Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 503 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116495215
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka
Vloženo Pátek, 21. březen 2008 @ 10:33:20 CET Vložil: Bolek

Společnost poslal Nepřihlášený

Interrupce? Mateřství jako krásná volba, ale špatná povinnost?

Někdejší poslanec Václav Bendaotec šesti dětí, včetně dnešního poslance Marka Bendy – mi před sedmnácti lety vysvětloval, že a proč je pro něj zcela nepřípustná interrupce. Připadal mi ve svých názorech velmi militantní, a proto jsem mu položila extrémní otázku: „Byl byste proti tomu, aby šla Vaše žena na interrupci, i kdybyste věděl, že je to těhotenství z nějakých důvodů tak riskantní, že Vaše žena při porodu zemře?“ Zdůrazňuji, že jsem tu otázku záměrně neformulovala „může zemřít“, ale „zemře“. Václav Benda se snad ani nezamyslel a hned mi svým tichým hlasem řekl: „I tak.“
 Vzpomněla jsem si na něj právě teď, kdy mediální hladinu rozčeřilo 80 tisíc odškodného, které vysoudila žena na jihlavské nemocnici za nepovedený potrat, po němž porodila dceru a celé to pak vzbudilo nové emoce na téma interrupce.

katolická církev a interrupce

Václav Benda mě tehdy svou odpovědí naštval. O to víc, že ve stejné době zemřela po porodu druhého dítěte manželka mého známého. Měla rodit císařským řezem, ale oni tak urputně preferovali přirozený porod a nedbali varování lékařů, že to nakonec špatně dopadlo. Můj známý byl – stejně jako Václav Benda – katolík. A aniž bych chtěla vyvolávat mezicírkevní vášně, katolická církev mi často připadá… trošku pokrytecká a trošku mimo reálný život:

- klade důraz na rodinu a přitom pravidla v ní určují svobodní bezdětní muži, kteří nevědí nic o skutečné rodině. Chápu, že katolický kněz je vnímám jako pomyslný otec všech oveček ve své farnosti, ale jako otec by mi byl milejší poslední dřevorubec, který mi dá ruku kolem ramen, až bude mít naše společné dítě zánět středního ucha. Rodičovskou lásku nemůžete pochopit, pokud tím rodičem nejste – je u všech rodičů stejná, ale jinak nevysvětlitelná a nepřenosná.

- nutí své kněze k celibátu, ač je to snaha se stejnou šancí na úspěch, jako by chtěla naučit vodu téci do kopce (na podobné zázraky s vodou tu byli Ježíš a Mojžíš, ale dál už nikdo, ani papež ne). Zákonům těla neporučíte a historie je plná i papežských levobočků – kde je pravda, síla víry, když základní pravidlo porušuje i sám zástupce Boží na zemi? Proč by měli žít v celibátu běžní kněží, když i nejvyšší patra katolické církve toto pravidlo svými skutky čas od času zpochybní?

- zakazuje ženám interrupci, bez ohledu na jejich životní situaci, dokonce i interrupci po znásilnění nebo i při vědomí zdravotního ohrožení ženy. A to i přes to, že zákaz interrupcí má za následek totéž, co prohibice - zvýší se strach zúčastěných a rozkvete černý obchod. Amerika po první světové válce by nám mohla dlouze vyprávět o prohibici a Polky prchající přes hranice na tajné interrupce o tom druhém… Mohou svobodní bezdětní muži bez sexuálního života koukat lidem jen do talíře nebo dokonce až pod peřinu?

- i jinak činí z žen občany druhé kategorie. Proč nemůže být mezi katolickými knězi ani jedna žena? Trpí snad evangelická církev tím, že má žen-farářek plné sbory? A jsou její faráři méně hodnotnými pastýři, když se ožení a mají vlastní děti anebo jim to umožňuje lépe pochopit farníky a jejich běžné starosti, když i oni drželi svoji ženu za ruku, když jejich dítěti prasklo střední ucho?

žena plus plod a žena a dítě

Katolická církev říká, že lidský zárodek je dítětem, samostatným životem, od samého počátku, kdy spermie na své veselé cestě narazí na zvědavé a ochotné vajíčko – a od toho okamžiku si nový život zaslouží ochranu. Lékaři říkají, že zárodek je samostatným životem po dvanáctém týdnu těhotenství. Ani pak není – v určitém slova smyslu – samostatným životem, protože je nedílnou součástí ženy, nemá schopnost přežít bez ní. Ale už je plodem, novým jedincem. Ten první trimestr je však pro něj natolik riskantní, tak často končící samovolným potratem, že mluvit o novém samostatném životě hned od veselého setkání spermie a vajíčka je asi… účelové?

rodičovství je talent, který není dán každému a ve všech obdobích jeho života

Úmyslně opomíjím situace těch párů, kde si oba v tu chvíli miminko přejí, zadaří se, oba rodiče se těší a dojatý budoucí tatínek večer šišlá na tmavší kolečko na snímku z ultrazvuku. Opomíjím i ty případy, kdy se s otěhotněním nepočítalo, ale když už to nastalo, „chvilku jsme o tom přemýšleli a teď jsme rádi“ – a dojatý budoucí tatínek…

Rodičovství je talent, nemá ho každý a nemá ho vždycky. Schopnost zplodit dítě není rodičovství. K životní roli dobrého rodiče potřebují mít oba nejen schopnosti, ale i ochotu, věk i alespoň základní sociální zázemí (základním sociálním zázemím nemyslím domek v satelitu a garáž pro obě auta…). Porodit dítě může i sedmnáctiletá dívka po náhodném románku se spolužákem – ale je to rodičovství? Je možné k této náročné – a CELOŽIVOTNÍ – úloze někoho donutit?
Těhotná žena je v rozhodování o dalším osudu svého těhotenství trochu ve výhodě. Když své těhotenství nechce přijmout, nikdo jí fyzicky nedokáže zabránit v tom, aby na interrupci nešla. Pokud se však rozhodne si své budoucí dítě ponechat i přes vůli svého partnera, neměla by ho nutit k otcovství. (A tím nechci říci, že je to jednoznačná situace. Krev není voda a mnoho dětí, které nepoznaly jednoho z rodičů, ho pak ve své dospělosti urputně hledá. Může dojít k obdobě biblického „návratu ztraceného syna“, návratu ztraceného rodiče. Anebo může původně odmítající otec ke svému otcovství dozrát, ale na jeho místě už může být dávno někdo jiný, kdo dítě přijal i přes neexistenci biologické vazby. Je to jistě těžké, variant je mnoho a žádná není lepší, než když oba rodiče své dítě – ať očekávané či náhodné – přijmou od samého začátku.)
Žádný muž však nemá právo své partnerce nakazovat mateřství ani zakazovat interrupci (a vzkaz pro Vatikán – a když už, tak jen a pouze ten její vlastní). Proč?

muži a interrupce

Žádná žena nepoužívá interrupci místo antikoncepce. Vždycky je to vážné rozhodnutí, opominout nelze ani zdravotní rizika – v žádném případě to není stejně jednoduché jako nechat si vyvrtat zub. Nikdo nejde na interrupci z plezíru nebo z nedostatku jiného povyražení a vždycky je to jistě velmi těžké rozhodování se.

Samozřejmě je lepší, když je těhotenství vítané. Ale co se stane, když už se přihodí, že není a partneři mají rozdílný názor na řešení situace? (Nemluvím o situaci, kdy jsou schopni najít řešení spolu !) Pak by měla mít poslední slovo žena. Ona podstupuje zdravotní rizika v případě interrupce. Ona zůstane s dítětem sama, pokud se její partner lekne těhotenství a uteče.
A mužská představa, že i nechtěné těhotenství je lepší donosit a dítě dát k adopci? Účelově naivní představa. Ze dvou důvodů:

-  ženiny hormony nevědí, že dítě půjde po narození k adopci. Devět měsíců ji chystají pro roli matky. Dítě není plyšový lední medvídek a těhotenská psychika není žádná sranda. Proto ty matky, které rodí s vidinou adopce, své dítě nikdy neuvidí, nedotknou se ho. Ale na porodním sále ho slyší a při cestě ze sebe ven na svět vnímají a cítí a nedá se věřit, že by tuto zkušenost někdy byly schopny ze své mysli vytěsnit.

- těhotenství není legrace levou zadní. Chtěla bych vidět muže, který by byl ochoten devět měsíců zvracet, nenapít se vína, pokud je kuřákem, tak i nekouřit, při případném rizikovém těhotenství ležet půl roku v nemocnici a riskovat i ztrátu zaměstnání (záminka se vždycky najde a za dveřmi je sto jiných, kteří čekají na jakékoliv zaváhání) a vědět, že při porodu může zemřít, i když to není pravděpodobné, ale čas od času se to stává. A jen jako maličký dovětek: a ještě chodit půl roku s desetikilovým batohem NA BŘIŠE (na začátku nic, na konci klidně dvacet kilo, průměr beru deset) – jen tak a po tom všem dát svůj vrnící batůžek někomu cizímu.

krásná volba, ale ošklivá povinnost

Těhotenství je psychicky a fyzicky k nevydržení, porod je taková neskutečná a nekončící bolest, že ho může vydržet jen ženská a první týdny života s miminkem jsou s tím věčným vstáváním a starostlivostí na zhroucení. Pokud to tedy neabsolvujete s láskou.
Pak se těhotenství dá přečkat, porod je přííííííšernej, ale když ho podstupujete s vidinou toho, pro jehož narození to děláte, dá se v pohodě vydržet. A vstávání každé tři hodiny, přebalování, krmení, poplácávání po zádíčkách a pohupování, dokud si vaše zlato slastně neodříhne? To všechno už je legrace – ale musíte to dělat DOBROVOLNĚ. 

Václav Benda mi před těmi sedmnácti lety řekl i to, že interrupce se dotýká základního práva na život, a toto právo je závažnější, než právo ženy disponovat vlastní dělohou.

U vědomí památky tohoto již zemřelého muže musím říci, že takovou blbost jsem v životě neslyšela.Protože bylo-li by ženino mateřství při takhle zjednodušeném vidění vnímáno jen jako živý inkubátor, musí být mužovo otcovtsví pojmenováno pouze jako dárcovství spermatu. Věřím, že i každý bezdětný papež by musel uznat, že rodičovství má ještě trošku jiný rozměr, než vytvoření technických podmínek pro vznik nového života. Při vší úctě k němu – myslím tím ten nový život, ne Václava Bendu…

autor: Jana Kolářová




Podobná témata

Společnost

"Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 21. březen 2008 @ 12:19:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická církev ve svém učení a potažmo i životě vykazuje směs Starého a Nového Zákona a tak je jí nutno i nahlížet. Písmo potvrzuje, že v některých ohledech je to správné, že dobrý šafář vynáší z toho i z toho (SZ i NZ) to dobré. Potíž tedy není v Písmu samotném a v tom, že by obsahovalo špatné věci. Potíž je v těch šafářích, kteří nedovedou vzít kolem ramen když má dítě zánět středního ucha protože to není jejich dítě a nikdy být z pozice jejich věroučné směsky nemůže. Joe Farel



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:05:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z tohoto článku lze vidět, kam až došla zaslepenost a hereze tmářského učení církve, která sama sebe považuje za pravou, Kristovu. Nechat zemřít ženu-rodičku pro zachování jejího plodu, odmítat císařský řez a upřednostňovat život nenarozeného dítěte nad život ženy-rodičky, považuji za těžký hřích. Myslím si, že tak jako v případě zakazování používání kondomů a antikoncepce, i zde dochází zcela zbytečně k obětem na lidských životech. Je smutných faktem, že počet těchto obětí dosahuje  řádově několik miliónů. Zcela jasně vidíme, kdo je opravdu zodpovědný za tyto tragédie a kdo nese pečeť vrahů lidí. 
Pokud někdo považuje lidské embryo v prvních dnech jeho existence jako lidskou bytost, doporučuji mu přečíst si pár vět od doc. MUDr. Jaroslava Zvěřiny CSc.:
" Chápat lidské embryo v prvních dnech jeho existence jako lidskou bytost prostě nelze. Ostatně sama příroda se k oplodněným vajíčkům nechová nijak milosrdně. Většina z nich zaniká ještě před uhnízděním zárodku v děloze. Dokonce i potom až každý desátý zárodek končí přirozeným potratem, který navíc často ani není jako takový registrován. Z té genocidy lidských zárodků, kterou provádí sama příroda (či boží prozřetelnost?) se musí křesťanským fundamentalistům přímo točit hlava."


  




Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:11:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mícháte dohromady farářky a celibát, abyste si tím potvrdila svou "pravdu". Možná proto, že někde uvnitř potřebujete potlačit hlas svědomí. Já s Vámi souhlasit nebudu.  Život bývá  někdy těžký a složitý, ale nikdo netvrdí opak. Důležité je i v těžké situaci se umět správně rozhodnout.

"Lékaři říkají, že zárodek je samostatným životem po dvanáctém týdnu těhotenství. Ani pak není – v určitém slova smyslu – samostatným životem, protože je nedílnou součástí ženy, nemá schopnost přežít bez ní."

Lékaři říkají není argument. Já Vám klidně přivedu takové lékaře, kteří budou říkat něco jiného. Vůbec Vás nepodezřívám, že byste nebyla schopna pochopit absurditu 12. měsíce. Dneska i průměrný laik ví, že v okamžiku spojení spermie s vajíčkem vzniká nový život. Už v tom okamžiku je všechno dáno: nejen pohlaví, barva vlasů a očí, tělesný vzhled. Ale také povaha, talent, duševní schopnosti. Od tohoto okamžiku člověk začíná žít svůj život, bez ohledu na to, jak právě vypadá. Protože měnit se bude průběžně v čase neustále, až do své smrti. Stanovit jakékoli body na této úsečce času lidského života a tvrdit, že do tohoto okamžiku člověk ještě není člověkem, nebo už není člověkem je sice možné, ale je to zrůdnost, motivovaná většinou sobectvím. Žádné dítě také nemá schopnost přežít bez odpovídající péče ani po narození.

Církev je tady od toho, aby bránila právo na život pro každého člověka - i pro Vás. Ale stejné právo na život má i Vaše dítě. Děti nám jsou svěřeny pouze na omezený čas, aby obohatily náš život. Ale pak jdou svou vlastní cestou. Nikdo nemá právo v žádném okamžiku jejich života rozhodnout o jejich nebytí.



Re: Re: Oko (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:57:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

Stanovit jakékoli body na této úsečce času lidského života a tvrdit, že do tohoto okamžiku člověk ještě není člověkem, nebo už není člověkem je sice možné, ale je to zrůdnost, motivovaná většinou sobectvím.

Standa:

Patrně si neuvědomujete, že dílo našeho Stvořitele je právě dané touto úsečkou a zcela jasně ukazuje, že člověk ve svém vývoji není vždy člověkViz. -   z d e


P.S.: I lidská krev je pouze součástí člověka. Lidská krev není totéž co člověk. Lidská krev je pouze lidskou krví. Nemají náhodou něco společného zákazy transfúze krve se zákazy interrupcí?



]


Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 14:20:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Patrně si neuvědomujete, že dílo našeho Stvořitele je právě dané touto úsečkou a zcela jasně ukazuje, že člověk ve svém vývoji není vždy člověk'

Mohl byste to rozvést?

Mimochodem: '...člověk ve svém vývoji není vždy člověk...' je dost dobrá hláška ;)


]


Re: Oko (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 21. březen 2008 @ 14:40:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

Mohl by jste to rozvést?


Standa:


Stačí se jen dívat, být soudný a nemít zafixovanou představu.  Od početí do 3. týdne.  Viz.    
z d e .  Pokud Vás ani tato fakta nepřesvědčila, tak je mi Vás upřímně líto. Nic si z toho však nedělejte. Jsou mezi námi lidé, kteří za žádnou cenu nechtějí vidět a slyšet.









]


Re: Re: Oko (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 15:00:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Nejsem oko
2. Stačí jen uvažovat, být soudný a nemít zafixovanou představu.  Okamžitě po oplození.  Viz.  z d e - hned po oplození je člověk geneticky naplánován - po oplození již není potřeba žádného zásahu člověka, jako při oplození. :D Stejně blbá argumentace jak vy co?

Bavíme se (my dva) jako křesťané, že? Pak jediným kriteriem je Boží pohled na věc. Ostatní je jen tápání - vždy záleží, co považujeme za podstatná určující kriteria. Ale byla nám zjevena? Vy berete za kriterium fyzickou podobu. Někdo jiný genetickou základnu. Někdo by mohl říct, že bytost lze považovat za člověka po dosažení dostatečné mentální úrovně - prověříme třeba schopností spočítat kvadratickou rovnici. A někdo považuje za plného člověka jen příslušníka dostatečně vyvinuté rasy.



]


Re: Oko (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 21. březen 2008 @ 16:30:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

Bavíme se (my dva) jako křesťané, že? Pak jediným kriteriem je Boží pohled na věc. Ostatní je jen tápání - vždy záleží, co považujeme za podstatná určující kriteria. Ale byla nám zjevena? Vy berete za kriterium fyzickou podobu. Někdo jiný genetickou základnu. Někdo by mohl říct, že bytost lze považovat za člověka po dosažení dostatečné mentální úrovně - prověříme třeba schopností spočítat kvadratickou rovnici. A někdo považuje za plného člověka jen příslušníka dostatečně vyvinuté rasy.


Standa:

Je zde však katechismus, magisterium římskokatolické církve, prohlášení Papežů, které jsou nezpochybnitelné a neomylné.
Podívejte se na ně.

A tak Řehoř VI. (1045-46) prohlásil: "Není vrahem ten, kdo způsobí potrat dříve, nežli se dostane duše do těla." Řehoř XIII. (1572-85) řekl, že není vraždou zabít embryo před 40 dnem, jelikož "není ještě lidské." Jeho nástupce, Sixtus V., který přepsal Bibli, se svým předchůdcem nesouhlasil. Jeho bula z r. 1588 udělala všechny potraty důvodem pro exkomunikaci. Jeho následovník, Řehoř XIV., tento výno s obrátil zpět o 180 stupňů. V roce 1621 vydal Vatikán další pastorální nařízení, které povolovalo potraty do 40 dnů. Dokonce ještě v osmnáctém století, Sv.Alphonsus de Liguori, největší morální teolog církve, popíral že by duše existovala již od početí a povolil určitou volnost, obzvláště když byl ohrožený život matky. Konečně v roce 1869, Pius IX prohlásil že každé zničení embrya je vražda a podléhá trestu exkomunikace - názor, který zůstal až podnes.

Proč tedy zástupci římskokatolické církve, zcela v rozporu s dřívějším prohlášením papežů zastávají tvrzení, že potraty jsou těžký hřích (nebo také vražda)? Proč druhé lidi obviňují z vražd? Proč druhým lidem diktují a nařizují co mají a nemají v souvislosti s rodičovstvím a potraty dělat? Byla jim snad zjevena pravda o tom, odkdy je člověk člověkem? Kde najdeme v Písmu svatém verše, že vyvyjející se zárodek je od počátku hodnocen (kvalifikován) jako člověk? Rád se nechám poučit.








 


]


Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 21. březen 2008 @ 17:07:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám otázku, vlastně dvě.

Kdyby u celé té "záležitosti" nebyl od počátku Bůh, narodil by se člověk?

Jakmile dojde k oplození vajíčka spojení vajíčka a spermie, tedy k početí, máme tu živou bytost, která se za příznivých podmínek stane člověkem, který se po 9 měsících narodí a nikdo kromě Stvořitele - Všemohoucího Boha, který jí dal život, nemá právo na tom cokoliv měnit. Protože kdyby tam Bůh nebyl a život neudělil, nic by se nestalo respektive nebyl by zplozen nový člověk. Proto se také tolik lidí snaží a nic.

Ta druhá otázka zní: Chtěl by být někdo z vás na místě 10 cm "velkého" člověka v lůně matky, která se rozhodla nebo byla donucena své dítě - tedy vás - zabít, což by pro vás znamenalo, že na místě, kde jste měli být v naprostém bezpečí, se ocitnete ve smrtelném nebezpečí a přitom odtamtud nemáte kam utéct a pokud někdo nezasáhne ve váš prospěch, zcela jistě zahynete?

Možná si někdo všimne, že ty otázky jsou kladeny z Božího pohledu a z pohledu dítěte, jehož se to bytostně týká. A kladl jsem je proto, že vy ostatní jste se většinou dívali buď z vašeho úhlu pohledu nebo pohledem jiných lidí, což je velmi nemístné, protože vás ani jich se to netýká. Tož tak.

willy


]


Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. březen 2008 @ 17:32:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


///Ta druhá otázka zní: Chtěl by být někdo z vás na místě 10 cm "velkého" člověka v lůně matky, která se rozhodla nebo byla donucena své dítě - tedy vás - zabít, což by pro vás znamenalo, že na místě, kde jste měli být v naprostém bezpečí, se ocitnete ve smrtelném nebezpečí a přitom odtamtud nemáte kam utéct a pokud někdo nezasáhne ve váš prospěch, zcela jistě zahynete?///


Tak to je suprový argument proti potratům.



]


Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 18:06:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano člověk by se narodil, protože lidé se takto rodí již tísíce let a není důvod, proč by se to v současnosti měnilo.
1.Jakmile dojde k oplození nevnikne nový člověk, ten vznikne až po narození. Jediný kdo má právo rozhodnout o tom zda jít na potrat, či nikoliv jsou rodiče a ne jakási pravděpodobně neexistující bytost.
2. Mě by to bylo jedno protože v době, kdy jsem měřil 10cm, jsem si neuvědomoval sám sebe a kdyby byl potracen tak by mi to bylo teď jedno.


]


Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 21. březen 2008 @ 18:26:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ad 1. Přečti si to ještě jednou a zjistíš, že jsem napsal, že při početí tu máme živou bytost, z níž se za příznivých podmínek stane po 9 měsících člověk - miminko.

Ad 2. Ve druhé otázce píšu už o člověku proto, že ten človíček při drastickém chirurgickém zákroku uhýbá kam jen může před nástroji svého vraha. I když si možná sám sebe ještě neuvědomuje, "uvědomuje si", že mu jde o život. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 19:09:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad.1 Dobře máme tu živou bytost, ovšem ne na úrovni člověka, protože člověk se člověkem stává až po narození a nikoliv před ním.
ad2. To jestli uhýbá je otázka, je pravda že to takto bylo ukázáno například ve filmu Němý výkřik, ale tento film byl následně spochybněn
vědeckou společností. Mimochodem, nazívat lékaře provádějící interupci vrahem, by mohlo být i trestné, protože vražda je zabití člověka, nikoliv
pouze zárodku.


]


Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 19:31:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani Chess si ve spánku neuvědomuje sama sebe. Je to dostačující důvod k tomu, aby mohl být beztrestně zabit?


Kde je v Bibli psáno, že se člověk stává člověkem až po narození? Taky se rád poučím. :-)


Jestliže Bůh stvořil nový život, kde je u zastánců interupce úcta k Bohu a jeho dílu?


Mimochodem interupce je lží. Znamená přerušení, ale ve skutečnosti je to zničení. (abort)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 19:36:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já narozdíl od zárodku již sem lidským jedincem, kdežto zárodek, dle názoru vědců a mého není.
Za druhé Bibli nepovažuju za boží dílo a také ji nepovažuju za knihu, kterou bych se měl řídit.
ZA třetí proč by zastánci interupcí, kteří jsou většinou nevěřící měli mít úctu k neexistující bytosti.
Souhlasím s tim, že název interrupce je zavádějící, je pravdou, že je to zničení, ale zničení čeho ? dle mého názoru pouze zárodku, nikoliv člověka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 20:31:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Já narozdíl od zárodku již sem lidským jedincem, kdežto zárodek, dle názoru vědců a mého není.' - Cucáme z prstu, že?
'Za druhé Bibli nepovažuju za boží dílo a také ji nepovažuju za knihu, kterou bych se měl řídit. ZA třetí proč by zastánci interupcí, kteří jsou většinou nevěřící měli mít úctu k neexistující bytosti.' - Vaše dojmy a přání.

'Souhlasím s tim, že název interrupce je zavádějící, je pravdou, že je to zničení, ale zničení čeho ? dle mého názoru pouze zárodku, nikoliv člověka.' - Nu uvidíme, komu dalšímu se odebere označení člověk. Jak jsem již zmínil - něco podobného se stalo. V menším - pouze se označila méně hodnotná rasa. A není zřejmé, že se to nebude podobně opakovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 20:55:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z prstu necucám vycházím z postoje určité skupiny vědců a lidí , která toto tvrdí. Víte to, že jsou to mé dojmy a přání, lze použít i na vás, či na ostatní křesťany, muslimy, hinduisty, ateisty atd., protože nikdo nevý jak to ve skutečnosti je.

Jak jsem již zmínil - něco podobného se stalo. V menším - pouze se označila méně hodnotná rasa. A není zřejmé, že se to nebude podobně opakovat. Tak tohle považuju za pěkně hnusnou podpásovku. Jinač označení méněhodnotná rasa byla použita na plně vyvyinuté lidské jedince, nikoliv na embrya, kde se ovšem toto hodnocení nehodí, protože embryo není lidskou osobou. Toto označení se pravdpodobně
bude opakovat jako se tomu již v minulosti hodněkrát dělo i v křesťanských státech, které čile obchodovali s otroky z Afriky a taky je nepovažovali za lidi, což jistě byli. Jinač aby nevznikla mýlka, že jsem nějakej fanatickej zastánce potratů, tak pouze zastávám názor, že žena má právo si zvolit zda chce plod donosit, či nikoliv a taky potrat považuju za nešťastný řešení, obzvlášť v době, kdy se jim lze vyhnout antikoncepcí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:10:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'vycházím z postoje určité skupiny vědců a lidí , která toto tvrdí' - a ti si to cucají z prstu, jen to obalí do pár technických pojmů.

'Jinač označení méněhodnotná rasa byla použita na plně vyvyinuté lidské jedince' - ale oni to tak neviděli. Upírali jim 'plné lidství' podobmě jako vy dnes ještě nenarozeným dětem. Obávám se, že jde jen o otázku zvyku a propagandou dobře vyšlapaných cest myšlení.

'žena má právo si zvolit zda chce plod donosit' Odkud? Snad ne od našich zákonodárců? Mluvíme snad v rovině nad zákony zemí - z této roviny se vychází při jejich formulaci.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:17:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
aha a odkud si to cucá z prstu ta druhá strana ???
ovšem je v tom velký rozdíl, protože upírali lidství lidem, kteří byly plně rozvinutými lidskými jedinci a rozhodně nebyli pouhýmy zárodky.
Poku´d budem mluvit v rovině nadzákony zemí tak stejně se má žena právo rozhodnout zda chce donosit plod, který ji může ohrozit na životě a tak se má právo rozhodnout zda ten plod
donosí či nikoliv, protože ona jediná ho porodí a ona jedinámá proto právo rozhodnout se zda chce či nikoliv a toto je její přirozené právo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:33:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'aha a odkud si to cucá z prstu ta druhá strana' Souhlas. Tímto ale odpálíme diskuzi úplně jinam. Chtěl jsem jen poukázat na to, že je to jen názor, který z ničeho neplyne, jen z odhadů nějakých 'vědců' (kteří jen zastrašují tím, že jsou 'vědci').

'toto je její přirozené právo' - toto je pouze její přirozená moc nad dítětem. Nikoliv právo. Fráze 'je to přirozené právo ženy' je jak mantra opakována do vymytí mozku, do stavu kdy si člověk nedokáže představit jinou možnost, ale stejně je to nepodložené tvrzení.

Každý vycházíme z jiného výchozího bodu (k němuž to místy prosakuje), proto si myslím, že se stejně neshodneme. Tak co to ukončit?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:43:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tim ukončením jsem pro, protože je evidenentně nemůžeme shodnout, jelikož oba dva zastáváme různé názory na tuto problematiku.
Pravda, že použití slova přirozené právo je neštastné a bohužel jsem ho použil i já :(.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 21:17:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
aha a odkud si to cucá z prstu ta druhá strana ???
ovšem je v tom velký rozdíl, protože upírali lidství lidem, kteří byly plně rozvinutými lidskými jedinci a rozhodně nebyli pouhýmy zárodky.
Poku´d budem mluvit v rovině nadzákony zemí tak stejně se má žena právo rozhodnout zda chce donosit plod, který ji může ohrozit na životě a tak se má právo rozhodnout zda ten plod
donosí či nikoliv, protože ona jediná ho porodí a ona jedinámá proto právo rozhodnout se zda chce či nikoliv a toto je její přirozené právo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. březen 2008 @ 11:48:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"ovšem je v tom velký rozdíl, protože upírali lidství lidem, kteří byly plně rozvinutými lidskými jedinci"



Neuvědomujete si zvrácenost takového myšlenkového pochodu? Kam Vás až dovede?


Zrovna tak mohu tvrdit, že dítě do puberty není plně rozvinutým lidským jedincem. Třeba proto, že není schopno se rozmnožovat, a většinou se ani samostatně neuživí. A zcela nepochybně budu mít pravdu.


Ale napadlo by proto někoho hájit takovými argumenty beztrestnost při zabití dítěte?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Sobota, 22. březen 2008 @ 12:44:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom je trošku rozdíl, protože člověk se stává člověkem již při narození. Dítě do puberty je již lidským jedincem a to z důvodu, že se narodilo, do porodu je ovšem pouze plodem a nikoliv člověkem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 22. březen 2008 @ 13:48:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale na základě čeho to vyvozujete?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Sobota, 22. březen 2008 @ 13:54:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pouze můj názor, případně ze zákonů ČR.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Sobota, 22. březen 2008 @ 10:15:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:) To by mne take zajimalo, ne v Bibli ale kde je kdekoliv psano, že se clovek stava clovekem az po narozeni.
To jako ze jeste pred porodem, dokud mne mama nevytlaci mezi stehny, tak nejsem clovek? Dokud mne nevytahnou cisarem?
Dokud nelapnu po vzduchu? Takze kdyz mne matka porodi do vany, jeste jsem se nenadechla, nejsem clovek?
To mimino, co bylo velke jako dlaň a sama zila, co ho vypiplali z velikosti ukazovacku do normalni velikosti a dokazali, aby bylo UPLNE ZDRAVE, neni clovek? Kolik mu to bylo mesicu.. tri?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Sobota, 22. březen 2008 @ 10:34:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odbornici zastavaji nazor, ze vetsina deti si neuvedomuje sve JA do tretiho roku zivota. ( Mam pedagogicke vzdelani a nakou tu znalost psychologie a vyvojovky predskolaku, trocha praxe s nimi, casto o sobe mluvi ve treti osobe) Takze argument o neuvedomovani ja je ubohy. Vezmem rocni nebo dvooulete dite a utopime ho, ju? Hlavne, ze si to uvedomujete Vy sami za sebe a za sve dite? A uvedomuji si zvirata sve ja?
A mentalne postizeni lide? Treba s IQ 20? Tzv. lezaci? Vyvrazdime je, zbavime se jich, vzdyt nas stoji tolik penez... Jeste zbyva otazka: Zbavime se jich ted, kdyz je to vic videt, kdyz maji vetsinou i lidsky tvar, oci, telo... a nebo to udelame jeste pred narozenim, co? jste pro? Pro ty, kdo veri, dole je muj odkaz na svedectvi, at je Vam povzbuzenim!
Sama za sebe rikam, ze by pro mne byla velka tragedie, kdyby se mi melo dle vysetreni lekaru narodit postizene dite. POCHOPILA bych znasilnenou zenu, zenu v ohrozeni zivota.. neodsoudila bych je. Presto se mi dela blivno zde z vetsiny argumentu



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Sobota, 22. březen 2008 @ 13:20:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně se snažím vybírat argumenty sice konfliktní, ale ještě ne zas tak moc nechutné, protože tlumočit co mi řekl jeden můj známý o této problematice, který schodou okolností studuje na lékaře o tuto problematiku se zajímá tak by zde většině lidí nebylo pouze blivno i mě se z jeho argumentů zvednul žaludek. Utopením 1 či 2 letého dítěte byste se dopustila trestného činu vraždy, kdežto potratem se tothoto nedopustíte, protože, i když bych připustil část vašich argumentů, tak potraty jsou prováděny myslím do 3.měsíce na žádost matky, do 5. ze zdravotních důvodů a nad 5. měsíc pouze ze závažných důvodů. Pokuď jsme správně obeznámen tak zvířata si své já neuvědomují, ale zvířata tak jako tak nejsou lidmi a proto mi nedělá problém je požívat.
Otázka mentálně postižených lidí je z trošku jiného soudku, ale osobně jsem proti je zabíjení, jiná otázka je zda jsou stále ještě lidmi, dále jsou zde lidé, po těžké nehodě, kde jejich mozek přežívá pouze ve vegetativním stavu a z lidí jsou pouze prázdné skořápky, ovšem pro posuzování těchto extrémních případů je nutné postpad od upovat případ od případu a ne to zobecňovat.
Potraty neodsuzuji a jsem zastánce pro-choice, ovšem to neznamená, že je nepovažuju za tragické události a nikoho bych k nim nenutil.
Odkaz, který jste dole uvedla je zajímavý a tyto případy se stávají, protože i tato vyšetření bohužel nejsou 100%, ovšem jsem si jist, že případy kdy se tato chybavyskytne jsou minimální.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Sobota, 22. březen 2008 @ 12:55:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk se člověkem stává až po narození a je jedno zda je to porod předčastný, císařským řezem, či do vany, atd. Je pravdou, že v některých státech se člověk člověkem stává až v okamžiku prvního nádechu, což mi přijde neštastné, osobně
jsem pro povolení potratu nejpozději do 3měsíců a poté již z velmi vážných zdravotních důvodů.
Své argumenty nashvál nepodpírám biblí, protože ji nepovažuju za učebnici lidské biologie.
V případě , kterém mluvíte měli dotyční pravděpodobně velké štěstí a pokuď se jim podařilo dokázat aby bylo úplně zdravé tak jim to
přeju.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 22. březen 2008 @ 17:48:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Člověk se člověkem stává až po narození a je jedno...' - to je silné a nepodložené tvrzení, ale o tom jsme už diskutovali.

'Své argumenty nashvál nepodpírám biblí, protože ji nepovažuju za učebnici lidské biologie.' - akorát, že tady se nejedná o biologický problém.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Úterý, 25. březen 2008 @ 07:31:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne jo ??? a o jaký, když ne o biologický snaď o fyzikální :/


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Úterý, 25. březen 2008 @ 14:59:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Podle mě o jazykový - jen se žongluje s definicí člověka. Trochu se obávám, že tato cesta nikam nevede - pokud zůstaneme na poli křesťanství. Jestliže totiž nějak zadefinujeme člověka (třeba podle POCITU některých biologů) není jisté, že o tom stejném mluví bible.

2. Je správné zabýt muže po 60. roce?  Co nám o tom říká biologie? Nic. Takže k otázce zda jsou interupce správné, nemůže říct biologie nic. Může pouze okomentovat některé 'technické' detaily. Závěry správně X špatně si člověk donáší odjinud.


]


Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Sobota, 22. březen 2008 @ 10:11:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sami lékaři skládají přísahu že budou za všech okolností chránit lidský život a to i před NAROZENÍM.
Zpochybňování toho filmu se nedivím. Je patrně nežádoucí, když se v potratech točí tolik peněz. To není argument. Většina nežádoucích informací bývá zpochybňována


]


Re: Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Sobota, 22. březen 2008 @ 12:57:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, ale zpochyb%nování nežádoucích informací přichází z obou stran barikády.


]


Re: Re: Re: Re: Všem diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 21:01:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
> ovšem ne na úrovni člověka, protože člověk se člověkem stává až po narození a nikoliv před ním.
Jo a to řekl kdo? Kdo chce určovat hranice, kdy už je člověk člověkem a proč? Aby se mohl dopouštět svévolností...

Kdo slyšel kdy něco takového? Kdo co takového spatřil? Což se zrodí země v jediném dni? Nebo pronárod snad bývá zplozen jedním rázem? Sotva se začala svíjet bolestí, už porodila sijónská dcera své syny. "Což já, který otvírám život, nemám umožnit narození? praví Hospodin. Když dávám plodnost, mám zavírat lůno? praví tvůj Bůh." (Izajáš 66:8-9)


ad 2 Slyšel jsem jednoho lékaře vyprávět o tom, jak dělal potrat a jak mu miminko ještě hýbalo ručičkama na stole. Žádné pochybnosti. Ten lékař to viděl na vlastní oči a ještě se nad tím pousmál - co měl taky dělat. Název "interupce" je jen zamlžováním pravého jména pro vraždy dětí, aby to neznělo tak drsně a někdo aby si "uklidnil" svědomí. Vraždit děti není trestné, protože to jako trestné neuznává zákon, který si lidé odsouhlasili. Ale krev těchto zabitých dětí proti nám volá ze země k Bohu.

Hospodin pravil: "Cos to učinil! Slyš, prolitá krev tvého bratra křičí ke mně ze země. (Genesis 4:10)


]


Re: Willy (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 21. březen 2008 @ 18:12:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy:

Jakmile dojde k oplození vajíčka spojení vajíčka a spermie, tedy k početí, máme tu živou bytost, která se za příznivých podmínek stane člověkem, který se po 9 měsících narodí a nikdo kromě Stvořitele - Všemohoucího Boha, který jí dal život, nemá právo na tom cokoliv měnit. Protože kdyby tam Bůh nebyl a život neudělil, nic by se nestalo respektive nebyl by zplozen nový člověk. Proto se také tolik lidí snaží a nic.

Standa:

Mýlíš se. Pán Bůh dal člověku svobodnou vůli. Záleží na každém z nás jak se rozhodneme. Můžeme si zvolit cestu svobody, bez závazku, nebo se závazkem, rodinný život. Za určitých okolností můžeme také využít svobodnou vůli při zachování, nebo nezachování života nenarozeného embrya (znásilnění, těžké poškození embrya, rizikové těhotenství atd.).

Willy:

Ta druhá otázka zní: Chtěl by být někdo z vás na místě 10 cm "velkého" člověka v lůně matky, která se rozhodla nebo byla donucena své dítě - tedy vás - zabít, což by pro vás znamenalo, že na místě, kde jste měli být v naprostém bezpečí, se ocitnete ve smrtelném nebezpečí a přitom odtamtud nemáte kam utéct a pokud někdo nezasáhne ve váš prospěch, zcela jistě zahynete?


Standa:

Kdo by chtěl být na místě dítěte v lůně matky, která se rozhodla, nebo byla donucena ho zabít? Asi nikdo. Lze však na základě této extrémní otázky posuzovat a vyhodnocovat všechny možné případy interupcí? Zcela nepochybně ne!








]


Re: Re: Willy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 21. březen 2008 @ 18:51:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj jmenovče!

Standa:

Mýlíš se. Pán Bůh dal člověku svobodnou vůli. Záleží na každém z nás jak se rozhodneme. Můžeme si zvolit cestu svobody, bez závazku, nebo se závazkem, rodinný život. Za určitých okolností můžeme také využít svobodnou vůli při zachování, nebo nezachování života nenarozeného embrya (znásilnění, těžké poškození embrya, rizikové těhotenství atd.).

Mýlíš se ty, neboť Bůh nikomu nedal svobodu rozhodovat o životě jiného člověka, vyjma trestních případů, kdy se člověk dopustí zločinu proti životu jiného člověka. Neexistují okolnosti, které by v Božích očích ospravedlnily vraždu nenarozeného dítěte.

Standa:

Lze však na základě této extrémní otázky posuzovat a vyhodnocovat všechny možné případy interupcí?

ZCELA JISTĚ ANO!!!

Rozumím tomu, že v případě rozhodování mezi zachováním života matky a života dítěte, je těžké určit, komu dát přednost. Nelze však prostě jen tak kvůli možnosti ohrožení života matky zavraždit nenarozené dítě. Není to omluvitelné ani ospravedlnitelné. Rozumím tomu, že znásilněná žena může mít "problém" přijmout "následek" činu, na který by nejraději zapomněla. Ale proč by to měl "odnést" nevinný človíček? Věřím, že vždy existuje Boží řešení, které život nenarozeného - Bohem milovaného - dítěte ušetří či zachrání. Jde o to takové řešení hledat. Tož tak.

willy


]


Re: Willy (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 25. březen 2008 @ 05:53:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy:

Mýlíš se ty, neboť Bůh nikomu nedal svobodu rozhodovat o životě jiného člověka, vyjma trestních případů, kdy se člověk dopustí zločinu proti životu jiného člověka. Neexistují okolnosti, které by v Božích očích ospravedlnily vraždu nenarozeného dítěte.

Standa:

Je vidět, že Tvé názory vychází ze subjektivních pocitů a jsou ovlivněny římskokatolickou propagandou. Je třeba vycházet z Písma svatého. Tvé názory Ti vyvracet nebudu, protože by jsi je s velkou pravděpodobností odmítl a zavrhl. Chtěl bych Ti jen sdělit jak je to s tou svobodou.

Galatským


5,1 Tu svobodu nám vydobyl Kristus. Stůjte proto pevně a nedejte si na sebe znovu vložit otrocké jho
5,13 Vy jste byli povoláni ke svobodě, bratři. Jen nemějte svobodu za příležitost k prosazování sebe, ale služte v lásce jedni druhým.

5,15 Jestliže však jeden druhého koušete a požíráte, dejte si pozor, abyste se navzájem nezahubili.

2. Korintským

3,17 Duch je tím Pánem, kde je Duch Páně, tam je svoboda.

1. Petrova

2,16 Jste svobodni, ale ne jako ti, jimž svoboda slouží za plášť nepravosti, nýbrž jako služebníci Boží

1. Janova

3,21 Moji milí, jestliže nás srdce neobviňuje, máme svobodný přístup k Bohu;



Z výše uvedených veršů jasně vyplývá, že pán Bůh dal člověku svobodu k rozhodování o svém životě a životě druhých. 
Jeho slovo je zjeveno v Písmu a nemá nic společného s fanatickým nařizováním a vnucováním vůle druhých pro zachování života lidského zárodku a nebo těžce nemocného plodu. O upřednostňování života nenarozeného dítěte vzhledem k možné smrti matky, nelze hovořit o lásce k člověku. Tento přístup nemá nic společného s Boží láskou. Tento přístup je založen za římskokatolické propagandě.


Willy:

Lze však na základě této extrémní otázky posuzovat a vyhodnocovat všechny možné případy interupcí?

ZCELA JISTĚ ANO!!!

Rozumím tomu, že v případě rozhodování mezi zachováním života matky a života dítěte, je těžké určit, komu dát přednost. Nelze však prostě jen tak kvůli možnosti ohrožení života matky zavraždit nenarozené dítě. Není to omluvitelné ani ospravedlnitelné. Rozumím tomu, že znásilněná žena může mít "problém" přijmout "následek" činu, na který by nejraději zapomněla. Ale proč by to měl "odnést" nevinný človíček? Věřím, že vždy existuje Boží řešení, které život nenarozeného - Bohem milovaného - dítěte ušetří či zachrání. Jde o to takové řešení hledat. Tož tak.

Standa:

Je třeba vidět zachovávání života v širších souvislostech a faktech. Nelze paušálně posuzovat každou interrupci za vraždu. to je lež a nesmysl. Tvrzení, že není omluvitelné a ospravedlnitelné považovat ohrožení života matky zavraždit nenarozené dítě, považuji za účelové překrucování. Vidím zde bezohlednost a bezcitnost k životu ženy-matky s tím, že její role je diskvalifivána na roli nesvéprávného tvora. V takovém jednání spatřuji ohavnost.
Bylo by dobré, kdyby ses zamyslel a vzal si ponaučení ze skutečností (faktů), které přináší zaslepenost v podobě propagandy k zákazu potratů.

Tajné potraty

V zemích, kde je umělé přerušení těhotenství zakázané, se platí za tajné potraty příliš vysoká daň. Ročně zemře na pokoutně provedený gynekologický zákrok sedmdesát tisíc žen, z toho více než polovina v Asii. Nelegální potraty jsou podle odborníků jedny z nejnebezpečnějších zákroků, za něž se platí příliš drahá daň v podobě tisíců zmařených lidských životů. "Tajné potraty stojí mnohé ženy, a nejen v Asii, život, nebo jim na zbytek života vážně poškodí zdraví," prohlásila Elizabeth Maguireová, odbornice na lidská práva, reprodukční lékařství a vzdělávání žen, a vyzvala Spojené národy, aby do roku 2015 výrazně pomohly snížit počet utajených potratů.

"V některých zemích jsou tajné potraty i v padesáti procentech jediným důvodem úmrtí během těhotenství. Každou minutu na světě podstoupí čtyřicet žen pokoutný potrat. Denně jich na na následky tohoto zákroku 200 umře," prohlásila Maguireová.

Vlády samy přiznaly, že výrazným plus pro snížení úmrtnosti těchto žen je uzákonění práva na umělé přerušení těhotenství. Mezi největšími odpůrci bývají země ovládané silně věřícími, mezi západními státy sem patří Polsko, ale třeba také Spojené státy.

Na to k čemu to vede a kolik obětí má tato fanatická zaslepenost se podívej  -  z d e 










]


Re: Re: Willy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 20:15:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za určitých okolností...znásilnění, těžké poškození embrya, rizikové těhotenství atd.

Tak moment. Mluvíme obecně o 'právu ženy si rozhodnout' nebo o extrémních případech?


]


Re: Re: Oko (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 20:05:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
- nejsem oko

Nechápu, co měl sdělit výčet hypotéz od papežů.

'Byla jim snad zjevena pravda o tom, odkdy je člověk člověkem? Kde najdeme v Písmu svatém verše, že vyvyjející se zárodek je od počátku hodnocen (kvalifikován) jako člověk? Rád se nechám poučit.'

O tom nevím, že by to bylo zjeveno. Co to ale v důsledku může znamenat? Máme zárodky chránit nebo je můžeme ničit dle své vůle? Nebo je to jedno? Myslím, že ne. Co o sobě v Písmu zjevuje Bůh, k čemu nás vede?

- Ploďte se a množte se a naplňte zem. Chce tady tedy mít život.
- Instruuje nás nezabíjet. Nemyslím, že by obstál poukaz na vybití Kenaanců - šlo o konkrétní situaci, obecný směr je nezabíjet.
- Odmítá obětování dětí (abychom si tím zajistili prospěch = přízeň bohů). Nesnažte se argumentovat Abrahamem nebo Jiftachem. V prvním případě šlo o zkoušku a Bůh nedopustil, aby byl Izák obětován. V druhém šlo o nešťastný slib, nevím, že by Hospodin čin komentoval.

Nevíme od kdy je člověk člověkem. Ale jsme někudy vedeni. Budeme tedy dělat něco, co nás vede jinam než nám Bůh ukázal. Budeme slovíčkařit, jako právníci, usilující mnohdy o bezpráví?


]


Re: Re: Oko (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Sobota, 22. březen 2008 @ 10:08:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak primo ne. Ale jsou tam jine verse. Tve oci mne spatrily uz v lune matky atd... A potom ve zjeveni


]


Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:18:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc jsem nepochopil, oč v článku jde: o to, katolická církev má omítavý postoj k interupci a někteří její členové si to pokrouceně vykládají,  o tom že role muže a ženy je v rodičovství jiná a ženy to mají náročnější, že žena si může rozhodovat o svěřeném životě jak se jí zlíbí nebo o něčem jiném? Snad je to obhajoba interupce z libovolného důvodu, který někdo uzná za vhodný.

Odložme složité případy jako je znásilnění, vážná ohrožení života matky a podobně - to jistě nejsou jednoduché otázky.

Okamžik, kdy jde o dítě jako samostatnou bytost není určen - lékaři, pokud se o to pokusili tak si svévolně stanovili kriteria a vyšla jim svévolná odpověď. A myslím, že ani není třeba tuto dobu určovat. Tento život není určen ke svévolnému zničení.

Žádná žena neotěhotněla jen tak (opakuji vynechme sporné případy) - musela pro to vykonat nějaký skutek. Následkem toho jí byl do péče svěřen nový život. Pokud tuto odpovědnost přijmout nechtěla, mohla tomu snadno včas zabránit. Pokud to neudělala musí vyrovnat s novou situací (trochu mi to připomíná Gn 3). A s tou je třeba se vypořádat správně. Tady není ale řešením vražda někoho jiného. Jen proto, že se jí bez něj bude žít lépe. Němci si také mysleli, že se jim bez Židů povede lépe, a že se jich proto mohou zbavit... Ten přístup je stejný - stačí správná hesla a dobrá propaganda - a máme PRÁVO na skutek, který odstraní to, co nám komplikuje život.

Samozřejmě muž by neměl být zbaven stejné zodpovědnosti jako žena a nemělo by mu být umožněno zanechat následky pouze na ženě. To bych rád zdůraznil.

Zda celý tento problém není důsledkem zrušení určitých pravidel sexuálního života, ať si zodpoví každý sám. Je možné, že v situaci těchto vražd můžeme vidět důsledek. A je možné, že jestli se nepostavíme k těmto problémům správně, uvidíme důsledky dotaženější ke konci. Možná, že trest za přestoupení Božích cest je jen logický důsledek našich činů. V ženině dosahu je ovládat své tělo zvenku - s tim souhlasím. Pokud to neudělá, může překročit hranici, za níž se situace mění a ona není schopna navrátit předchozí situaci zpět, aniž by se provinila.



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 19:49:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zajímavé, jaké to důvody pro interupce uvádějí její zastánci. Začnou vytahovat extrémní případy, kdy se má volit mezi životem matky - nebo dítěte, znásilněním a pod.

Zkuste si poctivě odpovědět, kolik promile takovýchto případů bylo mezi 3 miliony zabitých nenarozenýh dětí u nás, za dobu působení potratového zákona.

A mezi těmi 3 miliony mohl být další Smetana nebo Dvořák, Jánský či Hejrovský, objevitel léku proti rakovině, nebo AIDS. Ale i kdyby nebyli, nemuseli jsme se obávat, že nebude nikoho, kdo by dělal na naše důchody a hlavně by se náš národ nerozpouštěl mezi entity přistěhovalců s jinými kulturami i náboženstvím. Tímto našim dětem zaděláváme na netušené problémy.



Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Pátek, 21. březen 2008 @ 19:56:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě, ale taky tam mohl být nový Leni, Stalin, Hitler, Mao atd.


]


Re: Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Sobota, 22. březen 2008 @ 10:20:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)



]


Re: Re: Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člově (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 21:06:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je bomba, díky.


]


Re: Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 25. březen 2008 @ 06:40:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně,tak vyjmenovávat kdo se všechno kvalitní mohl narodit je demagogie,protože to platí i opačně.Někdo by mohl ve stejném duchu tvrdit-provádějte interupce co nejvíce,pak se zmenší šance že tam bude nový Lenin,Stalin,Hitler...  


]


Re: Re: Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 26. březen 2008 @ 11:37:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pesimista řekne, že je láhev poloprázdná, optimista řekne, že je poloplná.
Čeho srdce plné, tím ústa přetékají.

Vaše námitky pořád nedávají odpověď na problém demografie, na vymírání evropské civilizace.


]


Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Sobota, 22. březen 2008 @ 15:10:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
cece pouzivas uplne stejne extremni pripady pro to abys obhajila ze interupce je spatna (mohl tam byt dalsi smetana, dvorak, ...)


]


Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: franti v Sobota, 22. březen 2008 @ 16:21:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Zde se bouřlivěji diskutuje o tom zda interrupci ano či ne. Odpověď není jednoznačná. Já osobně bych nebyl pro interrupci, ale jsou různé situace, kdy musíme zvážit, co je větší a menší zlo. Není to lehké rozhodnutí.!!! Já osobně byl raději volil život.        To, že tak někteří křesťané vystupují proti interrupci, není někdy zcela upřímné. Co je hlavní motivací  takového jednání?  Slovo Boží ?  Tak proč stejně tak intenzivně  nevystupují proti jinému zabíjení  a násilí?       Vždyť se jen podvádíme navzájem, strašíme jeden druhého  a povyšujeme se jeden nad druhým. Rozhodující slovo má mít v této těžké situaci žena. Ona nese největší rizika.  



Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 22. březen 2008 @ 17:29:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'proč stejně tak intenzivně  nevystupují proti jinému zabíjení  a násilí' - Jakému? Rozdíl mezi interupcí a 'jinému zabíjení a násilí' je ten, že proti běžnému zločinu se společnost snaží oběti chránit. Který zákon chrání dosud nenarozené děti? Navíc - 'obyčejnou' vraždu - tu odsuzují všichni. U interupcí je silná (většinová) snaha naučit lidi, že 'o nic zlého nejde - je to normálka'.


'Rozhodující slovo má mít v této těžké situaci žena. Ona nese největší rizika.' - bude to umět správně posoudit? Většinou se rozhoduje v emočně vypjaté době - zmatek, nevolnosti... A vždyť 'přece o nic nejde'.

Mají tomu křesťané přitakávat?


]


Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 25. březen 2008 @ 06:53:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Okamžitě po oplození.  Viz.  z d e - hned po oplození je člověk geneticky naplánován - po oplození již není potřeba žádného zásahu člověka, jako při oplození.--

Geneticky naplánován je,stejně jako pecka aby se z ní jednou stal strom.Přesto pecka nikdy nerovná se stromu,stejně tak plod není hotovým dítětem,ale tento proces vývoje je postupný vyžadující energetický přísun kdy  plod je také absolutně závislý jen na těle matky. Ve 20 % potratů žena samovolně potratí v ranných fázích těhotenství aniž by vůbec tušila ,že byla těhotná z výše předváděné logiky by pak Bůh? byl největší masový vrah dětí...         



Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 12:30:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a kdy teda plod je hotovým dítětem nebo člověkem? Když má 1 buňku, 10 buněk, 100 buněk? Musí k tomu už mít srdce nebo to ještě na nějakou definici nesedí? Takovéhle uvažování je zcestné.

To, jestli umře množství plodů v těle matky ještě dříve, než se vůbec někdo dozví o jejich existenci, nemá vůbec nic společného s tím, kdy začneme plod za dítě považovat. Neexistuje žádná hranice, kromě, okamžiku oplození, kdy bychom mohli říci "teď ještě ne, teď už ano". Všichni, kteří se kdy narodili, prožili fáze svého ranného vývoje (Vy a já také) a nemůžeme řici (ani o Vás či o mně), že by (-chom) v nějakém okamžiku byli něčím jiným než lidmi.


]


Honza (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 25. březen 2008 @ 13:14:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--No a kdy teda plod je hotovým dítětem nebo člověkem? Když má 1 buňku, 10 buněk, 100 buněk? Musí k tomu už mít srdce nebo to ještě na nějakou definici nesedí? Takovéhle uvažování je zcestné.--

Zcestné jsou tyto dotazy,je to stejné jako se ptát v kterém okamžiku se pecka stane stromem- ten vývoj je zkrátka pozvolný  


--To, jestli umře množství plodů v těle matky ještě dříve, než se vůbec někdo dozví o jejich existenci, nemá vůbec nic společného s tím, kdy začneme plod za dítě považovat.--

ale má pokud někdo trdí že plod je vlastně rovnocený narozenému dítěti pak vlastně Bůh? je největší masový vrah (nenarozených) dětí

--Neexistuje žádná hranice--

žádná ostrá hranice 

--kromě, okamžiku oplození--

ten okamžik také není okamžikem,ale opět trvá určitý časový interval  

--Všichni, kteří se kdy narodili, prožili fáze svého ranného vývoje (Vy a já také) a nemůžeme řici (ani o Vás či o mně), že by (-chom) v nějakém okamžiku byli něčím jiným než lidmi.--

to záleží jak si ten pojem "lidé" definujete.Geneticky každý strom byl peckou přesto pecka nerovná se stormu stejně tak plod který nemá mozek, srdce atd. nelze v tomto smyslu srovnávat z narozeným dítětem      









]


Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 20:41:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
> vývoj je zkrátka pozvolný 
Přesně tak. proto je nesmysl to, co píšete: "stejně tak plod není hotovým dítětem,".

> ten okamžik také není okamžikem,ale opět trvá určitý časový interval 
...slovíčkaření

>nelze v tomto smyslu srovnávat z narozeným dítětem
zase jen plané slovíčkaření. nikdo se nemůže v žádném okamžiku srovnávat ani sám se sebou v nějakém jiném okamžiku, protože se neustále měníme.

Oplozené vajíčko -> zárodek -> plod -> dítě -> dospívající -> dospělý -> geront. Stále vývoj. Ve všech okamžících a pořád jde přitom o člověka. Tendence tvrdit, že plod není člověkem, protože nemá mozek nebo něco jiného a další podobné diskriminující tendence, jako že jsou lepší rasy, které musí mít např. modré oči a plavé vlasy, jsme si snad už odbyli v minulém století.

Vyrovnat se s tím, že v běhu života se ne všechy počaté děti narodí není jednoduché.

Obžalovávat ale ze svého neporozumění Boha tím, že mu to budeme vyčítat, je nafoukanost. Kdo chce soudit Boží skutky? Pokud už chceme uvažovat v téhle souvislosti, měli bychom připustit, že všechno zlo na světě začalo a je následkem prvního hříchu Adama a Evy:

Adamovi řekl: "Uposlechl jsi hlasu své ženy a jedl jsi ze stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst. Kvůli tobě nechť je země prokleta; ..." (Gn 17)

a pak můžeme soudit, kdo je vrahem.



]


Re: Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 26. březen 2008 @ 10:13:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--> vývoj je zkrátka pozvolný 
Přesně tak. proto je nesmysl to, co píšete: "stejně tak plod není hotovým dítětem,".--


tak ještě jinak plod není roven narozenému dítěti,stejně jako pecka není stromem


--zase jen plané slovíčkaření. nikdo se nemůže v žádném okamžiku srovnávat ani sám se sebou v nějakém jiném okamžiku, protože se neustále měníme.--

bingo..

--Oplozené vajíčko -> zárodek -> plod -> dítě -> dospívající -> dospělý -> geront. Stále vývoj. Ve všech okamžících a pořád jde přitom o člověka. Tendence tvrdit, že plod není člověkem, protože nemá mozek nebo něco jiného a další podobné diskriminující tendence, jako že jsou lepší rasy, které musí mít např. modré oči a plavé vlasy, jsme si snad už odbyli v minulém století.--


optě geneticky to člověk je,jako pecka má předpoklad stát se stromem (za určitých podmínek)


--Obžalovávat ale ze svého neporozumění Boha tím, že mu to budeme vyčítat, je nafoukanost. Kdo chce soudit Boží skutky?--
 
Já nikoho nesoudím,to dělají nepřímo ti kteří plod označí za dítě

--Pokud už chceme uvažovat v téhle souvislosti, měli bychom připustit, že všechno zlo na světě začalo a je následkem prvního hříchu Adama a Evy:

Adamovi řekl: "Uposlechl jsi hlasu své ženy a jedl jsi ze stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst. Kvůli tobě nechť je země prokleta; ..." (Gn 17)--

to nesmysl,i z bibického hlediska existovalo zlo dávno předtím





]


Re: Re: Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Středa, 26. březen 2008 @ 10:54:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
> to nesmysl,i z bibického hlediska existovalo zlo dávno předtím
Podle Bible nejspíše ne. Viz soukromá zpráva. Strom poznání nebyl zlý sám o sobě. Byla možnost ke zlu - díky schopnosti člověka se svobodně rozhodovat, ale ne reálná přítomnost zla v ráji.


]


Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Úterý, 25. březen 2008 @ 15:06:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'...Okamžitě po oplození.  Viz.  z d e - hned po oplození je člověk geneticky naplánován - po oplození již není potřeba žádného zásahu člověka, jako při oplození. :D Stejně blbá argumentace jak vy co?'

Chce to jen číst do konce!

Mimochodem - do jiné říše (rostlin) si chodíte pro příklad jen pro názornost?

'by pak Bůh? byl největší masový vrah dětí.' - a taky může za gulag a osvětim - když teda všechno řídí. A taky za Jobovo utrpení. Hlavně, že všemu dokonale rozumíte.


]


Re: Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 21:34:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když to zkrátíme a zjednodušíme: zlo se na světě objevilo po adamově hříchu a jako jeho následek. Jestli chce někdo potraty, gulagy a Osvětim na někoho házet, měl by se nejdřím podívat sám na sebe.


]


Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 12:23:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jistě, že rodičovství je otázkou svobodného rozhodnutí každého člověka, to křesťané nepopírají. Je otázka, do jaké míry svobodně se ten který člověk zrovna dokáže v konkrétním případě rozhodnout svobodně a zda se vůbec rozhodne, že.

Ať je to jak chce, jakmile se objeví nový život, jsme povinni jej chránit a ne zabíjet. V tomto žádné svobodné rozhodování není. Celá naše civilizace stojí na základech úcty k životu a pokusy legalizovat vraždy jsou podkopáváním těchto základů.

> O to víc, že ve stejné době zemřela po porodu druhého dítěte manželka mého známého. Měla rodit císařským řezem, ale oni tak urputně preferovali
> přirozený porod a nedbali varování lékařů, že to nakonec špatně dopadlo. Můj známý byl – stejně jako Václav Benda – katolík. A aniž bych chtěla
>  vyvolávat mezicírkevní vášně, katolická církev mi často připadá… trošku pokrytecká a trošku mimo reálný život:
Toto je velice smutná událost a jistě Vás musela hluboce zasáhnout. Přesto s klidnou hlavou byste neměl plést dohromady různé pojmy. ŘKC nemá nic proti porodu císařským řezem. To, že Vaši známí nebali na rady lékařů, nemá s učením ŘKC nic společného, takže z následků jejich rozhodnutí nelze vyvozovat nic o učení církve.



Re: Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 25. březen 2008 @ 13:57:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Celá naše civilizace stojí na základech úcty k životu--

K tomu si došel jak??- vždyť v západní civilizaci to byla zvláště posledních 1000 let samá válka, ve 20. století genocidy a nevídané vraždění.  


]


Honza (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 25. březen 2008 @ 13:41:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Ať je to jak chce, jakmile se objeví nový život, jsme povinni jej chránit a ne zabíjet--

teorie je to pro někoho pěkná,akorát v praxi nemožná-člověk něco zabíjí neutále ať už chce či nechce např. bakterie  či zvířata pro potravu a jiné účely.Pokud se týká lidí-jak je patrno z popisu ve Starém zákoně, Izraelitům i jejich božstvu nedělalo kolikrát problém zabíjet hromadně už narozené děti a to často schvalují ti samí lidé kteří volají po ochraně nenarozených plodů tedy kážou vodu a sami pijí víno.   



Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 25. březen 2008 @ 14:29:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zena sice nevedome potrati nenarozeny plod, ale neni to vedome rozhodnuti. Jsem spise pro, co se tyce zdravotnich duvodu, jinak jsem PROTI. Tady uz clovek neni zodpovedny jen sam za sebe. Tak to proste je. Nechces dite? Snadne. Bud se nemiluj,
a nebo se miluj a chran se. Chran se pred tim, potom uz je pozde. ( jak psal nekdo vyse, a ja s tim de facto souhlasim)
Jsem pro neaboritivni antikoncepci. Jako potirani svobodneho rozhodnuti lidi mi neprijde tvrzeni, ze potrat je spatny,
ale tvrzeni, ze spatne jsou kondomy a planovane rodicovstvi. Reci typu ze to svadi k promiskuite.. Tak at treba svadi a umoznuje a poradne! Protoze rozhodnout se muze kazdy sam, nuceni je bezcenne, zvlast pro krestany, ne?
Protoze Je to jako s nozem.
Bud s nim nekoho zariznu, a nebo si nakrajim chleba.



]


Re: Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 25. březen 2008 @ 14:40:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kazdy vi, ze kdyz si nenakraji chleba, ale zarizne, dostane za to na *****l. Bud ho ubije nekdo jiny ze vzteku, nebo pujde sedet. Tak je to nastaveno na zemi. Nekdo jde i za posmrtnou hranici trestu, a vidi ji i v pripade potratu.
Vyskrabana deloha, nervy nadranc, vycitky, zdravotni problemy, rozpad vztahů, nebo nechtene dite, nuceny svazek atd..
Mimochodem ta holka, co o ni pise autor clanku, jak vysoudila penize za to, ze se potrat nepovedl, jen jsem nad tim nevericne kroutila hlavou. Ve zpravach cituji tu holku: No, jsem zvedava, co povim svemu diteti, az vyroste ( doprovodny jev k reci neco jako udiv a usmev) No co bys mu rekla? Zes ho chtela zabit.. co bys mu asi tak rekla... ach jo


]


Re: Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 25. březen 2008 @ 14:40:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kazdy vi, ze kdyz si nenakraji chleba, ale zarizne, dostane za to na *****l. Bud ho ubije nekdo jiny ze vzteku, nebo pujde sedet. Tak je to nastaveno na zemi. Nekdo jde i za posmrtnou hranici trestu, a vidi ji i v pripade potratu.
Vyskrabana deloha, nervy nadranc, vycitky, zdravotni problemy, rozpad vztahů, nebo nechtene dite, nuceny svazek atd..
Mimochodem ta holka, co o ni pise autor clanku, jak vysoudila penize za to, ze se potrat nepovedl, jen jsem nad tim nevericne kroutila hlavou. Ve zpravach cituji tu holku: No, jsem zvedava, co povim svemu diteti, az vyroste ( doprovodny jev k reci neco jako udiv a usmev) No co bys mu rekla? Zes ho chtela zabit.. co bys mu asi tak rekla... ach jo


]


Re: Re: Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 26. březen 2008 @ 07:47:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mimochodem ta holka, co o ni pise autor clanku, jak vysoudila penize za to, ze se potrat nepovedl, jen jsem nad tim nevericne kroutila hlavou.--

když by nešlo o dítě také by jsi zřejmě reklamovala věc či službu která tehdy nesplnila požadovaný účel,právě že je to dítě působí to na nás  zvláštně.  


--Ve zpravach cituji tu holku: No, jsem zvedava, co povim svemu diteti, az vyroste ( doprovodny jev k reci neco jako udiv a usmev) No co bys mu rekla? Zes ho chtela zabit.. co bys mu asi tak rekla... ach jo--

takto uvažovat mi zas přijde scestné-zabít ano ale v jaké fázi? Dneska by už ho nezabila i kdyby mohla. Ono to dítě by mohlo pochopit,že tehdy byla jeho maminka velmi mladá na mateřství po duševní stránce ne moc dobře připravená proto se rozhodla pro potrat.     


]


Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 26. březen 2008 @ 07:37:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Zena sice nevedome potrati nenarozeny plod, ale neni to vedome rozhodnuti.—
Samozřejmě,vinen je zřejmě  Bůh  a evidentně mu nevadí,že se tak děje a tolik dětí nepřijde na svět
--Jsem spise pro, co se tyce zdravotnich duvodu, jinak jsem PROTI.—
A co kdyby jsi měla šestnáctiletou dceru,kterou někdo znásilní a ona otěhotní?  
 --Tady uz clovek neni zodpovedny jen sam za sebe. Tak to proste je. Nechces dite? Snadne. Bud se nemiluj,
a nebo se miluj a chran se.—
:-)  víš kdyby tak všechno v našem světě tak pěkně logicky fungovalo,pak by lidé neměli žádné starosti. Lidé se opijí,nedají si pozor ,žádná antikoncepce není 100 % atd.  



--Jsem pro neaboritivni antikoncepci. Jako potirani svobodneho rozhodnuti lidi mi neprijde tvrzeni, ze potrat je spatny,ale tvrzeni, ze spatne jsou kondomy a planovane rodicovstvi.—
v tom se v podstatě shodneme akorát osobně vidím i případy kdy je potrat vhodný jak se říká lidově říká je to v tu chvíli  menší zlo  

 


]


Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 20:44:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se ohlížíš na nějaké hypotetické "lidi kteří volají po ochraně nenarozených plodů tedy kážou vodu a sami pijí víno"? Jestliže jsi křesťan, tak hleď především sám, ať děláš, co máš dělat.


]


Re: Re: Honza (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 26. březen 2008 @ 07:06:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Proč se ohlížíš na nějaké hypotetické "lidi kteří volají po ochraně nenarozených plodů tedy kážou vodu a sami pijí víno"?--
 
To nejsou žádní hypotetičtí lidé,ale reálná individia např. na těchto stránkách v osobě Libora Halíka,který ostře vystupuje proti potratům přitom všelijak zlehčuje a omlouvá hromadné zabíjení dětí ve Starém zákoně-v tom vidím pokrytectví a kázání vody a přitom pití vína    


]


Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 21:31:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad by bylo dobré si ještě připomenout, že dnešek - 25. březen - je v církvi vyhlášený za

                    Den modliteb za úctu k počatému životu a za nenarozené děti

Pár odkazů:
Fórum života
Hnutí pro život
Kruciáta - systematické modlitební úsilí za záchranu životů nenarozených dětí ohrožených umělým potratem




bábovka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 26. březen 2008 @ 11:03:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě pár příkladů ze života-máš těsto na bábovku,které obsahuje všechny potřebné ingredience,přesto to těsto potřebuje čas a energii aby se z něj stala poživatelná bábovka nebo dojde k opylení jabloňového květu taky nikdo neřekne,že je to hned poživatelné jablko .Stejně tak oplodněné lidské vajíčko  není rovnocené narozenému dítěti,má předpoklady se jím stát ale dítě to ještě není.     


]


Re: bábovka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Středa, 26. březen 2008 @ 11:47:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak - není rovnocenné? Kdo určuje cenu života? Ty? Ale jdi... 

"Dříve než jsem tě vytvořil v životě matky, znal jsem tě, dříve než jsi vyšel z lůna, posvětil jsem tě, dal jsem tě pronárodům za proroka." (Jeremjáš 1:5)

Kdo dává cenu životu? Ještě dříve, než je člověk dokonce i jen počat, už má cenu v Božích očích.

Koho chceš uznávat za rovnocenného?

Bůh nikomu nestraní. (Římanům 2:11)

To je podstatné pro určení cennosti. Bůh nikomu nestraní a všichni mají v Božích cenu, všechny Bůh miluje. To je příklad ze života.
Můžeš lidské vývojové fáze nazývat jak chceš, vždy půjde o člověka, který je cenný, v každém okamžiku.
Můžeš posuzovat, jestli se někdo více hodí na baseball a jiný bude lépe hrát na klavír, ale cenu nemůžeš upřít nikomu. Ani člověku ve fázi právě oplozeného vajíčka. A nikomu taky, hlavně, o tom je tahle diskuze, nemůžeš ze svého rozhodnutí vzít život.


]


Re: Re: bábovka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 26. březen 2008 @ 12:15:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Jak - není rovnocenné? Kdo určuje cenu života? Ty? Ale jdi... –
To není o ceně života .Prostě těsto není bábovkou,pecka není strom,počaté embyryo není dítě    



--Kdo dává cenu životu? Ještě dříve, než je člověk dokonce i jen počat, už má cenu v Božích očích…. –
Jedna z náboženských teorií a jak ukazuji níže ta cena se v Božích očích jaksi liší-někteří jsou vyvoleni a milováni jiní odmítnuti


--Bůh nikomu nestraní. (Římanům 2:11)—
Ap. Pavel byl v tomto vtipálek ono  v Bibli zaleží jak kde- zrovna o pár kapitol dál uvádí  několi těch příkladů toho stranění  i když říká že vlastně ne:-)

A nejen to: Také Rebeka měla obě děti z téhož muže, z našeho praotce Izáka; 
ještě se jí nenarodily a nemohly učinit nic dobrého ani zlého. Aby však zůstalo v platnosti Boží vyvolení, o kterém bylo předem rozhodnuto a které nezávisí na skutcích, nýbrž na tom, kdo povolává, bylo jí hned řečeno, že starší bude sloužit mladšímu.Neboť je psáno: 'Jákoba jsem si zamiloval, ale Ezaua jsem odmítl.'
Jákob lhal ,podvedl lstí vlastního otce,ale protože byl dopředu vyvolen tak mu to prošlo,jiní za lež zaplatili životem
Nebo další případ   

Když to pohané uslyšeli, radovali se a velebili slovo Páně; ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili.
Skutky 13,48


--A nikomu taky, hlavně, o tom je tahle diskuze, nemůžeš ze svého rozhodnutí vzít život.—
To můžu a každou se*****u se tak přece na světě v x případech děje,otázka spíše je jaké jsou případné následky  


]


Re: Re: Re: bábovka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Sobota, 29. březen 2008 @ 14:52:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
> To není o ceně života .Prostě těsto není bábovkou,pecka není strom,počaté embyryo není dítě
Možná. Chceš člověka zavraždit jen proto, že je zatím jen embryem a ještě ne dítětem? Jen proto, že ještě nemá určitou cenu?
Není to o ceně. Všichni mají velkou cenu v Božích očích. Zabíjet děti je barbarství.

> Jedna z náboženských teorií
No tak laskavě kašli na teorie, tady jde o život!

abyste byli syny nebeského Otce; protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé. (Matouš 5:45)

Bůh nikomu nestraní. Takže nemáme stranit ani my. To, jestli bude Bohu někdo blíž a někdo ne, není tvoje věc.

> To můžu a každou se*****u se tak přece na světě v x případech děje,otázka spíše je jaké jsou případné následky  
No jasně, proto se o tom bavíme. Můžeš vlastně cokoliv. Ale ne vše prospívá. Z něčeho je pořádný průšvih.

Cos to učinil! Slyš, prolitá krev tvého bratra křičí ke mně ze země. (
Genesis 4:10)


h


]


Re: bábovka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 26. březen 2008 @ 12:04:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk se nerovná bábovce, ani jablku. Když Bůh stvoří nového člověka, který má nesmrtelnou duši, stává se jedinečný v celém vesmíru a nesrovnatelný s ničím.

Člověk toho dokáže hodně zdůvodnit, aby omluvil sobectví svého hříchu. Dokonce ohne podle svého přání i citáty z Bible.

Tedy: Co ještě chybí oplodněnému lidskému vajíčku do úplného člověka? Kdy se stává člověk úplným? A co když mu chybí ruka, noha, nebo oko? Už není člověk?

Ale když má ještě málo buněk, tak to si omluvíme? A co nesmrtelná duše?


]


Re: Re: bábovka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 26. březen 2008 @ 13:38:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Člověk se nerovná bábovce, ani jablku.--

to byla analogie  


--Když Bůh stvoří nového člověka, který má nesmrtelnou duši, stává se jedinečný v celém vesmíru a nesrovnatelný s ničím.--
 
všechno je ve vesmíru jedinečné,není třeba do toho tahat duši navíc ještě nesmrtelnou.Z těchto teorií pak plyne,že když žena potratí aniž to ví, ona duše by kamsi putovala ani se neptám kde a jak by vůbec něco a čím vnímala     

--Dokonce ohne podle svého přání i citáty z Bible.--

ano častá praxe v církvích,někdy se už falšují i biblické překlady do národních jazyků.Obecně určitému subjektivnímu zkreslení se nevyhneme nikdy-jak se říká co člověk to jiný názor  

--Tedy: Co ještě chybí oplodněnému lidskému vajíčku do úplného člověka?---

čas,energie,vhodné podmínky- analogicky to samé potřebuje pecka aby z ní vyrostl strom,těsto aby vznikla bábovka atd.    


--Kdy se stává člověk úplným? A co když mu chybí ruka, noha, nebo oko? Už není člověk?--

viz. výše zcestné uvažování,jakobych se ptal v kterém okamžiku se bábovkové těsto stane úplnou bábovkou -ten přechod je postupný

--Ale když má ještě málo buněk, tak to si omluvíme?--

není třeba si nic omlouvat stačí zcestně neuvažovat 

--A co nesmrtelná duše?--

to je jen jedna z náboženských teorií,je možné že žádná ani není


]


Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy