Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 169, komentářů celkem: 429695, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 531 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116579817
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: ŘKC - pravá církev Kristova
Vloženo Pondělí, 14. duben 2008 @ 16:07:17 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Ježíš udělil Petrovi zvláštní moc: „Tobě dám klíče od nebeského království: co svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na nebi“ (Mt 16,19). „Moc klíčů“ označuje autoritu, která vládne nad Božím domem, jímž je církev. Ježíš, „dobrý pastýř“ (Jan 10,11), potvrdil toto pověření po svém zmrtvýchvstání: „Pas moje ovce“ (Jan 21,15-17). Moc „svazovat a rozvazovat“ označuje pravomoc k rozhřešování hříchů, k pronášení soudů ve věcech nauky a k disciplinárním rozhodnutím v církvi. Ježíš udělil tuto pravomoc církvi skrze službu apoštolů, zvláště Petra, jemuž jedinému výslovně svěřil klíče království.Pán učinil ze svatého Petra viditelný základ své církve. Jemu svěřil klíče. Římský biskup, nástupce svatého Petra, je „hlavou sboru biskupů, zástupcem Krista a pastýřem celé církve zde na zemi“.¨

„Jako trvá úřad, který svěřil Pán zvlášť Petrovi, prvnímu z apoštolů, a který má přecházet na jeho nástupce, tak trvá i úřad apoštolů pověřený pasením církve, který má stále vykonávat posvátný biskupský stav.“ Proto církev učí, že „biskupové nastoupili z Božího ustanovení na místo apoštolů jako pastýři církve; kdo tedy poslouchá je, poslouchá Krista, kdo však pohrdá jimi, pohrdá Kristem a tím, kdo Krista poslal“.„Jediná Kristova církev …“ je ta, kterou „po svém zmrtvýchvstání náš Spasitel odevzdal Petrovi jako pastýři, jemu a ostatním apoštolům ji svěřil, aby ji šířili a řídili … Tato církev, ustavená a uspořádaná na zemi jako společnost, subsistuje (… uskutečňuje se) v katolické církvi a je řízena Petrovým nástupcem a biskupy ve společenství s ním.“ Dekret 2. vatikánského koncilu o ekumenismu objasňuje: „Jedině prostřednictvím katolické církve, která je všeobecným nástrojem spásy, je dosažitelná plnost všech prostředků spásy. Věříme totiž, že jedině apoštolskému sboru, jemuž stojí v čele Petr, svěřil Pán všechno bohatství Nového zákona, aby ustavil jedno Kristovo tělo na zemi, k němuž se potřebují plně přivtělit všichni, kdo už patří nějakým způsobem k Božímu lidu.“Ve skutečnosti „v této jedné a jediné Boží církvi už od samého začátku vznikaly určité roztržky, které apoštol ostře kárá a odsuzuje. V pozdějších stoletích však vznikly rozsáhlejší rozpory a nemalé společnosti se odloučily od plného společenství katolické církve, leckdy ne bez viny lidí z obou stran“. K rozštěpením, která zraňují jednotu Kristova Těla (totiž bludařství, odpad a rozkol), nedochází bez hříchu lidí: „Kde je hřích, tam je rozrůzněnost, tam jsou schizmata, tam jsou bludy, tam jsou spory. Kde však vládne ctnost, tam je jednota, tam je vzájemnost, jež působí, že všichni věřící jsou jedno srdce a jedna duše.“

Podobná témata

Katolicismus

"ŘKC - pravá církev Kristova" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ŘKC - pravá církev Kristova (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 14. duben 2008 @ 16:15:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se, že pán je tady poprvé.



Re: ŘKC - pravá církev Kristova (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pondělí, 14. duben 2008 @ 16:26:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dát sem tedy takový článek hned po tomto vyžaduje pěknou dávku drzosti a zaslepenosti. Jak se ti líbí ovoce té církve, podle kterého poznáme dobrý strom?



Hyperion (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 15. duben 2008 @ 07:51:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pedofilie jde napříč společností i církvemi


]


Re: Hyperion (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Úterý, 15. duben 2008 @ 11:03:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo, mně nejde o pedofílii, mně jde o postup ŘKC, která se to snaží tutlat a v nejhorším zaplatí mimosoudní vyrovnání. Snaha chránit viníky je neomluvitelná.


]


Re: ŘKC - pravá církev Kristova (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 14. duben 2008 @ 16:43:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jo, jo, tak to bylo.

Jezis Petrovi rekl: "A ja ti pravim, ze ty jsi rimsky biskup a na tomto urade zbuduji svou cirkevni hierarchii a zdravej rozum uz si ani neskrtne."

A jednim z nejbajecnejsich uziti tech klicu a moci svazovat a rozvazovat bylo vyhlaseni, ze k vykonavani jakehokoli cirkevniho uradu je potreba penis, a proto se cirkevni sluzba povoluje jen muzum...

Aviaf



PRVNÍ A BUDOUCÍ ANTIKRIST. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 14. duben 2008 @ 17:05:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
PRVNÍ A BUDOUCÍ ANTIKRIST.

Předpona „anti" je z řečtiny a má dva významy: 1) „proti" a 2) „namísto" čeho, či „náhrada" za něco. Antikrist bude reprezentovat oba významy. Bude oponovat Kristovi, ale v tom nejd'ábelštějším smyslu: bude předstírat že je Kristem a tak bude převracet „Křesťanství" zevnitř. Ano, Antikrist bude sedět v „v chrámu Boha a bude se za Boha vydávat".(2 Tesalonským 2:4). Když Antikrist se bude vydávat za Krista a bude uctíván světem, (Apokalypsa 13:8) potom jeho následovníci se budou nazývat Křesťany. Žádný komunismus - ale Křesťanství ovládne svět! Nebude to skutečné Křesťanství, které známe my, ale Antikristův padělek. A tak před prichodem Antikrista prijde celosvětová apostazie či odpadnutí. (2 Tesalonským 2:3) Část této apostazie je ekumenické hnutí, které doslova připravuje půdu pro sjednocení všech náboženství a dokonce ovlivňuje i Evangelíky. „Křesťanství" Antikrista musí být takové, aby souhlasilo s každým náboženstvím světa a se kterým by každé náboženství světa mohlo souhlasit. Dokumentovali jsme tento vývoj v jiných knihách, jako „Global Peace and the Rise of the Antichrist." Latinský význam slova „anti" je „vicarius." Z toho přichází „vikář", jinak „zástupce." Ale Kristův vikář znamená doslovně „Antikrist!" Přestože rimsko-katoličtí papeži se počali nazývat „vikári Krista" po staletí, nebyli první, kteří se tak nazývali, ale zdědili ten titul od Konstantina, jak uvidíte. Budoucí obdoba, přicházející světový vládce nad obnoveným Římským císařstvím bude Antikrist .... Jak už jsme poznamenali, ve starém Impériu byl císař uctíván jako bůh. Jako takový byl vůdcem pohanského kněžství a oficiálního, státem podporovaného náboženství Impéria. V podobě Caesarů byly vytvářené sochy, před kterými se občané museli klanět. Ti, kteri odmítli uznat císaře jako boha, byli zabiti. A tak tomu bude, až se znovu Římské Impérium obnoví pod *****m. Tato skutečnost je jasně podána v obšírné vizi, kterou dal Kristus Janovi: „Přinutil zemi a její obyvatelstvo aby klekali před šelmou ...aby zemřeli všichni ti, kteří před sochou nepokleknou "..Zj.13:12-1 S

ZPOHANŠTĚNÍ KŘESŤANSTVÍ

Když císař Konstantin (jak se věrilo) se stal Křesťanem v A.D. 31, (ve skutečnosti to byl chytrý politický tah) dal Křesťanům svobodu, a oficiální postavení vedle Pohanství. Jelikož církev byla uznávaným náboženstvím Impéria, Konstantin - jako imperátor musel být uznán jako de fakto hlava. A jako takový, svolal první ekumenický sněm v Nicei v roce A.D.325 rozhodoval o agendě a předsedal právě tak, jako Karel I Veliký, (Charlemagne) bude předsedat na Chalonském Sněmu o 500 let později. Konstantin byl prvním ekumenikem a zavedl tuto chybu do pronásledováním unavené církve. Zatím co byl hlavou Křesťanství, zastával nadále své postavení jako hlava pohanského kněžstva, otevíral pohanské oslavy a podporoval pohanské svatyně i po tom, co začal stavět křesťanské kostely. Jako hlava pohanského kněžstva měl oficiální titul Potifex Maximus a tak potřeboval podobný titul jako hlava Křesťanství. Křesťané jej nazvali „Biskup Biskupů," zatím co on sám sebe pojmenoval „Vicarius Christi." Měl tím na mysli, že je „jiný Kristus," jednající ve jménu Krista. Když to ale přeložíte do řečtiny, „Vicarius Christi" znamená doslova „Antikrist." Konstantin byl prototypem Antikrista předpověděného v Písmu, toho který teprve prijde. Ve Středověku počali římští biskupové uplatňovat nárok na postavení jediných zástupců Krista na zemi. Žádali aby celá církev byla podřízená jejich vládě, zakázali aby kterýkoliv jiný biskup byl nazýván „papa" neboli papež, a osvojili si všechny tri tituly Konstantina. „Pontifex Maximus", „Vicar of Christ," a „Biskup Biskupů" - což si podrželi až dodnes. Jakmile se uskutečnil jejich nárok na vládu nad královstvími, lidmi a majetkem, nesmírná korupce vešla do Římsko-Katolické církve... Reformátoři a jejich prohlášení víry byli jednohlasní v prohlášení papeže jako Antikrista. Písmo ale tento pohled nepodporuje. Antikrist je unikátní osoba bez předchůdců nebo následovníků. Bude novým Konstantinem, vládcem obnoveného celosvětového Římského Impéria!

Pokracovanie:

Dave Hunt - Žena jedoucí na šelmě (A4-PDF-1,91 MB)


K teme:

Mp3 audio: Dave Hunt - Ako sa vyhnut odkloneniu od biblickej viery

Mp3 audio - Dave Hunt: Volanie k reformacii


MP3 audio: Richard Bennett: Mária, biblicka pravda a oficiálna rímskokatolícka tradícia









]


Re: Na které skále? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 14. duben 2008 @ 17:09:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Re: Re: Na které skále? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 19. duben 2008 @ 23:39:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, bratře Reformovaný,
 
Chtěl bych zde nabídnout trochu jiný pohled: Jde o část textu, který je součástí příspěvku Vztah člena sboru k vedení své církve uveřejněný na NOTABENE 17. 10. 2007.
 
 
Poměrně frekventovaná otázka: Je církev postavena na Petrovi, nebo na Kristu?
 
1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný základ než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“

1Kor. 12:27 „Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.“
 
Ef. 1:22, 23 „Všechno podrobil pod jeho nohy a ustanovil jej svrchovanou hlavou církve, která je jeho tělem, plností toho, jenž přivádí k naplnění všechno, co jest.“
 
Ef. 5:22 „…jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil.“
 

Zásadní otázka: může být základem církve (těla Kristova) a její hlavy (Spasitele), člověk, (apoštol Petr)?


Myslím, že z výše uvedených textů jasně vyplývá, že základem církve není apoštol Petr, jak si mnozí myslí, ale Základem i Hlavou je pouze Kristus. Jen toto pojetí církve zaručuje její nezničitelnost. ČLOVĚK BOHA NIKDY NENAHRADÍ. Člověk považovaný za hlavu církve se stává modlou, neboť upírá čest patřící jen Bohu. Navíc se staví mezi člověka a Boha. Jen tehdy, je-li Základem církve i její Hlavou Kristus a církev je Jeho tělem, je garantována její nezničitelnost-totiž, že ani brány pekla ji nepřemohou. (Mt. 16:18).
 
Mt. 16:18
„A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na té skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou.“
 
Všimněme si nepatrného rozdílu: Spasitelova slova mají dvě části od sebe navzájem oddělené; dále je psáno „na té skále“ a nikoli „na tvé skále.“ Výše uvedený text se vztahuje na Petrovu víru: PETR TOTIŽ POPRVÉ !!! JASNĚ VYJÁDŘIL, KÝM SPASITEL VE  SKUTEČNOSTI JE: „MESIÁŠ, SYN BOHA ŽIVÉHO.“ (Mt. 16:16). 
 
Lze také říci, že apoštolé nic nevěděli o nějaké výsadě, či nadřazenosti Petrově; např. apoštol Pavel jej veřejně napomínal (Gal. 2:11-16). Kdyby byl apoštol Petr jakkoli ostatním apoštolům nadřazen, tak by si to apoštol Pavel vůči němu rozhodně nedovolil. Církev tedy spočívá nikoli na Petrovi, ale na Spasiteli a její víře a důvěře v Něj. Je to tedy VÍRA I DŮVĚRA v ZÁKLAD i HLAVU – JEDINÉHO KRISTA, TÉHOŽ BOHA, a nikoli v nesourodou dvojici člověk – Bůh.
 
CÍRKVE NEUZNÁVAJÍCÍ  KRISTA  ZA  SVOJI  HLAVU,  BUDOU  SATANEM  ZNEUŽITY A NÁSLEDNĚ JAKO NEPŘÁTELÉ BOŽÍ SAMÝM  BOHEM  ZNIČENY.
 
BA
 
 


]


Re: ŘKC - pravá církev Kristova (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 14. duben 2008 @ 17:45:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde je napsáno, že všecko to, co bylo o Petrovi psáno by mělo na někoho vůbec přecházet?

pro gojima: Myslíš si, že členství v ŘKC je samo o sobě hříchem?



ŘKC - rimska neviestka (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 14. duben 2008 @ 18:00:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nie, lebo mnohi su clenovia rk a ani o tom nevedia. Clenom rk sa totiz stavas ako kojenec, ked prejdes ritualom krstu a rk si Ta potom eviduje ako "svojho clena" ...a tak nejako vlastne prichadza k tym milionom clenov ktorymi sa chvali ...:-)))  Za to ale nemozes a nerozhodol si sa pre to...

Ak ale vedome prevadzas okultne vychodne a starobabylonske ritualy ako su napr. transubstanciacia, omsa, ruzenec a vies ze je to proti Pismu, mas ucast na modlosluzobnictve. Otvaras svoje vedomie uplne dobrovolne okultnemu vplyvu ktore bude zabranovat tomu aby si sa stretol zo zivym Jezisom Kristom a to je tragedia ktora bude mat priamu suvislost s Tvojou spasou. Jezisa Krista nahradis marianskym modlosluzobnictvom a okultnym mysticizmom pred ktorym je Biblia plna varovani ...

K teme:


Katolík Ares: Ano, čistě logicky Písmo není a nemůže být zárukou Pravdy


Prečo Mária plače

Sú rímski katolíci krestania?

Učení katolické církve ve světle Božího slova

Původ kultu uctívání Marie

Zjevování Panny Marie a postoj Bible







  


]


Re: ŘKC - rimska neviestka (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 14. duben 2008 @ 18:19:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaujal mě Tvuj výklad vicarius.... Protože pak by bábušky, který se nikdy s papaežem nesetkaly, nikdy neměl na jejich životy pražádnej vliv, by pak vlastně .... ani se mně nechce dokončit.

Navíc *****m se zabejvá až Jan a mluví spíš vo *****ch všedního dne, než o jedný polomytický osobě, což neznamená, že jednou nepříde mytická osoba, která se do toho pojmy taky vleze, případně že se nejedná o představitele nejmenšího státu světa.


]


Re: Re: ŘKC - rimska neviestka (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pondělí, 14. duben 2008 @ 18:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já zrovna od minulého antikrista čtu Fides et ratio, a můžu to všem doporučit. Doufám, že ten současný půjde v jeho šlépějích - jen by si mohl nasadit rohy a připnout ocas, když už to na něho teda prasklo.

Ach jo!
Hyperion psal o ovoci. Těžko se ale ukazuje ovoce, když někdo vyhledává jen shnilé kusy (ačkoliv mě osobně by taky zajímalo, jak se konkrétně k těmto papež vyjádří), případně vybírá z těch přihozených nebo je eventuelně ještě přidává. Já hledám to, z čeho mám užitek - a za ten nepovažuju udělat z papeže antikrista. Každému ale nechť jeho Poděbrady, pokud si myslí, že mu to bude k užitku.


]


Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pondělí, 14. duben 2008 @ 21:17:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko, nepochybuji o tom, že ŘKC má i dobré ovoce. K sexuálnímu zneužívání dětí může dojít i jinde, ale přece nemůžeš nevidět, že přístup ŘKC je naprosto šílený - tutlat, tutlat a v nejhorším zaplatit mimosoudní vyrovnání. Uvědomuješ si, že je to jediná celosvětová organizace, která se snaží chránit pedofily před trestem a případně léčbou (nebo kastrací)? Nevěřím tomu, co tu píše Gojim o sirotčincích atp., ale těch skandálů je hrozně moc. Mám ve svém okolí pár katolíků a někteří z nich přestali dávat církvi peníze, když si přečetli částky, které ŘKC na tom odškodnění zaplatila. Je zajímavé, že někteří z nich se mě vážně ptají na jiné církve - nepřesvědčilo je nic z teologie, ale prostě a jednoduše se za ŘKC stydí a chtějí jít jinam.


]


Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pondělí, 14. duben 2008 @ 21:58:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Hyperione,
 ano, já to vidím a uvědomuju si to, proto jsem i psal, že mě zajímá, co k tomu papež řekne.
Přiznám se, že jsem ten komentář napsal trochu provokativně záměrně - byla to reakce na Tvůj řekl bych trochu zkratkovitý závěr o onom ovoci, podle kterého poznáváme strom. Už si ale myslím oba rozumíme.

 Ještě k tomu, co píšeš o tom přestupu z ŘKC. Napíšu Ti i můj pohled: Sám jsem řadový římský katolík, ale u mě to byla právě naopak teologie, která mě vedla ke zkoumání mimokatolických křesťanských církví a společenstev. Ano, přiznám se, že protestantství je mi v mnohém bližší, ale i katolická teologie má své odlesky, které se mi líbí. O formálním přestupu už ale neuvažuju, můj názor je totiž takový: moje církev je tam, kde je mi dobře a kde mně nikdo nenutí vyznávat to, čemu nevěřím - a to splňuje i farnost v našem malém městečku. Stejně jsem v kontaktu víc s protestanty než katolíky...
 Jestli bych se tedy styděl za své členství v ŘKC? Ne. Do této církve chodím občas na nedělní mši, kde se modlíme společně s rodiči a s lidmi, které znám a mnohých z nich si vážím. Ti nikoho nezneužívají a nikomu neubližují - za co bych se měl potom stydět?
 Ani s penězma nemám problém, bylo by mi taky trapné chodit do kostela, kam zatéká a nepřispět na rekonstrukci střechy, nebo na faru, kterou opravovali brigádníci, protože na zednické práce nebyly peníze. Naše farnost žádná mimosoudní vyrovnání nehradí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pondělí, 14. duben 2008 @ 23:10:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko. Samozřejmě že to bylo zkratkovité - nemá smysl pořád dokola opakovat, že i kdyby měl Petr nějaký primát v prvotní církvi, my nekatolíci nevidíme žádný důvod, aby se přenášel dál.

Mluvíš mi z duše - mně také na ŘKC přitahovala ta propracovaná teologie a filosofie. Zamiloval jsem si Akvinského a přečetl od něj vše, k čemu jsem se dostal. Jenže pak jsem si uvědomil, že to, co se mně líbí, je vlastně něco, co zatemňuje evangelium. Evangelium je prosté a k jeho "pochopení" stačí chvilka. Ještě jsem nepotkal katolíka, který by rozuměl v celku teologii svě církve:-) Jeden je víc na dogmatiku, druhý na liturgiku, třetí na fundamentální teologii a většině je to vše úplně fuk a vlastně ani nevědí, co jejich církev hlásá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 15. duben 2008 @ 00:06:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsem rád, že si rozumíme. Teologie (nejen) římskokatolická mě zajímá hodně, ale ještě jsem neměl prostor ji začít studovat hlouběji. Vlastně se už na to ale chystám - chtěl bych na teologii, až si dodělám "bakaláře" na informatice. Jenže ještě vůbec nevím kam:(...
Ano, vím, že římskokatolická teologie a filosofie jsou opravdu do hloubky propracované systémy - sám katolický profesor T. Halík, který mj. přednáší reoligionistiku na UK, charakterizoval katolictví jako "svatbu víry a rozumu". Do jaké míry zatemňuje evangelium - to si netroufnu hodnotit. Opravdu do ní proniknout jsem ještě neměl příležitost, ač bych velice rád.

Píšeš, že jsi ještě nepotkal katolíka, který by rozuměl v celku teologii své církve - tady je otázka, jestli je vůbec pro jednotlivce možné celou katolickou teologii pojmout:) Ale sám to beru tak, že si můžeš vybrat co z ní Tě zajímá - jak píšeš, dogmatiku, liturgiku, ... Je to koláč opravdu veliký s mnoha příchuťmi, takže si by snad každý mohl příjít víceméně na to své. Stejně jako na to, co by z něj nevzal do pusy, že...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Úterý, 15. duben 2008 @ 10:16:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takze jirko, ty hledas cirkev a ne Pana. To je velky rozdil. Napred si ujasni s kym chces jit, jest-li s cirkvi nebo se svym Spasitelem. Anebo pros Boha o objasneni a to na prvnim miste. Jinak se do toho zapletes tak, ze uz pak na Jeho hlas nebudes slyset.Chran si viru v Pana Jezise, ktera ti byla dana a hledej predevsim Jeho, protoze On je cesta. Zadne jine cesty, nazory, ritualy, tradice, zazraky, divy, ucenosti, te nespasily, ale mohou te svest z cesty. Opravdu, chran si viru v Pana Jezise Krista, jest-li ti na nem zalezi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 15. duben 2008 @ 12:07:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdepak, Libby, je to přesně opačně: církev jsem hledal o něco dříve, ale pak jsem pochopil, že církev je jen jedna a obecná, ať už si její části říkají různě, distancují se od ostatních, vynucují svůj primát před ostatními a tak dále, známe to. Ani to, že některé z nich vyznávají různé bludy - pokud to není za určitou hranicí, mě neodradí to od toho, abych odtud poznával lidi, kteří za to stojí.

Píšeš o divech, učenostech...já samozřejmě vím, že mě nespasí, ale taky to od nich ani nečekám! Víru v Pána Ježíše si chráním, ale kromě ní jsem taky zvědavý - což snad není nic špatného - a tak zkoumám dál. Byl mi přece jen dán jakýsi rozum, tak bych chtěl alespoň nahlédnout alespoň tu trochu moudrosti, do které jsme my lidé teologií zatím nahlédli. Pokud to nezastiňuje samotnou víru (o které si stejně jako Hyperion myslím, že je ve své podstatě jednoduchá) a člověk zůstane pokorný, což věřím, že může, opravdu se snad o žádný "zločin" nejedná.

Ale i tak díky za připomenutí. To není nikdy na škodu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Úterý, 15. duben 2008 @ 11:41:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ač tu s tím mnozí souhlasit nebudou, studium teologických a filosofických spisů ti může hodně dát. Už jsem tu někde psal, že jsem teologii spolu s religionistikou (jen tříletku - na navazující jsem nešel) vystudoval před tím, než jsem utekl k chemii. Nespornou výhodou je, že se naučíš biblické jazyky (já jsem tedy zvládl jakž takž jen řečtinu). Rovněž biblistika je hodně zajímavá - pokud nejsi fundamentalista. Je zajímavé vidět, jak se v Bibli postupně vyvíjí poznání Boha. Prof. Halík má pěkné přednášky a u zkoušek je milosrdný - hlavně když mu ocituješ něco z Nietzscheho:-) Když se tě zeptá, odkud čerpáš nějakou zvláštní teorii, řekni mu, že jsi se ptal cest a máš A v kapse:-) Jenže je podle mě nutné rozlišit víru a ten rozum. Víra evangelia je prostá, první křesťané nebyli teology. Vyznání "Ježíš je pán a spasitel" stačilo. Jenže člověk je zvídavý a zvědavý a tak se snaží rozumem přijít na to, jak to vlastně s Bohem je. Vymýšlí definice a je z toho guláš. Ontologicky totiž člověk stojí níže než Bůh a tak jsou jeho snahy o rozumové pochopení odsouzeny k nezdaru. Dovedeš si představit, jak by vypadala člověkologie psů?:-)) A to by byla aposteriorní!

Určitě je dobré studovat teologii právě spolu s religionistikou. Teologie je asi lepší protestantská - je tam obvykle vice biblistiky než dogmatiky a fundamentální teologie. Katolíci se zase více věnují velkým myslitelům a takový Augustin nebo Akvinský jsou pro zvědavou mysl manou. Religionistika ti ukáže, v čem je tvoje víra unikátní a v čem naopak není - podnětné je srovnávat soterologie jednotlivých směrů. Asi nejpropracovanější náboženský systém je islám. Islám není jen Korán, ale i celá kni***** sunny (tradice, hadithy) a šaría.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 15. duben 2008 @ 12:26:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebudu to rozhodně já, kdo by nevěřil v užitečnost studia teologických a filosofických spisů. Naopak, o velké moudrosti v tom, co se zatím v této oblasti probádalo nepochybuji a jak už jsem psal výše, myslím, že pokud člověk zůstane pokorný a uvědomělý svého omezeného rozumu, je to pro něj veliký přínos.
Ano, že jsi studoval religinistiku jsem už četl a pamatuju se na to. Nevěděl jsem ale, že jsi byl přímo u zkoušek T. Halíka:) Od pana profesora jsem leccos četl, a tak vím, že na Nietzscheho si opravdu potrpí - a až budu mít u zkoušky někdy trému, odpověď na to bude jasná: vždyť co je bez chvění, není pevné, ne? Takže díky za tip:)

Máme to vzájemně naopak. Ty jsi utekl od religionistiky a teologie k technickému oboru, a já to budu mít  přesně opačně, pokud to všechno dobře vyjde (ačkoliv informatiku bych si chtěl buď souběžně, nebo později dodělat). Jakoby v obou těch směrech něco chybělo a navzájem se doplňovaly, že?
O výběru konkrétního studijního programu jsem zatím nepřemýšlel, mám taky ještě rok čas - ale díky za náhled, beru v úvahu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 15. duben 2008 @ 12:52:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko,

v nějaké debatě ti dlužím odpověď, ale nemůžu to najít. Jestli ještě chceš diskutovat a najdeš to, odpovím. Jinak nevadí, ono se zas něco ukáže:-)

I.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 15. duben 2008 @ 14:27:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ireno,
 ano, vzpomínám si na to a přiznám se, že by mě Tvoje odpověď docela zajímala. Ten můj komentář najdeš tady.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ŘKC - rimska neviestka v gojimove hlave (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. duben 2008 @ 20:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione
Zde je vyjádření papeže k problému pedofilních kněží:

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=9361


]


Re: Zajímavější by ovšem bylo, kdyby se vyjádřil ke své roli v utajování: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 15. duben 2008 @ 20:28:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zajímavější by ovšem bylo, kdyby se vyjádřil ke své roli v utajování:

http://zpravy.idnes.cz/papez-naridil-tajit-zneuzivani-deti-tvrdi-bbc-fon-/zahranicni.asp?c=A061002_122403_zahranicni_rez







]


Re: Re: Zajímavější by ovšem bylo, kdyby se vyjádřil ke své roli v utajování: (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 15. duben 2008 @ 20:36:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Neuvěřitelné...

I.


]


Re: Re: Zajímavější by ovšem bylo, kdyby se vyjádřil ke své roli v utajování: (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. duben 2008 @ 08:49:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakou výpovědní hodnotu asi má zpráva ze zdroje, který manipuluje s pravdou? Představuje BBC coby etalon nejupadlejšího zpravodajství o Středním východě a o islámu v Evropě. Viz.

http://info.pravdaoislamu.cz/index.php/2006/10/19/kameramani-utoci/
http://info.pravdaoislamu.cz/index.php/2005/11/05/vyroba-zprav-z-palestiny-pallywood/
http://info.pravdaoislamu.cz/index.php/2008/04/13/sef-bbc-se-priznal-ke-strachu-z-muslimu/
http://pravdaoislamu.cz/index.php/2008/03/31/pallywood-podle-palestinskych-zdroju/


]


Re: Papežství okrádá Krista o Jeho slávu (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 14. duben 2008 @ 17:54:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Papežství okrádá Krista o Jeho slávu



Velmi výstižně se o papežství vyjádřil Charles Haddon Spurgeon:



"Je svatou povinností každého Křesťana, aby se postavil proti Antikristovi a žádný myslící člověk se nemusí ptát, kdo Antikrist je. Kdyby neexistovalo papežství Říma nebylo by na tomto světě nic, co bychom mohli *****m nazvat! Ubližuje Kristovi, okrádá Ho o Jeho slávu. Pokládá účinnost svátosti nad Jeho moc vykoupení, a zdvihá kus chleba na místě Spasitele! Budeme-li proti tomu stát, musíme milovat osoby - i když nenávidíme jejich chyby, budeme milovat jejich duše a hnusit se jejich dogmat.."




Více o vynikajícím teologovi C. H. Spugeonovi najdete na stránkách: http://www.spurgeon.org/aboutsp.htm










Re: Identita Antikrista (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 14. duben 2008 @ 18:04:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Identita Antikrista 
Autor: Richard M. Bennett

Ukázka:

Pápež Ján Pavol II, ako držiteľ titulu námestník Krista, zasvätil 25. marca 1984 celý svet Máriinmu Nepoškvrnenému Srdcu.[1] Takýto sľub oddanosti, ak je daný ľudskému stvoreniu, porušuje prikázanie Pána, „Ja som Hospodin, tvoj Bôh, nebudeš mať iných bohov predo mnou.“ Z väčšej časti ostal kresťanský svet ticho ako vtedy, tak aj dnes. Pápežov oficiálny akt, ktorým krikľavo opovrhol prvým prikázaním, mal varovať kresťanov, že zatiaľ čo pápež o sebe tvrdí, že je Kristov vikár[2], v skutočnosti sa Kristovi protiví tým že sa stavia na jeho miesto a takisto si prisvojuje Kristov úrad kňaza, proroka a kráľa. To, že dokumenty odhaľujú, že pápež Pius XII. mal účasť na Hitlerovej vláde teroru a smrti[3], by malo vzbudiť v kresťanoch otázku, či ich oči nevidia v úrade pápežstva líniu ľudí, ktorých Písmo označuje ako „človek hriechu“ – pretože práve pápežstvo dáva titul Kristov vikár svojmu úradu pápeža.

História ukazuje, že titul “Zvrchovaný najvyšší kňaz” bol udelený rímskemu biskupovi vladárom Justiniánom v šiestom storočí.[4]  To dokumentuje skutočnosť, že úrad “zvrchovaný najvyšší kňaz” Rímskokatolíckej cirkvi, ktorý existuje už skoro 1500 rokov, má pohanský pôvod, zatiaľ čo Biblia vyhlasuje len jedného zvrchovaného najvyššieho kňaza a to Pána Ježiša Krista. Jediný ďalší, o ktorom ešte Písma hovoria, je ten, ktorý predstiera, že je zástupcom za Pána Ježiša Krista v Jeho úradoch, zatiaľ čo v skutočnosti stojí proti nemu – jedným slovom Antikrist.

Pro pokračování klikněte prosím na následující odkaz:
http://nkz.reformace.cz/?p=4&pp=topic&string=31.5&id=00000039





Re: ŘKC - pravá církev Kristova (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Úterý, 15. duben 2008 @ 10:24:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale no, prvy april uz bol, pan Neprihlaseny. :-)

„Kde je hřích, tam je rozrůzněnost, tam jsou schizmata, tam jsou bludy, tam jsou spory.


Vidis a RKC sa podarilo prekonat aj tento problem - napriek tomu, ze RKC je semenistom hriechu, vsetko sa dari tutlat a RKC sa tvari ako viac-menej jednotne. Teda az na dakych par lefevristov, ktori neuznavaju sucasnych papezov. :-)

"Dekret 2. vatikánského koncilu o ekumenismu objasňuje: "

Kedysi sme sa ucili marxizmus-leninizmus a divil by si sa, kolko veci objasnoval on zo svojej neomylnej pozicie. V pricipe svojej dogmatiky zasa marxisti a RKC teologovia si vobec nie su vzdialeni. :-) Presne toto maju spolocne: Je to tak, lebo som to tak povedal ja! A v tom sa lisi protestantizmus, my sa neodvolavame na cloveka, my povieme: Je to tak, pretoze tak nam to zjavil Boh!



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy