Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Danny42
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116502621
přístupů od 17. 10. 2001

O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka
Vloženo Úterý, 15. leden 2008 @ 10:24:03 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal berkin

 O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka


motto:

V pozdním večeru, kdy šedivé ulice městečka ulehly ke svému spánku, probíhá v zapomenutém kostelíku tajná schůzka tří mužů. Tehdy v onom kostele jsem dobrovolně přijal křest jako znamení vlády Ježíše Krista nad mým životem.
 

Populární charismatický kazatel, spisovatel, misionář a obhájce charismatického učení Petr Vlček (1960), člen 1. sboru Apoštolské církve Praha, který se zde chová tak arogantně a neeticky, že se to setkalo s odporem a odmítáním čtenářů, se ve svém spisku A potom poznám plně svěřuje o svých tajemných katolických kořenech.


O tom, jak přišel k Bohu bez evangelia a bez pokání na vesnické katolické faře za velmi zvláštní asistence katolického faráře, vypráví ve svém svědectví, kterému se šířeji věnuje článek Jak Petr Vlček bez evangelia a pokání k Bohu přišel:

Na ten okamžik se nedá zapomenout. V jediné vteřině se mi vše propojilo – bylo to doslova jako výbuch. Tehdy mi bylo šestnáct let a na vesnickou faru mě pozval stařičký katolický kněz. Myslím, že se jmenoval páter Slíva .Tento vskutku moudrý muž byl nepředstavitelně perzekuován tehdejším režimem, tajná policie mu ztrpčovala život jak to jen šlo. Ale on se za ně modlil .
 
Bylo to na horách v prosinci a mrzlo až praštělo. Hledal jsem tehdy Boha, už jsem tušil , že asi je. V duchu jsem k němu volal, ale byl jsem zmaten a bibli jsem do té doby nikdy nečetl. Před rokem a půl mi tragicky zemřel můj pozemský otec a já denně hloubal nad tím co je s lidmi, kteří zemřou. S vysvětlením, že smrtí vše končí jsem se nehodlal smířit. Ne, to mi nějak nesedělo, tomu jsem prostě nevěřil. Na druhé straně jsem Boha neznal, o bibli prakticky nevěděl a žil v tehdy komunistickém Československu. Psal se rok 1976, tuhá normalizace, cenzura. Nebylo myslitelné, aby se někdo např. ve sdělovacích prostředcích či na průmyslové škole kde jsem studoval byť jen zmínil o Bohu.

Rok a půl jsem volal k Bohu a nic. Stále nic. Ještě jsem netušil co se v příštích minutách stane. Na faře mě udivilo nejen prostinké a skromné vybavení , ale hlavně příjemná radostná nálada onoho muže. Až po letech jsem si uvědomil, že tento můj první duchovní učitel byl naplněn Duchem svatým. Nejdříve se se mnou rozdělil o již tak skromný oběd , takže jsme měli každý opravdu nepatrnou porci. V tu chvíli jsem ještě netušil, že budu nasycen tím pravým pokrmem. Svěřil jsem se mu se svým hledáním Boha, se svými pocity, ve kterých převažovalo silné tušení, že mě zkrátka něco musí přesahovat. Trpělivě mě vyslechl, pomodlil se za mě a řekl . Věříš, že voda je ve třech skupenstvích a přitom je jedné podstaty ? Odpověděl jsem : ano věřím, jsem o tom přesvědčen. V tu chvíli se svíčka na stole divoce zatřepotala a já jsem cítil, že v místnosti s námi někdo je . Někdo seděl uprostřed nás. A právě v ten moment se mi všechno spojilo . Bůh je a navíc sedí s námi u stolu. Pohled starého muže a můj se setkal. Dívali jsme se jeden druhému do očí a slova byla zbytečná. Oba jsme v tu svatou chvíli věděli, že je tu s námi Bůh. Byla to úchvatná scéna. Venku chumelilo, ve vytopené místnůstce naprosté ticho, a já byl naplněn, nasycen samotným Bohem. Po chvíli můj nový duch ve mě velebil a chválil Boha s doslova přetékající radostí. Starý muž si toho všiml a i on se mi později přiznal, že byl zaplaven Boží láskou, a že cítil přítomnost našeho Stvořitele.

Po chvíli vstal šel k oknu a ukázal na sklo. Přesně v okamžiku kdy můj pohled padl na sklo jsem vykřikl : Boží dílo ! Tehdy poprvé v životě jsem si uvědomil , že vidím práci svého Otce. Na okně byl překrásný obraz, mráz vykreslil tisíce přenádherných kytiček s lístečky. Bylo to tak fantasticky nádherné, že jsme ještě dlouho oba hleděli na tu krásu. A tak se mi v několika minutách dal poznat Ten , jehož dílo můžeme vidět na každém kroku.



Tím ovšem jeho katolická formace zdaleka nekončí. V jeho spisku se dočteme jak dál pokračovala křtem:

Křtil mě stařičký katolický kněz v prázdném kostele. Byl večer, venku tma a jen tři postavy stály před oltářem. Spolu s námi tam byl můj přítel Petr Dokládal toho času student teologické fakulty. Jemu patří velký dík, že mi nezištně pomáhal na začátku mé duchovní cesty a připravoval mě na křest. Dodnes si pamatuji jednak atmosféru těch minut, ale hlavně, hlavně to, jak jsem se cítil bezprostředně po křtu. Byla to opravdová Boží slavnost a já se ten večer odevzdal Bohu. Cítil jsem se absolutně čistý, jako by ze mě spadla všechna špína, všechny hříchy. Byl jsem Bohem duchovně očištěn. Už nikdy jsem se necítil tak čistě jako ten večer.

Opět zaujme podobnost s teologií charismatických Kurzů Alfa: Petr Vlček nejprve bez slyšení evangelia, bez vyznání hříchů a pokání přijímá "nového ducha" a poté, až po roce, se teprve odevzdává Bohu při tajném křestním obřadu. Za zmínku stojí tajemná mystická atmosféra, kterou si Petr Vlček opravdu užívá i mysteriózní pojetí křtu, nikoliv na vyznání víry, ale jako očistný kultovní úkon. Přitom v roce 1977 nebyl křest ničím ilegálním, v té době běžně probíhaly hromadné legální křty ve všech denominacích.

Pozoruhodná je i postava přítele Petra Dokládala, který ho připravoval na křest a který v katolickém kontextu byl kmotrem Petra Vlčka. Tedy osobou, která jej k této svátosti nejen připravovala, ale která nese duchovní odpovědnost a starost za jeho další duchovní život. Kdo je ten tajemný student teologie, duchovní kmotr Petra Vlčka?

Petr Dokládal je nyní katolický kněz středního věku, který působí v moravských farnostech (jeho fotografii si můžeme prohlédnout např. zde).

Jako katolický kněz má páter Petr Dokládal vroucí vztah k Panně Marii, jak dokládá jeho komentář na stránkách http://www.dekujiotce.cz (zde a zde ):

P. Mgr. Pavel Dokládal [ČMF, Koclířov u Svitav]

Drahému bratru Pavlovi za krásný a živý příklad kněžského života, za lásku k Panně Marii a svaté církvi. Obdivuji pokoru a trpělivost v nesení křížů služby, radostnou službu oběti pro nebeskou Matičku. Zvláště pak bratrsky děkuji za nezapomenutelné chvíle v portugalské Fátimě a také při putování Panny Marie Fatimské po našich katedrálách. Tento počin bude stále více doceňován, protože MARIA je živým mementem pro svatou církev, kterou založil Pán na Petrovi a VÍTĚZSTVÍ JEJÍHO NEPOSKVRNĚNÉHO SRDCE je naší největší nadějí. Drahý Pavle, vyprošuji ti hodně sil a světla, sílu a oheň sv. Maxmiliána Kolbeho, Ludvíka Grigniona, Jana Kapistránského a samozřejmě tvého jmenovce sv. Pavla. AVE MARIA. V modlitbách zůstává a žehná Tvůj

P. Petr Dokládal

 

Kmotr Petra Vlčka je zastáncem jasné katolické linie a nevšedního nasazení pro svatou Církev:

P.Mgr.JACEK DOMANSKI [NOVÝ BOHUMÍN]

Chci tímto vyjádřil velké poděkování otci Jackovi Domanskému za DUCHOVNÍ OBNOVU v našich farnostech Starý Jičín a Bernartice nad Odrou. Přinesla velké požehnání. Desítky lidí a hodně mladých u svátosti smíření, povzbuzující slova, jasná katolická linie a nevšední nasazení pro Pána a svatou Církev jsou devizy, které nesmí vymizet z našeho duchovního života. Jeho velká láska k lidem, obětavost kněze služebníka Božího a svaté církve byly velmi oslovujícími. Chci sám, jakožto Boží služebník moc poděkovat! Jacku díky a moc ti žehnám. I já jsem byl povzbuzen ve tvé farnosti! AVE MARIA. P.Petr Dokládal, farář Starý Jičín

P.Petr Dokládal


Petr Vlček však v katolické církvi nezůstal. Podle svých slov prošel ŘKC, KS, Victory Church International a na stará kolena zakotvil v AC Praha. Ještě hostoval v CB a setkal se s Bonkem. V průběhu let se Petr Vlček vypracoval na populárního charismatického kazatele, spisovatele a misionáře. Proto snad cítí potřebu, svoji katolickou minulost nějak omluvit:

Vzhledem k mým tehdejším znalostem, možnostem malého městečka a době ve které jsem žil, jsem křest podstoupil v katolickém kostele.

Jeho soukromý vztah ke katolíkům však i nadále zůstává vroucí:

I mé první kroky a první kontakty s věřícími lidmi se odehrávaly v tomto prostředí. Přesto, že se již mnoho let pohybuji mezi tzv. charismatiky a jsem členem letniční církve, mám v srdci velikou lásku ke katolíkům. Vždyť mnoho pater naší lodi, na které se plavíme k Otci obývají právě oni.

Petr Vlček působí velmi aktivně jako propagátor charismatismu zde na portálu Grano Salis. Velmi koordinovaně při tom spolupracuje s dalším charismatickým propagátorem Oldřichem Kadlecem, bývalým předsedou charismatické zastřešující organizace KMS a bývalým kazatelem KS. Je pozoruhodné, že oba mají katolické kořeny. Velmi detailní informace o katolickém pozadí Oldřicha Kadlece najdeme v článku Pozdvihněte své lebky, radí emeritní předseda KMS:

„Znovuzrodil jsem se během mše. Byl jsem totiž katolík.“, říká o sobě Olin. (KSHK 21-09-04 13:57) Rovněž jeho křest Duchem svatým a mluvení v jazycích jsou pozoruhodné: „Pak jsem byl pokřtěn v Duchu svatém - během modliteb v jazycích u Křížové cesty, u kdysi známého P. Antonína na faře. P. Antonín Dohnal je požehnané Boží dítě, a byl tehdy zcela proniknutý mariánskou zbožností, věřil v medžugorské zjevení...” (KSHK 21-09-04 13:57). Jako laik Olin dokonce vyučoval (!) římskokatolické věřící christologii a mariologii a zjistil, že kdo se obrací k Marii, může se obracet i ke Kristu:

„Po řadu let ve svém mládí jsem se věnoval zejména vyučování katolíků. Velmi výmluvně jsem se snažil vysvětlit z Bible nesprávnou teologii, "mariologii", a postavit jejich víru na slovo o Kristu. Všiml jsem si přitom, že jejich mariologie je tak prorostlá jejich christologií, že to nemohou často oddělit od sebe. Je to hluboké zjevení. (jako to tvoje.) Proto není správné předpokládat, že kdo spoléhá na Krista, nemůže se obracet k Marii a kdo se obrací na Marii, nestojí na Kristu.... A já, jako kazatel, budu vysvětlovat lidem, že je to omyl, nepochopení evangelia, aktivně budu učit o všeobjímající Boží lásce, ale přitom budu vědět, že tomu, kdo věří, nemůže tato kuriózní "sobota" nebo "Marie" zabránit chodit s Bohem a přinést ovoce Nebeskému království.”

Také on prošel podobnou církevní anabází jako Petr Vlček:

Později se účastnil charismaticko-katolické skupinky a jako římský katolík zakotvil v evangelickém sboru na Maninách, jelikož v té době existovalo silné, charismaticko-katolické, propojení. Z Olinových styků a působení, ať už oficiálního, či neoficiálního, zmiňme jihočeské metodisty, kde působil a svůj odchod komentuje, na rozdíl od odchodu od katolíků, takto: „O pár let později jsem odcházel z ECM a nebylo to takto transparentní. Tohoto způsobu odchodu jsem litoval.” (GS 21. září 2005 v 13:59:13 CEST) Je však znám i v kruzích CB a CČE a dodává k tomu: „V prvních letech svého života s Pánem jsem prošel skoro všemi církvemi. Ale všechny jsem nestihl.“

Dle svých slov Olin zažil v římskokatolické církvi velkou svobodu a když odcházel mezi protestanty, měl k tomu svolení kardinála Tomáška i svolení legendárního Týnského kazatele a rétora - který byl blízkým přítelem Tomáše Halíka - pátera Reinsberga (ECHO 12. září 2005 v 00:08:02 CEST), s nimiž své záměry coby „prostý laik“ konzultoval. Jeho odchod neměl primárně doktrinální rozměr, Olin dodnes věří všem stěžejním římskokatolickým dogmatům. Odešel z poslušnosti: „...před dvaceti lety jsem byl katolík a odešel jsem na Boží povolání, ne proto, že by to tam bylo špatně.“ (ECHO 12. září 2005 v 00:08:02 CEST) Svůj odchod projednával nejen s kardinálem a páterem, ale s celou řadou římskokatolických hodnostářů: „odchod k evangelíkům, byť váhavě, schválilo několik kněží.” (GS 19. září 2005 v 22:30:43 CEST) Pokud se nejednalo o zvláštní druh misie, de facto tím došlo k porušení jak Codex Iuris Canonici, tak Katechismu katolické církve, což by u vrcholných, resp. nejvyšších představitelů české katolické církve, bylo velmi neobvyklé.

Porovnáme-li katolické kořeny i současnou vřelost ke svaté Církvi těchto obou charismatických aktivistů Petra Vlčka i Oldřicha Kadlece, jejich katolickou formaci i jejich "poslání" v protestantských církvích, pak se nelze ubránit myšlence, že tato podobnost není čistě náhodná. Nelze se ani ubránit dalším vtíravým otázkám: Byli vysláni svatou Církví na speciální misi do protestantských církví? Jsou i nadále formování na tajných schůzkách? Jaký vliv na ně mají jejich duchovní učitelé? Usiluje svatá Církev skrze takto nastrčené osoby kontrolovat protestantské charismatické hnutí a potažmo skrze jeho infiltraci i necharismatické církve? Agresivní reakce a nevybíravé útoky Petra Vlčka a Oldřicha Kadlece pokaždé, když je charismatické učení podrobeno kritice, mohou být nepřehlédnutelnou odpovědí.


Podobná témata

Charismatici

"O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 15. leden 2008 @ 11:43:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když srovnám styl, projev a úpravu vět mezi články  Pozdvihněte své lebky, radí emeritní předseda KMS  a  O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka,  nemohu se ubránit nepříjemným zjištěním (i pocitům), že tyto články byly vyrobeny ve "stejné, farmaceutické dílně."




Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: jah v Úterý, 15. leden 2008 @ 12:03:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro mě osobně by to bylo naopak příjemné zjištění (i pocity), ale bohužel, styl, projev a úprava vět obou článků je natolik rozdílná, že zřejmě nejde o jednoho autora. Při vší úctě k berkinovi, Pastýřův článek je přehlednější, strukturovanější, detailnější, pečlivě propracovaný a zejména poctivá práce se zdroji a jejich dokládáním je nesouměřitelná. Na rozdíl od berkina má autor zřejmě bohaté zkušenosti s akademickým či vědeckým stylem literární tvorby.


]


Re: Afghánskému jahovi (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 15. leden 2008 @ 13:12:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Již dříve jsem psal názor na Berkina a tk. Je velmi zajímavé, že místo Berkinovy odpovědi jsem dostal odpověď od jaha. Po čase se situace se opět opakuje. Že by "farmaceutická dílna lidového léčitele a apologety" měla více více alchymistů. Je mi to moc líto, ale Vaše růžové brýle, Afghánistán a "Pastýřovy" bohaté zkušenosti s akademickým stylem literární tvorby, mi velmi připomínají úsměvné bajky o Járovi Cimrmanovi.  

Pro osvěžení paměti:

Berkinovi a tk (Skóre: 1)
od Standa v Úterý, 04. prosinec 2007 @ 10:53:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) Když sleduji Váš styl a systém kritiky, docházím opakovaně k závěru, že provádíte údernickou službu svému  vzoru, zasloužilému kritikovi a lidovému léčiteli .   Jeho styl kritiky se totiž nese ve stejném duchu a nemá s křesťanstvím nic společného.  Boží pokoj se nám projevuje v našich vztazích vůči druhým lidem . Je dobré si uvědomit dvě rozdílné věci. Pastýřem křesťanů je Hospodin. Za baču se ovšem může prohlásit téměř kdokoliv.




]


Stoupenci Ellen Whiteové a Kabbaly (Skóre: 1)
Vložil: jah v Úterý, 15. leden 2008 @ 15:11:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebylo zřejmé, že je očekávána odpověď pouze od konkrétní osoby. Běžně zde na komentáře reaguje kdo chce a kdy chce a nikdo se nad tím nikdy nepozastavoval. V případě, že si nepřejete moje reakce, prosím o upozornění. U vášnivého stoupence Ellen Whiteové a Kabbaly by to snad mohlo být i pochopitelné.


]


Re: Jahovi z Afghánistánu (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 15. leden 2008 @ 15:41:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stoupenci Ellen Whiteové a Kabbaly (Skóre: 1)
od jah v Úterý, 15. leden 2008 @ 16:11:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) )
Nebylo zřejmé, že je očekávána odpověď pouze od konkrétní osoby. Běžně zde na komentáře reaguje kdo chce a kdy chce a nikdo se nad tím nikdy nepozastavoval. V případě, že si nepřejete moje reakce, prosím o upozornění. U vášnivého stoupence Ellen Whiteové a Kabbaly by to snad mohlo být i pochopitelné.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Standa:
 

Mylíte se. Mezi slušnými lidmi platí, že pokud oslovíme konkrétní osobu (osoby), měla (měly) by na toto oslovení reagovat. Pokud Vám ovšem dali Vaši kolegové-alchymisti právní, plnou moc k jejich zastupování, máte otevřenou cestu k zastupování  "farmaceutické dílny s.r.o."




]


Stoupenci Ellen Whiteové a Kabbaly (Skóre: 1)
Vložil: jah v Úterý, 15. leden 2008 @ 15:58:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není mojí vinou, že na Vaše oslovení jmenovaní nereagovali. To se stává. Ani na moje oslovení někteří nereagují (např. pan Vlček), má na to ovšem právo a v žádném případě bych svobodu odpovědět či ne s otázkou slušnosti nespojoval. Nevím, možná ve Vašem kabbalisticko-whiteovském společenství platí jiná pravidla.

Poznámka o plné moci a právním zastupování je vskutku velmi zábavná. Budu se těšit na Vaše další rozvíjení této vpravdě neotřelé "myšlenky".  


]


Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Úterý, 15. leden 2008 @ 14:55:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Stando,
myslím, že jsi to trefil naprosto přesně. Taky si myslím, že se jedná o stejnou farmaceutickou dílnu. Žel, nic nenasvědčuje tomu, že se jedná o dílnu křesťanskou. Leda, že by pomluvy, lži a věci účelově vytržené z kontextu byly v Jahově dílně vyrobeny omylem.
Zdraví Petr


]


Re: Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: jah v Úterý, 15. leden 2008 @ 15:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Škoda, že nejste schopen se vyjádřit k meritu věci.

Jistě by bylo zajímavé nejen pro mnohé Vaše čtenáře, ale i pro Vaše sourozence a představené v AC, potažmo v charismatickém souručenství, znát detaily Vaší katolické zakořeněnosti a její vliv na Vaši aplikovanou teologii.

Žádal jsem Vás o doložení kontextu, který by zásadně změnil obsah toho, co jste napsal a co zde berkin citoval. Odpověď nepřišla, pouze mlžení o pomluvách a lžích, které potvrzuje neschopnost vysvětlit jinak to, co jste sám tak jasně a upřímně napsal.

Zde nemůžete popřít, že nejste autorem, jak jste to bez ohledu na své svědomí, máte-li ještě jaké, učinil v případě svého nicku petrikvlcek. Zapřít autorství vlastní knihy nelze, tedy nezbývá nic jiného, než osvědčená rétorika charismatických autorit, přistižených v duchovním negližé: přehlušit všechno obehranou písničkou, že to jsou pomluvy a lži.

Jak prázdné, bez invence a prosto vší inspirace!


]


Re: Re: Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: rapid v Úterý, 15. leden 2008 @ 17:03:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Rony alias icicle alias Timotei alias xveivodam alias berkine alias jahu alias cumbulaku alias doris a alias mnohý další...
meritum věci zde je tvoje vnitřní prohnilost a zvrácenost, kdy si křesťanství pleteš s podlostí, pomluvami a nenávistí, sebeobětavost si pleteš s pošpiňováním a ponižováním druhejch a pravdu si pleteš s vykonstruovaným udavačstvím. seš darebák, kterej potřebuje spásu víc než sůl. až budeš mít smýšlení jako náš nádhernej Pán, budeš se topit ve svejch slzách pokání pro svý hnusný skutky. přeju ti, ať se ti co nejdřív votevřou voči tvýho srdce a ať je tohle srdce naplněný upřímnou a čistou láskou k Bohu i ke tvejm bližním. zatím seš jen ubožák pro svojí vlastní hříšnost, kterej uvádí v pohoršení mnohý nevěřící a ubližuje druhejm i našemu Spasiteli. kéž tě Pán - jako kohokoliv z nás - spasí!


]


Re: Re: Re: Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Úterý, 15. leden 2008 @ 18:11:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)) pamatuju, že takovouhle řádku aliasů uměl solit právě Rony, tenkrát mířil na lukina, třeba tady:


od Rony v Neděle, 16. září 2007 @ 00:49:17 CEST
(
O uživateli | Poslat zprávu) lukáši drexlere alias lukine, strejdo, římskej katolíku a prdiolo, je příznačný, že jako rychlokvaška z katolickýho učiliště a graubnerův agent na mediální scéně máš nostalgickej vztah k reálsocialismu :-)))))))) to byly zlatý pionýrský časy pro děvku jedoucí na šelmě :-))))))))))))) agentama stb počínaje a ouslužným přicmrndáváním v pacem in terris konče :-))))))))))))

že by vendeta ??? :-))


]


Re: Re: Re: Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Středa, 16. leden 2008 @ 10:08:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netusim odkial beries to zaliasovanie, ale za seba mozem povedat, ze zatial nezvladam rozdvojenie (pripadne rozmultenie) osobnosti. Jediny, u koho som si daco take vsimol, je user vlcek, ktory to vsak vehementne popiera k zabave ostatnych a momentalne vyzera aj user Standa, ze mu dakto na Novy Rok updatol firmware. :-)

Isto poznas ten klasicky vtip o manikovi, ktory soferuje po dialnici v protismere a na spravu z radia, ze po dialnici jazdi jeden sialenec v protismere reaguje vykrikom "Co jeden, vsichni!".

Fakt, ze viacero ludi zastava podobny nazor na urcitu vec, este neznamena, ze to je jeden a ten isty clovek, ktory si pred prihlasovanim vzdy nahodi ine cierne okuliare a vymeni si parochnu, pripadne prelepi fuzy a bradu. Neznamena to dokonca ani to, ze ak uz to musi byt viacero ludi, tak sa isto vzdy v Sobotu o pol noci dakde na Petrovych kamenoch zlietaju na metlach a tam spolu kuju pikle, modeluju figurky charizmatickych kazatelov a RKC biskupov a pichaju do nich spendlikmi.
Nenapadlo ta, ze ak viacero ludi dojde na zaklade tych istych informacii k podobnym zaverom, mozu za tym byt aj logicke uvahy a osobne skusenosti a tieto zavery maju daco do seba?

Uz sa asi tesis, ako mi v poze Danteho vrazis bagandzu do usmevu, ked sa budem rochnit v asfalte 12. levelu pekla, ale si si naozaj isty, ma tam najdes a ze prave ty sa budes mat narok tade volne prechadzat? :-)


]


Teď si mě teda Stando opravdu překvapil!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 15. leden 2008 @ 20:59:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď si mě teda Stando opravdu překvapil!! Pozitivně! Takového jsem tě zatím neznal :-)


]


Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: jah v Úterý, 15. leden 2008 @ 12:10:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan Vlček se přijetím svátosti křtu stal členem Římskokatolické církve se všemi právy a povinnostmi. Nenašel jsem však nikde, zmínku o tom, že by byl po svém odchodu z ŘKC ze svaté Církve exkomunikován. Nebo se to také obešlo bez církevních sankcí stejně jako v případě pana Kadlece? Či dokonce odcházel z ŘKC se souhlasem a požehnáním kněží? Je možno se k tomuto momentu dozvědět více?



Exkomunikacia ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 15. leden 2008 @ 13:48:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Exkomunikacia z rk je v katolicizme velmi vazny ritual opradeny silnou katolickou mysteriou a okultnou povercivostou. Neviem o tom ze by tajni clenovia rk, "pracujuci" medzi krestanmi boli z rk niekedy exkomunikovani...


Alberto Rivera: Jezuitska Infiltrace církví v praxi





]


Re: Exkomunikacia ... (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Středa, 16. leden 2008 @ 10:13:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tak, tam sa konci vsetak sranda:

463 Niektoré zvlášť ťažké hriechy sa trestajú exkomunikáciou, najprísnejším cirkevným trestom, ktorý nedovoľuje prijímať sviatosti a vykonávať niektoré cirkevné úkony. Preto rozhrešenie od neho môže podľa cirkevného práva udeliť len pápež, miestny biskup, alebo kňazi, ktorým oni dali splnomocnenie. V prípade nebezpečenstva smrti ktorýkoľvek kňaz, aj keď nemá právomoc spovedať, môže rozhrešiť od každého hriechu a od každej exkomunikácie. (982)

Katechizmus RKC:

1445
Slová zväzovať a rozväzovať znamenajú:(553) koho vylúčite zo svojho spoločenstva, bude vylúčený aj zo spoločenstva s Bohom; koho znovu prijmete do svojho spoločenstva, aj Boh ho prijme do spoločenstva so sebou. Zmierenie s Cirkvou je neoddeliteľné od zmierenia s Bohom.



]


Re: O tajemných kat. kořenech Petra Vlčka a omyly berkina (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 16. leden 2008 @ 03:04:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z článku vyplývá, jestli jsem dobře rozuměl, že byl přítomný Pán podle slov ´kde jste dva nebo tři ve jménu mém, tam jsem já mezi vámi´. Byl zajisté přítomný i Duch svatý. Tak je tu autor evangelia přítomný, od kterého vše pochází. Kde je psané, že farář nevysvětlil návštěvníkovi Písmo? A stejně: přítomnost autora Písma je větší argument, než jeho čtení.

Navíc, byl připravovaný na křest. To se neví, že se při tom vše rozebírá, i osobní sklony, činy, zvyky a nedokonalost člověka, a že tedy nutně předchází pokání? Snad si berkin myslí, že příprava na křest je bez pokání. Ale to se mýlí. Nezná ovšem křest v katolické církvi, ale to není polití hlavy vodou, to je přeměna osoby. Svědčí o tom i slova ´. .  já se ten večer odevzdal Bohu. Cítil jsem se absolutně čistý, jako by ze mě spadla všechna špína, všechny hříchy. Byl jsem Bohem duchovně očištěn. . .´.
K tomu dodávám, že by se to nestalo bez pokání. Protože bez pokání necítí člověk ani čistotu, ani vydání se Pánu.
Proto se z neznalosti berkin domnívá, že se to stalo (jak berkin píše) ´. . . bez slyšení evangelia, bez vyznání hříchů a pokání. . .´ . Ale to si myslí Berkin, když tam nebyl. Z textu jasně vyplývá, že šlo o všechno, jen berkin to z dálky neví.



Re: Re: O tajemných kat. kořenech Petra Vlčka a omyly berkina (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Středa, 16. leden 2008 @ 09:25:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nj na to autor nehraje, v textu mu proste chybi veta "cinil jsem pokani" ... a t. d.
to ze to z textu vyplyva mu asi nevysvetlis kdyz to sam nebyl schopen precist mezi radky :(



]


Re: Re: O tajemných kat. kořenech Petra Vlčka a omyly berkina (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Středa, 16. leden 2008 @ 17:45:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý MK", můžeš prosím vysvětlit následující fragment Tvého příspěvku: "...K tomu dodávám, že by se to nestalo bez pokání. Protože bez pokání necítí člověk ani čistotu, ani vydání se Pánu...", v  souvislosti  ke křtu  novorozenců? Těším se  na  odpověď, kde se dozvím jak novorozenec vědomě činí pokání z tzv. dědičného hříchu.   EdPilgrim.


]


Re: Re: Re: O tajemných kat. kořenech Petra Vlčka a o křtech novorozenců (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 17. leden 2008 @ 15:22:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
EdPilgrime, vím, že tato otázka křtění batolat je živá.
V dobách začátku křesťanství mnozí litovali, že jejich přátelé a příbuzní se nedočkali blahé zvěsti evangelia a dávali se křtít i za zemřelé příbuzné v zastoupení, aby i ti zemřelí se stali členy církve. Dnes to dělá Mormonská církev.
Za vedení dětí ve víře se zajišťovali další členové, zvaní potom křestní otec (kmotr), nebo křestní matka (kmotra). To pro případ, že by se dítě nedožilo dospělého věku. Aby byli přijati do společenství a bylo to jisté, že nezemřou mimo ně. Úmrtnost byla vysoká, průměrný věk byl okolo 33 let, člověk ve věku 40 let byl už u Římanů nazvaný senex (stařec) a sbor zákonodárných senexů byl senát.
K přání být v církvi přispěl i názor vyjádřený slovy ´křesťan má Boha za otce a církev za matku´.
Nedivím se obavám rodičů a smutku přátel za zemřelé atd. Stala se z toho praxe.
Také už nešlo o ponoření (baptisma), ale o polití. Pak se vše změnilo, až v XV. století přišli anabaptisté s návratem k ponoření, při čemž má dítě (nebo dospělý) chápat co jde, také mít správnou vůli -odhodlání a vyznat se. (Indické církve dodnes křtí ponořením, při čemž kněz vstoupí do vody po pás s novokřtěncem a modlí se dlouho spolu, a až pak ho ponoří).
Ptáš se na vývoj, nebo na skutečnost pokání? Jestli jde o proměnu osoby, ta u křtu batolat není. A tehdy byla tam obava, jestli vydrží věkem a slib ´křestních rodičů´, že výchova dojde tak daleko, až bude dosaženo cíle.

To je vše. Ale podívejme se ještě na historii v Čechách a Moravě. Nejprve byly křty dospělých (v Čechách kníže snad Bořivoj a 14 velmožů), později i lid. Některé obce dodnes nesou název Křtiny (na příklad u Blanska a u Jičína).
Do X. století křtil jen biskup a jen dvakrát v roce – na velikonoce a na podzim. Příprava trvala nejméně šest týdnů, adepti se shromažďovali k výuce v kostelní předsíni (nartexu), do kostela ještě před křtem nebyli zváni.
Po pokřtění dospělé populace zase nastalo přenášení praxe sem – křest dětí se slibe kmotrů, že se postarají o vývoj dítěte a se spokojeností všech, že děti už jsou členové církve Kristovy.
Tak jsem ti poctivě odpověděl. Rád chodím k baptistům na shromáždění, je mi tam fajn.   


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy