu manifestovat. Tak často však narážíme na omezení! Co když by realizace našeho nápadu překážela jiným bytostem? Cítíme oprávněné posvátné rozhořčení, máme-li se realizace své vůle vzdát. Nemysleme si, stvořitel je na tom ze všech nejhůř. Je tolik nápadů, které si může dovolit uskutečnit jen prostřednictvím nás a v omezeném rozsahu, protože jinak by trpěli mnozí. Je tolik všeho a stvořitel musí být ten slušňák zavřený v kleci, ve které nemá pražádné zalíbení a kterou snáší jen z lásky k nám. Mějme s ním, prosím, soucit. No a eventuelně je tu i taková možnost být s ním když na věc přijde solidární.


]


Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 11:15:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
    Ahoj.

    Nechceš fundamentalismus, tak tu neuvedu ani jeden verš z bible, jen to jak to vnímám.

    Hodně věřím na Boží předurčení a svobodnou vůli člověka. Z mého pohledu to dost vysvětluje. Vidím to asi takhle:

- Peklo (takovéto ze Zjevení, co se mu říká tuším gehenna) zjevně není určené pro lidi, ale pro vzbouřené nebeské mocnosti. Ty tam také skončí až přijde jejich čas.

- Každý člověk je bezpochyby od Boha předurčen k žití v Boží přítomnosti tady na zemi i v nebi.
- Žádný člověk není od Boha předurčen na to, aby žil v přítomnosti nečistých duchů, ať už tady na zemi, nebo někde v pekle.

- Každý člověk má svobodnou vůli k tomu, v čí přítomnosti chce žít - jesli v Boží přítomnosti nebo v přítomnosti nebeských mocností. Pokud si vybere žití bez Boha, bude ho mít. Na tohle rozhodnutí má také většina lidí velké množství času. I já jsem ho měl. Vybral jsem si žít v Boží přítomnosti a vydat se po Boží cestě. A viděl jsem mnoho takových, kteří se vydali stejným rozhodnutím stejnou cestou. A viděl jsem i takové, kteří jsou v pekle už teď - vybrali si opačnou cestu.

    Už jsem to tu napsal - být na mě, určitě bych to udělal jinak. U mě se pořád pere to, jestli je lepší, aby lidi "měli svobodu" s rizikem, že si vyberou peklo nebo aby se "měli dobře". Ze své lidské přirozenosti (výchovy) bych se snažil udělat to tak, aby se lidi "měli dobře". Od téhle snahy mě ale dost odrazuje především můj mozek - vědomí, že ty stovky pokusů o to aby "se lidi měli dobře" s tím, že je potřeba (dočasně) "trochu omezit jejich svobodu", skončily bez vyjímky peklem už tady na zemi.

    Tak mám radši tu rizikovou svobodu.

    Jsem ten doslovista. Není to tak dávno, co jsme pár potomků zplodili - a nejspíš ještě nejsme v rodině všichni. A vůbec s tím nemám problém - naopak, dost se těším na to, co s nimi bude, kam je Bůh povede a pro co se v životě rozhodnou.
    Asi s tím taky nemám problém díky tomu, že neznám skoro jediného člověka, co by "neuvěřil v Ježíše" a "žil v podstatě slušně".



Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 20:01:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....neznám skoro jediného člověka, co by "neuvěřil v Ježíše" a "žil v podstatě slušně".....

Chtěl bych vypíchnout tvé slovo SKORO. Znamená to, že asi nějakého takového znáš.
    Vy křesťane máte jasnou představu o člověku. V Adamovi lidstvo upadlo do područí toho zlého, Bůh nabídl spásu v Ježíši, ten kdo v něj uvěří se z područí toho zlého dostane, ten kdo neuvěří i kdyby byl jak chce spravedlivý, v moci zlého zůstane a po smrti skončí v pekle. Toť křesťanská teologie. Nemusel jsem (a možná ani neměl) použít v článku "Pro naše mile "doslovisty"......" slova "žil v podstatě slušně", protože z vaší teologie jasně vyplývá jaký má člověk vlastně problém. Nezlob se však na mne, že se na svět nedívám skrze vaší nauku o pádu člověka. Jsem člověk, který hledá, zkoumá a zde, ve svém článku jsem prezentoval pár problému, které mám s Biblickým pojetím Boha, Jeho láskou a Jeho peklem a když použijí citát z Bible "Všecko zkoumejte, dobrého se držte." tak stále nepřicházím na to, proč bych měl na vaše vidění světa přistoupit. Takže možná, že jsem tak moc v moci zlého, že nejsem schopen pochopit a vidět spásu v Ježíši, anebo nemluvíte pravdu.


]


Re: Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 20:12:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano. Znám takové lidi, co žijí "v podstatě slušně."

  Nekradou, a když, tak jen trochu. Nesmilní a necizoloží a když, tak jen trochu. Skoro nelžou, a když, tak jen když je to potřeba, třeba u soudu. Nemluví sprostě a neklejou. Vůbec. (I já jsem takový byl ;-)

  Jinak tu teologii, jak jsi ji uvedl - je nepřesná. Neúplná. Nevěřím, že "kdo v něj uvěří se z područí toho zlého dostane", tak jednoduché to není, takhle to nefunguje. Možná proto ti to nefunguje. V té "křesťanské teologii" ti něco schází. Hledej, zkoumej, najdeš to, věřím ti. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 07. listopad 2007 @ 11:49:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Nekradou, a když, tak jen trochu..... Tohle se samozřejmě dá vztáhnout i na křesťany. Je to jako s barvou, není jen pár základních, ale je jích nekonečně mnoho a tak je to i s lidmi, nejsou jen bílí a černí, spravedliví a nespravedliví a to jak v církví, tak mimo ní. Ale já zde nechci řešit "slušného člověka", jak jsem napsal v předešlém komentu.
   A ohledně teologie. Hlavní článek se tykal věčného zatracení, a to že jsem napsal "kdo v něj uvěří se z područí toho zlého dostane" bylo myšleno v kontextu s ním, tzn. že jíž není v moci zlého strhnout věřícího člověka sebou do pekla. Pokud samozřejmě věřícím zůstane.


]


Re: Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 07. listopad 2007 @ 11:58:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Těšíš na to, co s nimi bude, kam je Bůh povede a pro co se v životě rozhodnou. Děla ti to asi dobře, vidět své děti jak rostou, pro co se rozhodnou, ale to POTĚŠENÍ, které ty máš z nich, může být vykoupeno velikým rizikem, protože pokud věříš v peklo jakožto věčné utrpení těch co neuvěřili, tak ani pár roku tvého těšení z nich a pár desítek let jejích pozemského života neomluví riziko do kterých si své potomky uvedl.



]


Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: noire v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 11:54:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Zatím tady nezazněl tenhle výklad pekla (říkalo se to v káeskách, ve zjednodušení - asi na tom něco bude, bohužel ostatní záležitosti, jako je předurčení, nějak nechápu)

Peklo - stav být oddělen od Boha, ráj - stav být s Bohem. (Peklo v představě Hieronyma Bosche je sice efektní, ale odpovídá středověkým představám). Duše na zemi se rozhoduje - budu s Bohem, potřebuji Krista, odmítnu Boha - budu mimo něj. Duše vznikla a je věčná, tzn. mou smrtí nezanikne. Žiju na zemi a počítám, že je Bůh, a že je takový, jakého ho popisuje Bible - musím nějak řešit Ježíše Krista. Pokud počítám, že Bůh není, bez Boha taky zemřu.

Jinak Biblický fundamentalismus je velmi zajímavé téma (vůbec původ a přesah do současnosti), není to někde slušně zpracované? Něco jsem si o tom přečetl na Wikipedii a hledal jsem k tomu další dokazy, ale na louskání "the Fundamentals" nějak nemám čas.

Martin Č.





Olin (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 13:51:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Lucifer byl biskupem v Caralles (na Sardinii), ale to je jen jméno, co to sem pleteš?--

Lucifer se poprvé objevil až ve Vulgátě, latinském překladu Bible. Jejím autorem byl svatý Jeroným. Proč přeložil hebrejský pojem Hélél či řecký eosphoros právě latinským výrazem lucifer? Možná jej inspiroval biskup Lucifer Calaritán (Lucifer Calaritanus) ze Sardinie.  Biskup se v té době účastnil boje mezi různými křesťanskými věroukami a založil skupinu Luciferiánů. Jeroným patřil mezi jejich odpůrce a snad zvolil svůj překlad i proto, aby poškodil Luciferiány a biskupa Lucifera.



--Realita světa imanentního i všeho ostatního přece nevzniká podle toho, co je psáno v Bibli, ale Bible je psána podle toho, jak lidé poznávali pravdu.--
 
spíše jaké o té pravdě měli představy.Kdyby pravda měla záviset na představách-myšlenkách nebyla už by to pravda
--Je úplně irelevantní, kdy se časově poprvé objevuje v Bibli slovo o zavržení v pekle.--
 
to není,lze totiž pěkně vydět vývoj představ o posmrtném životě v židosvké kultuře 


--Důležité pouze jest, že o tom mluvil Ježíš, a ten věděl co říká.--

Jenže Ježíš žádný NZ nepsal to je dílo až další generace a evangelisté měli tendence mu podsouvat i svá vlastní přání.




Re: Olin (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 21:39:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)
To mě nenapadlo, že ironik Hieronymus přeložil to slovo výrazem Lucifer Luciferovi natruc. Ale možné je to docela dobře.

Lucifer (Calaritán je asi zkomolenina, byl z Carales) byl svárlivý, extrémistický polemik a spisovatel, nekompromisní zastánce nikajského Creda proti ariánům a všem, které za poloariány považoval, což byli skoro všichni na Východě. Nezaložil žádné luciferiány, luciferiány "založili" jeho odpůrci tím, že o skupince jeho zastánců takto mluvili a psali.
Je to totéž, jako když pastýř na této platformě "zakládá" učení tím, že posbírá nejrůznější výroky a výňatky z textů, a pak přišije nějaké skupině připravenou herezi.
 
Lucifer nadělal na Východě, kde právě Hieronymus překládal Bibli, značné nepříjemnosti svojí svévolí a nesmiřitelností. Tak to schytal. Neznám ale jazyky a nevím, jaký měl při překladu Hier. výběr. Koukám, že to použil ve stejném smyslu už Ovidius.Takže to nemusí být primárně "politické" použití.

Teď jsem se kouknul pořádně a v mytologii Eosforos je přece jedním ze dvou synů Úsvitu, latinsky Lucifer syn Aurory. Takže se mi zdá, že Hieronymův překlad je v souladu s mytologií, a tedy obecnou lätinou, a ne s církevní politikou.

Olin 


]


Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 20:08:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nematemne,

víra v Krista se nedá zabít. Dala-li se zabít, znamená to, že ve skutečnosti neexistovala. Existovala pouze v rozumu, nikoliv v srdci.



Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy