Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 242, komentářů celkem: 429558, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 619 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481386
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je Ježíš Bůh, nebo není?
Vloženo Středa, 29. říjen 2008 @ 16:41:30 CET Vložil: Olda

Sebeobrana poslal karels

Jsem si dobře vědom toho, že se některým čtenářům vůbec nelíbí mé články. Naštěstí máme svobodu slova, což mi umožňuje se zcela svobodně vyjadřovat ke všem otázkám, které se mi zdají být podstatné.

Některé z mých článků jsou jednoznačně evangelizační, což znamená, že zvu, vedu k rozhodnutí učinit onen krok víry „vydat se cestou“ Ježíše Krista. Naproti tomu jiné z mých článků jsou odpovědí na různé otázky křesťanů, tedy jsou určené hlavně křesťanům.

Právě řečenou argumentaci vysvětlím na jednom příkladu ze Svatých textů Bible. Je řečeno: „Když se ho farizeové otázali... Ježíš odpověděl ...Vždyť království Boží je mezi vámi!“ a „Svým učedníkům Ježíš řekl: Přijdou dny, kdy si budete toužebně přát, abyste spatřili jediný ze dnů Syna člověka, ale nespatříte.“ (Bible, evangelium podle Lukáše 17:20-37)

Článek je mou odpovědí, proč se Ježíš sám nikdy neprohlásil za Boha, ač tak učinili svatopisci biblických textů, kupříkladu apoštol Jan (Bible, evangelium podle Jana 1:1), nebo svědkové víry. Má argumentace je rovněž odpovědí těm z vás, kteří tvrdíte, že jsme si my křesťané z Ježíše učinili Boha.

Nejprve k biblickému textu, který jsem uvedl. Pán Ježíš ve své diskuzi odpovídá farizeům, že království Boží se nachází mezi nimi, naproti tomu svým učedníkům argumentuje odlišně, kdy hovoří o Synu člověka, o jeho příchodu atd. V tomto textu je jasný logický protimluv, nebo snad nikoliv?

Jedněm Ježíš odpovídá jinak, naprosto jinak, než druhým. Pro farizeje Ježíš nebyl bezpochyby očekávaným Mesiášem, Synem člověka. [1] Naproti tomu, pro učedníky Pána Ježíše byl Ježíš tím, za koho se prohlašoval, uvěřili v jeho poselství, uvěřili v jeho poslání, byl pro ně očekávaným Vykupitelem a Spasitelem Izraele. 

Podle toho se odvíjí i Ježíšova argumentace. Pro ty, kteří v něj nevěřili, kteří v něj nedoufali, je Ježíš tím, který je uprostřed nich, a záleží pouze na nich samotných, v tomto případě na farizejích, k čemu je to povede. Naproti tomu těm, kteří v něj uvěřili, kteří v něj doufají, Pán Ježíš vysvětluje mnohem víc, vysvětluje svůj druhý příchod.

Jakožto křesťané býváme obviňování, a to nejenom od muslimů, židů, ale i od nekřesťanů, že jsme z Ježíše učinili Boha, vždyť Ježíš samotný se sám neprohlašuje za Boha. Obviňují nás především touto rétorikou muslimové, nebo židé. Odpověď leží v mé argumentaci, kterou se vám snažím předat, vážení čtenáři.

Ohánět se tím, že je Ježíš Bůh, vám, kteří v něj nevěříte, nebo jste vyznavači jiného náboženství, by byla jistě chyba. Já vás mohu maximálně vést k setkání s Ježíšem Kristem na modlitbě. K tomu, že je Ježíš Bohem, k tomu nesporně dospějete sami. Myslím si, že to je i smysl toho, proč se Ježíš nikdy neprohlašuje za Boha, při své pozemské službě, ač jím nad jakoukoliv pochybnost je! Což potvrzují svědkové víry, rovněž tak i starozákonní biblická proroctví.

Pro ty, kteří mu nepatří, kteří nepatří do boží rodiny, rodiny křesťanů může být Ježíš zajímavým obohacením světového dědictví moudrých proroků, moudrých učitelů atd. Avšak pro ty z nás, kteří v něj doufáme, kteří jsme v něj uvěřili, je Pán Ježíš nesporně tím, ke komu se můžeme obracet nejenom v různých svízelných okamžicích svého života. Ke komu se můžeme obracet nejenom při různých nepohodách života.

Pokud jsem napsal článek: „Ježíš je jedinou cestou k poznání Boha“ , [2] tak s argumentací nemohu přicházet za těmi z vás, kteří Ježíše neznáte. Pokud bych byl buddhista, muslim, žid, taoista a já nevím ještě kdo, pak bych se smyslu článku nejspíše vysmál. Jakožto nevěřícího ateistu by mě argumenty v článku řečené vůbec nepřesvědčily.

Článek je totiž mou odpovědí křesťanům, těm z křesťanů, kteří by snad chtěli vyrukovat s tím, že jsou i mimořádné cesty spásy, možné cesty vykoupení, jakým je kupříkladu buddhismus. Buddhistům bych ale tímto způsobem argumentovat nemohl, protože za prvé biblickým textům nevěří, za druhé nevyznali Ježíše Krista jakožto osobního Spasitele a Vykupitele.

Buddhisty, a já nevím jaké jiné „isty,“ či nekřesťany, mohu maximálně pozvat k setkání s Ježíšem Kristem. V tomto duchu se podobně odvíjí argumentace Ježíše Krista s farizei a učedníky Páně. (Bible, evangelium podle Lukáše 17:20-37) Pro farizeje, tedy pro ty, kteří jsou vně zjevení Ježíše Krista jako Mesiáše, platí pozvánka stát se přímými účastníky vykupitelského díla. Těm, kteří jsou součástí zjevení Ježíše Krista, tedy učedníků Páně, kteří jsou přímými účastníky vykupitelského díla, Ježíš vysvětluje ještě mnohem víc, například hovoří o svém druhém příchodu.

Pro ty z vás, kteří Ježíši Kristu nepatříte, kteří jste v něj neuvěřili, pro ty z vás mám nabídku pozvání k osobnímu obecenství s Ježíšem Kristem. Pro ty z vás, kteří jste mu už odevzdali svůj život, kteří mu patříte, jsou publikované jiné z mých článků.

Souhrnně řečeno, Ježíš sám se neprohlašuje za Boha, ač jím skutečně je, z jednoho prostého důvodu. Vyznání Ježíše Krista jako toho, kým skutečně je, můžeme, až v něj doufáme, až jsme v něj uvěřili. Biblické texty jsou pozvánka, nabídka k obecenství s živým Bohem. Všem z nás, kteří jsme uvěřili a odevzdali svůj život Ježíši Kristu, se dal Ježíš poznat jako Bůh, tedy jako ten, který nám je ochoten naslouchat, který je živý na věky věků.

Dodatek: apologetiku, tedy obranu Ježíšova Božství nalézáme ve vyznání apoštola Tomáše: „Můj Pán a můj Bůh.“ (Bible, evangelium podle Jana 20:28) a co mu odvětil Ježíš? „Že jsi mě viděl, věříš. Blahoslavení, kteří neviděli, a uvěřili.“ (Jan 20:29) Vyznání Ježíše za Boha je vyznavačským aktem živé víry! Nikoliv hotovým faktem v naší polemice vůči těm, kteří v Ježíše nevěří!


poznámky:

1. Na naší, tedy křesťanské „straně“ je jedna zásadní námitka židům; „A byla mu dána (Synu člověka) vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno.“ (Daniel 7:14) Aramejský výraz pro termín „uctívání“ v tomto verši je פּלח [PALACH] /aramejský slovesný kořen/. Ve Starém zákonu (v Tanachu), se objevuje 10×, konkrétně 9× v knize Daniele a jednou v knize Ezdráše a vždy jde o bohoslužbu. Ve všech těchto biblických textech jde o uctívání samotného Boha. Syn člověka podle výše uvedeného biblického textu z knihy proroka Daniele přijímá úctu, která přináleží jedině samotnému Bohu. Což „legalizuje“ můj vztah k Ježíši Kristu – modlitby, chvály, tímto se mohu s důvěrou k Ježíši obracet.



"Je Ježíš Bůh, nebo není?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 29. říjen 2008 @ 19:11:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ř 3,30: Poněvadž jeden jest Bůh.....

Jk 2,19: ...že jeden jest Bůh....

I v Novém Zákoně sou tyhle 2 verše, co jednoznačně ukazujou nato, že Bůh je jen jeden. On a nikdo další.



Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 29. říjen 2008 @ 19:55:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím Eleazare - nezlob se, odpověděl bych ti později - dneska jsem tak unavený, že na to nemám. To je podle našich trojičních bratří důkaz, že když je Ježíš Bůh, Otec je Bůh, nakonec i Duch svatý Bůh je v tectech Nového zákona řečeno, že je pouze jeden Bůh, tak to dokazuje jasnou trojjedinost. Tvá námitka je na místě.. Ale jak jsem řekl, opravdu jsem unavený... odpovím nejspíše zítra...  


]


Pořádně vyjadřujme , co chceme říct (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 02. listopad 2008 @ 06:41:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Největší problém je ve vyjadřování, pokud kultuře , která má po tisíciletí jasnou představu, kdo je B-h , řeknete , že je to Ježíš- budou mít problém. Ježíš ve svých rozmluvách neustále ukazoval na Otce , a když mluvil o tom, že já a Otec jedno jsme, je to jako když řeknete my jsem s manželkou v tom za jedno- taky nejste manželka takhle to vnímáim já Ježíš pochází z B-ží rodiny,ale neni -B-h Otec - a to si myslím, že je nutné neustále vyjadřovat, jinak nikdy nebudeme schopní komunikovat s židy a jinými lidmi ....i když Ježíš není B-h Otec izraelité si ale vždycky pod slovem B-h představí Otce stále má B-ží podstatu a hodnotu stejnou.takže si ymslím, že minimálně pro rozhovor s židem , či muskimem, je dobré použít označení Syn B-ha
I když by myslím stálo za to, najít si v originálních textech , zda když TOMÁŠ říká B-h jaké slovo konkrétně používá a když kaifáš roztrhnul své roucho -jaká slova v originále Ježíš použil, je možné že řekl, jsem který jsem , nebo budu který budu , nebo něco podobné , vyjádřené 4 PÍSMENKY .Pak musím svou teorii změnit :)


]


Re: Pořádně vyjadřujme , co chceme říct (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 02. listopad 2008 @ 08:44:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborně runo,
kdyby takhle uvažovali všichni bratří, tak by nám konečně přestali "turbanáři" nadávat do modloslužebníků.
V Novém Zákoně se pro Boha označení 4G nepoužívá, často se používá kyrios (s malým k), což má asi tolik významů jako anglické Lord. Starý Zákon, i jeho ekumenické překlad, důsledně rozlišuje Hospodin, Pán, Panovník a my (aspoň já) jsme nato až tak zvyklí, že je to při studiu Nové Smlouvy spíš handicap, tak to není zdaleka tak snadno diferenciovatelné.


]


Re: Re: Pořádně vyjadřujme , co chceme říct (Skóre: 1)
Vložil: runa v Neděle, 02. listopad 2008 @ 17:35:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
CHTĚLA JSEM SE mrknout do hebrejskýho překladu a řeckýho , jaký jsou tam použité slovadalo by mi to makačku ale nejde mi připojit nikam, tak se zeptám manžela -je internetově schopnější než já a i jazykově, a mrknem na ty pasáže, pak dam vědět, jestli něco nevystudujeme.


]


Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 29. říjen 2008 @ 19:51:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Starozákonní proroctví nikdy nevnímala prorokovaného Mesiáše coby Boha
Jehovisté na základě stejných textů dokládají Ježíšovo nebožství .Sám NZ je v tomto nejednoznačný např. Ježíš okřikl člověka kterého nazval dobrým ,proto bylo nutné později svolat koncily kde se dohadovali jak to vlastně je,nakonec došlo i na facky.Také některá stará evangelia ukazují některé výroky zřejmě v původnější podobě než se dochovaly ve NZ např.

 Ukázali Ježíšovi zlatou minci a řekli mu: Císařští od nás žádají daně. On jim řekl: Dejte císaři, co je císařovo. A dejte Bohu, co je boží, a co mé, to dejte mně!Tomáš log 100  



Re: Re: Je Karlov ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 09:08:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, mas uplnu pravdu, jezis v ktoreho veris urcite nie je Bohom, to je naozaj to, cim su Tvoje clanky, komentare a zamyslenia charakteristicke. Tvoj jezis mi skor silne pripomina jezisa eucharistickeho ale nie Jezisa Krista Nazaretskeho, ktori o sebe napriklad povedal: Jan 10:30  Ja a Otec sme jedno. Osobne si myslim, ze verit v eucharistickeho krista musi byt pre cloveka len prehrou a trapenim ... a tiez stoji za "zamyslenie" ze vzdy ako Jezis hovoril o svojom Bozstve, zidia dvihali kamene ...

Karle, stan sa krestanom a prijmi biblickeho Jezisa Krista do srdca ...



Pozri:
Rebbeca Brown & Daniel Yoder : Prečo potrebujem Spasiteľa ?

 

 


]


Re: Re: Re: Je Karlov ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 12:23:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojim, nejenomže máš tu odvahu, že jako administrátor publikuješ jenom některé články, které se Ti hodí, můj článek jsem poslal už v sobotu, a až Olda mi ho publikoval včera... (nejenom můj, ale i dalších přispěvovatelů), ale ještě mě obviňuješ z nepravověrnosti - no jistěžě vím, že je Ježíš Bohem, prosím Tě - o čem můj článek pojednává, asi? No, já mám problém jenom jaksi s uznáním TROJJEDINOSTI, to je můj zásadní problém - ale s tím, že je Ježíš Bůh? Vždyť o tom píšu... jistě že je! 


]


Re: Re: Re: Re: Je Karlov ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 13:08:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karel, clanok je dvojzmyselny a nejednoznacny, napriklad tato pasaz:

Ohánět se tím, že je Ježíš Bůh, vám, kteří v něj nevěříte, nebo jste vyznavači jiného náboženství, by byla jistě chyba. (???) Já vás mohu maximálně vést k setkání s Ježíšem Kristem na modlitbě. K tomu, že je Ježíš Bohem, k tomu nesporně dospějete sami. Myslím si, že to je i smysl toho, proč se Ježíš nikdy neprohlašuje za Boha, (......) při své pozemské službě, ač jím nad jakoukoliv pochybnost je! Což potvrzují svědkové víry, rovněž tak i starozákonní biblická proroctví.

To je mozno pristup katolicizmu alebo New Age ale urcite nie pristup krestana. Urcite ten pojem "Ohanet se" je zavádzajuci a dvojzmyselny ale krestan v prostredi "multi-kuti" ktory aspon "neverbalne" nedeklaruje ze Jezis je Bohom robi prave naopak vaznu a tragicku chybu a nie len to ...

---------

Co sa tyka zverejnovania clankov, ak mi da niekto pisomne ze som povinny posielat uplne-uplne vsetky clanky, vzdam sa pristupu do administratorskeho menu.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Je Karlov ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 13:30:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dělám jenom to, k čemu mě vede Ježíš. Nebo snad Ježíš argumentoval farizeům, já jsem Bůh, pokloňte se mi! Musíte se mi klanět??!! Já se snažím pouze vysvětlit, že pro mě je Ježíš Bůh, ale ne už pro ostatní - pokud se Pán Ježíš "neoháněl" při své misii svým Božstvím, ač jím byl, proč bych to měl dělat já? To, že je Ježíš Bůh je součástí zjevení každého, kdo se k Ježíši přizná...  To je smysl mé námitky. K tvém administrátorství, Gojim, není to součástí povinosti, ale tvé etiky, dělej jak myslíš...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je Karlov ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 17:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nebo snad Ježíš argumentoval farizeům, já jsem Bůh, pokloňte se mi! Musíte se mi klanět??!!

Nevim, jak s tim klanenim, ale pokud jde o Jezisovo jednani, tak tem farizeum svoje bozstvi vic nez vokate naznacoval. V tomto duchu se napriklad nese jedno z prvnich uzdraveni v Markove evangeliu (tusim, ze to je zacatek druhe kapitoly), kde si prisedici kladou otazku: "copak si vo sobe mysli, ze je Buh, kdyz odpousti hrichy?" A dalsi priklad je samozrejme J 8:58, kde Jezis odkazuje primo na tu SZ formulku, kterou Hospodin pozdravil Mojzise: Jsem, ktery jsem.

Aviaf


]


Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 12:27:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Vidis, tak zrovna logion 100 bych prave povazoval za mladsi, nez ostatni evangelia prave pro tu vsuvku "a co me, dejte mne". Takova formulace uz totiz predpoklada nejakou separatni strukturu Jezisovych priznivcu, neco jako cirkev (i kdyz nevim, jestli to v pripade tech tomasovskych "gnostiku" je ten spravnej vyraz), tudiz by ten vers daleko lepe zapadal do prvniho az druheho stoleti. Krome toho, kdyz si porovnas treba Markovo evagelium s Lukasem nebo Matousem, je uz podle delky poznat, ze tendence autoru je spis veci do textu dopisovat nez je naopak vynechavat. Zkratka myslim, ze bys mel problem vysvetlit, proc by rani verici z verse vypustili frazi "a co me, dejte mne", ktera tam puvodne patrila. Snadnejsi je vysvetlit, proc by nekdo mohl ex post dopsat tuto frazi do verse, kde puvodne chybela.

Aviaf


]


Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 12:32:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jinak s tebou ale souhlasim, ze to Bozstvi mesiase vubec neni tak jednoznacna vec, jak se asi mnozi krestane domnivaji.  Napriklad Pavel pomerne konsistentne pouziva oznaceni "Pan" a mozna mnohem presnejsi by bylo rict, ze NZ prohlasuje Jezise za Boziho syna a za Boziho Pomazaneho (tj. Mesiase), aniz by se kolikrat blizeji vyjadrovala k tomu, jak to s tou jeho podstatou vlastne je. Nejpadnejsi argumenty ve prospech Jezisova Bozstvi v NZ jsou J 8:58, Fp 2:6-11 a Zd 1:3, ale vedle toho je tam mnoho pasazi, ktere otevrene povazuji Jezise za cloveka. V Bibli je proste videt, ze tenhleten nazor se postupem casu nejak vyvijel. Proto ani Jezisovo Bozstvi nebylo soucasti tech nejstarsich kred (1Tes 1:9-10, 1K 15:3-9, 1K 12:3, R 1:3-5 tusim apod.)

Aviaf


]


Re: Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 01. listopad 2008 @ 13:33:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karel:  Já se snažím pouze vysvětlit, že pro mě je Ježíš Bůh, ale ne už pro ostatní ...

Tento sposob vyjadrovania by som nazval snad "edge dancing" alebo nejako tak ... okrem autorov opisujucich zasady  dvojzmyselnosti praktikovanych jednym známym rádom, som sa s podrobnym rozborom tohto stylu vyjadrovania fakt nikde nestretol, neviete mi niekto prosim pomoct ? 

Vdaka ... :-)



]


Re: Re: Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Neděle, 02. listopad 2008 @ 08:25:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyborny clanek, ktery osvetluje Pana Jezisovo Bozstvi je na: http://www.letusreason.org/trin23.htm a je nazvan: Did Jesus Identify Himself as God? Doporucuji pro ty, kteri v tom jeste nemaji jasno a nebo potrebuji vic vysvetleni.


]


Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 12:48:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle
Ježíš se sám prohlašuje za Božího syna, za Boha. "Já a Otec jsme jedno."

Pročpak si Kaifáš roztrhl roucho? (Mt 26, 63-65; Mk 14,61-63;)

Potvrzeno Kristem v (Mt 16,16).
Šimon Petr mu odpověděl: "Ty jsi Kristus, ten Syn živého Boha!"

Jak vysvětlíš Ježíšovo tvrzení (J 8,58)?
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Dříve než byl Abraham, já jsem."


Není - li Božská Trojice, kdo to mluvil za Ježíšova křtu, ne - li Otec a kdo je holubice, která se na něho snesla, ne - li Duch svatý?

(L 3,21-22)
A když se křtil všechen lid, stalo se, že byl pokřtěn i Ježíš; a když se modlil, otevřelo se nebe
a Duch Svatý na něj sestoupil v tělesné podobě jako holubice a z nebe zazněl hlas, který řekl: "Ty jsi můj milovaný Syn, v tobě jsem nalezl zalíbení."


Odpověz poctivě:
Jak může být jedna osoba zdrojem nezištné lásky Boží, když láska je jen sdílená, jinak je to sebeláska?
Bůh pouze v jedné osobě by musel být ten největší egoista a sobec.



Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 03. listopad 2008 @ 09:55:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je bohem už ze své podstaty, byl přeci bohem zplozen, ale nemůže být tím bohem, který ho zplodil... leda bychom to chápali jakoby něco takového o co se pokouší dnes vědci, že by byl klonem boha. Tak či tak, je bohem z podstaty, ale není tím, který nemá počátek. Protože jestli se mýlím tak mě opravte, ale už akt zplození se musel odehrávat v nějakém konkrétním sice nám neznámém čase, někteří dokonce uvádějí, že od tohoto okamžiku byl čas vnímán. Ježíš Kristus je bůh ze své podstaty protože byl bohem bez počátku a konce zplozený, "klon" boha. Tak jako naklonovaná buňka není tou buňkou, tak i naklonovaná ovce není tou ovcí jako takovou. A když klon, protože nemůže se dále reprodukovat zanikne nestane se, že zanikne i původce klonu. Dohnali jste mě ktakovému hypotetickému uvažování, ale je to čistě jen pro ukázku Vašeho zmateného uvažování. Pro ty, jako jsem i já, kteří přijímají Krista Pána jako Syna boha, jenž mu jeho Otec a bůh je hlavou, byl skrze lůno Marie poslán na zemi aby nám o Otci, bohu podal zvěst. Že tak učinil vypovídají skutky i slova Pána, jako například: "Já a Otec jsem jedno"! Jestli neznáte obrat, který často používáme i my zde v Česku: "jsem s tebou za jedno"... tak jako bychom říkali: "jsem s tebou jedno" a máme namysli, že se jeho myšlenky, skutky staly mými myšlenkami, skutky, ale rozhodně to nechápeme tak, že bychom se stali tím, s kým jsme jedno nebo-li zajedno. Ale vlastně je to můj názor, pohled a Vy zase máte jiný názor, což je dobře. Přece se v bibli píše i o době kdy se tyto různé názory budou korigovat nebo-li bude bohem rozhodnuto nebo ještě jinak všichni poznáme kdo se mýlil a kdo ne. :-)


]


Re: Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 03. listopad 2008 @ 12:14:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj , já to vnímám podobně-ale zase mi tam rezonuje slovo, jak řekl Ježíš: dřív než byl Abraham , já jsem byl.... to pak nesouhlasí s tím, že byl zplzen až v Betléme.  A tAKy ŘEK JSEM POČÁTEK I KONEC-


]


Re: Re: Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 03. listopad 2008 @ 13:25:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, ale já jsem to netvrdil, kde jste přišel na to, že byl Ježíš zplozen až v Betlémě? Já jsem psal o jeho zplození z boha.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 03. listopad 2008 @ 13:28:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pak Vaše slova chápu špatně ?????myslím tato slova:
Protože jestli se mýlím tak mě opravte, ale už akt zplození se musel odehrávat v nějakém konkrétním sice nám neznámém čase, někteří dokonce uvádějí, že od tohoto okamžiku byl čas vnímán.
ALE PRAKTICKY JE UPLNĚ JEDNO JESTLI SI ROZUMÍME


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 03. listopad 2008 @ 13:58:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně je to jedno, jen abychom to dokončili. Já jsem mj. napsal i toto: někteří dokonce uvádějí, že od tohoto okamžiku byl čas vnímán.

Tak nevím proč jste si myslel, že myslím zplození z Marie?


]


Re: Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 05. listopad 2008 @ 18:14:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, samozřejmě já neodmítám božství Ježíše, ale tím Bohem je pro nás křesťany, pro nevěřící Bohem nebude... a o tom byl článek... - prostě nevěřící Ježíše za Boha nikdy neuznají... 


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy