Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 405 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116562568
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC
Vloženo Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 15:37:19 CEST Vložil: gojim

Ekumenismus poslal cumbulak

Uz sa to tu par krat preberalo, ale zrejme sa to mnohym nedostalo do pozornosti. Mam dojem, ze do urcitej miery ide aj o terminologicke nedorozumenie. Nie len to, co si pod pojmom "laska" predstavuje Betma, ale najma to, o com sa tu handrkujeme. Dufam, ze nebudem prilis drzy, ked poviem, ze si to dovolujem pisat za mnohych protestantov na tomto webe.

Tento text som povodne napisal ako 46. reakciu na clanok, ktory pravdepodobne do vecera zmizne z uvodnej stranky, takze si ho pravdepodobne takmer nikto nestihne neprecitat. Ale kedze uplne nesebakriticky myslim, ze pomoze niektorym pomenovat najvacsie problemy v porozumeni medzi prilisnymi "nadsencami" v RKC a protestantmi, publikoval som ho aj ako samostany clanok.

RKC, katolicka cirkev, papezenci... atd... vo vseobecnosti negativne vyjadrenia ohladne spominanych vyrazov nie su adresovane vsetkym veriacim v RKC, ale vedeniu RKC. Zasadne rozlisujeme vedenie RKC + jeho ideologiu a jednoduchych veriacich, ktori samotni vacsinou nemaju v teologickych a casto ani organizacnych veciach RKC prilis jasno.

Spasa-nespasa + posielanie do pekla. Nepopierame, ze v RKC su mnohi uprimni krestania, ktori su v RKC najma preto, ze sa narodili v RKC rodine, odchylky ucenia RKC ignoruju, pripadne o nich netusia, pripadne zeru od malicka vsetko, co RKC tvrdi (aj v neobhajitelnych pripadoch), pretoze v tom boli vychovani, ale v hlbke duse veria aj v Jezisa Krista. Osobne si myslim, ze nie je vobec vynimocne, ze v dospelosti po svojom obrateni moze clovek vystupit z RKC a stat sa protestantom. Rovnako poznam viacero ludi, o ktorych si myslim, ze v dospelosti zazili obratenie, ale ostavaju v RKC, aj mozno len z toho isteho dovodu, pre ktory niektori ludia fandia nadalej Slovanu alebo Baniku, aj ked sa prestahuju do Kosic alebo do Prahy. Tito ludia zaroven nemaju vobec problem povazovat protestantov za normalnych krestanov.


Proselytizmus - byva (hoci to casto nevidno na prvy pohlad) najvacsim kamenom urazu pri styku veriacich mimo RKC a z RKC. Ako som uz pisal, ako protestanti poukazujeme na principalne vieroucne chyby RKC, ale to neznamena, ze chceme, aby vsetci ludia usli z RKC a prestupili inde. Idealny stav by bol, keby sa RKC vratila ku povodnym krestanskym korenom a zaradila sa rovnocenne do rodiny krestanskych cirkvi. Pohlad zo strany horlitelov za RKC vsak je uplne odlisny. Ich primarnym cielom nie je "napravit" ine cirkvi, ich cielom je likvidacia inych cirkvi a prechod vsetkych ludi do RKC. Aj preto su pre nich protestanti horsi ako neveriaci - neveriaceho mozu zblbnut, ale protestant dobre vie, preco nie je v RKC, toho by najprv museli zbavit jeho viery. Tu vystva otazka naco je to dobre. Pre nas ako protestantov to akosi postrada logiku - cielom krestana je predsa spasa. Nasou ulohou je sirit Evanjelium, cize ponukat vsetkym spasu, pricom nam predsa nemoze zalezat primarne na tom, "v ktorej cirkvi budu spaseni", ked sa ja ako evanjelik dozviem o tom, ze brat Reformovany obratil na vieru 10 ludi, budem sa radovat 10 novym reformovanym, nebudem bedakat, ze som prave prisiel o 10 moznych evanjelikov. Spravanie zealotov RKC vsak v (nielen) tomto smere vzbudzuje obavy. Preco by malo niekomu zalezat na tom, v ktorej konkretnej cirkvi bude niekto spaseny? Jediny dovod, ktory sa ponuka je, ze spasa prestava byt na prvom mieste a na prve miesto sa dostava ludsky boj o moc nad druhymi ludmi. A to je prave zasadny rozpor, kvoli ktoremu bolo v historii mnoho mrtvych a kvoli ktoremu su aj hadky na tomto portali. Rozpor, ktory mozno popisat velmi jednoducho - snaha byt spaseni na Vecnosti na strane protestantskej a snaha o neobmedzenu moc tu na zemi na strane RKC.


Podobná témata

Katolicismus

"Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 18:01:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu prohlásit, že patřím k těm, za které jsi tento článek napsal. Je to pěkné a výstižné - díky.



Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 18:28:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Cumbulaku,



Díky za hezky a smířlivě napsaný článek se zajímavými postřehy.



zdraví


reformovaný





Re: Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 20:18:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
cumbulak: ze spasa prestava byt na prvom mieste a na prve miesto sa dostava ludsky boj o moc nad druhymi ludmi...


k tomu si dovolim poznamenat ze mnohi clenovia rk (a dalsich siekt) su napriek ich krvavej a sodomskej historii a sucasnosti presvedceni o vyhradnej pravosti a povodnosti ich sekty a o papezovi ako o zastupcovi Boha na zemi.

Krestanov neviem preco povazuju za akoby "odstiepenych clenov" ich sekty akoby niekedy biblicki krestania mali s neviestkou nieco spolocne ... a snazia sa roznymi spinavymi hrami o prestup k ich modlarstvu. 

Teda, okrem boja o moc tu tym padom ide o ciste sektarstvo a primitivny fanatizmus, coho moze byt prikladom povedzme nasa marianska katolicka Dagmar. 

Mnohi ju odsudzuju za jej prejavy, ale ja sa tesim ze tu je. Ona totiz rozprava uplne nahlas to, co si nasi katolici a kryptokatolici na 
fore iba myslia, pokrytecky zakryvaju alebo všeliako zamlžujú ...







]


Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 20:27:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Tento článek vyjadřuje i moje názory. Dík za uvedení.

Irena




Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 20:52:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepovažujem sa za "protestanta", ale aj tak vďaka za tento článok, Cumbulak - vystihuje základné východiská, ktoré sa prejavujú v mojom postoji k vedeniu RKC.



Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 21:09:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Především oceňuju velice věcně napsaný článek. Snad jen pár slov...

> protestanti poukazujeme na principalne vieroucne chyby RKC

Jak to pozoruju tady na Granosalis, jde především o vytváření vlastních filosofií a jejich uvádění primárně do konfliktu s učením ŘKC. Nejde přitom o nějaké věroučné námitky, protože ty lze vesměs velice jednoduše vyvrátit a objasnit. Všechny ty postoje jsou založené na emocích a tradici (když už se někdo narodí jako portestant, tak jím taky zůstane, protože jeho vírou není Kristus, ale odpor proti ŘKC).

> Idealny stav by bol, keby sa RKC vratila ku povodnym krestanskym korenom
ŘKC jako jediná konzistentně přijímá a předává původní Ježíšovo učení ve smyslu, v jakém jej Ježíš ustanovil. To, že ostatní společenství jej kritizují, je snad výsledkem přirozené rivality, protože církvi závidí její postavení.

> zaradila sa rovnocenne do rodiny krestanskych cirkvi
Ostatní společenství tak nějak nelze za církve považovat, i když ona sama o to velmi stojí. Jenže církev není jen spolek nadšenců odhodlaných spasit svět. Církev je celek ustanovený z Božího rozhodnutí do určité formy a k určitému účelu a není možné si jen tak písknout, že vše změníme a bude to pravda.

> Nasou ulohou je sirit Evanjelium, ... pricom nam predsa nemoze zalezat primarne na tom, "v ktorej cirkvi budu spaseni"

Ono jde o to, abychom skutečně šířili evangelium. Různá společenství upozorňují na Ježíšovu osobu příp. na některé další dílčí aspekty křesťanství, ale těžko si můžeme myslet, že šíří evangelium. Vždyť každý z nich říká něco jiného!

> vzbudzuje obavy ... ludsky boj o moc nad druhymi ludmi
Klasická vyspekulovaná konstrukce, která chce šíření evangelia obrátit proti jeho nositelům. Protestanti malují čerty na zeď a pak se před nimi třepou strachy. Je to archetyp uvažování, podle kterého tam, kde je jen jedna autority, musí automaticky jít o snahu ovládat?
Je fakt, že spoustě lidí, že Bůh je jen jeden, chtěli by mít každý svého soukromého pro sebe podle svých představ. A když už to přeci někdo překousne, diví se, že Bůh založí jen 1 organizaci, to už překousnout nemůže. Přitom je to logické. Obavy z ŘKC nejsou založeny na Písmu (např. "bojte se toho, který může duši i tělo zahubit v pekle", Mt 10, 28), jsou založeny na čistě lidských omezených úvahách. Jim patří jediné místo:

"Jdi mi z cesty, satane!; tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!" (Marek 8:33)

Jestli toto někdo považuje za zásadní rozpor (nedivil bych se), pak by o tom měl uvažovat. Snaha protestantů není v úsilí o spásu, ale v opozici proti ŘKC.



Re: Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 21:54:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honza: Ostatní společenství tak nějak nelze za církve považovat ...

Honzo, to je velmi vysoka latka. Ak ostatne spolocenstva teda niesu cirkvi, co je potom babylonska neviestka?


]


Re: Re: Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 21:58:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co taky od tebe jiného čekat? Díky za tvůj milý příspěvek, raduji se z něj! :-)

Matouš 5:11  Blaze vám, když vás budou tupit a pronásledovat a lživě mluvit proti vám všecko zlé kvůli mně.


]


Re: Re: Re: Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:18:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Vas nikto neprenasleduje. Ste to vy ktori ste krestanov vyvrazdovali a robite to v podstate dodnes. Pravdu o Vasej sekte len cenzurujete a zamlciavate.

Nemas mat velmi s coho radost ...


]


Re: Re: Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:02:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honza: Snaha protestantů není v úsilí o spásu, ale v opozici proti ŘKC.

Krestania musia byt pred nebiblickym ucenim vseobecne ostrazity. Hadam si nemyslis ze opustim biblicke krestanstvo aby som prijal okultnu nauku New Age, (ktoru plne dnes rk učí) iba preto aby mohli byt so mnou katolici spokojni? 

Ty si sa uplne zblaznil? 

Pozri:


Nové dogmatické učenie rímskych katolíkov prijaté II. Vatikánskym koncilom


EKUMENICKÁ ŘÍKANKA






]


Re: Kdepak jsou Karels, Ares a další advokáti Říma? Asi mají dvojí metr :-) (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 21:59:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Kdepak jsou Karels, Ares a další advokáti Říma? Asi mají dvojí metr :-). Kdyby v tomto duchu psal protestant o ŘKC tak by mluvili o bezbřehé nenávisti :-)



]


To byl snad špatný vtip, Honzo (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:17:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>>Jak to pozoruju tady na Granosalis, jde především o vytváření vlastních filosofií a jejich uvádění primárně do konfliktu s učením ŘKC. Nejde přitom o nějaké věroučné námitky, protože ty lze vesměs velice jednoduše vyvrátit a objasnit. Všechny ty postoje jsou založené na emocích a tradici (když už se někdo narodí jako portestant, tak jím taky zůstane, protože jeho vírou není Kristus, ale odpor proti ŘKC).
<<<

Tohle jsi snad nemohl napsat střízlivý. Já jsem se tedy narodil a byl vychováván jako ateista, ale říkat o někom, že jeho vírou není Kristus ale nenávist k ŘKC - no, "hezký" názor.


]


Re: To byl snad špatný vtip, Honzo (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Pátek, 25. duben 2008 @ 01:02:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, spletl jsem se, omlouvám se. Nechal jsem se jednoduše svést k šablonovitému hodnocení, i když se tomu jinak snažím vyhýbat. Sice jsem nepsal o nenávisti, ale o odporu (což pro mě neznamená nenávist :-) Odpor je - odpor, jakási "tuhost"...). Tvoje názory určitě nejsou nenávistí vůči ŘKC. Jsi také přístupný dialogu, přitom ovšem znáš svoje místo nebo jej aspoň hledáš. Promiň prosím, pokud jsem se Tě nějak dotknul.


]


Re: Re: To byl snad špatný vtip, Honzo (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 12:11:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji. Jsem opravdu moc vděčný za tvoje slova.


]


Re: Taková ŘKC není! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tito ludia zaroven nemaju vobec problem povazovat protestantov za normalnych krestanov.

Nikdo v ŘKC nemá problém považovat protestanty za křesťany.
Křesťanem se stává každý, kdo je pokřtěn ve jménu trojjediného Boha.

Jediný zásadní rozdíl mezi protestanty a ŘKC(nebo pravoslavnou) je ten, že protestanti se setkávají s Bohem u "stolu slova", zatímco  církve s apoštolskou posloupností nabízejí věřícím nejen to, ale i navíc možnost setkání s Kristem u "stolu oběti".

Proto ty vytrvalé útoky ze strany protestantů o "klanění se oplatku". Typický projev dogmatického (pre-conviction).

Je to dáno tím, že pastor je jen volený, nemá svěcení posloupnosti a tudíž nemá moc proměńovat chléb a víno v tělo a krev Kistovu.

Proto evangelíci slaví pouze památku poslední večeře, zatímco vysvěcený kněz znovu a znovu zpřítomňuje Ježíšovu oběť.



Re: Re: Taková ŘK je ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:16:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: Nikdo v ŘKC nemá problém považovat protestanty za křesťany


Ty pokrytec, ako sa opovazujes takto klamat ??? Ti odcitujem ako napriklad vas okultny system krestanov preklina:

Citajte:

Jestliže někdo popírá, že ve svátosti nejsvětější eucharistie je obsaženo v pravdě, skutečnosti a hmotně tělo a krev společně s duší a božstvím, našeho Pána Ježíše Krista a tím celý Kristus, ale říká, že On je v ní pouze jako nebo obrazně či jako síla, budiž anathema.

Canons and Decrees ofthe Council o/Trent, Originál Text with English Translation, by Rev. H. J. Schroeder, O. P., B. Herder Book Co., 1960, s. 79, Canon 1. (pozn. gojim: biblicky Jezis Kristus v oplatke IHS nie je vobec a ani nikdy nebol)

Jestliže někdo popírá, že v posvátné svátosti eucharistie je obsažen celý Kristus, v každé podobě, každou částí podoby samostatně, budiž anathema
Tamtéž, Canon 3.

Jestliže někdo říká, že svatá svátost eucharistie, Kristus, jednorozený Syn Boží, nemá být uctívána nejvyšším uctíváním a s okázalostí navenek a vlastně vůbec nějak se jí klanět se slavnostní vážností, také nemá být s vážností nesena v procesí s velebením a vší obřadností a zvyky Svaté církve nebo nemá být předkládána lidem k uctívání a říká, že kdo takto uctívají jsou modláři, budiž anathema..
Tamtéž, s. 80. Canon 6.

Alebo to je proste tak, ze krestanov preklinate, lebo viete ze su to krestania ???




]


Oko, pleteš se (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:26:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, oko, nemlž nám tu - jsou protestantské církve, které mají apoštolskou posloupnost (např, anglikánská). Nevím, kam řadíš třeba starokatolíky, ale ti ji mají také.


]


Re: Oko, pleteš se (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. duben 2008 @ 09:52:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione.
 Nemyslel jsem, že je nutné vypisovat všechny. Byl to jen příklad, že jsou církve takové i onaké. Tak to bylo myšleno, abych vyjádřil praktický dopad skutečnosti, v čem jsme rozdílní.

Gregu
Pokud někdo nevěří v Ježíšovu přítomnost v eucharistii, oporavdu se nemůže počítat mezi katolíky. To je přece přirozené. U nás v ŘKC ale takové nazýváme - ODLOUČENÍ BRATŘI a nikdo jim neupírá status křesťanských církví.



]


Re: Re: Ale nepletu se (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. duben 2008 @ 09:59:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesto, že Honza a Reformovaný mají na tuto věc své vyhraněné názory, oficiálně ŘKC přiznává evangelíkům status církví. Kristus založil jednu církev a ta se v průběhu dějin následky hříchů lidí štěpí.


]


Re: Re: Re: Ale nepletu se (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 25. duben 2008 @ 10:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
> oficiálně ŘKC přiznává evangelíkům status církví.

Ratzinger oficialne upiera evanjelikom status cirkvi. Ak tomu neveris, precitaj si jeho minulorocne vyhlasenie.

> Kristus založil jednu církev

A my zasa verime, ze na celom svete je jedina neviditelna Cirkev Kristova.

> a ta se v průběhu dějin následky hříchů lidí štěpí.

Nie je nutne, aby mali vsetci krestania rovnake formy nabozenskeho prejavu. Jedni uctievaju Boha tak, dalsi inak. Jedni maju bohate chramy, ini schvalne skromne. Ale vsetci su to krestania.

A teraz ku tomu stiepeniu: uvedom si, ze RKC sa odrhla od pravoslavia, takze priama postupnost, aka jedinecnost a vylucnost. Ste len jedna z mnohych cirkvi ktore vznikli.


]


Re: Re: Re: Ale nepletu se (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 12:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslel jsem to tak, že se pleteš, když tvrdíš, že protestantské církve nemají apoštolskou posloupnost.


]


Re: Re: Oko, pleteš se (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 25. duben 2008 @ 10:38:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
> nikdo jim neupírá status křesťanských církví.

Ale upiera. Vo vyhlaseni vasho papeza je ofialne uvedene, ze protestanti NIE SU CIRKVAMI. Neboj sa, my vieme co sa v RKC deje. Nemoze nam to byt lahostajne, pretoze sa nas to pricasto priamo tyka.

> Pokud někdo nevěří v Ježíšovu přítomnost v eucharistii, oporavdu se nemůže počítat mezi katolíky.

Poznas protestanta, ktory by sa chcel pocitat medzi katolikov? :-)


]


Re: Tak pojďte Karelsi, Aresi a další advokáti Říma pochválit Honzu-H (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:19:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Honza-H
Ostatní společenství tak nějak nelze za církve považovat


reformovaný
Římský katolicismus tak nějak nelze za křesťanství považovat






Tak pojďte Karelsi, Aresi a další advokáti Říma pochválit Honzu-H za láskyplnost a Reformovaného plísnit za hroznou nesnášenlivost a nenávist :-)

Alespoň se ukazuje, co je podle Vás tolerance. To ve Vašem slovníku znamená, že se nekatolické církve zahodí Bibli a vrátí se k bez odporu k bludům Říma. REKATOLIZACE je váš pravý cíl:

Katolíci přiznávají: Rekatolizace je pravý ekumenismus

Římskokatolická církev nominována na ''Zlatou slzu'' za ekumenické pokrytectví












Pokrytci !!!! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:22:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

STE OBYCAJNY POKRYTCI A LUHARI:


Honza-H: Ostatní společenství tak nějak nelze za církve považovat

oko: Nikdo v ŘKC nemá problém považovat protestanty za křesťany



gojim:

:-))))))




]


Re: Pokrytci !!!! (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 25. duben 2008 @ 10:32:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomu sa vravi nachytat dakoho na hruskach. :-) Ale je to tak a presne to vystihuje oficialny postoj RKC, ktory vyjadril nedavno sucasny papez.
Postoj je to zakerny - 1. oficialne sa dlhodobo navodzuje atomsfera dovery a priatelstva, tahaju sa popod nosy naivnym protestantom medove motuzy, dokonca sa podpisuju vyhlasenia o uznavani krstu a spolocne vyhlasenia o ospravedlneni (ako sa pod toto mohol dakto podpisat?!?). 2 - ked uz su protestanti na pekaci a opadne nich ostrazitost vypestovana starociami konania vedenia RKC, zrazu papez oficialne potvrdi stanovisko trvajuce od roku 1543. Zmenila sa len terminologia - uz nie sme heretici, uz sme "oddeleni bratia" - co znie neutralnejsie, ale znamena to iste, uz nie sme semenistami hriechu, uz sme "spolocenstvami" - pritom sa ale vyslovne upiera narok pouzivat nazov cirkev na cokolvek protestanstske.


]


Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:42:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Cumbulaku ještě jednou,


Myslím, že Honza-H a oko ve svých kometářích výše dokonale potvrdili, jak výstižný je Tvůj článek:


Honza-H: Ostatní společenství tak nějak nelze za církve považovat

oko: Nikdo v ŘKC nemá problém považovat protestanty za křesťany



Víc už snad netřeba dodávat, protože tohle je dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu.


r



Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 23:05:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To je zvlastni, ze se zrovna na tomhle s Gojimem tocite, protoze kdyz vy pisete o katolicich, tak nikdy nezapomenete zminit, ze samozrejme nekritizujete jednotlive krestany mezi katoliky, ale pouze a prave jen tu instituci. Honza-H a oko akorat vyjadrili presne tu samou myslenku akorat v obracenem gardu. A najednou jsou za pokrytce a luhare (podle Gojima).

Aviaf


]


Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 23:19:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviaf, nieje to skor tak, ze lož ma kratke nohy? Proste sa sekli, zmylili a pravda vysla na povrch. Tam sa totiz koncia ich pokrytecke reci o laske, ekumenizme a porozumeni :-)))




]


Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 12:22:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš naprostou pravdu.


]


Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 23:07:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A do toho všeho příjdu nakonec ještě já s tvrzením, že v ŘKC si každý vybírá svůj svobodný postoj nejen k těmto otázkám tak jako já a je vymalováno.
To už ale stejně píšu s křížkem po funuse, protože "dokonalá ilustrace římského katolicismu" už byla vykreslena, takže je předem závazná i pro mně. Nebo ne?


]


Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 23:22:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirka_ v ŘKC si každý vybírá svůj svobodný postoj ...

Jirka, teraz si sa sekol. Nebolo lepsie povedat, ze ich tvrdenia si neodporuju a ze su jednotni? Ja viem, si mlady ... ale niektore veci by si uz mal zvladat :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 25. duben 2008 @ 00:04:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak Gojime, teď se přiznám, že už jsem to málem nevydržel. Ale naštěstí jsem se ještě stihl zase ovládnout, takže Ti ten rýpanec "Ja viem, si mlady ... ale niektore veci by si uz mal zvladat :-)))" odpouštím.
Třeba si ho pak příště necháš od cesty, říkám si.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 25. duben 2008 @ 08:40:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ok, skus ale pochopit, ze ten druhy nemusi byt hlupak a to ze trava nieje zelena ho nepresvedcis. :-))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 25. duben 2008 @ 15:01:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdy jsem tu o někom napsal, že je hlupák? Kdy jsem tu někoho urážel? Že si v ŘKC každý volí svůj postoj k těmto i jiným otázkám, to je tvrzení o nezelonosti trávy? Tak to ten můj trávníček asi opravdu zelený není.
A že o tom nikoho nepřevědčím? Tak třeba reformovany mi níže napsal, že mi věří, že své názory si v ŘKC volím. Naprosto nechápu, co to tady píšeš. Podsouváš mi tu, že si o někom prý myslím, že je hlupák, a přitom jsi to byl Ty, kdo tu do mně začal vyrypovat. Sorry, to jsi přehnal.


]


Re: Re: Re: V ŘKC budeš muset švejkovat - a to křiví charakter (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 23:23:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

J
A do toho všeho příjdu nakonec ještě já s tvrzením, že v ŘKC si každý vybírá svůj svobodný postoj nejen k těmto otázkám tak jako já a je vymalováno.

R
Možná si svobodně vybíráš svůj postoj, ale pokud nevěříš všemu, co Ti ŘKC předkládá k věření, tak nejsi dobrý římský katolík.

Věřím, Jirko, že jsi křesťan a že s řadou věcí v učení ŘKC nesouhlasíš a dáváš přednost Bibli. Proto zůstaneš-li v ŘKC budeš muset švejkovat - a to křiví charakter. Ale všechno má svůj čas - já jsem vlastně v Tvém věku byl také v ŘKC.

měj se hezky


reformovaný




]


Re: Re: Re: Re: V ŘKC budeš muset švejkovat - a to křiví charakter (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 25. duben 2008 @ 00:00:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, správně píšeš, že s řadou věcí skutečně nesouhlasím. Psal jsem to už vícekrát a nestydím se za to. Dokonce jsem tu už i psal, že je mi bližší protestanstká teologie, než ta katolická, ale že i ta má své odlesky, které se mi zase líbí víc.

A že nejsem dobrý katolík? Nevím. Je to možné, ale aby Ti to bylo jasné, napsal jsem tu i toto:

"já si ale myslím, že pokud jsem v obecné církvi, snad se i pod její střechu s těmito názory vlezu. Doufám. Pokud ne, nebudu mít problém poděkovat za dosavadní "přístřešek" a jít jinam."

a taky

"Pokud se ale kdy skutečně od této cesty oddělím, věřím tomu i proto, co jsem tu citoval, že to bude oddělení laskavé, s poděkováním ze strany mé a s přáním šťastné cesty na stranách obou. A tak to má asi být..."


Takže prosím, reformovany, věz jedno: ke švejkování se snižovat za žádných okolností nehodlám. V ŘKC je teď jednou nějaký jirka_ s názory takovými, jaké má a za které se nestydí, opakovaně je prohlašuje a prohlašovat bude. Pokud si někdo bude jednoho dne myslet, že moje přítomnost zde není nadále žádoucí, budiž, poděkuju za to, co mi tato církev doposud dala a půjdu jinam. Do té doby si ale budu myslet a prohlašovat, že jsem svobodný člen křesťanské církve, protože s ní můžu vyznávat Ježíše Krista jako Pána a spasitele, a tím pro mě veškeré úvahy k tomuto končí.
Vím, jednoduché, až naivní, ale jiný klíč nemám. Věřím tomu, že ale žádný lepší není.


]


Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. duben 2008 @ 10:08:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že mé a Honzovy názory dokonale vystihují, že v ŘKC je široké spektrum názorů. Že to tak nějak nabourává obraz poslušného nepřemýšlejícího křesťana s vymytým mozkem, který se dá snadno ovládat, jaký se nám tady někteří snažíte vnucovat.


]


Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 25. duben 2008 @ 10:35:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
> Myslím, že mé a Honzovy názory dokonale vystihují, že v ŘKC je široké spektrum názorů.

V case zmeny rezimu (plysaku) som uz chodil na vysku, takze zo sociku si pomerne vela pamatam. neurazis sa dufam, ze ked ti poviem, ze za takuto logicku ekvilibristiku by sa nemuseli hanbit Bilak s Jakesom. :-)


]


Re: Re: Re: Dokonalá ilustrace charakteru římského katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 28. duben 2008 @ 05:36:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prave to "siroke spektrum nazoru" je spatne. Zacalo modlarstvim a to vede RKC dale ke spojeni se vsemi jinymi virami. Protoze nezustavate verni Kristu Jezisi jste snadno unaseni k jinym bohum. "Spievajte Hospodinovi; dobrorecte jeho menu; zvestujte jeho spaseni zo dna na den! Rozpravajte jeho slavu medzi narodami, medzi vsetkymi ludmi jeho divy. Lebo veliky je Hospodin a hoden, aby bol velmi chvaleny; je strasny nad vsetkych bohov. Lebo vsetci bohovia narodov su modly; ale Hospodin ucinil nebesia. Velicenstvo a nadhera je pred nim, sila a okrasa v jeho svatyni. Vzdajte Hospodinovi, celadi narodov, vzdajte Hospodinovi cest a silu! (Zalm 96:2-7).
A jeste co slibuje tomu, kdo mu bude verny v lasce: "Preto ze sa laskou vinie ku mne, vysvobodim ho, vyvisim ho, lebo zna moje meno, hovori Boh. Bude volat na mna, a ohlasim sa mu. Ja budem s nim v jeho suzeni a vytrhnem ho a oslavim ho. Nasytim ho dlhostou dni a dam mu vidiet svoje spasenie." (Zalm 91:14-16)


]


Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 12:31:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co tu Honza a oko napsali:

Honza-H: Ostatní společenství tak nějak nelze za církve považovat

oko: Nikdo v ŘKC nemá problém považovat protestanty za křesťany

si neodporuje a je naprosto v souladu s oficiálním učením ŘKC. Cituji:

15 Církev ví, že je z mnoha důvodů spojena s těmi, kteří jsou pokřtěni a nazývají se křesťany, avšak nevyznávají celou víru nebo nezachovávají jednotu společenství pod vedením Petrova nástupce. (14)((14/Srov. Lev XIII., apošt. list Praeclara Gratulationis, 20.6.1894: AAS 26 (1893-94), 707.)) Mnozí totiž mají v úctě Písmo svaté jako směrnici víry a života a projevují upřímnou náboženskou horlivost, s láskou věří v Boha, Otce všemohoucího, i v Krista, Božího Syna a Spasitele. (15)((15/Srov. Lev XIII., enc. Satis cognitum, 29.6.1896: AAS 28 (1895-96), 738. Týž, enc. Caritatis studium, 25.7.1898: AAS 31 (1898-99), 11; Pius XII., rozhlasový projev Nell’ alba, 24.12.1941: AAS 34 (1942), 21.)) Jsou znamenáni křtem, který je spojuje s Kristem, ba uznávají a přijímají i jiné svátosti ve svých církvích nebo církevních společenstvích. Mnozí z nich mají též biskupské zřízení, slaví svatou eucharistii a zbožně uctívají panenskou Bohorodičku. (16)((16/Srov. Pius XI., enc. Rerum Orientalium, 8.9.1928: AAS 20 (1928), 287. Pius XII., enc. Orientalis Ecclesiae, 9.4.1944: AAS 36 (1944), 137.)) K tomu přistupuje společenství v modlitbě a jiných duchovních dobrodiních; dokonce i jakési pravé spojení v Duchu svatém, poněvadž on svou posvěcující silou, svými dary a milostmi působí také v nich a některé z nich posilnil až k prolití krve. Tak Duch ve všech Kristových učednících vzbuzuje touhu a úsilí, aby se pokojně, způsobem stanoveným od Krista, sjednotili v jednom stádu pod jedním pastýřem. (17)((17/Srov. instrukce Kongregace sv. oficia, 20.12.1949: AAS 42 (1950), 142.)) Aby toho matka církev dosáhla, bez přestání prosí, doufá a jedná a vybízí své děti k očišťování a k obnově, aby na tváři církve jasněji zářilo Kristovo znamení. (Lumen Gentium)

Církevní společenství vzniklá z reformace, odloučená od katolické církve, „neuchovala původní a úplnou podstatu eucharistického tajemství, především proto, že jim chybí svátost kněžství“. A z tohoto důvodu není pro katolickou církev možné vzájemné eucharistické přijímání s těmito společenstvími. Nicméně když tato společenství „při večeře Páně připomínají jeho smrt a vzkříšení, vyznávají, že je to znamení života ve společenství s Kristem, a očekávají jeho slavný příchod“. (Katechismus KC, §1400)



Re: Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 25. duben 2008 @ 14:02:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono je to tak gulato opisane, aby to navodozovalo ustretovy dojem. Ale ked sa nad tym hlbsie zamyslis, tak:

1. Bud budes spaseny, alebo nebudes spaseny. Nemozes byt spaseny trocha.

2. Bud veris, ze Jezis je Syn Bozi a Mesias, alebo neveris. Nemozes verit, ze mozno je, alebo nie je. To nie je viera, je lahostajnost.

Takze vyrazy ako "nevyznávají celou víru" a "nemaju plnost prostriedkov spasy" (necitujes, ale je to v KKC a casto sa na to odvolavaju aj tunajsi RKC) vlastne mozu znamenat logicky jedine: "nevyznavaju vieru" a "nebudu spaseni". Skrze tieto vsetky dlhe a lubive reci nam RKC posiela jediny odkaz: nie ste poriadni krestania a vase cirkvi nie su cirkvami ale len spolocenstvami.

> nezachovávají jednotu společenství pod vedením Petrova nástupce.

A toto je uplne genialna pojistka proti akejkolvek snahe z vnutra RKC, najma zo spodnych radov, o bratrickovanie sa s inovercami, pretoze nikto mimo RKC toto nikdy respektovat nebude. Tak, ako to nerespektovali ostatni ortodoxni patriarchovia v staroveku, ani dnes nehrozi, ze by na to dakto pristupil.


]


Re: Re: Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 14:40:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však ano. ŘKC, která se prohlašuje za jedinou pravou církev Kristovu, považuje ostatní za odloučené (odpadlé) církve nebo jen církevní společenství. Na nás se kouká jako na křesťany druhé kategorie. A víš, kde je to nejlépe vidět? Na jejich naukách o očistci a odpustcích. Katolík jen tak do očistce nepůjde, ale my ostatní tam podle ŘKC budeme trpět hodně dlouho. Ale ŘKC po 2. Vaticanu hlásá spásu skoro pro všechny, takže pro nás taky - ale si ten svůj protestantismus máme pěkně vytrpět:-(


]


Re: Re: Re: Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. duben 2008 @ 15:26:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť jsem to řekl jen jinými slovy. ŘKC neupírá status církví, nazývá je odloučenými bratry. Je logické, že pokud někdo nemá moc proměňovat, tak se pořád jedná jen o oplatek. Proto jsem mluvil o "stolu slova" a "stolu oběti". Prostě z pohledu ŘKC v ní má křesťan více nabídek setkání s Kristem. To ale vůbec neznamená, že "stůl slova" je méněcený, nebo že protestant nemůže dosáhnout spásy.

"Katolík jen tak do očistce nepůjde, ale my ostatní tam podle ŘKC budeme trpět hodně dlouho".

To jsi sebral kde? Nechápu tu zahořklost vůči ŘKC.

Kdo by se vyjadřoval tímto způsobem, přisvojoval by si úlohu soudce. To ŘKC nedělá. Nikdo z nás neurčuje druhým délku trestu.


]


Re: Re: Re: Re: Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 17:48:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, řekni mi upřímně: může protestant dostat plnomocný odpustek? Kolik může dostat částečných? Než mi odpovíš, podívej se prosím na tři základní podmínky pro získání odpustku. A teď druhá věc - pokud je někdo opravdu katolík (není to tedy nominální věřící, který do kostela zavítá jen u příležitosti křtu, svatby a pohřbu), může opravdu skončit v očistci, když za skoro každý projev víry získá nějaký odpustek? A plnomocný odpustek je zahlazení všech časných trestů, který člověk do okamžiku jeho získání nasbíral.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 26. duben 2008 @ 12:07:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hyperion, co sa tyka ziskavania odpustkov, mas v tom tiez trochu zmatok,ako pri pozehnavani predmetov ale nie si katolik, tak to chapem. Totiz, taky krestan ,ktory pride do kostola ako si povedal na krst, popripade svadbu, atd,nemoze predsa ziskat ziadne odpustky, pretoze odpustky sa nedavaju automaticky za prejav viery. Na ziskanie odpustkov predsa potrebujes spoved, cize pokanie ,dalej prijat Krista v sv. prijimani, atd a nelpiet na ziadnom hriechu. V neposlednej rade musis mat umysel ziskat odpustky, takze ako vidis, nie je to automaticke.No a to nelpiet na hriechu, prekaza dost pri ziskani hlavne uplnych odpustkov Nie je príliš zložité dobre sa vyspovedať a rovnako nie je zložité ísť na prijímanie a modliť sa na úmysel pápeža. Je to tá absencia záľuby k hriechu, ktorá je skutočne ťažká. Je celkom možné, že dokonca aj zjavne dobrí ľudia, ktorí sa snažia získať úplné odpustky, za celý svoj život neuspejú, lebo sa odmietajú vzdať svojich malých hriechov.Co uz potom protestanti, ktori nie su schopni rozoznat svoju nenavist ku katolikom,lebo naozaj u vacsiny je hlavnym nabozenstvom protestovat proti Kristovej cirkvi.
Existuje príbeh sv. Philipa Neri, ktorý zomrel v roku 1595, ktorý hovorí, že keď sv. Philip kázal v preplnenom kostole o jubilejných odpustkoch, dostal videnie, v ktorom sa dozvedel, že iba dvaja ľudia tieto odpustky skutočne získajú – stará upratovačka a sám svätec


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Neděle, 27. duben 2008 @ 22:04:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se, Betmo, že jsi to nepozorně četla. Psal jsem, že každý zbožný katolík (NE nominální, který do kostela zavítá jednou za uherský rok), získá plnomocné odpustky každou chvíli a současně jsem uvedl, což jsi potvrdila, že protestant je získat nemůže.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, neblázněte (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 27. duben 2008 @ 22:54:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se, Betmo, že jsi to nepozorně četla. Psal jsem, že každý zbožný katolík (NE nominální, který do kostela zavítá jednou za uherský rok), získá plnomocné odpustky každou chvíli a současně jsem uvedl, což jsi potvrdila, že protestant je získat nemůže.

Hyperion,na ziskanie plnomocnych odpustkov je okrem ineho potrebne nelpiet na  ziadnom hriechu. Nie je príliš zložité dobre sa vyspovedať a rovnako nie je zložité ísť na sv. prijímanie a modliť sa na úmysel pápeža. Je to tá absencia záľuby k hriechu,to nelpiet na ziadnom hriechu, ktorá je skutočne ťažká. Je celkom možné, že dokonca aj zjavne dobrí ľudia,/ako ty pises,".. kazdy zbozny katolik"/ ktorí sa snažia získať úplné odpustky, za celý svoj život neuspejú, lebo sa odmietajú vzdať svojich malých hriechov.
Existuje príbeh sv. Philipa Neri, ktorý zomrel v roku 1595, ktorý hovorí, že keď sv. Philip kázal v preplnenom kostole o jubilejných odpustkoch, dostal videnie, v ktorom sa dozvedel, že iba dvaja ľudia tieto odpustky skutočne získajú – stará upratovačka a sám svätec
A tak  tvoje tvrdenie "... ze každý zbožný katolík (NE nominální, který do kostela zavítá jednou za uherský rok), získá plnomocné odpustky každou chvíli" sa nezaklada na pravde.


]


Re: Principalny rozdiel pohladov protestantov a zealotov v RKC (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 21. květen 2008 @ 17:03:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zopár postrehov. trochu síce po funuse. ale predsa:
«rozlisujeme vedenie RKC + jeho ideologiu a jednoduchych veriacich, ktori samotni vacsinou nemaju v teologickych a casto ani organizacnych veciach RKC prilis jasno”
– myslím, že to platí aj o iných cirkvách. Aj tam sú školení pastori a pod. A jednoduchí veriaci, aj keď kvôli veľkej početnosti, u katolíkov je rozdiel a rozptyl zrejme väčší. Gaussova krivka platí aj pre protestantské cirkvi, nielen pre katolíkov...
.
”v dospelosti po svojom obrateni moze clovek vystupit z RKC a stat sa protestantom”
– U nás vyšla kniha Prekvapila ich pravda” od autorov P. Madrida a je v nej okol 20 prípadov obrátenia pastorov protestantských cirkví ku katolíckej. Ako napovedá sám názov, boli prekvapení práve biblickosťou katolíckej cirkvi a boli príjemne prekvapení, keď sa podrobnejšie /nie taka povrchne niektorí tu.../ oboznámili s učením KC...

“Tito ludia zaroven nemaju vobec problem povazovat protestantov za normalnych krestanov”
– Žiaľ, veľmi často neviem u protestantov rozoznať, či sú viac veriaci v Krista alebo protikatolíci. Aj na debatách v sekulárnych blogoch sa s tým často stretávam. Tvrdia, že sú veriaci, ale ich názory napr. na morálku sú naskrze svetské, naturalistické, ale sú proti katolíkom a tvrdia, že to nie je dobrá cirkev... Osobne si myslím, že u katolíkov nie je tak vypluklý tento syndrom “proti” alebo “protest...” proti iným. Drvivej väčšine katolíkov naozaj nerobí problém považovať nekatolíkov za kresťanov len iného “razenia”, /nerobí im problém povedať, že sú často lepší ako katolíci/ ako to pozorujem...
.
“keby sa RKC vratila ku povodnym krestanskym korenom a zaradila sa rovnocenne do rodiny krestanskych cirkvi.”
– Pokiaľ ste trochu kritický aj k sebe, tak by ste, bratia protestanti, mohli si uvedomniť, že KC je tu nie ako tu niektorí tvrdia/obávam sa, že často zlomyselne a zaujato/ od 4. storočia, ale od samého začiatku. To, že v Nicejsko-carihradské vyznanie začalo byť písané v roku 325 znamená len to, že keď nastala slobodná možnosť stretnutia hlavných biskupov celej Cirkvi /iste aj za podpory cisára.../_ vyjadrili tú vieru, ktorú prežívali v prvých 3 storočiach kresťanstva. S formuláciou “verím v jednu, svätú, katholikos, apoštolskú Cirkev...” nemali napr. až také problémy ako s definovaním napr. božstva, trojice a pod.... Takže: KC je z rodiny kresťanských cirkví naozaj pôvodná, prvá, najväčšia čo do počtu a zrejme aj preto najvplyvnejšia, pre nič iné. A mám taký dojem, nakoľko protestanti sú nekonečne rozdrobení, z ich strany cítiť čosi ako určitý komplexu malosti...
.
O tom svedčia aj tieto vaše vyjadrenia “ich cielom je likvidacia inych cirkvi a prechod vsetkych ludi do RKC. Aj preto su pre nich protestanti horsi ako neveriaci” Alebo: “ked sa ja ako evanjelik dozviem o tom, ze brat Reformovany obratil na vieru 10 ludi, budem sa radovat 10 novym reformovanym, nebudem bedakat, ze som prave prisiel o 10 moznych evanjelikov” Alebo: “spasa prestava byt na prvom mieste a na prve miesto sa dostava ludsky boj o moc nad druhymi ludmi.”
– Tieto výroky naozaj svedčia o zvláštnom komplexe , v ktorom podľa mňa premietate do KC to, čo sa domnievate vo svojej zakomplexovanosti. Naozaj nikto vás nejde likvidovať. Naozaj normálny katolík sa teší, ak sa ktokoľvek obráti ku Kristovi a nájde ho v niektorej slušnej protestanskej cirkvi. A nám naozaj nejde o moc nad vami. /Iste sa nájde nejaký obmedzenec v takej veľkej skupine, a vy samozrejme, hneď sa chopíte práve toho, lebo vám to potvrdzuje váš zakomplexovaný pohľad.../ Aj pojmy, v ktorých rozmýšľajú dnes mnohí naši preláti nie sú skôr o jednote v mnohosti?... Ako pozorujeme prírodu a dejiny, náš Boh má zrejme záľubu v jednote, ale v mnohosti /Jeden v Troch/. On zrejme pozná lepšie ako my, že tendencia starej Cirkvi mať všetko na jedno “brno” /latinčina, ten istý obrad a pod./ bola jej “detská choroba”. Boh dopustil rozdelenie, aby takto Cirkev dostala “lekciu”, a celkove sa obohatila o rôzne formy a namiesto jednofarebnej sa stala pestrofarebnou “lúkou”... Toto KC v podstate uznala na koncile aj tým ako vyjadrila svoj postoj k nekatolíckym kresťanom, ktorých ich považuje sa bratov v Kristovi... Na druhej strane trochu naozaj zveličený a nezdravý sa mi zdá postoj mnohých protestantov ku katolíkom, keď nás nechcú považovať ani na kresťanskú cirkev /”vrátiť sa medzi kresť. cirkvi...”/. Napriek chybám minulosti je to aj nebiblické, lebo Ježiš povedal: “Kto nie je proti vám, je za vás” a o tých, čo tie chyby robili takto: “Na stolicu Mojžišovu zasadli zákoníci... všetko, čo vám povedia, robte... ale podľa ich skutkov nerobte”. Takže chyby by nemali byť, najmä po storočiach, dôvodom na taký odmietavý postoj... Je to ako neustále pripomínanie starých hriechov človeku, ktorý sa už kajal a zmenil. /Iste, mnohí  tú zmenu nechcú vidieť a stále nás vidiy po starom, lebo nás tak chcú vidieť, pretože ste si nasadili takú “optiku”.../
-
Áno, je tu principiálny rozdiel v pohľadoch, v "optike". POdobne ako starý pán profesor, ktorý už veľa prežil, videl, skúsil, naštudoval, prekonal aj detské "choroby", a obdobie puberty, je skúsený vekom, no uvedomuje si aj to, že v živote narobil aj veľa chýb...  a na druhej strane mladý študentík, ktorý si čosi narýchlo prečítal, čosi sa mu zazdalo, skritizoval starého pána od hlavy až po päty...  . Sú to dva druhy postojov, pohľadov "optík". Jedna z nich trochu zjednodušene je obrazom katolíckej, druhá niektorých protestantov. Hádajte, kto je kto?...




Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy