Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 177, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 747 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116598274
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dan Drápal: Opět církevní restituce
Vloženo Středa, 11. červen 2008 @ 08:12:00 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Nezlobte se, jsem charismatický křesťan. A tak se občas domnívám, že mívám zjevení. Myslím, že to nebývá příliš často. Když se ale v první polovině devadesátých let mluvilo o církevních restitucích, měl jsem zjevení, že z toho nevzejde nic dobrého. Proto jsem tehdy napsal všem církevním představitelům, že by bylo lépe o restituce neusilovat. (Tehdy mi odpověděli pouze z římskokatolické církve – prý jsem se svými názory měl přijít dřív.)

Psal jsem tehdy ten dopis s vědomím, že nemusí být pochopen – jakožto představitel Křesťanských společenství jsem pochopitelně věděl, že my bychom tak jako tak nic nedostali, a tak jsem měl obavy, aby se nezdálo, že dělám z nouze ctnost.

Psal jsem tehdy něco, co se – bohužel – mnohonásobně potvrdilo: že snaha církve dobrat se svého majetku podváže naši evangelizační věrohodnost, pracně získanou během komunistického útlaku.

Počátkem letošního roku se už už zdálo, že to vyjde. Dohoda církví byla bezprecedentní a příkladná. Římskokatolická církev projevila nebývalou a chvályhodnou velkorysost. Máme vládu, která se konečně rozhodla tuto věc vyřešit. Těšil jsem se, že to budeme mít za sebou, a doufal jsem, že za několik let se na celou tuto kauzu zapomene.

No a vidíte, zase nic. A dokonce hrozí, že kvůli tomu padne vláda.

A do toho se mi pořád vtírá otázka: Co na to Pán Ježíš? Jak by to asi řešil?

Ne, tato otázka není od věci. Prosím, nepohoršujte se nad ní. Zkuste se nad ní opravdu zamyslet. Ježíš je Pán církve – líbí se mu, když se církev světa doprošuje? Nemá on dostatek prostředků, jak se o svou Nevěstu postarat? Opravdu to nejde jinak?

Mezi církví a tímto světem přece panuje nepřátelství. Jaképak najednou dohody? Celá věc má ještě tu pikantnost, že církevní restituce zmařil bývalý komunista, který je najednou pravicovější než pravicový premiér!

Co když Bůh opravdu nechce, aby církev žila z minulého majetku? Co když nás křesťany chce naučit, že nás může zbohatit on sám, neboť konec konců jemu patří stříbro, zlato i dobytek na tisíci horách, jak praví Písmo? Co když chce, abychom vystoupili z loďky a chodili po vodě?

Mám obavy, že mám další zjevení.

Jestli se církev touto cestou svého majetku domůže, nakonec jí neprospěje.

Ano, tento svět je pod mocí zlého. Kníže tohoto světa lže a krade. To, co církev dělá cennou, ale nijak ukrást nemůže. Což tak přestat dělat kompromisy?

Dan Drápal, 9. června 2008


dan.drapal.org


"Dan Drápal: Opět církevní restituce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 11. červen 2008 @ 11:25:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

Oceňuji odvážnost s níž  p. Drápal oslovil církve ve věci restitucí a jsem si vědoma, že můj příspěvek bude spíše racionální než zakotvený nějakém duchovním zjevení, domnívám se ale, že stejně jako byl Ježíš poslán k židům mělo by se i jeho oslovení týkat spíše křesťanů charismatických jako je AC, nová JB a pokud jsou ještě nějaká další charizmatická která na tyto restituce dosáhnou. Připadalo by mi to navýsost seriózní aby tyto církve šly příkladem už jen z toho důvodu, že katolická, ale i jiné tradiční církve byly vždy pro charizmatiky buď negativním příkladem toho jak se to dělat nemá, nebo cílem určité anexe, či ataku s importem duchovně inovativních prvků bez výrazné potřeby péče o nemocné, postižené, či jinak smýšlející. Tyto charizmatické církve se většinou prezentují jakožto duchovné citlivější a zralejší a spravedlivější,ale jak se zdá nemají problém zúčastnit se rozdělování majetku který by si, podle mého, neměly nijak nárokovat z prostého důvodu, že ještě nebyly na světě když tento majetek již existoval.

     Pominu li otázku konfiskátů byl tento majetek z velké části tvořen (stejně jako nevěřícími  ve světě) prací věřících lidí , kterým jakoby článkem p. Drápala bylo odepřeno s výsledky jejich práce svobodně nakládat (minimálně v úrovni svobody v jaké se donátoři této práce mohli ve středověku a dále nacházet). Také představený model, kdy paralelně probíhající restituce běžného obyvatelstva nejsou chápány jako nespravedlivé, ale nárok stovek , či tisíců až desetitisíců věřících různě rozesetých po časové ose shromažďování církevního majetku, kteří ve více, či méně dobré víře utvořili tento potenciál, jsou chápány záporně. Asi bych potřebovala racionálnější zdůvodnění proč, že ten charismatický bůh vidí  předání církevního majetku tak negativně. A také proč v tomto předání nevidí negativně charismatičtí vůdci zádrhel ve své budoucí evangelizaci , když ho jeden z předních charimatiků takto vnímá a po způsobu proroků sděluje. Mají tito příjemci církevních restitucí vlastní proroky ?

Eleonora




Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 11. červen 2008 @ 13:23:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš je Pán církve – líbí se mu, když se církev světa doprošuje?

Tak na tohle přišel ve zjevení? Církev se ničeho nedoprošuje, požaduje vrátit, co bylo ukradeno. Církev bude existovat i když majetek vrácen nebude, ale potom náš stát nebude věrohodným partnerem pro nikoho na světě. Jako zloději, kterému se nedá věřit.

Pokud bude církvi nějaký majetek vrácen, použije ho pro šíření dobra ve světě. Už mě unavuje každému připomínat, že chudoba srdce je dána postojem k majetku a ne tím, kolik toho vlastním. Toho jsem jen správcem. Je příznačné, že o chudobě nejvíc křičí ti, kterým nic ukradeno nebylo.



Re: Oko! Tvá církev jedná v rozporu s Božím slovem? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 11. červen 2008 @ 14:19:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

Církev se ničeho nedoprošuje, požaduje vrátit, co bylo ukradeno.


Odpověď:

Lukáš

6,28  Žehnejte těm, kteří vás proklínají, modlete se za ty, kteří vám ubližují.

6,29  Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou, a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili!

6,30  Každému, kdo tě prosí, dávej, a co ti někdo vezme, nepožaduj zpět.



]


Re: Re: Oko! Tvá církev jedná v rozporu s Božím slovem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 07:40:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 18,22 - 23
Po těch slovech jeden ze strážců, který stál poblíž, udeřil Ježíše do obličeje a řekl: "Tak se odpovídá veleknězi?"
18,23 Ježíš mu odpověděl: "Řekl-li jsem něco špatného, prokaž, že je to špatné. Jestliže to bylo správné, proč mě biješ?"


]


Re: Re: Oko! Tvá církev jedná v rozporu s Božím slovem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 08:03:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando
Když tě někde v postranní uličce přepadně tlupa mladíků, zbijí tě, zkopou a okradou, pak budeš mít možnost si ověřit v praxi slova, na které se odvoláváš. Už tě vidím, když ti policie vrátí pevěženku, jak její obsah rozděluješ mezi ty, co tě zbili a okradli. A tam by to mělo smysl, možná by se některý zastyděl a obrátil. To je smyslem rozdání majetku i navzdory spravedlnosti. A může fungovat jen mezi jednotlivými osobami. Obrácení je totiž víc, než ztráta majetku, a to je smyslem Lukášových veršů. Sypat sůl do rány, aby se vyčistila. Láska je víc, než spravedlnost. Ale rozdávat musíš ze svého, ne poučovat jiné, aby zapomněli na spravedlnost.

Myslíš, že majetek, nakradený komunisty, je případ, že se někdo zastydí a obrátí? Kdo?


]


Re: Re: Re: Oko! Tvá církev jedná v rozporu s Božím slovem? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 11:39:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

Stando

Když tě někde v postranní uličce přepadně tlupa mladíků, zbijí tě, zkopou a okradou, pak budeš mít možnost si ověřit v praxi slova, na které se odvoláváš. Už tě vidím, když ti policie vrátí pevěženku, jak její obsah rozděluješ mezi ty, co tě zbili a okradli. A tam by to mělo smysl, možná by se některý zastyděl a obrátil.

Standa:

Protože se mi to nestalo, tak opravdu nevím jek bych se zachoval. Rozhodně bych nezpochybňoval Boží slovo a snažil se to řešit s pomocí Boží na modlitbách. Protože nejsem, díky Pánu Bohu, v zajetí touhy po penězích a majetku, nemám tudíž potřebu být otrokem mamonu.  

Oko:

Myslíš, že majetek, nakradený komunisty, je případ, že se někdo zastydí a obrátí? Kdo?


Standa:

Myslím si, že i mezi touto skupinou lidí se jich pár najde. I mezi komunisty byli lidé co chodili do kostela a zůčastňovali se eucharistie. Cesty Páně jsou nevyzpytatelné. 
Je dobré si také položit otázku zda majetek římskokatolické církve byl v její histiorii získán poctivě a čistě. Zvláště v období rekatolizace a II. světové války.   
 
Je tato církev opravdu tak chudá, jak blahoslavení chudí?

Viz: 



Katolická církev má roční příjem 7,5 miliardy dolarů. Ještě významnější je její obrovský nemovitý majetek, který zahrnuje vše od katedrál a škol až po reality na plážích, zámky, golfová hřiště a televizní a rozhlasové stanice. Aktiva římskokatolické církve převyšují kombinovaná aktiva amerických gigantů Standard Oil, AT&T a U.S. Steel. Korporátní "pobočky" jako Angelus, Inc. byly v podstatě holdingovými firmami církve, které spravují lukrativní majetky, podnikají a věnují světskému mamonu. A vše je osvobozeno od daně z majetku. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vatikánske podnikanie:   
z d e









 


]


Re: Re: Re: Re: Oko! Tvá církev jedná v rozporu s Božím slovem? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 12:10:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: Když tě někde v postranní uličce přepadně tlupa mladíků, zbijí tě, zkopou a okradou ...


Iny rozmer by mal tento problem vtedy, pokial by ta chytili, dokopali a okradli kvoli niecomu co ty sam si ukradol inym a ziskal podvodom ...Tym  padom by islo o vybavovanie si mafianskych zalezitosti ...

Pozri:

Bohatství černého a bílého papeže



]


Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 11. červen 2008 @ 13:37:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Danův komentář je jasný a ostrý, v ideálním světě ideálních církví by vedl nejspíše k pokání. V našem světě nejspíše nepovede k ničemu. Je to moc hezky napsané, tak mám jen malou připomínku.
 
   .. měl jsem zjevení, že z toho nevzejde nic dobrého  ..

  Já k tomu teda nějaké extra zjevení nemám, ale řekl bych, že z toho něco málo dobrého vzešlo. Minimálně jedna věc - je o kousek více jasné, kdo je kdo a co je co, o co komu jde. Že pokud se objeví miliardy, Církev se od světa až tak moc neliší. A to nejen nám, křesťanům, ale i lidem "v tom zlém světě". Kdyby nešlo o pár desítek miliard korun, byly by všechny věci stejné, jako teď, jen skryté. Ale nic nezůstane skryté, co by jednou nebylo zjeveno navenek.

  Sleduji evangelizační aktivity mnoha církví a ten, kdo nějaké evangelizační aktivity dělá, si nestěžuje na vliv restitucí na nevěrohodnost evangelia. Restituce majetku totiž "s naší evangelizační věrohodností" nijak nesouvisí a pokud je něčí "evangelizační věrohodnost" závislá na snaze Církve dobrat se svého majetku, měl bych se před jeho věrohodností trošku napozoru.





Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 11. červen 2008 @ 15:40:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče evangelizaci proti restitucím postavil pan Drápal. Myslím, že podobných prorockých slov je u charizmatiků hodně a málokterým se věnuje taková pozornost jako když je pouze řekne nějaký charizmatický vůdce. Jejich osud však bývá takový že se postupně začnou vytrácet do stoupy zapomění až v ní zmizí docela. Jsou zde proroctví p. Ruckého ke kterým se, co vím nikdo nevrátil ani nemluvil o tom, že byla v tom, či tom naplněna. Evangelizace u katolíků je (pokud vůbec) velmi pozvolná takže postavit evangelizaci jako základ pro získání, či odmítnutí restituce je buď demagogie, konstrukce, nebo proroctví, když ale charizmatické trouby nevydávají správný tón, kdo se bude chystat na základě jejich proroctví k boji proti restitucím jako nebezpečenství pro budoucí evangelizaci.

Ela


]


Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 11. červen 2008 @ 14:31:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nehodlám se teď vyjadřovat k otázce církevních restitucí. Řeknu jenom to, že to jistě není jednoduchá a černobílá záležitost, tak jak to mnozí populisté tvrdí. Jsem dalek toho, abych byl vůči vedení své církve v této věci nekritický, ale ještě dál mám k tomu, abych za tento oprávněný nárok nějakou církev zatracoval...

Chci se však vyjádřit k jiné věci. A to k Danu Drápalovi. S tímto člověkem jsem se seznámil (nikoli osobně, ale pouze přez média) teprve tak před rokem, ale jak ho sleduji je mi velice simpatický. Nesouhlasím s ním zdaleka ve všem, ale jednoznačně musím říct, že je to člověk poctivý a pravdivý. Opravdový křesťan. Držím mu palce, takovýchto lidí je na politické scéně potřeba více!



BJB tak spolu s ostatními církvemi dělá katolické církvi křoví ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 11. červen 2008 @ 17:49:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dan Drapal: Římskokatolická církev projevila nebývalou a chvályhodnou velkorysost. Máme vládu, která se konečně rozhodla tuto věc vyřešit. Těšil jsem se, že to budeme mít za sebou, a doufal jsem, že za několik let se na celou tuto kauzu zapomene.


Dovolim si zacitovat vyrok uzivatela "uncle" za ktori je navrhnuty na zlatu perlu:

Jde o úplatek katolické církve, která z té obrovské sumy, kterou žádá vrátit, dává drobky ostatním církvím, protože se bojí, že by se jí to politicky vymstilo, kdyby se odškodňoval jenom skutečně ukradený majetek a veškerá pozornost by se upřela jenom na ni a ztratila by body u občanů. BJB tak spolu s ostatními církvemi dělá katolické církvi křoví, jakože se odškodňují nemalými částkami všechny církve. A k tomu ještě můžou katolíci v ekumeně vystupovat, jak jsou obětaví, že nám dohodli tak velké peníze a ze svýho, ačkoliv vlastně ani nemuseli

Original
tu

K teme:

Kolik dostanou jednotlivé církve ročně



]


Re: BJB tak spolu s ostatními církvemi dělá katolické církvi křoví ... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 14. červen 2008 @ 08:17:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Uf, uz zas?

Muj komentar k tomuto:

V tom pripade navrhuji prejmenovat anketu "O zlatou perlu" na anketu "O zlaatou slinu".

Soutezmi ukolem by bylo napsat co nejjedovatejsi clanek za pouziti co nejvetsiho mnozstvi spekulaci na zaklade co nejmensiho mnozstvi faktu. Bylo by velmi vitano i pouziti takovych metod, jako telepatie, cteni myslenek a jine, esotericke a psychotrnicke pomucky...

Americky dramatik Bolt (mimovhodem pry ateista) dal ve sve vyborne hre "Man for all season" do ust hlavnimu hrdinovi, sv. Thomasi Moorovi, tuto vetu: "Nevlastnim dalekohled, kterym bych se dival do svedomi druheho, nikoho neidsuzuji..."  Kez by si tento postoj privlastnilo vice krestanu!


]


Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 08:36:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výčtovým zákonem z r. 1990 dostaly církve zpět jen 170 budov a klášterních areálů, z původního počtu 135 000 katastrálních položek. Je to dost, nebo málo? Či snad moc?

Kdo je proti vrácení ukradeného, obhajuje hřích - zlodějinu. Co tak to nechat na majiteli, jak se svým majetkem naloží? To on z toho bude Bohu skládat účty. (Pět hřiven jsem dostal, dalších pět jsem vyzískal).

Ono se to rozhoduje z cizího. Z cizího krev neteče, to je potom lehké kázat a poučovat.



Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 10:37:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Víš, oko, je otázka, jak moc je to cizí. Pěkný kus toho cizího je třeba taky moje. Já nechci mluvit do práva, podle práva by měla církev dostat to, co jí stát sebral. Ale jako každý jiný subjekt v tomhle státě - není důvod, proč dělat vyjímky. Tedy kromě snahy o popularitu některých politiků.

  Jiná otázka jsou kategorie jako spravedlnost, hřích a pod., pokud už je sem vodíš.

  Pokud bude člověk a vytuneluje třeba banku a nepřijde se na to, bude mít velký majetek. Pak přijde tmavá tvář a vybílí mu kompletně vilu, kterou si z nabraného postavil. Když se tunelář na té tmavé tváři bude domáhat zpět svého majetku, bude zcela jistě v právu. Ale spravedlnost bude dost pokulhávat.

Nebeské království je totiž podobné králi, který chtěl se svými služebníky vyrovnat účty.
24 A když začal počítat, byl přiveden jeden, který mu dlužil šedesát miliard.
25 Když pak neměl čím zaplatit, poručil jeho pán, aby ho prodali i se ženou, s dětmi a se vším, co měl, a tím aby se zaplatil dluh.
26 Ten služebník tedy padl a začal se mu klanět se slovy: 'Pane, měj se mnou trpělivost a všechno ti zaplatím!'
27 Ten pán se tedy nad ním slitoval, propustil ho a dluh mu odpustil.
28 Když ale ten služebník odešel, našel jednoho ze svých spoluslužebníků, který mu dlužil sto tisíc, chytil ho a začal ho škrtit se slovy: 'Zaplať mi, co dlužíš!'

  Ten služebník měl jistě právo na to vymáhat svůj dluh. Ale asi málokdo by ho v tom počínání podpořil.


  Co k tomu říci: Pokud někdo získal určitý podíl svého majetku pomocí odpustků, "dávání na mši" a podobných podvodů, participuje na státních konfiskacích a jiných tunelech, nemůže počítat, že bude mít širokou podporu lidí, kteří mají rádi spravedlnost.


  Budeš taky tak ohnivě za dvacet let podporovat restituce majetku KSČ, který byl podloudně zabaven po roce 1989, až tento zcela oprávněný požadavek KSČ vznese?


]


Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 12:22:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: 135 000 katastrálních položek ...

Bolo by zaujimave sledovat, ako by rk dolozila sposob ako sa k tym nemovitostiam dostala ... ci bol aj iny sposob ako "smilnenie s kralmi zeme" a "ksefty s odpustkami" ...

Pozri:


Bohatství černého a bílého papeže


Zednáři ve Vatikánu







]


Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 13:21:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Potom si treba davat pozor, neviestka maze historicke fakty ktore suvisia s jej krvavou historiou plnou podvodou, pod zamienkou boja proti komunizmu....

Pozri:

Příprava na katolizaci



]


Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. červen 2008 @ 16:20:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme

Členstvím u zednářů se každý automaticky vylučuje z ŘKC.


]


Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 14:33:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš - li důkaz o neoprávněně nabytém majetku kohokoli, dolož.


]


Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 15:26:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ahoj oko.


  Bavíme se tu o dvou kategoriích - právní (oprávněný) a morální (hřích, podpora, spravedlnost). O těch právních se bavit nechci, zajedno jim nerozumím, zadruhé s nimi často nesouhlasím.

  Je nepochybné, že KSČ a její přisluhovači nabyli spoustu majetku oprávněně, správným právním postupem. Třeba řekli, že ti kdo utečou, tak jsou vlastizrádci a jejich majetek patří státu a udělali na to zákon (právní normu). Podle práva přešla pak vila emigranta na stát a podle práva jí koupil nějaký komunistický umělec nebo funkcionář nebo jeho známý za pár šupů a dodnes v ní bydlí. Podle práva ta vila nebyla vrácena po revoluci, ani nebyla dána náhrada, protože emigrant zradil vlast a jako takovému mu přece nedáme, co jsme mu podle práva vzali.

  To je právo. To si stanovují lidi sami. Zvrácený národ a vláda stanovuje zvrácené právo. Pokud chceš tedy důkazy v téhle oblasti, obrať se na právníky. Předpokládám, že naprostá většina majetku ŘKC byla získána podle práva.


  Jiná věc je stránka morální a pojmy typu spravedlnost, podvod, hřích a pod. Pokud někdo slíbí staré babičce, že se o ní bude starat, když jim dá babička barák, a babička jim ten barák dá a oni ji pak šoupnou za pár kaček do Domova důchodců, je to často podle práva. Ale je to nemorální. Tolik úvod, abys byl schopen pochopit, o čem píšu.



  1. Nemorální náboženské konstrukce
  Pokud někdo vytvoří náboženskou konstrukci, sloužící pouze k vytahování majetku z lidí, obvykle je taková věc zákonná a oprávněná. Parsifal Imanuel není trestně stíhán za to, že získal tímto způsobem majetek od několika desítek lidí jako dar (to bylo zákonné) ale zato, že neposkytl naší socialistické společnosti svoje děti ke zmanipulování do stáda (Paradoxně o pár let později tohle přestalo být trestným činem). Každý chápe, že je pěkná sprosťárna takhle z lidí tahat majetek. Je to hřích, nespravedlnost, jak jen to nazveš.

  Vězměme si náboženskou konstrukci ve stylu ...:

"Duše v očistci jsou hodny politování, byť si jsou svoji spásou jisty.... Po smrti už není příležitost ke konání dobrých skutků. Duše v očistci jsou na tom do jisté míry hůř než žebráci, protože ti mohou prosit bližního o pomoc, ale duše v očistci ne. Musí jen trpělivě a odevzdaně snášet očistu. K politování jsou proto duše těch, kteří nevěří v očistec, neboť jejich příbuzní na ně v modlitbách nevzpomínají, považujíc to za zbytečné." atd.
  ... a tuhle konstrukci předhodí ubohým pozůstalým s tím, že naprosto nespolehlivější pomoc je zpřítomnit Eucharistii za dotyčného v očistci, přičemž běžná praxe je ta, že se zpřítomňuje za peníze, jak to nazveš? Ty peníze jsou jistě oprávněně inkasované. Ale jsou morální? Podobným způsobem byly získány celá dědictví. Podobným způsobem funguje podvodná konstrukce odpustků, spojená se systémem očistce a další konstrukce.



  2. Státní konfiskace a podíl na nich
  Tady byl celkem běžný postup, jako za komunistů - člověk jiného vyznání, popravený, emigrant a pod a jeho majetek -> konfiskace státem -> bílý kůň, který od státu majetek dostane za pakatel -> dar nebo prodej Církvi za pakatel. Někdy byl stát vynechán a na konfiskaci se podílel přímo bílý kůň. Církev už byla "čistá", majetek dostala oprávněně darem, případně za pakatel oprávněně odkoupila. Typickým bílým koněm byl v případě ŘKC Albrecht z Valdštejna.

  Jako příklad si můžeš vzít třeba hrad Pecku. V roce 1621 byl popraven jeho majitel, známý vzdělanec té doby, Harant jeden. Dodneška katolíci nadávají svým dětem po něm, takže to něco fakt znamená. Bílý kůň donutil vdovu po majiteli k prodeji za zlomek ceny v roce 1624 a o tři roky později už získává oprávněně Pecku darem Církev. Naprosto čistě a oprávněně.

  Kolik a kde takových nemovitostí bylo, si můžeš zjistit sám. K dispozici jsou známe statistické údaje - mezi roky 1622 a 1630 bylo zkonfiskováno přes 90% nemovitého majetku, o pár desítek let později vlastní Církev naprosto oprávněně přes 30% nemovitostí v zemi.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 20:38:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvůj příspěvek postrádá objektivitu. Zřejmě jsi husita a dost zaujatý. Vždycky je těžké hodnotit historii. Držme se tedy co nejvíce faktů.

"Bílý kůň donutil vdovu po majiteli k prodeji za zlomek ceny v roce 1624"

Hrad Pecka byl postaven ve 14. stol. katolíkem Budivojem z Pecky. Poněkolika generacích vystřídal několik majitelů, průkazně byl prodán r. 1542 Jindřichu Škopkovi z Bílých Otradovic za 8750 kop i s okolními pozemky. Roku 1603 jeho polovinu vyženil Kryštof Harant. Jelikož mu žena zemřela, oženil se znovu a jeho nová manželka odkoupila druhou polovinu hradu za 36 000 kop. Ač byl horlivý katolík, přestoupil přece po roku 1617 k víře podobojí  ze ctižádostivosti, dílem přemlouván . Roku 1621 dne 23. února přijel na Pecku vojenský oddíl   Albrechta z Valdšteina a zajali Kryštofa. Byl odsouzen a  dne 21. června na Staroměstském náměstí mečem popraven. Po Harantově popravě byla vdova r. 1624 donucena hrad prodat. Ale nebylo to za pakatel, prodala ho za 130 000 kop! Hrad měl pro Albrechta strategickou důležitost.
" tři roky později už získává oprávněně Pecku darem Církev."Tvoje tvrzení je nepravdivé. Kde jsi k němu přišel?
Kníže připojil Pecku ke knížectví Frydlantskému, dal odtud dvůr Rašína Novou ves a Uhlíře osobám šlechtickým pod léno, zámek pak Pecku s městečkem a vsi Lhotu.  Roku 1824 dne 13. dubna prodáno panství  veřejnou dražbou a koupil jej kníže Ferdinand z Trautmansdorfu, jehož rodu s panstvím Kumburským posud náleží.
Jenom nechápu, co všechno se podsouvá církvi, že by měla vlastnit. Zřejmě kdyby to vlastnila, nebyly by z toho dneska rozvaliny.

Jako smyšlené a ničím nepodložené konstrukce se mi jeví narážky na nemorálnost při získávání majetku. Lidé, kteří neměli dědice a odkázali majetek církvi, byli svéprávní. Když vstupovala dívka do kláštera, dostávala od rodičů věno, jako by se vdávala. Řád se pak o ni postaral, až do smrti.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 13. červen 2008 @ 09:46:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ahoj oko.

Omlouvám se za ten "pakatel", to jsem ujel. Ostatní informace jsou běžně ověřitelné. Hrad pecka s panstvím dostali tuším Kartuziáni?

  Já rozumím tomu, že lidé, kteří dávali majetek církvi, byli svéprávní. Když jsem pro Církev několik let z nadšením pracoval na různých opravách far nebo kostelů nebo v tiskárně, dělal jsem to taky svéprávně a rád.

  Znovu ti opakuji, že pokud jde o právní rovinu, nijek nezpochybňuju právo jakéhokoliv subjektu na majetek, který komunističtí grázlové za vydatné asistence velké části národa ukradli. Svojí pozici jsem vysvětlil dostatečně, ale pro tebe ještě jednou:


  Myslím si, že co český stát ukradl, měl by vrátit, bez ohledu na původ majetku. Myslím si, že je velká nespravedlnost, když se pár okradených subjektů zvýhodní proti většině ostatních okradených z pochybných politických důvodů a na ostatní okradené, kteří se dodnes nedobrali práva, stát zvysoka ... (to slovo nemůžu použít :-) jenom proto, že jsou slabí.
  A pokud se začne o majetku Církve mluvit v kategoriích spravedlnost a hřích a podobně, nastupují další, velmi zajímavé otázky, z nichž nejdůležitější je: Kde k danému nemovitému majektu Církev přišla?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 21:45:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych doplnil. Myslíš si, že souhlasím s tím, co se dělo po Bílé hoře? Vyhnat lidi kvůli vyznání z domovů?
V žádném případě!
Ale v historii se děly vždycky špatnosti, i před Bílou horou. - a dějí se i dnes. Aby tomu člověk alespoň trochu porozuměl, musí znát situaci a historické souvislosti. I tehdejší mentalitu.

Navíc Komenský je pro mě i srdeční záležitost. Jednak ho uznávám, jako geniálního pedagoga, jednak je to můj krajan a je doloženo, že měl u nás i vinohrad.

Dneska ti, co nadávají do harantů, jsou vesměs už postkatolíci.

Pokud někdo slíbí staré babičce, že se o ní bude starat, když jim dá babička barák, a babička jim ten barák dá a oni ji pak šoupnou za pár kaček do Domova důchodců, je to často podle práva.

Ty osobně znáš nějaký takový případ, že se tak zachoval někdo z ŘKC? K tomu se těžko mohu vyjadřovat, snad jen, že majetek, o kterém je tu řeč nabyla církev ještě před existencí domovů důchodců.

Pokud to bylo myšleno jen jako příklad nemorálního jednání, souhlasím, že je to špatnost. Pokud se tak někdo zachoval, je to v protikladu s učením ŘKC. Nemohu ale přijmout, že je to typický příklad, jak ŘKC k majetku přišla. Pokud se o věc bude někdo zajímat seriózně, dá mně za pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 13. červen 2008 @ 09:50:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je dobře, že nesouhlasíš s tím, co se dělo po Bílé hoře.

  Pokud jde o tu babičku, to byl opravdu jen úvod, příklad, přirovnání že co může být právně v pořádku, je občas nemorální a právem se nedá postihnout. Pak jsem ti uvedl konkrétní amorální konstrukci vzhledem k ŘKC a tou je učení o očistci a odpustcích, které bylo a je zdrojem zisku Církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 13. červen 2008 @ 13:30:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnešní praxe získávání odpustků je založena jen na modlitbě, peníze tu nehrají roli. Jediné peníze, které věnuji církvi do Vatikánu je jednou ročně sbírka "Svatopetrský haléř", která je určena na humanitární účely.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 13. červen 2008 @ 16:03:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
A jak se dnešní praxe získávání odpustků týká restituovaného majetku církve získaného před rokem 48?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. červen 2008 @ 13:07:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po špatných historických zkušenostech je dnešní praxe získávání odpustků založena pouze na úkonech kajícnosti a zbožnosti. Není možné si odpustek koupit.


]


Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 13:22:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My tu nic nerozhodujeme, to řkc v této zemi se rozhodla, že chce zpátky kromě jiného také nakradený nebo manipulací a pod nátlakem získaný majetek od státu, který nedává (nemůže dávat?) dost peněz do školství a zdravotnictví a na jiné potřebné věci.

V mnoha případech také řkc předmětný majetek v minulosti jen spravovala a nikdy jí skutečně nepatřil, tj. nebyla jeho majitelem, ale správcem (někdy podivným neprávoplatným dědicem) a teď by ho chtěla vlastnit a ještě v případě kulturních a historických památek přijímat od státu finanční pomoc při jeho údržbě. To je spíše drzost a vypočítavost. No nic. Tak jako tak to všechno shoří. Ach jo.

w.


]


Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 14:39:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu jsi tak naivní, že věříš, že právníci státu v případě jakékoli pochybnosti o legálně nabytém majetku církve se s ní bavili?

Uvědom si, že právě tento majetek církve půjde na školství a zdravotnictví. Církevní školu už asi nestihneš, ale možná ti jednou přijde vhod katolický hospic.


]


Re: Re: Re: Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 16:40:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: tento majetek církve půjde na školství a zdravotnictví

Oko to snad nemyslis vazne ... Totiz keby tie miliardy naozaj do zdravotnictva isli, z najvacsou pravdepodobnostou by sa Ceska republika stala svetovou jednickou v zdravotnickej starostlivosti, ... co sa ale urcite nestane ...:-))))

Miliardy pojdu na ine, omnoho "dolezitejsie" veci ...napriklad take ovladanie medii iste nie je lacna zalezitost, ze? Alebo ak sa vyskytne nejaky ten pedofilny knaz, urcite nie je lacne ovplyvnit policajne vysetrovanie ...

Pozri:

Jezuité odškodní zneužité děti, aby se vyhnuli projednávání případů u soudu

Tisíce amerických kněžích byly obviněny z pedofilie

Proč se chovají špičky katolické církve k pedofilním kněžím s jemnocitem?

DVD: Zbav nás všeho zlého







]


Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 14. červen 2008 @ 08:14:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dan, jako kazdy krestan, nema pravo komukoliv druhemu vycitat a pripominat minulost, jsa sam byt "byvalym hrisnikem..." Opravdu "byvalym?"

Kdyz BUh odposuti, nepocita krivdy, nepripomina minulost. Meli bychom byt obrazem Bozim...



Stránka vygenerována za: 0.86 sekundy