Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486909
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Knazi
Vloženo Sobota, 26. červenec 2008 @ 15:00:00 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Knazi

Je to velky a mimoriadny dar od Boha byt katolickym knazom. Svatemu knazovi Boh ucinne pomaha,napr. pri spovedani, takze sa zachranuju mnohi hriesnici. Aby bolo stale viac svatych knazov, prinasam zivotopis jedneho z nich, nam na povzbudenie, aby sme sa nezabudali modlit za knazske povolania.

Kapucínsky kňaz Leopold Mandič pochádzal z Dalmácie od Jadranského mora. Narodil sa 12. mája 1866 v mestečku Herceg Novi pri zálive Boka Kotorská. Bol najmladší z dvanástich detí a od narodenia bol veľmi slabý. Krstným menom sa nazýval Bohdan.


Telesným vývojom zaostával za inými; po celý život ostal slabý a trocha deformovaný. No duševne a duchovne prekonával svojich rovesníkov. Bol priateľský a rád sa s chudobným kamarátom podelil o desiatu, ktorú mu pripravila do školy matka. Keď sa jeho vznetliví kamaráti na ulici bili, utekal domov a modlil sa. Keď niekto začal s neslušnými rečami, Bohdan šikovne obrátil pozornosť iným smerom. Keď to nepomohlo, vedel aj pokarhať previnilca. Raz v lete prišla do ich domu vyzývavo oblečená mladá žena. Bohdan ju napomenul: "Tetka, tak sa neobliekajú slušné kresťanské ženy". Návštevníčka sa zapýrila a upravila sa.

No azda najviac zo všetkých vecí, s ktorými sa stretal, sa ho dotýkalo odveké nezmieriteľné nepriateľstvo medzi katolíkmi a pravoslávnymi. Napokon sa rozhodol, že bude misionárom zjednotenia medzi týmito dvoma kresťanskými spoločenstvami. A zdalo sa mu, že to bude môcť uskutočniť v reholi kapucínov. V jeho rodnom mestečku mali kláštor kapucíni benátskej provincie. Na tých sa obrátil. Tí ho ochotne prijali a poslali ho na dva roky predbežného štúdia do talianskeho mesta Udine. Tamojší predstavení mali obavy z jeho zdravia, ale čoskoro zistili, že v tom slabom tele je silný duch.

Rehoľný noviciát si robil v meste Bassano del Grappa. Začal ho 2. mája 1884. Spolu s rehoľným rúchom dostal rehoľné meno Fra (Brat) Leopold. Náročný program kapucínskeho noviciátu si plnil svedomito: časté pôsty, dlhé modlitby, dlhé mlčanie, horlivé štúdium rehoľných pravidiel, a to všetko pri skromnej strave. Keď mu predstavení kvôli chatrnému zdraviu chceli dovoliť výnimku, s vďačnou skromnosťou odmietol. Tak sa chcel pripraviť na tvrdý misionársky život.
Po noviciáte študoval filozofiu v Padove a teológiu v Benátkach. Kňazskú vysviacku prijal 20. septembra 1890. Prvú sv. omšu mal medzi spolubratmi; rodičia a súrodenci sa nemohli zúčastniť. Iba na diaľku im poslal novokňazské požehnanie a pamätal na nich v primičnej sv. omši. Po vysviacke si ešte rok dokončoval teologické štúdium.
Od r. 1891 do r. 1906 pôsobil v rozličných kapucínskych kláštoroch, kde pomáhal spovedať, vyučovať katechizmus a konal iné ponížené služby, ako bolo napr. žobranie o almužnu. Napokon v roku 1906 ho predstavení určili definitívne do Padovy, kde mal účinkovať predovšetkým ako spovedník.

Teda namiesto východnej misie,po ktorej tuzil, Padova. Páter Leopold prijal rozhodnutie predstavených s patričnou podriadenosťou. No pritom nezabudol na svoj ideál zmierenia. Ako spovedník chcel zmierovať s Kristom a Cirkvou tých bratov a sestry, ktorí boli od nich oddelení hriechom. Zároveň chcel všetky svoje námahy a utrpenia obetovať za zjednotenie kresťanov vo svojej otčine.
Spovedal v jednoduchej izbici pri kapucínskom kostole. Od skorého rána k nemu prichádzali kajúcnici všetkých spoločenských vrstiev: sedliaci a robotníci, študenti a majitelia tovární, dôstojníci a univerzitní profesori, biskupi, kňazi a rehoľníci. Niektoré dni ich bolo toľko, že neprišiel ani na obed ani na večeru. Pre spásu duší bol ochotný priniesť aj tú najväčšiu obetu.
Vo všeobecnosti bol veľmi láskavý voči kajúcnikom. Raz povedal istému spolubratovi: "Prečo by sme mali uponižovať duše, ktoré k nám prichádzajú zmieriť sa s Božou láskou? Či azda Ježiš uponížil Magdalénu, cudzoložnicu alebo mýtnika?"

Starostlivosť o večnú spásu ľudí ho zasahovala až do hĺbky duše. Raz sa mu prišiel zdôveriť istý vyšší námorný dôstojník, že pred mnohými rokmi nepripustil kňaza k zomierajúcemu priateľovi, hoci si to tento výslovne žiadal. Keď to páter Leopold počul, zdesený vyskočil a oči sa mu zaliali slzami. Potom prerývaným lamentujúcim hlasom začal hovoriť: "Čo si to urobil, syn môj? Čo si to len urobil? Vieš, čo znamená večný život? Prečo si vystavil svojho priateľa nebezpečenstvu večnej záhuby? Oh, oplakávam tvoj neľudský postoj. Oplakávaj aj ty svoj hrozný čin!"

Dôstojník sa pôvodne nechcel spovedať, ale ostal otrasený počínaním dobrého kňaza. Kajúcne sa vyspovedal a zmenil svoj život.

Keď istý neúprimný kajúcnik ospravedlňoval svoje hriechy a nedal sa presvedčiť o pomýlenosti svojich zásad, páter Leopold vstal, ukázal na dvere a prísno povedal: "Pánko môj, s Pánom Bohom sa nežartuje! Tam sú dvere, choďte a ostaňte vo svojom hriechu!" Vtedy sa dotyčný človek spamätal a podriadil sa kňazovým radám.
Páter Leopold Mandič neraz dokázal, že vidí do hĺbky svedomia svojich kajúcnikov, tak ako to vedel napr. aj sv. don Bosco,alebo sv. pater Pio i ini. Tiež viackrát predpovedal budúce udalosti, ako napr. budúce životné povolanie niektorých osôb, druhú svetovú vojnu a bombardovanie Padovy. Keď sa ho pýtali, či bude bombardovaná Padova a či bude zasiahnutý aj kapucínsky kláštor, odpovedal, že áno, ale že izbičke-spovednici sa nič nestane, lebo tam Boh preukázal veľa milosrdenstva úbohým hriešnikom. Predpoveď sa splnila pri bombardovaní 14. mája 1944. Páter vtedy už takmer dva roky nežil.

Po oslave zlatého kňazského jubilea v r. 1940 páter Leopold začal navidomoči chradnúť. V zime r. 1941 ho choroba pripútala na posteľ. Po prechodnom zlepšení sa mu znovu priťažilo v máji 1942. Vzali ho do nemocnice, kde sa mu po transfúziách krvi uľahčilo. Avšak lekári zistili, že má rakovinu hltana. Chorý už nemohol jesť a bolesti sa stále zväčšovali. Ale aj v chorobe spovedal. Tak 29. júla, t. j. deň pred smrťou, vyspovedal asi 50 kajúcnikov.

Dňa 30. júla 1942 o pol šiestej ráno vstal a šiel do kaplnky. Tam venoval hodinu rozjímaniu. Potom šiel do sakristie, aby sa pripravil na sv. omšu. Ale pri obliekaní omšového rúcha spadol bezvládne na zem. Spolubratia ho odniesli do jeho cely a uložili na posteľ. Páter Leopold sa prebral a predstavený mu udelil sviatosť pomazania chorých. Zomierajúci všetko pozorne sledoval. Po skončení obradov sa spolubratia ešte pomodlili tri Zdravasy a modlitbu Zdravas' Kráľovná. Otec Leopold sa modlil s nimi. Skončil slovami: "Ó, milostivá, ó, dobrotivá, ó, sladká Panna Mária".

Pohreb pátra Leopolda sa konal 1. augusta. Pre veľké množstvo ľudí sv. omša musela byť vo veľkom kostole v strede mesta. Aj ulice, ktorými prechádzal smútočný sprievod, lemovalo množstvo ľudí. Niektorí si kľakali na znak ucty, iní hádzali kvety na rakvu, keď prechádzala okolo.

Hrob obetavého zmieriteľa ľudí s Bohom a izbička, v ktorej spovedal, sa stali cieľom pútí a miestom mnohých omilostení. V máji 1962 sa so súhlasom pápeža Jána XXIII. začal beatifikačný proces. Keď otvorili jeho rakvu, našli jeho telo neporušené.

Kapucínskeho pátra Leopolda Bohdana Mandiča vyhlásil za blahoslaveného pápež Pavol VI. v máji r. 1976. A v októbri 1983 ho pápež Ján Pavol II. vyhlásil za svätého.

Podobná témata

Katolicismus

"Knazi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 64 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

okultny system (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 26. červenec 2008 @ 15:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Okultní systém, jak píše dál Dr. Rivera , nikdy nebyl křesťanskou církví. Proto i jakákoliv organizace, která je na okultismu založena, není křesťanskou, biblickou organizací. Starověké satanské obřady používaly při obětech dětí bohu Baálovi sůl a olej. A aniž o tom katoličtí rodiče mají v dnešní době ponětí, používají se tyto symboly opět k tomu, aby jejich nevinné děti byly znovu zasvěceny babylonským démonům. Během obřadu křtu se dítě zatím nesmí setkat s římskokatolickým »Ježíšem«, to je oplatkem, do něhož kněz během mše magicky - transsubstanciací - promění Ježíše Krista.

Pak tohoto oplatkového boha (římskokatolického Ježíše) umístí na oltář církve. Kněží prohlašují, že musí dítě zaříkávat, aby je uchránili před mocí démonů. Kněz provede olejem na hlavě dítěte okultní znak Tamuze - znamení kříže. Pak vloží do úst dítěte sůl a pokřtí je pocákáním vodou. Tím se dítě stává členem velikého babylonského náboženství Vatikánu. V tomto okamžiku je dítě domněle očištěno od původních hříchů a stává se dítětem boha a dědicem nebes. Dítě je takto údajně znovuzrozeno.
Ale Bible ve skutečnosti křest malých dětí vůbec nezná. To není křesťanská záležitost, křtít novorozence. Odkud tedy tato tradice pochází? Právě z původního babylonského náboženství jako rituál k očištění dětských obětí těsně před jejich obětováním. Na duších těchto »očištěných« dětí je pak nesmazatelné ďáblovo znamení. Je to znamení čarodějnic.

Pokracovanie :

Jezuitské náboženství - obludný systém okultismu



Re: okultny system (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 26. červenec 2008 @ 17:30:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nový zákon nepozná kňazov, pretože starozákonné obete prestali. Podľa písma obete prestali a preto nemôžu byť ani kňazi. Chrámová opona sa roztrhla, jeruzalemský chrám je zbúraný. Nie je potrebné obetovať, pretože Kristus priniesol dokonalú a poslednú obeť.

ivanp


]


Re: Re: okultny system (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 26. červenec 2008 @ 18:31:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.

w.


]


Re: okultny system (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. červenec 2008 @ 21:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme, Gojíme!
Znamení kříže je okultní znak? Chlapče, jsi na tom hůř, než jsem si dovedl představit. Kéž ti Bůh pomůže.

2. Korintským 4,10
Stále nosíme na sobě znamení Ježíšovy smrti, aby i život Ježíšův byl na nás zjeven.

Matouš 24,30
Tehdy se ukáže znamení Syna člověka na nebi; a tu budou lomit rukama všechny čeledi země a uzří Syna člověka přicházet na oblacích nebeských s velkou mocí a slávou.


]


Re: Re: okultny system (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 26. červenec 2008 @ 23:59:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, a co maju tie verse spolocne so babylonskym okultizmom ktori praktizuje sekta ktorej sluzis ? 


]


Re: Re: Re: okultny system (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. červenec 2008 @ 09:24:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S někým si mě pleteš. :))


]


Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. červenec 2008 @ 21:37:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je možné, že čtete Bibli, docela dobře ji znáte a nevidíte si ani na špičky svých nosů?

A to někteří o sobě prohlašujete (a to docela sebejistě) že máte Ducha!

Židům 5,10
když ho Bůh prohlásil veleknězem podle řádu Melchisedechova.

Velekněz je nejvyšším knězem. Cožpak může být velekněz bez kněží? Jaký to dává smysl? Nejsou - li jiní kněží, nemohl by být ani  kněz nejvyšší.
Pořád nic? Cožpak zdravý rozum se nechytá?


1. Timoteovi 3,1
Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu.

1. Timoteovi 3,2
Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,

Filipenským 1,1
Pavel a Timoteus, služebníci Krista Ježíše, všem bratřím v Kristu Ježíši, kteří jsou ve Filipech, i biskupům a jáhnům:

Titovi 1,7
Neboť biskup má být bezúhonný jako správce Božího domu. Nemá být nadutý, zlostný, pijan, rváč, ziskuchtivý.



Z evangelia i z tradice církve víme, že v církvi byla hierarchie. Byli v ní prostí věřící, jáhni, presbyteři (kněží), biskupové. I biskup je jen knězem církve.
Jak můžete bez uzardění tvrdit, že v církvi nic takového nebylo?



Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 26. červenec 2008 @ 21:50:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože celá Církev coby Tělo Kristovo a dům živého Boha je královským kněžstvem neboli královstvím kněží, kde jsou všichni bratři, ratolesti a údy jednoho Těla Kristova. ŽÁDNÁ HIERARCHIE! Jediná hierarchie je Kristus Hlava a my údy Těla. Ale Kristus je Hlava i Tělo, protože Tělo je Kristovo, kde je Kristus všechno ve všem anebo všemi a ve všech. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. červenec 2008 @ 21:55:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willyho představa je sice hezká, ale není pravdivá. Víme že byli jáhnové, víme, že byli i biskupové. Každý zastával určitou funkci jednotlivých údů Kristova těla - církve. Jáhen nelámal chléb, ale sloužil při stolu, Biskup řídil církev v určité oblasti a lámal chléb. Byl následníkem apoštolů.


]


Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 26. červenec 2008 @ 22:11:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy zde neprezentuje své představy, ale Boží pravdy. Jistěže najdeme v Bibli dary Církvi jako jsou apoštolové, proroci, evangelisté, pastýři a učitelé; dále jsou zde starší-dohlížitelé-biskupové a diakoni-jáhnové, ale ti nejsou "nadřízeni" ostatním svatým. Matouš 20:25-28 - Ježíš si je (učedníky) zavolal a řekl: „Víte, že vládci národů (také v Mk 10,42) panují nad nimi a velcí nad nimi vykonávají svou svrchovanou moc. 26Mezi vámi tomu tak nebude; ale kdo by se chtěl mezi vámi stát velkým, bude vaším služebníkem; 27a kdo by chtěl být mezi vámi první, bude vaším otrokem. 28Stejně jako Syn člověka nepřišel, aby si nechal posloužit, ale aby posloužil, to jest dal svůj život jako výkupné za/na místě mnohých/mnohé. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. červenec 2008 @ 22:17:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z toho plyne jenom fakt, že každý kněz i biskup má být služebníkem všech. Má - li toto splnit, o důvod víc, aby se neženil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 27. červenec 2008 @ 18:06:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Myslim, zes presne nevystihl podstatu Willyho namitky (a citovane pasaze z Pisma). Jezis v Mt 20:25-27 a v L 22:25-27 prave dava cirkevni sluzbu DO KONTRASTU se svetskou moci. Jahen ci biskup, ci kdokoli, kdo slouzi v cirkvi, NEMA mit zadnou politickou ci jinou donucovani moc nad svymi oveckami: proto Jezis zahajuje tuhle promluvu poukazem na pohanske krale a proti nim krestanskou sluzbu vymezuje. Proto mi prijde vice v souladu s timto versem prave nase evangelicke, potazmo metodisticke pojeti - kdy sbor si vlastne sveho kazatele NAJIMA a kazatelovou ulohou je plnit ukoly, ktere z jeho sluzby plynou - nez je treba katolicka situace, kde klerus je zorganizovan jako absolutni monarchie a prakticky rozhodnuje o vsem v cirkvi sam, bez ucasti laictva. To uz prave spis nez sluzba zacina byt politicka moc, ktera se neostycha pouzit vsechny donucovacimi prostredky, jez se ji v danem spolecenskem kontextu nabizeji (treba exkomunikace, interdikt, klatba, anathema etc.)

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Neděle, 27. červenec 2008 @ 18:22:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi dobre, Aviaf.  Vďaka Bohu. katusa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. červenec 2008 @ 19:07:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by někdo jiného k něčemu nutil, místo aby sloužil. tak máš pravdu. Anathema se používá vyjímečně, pro toho, kdo veřejně hlásá bludné učení - církev se musí vymezit, že dotyčný za ni nemluví.

Galatským 1,9
Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!

Člověk se vylučuje z církve sám automaticky třeba členstvím v teroristické organizaci, protože takové jednání je neslučitelné s životem křesťana.

Ale jinak se probuďte, dnešní církev není církví středověku, aby třímala světskou moc. Natolik se už poučila.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 27. červenec 2008 @ 20:05:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Pokud by někdo jiného k něčemu nutil, místo aby sloužil. tak máš pravdu.

No, tak do toho se pocita napriklad i to, jestli nekoho pustis ke stolu Pane nebo nikoliv, jestli nekomu das rozhreseni nebo ne, atd.

Člověk se vylučuje z církve sám automaticky třeba členstvím v teroristické organizaci, protože takové jednání je neslučitelné s životem křesťana.

Ano jiste. Clovek, kterej se na zaklade toho terorismu dostane do vezeni, si za to taky vlastne muze sam. Nemel bejt teroristou. Ale to nic nemeni na faktu, ze na nem byla uplatnena donucovaci moc. Hlavnim predmetem sporu tu ovsem je, KDO a JAK ma vubec nejakou moc v cirkvi uplatnovat. Jezis pravil, ze ne ti, kdo slouzi, ti nad nikym takhle vladnout nemaji. Na jinem miste Bible (Mt 18:15-17) se pise, jak s takovymi pripady zachazet, ale stoji tam "oznam to cirkvi", nikoli "oznam to kleru" nebo "biskupovi".

Ale jinak se probuďte, dnešní církev není církví středověku, aby třímala světskou moc. Natolik se už poučila.

No, myslim, ze ji spis ostatni politicke sily vykazaly do patricnych mezi a ktaolicke cirkvi trvalo bratru sto let (1871 - 1963), nez se s tim aspon trosku srovnala. I tak ale nevim o zadne jine cirkvi, krome katolicke, ktera by mela napriklad vlastni diplomaticky sbor (coz je jiste odznak nezavisle politicke moci) nebo vlastni system prava. A papez je z titulu funkce zaroven hlavou statu Vatikan (napriklad). A uz vubec to nic nemeni na tom, ze uvnitr katolicke cirkve papez zkratka vladne jako absolutni monarcha. S tim se tezko da hnout. Kdyz Jezis tedy hovori o tom, jak to ma vypadat v cirkvi (v Mt 20 a v L 22, viz vyse), tak se to samozrejme nevztahuje jen na nejakou moc nad uzemim, ale proste na moc nad lidmi. Tu papez ma. A podle evangelia ji, myslim, nema mit.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Sobota, 26. červenec 2008 @ 22:29:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, tak si to představ jako takovou hierarchii z dola... Obrácenou pyramidu. Kristus se stal nejmenším ze všech. Papež by se měl nejvíce přiblížit Kristu a být hned po něm nejmenší... A tak postupně až k řadovým věřícím, kterým je vlastně slouženo... Taková je idea hierarchie. Mnohdy to tak skutečně funguje, ale mnohdy také ne, to proto, že všichni máme sklon k hříchu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 26. červenec 2008 @ 23:04:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se papeže a řkc týče, už Jan Hus říkal, že co má dvě hlavy, je obluda. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Sobota, 26. červenec 2008 @ 23:29:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli Jan Hus nemyslel to, že v té době měla skutečně nehodná ŘKC dva papeže :-) Určitě tím nenarážel na to, že by se vylučuval Kristus jako Hlava Církve a Papež jako "První mezi rovnými" biskupy. To jsou fakta.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 27. červenec 2008 @ 09:28:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Může být, aresi,

já jsem to také schválně nijak nespecifikoval, protože nevím, jak to bratr Jan myslel.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: opensource v Neděle, 27. červenec 2008 @ 00:55:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to žena musí být obluda, neboť její hlavou je jak muž, tak Kristus :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: opensource v Neděle, 27. červenec 2008 @ 01:04:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře jsi to řekl, člověče...


]


Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 27. červenec 2008 @ 00:24:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cirkev je živý organizmus a nie monarchia. To znamená, že Kristus je najvyšším kńazom cirkvi a ním ostáva na veky.

Nikomu neodovzdáva kňažský úrad, lebo Kristus ostáva na veky. Preto v cirkvi nemáme kňazov, ktorí by boli oddelení od ostatných ľudí (ako to bolo v starom zákone), ale všetci veriaci sú kňazi.:

Zj 1, 5,6... ktorý nás ... urobil kráľovstvom, kňazmi svojmu Bohu a Otcovi, Jemu sláva a vláda naveky vekov! Amen.

Zj 20,6 Blahoslavený a svätý, kto má podiel na prvom vzkriesení! Nad tými druhá smrť nemá moc, ale budú kňazmi Boha a Krista a budú kraľovať s Ním tisíc rokov!

Kňažská hodnosť nemôže prejsť na pápeža, a biskupov lebo neprechádza na iného.


Žid 7,24 On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného.

ivanp



]


Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: opensource v Neděle, 27. červenec 2008 @ 01:03:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev je organismus, ale aby tento organismus fungoval, musí být organizován, tj. musí v něm být "organizace"(= organizování). Církev je tělo a stejně jako v těle musí být "organizace" např. DNA, nervové soustavy, podobně je to i v organismu Církve. I v těle je jedno podřízeno druhému, aby to fungovalo, je v něm řád. Podobně i v Církvi.

Kněžství biskupů není, že na ně přechází kněžství Kristovo, ale že mají na kněžství Kristově účast, podobně jako každý pokřtěný věřící dle Petrova listu. Biskupům navíc byla předána od jejich předchůdců "pravomoc k pasení", která byla vpočátku předána Kristem apoštolům a apoštoly jejich nástupcům atd.


]


okultný systém (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 27. červenec 2008 @ 11:00:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
opensource: ale aby tento organismus fungoval, musí být organizován


 ... Musi byt organizovany Jezisom Kristom, ale nie namestkom krista, strucne povedane antikristom ...

pozri:


Náměstek Kristův – stručně řečeno antikrist



]


Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 27. červenec 2008 @ 11:42:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
veľmi správne ,,Církev je organismus, ale aby tento organismus fungoval, musí být organizován,,...biblia hovorí že cirkev ako telo Kristovo riadi hlava cikrvi a tou podľa Písma je Kristus a v žiadnom prípade nie pápež alebo biskup. Jedinou hlavou ktorá riadi cirkev je Kristus
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. červenec 2008 @ 12:29:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi správně. A Kristus řídí papeže a biskupy a tito, podobně jako neurony v těle, jako v každém dobře fungujícím organismu, to předávají dále.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 27. červenec 2008 @ 13:19:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: A Kristus řídí papeže


Ano to je pravda ale na zaklade vrazd, prekrucania pisma, nepravosti a obmedzovania osobnej slobody sa urcite nejedna o biblickeho Krista ale eucharistickeho krista, ktori je vyvolavany vasimi starobabylonskymi ritualmi a spiritizmom ...

Pozri:



Dave Hunt - Žena jedoucí na šelmě (A4-PDF-1,91 MB)





Bohatství černého a bílého papeže


Aký raj bol na zemi, keby vládla katolícka cirkev




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 27. červenec 2008 @ 13:33:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Velmi správně. A Kristus řídí papeže a biskupy,,  - omyl, podľa písma Kristus riadi cirkev (celú cirkev) nie biskupov, každého člena cirkvi. On je hlava CIRKVI nie hlava biskupov. Nie sme závislí na biskupoch, ale na Kristovi
ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Neděle, 27. červenec 2008 @ 18:25:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen! Súhlasím Ivan. katusa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. červenec 2008 @ 19:15:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus má vztah s každým členem církve, který o to stojí. Ale církev, jako organismus byla vždy řízena lidmi, kteří pro to měli pověření. Apoštolové od Krista, biskupové od apoštolů. To nijak neokecáš. On je hlavou církve, ale i hlavou biskupů.

Nebuď farizejský. Každá církev, či denominace má takové lidi, ať už jim říká kněz, biskup či pastor. Každé společenství lidí potřebuje mít vnitřní organizaci, jinak by panovala anarchie. Nebo se sejdete a jeden druhého překřikujete ve snaze hlásat slovo Boží?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 27. červenec 2008 @ 20:03:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš: Každé společenství lidí potřebuje mít vnitřní organizaci, jinak by panovala anarchie. To je pravda o každém jiném společenství než o společenství církve, která je Božím organizmem - Tělem Kristovým, kde Hlavou je Kristus, který o všem rozhoduje a všechno řídí. Ano, používá k tomu "Své" lidi, ale pravomoc-autoritu, kterou jim dává k budování (ne k ničení - 2K 13:10) je Jeho, nikoliv jejich, neboť tím, že jim ji dává, neznamená, že by se jí vzdal a oni si pak mohli dělat, co by chtěli.

Tak jako v lidském těle je pro přenášení příkazů potřeba nervy, tak je v Těle Kristově oitřeba, aby každý úd byl spojen/měl přímé spojení s Hlavou. Toto spojení je zajištěno Duchem Svatým v duchu každého svatého, který "ví" skrze Ducha, co má dělat, podle míry Boží milosti, jíž je obdarován. Ta obdarování jsou samozřejmě různá a je na každém údu, aby to své znal a naučil se v něm "chodit" a používat je. Ale znovu - tajemství fungování Těla Kristova je ve spojení s hlavou a poslušnosti Hlavě, ať už přímo nebo skrze delegovanou autoritu - např. starší.

Na závěr jedna rada (nejsem jejím autorem). Předtím než se věřící rozhodne takové delegované autoritě podřídit, by měl pečlivě zkoumat, zdali onen bratr je skutečně podřízen Kristu jako Hlavě. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 27. červenec 2008 @ 20:19:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Každé společenství lidí potřebuje mít vnitřní organizaci,,....  to je pravda, ale odbočil si od témy.
..Niektorých totiž ustanovil Boh v cirkvi: jedných za apoštolov, druhých za prorokov, tretích za učiteľov,...1.Kor.12

nikde sa nepíše o tom, žeby Boh ustanovil kňazov. apoštolovia, proroci, učitelia nie sú kňazi, pretože :,,On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného.,,Žid.7,24
Kristus je naveky kňaz na spôsob Melchisedeka..Z Krista neprešiel kňazský úrad na apoštolov, pretože ,,neprechádza na iného,,

Kristus sa obetoval iba raz a navždy a to je posledná obeť, ďalšie už nebudú
,,Lebo urobil to raz navždy, keď samého seba obetoval,,.Žid.7,27

učenie RKC o kňazoch a obeti (omši) je scestné, zavádzajúce a nebiblické...

ivanp




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Neděle, 27. červenec 2008 @ 22:44:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
amen!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 10:34:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu jsem odbočil od tématu? Tak se na to podívejme:

učenie RKC o kňazoch a obeti (omši) je scestné, zavádzajúce a nebiblické....

No to je zase argument - NEBIBLICKÉ! Znovu absence zdravého rozumu.

Efezským 4,11
A toto jsou jeho dary: jedny povolal za apoštoly, jiné za proroky, jiné za zvěstovatele evangelia, jiné za pastýře a učitele,

A co jiného je kněz, než pastýřem a učitelem, který zvěstuje evangelium?


1. Petrova 5,4
Když se pak ukáže nejvyšší pastýř, dostane se vám nevadnoucího vavřínu slávy.

Aby mohl být NEJVYŠŠÍ PASTÝŘ, musí existovat i jiní pastýři, z nichž on je nejvyšší. To jsou zákony logiky. Nejsou tedy jenom ovce, ale jsou i pastýři. Může být ještě něco víc biblického?

1. Petrova 5,2
Starejte se jako pastýři o Boží stádce u vás, ne z donucení, ale dobrovolně, jak to Bůh žádá, ne z nízké zištnosti, ale s horlivou ochotou,

Jan 21,15
Když pojedli, zeptal se Ježíš Šimona Petra: Šimone, synu Janův, miluješ mne víc než ti zde?" Odpověděl mu: "Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád." Řekl mu: "Pas mé beránky!"

Jan 21,16
Zeptal se ho podruhé: "Šimone, synu Janův, miluješ mne?" Odpověděl: "Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád." Řekl mu: "Buď pastýřem mých ovcí!"

Jan 21,17
Zeptal se potřetí: "Šimone, synu Janův, máš mne rád?" Petr se zarmoutil nad tím, že se ho potřetí zeptal, má-li ho rád. Odpověděl mu: "Pane, ty víš všecko, ty víš také, že tě mám rád." Ježíš mu řekl: "Pas mé ovce!


Mohl bych takto pokračovat a dokazovat z Bible, že biskupy, kněze i jáhny pověřil Kristus skrze apoštoly. Ale proč? Je to, jako házet hrách na stěnu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 10:42:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten ostrý tón neber osobně, to je jen reakce na ty názory.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 12:52:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Milý oko.

  Kněz je něco jiného, než pastýř nebo učitel.

  Základní funkce kněze je plnit úlohu prostředníka mezi bohem daného náboženství a lidmi. Kněz přináší zjevení od boha, přináší bohu oběti, komunikuje s bohem. Tak funguje i kněz římsko-katolické církve a to je i jeho hlavní úloha, nijak se neliší od kněží jiných náboženství. Že kněz občas také vyučuje nebo se stará o "pastorační problémy oveček" není jeho centrální úloha.

  Funkce pastýře a učitele, stejně jako funkce proroků, apoštolů, evangelistů, pomocníků, vedoucích a dalších služebností, které náš Bůh dává do jeho církví je radikálně jiná. Oběti už nejsou třeba - byly ukončeny jedinou obětí před mnoha lety. Stejně tak prostředníka už není třeba - je jeden prostředník, který je dokonce bez hříchu a stačí pro všechny lidi.

  V božích církvích je to tak, že "...On tedy dal některé jako apoštoly, jiné jako proroky, jiné jako evangelisty, jiné jako pastýře a učitele, ...".


To učení ŘKC by bylo "biblické", kdyby tam bylo napsáno:

"... dal některé za apoštoly, ty samé za proroky a ty stejné za evangelisty, ty samé pak za pastýře a stejné za učitele a to všechno jsou kněží. Apoštolové, proroci a evangelisti pak všichni vymřeli a zůstali jen kněží .."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 13:01:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
o jakém obětování je řeč? Je myšlen např. i půst?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 13:20:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Přinášené oběti a funkce kněží jako prostředníků se mírně liší pro různá náboženství, ale rozdíly nejsou principielní. Pro římsko-katolické uvedu spíše citát:

"Kněz má také jednat jménem církve, když přednáší Bohu modlitbu církve, a hlavně, když přináší eucharistickou oběť. To však neznamená, že by kněz byl "delegován" společenstvím. Je povolán Kristem, aby měl účast na jeho moci, a stejně jako v Kristu, i v něm se setkávají dva směry. Jeden bychom si mohli představit jako shora dolů, od Boha k člověku, druhý je vzestupný, od člověka k Bohu. "


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 20:28:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Základní funkce kněze je plnit úlohu prostředníka mezi bohem daného náboženství a lidmi. Kněz přináší zjevení od boha, přináší bohu oběti, komunikuje s bohem. Tak funguje i kněz římsko-katolické církve


Naprosto nemáš pravdu. Katolický kněz nepřináší Bohu oběti. Pouze Kristovu oběť (pořád jedinou a tu samou) ZPŘÍTOMŇUJE. Naprosto a zcela v duchu evangelia - To čiňte na mou památku.

Chceme - li mít účast na Kristově vzkříšení, je třeba mít účast i na jeho oběti. Z Bohem komunikuji sám, k tomu nepotřebuji kněze. Co je mi známo, tak kněz zastává úlohu prostředníka s Bohem jen při svaté zpovědi. A to je znovu z evangelia i tradice prvotní církve.

Matouš 18,18
Amen, pravím vám, cokoli odmítnete na zemi, bude odmítnuto v nebi, a cokoli přijmete na zemi, bude přijato v nebi.

Kristus tímto apoštoly pověřil a ti potom i své nástupce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 21:11:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně jak píše oko, naprosto se mýlíš! Doporučuju se nejdříve seznámit s katolickým učením; tj. přečíst si co o kněžství učí Katechismus katolické církve. Jedná se o paragrafy 1534 - 1599. A když už budeš u toho, mohl by sis nastudovat celý katechismus, včetně dokumentů na které odkazuje, protože všechno souvisí se vším. Jedná se o paragr. 1 - 2865.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 21:30:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Víš, Aresi, jedno vím jistě - katoličtí čtenáři, kteří to tu čtou, sami rozsoudí, co je kdo v ŘKC učil a co ne. Uvedl jsem citát, který pocházel přímo od kněze. Teď uvedu citát rovnou od papeže. Třeba bude mít větší autoritu:

  "Kněz byl ještě v našem století, ne v dogmatu, ale v kázáních líčen jako prostředník mezi Bohem a lidmi a vyvýšen přímo do nezemské výše... svýma rukama prý přináší Bohu oběť smíření... byl veleben jako člověk, kterému je propůjčena moc přímo přinutit při slovech obětování Boha k sestoupení na oltář. Tento obraz se neodvolatelně zhroutil"


  Mě tak byl kněz líčen. Ano, v minulém století. Víš, já jsem četl katechismus, nemusíš se bát. Vím co by se "asi tak mělo učit", vím, že to co "by se mělo učit" se mění v dějinách. Vím, že "učení Církve" je něco docela jiného, než "to, co se v Církvi učí".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 22:08:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, Cizinče,

hlavně že víš... Co by ti spíš mělo dojít je, že to co považuješ za fakt, je tvůj subjektivní pohled...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 22:11:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katechismus si četl a o tom, co je zpřítomnění Kristovi jediné oběti na kříži a účast na jediném Kristové kněžství nevíš zhola nic... Asi jsi četl špatně...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 22:25:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě jedna věc: Ty citáty, co uvádíš se s katechismem nevylučují... To že někdo žasne nad velikou slávou a privilegiem toho, že někdo má účast na jediném Kristově kněžství je naprosto pochopitelné. Ale vyžaduje to znalost toho, na čem se tato sláva zakládá... Je tedy také naprosto pochopitelné, že ty, pokud jsi slýchával pouze tyto ódy na katolické kněžství a skutečně kvalitní katolické výuky se ti nedostalo, jsi se proti tomu vzbouřil. Také jsem byl dříve takový: Vyhledával jsem senzace, typu mariánská zjevení apd., a skutečná podstata víry mě unikala. Zůstával jsem pouze na povrchu a nešel jsem do hloubky. Víra musí růst, ale růst může pouze do hloubky. Na povrchu začíná každý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 29. červenec 2008 @ 11:22:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Aresi, občas jsou doby, kdy dokážeš argumentovat a diskutovat a občas se nezmůžeš na nic jiného, než snižování domělého "protivníka".

  Jsem na tyhle reakce zvyklý, diskutuji s různými lidmi už dlouho. Nijak zvlášť mne tyhle útoky neovlivní. Jsem zvyklý nechat se ovlivňovat informacemi a podklady a ne osobními útoky na moje znalosti a moje zkušenosti. Kdybys mi nějaké nové informace přinesl (třeba statistiku o tom, kolik katolíků si myslí, že kněz přináší oběti a je prostředníkem mezi Bohem a lidmi a kolik si myslí že jediným prostředníkem a jedinou obětí je Ježíš Kristus, nebo cokoliv relevantního k tomuto tématu), byl by to pro mne přínos. Jinak tyto celkem nezajímavé příspěvky nebudu nijak extra komentovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 29. červenec 2008 @ 11:40:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, jestli za mými slovy vidíš útok je mi líto. Jsou to slova psaná v rozhořčení, to je pravda, ale jsou to slova psaná v reakci na tvá tvrzení, která jsou nepravdivá. Dokázal jsem, že jsou nepravdivá podle katechismu. Statistiky jsou nesmysl, jestli nějaký katolík věří jinak než podle katechismu, věří špatně a tečka. My se tady bavíme o tom co je učení katolické církve... Ty kritizuješ něco o čem si myslíš, že je učením katolické církve, ale ono to skutečně učením katolické církve není... Nediv se pak mému rozhořčení... Spíše mi nějak dokaž, že pravé učení církve znáš, když se chceš stavět do role znalce katolické církve. Nediv se mému rozhořčení, když vidím jak někdo komolí pravé katolické učení a na základě toho se cítí povolán kritizovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 29. červenec 2008 @ 12:59:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nediv se mému rozhořčení, když vidím jak někdo komolí pravé katolické učení a na základě toho se cítí povolán kritizovat.

Toto mi připadá tady na Granu nejrozšířenějším jevem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 29. červenec 2008 @ 16:35:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Víš, stále nevím, proč si myslíš, že zrovna tvůj výklad pravého katolického učení je ten pravý. Mohl bys podat nějaký důkaz, nebo alespoň indicii, proč si to myslíš? Jinak jsem reagoval na tvoje poznámky typu: nevíš zhola nic, četl jsi špatně, skutečně kvalitní katolické výuky se ti nedostalo, atd. Tenhle příspěvek bude delší a dává informace k tomu, co jsem uvedl. Dal jsem si práci přinést ti informace a argumentovat.


  To je tak. Lidi mají v komunikaci určitá ustálená pravidla, zvykli si na to, že slova mají určitý daný obsah. "Kněz" je běžný pojem lidské komunikace a slouží pro označení náboženské postavy, jejímž primármím úkolem je spojit lidi a boha daného náboženství, zastupovat boha před lidmi a lidi před bohem. Druhým úkolem kněze je přinášení obětí za lidi (jménem lidí), oběti bohu daného náboženství. Tak fungují všichni kněží všech náboženství a to je význam slova "kněz".


  Když člověk třeba prorokuje a slouží slovem poznání a má tuto službu v církvi, říká se mu prorok. Když vede lidi, říká se mu vedoucí. Když je vyslán k zakládání církve, říká se mu apoštol. Když je celé okolí nějakého člověka naplněné Boží mocí ke spasení každého, kdo věří, říká se takovému člověku evangelista. Když člověk furt leží v knížkách, studuje jednu školu za druhou a padají z něj moudrosti, říká se mu učitel. Když někdo pořád rozdává majetek, říká se mu dárce. Když má někdo na srdci problémy lidí a pomáhá je řešit, říká se mu pastýř. Když drží někdo v ruce volant náklaďáku a má na to papíry, říká se mu řidič. A když někdo přináší oběti a zastupuje boha na zemi, říká se mu kněz.
 

 Zkus třeba trochu číst, i když je to dlouhé. Pro jistotu, abys to nepřehlédl, označím co jsem myslel.


Církev, říká, že silou svátosti kněžství kněz jedná „in persona Christi capitis“ — v osobě Krista — Hlavy:  Je to týž kněz Ježíš Kristus, kterého služebník skutečně zastupuje. Služebník pak je v síle kněžského svěcení, které přijal, připodobněn veleknězi, má moc působit silou samého Krista, kterého zastupuje.
 
Služebné kněžství nemá jen úkol zastupovat Krista — hlavu církve před shromážděním věřících; kněz také jedná jménem celé církve, když přednáší Bohu modlitbu církve a především když přináší eucharistickou oběť.
 
Přinášejí se někdy v průvodu, chléb a víno, které kněz bude jménem Krista obětovat v eucharistické oběti, v níž se stanou jeho tělem a jeho krví.
 
Svůj posvátný úřad však vykonávají zejména v eucharistické bohoslužbě neboli shromáždění, kde zastupují Krista, hlásají jeho tajemství a spojují prosby věřících s obětí jejich hlavy.
 
při svěcení ... se knězi předává patena a kalich, „oběť věřících“, neboť je povolán, aby ji přinášel Bohu;
 
Nehodnost posvěceného služebníka nebrání Kristu, aby skrze něho působil, protože jeho prostřednictvím jedná a působí spásu sám Kristus.
 
Pane, naplň Duchem svatým toho, kterého jsi povýšil ke kněžské důstojnosti, aby byl hoden ... přinášet ti dary a duchovní oběti,
 
Kdo je to tedy kněz? Je „obhájcem pravdy, ...jeho službou stoupají obětní dary na nebeský oltář ... je zbožštěn a zbožšťuje.
 
Při svěcení kněží se církev modlí“ „Svatý Otče, všemohoucí věčný Bože … Už v době starozákonní jsi ustanovil posvátné služby, když sis vyvolil Mojžíše a Áróna, aby vedli a posvěcovali tvůj lid, a podřizovals jim pomocníky, aby spolupracovali na tvém díle. Když Izrael putoval pouští, dal jsi Mojžíšova ducha sedmdesáti starším, aby s jejich pomocí snáze vedl tvůj vyvolený lid. A na Árónově důstojnosti jsi dal účast i jeho synům: podle Zákona konali před tebou kněžskou službu a přinášeli ti oběti ve stánku …“
 
A v konsekrační modlitbě při jáhenském svěcení církev vyznává: „Bože všemohoucí … ty nepřestáváš budovat svou církev, aby vyrůstala v tvůj příbytek … ty si v ní povoláváš k šíření tvého království své služebníky, které církev pověřuje trojím stupněm posvátné služby … podobně jako jsi ve Starém zákoně vyvolil syny Leviovy, aby konali službu při tvém svatostánku.“



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 29. červenec 2008 @ 17:48:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Cizinče je to vlice dlouhé, já se pokusím argumentovat stručněji... Jako první bych se chtěl vyjádřit k celku. Co znamenají tvoje katechismové citáty? To že si postupoval přesně opačně než je nejdůležitější podmínka podmínka četby katechismu, která zní: Číst ho od začátku do konce, včetně dokumentů na něž odkazuje... Ty jsi si vybral co se ti hodí a ostatní zamlčel. Řekl jsi B a opoměl na A. Tento přístup smysl překroutí! Uvedu ti příklad: "Říkáte přece, že vyháním démony ve jménu Belzebula. Já jsem to. Já Hospodin tvořím zlo." Všechny tyto výroky jsou výroky Boží, ale Písmu neodpovídají, nelze je jen tak bez komentáře vytrhnout, že?

Teď konkrétně k tomu co jsi napsal:

Jde ti zřejmě o oběť. Vy říkáte, že žádná oběť po Ježíšovi smrti již není třeba. Tvrdíte, že katoličtí kněží přinášejí nové a nové oběti, ale tak to není. My souhlasíme s tím, že Ježíšova oběť byla dokonalá a dostatečná a žádná nová oběť již není třeba. Co je to tedy ta oběť, kterou církev slaví v Eucharistii? Katechismus říká toto: V Eucharistii se zpřítomňuje svátostně jeho tělo a krev pod způsobami chleba a vína, jakož i jeho oběť přinesená na kříži jednou provždy.(srov. paragraf 1353)

Pak k tomu zastupuje: Katechismus praví: Všechny předobrazy kněžství Staré smlouvy nacházejí své naplnění v Ježíši Kristu, jediném „prostředníku mezi Bohem a lidmi“(1544) Kristova výkupná oběť je jedinečná, přinesená jednou provždy. Je však zpřítomňována v eucharistické oběti církve. Totéž platí pro Kristovo jediné kněžství: je zpřítomňováno služebným kněžstvím, aniž je tím umenšována jedinečnost Kristova kněžství. „Vždyť jen Kristus je pravý kněz, zatímco ostatní jsou jeho služebníky.(1545)Kristus, velekněz a jediný prostředník, učinil z církve „královský národ a kněze Boha, svého Otce“ (Zj 1,6). Celé společenství jako takové je kněžské. Věřící vykonávají své křestní kněžství účastí na poslání Krista, kněze, proroka a krále, každý podle svého vlastního povolání. Právě svátostmi křtu a biřmování jsou věřící posvěceni, aby tvořili „… svaté kněžstvo“(1546)
Služebné neboli hierarchické kněžství biskupů a kněží a všeobecné kněžství všech věřících, i když „jedno i druhé — každé svým vlastním způsobem — má účast na jediném kněžství Kristově“, přesto se podstatně liší, ačkoliv „jsou ve vzájemném vztahu“. V jakém smyslu? Zatímco se všeobecné kněžství věřících uskutečňuje v rozvoji křestní milosti, v životě víry, v naději a lásce, v životě podle Ducha, služebné kněžství slouží všobecnému kněžství, je zaměřeno na rozvoj křestní milosti všech křesťanů. Je to jeden z prostředků, jimiž Kristus pokračuje v budování a vedení církve. Právě proto se předává zvláštní svátostí, svátostí kněžství.

To je to A, které jsi neřekl, jeho uvedením a pochopením se mnoho podstatného mění. Nemyslíš? Promiň že se ti nemůžu věnovat podrobněji, ale na takovéto dlouhé diskuze skutečně nemám čas... Snad ti někdo odpoví lépe.















































































































]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 29. červenec 2008 @ 18:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nene, ty už zase vidíš rudě ani sis to pořádně nepřečetl. Jde o kněze, o význam slov, o zmatek, který katolíci uvádějí do daného tématu.

  Prorok je prorok, kněz je kněz, biskup je biskup, apoštol je apoštol, učitel je učitel, pastýř je pastýř a papež je papež.  Kněz není apoštol, biskup není evangelista, papež není prorok, atd. Slova mají určitý význam. Reagoval jsem na příspěvek oka, který do diskuze vnáší tenhle katolický prvek - zmatek v pojmech a jejich obsahu, který celou diskuzi převede od podstaty věci na nesmyslnou rovinu.

  Jinak s těmi opakovanými obětmi je to taky zajímavá diskuze, které jsi asi plný, ale proč jí sem tahat? Mění nějak podstatu věci to, jestli to jsou nebo nejsou opakované oběti? Podle mne ne.
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 29. červenec 2008 @ 20:50:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Joó takhle, už to chápu, tobě jde o jazykovou stránku věci... To jsem vážně netušil... No to sem rád, že se alespoň diskuse nebude protahovat do nekonečna... V tom ti totiž nepomohu, v tom kovanej nejsem... Rád bych se teda s tebou společně zamyslel nad významem kněžství v různých náboženstvích, ale už na to doopravdy nemám čas. V minulém týdnu to bylo něco jiného, byl jsem marod, ale teď už zas chodím do práce a času není nazbyt. Sem rád že se to vyjasnilo alespoň takhle, opravdu jsem myslel, že překrucuješ katolické náboženství...

S pozdravem ares.


]


Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 29. červenec 2008 @ 20:55:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Prorok je prorok, kněz je kněz, biskup je biskup, apoštol je apoštol, učitel je učitel, pastýř je pastýř a papež je papež.  Kněz není apoštol, biskup není evangelista, papež není prorok, atd. Slova mají určitý význam".


Takže já, kdybych rubal uhlí, budu horníkem, A podle této logiky tedy nemohu řídit auto, protože když jsem horník, nemohu být řidič.
To se ti podařilo...:-))

Takže apoštol Petr nemůže být pastýř, protože je apoštol. Co na tom, že mu Kristus řekl: "Pas mé ovce"?

Ani apoštol Pavel nemůže být učitel, ani evangelista, natož prorok.

Ani apoštol Jan nemůže být evangelista, protože apoštol má přece zakládat církev! To si dovolil hodně napsat evangelium a dokonce jako prorok napsat Zjevení.

Slova tedy mají určitý význam, ale pokud někdo jejich význam překrucuje ke svému obrazu...


Tedy na závěr Biskup i kněz mohou být - a taky jsou: pastýři, učiteli, vychovateli, pomocníky, ukazatelé cesty k Bohu. Jsou pověřeni pro širokou obec věřících zpřítomňovat oběť Kristovu a sloužit jim!!! svátostmi nemocných, biřmovat (biskupové), při svátosti pokání udělovat rozhřešení a hlásat evangelium slovem i životem.





Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 29. červenec 2008 @ 22:38:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Papež, kardinál, biskup, kněz a jáhen jsou slova a funkce významem odlišná, než apoštol, prorok, učitel, evangelista, vedoucí, pomocník nebo pastýř. Proto se taky ta slova používají, aby se ten význam dal rozlišit.


  Ty vytrhuješ verše bible z kontextu a volně podle své potřeby zaměňuješ slova s jiným významem jen abys dokázal úchylky své církve, viz například tvůj příspěvek výše. Tento způsob práce a argumentace s biblí je matoucí a není korektní a proto na něj upozorňuji.


]


Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. červenec 2008 @ 09:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež, kardinál, biskup, kněz a jáhen jsou slova a funkce významem odlišná, než apoštol, prorok, učitel, evangelista, vedoucí, pomocník nebo pastýř. Proto se taky ta slova používají, aby se ten význam dal rozlišit.

Dokazuji opak:

Papež je pokračovatelem apoštola Petra. Nositel moci svěřených klíčů. Stejně jako Petr učí a je PASTÝŘEM!
Jan 21,17
Ježíš mu řekl: "Pas mé ovce!



Kardinál je obyčejný biskup. jen byl z biskupů vybrán, aby se účastnil volby nového papeže.
Titovi 1,7
Neboť biskup má být bezúhonný jako správce Božího domu.

A jako správce Božího domu - církve má povinnost učit, hlásat evangelium a dělat všechno pro blaho církve.



Jáhen je POMOCNÍK.

Skutky 6,2
A tak apoštolové svolali všechny učedníky a řekli: "Bohu se nebude líbit, jestliže my přestaneme kázal Boží slovo a budeme sloužit při stolech.

Uveď mi prosím jediný verš, který jsem, jak tvrdíš, vytrhl z kontextu Bible. Takové závažné tvrzení by bylo vhodné doložit důkazem.


]


Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 30. červenec 2008 @ 10:13:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
??? A ještě že by si uvedl ten důkaz?


]


Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 30. červenec 2008 @ 10:16:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

když už cituješ Tita, tak i Timotea:

1 Tim 3,2
Biskup však musí být bezúhonný, manžel jedné ženy, střídmý, rozvážný, pořádný, pohostinný, schopný vyučovat,
3 ne pijan, ne ziskuchtivý nebo rváč, ale vlídný, ne svárlivý, ne lakomec.
4 dobře vede svou rodinu a udržuje své děti v poddanosti se vší počestností
5 (vždyť neumí-li někdo vést svůj vlastní dům, jak se postará o Boží církev?);

A Tt 1,7 předchází 1,6:
Někdo může být starším, je-li bezúhonný, manžel jedné ženy a má-li věřící děti, které nelze obvinit z bujnosti nebo nepoddajnosti

Tohle je v Bibli naprosto jasně řečeno, ne? Celibát se nedá ničím obhájit, ani Pavlovýn výrokem, ať jsou všichni jako on. Pro něj to byl Boží plán vzhledem k jeho poslání, to je neoddiskutovatelné.
 
Jinak naprosto souhlasím se vším, co sem napsal Cizinec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Středa, 30. červenec 2008 @ 10:50:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ireno, to znamená, že biskup musí být ženatý? A nebo když je ženažtý tak musí být takový a makový?
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 30. červenec 2008 @ 14:01:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Martine,

přečti si znovu Timotea - jak může vést církev, když neví, co to je vést rodinu? Já osobně neříkám vůbec nic, já cituju jen BOŽÍ SLOVO.

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 30. červenec 2008 @ 17:00:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to naopak překrucuješ smysl Písma ty... Tam se praví, že Biskup mít spořádanou rodinu, když nemá, tak ať není Biskup. A né jak pravíš ty, že musí mít rodinu, jinak ať není Biskup. Smysl těch vět je totiž mravokárný! Apoštol nabádá k dobré péči o rodinu!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 30. červenec 2008 @ 22:11:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No, Aresi, jestli já překrucuju Písmo, tak to už každý. Citovala jsem Timotea, to nejde překroutit. Přečti si to ještě jednou a nepodsouvej mi něco, co jsem neřekla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. červenec 2008 @ 18:25:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno

I každý biskup má poslání, to je neoddiskutovatelné. V tom tkví právě jádro věci. I dnešní doba potřebuje své Pavly.


Ty však při výkladu Písma zaměňuješ příčinu s důsledkem.

Říkáš, že souhlasíš se vším, co napsal Cizinec. Tedy také o pár řádků výš napsal, že biskup je něco úplně jiného, než učitel. Je - li biskup, nemůže být učitel.

V 1. Tim 3,2 píše Pavel, že biskup musí být schopný vyučovat.

Mám tedy pravdu já, když hájím Pavlovy názory, nebo má pravdu Cizinec?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. červenec 2008 @ 18:30:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Papež, kardinál, biskup, kněz a jáhen jsou slova a funkce významem odlišná, než apoštol, prorok, učitel, evangelista, vedoucí, pomocník nebo pastýř. Proto se taky ta slova používají, aby se ten význam dal rozlišit.


  Ty vytrhuješ verše bible z kontextu a volně podle své potřeby zaměňuješ slova s jiným významem...

Zkopíroval jsem ti to, abys to nemusela hledat. Opravdu tedy zaměňuji slova s jiným významem, když tvrdím, že biskup má i učit?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 30. červenec 2008 @ 22:40:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vím jedno, že biskup sice by měl být schopný vyučovat, ale málokdy se tak stane. Možná může mít dobré kázání, ale s vyučováním to může být horší. Není každý biskup učitel, stejně jako není evangelista. Evangelista např. by měl jít a zakládat sbory, přivádět lidi ke Kristu a pak obrácené lidi předat místnímu pastorovi.

Ne každý učitel je evangelista, zkrátka ta pětinásobná služba je taková, jak je popsaná v Bibli. A ani každý evangelista není učitel. Evangelista káže, učitel vyučuje. Učitel je ten, kdo je povolán objasňovat na základě zjevení z Bible např. méně srozumitelná místa.

Ani papež není vždy kazatelem nebo učitelem, natož evangelistou nebo prorokem, když už ho zmiňuješ. A týká se to i biskupů - kolikrát člověk slyší naprosto nudné kázání - např. v tv při nějakém přenosu. Kázání má být z inspirace DS, pak by bylo přínosem. Jinak jsou to jen lidské názory.

Verše z kontextu rozhodně nevytrhuju, na to jsou tu jiní experti:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knazi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 31. červenec 2008 @ 21:39:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To vytrhování nepatří tobě, ale mně, zkopírované od cizince.


]


Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy