Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 494 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479321
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: dotazy
Vloženo Středa, 24. prosinec 2008 @ 22:57:09 CET Vložil: gojim

Historie poslal Nepřihlášený

ahoj, zajímá mě pár věcí, nevíte z čeho pochází vánoční stromeček? kdysi jsem o tom nkde něco četla- a o dárkách atd. že to pochází zase z pohanskejch slavení a tak ... 

chtěla bych to vědět, snažím se argumentovat rodičům, proč jako křestanka neslavím Vánoce a argumenty mě chyběj..A druhý dotaz , zda někdo tušíte čím argumentuje kat. církev  na otázku, proč slavíme Velikonoce jindy než židé???? díkes a zdravím všchny Runa


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"dotazy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 74 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 08:51:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zdobení stromů je velmi stará tradice, podobně jako některá jiná "křesťanská" ustanovení. Stromy a dřevo hrají v různých náboženstvích různou - důležitou - úlohu. Řekl bych, že to nějak souvisí se sídlem duchů, kteří za některými věcmi stojí.

  Jeremiáš píše nějakých 600 let před narozením Ježíše:

1 Slyšte slovo toto, kteréž mluví k vám Hospodin, ó dome Izraelský.
2 Takto praví Hospodin: Cestě pohanů neučte se, aniž se znamení nebeských děste, neboť se jich děsí pohané.
3 Ustanovení zajisté těch národů jsou pouhá marnost. Nebo setna dřevo sekerou v lese, dílo rukou řemeslníka,
4 Stříbrem a zlatem ozdobí je, hřebíky a kladivy utvrzují je, aby se neviklalo.

  Dneska zůstalo jen komerční pozlátko, kladivo a hřebíky není potřeba, protože máme stojany a zlatem a stříbrem se šetří, bohům musí stačit plast potažený hliníkovou fólií. Ale i tak je efekt dostatečný.

  Je ještě velmi mnoho "křesťanských" tradic, souvisejících s tímto posvátným termínem slunovratu - lití olova, barborky, rybí šupiny... Ty jsou ale trochu "průhlednější" pokud jde o vztah k bibli a Živému Bohu.

  Do "křesťanství" se zřejmě tradice vánoc dostala díky Bohu slunce, pro něhož je termín slunovratu klíčovým bodem, podobně jako SunDay. Stalo se to někdy na přelomu 3 a 4 století, také v přibližně stejné době, jako se stal den boha Slunce dnem odpočinku, než "křesťanství" v 5  století převzala Královna nebes.

 
 



Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 14:38:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   No nevím, ale řekl bych, že text v Jeremiášovi popisuje výrobu modly. Ty znáš někoho kdo má vánoční stromeček jako modlu, hledá u něj ochranu, modli se k němu...? Myslím, že text v Jeremiášovi na otázku po původu vánočního stromku neodpovídá.


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 26. prosinec 2008 @ 10:05:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'No nevím, ale řekl bych, že text v Jeremiášovi popisuje výrobu modly.' Taky bych řekl...


]


Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 09:28:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj,

tady máš o vánočním stromečku. Posuď sama, jestli si prorok Jeremiáš myslí, že to je nebo není pohanský zvyk.....



Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 09:53:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konkrétně Konkrétně stromeček není zase až tak nebiblickej, jak by se na první pohled zdálo.

Na dožínky (Sukkot) se nosily palmové ratolesti a větvičky a tak. Channuka (původní židovské Vánoce) byly zprvu takový druhý dožínky v zimě (rostlinná výzdoba...), takže stromeček, chvojí, jmelí paralelu s Písmem má. Neni tu sice kontinuita, tuhle zvyky byly přidány myslim až pozdějc, ale narozdíl vod mnoha jinejch "vánočních" svátků tu něco správnýho je.



Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 26. prosinec 2008 @ 14:17:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, nevím jestli je vhodné pro chanuku používat termín "židovské vánoce", když s vánoci má tento svétek společné pouze období, kdy se slaví a to, že je to náboženský svátek. Navíc chanuka nemá původ v Písmu, ale v talmudické tradici a je poměrně pozdní, pochází až z roku cca 167 před n.l.
Že jsou chanuka "takový druhý dožínky" jsem se ve svém zdroji nedočetl, (Kunetka F.: Židovský rok a jeho svátky), píše se zde pouze to, že jediným obřadem je zapalování svící (chanuka=svátek světel).


]


Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 09:58:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Na ČT 2 teď , teď právě skončila jakási bohoslužba, tuším od vinohradských evangelíků , kde Večeři Páně a Slovo Boží vysluhuje ženská a bez pokryté hlavy a jakýsi jejich kazatel nebo malíř tam hájil, že perzonifikace Boha Otce slovem, znamená, že ani Jeho perzonifikace obrazem prý není porušením 2. přikázání!!!

Takhle se zachází se Slovem Boha!



Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 13:34:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--a Slovo Boží vysluhuje ženská a bez pokryté hlavy--

:-)) škoda,že Bůh nezařídil aby se ženy rodily už s klobouky na hlavně a nedráždili tak tebe i ap. Pavla


]


Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 18:20:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregoriosi,

"ženská" opravdu není pěkné pojmenování ženy. Vypni telku, nezamoříš si obývák a nebudeš se muset pohoršovat. :-)


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 18:34:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliano,
přece se na sebe nebudem mračit.
Ženská je ženská, chlap je chlap a Gríša je Gríša.
A v Kristu to může všechno krásně koexistovat.
Což neznamená, že nemá Gríša pravdu.
Což neznamená, že když se někdo na telku nekouká, a pak medle uvidí takovou 3,14čovinu, tak ho to prostě nepotěší.
Mimochodem pojem "ženská" či v případě nekřesťanek "jen(om) ženská" užívám bez toho, aby se nad tím dotyčné pozastavovaly.
eleazar


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 20:08:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eliano,

dobrá. V případě ženy-sestry, která káže celému shromáždění tedy použiji slovo ženština, nebo mužatka. V horším případě - čarodějnice neboli Jezábelka.


]


Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 13:32:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--těla bych to vědět, snažím se argumentovat rodičům, proč jako křestanka neslavím Vánoce a argumenty mě chyběj..--

když ty argumenty nemáš-neznáš tak co ti ty oslavy vlastně zakazuje??

--A druhý dotaz , zda někdo tušíte čím argumentuje kat. církev  na otázku, proč slavíme Velikonoce jindy než židé????--
Protože se začal ve 4. století používat jiný kaledářní systém nezávislý na babylónském kalendářivíce např. zde
http://www.mineralfit.cz/clanek/2819--velikonoce-a-jejich-historie.html

 



Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 20:00:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'když ty argumenty nemáš-neznáš tak co ti ty oslavy vlastně zakazuje?' Anebo kdo? To odmítání vánoc vypadá spíš na snahu se od někoho odlišit, než něco křesťanského.


]


Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pátek, 26. prosinec 2008 @ 20:34:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím vás,napíšu můj pohled na věc, když to někomu pomůže budu rád. Samotné slavení vánoc 24.12. skutečně pochází z pohanských zvyků nového rození slunce a tedy s křesťanstvím nemají nic společného. Na druhou stranu je narození Ježíše tak významnou událostí, že pokud si oslavu něco zaslouží, tak to je jeho narození. Dostáváme se k problému pokřesťanšťování pohanských svátků a obřadů. Pokud někdo chce slavit vánoce, byl bych pro tedy, zvolit jiný den a jinné tradice. Nejenže se Ježíš téměř jistě 24.12. nenarodil, ale též téměř všechny vánoční zvyky s ním nemají nic společného. Takže bych tuto otázku obrátil a zeptal bych se proč tyto naše vánoce 24.12. slavit? Věřím, že je zprávné, aby lidé dělali věci z nějakého důvodu, aby události měli svůj symbol a význam. Pokud ale děláme a slavíme nějaké svátky pouze z nostalgie či tradice bez původního smyslu, k čemu pak tyto tradice ještě provozujeme? Stromek, olovo, jablíčko atd. měli význam pro ty, kteří je vymysleli. Dnes ani pro ateisty tyto věci svůj původní význam nemají. Jen je z nostalgie opakují stále dokola a dokola. Jako křesťané však máme důvod slavit vánoce, protože náš Spasitel žije, máme k němu vztah a není to pro nás mrtvý svátek proto je slavme. Slavme, ale ne pohanského 24.12. a ne s pohanskými, či mrtvými symboly. Nemesis



Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 04:35:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Samotné slavení vánoc 24.12. skutečně pochází z pohanských zvyků nového rození slunce a tedy s křesťanstvím nemají nic společného...Slavme, ale ne pohanského 24.12' To zní skoro, jako bychom těm 'pohanům' přitakávali - to je jejich svátek! To, že oni si zbožštili větší světlo přece neznamená, že slunovrat je víc než astronomický jev. Navíc, ta aktualita - pro většinu dnešních lidí je slunce žhavá koule. Navíc - vánoce berou tomuto úkazu vítr z plachet: nevkládáme svoji radost a životní naděje do zvratu v putování slunce, ale do toho, jak se Bůh sklonil k člověku.

'zeptal bych se proč tyto naše vánoce 24.12. slavit?' Jak kdo chce :) . Kdo chce být za každou cenu 'správnější' než ostatní a neumí udělat pár úvah, ať si to slaví (nebo neslaví) kdykoliv jindy. Ale s 24.12 není dle mě nějaký problém.

Myslím, že vysvětlit rodičům proč to 'ti správní křesťané' neslaví 24.12. bude obtížné. Oni totiž za tím minimálně tuší toho, kdo se snaží 'mít tu jedinou správnou pravdu'. A před takovými své dítě chránit. Díky Bohu za rodiče.


]


Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 16:59:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pokud si oslavu něco zaslouží, tak to je jeho narození

ZÁSADNĚ NESOUHLASÍM
Kdyby Pán, chtěl, aby se tato událost oslavovala, tak by nám to sdělil. V Bibli je zmíněno, aby se určité věci neděly jen proto, že jejich konání Bůh výslovně nepříkázal.
My jsme lid Boží, a proto se řídíme Bohem, ne zdravým selským rozumem, ne cenou ropy, ne romantickejma představama. Tudíž budem dělat to, co nám Bůh řekl a tak, jak nám to řekl.
Betlémy, dárečky a jesličky sou možná krásná věc (a možná úplně blbá - to je věc názoru), ale i kdyby byly sebenádhernější, nemaj-li přímou oporu v Bohu, tak mezi námi nemaj co pohledávat.
eleazar


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 17:13:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neužívate léky o nichž není v bibli zmínka? Nepoužívate automobily, autobusy a podobně. A internet - taky nemáme pokyny ho používat...


]


Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 17:19:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nevím, jak je to přesně psáno v 4Mak, ale+-:
Moudrost učí o Božích věcech zbožně a o věcech světských užitečně.

A co je zbožnost podle Jk? Zdržovat se od poskvrny světa.


]


Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 18:04:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napřed je pamatovat na vdovy a sirotky... A ta poskvrna - co to je? V kontextu - v dalším textu - je kritizováno stranění, polemika s vírou bez skutků, napomenutí ohledně pouštění huby na špacír, kritika svárů pramenící z vášní (tady je souvislost s poskvrnou světa explicitně) a dalši. Nějak mi nedochází souvislost mezi nějakým svátkem a poskvrnou světa...


]


Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 18:05:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tebe nějak poskvrňuje slavení toho, že Bůh přišel na svět v osobě Ježíše Krista? Není právě toto vyjádření zbožnosti, radosti ze Spasitele?


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 17:48:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Tak to tě dost lituju, jestli budeš dělat jen věci, které Bůh výslovně přikázal, tak se ani nevyčůráš...to se divím, že ti ještě nepraskl močový měchýř.


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 18:31:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řim. 14:5-6
Zákoníci by jinak z tebe měli radost.


]


Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 20:49:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne,
Ř 14,5-6 píše vo tom, aby si každej v Církvi slavil co chce, kdy chce - prostě ad libitum. Toť  v pořádku. Amen
Co mně vadí je, že je slavení Vánoc v některejch sborech normativem. Nevadí mi, když si někdo slaví Vánoce v kruhu rodiny/svejch stoupenců. Ale chci, aby sbory v tomto zustaly neutrální. Nechci, přesněji řečeno chci, aby nebyly vánoční programy apod. na úrovni Církve jako celku. kdy si to chce udělat, nechťsi to udělá, ale ať to nenutí mně a jehovcum, co vo to nemáme zájem. A ať se na nás nikdo, žádnej bratr nekouká skrz prsty, že nechceme Vánoce - je to naše právo, potvrzeno Písmem.

oko,
tamto vyjádřenim zbožnosti dle Písem neni, neprojevuje-li  seto návštěvou sirotčinců a  starobinců :-)
Slavení Vánoc ve stylu St.Klaus, dárečky, fronty v krámech.....mě poskvrňuje, jelikož mě to stmeluje se světem, problémy světa se stávaj mejma problémama, jeho zájem mym zájemem - mimo toho, že tim se část evangelia vyprazdňuje (vadí to někomu?), tak čim se vlastně lišíme vod pohanů?


ad oddělenost - jak si vysvětluješ, že nejsme součástí světa? asi ne ve stylu: Civilis Romanum Sum,
i když to by taky nebylo marný.
eleazar


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 21:54:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ok. To beru.


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 23:00:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'ať to nenutí mně a jehovcum, co vo to nemáme zájem. A ať se na nás nikdo, žádnej bratr nekouká skrz prsty, že nechceme Vánoce - je to naše právo, potvrzeno Písmem.' S tím se dá souhlasit. Ty předchozí příspěvky mi vyzněly dost jinak - obzvlášť v kontextu původního článku.

'Slavení Vánoc ve stylu St.Klaus, dárečky, fronty v krámech.....mě poskvrňuje, jelikož mě to stmeluje se světem, problémy světa se stávaj mejma problémama, jeho zájem mym zájemem' Ty dárečky apod. obecně s poskvrňováním nesouvisí. Ta souvislost může vznikat až u konkrétního člověka. Některé problémy světa bychom měli opravdu vnímat. Samozřejmě ne to, že se hroutí cosi, v co svět doufal tam, kde měl doufat v Hospodina.

'tim se část evangelia vyprazdňuje' Která?

'tak čim se vlastně lišíme vod pohanů?' Že milujeme své bratry? (1J 3:14, )




]


Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 23:43:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyprazdňuje se tim to, že nejsme částí světa. (Evangelium přináší i nežidům toužícim po náboženský zaprděnosti cestu, jak tuto potřebu realizovat)
Já jsem nikdy pořádně nerozuměl koloidním soustavám, tudíž se omezím nato, že oddělenost ve stylu zde na foru přítomen Gríša je mi sympatická, do jaké míry je technicky realizovatelná je věc druhá.

Pak se nabízí otázka, kdo je eště muj bratr a kdo už ten druhej. (A v tom jasno opravdu nemam.)


]


Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 07:41:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Eleazare.

  S těmi bratry a sestrami to není až tak složité, jak to vypadá. Je jen potřeba jít k původnímu obsahu daného slova.

  Bratr a sestra se říká lidem, kteří se narodili ze stejného otce nebo stejné matky, nebo nejlépe - obojí. To lze poznat docela snadno, že jsi ze stejné rodiny. Opak je častoještě snadnější. Pokud má třeba někdo zjevně jiného otce než ty, dvě jiné Matky a mluví tak, že byl zjevně vychováván v jiné rodině, můžeš snadno rozeznat obsah slova Bratr.


]


Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 09:27:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Vyprazdňuje se tim to, že nejsme částí světa.' Byl Ježíš oddělen od světa? A jak? Chodil na hostiny, říkali o něm, že je pijan vína, neštítil se celníků a prostitutek. Přesto o jeho oddělenosti bych až tak nepochyboval. Myslím, že jde o to, že tyhle věci se ho nezmocnili natolik, že by to určovalo jeho chování - činil vůli svého Otce.

Tady na fóru se často (a často správně) vytýkají "charoušům" některé sektářské rysy. Problém je, že některé postoje (třeba to oddělení, o němž píšeš) mi ty rysy silně připomínají. Jak už jsem napsal dřív - problém vidím v tom, že se naše víra zaneřádí věcmi, které do ní nepatří. A izolovanost - určitým způsobem - podle mě patří mezi ně.

'Pak se nabízí otázka, kdo je eště muj bratr a kdo už ten druhej.' Podobnou otázku jsem už četl. Je jen podobná, ale odpověď na ni může pomoci. Najdeš to v Lk 10:29.


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 23:38:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě k tomu poskvrňování - napsal jsem to kostrbatě, máme lepší vyjádření: 'Ne co vchází do úst, znesvěcuje človeka, ale co z úst vychází, to člověka znesvěcuje.'


]


Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 09:07:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazar
  Abychom správně chápali plný obsah slova "svět", musíme se vrátit úplně na počátek. Vytvořit si odstup, aby nás nemátly jednotlivé kamínky mozaiky, ale abychom mohli vnímat celý obraz. Popisuje ho nejstarší (jahvistické) vyprávění o stvoření světa i člověka. Bůh stvořil hmotný svět a z této hmoty stvořil také člověka tím, že v něj vdechl duši //(Gn 2,7) Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.// Svět stvořený Hospodinem je svět dobrý! //(Gn 1,31) Bůh viděl vše, co učinil, a hle, bylo to tak dobré! // Lidská duše zůstává stále v Božím vlastnictví a u jednoho dříve, u jiného později, si ji Bůh vezme zpátky a nastane zúčtování (Mt 25,14-29)- podobenství o hřivnách.

Lidské tělo je tedy součástí světa. První příkaz, který lidé od Boha dostali, byl: "Podmaňte si zemi!" (Gn 1,28), zároveň je ale člověk postaven nad svět. I když je člověk úzce spojen s viditelným světem, přesto Bible nehovoří o jeho podobnosti s ostatními tvory, ale jen s Bohem (Gn 1,27). Příkaz podmanit, se nevztahuje jenom na obdělávání půdy a tvorbu krajiny, či životního prostředí. Zahrnuje i lidské tělo, které je také nedílnou součástí země. Člověk může úspěšně ovládat zemi, jen pokud dokáže nejdřív ovládnout sám sebe. Je -li otrokem své tělesné žádosti (ať se jedná o nezřízený sex, nezřízenou prchlivost, nezřízenou touhu po bohatství, či moci), všechno jeho jednání přispívá k záhubě jeho i celého světa. Tři věci se člověk musí naučit přemáhat. Svět s jeho žádostmi, své tělo, jako jeho nedílnou součást a svody ďábla. Jen tak zůstává ve svobodě a jen tak si může s úspěchem podmaňovat zemi. Musí respektovat, že věci se mají používat jen k tomu účelu a v podmínkách, jak to určil Bůh.

Po pádu prvních lidí, narušení jejich čisté přirozenosti hříchem, směřuje Boží plán spásy po celé dějiny lidstva k návratu lidí do původního stavu. Jen tak může být člověk plně šťasten a nebýt sám. Člověk je stvořen ke vzájemnému sdílení v lásce, jinak je smutný a pociťuje samotu. Proto muž a žena po svém pádu přestali vnímat svou jednotu, pocítili se ve své samotě nahoty ohroženi, pořídili si oděv a ukryli se. (Gn 3,9-10) Hospodin Bůh na Adama volal: "Kde jsi?" Ten odpověděl: "Slyšel jsem v zahradě tvůj hlas a dostal jsem strach, neboť jsem nahý. Proto jsem se skryl." // Proto je nezbytný manželský svazek, ve kterém muž a žena vytvářejí jednotu, že už nejsou dva, ale jedno. To je zbraň proti samotě člověka, úsilí o návrat k původní neporušené lidské přirozenosti, ve které může být člověk šťasten. Proto může mít jeden muž jen jednu ženu, jinak nelze opravdovou jednotu vytvořit. Ta se nevytváří na chvilku, je výsledkem neustálého úsilí a námahy a stává se v životě trvalou hodnotou.

Stvořený svět má tedy dvě dimenze, dva rozměry. První je dobrý, stvořený Bohem, druhý vykazuje porušení hříchem, satanem. Tento druhý svět je zvrácený, protože satan je otec lži. Nabízí, co není jeho, co mu nepatří. (Mt 4,8-9) Ďábel ho zase vzal na velmi vysokou horu a ukázal mu všechna království světa a jejich slávu a řekl mu: "Toto všechno ti dám, když padneš na zem a pokloníš se mi." // Před takovým vnímáním světa varuje Jan (1 J 2, 15-17) Nemilujte svět ani ty věci, které jsou ve světě. Jestliže někdo miluje svět, Otcova láska v něm není. Neboť všechno, co je ve světě - žádost těla, žádost očí a pýcha života - to není z Otce, ale ze světa. A svět pomíjí, i jeho žádost, ale ten, kdo činí Boží vůli, trvá na věky. //
Ale člověk do světa patří, máme svět přetvářet podle Božího záměru, integrovat se do něho, ne se od něho distancovat. Pokud není svět zvrácený, je světem krásným a dobrým, od Boha.

(J 3,16-17) Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život. Bůh totiž neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby svět byl skrze něho spasen.



]


Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 15:48:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


OKo,

to je nesmysl. Píšeš:

///Boží plán spásy po celé dějiny lidstva k návratu lidí do původního stavu.///

Věřící v Krista, znovuzrozený člověk má něco, co lidstvo (Adam) původně neměl. Adam měl nevinnost, ale neměl v sobě Božský Život. Měl pouze čistý přirozený život. Boží plán směřoval daeko dále, než jen k OBNOVĚ původního Adamova života.

Takže, aby jsme si rozuměli, já nemluvím o odělení od toho prvního stvořeného světa, ale od toho světa porušeného satanem, jak ty píšeš. Už si rozumíme?


]


Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 17:08:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Adam měl nevinnost, ale neměl v sobě Božský Život. Měl pouze čistý přirozený život"...

Co to je, ten čistý přirozený život?

Adam byl čistý, bez hříchu a žil ve společenství s Bohem. (Co má navíc ten tvůj proklamovaný "Božský život?") Ty tvoje nešťastné a nesmyslné definice! Kam na ně chodíš? V Písmu je nenajdeš.


Rozumět si nemůžeme. Protože my žijeme ve světě porušeném a ten máme napravovat. Tím, že nepodléháme jeho svodům, naopak ho prosvětlujeme (posvěcujeme) skutky lásky a zbožnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 18:19:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je to Oko,

že  vy katolíci ve skutečnosti neznáte Božský život darovaný znovuzrozením. Vy znáte pouze namočení do vody v kojeneckém věku, aniž byste věděli, co děláte, resp. co s vámi dělají. Tomu říkáte znovuzrození...

Jenžeten Božský život by Adam získal, kdyby pojedl ze stromu života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 19:34:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevysvětlil jsi, čím se liší tvůj pojem "Božský život" od mého pojmu "existence v čistotě a společenství s Bohem."

Ani jsi nevysvětlil, ve které části Písma se tento výraz vyskytuje. Že by na tak důležitou věc Duch svatý zapomněl?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 31. prosinec 2008 @ 16:45:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


OKo,

ty dva pojmy se liší velmi. Na jedné straně je Božský život a z něj vyplývající praktický život z Boha a na sruhé straně je tvá "existence v čistotě a "společenství" s Bohem", ze své vlastní lidské morální síly, čili život setníka Kornelia před obrácením. Může být, že Bohulibý, avšak jen lidský, nikoli Božský. Ten měl Kornelius až po svém obrácení ke Kristu a znovuzrození.

Takže ten rozdíl, je rozdíl mezi Korneliem před obrácením a po obrácení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 19:37:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu chtěl bych se zeptat kde to tvoje znovuzrození má prvek vody? V písmu přece čteme: Ježíš odpověděl: Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího (Jan 3,5). Já v písmu nacházím dva prvky z něhož se člověk má narodit a to Duch a voda. Co si o tom myslíš, nebylo by se třeba zamyslet na slovámi biblického Ježíše. Shalom tobě.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 20:09:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha' Svého času mě napadlo, jestli to není odkaz na Gn 1:2 (Nikodém byl jistě znalý) a jestli tím Ježíš někam neukazuje - myslím i jinam než k H2O.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 21:33:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě že, ukazuje a to na toho Ducha ale, vodu nevynechává. Ale díky za názor.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 09:00:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je skutečně tak obtížné přijmout fakt, že mluví - li Ježíš o znovunarození z vody a z Ducha, mluví o křtu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 09:06:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A je tak jisté, že tomu tak Nikodém rozuměl?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 11:12:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

je velmi obtížné přijmout fakt, který není faktem, poněvadž Pán Ježíš k Nikodémovi nemluvil o křtu vodou, nýbrž o znovuzrození z Ducha a vody, která není vodou křtu. Jakmile člověk uvěří ve jméno Pána Ježíše Krista, je spasen a znovuzrozen z Ducha. Křest vodou je potvrzením a veřejným vyhlášením toho, co se už stalo, když člověk uvěřil a vyznal Pána Ježíše jako svého osobního Pána a Spasitele, ale není podmínkou pro znovuzrození - tou podmínkou je víra jako Boží dar. Křest vodou je pohřeb starého člověka s jeho starou hříšnou přirozeností a přihlášení se k novému stvoření v Kristu Ježíši pro život ve vzkříšení.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 11:53:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se tedy člověk znovuzrodí z vody? Toho "Ducha" zde si uvedl že je uvěření ale co ta voda? A ještě jeden dotaz:  S čím máš spojeno slovo pohřeb? Nevím, jak ty, ale já se smrti. Tedy pokud by byl křest jen pohřbem starého člověka, tak by člověk dost dlouho nexistoval. Tedy co myslíš pod pojmem přihlášení se k novému stvoření v Kristu Ježíši pro život ve vzkříšení? Já v tom právě vidím znvuzrození.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 23:33:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ř 6:3-8 Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života nebo: začali chodit v novotě života. Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými podobností jeho smrti, jistě mu budeme podobniv zmrtvýchvstání. Když víme (ř.: Toto vědouce ‚ginóskontes‘), že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Úterý, 30. prosinec 2008 @ 09:02:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě. Ale proč tedy nevěříš křest vodou a Duchem je tedy to znovuzrození?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 30. prosinec 2008 @ 11:04:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Janově evangeliu (19:34) je toto slovo: jeden z vojáků mu kopím probodl bok; a hned vyšla krev a voda. Tuhle vodu jsem měl na mysli a věřím, že i Pán Ježíš, ohledně znovuzrození. Jinak samozřejmě věřím v křest vodou, jak jsem napsal minule, ale ten není podmínkou pro znovuzrození. V Markově evangeliu 16:16 je napsáno: Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn. Kdo neuvěří, bude odsouzen. Z tohoto verše vyplývá, že jedinou podmínkou pro znovuzrození je víra. V Ef 2:8 je také napsáno, že jsme spaseni milostí skrze víru; o křtu zde není zmínka. Křest vodou je tedy důležitý a potřebný, ale není podmínkou pro spasení a znovuzrození. Znovuzrozený jsem v okamžiku, kdy jsem uvěřil, křest následuje jako vyjádření mé spasitelné víry, která je Božím darem.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 01. leden 2009 @ 14:57:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

píšeš:///Je skutečně tak obtížné přijmout fakt, že mluví - li Ježíš o znovunarození z vody a z Ducha, mluví o křtu?///


To je samozřejmě nesmysl, který vychází z toho, že vy stále mnohdy nechápete nebeské věci, ale pouze zemské. Člověk může být znovuzrozen dávno předtím, než se vůbec doví o nutnosti křtu. Nakonec o tom svědčí i třeba Sk 2,41:"Tedy ti, kteříž ochotně přijali Slova jeho, pokřtěni jsou..." Slovo Kristovo může člověk slyšet (v srdci) kdekoli (na ulici od kazatele nebo v Bibli apod.) a to ho může zplodit. Slovo nepotřebuje vodu k tomu, aby tě zplodilo (Jak 1,18). Má k tomu spolu s Duchem, který ho provází, více než dostečnou moc.

Křest následuje znovuzrození, nepředchází ho. Ti, kdo přijmou Slovo, jsou pak pokřteni. Viz. etiopskáý ministr financí byl pokřten až na základě vyznání víry v Syna Božího (Sk 8,37). Víra, a tedy slyšení Slova, předcházela křtu. Křest nic neučinil, snad kromě subjektivního smytí hříchů (Sk 22,16). Tedy smytí hříchů, které Ježíš dávno na kříži již objektivně smyl.

Rozhodně křest sám o sobě nepůsobí znovuzrození. I když přítomnost Boží je u něj velmi vysoká, tak jako u Večeře Páně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 01. leden 2009 @ 14:37:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Kjubik,

Pán Ježíš v Jan 3,12 říká:"Poněvadž zemské věci mluvil jsem vám, a nevěříte, kterak, budu-li vám praviti nebeské uvěřite."

Nesměšuj zemské a nebeské věci. Znovuzrození je nebeská (duchovní) věc, a nemá ve skutečnosti nic společného s žádnou pozemskou materií, tzn. s vodou.

Voda zde není hmotná materie, ale jediný prostředek, skrze který může vůbec dojít ke znovuzrození - Slovo Boží. Víra věřících nepochází z vody, ale ze Slova Božího:"Tedy víra se SLYŠENÍ, slyšení pak skrze Slovo Boží (Kristovo)." (Ř 10,17)

Znovuzrozen (a spasen) je pouze ten, kdo ve svém srdci USLYŠEL Živé Slovo Kristovo (což není v úsilí člověka, ale pouze Boží milost). Když tedy Pán hovoří o VODĚ, myslí tím samozřejmě duchovní vodu - Slovo Boží - "Aby ji posvětil, očistiv obmytím VODY skrze SLOVO" (Ef 5,26).

Slovo a Duch - to jsou jediné a potřebné nástroje ke znovuzrození ducha věřícího:"On, proto, že chtěl, zplodil nás Slovem Pravdy" (Jak 1,18).

Fyzická voda ještě nikdy NIC neudělala (ani "svěcená"). Je pouze symbolem Slova Pravdy. To, co činí katolíci a jiní, když křtí nemluvňata, není nic jiného, než prostým, nic nečinícím namočením ve fyzické vodě, bez jakéhokoli duchovního smyslu a významu, protože nemluvňata až do prvního uvědomělého hříchu (někdy mezi 6-12 lety) jsou brána jako děti Boží, jimž patří Království Nebes. V Novém Zákoně není ani jeden příklad křtu nemluvněte. Naopak, je tam nápověda v této podobě - když se obrátil Kornéliův dům:"A když ještě Petr mluvil Slova tato, sestoupil Duch svatý na všecky, kteříž POSLOUCHALI Slova" (Sk 10,44).

Nemluvně sice může poslouchat (slyšet zvuky) Slovo, ale rozhodně nerozumí tomu, co slyší (ani nemusí, stejně je dítě Boží), Duch svatý sestoupil pouze na ty, kteří rozuměli, co Petr praví. Jiná teorie by byla naprosto nesmyslná.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Čtvrtek, 01. leden 2009 @ 19:10:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co pak to směšují? Nevím, co pod pojmem křest, chápeš ty ale napíšu ti svůj názor na danou problematiku. Křest pro mně není jen polití čí ponoření do vody/ vodou, nýbrž akt víry ať již dospělého člověka popřípadě víry rodičů. Můžeme to nazvat i symboly. My katolíci to nazýváme viditelné znaky neviditelné Boží milosti. I křest má však svůj vyznám výše jsem ti ho popsal jak to chápou katolíci. Chtěl bych se tě Cizinče zeptat jak chápeš: Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte ve jménu Otce i Syna i Ducha svátého Mt 28:19.
Přejí ti Shalom.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Čtvrtek, 01. leden 2009 @ 19:12:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se Gregu blbě jsem se podíval příspěvek, který jsem napsal patří tobě a ne Cizinci. Omlouvám se jěště jednou.


]


Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 26. prosinec 2008 @ 22:28:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemesis: Dnes ani pro ateisty nemají tyto věci svůj původní význam …

Rive: To máš pravdu, ateisté zjistili: děda moroz již niet, a tak hledají. Je zajímavé sledovat, jak ateisté hledají … snaží se uspokojit svou vnitřní nenaplněnou tužbu po Bohu, a  tak hojně o vánocích navštěvují mše …. bohoslužby na náměstích ….je fajn, že jsou možnosti - není žádné pronásledování a je možné těmto hledající říci o Bohu, posloužit slovem, ... být s nimi osobně v kontaktu ... apod aktivity
Nemesis trochu si mě inspiroval tím nápadem se zrušením vánoc … ale nejsi první, to se některým povedlo již v roce 1925!!

rive


Zkopíruji zprávičku k tomuto tématu  z "idnes":
 (např. z roku 2005 24.12., ale ty zprávy jsou každý rok)

Na Vánoce chodí do kostela nejen věřící, ale i ti, kteří víru v Boha nevyznávají
nebo ji nepraktikují. Statistiky z posledních let ukazují, že se na bohoslužbách
během svátků objeví bezmála polovina Čechů, ačkoli běžně přichází
pravidelně o nedělích během roku do kostelů méně než půl milionu lidí,
tedy zhruba jen pět procent obyvatel. .....Někteří lidé chodí do kostela dokonce
 jen jednou za rok - právě na Štědrý večer.
......
Příslušníci Náboženské společnosti Svědkové Jehovovi,
třebaže se považují za křesťany, Vánoce neslaví.
Ústředím své organizace jsou přesvědčováni, že
Vánoce jsou pohanské svátky a že dávání dárků nepřináší štěstí.

Děti svědků Jehovových se proto nesmějí podílet na vánoční
výzdobě, přispět na vánoční dárek pro učitele ani zpívat koledy
a rodiny jehovistů nesmějí mít na Vánoce doma stromeček.

Z neslavení Vánoc, Velikonoc a dalších svátků se stal významný prvek
skupinové identity a zároveň společenské izolace, pro svědky Jehovovy
podle religionistů velmi typické.

Vánoce slavili až do roku 1925, potom však dospěli k názoru,
že 25. prosinec byl datem pohanského svátku a že křesťanstvo,
od něhož se v mnohém odlišují a označují ho za "odpadlé" od víry,
datum svátku převzalo, aby si usnadnilo získávání pohanů na víru.






Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 16:54:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z neslavení Vánoc, Velikonoc a dalších svátků se stal významný prvek skupinové identity a zároveň společenské izolace,

Ale my jako Církev se přece máme od světa izolovat a máme mít společnou identitu, odlišnou od identity zlýho světa vokolo vně.
eleazar


]


Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 17:54:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jak si vykládáte 1.K 5:10?


]


Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 18:10:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi přišel na to, že se máme od světa izolovat? Jak můžeme být solí země a světlem světa? Jak máme prokvasit svět, budeme - li se izolovat?

Je toto izolací???

JDĚTĚ DO CELÉHO SVĚTA A HLÁSEJTE EVANGELIUM!

Je hrozné, k jakým závěrům lidé přicházejí, bez napojení na Matku církev.


]


Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. prosinec 2008 @ 23:50:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
vnde,
nepopírám, že je bezhříšné s hříšným světem koexistovat i přes jeho hřích (odpadlíci, zrádci atd. je věc jiná). Ale je tu otázka, jak moc se můžeme se světem "integrovat", abysme se nakonec nestali jeho plnohodnotnou součástí. Tuhle otázku dlouhodobě řeším, vezmu-li si 2K a příběhy patriarchů z Genesis, tak si nejsem úplně jistý, jestli je v Kristu možné všechno to, co dělali oni.

oko,
myslíš-li si, že impertinence podobného stylu rozhojní vzájemné porozumění a lásku, tak já si to nemyslím. A to si nechávámnarůst hroší kůži spoustu let.
eleazar


]


Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 08:56:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Porozumnění a láska nemůže být za cenu ztráty identity křesťana. Hlásáš přesný opak toho, co bys měl. Ježíš ustanovil svou církev do tohoto světa, ne aby se izolovala, ale aby tento svět proměnila. Proto tak ostrý nesouhlas.

Kdybychom se měli izolovat, nebylo by pronásledování (Mt 5,11), nebylo by rozdělení (L 12,51-53). Ale pohané by nedostali příležitost ke spáse.


]


Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 09:09:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O kousek výš jsem se vyjádřil k pohledu na svět.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 12:12:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko prosim Tě, tak mi ještě doplň, jak sipředstavuješ nebejt součástí světskýho systemu věcí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 16:38:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Myslím, že v téhle věci má docela dost dobré poznání právě Greg (přes jeho známou a podivnou svázanost se socializmem, která do toho nějak nesedí) a moc hezky to popsal.

  Zkusím to popsat také, protože  tuhle část evangelia považuju také za velmi důležitou. Ten křesťanský základ je jasný. Co se narodilo z těla, je tělo. Co se narodilo z Ducha, je duch. Tělo a duše patři na svět a podléhá jeho zákonům, ale duch člověka přišel z nebeského království patří do nebeského království a podléhá zákonům nebeského království.


  Pro mne to oddělení bylo na začátku docela jasné. Uprostřed těch "věřících" lidí se to jen hemžilo různými pověrami a rituály, ze kterých mi bylo špatně od začátku mého nového života. Doslova jsem se zděsil, jak jsem se mohl takových věcí předtím účastnit. To byly velmi prožíváné pověry a rituály, například čarodějnice a máje na jaře nebo čerti, mikuláš a vánoce v zimě. Se vším, co s tím souviselo - speciálně různá "svěcení" kusů dřeva, svíček, křídy, vody a další materií, ze kterých se pak stávaly kouzelné talismany, správně použité chránící lidská obydlí.

  Pak to byly vesnické tancovačky a chlastačky. Argumenty, které tu v téhle souvislosti občas někdo uvádí - že Ježíše nazývali pijanem a že chodil za celníky a prostitutkami - jen uvádějí, jak velká zvrácenost v tomhle tématu panuje i mezi "věřícími". Na zábavách, na které jsem chodil, nepřišel ani jeden Ježíš a ani jeden křesťan, co by zvěstoval evagelium - všichni jsme tam šli jen za dvěma důvody. Co nejvíc se vožrat a sbalit co nejvíc holek (kluků).

  Tyhle věci a mnohé další byly ve chvíli, kdy jsem dostal nový život, tak křiklavé, že je nebylo potřeba řešit - pryč od toho, oddělit se co nejradikálněji, jak jsem mohl.


  Pak byly věci duševní, které bylo potřeba řešit. To je třeba způsob mluvy, kontrola jazyka, o které píše Greg. "U nás" bylo běžné říkat o vlastních dětech: "Ten kluk spěje do polepšovny", "Co z něj vyroste?", "Nechoď tam, spadneš tam", "Ten špatně dopadne" a podobně. Prostě lidi si navzájem velice nehezky prorokovali, a to včetně svých vlastních dětí!

  Tohle už jsem si musel uvědomit díky tomu, že mě to někdo učil. "V moci jazyka je tvůj život". Ale velmi záhy jsem si všimnul, že dítě, kterému se řeklo "Nechoď tam, nebo tam spadneš!" se zachovalo do důsledků podle toho slova. Na rozdíl od dítěte, kterému jsme říkali: "Nechoď tam, ať tam nespadneš!". Malinká nuance slov, které se tu možná kdekdo vysměje. Ale i to pro mne bylo to oddělení - dávat si pozor, co komu a proč říkám, kontrolovat jazyk. Velmi nesnadná věc pro člověka, kterému moc nezáleželo na významu slov a jejich důsledcích.


  A pak je tu oblast ekonomická. Celý svět je prošpikovaný duchem bídy a chudby, závisti a žádostivosti, malomyslnosti a srabáctví. Nad tímhle se zamyslet a oddělit se od toho - to je na samostatnou a pořádnou diskuzi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 17:48:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Uprostřed těch "věřících" lidí se to jen hemžilo různými pověrami' Nejpověrčivější mi tady příjde Greg. Akorát to bere negativně - nedělá si talismany, ale straní se různých tabu - podle pravidla: co neznám z Písma (z "nedémonického překladu"!), to má za sebou démona a já na něj budu brát ohled (tedy - stranit se toho).

'Argumenty, které tu v téhle souvislosti občas někdo uvádí - že Ježíše nazývali pijanem a že chodil za celníky a prostitutkami - jen uvádějí, jak velká zvrácenost v tomhle tématu panuje i mezi "věřícími". Na zábavách, na které jsem chodil, nepřišel ani jeden Ježíš a ani jeden křesťan, co by zvěstoval evagelium - všichni jsme tam šli jen za dvěma důvody. ' A chybí mi tu: "A to co já zažil má kosmickou platnost!" Lékaře potřebují nemocní a Ježíš se jim nevyhýbal. Asi si nepotřeboval leštit svoji zbožnost.

'záhy jsem si všimnul, že dítě, kterému se řeklo "Nechoď tam, nebo tam spadneš!" se zachovalo do důsledků podle toho slova. Na rozdíl od dítěte, kterému jsme říkali: "Nechoď tam, ať tam nespadneš!". Malinká nuance slov, které se tu možná kdekdo vysměje. Ale i to pro mne bylo to oddělení - dávat si pozor, co komu a proč říkám, kontrolovat jazyk. Velmi nesnadná věc pro člověka, kterému moc nezáleželo na významu slov a jejich důsledcích.' Aha takže magie - zajistíme se tím, co říkáme. Někteří tvrdí, že to byl Jobův problém. Kdyby si jen poslechl současné znalce. No co no, čtvrtý přítel - moderní mág - scházel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 01. leden 2009 @ 15:52:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Cizinče,

pokud jde o slova, neměl jsem na mysli až takové vulgarismy, o kterých píšeš. Mám na mysli třžeba i kázání Božího Slova, kterénení z Ducha. A to se klidně může stát i věřícímu, který se snaží následovat vedení Ducha, avšak někdy se třeba sekne, což mu přinese smrt.

A čím se provinil? Pouze tím, že mluvil něco, co měl mluvit až o 5 minut později nebo dříve (mluví v nevhodnou dobu), nebo že mluví o něčem, o čem Duch svatý NECHCE, aby mluvil apod. Nebo dokonce jen, že mluví v nesouladu s city Páně. Mluví třeba (momentálně) přesně všechna aktuální Slova Páně a v pravý čas, avšak neodpovídá tomu vnitřní cit Páně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 09:36:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'abysme se nakonec nestali jeho plnohodnotnou součástí' A proč bychom se neměli stát plnohodnotnou součástí? Jak to zkratkou říct? Nejde o to neprospět světu  - vždyť máme být jeho světlo, sůl. Myslím, že jde o to nepřevzít ze světa jeho zpúsoby sebeuspokojování, jeho kořistnický způsob, třeba žití na úkor někoho. A taky nevyměnit úkol od Boha za pochybné cíle, které namlouvá svět.


]


Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 12:44:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

je až podivuhodné, jak katolíci nechápou biblický pojem oddělení se od světa, jak o něm píše např. apoštol Jan (1Jan 2,15). Tím sami nechtěně dokazují, že od tohoto světa odděleni nejsou, že jsou jeho součástí.

Nerozumí tomu, když sám Pán Ježíš říká, že "není z tohoto světa". Nebo když říká o apoštolech: že jsou sice "na světě" (Jan 17,11-14), ale, že nejsou "ze světa", jako On sám. A že Pán Ježíš neprosí v žádném případě "za tento svět", který hyne (Jan 17,9).
Což nevylučuje, že "Bůh miloval tento svět, tak že Syna svého jednorozeného dal......"(Jan 3,16). Každý tento výrok je však psán v jiném, odlišném smyslu.

Katolíci tak prokazují v této otázce zoufalou a katastrofální nevědomost a také fakt, že "jsou z tohoto světa", protože ani netuší, co je to být od něj oddělen.

Což odpovídá také jejich definici, o kterou se pokusím. Většina katolíků nejsou v tom lepším případě ničím jiným, než zbožným Korneliem ze Sk 10. Avšak Korneliem před svým znovuzrozením, před svým skutečným, reálným uvěřením v Krista. Kornelius se sice Bohu velmi líbil, ale stále mu něco chybělo - Evangelium (Které také katolíci ve skutečnosti neznají. Znají jen židovský Zákon, styl židovské zbožnosti, jako Kornelius před obrácením). A to mu Pán dodal skrze návštěvu apoštola Petra.


]


Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 14:57:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo a oko,
prosím napište oba svou verzi oddělení se od světa u sebe, abysme si to mohli všichni pohodlně porovnat.
dík eleazar


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 15:01:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý nápad, Eleazare,

jen jestli bude tvé prosbě vyhověno.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 15:27:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eleazare,

můj pohled je trochu obsáhlejší a je zde na Granu ve čtyřdílném článku "SVATÍ (ODDĚLENÍ) BUĎTE 1Pt 1,16"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 15:40:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eleazare,

oddělení (neposkvrněnost) od světa je zaáladní pilíř celé zbožnosti - Jakub 1,26-27. Jsou tři hlavní pilíře - jazyk na uzdě, láska a milosrdenství k potřebným a neposkvrněnost (oddělení) od světa, neboli svatost.

Přičemž, nemáme-li ten hlavní nosný pilíř - neposkvněnost od světa, nemáme ani Lásku Boží ("Kdo miluje tento svět, v tom NENÍ Láska Otcova" - 1Jan 2, 15), ani neudržíme jazyk na uzdě. Tím nemyslím jen nějaké vulgární výrazy, kletby, nadávky apod. ale zejména i normální mluvení, ke kterému nás ovšem nevede (které neispiruje) Duch svatý.

Můžeš mluvit třeba, co jsi měl včera k obědu a hřešit tím. Ba dokonce můžeš mluvit Slovo Boží z Písem a pokud to není v pravý čas nebo to není to pravé Slovo, pak hřešíš, protože nekonáš Boží vůli nebo konáš (mluvíš), co právě Bůh nechce anebo dokonce o tom Bůh nechce mluvit vůbec. Nebo se modlíš za něco, co Bůh vůbec nechce a tvá modlitba ti přináší smrt v duši. Taková modlitba je hříchem.

Jednou jsem na modlitbě toužil, aby dnes proběhlo mé shromáždění s jedním mým bratrem a čím déle jsem se modlil, tím více smrti přicházelo do mé duše a já cítil, že Pán dnes žádné shromáždění s tímto bratrem v plánu nemá. Má modlitba byla hříchem, ale alespoň jsem věděl, že to dnes není Boží vůle. Pak se ukázalo, že bratr byl někde mimo město.


]


Re: Re: Re: Re: vánoce nejsou přece o datumu (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 01. leden 2009 @ 15:44:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

ó chudáčci ti lidé bez"Matičky církve".... :-)))

Svatost, = oddělení (izolaci), popisuje Bible již ve Starém Zákoně. Když došlo k rozdělení Izraele na pravověrnou Judu, která uctívala Boha na jediném místě, které k tomu vyvolil (v Jeruzalémě), a na odpadlý Izrael, který uctíval Boha na místech, kde nenáleželo, která si sám vytvořil (modlářská telata v Bethel a Dan), museli lidé z Judy zachovat svatost a oddělení (izolaci) od svých odpadlých bratří.

Jak to vypadalo? Judští nesměli vstoupit na území Izraele. Směli tam vstoupit pouze na přímý příkaz Boží, např. s prorockým poselstvím. Avšak ani takový poslaný prorok (muž Boží) tam nesměl nic jíst ani nic pít (obraz duchovních pokrmů a způsobů). Nikdo jiný, než poslaný muž Boží tam vstoupit nesměl a když, nesměl tam nic přijímat. To je svatost - oddělení.

Na druhé straně ovšem Judští prokazovali odpadlým bratřím z 10 Izraelských pokolení lásku tím, že je zvali na své svátky, avšak pouze do Jeruzaléma - tedy na pravé, Bohem určené místo uctívání.

Jinými slovy, do svých shromáždění je zvali. Šlo jim o jejich osoby. Na druhé straně, se nemohli ani náznakem podílet na jejich "uctívání" Boha a na jejich systému a praktikách a nesměli vstupovat ani na jejich území.

A podobné je to i s naším oddělením od světa včetně náboženského). Jde nám o získání osob, avšak bez jakéhokoli podílu na jejich životě a na systému v němž žijí. Tak přesně jednal i Pán Ježíš - jako vyslaný Boží muž na cizí území a do cizího systému, avšak pro Jeho lidi....

Takže oddělení (izolace) bylo velmi přísné. Za porušení izolace (svatosti) byl trest fyzické smrti (dnes smrti duše za hřích, dokud nedojde k očistění. Proto Pán říká o sboru v Sardis, že je všeobecně vzato MRTVÝ - Zj 3,1). Otevřenost k těm lidem byla však nekonečná (2Par 30.kap.)

Výše uvedené principy jsou popsány v 1Král a v 2Par, všude tam, kde jsou pasáže o příbězích rozděleného Izraele (Velmi aktuální pro dnešek. Vše, co tu je, už tu kdysi bylo, i když trochu v jiné, aktuální podobě - "To, což bylo, i nyní jest, a což bude, již bylo, neboť Bůh obnovuje, což pominulo" - Kaz 3,15).

Proto jsou také všechna Písma psána pro naše ponaučení, kteří jsme na konci světa (1Kor 10,11//Ř 15,4).



]


Pravý smysl vánoc (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 10:11:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazeare píšeš, že vánoce jako rodinnou tradici jsi schopen uznat, ale zlobíš se, že se vánoce vkrádají do sborů ….  A tady tě jestli se hlásíš ke Kristu(???), Jeho poselství, vůbec nechápu:

(dovolím si citovat Pavla Steigera):

„ Vánoční radost nevězí v písních o "Bílých Vánocích" nebo "Už se všichni těšíme
na Ježíška." Nevězí ani v dárcích, ani ve třpytkách stromečků, ani ve vánočních
pohlednicích, ani ve zvycích a tradicích, ani v cukroví, ani štědrovečerní večeři,
ani v radosti z rodinného shledání v tomto celém světě vysněné fantazie a pohody.
Tohle je jedna strana Vánoc a ujišťuji vás, že na ní není nic špatného a každým rokem
 se těším a oddávám těmto vánočním radostem.
Porozumět kráse vánoc znamená uvědomit si její protiklad. Za oslavami dnešních
Vánoc, za pohodou, klidem a mírem ať již skutečným nebo vysněným, stojí to nejošklivější,
to nejmizernější, to co zruinovalo celý vesmír a stvoření.

První verš, který v Novém zákoně oznamuje narození Ježíše Krista také odhaluje podstatu Vánoc:
  • Porodí Syna a dá mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchu. (Mt 1:21)
Vánoce, Ježíšovo narození nás zbavuje hříchu:
  • Syn Boží se zjevil, aby hřích sňal. (1 J 3:5)
Vánoce, Ježíšovo narození je narození zachránce tonoucích v hříchu.
  • Otec poslal Syna, aby byl Spasitelem světa. (1 J 4:14)
Bez hříchu by Vánoce neměly smysl. Vánoce odhalují existenci hříchu a 
moc Ježíše Krista jej porazit. Skutečná krása Vánoc je v porozumění,
 že narození Krista léčí hříšníky. Hřích způsobuje války, smrt, nemoci,
 slzy, nehody, utrpení, nejistotu, přírodní katastrofy, národní pohromy,
 prostě všechny hrůzy lidské existence. Hřích přerušil vztahy mezi lidmi,
 mezi člověkem a stvořením a co je nejtragičtější, mezi člověkem a Bohem.
 Hřích zdeformoval krásu a člověk je víc zaměstnán zahlazováním hříchů než
jejich léčbou. Člověk se snaží hřích víc omlouvat než jej vidět a odstranit.
Právě nyní, o Vánocích, kdy se snažíme zastřít hřích oponou vánoční nádhery,
 bychom měli odhalit ošklivou příčinu Vánoc. Hřích člověku namlouvá, že člověk
 je bohem. Hřích touží zbavit Boha Božství. Jak vidíme, hřích je špína a musí být
postaven na viditelné místo. Hřích způsobuje chaos. Každý, kdo zemřel v 
jakémkoliv věku a z jakéhokoliv důvodu, zemřel na následky smrtelné choroby hříšnosti.
  • Mzdou hříchu je smrt. (Ř 6:23)
Každý člověk zemře, protože je ovlivněn hříchem. Ale Ježíš Kristus
 přišel, narodil se, aby nás spasil a zachránil." (Pavel Steiger)


 Eleazare jenom pochopení hříchu nás dovede ke kráse Vánoc, že se narodil Kristus Pán, který přišel na svět jenom a jenom proto, aby smyl ošklivý hřích, v kterém se všichni topíme. Vánoce připomínají nejošklivější a nejradostnější historickou událost. Pád prvního člověka Adama a narození druhého člověka, Spasitele, Ježíše Krista.


A vy ( elaazar, gríša, runa … aj  i svědkové jehovovi - kteří nechápou smysl Božího příchodu na zem )pořád jen o stromečku, datu, dárcích, o uzavření se před světem, to jsou vaše nejoblíbenější témata ( jó a pak ještě ty hloupé vtipy) ….…. a tak své, žáky, posluchače odvádí od pravého smyslu vánoc : Že sám Bůh se sklonil k lidem, stal se člověkem, aby zachránil lid této planety od hříchu.

rive




Re: Pravý smysl vánoc (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 12:00:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive,
já nechci chápat obludnost hříchu, nehci zvracet při každym pohledu do zrcadla, nechci si takový věci připomínat, chci mít prostě klid (v rámci možností). Taky nechci spojotat to všechno se zimnim obdobim, protože k tomu nejsem vybízen Bohem, ale světem (možná proto to dělám právě naopak?). Jediný, s čim sem ochoten spojovat Vánoce je Ježíšův proslov z J 10,22+, to se s tím aspoň časově kreje.
Anebo když už něco, tak dát Vánocum jejich původní význam (Makkabejci, Chrám...Ježíš v tomto příběhu vystupuje víc, než si mnoho lidí myslí), ale to je moje/Tvoje věc, jak to kdo vidí.
Církev a křesťanství by podle Pavla mělo bejt neutrálně amorfní, aby bylo napasovatelný na cokoliv komunismem počínaje a náboženstvim starý Indie konče.

Ale Ty tady vnucuješ do křesťanství cizí a nebiblickou myšlenku napojenou na reálie, který se nezakládaj na pravdě. Máš svobodu, ale normativem furt musí zustat ta vlastní svoboda. Mně muže Tvuj pohled obohacovat, a taky nemusí a jehovci třeba zustanou rádi nevobohacený a všichni mužeme bejt takle v Kristu.
Ale to, že nás označuješ za treufe-křesťany, jen proto, že vo Tvoje pojetí Vánoc nemáme zájem mi připomíná jednu myšlenku St. Petra
eleazar


]


Re: Re: Pravý smysl vánoc (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 13:50:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
eleazare

nechci ti brát tvé vánoce .... J 10,22  samozřejmě nemá význam se přít s tebou o nějaké datum ... k něčemu tě nutit ... ještě, když si o to výrazně říkáš

buď v pohodě nedívám se na tebe skrz prsty, ....přece ty jsi si mě také zaškatulkoval - ironii a sarkasmu máš stále v zásobě, aby jsi druhým vyjádřil despekt ....  a nemusíme si ani připomínat myšlenky st. petra  ...


elazare tvrdíš: ....ale normativem furt musí zustat ta vlastní svoboda   ????  furt ??? to funguje ??? to je přece sobecké .... zcestné ....   "normativ???"
 

měj se hezky

rive





 


]


Re: Re: Re: Pravý smysl vánoc (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 14:56:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si Tě zaškatulkoval?


]


Re: Pravý smysl vánoc (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 04:56:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rive, som na tvojej strane. Naši bratia nevedia pochopiť, že pravda o Bohu, ktorý prišiel na svet v podobe Dieťaťa, stal sa našim skutočným "Big" Bratom, čím veľmi pozdvihol ľudskú dôstojnoť, hodnotu človeka, a všetko, čo je s "človečinou" spojené atď., si naozaj zaslúži a je hodné našej osobitnej pozornosti, vďaky , ba i oslavy. Nechajme ich, nech dozrejú do tohto pochopenia. Požehnané prežívanie sviatkov mesiášskej nádeje, že zlo  sveta bude porazené...

Veď duchovná oslava Vianoc nie je naozaj nič iné iba osobitné prežívanie a uvedomenie si toho, čo je napísané priamo v Evanjeliu. A to je taká "bomba"-informácia, že sa doslova nemôže prejaviť inak ako veľkou radosťou a oslavou.

Mne naozaj tieto mnohé úvahy proti Vianociam pripadajú, ako by som komunikoval s ľuďmi z inej planéty, ktorí považujú za čnosť zapierať sa v radosti v tom, v čom by človek mal najviac sa radovať. Keď bola vojna - spomínajú naši otcovia - a vojaci sa dozvedeli, že už sa blíži oslobodenecká armáda, a je len otázka času, kedy budú na slobode a vrátia sa domov... - tak to bola pre nich neopísateľná radosť. A tu  - prišiel, narodil sa Spasiteľ sveta, Boh dokonca osobitne za Ním podnietil návštevu vzdialených volchvov, pohanov,  ďalej neohrabaných pastierov, a dokonca aj oslavu množstva anjelov, a my - tí, ktorí toto všetko vieme  z Evanjelia, sa azda máme  tváriť, akoby sa  nič nestalo?... A to len preto, lebo sa vždy nájdu nejakú obchodníci, ktorí si na Vianociach a našich sviatkoch chcú privyrobiť?... No povedz, nie je taká logika na hlavu postavená?...


]


Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 18:15:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Je až podivuhodné, jak katolíci nechápou biblický pojem oddělení se od světa, jak o něm píše např. apoštol Jan (1Jan 2,15). Tím sami nechtěně dokazují, že od tohoto světa odděleni nejsou, že jsou jeho součástí. Nerozumí tomu, když sám Pán Ježíš říká, že "není z tohoto světa". Nebo když říká o apoštolech: že jsou sice "na světě" (Jan 17,11-14), ale, že nejsou "ze světa", jako On sám. A že Pán Ježíš neprosí v žádném případě "za tento svět", který hyne (Jan 17,9).
Což nevylučuje, že "Bůh miloval tento svět, tak že Syna svého jednorozeného dal......"(Jan 3,16). Každý tento výrok je však psán v jiném, odlišném smyslu. Katolíci tak prokazují v této otázce zoufalou a katastrofální nevědomost a také fakt, že "jsou z tohoto světa", protože ani netuší, co je to být od něj oddělen
"...

Myslel jsem, že moje vysvětlení našeho začlenění do světa bylo dostatečné. (Jak 1,27)...zachovávat sám sebe neposkvrněného od světa....

Přestože jsem dostal nálepku zoufalého nevědomce a neznalce Písma, odvážím se rozsuzovat právě Písmem.
Pojem "oddělení od světa" není vůbec biblický
.
V (1.J 2,15) říká: nemilujte věci tohoto (padlého)světa... ne oddělte se od tohoto světa. Že má na mysli právě jen tu padlou část světa, osvětluje ve 2,16 - žádost očí, pýcha života... Jen v jedné situaci se musí křesťané oddělovat - aby se nezůčastňovali modloslužby. (2K 6,17) Proto: "Vyjděte z jejich středu a oddělte se, praví Pán, nedotýkejte se nečistého, a já vás přijmu." ...

Celkově ale biblický obraz světa přikazuje, že koukol musí růst spolu s pšenicí. K oddělení dojde až v čas žně
, ne dříve.

Pán Ježíš říká sice Pilátovi, že jeho království není z tohoto světa, ale po vzkříšení se to změnilo!
(Mt 28,18) Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.
Skutečným vládcem světa je tedy Ježíš
Kristus.

Omlouvám se, že znovu uveřejňuji tento text, ale pro pochopení je nezbytný.

Abychom správně chápali plný obsah slova "svět", musíme se vrátit úplně na počátek. Vytvořit si odstup, aby nás nemátly jednotlivé kamínky mozaiky, ale abychom mohli vnímat celý obraz. Popisuje ho nejstarší (jahvistické) vyprávění o stvoření světa i člověka. Bůh stvořil hmotný svět a z této hmoty stvořil také člověka tím, že v něj vdechl duši //(Gn 2,7) Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.// Svět stvořený Hospodinem je svět dobrý! //(Gn 1,31) Bůh viděl vše, co učinil, a hle, bylo to tak dobré! // Lidská duše zůstává stále v Božím vlastnictví a u jednoho dříve, u jiného později, si ji Bůh vezme zpátky a nastane zúčtování (Mt 25,14-29)- podobenství o hřivnách.

Lidské tělo je tedy součástí světa. První příkaz, který lidé od Boha dostali, byl: "Podmaňte si zemi!" (Gn 1,28), zároveň je ale člověk postaven nad svět. I když je člověk úzce spojen s viditelným světem, přesto Bible nehovoří o jeho podobnosti s ostatními tvory, ale jen s Bohem (Gn 1,27). Příkaz podmanit, se nevztahuje jenom na obdělávání půdy a tvorbu krajiny, či životního prostředí. Zahrnuje i lidské tělo, které je také nedílnou součástí země. Člověk může úspěšně ovládat zemi, jen pokud dokáže nejdřív ovládnout sám sebe. Je -li otrokem své tělesné žádosti (ať se jedná o nezřízený sex, nezřízenou prchlivost, nezřízenou touhu po bohatství, či moci), všechno jeho jednání přispívá k záhubě jeho i celého světa.

Tři věci se člověk musí naučit přemáhat. Svět s jeho žádostmi, své tělo, jako jeho nedílnou součást a svody ďábla. Jen tak zůstává ve svobodě a jen tak si může s úspěchem podmaňovat zemi.
Musí respektovat, že věci se mají používat jen k tomu účelu a v podmínkách, jak to určil Bůh
.

Po pádu prvních lidí, narušení jejich čisté přirozenosti hříchem, směřuje Boží plán spásy po celé dějiny lidstva k návratu lidí do původního stavu. Jen tak může být člověk plně šťasten a nebýt sám. Člověk je stvořen ke vzájemnému sdílení v lásce, jinak je smutný a pociťuje samotu. Proto muž a žena po svém pádu přestali vnímat svou jednotu, pocítili se ve své samotě nahoty ohroženi, pořídili si oděv a ukryli se. (Gn 3,9-10) Hospodin Bůh na Adama volal: "Kde jsi?" Ten odpověděl: "Slyšel jsem v zahradě tvůj hlas a dostal jsem strach, neboť jsem nahý. Proto jsem se skryl." // Proto je nezbytný manželský svazek, ve kterém muž a žena vytvářejí jednotu, že už nejsou dva, ale jedno. To je zbraň proti samotě člověka, úsilí o návrat k původní neporušené lidské přirozenosti, ve které může být člověk šťasten. Proto může mít jeden muž jen jednu ženu, jinak nelze opravdovou jednotu vytvořit. Ta se nevytváří na chvilku, je výsledkem neustálého úsilí a námahy a stává se v životě trvalou hodnotou.

Stvořený svět má tedy dvě dimenze, dva rozměry.
První je dobrý, stvořený Bohem, druhý vykazuje porušení hříchem, satanem
. Tento druhý svět je zvrácený, protože satan je otec lži. Nabízí, co není jeho, co mu nepatří. (Mt 4,8-9) Ďábel ho zase vzal na velmi vysokou horu a ukázal mu všechna království světa a jejich slávu a řekl mu: "Toto všechno ti dám, když padneš na zem a pokloníš se mi." // Před takovým vnímáním světa varuje Jan (1 J 2, 15-17) Nemilujte svět ani ty věci, které jsou ve světě. Jestliže někdo miluje svět, Otcova láska v něm není. Neboť všechno, co je ve světě - žádost těla, žádost očí a pýcha života - to není z Otce, ale ze světa. A svět pomíjí, i jeho žádost, ale ten, kdo činí Boží vůli, trvá na věky. //
Ale člověk do světa patří, máme svět přetvářet podle Božího záměru, integrovat se do něho, ne se od něho distancovat. Pokud není svět zvrácený, je světem krásným a dobrým, od Boha.

(J 3,16-17) Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život. Bůh totiž neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby svět byl skrze něho spasen.

Úkolem křesťana tedy je odmítat podobu světa porušenou hříchem (odmítat zlo ve všech jeho podobách) a usilovat o to, aby se poměry ve světě více přibližovaly světu neporušenému, dle Božího záměru.




Re: dotazy (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 23:45:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, tak snad bych napsal něco z jiného soudku než ostatní. Já jako křesťan vánoce slavím a nevidím na tom nic zlého, naopak. Připomínám si narození Pána Ježíše, nikoliv nějaké svátky slunovratu či co. Církev jeho narození už velmi dlouho vzpomíná v tuto dobu, původně pravda jako protipól nemravných oslav zmíněného slunovratu. Ale to bych spíš viděl jako pozitivum.
Co se týká toho co popisují citáty kohosi, tak tam se jedná o výrobu tzv. posvátného kůlu, nikoliv vánoční stromeček. Co se stromečku týče tak jsem slyšel verzi, že jeho zdobení zavedly v německu luteráni, jako protipól katolických betlému, které jim připadaly modlářské...trochu paradox, že dnes někomu připadá modlářský stromeček.
Takže problém vánoc nevidím v jejich slavení, ale v tom jak a proč se slaví.
Ohledně velikonoc, tam se jedná o spor pocházející někdy tuším okolo třetího století, kdy se východ se západem dohadovaly, zda slavit podle židovského kalendáře nebo pohyblivě. Pohyblivá koncepce zvítězla, protože zachovává posloupnost, že ukřižování se připomíná v pátek a vzkříšení v neděli, kdyby se to slavilo podle židovsého pesachu, tak by se vzkříšení slavilo pokaždé v jiný den. To není argumentace řkc, to jsou církevní dějiny.



Stránka vygenerována za: 0.86 sekundy