Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476841
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU?
Vloženo Středa, 19. březen 2008 @ 16:58:14 CET Vložil: gojim

Dotazy čtenářů poslal gregorios777


Milí bratří,

jak chápete věčnou spásu? Zkuste vybrat jeden z následujících bodů:


1) Dnes ještě nikdo věčně spasen není. Budoucnost ukáže, zda si někdo za ODMĚNU zaslouží věčnou spásu. Dnes věříme, ale nebudeme-li také vykazovat dobré skutky, Bůh nás nakonec věčně spasit nemusí.

2) Spása je jen v Římsko-katolické Církvi. Kdo je jejím členem, bude spasen, pokud bude činit dobré skutky a pokud si tak spásu zaslouží.

3) Dnes jsme již spaseni a máme věčný život od okamžiku, kdy jsme uvěřili v Krista. Jsme spaseni z milosti skrze víru, ale víra bez skutků je mrtvá. Proto, nebudeme-li se vykazovat dobrými skutky, Bůh nás nakonec věčně nespasí, neboť jsme si věčnou spásu nezasloužili. Spasení na začátku je jen základní, dále však musíme pokračovat ve spolupráci s Bohem a pracovat na své spáse.

4) Jsme spaseni milostí skrze víru (bez skutků). Jestliže však odpadneme od víry, pak o věčnou spásu přijdeme a budeme znovu zatraceni.

5) Jsme spaseni milostí skrze víru od okamžiku našeho uvěření v Krista (znovuzrození). Máme věčný život, který je nezrušitelný a o který již nemůžeme přijít, protože věčná spása nijak nesouvisí ani s našimi dobrými ani s našimi zlými skutky. Souvisí pouze se skutkem Ježíše Krista na kříži. Věřit znamená zdarma (z milosti) přijmout to, co již Bůh vykonal. Tato víra je pak Bohem počítána jako spravedlnost. Naše skutky budou zhodnoceny v Království Krista na zemi (1000 let), kde každý obdrží odměnu nebo trest podle své práce. Na věčnou spásu to však nemůže mít vliv.

6) Nebo věříte ještě v jiný způsob věčné spásy? A když, tak v jaký?

Prosím o vyjádření všech - katolíků i protestantů (pokud chtějí). Vyberte jeden nebo v případě potřeby více bodů, které vyjadřují váš názor na věc. Myslím, že to dá zajímavé srovnání a ukáže to, kde kdo věroučně stojí v této důležité otázce. Děkuji.


Podobná témata

Studijní materiály

"JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 80 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Středa, 19. březen 2008 @ 18:01:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spaseni jsme 1) všichni Kristovou smrtí a zmrtvýchvstáním 2) osobně přijetím víry v Krista a tím že v ní vytrváme do okamžiku smrti, který je rozhodující. Věřím také v to, že ve smrti osloví Bůh i ty, kteří ho za života přijmout nemohli/nechtěli, vyvolá v nich touhu být s ním

Ad bod 2: proč tam pořád vnucuješ římskou církev, jsou i jiné církve které věří, že spása je uvnitř nich. Já věřím v jednu obecnou církev, kam patří všichni křesťané (tedy i katolíci, i ty) navzdory jejich rozdílným názorům na podobu církve etc.



Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Středa, 19. březen 2008 @ 18:51:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregu,

jak čtu jednotlivé body, zdá se mi, že v každém bodu je kus pravdy (kromě bodu č. 2). Možná ty body říkají to samé jen z jiného úhlu pohledu. Nelíbí se mi druhá část budu 1) - je přece psáno, že u soudu projdou naše skutky ohněm - potom bude spasení skrze oheň. Dejme tomu že souhlasím s bodem 4) a 5) avšak věřím na odpadnutí od víry - Žid 110:26-27. S tím 1000-letým královstvím to nemám tak dobře proštudované jako ty o). Pravda je i v bodě 1), že nejsme spasení definitivně, viz to odpadnutí.

Tak tak, Radim



Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 19. březen 2008 @ 19:53:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Milý bratře,

prosíš o vyjádření všech - katolíků i protestantů, ale já nejsem ani katolík ani protestant. Chceš tedy, abych se vyjádřil i já nebo ne? Přitom oba víme, že 5) je správně. K čemu je tedy tebou avizované srovnání? Pán Ježíš má své vítěze ve všech sborech a řekl, že je mnoho povolaných, ale málo vyvolených, tzn. kromě jiného také, že je mnoho poražených a přemožených nepřítelem jdoucí širokou cestou, ale málo vítězných věřících jdoucích po úzké cestě (kříže za Beránkem), kteří tvoří nevěstu Kristovu a jsou Siónem Nového Jeruzaléma a za celou Církev naplní ve spolupráci s trojjediným Bohem Boží plán a Bůh skrze ně a s nimi uskuteční Jeho věčný Boží záměr. Takže ještě jednou: k čemu takové srovnání? V čem bude zajímavé? Prosím o tvé vyjádření, Gregu.

willy



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 19:40:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Willy,

samozřejmě, mám na mysli, aby se vyjádřil kdokoli se hlásí k Ježíši Kristu. Pokud vím, tak základní věroukou by jsi měl patřit spíše k protestantům. Ale je mi jasné, že to bereš jinak - ty patříš ke Kristu, já vím :-)

Pro tebe to srovnání třeba zajímavé není, pro mne ano. Protože se dozvím, jak tuto věc chápou jiní moji bratři.


]


Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 19. březen 2008 @ 20:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý gregory,
jsme zachráněni, protože Bůh poslal svého Syna na svět jako beránka v oběť za naše hříchy, a protože tento Beránek zvítězil a vstal z mrtvých.  A každý, kdo v něho věří, má život věčný. Halelujah!

...tvé body a alternativy nejsou zaměřeny na naši spásu, ale na člověka: na "technologii" toho věření.

Olin



Žádné "já" nemá šanci být spaseno (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 19. březen 2008 @ 20:41:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
viz také

Nebo kdož by chtěl duši svou zachovati, ztratíť ji...






Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 19. březen 2008 @ 20:43:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--A každý, kdo v něho věří, má život věčný. Halelujah!--

A nevěřící nemluvňátka,chudé duchem....strčíme zřejmě do pekla ... Halelujah...



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 05:40:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo ty seš fakt ignorant.... stále dokola ti někdo vysvětluje jak je to s těmi nemluvňátky apod a ty stále to samé.... o(

Radim


]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 06:31:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--stále dokola ti někdo vysvětluje jak je to s těmi nemluvňátky--
 
nikdo nic nevysvětlil,akorát ve vlastní pýše fantazíroval


]


Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 20:23:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nikoliv,
i nemluvnatka, i chudi duchem, mohou verit v Krista a z jejich ust muze plynout mohutna a mocna chvala Bohu...



]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 10:59:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--i nemluvnatka, i chudi duchem, mohou verit v Krista--
 
nemluvňata ničemu nevěří


]


Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 19. březen 2008 @ 22:19:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja bych teda vsem pritomnym radil, aby radsi velmi peclive zvazili, co odpovi, protoze Greg777 ma ten nejmodernejsi rozlisovac na duchy a podle vasi odpovedi presne pozna, jestli patrite k cirkvi Berankove (ktera ma zatim pouze dva zname cleny: Grega a Jezise Krista, kterej to ale ma nahnuty, a zalezi, jestli obstoji ve zkousce ze spravneho uceni) nebo jestli jste ze sveta, ktery lezi ve Zlem. Takze vazte peclive!

Jeden muj kantor kdysi rikal, ze v pripade takovejch testu, kde je na vyber vice moznnosti, plati jednoduchy pravidlo: kdyz jsi nejses jistej, je spravne ta nejdelsi odpoved.

Ale to rikam jen tak pro zasmani, protoze ja - jako v Duchu rostouci kristovec a po zrale uvaze, dlouhe modlitbe a pozorne, dlouhodobe cetbe Pisma - se samozrejme hlasim a za spravnou vybiram tu nejdelsi z nabizenych odpovedi (5).

Tak co, Gregu, vezmete me do party? Prosiiiiiiiiim!

Aviaf



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 09:41:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

to Aviaf:

:-)))) )))) )))))


]


777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 07:24:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Naše skutky budou zhodnoceny v Království Krista na zemi (1000 let), kde každý obdrží odměnu nebo trest podle své práce.--

:-)) 1000 let pracovat?? -člověče to je mnohem horší než důchodová reforma současné vlády, snad tam nebudou i píchačky?:-)  Už vidím takové pracující nemluvně nebo mentálně postiženého člověka ... 



Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 08:07:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  1000 let pracovat? No, zatím mám práci tak na třicet, pětatřicet let dopředu. Trénuju se ve vedení lidí, zakladání firem, územní správě, plánování výroby toaletního papíru a tak. Dost mě láká, že bych po těch 35 letech práce tady mohl pokračovat ve skoro stejné práci tam a celých 1000 let! Jestli se teda nepletu.

  Já tedy beru 5), ne proto, že je nejdelší, ale proto, že je o kousek kratší než věčnost, to už by bylo zase moc práce.



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 08:27:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Dost mě láká, že bych po těch 35 letech práce tady mohl pokračovat ve skoro stejné práci tam a celých 1000 let!--
 
Ty třeba jo,ale co má říkat takový těžce manuálně pracující např. horník?- ten ztěží zdravotně vydrží do 60 let chtít po něm kopat dalších 1000 let by byla pěkná tyranie     


]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 09:45:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Sto roku v sachte zil - mlcel jsem.
Sto roku kopal tam uhli,
za sto let v rameni bezmasem
svaly mu v zelezo ztuhly...

Jak te Bard upozornuje, nemel bys podcenovat nase havire. Ostatne, kdo je vic?

Aviaf


]


Havíř (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 10:18:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus nějakému havíři sdělit,že by měl aspoň  těch 100 let neřkuli 1000 pracovat a uvidíš co ti poví:-) 


]


Re: Havíř (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 21:02:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:D Tipoval bych, že nebude nic slušného :D



]


Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 09:43:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Cizinče,

máš asi smůlu, protože v Království toaleťák nebude..... :-))

Budeš se muset překvalifikovat na něco jiného...


]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 09:44:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


to Cizinec:

Čím dřív, tím líp....


]


Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 10:16:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--máš asi smůlu, protože v Království toaleťák nebude..... :-))--

Člověče nestraš,vždyť ***** je základ všeho.Bez ***** by nebylo ani života  


]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 11:38:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Nulo,

ale v Království "staré struktury" (lejna) již nebudou... :-)


]


Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 12:56:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to ti sdělili na online poradenské lince 777 777 777 ?:-)  


]


Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 13:28:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nulo,

tam nebude existovat prokletí ani rozklad. Položíš tam banán a on nikdy neshnije. Proto ani lejno nebude mít šanci vzniknout.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 15:14:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hm koukam debata o hovne, to je dobry ze je to z ni explicitne jasny, u jinejch to diskutujicim nemusi dojit :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 22:55:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


to Whynot:

i o hovně se musí umět diskutovat....:-)


]


Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 14:51:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, prosím vysvětli mi pojem "znovuzrozený" Při vší úctě mi to tady občas připadá jako fráze. Nestačí být křesťanem, musíš být znovuzrozeným křesťanem (něco jako elita) pak teprve je vše OK.
Zrovna tak, pokud jednou uvěříš tak, už se nemusíš o nic starat máš spásu jistou - je to tak ?

Já osobně si myslím, že naprosto jistou ji nemá nikdo z nás, jednak víru můžeš ztratit (poklad víry máme v nádobě hliněné), jsou lidé kteří přijali Krista (aspoń to říkají) a přesto jejich život svědčí o něčem jiném a přesto budou podle tohoto spaseni.

Nejlepší evangelizací je tvůj vlastní život, tak jak jej žiješ (skutky) aby z něho tvá víra vyzařovala i beze slov.

Přeji Tobě i všem kteří to budou číst požehnané a radostné Velikonoce, které dnes začínají.

Honza



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 15:04:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau Honzo!

Martin Putna v jedné knížce popsal tu hierarchii s laskavým humorem na své vlastní cestě:
"jsem znovuzrozený - jsem katolík - jsem charismatik - jsem antonínovec. Jsem na tom nejlepším místě, kde mohu být!"

Nějakou dobu to vždycky platí a pak přijde Ježíš a řekne: "tak, a teď poslední půjdou první...a ty kam se cpeš? co to máš na sobě?!"

Olin


]


Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 21:24:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Noname,

ZNOVUZROZENÍ znamená, že v okamžicích, kdy člověk slyší ( skrze člověka nebo četbou Bible) Evangelium o smrti Krista za naše hříchy a o vzkříšení Krista pro naše ospravedlnění, přijde VÍRA do srdce takového člověka a jeho lidský duch je skrze Ducha svatého, který do jeho ducha pronikl spolu s Božím Slovem, je narozen znovu. Víra do srdce člověka příchází právě skrze živé Boží Slovo ("Tedy víra ze slyšení, slyšení pak skrze Slovo Boží - /Kristovo/" - Ř 10,17). Člověk pak skrze příchod Ducha Pravdy do jeho srdce, ví o tom, že to (Evangelium), co slyší o Bohu a o Kristu, je skutečně Pravda. Takový přerod nastává ve zlomku se*****y.

Píší o tom např. tato místa Písma NZ:

"Amen, Amen, pravím tobě: Nenarodí-li se kdo z vody (voda zde znamená Slovo Boží) a z Ducha, nemůže vejíti do Království Božího.
Což se narodilo z těla, tělo jest, a což se narodilo z Ducha, duch
(lidský) jest" (Jan 3,5-6).

"On proto, že chtěl, ZPLODIL nás Slovem pravdy (vodou)..." (Jak 1,18).

"Znovuzrozeni jsouce, ne z porušitelného semen, ale z neporušitelného, skrze živé Slovo Boží, zůstávající navěky." (1Pt 1,23).

"Jakožto nyní zrozená nemluvňátka, mléka beze lsti, Božího Slova žádostivi buďte, abyste jím rostli." (1Pt 2,2)

Tím tento člověk, který byl Bohem předzvěděn a vyvolen již před ustanovením světa, se stává příbytkem a chrámem Ducha svatého a stává se vykoupeným vlastnictvím Krista. Má tak v sobě již navěky Ducha Kristova. ("Kdo nemá Ducha Kristova, ten není Jeho" - Ř 8,9). Je Božím dítětem (Ř 8,16), o čemž jeho lidskému duchu svědčí Duch svatý (který je v něm). Věřící má vědět, že již věčný život (1 Jan 5,13).

Mně je jasné, že v římské církvi se o tom (o znovuzrození), žel, neučíte.

Písmo však říká, že kdo není znovuzrozen, není skutečným Kristovcem, protože v sobě tím pádem nemá Jeho Ducha, a nemůže být proměňován skrze organické spojení s Kristem, do Jeho podoby (Ř 8,29).

To neznamená, že takový neznovuzrozený člověk nemůže svým způsobem věřit v Krista (je to však jen jeho víra, nikoli Kristova (původcem jeho víry nebyl Kristus, ale on sám - Žd 12,2 // Ga 2,20 - "ve víře Syna Božího živ jsem" - orig. znění). Ani to neznamená, že takový člověk nemůže žít ctnostnější život, než třeba nějaký nezvedený Boží znovuzrozený syn (Sk 10,1-3 // Sk 10,35). V rodině jsou různé děti, některé zlobí a některé jsou hodné. Tak je tomu i v Boží rodině. Avšak ani zlobivé dítě nepřestává být Božím dítětem. Bůh ho přísně vychovává, právě proto, že je to Jeho dítě (Žd 12,6-8) a ne cizoložně (bastard). Bůh Otec ho netrestá věčným zavržením, ale navštěvuje ho výchovou, buď v tomto časném životě nebo nejpozději v době Království (nejčastěji nyní i potom), kde bude každému odplaceno podle jeho skutků (Kol 3,24-25 // 2Tim 1,16 // 2Tim 1,18 // 2Tim 4,14), po předchozím soudu před soudnou stolicí Kristovou, kde budou souzeni všichni ZNOVUZROZENÍ = PRAVÍ Kristovci.

Neznovuzrození náboženští lidé, kteří třeba věřili v Krista, aniž by byli znovuzrozeni, budou souzeni spolu s národy, před trůnem velebnosti Kristovy (Mt 25,31-46), pokud přežijí velké soužení a budou žít v době Kristova příchodu, nebo před velikým bílým trůnem (po uplynutí milénia), pokud budou v čase Kristova příchodu zesnulí (Zj 20,11-15).

Takže, ano, pokud někdo uvěřil Kristovou vírou, pak byl znovuzrozen a má věčný život navěky. Bude-li však žít nezřízený život nebo bude-li mít nevyřízené záležitosti se svými bližními, bude dočasně uvržen do očistného ohně Gehenny, odkud nevyjde, dokud nezaplatí všechny své nesplacené dluhy (Mt 5,22-26 // Mt 18,34), které nenechal očistit krví Kristovou a neopustil je. Místo přykrytím krví Krista je přikrýval a omlouval všemožnými výmluvami. A tak nemohly býz očištěny krví Páně, protože na nevyznaný hřích již nezůstává oběti za hříchy (nemůže být uplatněna - 1Jan 1,9 // Žd 10,26-31). A protože takový nevyznaný hřích nemůže být subjektivně očištěn utrpením a krví Páně, musí být očištěn ohněm a utrpením hříšníka. Jeho díl bude položen s nevěrnými a bude bit podle světla (znalost vůle Boží) které měl k dispozici (Lk 12,46-48) a bude mít určitý dočasný podíl na odsouzení se světem (1Kor 11,32).

Říkáš, že nikdo z nás nemá jistotu. Ale NZ říká na mnoha místech něco jiného:"A po tom poznáváme, že zůstává v nás, totiž po Duchu, kteréhož dal nám." (1Jan 3,24)

A také:"Po tom poznáváme, že v Něm přebýváme, a On v nás, že z Ducha svého dal nám." (1Jan 4,13)

A také:"Tyto věci psal jsem vám, VĚŘÍCÍM ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že MÁTE věčný život, a abyste věřili ve jméno Syna Božího." (1Jan 5,13).

"Kteříž pak koli přijali Jej (Krista), dal jim moc (pravomoc) syny Božími býti, TĚM, kteříž věří ve jméno Jeho. Kteříž ne ze krve, ani z vůle těla , ani z vůle muže, ale z Boha ZPLOZENI jsou." (Jan 1,12-13)

"Ten Duch svědčí duchu našemu, že jsme synové Boží." (Ř 8,16)


Takže zatímco vstup do věčné spásy je velmi jednoduchý (milostí skrze víru bez účasti skutků - Ef 2,8-9), VSTUP do Království Krista na zemi - Mt 5,4 (1000 let), je velmi těžký (Mt 5-7. kap.) a je vázán na mnoho velmi přísných požadavků, na ctnostný a čistý život a na dokonání Boží specifické vůle pro náš život. Pro VSTUP do Království je skutků třeba. Bez dobrých skutků (konaných v Duchu podle předem připravené Boží vůle, kterou je třeba hledat - Ef 2,10), bez jití po úzké cestě kříže a sebezapření (Mt 10,37-39 // Mt 16,24-26 // Lk 9,23 // Lk 14, 26-27.33 // Lk 17,32-33), do Království (= za Ním) nevstoupí nikdo z těch, kdo Ježíšovi říkají "Pane, Pane" (Mt 7,21-23).

Nevejde tam také nikdo z Kristovců, kdo soustavně páchá bez pokání tyto a další hříchy (1Kor 6,9-10 // Ga 5,19-21).

Věčný život tedy nelze ztratit (Gn 3,22), ale spravedlnosti bude přesto učiněno zadost, ihned po druhém příchodu Pána Ježíše ve slávě a moci, kdy každému odplatí podle jeho skutků (Mt 16,27) a kdy ho přijme do svého Království na zemi nebo ho odmítne a nechá ho potrestat (2Kor 5,10-11). Na Věčnost - do Nového nebe a na Novou zemi, však každý věřící vstoupí již s vyrovnanými hříchy (dluhy), protože tam již nic nečistého nevstoupí (Zj 21,27). Dokonce i pohanské národy, které tam vstoupí (Zj 21,24 // Za 14,16), protože přijdou ke spasení (ale podle jiného klíče než synové Boží, ale také skrze Ježíšovo jméno), budou obnoveny do původního Adamova stavu nevinnosti, i když nebudou (tak jako Adam) znovuzrozeni.

Pro každého znovuzrozeného věřícího platí, že svoji základní víru v Ježíše Krista ZTRATIT NEMŮŽE, protože má v sobě navěky Ducha svatého, který mu o Kristu neustále svědčí. Jestliže někdo ztratí víru v existenci Boha a Krista, ve smrt a vzkříšení Krista, pak tím pouze dokázal, že tuto víru nikdy neměl - jako Jidáš nebo jako učedníci, o kterých Pán Ježíš věděl, že byli nevěřící, přestože Ho určitou dobu následovali, avšak potom odpadli (Jan 6,60-71).

Znovuzrozený věřící může ztratit pouze svoji víru vyjádřenou v poslušnosti (praktickou víru), ale ani tak nikdy nepřestává věřit v Boha a Krista. I přes svůj neutěšený stav, stále ví, že Bůh existuje a že se mu nelíbí jeho nynější život. Neustále vnímá ve svém svědomí a ve svém duchu napomínání Pána.

I tobě milý Noname přeji požehnané Velikonoce, připomínku smrti a vzkříšení našeho Pána.







]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 21:58:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Amen, Amen, pravím tobě: Nenarodí-li se kdo z vody (voda zde znamená Slovo Boží) a z Ducha, nemůže vejíti "


Kde je v Písmu napsáno, že voda zde znamená Slovo Boží? Svérázný výklad!


Kristovcem (křesťanem) se přece člověk stává křtem. To je to "narodit se z vody a z Ducha"


]


Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 22:16:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Oko,

tak např. zde:"Aby ji (Církev) posvětil, očistil, obmytím vody skrze Slovo." (Ef 5,26)

Podobně:"...spasil nás skrze obmytí druhého narození a obnovení Ducha svatého." (Tit 3,5)

Druhé narození se neděje skrze vnější obřad křtu, ale skrze vnitřní obmytí vodou Slova Božího.

Křest je pouze vnějším vyjádřením vnitřní duchovní skutečnosti, která se realizuje pouze skrze Slovo a víru z něj pocházející.

Váš katolický výklad obsahuje chybnou víru v moc obřadů (tzv. svátostí), které jsou pouze vnějším výrazem vnitřních skutečností.


]


Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 22:29:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


I když je třeba dodat, že jak křest, tak Večeře Páně se vyznačuje zvláštní, neobvykle silnou přítomností Ducha svatého.

Duch svatý i Slovo Boží jsou často v Písmu přirovnávány k vodě. Voda často symbolizuje Slovo nebo Ducha (např. Jan 4,13-15 // Jan 7,38 // Zj 21,6 // Zj 22,17.

A my víme, že Duch svatý nikdy nejedná bez Slova a Slovo bez Ducha, že jsou JEDNO, že je jeden ve druhém a jeden bez druhého nepracují (1Jan 5,7). Víme, že Slovo Páně je Duch a život (Jan 6,63). Slova Kristova jsou Duch.

To není žádný neobvyklý výklad. To je výklad běžný v některých protestantských kruzích.




]


Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:38:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Efezským
5,26 aby ji posvětil a čistil křtem vody a slovem;

Kristus je hlavou i tohoto malého organismu církve, muže a ženy, o kterých je tu v souvislosti řeč. Muže a ženy - pokřtěných křesťanů.

Titovi
3,2 Ať nikoho nepomlouvají, ať se nepřou, jsou mírní a vždycky se ke všem chovají vlídně.
3,3 Vždyť i my jsme byli kdysi nerozumní, neposlušní, zbloudilí, byli jsme otroky všelijakých vášní a rozkoší, žili jsme ve zlobě a závisti, byli jsme hodni opovržení a navzájem jsme se nenáviděli.
3,4 Ale ukázala se dobrota a láska našeho Spasitele Boha:
3,5 On nás zachránil ne pro spravedlivé skutky, které my jsme konali, nýbrž ze svého slitování; zachránil nás obmytím, jímž jsme se znovu zrodili k novému životu skrze Ducha svatého.
3,6 Bohatě na nás vylil svého Ducha skrze Ježíše Krista, našeho Spasitele,
3,7 abychom ospravedlněni jeho milostí měli podíl na věčném životě, k němuž se upíná naše naděje.




Zde Pavel udává důvod, proč věřící mají být mírní a vlídní i k nekřesťanům - takoví byli dříve taky - z lásky a dobroty Boha a bez vlastních zásluh byli uvedeni ze hříchu do stavu milosti. A to pro zásluhy Kristovy.Koupel znovuzrození a obnovy, kterým bývá člověk povznesen k životu nadpřirozenému a tak jako znovuzrozen - je právě křest. Správně ho nazývá znovuzrozením a obnovou Ducha svatého, poněvadž jakožto dílo lásky se přičítá Duchu sv. ač jej působí Bůh trojjediný, tedy všechny tři Božské osoby.


Srovnejte 1. Korintským
6,9 Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení,
6,10 ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království.
6,11 A to jste někteří byli. Dali jste se však obmýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu Pána Ježíše Krista a Duchem našeho Boha.


1 Petrova
3,18 Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem.
3,19 Tehdy také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení,
3,20 kteří neuposlechli kdysi ve dnech Noémových. Tenkrát Boží shovívavost vyčkávala s trestem, pokud se stavěl koráb, v němž bylo z vody zachráněno jenom osm lidí.
3,21 To je předobraz křtu, který nyní zachraňuje vás. Nejde v něm zajisté o odstranění tělesné špíny, nýbrž o dobré svědomí, k němuž se před Bohem zavazujeme - na základě vzkříšení Ježíše Krista,
3,22 jenž jest na pravici Boží, když vstoupil do nebe a podřídil si anděly a vlády a mocnosti.


Skutky
22,16 Nuže neváhej! Vstaň vzývej jeho jméno a dej se pokřtít, abys byl obmyt ze svých hříchů.'

Myslím, že je zjevné, že evangelia tady mluví o křtu.
Mám takové podezření, že evangelisté jsou taky indoktrinováni katolicismem. :-)






]


Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 16:12:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty nás zase zkoušíš...



Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 17:51:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezká a zajímavá anketa, Gregu. Pro mě se hodí 6) - myslím, že nevíme jestli, jak a proč bude kdo spasen.  Rozhodnutí nechávám na Pánu Bohu. On mi určitě jednou řekne, jak to vidí s mým spasením. Možná mi řekne, že pravdu měl kolega Aviaf, který věří, nepletu-li se, v univerzální spásu všech (tj. liduprázdné peklo) a že všechny ty naše debaty o spáse mu přišly směšné.



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 18:23:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione,

Bůh za tebe nemůže a nebude rozhodovat, proto necháš-li rozhodnutí, které máš učinit ty, na Pánu Bohu, nestane se nic. Bůh o tvém a nejen o tvém spasení mluví v Bibli dnes, nikoliv někdy jednou a rozhodně nedá za pravdu člověku, protože v Písmu je psáno, že každý člověk je lhář. A Aviaf věří lži, neboť to, čemu věří, nemá nijak podloženo Písmem. Kdyby bylo peklo liduprázdné, nemohlo by vydat své mrtvé (viz Zj 20:13). Tož tak.

willy


]


Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 20:31:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Zdravim Gregu,

me postoje asi dobre znas. Tak jen rekapitulace:
Osobne jsem presvedcen, ze nejbliz pravde je bod 4.
Bod 5 povazuji za protibiblicky a jeho propagaci za nebezpecnou a zavadejici.
Bod 3 je trochu nepresne formulovany.
Bod 1 a 2 se mi osobne take "nelibi..."

Mej se pekne, VM.



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:27:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Demagogu,

my už máme mezi sebou jasno.

Naopak, nebezpečné je tvé učení o možnosti ztráty věčné spásy, které potažmo učí spásu ze skutků a proto se na něj vztahuje prokletí (anathéma) apoštola Pavla vyslovené v Ga 1.kap. Protože toto učení přesně vyjadřuje postoj Galatských k věčné spáse.

Věčnou spásu však ztratit nelze. Buď ji někdo má, a ztratit jí nemůže nebo ji nikdy neměl, a ztratit ji proto také nemůže.

Ztratit lze pouze spásu v Království a věčný život v Království, kterého je třeba DOSÁHNOUT (1Tim 6,12) opravdu skrze skutky a praktickou víru, která těmto skutkům napomáhá (Jak 2,14-26).

Písmo mluví jak o věčném životě, o kterém máme vědět, že ho již máme, tak také o věčném životě, který je nutno ještě dosáhnout v budoucím věku Království (Mk 10,29-30) a který je vždy vázaný na nějaké skutky.

Zajisté si asi nikdo nemyslí, že k získání věčného života (věčné spásy) je zapotřebí opustiti dům, nebo bratry, nebo sestry, nebo otce, nebo matku, nebo dítky, nebo pole pro Evangelium nebo plnit Kristův zákon popsaný v Mt 5-7.kapitole, či naplnit Boží vůli pro svůj život. Pro získání věčného života (spásy v Království) je to však nutné (Mt 7,21-23).


]


Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 20:47:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ad bod 6) Objevuje se tu i uceni spasy ze skutku pro pohany.



Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 22:20:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bod 2. ukazuje naprosté nepochopení učení ŘKC:

Ta přiznává podíl na spáse jak jinověrcům,  i Židům, muslimům, či pohanům.


Tvrdit, že naše věčná spása nesouvisí s našimi skutky, je naprostá hloupost. K čemu potom dal Bůh Desatero?
Proč Ježíš vyzývá milovat nepřátele a činit dobře těm, kteří nás nenávidí?

Jakub 2,20
Neuznáš, ty nechápavý člověče, že víra bez skutků není k ničemu?

Jakub 2,26
Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.

Lukáš (13,1-5)
Právě tehdy k němu přišli někteří se zprávou o Galilejcích, jejichž krev smísil Pilát s krví jejich obětí.
On jim na to řekl: "Myslíte, že tito Galilejci byli větší hříšníci než ti ostatní, že to museli vytrpět?
Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni podobně zahynete.
Nebo myslíte, že oněch osmnáct, na které padla věž v Siloe a zabila je, byli větší viníci než ostatní obyvatelé Jeruzaléma?
Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni právě tak zahynete.



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 22:48:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

lidská, tělesná, zákonická mysl, nemůže přijmout fakt, že Boží věčná spása je ZDARMA a bez zásluh. Také to znám. Moje tělesná mysl nebyla výjimkou. Je to judaistické smýšlení - pokus o vystavení své vlastní spravedlnosti před Bohem (Ř 10,3). Uvědomme si však, že jestliže věčná spása záleží na našich skutcích, jsme kompletně všichni zatracenci!!! Nikdo nebude před Bohem ospravedlněn na základě zákona - skutků (Ga 2,16).

K tomu je zapotřebí Božího zjevení. "Kristus nás JEDNOU obětí, učinil DOKONALÝMI NAVĚKY" (Žd 10,14). Tento verš považuji za jeden z nejúžasnějších z celé Bible. Před Bohem jsou věřící v Krista skrze tuto víru objektivně v úplně stejné dokonalosti a svatosti jako Syn Boží. A to bez rozdílu a nezávisle na jejich skutečné svatosti. Všichni jsou ve stejném stupni JAKO KRISTUS.

Zatímco Bůh nás tedy vidí v Kristu a ve stejné vzácnosti s Ním, před Bohem je sám Kristus naši spravedlností (1Kor 1,30). Před Jeho soud (Otce) již nikdy nepřijdeme (Jan5,24), protože již jsme v Jeho (Božím, Otcově) Království.

Před Pánem Kristem je to však jiné. Tam nás náš Pán vidí v Duchu svatém, a sleduje, chodíme-li v těle nebo v Duchu. A podle toho Pán rozhodne u soudu před Jeho soudnou stolicí 2Kor 5,10-11), zda vejdeme do Jeho (Kristova) Království na zemi.

Je tedy velký rozdíl v našem postavení před Bohem v Kristu a v našem stavu před Kristem v Duchu. Boží vůlí je, abychom v Duchu svatém (ve svém skutečném stavu) dosáhli maxima z naší dokonalosti v Kristu, ve které nás vidí Bůh.




]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 23:43:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Bible je obdivuhodně přesná kniha (v originálu). Všimněte si, že kdekoli se (v drtivé většině) v Novém Zákonu mluví o "líbení se", tak pro věřící v Krista platí, že se musí líbit především Pánu a ne především Bohu. Protože věřící v Krista se již Bohu líbí skrze svoji víru. Tak je to také většinou psáno v NZ. A pokud ne, jde zde o zvláštní aspekt a smysl.

Pro věřící platí, že se musí líbit zejména Pánu Ježíši (1Kor 7,32 //  Ef 5,10 //  2Tim 2,4).

Když jde o líbení se nebo nelíbení se Bohu, většinou se to vztahuje na nevěřící nebo na Židy.

Je to proto, že Bůh nás vidí v Kristu - když se na nás dívá, prvního koho vidí, je Kristus, protože my jsme v Něm.

Pán Ježíš Kristus nás však vidí v Duchu - a tam je třeba se Pánu líbit chozením v Duchu ( v duchu) a zůstáváním v Duchu.


]


Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 20:07:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pro věřící v Krista platí, že se musí líbit především Pánu a ne především Bohu.


Tak ono je v tom rozdíl? To říká křesťan?

Jan 10,30
Já a Otec jsme jedno."


]


Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:06:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

samozřejmě, že je v tom rozdíl. Bůh je Trojjediný, ale Jeho Osoby nejsou smíšené, i když jsou JEDNO. Jsou JEDNO tak, že se vzájemně pronikají, že jeden přebývá v druhém, ne tak, že jsou smíchané. I my jako věřící jsme JEDNO s Pánem a přesto nejsme smíšeni. Pán je pořád Pán a my jsme pořád my. I když přebýváme jeden v druhém. Nejsme přece Kristus. Jsme Kristus pouze jako celek, jako Tělo Kristovo, jako Církev.

Kdyby v tom nebyl rozdíl, nemohl by Kristus přijít na svět jako Spasitel a Duch svatý by nemohl po Kristově nanebevzetí přinášet výsledky eho díla do nás věřícíh. Vlastně by ani Duch svatý nemohl přijít na zem.

Bůh je JEDEN ve Třech ve své podstatě-hypostazi, přirozenosti. Ve svých Osobách je však Bůh Tři v Jednom. Otec není Syn, Syn není Otec a Duch není Otec ani Syn.

Ostatně tak to učí i katolická a pravoslavná věrouka. To nevíš?

Viz. Můj článejk zde na Granu: "Trojjediný Bůh".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:50:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic jsem netvrdil o smíšených osobách. Ale je prostě NEMOŽNÉ se líbit Kristu a zároveň se méně líbit Otci, nebo Duchu sv. V tom jsou JEDNO. To je katolická nauka - nauka evangelií.

A v tomto světle je výše uvedená věta o zalíbení se hlavně Kristu... prostě logickým nesmyslem.

Evangelia si nelze ohýbat přes koleno.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 22. březen 2008 @ 17:34:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Žel, milé Oko,

příliš Písmu nerozumíš. V Písmu je spousta různých aspektů a verše mají velmi se různící smysl. Jestliže apoštol napsal, že se máme líbit Pánu a nepoužil slovo Bůh, pak Duch svatý, autor Písem VĚDĚL, proč to tak napsal.  Právě tak, jako je důležité, kdy  apoštol v Písmu NZ použil výrazy Ježíš, Pán Ježíš, Syn Boží,  Kristus Ježíš, Ježíš Kristus, Kristus apod.  šechny výrazy označují jednu a tu samou Osobu, ale každý v jiném aspektu a významu. A Bible je v tomto velimi přesná. Když něco píše,tak ví, proč to píše.

Bez víry je nemožné líbit se Bohu (Žd 11). Proto ten, kdo věří v Krista a jeho dílo, ten se líbí Bohu.  Pánu se však může líbit jen ten, kdo chodí v Duchu (v duchu). Proto líbit se Bohu a líbit se Pánu, je také velký rozdíl a obojí obnáší něco jiného. Samozřejmě, že kdo se líbí Pánu, líbí se i Bohu. Ale je třeba být přesný ve výrazech.

 


]


Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. březen 2008 @ 22:52:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

píšeš:

///Tvrdit, že naše věčná spása nesouvisí s našimi skutky, je naprostá hloupost. K čemu potom dal Bůh Desatero? ///

Tato tvá věta svědčí o naprostém nepochopení Evangelia. Bůh nás nespasil na základě zachovávání Desatera. Toby Kristus nemusel vůbec přijít a umřel by nadarmo (Ga 2,21).


]


Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 20:25:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus nám svou smrtí a vzkříšením otevřel dveře ke spáse.


Marek 10, 26-27
Ještě více se zhrozili a říkali si: "Kdo tedy může být spasen?"
Ježíš na ně pohleděl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale ne u Boha; vždyť u Boha je možné všecko."


Na nás ale záleží, zda tuto možnost, tuto šanci využijeme. A to nejde bez skutků.


Matouš 7,21
Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.


]


Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:11:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

všechny tebou uvedené verše v předchozím komentáři se týkají vstupu do Království Krista (nebes) na zemi. K tomuto vstupu je zapotřebí splnit velmi přísné požadavky Pána.

Jestliže někdo tvrdí, že tyto přísné požadavky Pána (Mt 5-7.kap.), potřebné ke vstupu do Království, jsou potřebné k zajištění naší věčné spásy, pak se jeho "křesťanství" v ničem neliší od satanských náboženství tohoto světa, která jsou také založena na samospáse.


]


Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 22:04:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"všechny tebou uvedené verše v předchozím komentáři se týkají vstupu do Království Krista (nebes) na zemi."


To je jednoduché, dokaž svá tvrzení z evangelia. Já to vidím jako instrukce pro náš pozemský život. Jak se chovat, abychom se líbili Bohu.

Matouš
5,44 Já však vám pravím: Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují,
5,45 abyste byli syny nebeského Otce;protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé.
5,46 Budete-li milovat ty, kdo milují vás, jaká vás čeká odměna? Což i celníci nečiní totéž?


Nevyplývá z toho, že toto chování je návodem pro naši spásu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 22. březen 2008 @ 17:58:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

to je naprosté neporozumění. Samozřejmě, že to jsou instrukce pro život, ale ne proto, abychom se líbili Bohu, ale abychom se líbili především Pánu. Bohu se líbíme především proto, že jsme díky Kristovu dílu před Bohem skrze víru v POSTAVENÍ V KRISTU. To znamená, že Bůh nás vidí jako Krista nezávisle na našem skutečném stavu. Pokud by nás viděl jinak, neznamenalo by to, že Kristus je služebníkem hřícha? (Ga 2,17). Nikoli. Bože chraň!

Celé kapitoly Mt 5-7. pojednávají o vstupu do Království, nikoli o věčné spáse. Vždyť sám píšeš, že Mt 5,46 hovoří o ODMĚNĚ a ne o věčné spáse. A věčná spása není za ODMĚNU, ale z milosti = zdarma, bez skutků. Odměna naopak je mzdou, platem za vykonanou práci. V díle věčné spásy se však nikdo z nás nijak neangažoval. Tu celou vykonal Ježíš Kristus - Syn Boží. A my vírou na tomto díle získáváme účast. Jestliže si někdo myslí, že Kristovo dokonané a dokonalé dílo na kříži nestačí na naši spásu, pak tvrdí, že vlastně Kristova vzácná krev je bezcenná a nemá moc získat věčné odpuštění. Takové myšlení je devalvací Kristova nesmírného utrpení a celého Jeho díla. Je to nejvyšší urážka Božího Majestátu. Proto také apoštol Pavel na takové smýšlení vyslovuje v Ga 1. PROKLETÍ (anathému). Katolická církev zase Tridentským koncilem vyhlásila anathému na apoštola Pavla a na ty, co věří jako on. To smýšlení, že JEDNA Kristova oběť je nedostatečná, je tím, co píše Pavel v Žd 10,26-31 - pošlapáním Božího Syna, znevážení a znehodnocení krve smlouvy, kterou jsme byli posvěceni a potupou Duchu milosti. To přesně hrozilo Židům, kteří se chtěli vrátit znovu ke zvířecím obětem - čili ke spáse ze zákona, ze skutků.

Jestliže považuješ věčnou spásu za odměnu, pak jsi ještě ani nevyšel z judaismu. Věčná spása není odměna. Spása v Království ano, ta za odměnu je. Samo Království je odměnou.

Položím ti otázku - jestliže Mt 5.-7. kapitola je návodem na naší spásu, pak si sám v sobě odpověz na tuto otázku: Plníš Kristův zákon zde uvedený beze zbytku? Ano či ne? Pokud ne, pak nemůžeš být spasen..... ještě si myslíš, že je to návod na věčnou spásu?






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 26. březen 2008 @ 22:02:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokolikáté to tady uř opakuji. Kristus nás vykoupil, dal nám šanci se dostat do nebe. Na tuto výzvu ale musíme odpovědět i činy. Víra bez skutků je mrtva.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. březen 2008 @ 13:31:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

píšeš:

///Kristus nás vykoupil, dal nám šanci se dostat do nebe.///

Tak vykoupil nás, nebo nám JEN DAL ŠANCI na vykoupení?

Člověče, četl jsi vůbec někdy Nový Zákon?

Je mi tě a tobě podobných velmi líto. Žádná radost, z Pána Ježíše, žádný pokoj, pouze velká nejistota a falešná pokora.... Ale to je na zvláštní článek, který brzo vyjde.







]


Nejsi zbytečně vztahovačný? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 21. březen 2008 @ 07:49:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko, přečti si prosím ještě jednou ten bod 2:

2) Spása je jen v Římsko-katolické Církvi. Kdo je jejím členem, bude spasen, pokud bude činit dobré skutky a pokud si tak spásu zaslouží.

Vidíš tam snad někde napsáno, že Gojim tvrdí, že je to učení ŘKC? Já tedy ne. Vždyť Gojim tu už mockrát ŘKC kritizoval právě kvůli tak široce pojatému ekumenismu, takže to celkem jistě ví. Byla to jen jedna z možností a klidně tam mohl napsat: "Spása je jen v AC ..."




]


777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 06:31:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--tam nebude existovat prokletí ani rozklad. Položíš tam banán a on nikdy neshnije. Proto ani lejno nebude mít šanci vzniknout.--


To jsou moudra:-)) Člověče kdyby ovoce,plody stromů atd.  nehnilo tak se v něm za chvíli utopíme. Bez onoho lejna by půda neměla potřebné živiny ,žádný banánovník by nevyrostl.  



Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:04:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Nulo,

nemůžeš směšovat poměry na zemi a poměry v nebi. Vždyť i vzkříšené a oslavené lidské (nebeské) tělo (1Kor 15,40-49) bude mít schopnost např. procházet zdí či zavřenými dveřmi (Jan 20,19) nebo se přemisťovat v okamžiku o několik set kilometrů dál, jako Pán po vzkříšení. Toto tělo bude sice mít schopnost jíst, ale nebude muset, nebude pociťovat hlad. Jídlo nebude potřebou, ale jen prostředkem ke společenství či zábavou.


]


Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:14:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O nebi nebyla vůbec řeč psal jsi  "v Království Krista na zemi (1000 let)"  


]


Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:34:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nulo,

ano, ale Království Krista na zemi je Království NEBES na zemi.


]


777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 06:35:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--lidská, tělesná, zákonická mysl, nemůže přijmout fakt, že Boží věčná spása je ZDARMA a bez zásluh.--

Ve tvém pojetí zdarma určitě není-člověk musí něčemu uvěřit  



Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:11:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nulo,

ano, musí věřit, ale i ta VÍRA je dar od Boha.


]


Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:17:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha,takže pokud někdo nevěří může za to vlastně Bůh (nedal mu onen dar) a ještě dotyčného za to ,že neuvěřil pošle do pekla -to by mi silně připomínalo mentalitu dozorců koncentračního tábora 


]


Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 10:10:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale tak to není Nulo,

uvěřit může skutečně jen ten, kdo byl Bohem zvolen před ustanovením světa za syna Božího. Nikdo nemůže přijít k Otci, nebude-li Otcem přitrhnut. Jenže např. konkrétně ty, nemůžeš vědět, zda jsi nebo nejsi vyvolený - to se dozvíš, až případně uvěříš v Krista. Proto také Evangelium kážeme každému člověku, protože jen Bůh zná, kdo je konkrétně vyvolený. My jsme pouze rybáři lidí, kteří čekají, kdo se chytí na udičku Evangelia, koho Pán svrchovaně přidá k Církvi (Sk 2,47). A přidá jen ty, kdo byli předzřízeni k životu věčnému (Sk 13,48). Z pohledu věřícího člověka se však může zdát, že to byl on, kdo vlastně uvěřil v Krista. Proto také lidi nabádáme, aby v Krista věřili. Ve skutečnosti je Původce i Dokonavatel víry Pán Ježíš (Žd 12,2), který vede všechny kroky člověka Duchem taženého ke Kristu. Je to stejné, jako např. se zájmovou činností. Buď to v sobě člověk již má nebo nemá. Někdo je odborník na elektroniku, někdo je přes motory, jiný je věděc, jiný např. táborník, jiný chovatel psů, jiný je militarista, jiný pacifista, někdo ochránce přírody, někdo politik, někdo obchodník, někdo oprásklý pojišťovák. V podstatě se ale jen projevilo to, co v sobě již dávno měl. Nemohl by to dělat, kdyby na to neměl "buňky". A přesně tak je to i s lidmi, kteří jsou z Boha.

Ale účelem tohoto Božího vyvolení je získat svoji rodinu - královskou rodinu, skrze kterou by pak viditelně panoval nad neznovuzrozenými národy, které přijdou ke spasení a nad ostatním stvořením, tak jak byl původní Boží záměr (Gn 1,26). Bůh si vyvolením svých synů připravuje budoucí krále a kněze pro národy. Nový Jeruzalém je vlastně takovým Buckinghamským palácem, kde žije britská královská rodina a národy Británie jsou těmi národy, kterým bude královská rodina vládnout (Zj 2,26-27).

A je jasné, že královská rodina je početně mnohem menší, než národy. Nevěřím, že je dnes na světě více než 5% znovuzrozených věřících.

Věřím ve většinovou spásu. Věřím, že asi 8% lidí, kteří jsou syny ďáblovými skončí v ohnivém jezeře, v zatracení. Zbylých 92% lidí, kteří nejsou syny ďábla bude spaseno. Menšina skrze znovuzrození (věřící v Krista), většina skrze milosrdenství Boží (neznovuzrození). Kdyby bylo zatracena většina lidí, byla by to porážka Boha a vítězství satana.

Jsou však někteří striktní zákoníci, kteří věří v menšinovou spásu. Věří, že všichni, kdo neuvěří v Krista budou automaticky zatraceni. Když to vezmeme na poměry ČR, kde je minimum skutečně věřících lidí, znamenalo by to, že tak 99% obyvatelstva ČR skončí ve věčném zatracení. A je-li spása ze skutků, bude navíc zatracena také drtivá většina věřících lidí. Protože pokud je věčná spása totožná s Královstvím, pak mnohým věřícím řekne Pán:"Neznám vás" (Mt 7,21-23) a málo bude těch, kteří najdou cestu k životu (Mt 7,14). Většina půjde po široké cesté do záhuby (Mt 7,13). Taková filozofie znamená de facto totální zatracení všech ( věřících i nevěřících) a totální vítězství satana.

Druhý extrém je víra v univerzální spásu všech. Oba extrémy jsou bludné.





]


Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 10:41:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Číslo 5% znovuzrozených by se někou mohlo zdát malé, ale je třeba vzít v úvahu, že velké tzv. lidové křesťanské církve - římsko-katolická, evangelická, ale i množství protestantských denominací v USA, mají obrovské procento formálních věřících, kteří se k těmto církvím pouze hlásí, avšak mnoho z nich přijde do kostela jedenkrát, dvakrát za rok a přitom ani neví, co vlastně dělají. Drtivá většina z nich znovuzrození nejsou.

Znovuzrození obvykle jsou ti, kteří víru berou opravdu vážně, se všemi jejími požadavky. Je to vždy jen malé jádro těchto velkých lidových církví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:14:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Např. v našem městě je 700 evangelíků, hlásících se k ČCE. Ale v evangeklickém kostele v neděli vidíš jen 10-15 hluchých babiček.
A těchto 700 členů ČCE je uváděno ve všech církevních statistikách.


]


Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 20:35:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...uvěřit může skutečně jen ten, kdo byl Bohem zvolen před ustanovením světa za syna Božího.???


To je neskutečný blud. Bůh je nejvýš spravedlivý. Jak to, že někomu dělá protekci? Takže jeden se bez vlastní zásluhy dostane do královské rodiny, zatímco druhý se může sedřít dobrými skutky a stejně je pořád plebs.

Čím se toto liší od "spravedlnosti" lidské?


]


Re: Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:44:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

já bych si nedovolil tvrdit něco, co by nebylo v Bibli. Vše, co jsem řekl, je podloženo Písmy. Pravým Kristovcem se nemůže stát NIKDO, kdo k tomu nebyl vyvolen před ustanovením světa.

U vás katolíků a u evangelíků, se samozřejmě může křesťanem stát kdekdo. Tu tradici už máte od císaře Konstantina, kdy do Církve nalezlo spousty falešných věřících, masy neobrácených pohanů, spoléhajících se pouze na nějaké vnější obřady, navíc nalákaní převzatými pohanskými praktikami (aby se jim u vás líbilo).

A že Bůh dělá protekci? Ano. Dělal ji i mezi samotnými apoštoly. Pán Ježíš miloval apoštoly rozdílným způsobem a intenzitou. Apoštol Jan byl Pánem milován nejvíce - měl největší protekci (Jan 21,20). Pak následovali Petr a Jakub. Tyto tři jediné apoštoly (sloupy Církve) vzal Pán s sebou na horu, a ještě jim zakázal, aby to druhým apoštolům říkali (dočasně). Teprve po těchto třech oblíbencích Páně následovalo ostatních 8 apoštolů. Neměl snad protekci Abraham, Mojžíš, David?

A také mezi věřícími jsou ti, kteří do Jeho Království vstoupí, neboť je jim to DÁNO (Mk 4,11), přičemž většině věřících to dáno nebude. To je také protekce. Říká se tomu VYVOLENÍ. Je mnoho povolaných (do Království), ale málo vyvolených. Nikdo si nemůže nic vzít z nebe, pokud mu to není DÁNO (Jan 3,27).

Proto i mezi věřícími jsou tyto skupiny:

1) Skupina Milovaný Jan - to jsou ti, kteří jako jako Jan

2) Skupina apoštolé

3) Skupina učedníci (kteří Pána následují cestou kříže a hledají Království Boží)

4) Skupina zástupy (nejpočetnější skupina, věřící, kteří pouze věří a jsou spaseni, ale tak jako zástupy v Evangeliích, stále od Pána odcházejí a zase k Němu přicházejí, nezůstávají v jeho Slově jako Jeho učedníci - Jan 8,31)

Pouze první tři skupiny (malé stádce - Lk 12,32) vstoupí do Království Krista na zemi, neboť se tak zalíbilo Otci. Zástupy věřících, kteří se však nestali učedníky, do Království nevstoupí, neboť toho nebudou HODNI, což je pro vstup do Království potřeba.

Chceš snad Bohu zakázat, aby dělal protekci? Nemá snad právo si zvolit ty své, podle toho, jak se Mu zalíbilo? Komu bude dáno sedět po Jeho pravici a Jeho levici, jen jen JEHO věc. Vím, že se to jen těžko srovná s tvým humanismem, ale tak to je - Bůh jedná svrchovaně, ne podle našich pokřivených humanistických představ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 22:54:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš to pěkně rozškatulkované ale je to čirá fantazie, bludy.

Bůh je dokonalý, každého z nás tedy miluje dokonale. Tedy ne jednoho víc (vyvoleného) a jiného míň.  Jinou věcí zůstává, nakolik je který člověk schopen milovat Boha.

Ježíš jako člověk si oblíbil Jana pro jeho čisté mládí a nezkažené srdce.

Ale neřekl mu "Pas mé ovce".
To řekl Petrovi. Přestože ho třikrát zapřel. Ale pak toho Petr litoval.

Římanům 5,20
... .A kde se rozmohl hřích, tam se ještě mnohem více rozhojnila milost,


Římanům 8,28
Víme, že všechno napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha, kdo jsou povoláni podle jeho rozhodnutí.


Bůh nedělá protekci. Každého povolá k nějakému úkolu ve svém plánu a k tomu ho taky patřičně vybaví. To jsou ty hřivny.  Respektuje ale lidskou svobodu a proto je na člověku, jestli přijme, nebo odmítne.  Podle toho bude souzen.

Tedy žádné předurčení VYVOLENÝCH ve smyslu jistoty spásy pro ně. To je ujetý názor, odporující spravedlnosti.
Kdo mu bude sedět po pravici je sice jeho věc, ale protože k Božím atributům patří SPRAVEDLNOST, nebude tam nikdo, kdo si to nezaslouží právě skutky. Žádný hříšník nebude v nebi jen proto, že byl VYVOLENÝ! to je hloupost, odporující evangeliu, i zdravému rozumu.

A dělení na skupiny ponechám už úplně bez komentáře. Naprostý zmatek a převrácení evangelia.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 22. březen 2008 @ 18:04:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

to, co zde tvrdíš jsou jen tvé fantazie, které jsi nedokázal ani jedním veršem z Písma. Ty verše, které uvádíš s naším tématem nemají společného vůbec nic.

O spravedlnosti Boží máš jen lidské, humanistické, antropocentrické představy. Nechápáš věcí Božích, ale pouze lidských.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. březen 2008 @ 09:55:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,

Milé Oko,

píšeš:


///Bůh je dokonalý, každého z nás tedy miluje dokonale. Tedy ne jednoho víc (vyvoleného) a jiného míň.  Jinou věcí zůstává, nakolik je který člověk schopen milovat Boha. ///


Proto také Bůh řekl:"Jakož psáno jest: Jákoba jsem MILOVAL , ale Ezau NENÁVIDĚL JSEM" (Ř 9,13).

"I což tedy díme? Zdali nespravedlnost jest u Boha? Nikoli" (Ř 9,14).

Ty však říkáš, že u Biha nespravedlnost JE!

Možná, že tím větší, když si uvědomíš, že Ezau byl oproti Jákobovi velmi slušný člověk, kdežto Jákob byl podvodník. A přesto Bůh miloval Jákoba. Jaká to nespravedlnost ve tvých očích....?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. březen 2008 @ 09:38:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Pravým Kristovcem se nemůže stát NIKDO, kdo k tomu nebyl vyvolen před ustanovením světa."



A v tomto je jádro problému a našeho vzájemného nepochopení. MY VŠICHNI JSME BYLI VYVOLENI, všichni jsme byli zahrnuti do Božího plánu, všichni dostáváme stejnou šanci. Jen na nás záleží, jestli ji využijeme. Bůh nikoho do ničeho netlačí, jde nám sice s láskou vstříc a klepe na dveře našeho srdce, ale na nás je, zdali mu otevřeme a pozveme ho dál. Naše svoboda je jím respektována v nejvyšší míře.



Matouš 7,21
Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 22. březen 2008 @ 18:09:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

píšeš:///MY VŠICHNI JSME BYLI VYVOLENI///

Jen tvá představa. Ukaž mi v Písmu, kde je psáno, že "my všichni jsme vyvoleni."

Co má Mt 7,21 společného v tomto kontextu s vyvolením, to by mě zajímalo....

Ty pro své závěry používáš naprosto irelevantní místa Písma. Jdi k věci. Ukaž na konkrétní verše, týkající se tématu přímo!




]


demagog (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:08:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Bod 5 povazuji za protibiblicky a jeho propagaci za nebezpecnou a zavadejici. --

Ano ,z bodu 5 vlastně vyplývá,že je spasený např. člověk který kdysi v mládí uvěřil -znovuzrodil se dle představ 777 ,pak se stal velitelem koncentračního tábora a je vlastně jedno co tam dělal,spásu už má dle 777   na  100 %  zajistěnou zato např. člověk který nikdy neuvěřil dle požadovků 777 pak  mohl pracovat i  pro 100 dobročiných spolků ,zachránit celý svět a stejně je mu to na prd -po smrti pošupajdí pěkně do pekla mezi zatracené.     



Re: demagog (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:16:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nulo,

opravdu bych chtěl vidět nějakého skutečně znovuzrozeného věřícího, jak dělá velitele koncentračního tábora. Např. ten černošský katolický farář, co nechal zabít 1500 lidí, určitě znovuzrozený nebyl. Spíše to byla zrůda, než co jiného. A zrůdy - synové ďábla, skončí v ohnivém jezeře spolu s ním a jeho anděly.

Píšeš:

///zato např. člověk který nikdy neuvěřil dle požadovků 777 pak  mohl pracovat i  pro 100 dobročiných spolků ,zachránit celý svět a stejně je mu to na prd -po smrti pošupajdí pěkně do pekla mezi zatracené. ///


To jsem nikdy neřekl a ani to neučím. Naopak - takový člověk zcela jistě zatracen nebude i když nebude znovuzrozený.  




]


Re: Re: demagog (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 09:21:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--opravdu bych chtěl vidět nějakého skutečně znovuzrozeného věřícího--

stačí se podívat do historie-řada nacistů byla silně věřících

--To jsem nikdy neřekl a ani to neučím. Naopak - takový člověk zcela jistě zatracen nebude i když nebude znovuzrozený.--

Hmm pěkné je to  zcela jistě...tak zatracen nebude,ale nělikož neuvěřil nebude znovuzrozený tedy ani spasený asi skončí někde na půli cesty:-)   


]


Re: Re: Re: demagog (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 10:19:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nulo,

píšeš:

///stačí se podívat do historie-řada nacistů byla silně věřících///

Asi máme každý úplně jiná měřítka na to, kdo je "silně věřící". Nacista klidně mohl být věřící, ale v takovém případě se určitě nepodílel na genocidě lidí. Kdyby byl např. věřící maršál Rommel, který Hitlerovi odmítl vyvražďovat civilní obyvatelstvo, ale přitom velel jednotkám účastnících se čestného boje, pak by bylo všechno v pořádku. Rommel jako voják a jako důstojník se zachoval čestně, jako správný voják, když odmítl zabíjet civilisty, a může být příkladem jednání věřícího člověka, ať už věřícím byl nebo nebyl.


///tak zatracen nebude,ale nělikož neuvěřil nebude znovuzrozený tedy ani spasený asi skončí někde na půli cesty:-) ///

Ano. Nevěřící, který není znovuzrozený nebude spasen podle stejného klíče, jako věřící znovuzrozený. je odkázán pouze na milosrdenství Boží ("Smiluji se nad kým se smiluji, a slituji se nad kým se slituji" - Ř 9,15).

Zatímco znovuzrození budou v postavení královských synů, neznovuzrození spasení budou v postavení Adama před pádem.

 




]


Re: Re: Re: Re: demagog (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 12:22:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nacista klidně mohl být věřící, ale v takovém případě se určitě nepodílel na genocidě lidí.--
 
Bych si nebyl tak jistý -nenávist k Židům právě pramenila z víry.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: demagog (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:07:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nulo,

nenávist k Židům nemůže pramenit z pravé víy, neboť spása je ze Židů, sám Pán Ježíš byl Žid, a Bůh Židy miluje, i přesto, že se Mu nelíbí, že zavraždili Jeho Syna.

Nenávist k Židům může pramenit pouze z falešné víry, tedy tam, kde žádná skutečná víra není.


]


Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. březen 2008 @ 12:31:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

ty procenta mi příjdou úsměvná-máš tam započítané i případné mimozemšťany?

--uvěřit může skutečně jen ten, kdo byl Bohem zvolen před ustanovením světa za syna Božího.--

pak by to bylo celé pěkné divadlo a je pervezní ty ostaní trestat když zkrátka nebyli zvoleni 


-- Jenže např. konkrétně ty, nemůžeš vědět, zda jsi nebo nejsi vyvolený - to se dozvíš, až případně uvěříš v Krista.--

takže taková hra na Slepou bábu... celé co píše mi spíše příjde o pýše -někteří se zkrátka chtějí cítit jako ti vyvolení tak si vytvoří takové iluzorní neprokazatelná měřítka.  



Re: Re: JAK CHÁPETE VĚCNOU SPÁSU? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:13:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nulo,

ta procenta jsou jen odhady, které ale nebudou daleko od pravdy.

Bůh nebude trestat nikoho za to, že nebyl zvolen. Bude trestat pouze zlé lidi, syny ďábla. myslím věčně trestat. Jinak Bůh trestá každého člověka, věřícího nebo nevěřícího. On je Panovníkem všech.

Měl bys ale uznat (jsi-li soudný), že škola učení, kterou zastávám, je rozhodně spravedlivější než věčné zatracení všech nevěřících a velké části věřících.


]


Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy