Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 459 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500078
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ad celibat
Vloženo Neděle, 30. červen 2002 @ 08:35:52 CEST Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal Pavel

Obdivuhodný vzdor Napsal : Jaroslav Cihlář ( převzato z Pojizerských listů , 19.6.2002, str. 7 ) Vatikán čelí v poslední době řadě mravnostních deliktů svých kněží, zejména amerických. Proč? Jakékoliv nerespektování moudrých zákonů včetně přírodních nutně přináší něco zlého. Platí to i v případě, když se církev vzepře zákonům Božím, o kterých učí, že jsou svaté. Lze těžko pochopit, že ve svém umíněném vzdoru setrvává i přes neřešitelné těžkosti, které jí to přináší.

Bůh stvořil člověka jako muže a ženu a přikázal jim: "Ploďte a množte se a naplňte Zemi ..." ( Gen 1,28).
Tady se kromě jiného ukazuje nesmyslnost středověkou církví daného a stále běžně užívaného výkladu, že zakázané ovoce, jež Eva utrhla a spolu s Adamem snědli, bylo uskutečnění manželského soužití. Protože ale lidé se svojí sexualitou mají problémy, radí apoštol Pavel : "Abyste se uvarovali smilstvu, ať každý má svou ženu a každá má svého muže!" (1. Kor. 7,2). Této moudré biblické radě církev po staletí oponuje, když nutí duchovní k celibátu, který je v rozporu i s lidskou přirozeností. Kolik nespokojenosti, pokrytectví, hanby, lidských tragedií a nenaplněných životů stálo toto protibožské řízení. Papež nedávno pozval do Říma americké kardinály "na kobereček ". Mělo to být ale obráceně. Na koberečku měla stát hlava církve, která houževnatě vzdoruje Bohem daným radám a normám zapsaným v Bibli. Zde v 1. Tim 3,2-5 čteme : "Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý ... Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné. Nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev ?!" Text pokračuje stejným požadavkem i pro ostatní duchovní. Je víc než pravděpodobné, že by podstatnou většinu hříšníků v kněžských kutnách, a nejen amerických, před jejich výstřednostmi a úchylkami uchránil manželský život, ke kterému byli stvořeni. Je ovšem zřejmé, že církev nehodlá přístup k tomuto problému změnit. Je téměř jisté, že nadále bude vzdorovat samému Stvořiteli a Bibli, knize, která je dílem jeho inspirace 92. Petr. 1,20-21). Už mnohokrát zazněly z řad kněží návrhy a žádosti na zrušení celibátu, ale vždy byly oslyšeny. Je možné se domýšlet, jaké důvody vedou [katolickou] církev, aby ignorovala Bohem vznesené požadavky zřetelně zaznamenané v Bibli. Není se ale třeba domýšlet, proč zakazovala číst Bibli. Věřící by se tam mohli dočíst třeba to, co je citováno v tomto článku, a to by mohlo vést k odmítnutí poslušnosti, ke kritice a k nerespektování toho, co církev předkládá k věření. Vždyť srovnávání církevního učení a praxe s Biblí vedlo ke vzniku reformace. ( autor je z církve Adventistů ) a já se s většinou jeho názorů v tomto článku zcela ztotožňuji. Pokoj všem těžce zkoušeným přeje Pavel


"Ad celibat" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Sancta simplicita... (Skóre: 1)
Vložil: pfj (pfj@quick.cz) v Pondělí, 01. červenec 2002 @ 11:03:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi nekvalitní příspěvek, plný nepřesností a nepodložených tvrzení. Udivuje mě, že se objevil na úvodní straně!?!
Jen k těm nejkřiklavějším:
Když už se cituje sv. Pavel, musí se citovat celý: 1 Kor 7:8,9 Svobodným a vdovám pravím, že je pro ně lépe, když zůstanou tak jako já. Je-li jim zatěžko žít zdrženlivě, ať vstoupí v manželství, neboť je lepší žít v manželství než se trápit...
Je jasné, že právě Pavel doporučuje celibát, manželství radí těm, kterým je to zatěžko. Opak je tedy pravdou!!!
Dalším nesmyslem je tvrzení, že by manželský život uchránil někoho před "výstřednostmi", pedofil zůstane pedofilem i v manželství, seriózní studie to potvrzjí - naopak většina pedofilů je ze "spořádaného manželství".
Dále je lež to, že církev zakazovala číst bibli - bránila pouze v jisté době číst bibli v jiných než originálních jazycích a latině. Důvod je zřejmý - kdo někdy něco překládal, ví dobře, jak je těžké, aby se překladem původní smysl nazastřel či dokonce úplně neztratil.
Mluvit o nějakém vzpírání se Božím zákonům je už opovážlivá neomalenost, dokážu vytáhnout spoustu citátů z bible, které budou "dokazovat", že se různé církve "vzpírají božímu zákonu".
K celibátu ještě třeba přímo Ježíšovo slovo:
Mt 19:12 Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop.



Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Čtvrtek, 04. červenec 2002 @ 23:58:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi nekvalitní příspěvek, plný nepřesností a nepodložených tvrzení. Udivuje mě, že se objevil na úvodní straně!?! Příspěvek byl na straně 7 a to přeci není titulní strana. Jen k těm nejkřiklavějším:
Když už se cituje sv. Pavel, musí se citovat celý: 1 Kor 7:8,9 Svobodným a vdovám pravím, že je pro ně lépe, když zůstanou tak jako já. Je-li jim zatěžko žít zdrženlivě, ať vstoupí v manželství, neboť je lepší žít v manželství než se trápit... Měl by se citovat celý, s tím souhlasím.
Je jasné, že právě Pavel doporučuje celibát, manželství radí těm, kterým je to zatěžko. Opak je tedy pravdou!!! Svatý Pavel radí, je dobré se ale ptát, zda radí dobře nebo špatně. Protože nikdo zatím nebyl tak svatý, aby se nemohl občas v něčem mýlit a plést. Svatý Pavel ovšem zase jinde nabádá, aby biskup byl jen jednou ženatý a vzorně vedl svoji rodinu .
Dalším nesmyslem je tvrzení, že by manželský život uchránil někoho před "výstřednostmi", pedofil zůstane pedofilem i v manželství, seriózní studie to potvrzují - naopak většina pedofilů je ze "spořádaného manželství". Souhlasím a znám, že pedofilové jsou i ze "spořádaných" manželství. Celibát a pedofilie asi není ten hlavní kámen úhelný .
Dále je lež to, že církev zakazovala číst bibli - bránila pouze v jisté době číst bibli v jiných než originálních jazycích a latině. Důvod je zřejmý - kdo někdy něco překládal, ví dobře, jak je těžké, aby se překladem původní smysl nezastřel či dokonce úplně neztratil. Já bych neřekl, že to byl ten skutečný důvod, protože to, co je samo o sobě dost jasné, překladem příliš neutrpí. Tam určitě byly jiné důvody.
Mluvit o nějakém vzpírání se Božím zákonům je už opovážlivá neomalenost, dokážu vytáhnout spoustu citátů z bible, které budou "dokazovat", že se různé církve "vzpírají božímu zákonu". Já osobně citátům z bible také žádný velký důraz nepřikládám, jak správně říkáš, dá se tam najit dost často pro i proti čemukoli.
K celibátu ještě třeba přímo Ježíšovo slovo:
Mt 19:12 Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop. Já to tedy chápu dost těžko. Je to právě jeden z takových podezřelých citátů, stálo by to za to porovnat jej třeba s apokryfy. Tak trochu z něho čiší odpor k sexualitě, kterým však Ježíš zřejmě netrpěl. Já totiž nechápu jedno, proč by zrovna odpor k jednoznačnému Božímu příkazu "radujte se a množte se" měl nějakou oklikou vést k protekci v nebeském království. Ale nechám se rád poučit.



Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: marek (m.j.p.chvatal@seznam.cz) v Sobota, 06. červenec 2002 @ 19:42:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento úryvek nepovažuji za nekvalitní, zkrátka byl psán od srdce, tak, jak to autor myslel.
Nabízím ale myšlenku do úvahy: Je skutečně celibát důvodem toho, že někteří kněží mají problém se sexualitou?
Kolik otců zneužívá své děti a žijí v manželství, kolik je na světě nevěry.
Neobviňuji z těchto chyb celibát, ale předně srdce toho člověka! Když smýšlím jako prostopášník, jsem prostopášník.
Život bez sexu vůbec není proti přirozenosti, kolik lidí bylo tak schopno žít a vůbec nebyli svázáni celibátem.
I v Bibli se dočítáme, abychom bojovali proti žádostem těla a pěstovali ducha. Život v celibátu je život zaměřený v maximální míře na ducha.
Chápu ale, že jsou lidé, kteří by asi nedovedli takhle žít, ale to neznamená, že to nedokáže nikdo.
Pohleďte na zástupy svatých, kteří žili v celibátu, o sex ani nezakopli a o nic nepřišli.
Sexualita je Boží dar, se kterým je třeba se naučit zacházet a my máme ovládat svou sexualitu a ne ona nás.



Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Čtvrtek, 18. červenec 2002 @ 01:07:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí bratři, děkuji za odpovědi. Z toho, co jsem si přečetl, nejsem i nadále přesvědčen o užitečnosti celé budhisticko-katolické celibátní tradice. Pokud jde o Ježíšův výrok o službě Bohu " ...a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské ... " , nadále mu nerozumím, protože u něho chybí jakékoli další vysvětlení. ( mimo jiné v téže kapitolce z Matouše je i tento Ježíšův výrok : " ... Stvořitel od počátku muže a ženu učinil je ... Proto opustí muž otce i matku a připojí se k své manželce. A budou ti dva jedno tělo ..." ). Sám jsem uvažoval o pravděpodobném Ježíšově kontaktu s budhistickým resp. esenským prostředím či prostředníkem a odtud i jeho výroky stran zřeknutí se rodinného života .... Pokud jde o apoštola Pavla, ani jeho výrok nelze zdůvodnit jeho pracovním vytížením, protože samotu doporučuje svobodnýma a vdovám, tedy nikoli pouze misionářsky pověřeným lidem. Stejně tak tvrdí, že je pro muže lépe, když žije bez ženy, aniž by přidal jakékoli zdůvodnění. Jak to tedy omluvit ? Pro mne je apoštol Pavel člověk přespříliš zaujatý a svázaný svým úkolem, a jeho radám schází rozklad a částečně i vyváženost. Každému, co jeho jest. Doporučuje druhým to, co vyhovuje jemu, aniž by to nějak blíže vysvětloval. V jiném výroku praví (Kor, 6.17) : " Kdo se oddá Pánu, je s ním jeden Duch " a dále " ... což snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás přebývá a jejž máte od Boha ? Nepatříte sami sobě!". Ani tady nevím , jak dalece je možno s tímto výrokem souhlasit, částečně ano. Zde bych viděl vysvětlení k předchozím apoštolovým výrokům. Naše tělesnost je pro něho zjevně nečistá, viz další podobné výroky, tak trošku na akt našeho stvoření samotným Bohem rád zapomíná a nebo jej přímo odmítá. A v tom našel jistě i mnoho dalších následovníků. Pokud jde o celibát u katolických kněží, tím podstatným důvodem, proč na něm tato církev dosud lpí, je institut zpovědi a zpovědního tajemství. Měl-li by být tedy zrušen celibát kněží, musela by zřejmě nejprve být vypuštěna zpověď. Církve evangelické ji již dávno pominuli. ( na druhou stranu - je třeba lékařské tajemství a lékaři v celibátu přesto žít nemusí). Pokud jde o mnišské řády, tito lidé se uchylují po vzoru budhistickém do samoty a řeholních řádů v domnění, že tak spíše poslouží Bohu. V principu se snaží na minimum omezit svoje tělesné potřeby a rozmnožit svoje snahy duchovní, meditační a mysterické. Pokud jde o naši tělesnost, zdá se mi, že stále převládá tradiční, tedy spíše gnostická představa, že člověk je stvořen Bohem toliko ze své stránky duchovní a stránku tělesnou má na svědomí spíše Satan. A i apoštol Pavel je zjevně zastáncem této tradice či školy, i když i jeho dopisy jistě prošly pozdější kanonizační redakcí. Zbývá ještě se zmínit, že v židovsko-křesťansky orientovaných společenstvích vždy zbyde jistá část mužů a žen, kteří si nenaleznou z libovolných příčin svého životního partnera . A pro ně pak snad je celibát jistým řešením. Jako náhradu za obyčejné a božské lidské štěstí hledají nějaké štěstí náhradní a zdánlivě, rovněž božské, a vyšší. K Markově odpovědi : Co jsou to ony žádosti těla, ne-li životní program, daný nám Bohem samým. Jistě, máme jich užívat střídmě a s rozumem , v tom je naše svobodná vůle, že je budeme užívat k tomu, k čemu mají sloužit. Ale život bez sexu je tedy proti naší "přirozenosti" (t.j. proti naší genetické výbavě, kterou jsme dostali od našeho Stvořitele, ať už to byl Bůh nebo Satan). Pokud jde o zástupy svatých, pak my jako evangelíci zástupy svatých neznáme a těžko je můžeme brát jako argument. Ostatně, život nejednoho svatého by byl po nezaujaté analýze jistě i s velkým otazníkem.. Uvedu příklad - apoštol Pavel zprvu horlivě pronásledoval křesťany, a zřejmě měl i nějaké na svědomí ... Souhlasím tedy s tím, že naši sexualitu musíme zvládat, jsme-li však geneticky a fyzicky v pořádku, pak se ji nikdy zcela nezbavíme, a zbavovat se jí nemusíme a věřím, že ani nemáme. Pokoj všem hledajícím přeje Pavel



Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: marek (m.j.p.chvatal@seznam.cz) v Sobota, 27. červenec 2002 @ 07:10:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán řekl: Zapři sám sebe a následuj mě. Zemři sám sobě a znovu se narodíš.
Já v těchto slovech od Něj slyším: zemři svým pudům, jednej podle svého srdce.
Máme už nový program, život ducha, který přežije život těla.

Kéž nám je Pán milostiv a veden nás k sobě.


]


Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Neděle, 04. srpen 2002 @ 00:29:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marku, píšeš "Pán řekl: Zapři sám sebe a následuj mě. Zemři sám sobě a znovu se narodíš. Já v těchto slovech od Něj slyším: zemři svým pudům, jednej podle svého srdce. Máme už nový program, život ducha, který přežije život těla. Kéž nám je Pán milostiv a veden nás k sobě". Ježíš mnohokrát hovořil v obrazech a i tohle , co píšeš, jsou jenom obrazy - zapři sám sebe, ale jak a proč, podle mne je tím myšleno, skonči s tím, co jsi dělal a dej se mojí cestou, a následuj mne. Ale to můžeš bez problémů udělat jako každý jiný člověk. Nemám dojem, že zrovna Ježíš by nabádal vysloveně k asketickému životu. A zemři sám sobě a znovu se narodíš, to je téměř tentýž obraz. Ty tam však slyšíš něco víc, podle mne to však z toho až tak slyšet není. Máme mnoho pudů - hlad, žízeň, sex je až za nimi. Zemřít svým pudům, to podle mne od nás nikdo nežádá. Máš-li za to, že jednáš podle svého srdce, tak já Tvému srdci teď opravdu moc nerozumím. Našemu duchu byl určen nejprve úděl žít v těle a v souladu s tímto tělem a já věřím, že je to i přáním našeho Stvořitele. Pokud se s tím ztotožním, nevidím žádný důvod se proti tomu nějak násilně vzpírat. Ostatně - nepovede se Ti to. Nechci Tě podceňovat, ale nedokážeš umrtvit ani hlad ani sexuální touhy ( pokud nějaké máš ). Toliko v případě, domníval-li bych se , že mým Stvořitelem je někdo jiný , než Bůh mé duchovní spásy, že mé tělo, vedené pudem, nebylo stvořeno tímto Bohem, ale pouze jakýmsi polobohem či demiurgem, měl by Tvůj postoj jasné oprávnění. Tak snad zvaž, čemu vlastně věříš. A aby bylo jasno, nepolemizuji s Tebou proto, že bych si snad přál, abys vystoupil z katolické církve nebo abys se dokonce nestal knězem. To je pro mne Tvoje svobodné rozhodnutí a volba. Polemizuji s Tebou především proto, že se domnívám, že se svým postojem k naší lidské výbavě, jak říkáš "pudům" budeš asi těžko někdy dobrým pastýřem lidských duší. Budu spokojen, když se nad tím budeš dál zamýšlet.


]


Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: pfj (pfj@quick.cz) v Středa, 07. srpen 2002 @ 13:23:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pavle,
nikdo po tobě nežádá, abys všemu rozuměl, ani Ježíš ve svém výroku v Mt 19:12 "...Kdo to může pochopit, pochop." Pokud to tedy nechápeš, nermuť se, ale věz, že jsou mnozí, kteří to chápou. Každému, co jeho jest, jak píšeš.
Trochu si odporuješ v tom, že osočuješ svého jmenovce sv. Pavla, že doporučuje to, co vyhovuje jemu, ty zase se snažíš odsoudit to, co některým jiným vyhovuje. Nechme každého, ať jde k Bohu po té cestě, kterou objevil jako pro sebe nejlepší.
V úctě PFJ



Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Neděle, 18. srpen 2002 @ 00:36:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře, děkuji za odpověď i za to, že sis dal práci to vůbec přečíst. Trochu se rozsypalo formátování a tak výsledkem byl sklad nelad. K Tvé odpovědi : Souhlasím, nikdo po mně zřejmě nežádá, abych všemu rozuměl. Je to dokonce tak, že všemu ani rozumět nemohu. Pokud jde o konkrétní problémy, které jsou přede mnou teď a tady, pak jistě mám snahu a nebudu sám, kdo by rád alespoň něco a někdy pochopil. K Ježíšově výroku - kdo to může pochopit, pochop - je to výrok, jenž mi je nesympatický a podezřelý. Nesympatický proto, že zakládá jakýsi princip exkluzivity, tedy, že není všem dáno , aby pochopili, a proto je mi i podezřelý. Zastávám totiž teologický princip, že pochopit boží plány a zákony je v jisté míře dáno všem, a tedy, nemohu-li něco pochopit, přijde někdo bližní a ten mi to vysvětlí. Jsem samozřejmě ochoten se přiznat, že princip je mimo moje možnosti chápání, ale zatím si stále spíš myslím, že princip (tedy služba Bohu odvrácením se od života), kterým je výrok, jak bych řekl, odbyt, vysvětlení nemá. K výrokům apoštola Pavla - neřekl bych, že ho nějak osočuji, snažil jsem se jenom o amatérskou analýzu jeho výroků, zajímalo mne, proč řekl to, co bylo zapsáno ( nakonec je jedno zda to řekl či ne, zajímá nás především, jak to bylo zapsáno a kanonizováno) , a došel jsem k nějakému závěru. Pokud jsi Ty došel k k jinému závěru, rád se s ním seznámím. Píšeš - nechme každého jít po cestě, kterou jde ... na jednu stranu s tím souhlasím, na druhou stranu je zase naší povinností bližním tu správnější cestu ukazovat, i když, jak bylo řečeno, nemáme patent na vševědoucnost. Jestliže máme pocit, že náš bližní nejde tou nejlepší cestou, máme povinnost ho na to upozornit, zůstává otázkou, zda ho máme nebo můžeme k něčemu nutit, či zda jej máme nechat jít dál , v našem případě celibátu či řehole platí samozřejmě to poslední, s tím souhlasím. S poděkováním Pavel



Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: marek (m.j.p.chvatal@seznam.cz) v Sobota, 07. září 2002 @ 16:27:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Má slova byla velmi šikovně napadena, už jen proto, že to bylo amatérsky řečeno. Ale na mnoha místech v Bibli je psáno, abychom spíše žili život duchovní, neboť kdo nerozvíjí ducha, ale tělo, nevejde do Božího království.
Nechápejte mě prosím, že jsem proti lidským pudům, tak je člověk stvořen a tak své lidství beru. Nepopírám, že se svého sexuálního apetitu nikdy nezbavím, jen ho odevzdám do Božích rukou, jako vše co jsem a co mám.
Je správné splnit spravedlivé požadavky, které tělo má, teď je ale diskutabilní, co je spravedlivá žádost.
Slibuji vám i Bohu, že každý problém budu promýšlet a s Bohem o něm mluvit, abych byl dobrým služebníkem.
Teď se neshodneme na tomto problému, možná až na věčnosti.
Kéž dovedeme v přátelství nehledě na rozdíly víry, církve či stavu až k Pánu.



Re: Ad celibat (Skóre: 1)
Vložil: BenHur v Úterý, 12. srpen 2003 @ 22:01:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celibátu rozumím, ale nerozumím například tomu, že představený jistého řeholního řádu (a to se dělo v Praze ještě před pěti lety), dával mladým dívkám při zpovědi za pokání a aby se sním vyspaly, ... (občas se potom, zvášť bylo li to její první, zhroutila), a pan arciVlk byl o tom všem po tři roky informován a hrál mrtvého brouka. Po 10ti letech styku s celibátníky a celibátnicemi jsem si utvořil názor, že celibátníkem se člověk stává, protože je deviovaný nebo se postupně stane úchylem z toho, že je celibátník. Mnoho se křičí, že kněží obtěžují chlapce a mlčí se o jejich eskapádech vůči ženám. Jako například jeden vysoce postavený kněz pražského biskupství, který dost tvdým harassmentam poslal asi před dvěma lety v tříměsíčním intervalu dvě své sekretářky do blázince.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy