Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 180, komentářů celkem: 429681, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 281 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116553218
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Pouhou vírou?
Vloženo Středa, 04. červen 2008 @ 21:20:34 CEST Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal Mikael

Věříme-li, máme věčný život. To ovšem neznamená, že o něj nemůžeme přijít. Stačí k záchraně pouhá víra?



2,8 Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
2,9 Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
2,10 Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil. (Efezským)

Bez víry to tedy rozhodně nejde. Pistis (jistota, důvěra, spolehnutí), překládaná jako víra, je nezbytným předpokladem.

11,6 Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest, a že se odměňuje těm, kdo ho hledají. (Hebreům)

1. Janova 5,13
Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.

Věříme-li, máme věčný život. To ovšem neznamená, že o něj nemůžeme přijít. Stačí k záchraně pouhá víra? Co o tom říká Písmo?

1,3 Všecko, čeho je třeba k zbožnému životu, darovala nám jeho božská moc, když jsme poznali toho, který nás povolal vlastní slávou a mocnými činy.
1,4 Tím nám daroval vzácná a převeliká zaslíbení, abyste se tak stali účastnými božské přirozenosti a unikli zhoubě, do níž svět žene jeho zvrácená touha.
1,5 Proto také vynaložte všecku snahu na to, abyste ke své víře připojili ctnost, k ctnosti poznání,
1,6 k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti vytrvalost, k vytrvalosti zbožnost,
1,7 ke zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti lásku.
1,8 Máte-li tyto vlastnosti a rozhojňují-li se ve vás, nezůstanete v poznání našeho Pána Ježíše Krista nečinní a bez ovoce.
1,9 Komu však scházejí, je slepý, krátkozraký a zapomněl na to, že byl očištěn od svých starých hříchů.
1,10 Proto se, bratři, tím více snažte upevňovat své povolání a vyvolení. Budete-li to činit, nikdy neklopýtnete.
1,11 Tak se vám široce otevře přístup do věčného království našeho Pána s Spasitele Ježíše Krista. (2. Petrův)

Jak vidíte, jen víra (pistis) nestačí. Apoštol Petr mluví o dalších sedmi nezbytnostech, potřebných ke vstupu do Božího království. Na prvním místě jmenuje ctnost. Že máme být ctnostní, je jasné. To myslím není třeba nějak zvlášť rozebírat. Hned na druhém místě je řeč o poznání. Proč je poznání tak důležité? Protože víra bez poznání je slepá. A slepým hrozí pád do jámy (Mt. 15,14)...

Ozeáš 4,6
Můj lid zajde, protože odmítá poznání.

Izaiáš 27,11
Až jeho snítky uschnou a polámou se, přijdou ženy a spálí je. Ten lid nic nechápe; proto ten, který jej učinil, se nad ním neslituje, jeho Tvůrce se nad ním nesmiluje.

Poznání je velice důležité:

Izaiáš 5,13
Proto bude můj lid vystěhován, neboť nemá poznání. I nejváženější budou hladovět, jeho hlučící dav bude prahnout žízní.

Ozeáš 6,6
Chci milosrdenství, ne oběť, poznání Boha je nad zápaly.

Přísloví 1,7
Počátek poznání je bázeň před Pánem, moudrostí a kázní pohrdají pošetilci.

Přísloví 19,2
Bez poznání nemůže být nikdo dobrý, kdo je zbrklý, hřeší.

Ani horlivost pro Boha není nic platná, je-li bez správného poznání. Pavel říká o farizejích:

Římanům 10,2
Vždyť jim mohu dosvědčit, že jsou plni horlivosti pro Boha, jenže bez pravého poznání.

Farizeové nevešli (Mt 23,13). Ani my nevejdeme, nebude-li naše víra kompletní...

1. Tesalonickým 3,10
Ve dne v noci vroucně prosíme, abychom vás mohli spatřit a doplnit, čeho se nedostává vaší víře.

Dej Bůh, aby naší víře opravdu nic nehybělo. Ani ctnost, ani poznání, ani zdrženlivost (Ga 5,22), ani vytrvalost, o níž mluví sám Pán:

Lukáš 21,19
Svou vytrvalostí získejte své duše.

Matouš 24,13
Ale kdo vytrvá až do konce, bude zachráněn.

Že musíme být rovněž zbožní, že musíme mít bratrskou náklonnost a hlavně lásku, je bez debat:

Galatským 5,6
Nebo v Kristu Ježíši ani obřízka nic neprospívá, ani neobřízka, ale víra skrze lásku dělající.

Takže: Pouhou vírou? Určitě ne...

Pán s vámi! Šalom.

http://mikael.estranky.cz



"Pouhou vírou?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Středa, 04. červen 2008 @ 21:29:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>>Stačí k záchraně pouhá víra?<<<

Ahoj Mikaeli, myslím, že je to podobné jako s otázkou skutků ke spáse. Myslím, že skutky milosrdenství, láska i touha po poznání jsou důsledky živé víry. Pokud opravdu věřím v Boha a přijal (dostal) jsem jeho milost, chci přece v maximální možné míře poznat jeho vůli - vždyť to děláme i např. v manželství.



Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 05:36:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak muze nekdo rict "pouha" vira? Kdyz ma nekdo viru, tak urcite neni pouha a ta zpusobuje vsechno ostatni cineni. Kdyz u nekoho nezpusobuje, tak asi nema viru. A jest-li u nekoho zpusobuje tak a u druheho zase onak, je na posouzeni Bohu a ne nam. My mame jeden kazdy hledet na svoje cineni.



Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 07:56:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra sama o sobě nezpůsobí ostatní činění např. můžu mít víru,že dnes k obědu budu mít kuře a přesto jen tohle nastačí .  


-- A jest-li u nekoho zpusobuje tak a u druheho zase onak, je na posouzeni Bohu a ne nam--

To by mohla tvrdit i sázková společnost


]


Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 08:28:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Víra sama o sobě nezpůsobí ostatní činění např. můžu mít víru,že dnes k obědu budu mít kuře a přesto jen tohle nastačí .' Není to tím, že tvrdošijně trváte na své definici slova víra? Není lépe snažit porozumět, co je tou vírou v bibli myšleno (a proč se nám to někdy zdá nelogické) než snažit se tvrdošijně trvat na obsahu dříve přijatém? Co kdybychom slovo víra nahradili slovem fňščíšé a snažili se dopátrat, co to slovo znamená? Sice bychom si ušetřili podobná nedorozumění, ale neměli bychom se od čeho odrazit.


]


Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 11:57:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vycházím z obecné definice jak většina lidí víru chápe tomu stručně odpovídá  Wickipedie:

  1. Epistemologický význam: přesvědčení, že něco je skutečné či pravdivé, například ve větě „Věřím, že se ta peněženka ještě najde.“ Toto přesvědčení může být jak pravdivé, tak mylné. Z toho hlediska bylo poznání některými filozofy definováno jako „odůvodněná pravdivá víra“.Gramaticky tento význam obvykle odpovídá vazbám „věřit, že …,“ „věřit čemu“, v angličtině se vyjadřuje slovem belief. V běžném úzu se české slovo víra v tomto významu obvykle používá tehdy, není-li mluvčí úplně přesvědčen o realitě či pravdivosti předmětu víry, jinak by se mluvilo spíše o vědění a jistotě.
  2. Psychologický a náboženský význam: celková důvěra v nějakou osobu, instituci nebo nauku. Můžeme také mluvit o důvěře např. v poznatky nebo vzpomínky, v to, že nás neklamou smysly, víra v sebe, nebo víra ve vlastní úsudek. Například „tomuto kandidátu věřím, a proto ho budu volit“ nebo „věřím v jednoho Boha“. Gramaticky tento význam obvykle odpovídá vazbám „věřit v co,“ „věřit komu“, v angličtině se vyjadřuje slovem faith. V tomto významu se slovo víra obvykle používá k vyjádření vysokého stupně důvěry.
Jestli znáte jinou definici?
 
Tím hnacím motorem je touha ,když má člověk touhu mít kuře k obědu tak proto obvykle něco udělá



]


Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 12:30:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obecná definice je dost na prd. Důležité je, co mělo být sděleno - a to nám jaksi obecná definice neřekne. Tady je jen možné snažit se pochopit, co je za slovy a co z toho plyne.

Vítr je (z dnešního pohledu) přesun molekul vzduchu z míst z vyšším tlakem do míst s nižším tlakem (určitá oblast vzduchu je ze strany s vyšším tlakem bombardována více než z té druhé). Je tedy duch přesun molekul? Ne. A přesto se vítr i duch řekne ruach. Proč? Na základě podobnosti - není to vidět, ale jsou znát účinky (zjednodušeně). Ale zkoumat co je to duch rozborem toho, co je to vítr, by bylo asi mylné.

'Víra, skrze níž je naše záchrana,' se nejlépe připodobní tomu, čemu se intuitivně říká víra. Je však třeba k tomu uvést vysvětlující komentáře (viz. třeba Jakubova epištola) - aby to nebylo zaměňováno s pouhým mentálním souhlasem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 14:16:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Vítr je (z dnešního pohledu) přesun molekul vzduchu z míst z vyšším tlakem do míst s nižším tlakem (určitá oblast vzduchu je ze strany s vyšším tlakem bombardována více než z té druhé). Je tedy duch přesun molekul? Ne. A přesto se vítr i duch řekne ruach. Proč? Na základě podobnosti - není to vidět, ale jsou znát účinky (zjednodušeně). Ale zkoumat co je to duch rozborem toho, co je to vítr, by bylo asi mylné.--

Jak duch vypadá a jestli vůbec něco takového tak jak si to lidé běžně představují  nikdo neví,že se něco k nečemu zjednodušeně přirovnává je normální a jde o to aby si to posluchač uvědomil . Na druhou stranu zbytečné zaklínají se různými významy slova taky nikam nevede,takže platí nejspíš zlatá střední cesta    


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 15:00:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Na druhou stranu zbytečné zaklínají se různými významy slova taky nikam nevede' - nejde o zaklínání se různými významy, ale o hledání obsahu sdělení.


]


Re: Re: Pouhou vírou? a nebo i poznání ? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 10:57:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slova ´sola fide´ a podobné ´sola scriptura´ se ve své době odkazovala ke sporům v té době.
´Sola scriptura´ (jen Písma svatá) znamená odmítnutí spoléhání na druhý zdroj, totiž ´tradici´. Kromě Bible také to, co psali následovníci, Augustín, Tomáš Akvinský a jiní. Základ je Písmo. To má přednost. Tvrzení ´Sola scriptura´ jde tak daleko, že jde až do popření ostatních zdrojů. Do té doby se pátrání ve spisech opíralo o dva pilíře: Bibli a spisy jiných křesťanů.  Citování dvou slov ´sola scriptura´ jakoby znehodnocuje co správného psali lidé po době apoštolů.
Tak i výrok ´sola fide´znamená, že ke spasení dostačuje sola fide, to je samá víra. 
Výraz ´sola fide´ se nestará o následky vyplývající ze správné víry, nebo následující po uvěření (potom konat správně, milosrdně a spravedlivě a cvičit se), ale vyjadřuje věc, která by správně měla být zřejmá, že skutky, náboženské úkony, almužny, zpívání, zúčastňování se shromáždění, odpouštění atd. samy nestačí ke spáse. Je k tomu třeba ještě víra.
Takže nejde (myslím) o to, aby vše ostatní bylo odmítnuto , ale jde o správné pořadí v účinku a významu.
Mělo by se říci ´nejdříve víra´ a při takovém uspořádání slov by potom ustaly spory a hledání, jestli si smíme dovolit také dobře dělat nebo ne.
Výraz ´sola fide´ je zkrácený výraz, mělo by se říci ´sama víra stačí ke spáse´, nebo ´sama víra je nejprve potřebná, ostatní se přidá´.
A tak ze zkráceného citování slov ´sola fide´- ´samotná víra´ vyplývají nepořádky v našem myšlení a potom ve skutcích toho myšlení, neboli v mluvení (mluva je přece skutek v myšlení).
Ty debaty, ze kterých vyplynul požadavek a proklamace ´sama víra´, ´samo Písmo´a ´sama milost´ (sola gratia), jsou pozůstatky z doby, kdy se tyto otázky řešily, to je v XVI. století.
Naše doba by potřebovala ještě jiná tvrzení pro správný směr života. Například v protikladu k materialismu by se mohlo říci ´nejen matérie, ale také duc*****´. Jazykem té doby před 500 lety by se potom řeklo ´solus spiritus´(jen duch, duc*****) a tím by se myslelo asi toto ´sama hmota nestačí´.
Dnes se také používá pro oznámení opačný výraz (tak zvané negativní vymezení), jako ´ne pouze konzum´, ale v době s positivním vyjadřováním (v tom století ) by se řeklo ´solus spiritus´a tím by se myslelo: ´ani salámy, ani drahé věci, ani požitky nestačí´.
Tedy : za krátkými výrazy jako sola gratis, sola skriptura, sola fide se má vidět širší spojení myšlenek, na která jsme zapomenuli nebo si je neosvojili při četbě textů z tehdejší doby.

  


]


Re: Re: Re: Pouhou vírou? a nebo i poznání ? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael (mikael@e-mail.cz) v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 11:21:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vhodnější výraz by byl myslím "skrze víru". Slovní spojení "pouhou vírou" může způsobovat různá nedorozumění. Víra bez skutků, tedy víra, která se ničím neprokazuje, je mrtvá. Stejně tak budou mrtvé skutky bez víry (Heb. 6,1 a 9,14).



]


Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? a podmínka postačující a jiná (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 06. červen 2008 @ 16:52:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napadá mne mluva z matematiky. Něco je podmínkou nutnou (ale nemusí postačovat), něco je podmínka postařuijící ale nemusí být nutná).
Na příklad nutnou podmínkou mé účasti na volbách je dosažení věku 18 let. Ale nedostačuje, jestliže raději půjdu na houby místo k volbám.
Postačující podmínkou pro dosažení zmrzliny je mít tolik peněz v kapse, ale nemusí to být, jestliže zmrzlinu dostanu od někoho jako dárek.
Řekněme, že ´samotná víra´ je podmínkou nutnou a dokonce i postačující.  Ale není VYLUČUJÍCÍ. To znamená, že kromě víry mohu konat správné skutky a nejen, že mi je nikdo nemusí zakazovat, ale doknce je ani NESMÍ zakazovat. Skutky nejsou na překážku k víře, jak se někdo domnívá. Totiž jsou lidé, kteří slyší, že někdo dělá správné skutky a hned ho napomínají, že to je nesprávné ´to ti nepomůže´, nebo ´to není biblické´ a ´svede tě to s cesty´.
Proto bych matematickou řečí řekl:
Víra je posmínka spásy dostatečná a nutná, ale není překážející jiným stavům a věcem u křesťana.



]


Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael (mikael@e-mail.cz) v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 09:22:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Oldo, jsi si jist, že tenhle můj článek patří do kategorie "Povzbuzení"? Spíš bych ho dal do "Hledání". Myslím si totiž, že u mnoha lidí je jejich víra nedostatečná ke vstupu do Božího království. Proto jsem to psal... Pán ti žehnej.




Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 12:06:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Díky za hezký a pravdivý článek.

  K tomuhle tématu mohu napsat krátké svědectví. Ten článek vypadá jako polemika a argumentace, ale nevím o tom, že by bible někde říkala, že spasení je jen skrze víru, a ani nevím, že by takovou věc někdo tvrdil (snad kromě víry v Jedinou Samospasitelnou Církev)?

  Když jsem se kdysi potkal s křesťany a ti mi svědčili o Ježíši, spasení a věčném životě, pomatuju si, že jsem se nacházel postupně v několika fázích. První byla úplné odmítnutí a výsměch. Pak bylo osvobození, poslouchání a argumentace. Pak byla fáze sympatizanta. A pak byla fáze víry. Fáze víry trvala pěkných pár měsíců. Vím, že někdo si tím projde za pár minut nebo hodin, tak to ani nepostřehne, tak jsem takový dobrý pokusný objekt na pozorování.


  Na konci toho období jsem věřil, že Ježíš je Syn Boží, že přišel, aby mě konkrátně zachránil, že zemřel místo mě. Přes tuhle víru jsem nebyl spasený a neměl jsem věčný život. Prostě proto, že jsem slova bible nebral až tak úplně vážně. Když si vemu ta slova bible:

   "... Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává ke spasení. ..."

  tak jsem jim vlastně moc nevěřil. Tehdy jsem měl stále ještě hodně silnou "víru ve víru" a ještě ne moc silnou "víru ve Slovo". Pak jsem jednoho dne kapituloval a vzal jsem vážně tu druhou část verše: "a ústy se vyznává ke spasení.". Pomatuju si naprosto přesně, kdy to bylo: V pátek, ve třičtvrtě na osm večer, někdy ke konci února roku 1991 :-)


  Takže nevěřím, že věčný život může mít člověk "pouhou vírou", bez toho, že by vyznal ježíše a tím se narodil znovu do Božiho království. Ale hodně věřím, že takový člověk, který věří, je hodně blízko začátku Cesty.



Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 06. červen 2008 @ 20:05:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Víra = skutek lidský. Nakonec není rozdílu mezi snahou dojit spásy skrze skutky a dojít k spáse skrze víru. Oboji je snaha zalíbit se Bohu, splnit Jeho požadavek a tato snaha je výrazem osobnosti člověka. Tak a tak vždy skončíme u lidské snahy. Jenom ti co věří v Boží vyvolení jsou z toho venku, protože tu snahu, tu víru způsobí dle své tajemné vůle Bůh sám, a poté lidi odměnil za Svůj skutek věčným životem, nebo věčným zatracením.



Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 06. červen 2008 @ 21:24:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ono jde o to, jak ty pojmy chápeme.
Bavíme se o víře a skutcích v křesťanském, potažmo biblickém kontextu.
A zde je skutek chápán ve smyslu řekněme "práce" (respektive splnění určitých požadavků), za kterou následuje odměna.
Na druhé straně víra je zde chápána spíše jako důvěra, či spolehnutí se na Boha a jeho milost. A to uvědoměním si toho, že člověk nedokáže splnit Boží požadavky a je zcela odkázán na Boží slitování.


]


Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 06. červen 2008 @ 21:43:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I tak se to dá chápat :) Osobně si však jistou dobu hraji s jedním svým nápadem. Malinko jsem se jej jedním přirovnáním dotkl třeba v tomto příspěvku: http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=8478#68654 . Jde o ten hadí jed (jistě mířící ke smrti) a o to, jestli ono zatracení není již naší součástí - jestli to není směr, který je pro nás přirozeně neodvratný. Ono to asi bude složitější, ale možná to pomůže k tomu neuváznout ve zmiňovaném pohledu jako v pasti. Ty paralely mě (osobně) přijdou zamyšleníhodné:

1. člověk se setká s hadem          -> člověk se dostane do zoufalé situace -> člověk je z ní vysvobozen pohledem na Mojžíšova hada
2. člověk se setká s hadem (Gn3) -> člověk se dostane do zoufalé situace -> člověk je z ní vysvobozen vírou v Syna, který je vyvýšen jako Mojžíšův had

Ten kdo byl uštknutý a nepohlédl na hada, zemřel. Možná by někdo mohl říct - opět za to mohl Bůh. Důležité ale je, že ten bronzový had tam byl pro všehny a ta smrt nebyla za nepohlédnutí - ta už kolovala v tom člověku. Znovu opakuji - ono to bude složitější, ne-li nemožné plně pochopit. Tak jako plně nechápeme některé jevy v přírodě. Ale snad některé příměry pomohou do věci trochu proniknout a zbavit se ulpívání na zmiňovaném nevyhovujícím obrazu.


]


Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 07. červen 2008 @ 10:12:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten tvůj komentář jsem četl,zaujal mne a v podstatě s tebou souhlasím. Mi však v komentáři šlo o něco jiného. Poukazal jsem na to, že myslet si, že spasení z víry je prosto skutku je mylné, protože i ta víra, chceš-li pohlednuti na vyvyšeného Krista, je lidský skutek. Nevidim tedy přiliš rozdílu mezi snahou dojit spásy skrze skutky a dojit k spáse skrze víru. Vyjde to na stejno.


]


Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 07. červen 2008 @ 14:31:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když to bereš takto, tak na tom co píšeš je jistě cosi pravdivého. Dobře 'odhaluješ' slabiny toho, když je záchrana označena jako výhradní dílo Boží. Ale jak to lépe vyjádřit? Když budu umírat žízní, kdo je původcem mé záchrany - ten kdo mi podá vodu nebo já, protože jsem se napil? Nemyslím, že když se řekne, že záchrana je plně Boží dílo, je výstižný mentální obraz boha třídícího kostky na zachráněné a ty druhé.

Možná rozumím - nějaké napětí tam je. Buďto je víra z člověka a pak ji chápeš jako lidský skutek nebo z Boha a pak se to podobá třídění kostek (na ty, na něž jsem nakreslil červené kolečko a ty druhé). Ale není to jenom naše omezení, že do toho do hloubky nejsme (nyní) schopni slovy proniknout? Ukamenovat cizoložnici podle mojžíšova zákona nebo nikoliv? Platit daň císaři nebo neplatit? Je světlo vlnění nebo částice? To jsou otázky, které mi tady asociují. A odpovědi mě inspirují. Víc teď asi dohromady nedám.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 08. červen 2008 @ 08:24:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Ale jak to lépe vyjádřit? Když budu umírat žízní, kdo je původcem mé záchrany - ten kdo mi podá vodu nebo já, protože jsem se napil?.....

Vyjádřil jsi to pěkně, přesto se najdou i takoví, kteří věří, že i o tom napiti rozhoduje "ten kdo podává vodu". Myslím, že chápu co chceš říct, tedy, že když je napsáno "on je mým zachráncem" tak to ještě neznamená, že na své záchraně nemám svou účast. To je to o čem píšu. Spasení z víry zní lépe než spasení ze skutku, ale stále to bude spasení, které se naplní teprve skutkem, lidským skutkem, protože víra nic jiného není.

....Ale není to jenom naše omezení, že do toho do hloubky nejsme (nyní) schopni slovy proniknout?.....

   Možná ano, ale tady nejde ani tak o to něco správně pochopit, ale o to nazývat věci pravým jménem, tzn. i víru vidět jako lidský skutek, lidské konáni. V konečném důsledku potom dost těžko říct, že spasení není ze skutku.
   Myslím, že v tehdejší době byly myšleny skutky trochu jinak a to tak, že byl dán Zákon Bohem jenž požadoval, aby jeho lid tento zákon plnil. To však bylo nemožné, pak přišel nový směr, kdy pro splnění Boží vůle jíž stačilo uvědomit si svou neschopnost obstát před svatým Bohem a uvěřit v toho, koho On poslal. Myslím, že to byla geniální myšlenka, pro mnohé osvobozující. Jenomže i když se to zda jednoduché, jednoduché to není. Pokud člověk chce něčemu věřit je dost těžké, ne-li nemožné, se jen tak rozhodnout pro to v co bude věřit. Víra stojí na tom jaký ten člověk je, jaké má zkušenosti, poznání a ne každého toto k víře v Ježíše vede. Víra je odrazem toho všeho, tzn. že člověk nakonec bude spasen ne pro své rozhodnuti, ale pro to jaký je, protože to rozhodnuti, stejně jako skutky, je jen projevem lidské podstaty, osobnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Neděle, 08. červen 2008 @ 17:43:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Pokud člověk chce něčemu věřit je dost těžké, ne-li nemožné, se jen tak rozhodnout pro to v co bude věřit. Víra stojí na tom jaký ten člověk je, jaké má zkušenosti, poznání a ne každého toto k víře v Ježíše vede. Víra je odrazem toho všeho, tzn. že člověk nakonec bude spasen ne pro své rozhodnuti, ale pro to jaký je, protože to rozhodnuti, stejně jako skutky, je jen projevem lidské podstaty, osobnosti.' Přesto mimo popisované varianty víry, je tu někdy i něco, co bych takto nepopsal. Co jakoby překračovalo moji osobnost. Mohl bys to interpretovat jako přelud, já to tak ale nevidím. Ale toto je samozřejmě mimo 'povolený' způsob diskuze - proto bych toho raději nechal. Jen bych rád upozornil, že to nemá nic společného s charismatickým jitřením emocí (i to jsem si vyzkoušel a z některých komentářů jsem pochopil, že ty taky - ne-li tak to neřeš).


]


Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 06. červen 2008 @ 22:25:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mikaeli,

ve svém článku mícháš dohromady různé věci, které spolu přímo nesouvisí, a ze způsobu, jak jsi použil např. verše z 1. kapitoly (3-11) 2. listu Petrova, je patrno, že nerozumíš, o čem to je.

Petr píše ve verších 5-7 o růstu v životě. Ty vlastnosti, které nazýváš "nezbytnostmi", tj. ctnost, poznání, zdrženlivost, vytrvalost, zbožnost, bratrská náklonnost a lásku, jsou řekněme spíše takovými milníky na naší cestě následování Krista. Pokud jimi naší víru nedoplníme, nepřijdeme o věčnou spásu, ale coby slepí a krátkozrací nebudeme vědět kudy a kam jdeme. Nebudeme znát naše povolání a vyvolení, které máme upevňovat, abychom mohli bez pádu vejít do věčného Království našeho Pána a Zachránce Ježíše Krista. To znamená, že bez zmíněných vlastností a upevňování našeho povolání a vyvolení, nám nebude vybaven vstup nikoliv do Božího Království - do toho jsme se přece narodili při našem znovuzrození, ale do Království Nebes, které přichází svým druhým příchodem ustanovit náš Pán Ježíš jako svatební den = 1000 let, pro ty, kdo tvoří Jeho nevěstu. Líbánky Krista a jeho nevěsty bude bitva u Armagedonu (Zj 16:12-16). Tož tak.

willy



Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael (mikael@e-mail.cz) v Pondělí, 09. červen 2008 @ 11:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jen ignorant si může myslet, že je rozdíl mezi královstvím Nebes a královstvím Božím. A právě takoví ignoranti s oblibou osočují druhé, že něčemu nerozumějí...



]


Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. červen 2008 @ 19:09:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli,

a takový ignorant ignoruje co?!

No, já si dovolím ignorovat tvůj hulvátský komentář a řeknu, že rozdíl mezi Královstvím Nebes a Božím královstvím skutečně je; a pokud to ignoruješ, je to tvá věc a tvá škoda.

Mt 7:21 „Ne každý, kdo mi říká: ‚Pane, Pane‘, vejde do království Nebes, ale ten, kdo činí vůli mého Otce, který je v nebesích."
Tento verš mluví o lidech, kteří nevejdou do Království Nebes, ačkoliv jsou věřící, tzn. že jsou součástí Božího království.

Mt 22:2 Království Nebes je podobné člověku, králi, který vystrojil svatbu svému synu."
Tady je Království Nebes ve spojení se svatbou, neboť začne svatební hostinou Beránka a Jeho nevěsty (Kristovy), a bude trvat 1000 let = jeden svatební den, během něhož se z nevěsty stane choť Beránkova => Nový Jeruzalém.

Mt 6:33 Hledejte však nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a to všechno vám bude přidáno.
L 17:21 "... Neboť hle, Boží království je uvnitř vás.“
Tyto verše mluví o hledání Božího království a o tom, že Boží království je v nás, protože je v nás Král-Bůh => Boží království. Království Nebes nemůže být v nás, to my budeme v něm, budeme-li součástí nevěsty Kristovy.

Boží království tu bylo před věky a bude tu navěky, ale Království Nebes tu bude "jen" 1000 let jako dispenzační odměna a trest pro vítězné a poražené věřící. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael (mikael@e-mail.cz) v Úterý, 10. červen 2008 @ 12:06:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

To opravdu zajímavý blud. Na to jsi přišel sám? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 10. červen 2008 @ 14:50:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli,

buď trpělivý, vydrž nějaký čas, a uvidíš ten "blud", jak se stane skutečností, kterou budeš moci vidět vlastníma očima. Otázka je, budeš-li aktivně součástí toho, co se bude Bůh dělat, nebo trpícím pasívním pozorovatelem. Kéž je to ten první případ. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael (mikael@e-mail.cz) v Úterý, 10. červen 2008 @ 17:20:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Koukám, že nejsi zrovna ten typ, který by byl ochoten se alespoň zamyslet, jestli se náhodou ve svém názoru nemýlí. Zkus se na to zeptat nějakého znalce Písma, ať se dozvíš, jak to je. Hlavně už si ale nehraj na chytrého... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 10. červen 2008 @ 21:19:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukáš špatně, Mikaeli,

to, co jsem napsal nebyly "mé názory". Od té doby, co jsem si přečetl, že Egypťané zkusili pronásledovat Izraelity do rozděleného moře a zůstali v něm, většinou nic nezkouším a taky si na nic nehraju. Tož tak.

w. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 11. červen 2008 @ 22:11:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus se na to zeptat nějakého znalce Písma, ať se dozvíš, jak to je. A co myslíš, že dělám, když něčemu v Písmu nerozumím? Ptám se - nikoliv však znalce, nýbrž Autora Písma. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael (mikael@e-mail.cz) v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 20:48:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

A jseš si jistý, že ti opravdu odpovídá On? Nemáš strach, že ses nechal nachytat od někoho úplně jiného? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 21:42:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V lásce není strach, ale dokonalá láska strach zahání; vždyť strach působí muka, a kdo se bojí, nedošel dokonalosti v lásce.

Znáš ten verš? Zažil jsi jeho skutečnost? Jestli ne, tak to moc přeju. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael (mikael@e-mail.cz) v Pátek, 13. červen 2008 @ 11:18:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Koukám, že to nemá cenu. Pán s tebou.


]


Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 09. červen 2008 @ 22:25:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co svátosti? Jak chcete docílit odpuštění hříchů bez svátosti smíření?



Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 10. červen 2008 @ 10:50:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme spaseni samotnou vírou (v Ježíše-Spasitele), ale tato víra nezůstává nikdy samotná.

luterán
www.luterani.cz



Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 13. červen 2008 @ 06:34:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tenhle příspěvěk nebrat !  Spasení je z víry, ale ne ledajaké. Musí tam být "pokání" a "obrácení". Uvědomit si svůj hřích před svatým a spravedlivým Bohem, litovat ho a ústy vyznat. Pokání předchází pocit viny, nutkání řešit věc, ale současně něco ( někdo) uvnitř říká : Ale, co bys to řešil. Vždyť chodíš do kostela atd., nejsi tak špatný. Tím vzniká "stress", pocit neřešeného problému, který má jediné řešení : Vyznat ústy a srdcem uvěřit, že Ježíš za můj hřích zemřel na kříži a pro mou víru v tuto zástupnou oběť Božího Syna mě omilostnil a ospravedlnil ve svých očích. Bůh, i když je svatý a spravedlivý, mě "ospravedlnil" pro mou víru v Spasitele. Tak to Bůh řekl a toto je jediná cesta ke spáse. Ježíš řekl, že je cesta,pravda i život a nikdo nepřichází k Otci než skrze něj. Současně ve chvíli pokání a vyznání hříchů se postavím na tom, co říká Bůh a poděkuji mu za spasení a vyjádřím odhodlání, touhu, Ho od této chvíle respektovat.  

Ř 10: 10 - 11 " Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,  neboť Písmo praví: `Kdo v něho věří, nebude zahanben.

Srdce znamená "duše ( rozum,cit,vůle) a duch člověka" pod působením Ducha sv. Duch sv. obviňuje z "hříchu", vytváří tlak v myšlení jehož jediným ventilem je : a) ten hlas umlčet    b) uvěřit. Tohle udělá 2 x 3 x za život, takže je důležité zen okamžik nepropásnout. To, co se děje uvnitř duše, musí jít ven .....tedy ústní vyznání lítosti nad dosavadním postojem k Bohu, hříchem a poděkování za spasitelnou milost v Kristu. Jiná cesta ke spáse v Bibli není. 

Když "uvěřím" tak se stane v jenom okamžiku to, že jsem "pokřtěn do jednoho těla Kristova" a naplněn Duchem sv. To je takový vklad k dalšímu životu víry. Pokřtění a naplnění jsou dvě různé věci. Pokřtěn je každý kdo uvěřil( absolutní konstanta), ale naplnění Duchem sv. se mění - jednou jsem oprázdný jako drn, podruhé plný Ducha. Jinými slovy - prožívání spasení je něco úplně jiného než "jistota" spasení. Jistotu spásy vírou zaručuje a garantuje Bůh. Chudák je každý, kdo nebere tuto skutečnost vážně. Křečovitá snaha oddůvodnit "nejistotu spasení" je vidět z  příspěvku. Řekněte mi kolik ctnosti, kolik zdrženlivosti, bratrské náklonosti je potřeba, abych nepřišel o spasení ? Každý má přeci jinou "míru víry" a to máme vážení žít celou dobu v nejistotě, zda nakonec budu v nebi nebo v pekle ? V NZ je hodně veršů, které jakoby zpochybňují jistotu spasení . Jde o slova typu " jestliže budete",  "pakliže  to či ono budete činit" apod. Ano, pokud budu respektovat to či ono, žít posvěceným životem, tak teprve potom vstoupím do Božího plánu se mnou, teprve potom budu prožívat spasení naplno a budu se radovat v Kristu. Ale to neznamená, že se tím či oním pro mne cesta do nebe uzavře, nebudu spasen. Ve všech případech jde o kvalitu spasení, o jeho prožívání tady a teď  

Já podobné úvahy považuji za blud a to velmi nebezpečný. Ne, spasení je Boží věc, zadarmo, z milosti atd. To garantuje Bůh. Na druhé straně je "prožívání toho spasení" a pak už to beru, že záleží na tom, jaké vykazuji ovoce jakožto spasený z milosti. Duch sv. , pokud jsem jím naplněn a plněn, mě vede do akce, k té cnosti, bratrské náklonosti apod. Ty citáty ze SZ jsou úplně mimo mísu a nesouvisí s novozákonním spasením z milosti vírou. Podobné názory vznikají z toho, že Církev Boží je "duchovní Izrael" což je další blud vedoucí k matení zástupů evangelikálních věřících. 

Vážení, nenechte si ukrást jistotu spasení. Byl jsem velmi překvapen, že "nejistotu spasení" učí např. Apoštolská církev, Křesťanská společenství apod. Jestliže o mě Bůh jednou prohlásí na základě mé víry v Krista, že jsem Boží dítě, tak tu identititu Božího syna, dcery nemůžu ztratit. 100 x mě může tělesný otec vydědit a veřejně se mě zříci, ale pořád zůstanu jeho synem ...tím klukem od sousedů, co žije jak hovado. Synovství nelze ztratit jakýmkoliv hříchem, dokonce ani odpadnutím od víry. Horší to bude v nebi až se postavíme před "odměnnou nebo-li soudnou stolici Kristovu". Tam vezmeme za své skutky spravedlivou odplatu. Kdybychom věděli o co jde, tak bychom tak lehce nehřešili, tak lehce nešli proti hlasu Ducha sv. Jistotu spasení garantuje Kristus, prožívání spasení a kvalitu života spaseného člověka garantuje Duch svatý a moje proměněné nebo neproměněné JÁ




 





  










Re: Pouhou vírou? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 13. červen 2008 @ 15:23:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Viděl jsem v diskusi probírat otázku Božího resp. nebeského král. Dovolím si k tomu uvést, že pojem "Boží král."  a " Království nebeské" jsou totožné. Příklad z Písem : ¨

Mt 13: 31 -32Ještě jiné podobenství jim  předložil: "Království nebeské je jako hořčičné zrno, které člověk zaseje na svém poli; je sice menší, než všecka semena, ale když vyroste, je větší, než ostatní byliny a je
z něho strom, takže přilétají ptáci a hnízdí v jeho větvích "


Lk 13:18 – 19  Řekl: "Čemu se podobá  Boží království a k čemu je přirovnám?  Je jako hořčičné zrno, které člověk zasel  do své zahrady; vyrostlo, je z něho strom  a ptáci se uhnízdili v jeho větvích"

Vidíme stejná perikopa ( biblické vyprávění) a použity dva pojmy. Jednou „král.nebeské“ a podruhé „král.Boží“. Jde o stejné pojmy ......

Další dva termíny v Písmech : Tisícileté král. a " Nové nebe a nová zem" není Boží ani nebeské království i když Boží resp. nebeské král. trvá pořád dál a je jakoby "nad věcí" . Když nastane "Tisícileté král." Boží nebo-li nebeské král. trvá pořád dál....to už prostě nepřestane, protože Bůh je Králem a místo Jeho přebývání je v nebi NA VĚKY !  

"Tisícíleté král." není Boží král. ani Král. nebes. Nastane v souvislosti s apokalypsou Zj.20: 1 - 3 " „Tu jsem  viděl, jak z nebe sestupuje anděl, …..zmocnil  se …satana,  na tisíc let jej spoutal, uvrhl do  propasti, uzamkl ji a zapečetil, aby již nemohl  klamat národy, dokud se nedovrší těch tisíc let.  Potom musí být ještě na krátký čas propuštěn“ . Tisícileté král. je spojeno s "Dnem Hospodinovým" , někdy se zlidovělým výrazem :  Konec světa . Půjde o novou formu Boží  vlády na zemi. Odstraněním Satana(Zla) nastane na zemi období, které se nepodařilo žádnému společenskému systému. Bude nastolena "theokracie" ( bohovláda) se vším všudy. Bude to požehnaná doba pro lidí, kteří se v něm narodí.  

Zj.20: 4 „ …… Spatřil jsem také ty, kdo 
byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před  dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let . Konec "Tisícíletého král." bude tristní. Ani tisícíletá historická zkušenost lidstva s Boží vládou a dobrotou nebude stačit k tomu, aby, až zase bude nakrátko Satan propuštěn, nedošlo ke vzpouře proti Bohu .... pak bude země se vším co je na ní nenávratně zničena a shoří v ohni ( viz. ep.Petra) . Pak nastane večná existence znovuzrozených na "Novém nebi a nové zemi"

Král.nebeské není jenom „nebe“, ani budoucí království Mesiáše tzv. „tisícileté král.“Není to ani „Církev Kristova “v přítomnosti
Jde o VŠEOBECNOU  BOŽÍ VLÁDU ! Tak jak  z nebe, z místa Božího přebývání přicházela; uskutečňuje se na zemi v Kristu a na „nové zemi“ bude věčně trvat

Boží vláda tady je ! I když z Písem víme, že vládcem tohoto světa ( eiónu, období) je Satan, který pracuje v duších "lidí vzpoury" Ef.2 kap.Je ovšem pod kontrolou Stvořitele a ví, že se nachází v období, kdy je odsouzen, ale k výkonu trestu ještě nenastoupil ..... a tak sebou strhává masy proti Bohu. 

Boží království je rozšiřováno věřícími v Krista hlásáním evangelia po celém světě. Nemá vymezené hranice : Tohle je Boží král. a tohle Krakonošovo ! Je rozšiřováno do srdcí ( myšlení pod působením Ducha sv.) lidí, kteří přijímají Ježíše jako Spasitele, jako svého Pána …. K tomu opakuji tyto závěry : 
                      
•   Království nebeské je v Písmu shodné s   pojmem království Boží
•  Tisícileté království souvisí s druhým příchodem Krista na zem ( po vtržení Církve ). Budou v něm začínat  Židé a lidé, kteří uvěřili po vtržení Církve.... pak bude následovat konečná, věčná instance pro spasené v Kristu a tím je ....
•  Nové nebe a nová zem bude po zničení Země a týká se naší věčné existence  

Předmětem Boží milosti jsou všichni lidé – všichni dýcháme stejný vzduch, všichni pijeme stejnou vodu a déšť padá na hříšné i
ospravedlněné Kristovou krví !  Ale ….ne všichni ctí zásady Božího král. a ne všichni přijímají Panovníka jako Pána svého života.

Poselství Pána Ježíše o nebeském království  bylo a je darem i přikázání (m). Zdůrazňuje autoritu Boží a poslušnost člověka
vůči zpřítomněné autoritě – Ježíši Kristu .   Boží král.vyžaduje od člověka aby ……..  se zřekl toho, co mu brání jít na Pánem,   se nebál nést svůj kříž,   miloval Pána více než své rodiče,  miloval Pána víc než své nejbližší,   miloval Pána víc než své ego ( sebe),  nosil na sobě znamení Ježíšovi smrti 

Je skvělé, že nejsme sami kdo ztrácíme svůj život v Kristu, abychom mohli prožívat věčný  život už TADY A TEĎ.

Žd 11:32 -40Vždyť by mi nestačil čas, kdybych měl vypravovat o Gedeónovi, Barákovi, Samsonovi, Jeftovi, Davidovi, Samuelovi a
prorocích, …… Svět jich nebyl hoden ! A ti všichni osvědčili svou víru..“   Tito "borci víry" byli hodní Božího nebo-li nebeského království,protože žili podle jiných principů než okolní morálně - společeský systém (svět)  pro dočasnou vládou Satana.


Přesto je svět plný takových učedníků Pána  Ježíše. Jsou to ti, co žijí na světě, ale nejsou ze  světa ….jsou v Božím království a mohou se  chovat jako královští synové a královské dcery. Prostě : Ndemusí být na sebe zlí ! 

Kladu si otázku : Kam patřím já ? …..  Mám "pas nebeského občanství", ale někdy moje chování neodpovídá mému občanství - pod vládou Boží ! Možná uslyšíme od svého Pána ( před odměnnou nebo-li soudnou stolicí Kristovou v nebi )  : Víš, svět tě nebyl hoden. Ale byl jsi občanem Božího království . KDO VIDĚL TEBE VIDĚL MĚ !



 










 




Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy