Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 626 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493792
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: To si zaslouží samostatný článek
Vloženo Pondělí, 17. listopad 2008 @ 12:23:05 CET Vložil: gojim

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Re: Re: Re: Odpověď Černé veverce (Skóre: 1)



Vložil: Pastýř v Neděle, 16. listopad 2008 @ 19:18:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ježíš je:

světlo světa,
chléb z nebe,
Beránek Boží,
dveře,
chrám,
vinný kmen,
vzkříšení i život...

Doufám, že se tedy řádně klaníte světlu, vinné révě, chlebu, dveřím, beranům atd. Proč se klaníte jen tomu chlebu?


Podobná témata

Kritika bludů

"To si zaslouží samostatný článek" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 17. listopad 2008 @ 12:32:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
akoze preco? ved staro-egyptski knazi prevadzali transubstanciaciu zasadne s chlebom a pred chlebom sa aj klanali. Pred nicim inym, to nebol ani baran, ani dvere ... proste bol to chlieb v tvare slnka, do ktoreho sa slnecny boh Osiris potom "transubstoval".

:-)



GOJIM CENZURUJE (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Pondělí, 17. listopad 2008 @ 12:35:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apeluji na provozovatele GS, aby zamezili svévolnému cenzuringu gojima, kterej účelově zamezuje zveřejňovat příspěvky od katolíků a naopak horlivě zveřejňuje jen protikatolický příspěvky. pokud je záměrem GS být platformou pro výměnu názorů všech názorovejch křesťanskejch skupin, pak jednání gojima je hanebné.
před dvěma dny sem tady vkládal jako článek úryvky z pravoslavného mariánského Akathistu, kterej do dneška nebyl zveřejněnej, kdežto mnoho protikatolických článků i pozdějšího data zveřejněno bylo.
je paradoxním že gojim si tak naléhavě stěžuje na cenzuru na jakýmsi slovenským luteránským portále ale sám dělá totéž.
prosím tedy provozovatele či jiné nadřízené adminů aby této svévoli zamezili a nastolili opět možnost sdílení názorů všech názorovejch skupin jak tomu bylo donedávna
můj článek nebyl jedinej, kterej gojim odmítl zveřejnit. už se vícekrát v nedávný minulosti stalo to, že některý články zveřejnil s velkým zpožděním admin Olda, neboť gojim tak odmítl učinit - stalo se to např. uživateli karels.
díky pokud vezmete moji stížnost an chování gojima vážně


]


Re: Našinče, týkal se Tvůj příspěvek křesťanství? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 17. listopad 2008 @ 21:47:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Našinče,

Nemohu si pomoci, ale jaksi nerozumím Tvému rozhořčení. Pokud čtu pravida GS, tak hned na začátku stojí:

GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství.
 
Křesťanství znamená Kristovství. Alespoň podle toho co píšeš, tak Tvůj příspěvek nesouvisel s křesťanstvím, ale s propagací modlitby týkající se pohanského kultu. Jeho nezveřejněním se tedy snad nestalo nic, co by odporovalo deklarovaným pravidlům GS.


]


Re: Re: Našinče, týkal se Tvůj příspěvek křesťanství? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 18. listopad 2008 @ 10:38:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak že správce určí co je a co není křesťanské - dobrá ale pak nesmí používat jen svůj metr, jenže v tom je právě jádro pudla a o jeho nezaujatosti, by šlo úspěchem pochybovat !  Pokud, někomu vadí i modlitba, pak to také něco vypovídá o jeho objektivitě a nakonec i víře - že reformovaný?
Honza


]


Re: Re: Našinče, týkal se Tvůj příspěvek křesťanství? (Skóre: 1)
Vložil: kontrafakt08 v Úterý, 18. listopad 2008 @ 18:08:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To říká ten pravej, kterýho zbavili funkce admina za jeho zneužtí, viď? 8-D


]


To si zaslouží samostatný komentář (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Pondělí, 17. listopad 2008 @ 12:37:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo mluví jasně:

 Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení.

Prostě máš smůlu...



Re: To snad vylučuje užití v symbolickém významu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 17. listopad 2008 @ 22:15:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Našinče,



To snad vylučuje užití v symbolickém významu?

Představ si, že zeměpisář ukáže na mapu a řekne: "Tohle je Francie." A pak řekne: "Kdo při zkoušení nepozná, že jde o Francii, tak dostane za pět."

Znamená to snad, že mapa Francie je identická se skutečnou Francií?



Nečinil bych tedy tak ukvapené závěry.


reformovaný


]


Re: Re: To snad vylučuje užití v symbolickém významu? (Skóre: 1)
Vložil: kontrafakt08 v Úterý, 18. listopad 2008 @ 18:11:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To říká ten pravej, kterýho zbavili funkce admina za jeho zneužtí, viď, PLiško? 8-D


]


Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Pondělí, 17. listopad 2008 @ 12:41:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ŕkc říká, že Boží Syn je navěky Bůh i člověk = Boží osoba + lidská duše + lidské tělo. Říká, že v eucharistii je přítomná osoba Krista. tato osoba je však po vtělení neoddělitelná od jeho lidské duše a jeho lidského (ukřižovaného a vzkříšeného) těla. Proto je-li v eucharistii přítomna Kristova osoba, jež je od jeho lidství neoddělitelná, zákonitě je v eucharistii přítomno i Kristovo lidství (jeho duše i tělo) ale nikoliv pod způsobou masa a krve, ale POD ZPŮSOBOU CHELAB A VÍNA. to je veškerá podstata křesťanské víry v eucharistii a potažmo transsubstanciaci. křesťané věří od začátku v toto:

Eucharistie prvních křesťanů 1 - Nejstarší svědectví
Eucharistie prvních křesťanů 2 - Sv. Justin

Eucharistie prvních křesťanů 3 - Eucharistické zkušenosti 
Eucharistie prvních křesťanů 4 - Přijímání těla Páně

Eucharistie - závdavek našeho vzkříšení (Irenej z Lyonu)



Re: Našinče! Odpověď Ti dá Písmo svaté a ne světské, lidské tradice! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 18. listopad 2008 @ 09:09:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď na tuto záležitost nalezneš ve vynikajícím článku   POJETÍ  KATOLICKÉ  BOHOSLUŽBY - MŠE .










]


Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 17. listopad 2008 @ 18:08:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My se neklaníme chlebu, ale Ježíši Kristu, který prohlásil (ne o každém chlebu), ale jen o tom požehnaném a lámaném, že TOTO JE JEHO TĚLO!

V článku není nic nového, co bysme už stokrát neprobrali a nezdůvodnili. Stačí zalistovat dozadu.


Taky čekám na zveřejnění svých článků. Nemá cenu, abych posílal další články, když nevím, na čem jsem.



Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: isim v Úterý, 18. listopad 2008 @ 00:45:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pošli je znovu.

isim


]


Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. listopad 2008 @ 05:00:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím zveřejňováním - já jsem to už také zažil... pokud jsem poslal článek v sobotu, zveřejnili mi ho až ve středu. Pokud jde o gojima - ano, zveřejňuje články tématicky... pokud je v řadě článků, nějaký protikatolický článek, pak ho ihned zveřejní, ostatní články musí počkat... Eucharistie - nechápu, proč se nad tím někdo pozastavuje, vždyť všichni jenom trochu poučení, což je předpokládám na GS každý, ví, jakým způsobem eucharistii vy katolíci chápete... nadto, i všichni víme, že velice těžko na tomto učení něco změníte... proto mně kritika připadá naprosto zbytečná... 


]


Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 18. listopad 2008 @ 15:00:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

My se neklaníme chlebu, ale Ježíši Kristu, který prohlásil (ne o každém chlebu), ale jen o tom požehnaném a lámaném, že TOTO JE JEHO TĚLO!


Standa:


Podle čeho a na jakém základě je podle Tebe postaven výraz  TOTO JE JEHO TĚLO? Doslovném a nebo symbolickém? Pokud na doslovném, tak lze podle Tebe chápat doslovně i tyto verše?

Marek 9

43  Svádí-li tě k hříchu tvá ruka, utni ji; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života zmrzačen, než abys šel s oběma rukama do pekla, do ohně


Matouš 18

Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla.

.........................................................................................................................................................................................

Pokud ne, tak podle čeho a na jakém základě? Předem děkuji za odpověď. Standa.





]


Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. listopad 2008 @ 16:51:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obojí tebou uvedené případy mají jedno společné: nabízí výběr hned ze tří možností.

Jedna krajnost - upadnout do hříchu (nejhorší varianta vedoucí ke zkáze duše).
Druhá krajnost - utnout ruku, vyloupnout oko (špatná varianta, vedoucí k poškození těla.
Třetí možnost - použít rozum, neničit duši, ani tělo, ale žít podle Božího řádu.

Je to "nakopnutí" člověka k tomu, aby zapřemýšlel, jakou roli hraje hřích v jeho životě a co je vlastně důležité.



Ale o proměněném chlebu neřekl Ježíš, že toto je jako jeho tělo, ale řekl: "Toto je mé tělo!"

Tady není z čeho vybírat, tu je jen jeden faktor, jasně řečená pravda, potvrzovaná na více místech.


Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení.


]


Re: Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 18. listopad 2008 @ 20:15:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Na tomto místě uvedu dobrý rozbor věci od L.P. Křesiny:

L.P. Křesina ve své knize "Modlářství staré a nové" uvádí na str. 48:

"Je přímo dějinně tragické, že slova "To je mé tělo" a "To je krev má nové smlouvy"(Mt 26,28), byla vzata DOSLOVNĚ místo metaforicky, tj. v přeneseném smyslu. ...... Metafora, slohová figura, obrazný výraz, spočívá ve slovesu "JE" a NE v těch dvou podstatných jménech CHLÉB a KALICH. Vezměme první výrok:"To je mé tělo." První podstatné jméno CHLÉB je tu nahrazeno zájmenem "to". Druhé podstatné jméno je tělo. Je pozoruhodné, že když je užito zájmeno místo jednoho podstatného jména, jak je tomu v tomto případě, a ta dvě podstatná jména jsou různého rodu, tak gramatický rod zájmena vždy souhlasí s rodem toho podstatného jména, NA KTERÉ JE SMYSL PŘENÁŠEN, a NE s rodem podstatného jména, OD KTERÉHO je smysl přenášen, přestože k němu patří. A tak, jestli je rod zájmena jiný, než rod podstatného jména, ke kterému zájmeno patří, nebo které nahrazuje, ihned nám to ukazuje, že jde o slohovou figuru, metaforu!

Tak v našem případě chléb, v řečtině ARTOS, je mužského rodu, kdežto zájmeno "TO" ve výroku "TO jest mé tělo", je v řečtině "TOUTO", středního rodu, tak jako "SÓMA" - tělo, je středního rodu. KDYBY NEŠLO O METAFORU, výrok by musel znít takto: "TEN (rozuměno chléb) je mé tělo." Zájmeno svým rodem však souvisí s druhým podstatným jménem, na které je význam přenesen, a proto musí jít o metaforu. Jestli někdo bere tento výrok doslova, dopouští se přestupku především proti filologickému pravidlu.

V druhé části Kristova výroku máme dvojici METAFOR. Čteme si u Mt 26,27.28:"A vzav kalich, a díky činiv, dal jim, řka:Pijte z toho všichni. Nebo to jest krev má nové smlouvy, která se za mnohé vylévá na odpuštění hříchů." Kalich zde představuje víno a víno zde představuje krev nové smlouvy. V tomto výroku:"To jest krev má nové smlouvy" zájmeno "TO" se vztahuje na KALICH. O VÍNU VŮBEC NENÍ ZMÍNKA! Chce někdo tvrdit, že KALICH (ať byl z jakéhokoli materiálu!) se proměnil ve skutečnou krev Kristovu?!

Bylo by na první pohled nepřijatelné, tvrdit, že kalich je proměněn ve skutečnou krev Kristovu. Nidko nemůže popřít, že kalich zde představuje víno a jde tedy o metaforu.

Představte si, kdyby opravdu Pán Ježíš byl proměnil chléb a víno ve skutečné své tělo a svou krev! On, který tam byl v lidském těle před zrakem svých učedníků, apoštolů. Toto jeho tělo, jako těla jeho učedníků, bylo ucelenou jednotkou, celistvým organismem, a najednou by své tělo a svou krev rozmnožil před jejich očima! A pak by jim dal své tělo jíst a svou krev pít! Jak absolutně nemyslitelné, nesmyslné a nepřijatelné, že by sám Syn Boží uvedl své učedníky do takového ohavného kanibalismu! Jakákoli myšlenka na jedení lidského masa a pití lidské krve vždy byla každému normálnímu člověku naprosto odporná a nepřijatelná, ZEJMÉNA KAŽDÉMU ŽIDU, jemuž bylo zákonem zakázáno jíst jakoukoli krev (Lv 17,10// Dt 12,16)!

Ze svatých Písem by se daly uvést stovky dalších metafor.

Např. :

Bůh je slunce a pavéza.
Já jsem dveře
Rozsévač je Syn člověka... pole je tento svět, dobré síme jsou synové království, koukol jsou synové toho zlostníka, žeň je skonání věku, a ženci jsou andělé.

Sedm těch hvězd jsou andělé sedmi sborů

Při každé metafoře bychom mohli nahradit sloveso "JE" nebo "JSTE" slovesem "PŘEDSTAVUJE", což nejlépe vyjadřuje přenesený smysl. Kristův výrok by tedy zněl:"Toto PŘEDSTAVUJE mé tělo"... " Toto PŘEDSTAVUJE mou krev nové smlouvy."

Římská církev učí, že při "oběti mše" jde o přepodstatnění obou prvků: chleba a vína v krev Kristovu, že však nenastává žádná viditelná změna. Chuť, barva, tvar, rozměry a váha zůstávají stejné. Tady jde o naprostou nemožnost. Je přirozené a zřejmé, že když hostie a víno po "oběti" nemají typické vlastnosti masa a krve, nemohla jejich podstata být změněna na tělo a krev Kristovu! Všichni, kdo jedí hostii, musí vědět, že jedí oplatku a ne maso. Jejich chuťové buňky jim to dosvědčují.

KONEC CITÁTU.

Dále tam bratr píše, že ke skutečné transsubstanciaci (přepodstatnění) došlo Kristovým proměněním vody ve víno. V případě hostie (= latinsky "oběť") a vína však jde o vzdávání pocty fyzické oplatce a fyzickému vínu, jako vtělenému Bohu, a jde tu tedy o výrazný a zřejmý akt modlářství! Dále píše, že katolící mši nazývají "nekrvavou obětí", avšak Písmo říká, že bez krve vylití není odpuštění hříchů, čímž tato "nekrvavá oběť úplně ztrácí smysl.

Kristus svojí obět uskutečnil jednou a její hodnota a účinnost je věčná, pouhou vírou v Boží Slovo.

Večeře Páně je tedy vzpomínková slavnost, ustanovená Pánem, při které věřící velebili Boha Otce i Syna a dobrořečili mu za vykoupení. Všichni jedlichléb a pili z kalicha. Činili tak podle slov Kristových "na Jeho památku".

Zdrojem informací z praxe prvotní Církve je pouze Písmo. Od roku 115 však již započalo odpadnutí a Pravda o těchto věcech již byla zatemněna. Takže téměř všechny zdroje 2. století jsou již nakaženy bludem a odchylují se od Božího zjevení v Písmech.

Nauka o katolické mešní oběti (svátosti) úzce souvisí v vytvořením duchovenského stavu kněží, kteří si osobili a přisvojili nárok provádět tyto úkony (svátosti) jako něco magického a kouzelného, co je vyhrazeno pouze jim, ordinovaným "duchovním", a tak se vyvýšili a odlišili od ostatních věřících (laiků) a zabránili tak Vládě Ducha svatého, který dává dary (charismata) KAŽDÉMU údu Těla Kristova.



]


Re: Re: Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. listopad 2008 @ 20:57:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(J 6,53-56)
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.


..."Jak absolutně nemyslitelné, nesmyslné a nepřijatelné, že by sám Syn Boží uvedl své učedníky do takového ohavného kanibalismu! Jakákoli myšlenka na jedení lidského masa a pití lidské krve vždy byla každému normálnímu člověku naprosto odporná a nepřijatelná"...


Ve světle úryvku evangelia se takový výrok od "křesťana" zdá skutečně nepochopitelný. Jak všichni dobře víme, eucharistie není lidské maso, Kristus je ve způsobách chleba a vína.

Jak mnoho slov a zdůvodnění je třeba k zakalení čisté vody Pravdy!




]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 18. listopad 2008 @ 21:56:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak je ve způsobu nebo je to on? Klaníte se způsobu nebo jemu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. listopad 2008 @ 16:09:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chléb vypadá dále jako chléb, víno jako víno. Ale je to sám Kristus.

Podobně jako  (Num 5,17-18)
A nabere vody svaté do nádoby hliněné, a vezma prachu, kterýž jest na zemi v příbytku, dá jej do té vody.
Potom postaví kněz ženu tu před Hospodinem, a odkryje hlavu její, a dá jí do rukou obět suchou pamětnou, kteráž jest obět veliké horlivosti; v ruce pak kněze bude voda hořká zlořečená.

I pak vypadala voda stejně, jako předtím, ale mocí propůjčenou od Hospodina, odhalovala nevěru a trestala.



]


Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 18. listopad 2008 @ 20:19:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Standa:

Matouš 26,26  Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“

27  Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni. 28  Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.

Marek 14,22 Když jedli, vzal chléb, požehnal, lámal a dával jim se slovy: „Vezměte, toto jest mé tělo.“


Lukáš 22,19 Pak vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: „Toto jest mé tělo, které se za vás vydává. To čiňte na mou památku.“

1. Korintským 11,24 vzdal díky, lámal jej a řekl: „Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku.“

……………………………………………………………………………………………………………………………..

Oko!

Z výše ných veršů jasně vyplývá, že Pán Ježíš byl se svými učedníky. Učedníci ho tedy fyzicky viděli.
Viděli tedy jeho tělo. V jeho těle proudila krev. To nemůže nikdo vyvrátit a popřít. Když lámal chléb a dával ho svým učedníkům, tak se v něj rozhodně neproměnil. Z uvedeného tedy vyplývá, že pán Ježíš hovořil k svým učedníkům obrazně a ne doslovně. Tak jako v případě pití vína, jako své krve.
Rovněž utnutí ruky (Marek 9, 43) a vyrvání oka (Matouš 18, 9) má obrazný význam. Je zde symbolicky vyjádřena jen míra hříchu. Pokud bychom jeho slovům v těchto případech přikládali doslovný význam, dostali bychom se do rozporu s jeho slovy o lásce a odpouštění.
Pokud ovšem slepě věříme v doslovný výklad proměny pána Ježíše v chléb a jeho krve ve víno, vytváříme tím výklad, který se zcela rozchází s tím co pán Ježíš svým učedníkům hovořil.
Nikde v Písmu svatém nenajdeme, že jeho tělo a krev byly proměněny. Věříme-li učení lidským, které jsou často založeny na vlastních přáních a fantaziích, dáváme tím prostor k zrealizování falešného učení.



]


Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. listopad 2008 @ 21:05:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I tvá víra není doslovná, ale jen obrazná.

Nikde v Písmu svatém nenajdeme, že jeho tělo a krev byly proměněny.

Určitě? Neříká Pavel, že kdo tento chléb a kalich přijímá nehodně, jí a pije své vlastní odsouzení? Je - li to jen obyčejný chléb a obyčejné víno, proč tak silná slova?

A co víra prvotní církve?

Nahlédls na odkazy na toto téma? (sv. Justin atd)


]


Re: Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 18. listopad 2008 @ 22:00:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další odkazy zde: http://www.apologet.cz/?q=articles/category/19-cirkevni-historie/id/72-otazka-pojeti-cirkevni-autority.-aneb-od-vecere-pane-k-eucharistii

Apropo, když Kristus "proměnil" chléb, tak zde stáli vedle sebe dva bohové? Jeden po způsobu těla a druhý po způsobu chleba?


]


Re: Re: Re: Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. listopad 2008 @ 07:20:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A představ si, ještě je Bůh Otec na nebesích, Duch svatý, který vychází z Otce i Syna.

A ještě, abych nezapomněl, také církev je Tělem Kristovým.

Je toho na tvůj mozeček moc? Co máš z toho, na ten můj taky.  :o))


Já vidím jedinou možnost: Zjevené pravdy v pokoře přijmout.


]


Re: Pro Oko! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 19. listopad 2008 @ 08:55:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

I tvá víra není doslovná, ale jen obrazná.


Standa:

Zaměňuješ své vybabulované přání za další chiméru.


Oko:

Nikde v Písmu svatém nenajdeme, že jeho tělo a krev byly proměněny.

Určitě? Neříká Pavel, že kdo tento chléb a kalich přijímá nehodně, jí a pije své vlastní odsouzení? Je - li to jen obyčejný chléb a obyčejné víno, proč tak silná slova?


Standa: 

Ano, zcela nepochybně. Argument z 1. Korinským 27  Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně nehodně, proviní se proti tělu a krvi Páně, vůbec nedokazuje, že došlo k doslovné proměně těla v chléb a krve ve víno. Nikde jsem netvrdil, že se jedná o obyčejný chléb a obyčejné víno. Je vidět, že máš bujnou fantazii. Proč stavíš na ní své představy o víře druhých? Proč nedokážeš obhájit svou víru v doslovnou proměnu těla v chléb a krve ve víno na základě Písma svatého?


Oko:

A co víra prvotní církve?

Nahlédls na odkazy na toto téma? (sv. Justin atd)


Standa:

Pokud vím, tak prvotní křesťané jsou uvedeni v Písmu svatém. Písmo svaté potvrzuje, že první křesťanské sbory vznikaly za dob prvních apoštolů. Že by by Tvůj  sv. Justin  žil s nimi? Nebo, že by to byla další z Tvých povedených fantazií a fabulací?  :-)))))
Kdo je tedy zárukou pravdy? Světské tradice založené lidmi a nebo Písmo svaté. Tady je odpověď:

Jan 14, 6 Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.

1 Jan 2, 5 Kdo však zachovává jeho slovo, vpravdě v něm láska Boží dosáhla svého cíle. Podle toho poznáváme, že v něm jsme.























]


Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. listopad 2008 @ 05:16:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť Grano Salis už je jenom o krtice katolické církve, ne o něčem jiném... - což je škoda... 



Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. listopad 2008 @ 05:23:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
o krtice - o kritice.. :) 


]


Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. listopad 2008 @ 08:57:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já doufám, že je Grano o vyměňování názorů a myšlenek. Tak trochu disputace v duchu křesťanské scholastiky. Možnost říct svůj názor a neupírat toto jiným.


]


Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 18. listopad 2008 @ 16:25:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jezis |Kristus je Ten Jeden Jedinny Chleb, temi Jednemi Jedinnymi dvermi, jeden Jedinny Viny kmen, jeden Jedinny Beranek, tudiz neni nejmensi duvod klanet se vsem dverim, vsem berankum, vsem chlebum atd atd.
To je jako bych tebe Pastyri zavrel do vezeni za vrazdu, protoze jsi prece Cech, stejne jako Kajinek...

Ale co  Vase vira, Pastyri, co  Vase vira, Gojime? Prijimate symbolicke telo Pane spolu se symbolickou krvi, jste pokrteni symbolickym krtem, jste soucastio symbolickeho tela Kristova,  vas symbolicky Pan symbolicky umiral na symbolickem krizi, cimz Vas symbolicky vykoupil z Vasich symbolickych vin...


Co je pak  na Vasi vire realneho?

Jestlize Kristus myslel symbolicky to s tim svym telem, jak muzete vyloucit, ze stejne symbolicky nemyslel i to ostatni? Proc by tedy nekazal symbolicky vecny zivot? Symbolicke kralostvi Bozi? Symbolicke odpusteni symbolickych vin?

Co je na vasi symbolicke vire realneho?

Symbolickou vodou Zizen neuhasite, symbolickym chlebem se nenajite, za symbolicky sek na Buh vi jak velkou castku v dolarech ci v eurech si nenakoupite ani hnuj na pohnojeni vasich poli...

Co je na vasi symblicke vire realneho?



Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Cernaveverka v Úterý, 18. listopad 2008 @ 16:32:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jim to nevadí bratře, vždyť jsou to jen SYMBOLIČTÍ KŘESŤANÉ.I většina muslimů a hinduistů je slušnějšíc a lidštějších než oni a to nemluvím o budhistech...


]


Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. listopad 2008 @ 16:54:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc výstižné, připojuji se k tomu.


]


Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 18. listopad 2008 @ 16:54:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
gog: Symbolickou vodou Zizen neuhasite, symbolickym chlebem se nenajite ...

Ano, tak sa teda spolu s gogom pytam, preco maju krestania prijimat "symboliku" staro-egyptskeho okultizmu ?


]


Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. listopad 2008 @ 19:11:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťané přece nepřijímají žádné symboly okultismu, ale živého Pána Ježíše, jak o tom mluví Pavel.

Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení.


Komu to prospěje, když ignoruješ zásadní věci z Písma?


]


Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 18. listopad 2008 @ 22:03:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš: Jezis "Kristus je Ten Jeden Jedinny Chleb, temi Jednemi Jedinnymi dvermi, jeden Jedinny Viny kmen, jeden Jedinny Beranek." Rozumím, že Ti může činit problémy rozeznat reálné od symbolického a vše z toho je pro Tebe reálné, ale co pak děláš v Křesťanských sborech?


]


Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. listopad 2008 @ 09:24:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,


to je pro mně novinka, že jsi z křesťanských sborů, já myslel, že jsi z CB. Alespoň v profilu to tak máš.

Nicméně, mezi protestanty v podsstatě nemáš co dělat, protože myšlením jsi již téměř úplně rekatolizován.

A kdyby jsi skutečně byl z Křesť. sborů, no tak to by už byla úplná "bomba".




]


Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 19. listopad 2008 @ 16:27:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Gregu, jak snadno uveris nepravde! Jak snadno prijmes jako fakt mylnou informaci, aniz by sis ji overil!

Jestli mas pocit, ze nepatrim do CB, kontaktuj meho kazatele nebo nase bratry starsi. Ale podepis se, anonymi se hazou do kose...


]


Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 19. listopad 2008 @ 16:28:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Pastyri, s Krestanskymi sbory nemam nic spolecneho...

To mas Olina pekne hluboko v krvi, kdyz si ho pletes se mnou!



]


Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 21. listopad 2008 @ 13:35:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nebylo Tobě, o Tobě vím, že jsi srdcem katolík :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. listopad 2008 @ 21:43:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


:-))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 22. listopad 2008 @ 14:51:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A ja pysnej hlupak si myslel, ze kdyz je tva reakce prilepena na muj prispevek a kdyz citujes to, co jsem napsal, ze reagujes na mne...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 22. listopad 2008 @ 22:45:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvoji seberflexi nechávám na Tobě, ale reagoval jsem na KarlaS.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 23. listopad 2008 @ 12:39:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Na KarlaS? A co on tu napsal?
OK, jestlize svou chybu nechces uznat, je to tva vec.

Mej se pekne...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 23. listopad 2008 @ 21:39:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
KarelS zde napsal to, co jsem citoval, ale vidím, že už jsi to zjistil také :-D Příště se tak neponižuj, nemáš to doufám za potřebí. Ani já o Tobě nesmýšlím tak, jak jsi o sobě napsal v předešlém komentáři, i když jsem ponechal sebereflexi na Tobě. BTW: Ty také věříš na transsubstanciaci a mešní oběť nebo zůstáváš na poli reformace, jak učí Tvá církev?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 25. listopad 2008 @ 16:28:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Bud zdrav, Pastyri

>KarelS zde napsal to, co jsem citoval, ale vidím, že už jsi to zjistil také

Nikoliv, co si citoval, jsem zde napsal ja. Ja si jen vsimnul, ze KarelS mel prispevek nad mym prispevkem, coz te mohlo oklamat.

> Příště se tak neponižuj, nemáš to doufám za potřebí. Ani já o Tobě nesmýšlím tak, jak jsi o sobě napsal v předešlém komentáři, i když jsem ponechal sebereflexi na Tobě.

Aspon nekdo

> BTW: Ty také věříš na transsubstanciaci a mešní oběť nebo zůstáváš na poli reformace, jak učí Tvá církev?

Na "poli reformace" cisty symbolismus ucil jenom Zwingli. A pred nim Pikardi a cast Taboru. Ani Luther, ani dnesni Evangelicka cirkev AV toto neuci. Z ceskych reformatoru odmitali "pikardsky blud" Jan Hus, Petr Chelcicky, Jan Rokycana a dalsi, odmitala jej i stara Jednota Bratrska. Tedz neplati rovnice "reformace = symbolismus".

Osobne verim v obetni charakter Posledni Vecere, nebot to Sam Pan Kristus ustanovil. Vsimni si sluvek "lame, obetuje, proleva" pri ustanoveni Vecere. Rozhodne odmitam, ze by Vecere Pane byla jenom "vzpominkova akce," to neuci ani ma cirkev.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 25. listopad 2008 @ 16:55:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslel jsem si to a nepřekvapuje mne to. Žádný z reformátorů 16. století nevěřil v oběť mše. Luther to nazval "největší ohavnost". Demagogu, nebylo by v tom případně pro Tebe čestnější přestoupit ke katolíkům, když nemůžeš souhlasit s učením vlastní církve?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 25. listopad 2008 @ 18:04:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nemam duvod opoustet cirkev, ktere jsem clenem. Ve vyznani ani radu nasi cirkve neni nic, s cim bych zasadne nesouhlasil. Jsem v cirkvi, ke ktere mne povolal Pan. Jestli mas pocit, ze podminky clenstvi nesplnuji, obrat se na kazatele nebo bratry starsi meho sboru. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 25. listopad 2008 @ 19:29:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám důvod tak činit. Mé pojetí autority se od Tvého v tomto zřejmě diametrálně liší. Jen mne tak napadlo, zda nemáš problém s tím, že požíváš neproměněné tělo? U katolíků bys to měl jak s fyzickou přítomností tak s obětí. Takhle jsi ochuzen o tu plnost, co tu Oko, s kterým si tak notuješ, hlásá. Nebo má váš kazatel kněžské svěcení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 26. listopad 2008 @ 16:03:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
> Nemám důvod tak činit. Mé pojetí autority se od Tvého v tomto zřejmě diametrálně liší.

To muze byt jen zdani.

>Jen mne tak napadlo, zda nemáš problém s tím, že požíváš neproměněné tělo?

Nepozivam nepromenene chleb. Ale prijimam Kristovo telo umirajici na krizi a Kristovu krev za nas prolevanou.

>U katolíků bys to měl jak s fyzickou přítomností tak s obětí. Takhle jsi ochuzen o tu plnost,

Nejsem. Nebot zalezi na vire, ne na obradu. Jestlize verim, ze kazatel prohlasuje chleb za Telo Pane a vino za Krev Pane, nebot jej promenil Buh, je to vira mezi mnou a Bohem a ne mezi mnou a kazatelem. Stejnou pravomoci, jako prohlasuje chleb za telo a vino za krev, mne pokrtil ve jmeno Otce i Syna i Ducha Svateho. Je to vira, co posvecuje, ne obrad sam o sobe.

> co tu Oko, s kterým si tak notuješ, hlásá. Nebo má váš kazatel kněžské svěcení?

Osobne verim ve vseobecne knezstvi. Tim se od bratra Oka take odlisuji. Neboli, ze kazdy verici je Kristem posvecen ke knezske sluzbe. Jiste, je na cirkvi, aby rozeznala, jestli ten ci onen verici je povolan ke kazatelske sluzbe, nebo nikoliv. Ale posvecen je kazdy verici. Dovedu si predstavit velmi vyjimecnou situaci a velmi vyjimecne okolnosti, kdybych i ja sam podal svatost krtu nebo Vecere Pane. Naopak, neverim na apostolskou posloupnost a jeji neprerusenost v katolicke cirkvi. Spolehani se na apostolskou posloupnost bylo ve stredoveku pro katolickou cirkev stejne smrtici jako spolehani se zidu na fyzicke potomstvi od Abrahama. Viz kazani Jana Krtitele: "Nerikejte si, ze je vse v pohode, kdyz jste potomky Abrahama. Pravim Vam, ze Buh muze Abrahamovi stvorit potomky i z tohoto kameni..."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si zaslouží samostatný článek (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 23. listopad 2008 @ 12:40:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Aha jo, ma tu jeden prispevek :-)

OK. Mej se...


]


Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy