Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 542 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116600865
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy
Vloženo Středa, 07. listopad 2007 @ 20:52:01 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal jakobin

Tuším, že na začátku projektu napsal Štěpán, že uvidíme zda, se nám podaří rozpoutat relevantní diskuzi….(či tak něco).

Možná je to trochu nešťastná formulace a vyznívá, jakože jsme celé dílo psali s tím, že nás hlavně zajímá, co vy na to.  Za sebe musím říct, že tomu tak není. Je to jakoby se vrátil Kolumbus z objevné plavby a svolal rokování, na kterém by se lidé přeli, jestli Amerika existuje. (mimochodem, Oline, ušetři mě svého komentáře, že jsme žádnou Ameriku neobjevili, a zkus se soustředit na princip daného příměru).


To, co jsme sepsali je svědectví, co jsme zažili v církvi, která sama o sobě hrdě deklarovala, že je charismatická (je-li tomu tak nyní, mám silné pochybnosti, tedy myslím, že už to tak hrdě nedeklaruje).

Nemyslím si, že je na místě označovat celou skupinu za sektu. Pokud tak kdokoli z nás činí ve svých svědectvích, musíte to brát, jak to je, čili jako subjektivní zhodnocení momentální situace.

Asi by bylo pikantní, kdybychom zde vypsali, že CB a KS a AC jsou sekty, a ostatní církve jsou ještě OK. To byste si zamnuli ruce, označili nás já nevim za co a nebrali vážně. Je to takový úskok, viď Jiří? Ne, skutečně nejsme takoví blázni, abychom nechápali, že sbor od sboru je to jiné.

Nemyslím, že sbory, ve kterých jsme byli jsou sekta. Nicméně se tam projevují sektářské rysy a někteří lidé tam jsou zapojeni do sektářsky pojatých vztahových struktur. Ta míra sektářství je u každého člena jiná.

Závisí na jeho loajalitě, míře závislosti na autoritě, schopnosti odporovat nátlaku.Zároveň si myslím, že charismatické sbory mají k sektářství tak nějak sestersky blízko.

Přijdou mi komické  výzvy k objektivnosti. Je to jakoby jste vyslýchali svědka přepadení a nechtěli po něm slyšet, co viděl, ale zhodnocení příčin kriminality v dané oblasti. (mimochodem, Oline, ušetři mě svého komentáře, že jsme přepadeni  nebyli ani obrazně, a zkus se soustředit na princip daného příměru).

Nejsme  z obliga, myslím, že to tu už mnohokrát zaznělo, a ještě zazní. My jsme svým byť i pouhým setrváváním v daném sboru pomáhali budovat nezdravou autoritu, dávali jsme jakoby razítko na závadné jednání a tím, že jsme se ne vždy ozvali proti sektářským praktikám, jsme na nich defakto měli podíl. Nebyli jsme ale lidé, kteří se do církve přišli apriori hádat či napravovat nějaké její nešvary. Hledali jsme tam odpovědi na složité otázky života a měli jsme dojem, že nám je tam mohou zprostředkovat. Tím, že jsme vyšli z ateismu, jsme projevili i notnou dávku naivity.

Skrytá tvář charismatismu bude pokračovat příští pondělí.

Podobná témata

Charismatici

"Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 38 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 07. listopad 2007 @ 23:43:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá jakobin!

protože již znám tvé postoje "myvímesvý" "..smetozažili" a "nepotřebujemecharošeabynámněcoříkal", vyvodil jsem již na počátku celé prezentace správně, co znamená v případě vašeho kroužku slovo "diskuse":
jde o to, aby přicházeli další lidé, kteří přinesou podobná svědectví - a pokud možno se do toho nikdo jiný nepletl.

Když jsem ještě chodil do školy, říkalo se tomuto přístupu "kritika buržoazních teorií". Teorie byly prezentovány pouze jejich kritiky, nikdo, kdo by je zastával pochopitelně nemohl mít  v socialistické společnosti místo.
Případní zastánci těchto teorií žili na západ od Šumavy a dělili se podle kritiků do dvou skupin:
   - "ti zlí" byli prostě nekompromisní nepřátelé socialismu. Svázanou socialistickou vědeckou obec buď nebrali na vědomí, nebo se dokonce kontaktovali pouze s marginálními vědci (rozuměj disidenty.
   - "rozporuplní" byli přátelé socialismu. To byla ta část teoretiků ze svobodného světa, kteří udržovali za železnou oponu vědecké kontakty. Proč rozporuplní? Inu - na jedné straně je izolovaná "socialistická" věda nutně potřebovala, na druhé straně nedokázali rozpoznat mylnost a škodlivost těch buržoazních teorií.

Tobě a tvým přátelům se v třetím tisíciletí podařil neobyčejný kousek: přinesli jste do diskusního fóra o církevních problémech kus atmosféry z mého mládí. Na leninské brejle už není třeba ani lenina - ten je fakt v dějinách věčný!

Tvá touha, abych tě ušetřil svých komentářů, ti splněna nebude. Tvá bližší touha, aby svědectví tohoto řádu ve vašich rukou přibývalo, doufám splněna bude.
Na tomto náměstí již dávno vystřídal Ducha svatého džin, a vůbec nebude na škodu, když to všechno odtud vybublá do reálného prostoru.
Budeme uklízet...

All in



Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 01:10:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co budete uklízet? Nás? Mám to snad chápat jako vyhrůžku? Tak mi to totiž docela vyznívá.


]


Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 07:04:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ak si Olinov odkaz pochopil tak, ze "som tu najkrajsi a najmudrejsi a laskavo to uz konecne akceptujte" a "oponenti comburantur", asi ho chapame podobne. :-)


]


Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 07:08:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Víš, celkem ráda bych, aby tomu bylo tak, jak myslíš, že to je, a sice- že bys mi byl svými komentáři nepříjemný, proto že mi s nimi jdeš po krku a jdeš k meritu věci. Bohužel, to vymezení vůči tobě jsem tam napsala proto, že je mi trapně, jak se chytáš slov, která jsou omáčka, paradigma, podobenství a stavíš na nich svoje bezzubé konstrukce. Tomu se říká argumentační zoufalství. Mně je pak líto námahy ti "cokoli" sdělit, protože "cokoli" zůstává zpravidla ležet tebou nedotčeno. ALe je to s podivem, protože ty jsi dle svých slov "o poznání bystřejší, než je populační průměr" (konec citátu).
Co se týče Ducha svatého. Přijde mi trochu silná káva hodnotit, s kým je a s kým není Duch svatý resp. kde je a kde není, trochu mi to připomíná praktiky pana Františka, který je vždy na správné straně a nesvatí a ďábelští jsou ti druzí. Být tebou raději bych si ho do úst nebrala (tedy Ducha svatého). Je psáno, že nalomenou třtinu nedolomí a ujímá se těch, kdo jsou zkroušeného ducha. My ti asi zkroušení nepřipadáme, protože jsme o svých bolestech veřejně promluvili. Já vím, že je to "velmi zlé", zejména v charismatismu je to zlé, protože tam se kritika prostě nesmí a když už jsme odešli, tak o bývalých jen v dobrém a hlavně to nikde nevykládat. PŠT



]


Nejsympatičtější na tom všem je nakonec pan František (Skóre: 1)
Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 07:39:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakobínko a Hvězdáři,
děláte všechno proto, aby nestranný pozorovatel začal litovat pana Františka. Vším co tady prezentujete jen dokazujete, že jste dosud nevzali zodpovědnost za svůj život do svých rukou. Vám by se opravdu lépe žilo v socialismu. Vy jste úplně zapoměli, že i Váš  tehdejší sbor byl součást / a je dosud / těla Kristova. Útokem na samotnou církev svůj problém nevyřešíte. Vaše zranění, zklamání bych pochopil, ale způsob jak se s tímto vyrovnáváte nikoli.
Váš Petr Vlček



Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 09:30:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá jakobin a spol.

vaše publikace je velká věc! To, čeho jste se odvážili, dá odvahu i tisícům těm, kteří jsou zotročeni pány jako je Oldřich Kadlec, který to všechno ke všemu pomáhal budovat na nejvyšší úrovni! Dá to odvahu tisícům zotročených manipulací všech těch vlků a vlčků v rouše beránčím, aby se nebáli vzepřít se této manipulaci a stát se svobodnými Božími dětmi.

Nedbejte útoků zdejších manipulátorů pana Kadlece, Vlčka a Krupy! Jsou to útoky na vaši integritu, na vaši psychiku i na vaše svobodné rozhodnutí toto publikovat. Pokoušejí se, tak jak je to v jejich systému běžné, vyvolávat ve vás pocity viny a tlačit vás k popření a odvolání toho, o čem svědčíte.

Nenechte se zastrašit! Nejsou to žádní bohové, kteří určují, co je správné a co ne.

Jsou to obyčejní manipulátoři, bez kapky kreativity, empatie a milosrdenství, o etice i svědomí ani nemluvě! Nedovedou nic jiného, než přebírat argumenty těch, kteří se tě zastali a používat je ve své propagandě. Například: pan Kadlec zde používá analogii o komunistech, kterou ukradl jahovi, který pomocí ní velmi pěkně protiargumentoval jejich nesmysly, ukradl dalšímu oponentovi označení kejklíř a kejkle, kterým ho trefně charakterizoval a bez studu je nyní používá proti Pastýři, a takových příkladů by bylo více. Pan Kadlec zneužívá a využívá colkoliv a neštítí se parazitovat na čemkoli, jen aby mohl mediálně zkreslit, odsoudit a zavrhnout oprávněnou kritiku odporných charismatických manipulací.

Hlavu vzhůru! Jsme svědky, jak se naplňuje Slovo Páně:

Lukáš 12:2  Nic není zahaleného, co nebude jednou odhaleno, a nic skrytého, co nebude jednou poznáno.
3  Proto vše, co jste řekli ve tmě, bude slyšet na světle, co jste šeptem mluvili v tajných úkrytech, bude se hlásat ze střech.

Když nyní vycházejí na světlo odporné skutky tmy, nedivme se, že synové tmy se tomu brání zuby nehty!



Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 09:50:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz

Subjektivní bezargumentační potvrzení "neomylných studií" autorů

Vznešené  výkřiky, Hlavu vzhůru! Je to velká věc!

Obvinění oponentů za to, že "pochybují" o poctivosti práce

(kde je váš domnělý princip, že nesouhlas nemá být ostrakizován ?)

Uzavření diskuze po neschopnosti doložit některá tvrzení

Už chybí jen začít házet prach do vzduchu a křičet "pryč s nimi! "


Jo a aby to mělo biblický punc , tak uvedeme nějaký citát z Písma.

Nic, mohl bys odpovědět alespoň třeba ty na zmíněné tři otázky? Nebo je to tak těžké?

Místo toho, abys na nás křičel a supěl?

Nejlepší je to "synové tmy"

Myslím, že to opravdu mluví více než "argumentace". 

Pokoj

Ps: Ježíš byl taky "ďáblův služebník pokud vím", přestože nikdo nenašel , jak by jim ublížil.  

Proč nás nechceš pochopit?






]


Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 15:12:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matouš 10  

Vystříhejte se pak lidí; nebť vás vydávat budou do sněmů, a v školách svých budou vás bičovat.

Vydá pak bratr bratra na smrt, i otec syna, a povstanou dítky proti rodičům, a zmordují je.

A budete v nenávisti všechněm pro jméno mé, ale kdož setrvá až do konce, tenť spasen bude.

Když se pak vám budou protivit v tom městě, utecte do jiného. Amen zajisté pravím vám, nezchodíte měst Izraelských, až přijde Syn člověka.

Protož nebojte se jich; neboť není nic skrytého, což by nemělo být zjeveno, ani co tajného, ješto by nemělo zvědíno býti.

Což vám pravím ve tmách, pravte na světle, a co v uši slyšíte, hlásejte na domích.

Nedomnívejte se, že bych přišel pokoj dát na zemi. Nepřišel jsem, abych pokoj uvedl, ale meč.

Přišel jsem zajisté, abych rozdělil člověka proti otci jeho, a dceru proti mateři její, a nevěstu proti svegruši její.

A nepřátelé člověka budou domácí jeho.

Matouš 5:11-12    

Blahoslavení jste, když vám zlořečit budou lidé a protivenství činiti, a mluviti všecko zlé o vás, lhouce, pro mne.

Radujte se a veselte se, nebo odplata vaše hojná jest v nebesích.


]


Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 08:51:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
   "Tento způsob umožní čtenářům knihy průběžně se sdílet s ostatními se svými vlastními názory a pohodlně diskutovat přímo nad jednotlivými kapitolami s autory publikace a dalšími uživateli GRANO SALIS.

Uvidíme, zda se autorům skutečně podaří rozpoutat zamýšlenou rozumnou diskusi na uvedené téma.
 


   "A pokud se mu podaří aspoň trochu rozpoutat rozumnou diskuzi na popisované téma, tak bude k užitku"

Ujasněte si tedy zda jste chtěli rozpoutat diskuzi na toto téma nebo ne? Já samozřejmně vím, že Vás postoj odpovídá zhruba tomu , co jsi napsala, proto jsem uvedl v malé rekapitulacitéto diskuze, že je na půdorysu /obvinění-reakce, obžaloba-obhajoba/ nikoli na půdorysu např. (poznej mne, poznám Tebe).

Uvádíš ve svém textu dvě základní mystifikace.

1) My vydáváme jen svědectví

Omyl. Vy vydáváte svědectví, ano, ale pak vydáváte(alespoň Ic to tak zatím činí) hodnocení, popis charismaticmu a jeho charakteristiku, hodnocení, biblické uvahy o tom co je správné (vyučování částečně)...a toto nejsou "neomylné studie" ani "neomylná svědectví". Ano, jsou vaše, ok. Ale dotýkají se a vztahují se i k nám, mluví o nás, zkreslují naše myšlenky, postoje, popisují nás jako sektu atd.


2) Jiřího otázky jsou úskočné

J
iří především neví, co vlastně říkáte. IC řekne defacto  dvakrát,že charismatické sbory jsou sekty.Pak řekne, že jsou proto, že je tam autoritářské jednání a psychická manipulace, že takto to slovo používá.

Ale kolik je těch sekt? Kde? Po prosbě o ujasnění IC řekne, že jeho sbor jistě sekta byl. Naštěstí se vyhne totálnímu odsudku, který ale v textu samotném jaksi "méně přímněji" podává.

  "Nemyslím si, že je na místě označovat celou skupinu za sektu. Pokud tak kdokoli z nás činí ve svých svědectvích, musíte to brát, jak to je, čili jako subjektivní zhodnocení momentální situace."

Ty vlastně říkáš:

  V našich svědectvích někteří označují sbory a  ze kterých vyšly a "charismatické sbory"  jako sektu  .Neberte je ale vážně, je to jejich subjektivní zhodnocení situace, ostatní věci berte vážně. Já si to nemyslím, jiří dělá úskoky, protože chce vlastně vědět, jak to teda myslíme.

Ach jo

No nic. Ty jsi se aspoň konečně vymáčkla. Jsem rád, že tedy nepovažuješ tyto denominace za sekty. Proč to tedy ale uvádíte?

Jestliže je uvádí někteří z autorů za sekty, co je na tom divného, že se na om ptám a volám tedy po upřesnění?

Věc se může mít i takto. Vy je totiž za sekty považujete, proč byste o tom jinak psali, že jsou to sekty? Když by to mělo ale zaznít naplno, napřímo, jasně a zřetelně, tak se vymlouváte a děláte, jakobyste to ani nenpsali.

Pokud to tak není, tak napište, že mají některé rysy sektářského myšlení, pak se nebude nikdo ptát, koho považujete za sekty. Jestliže uvedete, že sekty jsou, je logické, že volám po upřesnění.

 Otázka pro tebe?

1) Kdo jsou pro Tebe charismatické církve či charismatický svět?

2) Považuješ je za sekty? ..Oj, hurá, konečně někdo odpověděl, že ne?

  Takže má otázka nyní zní?. Proč je za sekty uvádí vaše studie a svědectví (IC)?

3) Pokud Ti někdo ukáže, že učení těch subjektů je jiné, než popisujetem jsi ochotna změnit ten poznatek a také to uvést na pravou míru?



Nabízím dvě možnosti:
 
Přímá..odpověď na otázky  

Vyhýbavá ..napsat my nějakou osobní charakteristiku nebo něco takového jiného a odvést pozornost od tohoto tématu.


Je pak ještě jedna možnost. Že jste prostě něco nějak slovně přepískli, nebo neúmyslně napsali jinak, než jste chtěli říct, jak říkáš ty, že to nepovažuješ za vhodné, ale pak je jednoduché řešení. Buďto tedy říct, jo, je to tam špatně napsané, opravme to. Pokud to ale neopravíte, pak se nediv, že se ptám prostě na to, proč to tedy říkáte.

Pokoj

 
  

 .



Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 09:49:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že máš pořád největší problém se slovem sekta. Jasně jsem definoval ve svém příspěvku co pod tím myslím. Ale jestli Ti to nestačí, zkus si zapátrat po významu tohoto slova sám. Není to vůbec jednodudché. Prostě černobílé vidění neplatí ani zde. Viz třeba http://cs.wikipedia.org/wiki/Sekta


]


Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:46:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
  Ty víš , že to není jednoduché,ale vesele to používáš. (pro mne to je jednoduché, protože JB ani CKS sekty nejsou, jsou to křesťanské církve)

 Tak kdo jsou sekty dle Tvého významu? V textu říkáš, že jsou to charismatické sbory. TAk kdo jsou ty charismatické sbory teda?

  Já netvrdím, že to je jednoduché.

Já sem připraven na jakoukoli odpověď.

 1) ano JB a KS vidím jako sektu.

 2) Ne tak to říct nelze. Ale nějaké sbory v JB a CKS jsou jistě sekta, dle "mého významu"

(otázka je, jestli někoho zajímá tvůj význam, nebo si prostě přečte, že jsou sekta a je to..čtenář nezůčastněný jistě může k tomu silné tendence to tak brát či tomu tak rozumnět)

 3) Ne nejsou sekty, jen ten můj sbor, ten sekta je, jak jsem ti už řekl. Ale to že jsem řekl, že jsou charismatické sbory sekty , to je jen tak,to není jednoduché, víš, to je složité. (v textu se to zdá velice jednoduché)


Kdo jsou ty sekty dle Tvého významu a kdo jsou ty "charismatické" sbory , když mluvíme o ČR?

Já chci jen vědět, o kom konkrétně mluvíš, to snad víš?

Když tak zasvěceně víš, že:

 "je potřeba říct, že v charismatickém sboru vedoucí tomu všemu bemezně věří"

TAk mi prosím tě jen řekni alespoň pár příkladů takových charismatických sborů, kde jsou? V CB, V CKS, v JB? Nebo to jsou všechny "charismatické sbory" ?

Já ti nic nevnucuji, já ti přece dávám prostor to vysvětlit a říct jak to myslíš a kdo to je.

Já se jen ptám, protože nevím.
 
Dle tvého textu jsme porozuměl, že JB a CKS jsou sekty protože jsou to "charismatické církve".Porozumněl jsem tomu správně?
Alespoň to  říkáš!

Pokoj


PS:Já Tě jen požaduji důslednost nic víc.A také se chci dobrat k jádru tvé víry o těchto věcech. Já fakt nevím, jak teda smýšlíš o JB a CKS. Kurnik to je tak těžký to pochopit, že tomu nerozumím?






]


Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 10:37:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vynechám už tedy to, co zmiňuje olin, Petr, nebo Jiří, protože trefněji bych to asi nepopsal a opakovat nechci. Nicméně jdu přímo k úvodníku. Je otázkou, zda pojem hrdě se (zde řečeno) deklarovala jako církev charismatická, je pro tento význam něčím zásadním. Pokud se církev navenek takto v minulosti deklarovala, myslím že by to chtělo nějaký deklarativní dokument. Nicméně to zároveň také nikdo nepopírá, protože to tak bylo viděno i očima kazatele a staršovsrva (pamatuji evangelikálně charismatický, neboť evan. a char. byly ve sboru zastoupeny). Sbor byl velmi rychle rozšířen ve své většině těmi, co od počátku devadesátých let přicházeli do církve jako ovoce žně horlivých evangelizací a tak se dělo i nadále. Radostná a živá víra se do života sboru velmi zásadně projevila, nicméně s původní evangelikální skupinou bylo soužití myslím dále pokojné. Když se k něčemu sbor hlásí jako celek, tak se hlásí především veřejně. Tedy neobjevujeme žádná akta X. Ale nemá to jistě žádný podklad pro tvrzení jakobin : tedy myslím, že už to tak hrdě nedeklaruje, když zde píši subjektivně především jen sám za sebe (z ničeho jiného se asi nevychází). Každé společenství i jednotlivá věřící osoba má právo na svůj vývoj. Osobně jsem mnoho let pojem charismatik, charismatický neřešil a nerozuměl mu jinak krom významu: věřící křesťan používající dary Ducha Božího ke službě a budování církve. Tedy nepíši samozřejmě nějak deklarativně za zmíněný sbor, protože mě k tomu nikdo nepověřil. Pokud budu reagovat na nějaké skutečnosti se sborem souvisejícími, tak zase, pouze sám za sebe. Samozřejmě si lze dělat obrázek i o vývoji skupiny kolem jakobin, která (zdá se mi) se značně radikalizuje ve svém konfliktním projevu, což může být také znakem jistého sektářství.



Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 14:12:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen jako poznámku bych dodal, že charismatika (i letničního) jsem dříve viděl jako v prvé  řadě křesťana, který používá dary Ducha svatého ke službě. Usiloval jsem být také takový a viděl jsem kolem sebe řadu upřímných lidí, které jsem v tomto chtěl následovat. Kde se stala chyba, že časem začal charismatik znamenat i psychopata, který hlásá dary Ducha svatého k potvrzení svého postavení a k manipulaci s ostatními? Ti první v současnosti mnohdy charismatiky a letničními nejsou, ti druzí se - možná po nějakých půtkách, kdy zápolili o postavení se sobě podobnými a udělali z nich odpadlíky - stali pastory a staršími a biskupy. Tohle není teologická otázka, spíše otázka pro někoho, kdo se vyzná v sociopatiích.


]


Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 18:47:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
POspo,

ani nevím zda mám reagovat, když máš pro charismatika  také označení jako psychopat a teorii zvrhlou v proměnu tebou zmíněné reality. Za slovo „manipulace“ (vyřčené někomu), můžeme skovávat opravdu hodně (dokonce i to co by jsme měli, ale také nechceme dělat), přesto se shodneme, že manipulace je věc nedobrá, ať je provozována kdekoliv a na komkoliv. Natož opřená účelově ve smyslu duchovního vydírání. Zase zneužití autorit je možné téměř všude, proto je důležitá oblast vykonávání správy všeobecně ve společenství dané církve,  nebo konkrétního sboru podle jasných pravidel a ochrany jejího zneužití. To že věci okolo sebe ovlivňuji, neznamená nutně že manipuluji, protože každý chtě nechtě ovlivňuje v rodině, církvi , práci a vlastně všude, kde se vyskytne: prostě svým způsobem je  člověk „manipulant“. Za svůj způsob ovlivňování (manipulace) v pozici svěřené autority neseme jistou odpovědnost především před Bohem.

Tak to platí pro každého, ale nemělo by to sloužit ke strachu stát v nějaké odpovědnosti, nebo v autoritě. Žijeme v zemi, kde každý kdo nějakou tu autoritu má, je v podstatě jakoby už principielně podezřelí. Žijeme v zemi, kde je mnoho lidí nemající zdravé sebevědomí  a proto se autorit podvědomě děsí (zároveň poklonkují), neumí s nimi jednat seriozně ani přirozeně, chodí okolo nich po špičkách a pomlouvají z pozice anonyma. Schválně teď hovořím o pozici člověka vůči nějaké autoritě. O opačné pozici tu bylo řečeno dost. Autorita není hanlivé slovo, je zanesena v plánu Božího stvoření i do života lidské společnosti Bohem všeobecně, stejně tak Božího lidu. Problém je však autoritářství. Jsem člověk který dlouhé roky v církvi autoritu a vedení neměl svěřenou - tedy myšleno na úrovni vedení sboru (jako vedoucí skupinky např. ano). Nevadilo mi to a neměl jsem potřebu s autoritou nějak bojovat (spíše nebyl důvod). Když o něco šlo, věci se vyříkali, šlo se na kolena a hledala se Boží vůle. Pokud autorita je sama vzorem v tom co káže a požaduje (předpokládám že vždy ve světle Písma), není problém, ale horší je to s kázáním vody a pitím vína. Následně mám větší zkušenosti s lidmi, co měli naprosto pokřivený pohled na v moci postavené. Zapšklost, vzdor a jedovatá kritika posílená o zlovolné jednání. Nevěřím v serióznost, soudnost a objektivitu těchto zraněných lidí ve zdejších svědectvích, ačkoliv vím, že nějak vnitřně trpěli pod vlivem jistých lidí  a jsou zranění (to nechci zlehčovat). Uzdravení je v nedohlednu, protože cesta vyjití není v satisfakci a pranýřové kritice, ale ve smíření a odpuštění. Pomůžu jim snad s tím, že jim budu kývat na jejich hořkost? Nicméně sám nemám lidský recept. Bojují na nesprávné straně a nesprávným způsobem (olinův zmíněný džin) a to je můj názor.


Věta: „Ti první v současnosti mnohdy charismatiky a letničními nejsou, ti druzí se - možná po nějakých půtkách, kdy zápolili o postavení se sobě podobnými a udělali z nich odpadlíky - stali pastory a staršími a biskupy.“,   je dle mého v podstatě nesmyslná a nepravdivá. Charismatické a letniční sbory mají své biskupy, kazatele a presbytery, posléze jistě obsáhlejší členskou základnu. Kdyby tomu tak nebylo, ty sbory by kromě vedení vlastně neexistovali. Znám především ( z mého pohledu) charismatické sbory fungující a v podstatě zdravé. Odpadlíci jsou zejména ti, kteří odešli kvůli zjevnému hříchu bez ochoty (to by dopadlo asi v  každé církev podobně), jako smilstvo atd. Z toho ani ne třetina, kvůli důvodu, že nějak nevyšli s autoritami. Ale to není přesné, protože to důvodové spektrum je velmi rozsáhlé. Nevěřím ve vinu jedné strany a teorii - paranoii zhoubného systému zde servírovaném jako charismatismus. Příliš to zjednodušuje a nepravdivě paušálně pranýřuje toto hnutí.  Nezlobte se, ale s tím nesouhlasím.  Ti kteří chtějí varovat, se zároveň chovají jak nějaká smečka vlků. Chovají se hůře, nežli ti, které chce odhalovat. Horší nežli jakýkoliv druh manipulace,jsou zdejší kampaně. Tohle není teologická otázka, jako spíše otázka pro někoho, kdo se vyzná v sociopatiích.


]


Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 20:28:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre se opět projevil jako ostatní jeho charismatičtí manipulátoři zde na Granu, a to jako kouzelní (ři čaroděj) se slvíčky.

Všimněme si pozoruhodného kotrmelce, kterého je schopen v jedno komentáři:

POspa napsal v závěru svého komentáře: Tohle není teologická otázka, spíše otázka pro někoho, kdo se vyzná v sociopatiích.

Manipulátor Pattre hned v první větě nesouhlasně a pohoršeně reaguje: ani nevím zda mám reagovat, když máš pro charismatika  také označení jako psychopat...

Aby v závěru komentáře s naprostou samozřejmostí použil argument POspa v naprosto obráceném gratdu proti němu: Horší nežli jakýkoliv druh manipulace,jsou zdejší kampaně. Tohle není teologická otázka, jako spíše otázka pro někoho, kdo se vyzná v sociopatiích.

Vezmeme-li v úvahu, že sociopatie je snížená schopnost učit se normálnímu sociálnímu chování, disociální až asociální postoje a způsoby chování, moral insanity až anetická psychopatie (starší názvy pro psychické poruchy chování a osobnosti), pak jsme svědky argumentačního salta mortal á la pan Kadlec a jeho zneužívání argumentace jaha v obráceném gardu proti jakobin, nebo vlastní charakteristiky od jiného autora v obráceném gardu proti Pastýřovi.

Pattreho komentář se navíc hemží tradičními pojmy, kterými charismatičtí vůdci manipulují a eliminují kritiku: lidé nemající zdravé sebevědomí, pomlouvají z pozice anonyma,  lidé, co mají naprosto pokřivený pohled,  zapšklost, vzdor, jedovatá kritika posílená o zlovolné jednání, zraněných lidí, zranění, pranýřová kritika, smečka vlků, kampaně...

Tento způsob komunikace je množná účinný uvnitř sekty, ve které na zmanipulované působí také strach z okolního nebezpečného světa a z toho, že budou takto označeni a vypuzeni, nikoliv však ve svobodném prostoru mimo sektu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 20:30:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
v první větě mi vypadla písmenka, konec věty má být: kouzelník (či čaroděj) se slovíčky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 23:00:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vladimíre,
evidentně tě asi nezajímá obsah sdělení, ale jisté argumentační salta mortale pattreho a pak nezapomeneš s typickou omáčkou poznamenat něco o ukázkovém chování a manipulaci charismatických vůdců. Samozřejmě jsem záměrně dal tuto POspavu větu nakonec (počítaje že si čtenáři všimnou), ale méně chápavějším jsem tam snad měl připsat smajlíka či co. Vladimíre já spatřuji tu typickou manipulaci ve tvém podání proticharismatického klišé s poukázáním na zřejmé motivy strašně manipulativně rafinovaného charismatika. To je vážně ubohost. Tak máš tam v tom zásobníku ještě něco?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 10:08:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,
nechci generalizovat a v nějakém diskusnímmpříspěvku už jsem to dříve korigoval. Nemyslím si, že všichni charismatici jsou psychopati, možná že ty poměry, co uvádíš jsou pravdivé, už nějakou dobu nejsem insider.
Pokud ale tohle označení používám, myslím si, že je na místě. Chápu je jako nějaký projev osobnostní nezralosti. Narcistický psychopat neumí žít v "normálním světě a normálních vztazích". Potřebuje se prosadit a získat nad okolnostmi kontrolu. Ze světa můžeme vzít spoustu příkladů z politiky nebo z pracovišť. To je zbytečné popisovat. Chovají se tak, jak jim okolí dovolí a snaží se, aby jim toho dovolilo maximum.
Takovým psychopatům se náramně hodí církev, když si mohou vytvořit vlastní skleník, kde jsou pány a mají nade vším kontrolu. vyhlásí, že "nejsme součástí světa" a "žijeme v otevřenosti a sdílení" a prakticky to znamená, že určují která pravidla se budou uplatňovat a mají kontrolu nade všemi. Opírají se o nedotknutelnou autoritu Písma a "moc z výsosti" a jak už jsem psal jinde, vanou si Duchem, kam chtějí. Jistěže se dá namítnout: to je ale problém kterékoli církve a kterékoli sekty. Souhlas. Ale to, co dokumentuje série Skrytá tvář charismatismu je, že charismatické (a podle mého soudu i letniční) společenství k tomu poskytují ideální podmnky. Takových Františků je plno a určitě to svědčí o tom, že se děje něco nezdravého.

Tvá konstrukce o všeobecné manipulaci je srandovní. Ale troufnu si říct, že je charakteristická. Manipulace není běžnou lidskou interakcí. V normálním případě mne třeba manžeka prostě požádá, abych vynesl koš a nehrozí hned rozvodem a nevyčítá, že v mé rodině byli všichni bordeláři. Výsledek by byl třebas stejný, v prvním případě ale nemám pocit, že jsem byl znásilněn. V druhém případě má ovšem manželka zážitek neotřesitelné autority, kterou si ještě posílila.
Možná to může něco osvětlit...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pátek, 09. listopad 2007 @ 14:25:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pospo,
 je vážně hezké když smýšlíš, že všichni charismatici nejsou psychopati a uklidnilo mě že nechceš generalizovat :- ). Přesto (všimni si) přistupuješ už k diskusi o charismaticích spíše s předsudky a jinde si myslím že charismatické učení je jak chybné tak i nebezpečné,  ale dejme tomu že z tvých zkušeností předpokládáš, že v charismatických církvích jsou vhodnější podmínky pro manipulaci s člověkem (potom to jako názor beru).


Úvaha o manipulaci není konstrukce, ale  zamyšlení se (klíďo srandovní) nad zkušeností ze života. Prostě roviny lidské manipulace se odráží v každé rovině ovlivňování lidí ať v církvi, nebo kdekoliv ve světském sektoru. Denně vidím různé způsoby vzájemně se manipulativního ovlivňování lidí. Toho totiž není nikdo ušetřen, jednak každý nějakým způsobem manipuluje a je manipulován. Nejedná se jen o negativní význam slova manipulace, ale jde spíše o rozměr zdravé hranice jeho vlivu. Nebo opačně. Proto říkám že problém je však autoritářství a  za svůj způsob ovlivňování (manipulace) v pozici svěřené autority neseme jistou odpovědnost především před Bohem.


Zmíněná skupina jej zde používá jako velkou zbraň k odhalování v její negativní rovině u charismatismu  jako věc zřejmě zásadní. To že často  je tento význam přitažen za vlasy vyjádřením emotivního svědectví jedné strany (třebas anonymní)ve sboru X,  ještě nic nevypovídá o zhoubném systému Y. Naprosto reálně zde pozorujeme manipulativní kampaně některých necharismatiků proti konkrétním osobám zde působícím. To je tak odporný způsob (přirovnám je k investigativním  žurnalistickým praktikám některých bulvárů) manipulace, přesto v takto nastaveném trendu zdejšího portálu se nad tím jen pár lidí pozastaví. Dělají to především ti. co rádi kritizují charismaticky. Připomíná mi to o tom trámu v oku. A´t si zejména nejprve každý vyřeší to své a pak to zkusme. Pak věřím, že přijde mnohem smířlivější atmoška:

Matouš 7:1  Nesuďte, abyste nebyli souzeni.
2  Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám.
3  Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ?
4  Anebo jak to, že říkáš svému bratru: `Dovol, ať ti vyjmu třísku z oka´ - a hle, trám ve tvém vlastním oku!
5  Pokrytče, nejprve vyjmi ze svého oka trám, a pak teprve prohlédneš, abys mohl vyjmout třísku z oka svého bratra.

Měj se!



]


Faktická poznámka (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 09:04:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Vladimír:

  "Pospa napsal v závěru svého komentáře: Tohle není teologická otázka, spíše otázka pro někoho, kdo se vyzná v sociopatiích.

Manipulátor Pattre hned v první větě nesouhlasně a pohoršeně reaguje: ani nevím zda mám reagovat, když máš pro charismatika  také označení jako psychopat... "


Vladimír si patrně přečetl poslední větu pospova příspěvku a zapoměl o větu , která je o tři nebo kolik řádků výše:

Pospa:
". Kde se stala chyba, že časem začal charismatik znamenat i psychopata, který hlásá dary Ducha svatého k potvrzení svého postavení a k manipulaci s ostatními? "


Výsledkem toho, že pattre reaguje na tuto větu.


   a faktem je, že pospa o charismatiovi jako o psychopatovi hovoří.

(výsledkem tohoto vladimírova omylu je obvinění Pattreho z manipulace)

Vladimír nazývající nás "syny temnoty" ani pospa sdělující, že jsme "psychopati" nejsou seriozními přispěvateli do diskuze.

Jsou obviňovateli alá alá.  Ohledně anonimity ...někteří se diví, že lidé jako my anonymitu obecně moc nemáme rádi. A to z důvodu toho, že člověk neví někdy dopředu, zda dotyčnému "tam za tím nickem"  jde vskutku o sdělení a kontakt, nebo jen tak prostě popichuje, zkouší, přihazuje trapné poznámky a tak" ..známé je to u anonymity co se týče sexuálnosti..jakmile je anonymita..objevují se věci, které by člověk nesoucí za svá slova zodpovědnost veřejně, neříkal a nedělal.

Nevím jestli vladimir a pospa jsou anonymové nebo ne, nevím o nich nic, ale vím o nich to, že jsme pro ně psychopati a synové temtoty.

Pro mne je toto skupina Ultras, a s tou víceméně tuto debatu nevedu. Vedu ji tentokrát v tomto Pásmu především s lidmi, kteří nějak Písmo a důležitost lásky vyznávají, a kteří nějaký způsobem považují mne samotného za jejich "bratra v Kristu", tedy aspoň doufám,že tomu tak je.(abych se od některých nedočkal nějakého zdrcujícího závěru ale ještě.:):) )

Pokoj



]


Re: Faktická poznámka (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 10:23:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jirikrupo,
nepopírej, prosím, svá vlastní slova. nemám tušení, proč bych tě měl mít za psychopata a a ještě k tomu za syna temnoty. Leda byses v těch mých slovech sám poznal. To čím tady přispívám je, že charismatické (a letniční) sbory jsou zranitelné a nemocné a manipulátoři a psychopati v nich mívají téměř volnou ruku (samozřejmě v rámci hierarchie). Jestliže se Hospodinu zlíbilo to tak mít, proč by ne. Prostě to konstatuji a nechápu, proč by tohle konstatování nemohlo být seriozním příspěvkem do diskuse.


]


Re: Re: Faktická poznámka (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 17:28:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ty neříkáš o "synech temnoty" co vladimír, jestli to tak vyznělo,je to má chyba.

Ale co se týče tvých slov o psychopatovi. Pochopil jsem to, stejně jako patttre, že přirovnáváš charismatika k psychopatovi.

  Vždyť jsi to sám psal:
". Kde se stala chyba, že časem začal charismatik znamenat i psychopata, který hlásá dary Ducha svatého k potvrzení svého postavení a k manipulaci s ostatními? "

Máš pravdu, ale, že jsemTě rovnou zařadil i na ty "syny temnoty". POkud je tomu jinak a pochopil jsem Tě špatně, je to moje chyba. Už jsme z toho přetaženej.

V tom případě se omlouvám.

Ale jestli platí, cos řekl , pak ale..jestli jsem pro Tebe psychopat, logicky ani nemá cenu s Tebou diskuzi rozvíjet. Mně totiž označují za "charismatika"

Člověk by čekal nějaké omezení,ale:

  "Ti první v současnosti mnohdy charismatiky a letničními nejsou, ti druzí se - možná po nějakých půtkách, kdy zápolili o postavení se sobě podobnými a udělali z nich odpadlíky - stali pastory a staršími a biskupy."

Nevím, už jsme unavený. Ale vubec nechápu, že bys zde to, že "charismatik je psychopat" neřekl. a už to nebudu pitvat. Pokud tak nesmýšlíš, beru zpět svá slova, pokud to platí, tak vpodstatě platí i má slova.

Pro mně to seriózní není, když se baví charismatici s oponenty, říkat, že jedni jsou psychopati.

Pokoj







]


Re: Re: Re: Faktická poznámka (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 18:25:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby nebujelo slovíčkaření, v té větě stojí, že "charismatik začal znamenat i psychopata." Je tam spojka "i" a předpokládal jsem, že to vyzní, že se vyskytli i takoví charismatici. 
Ale nebuď z toho mrzutý, každý ať má jistotu svého přesvědčení, ne? 



]


Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 11:40:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taď začíná ta pravá, otevřená, konstruktivně kritická a plodná diskuse!

....dá odvahu i tisícům těm, kteří jsou zotročeni pány jako je Oldřich Kadlec,

....dá to odvahu tisícům zotročených manipulací všech těch vlků a vlčků v rouše beránčím.

....útoky na vaši integritu, na vaši psychiku i na vaše svobodné rozhodnutí toto publikovat.

....Nenechte se zastrašit!

....jsou to obyčejní manipulátoři, bez kapky kreativity, empatie a milosrdenství, o etice i svědomí ani nemluvě.

....pan Kadlec zneužívá a využívá colkoliv a neštítí se parazitovat na čemkoli, jen aby mohl mediálně zkreslit, odsoudit a zavrhnout oprávněnou kritiku odporných charismatických manipulací.

....když nyní vycházejí na světlo odporné skutky tmy, nedivme se, že synové tmy se tomu brání zuby nehty!

Pološílený vladimíre, děkuji ti srdečně za to, že debatu, která začínala nabírat až příliš vážné  a osobní rysy, jsi oživil tímto příspěvkem! Udělal jsi mi radost, protože největší pochopení pro chybujícího člověka, jako je třeba ajsí, najde ten, kdo se umí smát.

Olin





Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 15:09:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matouš 10  

Vystříhejte se pak lidí; nebť vás vydávat budou do sněmů, a v školách svých budou vás bičovat.

Vydá pak bratr bratra na smrt, i otec syna, a povstanou dítky proti rodičům, a zmordují je.

A budete v nenávisti všechněm pro jméno mé, ale kdož setrvá až do konce, tenť spasen bude.

Když se pak vám budou protivit v tom městě, utecte do jiného. Amen zajisté pravím vám, nezchodíte měst Izraelských, až přijde Syn člověka.

Protož nebojte se jich; neboť není nic skrytého, což by nemělo být zjeveno, ani co tajného, ješto by nemělo zvědíno býti.

Což vám pravím ve tmách, pravte na světle, a co v uši slyšíte, hlásejte na domích.

Nedomnívejte se, že bych přišel pokoj dát na zemi. Nepřišel jsem, abych pokoj uvedl, ale meč.

Přišel jsem zajisté, abych rozdělil člověka proti otci jeho, a dceru proti mateři její, a nevěstu proti svegruši její.

A nepřátelé člověka budou domácí jeho.

Matouš 5:11-12    

Blahoslavení jste, když vám zlořečit budou lidé a protivenství činiti, a mluviti všecko zlé o vás, lhouce, pro mne.

Radujte se a veselte se, nebo odplata vaše hojná jest v nebesích.


]


Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 15:17:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto se taky ze zdejších útoků raduji a tebe se nebojím.


(...taky proč? musel bych být magor...)

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 15:21:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matouš 23:13 - 27

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Zavíráte lidem království nebeské, sami nevcházíte a zabraňujete těm, kdo chtějí vejít.

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Vyjídáte domy vdov pod záminkou dlouhých modliteb; proto vás postihne tím přísnější soud.
  
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce; a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami.

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Odevzdáváte desátky z máty, kopru a kmínu, a nedbáte na to, co je v Zákoně důležitější: právo, milosrdenství a věrnost. Toto bylo třeba činit a to ostatní nezanedbávat.

Slepí vůdcové, cedíte komára, ale velblouda spolknete!

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Očišťujete číše a talíře zvenčí, ale uvnitř jsou plné hrabivosti a chtivosti.

Slepý farizeji, vyčisť především vnitřek číše, a bude čistý i vnějšek.

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Podobáte se obíleným hrobům, které zvenčí vypadají pěkně, ale uvnitř jsou plné lidských kostí a všelijaké nečistoty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 15:57:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, to už je lepší...

Právě tady cedíme komára - hádej, co bude k večeři!
Číše i talíře nám očišťuje myčka - pravda, někdy mizerně.

Se divim, vladimíre, že se nepočítáš mezi charismatiky.  Před časem jsi mi, pokud se pamatuji dobře, pošílal jakési úleťácké petice nebo protestní akce, a myslím, že na výstavě ultracharismatiků bys byl asi tak druhý.

Olin



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 16:27:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Petrův 3:10 - 17  

Nebo kdož chce milovati život, a viděti dny dobré, zkrocujž jazyk svůj od zlého, a ústa jeho ať nemluví lsti.

Uchyl se od zlého, a čiň dobré; hledej pokoje, a stihej jej.

Nebo oči Páně obrácené jsou na spravedlivé a uši jeho k prosbám jejich, ale zuřivý obličej Páně na ty, kteříž činí zlé věci.

A kdo jest, ješto by vám zle učinil, jestliže budete následovníci dobrého?

Ale kdybyste pak i trpěli pro spravedlnost, blahoslavení jste. Strachu pak jejich nebojte se, ani se kormuťte,

Ale Pána Boha posvěcujte v srdcích vašich. Hotovi pak buďte vždycky k vydání počtu všelikému, kdož by od vás požádal zprávy z naděje té, kteráž jest v vás, a to s tichostí a s bázní,

Majíce dobré svědomí, aby za to, že utrhají vám jako zločincům, zahanbeni byli ti, kteříž hanějí vaše ctné v Kristu obcování.
Lépeť jest zajisté, abyste dobře činíce, líbilo-li by se tak vůli Boží, trpěli, nežli zle činíce.


]


Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 09. listopad 2007 @ 08:05:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych se být tebou Oline nevysmíval lidem, kteří si skutečně prošli nepříjemnými věcmi, ať už máš na to pohled jakýkoliv. Tito lidé nejsou ani pološílení ani to nejsou chudáci, kteří neumí žít svůj život. Nemohu prohlásit o člověku ničenému sektou, že je to pouze jeho vina, že do sekty vstoupil a zůstával tam delší dobu. Lidé přeci vstupují do církví i sekt s touhou naplnit svůj život duchovnem a proto zcela nekriticky přijímají, co se jim řekne. Člověk na  začátku duchovního života přece nemůže rozeznat co je manipulace a co ne. Proto padá vina hlavně na vůdce sekt, byť polehčující okolností jim může být jejich zaslepenost, kdy zlo ve svém jednání nevidí, naopak mají pocit, že jim Pán Bůh žehná. I Šavel si myslel, že je Bůh s ním, když asistoval u kamenování Štěpána a musel dostat lekci od Pána aby pochopil, že je to všechno jinak. Napříč charizamtickými denominacemi KS, JB, CB atd k manipulaci docházelo a myslím, že ještě dochází, to je smutný fakt na který je třeba soustavně upozorňovat. Ukřičet a zesměšnit každého, kdo se o tomto nešvaru zmíní je jen na škodu charizmatickému hnutí, kde mám pocit, že se zlému podařil opravdu  husarský kousek. Hnutí se do značné míry nakazilo sektářskou mentalitou, se kterou se neumí a snad ani nechce vypořádat. Lidské sobectví si obléklo duchovní kabát a dál dělá neplechu. Právě charizmatické hnutí má být velký dar církvi, papež ho nazval jarem církve, je škoda, že se to tak pokroutilo a zdeformovalo.



Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 09. listopad 2007 @ 09:17:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty ses pěkně zamotal...
Jak může být "jaro církve" pokroucené a zdeformované, nebo dokonce zhoubným učením?

To ale není k věci. Vysmívám se zde lidské zlobě a blbosti. Jestli je tu někdo pokroucený a zdeformovaný, tak je to tento vladimírek. A nic nenasvědčuje tomu, že by chudinka prošel nějakou "nepříjemnou věcí". Nepříjemnými věcmi maximálně procházejí ti, kdo jsou nuceni s ním spolupracovat.

Zášt, zloba, blbost, předsudky...to všechno si smích zaslouží. Kdybych se nesmál, bych bych jako tito burárum. Protože to zlo, co představují, je vážná věc. Ale já se jim směju, abych si udržel nadhled a abych nebral sám sebe vážně.
 
Musíš taky uvážit, jaké možnosti má asi člověk, proti němuž je vedena vytrvalá lživá na pomlouvačná kampaň: možností je řada, z nichž fraška a provokace je jasně nejlepší.

...a ti, kterým se skutečně v církvi stalo něco takového, jak popisují, by se měli chovat důvěryhodně. A to toho se jim nechce. Chovají se jako raněná zvířata, nicméně pro ně mám pochopení. Pro tu smečku zlovolníků, co se kolem nich houfuje, mám hlavně ten smích a provokace. jen ať vyleze, co v nich je!

Olin


]


Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 10:40:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Ty ses pěkně zamotal...
Jak může být "jaro církve" pokroucené a zdeformované, nebo dokonce zhoubným učením?<<

Tak Oline, návrat k VUMLu tě zřejmě úplně pohltil. "Jak může být správný jiný, než "vědecký světový názor"? Jak by neměla mít veškerou moc komunistická strana, když je stranou proletariátu, který je jediným hegemonem vývoje dějin?..." Ale to jen tak na okraj.

Charismatické hnutí a letniční hnutí mělo znamenat obnovu, říkalo se mu revival. Pro mnoho lidí obnovu znamená, určitě nezažili nic lepšího a nikde jinde neměli takové obecenství s Pánem.
 Pro "psychopaty" znamená jedinečnou možnost, jak se realizovat a že proti tomu není obrana znamená, že k deformaci dochází.
Jak vím, že proti tomu není obrana? Diskuse o tomhle je označená za lživou a pomlouvačnou kampaň.




]


Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 09. listopad 2007 @ 12:20:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě!

Tak mysli: je tím vino jaro?
Letniční hnutí a charismatické hnutí jsou dvě věci, Boží jednání s jinými generacemi! Přitom spolu souvisí, jako ještě několik dalších revivalistických hnutí. Jestliže pro mnoho lidí to obnovu nebo obrácení ke Kristu opravdu znamená, jak jsem i já přesvědčen, pak prostě nemůže platit, že se jedná o zhoubný systém! Na to je potřeba si zopakovat základy výrokové logiky z 1. ročníku gymnázia.

Pro psychopaty prý znamená možnost se realizovat - no ovšem!!
Zdaleka ne však jedinečnou. Mají mnoho možností a církev a zejména charismatická církev je jen jednou z nich.
Ale jestli u vás máte psychopata pastorem, tam mu propánakrále utečte a neobviňujte všechny ostatní, nevinné.
A jestli ho nemáte, tak nepřehánějte. Já už jsem viděl v životě opravdu hodně farářů a někteří se skutečně jako cvoci nebo paranoici chovají. Mohu ale dosvědčit, že to nesouvisí s charismatickým hnutím.
Nicky na hranici nenormálnosti na Granosalis taky nevypadají jako zákonitý důsledek charismatismu. Spolehlivě nejzřetelnější magor je tu gojim, a kdoví - zda není nebo nemůže být někde pastorem! Klidně může.

A pozor: když jsem mluvil o pomlovačné a lživé kampani, tak jsem mluvil o tom, co tu funguje trvale PROTI MNĚ. Nemluvím o žádné diskusi, zejména ne o té poslední.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 14:05:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trochu jsem si musel zavzpomínat, jak to vlastně bylo. Víra přichází ze slyšení. Já jsem uslyšel v osmnácti, což už je skoro před dvaceti lety. Uslyšel jsem o tom, že se nemusím trápit, co se sebou, nemusím dále hledat smysl a že je úplně zbytečné mé vlastní snažení, protože mne Bůh tak miluje, že poslal svého Syna, aby mne zachránil. Nevěděl jsem přesně, od čeho mě zachránil, ale věděl jsem už, co znamená, že mně miluje. Co dál? Vydat mu svůj život! Jistě, modlitba spasení,pokání, křest ve vodě a navíc - křest v Duchu, První kroky.... Jsem nové stvoření! Co je staré, pominulo, hle....! No, ledacos nepominulo, ale na to je modlitba, půst, duchovní boj, společenství, pastorace, služba, evangelizace, konference... a postupně jsem žil zcela přetížený a křečovitý život určovaný pokyny autorit.  Trvalo to víc než deset let než jsem si připustil, že tohle přece není svoboda, kterou jsem v Kristu hledal a šťastné výrazy všech okolo jsou někdy jen charismatický make-up. Když jsem s tím přišel na domácí skupince, hned se našlo duchovní vysvětlení a byly podniknuty kroky k vysvobození. Ale já už měl jinou představu. Přepočítal jsem si, co pravdu k životu potřebuji a spousta charismatických či letničních vymožeností mi z toho vypadla. Se sborem jsem se rozloučil a bratři i sestry vyjádřili naději, že se k Pánu vrátím a přislíbili, že se za mne budou modlit. K Pánu jsem se vrátil, mám na něj dost času a proto není třeba, aby mi jej deformoval samolibý pastor nebo psychopatický (tady opravdu nemůžu použít jiný výraz) letniční biskup.
Pro někoho tohle bude typický příběh odpadlíka a já nezoufám, protože nebude první, kdo si to myslí. Nestojím mimo církev a nemyslím si, že si vystačím sám. Nemám ale zapotřebí dělat ve sboru nějaké "autoritě" podporu pro jeho kulhavé ego.
S logikou prvního ročníku gymnázia tady teď nevystačím, v těch osmnácti by to možná bylo ono, ale teď ne. Nemůžu popřít, že na počátku to byla pro mne senzace, cítil jsem se v extázi, že i ta tvrdá dřina, která pak přišla, šla zvládnout. Až pak mi došlo, že to je stagnace a že se nikam dál nemám šanci posunout. Že to jsou lidé, kteří mi žádný další posun nedovolí. Naopak mě budou chtít podržet tak, abych fungoval podle jejich představ. Myslím si, že tohle už zdravé není. A zase opakuji, mám za to,že to je v charismatické a letniční církvi problém a že není mechanismus, jak se tomu bránit.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pátek, 09. listopad 2007 @ 14:53:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý POspíku,
hezky a upřímně jsi to napsal. Věř mi, že Ti rozumím. Jestli mohu zareagovat tak mi dovol jeden postřeh. Předesílám, že nikterak nesnižuji to co jsi zde popsal, jen to doplním o vlastní zkušenost. Píšeš o svobodě, kterou jsi hledal v Kristu, ale nenalezl u lidí ve sboru. Naopak jsi tam nalezl manipulaci a charismatický make-up. Jo, to se stává dnes a denně. I já tyto jevy vidím kolem sebe ve sboru kam dnes patřím. / AC / A viděl jsem je před lety v KS a CB a dokonce věřte nevěřte u katolíků. Možná jsem měl štěstí, že tu svobodu / o které píšeš / jsem v Kristu skutečně našel. Proto mi sice pokrytectví a manipulace v církvi vadí, ale mám svobodu si přiznat, že církev je problematická "organizace". Protože její tělo tvoří problematičtí lidé / včetně mě, problematického Petra V. / Ale ta hlava toho těla je Svatá a kvůli té Hlavě jsem v tomto těle o kterém si nedělám velké iluze. Prostě nenajdeme dokonalý sbor, dokonalou církev, a navíc to prostě není jen problém charismatismu. Ulítlí, samolibí pastoři jsou i v necharismatických církvích. S přáním pokoje
Tvůj petr Vlček


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pátek, 09. listopad 2007 @ 16:27:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za pochopení. Chce se mi dodat něco, co jsem slyšel už hodně dávno od jednoho katolického faráře. Když za ním přišli svědkové Jehovovi a vypočítávali mu nedostatky a poklesky církve, odpověděl jim, že církev na něj čekala dlouho a trpělivě, než se napraví. Proto on bude trpělivě a dlouho čekat zase na církev. Tyhle slova jsem měl dlouho na paměti a vracel jsem se k nim, když mi bylo těžko. Jenže... jenže už se nedalo žít s tímhle postojem, kdy čekáš, že se něco napraví a všichni kolem jsou přesvědčení, že to lepší být nemůže, leda že bych se ještě více napravil já.
Opravdu tady nekopu za nějakou denominaci, když už za něco, tak za toho, který nás povolal ke svobodě Božích synů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 09. listopad 2007 @ 21:00:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   "Nemám ale zapotřebí dělat ve sboru nějaké "autoritě" podporu pro jeho kulhavé ego."
    "A zase opakuji, mám za to,že to je v charismatické a letniční církvi problém a že není mechanismus, jak se tomu bránit."
 
       ...napsal pospa

   "pamatuj si pastore, jestli máš nějakou vizi, lidi v církvi nejsou proto, abys ji uskutečnil!"

      ...říkal Rick Olmstead na pastorálce KS.

...ale někteří si to k srdci nevzali...
Zneužívání lidí k vlastním duchovním cílům nezabrání žádný mechanismus, pokud budete své vedoucí manipulovat do role, aby s vámi manipulovali a vy jste měli v životě alibi.
Zneužívání lidí k vlastním duchovním cílům se naopak nebude dařit tam, kde bude dost lidí, kteří sami vědí, co čeho se pustili a proč.
Církev je postavená tak, že tyto problémy nezačínají u vedoucích, jejichž život je obvykle jako na kolejích povinností a služeb, jejichž rozsah přesahuje možnosti a schopnosti jednotlivce, ale začínají u lidí, kteří vytvářejí jádro společenství církve. 
Problémy, kterým se případně individuum jako pospa musí vzepřít, obvykle nemají původ u pastora nebo biskupa, ale u lidí, členů církve, kteří vytvořili ze svých těl úzus, co se očekává od všech ostatních. 
To nejdůležitější, co poskytne jednotlivci jako pospa ochranu, jakmile "slyší jiného bubeníka", je jeho vlastní autorita. Pak mu mohou pomoci i ti z přátel, kteří mu porozumí. 
Jestliže ale nemáte žádnou autoritu ani sami pro sebe - asi jste se minuli s charismatickým hnutím, o němž tady mluvíte. Představa totiž, že Duch svatý je dán na to, abychom slepě poslouchali, je tak uhozená, že jste ji jistě neslyšeli ani od extrémního metacharismatika.

Pospa patrně tu sílu našel, i když konflikt s věřejným míněním ho přiměl odejít z církve. No chvála Pánu! 

Olin


]


Re: Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 10. listopad 2007 @ 17:06:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To on Olin uzná, že je zakadatelelm těchto hybridů (církve křížené se sektou). Dokonce někde zmiňuje, že se bude prát za nápravu. Zároveň s tím je ale schopen tyto svědky kteří tato svědectví přinášejí natřít ( za zvuků vytí Malého Vlka a samomluvy Krupy), na černo. To je opravdu spravedlivé. Ústa dvou tří svědků podle biblických pravidel zaručují pravdivost slova a na názorné ukázce Olinova přístupu k těmto svědkům je patrné jaká spravedlnost se asi nachází na jeho sborové úrovni. V tento moment by tu mohl Malý Vlk zavile zavýt nějakou vlčí píseň o anonymitě a nevěrohodnosti svědků.


Doporučoval jsem tady článek z Morning Star od Ricka Joynera "Apoštolové a starší přicházejí" Ne proto, že bych o tom byl nějak výrazně přesvědčen, že by přicházeli (zvláště když realita jasně mluví proti ) ale je to údajně prorocké slovo tak má být rozsuzováno. Článek chci doporučit kvůli tomu, že v něm autor zmiňuje, že za celý svůj život slyšel v církvi jedno kázání na téma spravedlnost a že mu to na 35 let které je obrácen připadá dost málo. O čem to hovoří. Hovoří to o tom, že spravedlnost je v církvi od popela umouněnou popelkou tč. bez prince sedící bezradně nad ošatkou s popelem, hrachem a mákem, na kterou nevidí protože má mysl plnou křivdy a oči zalité slzami, že je ve svém vlastním domě otrokyní někoho, kdo se vetřel.

Lidé jako Olin, Vlček, Krupa vykazují zkušenosti z druhé strany spektra takže mají problém přijmout svědecví lidí kteří zažili zcela jinou zkušenost. Je však otázkou ( a pro mě již dávno vyřešenou) jestli tito lidé jsou kvalifikováni hájit spravedlnost v církvi ???

Farel Joe t.č. z výše uvedených důvodů nehost.


]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy