Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476479
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI?
Vloženo Úterý, 20. leden 2009 @ 18:31:28 CET Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal gregorios777


Říkáš, že jsi věřící a přitom máš pochybnosti o existenci Boží?

Pak věz, že něco není v pořádku. Praví znovuzrození věřící pochybnosti o Boží existenci NEMAJÍ. Svědčí o tom Písmo na mnoha místech.



Základní definice víry jest v tomto smyslu tato:

"Bez víry pak nemožné jest líbiti se Bohu. Neboť přistupující k Bohu VĚŘITI MUSÍ, ŽE BŮH JEST....."(Žd 10,6).

Ta víra plyne od Pána, z Jeho Slova a Ducha. Proto, kdo má Ducha Kristova, Duch sám při něm způsobuje, že věřící nemá o Boží existenci žádnou pochybnost. Protože "Duch jest, který svědectví vydává, že Duch jest Pravda" (1Jan 5,6).

Přesně takto také víra v člověku vzniká. Na počátku víry věřící skrze přijetí Ducha vnímá a věří, že Duch jest Pravda. Je to záležitostí jednoho okamžiku (doslova zlomku se*****y). Není to žádný dlouhodobý proces. Pokud v tom je dlouhodobý proces, nejde zpravidla o skutečnou víru, ale o pouhé dlouhodobé duševní přesvědčování či autosugesci. Jde jen o ruzumovou víru. Tuto víru mají mnozí neznovuzrození křesťané (tedy podle jména). Taková víra je před Bohem neplatná a není ani divu, že vede k častým pochybnostem o Boží existenci, protože to je víra bez Ducha Pravdy. Je jen lidská. (Pozor! Nemluvím o pochybnostech o Božím jednání pramenící z neporozumění apod. Ty být mohou. Mluvím pouze o Boží existenci).

U všech případů uvěření ve Skutcích vidíme, že víra přichází okamžitě po slyšení Božího Slova a není výsledkem dlouhodobého zkoumání a přesvědčování.

Okamžitě s uvěřením nám Duch svědčí nejen, že On je Pravda, ale také, "osvědčuje našemu duchu, že jsme synové Boží"(Ř 8,16).

O tomtéž hovoří znovu apoštol Jan, když píše:

"A po tom poznáváme, že zůstává v nás, totiž po Duchu, kterého dal nám"(1Jan 3,24).  A také:"Po tom poznáváme, že v Něm přebýváme, a On v nás, že z Ducha svého dal nám"(1Jan 4,13).

Proto, máme-li jednou Ducha svatého, nejen, že nemůžeme pochybovat o tak základní věci - o Boží existenci, ale nemůžeme ani pravdivě nevěřit v Pána Ježíše Krista. Protože Duch nám svědčí za každých okolností, a to dokonce i když někdo setrvává v nevyznaném hříchu nebo ve světě, že Duch jest Pravda. Věřící se z této věci nikdy nemůže "vyvléknout." Už nikam před Bohem neuteče (Ž 139,7).


"POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 18:42:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to opačně.Kdyby někdo občas o své víře nepochyboval, byl by to důvod k vážnému zamyšlení, pokud ovšem jej by byl ještě v tomto stavu schopen.
H.



Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 18:43:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Noname,

není divu, že jako katolík máš pochybnosti o Boží existenci. To je normální....


]


Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 18:51:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jako u tebe, že nemáš :-))) Jinak myslíš, že pochybnosti mají jen katolíci ?
H.


]


Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 18:59:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Noname,

samo Písmo (ale i zkušenost) dokazuje, že ten, kdo pochybuje o Boží existenci, nemá vůbec Ducha Kristova, ale právě pouze tu duševní víru, přesvědčení, ano, něco jako politické přesvědčení.


]


Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 19:00:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


A je úplně jedno, jestli ty pochybnosti má katolík, protestant nebo "bezpartijní".


]


Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 19:03:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Avšak katolík nebo protestant či "bezpartijní", který na základě svědectví Ducha, již navěky ví, že Duch jest Pravda, a proto o Boží existenci nepochybuje (neříkám, že nemůže to pokušení v podobě myšlenky přijít, to ne, ale netrvá déle než pár se***** - to pouze satan vkládá své myšlenky, zvláště když se věřící vystavuje právě nějakým vyloženě ateistickým materiálům, které tvrdí, že "Bůh není"), je zaručeně Božím dítětem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 19:34:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochybnosti patří k víře, jinak to není víra. Záleží ovšem jak s nimi naložíš. Pokud nepochybuješ, nemáš potřebu hledat. Nemyslím tím pochybnost za každou cenu ale život ti přináší situace kdy se ptáš a někdy pochybuješ a pak můžeš i nalézat a upevnit si víru.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 19:54:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Noname,

můžeš mi prosím v Písmu ukázat, kde se píše, že "pochybnosti patří k víře"? To vám káže váš pan farář?

Nikde ve SZ ani v NZ se něco takového nepíše. Nikdo z věřících nikdy nepochyboval o Boží existenci. Takovou věc nenajdeš v celé Bibli.
najdeš ji pouze v ŘKC.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:03:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když myslíš, že to tam není . . .  hmm, tak to moc Písmo neznáš . . .   Je tam dokonce i zoufalství, že mne Bůh opustil. Sebejistota je dobrou cestou k záhubě ale tohle si neber osobně, jen jako zamyšlení nad lidskou duší. Já vím, tobě se pochybnosti vyhýbají, bohužel je to vidět i z toho co píšeš a jak posuzuješ. Prosím, tohle neber ve zlém.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:17:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Hm.

Milý Noname,

jestliže někdo věří, že ho Bůh opustil, tak to svědčí o vrcholné víře. Jak by někdo mohl pochybovat, o Boží existenci a přitom věřit, že ho Bůh opustil? Představ si ateistu, jak říká:"Bůh mě opustil".   :-))) Není to kontradikce? Ateista říká:"Bůh není", a ne, že ho opustil.

Uvědom si, znovu zdůrazňuji - mluvím o pochybostech o BOŽÍ EXISTENCI. Ne o pochybnostech v jiných duchovních věcech.

A jinak - já vůbec nemluvím o sebejistotě - ale o Bohojistotě. Navíc o té, kterou dává Bůh, která není lidským produktem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:24:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ano, můžeš pochybovat i o Jeho existenci - přece v ní pouze věříš. Nemáš 100% důkaz jeho existence, zrovna tak i opačně :-))
pochybnosti patří k víře, jen tak můžeš nalézat stále nové důkazy Jeho existence  :-)
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:36:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Noname,

tohle ale ani Písmo ani zkušenost neříká. Podlož prosím svá tvrzení Písmem. Však víš, že s námi se na jiném základě bavit nemůžeš.

Znovu opakuji - Celé Písmo nikde nepopisuje pochybnosti věřících o Boží existenci. A je to dost materiálu na to, aby tam nějaká ta pochybnost o tomto být mohla. Žel, nikde se tam nevyskytuje. Je tam pouze opak - bláznivá jistota nevěrců, že "Bůh není".

A přesně o tom samém je i zkušenost věřícího.

I kdyby odpadl od Boha co nejdál to jde - pořád by se i při nejlepší snaze nedokázal přesvědčit, že "Bůh není". Navěky už bude vědět, že "Bůh jest". I kdyby to byl ten nejnezvedenější syn svého Otce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 21. leden 2009 @ 15:43:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu.

"Však víš, že s námi se na jiném základě bavit nemůžeš."
Ty o sobě mluvíš ve třetí osobě, že používáš s námi ? :-))  koho tím máš na mysli ? Možná máš i pravdu s někým opravdu ne :-) .

Záleží jak a k čemu chceš Písmo použít, pokud vycházíš s principu, že co není v Písmu, neexistuje, pak ti nemám moc co říci. Pokud čteš příběhy v Písmu a promyslíš si, co autor prožíval, než tu určitou část napsal, pak je to zase o něčem jiném. Je fakt, že každý z nás ty příběhy vnímá jinak, každého osloví něco jiného.
Život tak jak běží, není jen Písmo a snažit se své žití napasovat jen na Písmo není nejlepší nápad. Písmo Ti slouží jako vodítko, jako rádce ale rozhodování, odpovědnost a schopnost využít ducha Písma je trochu něco jiného a záleží na nás, co z toho vytěžíme.
 Nicméně stále mluvíme jen o víře - jistotu budeme mít - jak věříme - až na konci naší cesty.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 11:36:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Noname,

Boží děti nepotřebují hledat stále nové a nové důkazy Jeho existence, protože jsou s Otcem skrze Ducha spojeni synovským poutem. Narozené dítě také nepochybuje o existenci svého fyzického otce - zná ho od chvíle, kdy je schopno ho vnímat. A i ty nejmenší Boží děti poznaly a znají Otce (1Jan 2,14a) a jsou schopny Ho od počátku víry vnímat skrze Ducha. Beze všech pochybností.

Apoštol Jan říká, že pro nás je důkazem Jeho existence přítomnost Jeho Ducha v nás a kolem nás. Když však někdo Ducha Kristova nemá, nemá jinou šanci, než pochybovat a stále znovu si musí dokazovat a sám sebe přesvědčovat, že Bůh existuje, a není možné mu to vyčítat, protože to je přirozené.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 20:40:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty už nepotřebuješ hledat vůbec nic, kromě jedné věci - spásy. Ostatně my jako všichni. 
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 20:55:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

To je jen polopravda Noname.

Věčnou spásu hledat nemusím. Tu mám ZDARMA, Z MILOSTI, DAREM, skrze víru, která samotná je také DAREM.

Musím však, tak jako my všichni hledat spásu a věčný život v Království, protože ta se skutečně skrze skutky získává (Mk 10,30). Jde o věčný život v budoucím věku (= ve věku Království, které na této stávající zemi nastane Pánovým příchodem).

Zatímco z Knihy Života Beránkova nemůže být nikdo vymazán (Ř 8,28-39 // Zj 13,8), z Knihy Života být vymazán může, protože jde o Knihu Života v Království (Zj 3,5).


Zpětně musím říci - netýká-li se Mt 5-7.kap podmínek vstupu do Království  - a těch podmínek je opravdu hodně - ale týká-li se podmínek pro věčnou spásu, tak asi nebude spasen nikdo, protože každý z nás někdy porušil něco z těchto přikázání. A jsou-li to podmínky pro věčnou spásu, pak spása není z víry a milosti, ale je ze skutků, tedy za zásluhy, čímž stojí na principu Zákona, sice Zákona Kristova, ale pořád je to Zákon:"To čiň a živ budeš." Ne tak učil apoštol Pavel (Ř4.kap.)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 21:03:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Je mi velmi líto vás obyčejných katolíků. Váš klérus nezná Evangelium, ač by ho znát měl, a vás tím zatahuje do svých bludů.

Je to především vina katolického kléru a hierarchie.

Díky němu nevíte nic o tom, jaké blaho je mít zdarma odpuštěny všechny hříchy (= být spasen), jen proto, že Bůh dal milost, to jest, něco, co si nikdo z nás nezasloužil, ani zasloužit nemůže - neboť i kdyby to bylo možné, vyprázdnil by tím zásluhy Kristovy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:05:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
můžeš mi prosím v Písmu ukázat, kde se píše, že "pochybnosti patří k víře"?

Ja bych nabidnul treba konec Mt 28, kde nekteri ucednici (tj. nekteri z dvanacti!) pochybovali jeste pri zjeveni Krista v Galilei. Nejsou to sice pochybnosti o Bozi existenci, ale pochybnosti to jsou.

Nikdo z věřících nikdy nepochyboval o Boží existenci.

Jisteze pochyboval jinak by autor Zd 11:2 necitil potrebu tam tuhle viru zminit jako klicovou.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:20:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Aviafe,

ale o čem pochybovali? O Kristově vzkříšení. Ne o Boží existenci. To pro Žida vůbec nepřipadalo v úvahu.

Já vůbec nezpochybňuji jiné pochybnosti - Mluvím i podle definice v Žd 10 o pochybnosti, "že Bůh JEST."

A to je opravdu klíčová definice VÍRY která rozhoduje o tom, zda víra je nebo není.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 21. leden 2009 @ 08:10:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napomeňte, bratři, Grega. Ať z něho vyjdou ty bludy a ďáblova pýcha.

isim


]


Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:53:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Moje zkušenost odpovídá tomu, co píše Gregory. Když jsem pochyboval tak třeba o tom, zda jsou mi odpuštěny hříchy ale ne o samotné Boží existenci.

Se sebejistotou, jak psal Noname, to nemá co dělat, protože zdroj víry je vnější - sám Bůh. Tedy je to právě naopak - člověk si je sám sebou méně jistý než Boží existencí.

r



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 20. leden 2009 @ 21:11:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vidím pravdu v tom co napsal Honza. Pochybnosti vůdčí Bohu by neměli být žádné, ale přesto myslím, že nikdo kdo je zažil a je křesťanem tak v nich nezůstal nýbrž posilnil svojí víru. Pochybnost nemá tedy trvalá ale zastavení a vydání se odhodlaně za Panem.  Greg ve svém článku používá jako pokládá jako základní definici víry Žd 10,6. S tímto axiomem nesouhlasím nýbrž jako výchozím axiomem (výrokem) o víře bych spíše pokladál Žd 11, 1: „Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme“.  
Gregu řekni mi s čístým svědomím: Vždy jsi věříl v Pana ikdyž si malý člověk, tak ve věku pětí let?    



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 23:33:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Gregu.

  Vidím to podobně, jako ty.

  Hlavní konfliktní bod vidím - jak jinak - v obsahu pojmů. Pro velkou část lidí u nás, ať už ateistů nebo lidí žijících v náboženství znamená pojem "víra v Boha" totéž co "víra že Bůh existuje". Pokud bych měl ještě přesněji definovat, tak to doslova znamená "věřím nějakému člověku, že když mi říkal, že Bůh je, tak to asi bude pravda".


  Tento druh víry, "věřím někomu že Bůh existuje" mají podle příspěvků i někteří lidé tady. Pokud má někdo tento druh víry, občas pochybuje, že Bůh existuje, občas ho někdo povzbudí a tak věří, že Bůh je. Pro takového člověka je nesmyslné vyjádření "vím že Bůh je", pro něj už by to nebyla "víra v Boha" když by to věděl. Pro křesťany je zase tento druh víry nesmyslný. Lépe řečeno - pro křesťany není k ničemu užitečný. I Ďábel věří, že Bůh je, ale třese se.

 
  Pro křesťany ten pojem "věřit v Boha" znamená něco docela jiného - Věříme Bohu. Tedy ne jen lidem, že něco říkají (Bůh řekl to a to), ale i Bohu, že má moc na to, co slíbil, splní to, co slíbil, že jeho slovo platí a lze se na něj spolehnout. Křesťané vědí o tom, že Bůh existuje, z důvodů, které jsi hezky popsal v článku. Nemají žádný důvod pochybovat o tom, jestli Bůh existuje, nebo neexistuje, jejich víra je někde na jiné úrovni.


  Když mi Bůh řekne: "V téhle těžké věci budu s tebou, nemusíš se bát.", tak na mě nepřijdou pochybnosti ve stylu: "Bůh neexistuje. To mi našeptal nějaký vadný neuronový systém v levém laloku mozku". Zajedno dokážu poznat Boží hlas v srdci od myšlenek v hlavě a za druhé Boží existenci díky svědectví znovuzrozeného ducha nemusím řešit.

  Ty duševní pochybnosti jsou také, ale jiného druhu: Myslí to Bůh vážně? Co to vlastně znamená, že bude se mnou? Fakt se na něj mohu spolehnout? Ale tyhle pochybnosti nejsou záležitostí ducha, ale duše. Přicházejí do myšlenek, jak to hezky píšeš. A myšlenky, jak známo, mají odjakživa jeden jediný účel: Aby člověka napadaly. (Čeština je někdy tak výstižná...)

  Tenhle druh pochybností samozřejmě slábne



Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 23:37:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
... s časem a zkušenostmi, které člověk na cestě s Bohem dělá.


]


Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Středa, 21. leden 2009 @ 02:47:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že zbytečně svazuješ dohromady víru a nepochybování. Když něco "exaktně vím", proč bych tomu ještě věřil? Důležitější, než nemít pochybnosti, je jednat v souladu s vírou a ne momentálními pochybnostmi. A pochybnosti nepopírat, ale upřímně předložit Bohu - možná mi těmi pochybnostmi chce něco sdělit. Třeba to, že s ním spojuji věc nebo představu, která k němu nepatří, a kterou bych měl opustit.



Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 21. leden 2009 @ 16:01:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Greg psal o Boží existenci a v tom mu docela rozumím.

  S existencí Boha a obecně duchovního světa je tomu jako s existencí čehokoliv jiného. Tu existenci lze dokázat, pokud jsi schopen zdokumentovat, změřit interakci dané entity s naším světem.


  Málokdo by se asi dneska zeptal: "Věříš v existenci Měsíce?" Ta otázka je dneska nesmyslná. Přesto většina lidí Měsíc nikdy v životě neviděla ani se ho nedotkla, maximálně si přečetla, že Měsíc existuje, nebo to od někoho slyšeli a slyšeli, že někdo se měsíce dotknul a viděla sluneční světlo, které se od Měsíce odráží. Před mnoha stoletími byla ale tahle otázka na pořadu dne. Postupně lidi našli interakce, které bylo možno změřit a spočítat, dokázat že Mesíc existuje a když se k němu vydali raketou, tak tam ten měsíc fakt byl a mohli si na něj stoupnout.


  Spousta dnešní vědy je na tom trochu jinak - věci, které zkoumá, nikdo nikdy neviděl ani se jich nedotknul a nikdy neuvidí a nedotkne, přesto běžný vzdělaný člověk nepochybuje, že existují. Klasický příklad je temná hmota či energie a subatomární částice. Vše, o co se věda snaží, je najít interakce, které by mohla svými (relativně) neskutečně obrovskými či neskutečně malými přístroji zachytit, změřit a následně spočítat.

  Pokud tedy existuje nějaká vědecká teorie, o existenci něčeho, která "není dokázáná", snaží se vědci o jedinou věc: Vyvolat, změřit a dopočítat takovou interakci, která by odpovídala přesně dané teorii. Pokud se podaří objevit takových interakcí dostatek, případně se změří nějaká interakce, která je nesporná, je teorie dokázaná a platná. Pokud je tomu naopak, je teorie vyvrácená.


  Hezké na křesťanství je to, že známe interakci duchovního světa s naším světem, kterou je možné vyprovokovat a změřit (surově řečeno). Proto říkáme, že "věřit v existenci Boha" je nesmysl, jak jsem napsal v příspěvku výše.


  V bibli je napsané: "Blázen si v srdci říká: Bůh neexistuje". Problém naší společnosti je v tom, že je tady trochu víc bláznů, než je jinde běžné....





]


Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 21. leden 2009 @ 07:58:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochybovat a mít pochybnosti může kdokoliv, i spasený věřící i pokřtěný Duchem Svatým.

Ale u Tebe, Gregorio, mi připadá, že v tomto článku chceš zpochybnit víru i těch nejmenších v Kristu. Aby pochybovali sami o sobě a pitvali se sami v sobě.

Ty jsi, Gregorio, skutečně veliký hříšník před Bohem a ještě k tomu prorok.

No, Pán Tě suď.

isim



Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 21. leden 2009 @ 14:27:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Von je prorok? A.


]


Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 04:22:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Myslím, že je velmi hříšný prorok.)

isim



]


Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 10:01:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Isime,

výraz "zpochybnit víru i těch nejmenších v Kristu" je kontradikce. Nic takového neexistuje. Protože i ti nejměnší v Kristu mají Kristova Ducha, který jim svojí neustálou přítomností (minimálně v jejich duchu - Ř 8,16), jasně svědčí, že jsou děti Boží. A žádný člověk ani žádný prorok, jim toto svědectví nemůže vzít.

Tento článek jsem napsal, protože se na něm rozeznávají duchové. Je takovým testem znovuzrození. Testem toho, zda někdo má nebo nemá Ducha Kristova.

Protože velmi mnoho těch, kteří se hlásí v velkým, tzv. lidovým církvím, ve skutečnosti znovuzrozeni nejsou a jsou to jen zbožní lidé ve stylu setníka Kornelia před jeho uvěřením v Krista, na základě kázání Evangelia.

Tím nikoho z nich nechci odsoudit, oni za to nemohou, že jim to nebylo dáno. Některým z nich to ještě dáno bude a pak poznají ten rozdíl, o kterém zde píši.

Ani nevylučuji, že tito zbožní lidé se Bohu líbí (jako Kornelius před obrácením) a že někteří z nich mohou být i bez Ducha Kristova morálně lepší, než třeba někteří znovuzrození Kristovci, mající, avšak nevyužívající Ducha Kristova. Budou souzeni podle svých skutků a svého svědomí a mnozí z nich ujdou věčnému zatracení. Nebudou však patřit mezi Boží syny, narozené z Boha.


]


Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 11:01:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To byl dobrý článek, Gregu. Až mě překvapilo, jak precizně funguje.


]


Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 11:25:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Díky Cizinče,

Sláva Pánu,

funguje, protože funguje Písmo a Jeho Pravda se naplňuje.


]


Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 12:21:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud ujdeš věčnému zatracení, budeš patřit mezi Boží syny. Jiná možnost není. Tos vyčetl z Písma?


]


Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 20:15:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ovšem, že jsem to vyčetl z Písma milé Oko,

Přečti si Ř 2.kap. o tom, že nevěřící budou souzeni podle Zákona a svého svědomí. Že někteří i když neznají Zákon, ho skrze své citlivé, fungující svědomí mají tendenci naplňovat a proto pro Boha nejsou zcela bezcenní.

Konkrétní příklad je také v Mt 25,31-46, kdy budou před trůnem velebnosti Kristovy souzeny všechny národy (ethnos) = pohané, nevěřící, kteří přežijí velké soužení, takže budou žít na zemi bezprostředně při Kristově druhém příchodu. Kriteriem soudu bude, jak se chovali k Ježíšovým nejmenším bratrům, potažmo k Němu samému. Zda prokazovali milosrdenství. A za své milosrdenství dostanou od Boha také milosrdenství, přestože by si zasloužili smrt, jako my všichni hříšníci. Jenže dostat milosrdenství znamená, že člověk nedostane, co by si zasloužil (kdežto milost je dostat to, co si nezaslouží a spravedlnost je dostat to, co si zaslouží).

Tito pohané vstoupí do tisíciletého Kristova Království na zemi a na konci tisíciletí budou většinou opět svedeni načas znovupropuštěným satanem, který je má zkusit před vstupem na Novou zemi a do Nového Nebe na Věčnosti. Satan tyto národy povede do poslední bitvy proti Bohu - do bitvy u Jeruzaléma (Zj 20).

A po této bitvě bude k nim Bůh dokonce tak milosrdný, že na Věčnost převede dokonce mnohé z těch, kteří proti němu bojovali (Za 14,16). Podobně jako ve SZ Bůh ušetřil všechny národy, kterému Mu /Jeho lidu/ prokázali dobrodiní. Právě tak ani Bůh nezapomene na prokázané dobrodiní Jeho dětem v době velkého soužení. Ví totiž velmi dobře, že přirozený neznovuzrozený člověk nemá šanci odolat satanským pokušením a svodům. Teprve vstupem na Novou zemi budou tyto národy obnoveny do původního Adamova stavu. Zatímco Boží synové budou znovuzrozeni z Ducha již za svého života před Pánovým příchodem.

Protože Bůh má dvě skupiny lidí. První jsou znovuzrození Boží synové, kteří budou ve vládnoucím postavení. Těch nebude relativně mnoho. A pak má právě ty národy, (ovce) kterým jeho synové budou spolu s Ním spravedlivě a pokojně vládnout a pást je. A těch bude v poměru k Božím synům velmi mnoho. Tak, jako v každé jiné monarchii (Zj 21,24 //Zj 22,2).

Některý Boží syn bude vládnout nad pěti městy, jiný nad deseti, podobně jako v Království.


]


Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 23. leden 2009 @ 20:55:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ještě k těm ovcím chci dodat.

Prvořadě Pán nazývá ovcemi věřící lidi v Něj, protože On je pase.

Pohané, kteří vstoupí do Království jsou však také ovcemi. Avšak jsou ovcemi ovcí (našimi), protože pást je budeme my prostřednictvím Krista.


]


Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 18:06:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregori, Ty jsi popleta.

isim


]


Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 21. leden 2009 @ 14:18:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že autor príliš zjednodušene vidí celý problém viery. Určite tento problém nie je vystihnutý iba tu uvedenými biblickými citáciami o viere. Pretože o viere v Písme sa hovorí nepriamo v mnohých epizódkach Starého i Nového zákona /napr. v živote Abraháma, rôznych uzdravených Ježišom a pod., v súvislosti s postojom apoštolov, a Židov a učeníkov Krista a pod./. Sv. Augustín tento problém vyjadril srtručne v troch rovinách: Verím Boha, Bohu a v Boha, t.j. a/verím, že Boh existuje, b/ verím, čo Boh hovorí /t.j. čo nám zjavil/, c/spolieham sa na Neho, dôverujem v Neho a pod.

V každej tejto rovine môže byť väčší, či menší stupeň viery, či jej nedostatku... Ohľadom existencie Boha: človek verí v existenciu Boha iste aj v závislosti  oboznámenia s rozumnými argumentami viery /iste nie bez Božej milosti.../, no nielen...,  ale aj na základe vlastných osobnými skúseností a zážitkov vo viere, napr. ak som už pocítil "na vlastnej koži", že Boh odpovedá na moje modlitby a teda je živý Boh,tým aaj moja viera v existenciu Boha naozaj  vzrástla... Takže aj jednotlivé roviny viery  sú navzájom prepojené a ovplyvňujú sa navzájom.

POkiaľ ide o vieru v to, čo Boh zjavil, t.j. obsah viery /jeddnotlivých článkov viery.../, tam je tiež nekonečné množstvo variácií. Pretože dnes je u mnohých práve problém v tom, že si  často z jej obsahu vyberajú selektívne: čosi veria, a iné zas - čo je naozaj zjaveným obsahom viery a je trebárs v Písme -  neveria, resp. veria po svojom, inak ako to veria iní, inak to môžu a chápať. Napr. veľké rozdiely sú v chápaní slov Písma u mnohých v oblasti výpovede Písma o samotnom Bohu a Jeho vlastnostiach, taktiež o Ježišovi Kristovi, o Božích požiadavkách v oblasti morálnej čistoty, o eucharistii a pod. Preto je  veľmi zložité posudzovať vieru nejakým obecným metrom. To vie asi len Boh posúdiť, aká je viera každého človeka, teda kto naozaj verí všetko to, čo Boh zjavil a nakoľko tomu všetkému verí... Reálny človek, veriaci, má spravidla v určitých veciach /článkoch viery/ určité nejasnoti, ťažkosti, čo je dosť prirodzené vzhľadom na obmedzenosť každého človeka chápať, na stupeň jeho poznania, doby, počas ktorej sa s vierou oboznamuje, a pod... Prípadne u iných viera poznačená nielen ťažkosťami, vyplývajúcimi z objektívnych okolností, ale pochybnosťami, v tom zmysle, že človek vnútorne sa vedome vzpiera niečo prijať, úprimne uveriť z nejakého subjektívneho dôvodu /znamenalo by to pre neho čohosi sa napr. zriecť.../. Len Boh vie rozlíššiť ako je vto vskutočnosti s každým z nás, čo je zavinené, a čo je jednoducho nedozretosť, hoci s našou doboru vôľou a snahou... .

Napokon pokiaľ máme na mysli oblasť viery, to čo je vyjadrené v Písme slovom "pistis", tj. "opora", spoľahanutie sa, dôvera, čo je veľmi časté, akoro najčastjeiše, na čo myslel Pán, keď od ľudí túžiacich po uzdravení žiadal vieru.  V tetjo oblasti taktiež len Boh vie, kto mu naozaj dôveruje, spolieha sa na Neho, počíta s Ním, s jeho pomocou. On vie rozlíšiť, či nje to ozajstná viera, a či - aj to sa stáva - iba naivná dôvera nejakého duševne nezrelého snílka... Mnohí svätí ľudia mali opravdivú živú vieru, a preto cez nich Pán tak veľa vykonal. Mnohí ľudia maali síce vieru, ale bolo v nej primiešanéveľa pýchy a domýšľavosti a spoliehania sa aj na seba, a to bránilo Pánovi cez taakého človeka konať...

Celkove: Aj ked verím, že autor mal dobrý úmysel, a môže byť úprimne presvedčený, ba aj veriaci hovoriť týmto spôsobom o viere, zdá sami, že tento spôsob hovorenia o viere, ako to on sa k tomu postavil, je  príliš povrchný a jednostranný, chudokrvný...



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 21. leden 2009 @ 16:42:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud dítě vyrůstá v křesťanské rodině, jeho víra se opírá o víru ve vlastní rodiče. Věří jim, když tvrdí, že Bůh je.
Ale když dospěje a všechno dětské odloží, jeho víra potřebuje už jiný základ. Vlastní zkušenost a poznání.
Pokud "vychodil" vyučování katecheze ve třetí třídě obecní školy a dál už nic, odloží svou víru spolu s jinými dětskými představami. Toto je problémem  masového přechodu k ateismu u posledních generací v naší zemi.
 
Jakékoli pochyby - i o existenci Boha, jsou u zrajícího člověka naprosto legitimní.
A díky za ně, protože vyžadují odpovědi. Je samozřejmé, že když je člověk postupně Bohu blíže - přibývají zážitky s Božími zásahy v životě, roste intenzita vztahu, už člověk o Bohu nepochybuje. Ovšem jsme nádoby hliněné, v čase zkoušek, když člověka v životě něco pořádně skřípne, mohou se pochybnosti na čas vrátit. Vysvětlete matce, když jí zemře jediné dítě, že ji Bůh miluje.



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 11:43:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Shrnuto a podtrženo:

Jestliže je někdo DVOJÍ MYSLI v otázce Boží existence, pouze tím dokazuje, že od Pána v tomto směru NIC NEDOSTAL (Jak 1,6-8).

Pokud byl někdo zplozen Božím Slovem do Boží rodiny, vnímá všechny její příslušníky skrze Ducha a je si jist jejich existencí. A zkušenost mu to dosvědčuje (Ř 8,16).

Pokud někdo zplozen nebyl a není v Boží rodině, logicky také nemůže Boží rodinu vnímat a znát bez pochybostí. Nemá s ní žádnou zkušenost, protože v ní není.



Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 12:18:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
Nevím, co je dvojí mysl, schizofrenii asi neměls na mysli. Boží Duch působí na ducha každého člověka a dává mu dary. Jen někteří jimi pohrdnou a odmítnou je.
Naše víra je v nádobě hliněné. I když dneska jsi přesvědčen o působnosti Boha ve svém životě, pozítří může být jinak. Nikomu to nepřeju, aby s ním život takhle zamával, ale stává se to.

NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY!

Proto vždycky upozorňuji ty sebejisté spásou, že naše spása je podmíněná tím, že vytrváme v dobrém až do konce. Nezapomínejme nikdy na to, že hliněná nádoba se snadno rozbije.


]


Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 13:12:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


To máš pravdu Oko,

hliněná nádoba se snadno rozbije. Díky Bohu však naše věčná spása nestojí na hliněné nádobě (to by nebyl spasen nikdo), ale na DOKONALÉM a DOKONANÉM Kristově díle na kříži a také na víře (uvěření) v toto dílo, kterou nám Bůh dal jako dar.


]


Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 19:50:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." také na víře (uvěření) v toto dílo, kterou nám Bůh dal jako dar"...

Nechci se donekonečna přít. Prostě to vidím tak, že právě naše víra je v té hliněné nádobě. Tedy není neohrozitelná a jakékoli sebejisté výroky o nepochybování neodpovídají realitě.

Pokora, vědomí a uznání své slabosti je cestou k záchraně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 20:08:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravá a skutečná víra, která je, jak bylo řečeno, darem od Boha, není v hliněné nádobě, poněvadž Bible říká, že víra je v Kristu, a Ten hliněná nádoba rozhodně není. To znamená, jsem-li v Kristu, mám víru, kterou nic neotřese; nejsem-li v Kristu, nemám víru Boží. Cesta k Bohu Otci, potažmo k záchraně je také Kristus - Kristus, který je Pravda a Život. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. leden 2009 @ 14:50:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(2 K 4,7)
Tento poklad však máme v hliněných nádobách, aby nesmírnost té moci byla Boží a ne z nás:


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 23. leden 2009 @ 16:35:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím pokladem je podle kontextu příslušného oddílu osoba Pána Ježíše Krista (v. 5-6). Bůh stvořil člověka jako nádobu, která má obsahovat Boha a Jeho také vyjadřovat. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. leden 2009 @ 17:50:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Kličkuješ.

Tímto pokladem je světlo evangelia, světlo víry.
Nositeli toho pokladu (zjevení Božího) jsme my slabí lidé.

Když nevěříš mně, podívej se do jakéhokoli komentáře k evangeliu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 23. leden 2009 @ 18:36:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

já nekličkuji; ty ovšem tedy tudíž lžeš! Ano, nevěřím ti, a proto se ani nikam, kam říkáš, dívat nebudu. Neboť, co není z víry, je hřích. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 20:29:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

to o čem mluvíš jako o pokoře je jen falešná pokora náboženských mozků (Kol 2,18.23), která nemá jiný cíl, než uspokojit náboženskou tělesnost.

Pokora a uznání své slabosti - to ano, i když Kristus sám je naší pokorou (pokora je v Jeho Duchu a jsme-li Jím naplněni máme automaticky pokoru, pokud mu to my sami nepokazíme) a slabost vyznáváme, když říkáme, že bez Něj, z vlastních sil, nemůžeme činit nic (natož se zasloužit o svou věčnou spásu). Ale pokora a uznání slabosti nejsou cestou k záchraně. To není Evangelium. To Evangelium neříká. Neříká:"Buď pokorný a slabý a spasen budeš". Pouze Ježíš Kristus a víra v Něj je cestou k záchraně. To je Evangelium. A ne ta vaše hrozná judaistická náboženskost Zákona, který říká:"TO ČIŇ A ŽIV BUDEŠ."
 

K čemu máte vůbec Krista? Vždyť vy ho ke své záchraně vůbec nepotřebujete. Stačíte na to sami. Je to úplně stejný případ, jako když Bůh dal Izraelcům v Egyptě, příkaz, aby potřeli veřeje svých dveří krví Beránka (a nic jiného pro záchranu před andělem zhouby udělat nemuseli), tak kdyby Izraelci řekli:"Děkujeme, nepotřebujeme krev Beránka, stačí nám naše "pokora, vědomí a uznání naší slabosti."

Avšak takto by před andělem zhouby neobstáli. Byli by zahubeni spolu s Egypťany.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. leden 2009 @ 14:48:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu

..."Ale pokora a uznání slabosti nejsou cestou k záchraně."...
Obdivuji tvou fantazii, k jakým dokážeš přijít závěrům. Opravdu jsi mě odhalil! Taková hrozná faleš. Už se stydím.

(1 K 1,27)
Ale bláznivé tohoto světa Bůh vyvolil, aby zahanbil moudré. A slabé tohoto světa Bůh vyvolil, aby zahanbil silné.

(1 K 4,10)
My jsme kvůli Kristu blázny, ale vy jste v Kristu rozumní; my slabí, ale vy silní; vy slavní, ale my bezectní.

(2K 13,9)
Radujeme se, když my jsme slabí, ale vy silní; a modlíme se také za to, abyste přišli k dokonalosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 23. leden 2009 @ 21:02:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale Oko,

o čem to tady mluvíš? Ty uvádíš úplně irelevantní verše. Já mluvím o spáse a jestli jsi si všiml, tak tu slabost, o které píší tebou uvedené verše vůbec nepopírám.

Já jen vyvracím tvůj "názor", že k záchraně vede "pokora a slabost". Ukaž mi, kde o tom tyto verše píší. Nebo nějaké jiné.

Člověče, uvědom si vůbec co tu hlásáš. To není Evangelium, ale jakási modifikace JUDAISMU, jímž je celý katolicismus. Ale navíc, toto snad, pokud vím nehlásá ani sama ŘKC. To je jen produkt tvé nevědomé lidové "zbožnosti."

J8 jsem nic neodhalil. To ty ses odhalil sám, že vůbec neznáš Evangelium. Bodejď by také jo, když tvé magisterium, místo, aby tě učilo zdravým učením, raději shromažďuje do stodol hmotné statky a politikaří, aby je ještě více rozmožila.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 23. leden 2009 @ 21:04:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Uvědomuješ si Oko, že pliveš na KREV Beránka?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. leden 2009 @ 17:21:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
A na to jsi přišel jak? To jen proto, že jsem ti své tvrzení doložil citací veršů Písma?


]


Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. leden 2009 @ 17:39:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
Znovu opakuji,
Pokora, vědomí a uznání své slabosti je cestou k záchraně.

(Př 18,12)
Lidská namyšlenost předchází pád, slávu předchází pokora.

Já se nikdy nepasoval na znalce Bible, ale domnívám se, že věci základní a elementární znám.



Re: Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 25. leden 2009 @ 19:43:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

Znovu opakuji,
Pokora, vědomí a uznání své slabosti NENÍ cestou k záchraně!

A to proto, že Pán Ježíš sám říká, že On je ta Cesta: Pravda a Život a Bible říká, že On je Spasitel nebo jinak řečeno také Spása. Pokora, vědomí a uznání slabosti následují většinou až poté, co jsme uvěřili a znovuzrodili se z Ducha (Boha) a z vody neboli, co jsme byli spaseni, tzn. zachráněni od věčného zatracení. Tož tak.

willy



]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy