Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468377
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ
Vloženo Úterý, 01. leden 2008 @ 19:01:21 CET Vložil: spuntik

Kázání poslal Gregorios777


Většina věřících v Krista má dnes na mysli pouze věčnou spásu. O vstup do Království nebes na zemi, jenž má být jejich odměnou, se paradoxně vůbec nestarají. Přitom by to mělo po jejich spáse být jejich hlavním cílem. Ale opravdu nikde, jsem se nesetkal, že by někdo z věřících usiloval o možnost vstupu do KRÁLOVSTVÍ. Tato perspektiva nějak před současnými křesťany jaksi neleží. Je úplně opominuta.

V této věci vládne až zoufalá nevědomost a nedostatek učení. Proto se pokusím zaplnit tuto mezeru a modlím se, aby dal Pán příslušným bratřím případné zjevení Ducha, aby to v Písmu spatřili a zařídili se podle toho.

Zatímco věčná spása je pro pravého věřícího v Krista jednou provždy vyřešena Kristovou obětí na kříži, tak otázka jeho vstupu do Království zůstává stále otevřená. Věčná spása nezávisí na žádných dobrých nebo zlých skutcích věřícího - závisí pouze na jeho pravé víře v Krista a na jeho znovuzrození z vody ( Slova ) a Ducha. Vstup do Království je však podmíněn našimi SKUTKY, činěním Boží vůle.

O věčnou spásu usilovat nemusíme, o KRÁLOVSTVÍ naopak máme usilovat velice. Apoštol Pavel se přímo hnal za tímto cílem ( Fil 3,12.14 ) a běžel tak, aby byl prvním na stupínku vítězů ( 1Kor 9,24-27 ). Apoštol Petr nás vyzývá, abychom činili určité věci, "aby nám bylo hojně způsobeno vejití do věčného Království Pána našeho..." ( 2Pt 1,5-11 ), aby se nám otevřel hojný vstup.

Zatímco všichni věřící, kteří byly vyvoleni před ustanovením světa, vejdou do věčné spásy, ne všichni z nich, kteří nazývají Ježíše Pánem, však vejdou do Království. Pouze ti z nich, kteří činí Boží vůli ( Mt 7,21 ). Je mnoho povolaných ( do věčné spásy ), ale málo vyvolených ( pro Království ). Většina půjde po široké cestě ( Mt 7,13 ) vedoucí do záhuby ( do dočasného podílu na záhubě - Zj 2,11 ), a budou mít určitý podíl na odsouzení světa, když budou dočasně odsouzeni spolu s ním ( 1Kor 11,32 ) a jejich díl bude dočasně ( nejdéle po dobu trvání Království ) položen s nevěrnými ( Lk 12,46 ).

K životu ( = k životu v Duchu zde na zemi a k životu v Království ) však vede pouze úzká cesta kříže a sebezapírání ( Mt 7,14 ), hledání a činění Boží vůle a vedení Ducha, naplnění a dokonání Božího záměru tak, jak je o nás psáno v knihách ( Žd 10,7 ), chození ve skutcích, které pro nás Bůh připravil (Ef 2,10 ).

Celé kázání na hoře v kap. Mt 5-7 se vztahuje právě k tomuto vstupu věřících do Království. Tato řeč byla pronesena především k Pánovým učedníkům ( Mt 5,1 ). I když poslouchaly i zástupy, z nichž později měli někteří také uvěřit. Vidíme zde, že zatímco věčná spása je DOKONÁNA Kristem na kříži, náš VSTUP DO KRÁLOVSTVÍ ještě dokonán NENÍ. Zatímco o věčnou spásu se zasloužil Kristus a my se o ni NIJAK zasloužit nemůžeme ( POUZE VĚŘÍME bez skutků - Ef 2,8-9), o vstup do Království se zasloužit musíme, jinak do něj nevejdeme.

Pán Ježíš pro náš vstup do Království požaduje větší spravedlnost, než byla spravedlnost farizeů a zákoníků ( Mt 5,20 ). Když nám je tedy dává jako laťku, kterou máme překonat, znamená to, že spravedlnost mnoha z nich, kteří brali zákon vážně byla skutečně velmi vysoká ( viz. Saul z Tarzu - Fil 3,4-6 ). Pán Ježíš pro vstup do Království požaduje chudého ducha, lkání, tichost, hlad a žízeň po spravedlnosti, milosrdenství, čisté srdce, pokojný charakter, snášení protivenství pro spravedlnost (viz blahoslavenství v Mt 5. ), mučednictví nebo ochotu ho podstoupit ( Zj 20,4 // Zj 12,10-11 ). Pán požaduje milování nepřátel a činění dobra ( Lk 6,35 ).

Pán pro vstup do Království požaduje také úctu k Božímu zákonu ( to je NOVINKA, že? Mt 5,17-20 ) a naplnění jeho hlubšího smyslu ( Mt 5,21-48 ) v našich životech, nejen naplnění jeho vnějších nařízení ( což nelze jinak než skrze Ducha - Ř 8,4 ). Dále Pán požaduje vystříhat se od pokrytectví ( Mt 6,1-8 // 6,16-19 ), odpouštějící srdce ( Mt 6,14-15 ), vystříhání se od lakoty a mamonu ( život v relativní chudobě, kdy nám stačí naplnění našich základních potřeb ), materialismu ( Mt 6,20-34 ), neboť bohatý nesnadno vejde v Království nebes ( Mt 19,23 ). Dále Pán pro vstup do Království požaduje odpouštějící a neodsuzující srdce ( Mt 7,1-5 ), úsilí v modlitbě a hledání Království ( Mt 6,33 // 7,7-11 ), a zejména vejití úzkou branou a jití úzkou cestou kříže ( Mt 7,13-14 ), varování se před falešnými proroky a učiteli, protože kdo podlehne jejich učení, ten svoji odměnu ve formě Království může ZTRATIT ( 2Jan 7-11 ). Pán také požaduje ovoce a činění Boží vůle ( Mt 7,20-23 ) a respekt k Jeho Slovu ( Mt 7,24-27 ). Požaduje také opuštění všeho a následování Pána ( Mt 19,27-30 ). Požaduje zasazování ran svému tělu ( tělesnosti ) - 1Kor 9,23-27. Pro tyto všechny důvody je psáno, že musíme být HODNI postavit se před Synem člověka, až přijde, aby každému odplatil podle jeho skutků ( Lk 21,36 ). NIC z těchto všemožných požadavků však není nutné pro věčnou spásu. Jinak by byla spása ze zákona. Spása ze zákona není, avšak vstup do Království již s naplňováním Božích zákonů skrze moc Ducha svatého souvisí (Ř8,4 ). Pro vstup do Království má Pán Ježíš velmi přísné požadavky.

Zde vidíme, jak by bylo pošetilé směšovat věčnou spásu se vstupem do Království. Jde o dvě různé věci!!! Jedna se získává vírou, zdarma, z milosti, druhá se získává skutky, které budou ODMĚNĚNY Královstvím, kde navíc budou i rozdílná postavení. Někdo bude vládnou nad pěti městy, jiný nad deseti ( Lk 19,17-19 ).

Do spásy se tlačit nemusíme, do Království však ano ( Mt 11,12 ). Království musíme uchvacovat a snažit se být co nejlepšími věřícími, kteří se líbí Pánu, abychom jako blahoslavení dosáhli PRVNÍHO VZKŘÍŠENÍ ( Zj 20,6 // Fil 3,7-15 ). Někteří se pro Království dokonce stali eunuchy ( Mt 19,12 ), nebo se zřekli manželství - viz. Pavel. ( Zajisté uznáte, že pro věčnou spásu by se ničeho toho zříkat nemuseli! )

Do Království nevstoupí věřící, kteří vytrvale páchají skutky těla (Ga 5,19-21 // 1Kor 6,9-10 ). Ti budou naopak v průběhu Království napravováni a trestáni ve vnějších temnotách, kde bude pláč a skřípění zubů, protože před soudnou stolicí Krista každý věřící obdrží to, co působil skrze své tělo, buď dobré nebo zlé ( 2Kor 5, 10-11 ). Neužiteční, špatní a zlí věřící obdrží dočasný podíl účasti na druhé smrti ( Zj 2,11 ).

Z výše uvedeného by mělo být zřejmé, že je chybou směšovat Království Krista na zemi, které bude ODMĚNOU za SKUTKY věřících, s věčnou spásou, která je DAREM z milosti bez skutků. Tím je setřen rozdíl mezi vírou a skutky, mezi milostí a zákonem. Skutky jsou užitečné JEN pro naši ODMĚNU, jen pro vstup do Království, nikoli pro naši spásu. Pro tu je důležitý pouze Kristův skutek na kříži a naše víra, kterou nám Bůh dal skrze své Slovo. Na své věčné spáse spolupracovat nemůžeme. Vzhledem k odměně a ke vstupu do Království jsme ale Božími spolupracovníky, pomocníky ( 1Kor 3,9 ). Můžeme spolupracovat pouze na své spáse v Království ( Fil 2,12 ), dosáhnout věčného života v budoucím věku Království ( Mk 10,30 // 1Tim 6,12 ) a zachovat zápis svého jména v knize života v Království ( Zj 3,5 ), což se týká plnosti našich skutků před Bohem ( Zj 3,2 ). Věčnou spásu ztratit v důsledku svých skutků nemůžeme, Království skrze skutky ztratit můžeme a ještě můžeme být v jeho období přísně potrestáni skrze oheň ( 1Kor 3,11-17 ). Pán věřícím odplatí podle jejich skutků ( 2Tim 4,14 ) při svém příchodu ( Mt 16,27-28 ) v DEN PÁNĚ.

Proto se máme snažit získat Krista, hlouběji, získat Království a získat odměnu a vítězství. Proč? Z nějakých sobeckých důvodů? Pro sebe? Nikoli, ale zejména k radosti našeho Pána.


Podobná témata

Kázání

"NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 52 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 19:22:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pro lepší porozumění termínu KRÁLOVSTVÍ, je třeba vědět, že Království Boží má několik různých aspektů, které je třeba vždy pečlivě rozlišovat při četbě NZ:

1) Duchovní aspekt Království, u kterého jde o neviditelné Království - ( např. Jan 3,3.5 // Mt 3,2 // Mt 16,19 // Mt 23,13 // Lk 17,21 // Ř 14,17 // 1Kor 4,20 // 1Kor 15,50 // Kol 4,11 // Jan 18,36 // Kol 1,13 // Žd 12,28 // Zj 1,9.

Tento aspekt Království se získává zdarma milostí skrze víru ( bez skutků ) a souvisí s věčnou spásou.


2) Fyzický aspekt Království, které bude viditelnou, hmatatelnou vládou Boží a Kristovou na zemi, kdy Kristus spolu se svatými převezme vládu nad celou stávající zemí a zasedne na zaslíbený trůn Davidův v Jeruzalémě, který bude hlavním městem světa. Toto Království spravedlnosti a pokoje bude odměnou Kristu a jeho věrným - ( např. Lk 1,31-33 // 2Sam 7,18-29 // 2Par 6,14-16 // Mt 6,10 // Mt 8,12 // Mt 13,43 // Mt 20,21 // Mt 26,29 // Lk 19,12 // Lk 22,29 // Lk 22,30 // Sk 1,6 // 2Tim 4,1 // 4,18 // 2Pt 1,11 // Mt 19,24 // Mk 9,47 // Mk 10,23 // Lk 6,20 // 7,28 // Lk 9,62 // Lk 13,29 // Lk 14,15 // Lk 19,11 // Lk 22,16.18 // Sk 14,22 // 1Kor 6,9 // 2Tes 1,5 // Mt 5,3 // 5,19 // 5,20 // Mt 7,21 // 8,11 // Mt 19,12 // 19,23 // 2Tim 4,18.

Získání tohoto aspektu Království vyžaduje velké oběti, sebezapírání, úsilí a mnoho utrpení, je odměnou za skutky, za naplnění Boží vůle.



3) Věčný aspekt Království - které je všeobecně Královstvím Božím ve věku věčnosti na Nové zemi a v Novém nebi ( např. Zj 11,15 // 1Kor 15,24. Tento aspekt Království je obvykle propojen s fyzickým aspektem, neboť viditelné Království Boží má svoji pozemskou část ( 1000 let - Zj 20,4 ) a nebeskou část ve věčnosti. Tisíciletým pozemským Královstvím se začíná Kristova vláda, která bude trvat navěky a až do věčnosti.


4) Smíšený aspekt Království - některé verše v sobě obsahují několik aspektů Království najednou ( např. Zj 11,15 - duchovní, fyzický i věčný aspekt // 1Kor 15,24 - fyzický i věčný aspekt // Mt 13,19 - fyzický i duchovní aspekt // Mt 11,12 - fyzický i duchovní aspekt // Mk 10,14 - fyzický i duchovní aspekt.


5) Všeobecný aspekt - který v pojmu Boží Království zahrnuje všechny ostatní aspekty Království jako celek a jež je všeobecným pojmem bez bližšího rozlišení. Tento aspekt zabírá prostor od minulé věčnosti do budoucí věčnosti - tedy od věčnosti do věčnosti.









ŘKC, ani charismatici neznají 1000 Království (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 22:16:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Je zajímavé, že ani ŘKC, ani letniční a charismatici neznají učení o 1000 Království Krista na zemi a s tím související odměnu a trestem, které jdou mimo věčnou spásu a věčné zatracení.

Tyto skupiny znají jen věčnou spásu na jedné straně a věčné zatracení na druhé straně. Mezičlánek ve formě fyzického tisíciletého Království Krista na zemi, které bude ODMĚNOU nebo ODPLATOU za SKUTKY věřících, jaksi neznají. Znají jen duchovní aspekt Království a tisíciletí zduchovnili.

Vzhledem k tomu, že z učení vypustili ODMĚNU ( ODPLATU ), je výsledkem popření Evangelia milosti a oni vlastně v konečném důsledku káží věčnou spásu ze skutků, za zásluhy. A to jak katolíci, tak letniční a charismatici, ti však skrytěji. Všechny tyto tři skupiny neznají místo SKUTKŮ v životě věřících. Spásonosná víra a skutky jim splývají v jedno. Tím je spása podle nich ze zákona. Tajemství Království jim ( jejich učitelům ) evidentně nebylo dáno znát (Mk 4,9-12 ).

Bez mezičlánku Království, na jehož počátku budou zhodnoceny skutky věřících, nelze pravdivě porozumět celému Novému Zákonu.




]


Také evangelické denominace (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 05. leden 2008 @ 13:31:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


K ŘKC, charismatikům ještě patří také evangelické denominace, které odmítají chiliasmus ( 1000 království Krista na zemi ) jako herezi. Paradoxně měly být evangelické denominace nositeli učení ospravedlnění pouhou vírou. V praxi to však vypadá, že mají jméno, že jsou živy, jsou však mrtvé ( viz Sardy ve Zj 3 ). Judaismus sem pronikl také  s velkou vervou.


]


Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 19:41:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Další podmínky vstupu do tisíciletého Království:

- Lk 9,62: Kdo se ohlíží zpět za svým pluhem, není způsobilý pro Království nebes

- Mt 18,1: Být pokorní jako děti

- Mk 4,11: Bude dáno těm, kteří jsou při Ježíšovi se dvanácti - tedy věrným učedníkům

- Mk 9,47: Raději si utnout ruku, nohu či vyloupnout si oko, než hřešit ( není myšleno fyzické zmrzačení !!! - hřešit se dá i s jednou nohou, rukou, okem. Ale jde odstranění ( mrtvení ) našich pozemských údů - smilstva, nečistoty, chlipnosti, žádost zlou, lakomství... Kol 3,5-6 ). Jde o vnitřní a nikoli o vnější zásah. Tělesné údy budou pro tyto věci MRTVÉ, jakoby UŤATÉ ( Ř 12,1 // Ř 6,12-13 ) a budou vydané Pánu k činění spravedlnosti.

- Lk 14,15-20: nemůžeme dát přednost nové vsi, novému spřežení ( majetku ) ani své manželce před Pánem. Ani otci, ani matce, dětem, sourozencům, ani sobě, své duši ( v.26 ).

- Sk 14,22: Vchází se tam skrze mnohá soužení

- 2Tim 2,12: Je nutno s Pánem trpět, abychom s Ním kralovali.

- Mt 13,43: Spravedlnost ve způsobu života

- Mt 20,20-23: Je nutné pít Pánův kalich ( Boží vůle ) a křtít se jeho křtem ( utrpení a kříž ).

- 2Tes 1,5: Musíme být HODNI Království nebes skrze utrpení






Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 02. leden 2008 @ 20:10:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Super. Takže křesťanství uspokojuje nejen touhu přežít svou smrt, která se neodvratně blíží, touhu po bohatství (Zj.21,18-21), které teď nemám a teď i touhu po moci, kterou zde na zemi nemohu naplnit. A všechny tyto touhy skryji za lásku k Pánu.



Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 14:54:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nematemne,

ano, víra v Krista anuluje jak negativní účinky fyzické smrti člověka ( Žd 2,14-15 ), která musí být pro nevěřícího bezbožníka jakousi hrozivou perspektivou odchodu někam do neznáma, tak také anuluje druhou smrt, která je mnohem horší, než fyzická smrt.

Smrt se sice každému z nás neodvratně blíží, ale pro nás věřící je to jen odchod DOMŮ, ke Kristu a bytí s Kristem. Je to spíše radost, než něco, čeho by se bylo nutno obávat.

Zj 21,18-21 nehovoří o soukromém majetku žádného z věřících. Hovoří o Božím majetku. Bůh je skutečným vlastníkem všech diamantů, zlata, stříbra a perel ve vesmíru.

Bůh určil, že věrní služebníci Kristovi budou odměněni vládním postavením v Království. To je zcela normální a běžný způsob, jak starověcí panovníci odměňovali své věrné. V tomto případě to však budou ti nejspravedlivější lidé, kteří také zprostředkují Kristovu spravedlivou vládu národům. A nikoli z touhy po moci. To ostatně předtím jasně dokáží svým sebezapřením a utrpením kříže. To nebudou dnešní Bushové, Klausové, Topolánkové nebo Paroubkové.


]


Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 18:30:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci lézt do svědomí křesťanu, ptát se po příčinách jejích skutku, ale tvé učení vede k tomu, aby tví sourozenci konali skutky milosrdenství proto aby získali Království a moc v něm. Tady se ptám, jakou mají hodnotu jejích skutky, byly vykonány z podstaty člověka jenž je konal proto, že to cítil jako správné, anebo to byl prachobyčejný obchod? Něco za něco. Ano, proč ne, ale nechť jsou tito lide upřimní a veřejně deklaruji, že jejích skutky milosrdenství jsou konány pro odměnu, ne pro dobro samo.

Co bylo dřív, fyzická smrt, anebo víra v posmrtný život? Nepramení tato víra z vnitřního dilematu mezi pudem sebezáchovy na jedné straně a vědomím smrti na straně druhé? I když tato víra toto dilema maže, neznamená to že posmrtný život je skutečnosti.

K majetku. Nemohu si pomoci, ale takové sliby typu hradby z čistého zlata, základy hradeb z drahých kamenu, brány z perel, mi připomíná "teď se nevzpírej, nežadoň po bohatství, smiř se se svým stavem, protože čím hůř na tom budeš, tím větší odměna v nebi". Dobrý systém k ovládaní lidi. Neříkám, že honba po bohatství je v pořádku, člověk nikdy nebude spokojen s tím co má, na to už přišel Buddha, ale na druhou stranu, nechat se odírat, využívat druhým, to tedy ne. Otrok ať zůstane otrokem, bity ať se nechá bit, čím větší bolest, tím větší odměna v nebi.


]


Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 18:57:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne,

tohle plácání nesmyslů sis mohl ušetřit. Zjevně vůbec nevíš, co píšeš. Ničemnější, zbytečnější a marnější řeč jsem od tebe ještě nečetl.

willy


]


Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 19:18:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsem ničemný, zbytečný a marný člověk, když ze mne tyto věci vyšly. Několikrat jsem si to znovu přečetl, ale nějak si neuvědomuji co na mém komentu je tak nesmyslné. Možna, že jsem zaslepeny, nevím co píšu a ty to vidíš. Rád se nechám poučit, pokud máš zájem pomoc mi otevřít mé oči.


]


Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 20:54:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokud se nenarodíš znovu (neznovuzrodíš) z vody a Ducha, neuvidíš nic, protože nemůžeš. Pomáhali ti tu k tomu i jiní, ale odmítáš nebo nechceš, protože se ve skutečnosti (zatím?) nechceš poučit. Vzdělaný bohatý farizeus Nikodém, který jako první slyšel z úst Pána Ježiše ta úžasná slova zaznamenaná v Janově evangeliu ve třetí kapitole - zejména 16. verš - si vzal Pánova slova k srdci a podle biblické zvěsti uvěřil a stal se Pánovým učedníkem. Nech ta slova (z 3. kap. ev. Jana) k sobě mluvit a vejít do svého srdce a ona vykonají to, co říkají a Pán, dovolíš-li Mu to, otevře tvé oči, abys viděl, co teď vidět nemůžeš. Amen.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 06. leden 2008 @ 07:18:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že se nechci poučit lze obratit i proti tobě. U tebe ten kdo nepřijímá křesťanské učení se nechce poučit a ten kdo si mysli že pravdu jíž zná se poučit také nechce. Vždyť on jíž zná pravdu, co ho bude poučovát neznovuzrozený člověk. KLidně změním svůj názor. Já nežiji v ideologii jako ty. Ty si ji musíš chránit, já ne. Jsem otevřeny pro změnu. Co to znamena "Nech ta slova (z 3. kap. ev. Jana) k sobě mluvit a vejít do svého srdce a ona vykonají to, co říkají a Pán, dovolíš-li Mu to, otevře tvé oči, abys viděl, co teď vidět nemůžeš." ? Jak mu mám to dovolit? Ty myslíš,že jsem nevolal k Bohu? Nečekal na Jeho odpověď?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. leden 2008 @ 13:09:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Nematemne,

kdyby byla pravda, cos napsal, pak přijal Krista a s Ním jeho učení, neboť není možné přijmout Kristovo učení bez přijetí Krista, byl bys znovuzrozený, prohlédl bys a zjistil kromě jiného, že nežiju v ideologii, nýbrž v Kristu, vírou v Něho, v Jeho Slovo, v Boží zaslíbení. Ty nežiješ vůbec, protože jsi mrtvý ve svých vinách a hříších, ale Bůh to může změnit. Já chráním svůj vztah s trojjediným Bohem, který přebývá v mém duchu jako všezahrnující oživující Duch a díky tomu mě chrání Ten, v Jehož ruce jsem a nikdo mě z ní nemůže vyrvat.

Kdybys byl skutečně ochotný změnit svůj názor a otevřený pro změnu, změnil bys své smýšlení, uvěřil evangeliu a dal se pořtít ve (do) jména Otce, Syna a Ducha svatého. To, jak se tu projevuješ však svědčí o opaku. Nevím, co jsi kdy dělal nebo nedělal v minulosti. V současnosti ale ty sám Bohu bráníš svými postoji zejména k Božímu Slovu, aby udělal, co chce, tj. přivést tě k poznání pravdy, která je v Kristu ježíši, ba je jí Kristus sám.

Vzdej to, Nematemne. Pán je mocnější než ty. Vzdej se Pánu Ježíši jako jeho zajatec, jehož chce vést ve svém triumfálním průvodu na oslavu Jeho vítězství. Přijmi Ho jako Pána a Spasitele a poznáš, jak ničemné a marné byly tvé názory, myšlenky a jak úžasný je Pán Ježíš Kristus jako skutečnost všech věcí, obraz neviditelného Boha a vyjádření Boha Otce, prvotina všeho stvoření atd. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 06. leden 2008 @ 18:25:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to znamena příjmout Krista a s ním celé Jeho učení? To mám všechny pochybnosti o Bibli, o poselstvi evangelia hodit za hlavu a slepě toto příjmout? Zaslepit si rozum a věřit něčemu co mi rozum nebere? Tohle mi může nabizet posel jakehokoliv  duchovního učení. Proč příjmout zrovná tvé? Křesťane stále přesvědčují lidi o pravosti Bible, o vyplněných proroctvích, ale to jsou jen slova, kde je Boží moc, kde je Jeho přiznání ke slovu Bible "Ano to je mé slovo, zde je zjevená má vůle". Evangeliste typu B. Hinna jsou pro mne komedianti. Jestli mám věřít, že Bible je slovem Boha, tak ať se k tomuto slovu Bůh ve mně přizná. Toto se zatím nestalo. Jsou to jen slova bez Boží moci.

Kde jsou ty skutky o kterých je psáno v J5,36  J10,25  J10,37n. A navic, já nemohu přijit k Ježíši, protože mi to není dáno od Boha otce (J6,65). Až se Bůh rozhodné příznat ve mně k slovu Bible, k Ježíši, budeme bratři. Do te doby musím zůstat mrtvý ve svých vinách a hříších a mít "ničemné a marné názory a myšlenky".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 06. leden 2008 @ 19:01:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)



///Evangeliste typu B. Hinna jsou pro mne komedianti.///


Pro mě taky. A co hůře. Jsou to falešní proroci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. leden 2008 @ 19:30:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to znamena příjmout Krista a s ním celé Jeho učení? Znamená to přijmout Krista jako osobního Spasitele a Pána a Jeho učení, zaznamenané v Písmu Svatém Nového Zákona.

To mám všechny pochybnosti o Bibli, o poselstvi evangelia hodit za hlavu a slepě toto příjmout? Přesně tak, avšak nikoli slepě, nýbrž prozíravě, protože ty pochybnosti pocházejí od toho Zlého, který ti oslepil mysl, aby ti nevzešlo v srdci světlo evangelia. Jinak řečeno, slepý jsi teď, a Bůh a já chceme, abys prohédl.

Zaslepit si rozum a věřit něčemu co mi rozum nebere? Bible říká, že rozumíme vírou nikoli rozumem. A jak bylo řečeno, rozum máš zaslepený teď! Mě můj přirozený rozum taky spoustu věcí nebere, ale Božím věcem rozumím tím, že Bohu (jim) prostě věřím.

Tohle mi může nabizet posel jakehokoliv duchovního učení. Proč příjmout zrovná tvé? Já nejsem posel učení, já jsem posel Krista a to učení není mé, ale Jeho.

Křesťane stále přesvědčují lidi o pravosti Bible, o vyplněných proroctvích, ale to jsou jen slova, kde je Boží moc, kde je Jeho přiznání ke slovu Bible "Ano to je mé slovo, zde je zjevená má vůle". Já tě o ničem nepřesvědčuji, ale sloužím ti k přijetí Krista a s Ním všeho, čím je a co pro nás (i tebe) vykonal, Kristem jako životem. Jeho slova jsou Duch a život a je v nich i Boží moc ke spasení každému, kdo věří, tj. pro toho, kdo je slyší a (vírou) přijme.

Evangeliste typu B. Hinna jsou pro mne komedianti. Pro mě taky a možná ještě něco horšího.

Jestli mám věřít, že Bible je slovem Boha, tak ať se k tomuto slovu Bůh ve mně přizná. Toto se zatím nestalo. Jsou to jen slova bez Boží moci. To je tvůj subjektivní dojem (pocit), který neodpovídá objektivní skutečnosti, jíž subjektivně prožívají miliony křesťanů na celém světě. Problém je, že prožitky Krista nejsou přenositelné na jiné lidi. Křesťan může a má vydávat svědectví o Kristu tím, že žije jeho životem, mluví Jeho Slova, koná Jeho skutky, stejně jako Pán Ježíš za svého života na zemi mluvil Slova Otcova, která slyšel Otce říkat, a konal Otcovy skutky, které Ho viděl činit. Nejsi v postavení, kdy bys mohl klást Bohu podmínky. Jsi v postavení hříšníka, který potřebuje zachránit ze smrti, tj. "života" v temnotě, marnosti a být vysvobozen do slavné svobody Božích dětí (synů). Na druhou stranu Bůh je vůči tobě v postavení, kdy je to On, kdo rozhoduje a určuje, KDY, CO A JAK bude dělat (se stane) ve tvém životě v Jeho svrchovanosti, lásce i spravedlnosti. Boží svrchovanost vyplývá z Jeho vládnoucí moci, Boží láska se projevuje Jeho milosrdenstvím a milostí a Boží spravedlnost spočívá v Jeho soudech, které jsou spravedlivé. Svým spravedlivým soudem rozhodl, že zemřeš spolu s Kristem na kříži Golgoty, protože odplatou za hřích je smrt - tu však zástupně za tebe podstoupil Ježíš Kristus - Syn Boží a Syn člověka. Ve své lásce rozhodl, že tě Kristovou smrtí vykoupí z otroctví hříchu a ze smrti (strachu ze smrti). A skrze Kristovu prolitou krev ti odpustí tvé hříchy, pokud Mu je (pžed Ním) vyznáš. Díky tomuto právnímu vykoupení se Kristus stane tvou moudrostí od Boha a také spravedlností, posvěcením a vykoupením. A navíc ti dá v Jeho svrchovanosti a podle Boží vůle v Duchu svatém Krista jako věčný život, zaopatření životem a všechno, co potřebuješ k tomu, abys božským životem mohl žít a vyjadřoval tak nikoli sám sebe, ale Krista, který po znovuzrození začne žít v tobě a pokud Mu vydáš svůj život a své tělo jako živou oběť, bude v tobě nejen žít, ale bude si tě moci i použít podle Boží vůle a k Boží Slávě, což dá tvému životu pravý a skutečný význam a smysl. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 07. leden 2008 @ 19:40:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Jeden příběh: "Odpoledne u mne byl podivný človíček. Prý je posel jakéhosi Velkého Gospoda. Že nevíte kdo je Velký Gospod? Človíček mi to ozřejmil, je to vesmírná bytost, která má zničit tuto planetu, ale jelikož je milosrdný tak nabízí těm kdo v Něj uvěří evakuaci ještě před zničením. Má pár malých podmínek. Človíček mi dál jakousi knížku v které se dovím jak Gospoda uctívat, jak žít svůj život abych se mu líbil a kam posílat peníze na další šíření Jeho poselství. Ptal jsem se človíčka -a jak mám věřit, že toto vše je pravda-. Človíček odpověděl -nemusíš, ale stihne tě krutá smrt, aspoň se podívej na lidi, kterým Gospod změnil život-.
    Poslechl jsem tvou radu Willy a prozíravě jsem jeho nabídku přijal. Problémy nastaly večer, slyšel jsem nějaký hluk za dveřmi, jdu tam a tam shluk lidi. Hádali se a cosi vykřikovali. Pochopil jsem, že to jsou další posli, jeden vykřikoval, že je poslem jakéhosi Buthy, další patřil Maliji, ta prý také pomohla mnohým lidem, jiný že je od Allaga, další od Advaaty. Zabouchl jsem dveře. Ne, nebudu nic měnit, nejvíc mne naštval ten Atelista, prý to vše jsou výmysly."

    Mluvíš jako bych to byl já který otevře dveře k Bohu, jako by to bylo v mých silách, já se zaslepeným rozumem a hříšným srdcem. Já čekám před dveřmi, tyto dveře však musí otevřít Bůh. Jinak by J6,65 byl nesmysl. Je to Bůh kdo se musí přiznat ve mně k svému slovu, do té doby nemůžu žádné slovo vydávat za slovo Boží. Mohl bych z Boha dělat lháře, do úst mu vložit něco co možná nikdy neřekl. Jaka by to byla moc v mém životě, v mé víře kdyby stala jen na svědectví člověka a na mém rozhodnutí zaslepit "prozíravě" svůj rozum.

....Nejsi v postavení, kdy bys mohl klást Bohu podmínky....

Já nekladu Bohu podmínky,  já na Jeho moc čekám, do té doby dokud mi nezjeví svou vůli, bude vše ostatní jen svědectví lidi, jen slova bez Boží moci. Do té doby a věřím i potom budu používat svůj omezeny rozum a budu se dotazovat po pravdě, ne potom kdy mi řekneš, že Ježíš je ta pravda, to jsou jen slova, která sice mnohým pomohla, ale to je jejích poznání podle kterého oni žijí.

Kde jsou ty skutky o kterých je psáno v J5,36  J10,25  J10,37n?
Co znamená to ...prozíravě... a co si mám myslet o J6,65.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. leden 2008 @ 21:50:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nekladu Bohu podmínky,  já na Jeho moc čekám, do té doby dokud mi nezjeví svou vůli, bude vše ostatní jen svědectví lidi, jen slova bez Boží moci. Budu-li parafrázovat tvá slova, mohu napsat: Bože, čekám na tvoji moc a na zjevení tvé vůle. Pokud se nedočkám, máš smůlu. Tvým lidem a jejich svědectví o Tobě nevěřím, protože podle mě mluví (píší) jen slova bez (Tvé) moci a tudíž nevěřím ani Tobě a nepřijímám Tě.

Do té doby a věřím i potom budu používat svůj omezeny rozum a budu se dotazovat po pravdě, ne potom kdy mi řekneš, že Ježíš je ta pravda, to jsou jen slova, která sice mnohým pomohla, ale to je jejích poznání podle kterého oni žijí. Pán Ježíš v ev. podle Jana 14:6 řekl: Já jsem ta Pravda; Cesta i Život ... To nejsou Janova slova nebo moje slova; to nejsou jen tak nějaká něčí slova. Jsou to Slova Syna Božího, Toho, kdo je Pravda (Skutečnost), Cesta (kříže za Beránkem) i Život (božský a věčný)!

Kde jsou ty skutky o kterých je psáno v J5,36  J10,25  J10,37n? No přece předtím a potom. Včechno, co Pán ježíš dělal, byly Otcovy skutky. Vždyť to v těch tebou zmíněných verších jasně říká. A Jan to zaznamenal (Jan 20:30-31).
Co znamená to ...prozíravě... a co si mám myslet o J6,65. Můžeš si směle myslet to, co Pán Ježíš v tomto verši řekl: tj. ... že nikdo nemůže přijít k Němu, pokud mu to není dáno od Otce. Ale už by sis k tomu neměl přidávat: "tak; a mně to právě od Otce dáno není" - protože to nemůžeš vědět! Nejsi Otec. On ví komu to dává, ty ne.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 08. leden 2008 @ 15:55:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde jsou ty skutky o kterých je psáno v J5,36  J10,25  J10,37n? No přece předtím a potom.

Nepochopil jsi mne, takže ještě jednou: "Kde jsou ty skutky o kterých je psáno v J5,36  J10,25  J10,37n nyní?"
--------------------------------
Můžeš si směle myslet to, co Pán Ježíš v tomto verši řekl: tj. ... že nikdo nemůže přijít k Němu, pokud mu to není dáno od Otce. Ale už by sis k tomu neměl přidávat: "tak; a mně to právě od Otce dáno není" - protože to nemůžeš vědět! Nejsi Otec. On ví komu to dává, ty ne.

Ale teď mi to dáno není, kdyby bylo, byl bych již u Ježíše. Možná se to jednou změní, máš pravdu jen On to ví, pokud On ovšem je.
------------------------------------
Budu-li parafrázovat tvá slova, mohu napsat: Bože, čekám na tvoji moc a na zjevení tvé vůle. Pokud se nedočkám, máš smůlu. Tvým lidem a jejich svědectví o Tobě nevěřím, protože podle mě mluví (píší) jen slova bez (Tvé) moci a tudíž nevěřím ani Tobě a nepřijímám Tě.

Budu parafrazovát tato tvá slova, aby lépe vystihovali můj názor.

Bože, čekám na tvoji moc a na zjevení tvé vůle. Pokud se nedočkám, může to mít více důvodu. Lidem a jejich svědectví o Tobě nevěřím, protože podle mě mluví (píší) jen slova bez (Tvé) moci. I proto nevěřím tomu, že mluví o Tobě.
-------------------------------------

Co znamená to ...prozíravě...?



]


Evangelisté ( showmani ) typu Benny Hinn (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 07. leden 2008 @ 11:01:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kromě toho evangelizace probíhá spontánně, tak, že o ní do poslední chvíle ví pouze Bůh a my se o ní dozvíme až téměř těsně předtím, než vyrazíme ( třeba na misijní cestu - při které ovšem nevíme kudy přesně půjdeme ) anebo přímo těsně předtím.

Tak, kromě Pána o ní nikdo neví, ani satan a duchovní mocnosti, které si nemohou připravit účinnou protiofenzívu a soutředit své zatemňující síly.

Pravá evangelizace je nečekaný úder Božího Království pod vedením Ducha, ve správný čas, na správném místě a ovlivňuje přesně ty správné lidi, kteří jsou právě v ten okamžik kolem a pro které je určena.


Evangelizace rozhodně není klasická americká komerční show typu Benny Hinna. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 07. leden 2008 @ 14:16:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj příteli.
Věřím Ti, že upřímně hledáš cestu k Pánu. Zrovna tak chápu tvé pochybnosti, které Tě při hledání provázejí. Věř, že k Ježíši můžeš přijít kdykoliv to potřebuješ (dokonce i jako nevěřící) a s důvěrou Mu můžeš říct co tě trápí, všechny své jak říkáš zbytečné a marné myšlenky, také to čemu nemůžeš uvěřit, jak je pro tebe těžké uvěřit jeho slovu, prostě vše co máš na srdci a nechat na Něm aby ti pomohl. On tě bez pomoci neponechá, jen musíš mít trpělivost a vytrvat. Zázračná, okamžitá obrácení a uvěření jsou poměrně vzácná, zpravidla to postupuje pomalu, po krůčcích a někdy je to někdy i bolestná cesta. Cesta poznání svých vlastních chyb a nedostatků, ale o to víc můžeš doufat v Jeho odpuštění. Pochybnosti o víře nebo Písmu má asi každý. Pokud ti připadají některé věci (místa) nepochopitelné či nepřijatelné, netrap se tím, začni tím co přijmout můžeš, byť by to byla jen jediná věta z celého Písma a nech se vést tím, co tě osloví. Temnými místy se netrap, třeba se k nim jednou vrátíš a porozumíš. Přeji Ti na cestě vytrvalost a trpělivost a také Ti vyprošuji Jeho požehnání. Honza


]


Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 12:16:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nematemne,

zjevně tomu nerozumíš. Znovuzrození věřící v žádném případě nemají před očima své vládní postavení v Království. To je jen vedlejší produkt jejich věrnosti. Není to motiv jejich jednání. Duch Páně v nich by jim něco takového nedovolil, ani kdyby se mezi nimi někdo takový vyskytl. To, co mají před očima, je líbit se Pánu ( 2Kor 5,9 ), být nejlepší ze všech a stanout první na stupínku vítězů ( 1Kor 9,24 ), získat odměnu - korunu spravedlnosti ( 2Tim 4,8 // Zj 3,11 ) a to ne kvůli sobě, své slávě, ale kvůli radosti Pána Ježíše, z lásky k Němu. Je-li totiž někdo naplněn Duchem Páně, má také Jeho mysl, city, vůli a také MOTIVY. Sám, vlastní silou by to pochopitelně nedokázal, pouze Duchem Páně. Ale pozor, věřící, kteří nejsou učedníky Páně, a kteří ho nenásledují cestou kříže, Duchem Páně naplněni nejsou a proto u nich mohou klidně být ( a také jsou ) lecjaké motivy.

Bez Ducha Páně by možná také vyplodili takové výmětky, jaké jsi tady teď předvedl. Svědčí to ale na druhou stranu, že to s tebou není až tak špatné. Už to, že nejsi lhostejný a chceš polemizovat s věřícími v Krista, a že jsi se dříve počítal mezi křestany, ukazuje, že jsi ve skutečnosti hledající člověk. Lhostejnost by byla horší. Vždy je lepší otevřený odpůrce, než lhostejný. Odpůrce nad těmi věcmi alespoň přemýšlí a proto má šanci.

K té smrti. Podívej - jestliže smrt je podle tvrzení ateistů jen koncem života odchodem zpět do nevědomí, pak není co řešit. Všechno je v pohodě. Předtím jsem tu nebyl a bylo mi to jedno, tím, že jsem nebyl, jsem byl v pohodě. Pokud bych smrtí pouze zanikl, opět bych byl v pohodě, bylo by mi jedno, že tu nejsem, prostě bych o sobě nevěděl jako před svým zplozením. Na tom není nic strašného. Je to něco jako věčný spánek. To bych bral.

Jenže ono to tak jednoduché právě není. Duši nelze zabít, naše vědomí přetrvává i po smrti. Posmrtný život existuje - na tom se shodnou dokonce i všechna pohanská satanská náboženství.

Takže náboženství si svůj život po smrti nikterak neulehčily, neboť nevěří, tak jako ateisté, že smrtí vše končí. Tím pádem je tu perspektiva spravedlivého vyrovnání dluhů za našeho života. A kdyby to bylo vyřešeno opět tak, že zlí lidé by byli zničeni, opět bychom se dostali k ateistickému řešení a k úplnému zániku a odchodu do nevědomí. A to by, jak jsem již řekl, NEBYL VŮBEC ŽÁDNÝ TREST. Naopak - pro zlé hříšníky by to byl únik. Víme, že lidé, pokud jsou vystaveni velkému utrpení by raději zvolili smrt, aby se toho zbavili ( viz. Zj 9,5-6 // nebo dnes euthanasie ). Čili jediným logickým řešením je věčný trest - nikoliv zánik. A tak to také Bůh zařídil.

K bohatství - opět: Pro Duchem naplněné věřící bohatství neznamená NIC. Všechny ty drahokamy, diamanty, zlato a perly pouze svědčí o Slávě Boží, o bohatství Božím a také mají konkrétní symbolický význam.








]


Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 04. leden 2008 @ 16:04:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Duch Páně v nich by jim něco takového nedovolil, ani kdyby se mezi nimi někdo takový vyskytl...

To ovšem znamená, že tito lide jíž nejsou sami sebou, jejích rozhodování, motivy jsou určovaný Duchem svatým, dalo by se to nazvat, že jsou posedli, z čehož plyne, že jejích skutky jíž nejsou jejích, ale Ducha svatého. Jaka to pak odměna v Království pro ně, když jejích dílo bylo ve skutečnosti dílem Ducha. Píšeš, že je to odměna za věrnost, jakou roli v tom má posedlý člověk?

....Posmrtný život existuje - na tom se shodnou dokonce i všechna pohanská satanská náboženství.....

Pro posmrtný život nejsou důkazy. Lze jej přijmout jen vírou.

....Víme, že lidé, pokud jsou vystaveni velkému utrpení by raději zvolili smrt....

Ano, ale lide zde hřeší, oni neprožívají věčné utrpení zde na zemi, oni v něj nevěří, nemá tudíž vliv na jejích život. Až jednou věčné utrpení na ně půjde, už bude pozdě jej použít jako motivaci k odvracení hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 17:47:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne,

píšeš:


///To ovšem znamená, že tito lide jíž nejsou sami sebou, jejích rozhodování, motivy jsou určovaný Duchem svatým, dalo by se to nazvat, že jsou posedli, z čehož plyne, že jejích skutky jíž nejsou jejích, ale Ducha svatého. Jaka to pak odměna v Království pro ně, když jejích dílo bylo ve skutečnosti dílem Ducha. Píšeš, že je to odměna za věrnost, jakou roli v tom má posedlý člověk?///

Posedlost duchem je něco, z čeho se nelze vlastní silou dostat. Proto se mluví o posedlosti démony. V případě Ducha svatého však jde o NAPLNĚNÍ Duchem, protože ten naplněný může rozhodnutím své vůle toto naplnění zmařit, tím že Ducha svatého zarmoutí nebo uhasí apod. To v případě posedlosti není možné. Posedlost trvá dál a dá se zrušit právě jen mocí Ducha svatého.

Odměna pro věrné Kristovy učedníky spočívá právě v tom, že působení Ducha svatého v sobě blokují co nejméně, respektive nechají Ho projevovat se skrze sebe. Ti, co žijí v těle a ne v Duchu, však vlastní vůlí a žádostí brání Duchu, aby je vedl a činil skrze ně Boží dílo. Kdyby byli Kristovi učedníci posedlí Duchem, nemohli by JINAK, než být poslušní. Bůh ale nechce automaty a roboty, ale dobrovolné učedníky.

///Pro posmrtný život nejsou důkazy. Lze jej přijmout jen vírou.///

To není tak docela pravda. Lidé, kteří zažili klinickou smrt mluví jasně o přetrvání duševního života po smrti. Ale jak říkám, pokud by to mělo být tak, jak říkají ateisté, tedy, že by nastal pouze odchod do nevědomí a věčný spánek v bezvědomí, pak by to bylo pro bezbožníky v pohodě. Jenže tento názor zastávají ateisté právě proto, aby si mohli zdůvodnit svůj bezbožný život.


///Ano, ale lide zde hřeší, oni neprožívají věčné utrpení zde na zemi, oni v něj nevěří, nemá tudíž vliv na jejích život. Až jednou věčné utrpení na ně půjde, už bude pozdě jej použít jako motivaci k odvracení hříchu.///


To ano. Ale každý člověk ( i nevěřící ) který trochu přemýšlí, tak nemůže nevidět řád, uspořádání a podivuhodnou organizaci vesmíru, země i člověka, a musí jim být jasné, že to nemohlo všechno povstat náhodou nebo "ze šutru", jak tvrdí Darwinisté. Stačí jen objev DNA, aby bylo jasné, že živí tvorové se nemohou vyvíjet a měnit, jak tvrdí evoluce, neboť má každý z nich svoji specifickou DNA, která vždy plodí stejného jedince.

Bůh sám řekl, že zjevil lidem alespoň minimum o své existenci, skrze viditelné věci pochopitelné rozumem, ze kterých je jasně znatelná jeho věčná moc a Božství, takže jsou BEZ VÝMLUVY. ( Ř 1,19 )

Dalším faktorem je existence lidského svědomí, která poukazuje na někoho Vyššího, kdo toho svědomí do člověka vložil. To svědomí je v základních věcech v souladu s Božím mravním zákonem.

Takže i naprostý ateista má, pokud používá rozum, dostatek zjevení o Bohu, aby byl bez výmluvy. Např. já jsem měl toho zjevení ještě dlouho předtím, než jsem uvěřil v Krista.


P.S. Nematemne, nejsi ty náhodou uživatel "Kojot," který se tu dříve vyskytoval?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kam na to chodíš? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 04. leden 2008 @ 21:14:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....protože ten naplněný může rozhodnutím své vůle toto naplnění zmařit, tím že Ducha svatého zarmoutí nebo uhasí apod. To v případě posedlosti není možné.....

To už je jiná, vyznívá to jinak než tvá věta....Duch Páně v nich by jim něco takového nedovolil....a na tu jsem reagoval. Takže jde v podstatě o to jaké člověk má motivy neblokovat působení Ducha svatého, jestli jsou to motivy čisté, pro lásku k Bohu, anebo motivy pro zaslíbenou odměnu. Myslím, že čím víc se o nějaké odměně mluví, tím větší může vznikat nebezpečí kdy láska k podstatě bude nahrazena obchodem. Ale to je jíž věc svědomí každého člověka.

K svědectvím lidi po klinické smrti jsem skeptický. Je to jen svědectví člověka, nic víc, je to nepřenositelné. Člověk musí být opatrný věřit takovým podivnostem. Vezmi si svědectví o mimozemšťanech, taky je o tom skoro "věda" a přesto si myslím, že na tom není zbla pravdy, anebo lidi co věří v astrologii a tvrdí, že jim to vychází. A to, že svědectví lidi po klinické smrti bývá podobné? Jsme stejné podstaty, máme podobné mozky a tudíž děje, které se při klinické smrti odehrávají budou podobné. Zvláštní je, že akorát v zařící postavě vidí lide zpravidla toho v koho věří.

....tento názor zastávají ateisté právě proto, aby si mohli zdůvodnit svůj bezbožný život.....

Sám za sebe ti mohu říct, že by mi vůbec nevadilo, byl bych i rád kdyby nějaký Bůh byl pokud by mi jasně dál o sobě a o své vůli vědět. Věřím, že by bylo pro mne výborné podle té vůle žít. Jenomže co je mi zde nabízeno? Kniha o které tvrdí křesťane, že je inspirovaná Bohem. To je pro mne málo. Abych mohl říct, že tato Kniha má něco společného s Bohem, čekám, že se k ní Bůh přizná. To se u mne nestalo. Jestli u tebe ano, tvá věc.

....Ale každý člověk ( i nevěřící ) který trochu přemýšlí, tak nemůže nevidět řád, uspořádání a podivuhodnou organizaci vesmíru, země i člověka, a musí jim být jasné, že to nemohlo všechno povstat náhodou....

Můžu ti říct, že o vzniku života přemýšlím dlouho a také jsem nějaké knihy o tom přečetl. Nevím, ale mne evoluční teorie, ta její jednoduchost naplňuje úžasem. Ano, je to teorie, stále se na ní pracuje, jsou zde nevyjasněné otázky a pokud ji jednou někdo vyvrati tak to pro mne nic neznamená. Pro svou nevíru nepotřebují nějaké teorie. I když se život zda úžasný, jsme přece jen omezení lide, tak jako nejsme schopni pochopit plně Boha, tak i vznik života je pro nás něco naprosto úžasného. Není to však důkaz existence Boha. Druhá věc je, že může být stvořitel, ale je to ten popisovány v Bibli, nebo ten v koránu, nebo neosobní bytí? Co my lide můžeme pochopit na Bohu, který stvořil vše kolem nás.

O svědomí si myslím, že je to prodloužený prst společnosti v nás. Nevidím na tom nic nadpřirozeného.

Uživatel "kojot" jsem nikdy nebyl. Zde na Granu jsem byl vždy pod nickem Nematemne, žádným jiným.

Docela rád bych znál to tvé setkáni s Bohem, ale nemusíš odpovidat.




]


Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 05. leden 2008 @ 10:13:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Nematemne,

///Duch Páně v nich by jim něco takového nedovolil...///

To jsem myslel tak, pokud oni tím Duchem svatým budou dobrovolně naplněni a dobrovolně tak zůstanou. Po tu dobu, co budou naplněni Duchem svatým, nemohou mít v sobě žádné špatné motivy, protože Duch svatý zalévá a tím očišťuje jejich mysl, city i vůli. Teprve kdyby se této plnosti Ducha nějak zbavili svým hříchem, kterým by opět dobrovolně Ducha zaplašili, pak by se vrátily všechny jejich obvyklé nečisté myšlenky i motivy.

Kdyby měl věřící špatné motivy při zámeru neblokovat působení Ducha, tedy ještě před naplněním, Duch svatý by ho nenaplnil, neboť k tomu se vyžaduje pokání ( = změna smýšlení ). Duch svatý nikdy nenaplní někoho, kdo je nějak v hříchu.

Smrtí naplno ještě neprošel nikdy nikdo, kdo se vrátil živý. Proto my víme pouze o tom, co je v předpokoji smrti, ale již nevíme, co je za branou smrti. Podle Bible je tam peklo pro bezbožné a ráj pro spravedlivé. Předtím proběhne malý soukromý soud, který rozhodne, kam kdo půjde a tudíž je jasné, že před tímto soudem nemůže mít nikdo obvykle negativní vjemy, protože bez soudu nemůže být odsouzen. Proto jsou v předpokoji smrti většinou pouze pozitivní vjemy. Ale máš pravdu, že toto jsou jen subjektivní zážitky, těch, co tím prošli. Žádný hmatatelný důkaz neexistuje. Zbývá jen víra, nebo víra Bohu a jeho Slovu.

Ano, u mně se potvrzení Bible stalo ihned po prvním otevření Nového zákona, a poté, co mi oči padly na místo  Mt 5,29-30. To bylo slovo přesně do mé situace a zároveň s tím Slovem jsem vnímal současné působení něčeho zvláštního. Dnes vím, že to byl Duch svatý, spoluúčinkující se Slovem Božím.

O mém osobním setkání s Bohem nemluvím na potkání. Rozhodně ne na veřejném fóru. Apoštol Pavel mluvil o něčem takovém až po 14 letech a ještě ne v první osobě ( 2Kor 12,1-4 ). Možná, že ti o tom něco málo napíši do osobní zprávy na Granu.








]


Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Středa, 09. leden 2008 @ 04:50:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K diskuzi mě napadá jen takový dodatek. Píšeš, Gregory:

"Bez Ducha Páně by možná také vyplodili takové výmětky, jaké jsi tady teď předvedl. Svědčí to ale na druhou stranu, že to s tebou není až tak špatné. Už to, že nejsi lhostejný a chceš polemizovat s věřícími v Krista, a že jsi se dříve počítal mezi křestany, ukazuje, že jsi ve skutečnosti hledající člověk."

Také jsi jinde napsal:

"Bůh ale nechce automaty a roboty, ale dobrovolné učedníky."

Co na základě těchto dvou tvrzení nemůžu dost dobře pochopit, je výrok, že to s Nematemne není až tak špatné. Mám si to vyložit tak, že kdyby "uvěřil" i přes své pochybnosti, bude to s ním lepší? Pokud ano, bojím se, že to pak se zmiňovaným dobrovolným přijetím víry nemá nic moc společného, naopak je otázka, jak dlouho by něco takového byla lidská psychika schopná bez nervových a jiných potíží zvládnout. Je to s hledajícím horší než s věřícím? Pokud ano, v čem přesně?

Mě osobně je milejší třeba skeptické hledání, hlavně pokud je upřímné - sám jsi psal, že Bůh nechce roboty. Chápu pochybnost jako T.Halík za sestru víry, která nesmí v dialogu s ní nikdy chybět - víra bez pochybnosti hrozí fanatismem, pochybnost bez víry marností a prázdnotou. Děkujme Bohu za pochybnosti včetně ateismu, jsou silné náboženské zkušenosti, které náš vztah k němu nemálo posunou, nemyslíš?


]


Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 09. leden 2008 @ 12:30:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Jirko,

nejde o to, jestli má Nematemne uvěřit napříč pochybnostem. To snad ani nejde. Víra ve skutečnosti znamená, že před zlomkem se*****y jsem ještě věřící nebyl a nyní jsem v dalším zlomku věřící. Buď tedy někdo věřící je nebo není. Pravá víra - myslím víru v existenci Boha, v existenci Krista a v Jeho smrt za naše hříchy a vzkříšení pro naše ospravedlnění, NEMÁ POCHYBNOSTI. Jestliže má v této věci někdo pochybnosti, pak to není znovuzrozený věřící, neboť ten má v sobě ŽIVOT, který jasně vnímá a proto nemůže mít pochybnost. Život Kristův, který je v nás ve formě Ducha svatého, se nedá zpochybnit:

"Kdož věří v Syna Božího, má svědectví SÁM V SOBĚ." ( 1Jan 5,10 )

"A po tom poznáváme, že zůstává v nás, totiž po Duchu, kteréhož dal nám." ( 1Jan 3,24b )

"Po tom poznáváme, že v Něm přebýváme a On v nás, že z Ducha svého dal nám." ( 1Jan 4,13 )

Proto také ty řeči o pochybnostech mohou vést pouze většinou příslušníci masových křesťanských skupin, jako je ŘKC nebo evangelické denominace, kde je zastoupeno mnoho lidí, tzv. lidových věřících, kteří jsou sice v církvi, ale nejsou znovuzrozeni a proto ani nemají pravou víru, ale mají pouze jakousi pochybující víru. Pravá víra nepochybuje ( Jak 1,6-8 ) - ani nemůže - má v sobě ŽIVÝ DŮKAZ - žijícího Krista. Tak jako těhotná žena má v sobě nový život - žijící nový plod - a také o tom ani v nejmenším nepochybuje - tak je to i s pravou vírou.

Ale Nematemne má vhodné podmínky pro příchod víry, protože NENÍ LHOSTEJNÝ. To bylo to, co jsem chtěl říci. Lepší je odpůrce, který se tím zabývá a přemýšlí nad tím, než úplně lhostejný člověk.





]


Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Středa, 09. leden 2008 @ 13:30:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,
 díky za odpověď, už je mi Tvůj pohled jasnější. Opět některé moje reakce:

Píšeš: "<i>Víra ve skutečnosti znamená, že <b>před zlomkem se*****y jsem ještě věřící nebyl</b> a nyní jsem <b>v dalším zlomku věřící</b>.</i>"

Tuto zkušenost nemám, nemůžu posoudit. Zajímá mě ale: co můžu já, Nematemne nebo kdokoliv jiný pro ni udělat? Chápu to tak, že víra (o jaké píšeš Ty) musí přijít sama, resp. musí ji dát Bůh - níže psal o "příchodu" víry. Potom má ale Bůh určitě dobrý důvod, proč s jejím darem pro nás hledající čeká (jsme-li upřímně hledající, samozřejmě), a měli bychom si svých pochybností vážit také jako jeho daru či sdělení - v tom vidím kontrast mezí mým a Tvým přístupem. Hodně už ale spekuluju, zajímá mě Tvá reakce.

Celkově mám nakonec po přečtení Tvého příspěvku dojem, že už vlastně ani nemluvíš o víře v těch smyslech, pod jakými se běžně chápou - můžu mít např. víru, že hodiny na zdi ukazují správný čas, protože je za nimi strojek, který funguje, nebo že příklad, který se dnes večer nenaučím, zítra na písemce nebude - v obou těchto případech bychom se předpokládám na zdravé úloze pochybností shodli. Ty ale píšeš už o něčem jiném - můžeme tomu snad říkat spíš ono zmiňované "znovuzrození"...

?


]


Re: Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 09. leden 2008 @ 14:15:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Jirko,

ano. Přesně tak. Neznovuzrozený člověk, který si myslí, že Bůh existuje, má víru toho prvního typu ( že hodiny na zdi ukazují správný čas ). Znovuzrozený člověk má v sobě Ducha svatého a tím pádem není již jeho víra jen objektivní, ale obsahuje i subjektivní zkušenost, jako potvrzení objektivní pravdy.

Jinak, já nemám nic, proti těm lidem, kteří hledají víru, ale stále ji ještě NEMAJÍ. Nemají, protože nedostali. A ti, kteří ji dostali mohou jen děkovat Bohu za tu nekonečnou milost, že patří mezi to 0,1-0,5% lidí, kteří ji takto nezaslouženě mohou mít. Člověk si prostě nemůže nic vzít z nebe, pokud mu to není dáno ( Jan 3,27 ). Je to jen milost a dar.

Proto se Bohu může líbit i katolík nebo evangelík, který není znovuzrozen, ale který jen ( třeba s pochybnostmi ) věří, že Bůh je a že dává odplatu těm, kteří Ho hledají ( Žd 11,6 ). Pokud takovýto náboženský člověk nežije nemorálně nebo nešíří kardinální bludy, prokazuje milosrdenství a lásku Božím tvorům, pak je na tom stejně jako Kornelius nebo Lydia před znovuzrozením ( Sk 10,1-3 // Sk 16,14 ). Oba se líbili Bohu. Sám apoštol Petr v této souvislosti řekl, že "Bohu je příjemný v každém národu, ten, kdo se Ho bojí a činí spravedlnost." ( Sk 10,35 ).

A ve Zj 14,6-7, když bude anděl letící na nebi kázat věčné evangelium, bude se po nevěřících lidech na zemi požadovat pouze, "aby se báli Boha ( Boží bázní ), vzdali Mu chválu a klaněli se Mu." Není tam ani slůvko o znovuzrozen či o přijetí Krista. Budou to lidé typu Kornelia před jeho uvěřením v Krista a znovuzrozením.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Středa, 09. leden 2008 @ 15:11:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsem, Gregory, rád, že si rozumíme. Děkuji za vyčerpávající vysvětlení.

Mám ale ještě jednu reakci:

Píšeš: "Jinak, já nemám nic, proti těm lidem, kteří hledají víru"

Co ale Ti, kteří nehledaji? Doposud jsem viděl nehledající jako dvě skupiny: jedny, kteří se jednoduše nemůžou s Biblí a existencí Boha racionálně ztotožnit, ti mohou třeba i žít dle desatera a křesťanských zásad(aniž si to t5eba uvědomují), a pak druhé, pro které opět použiji Halíkův příměř (původem z Dostojevského Bratrů Karamazových) - totiž ty se "smerďakovskou pochybností, ...  která má krýt jeho mrzké jednání ... a která vychází z pyšného postoje lidského rozumu a cynicky se do všeho strefuje".
Pravděpodobně asi oba máme něco proti té druhé skupině, ale co ta první? Můžu se zeptat jak se díváš na takové lidi? Nebo to všechno vidíš ještě úplně jinak?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Středa, 09. leden 2008 @ 16:01:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nevim presne (vlastne vubec) co tim zde citovanym textem myslel dostojevsky, halik a dokonce ani ty (nejak mi ten citat nedava moc smysl, jen matne tusim) ... ale tak, a mozna prave proto, bych si dovolil dotaz rosirit:
a co ti kteri viru hledaji nebo jim jiz byla dana a stale se obraci k a spolehaji na "pysny lidsky rozum a cynicky se do vseho strefuji"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Středa, 09. leden 2008 @ 16:35:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj whynote,
 Dostojevskij je autorem jen literární postavy Smerďakovského z Bratří Karamazových, Tomáš Halík té jeho charakteristiky, kterou jsem, jak píšeš, když se teď zpětně dívám, docela necitlivě ohlodal. Přidávám originální část textu:

"Jsem přesvědčen, že existuje druh pochybnosti, který je, chceme-li použít to slovo, hříchem. Ne každá pochybnost je sestrou víry. V jedné z jmenovaných knížek jsem to zkusmo nazval „smerďakovská“ pochybnost. Dovolávám se postavy z Dostojevského „Bratří Karamazových“, člověka, který odkouká z filosofického diskursu nevlastního bratra Ivana určitá hesla, která mají krýt jeho mrzké jednání. Smerďakov říká o evangeliích: „O nepravdě je to napsáno.“ Tento typ pochybnosti může být hříchem. Podobně pochybnost, která vychází z pyšného postoje lidského rozumu a cynicky se do všeho strefuje - to také není pochybnost, kterou bych nazval sestrou víry. Ani ne „dvojakost“, typická pro lidi, kteří se neumějí rozhodnout a - biblicky řečeno - kulhají na obě strany. Pokud by toto měla být pochybnost, jde samozřejmě o defekt víry."

 --zdroj: http://www.sds.cz/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2006013001


Jinak ke Tvému výroku: "a co ti kteri viru hledaji nebo jim jiz byla dana a stale se obraci k a spolehaji na "pysny lidsky rozum a cynicky se do vseho strefuji"?"

Dobrý postřeh - předpokládám ale, že málokdo by k tomu postoji neměl žádné výhrady - pletu se?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Středa, 09. leden 2008 @ 17:25:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co se tyce vyhrad, tak to se asi nepletes.
otazkou je jestli se nam, kazdemu z nas, takova vec obcas neprihodi. jestli nejsme pysni na svuj lidsky rozum a do neceho / nekoho (snad ne vseho) se cynicky nestrefujeme.
dalsi otazkou je, kdyz uz slapneme vedle a neco takoveho se nam prihodi, tak jestli unisonni (az na toho malokoho) vyhrady jsou tim pravym orechovym co nam pomuze

... asi moc filozofuju ... :) ... du si radsi dat kafe


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Čtvrtek, 10. leden 2008 @ 12:08:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak me se to urcite obcas prihodi, dokonce je otazka, jestli je adekvatni i to sluvko "obcas":)
Vyhrady asi nebudou tim pravym orechovym, pokud s tim neco v praxi neudelame, ale asi jsou prvnim krokem, imho.

Ja si jdu dat obed:)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch Páně očišťuje mysl i motivy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 09. leden 2008 @ 19:26:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Jirko,

ať někdo víru hledá nebo nehledá, ať ji dostal nebo nedostal, Bůh bude soudit lidi podle jejich SKUTKŮ. Věřící Boží děti již nikdy nepřijdou na soud ( Jan 5,24 ), kde by se rozhodovalo o jejich věčném zatracení nebo o jejich věčné spáse. Pro ně toto bylo vyřešeno již před cca 2000 lety na Kristově kříži.

Věřící přijdou na soud u soudné stolice Kristovy, kdy Pán podle jejich skutků rozhodne, zda vstoupí do jeho Království a budou tam s Ním 1000 let vládnout, nebo zda tam nevstoupí a budou přísně potrestáni dočasným trestem ( kriminálem ) za své eventuální zločiny.

Pokud jde o neznovuzrozené věřící v Boha či nevěřící, ti budou také souzeni podle svých skutků. Nezávisle na tom, zda to budou formální křesťané nebo buddhisté, hinduisté, mohamedáni, indiáni či jiní. Pokud tito nevěřící lidé byli milosrdní k druhým, pak toto milosrdenství zvítězí nad soudem a tito lidé ještě přijdou ke spasení a vytvoří národy, kterým bude Kristus se svými svatými spravedlivě vládnout. Jejich milosrdenství svědčí o tom, že jsou přece jen k něčemu a nejsou zcela neužiteční. Byla by jich škoda.
Přesto všechno - i tato skupina si tak, jako křesťané ( ti však později až v době tisíciletí ) musí odtrpět své nevyznané a neopuštěné hříchy, kterých nelitovali v pekle ihned po smrti. Jde však jen o dočasný trest neboť i samotné peklo skončí nakonec v ohnivém jezeře ( Zj 20,14 ).

Avšak lidé, kteří jsou nemilosrdní a mají tvrdé, kamenné srdce, a kteří jsou podobní svému otci - ďáblu, ti spolu s ďáblem a jeho anděly skončí navěky v ohnivém jezeře, jako synové Zlostníka ( Mt 13,38-42 ). Navíc jsou tito lidé také znovuzrozeni - ale ne z Božího Ducha, ale ze satanova ducha, proto jsou také nazváni jeho syny. Na první pohled to však nemusí být hned tak zřejmé. Proto se mnoho z těchto lidí dostalo dokonce na přední místa v bludných křesťanských denominacích, kde působí jako přední učitelé a proroci. Formulují bludná učení, rozšiřují je a vážou tak na sebe milióny ( desítky miliónů ) skutečných znovuzrozených Božích dětí, které jsou nezasvěcené a neučené v Písmech a také milióny falešných křesťanů. Tito lidé se nehodí k ničemu, nejsou ničím užiteční a proto jich není žádná škoda. Je to odpad, tak jako satan a jeho andělé. Jsou jen jako kus kamene.

Na světě jsou tedy tři skupiny lidí:

1) Synové Boží

2) synové ďáblovi

3) národy, které přijdou ke spasení ( resp. někteří z národů - a bude jim mnoho )

My však přesně nemůžeme vědět, kdo do které skupiny patří ( to ví Bůh ) a proto kážeme a nabízíme evangelium VŠEM lidem, protože nevíme ( všeobecně vzato ), kdo je pšenice a kdo je koukol.


Pro skalní protestanty dodávám, že samozřejmě platí, že spravedlnost člověka je jako špinavé hadry, a žádný člověk není schopen vystavit svoji vlastní spravedlnost před Bohem. Také Bůh říká, že VŠICHNI lidé mají kamenné srdce. A jediný spravedlivý je Bůh a Kristus. Toto vše však platí všeobecně, z pohledu objektivního.

Ze subjektivního pohledu však zároveň platí, že mohou být i nevěřící lidé, kteří jednají spravedlivě, ctnostně, mravně a čestně ( mnohdy si někteří z nich vedou lépe než někteří křesťané, kteří nechodí naplněni Duchem svatým ). Proto někteří z těchto nevěřících potupí na soudu i některé křesťany a předejdou je do Království Krista na zemi ( Ř 2,27 // Mt 21,31 ). A také z tohoto pohledu platí, že ne všichni nevěřící mají kamenné srdce. Subjektivně mají kamenné srdce jen synové Zlostníka.


]


Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 02. leden 2008 @ 20:29:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Hezký pokus, Gregory,

ale obávám se, že mnoho vyvolených na Grano nechodí a těch několik málo, kteří tu jsou, vědí, oč se jedná a žijí tak, aby jim do Království vstup bohatě vybaven byl. Ti ostatní nejsou ochotni zaplatit cenu; stačí jim, že budou spaseni a o odměnu jim nejde. Pravda je, že v křesťanstvu se o Království a skutcích, do něho vedoucích a především o potřebě aktivního činění Boží vůle, neučí. Ona totiž Boží vůle je většinou v přímém rozporu s tím, co chtějí vůdcové denominací a tzv. křesťanských církví (jakoby mohly existovat nějaké nekřesťanské). A Kristovo učení je v rozporu s tím, co učí. Oni s těmi, kteří se jimi nechávají svést, budou tvořit většinu těch, kteří přijdou, říkajíc: Pane, Pane, copak jsme ve tvém jému ... 

Kéž aspoň někdo z těch, kdo budou číst tento článek, zatouží po odměně, o níž šlo Pavlovi, a budou ochotni zaplatit cenu a chodit v oněch dobrých skutcích, které Bůh předem připravil, aby v nich chodili, neboť k tomu byli stvořeni v Kristu Ježíši. Amen.

willy



Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 22:48:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Amen, milý Willy, mluvíš mi z duše.

Ale víš, nevím jak ty, ale já jsem také hned zpočátku ani netušil, že jde také o něco jiného než o věčnou spásu. Také jsem byl obětí učení, které tyto věci ( ODMĚNU, TREST, KRÁLOVSTVÍ ) vůbec nezná a mluví jen o spáse nebo zatracení a nic mezi tím.

Proto to píši, a modlím se, aby alespoň někdo nyní nebo v budoucnu dohlédl k Pravdě Božího Slova a začal zkoumat Bibli ( zejména NZ ) bez prizmatu tradičních bludných nebo neúplných učení.


]


Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 22:55:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Tato neúplná učení totiž na jedné straně demotivují hypotetickou možností ztráty spásy a na druhé straně vůbec nemotivují ke svatému životu a k získání odměny. Jsou prostě k ničemu.

Naproti tomu biblické učení je skvěle a spravedlivě propracováno a perfektně do sebe navzájem zapadá. Až z toho člověk často žasne.


]


Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 14:08:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Fuj, Gregorie, království nyní? To zavání hnutím víry, že tys to zapoměl konzultovat s Pastýřem? A co ty, Pastýři, necháš to jen tak?



Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 14:25:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zdar Cizinče,

to je omyl. Naopak, to není "Království NYNÍ." Království nyní jako blud popisuje Pán Ježíš zde:"A že se oni domnívali, že by se IHNED mělo zjeviti Království Boží." ( Lk 19,11 ).

To tvrdí ti, kteří učí, že Království Boží nepřijde až za dlouhý čas ( Lk 19,12 ) a že nebude trvat tisíc let na zemi, ale že je již zde od Letnic, že už od nanebevstoupení Kristus vládne nad celým světem, a že satan je už nyní spoután, a že úkolem věřících je nyní získat celý svět pro Krista kázáním Evangelia. To je učení "Království nyní." Je to zduchovnění tisíciletého Království a pokus o jeho vymazání z "mapy." Je to zároveň svatokrádež, protože Kristus je okraden o svůj zaslíbený Davidův trůn, na který usedne právě po svém druhém příchodu v tisíciletém Království na zemi.




]


Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Středa, 09. leden 2008 @ 14:48:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
> Zde vidíme, jak by bylo pošetilé směšovat věčnou spásu se vstupem do Království. Jde o dvě různé věci!!!

Vzladom na to, ze pojem Kralovstva, bol rozpitvany pomerne dost a da sa aj nazorne predstavit, ta druha, "rozna" vec sa prijima ako abstraktne slovo, pricom si nie som vobec isty, ci je vacsine ludi jasno, co to slovo znamena. Takze sa nutne nuka nasledujuca otazka:

Vojak Kefalin, a co konkretne si vlastne predstavujete pod pojmom "spasa"?



Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Středa, 09. leden 2008 @ 14:53:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tvar slovesa "spasat"?


]


Re: Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Čtvrtek, 10. leden 2008 @ 10:08:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, aplikovat Mk16,16 (Kto uverí a bude pokrstený, bude spasený) na travu, pripadne celu luku ma nenapadlo, ale pre niektorych teologov by aj to mohlo byt podnetne. :-)


]


Re: Re: Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Čtvrtek, 10. leden 2008 @ 11:04:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
akorat si v tomto kontextu nejsem jisty roli spasitele



]


Re: Re: Re: Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Čtvrtek, 10. leden 2008 @ 12:45:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A presne o tom je vytrhavanie versov z Biblie bez suvisiaceho kontextu. :-)


]


Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. leden 2008 @ 19:11:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Cumbulaku,

spása v řečtině znamená "záchrana", "zachování v neporušenosti", jak ve smyslu záchrany od přirozených nebezpečí ( fyzické smrti, nemoci apod. ), tak ve smyslu záchrany od věčné smrti, od odsudku Božího.

Nový zákon rozlišuje věčnou spásu - tedy věčnou záchranu od zatracení, neboli od druhé smrti neboli od ohnivého jezera neboli Gehenny ( to vše jsou synonymní pojmy ) a tedy také věčný život ve smyslu jak časovém, tak ve smyslu essence života. Tato spása je daná znovuzrozením z vody ( Slova ) a Ducha, čímž se z člověka stává věčně spasené Boží dítě.

A dále rozlišuje spásu v Království - tedy záchranu od dočasné záhuby, které budou vystaveni věřící v Krista, kteří žili v tělesnosti a byli neposlušní Pánu, nesledovali proměňující linii Ducha svatého, tak aby byli připodobněni Synu Božímu a nečinili Boží vůli. Je to záchrana od záhuby počas Království Krista na zemi, které bude trvat tisíc let. Je to záchrana od odsouzení spolu se světem,  vězení Gehenny, kde si budou muset zločinní křesťané odsedět svůj trest, protože za jejich nevyznané a neopuštěné hříchy již nezůstalo oběti, resp. Kristova oběť nemohla být uplatněna na hříchy, které si vědomě ponechali ( Žd 10,26-27 // 1Jan 1,9 ). Tyto Kristovce čeká jen hrozná pálivost ohně, dokud nezaplatí za své hříchy oni sami do posledního haléře. Počas Království bude tato skupina věřících vymazána z knihy života v Království. Jejich trest bude trvat nejdéle tisíc let. Osobně si myslím, že většinou to budou tresty v délce stejné jako jsou zde v pozemských kriminálech - tedy od několika měsíců do několika let až desetiletí ( obdoba doživotí ).

Jako konkrétní příklad z NZ mohu uvést věřící vdovy, které "nedbajíce na Krista se vydaly v chlípnost a chtějí se vdávat, uchýlily se zpět po satanu, zrušily první víru a proto jsou HODNÉ odsouzení."










]


Re: Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 11. leden 2008 @ 16:53:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hmmm... mne z uvedenych citatov (aj aj dalsich narazok v Evanjeliu) vyplyva, ze uvedene informacie sa tykaju dvoch roznych veci -  v mensine docasneho tisicrocneho Kralovstva tu na zemi a vo vacsine Kralovstva Nebeskeho, ktore je vecne.

Mozem teda tvoju uvahu chapat tak, ze jediny rozdiel medzi tymi, ktori uverili, ale zili neposlusne a tymi, ktori uverili, ale zili poslusne, je v case tisicrocneho Kralovstva a potom ten rozdiel zmizne a budu sa spolocne a rovnako vsetci tesit na veky v Kralovstve Nebeskom?


]


Re: Re: Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 12. leden 2008 @ 10:26:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Cumbulaku,

ano, tak to je. Nyní jsme v období MILOSTI, doba Království Božího na zemi ( 1000 let ) bude obdobím SPRAVEDLNOSTI a Království Boží ve Věčnosti bude opět obdobím MILOSTI, kde je vše zdarma a bez skutků.


]


Re: Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 12. leden 2008 @ 10:34:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ještě jsem milý Cumbulaku pozapomněl na způsob spásy lidí z národů ( tedy neznovuzrozených lidí ). O těch není psáno, že budou spseni ve smyslu znovuzrozených věřících, ale že PŘIJDOU KE SPASENÍ ( Zj 21,24 ).

To znamená, že tito lidé z národů, ještě s "odřenýma ušima" projdou do Království a pak někteří ještě i do Věčnosti. Budou pouze zachráněni ( spaseni ) od věčné záhuby, ale tak, že nebudou mít essenci věčného života, jako budou mít Boží děti. Jejich žití bude věčné jen ve smyslu časovém a jejich zdraví bude udržováno nikoli jezením ovoce stromu života, ale pouze jezením jeho vedlejšího produktu - LISTÍ ( Zj 22,2 ).


]


Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 09. leden 2008 @ 18:54:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo,
moc Ti děkuju za tenhle článek. Konečně sem si ho přečet s Biblí v ruce pořádně. Před časem sme si s bratřími četli evangelia a dospěli sme k názoru, že ne všichni spasení budou s Pánem=logicky tamty wostatní budou jinde, a proto mě zajímá, KDE BUDOU TY WOSTATNÍ, KDYŽ NEBUDOU V KRÁLOVSTVÍ? - nenašel sem to zatim (ne, že by mě to zajímalo, já chci radši tu odměnu).

Taky si nejsem jistej, jesli Ti správně rozumim. Podle Tebe bude odměna v Království na furt, anebo "jenom" na 1000 let s tim, že se potom tohle "kastovnictvíů zgleichschaltuje na homogenní masu?
díky za názory
eleazar (, kariérista ?)



Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Čtvrtek, 10. leden 2008 @ 10:11:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobra otazka, vzhladom na prvy odstavec clanku. Vazne Gregorius777, co bude s tymi spasenymi, ktori nevojdu do Kralovstva?


]


Re: Re: NESMĚŠUJME VĚČNOU SPÁSU A KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. leden 2008 @ 19:25:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Eleazare,

to tam je vše napsáno. Věřící, kteří nevstoupí do tisíciletého Království, budou uvrženi do vnějších temností, kde bude pláč a skřípění zubů, což v kontextu s ostatními místy NZ znamená dočasné uvržení do utrpení druhé smrti, tedy do Gehenny ( = ohnivé jezero ).

Nejde jen o ztrátu postavení v království. Jde nejen o ztrátu Království, koruny ( např. Zj 3,11 ) trůnu a slávy v Království, ale jde i o aktivní TREST, pro ty Kristovce, kteří budou hodni trestání, protože činili věci hodné trestání ( vážné, těžké hříchy ) a nečinili z nich pokání.


]


Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy