Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563158
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Oběti sexuálního zneužívání kněžími v USA žádají papeže o zásah
Vloženo Čtvrtek, 10. duben 2008 @ 10:58:02 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal foxovec

Zpráva z Magazínu ChristNetu


Oběti sexuálního zneužívání kněžími v USA žádají papeže o zásah

Představitelé tisíců obětí sexuálního zneužívání kněžími ve Spojených státech požádali v úterý papeže Benedikta XVI., aby se vypořádal s biskupy, kteří toto zneužívání přehlíželi či dokonce kryli. Výzva sdružení obětí Snap (Survivors Network for those abused by Priests) přišla krátce před první návštěvou Benedikta XVI. do USA.

"V USA jsou tisícovky kněžích, kteří byli označeni za viníky. Víme, že kněží zneužili desetitisíce, možná statisíce, dětí. Odhadujeme, že stovky biskupů buď viníky kryli, nebo dělali, že neslyší, když se k nim o tom dostala informace. Žádnému z těchto biskupů nebylo nikdy pohroženo trestem," uvedla představitelka sdružení obětí Snap Barbara Blaineová.


Papež, který je v čele zhruba 1,1 miliardy katolíků ve světě, by se při návštěvě Spojených států 15. až 20. dubna měl skandálním zneužíváním dětí americkými kněžími zabývat........

Celá zpráva: http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=15487






"Oběti sexuálního zneužívání kněžími v USA žádají papeže o zásah" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

zametenie spiny pod koberec je prirodzene riesenie ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 10. duben 2008 @ 13:35:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslim ze zametenie spiny pod koberec je prirodzene riesenie zneuzivanie malych deti. okultny system je jedina organizacia na svete kde su pedofili a ich zverstva oficialne a legalne kryte financna aj pravne ...Nerozumiem ako niekto moze verit tomu ze rk je krestanska cirkev ...

Pozri:

Jezuité odškodní zneužité děti, aby se vyhnuli projednávání případů u soudu








Re: gojim (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 12. duben 2008 @ 15:31:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime,

věříš, že sbor v Thyatirech byl křesťanskou církví? Pak bys měl věřit tomu, že i řkc je křesťanskou církví, která se ovšem časem se všemi těmi příměsemi, nečistotami, bludy, herezemi, odchylnými naukami a falešným učením proměňuje v nevěstku-smilnici a ve velký Babylón ze 17. a 18. kapitoly knihy Zjevení jako obludný (všechno, co má dvě hlavy je obluda) náboženský systém a lidskou organizaci, která s Kristovou Církví nemá skoro nic společného. To však neznamená, že i tam nemá Pán své vítěze = vítězné věřící, kteří nemají toto učení, kteří nepoznali hluboké věci Satanovy. Těm Pán praví: Nekladu na vás jiné břemeno; pouze držte pevně, co máte, dokud nepřijdu. Kdo vítězí a zachovává moje skutky až do konce, tomu dám vládu nad národy ...(Zj 2:23-26)

Tož tak.

willy


]


Re: Re: gojim (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 12. duben 2008 @ 16:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Willy,

já s tím úvodem souhlasím, i s tím, že v rámci této organizace je spousta upřímně věřících i znovuzrozených lidí. Ale o to víc nechápu, že neodejdou? Můžou mít obavu, že nic nenajdou, že snad zůstanou sami, ale když Pán někoho odněkud vyvede, ukáže mu i cestu a směr, kudy dál.

Člověk především musí udělat krok víry, pak další a další, a ne zůstat stát na místě. To je jako s Terachem - cestou do Kenánu se usadil v Cháranu -  a až Abram udělal krok víry a odešel do zaslíbené země. Kdyby zůstal na místě, nenaplnil by Boží plán.

Tak je to s každým - kdo se "usadí" a neudělá krok víry, nenaplní Boží plán a jednou z toho vydá počet. Naše představy a okolnosti by měly jít stranou i za cenu nějakého dočasného nepohodlí. Bůh dá východisko z každé zkoušky.

Tak jen tolik.


]


Re: Re: Re: gojim (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Sobota, 12. duben 2008 @ 17:46:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nevím, Ireno, jak moc jsem upřímně věřící, ale pokusím se Ti na Tvou otázku odpovědět alespoň já.

Proč upřímně věřící i znovuzrození neodejdou? Protože nemusí. Pokud je církev živá, nemí (pro mně) důvod - vyrostl jsem v katolické rodině, ale poznal jsem i různá mimokatolická křesťanská společenství, a závěr pro mě z toho vyšel jen jediný, ten nejjednodušší: je to jen o svobodě a o tom, jak mi vyhovuje to které společenství. Tam, kde se cítím dobře a kde mě nikdo nenutí vyznávat to, čemu nevěřím, tam je moje církev.
Jeden můj známý, ve víře aktivní protestant mi říkal, že by si sám sebe klidně dovedl představit v katolické církvi - a já jsem mu na to řekl, že já v té jeho taky.

Někdo mi možná namítne, že ŘKC mně nutí vyznávat bludy - je to pravda? Není. Na mši se modlíme apoštolské vyznání, se kterým nemám problém - Ty ano? Nikdy mě nikdo v ŘKC nenutil modlit se růženec, nikdy jsem nevyznával papežskou neomylnost ani nic jiného, s čím bych už problém měl. Už kdysi jsem tu psal: čemu všemu vlastně lidé v ŘKC věří a nevěří, to nikdo neví, ani papež sám. I sami představení to říkají.

Píšeš dále o krocích. Říkám na to ano, ale současně taky ne Tvé premise, že v ŘKC to nejde. Jde, nebo teda mně to jde - z toho, co mi katolické církev nabízí, si můžu vybírat a já si vybírám, co mi v těchto krocích pomáhá. Jak taky jinak! Jaképak podivení, že 1,1 miliardy lidí produkuje prakticky všechno, od toho nejhoršího až po to nejlepší? Samozřejmě, že v takovém kolosu jsou a vždycky budou věci, které se mi nelíbí. Naštěstí jsou tu ale taky lidé, kterých si vážím a kteří pro mě autoritou jsou. Má potom smysl vynášet soudy nad celou církví, tím spíš rozsudky ve formě nevěstky ze Zjevení? Otázka pro ty, kteří to dělají: jak tipujete, že to působí na řadové věřící? A malá nápověda: nebude to ŘKC, která tím v jejich očích utrpí.

Uznej potom, milá Ireno, sama: - s tímto očekáváním - proč bych měl z této církve odcházet? Rozhodně nemám obavu, že zůstanu sám, že nic nenejadu teprve ne. Už jsem tu ale kdysi psal, že církev si teprve hledám - nevyznělo to tak asi, ale je to pravda, pokud najdu pro mně lepší, nebudu mít problém odejít.

Dodatek: vím, že Ty sama jsi z ŘKC odešla. To, co jsem psal já, je můj dojem podložený mým očekáváním od církve - a tak, pokud mi o tom budeš chtít napsat, rád si to přečtu, ať to vidím zase z Tvého pohledu.

A měj se hezky,
Jirka


]


Re: Re: Re: Re: Obracení se k zemřelým a andělům na ŘK mších (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 12. duben 2008 @ 18:09:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Jirko,

Omlouvám se, že se mísím do diskuse, ale jako bývalému římskokatolíkovi mi to nedá.

J
Na mši se modlíme apoštolské vyznání, se kterým nemám problém - Ty ano?

R
S apoštolským vyznáním (Nicejským credem) bych také neměl problém.

ALE na mši dochází také třeba ke vzývání zemřelých viz: ...............proto prosím blahoslavenou.......všechny anděly a svaté....... abyste se za mně u Boha přimlouvali......

To je obracení se k zemřelým a andělům, kteří navíc suplují roli Ježíše Krista:
 
1. Janova 2,1
Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Obracení se k zemřelým a andělům na ŘK mších (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Sobota, 12. duben 2008 @ 20:24:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Reformovaný,
  není se zač omlouvat, naopak děkuju za odezvu - jakékoliv věcné příspěvky vítám.

Píšeš: "ALE na mši dochází také třeba ke vzývání zemřelých viz: ...............proto prosím blahoslavenou.......všechny anděly a svaté....... abyste se za mně u Boha přimlouvali......"

  Máš pravdu, teď si na ta slova vybavuju. Přiznám se, že na přímluvce nemám názor úplně jasný, ale přímo mi nevadí. Verš, který cituješ, sice jasně uvádí, kdo je přímluvcem, ale nevylučuje ani jiné - tak to chápu já.
  I když ale nemám názor úplně jasný, jedna věta mi přesto není důvodem k tomu, abych přestal navštěvovat římskokatolické mše, zvlášť, pokud mě nikdo nenutí, abych ji neříkal spolu s ostatními věřícími. Faktem ale zůstává, že ve středu uctívání zůstává Ježíš Kristus jako Bůh.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obracení se k zemřelým a andělům na ŘK mších (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 12. duben 2008 @ 22:13:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Jirko,



Zdá se mi, že patříš mezi ty kteří věří, že jsou spaseni díky Ježíši Kristu a nikoliv díky tomu, že se hlásí k ŘKC - což je podstatné. Vím, že takoví lidé v ŘKC existují - i když podle její vlastní definice to nejsou "dobří římští katolíci", neboť takoví by měli věřit všemu co ŘKC předkládá k věření. Jenže to jsem právě věděl, že nemohu a vadilo mi mít společenství v denominaci jejímuž učení třeba v tak klíčové otázce jako je ospravedlnění nevěřím a jsem přesvědčen, že je ve vážném rozporu s Biblí - viz: ŘÍMSKOKATOLICKÁ CÍRKEV OPUSTILA EVANGELIUM; TRIDENTSKÝ KONCIL V ČEŠTINĚ

Rozlišuji tedy římský katolicismus - o němž jsem přesvědčen, že nelze jej ztotožnit s křesťanstvím a některé v Krista věřící lidi v zajetí ŘKC. Věřím ale, že prostředí ŘKC je pro praktikování křesťanské víry nevhodné, protože vede člověka k tomu, aby se spoléhal spíše na ŘKC než na Krista. A to je ještě třeba vzít v úvahu, že ŘKC v Čechách je přece je přece jen alespoň trochu ovlivněná reformací. V tradičně katolických zemích je k vidění římský katolicismus v plné hrůze.



Měj se hezky

zdraví

reformovaný


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obracení se k zemřelým a andělům na ŘK mších (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Neděle, 13. duben 2008 @ 01:05:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jasně, samozřejmě je mi milejší Ježíš Kristus než kterákoliv církev. Ono asi každému, problém je ale v tom, že církví je hodně a co čtu zkušenosti mnohých, cesta k té "vlastní", která člověku vyhovuje, kolikrát trvá. Nemám důvod Ti nevěřit, že v ŘKC existují lidé stavějící svou spásu na svém členství v této církvi, i když osobně nikoho takového neznám - moc bych se tomu ale nedivil, při počtu lidí, který ji tvoří.
Pro mě je podstatné to, že můžu být ve společenství lidí, kteří vyznávají stejnou víru jako já. Na něčem se neshodneme, ale pokud to není za určitými hranicemi, nevadí mi to. Ostatně takto to bude asi všude, nejen v ŘKC, předpokládám - i když třeba s menšími odchylkami, přece jen katolická církev je církví obecnou. (Ano, vím, že píšeš, že Římsko-katolická církev je protimluv, ale to máš asi jako se Starokatolickou církví - vždyť ta je taky naopak mladší:-))
Že prostředí ŘKC je pro praktikování křesťanské víry nevhodné? Především si myslím, že jde o křesťanskou církev, vždyť směřuje k Ježíši Kristu jako spasiteli a Bohu - ale tady se asi neshodneme. Abych ale odpověděl - nevím. Zatím s touto církví závažnější problém nemám, a těžko to taky můžu posuzovat v jedenadvaceti letech, se svým duchovním životem v plenkách, že...
Co se týče mně, jsem z Moravy, takže nevím, jak je zde oproti Čechám ovlivněna ŘKC reformací, ani v žádné z tradičně katolických zemí jsem zatím nebyl - takže nemůžu posuzovat.

Taky se měj hezky


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obracení se k zemřelým a andělům na ŘK mších (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 13. duben 2008 @ 11:23:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Jirko,


J
Co se týče mně, jsem z Moravy, takže nevím, jak je zde oproti Čechám ovlivněna ŘKC reformací

R
Pokud se nepletu tak v 16tém století byla Morava ještě evangelikálnější než Čechy. I když po Bílé Hoře byla asi o to intenzivněji rekatolizována.


zdraví

reformovaný


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obracení se k zemřelým a andělům na ŘK mších (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pondělí, 14. duben 2008 @ 01:26:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak na tom byla v šestnáctém století Morava se mi přímo najít nepodařilo, pochybovat ale o tom, že prostředí českých zemí bylo před Bílou horou vášnivě protestantské, se asi nedá - a o tom pak, že na dosažení "cuius regio, eius religio" v praxi necelých tři sta let v habsurském podání stačilo, bohužel taky ne. Něco o tom např. na http://www.rozhlas.cz/praha/uslysime/_zprava/439799

Odbočím, ale řekl bych ne přespříliš: Nebylo tomu dávno, co jsem v této souvislosti slyšel "chválu ateismu". Proč? Vezměme si např. otázku náboženské svobody, té, která nejen nás tak pálila a také nejen za zmiňované třicetileté války a období po ní. Nábožensky orientovaná společnost to s onou tolerancí dopracovala maximálně k tolerování "těch druhých" - a to ve smyslu jejich přetrpění, snad proto, že je to snažší než je potírat. A to v tom lepším případě - co si navzájem prováději např. katolíci a protestanti nejen ve válce třicetileté, to je pak nechvalně známým svědectvím o tom horším případě. A proč ateismus? Protože to byl teprve "on", který postavil náboženská vyznání na roveň - byť možná s despektem, ale nikdo jiný tohoto předtím nedocílil. A nejen to, můžeme toho najít víc - např. mi příjde užitečné si uvědomit, že za výdobytky jako jsou svoboda vyznání, projevu, názoru aj. vděčíme především sekularizovanému proudu humanismu! Obdobně, např. hodnota lidského života, ve které snad můžeme hledat zárodky demokracie a také mnoho dalšího, můžeme najít v Bibli a křesťanství. Příjde mi potom líto, když čtu odsuzovačné příspěvky "o těch druhých", ať už ze strany křesťanů třeba zde na granu nebo např. přispivatelů Voltairova Institutu. Možná, že kdybychom si uvědomili, za co všechno si navzájem vděčíme, vedlo by to k větší pokoře. Možná. Čím dál víc se mi začíná potvrzovat teze, že nejvíce zla pochází z neznalosti. To ale samozřejmě nebyla narážka na Tebe;)
  Ale to jen tak odbočku. Takto o náboženské svobodě dosažené ateismem mluví konkrétně doc. Pavel Hošek, resp. mluvil o tom na přednášce "Krize ateismu", na kterou bych Ti poslal link, kdyby však fungovaly v současné době stránky, na kterých je umístěna:(. Pokud Tě to ale zajímá, pošlu ho, až budou v provozu.


]


Re: Re: Re: Re: gojim (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 15. duben 2008 @ 21:25:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Jirko,

tak konečně odpovídám:-)
Začnu asi tvou otázkou, jestli mám problém s apoštolským vyznáním. Ne, nemám, máme ho dokonce v našich stanovách, ale jak píše i bratr reformovaný, vynecháváme přímluvy Panny Marie a svatých a věříme ve svatou církev (pochopitelně ne katolickou).

Já si myslím, že ty ani katolík skoro nejsi, protože jsi otevřený a hledající. Jsi na nejlepší cestě vykročit tam, kde najdeš něco ještě lepšího, i když dnes to ještě nevidíš. Ale to bude záležet jen a jen na tobě, jestli se rozhodneš. Záleží na tom, v jaké církvi máš naplnit Boží plán, protože to je nejdůležitější v životě. Za to se člověk ale musí modlit, aby to neminul. Stejně jako za životního partnera, aby mu Pán ukázal, koho má pro něj připraveného. Tohle je opravdu velmi důležité, protože když člověk vybírá podle sebe, a Pána se ani moc neptá, nedopadne to většinou dobře. Je lepší mít Boží nejlepší, než lidské nejlepší..

Já ti přeju, abys našel jak svou církev, tak jednou svou manželku, a abyste oba vykonali to, co po vás Pán bude žádat.

Zdraví Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: gojim (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Středa, 16. duben 2008 @ 01:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A já Ti za to, Ireno, děkuju. Díky Ti za to krásné přání.

  Podívej, jestli jsem katolík: možná asi opravdu ani ne, záleží, co si pod tím představuješ. Ty píšeš: "Já si myslím, že ty ani  katolík skoro nejsi, protože jsi otevřený a hledající", já bych to ale vzájemně nevylučoval. Řekni sama: jaké existují pro Pána hranice? Nebylo mu přece překážkou nic, prostor, čas ani smrt, tak proč pro Něj hledat hranice mezi církvemi? Píšeš, že máte ve stanovách svého společenství víru ve svatou církev. Vidíš, já v ni taky věřím - Duch přece vane kam chce, takže jsem ke všem různým denominacím a společenstvím pragmatický: tam, kde se cítím dobře a kde mně nikdo nenutí vyznávat to, čemu nevěřím, tam je moje církev. Svoji víru znám, a co jí odporuje konkrétně z té římskokatolické, to v ní vyznávat nemusím. Ale abych byl fairový: nebyla to jiná než tato církev, co mi zvěst o Kristu ukázala a nabídla, a za to jí právem náleží moje vděčnost. To zase všechna čest.
  Když pak dále píšeš, že jsem "na nejlepší cestě vykročit tam, kde najdeš něco ještě lepšího, i když dnes to ještě nevidíš", je třeba dodat, že už jsem různé kroky podnikal. Znám se s mnoha protestanty, stýkám se s některými ve společenství a občas navštěvuju i jejich mše. Jestli v některé mimokatolické církvi nakonec zakotvím, to nechám Pánu, a vůbec se tomu případně nebudu bránit. Tam, kam mně to bude táhnout, tam půjdu - nebude to totiž vpravdě ani přestup, ve skutečné jediné církvi už totiž jsem, tak jako všichni věřící. Kéž bych neminul, kéž by neminul žádný z lidí. Přeju to i Tobě.

A taky přeju i ke Tvému dnešnímu ryze světskému svátku:)
PS: Vlastně ale nakonec trochu unikl ten můj původní dotaz - co bylo Tobě důvodem k odchodu z ŘKC?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: gojim (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 19. duben 2008 @ 15:28:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko,

díky za přání k svátku, ale Irena je jen nick:-)

Ptáš se, co bylo důvodem mého odchodu? Nejde to říct jedním slovem. Ty důvody nějak tak dozrávaly s časem. Paradoxně jsem začala uvažovat o nějaké změně po návštěvě Medjugorje. Tam jsem jela, protože jsem pociťovala hlad po Bohu, který KC nebyla schopna uspokojit. Jezdívalo se do Medju, moje mamka tam byla taky, přijela nadšená, jak to tam žije, že je to daleko lepší než u nás, tak jsem se rozhodla jet. Během 2 let jsem tam byla 4x.

Postupně jsem viděla, že není všechno zlato, co se třpytí, během poslední návštěvy už to byl spíš komerční pobyt (tedy ne pro mě, celkově), a dorazil mě zákaz, který vydal tamní farní úřad - lidé se nesměli za sebe navzájem modlit v prostranství před bazilikou! To jsem fakt nechápala, proč. Tak nějak jsem věděla, že jsem tam naposled.

Na druhou stranu vděčím právě tomuto místu, že přispělo k mému odchodu, protože tam jsem začala víc číst Bibli. Ovšem aby nedošlo k omylu - ne na přímluvu Panny Marie, ale proto, že si mě Bůh přitáhl skrze můj hlad po Něm. Uviděla jsem rozdíl mezi uctíváním Pána a uctívání Panny Marie, tak nějak mi začalo vadit, že většina modliteb je mariánských. Ale ještě jsem neodcházela. Taky při mších, které jsem navštěvovala, jsem začala vnímat rozdíly mezi tradicí a Slovem (např. okuřování oltáře, oltář vůbec jako takový - starozákonní symboly; i když vím, že kouř je symbolem modliteb - aby mě tu někdo zase nechytal za slovo, a tím nemyslím tebe). Někdy jsem si říkala - co to tu ten farář káže? Vždyť to není biblické!

Situace se ale vyhrotila, když se zhoršil zdravotní stav mojí dcerky. Odmalička byla nemocná, byla alergička, astmatička, začínala trpět nechutenstvím, vpodstatě nemohla odpoledne už nic jíst, jak jí bylo špatně. Hubla a stav se horšil. Byla jsem s ní na klinice, kde jsem si zařídila konzultaci u špiček medicíny, ale na nic konkrétního se nepřišlo. Nicméně bylo jí čím dál tím hůř.
 
Napadlo mi jít tedy za knězem, kterému jsem věřila, aby se za ni modlil. Já jsem se samozřejmě modlila taky, ale říkala jsem si, že on má jaksi větší váhu "tam nahoře", tak ta modlitba bude účinnější. No a to, co mi řekl, na mě působilo jako studená sprcha - řekl, že modlit se může, ale že neví, jestli je to pro ni Boží vůle! Nevěřila jsem svým uším. KDO to mě vědět, když ne on? Pakliže je prostředníkem mezi mnou a Bohem, MUSÍ to vědět, ne? (tehdy jsem ještě věřila, že musím mít prostředníka - další starozákonní postoj, jako ostatně mnoho jiných).

Byla jsem docela zoufalá. V tu dobu shodou okolností byla velmi nemocná i moje kamarádka. Měla Crohnovu chorobu, což je zánětlivé degenerativní onemocnění střev, byla po 4 operacích, při kterých jí vzali 6m střev, tudíž jí zbyl 1m, a řekli, že už nemají co operovat....Co teď? Dvě děti, poměrně malé, manžel se s ní rozváděl, život jí visel na vlásku, denně 20 prášků, přísná dieta, neustálé bolesti.

Tou dobou se vrátil z biblické školy jeden pastor, shodou okolností její příbuzný. Věděly jsme, že se modlí za nemocné, a ti jsou uzdraveni. Poprosily jsme ho, jestli by se mohl modlit i za naše potřeby. On souhlasil a dal nám vyučování o nemoci, co to vlastně je, jaká je Boží vůle ohledně uzdravení (=vždy), jak Ježíš uzdravoval. Pak se modlil. Zkrátím to - kamarádka i dcera byly uzdraveny. Dcera okamžitě, kamarádka do 3 týdnů. Je to už skoro 8 let, je bez prášků, napsala o tom knížečku jako svědectví a stále svědčí lidem, jak ji Pán uzdravil. Naše holka je taky bez problémů. Když Pán uzdravuje, tak dokonale:-)

Viděla jsem, že zůstat i nadále v KC nemá smysl, když ani kněz nezná Boží vůli ohledně tak základní lidské potřeby, jako je zdraví. Trvalo mi ještě asi rok, než jsem odešla definitivně. Našla jsem svobodný evangelikální sbor, kde se vyučuje živé Boží slovo, našla jsem tam duchovní rodinu, a jsem ráda, že mě tam Bůh přivedl.

Svoje poznání si nenechám nikým vzít. Proto jsem psala, že zpátky bych se nikdy nevrátila, nemohla bych být někde, kde bych duchovně strádala. Jsem vděčná Bohu za to, co pro mě udělal a dělá, jak mě miluje, jak by šel za mě na kříž, i kdybych byla na Zemi jediná...Tohle jsem si za katolického života nikdy neuvědomovala, nikdo mě k tomu ani nijak nevybízel..Vidím rozdíly mezi Biblí a katolickým učením a nechápu to. Nechápu katechumenát - nač chodit ROK na přípravu na křest? Filip pokřtil komorníka od královny taky hned, stačilo ho jen poučit, on vzbudil touhu a víru, a bylo to. Ale KC z toho dělá zbytečné složitosti. Mám známého, který tam nedávno chodil, a taky nechápal. Nechápu spoustu starozákonních věcí - mše je brána jako oběť - a ať mi nikdo nevyvrací, že ne - před asi měsícem jsem slyšela u mamky přenos mše z Brna, a zrovna to tam farář říkal. Lpění na mnoha starozákonních zvycích včetně funkce kněze - poslední Velekněz byl Ježíš, ne? Pak se mluví o pastorech ap., nikde v NS nečtu o tom, že by např. Pavel o nějakém knězi mluvil. Atd...

Tak snad jsem to popsala dostatečně:-) Věřím, že i tobě Pán všechno potřebné pro tvůj život ukáže, když budeš otevřený a ochotný vydat mu sebe jako živou oběť = aby si tě mohl plně použít. 

Přeju ti krásný víkend 

Irena


]


Díky (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Neděle, 20. duben 2008 @ 00:35:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je, Ireno, velice silné a osobní svědectví. Děkuju Ti, že jsi mi ho sem napsala.

Víš, vůbec se nedivím tomu, že nakonec odešla - samozřejmě, kdo by neodešel odněkud, kde duchovně strádá. V tom je ale asi rozdíl mezi námi: Já jsem ve svém duchovním životě řekl bych na startu, žiju ho především sólo a těžko pak můžu strádat tam, kde se moc neangažuju. Chápu ale že Ty, která jsi jej naopak žila velice aktivně, jela jsi několikrát do Medjugorje a potom vystavena tak těžké zkoušce jsi měla od církve úplně jiné očekávání - a že Tě naprosto zklamala. Co bych sám v takové situaci dělal, na to se neodvažuju pomyslet.

Můj postoj jsem Ti psal už výše. K těm rozporům učení ŘKC a Písma: nevím, toto je věc řekl bych širšího studia. Alespoň já to tak cítím. Nejprve bych chtěl prostudovat hlouběji katolickou teologii a potom na tom stavět další úvahy, co je a co není v rozporu s Písmem.
Zatím to cítím takto, kde ale nakonec skončím, to nemám tušení. Že mi Pán všechno potřebné pro život ukáže, v to doufám a bránit tomu nechci.

Ještě jednou díky.
Díky i za přání a měj se hezky...



]


Re: Re: Re: Ireně (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 12. duben 2008 @ 20:12:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ireno,

díky za doplnění. S ohledem na to, jak se k tomu vyjádřil ještě Jirka, je třeba vidět, že Pán Ježíš na vítěze z Thyatir nevkládá žádné jiné břemeno, což ukazuje na to, že o jejich vyvádění Mu primárně nejde. Jiné to je v individuálních případech jako je ten tvůj - tam se pak může stát, že je věřící vyveden právě proto, aby na něj Pán jiné břemeno vložit mohl. Podobně jako někdo ze Sard může být vyveden a přiveden do Filadelfie a někdo z Filadelfie "spadne" do Laodiceje. Tož tak.

willy


]


Re: Re: gojim (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 13. duben 2008 @ 01:40:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy

Prepac mi tu otvorenost, ale ja som sa s katolikom akeho opisujes este nestretol ...Bud su to formalni katolici alebo su to hlboky uctievaci kultu kralovnej nebies ...cize modlosluzobnici.

Ich kristus ani nieje identycky s Kristom s pisma, je to eucharisticky kristus, cize demonicka falosna bytost ...

Podla mna prirovnavat rk k zboru v tyatirach je vazny omyl ...Rk je po celu jej historiu genialne satanovo dielo, vykonna moc okultneho sveta a vrah biblickych krestanov ...

K teme:

Nury Riverová, vdova po Albertovi Riverovi, bývalom jezuitskom kňazovi, odmietla podplatenie Vatikánom.

Jezuité odškodní zneužité děti, aby se vyhnuli projednávání případů u soudu


Lateránská dohoda






]


Re: Oběti sexuálního zneužívání kněžími v USA žádají papeže o zásah (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 11. duben 2008 @ 19:48:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to hnusný, to nejhorší, co se mohlo stát, ale pro některá shnilá jablka přece je ještě nepřestanejš jíst... je otázka, kolik jich ve skutečnosti je a jak moc velký podíl pedofilie v katol. církvi existuje...

Nejhorší je, že vina vlastně padá na všechny křesťany, protože nevěřící ateisti nerozlišují na katolíky a protestanty (většinou)...



Re: Re: Vysvětlovat, že římský katolicismus není křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 11. duben 2008 @ 23:16:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

K
Nejhorší je, že vina vlastně padá na všechny křesťany, protože nevěřící ateisti nerozlišují na katolíky a protestanty (většinou)...

R
Neměli bychom tedy vysvětlovat, že římský katolicismus není křesťanství? Řekl bych, že ano.


]


Re: Re: Re: Vysvětlovat, že římský katolicismus není křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 12. duben 2008 @ 11:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja si zase myslim ze Karels velmi dobre vie ze katolicizmus moze prezit iba v tedy ak si ho ludia budu zamienat s krestanstvom ...


]


Re: Re: Re: Vysvětlovat, že římský katolicismus není křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Neděle, 13. duben 2008 @ 09:27:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nelze házet všechny Katolíky do jednoho pytle.
Petr


]


Re: Re: Re: Re: Vysvětlovat, že římský katolicismus není křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 13. duben 2008 @ 15:02:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda ...


]


Re: Re: Re: Re: Vysvětlovat, že římský katolicismus není křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 13. duben 2008 @ 17:52:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Likvide,

To také nedělám. Neříkám, že v zajetí ŘKC se nenajdou křesťané. Říkám, že je třeba neztotožnovat římský katolicismus s křesťanstvím.

r


]


Re: Oběti sexuálního zneužívání kněžími v USA žádají papeže o zásah (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 11. duben 2008 @ 20:48:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


No, nevím, jestli žádají zrovna toho pravého viz:


http://zpravy.idnes.cz/papez-naridil-tajit-zneuzivani-deti-tvrdi-bbc-fon-/zahranicni.asp?c=A061002_122403_zahranicni_rez









Re: Re: Oběti sexuálního zneužívání kněžími v USA žádají papeže o zásah (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 11. duben 2008 @ 22:57:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja len trosku na odlahcenie, toto je este ten lepsi pripad ked zije muz v celibate a nemal by ...:-))) ale celkove je to hroza ...


http://www.youtube.com/watch?v=776TeR7JPoI&feature=related


]


Re: Re: Re: Oběti sexuálního zneužívání kněžími v USA žádají papeže o zásah (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 12. duben 2008 @ 11:21:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No to je síla, ten farář by potřeboval psychiatra:-((

I.


]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy