Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507290
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa
Vloženo Úterý, 04. březen 2008 @ 17:12:17 CET Vložil: bolek

Kritika bludů poslal pastýř

Rád bych upozornil na článek z portálu NOTA BENE, který napsal ThDr. Pavel Hanes Ph.D., a který dává návod, jak postupovat při četbě knih Ricka Warrena.

Zdůrazňuji, že Pavel Hanes je baptista a patří ke špičkovým evangelikálním teologům, je skvělý hebrejštinář i řečtinář s vynikající schopností exegeze a znalostí církevní historie.


 


Článek je zde: http://notabene.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=1391&mode=nested&order=0&thold=0

Tímto zároveň článek bratra Hanese nominuji na Zlatou perlu.


Pastýř


Podobná témata

Kritika bludů

"Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 05. březen 2008 @ 12:05:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


R.Warrenovi a jeho psychoblábolům může naletět jen velmi velký laik, duchovně a biblicky nevzdělaný věřící, nezasvěcený - řecky je to v Novém Zákoně "IDIOTÉS". Příklad: 1Kor 14,23. Jak vidno, jsou jich milióny.



Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 05. březen 2008 @ 13:04:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To Gregoriosi777 jako myslis "idiot"? To bych rozumela. Tech znam taky hodne.


]


Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 05. březen 2008 @ 13:39:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milá Libby,

Idiotés je řecký pojem pro nevzdělaného, nezasvěceného laika (byť věřícího). Podobnost s naším pejorativním výrazem "idiot", je jen čistě náhodná.


]


Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 05. březen 2008 @ 12:54:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak špičkový teolog Hanes je, nevím. Ze zmíněného pamfletu to nelze poznat. Dá se rozeznat pouze to, že bratr Hanes nemá rád Warrena. Proč? Bůh suď. Asi nějaké ty vnitrobaptistické spory. Nejspíš je moc baptistický a málo evangelikální. Jestli to někomu vadí, tak mně ne.
Ale Pavlovi Hanesovi to vadí. Warren je totiž populární jako Harry Potter. Čtou ho miliony křesťanů, a to by se nemělo.
Tohle ostatně vadilo pražským farářům už na Janu Husovi před staletími. Byl moc populární, na jejich úkor. Tak napsali pro Kostnici  stručnou příručku, jak číst Husovy spisy, a prezentoval ji tam Páleč, špičkový to pražský teolog.
Ale Warrena nikdo neupálí. Dnes máme místo hranic média. A tak ho za jeho přínos pro Boží lid budou upalovat v různých médiích, dokud ho budou lidi číst.


Stará Francová se s touhle nominací zase vycajchnovala!
Ale to neznamená, že ten avizovaný článek nemá cenu!
Naopak: vy, kteří neznáte Warrena, dosaďte si prosím libovolného autora, kterého nemáte rádi, a návod pro blbý, jak ho číst, bude fungovat dál!

Olin



Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 05. březen 2008 @ 13:54:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Oline,

u tebe již začínám mít silné pochybnosti, jestli to tvé údajné znovuzrození při katolické mši, vůbec proběhlo (jestli vůbec kdy). Už to samo tvrzení ("znovuzrození při mši") je dost velká kontradikce.

Znovuzrozený člověk myslím, nemůže být až tak duchovně slepý....


]


Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 05. březen 2008 @ 13:56:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


No, Oline,

ale každopádně moc díky za tvůj další výrok do mé sbírky tvých slovních klipů:"Warren je totiž populární jako Harry Potter. Čtou ho miliony křesťanů, a to by se nemělo.

Tu podobnost mezi Potterem a Warrenem jsi však vystihl dokonale, to se musí nechat.


]


Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. březen 2008 @ 15:23:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Oline,

že Tě kritika Warrena znepokojuje, to mne nepřekvapuje. Obvykle argumentuješ, že autor není teologem, nemá vzdělání apod. To teď dost dobře nemůžeš říci. Pavel Hanes je orientován charismaticky a je určitě mnohem větším evangelikálem než Ty, který věříš v sedm svátostí a považuješ za kvas farizeů princip "Sola scriptura". (viz http://www.copp.sk/ncopp2003/seminare.html)

Tvá 1. rovnice: pokud kritizuji učení někoho, pak ho nemám rád, je příliš průhledná. Ale populárnější než Warren byl ještě Mao, toho v Číně četlo ještě více lidí než v USA Warrena! Že by Pavel nemiloval? (2Tm 2,17 a jejich učení se bude šířit jako rakovina. K nim patří Hymenaios a Filétos)

Tvá 2. rovnice: pokud kritizuji učení někoho, kdo je populární, pak mu závidím, je ovšem také mimo. Castro je na Kubě ještě více populární než Warren v Americe, takže kdo ho kritizuje, ten mu závidí? Že by Pavel záviděl? (1K 4,10 My jsme blázni pro Krista, vy ovšem jste v Kristu rozumní; my jsme slabí, vy silní; vy slavní, my beze cti)

Tvá 3. rovnice: veřejná kritika učení = středověké upalování je pak dalším nonsensem. Hus také věřejně kritizoval učení a byl to naopak on, kdo byl upalován. Že byl Pavel upaloval? (Tt 1,9 pevný ve slovech pravé nauky, aby byl schopen jak povzbuzovat ve zdravém učení, tak usvědčovat odpůrce).

Je samozřejmé, že příznivci mediálních hvězd dokáží vytvořit nátlak, jak to činíš Ty, aniž by snesli jediný argument. Pokud ovšem dokážeš argumenty Dr. Hanese věcně vyvrátit, či věcně polemizovat, nic Ti nebrání. Pochybuji však, že to učiníš. Dokážu si představit, že si Hanes svým článkem rozhodně moc přátel nenadělá, protože se z církevního manažerství stala posvátná kráva, o které se musí mluvit jen dobře a Warren je hvězdou, která se nekritizuje.

Pastýř



]


Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 05. březen 2008 @ 16:06:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou tvé rovnice, ne moje!

Nevím, kdes v mém komentáři našel znepokojení. Znepokojení vypadá jinak. Já se královsky bavím!

A co se týče tvého neustálého skloňování slova "kritika", tak buď tak laskav a přesvědč nás, čtenáře, že jde o kritiku. Nejlépe fundovanou kritikou.

Zmíněná Hanesova "příručka" je kritikou jedině v kontextu - jak jsem byl častěji pravil - marxleninské kritiky buržoazních teorií. Někdo se zkrátka snaží předžvejkat, co si má čtenář správně myslet. Argumenty Dr. Hanese nemohu vyvrátit, protože ho neznám a v tomto krátkém článečku žádné argumenty nepoužil. Není tam NIC s čím by bylo možno polemizovat. Není tu ani sám Hanes.

Těžko mi někdo vymluví, že jediným důvodem, proč někdo takto vycpává cizí dílo ve formě varování, je popularita toho díla.
Svůj příspěvek jsem taky nenapsal proto, že bych chtěl Warrena hájit. Ten to nepotřebuje. Napsal jsem to proto, že jsem velmi citlivý na podobné projevy "učitelského úřadu", kdy se učitel místo vlastního učení zabývá zpochybňováním učení svých kolegů. přitom nevím, jestli tohle bratr Hanes skutečně dělá. Jde o to, žes nikdy neupozornil na nic z jeho pera, co by mělo cenu. A najednou upozorňuješ na jeden blbej pamflet! Tak je Dr. Hanes teolog, nebo ne? A jsi ty kritik, nebo ne?

Kdybys byl skutečně kritik na úrovni, dávno bys ve své kritické práci vyzvedl původní dílo tohoto teologa. Ale hodnot ty si moc nevšímáš, proto tě za poctivého kritika nepovažuji.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. březen 2008 @ 17:58:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou tvé rovnice, ne moje!

Opsal jsem je od Tebe a není to poprvé, cos je použil.

Nevím, kdes v mém komentáři našel znepokojení. Znepokojení vypadá jinak. Já se královsky bavím!

Přeji dobrou zábavu, ale vím, že na podobné věci reagovat prostě musíš.


A co se týče tvého neustálého skloňování slova "kritika", tak buď tak laskav a přesvědč nás, čtenáře, že jde o kritiku. Nejlépe fundovanou kritikou.

Soudný čtenář to posoudí sám.


Zmíněná Hanesova "příručka" je kritikou jedině v kontextu - jak jsem byl častěji pravil - marxleninské kritiky buržoazních teorií. Někdo se zkrátka snaží předžvejkat, co si má čtenář správně myslet.

Opět žádný argument.


Argumenty Dr. Hanese nemohu vyvrátit, protože ho neznám a v tomto krátkém článečku žádné argumenty nepoužil. Není tam NIC s čím by bylo možno polemizovat. Není tu ani sám Hanes. Těžko mi někdo vymluví, že jediným důvodem, proč někdo takto vycpává cizí dílo ve formě varování, je popularita toho díla.

Pokud se rozhodneš, že jsi Napoleon, též Ti to nikdo nevymluví. Ale vidím, že vídíš do srdcí lidí a nepotřebuješ, aby Ti o nich někdo říkal svůj soud. A tak namísto Warrenových učení rozebíráš Hanesovy motivy. Jak ubohé!

Svůj příspěvek jsem taky nenapsal proto, že bych chtěl Warrena hájit. Ten to nepotřebuje. Napsal jsem to proto, že jsem velmi citlivý na podobné projevy "učitelského úřadu", kdy se učitel místo vlastního učení zabývá zpochybňováním učení svých kolegů.

Zřejmě jsi nikdy nečetl ani Augustina ani Lutera a dokonce ani apoštola Pavla
.

přitom nevím, jestli tohle bratr Hanes skutečně dělá. Jde o to, žes nikdy neupozornil na nic z jeho pera, co by mělo cenu. A najednou upozorňuješ na jeden blbej pamflet! Tak je Dr. Hanes teolog, nebo ne? A jsi ty kritik, nebo ne?

Znamená to, že pokud upozorním na jeden článek, aniž bych před tím upozornil na řadu jiných článků, pak je to upozornění nesprávné?

Kdybys byl skutečně kritik na úrovni, dávno bys ve své kritické práci vyzvedl původní dílo tohoto teologa. Ale hodnot ty si moc nevšímáš, proto tě za poctivého kritika nepovažuji.

Milý Oline, z Hanese jsem citoval mnohokrát. Problém ovšem je, že Ty se nijak netajíš tvrzením, že mne nečteš.

Olin

Pastýř



]


Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 05. březen 2008 @ 18:51:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opsal jsem je od Tebe a není to poprvé, cos je použil

??? nikdy jsem nic takového nenapsal!


Přeji dobrou zábavu, ale vím, že na podobné věci reagovat prostě musíš.

To je pravda. Vadí to? Sedím u počítače, mám práci a práce je to nudná. Bavím se tím, že glosuji literární poklesky svých bližních. Snažím se o to,abych se nebavil sám, aby se bavil i čtenář. Snažím se taky o to, aby to mělo úroveň a neplácal jsem nesmysly. Nakolik se mi to daří - hmota suď!

Opět žádný argument.

Nemohl bys mi popsat, co je to podle tebe argument?
Podle mě zmíněný spisek vylučuje jakoukoli argumentaci. Příklad: Daj pozor, aby WARRENOVE pravidlá a cirkevní vodcovia nenahradili osobné vedenie Duchom Svätým pri výchove nových kresťanov
Jaký myslitelný argument tu lze použít? Mám mu oponovat, že nemáme dávat pozor? Nebo že Warren má nahradit Ducha svatého? ??
Moje námitka je tato: Postaví se doktor Hanes na konferenci vlastní církve po teologickém výkladu svého představeného a pronese tuto větu takto? Daj pozor, aby pravidlá (doplň jméno toho představeného) a cirkevní vodcovia nenahradili osobné vedenie Duchom Svätým pri výchove nových kresťanov.
Pokud ne - jakože jistě ne - tak má námitka se týká právě toho, čeho se týkala: PROČ se snaží Pavel Hanes předžvejkat Warrenovy knihy jejich čtenářům takto znevažujícím způsobem? A co by si myslel Pavel Hanes například o tom, kdyby vešel do sboru a někdo z mládeže poznamenal. "Jde Pavel. Hlídejte si mobily!"
Anebo mi tu chce někdo vážně tvrdit, že Rick Warren UČÍ, že církvení vůdcové MOHOU nahradit vedení Duchem svatým?

 - je to protebe ještě málo argument?

tak namísto Warrenových učení rozebíráš Hanesovy motivy. Jak ubohé

 - kde jsem co psal o Hanesových motivech? Co je ubohé? Proč bych rozebíral Warrenovo učení, když tématem je TVOJE nominace jednoho literárního poklesku? (Hanesova pochopitelně) Komentoval jsem jen to, co je zjevné.

Zřejmě jsi nikdy nečetl ani Augustina ani Lutera a dokonce ani apoštola Pavla

to nezmění můj postoj. Některá Augustinova nebo Lutherova polemika, kterou jsem četl, je prostě odporná! Hanba tomu, kdo si z toho bere příklad. Apoštol Pavel byl těchto praktik vzdálen. nemáme jediný doklad o tom, že by se v jeho polemice objevilo křivé obvinění nebo podraz. U Augustina i Luthera tyto případy známy jsou a nebyly asi vzácné.

Znamená to, že pokud upozorním na jeden článek, aniž bych před tím upozornil na řadu jiných článků, pak je to upozornění nesprávné?

Má narážka se týkala kvality článku ne?
Napsal Pavel Hanes něco pozitivního na témata, jimiž se zabývají inkriminované bestselery? Pokud ano, tak co?
Pokud jsi skutečně a vícekrát citoval z Hanesova díla a já to nevím, tak se omlouvám, přestože mě neomlouvá, že to nevím.

Má námitka je zásadní a trvalá: MUSÍ teologové vyučovat své "oběti" tak že se budou neustále navážet do konkurence? Já to nesnáším! A vůbec mi není proti mysli, když na to budou alergičtí i moji spoluslužebníci. Vyžeňme tuto polemickou publicistiku tam kam patří - mezi pokleslé žánry!

Má glosa se týkala v první řadě tebe: ty si vždycky vybereš jenom to, co útočí na službu těch druhých.

Olin





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. březen 2008 @ 20:01:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
??? nikdy jsem nic takového nenapsal!
Tvé techniky jsou stále stejné.

Snažím se taky o to, aby to mělo úroveň a neplácal jsem nesmysly. Nakolik se mi to daří - hmota suď!
Nedaří se Ti to.

- kde jsem co psal o Hanesových motivech?
Třeba tady: "Těžko mi někdo vymluví, že jediným důvodem, proč někdo takto vycpává cizí dílo ve formě varování, je popularita toho díla."

Některá Augustinova nebo Lutherova polemika, kterou jsem četl, je prostě odporná!
Jako katolíkovi Ti Luther asi nesedí, ale co máš na mysli ohledně Augustina?

Napsal Pavel Hanes něco pozitivního na témata, jimiž se zabývají inkriminované bestselery? Pokud ano, tak co?
I když je to velmi vyšeptaný a úskočný argument, v podstatě tvrdící, že by švec nikdy nemohl kritizovat práci švadleny, pak si pročti seznam publikací v předchozím příspěvku.

A co se týče argumentů, můžeš komentovat třeba tyto:

- Napr. tvrdiť, že Boh sa pri narodení každého človeka usmieva, je len ťažko možné zmieriť s Ježišovým výrokom o Judášovi, o ktorom povedal, že by mu bolo lepšie, keby sa nebol narodil. Mk 14:21.

-  celá kniha je postavená na ego-teológii Boh pre mňa. Všimni si, že motiváciou a argumentáciou pre uctievanie Boha aj službu iným je tu vždy uspokojovanie mojich potrieb.

- Kriticky sa zamysli nad tým, prečo je v centre WARRENOVEJ pozornosti cirkevný zbor, kvalita spoločenstva, stále sa zvyšujúce nároky na cirkevných pracovníkov a inovácia evanjelizačných metód. Ježiš Kristus je tu len akýmsi dokonalým príkladom použitia techník church growth, a nie živým Pánom cirkvi, ktorá si môže "on-line" zisťovať jeho vôľu.

- Organizácia zborového života podľa zásad purpose driven povedie lúdi skôr k hrdosti na firemnú značku ako k načúvaniu hlasu Ducha Svätého. Vysoké postavenie cirkvi v Božom pláne je úžasným prejavom Božej milosti. Kristus vydal za cirkev sám seba. Z toho však nevyplýva, že cirkev sama seba postaví do centra pozornosti v akomsi eklesiálnom narcizme. V centre pozornosti cirkvi musí byt vždy Kristus, jeho dielo a jeho pôsobenie vo veriacich.

- Napriek tomu, že WARREN výslovne popiera, že by využíval zásady súčasnej populárnej psychológie, jeho knihy sú nimi dosť nasiaknuté. Ak si prečítaš len niečo málo o význame poznania zmyslu života v logoterapii.

- Metódy, ktoré prispôsobujú cirkevný zbor úzko definovanej cieľovej skupine, na ktorú sa chce zbor pri evanjelizácii zamerať, sú v rozpore s Ježišovými podobenstvami o rozsievačovi alebo o rybárskej sieti.

- Teória manažmentu a marketingu obsahuje mnoho poznatkov, ktoré je v cirkvi dobre možné uplatniť. Určite však nie tak, že sa vyrobí taká zvesť, ktorá je zakorenená v citoch našich zákazníkov (marketingová rada).

- Nepostav bez ďalšieho rozmýšľania kvalitu cirkevného prostredia, či jeho technickej výbavy, do stredu pozornosti, akoby to bola najvyššia požiadavka úspešnej evanjelizácie.

- Purpose driven cirkevný zbor vyžaduje zaviazanosť každého člena piatim arbitrárne zvoleným poslaniam.

Podobne totalitné účinky má požiadavka, aby každý člen purpose driven zboru podpísal záväzok, že bude chrániť jednotu spoločenstva svojho cirkevného zboru. Keď sa jednota stáva nedotknuteľnou, býva potlačená pravda.

- Všetky tzv. seeker-sensitive cirkevné zbory zdôrazňujú atraktivitu cirkvi a numerický úspech na úkor chápania kresťanstva ako "vône smrti" (2Kor 2:16).



]


Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 05. březen 2008 @ 20:58:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiňte je to OT!

Chci se jen zeptat, aniž bych chtěl provokovat a i když vím, že provokovat budu...

Jsem katolík a z diskuzí zde znám Olina, který sám o sobě tvrdí, že katolík není! Prohlašuje o sobě že je evangelikál a charismatik... Také svůj život žije v těchto církvích... Všimnul jsem si, že zde s ním mnoho lidí nesouhlasí a (předpokládejme dobrou vůli) myslí si o něm, že je katolík... Já jako katolík, katolicky věřící a v římskokatolické církvi žijící, můžu čestně říci, že s Olinem v některých věroučných bodech také nesouhlasím.. a proto můžu říct, že katolíkem skutečně (v tom smyslu, jak to myslíte vy) není!!

Teď ale moje, možná provokativní, otázka... Jak se vy "evangelikálové označující Olina za katolíka" díváte na tradiční reformační církve, jako jsou například ČCE, nebo Luterská církev evangelická A.V, které mají paradoxně blíže jak k reformátorům Luterovi, Kalvínovi, nebo Zwinglimu, tak také ke katolické církvi. Mám tím namysli například praktikování liturgie, nebo například vřelejší vztah k Panně Marii...

Nejsou i tito protestanté zakladatelé, pro vás "evangelikály označující Olina za katolíka", dnes spíše katolíky... Nebojíte se to ale akorát vyslovit nahlas, protože byste možná ztratili posloupnost, nebo návaznost na původní reformaci; bylo by potom možné vás označit za protestanty protestující proti protestantismu, nebo jednodušeji: reformátory reformace!! Nebojíte se to vyslovit nahlas, protože byste se tak nahlas přiznali k roztříštěnosti vašeho směru; a vy potřebujete jednotný protestantismus...??!!

Vím, že je to ode mě troufalé a provokativní... Říkal jsem to hned na začátku. Nechci urážet. Nechci soutěžit. Chci se jen zastat, v mých očích nespravedlivě pronásledovaného spolubratra křesťana Olina, který je, ač sám hlásící se k jednomu z protestantských směrů, pronásledován jiným křesťanem, jiného protestantského směru... Je pronásledován tím způsobem, že je mu nadáváno (zde myšleno jako nadávka) do katolíků... Není mu přiznáno, v rámci jeho příslušnosti v obecném mnohotvárném protestantství, jeho právo BÝT PROTESTANTEM! Také on by mohl vám ostatním, jako zastáncům zase jiných protestantských směrů, nadávat do katolíků... Ale on to nedělá... Toto je potřeba si uvědomit... Je to totiž HNUS!


]


Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. březen 2008 @ 21:56:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Katolíci a charismatici: je zde - a nebo bude zde - nějaký rozdíl? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 10. únor 2007 @ 11:29:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) A kdo je tedy autorem tohoto příspěvku, že se nepodepsal?
Anebo jsem zase slepej?

myslel jsem si, že autorem je pastýř sám, ale ten zase není z charismatického sboru.

Anebo je z charismatického sboru, pokud ovšem AC je charismatická církev.

Pokud je ale AC charismatickou církví, chtěl bych vědět, co si o své konvergenci s katolicismem myslí kazatelé a vedoucí této církve. Velice by mě jejich plány v tomto směru zajímaly. To víte - katolík!

Olin


]


Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 05. březen 2008 @ 22:30:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aresi, u Pastýřů jsem "katolík" jenom proto, že se mu to jednou hodilo a pak zjistil, že se to antikatolíkům líbí.

Potíž je, že pro tohoto plantážníka nemá slovo váhu ani význam. Ale - je sám? Bohužel to je křesťanská nemoc. Slova často neznamenají NIC. Používají se zcela utilitárně. U pastýře zejména. Je to poznat například z toho hanopisu, na který odkazuje o kousek výše.

Má ohromná výhoda ale je v tom, že mi to nevadí. Dělám si z toho humor. Pastýře to nerozčiluje, ale slabší kusy jako například berkin to neunesly.

Olin


]


Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Středa, 05. březen 2008 @ 22:52:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem katolík a z diskuzí zde znám Olina, který sám o sobě tvrdí, že katolík není! Prohlašuje o sobě že je evangelikál a charismatik... Také svůj život žije v těchto církvích... Nechci urážet. Nechci soutěžit. Chci se jen zastat, v mých očích nespravedlivě pronásledovaného spolubratra křesťana Olina, který je, ač sám hlásící se k jednomu z protestantských směrů, pronásledován jiným křesťanem, jiného protestantského směru... Je pronásledován tím způsobem, že je mu nadáváno (zde myšleno jako nadávka) do katolíků... Není mu přiznáno, v rámci jeho příslušnosti v obecném mnohotvárném protestantství, jeho právo BÝT PROTESTANTEM!




 Re: Oline
Vložil: Olin v Úterý, 12. únor 2008 @ 16:55:25 CET
Přídavky k článku: Otvoreny list Gojimovy od rimsko - katolicky.

Od podzima bydlím ve městě, kde nic jiného než katolické bohoslužby není. Když tedy nejedu v neděli do svého sboru (mám to daleko) nebo nejedu někam jinam, tak na tu mši chodím.

Olin


]


Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 08:18:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za skutečně vyčerpávající odpověď... Jak tobě, tak Pastýřovi... Ani jsem nečekal kolik porozumění a křesťanské lásky z tohoto našeho dialogu vzdejde... Jak říkám: není nad to, když spolu dva mluví...

Bohužel sen. No nic...

Ke tvé námitce: Že Olin občas zajde na katolickou mši a proto je podle tebe katolíkem... Mohu říct jen toto: Moje babičky jsou obě tradičními katoličkami, které většinu svého katolického života prožily ještě před 2. vatikánským koncilem. Jedna z nich si pořád v soukromí pročítá latinský misál, protože k němu má blíže, než k tomu současnému. Ta jedna se už ani moc často nedostane do kostela na bohoslužbu a tak vždy v neděli poslochá bohoslužby v rádiu, které vysílá Český rozhlas. Jak víme, bohosužby tam jsou vždy střídavě katolická mše a bohoslužba jiných křesťanských církví... A babička sleduje všechny ty bohosužby a nerozlišuje katolickou a nekatolické... Modlí se se všemi křesťany... Dále pak když obě moje babičky byly na rehabilitaci v rehabilitačním středisku Českobratrské církve v Praze Chvalech, tak tam zcela samozřejmě chodili na jejich bohoslužby... Jedna z nich byla dokonce na obou jejich nedělních bohoslužbách, kdy jedna z nich je pro mládež...

Ptám se tedy: Jsou podle této logiky, "moje babičky tradiční katoličky" protestantkami??


]


Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 08:37:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle jaké logiky se odvažujete tvrdit, že Odřich Kadlec je pronásledován tím způsobem, že je mu nadáváno (zde myšleno jako nadávka) do katolíků, když je v předchozích komentářích objektivně zdokumentováno, že sám o sobě napsal, že je katolíkem a že chodí na mše?

Kromě toho, všechno jeho úsilí i zásadní teologicko-strategické postoje zcela zřetelně dosvědčují, že tomu tak skutečně je.

Domnívám se, že je to "logika" vycházející ze strategie Matky Církve prostřednictvím řízeného pohybu ekumenického a charismatického hnutí dovést "odloučené bratry" zpět do svého lůna. Této strategii se zde zcela čitelně podřizuje "logika" a "argumentace" spřízněných katolíků a prokatolíků působících mezi nekatolíky. Cílem je mediální zpracování veřejného mínění mezi protestanty a evangelikály ve prospěch této strategie.


]


Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 09:37:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže tomu věříte... Né tomu, že Olin sám o sobě prohlásil, že je katolíkem, a že chodí na katolické mše... Takhel to jistě neřekl, že ne??! Ta věta je malinko překroucena, viďte??! Vy věříte v jakousi teorii světového spiknutí... Je zvláště zajímavé, že spikleneckou teorií se ohání ten, který manipuluje větami, aby svůj pohled obhájil... Vy si tyto praktiky ve svém svědomí obhájíte? Jestli ano, podle jaké logiky?? Podle logiky, že ve válce je vše dovoleno??!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 10:03:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
aresi to je docela důležitý, co tady Jakub předvádí. On to má "objektivně zdokumentováno".

Tihle burárum nám připomínají, co bylo za komančů "normální", ale na co by mohli lidi zapomínat, nebejt třeba křesťanů: že dokumentovat se dá i podvod a lež.

Jen Bůh ví, čemu tento jakub skutečně věří, ale já s ním mám zkušenost už letitou. Ježto jsem osoba známá veřejně, a zosobňuji to, co tito skřeti nenávidí, vůči mně se může všechno. A já se jim směju "do očí".

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 10:23:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, mě je taky jasný, že tady u těchto lidí (nebudu se snižovat k tomu, abych je jmenoval; pracovně jsem je nazval "Ti co na tomto webu nesnáší Olina"), nemá cenu cokoli jim vysvětlovat... Jsou to lidé skutečně zatvrzelí :-( Nejvíc mě zaráží ten fakt, že tito lidé, kteří si říkají křesťané, mají za největšího nepřítele zase křesťany, akorát trochu se od nich samých lišící věroukou... Pochopím, když křesťan, který má v popisu práce lásku i k největšímu nepříteli, nesnáší třeba komunistu, ateistu, bezbožníka... Ale křesťana, který i přeze všechny rozdíly ve věrouce, má k němu křesťanovi zase ze všech nejblíž... To je ta hrůza... Že člověk dokáže překousnout veliké rozdíly, ale bazíruje na maličkostech... To je to, že přehlížíme trámy, ale hledáme třísky!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 11:30:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený pane katolíku,

při trošce dobré vůle by pro vás neměl být problém si jedním kliknutím ověřit, že ta věta nebyla překroucena, ale že byla doslovně citována z komentáře Oldřicha Kadlece.

Vaše reakce, hemžící se pojmy jako manipulace větami, skutečně zatvrzelí, nesnáší, mají za největšího nepřítele, přiživovaná invektivami O. Kadlece, jako lež, podvod, nenávist, je pozoruhodně neadekvátní názoru, který jsem výše publikoval. Připomíná slovník totalitního Rudého práva, když se vypořádávavalo s názorovou jinakostí v socialistické společnosti. Pán Bůh nás chraň před duchovní totalitou katolických struktur vašeho kalibru jak mezi křesťany, tak ve společnosti!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 11:44:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano! Toto je jeden z těch, kdo se snaží navalit lidem do hlavy, že ovládat Ctrl znamená mluvit pravdu. Odvrácená strana internetové subkultury...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 12:01:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený pane Kadleče,

pokud se snažíte velectěným čtenářům namluvit, že přesný citát Vámi vlastnoručně psaného textu není pravda, pak by bylo vhodné se zamyslet nad obsahem toho, co zde publikujete a pokusit se, není-li to pro Vás příliš obtížné, sesouladit obsah vašich textů s objektivní skutečností tak, aby byl pravdou.

Budete-li však i nadále pokračovat ve svých rozporuplných projevech, nemůžete se zlobit, že vás budou nezaujatí čtenáři považovat v lepším případě za rozpolcenou osobnost, v horším případě za otrlého mediálního propagandistu manipulativního typu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 12:08:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesný citát Vámi vlastnoručně psaného textu je přesný citát Vámi vlastnoručně psaného textu. Není to pravda ani lež.

Obvykle se však "přesné citáty psaného textu" používají k nějakému sdělení, buďto pravdivému, nebo lživému. Ty lžeš, ne sice v hrdlo, ale v klávesnici, skřete z afghánistánu!

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 12:28:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený pane Kadleče,

děkuji Vám za lekci o způsobu komunikace katolických mediálních gurů, a to jak v emocionální tak ve faktografické rovině.

Velectěné čtenáře upozorňuji na to, že obsahem mého výše uvedeného sdělení ze středy, 05. března 2008 @ 23:52:14 CET byl pouhý doslovný citát psaného textu arese a O. Kadlece. Nic víc. Je signifikantní, že O. Kadlec toto sdělení označuje za lživé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 12:15:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je ale sprostota... Nad vaší logikou opravdu zůstává rozum stát... Tak si to rozebereme:

Pastýř bez nějakého komentáře překopíroval nějaký Olinův výrok, z nějaké neznámé diskuze... Tento:

Pokud je ale AC charismatickou církví, chtěl bych vědět, co si o své konvergenci s katolicismem myslí kazatelé a vedoucí této církve. Velice by mě jejich plány v tomto směru zajímaly. To víte - katolík!

Vy jste opět bez jakéhokoli komentáře zkopíroval Olinův text z diskuze (dokonce se mnou)... Tento:

Od podzima bydlím ve městě, kde nic jiného než katolické bohoslužby není. Když tedy nejedu v neděli do svého sboru (mám to daleko) nebo nejedu někam jinam, tak na tu mši chodím. Tomto textu rozumím (kdo by mu nerozuměl), ale tobě ho zřejmě musím vysvětlit. Tento text znamená, že když Olin nemá možnost jít na jinou než katolickou bohoslužbu, tak na ní jde... To neznamená, že je katolík, který pravidelně navštěvuje katolické mše... Pro katolíka je navíc těžkým hříchem vynechání nedělní mše...

Z těchto textů tedy jednoznačně plyne, že Olin o sobě napsal, že je katolíkem a chodí na katolické mše, jak jste ho nařknul vy???!!! Tady:

...když je v předchozích komentářích objektivně zdokumentováno, že sám o sobě napsal, že je katolíkem a že chodí na mše?


Jestli tohle není manipulace, tak co už?? Každopádně ať už budete reagovat jakkoli (pokud se teda neomluvíte), tak je mi to jedno. Jde přeci pouze o svědomí moje a vaše... Já mám svědomí čisté... Vy se starejte zase o svoje svědomí... Mě rozhodně nejde o nějako propagandu na tomto protestantském webu..

Jestli tohle není manipulace, tak co už?? Každopádně ať už budete reagovat jakkoli (pokud se teda neomluvíte), tak je mi to jedno. Jde přeci pouze o svědomí moje a vaše... Já mám svědomí čisté... Vy se starejte zase o svoje svědomí... Mě rozhodně nejde o nějako propagandu na tomto protestantském webu..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 12:38:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený pane katolíku,

i neodpověď na výtku je odpovědí, která vypovídá o mnohém. Je-li nahrazena odvedením pozornosti na spekulaci o oponentově dezintegritě, úskočným to trikem všech mediálních manipulátorů, pak lze tušit, že výtka vskutku ťala do živého.

Pozornému čtenář ani netřeba připomínat, že jsem ve svém názoru vyjádřil i následující východisko:

Kromě toho, všechno jeho úsilí i zásadní teologicko-strategické postoje zcela zřetelně dosvědčují, že tomu tak skutečně je.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 13:50:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I když nevím k čemu vztahujete svá tvrzení vy... Já vím, že jsem první výtýkal já vám a neodpověděl jste první vy mě!
Ale bavili jsme se o větách...

Máte pocit, že následující věty jsou totožné a je možné je zaměnit?

Vaše věta: když je v předchozích komentářích objektivně zdokumentováno, že sám o sobě napsal, že je katolíkem a že chodí na mše?


Olinova věta: Od podzima bydlím ve městě, kde nic jiného než katolické bohoslužby není. Když tedy nejedu v neděli do svého sboru (mám to daleko) nebo nejedu někam jinam, tak na tu mši chodím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 15:53:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený pane katolíku,

najde-li vůbec kdo odvahu, nazvat Vaše inkviziční způsoby diskusí, pak bude i jemu nad slunce jasné, že tématem nejsou nějaké lingvistické dišputace o větách a jejich srovnávání, ale o prostém faktu, že se O. Kadlec písemně ke svému katolictví hrdě hlásí a že veřejně sděluje, že chodí na mše, a kromě toho, že i všechno jeho úsilí i zásadní teologicko-strategické postoje zcela zřetelně dosvědčují, že tomu tak skutečně je.

Vyslovil jsem v kontextu těchto faktů jen svůj skromný názor. Reakce Vaše a O. Kadlece nalézám nepřiměřené a v kontextu vaší strategie velmi poučné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte, že se do toho pletu!! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 17:18:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pár otázek:

Vy jste teologicky vzdělán? Co to je za termín teologická strategie? Takový termín mi není znám...

Vy jste teologicky vzdělán, že chcete mluvit o teologii, nebo že můžete posuzovat něčí teologické myšlení??

Vy jste teologicky vzdělán a přitom se neumíte jasně vyjádřit a nepoznáte obrovský rozdíl ve významu dvou vět a pohrdáte lingvistikou?




]


Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. březen 2008 @ 18:16:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde o to, žes nikdy neupozornil na nic z jeho pera, co by mělo cenu.

Oline, není nic snadnějšího, než Tě usvědčovat. Zde je jak článek od Hanese, tak články s citacemi, příp. odkazy Hanese.

 Kdo je evangelikálním křesťanem
Vložil Pastýř
Vložil: Bolek v Úterý, 08. červen 2004 @ 19:55:21 CEST
Porovnat text článku
Téma: Dotazy čtenářů (Bez komentáře)

 Indie: země paradoxů
Vložil pastýř
Vložil: Bolek v Středa, 26. duben 2006 @ 23:07:03 CEST
Porovnat text článku
Téma: Misie (4 Komentáře)   KOŘENY KALVINISMU
Vložil pastýř
Vložil: Bolek v Sobota, 21. květen 2005 @ 00:57:08 CEST
Porovnat text článku
Téma: Úvod do křesťanství (Bez komentáře)


 Otázka pojetí církevní autority aneb od Večeře Páně k Eucharistii
Vložil pastýř
Vložil: Bolek v Středa, 18. květen 2005 @ 19:01:07 CEST
Porovnat text článku
Téma: Studijní materiály (2 Komentáře)








]


Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 05. březen 2008 @ 19:03:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odkazy. Některé z těchto článků jsem četl.

To jest - tento člověk SKUTEČNĚ napsal Dějiny křesťanství? Uff! Kolik to má stran, takové dějiny?

...patrně znáš můj despekt k církevním historikům, zejména pak "historikům"....



Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. březen 2008 @ 19:38:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Oline,

Nejsi Ty náhodou finanční poradce? ...patrně znáš můj despekt k poradcům, zejména pak "poradcům".... :-)

Poradím Ti jak zareagovat, Když se Ti to bude zdát málo, řekni, že je to nedouk a když toho bude naopak mnoho, pak napadni kvalitu!

Zde je seznam toho, co br. Hanes napsal http://www.detm.org/Pracovnici/Phanes.html



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 05. březen 2008 @ 22:16:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nevím, jestli je nedouk a neznám kvalitu. Zato vím něco o tom, co jsou to církevní dějiny. Mám jich dost v knihovně. No - dějiny lidstva bych nenapsal!
Tyto dějiny křesťanství jsem dosud nikde neviděl prodávat, proto se ptám. Zajímalo by mě - polopaticky - jak byly myšleny a koncipovány a co to má být za žánr. Jestli to náhodou není učebnice pro biblickou školu a la Šoltész.

Prošel jsem si ten odkaz na seznam jeho článků, vypadá to dobře. Nepochybuji o tom, že to JE teolog. Moje smůla, že ho neznám. V tom případě mi není jasné, co může mít za smysl ten článek na Nota Bene. No, o intelektuálech je známo, že píšou hodně. Někdy rukou, někdy nohou. Co jsou zač ty Dějiny jsem z toho stejně nepochopil, protože z odkazů je jedno jasné: není to historik.
Tedy: osvětová literatura pro baptistické sbory?

Olin 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 12:40:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tyto dějiny křesťanství jsem dosud nikde neviděl prodávat, proto se ptám. Zajímalo by mě - polopaticky - jak byly myšleny a koncipovány a co to má být za žánr.

Tvůj zálem o historii, ačkoliv nejsi teolog ani historik, je chválihodný. Rád bych ale slyšel Tvé odpovědi na argumenty, kterých ses dožadoval, a které jsem specielně pro Tebe vypsal a kde Tě z odpovědi vyvázal svým vstupem Ares.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 13:07:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tohle?

 co se týče argumentů, můžeš komentovat třeba tyto:

- Napr. tvrdiť, že Boh sa pri narodení každého človeka usmieva, je len ťažko možné zmieriť s Ježišovým výrokom o Judášovi, o ktorom povedal, že by mu bolo lepšie, keby sa nebol narodil. Mk 14:21.

-  celá kniha je postavená na ego-teológii Boh pre mňa. Všimni si, že motiváciou a argumentáciou pre uctievanie Boha aj službu iným je tu vždy uspokojovanie mojich potrieb.

- Kriticky sa zamysli nad tým, prečo je v centre WARRENOVEJ pozornosti cirkevný zbor, kvalita spoločenstva, stále sa zvyšujúce nároky na cirkevných pracovníkov a inovácia evanjelizačných metód. Ježiš Kristus je tu len akýmsi dokonalým príkladom použitia techník church growth, a nie živým Pánom cirkvi, ktorá si môže "on-line" zisťovať jeho vôľu.

- Organizácia zborového života podľa zásad purpose driven povedie lúdi skôr k hrdosti na firemnú značku ako k načúvaniu hlasu Ducha Svätého. Vysoké postavenie cirkvi v Božom pláne je úžasným prejavom Božej milosti. Kristus vydal za cirkev sám seba. Z toho však nevyplýva, že cirkev sama seba postaví do centra pozornosti v akomsi eklesiálnom narcizme. V centre pozornosti cirkvi musí byt vždy Kristus, jeho dielo a jeho pôsobenie vo veriacich.

- Napriek tomu, že WARREN výslovne popiera, že by využíval zásady súčasnej populárnej psychológie, jeho knihy sú nimi dosť nasiaknuté. Ak si prečítaš len niečo málo o význame poznania zmyslu života v logoterapii.

- Metódy, ktoré prispôsobujú cirkevný zbor úzko definovanej cieľovej skupine, na ktorú sa chce zbor pri evanjelizácii zamerať, sú v rozpore s Ježišovými podobenstvami o rozsievačovi alebo o rybárskej sieti.

- Teória manažmentu a marketingu obsahuje mnoho poznatkov, ktoré je v cirkvi dobre možné uplatniť. Určite však nie tak, že sa vyrobí taká zvesť, ktorá je zakorenená v citoch našich zákazníkov (marketingová rada).

- Nepostav bez ďalšieho rozmýšľania kvalitu cirkevného prostredia, či jeho technickej výbavy, do stredu pozornosti, akoby to bola najvyššia požiadavka úspešnej evanjelizácie.

- Purpose driven cirkevný zbor vyžaduje zaviazanosť každého člena piatim arbitrárne zvoleným poslaniam.

Podobne totalitné účinky má požiadavka, aby každý člen purpose driven zboru podpísal záväzok, že bude chrániť jednotu spoločenstva svojho cirkevného zboru. Keď sa jednota stáva nedotknuteľnou, býva potlačená pravda.

- Všetky tzv. seeker-sensitive cirkevné zbory zdôrazňujú atraktivitu cirkvi a numerický úspech na úkor chápania kresťanstva ako "vône smrti" (2Kor 2:16).

To všechno jsou přece tvrzení Pavla Hanesa o Warrenově knize! Souhlasil by s těmito tvrzeními Warren osobně? To je jediná relevantní otázka. Neznáme-li na ni odpověď, a tu neznáme, ˇpak nemá smysl dále spekulovat.

Tématem mé glosy nebyla Warrenova kniha, ale Hanesův článek. Nelíbí se mi předložený přístup ke studijní literatuře jakož i přístup ke studentům. CHÁPEŠ? Přístup Hanese, ne Warrena.  Proto je třeba se zabývat Hanesem, ne Warrenem.
 
Pavel Hanes je skutečně, jax mi dokázal, evangelikálním teologem, a touto formou nenavazuje v kritický dialog s Rickem Warrenem - což je snad jasné - ale se svými studenty resp. s členy své denominace. Proto je potřebné dotýkati se - když už - tohoto dialogu: Dialogu teologa Hanese s baptisty. Warren je tu jen objekt, jak se mi alespoň zdá, je objektem žárlivosti.

A znovu a potřetí: snaha váženého teologa předžvejkat baptistům učení významného baptistického kazatele tak, aby předem věděli, co v jeho knize mají hledat špatného, není příklad k následování. Takhle se nepíše ani recenze, ani kritika, ani se takto nevede diskuse, takhle je to prostě NEPŘIJATELNÉ.

Pokud se znáš bratrem Hanesem osobně a pokud si myslíš, že by ho to mohlo zajímat, můžeš mu toto mé stanovisko přeposlat.

Olin



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teologa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 15:23:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

jedná se jen o Tvůj přístup negace kritiky, aniž by ses opět dotkl byť jediného argumentu. To, co píšeš, bys mohl podsunout každému, což často děláš. Protože Warren adresuje svá dílka křesťanské věřejnosti, je třeba i kritiku jeho knih adresovat křesťanské veřejnosti. Tato klička, kterou předvádíš, je jen průhledným trikem, jak odvést pozornost od podstaty věci. Ale omlouvá Tě, že jsi Warrena nikdy nečetl, a proto ani nevíš, zda tam takové věci jsou, či nejsou. A protože předpokládám, že Warrena ani číst nebudeš, pak Ti jednoduše článek ani není určen, protože se týká těch, kteří jeho knihy čtou nebo hodlají číst. A pokud Tě tolik rozčílilo, že někdo upozorňuje na negativní věci v jeho knihách (manažerské techniky, vynucování jednoty závazkem, soustředění na člověka, ergopsychologie...) pak to též o něčem svědčí. Uvědom si, že Ty sám často kritizuješ věci, které jsi ani nečetl, a to Tvým klasickým, dehonestujícím způsobem. Pokud ale někdo kritizuje to, co četl a navíc to udělá slušně a věcně, pak je to jen k dobrému.

Pokud chceš oslovit Dr. Hanese, namísto jeho srážení na základě podsouvání mu nečistých motivů jako “závist” apod., můžeš jej kontaktovat sám, odkaz zde je. Poslíčka Ti dělat nehodlám, jsi svéprávný. Nezapomeň připojit svůj podpis a církevní funkci. Zatím jsi mu ovšem udělal perfektní reklamu :-)

Pastýř



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního teo (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 15:37:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Argumentů jsem ti snesl hnedle několik, ale ty je ignoruješ. Proč ne!

Smyslem mé glosy bylo upozornit na konkrétní literární poklesek. Povedlo se.
Nikdo totiž nemůže zabránit tomu, aby se tento druh krytyky provozoval. Koneckonců frčí tu věci mnohem horší. Upozorňujme na ně! Skandalizujme je! Zaslouží si to. To je podstata věci.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikálního (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 15:44:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také myslím, že to splnilo svůj účel. Nad Warrenem se lidé budou zamýšlet a názorně uvidí i způsoby, jak se jedná s kritiky populárních učení (podsouvání nečistých motivů, zpochybňování jejich děl atd.)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rick Warren z pohledu evangelikál (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 06. březen 2008 @ 17:11:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to se přece děje i tak a už několik let! Nad Rickem Warrenem se zamýšlí asi milion lidí a jak se zdá poslední rok, tebe to mrzí. Měli by už mít zamyšleno.

Olin


]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy