Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116547461
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: V utrpení nejsi sám
Vloženo Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 07:28:09 CET Vložil: bolek

Zamyšlení poslal rive

Křesťané věří, že Bůh je svatý, mocný, že má vesmír ve svých rukou, že řídí dějiny podle své dokonalé vůle a že má ve své moci i záležitosti našeho života.

Vládne, a proto také můžeme prohlásit, že když někdo trpí, děje se to z Jeho vůle. Kdyby chtěl, mohl by s tím něco udělat. Pokud s tím nic nedělá, je to proto, že se rozhodl nezasáhnout.


V Žalmech si můžeme všimnout, že žalmista často právem Boha obviňuje, právem se na Něj zlobí a hádá se s Ním.

Wiesel, Žid, který přestál holocaust a napsal řadu knih o utrpení, vzpomíná na jednu příhodu, která se udála, když pobýval v německém koncentračním táboře. Byla to taková zvláštní událost, a to nezvyklý „soud“. Nevšední v tom, že totiž rabíni soudili Boha. Po tři dni předkládali porotě svá nařčení. Svědkové předstupovali před porotu a vyprávěli o svém utrpení. Rozpomínali se na to, jak se k Bohu intenzívně modlili. Vinili  Boha, že jejich modlitby nevyslyšel. Měli Bohu za zlé, že neukrátil jejich utrpení a nepostavil se na jejich stranu. Porota vyslovila verdikt, prohlásila Boha vinným. Poté, co soud skončil, rabíni se k právě odsouzenému Bohu pomodlili.

E. Wiesel se tehdy jako svědek rozhodl, že pokud se z koncentračního tábora vrátí živý, napíše o tom. A že do příběhu zakomponuje ještě jednu zvláštní postavu – „obhájce“, který předloží důkazy o Boží nevině. Který se nebude bát prohlašovat a dokazovat, že ačkoli Bohu osud židovského národa nebyl lhostejný, že podle „obhájce“ neměl Bůh moc s tím něco udělat, nebo tu moc měl, ale rozhodl se dát událostem volný průběh.

Tímto obhájcem nemůže být podle Wiesela nikdo jiný než ďábel. Jedině on přece umí vést správnou obhajobu tak, že by snížil Boží svrchovanost a dobrotu. Než aby Bohu dával vinu, tak jak to činí žalmista ve svých Žalmech, bude Jej ďábel omlouvat jako slabého či neschopného, tedy jako někoho, koho jen stěží můžeme brát vážně.

Každý dům potřebuje hromosvod, terý jej ochrání v bouři. I kdyby byl blesk sebesilnější, nenapáchá žádnou škodu, protože hromosvod jej svede do země, kde není nic, co by zničil. Žalmy - modlitby k Bohu, jsou takovými hromosvody v našich emocionálních bouřích.

Žalmy ukazují na to, abychom si i třeba stěžovali, abychom i třeba osnovali pomstu, abychom i třeba vinili Boha, a to všechno, jak žalmista: Formou modlitby. Žalmy předpokládají, že je Bůh dostatečně silný, mocný a milosrdný, aby dokázal naše emoce pohltit, tak aby nenapáchaly žádnou škodu.

Existuje lepší způsob, jak se s těžkými životními situacemi vyrovnat? Ano své emoce můžeme vykřičet k nebi  a tak zabránit tomu, aby cokoli, co ze sebe vydolujeme – hořkost, nenávist, touhu po pomstě, beznaděj – zranilo někoho jiného.

Žalmy jsou nám vzorem rozhovoru s Bohem, modlitby, kdy hledáme Boží pomoc v naší beznaději. Žalmy, obvykle nekončí pesimisticky. Takový zápas se nám může jevit jako drzý, neomalený, nepřijatelný …..ale naznačuje cestu, že zápas s Bohem vede k řešení, boj se mění v pokoj, obvinění v pokornou odevzdanost. Křik nakonec utichá a klid naplňuje žalmistovu duši, pomáhá v setrvaní v Boží náruči.

(podle profesora religionistiky na Whitworth College G.L.Sittser)

rive


Podobná témata

Zamyšlení

"V utrpení nejsi sám" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je zlo v Božím plánu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 08:49:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Rive,

Tajové úvahy opět vedou k otázce: Je zlo v Božím plánu?


Tím zda-li JE zlo v Božím plánu se nedábno zabýval zajímavý článek v časopisu ZÁPAS O DUŠI:

http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/81/zodc8111.phtml

Zde je ukázka z článku od: W. Gary Crampton 

Ronald Nash napsal, že nejvážnější výzvou theismu byl, je a bude problém zla1. Warren věří, že pravděpodobně žádná jiná skutečnost nebyla vznášena proti judeo-křesťanské (biblické) tradici s větší frekvencí a silou, než existence zla2. A David E. Trueblood bez obalu tvrdí, že existence Boha a přítomnost zla a utrpení ve světě je důkazem pro ateisty3. Ale i sami bibličtí pisatelé mají problém v otázkách Bůh a zlo. Prorok Abakuk si stěžuje:

  • Tvé oči jsou čisté, nemohou se dívat na zlo a hledět na trápení. Proč tedy trpíš věrolomné, mlčíš, když svévolník pohlcuje spravedlivějšího?“ (Abakuk 1:13) [ČEP]
a Gedeon se ptá:

  • Dovol, můj pane, je-li s námi Hospodin, proč nás tohle všechno potkává? (Soudcům 6:13).
Jestliže, jak říká bible, Bůh, který je všemohoucí a dobrý, na věčnosti neměnně rozhodl o všem, co se kdy stane a svrchovaně a prozřetelně řídí vše ve Svém stvořeném vesmíru, jak můžeme říci, že není autorem zla? Jak vysvětlíme akce Boha v přítomnosti působení zla, utrpení a bolesti? To je základní otázka, kterou se zabývá „theodicie“.

Celý článek pak zde: http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/81/zodc8111.phtml

Hezké studium přeje

reformovaný



Re: Re: Je zlo v Božím plánu? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 25. listopad 2007 @ 19:13:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odkaz
Asi správně kdykoliv slyšíme o zlu naše první reakce by neměla být: "Hle jak nespravedlivý je  Bůh!, ale: Hle jak strašný hřích! Utrpení by nám mělo především neustále připomínat, že jako prvotní příčinou zla je člověčí vyhlášení nezávislosti na Bohu a Jeho plánu. Ale také bychom si hlavně měli pamatovat, že utrpení stejně jako život sám ztrácí veškerý význam, jestliže Moudrý a Všemohoucí Bůh nemá kontrolu.
A skutečně, nejtěžší tragédie jsou ty, které se povrchně zdají být obrovským omylem, a proto nám připadají absolutně nesmyslné. Ale v takových chvílích je třeba, abychom počkali s úsudkem až do dne, kdy všecka fakta vyjdou najevo. Pak uvidíme, jak dobře Bůh ví, co dělá.

rive



]


Re: Re: Re: Je zlo v Božím plánu? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Neděle, 25. listopad 2007 @ 22:13:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, rive,

děkuji Pánu za tento tvůj komentář. Jen malá poznámka: věz, že Moudrý a Všemohoucí Bůh má všechno pod svou kontrolou a jinak tomu ani být nemůže, neboť pak by nebyl Všemohoucí ani Vševědoucí a ve své Moudrosti nemohl řídit celý Vesmír. A jakkoli bysme se někdy chtěli z pod Jeho kontroly vymanit, už král David poznal marnost takové snahy (viz Žalm 139).



]


rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 09:05:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Vládne, a proto také můžeme prohlásit, že když někdo trpí, děje se to z Jeho vůle.--

prohlásit to sice můžete,ovšem jak je to ve skutečnosti nikdo myšlenkovými či knižními úvahami ve stylu Žalmů nikdy nezjistí,ledy vytvoří libívé myšlenkové iluze.


--Každý dům potřebuje hromosvod, terý jej ochrání v bouři. I kdyby byl blesk sebesilnější, nenapáchá žádnou škodu, protože hromosvod jej svede do země, kde není nic, co by zničil.--

právě každý revizní technik z praxe ví,že hromosvod je na běžném domě v podstatě k ničemu a ve většině případů při úderu stejně dojde ke škodám na spotřebičích,spíše je lépe ho nemít pak je mnohem menší pravděpodobnost,že blesk do domu udeří, nikdo to ale neřekne nahlas protože normy to vylučují. 
 



hromosvod - Re: rive (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 09:33:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
0: - právě každý revizní technik z praxe ví,že hromosvod je na běžném domě v podstatě k ničemu a ve většině případů při úderu stejně dojde ke škodám na spotřebičích,spíše je lépe ho nemít pak je mnohem menší pravděpodobnost,že blesk do domu udeří, nikdo to ale neřekne nahlas protože normy to vylučují. 

Mohl bys 0 sehnat nějaké takové vyjádření revizního technika?

Při zásahu bleskem samozřejmě může dojít ke škodě na některých spotřebičích, důležité ale je, že blesk steče po svodech do země a nesteče např. přes komín nebo jinou cestu domem. Při té jiné cestě obvykle vždy způsobí požár, což je způsobeno tím, že dřevo nebo zdivo klade větší odpor nežli kovové svody. Pokud hromosvod nemáte, tak riskujete hlavně požár!. To už věděli lodé dávno a proto hromosvody stavěli, dříve nežli měli vůbec nějaké spotřebiče (elektrické).

Pokud Vás téma hromosvodů a elektřiny zajímá navštivte stránky www.elektrika.cz tam najdete názory skutečných revizních techniků, kteří se nebojí pod svou práci (která zachraňuje životy) podepsat.

Při zásahu bleskem je samozřejmě také riziko pro lidi v okolí, tak jako i jinde při zásahu bleskem.

jarda





]


hromosvod - Re: rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:03:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mohl bys 0 sehnat nějaké takové vyjádření revizního technika?--

to právě nemohl,oficiálně to totiž nikdo neřekne,ale zasvěcení o tom vědí své,znám i případy kdy došlo k poškození domu kvůli hromosvodu-uzemění představovalo závit nakrátka a při zásahu bleskem poškodilo statiku domu  

--Při zásahu bleskem samozřejmě může dojít ke škodě na některých spotřebičích, důležité ale je, že blesk steče po svodech do země a nesteče např. přes komín nebo jinou cestu domem. Při té jiné cestě obvykle vždy způsobí požár, což je způsobeno tím, že dřevo nebo zdivo klade větší odpor nežli kovové svody. Pokud hromosvod nemáte, tak riskujete hlavně požár!. To už věděli lodé dávno a proto hromosvody stavěli, dříve nežli měli vůbec nějaké spotřebiče (elektrické).--

to je sice všechno pěkné,ale jak jsem psal je velmi malá pravděpodobnost,že by blesk udeřil do domu pokud není na nějakém exponovaném místě např. osamocená stavba na kopci,instalace hromosvodu to jen zhoršuje.  

--Pokud Vás téma hromosvodů a elektřiny zajímá navštivte stránky www.elektrika.cz--
 
znám,celkem solidní

--tam najdete názory skutečných revizních techniků, kteří se nebojí pod svou práci (která zachraňuje životy) podepsat.--

podepisují to co je v normách

Při zásahu bleskem je samozřejmě také riziko pro lidi v okolí, tak jako i jinde při zásahu bleskem.


]


hromosvod - Re: rive (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:36:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím 0!

A jsem potěšen - jinou odpověď  jsem ani neočekával. Máte asi nějakou fóbii z norem a pravidel, která si lidé na základě zkušeností a výzkumů určily. Zkušenost s Bohem je stejně ověřitelná.

Tak jak píšete doufám ale nejednáte!

Doufám, že si necháváte provádět revize elektro (alespoň ty výchozí!), plynu nebo technické prohlídky auta. Doufám, že máte hromosvod na domě a zajišťujete jeho revize a opravy.

Pravdu máte jen v tom, že když dojde k zásahu bleskem, tak jsou vždy nějaké následky, ale vždy jsou menší než kdyby byl dům zničen celý požárem nebo rozrušením statiky.

Co se exponovanosti míst týče - není problém si zjistit výskyt blesků v dané oblasti a také skutečné škody (velmi dobře to vědí pojišťovny). Není také nutné aby hromosvod byl všude a na každém domě, to také normy upravují, jak asi víte, že na rodiném domě být nemusí.

Instalací hromosvodu sice pravděpodobnost zásahu bleskem zvyšujete, ale zároveň mnohonásobně snižujete riziko ztráty a zničení celého domu.

Takže je to na Vás zda nedáte hromosvod - pokud tedy v domě bydlíte sám - pokud ne, pak zbytečně zvyšujete riziko pro všechny ubytované tj. riziko ohrožení jejich života, je Váš barák nezajímá.

K hromosvodům a bleskům doporučuji stránky: http://www.hromosvody.org/blesky.htm

Doufám, že na kontroly auta jezdíte alespoň na brzdy ...

jarda


]


Jarda (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 19:47:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Máte asi nějakou fóbii z norem a pravidel, která si lidé na základě zkušeností a výzkumů určily.--

to nemám,jen vidím  že se některé v praxi tak neosvědčí a setrvačností ještě nějaký čas přežívají 


 --Zkušenost s Bohem je stejně ověřitelná.--

to vykládejte křovákovi,eskymákovi,papuáncovi,muslimovi,hinduistovi....jsem zvědav na čem se nakonec shodnete

-- Instalací hromosvodu sice pravděpodobnost zásahu bleskem zvyšujete, ale zároveň mnohonásobně snižujete riziko ztráty a zničení celého domu.--

a teďka záleží,která ta pravděpodobnost je vyšší....radši bych investoval do přepěťových ochran než do stavby hromosvodu.  


]


Re: V utrpení nejsi sám (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 10:01:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rive,

s článkem nemůžu souhlasit. Bůh s utrpením nemá nic společného.

Kdyby chtěl, mohl by s tím něco udělat. Pokud s tím nic nedělá, je to proto, že se rozhodl nezasáhnout.

Neudělá s tím něco z jednoho prostého důvodu: DAL LIDEM SVOBODNOU VŮLI A NEBUDE ZASAHOVAT! Kdyby zasáhl, byl by loutkař, a to On není. To už by mohl zasáhnout dávno, už v ráji. A kdyby zasahoval dnes, nebyly by už žádné katastrofy, rakoviny, hromadná neštěstí ap. Bůh je Láska, nebere lidem předčasně životy, nebere děti rodičům a rodiče dětem. Kdo přišel, aby kradl, zabíjel a ničil? Ďábel!

Nemusíme se dívat do SZ, žijeme v NOVÉ, LEPŠÍ smlouvě, proto máme i nová zaslíbení. A ďábel nemá u Božího trůnu taky co dělat, to je starozákonní pohled. Není tak náhodou  2000 roků poražený? Ano, otravuje, ale na to přišel Ježíš, aby ZMAŘIL jeho skutky  a věřícím dal AUTORITU v Jeho Jménu. Proč to někteří uplatňují a jiní ne? Protože stát ve víře, když okolnosti tlačí a ďábel se snaží, je někdy hodně těžké a spousta lidí to raději vzdá. Ale my se MÁME VZEPŘÍT ĎÁBLU A UTEČE OD NÁS!!! Možná je pro někoho pohodlnější trpět a říkat si, že ho chce Bůh něčemu naučit, nebo že má s tou nemocí plán a podobné nesmysly. TO JE NÁBOŽENSTVÍ S S VÍROU TO NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO.

Ale : K NÁPRAVĚ, VYUČOVÁNÍ , USVĚDČOVÁNÍ A VÝCHOVĚ KE SPRAVEDLNOSTI STAČÍ BOŽÍ SLOVO - 2 Tim 3,16. Tak proč se nedržet toho, co sděluje Bůh ve Slově a snažit se lidským mozkvičem najít jiné vysvětlení?

Proč jsou lidé tak ochotní něco vymýšlet, když návod, jak žít ve vítězství, mají v Bibli? Navíc mají jistotu, že ďábel to jen tak zkouší, ale Bůh vepsal do Bible jeho parte!!! Má to spočítané a když se křesťan nedá, nenadělá nic. Ano, je mocnější než člověk, ale ne než člověk + Ježíš! Takže i když něco napíše teologická kapacita, neznamená to, že je to podle Bible pravda. Navíc jakékoli filozofování vede akorát od Boha, ne směrem k Němu. A před Bohem jsme si všichni rovni, ať máme pět titulů, nebo jsme se základním vzděláním.

Irena



Re: Re: Co rozumíš pojmem "SVOBODNÁ VŮLE" - V Bibli to není. Odkazy ke stud (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:30:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Ireno,

I
Neudělá s tím něco z jednoho prostého důvodu: DAL LIDEM SVOBODNOU VŮLI A NEBUDE ZASAHOVAT!

R
1. Co rozumíš pojmem "SVOBODNÁ VŮLE" - V Bibli to není.

2. Ale Bůh zasahuje když chce. Viz trest, který dopadl na Egypt. Celá Bible mluví o tom, jak Bůh zasahuje do dějin a vše působí rozhodnutím své vůle.

Tímto tématem jsem se před časem zabýval v následujících článcích. Snad Ti budou k užitku:












reformovaný


]


Re: Re: Re: Co rozumíš pojmem "SVOBODNÁ VŮLE" - V Bibli to není. Od (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 09. listopad 2007 @ 10:12:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj R,

díky za odkazy, já jsem některé z nich četla už dřív, ale já osobně v předurčení nevěřím. Já věřím, že každý člověk může být spasen, ale musí se pro to SVOBODNĚ rozhodnout.

Bůh dal už A+E svobodnou vůli, aby se rozhodli. Že to dopadlo, jak to dopadlo, je jiná věc. A později dává Bůh lidem opět svobodu se rozhodnout, zvolit si život nebo smrt, ale protože Mu na nich záleží, NABÁDÁ - VYVOL SI ŽIVOT - Deut 30, 19. Tedy předpokládal, že se rozhodnou svobodně.

To, že na Egypt dopadly tresty, si zavinil farao sám, byl upozorněn, že se to stane. Jeho problém, že neuvěřil, pak nesl za své rozhodnutí plnou odpovědnost a doplatilo na to spoustu nevinných lidí, ale to není chyba Boží. Farao je předobraz ďábla a Egypt světa, ale to určitě víš. Na mnoha místech v Bibli je uvedeno, proč se děje, co se děje - namátkou Deut 9,4 - "tyto pronárody vyhání před tebou PRO JEJICH ZVŮLI". Nebo Deut 28, 20 - "Zanikneš PRO SVÉ ZLÉ JEDNÁNÍ" ap. Tedy příčina a následek. Nemám teď už čas hledat víc míst, ale jsou tam.

To, že je Bůh svrchovaný, je samozřejmě pravda, ale právě proto, že není loutkař, nezasahuje do lidských životů. Kdyby chtěl, změnil by naprosto všechno, už dávno by byli všichni lidé věřící. Ale protože mají SVOBODNOU VŮLI, nejsou. Je to na nich.

Požehnaný den!

Irena


]


Pro reformovaného, Irenu i ostatní (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pátek, 09. listopad 2007 @ 11:10:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí svatí,

děkuji Pánu a Ireně za komentář, pod nějž píšu tento svůj.

Irena napsala: To, že je Bůh svrchovaný, je samozřejmě pravda, ale právě proto, že není loutkař, nezasahuje do lidských životů. Kdyby chtěl, změnil by naprosto všechno, už dávno by byli všichni lidé věřící. Ale protože mají SVOBODNOU VŮLI, nejsou. Je to na nich.

 Ano, lidé mají svobodnou vůli a vypadá to, že je to na nich. Ale ne tak docela nebo úplně jenom na nich. Kdysi jsem od Pána přijal zjevení konkrétně o vyvolení Otcem ve smyslu předurčení, které je trnem v oku mnohým lidem. Nakreslil jsem si k tomu i obrázek brány do Nebes. Z naší lidské strany (zvnějšku) je na ní nápis: VYVOL SI MNĚ! A když si ji člověk vyvolí - ne dřív - a vejde, nese zevnitř nápis: TEBE JSEM SI VYVOLIL!

 Takže ano - ze svobodné vůle si volíme život=Krista, v Něhož jsme uvěřili, když jsme byli znovuzrozeni Bohem Duchem, abychom žili božským životem jako Boží děti, protože si nás Bůh Otec vyvolil v Kristu před založením (stvořením) světa. A tak je to Boží milost jako vyjádření Boží lásky k nám, která nás k tomuto rozhodnutí naší svobodné vůle vede. My sami v sobě si nikdy nic takového nevyvolíme, protože to znamená náš konec (jsme ukřižováni s Kristem a už nežijeme my, ale ON), respektive začátek našeho konce a začátek, počátek=početí Krista jako Božího semene, které je do nás zaseto a má v nás růst a zrát, aby přineslo úrodu. 
 
 To jakou a jak velkou úrodu přinese záleží na nás - na tom, kolik "živin" tomu semeni poskytneme a jestli je naše srdce dobrou půdou (Mk 4:8,20; Ef 3:17-19). Ale to nejdůležitější na celé této záležitosti je, jestli se to vše děje v božském životě.

 Proto Pán Ježíš říká v Janově evangeliu, které je evangeliem života, a bylo sepsáno jako poslední v pořadí v důsledku úpadku Církve nebo církví, aby se věřící vrátili k počátku všeho (Jan 1:1, 1J 1:1), v 15. kapitole, verších 4 - 12: Zůstaňte ve mně a já ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, nezůstává–li v révě, tak ani vy, jestliže nebudete zůstávat ve mně. 5Já jsem ta vinná réva, vy jste ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese hojné ovoce; neboť beze mne nemůžete činit nic. 6Jestliže někdo ve mně nezůstává, bude jako ta ratolest vyvržen ven a uschne; pak je shromažďují a házejí do ohně, a hoří*nebo: jsou páleny. 7Zůstanete–li ve mně a zůstanou–li mé výroky ve vás, požádejte, oč chcete, a stane se vám. 8Tím*ř.: V tom bude oslaven můj Otec, když*nebo: takže ponesete hojné ovoce a stanete se mými učedníky. 9Jako Otec miluje mne, tak i já miluji vás. Zůstaňte v mé lásce. 10Zachováte–li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako já jsem zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce.“ 11„Toto jsem vám pověděl, aby moje radost byla ve vás a aby vaše radost byla naplněna. 12To je mé přikázání, abyste se navzájem milovali, jako miluji vás. Amen. Neboli jsme vyvoleni k tomu, abychom žili "naroubovaným" životem = měli a žili Život Krista nikoliv svůj vlastní. Jeho život v nás produkuje ovoce, které si v čas sklizně od nás Pán vyžádá. Budeme nějaké ovoce mít nebo přijdeme s prázdnou?! Přijmeme odměnu nebo utrpíme škodu?! Díky Bohu, že o spasení přijít nemůžeme, ale o odměnu ano!!!

Milost našeho Pána Ježíše Krista s vámi všemi. Amen.

SV



]


Re: Re: V utrpení nejsi sám (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 09. listopad 2007 @ 23:27:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Ireno

Víš, když jsem četla všechny ty články – svědectví, a pak i ty komentáře, které zase mají tendenci zraňovat, tak jsem si vzpomněla: Vyvstal mi jeden obraz člověka,několik let zpět, který prožíval také  osobní tragedií. A on tehdy popisoval vyrovnávání se s tragedií jako hádání se s Bohem. Říkal, že nachodil desítky kilometrů v přírodě a pořád dokola se hádal s Bohem. Pamatuji si, že jsem si tehdy říkala, přece je to člověk hluboce doufající Bohu. Proč až tak „hádat se s Bohem“? . Vždyť to, co se stalo, se přece dalo i očekávat, a  také si za některé věci mohl i trošku sám. Až později,  vlivem určitých okolností, jsem začala tomu „přít se s Bohem“ více rozumět. A také proto, že  stížnosti vůči Bohu  „Bože proč?“, jsem zažila vlivem okolností mnoho, jak u druhých, tak i u sebe.

 
Výhodou této konfrontace je, že můžeme s Bohem krůček po krůčku probrat ten svůj problém.
A je zajímavé číst žalmy, nebo si číst o Jobovi – Jákobovi – Jeremiášovi – Noemi.  Při čtení těch příběhů pochopíme, že tady nejde o nějakou návodnou metodu, jak se  vyrovnat s osobní tragedií, vždyť v každém tom příběhu se Bůh při konfrontaci chová jinak, ale jde o to neuvěřit „lháři“, že Bůh takové situace nechává jen na nás, anebo na těch druhých. Bůh je skutečný hybatel, pomocník. Ikdyž se zdá, že Bůh nemluví, přece vždy má situaci ve svých rukách.

Píšeš: Žijeme v lepší smlouvě …máme nová zaslíbení. Já patřím k té skupině, která věří bezmezně Kristu, že pouze v Něm je naděje, a to i v těch nejčernějších situacích: V problémech – nemocech – těžkostech.

Tyto situace chápu jako příležitost bezmezné důvěry v Boha a né jako nějaké uplatňování AUTORITY člověka nad satanem.  

Rovněž jsem pro respektování Boží svrchovanosti, např.těžké genetické nemoci lidí ( kteří byli již tak z Božího rozhodnutí zformování v těle matky). Nedovedu si představit,  jak by tvá autorita nad satanem dovedla toto Boží rozhodnutí změnit.  Tedy alespoň jak z praxe vím, že se to nedaří.

2. Tim. 3,16    : )))))   píšeš: “stačí“  … nó to je celkem na dlouho…..takže nic

A teď mám já k tobě, Ireno, otázku, v čem tě článek v úvodu odvádí od Boha?  Díky.

(:)))) vysokošlolské tituly? Článek není o zdůraznění nějaké teologické kapacity. Autora jsem uvedla z  hlediska, aby náhodou nevznikl dojem, pro ty, kdo mě neznají, že by jsem byla až tak teologicky schopná).

rive



]


Re: Re: Re: V utrpení nejsi sám (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 10. listopad 2007 @ 12:08:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Rive,

na otázku odpovím hned : mě neodvádí v ničem, ani jsem nepsala, že mě odvádí, mě nemůže odvést, protože já už jsem zbudovaná ve víře, vím, že vím, že vím, a nic se mnou nepohne. Jde o to, že třeba to čte i někdo nevěřící a bude si Boha spojovat s někým, kdo člověka vyučuje např. nemocemi, což není pravda.

Stejně tak nevěřím, že Bůh někomu "vloží do vínku" genetickou nemoc. Tohle má na svědomí ďábel. Co by z toho tak Bůh měl? To už mohl Adama rovnou stvořit s nějakou vadou nebo mu dát na památku rakovinu, aby ho něčemu naučil, protože věděl, co se stane. Ale nestalo se. Bůh není majitelem nemocí, všechny věci, co stvořil, byly "velmi dobré". A např. rakovina nebo jiná nemoc určitě velmi dobré nejsou, ani dobré. Jsou špatné, tak jako jejich "tvůrce".

Jinak já s tebou souhlasím v tom, že když člověk prožívá nějakou tragédii, přiblíží ho to k Bohu, protože obvykle začne víc číst Slovo, a to ho dostane z deprese. Otázka je, jaké jsou to tragédie, jestli jim nějakým způsobem nešlo předejít, kdyby se člověk třeba víc modlil a radil se s DS, co dělat.

Ohledně autority (nebo moci, chceš-li) - já naprosto věřím, že mám autoritu. Protože mně to funguje. Prožila jsem dost horkých chvil ohledně zdraví mých dětí, speciálně mladší dcery, a nebýt vyučování o autoritě Jména Ježíš a toho, kdo nemoc způsobuje, možná by dnes už byla mrtvá.  Naprosto věřím, že Mk 16,17n je pravda i pro mě v současnosti, protože Bůh je stále stejný. Když uzdravoval Ježíš tehdy, dělá to i dnes. Ve velkém se stačí podívat na službu R.Bonnkeho. A nejen jeho.

Před asi 14 dny svědčila jedna sestra u nás ve sboru o naprosto zázračném uzdravení šedého zákalu jejího známého: šedý zákal na obou očích, nutná operace. To mu oznámili v pondělí, on se doma s manželkou modlil za uzdravení, ve středu nastoupil do nemocnice a zase ho pustili - po zákalu ani stopa. A mohla bych tady pokračovat, je toho opravdu dost - včetně uzdravené rakoviny. Vím, že tomu někdo stejně neuvěří ( tím nemyslím tebe), ostatně Ježíš říkal, že někdo neuvěří, ani kdyby viděl, jak člověk vstává z mrtvých.

Také se stačí podívat do Mat 28,17 - Ježíš odchází do nebe, jedni se Mu klaní, jiní pochybují - a to viděli Jeho službu, zázraky, divy, vzkříšení, teď odchází do nebe - a pochybují! Ale tak to bude až do konce časů - to je ta svobodná vůle.

Měj se podle Jeho vůle = dobře( 3 J 2:))

Irena


]


Re: Re: Re: Re: V utrpení nejsi sám (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 11. listopad 2007 @ 23:27:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Ireno

Takto napsané to vypadá na obrovský - dvojitý zázrak. Ten druhý zázrak je v tom,  že vůbec v českém zdravotnictví se stalo,že v pondělí, kdy zjistí pacientovi šedý zákal už ve středu jde do nemocnice na operaci. Zcela nemožné v Česku. Takže jestliže se to stalo, je to samo o sobě obrovský zázrak.  

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: V utrpení nejsi sám (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pondělí, 12. listopad 2007 @ 07:52:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Rive,

ano, máš pravdu, bylo to ve středu další týden, což jsem nenapsala a omlouvám se za to. Ale když máš mezi lékaři známého, i tenhle termín by se dal stihnout, zvlášť když má člověk všechna vyšetření hotová. Takhle to prostě funguje. Pro mě je daleko větší zázrak to, že Ježíš je stále stejný, žije, mění lidské životy a uzdravuje. To je podstatné!

Irena


]


Re: Re: Re: V utrpení nejsi sám (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 10. listopad 2007 @ 13:11:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé sestry,

pravdu máte svým způsobem obě dvě. Bůh nedává nemoci, ale dopouští - dovoluje satanovi, aby nás sužoval, trápil, ba dokonce kradl apod., aby nás tak tříbil a Pán skrze utrpení zušlechťoval, ba zbožšťoval. Vždyť i Pán  ačkoli to byl Syn, naučil se poslušnosti tím, co vytrpěl. (He 5:8) A učedník není nad Mistra, proto není divu, že trpíme. Otázka je, trpíme-li s Ním, pro Něho, pro Jeho jméno nebo kvůli naší neposlušnosti (viz 1P 4:12-19).

Jsme-li však děti, jsme i dědicové — dědicové Boží a spoludědicové Kristovi, pokud vskutku spolu s ním trpíme, abychom byli také spolu s ním oslaveni. (Ř 8:17)

Jako příklad k zamyšlení dávám příběh krále Chizkijáše (Ezechijáše) z 2Kr 20:1-19 a paralelně 2Par 32:24-31 - jeho zázračné uzdravení a to, co z toho vzešlo (negativního). Z určitého pohledu by bylo lépe, kdyby Bůh Chizkijáše neuzdravil, ale stalo se, co se stalo pro naše poučení. Píšu to i proto, že znám podobný příběh ze současnosti. nejedná se samozřejmě o krále, nýbrž o bratra, ale jinak je ta podoba až udivující.

Pán s vámi. Amen.

SV


]


Irena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:17:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ač bez tvé reakce...zvláště z tvého posledního příspěvku jako by dýchal hluboký středověk a náboženský fanatismus
 


--A kdyby zasahoval dnes, nebyly by už žádné katastrofy, rakoviny, hromadná neštěstí ap.--

asi horečka...příroda vesmír je už takový od počátku...katastrofa je to jen tehdy pokud se do toho připletou lidé jinak vesmíru je to naprosto ukradené.. 


--Bůh je Láska, nebere lidem předčasně životy, nebere děti rodičům a rodiče dětem.--
 
Který Bůh? protože ten ve Starém zákoně běžně bral lidem životy, děti rodičům např. zabijení nemluvňat v Egyptě ,Numeri 35 atd.  dá se spočítat 2 000 000 božích obětí  Ďábel jich tam  má na kontě 10 - trošku nepoměr... 

--Kdo přišel, aby kradl, zabíjel a ničil? Ďábel!--
 
:-)) ke krádežím,zabíjení,ničení nabádal Izraelce ve SZ sám Hospodin ,u toho Ďábla si to tam nemůžu v takovém měřítku nějak vybavit... 

Ostatně pokud takovou bytost stvořil,které měla sklony ke zlu je za to Stvořitel odpovědný,stejně tak jako programátor je zodpovědný za program.




Re: Však Bůh stvořil šiřitele zkázy, aby hubil. Přesto je Bůh dobrý. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:43:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

nula
Ostatně pokud takovou bytost stvořil,které měla sklony ke zlu je za to Stvořitel odpovědný,stejně tak jako programátor je zodpovědný za program.


Izaiáš 54,16
Hle, já jsem stvořil řemeslníka, jenž rozdmychuje uhlí v oheň a zhotovuje zbraně k užívání. A já jsem stvořil šiřitele zkázy, aby hubil.

nebo podobný princip:

Ez 32, 31-32
Farao je spatří a potěší se vším tím hlučícím davem. Jsou skoleni mečem, farao i celé jeho vojsko, je výrok Panovníka Hospodina; šířil jsem jím svůj děs v zemi živých. uložen je farao i všechen jeho hlučící davem mezi neobřezance ke skoleným mečem, je výrok Panovníka Hospodina."



Re: Re: Jak si to tedy srovnat v hlavě? Biblická a logická odpověď je zde: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:46:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jak si to tedy srovnat v hlavě? Biblická a logická odpověď je zde:

http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/81/zodc8111.phtml

r


]


Egypt (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 09. listopad 2007 @ 11:58:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Irena: To, že na Egypt dopadly tresty, si zavinil farao sám, byl upozorněn, že se to stane.


Typické až lživé překrucování známého biblického příběhu

Exodus kap. 7 :

1Hospodin řekl Mojžíšovi: "Pohleď, ustanovil jsem tě, abys byl pro faraóna Bohem, a Áron, tvůj bratr, bude tvým prorokem. 2Ty mu povíš všechno, co ti přikážu, a Áron, tvůj bratr, bude mluvit s faraónem, aby propustil Izraelce ze své země.

A nyní to přijde:

3Já však zatvrdím faraónovo srdce a učiním v egyptské zemi mnoho svých znamení a zázraků.

4Farao vás neposlechne, ale já vložím na Egypt svou ruku. Vyvedu zástupy svého lidu, syny Izraele, z egyptské země, ale ji postihnu velkými soudy. 5Egypťané poznají, že já jsem Hospodin, až vztáhnu svou ruku na Egypt a vyvedu Izraelce z jejich středu."

a dále Exodus kap.10:

1Hospodin řekl Mojžíšovi: "Předstup před faraóna. Já jsem totiž učinil jeho srdce i srdce jeho služebníků neoblomné, abych mohl uprostřed nich provést tato svá znamení 2a ty abys mohl vypravovat svým synům i vnukům o tom, co jsem v Egyptě dokázal, i o znameních, která jsem mezi nimi udělal, ať víte, že já jsem Hospodin."

Ex 10, 20): Avšak Hospodin zatvrdil faraónovo srdce, takže Izraelce nepropustil.
(Ex 10, 27): Avšak Hospodin zatvrdil faraónovo srdce a on je nedovolil propustit.
(Ex 11, 10): Mojžíš a Áron všechny ty zázraky před faraónem učinili, ale Hospodin zatvrdil faraónovo srdce, takže Izraelce ze své země nepropustil.

i době pronásledování paltilo

Exodus 14:

3Farao si o Izraelcích řekne: Bloudí v zemi, zavřela se za nimi poušť. 4Tu zatvrdím faraónovo srdce a on vás bude pronásledovat. Já se však na faraónovi a na všem jeho vojsku oslavím, takže Egypťané poznají, že já jsem Hospodin."


Takže je to úplně jinak než se snaží Irena nalhat -farao neměl vlastně žádnou možnost volby onu svobodnou vůli kterou se tak ohání.V tom příběhu se zkrátka stal Hospodinovou loutkou se zatvrzeným srdcem,která nemohla jednat jinak,důvod je uvedený výše - aby se tím řáděním Hospodin mohl oslavit a výpravělo se to po generace.  
 



Re: Egypt - vec perspektivy (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 09. listopad 2007 @ 16:46:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A teraz sa skus pozriet na celu tuto stat z Biblie z pohladu vecneho zivota. Mozno sa ti bude zdat Bozie konanie stravitelnejsie. Predstav si pozemsky zivot ako "pripravu" na zivot vecny. Z tohoto pohladu mozno bude po Poslednom Sude spominany faraon v nebi. Podstatne pre Boha bolo najma to, aby narod, ktory si vtedy vyvolil, vyviedol do "zaslubenej zeme", kde zbavi ludi modlarstva a zacne sa odtial sirit Jeho Zakon (nie zakonnictvo :-) ).


]


Re: Re: Egypt - vec perspektivy (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 09. listopad 2007 @ 21:36:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, tos napsal přesně, že vyvolený národ Bůh vyvedl do zaslíbené země a nikdo proti tomu nic nemohl udělat.
A dodám: Kdy se zatvrzuje srdce? Když od něj Bůh odstupuje. Odstupuje od něj tehdy, když je srdce v hříchu  - Iz 63, 17. Člověk udělá hřích, to ho vzdálí od Boha a Bůh odstoupí. Když člověk v hříchu setrvává, jeho srdce tvrdne - JE TO JEHO VLASTNÍ ROZHODNUTÍ. Nespěchá s pokáním, tedy to Hospodin dopustí, ale vybral si to SÁM ČLOVĚK.

Také Iz 29, 9 - 14 - lid se vzdálil srdcem, proto Hospodin na něj vylil ducha mrákoty - " budu jednat s lidem divně". Ale na  počátku byl lid v hříchu, nečinil pokání  - rovněž Iz 66, 3.4.

Irena



]


Re: Re: Egypt - vec perspektivy (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 10. listopad 2007 @ 20:46:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--A teraz sa skus pozriet na celu tuto stat z Biblie z pohladu vecneho zivota--

Není k tomu důvod když SZ nic takového nezná.Spíš dávám přednost pohledu historika,který z různých indicií ukazuje na to že  se to tak nikdy nestalo-masový Exodus  Židů z Egypta nikdy neexistoval a je to pozdější mýtus,hisorie  Izraelitů byla ve  skutečnosti jiná. 

--Mozno sa ti bude zdat Bozie konanie stravitelnejsie--

to nebude,prostě farao je tamjasná Hospodinova zatvrzelá loutka

--Podstatne pre Boha bolo najma to...--

opět na to na té celé trýznitelské komedii to nic nezmění - zabíjení neviných nemluvňat a někdo tady ještě píše cosi o dobrotě a lásce
to mi příjde docela zvrácené


]


Re: Re: Egypt - vec perspektivy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 10. listopad 2007 @ 21:55:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych, že to je pěkný nesmysl. Kdyby jsme to brali z tohoto pohledu, tak bych doporučovál, že když ziskáte novou ovečku do svého stáda tak ji hned podříznout krk, aby vám nahodou neutekla a nepříšla o místo v Kralovství nebeském.


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy