Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 460 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508422
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: otázkaaa
Vloženo Sobota, 13. září 2008 @ 10:55:22 CEST Vložil: gojim

Historie poslal Nepřihlášený

čím se zabývali nikolaité- co když to byl nějaký takový humáč, jako Kc nebo hnutíčko vírečky  a podobně?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"otázkaaa" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: otázkaaa o Nikolaitech a averze (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 13. září 2008 @ 18:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať se ti Nikolaité zabývali čímkoliv, zde máme jedno jasné: vidím jedno na prvý pohled:

pisatel je proti něčemu. Proti čemu je, to je vidět z výběru slov  : ´... hnutíčko vírečky  ...´. Píše jako když se chlapci vytahují a překřikují se. Dospělý člověk (duchovně vyspělý) by jen citoval název Hnutí Víry.
Podobně píše ´... takový humáč, jako KC...´. I když nevím, co je to za zkratku to KC (katolická církev ?). A to slovo humáč snad znamená humus, což je v řeči výraz pro něco nepřijatelného.
Tedy autor už dopředu shazuje kohosi. A ať by šlo o jakékoli subjekty, jde o to, že autor je podjatý (aniž by to vysvětlil) a chová se jako nedospělý.
Další komentáře posoudí asi podle své averze




Re: Re: otázkaaa o Nikolaitech a averze (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 14. září 2008 @ 06:44:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vůbec nechápu, proč takový příspěvek publikují - užívání slangu atd - podle mě má už stejně autor otázky v těchto věcech jasno, a otázka samotná nese jistou míru provokace... 


]


Re: otázkaaa (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 13. září 2008 @ 18:55:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O nikolaitech jsem našel zmínku v knize Bůh sestupující od Jana Hellera v poznámce pod čarou (odkazuje se tam na knihu Vratislava Šmelhause Řecká patrologie): "...Nikolaité tvrdili, že lidé, aby usmrtili žádostivost, musí zneužívat těla..."

'co když to byl nějaký takový humáč, jako Kc nebo hnutíčko vírečky  a podobně?' - Asi to byl nějaký takový humáč, jako cokoliv mimo vaše domácké hnojiště.



Re: Re: otázkaaa po nikolaitech a otázka lstivosti (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 13. září 2008 @ 20:28:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I když by byli Nikolaité nšjaká humusová společnost, přece to neopravňuje pisatele dotazu k výrazu ´hnutíčko vírečky´, které zřejmě nemá nic se zneužíváním těla, ani ta Kc.
Otázka je lstivě položená, protože ačkoliv nic neobjasňuje, přece hned ponižuje dvě seskupení - Hnutí Víry (které jsem v životě nenavštívil, ale teoreticky a normálně věřím, že nejsou humusoví) a KC. A pokud to KC je katolická církev, vím, že humusovité zaobcházení s tělem v ní není. Autor se chová poněkud jako záškodník, pod formou otázky hází podezření nebo přmo bláto na dvě skupiny.


]


Re: Re: Re: otázkaaa po nikolaitech a otázka lstivosti (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 13. září 2008 @ 20:52:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trochu nechápu reakci na můj příspěvek.

Ty Nikolaity v otázce jsem chápal jako odkaz na knihu Zjevení (viz. obsahy listů sedmi sborům), kde jsou zmiňováni jako problematická skupina bez bližšího vysvětlení. Proto, domnívám se, padla tato otázka - co byli zač a proč je na jejich učení pohlíženo tak negativně.

Co se humáče týče, byla to reakce na autora, podobného ražení jako vaše. Po lopatě: se mi zdá, že autor vidí jako humáč vše, co nesouzní s (jediným pravým) učením jeho sboru. Pro předejití nedorozumění - ani Hnutí Víry ani katolická církev (je-li to ta KC) mě svojí teologií příliš neoslovují.


]


Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 13. září 2008 @ 21:08:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Navrhuji totéž jako u betmy pro příspěvky "Nepřihlášených" obsahujících ničemné, zavádějící a nevzdělavatelné otázky, neboť máme takové odmítat. Tento příspěvek je typickou ukázkou toho, co mám na mysli. Tzn. nereagovat, ignorovat. Tož tak.

willy



Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 13. září 2008 @ 21:22:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'obsahujících ničemné, zavádějící a nevzdělavatelné otázky' - problém tohoto příspěvku je v tom, že ničemné a zavádějící by se snad dalo užít, ale nevzdělavatelné nikoliv. Vždyť je pro porozumění textu důležité vědět o kom se (třeba v případě Nikolaitů) mluví - otázka je tedy po doplnění vzdělání. Autor ale neoddělil faktickou otázku a kopnutí si do někoho jiného. A to dokonce tak, že ani není zcela jasné oč mu šlo prvotně. Ale na ignorování bych to neviděl...


]


Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 13. září 2008 @ 21:40:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor ale neoddělil faktickou otázku a kopnutí si do někoho jiného. A to dokonce tak, že ani není zcela jasné oč mu šlo prvotně.

No právě, a vzhledem k tomu, že může jít primárně o snahu spíše si do někoho kopnout, neměli bychom se v dobrém úmyslu na něčem takovém podílet. Pro takový případ můžeme vést debatu s primární snahou se vzdělávat o tom, proč Nikolaity vnímal Pán Ježíš tak negativně s tím, že bysme se to snažili napasovat na zmíněnou otázku bez toho, abysme tím odsoudili někoho současného, nýbrž spíše "nikolaitství" jako takové, tzn. dělení církve na duchovní ("odborníky") a laiky.

willy


]


Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 13. září 2008 @ 22:01:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Přesně tak:

Niko = vítězství

Laos = lid

Nikolaos = vítězství nad lidem.

Jde o zvláštní duchovenskou vrstvu, která se vyvýšila nad ostatními bratry - jsou to současní kněží, reverendi, pastoři, superintendanti apod.

Vrstva, která nikdy v NS neexistovala.

Zárodky tohoto učení se již začaly objevovat ještě za života apoštola Jana.


]


Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 13. září 2008 @ 22:29:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo, Ty víš, co mě pohladí po uších :-D

Jen bych dodal, že skutky Nikolaitů nenáviděl anděl Církve v Efezu, kterej byl chválenej, zato, že zatočil s falešnejma apoštolama (nikoho nemenuju) a pak sou Nikolaiti dávaný v paralelu se svůdcem.

Takže muj osobní pocit je, že problémem Nikolaitů bylo, že sváděli Boží lid (svádění považuje Ježíš za jeden z nejhorších přečinů), a to pravěpodobně z pozic ňákejch pofidérních autorit, možná ty Gríšovi preláti......nevim. Nejsem v tomhle uplně nezaujatej :)))))

eleazar


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 14. září 2008 @ 07:27:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
njn sváděli k čemu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. září 2008 @ 19:18:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jistě Eleazare,

Izaiáš říká:"Lide můj, kteří TĚ VODÍ, SVÁDÍ TĚ, a cestu stezek tvých (= stezku Boží vůle) ukrývají." (Iz 3,12)

Dnešní "vůdcové" - Nikolaité v denominacích vlastně popřeli svými nadsborovými strukturami a denominačními spolkovými ORGANIZACEMI Panství Krista nad Církví a Panství Ducha svatého v Církvi.

Převzali vládu jako pučisté a sami vymýšlejí své akce, podle zdání svého srdce. Za tím účelem mají své výbory, a Rady. Na Radu Boží a na vedení Ducha nedbají.

Úplně paralyzovali údy Těla Kristova, protože vše dělá jen jeden muž, nebo max. tři muži (nebo dokonce ženy). Ostatní údy Těla, kterým by za normálního stavu Duch svatý uděloval duchovní dary (charismata), jsou tím vyřazeny z činnosti a tím také vláda Ducha svatého.

Jdou dvě možnosti - buď jsou v činnosti všechny údy Těla Kristova skrze charismata a vládne Pán Ježíš Kristus nebo je v činnosti malá partička funkcionářů, která provádí SVOJI náboženskou politiku se vší špínou k tomu přináležející.


]


Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. září 2008 @ 10:23:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Niko = vítězství

Laos = lid

Nikolaos = vítězství nad lidem.


Gregu
nedalo by se toto spojení slov vyložit i jako vítězství lidu? Pak by to ale mělo odlišný smysl, který ti už do scénáře nezapadá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Neděle, 14. září 2008 @ 18:17:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dalo. Jako vítězství Lidu nad lidem. Stačí nějaký čas pobývat  v nějakých charosborech a už je patrné, že nejsi bratr, ale podřízený až poddaný a málokde se podaří, aby tam nějaký šéf nebyl. Celé směřování a pracovní náplň těchto společenství vytváří karierní systém v němž je někdo charizmatizován a podle známého biblického pravidla až budu vyvýšen všechny potáhnu k sobě, jsou, ne všichni, ale pouze někteří potaženi do ústředního výboru, kde si též něco charizmatizace užijí a tak to jde dál a dál. Problém je pouze v tom, že lidé z tohoto systému vidí ven asi jako ryba z vody. Takže jim není možné ani nic vysvětlit. Oni díky falešnému sebevědomí které dodává náležitost ke skupině (stejně jako u skinhedů, či v podobných skupinách) staví své jistoty na tomto sebevědomí. Nedokáží si ani představit, že by již mohli fungovat jinak, než jako součást nějaké takové skupiny. Pokud se ale nikdo nedostane do konfliku s někým z vedení nemá šanci tyto věci ani poznat natož nahlédnout, že je to špatné a sám najít sílu takovéto společenství opustit.

Eleonora


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 14. září 2008 @ 20:29:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj El, problém ještě spočívá, že většina lidí chce nějakého pevného vůdce, který by za ně rozhodoval- proto ani někteří něchtějí vidět-dost dobře o tom píše kniha psychologie davu -neznám jméno autora -ale je to nějaký francouz . také jsem nedávno od pana Vojtíška slyšela zajímavý příběh o dceři guvernéra ryana¨zavražděném před hromadnoun sebevraždou 900 lidí v sektě v johanstonu chvíli nato , co zabili jejího otce pznal ji reportér v jiné sektě - ptal se jí, jak je možné, že je tam , když má zkušenost s johanstonem - řekla mu na to, jo tehdy to byla sekta -ale tady je to to pravé...lidi jsou nepoučitelný, kdo má uši k slyšení.slyš-řekl Ten, kterého milujeme:)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. září 2008 @ 19:20:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

to by bylo úplně stejné. Protože Církev není demokracie, ale teokracie. Tam, kde vítězí lid, tam nevládne (přímo) Bůh.

V obou případech vládne člověk a ne Bůh.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. září 2008 @ 19:40:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

Jan Heller ve Slovníku biblických jmen uvádí pod heslem Nikolaos na str. 530:

Vítěz nad lidem
Přemožitel lidu
Vítězný lid




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. září 2008 @ 20:59:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Prvním Nikolaitou v Písmech NS byl Diotrefes, který stál o prvenství v místním sboru i za cenu toho, že zavrhl dokonce i apoštola Jana a jeho tým a postavil se proti němu (3Jan).

Podobně i dnešní Diotrefové zavrhli apoštolské učení a zjevení Písem NS.

Namísto toho zvolili mocenskou organizaci a funkcionaření.

Kdo znal dřívější komunistický svaz mládeže nebo způsob práce v KSČ, tak ví, že tito funkcionáři se svými úzkými výbory a ústředními radami, by se tam velmi dobře uplatnili. V Církvi Živého Boha, která je Tělem Kristovým ale nemají uplatnění. Protože nestojí v Boží Radě.

Tam, kde věřící nejsou pod Vládou Ducha svatého, tam nastupuje organizace.


]


Re: Re: Re: Návrh na totéž (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 13. září 2008 @ 22:53:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'"nikolaitství" jako takové, tzn. dělení církve na duchovní ("odborníky") a laiky.' - to je jako fakt (doložitelný) nebo jen možný přístup? Mám pocit, že už jsem tento přístup zaslechl, ale z pochybného zdroje. Později jsem na nikolaity narazil ve výše zmiňované knize a usoudil jsem, že by mohlo jít o tutéž skupinu.

Takže je tu otázka: Nikolaity ve Zjevení se rozumí ti, co učili
a) dělení církve na duchovní a laiky
b) pro usmrcení žádosti je třeba zneužívat tělo

Šlo by uvést zdroj výkladu a)?


]


Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 14. září 2008 @ 03:01:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokusím se o jasno. Nejprve bych zamítl výklad od Grega, horlivého bratra ve víře. Ale odvozuje význam hnutí od jména člověka. To není rozumné. Na příklad Stanislav znamená, že slaví to, co se stane, to by vypadalo na výkonný výbor. Nebo Topolánek by znamenal pěstovatele topolů, nebo výrobce z topolového dřeva, nebo urostlý jako topol, ne?
Jestli se vůdce jmenoval Nikolaus (od narození, předtím, než ho následovali), není to skupina ovládající lid. Topolánek také nesdružuje pěstitele topolů.
Dále to hnutí ještě nebylo za Ježíše. V komentáři se píše : ´... že sváděli Boží lid (svádění považuje Ježíš za jeden z nejhorších přečinů),...´, ale to vypadá, že jakoby byl proti nim Ježíš. Proti nim byl až Duch Svatý, který inspiroval Jana v Apokalypse. Vyvinuli se až v prvotní církvi a odporuje jim i apoštol Pavel.
U Williho se píše ´... proč Nikolaity vnímal Pán Ježíš tak negativně...´. Nepochybuji, že je Pán Ježíš vnímal, ale jako budoucí čin se slovy ´přijdou nepraví proroci´. Vznikli až s rozvojem křesťanství, tedy po Ježíšovi.
Zanikli tak, že po tom hnutí něm není památky, jen v NZ.
Novodobý muž toho typu byl ale Rasputin , který se vetřel do carské rodiny (a byl jednou příčinou pádu carské vlády), ten tvrdil, že po hříchu přichází milost. Pavel tvrdí : ´rozmnožil se hřích? Ale rozmnožila se i také milost´. Rasputin na to šel obráceně: aby se rozhojnila milost, je vhodné hřešit. Svedl tím jednu mysticky založenou kněžnu z carské rodiny a její synovec ho potom zavraždil. Rasputinovu interpretaci Pavla bych opsal příkladem : chcete vypěstoval v mládeži hodně dobrovolných hasičů? Zakládejme požáry.
Tady se vnd ptá: ´... Šlo by uvést zdroj výkladu a)?...´, Šlo by, ale jejich počínání je odpudivé a já se držím raději slov Pavla: ´...roztržky, .... (atd) nebudiž ani jmenovány mezi vámi...´(to je snad ke Galatským).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 14. září 2008 @ 07:24:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



ad A neexistuje doba za Ježíše a po Ježíšovi, toz ní jako by Ježíš byl mrtvý- a mimochodem Jan mluvil přímo s Ježíšem- nebylo to jen hlas , co viděl,ale viděl Ježíše-řekl mu dokonce byl jsem mrtvý , a jsem živý na věky věků.cožpak byl duch svatý někdy mrtvý?

Ad B osobně mě ta otázka opravdu velmi zajímá- poslední dobou slyším hodně učení - at už lakeland florida, at už mesiánská společenství, at už katolická církev (dokonce i charismatická katolická c.)všude slyším něco jiné, předkládané jako správné , anebo dokonce v horším případě slyším slova typu : všichni máme pravdu, problém je , že pravda je jen jedna, adíky Bohu je jí zrovna Pán Ježíš. přesto mi přijde , že je důležité , to , co je ve Zjevení - je tam prakticky návod , co dělat s věcmi-at už s ochladnutím v lásce, tak zmíněnou Jezábel , a s učením Nikolaitů- jenže , co je to učení nikolaitů, ve wikipedii-nic moc- a jinde není dostatek info.

Osobně jsem hnutím víry prošla též, a musím říct , že je to problém dost velký-ono předuc*****vání situací vede k tomu, že člověk nedkáže ani rozpoznat , co je od Boha,a to se tam děje. Takže se třeba stalo to, že jedna žena zhřešila smilstvem a byla přesvědčená, že je to v pořádku,že ji Bůh k tomu vedl. a musím říct, nedávno jsem se o tom bavila s kamarádkou, že je težké i to, když jste někde na shromku, máte z toho husí kůži, není Vám dobře- a Vaši nejbližší a lidé, kteří Vám ve víře hodně dali jsou z toho nadšení-mluím třeba o TÉ floridě, nebo třeba o jednom katolickém společenství, nebo dokonce o jedné apoštolské církvi, prkticky je téměř jedno o které. Kladu si otázku, co když se rouhám duchu svatému, když tohle nepřijímam, vždyt tohle mluvil Ježíš, když ho napadali, že to dělá v moci belzebula, a také mluvil, že pokud by to dělal v moci belezbula ,pak by satanovo království nemohlo obstát, protože by vyháněl dáběl dábla, bojoval proti sobě. 

tak a ted mi řekněte , co stím .



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. září 2008 @ 11:00:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle mé zkušenosti, jak se orientovat v nepřehledných pocitech, platí docela zásadní pravidlo.
Hranicí je hřích. Ten nemůže být od Boha.


Miluj a dělej co chceš.

Opravdová nezištná láska je s hříchem v rozporu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 14. září 2008 @ 20:36:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
NJN, ALE V TOM PŘÍPADĚ MUSÍM ODMÍTNOUT TÉMĚŘ VŠE A TÉMĚŘ VEŠKEROU CÍRKEV- protože nikde není čisto například od spoléhání se na člověka -někdy se lidi přímo na člověka upínajíje to podobné jako , kdyžb Pavel kritizuje ty, kteří jmenují sebe podle toho, kdo je pokřtil-já jsem Pavlův .... apod. pak byhom měli kritizovat i denominace a mít církev rozdělenou jen podle oblasti - města ne podle názvu a učení. Víš, myslím, že není v pořádku ani , jak lidé šílí z toda Benteyho ani z papeže, je jedno jaká církev to je, je to všude ....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. září 2008 @ 08:10:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo není Svatý, jenom Bůh. My lidé jsme všichni hříšní, svatost máme jako ideál, o který usilujeme. Nespoléhejme, že někdo je svatější, než my. Každý máme tu svou Achilovu patu. Ve společenství věřících - církvi se máme vzájemně podpírat, pomáhat si v tomto úsilí se stát lepšími. V důvěrném napojení na Boží milost to funguje.
Hranice hříchu je jasně daná učením církve, evangeliem i Desaterem. Kdo pravidelně na sklonku dne reviduje své chování a nad špatnými skutky během dne vzbuzuje lítost, ten nemá svědomí otupělé natolik, aby vydával hřích za cnost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 15. září 2008 @ 08:54:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
KDYŽ JÁ MÁM POCIT , ŽE TY O KOZE A JÁ O VOZE:) asi nemá smysl dál pokračovat - měj hezký dne . r


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 14. září 2008 @ 11:30:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá runo,
Tak si řekněme : doba, kdy Ježíš dokončil spásonosné dílo a vstoupil na nebesa. Doba, kyd jeho dítka sama, ale s Duchem Svatým budovala nový věk. Po je doba ´po vstoupení´. Mezi nimi se vyskytly směry, jak čteme a Nikolaus byl jeden z odchylek.

Milá sestro, psát  o odchylkách není veselé. Později se vyskytly i rady a ucelené spisy, jak rozeznávat odchylky (hereze) a jak jim čelit, tedy správnou pravdou. Jako se léčí jed protijedem. Uváděla se námitka, oprava. Jeden z autorů je Ireneus, a ten už napočítal snad 160 odchylných učení.

Nevím, jestli byl přeložen, ale trpělivou prací editora Mingeho byly vydány souborně spisy pod názvem Patrologia latina (= nauka Otců psaná v latině) a druhý díl Patrologia Graeca (nauka Otců píšících v řečtině). Tam by snad byl také Ireneus.

Ale nemusíme studovat Nikolaity, protože nemají v církvi vliv.

Úchylkou typu : ´ukojme tělo´  se přece jen věnovalo ve 20. století pár seskupení (snad jen dvě), jedno se jmenovalo (jmenuje?) Rodina , rozumí se Rodina Božích dětí. Moc o nich neví, jistě o nich psal Vojtíšek, expert na odštěpné proudy. Jejich mnohoženství není překvapivé. I ve SZ bylo mnohoženství, na příklad když žena mladá ovdověla bezdětná, bratr zemřelého si ji bral, aby mohla mí dítě.

Ale buď Rodina, nebo někdo jiný používali způsob evangelizace se sexem. Nějak si všimli, že chlapec po tělesném styku je povolnější na rozprávění, Neodporuje a je tedy způsobilejší přijmout slovo. Taková evangelizátorka to brala jako úkol. Když nějakého chlapce poznala, nebránila se sexu s ním. Potom trpělivě otevřela Knihu a vyprávěla mu o Ježíši. Tak se získávali lidé (nevím, jestli také ženy nebo dívky přes slova muže). Tomu se snad říkalo ´love fishing´.  O čistotě po přijetí do jejich církve bych částečně pochyboval.

A k té sestře, co si ve smilstvu myslela, že je  pořádku: láska v jejím srdci jistě byla v pořádku, akorát nedodržovala ´postup´. Tak jako se těsto zamísí, vykyne a peče se chléb, byla jako pekař, který peče vodu s moukou dopředu bez kynutí. Po zamilování se náleží rozhodnout se pro sňatek a potom sblížení. Zapomenula, že věci Boží mají postup i když je srdce nadšené. Bůh ji mohl vést ke sblížení srdcem, ale to další bylo překročení. Alespoň se asi mohla vdát – a brzo po tom.
A o tom, co je přání Ducha Svatého nevím tolik abych mluvil perfektně, jen si myslím, že nemusíme všechno přijmout a že je možné dobře váhat a rozmýšlet se. navíc jsou osobní rozdíly. pro někoho je něco, pro jiného jiné. Někdo má rád kubismus, někdo gotiku. A že je psané ´rozlišujte duchy, zda jsou z Boha´. Nevím, co to je rouhání proti Duchu myslím si, že snad okultismus ve zlé vůli nebo sobectví, které jde za svým cílem a nedbá na Ducha. Nebo zpupná snaha být všechno.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 14. září 2008 @ 20:46:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj, k té sestře-víš , vubec mi nejde o to , že se to stalo-stát se taková věc může,nesoudím ji,ale učení, které ji sem zavedlo.  jde o to, že evangelium je v těch věcech jasné a my v současnosti máme tendence osparvedlnovat si hřích sami, místo Krista. vyznámeli hřích , On nám odpouští,ale jestli si omluvím hřích sama tak , že ho Bůh chtěl cožpak vůbec může Bůh chtít ,abychom hřešili?nevyznám ho-jde mi o to, že do tohohle stavu ji zavedlo hnutí víry - předuc*****vání věcí.Je prostě přesvědčená, že Bůh ji vedl k tomu, aby to udělala, že vlastně tím, že měla sex s mužem, který neni a nebude jejím mužem- je Boží vůle -doslova -takže to nemusí vyznávat jako hřích přece. Vidíš na tom , jak je oklamaná?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 14. září 2008 @ 22:22:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli je Ti evangelium ohledně smilstvu jasný, tak jak chápeš rozhovor Pána a Samaritánky; měla několik chlapů a nakonec to táhla ani nevíme s kym a Ježíš to jenom konstatoval jako fakt, nesprdnul jí ani po ní nechtěl, aby toho nechala....(nebo aspoň záznamy vo tom mlčej).
Ale tohle asi nebude ten případ, jestli se jedná o klasický cizoložství (tj. jeden z nich byl v manželství s někym jinym), tak se to omluvit nijak nedá, a Bůh k takovýhle věci neved snad ani Ozeáše. Prostě průser jako kráva, doufám, že něco takovýho nikdy nezažiju v reálu. Otázka je, kdo je mimo těchto lidí za tohle zodpovědnej? Kdo je ten svůdce a kdo je ten, kdo toho svůdce měl zakousnout? Prostě a jednoduše vyznat hřích a jet pak zase ve starejch vyježděnejch kolejích neni řešení. Osobně si myslim, že v případě hříchu je nutno najít konkrétního hříšníka, případně konkrétního svůdce a konkrétního oficíra, a vyvodit z toho patřičný důsledky pro konkrétní lidi.

Jak píšeš vo odmítnutí téměř veškerý církve - naprostej souhlas a 100% podpora.

Ten psycholog je pravděpoboně Gustrave Le Bon, knihu sem kdysi čet, je snad eště před I.WW a maj jí v knihovně. Je to složitý, co píšeš vo potřebách ovečků mít nad sebou silnou autoritu. Já sám v tom nemam úplně jasno. Spousta lidí prostě má ovčí povahu a nikde sem nenašel v Bibli nic, co by povzbudilo k předělávání vovcí na samostatně myslící jednotky. Prostě vovce v Církvi Boží asi budou, většina jejich pastýřů asi budou ty, vo kterejch mluví prorok Ezechiel (tušim) a já nevim, co s tim.
Nutno dodat, že většina těch vovcí je se svym stavem naprosto spokojená a nemá potřebu na svym stavu cokoliv měnit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 15. září 2008 @ 09:09:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mě nejde o to, jak s tím smilstvím naložit -jde mi o to, že je přesvědčená, že jí k tomu dovedl Bůh /důsledek učení hnutí víry- doptáváme se Hospodina a nejsme schopni rozlišit , kdo k nám vlastně mluví- osobně si myslím, že by Bůh nikdy nevedl člověka , aby měl se x s někým jiným než s manželem -svým manželem- ačkoli se to může stát je to pak minimálně selhání ,ale ne Boží vůle. nevím , na některých shromkách lidé neustále se snaží něco přijmout z ducha- a podle mě se často otvírají na kdeco, hlavně aby něco přijmuli- všichni jsou přece proroci - a pak místo toho , aby to slovo, co přijmou, nebo vjem nefiltrujou přes bibli ani se nekouknou jestli je to v souladu s celým evangeliem-ale prostě to přijmou-at už je to vedení k tomu, že maj mít sex a nebo obvinit někoho z ducha Jezábel APODOBNĚ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 15. září 2008 @ 22:06:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo to je velkej problém, že všichni chtěj přijímat jako něco extra, ale nejsou nejen schopný, ale ani vochotný zkoumat, jestli to je z Boha či ne.
Zde opět nevim, kam dál, protože tyhle lidíčkové po tom prostě toužej a je v jejich moci si to obstarat. Zavíst tresty za čarodějnictví nemůžem. Donutit ty lidi, aby četli Bibli taky dost dobře ne....

To smilstvo a duch Jezábel (jeden z "objevů" charóšich hnutí) - to je taky pěkný.

Eště, že takový věci nemusim řešit dennodenně :-)


]


Nikolaiti, kreténi a spol. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 14. září 2008 @ 18:10:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díval sem se na ty Nikolaity. Ekumenka překládá Zj 2,15 jinak, než muj supermoderní anglickej překlad, a tak sem, se musel podivat do originálu.
A stejně z toho nejsem mourdej, jelikož neznám gramatiku. (Gríšo, Hyperione, nechcete nám pomoct?)
Dá se to totiž překládat ...kteří se drží učení Nikolaitů podobně,
anebo ...kteří se drží učení Nikolaitů podobného.

Což je podstatnej rozdíl, jednou se to "podobně" vztahuje k samotnýmu učení Nikolatiů, podruhý k síle, s jakou se těch bludů vobčani držej.

Shrnu podstatu problému: Andělu Církve v Pergamu je řečeno, že se v jeho Církvi vyskytujou svůdci k smilství a příznivci Nikolaitů. A já nejsem schopnej z originálního řeckýho textu zjistit, jestli učení Nikolaitů spočávalo taky ve svádění k smilstí.


Jestli Ti mužu radit, tak se na učení všech těch možnejch obskurních entit vykašli, totiž ber to jako prostřenej stůl, ze kterýho si mužeš brát to, co chceš a ber si teda jen to nejlepší. Když Tě někdo či něco inspiruje k lepšímu pochopení Božích Pravd anebo lepšímu vztahu s Bohem, nech se inspirovat, neodmítej pozitiva na lidech jen proto, že ty stejný lidi maj i negativní stránky. Připadáš mi dostatečně inteligentní nato, aby si mohla rozvíjet perspektivní vztah s Bohem sama, bez papouškování samozvanejch šéfíčků. Matriálu máš dost, tak já bych šel přímo k prameni a tamty komunity bych si nechal jen jako potenciální zdroj inspirace k duchovnímu růstu, nic víc. To nejdůležitější nám stejně lidi dát nemužou.

Vo tý smilnici, Ti nemužu říct víc, jelikož neznám okolnosti. Dodneška sem slyšel 3 názory nato, co už je a co eště neni smilství, takže musel bych vědět podrobnějc. Možná ani nesmilnila, jen někdo poplet překlad :-)

Já takový pocity, kdy se lidi, mně hodně blízký cejtěj někde skvěle a já se těšim na konec, abych to už měl přetrpěný, mam často, skoro. Myslim, že vim částečně, jak Ti je, za ty roky sem si nato zvyknul a naučil se do toho rejt jen tak zlehka, aby nebylo dusno.

Před časem mě udivilo, jak moc prostoru se v Novém Zákoně věnuje falešnejm apoštolum a podobnejm živlum, jelikož se s nima běžně nesetkávám (s imbecily nevyhledávám kontakty už vod základky).
Protože Církev Boží byla stovky let v režii papeže, rusáků a spol. tak se podobný magorárny nerozšířili (rozšířili se jiný věci) a Církev jich byla ušetřená. Což mělo ten vedlejší jev, že se Církev vodnaučila, jak se s podobnejma jevama vypořádat. A pak, když přišla demokracie a svoboda, tak tihle bludaři vyšli na světlo Boží a lid Boží byl na ně absolutně nepřipravenej (a je do značný míry doteďka). My, narozdíl vod anděla Církve v Efezu nemáme zažitý "pod kůží" v Bibli popsaný postupy, jak identifikovat falešný apoštoly a následně deratizovat prostředí, protože sme to nikdy předtim nepotřebovali, a tak se to musíme postupně pracně učit znovu vod začátku a je jen na nás, aby se z nás nestali "řezači hlav" těch parchantů, co se už nedokážou roztejkat nad tim, že v jeslích dítě spinká... (viz list pro anděla do Efezu)

Píšeš o nerouhání se. Mě jako téměř čerstvýmu křesťanovi jeden pastor poradil, že nejlepší cesta jak se nerouhat je zavřít kalpačku-100% funkční, avšak ne vždy použitelný. Možná budu vopakovat jeden z předchozích odstavců, ale nech si votevřený dveře. Nebuď ukvapená, když Ti Tvuj instinkt řiká, že něco neni košer, tak zpozorni, zkoumej a neboj se zeptat. Nikdo Ti hlavu neutrhne. Někdy taky muže bejt z Boha jenom část a část ne. To, že někdo uzdravuje ve Jménu Páně ještě neznamená, že káže pravdu, a když káže bludy, tak to to uzdravování ve Jménu Páně nijak nesnižuje; pouze před veřejností. U některejch věci taky možná pravdu nezjistíš...tak si to neboj přiznat, že nevíš, jestli je to z Boha či neni.

Na závěr Ti mužu jenom doporučit, aby si ty prapodivný lidičky dala k ledu a řešila jejich problémy postupně až budeš vědět, jak a co, když už vůbec. Mužeš mít teďka před sebou velmi požehnanej čas s Pánem, tak si ho nenech zkazit věcma, který stejně nevyřešíš.

eleazar


]


Re: Nikolaiti, kreténi a spol. (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 14. září 2008 @ 20:22:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
díkes za povzbuzení.k tomu nemám co dodat. hezký týden přeju. 


]


Re: Nikolaiti, kreténi a spol. o smilstvu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 15. září 2008 @ 16:29:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...že se v jeho Církvi vyskytujou svůdci k smilství a příznivci Nikolaitů. ... jestli učení Nikolaitů spočívalo taky ve svádění k smilstí....
Slovo smilstvo se používá ve dvou významech: jako nepořádné obcování těla a jako symbol pro nevěru duchovní.
Hospodin je jako muž a dcera Izraelská jeho nevěsta. Chození za cizími kulty je odklon od právoplatného muže, je to duchovní zcizení, cizoložství, smilstvo.
Takže jestli Nikolaité sváděli k tělesnému smilnění nebo k duchovnímu odklonu od Pána, to je rozdíl. Podle skromného poznání Nikolaité sváděli k neřádnému sexu. Ne ku kultu jiných bohů, tedy ne ke smilstvu duchovnímu, ale k napodobení tělesného smilstva. To je ovšem také zavrženíhodné.


]


Re: Re: Nikolaiti, kreténi a spol. o smilstvu 2 (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 15. září 2008 @ 16:36:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jedno tučné slovo ´svůdci´ v citátu obarbilo všechno následjící na tučně. Sorry, stačilo (a mělo být) netučně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pondělí, 15. září 2008 @ 08:16:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'v horším případě slyším slova typu : všichni máme pravdu, problém je , že pravda je jen jedna' - není to třeba tak, že nikdo nemáme zcela pravdu? A taky, že byť by byla pravda jen jedna, že je pro lidský rozum v celku neuchopitelná? Rozum by pak pro zvládnutí složitosti musel pracovat pomocí více zjednodušujícíh pohledů.

'předuc*****vání situací' - to bych viděl jako důsledek. Hlavní problém Hnutí víry chápu tak, že prý něco v nás (říkají tomu víra) má "božské" možnosti samo o sobě ("budeš-li mít víru, budeš mít vše - zdraví, peníze... Pokud ti to nefunguje tvoje víra selhala").

'Kladu si otázku, co když se rouhám duchu svatému, když tohle nepřijímam, vždyt tohle mluvil Ježíš, když ho napadali, že to dělá v moci belzebula' - to si taky občas kladu. Ale kladu si taky otázku po statistice těch různých uzdravovacích veleakcí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh na totéž, o době konce století I. (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 15. září 2008 @ 17:42:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesto myslím, že v některých věcech je pravda jen jedna-myslím konkrétní situace- třeba ohledně uzdravovacích veleakcí-bud je to z B_ha nebo ne- ted nechci říct, že pokud to neni z B_ha , že ani lidé , kteří tam hledají nějaký Jeho dotek-nejdou za Ním-často je to jen jedna ze stanic na jejich cestě Jen si myslím, že pokud jsme v něčem špatně - jak to může být pravda? Bud to stojíme na skále anebo to popadá....jak domeček z karetmám tu zkušenost- pak už mi B-h řekl, že dokud budu spoléhat v člověka - bude se mi to bortit ne pastor, ne kazatel veleuzdravovacích shromek ,ale Ježíš je má jediná cesta k Hospodinu.


]


Re: otázkaaa (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Úterý, 16. září 2008 @ 05:52:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po chvilce googlení jsem objevil (mimo jiné) třeba tohle: http://www.spiritandtruth.org/teaching/Book_of_Revelation/commentary/htm/topics/nicolaitans.html Bohužel nedovedu posoudit jak důvěryhodný je to zdroj...

V podstatě se tam píše, že to není sice jisté, kdo byli nikolaité, nicméně existují dva hlavní výklady - oba se v této diskusi objevily.

K zneužívání těla: zdrojem informací by tady měl být Ireneus a Klemens Alexandrijský a má jít o překroucení učení jistého Nikolase. Ten byl asketa, ale jeho následovníci došli k zneužívání těla.

Ke kastování věřících: je to výklad jazykový a vychází mimo jiné z podobného výzamu jmen Nikolas a Balaam (souvislost je naznačena v příslušné pasáži zjevení): Nikolase nám tady vyložil Gregorius777, Balám - bala (pohltit) am (lid, příbuzný...).

Bohužel, opakuji, nedovedu posoudit zdroj. Nicméně podobná tvrzení jsem při hledání zahlédl na více místech...



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy