Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 544 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116572011
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: UZDRAVENÍ
Vloženo Pondělí, 23. únor 2009 @ 15:39:49 CET Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Vážení křesťané,
věříte v Boha, který Vás může obdarovat darem uzdravování, které se děje na základě modlitby?

Máte tento dar?


Můžete tento dar použít na mou fyzickou nemoc a uzdravit mne?

Napíši Vám.

Podobná témata

Dotazy čtenářů

"UZDRAVENÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pondělí, 23. únor 2009 @ 18:35:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý nepřihlášený,

existují léčitelé, kteří uzdravují svojí vlastní silou a zde bych byl hodně opatrný, komu se svěřuji do rukou.

- Je však i dán dar uzdravování skrze Ducha Svatého, tedy že i Pán uzdravuje skrze modlitbu. Podstatná je také i Tvoje víra pro uzdravení a je tu také i svrchovanost Boží, koho On plně uzdraví.

pokoj Tobě
isim





Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 23. únor 2009 @ 20:05:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Drtivá většina lidí z tzv. křesťanských směrů (letniční a charismatici) dnes neuzdravují skrze moc Ducha svatého. Takže pokud se chceš vystavit nečistým duchům, můžeš si mezi nimi vyhledat někoho, kdo tvrdí, že má tento dar. Obvykle se nic nestane a k žádnému trvalému uzdravení vůbec nedojde (až na výjimky), protože jde pouze o podvod (tím myslím, že ti charismatici jsou sami podvedeni, ne že by vědomě podváděli, "myslí to upřímně", což není sarkasmus)

Aby k němu došlo, musí ho pod vedením Ducha svatého provádět osoba zcela zasvěcená Bohu - tedy učedník Páně, který je již tak zralý, že trvale nese svůj kříž (a takové, abys pohledal, možná jich bude na světě dnes jen pár, co by se vešlo na prsty dvou rukou). Rozhodně to není nikdo z téch světu známých bludných učitelů charismatických směrů - tzv. evangelistů či dokonce apoštolů! Uvědom si že je doba odpadnutí, a to jednoho z nejhorších, co kdy bylo a ještě se to bude stupňovat až do Antikristova konce, tedy do druhémo příchodu Páně v Moci a Slávě.

Tam (u těch dnešních charismatiků) si můžeš být jistý, že se vystavuješ nečistým duchům. Proto bych uzdravení skrze lidské ruce dnes u nikoho nehledal a hledal bych spíše přímé uzdravení od Boha - bez lidského prostředníka.



Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 23. únor 2009 @ 21:51:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Považuji se za charismatika. Vyslyšené modlitby za uzdravení patří k běžné církevní praxi. Jsem Bohu vděčen, že i dnes uzdravuje skrze vzkládání rukou, i jinak. Copak by to bylo dobré svědectví o milujícím Otci, kdyby jeho děti chodili k lékaři častěji než do kostela ? Ostaně Pán Ježíš nesl naše nemoci a jeho ranami jsme uzdraveni. Napiš o jakou nemoc se jedná, já se za tebe budu přimlouvat.


]


Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 23. únor 2009 @ 22:01:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A za koho tě považuje Bůh?! Proč by ti onen dotyčný měl psát, o jakou nemoc se jedná? Copak Duch Svatý to neví? A ty víš, jak se přimlouvat, když Bible říká, že bez pomoci a rady Ducha Svatého nevíme za co a jak se modlit?! Co budeš dělat, když ti Duch Svatý z nějakého důvodu nepomůže a neporadí?! Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 23. únor 2009 @ 22:42:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za Ježíšem chodili nemocní a on je uzdravoval. Pak Ježíšovi učedníci, kudy chodili, tam rovněž uzdravovali nemocné. Jak prosté.
Ježíš se slepého žebráka ptá: Co chceš, abych ti učinil ? Což nevěděl, že chce uzdravit ze své slepoty ? Ono je to jako ve škole, číst se člověk naučí čtením, psát se naučí psaním, řídit auto řízením, věřit věřením, modlit se modlením a uzdravovat uzdravováním. Žák jaksi předpokládá, že mu učitel pomůže a poradí. A za koho mě považuje Bůh, to se fakt zeptej raději Jeho !


]


Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 23. únor 2009 @ 22:54:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu,

já jsem se neptal kvůli sobě, nýbrž kvůli tobě. To ty bys měl vedět, za koho tě Bůh považuje, stejně jako já potřebuji vědět, za koho považuje mě. Já se ptal proto, že mám za to, že tě Bůh považuje za někoho jiného, než za koho se vydáváš ty. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 23. únor 2009 @ 23:33:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se za charismatika považuji proto, že jsem uvěřil v charismatickém sboru v Praze Na Maninách. A lepší sbor jsem zatím, žel, nepoznal. Bůh mě považuje za svoje dítě, tím jsem si jist. Ok?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 24. únor 2009 @ 10:13:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK


]


Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 23. únor 2009 @ 21:54:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Považuji se za charismatika. Vyslyšené modlitby za uzdravení patří k běžné církevní praxi. Jsem Bohu vděčen, že i dnes uzdravuje skrze vzkládání rukou, i jinak. Copak by to bylo dobré svědectví o milujícím Otci, kdyby jeho děti chodili k lékaři častěji než do kostela ? Ostatně Pán Ježíš nesl naše nemoci a jeho ranami jsme uzdraveni. Napiš o jakou nemoc se jedná, já se za tebe budu přimlouvat.


]


Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 23. únor 2009 @ 23:05:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Lu,

má-li někdo falešné učení (a charismatici a letniční ho mají - a ne proto, že věří v uzdravení), nemá v duši Ducha svatého (má tam nečistého ducha toho falešného učení), přestože v duchu je znovuzrozen. A takoví nemohou uzdravovat skrze Ducha svatého.... Jsou zablokováni pro takové akce. Tedy v Duchu svatém. Mohou maximálně uzdravovat v nečistém duchu, s velmi hubenými výsledky.


]


Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 23. únor 2009 @ 23:42:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To by mě fakt zajímalo, proč mají charismatici a letniční falešné učení. A kdo má tedy, prosím tě, pravé učení ? Ještě by mě zajímalo, jak prakticky dostat dovnitř do duše Ducha svatého ? Pro mne je novinka, že by v duši mohl jakýkoliv duch přebývat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 24. únor 2009 @ 12:11:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"jak prakticky dostat dovnitř do duše Ducha svatého ? Pro mne je novinka, že by v duši mohl jakýkoliv duch přebývat."...



(J 14,23-26)
Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek.
Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova; a slovo, které slyšíte, není mé, ale Toho, který mě poslal, Otcovo."
"Tyto věci jsem k vám mluvil, dokud jsem přebýval u vás.
Avšak Utěšitel, ten Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.


I zlý duch může přebývat v duši člověka, pokud mu to jeho duch dovolí. Duch člověka totiž může komunikovat jak s Duchem svatým, tak se zlým duchem, podle své volby.

(Mt 12,43-45)
"Když pak nečistý duch vyjde z člověka, chodí po suchých místech a hledá odpočinek, ale nenachází.
Tehdy řekne: 'Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel.' A když přijde, nalezne ho prázdný, vymetený a ozdobený.
Potom jde a přibere k sobě sedm jiných duchů, horších než je sám. Pak vejdou dovnitř a bydlí tam a poslední věci toho člověka jsou horší než první. Tak tomu bude i s tímto zlým pokolením."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 24. únor 2009 @ 19:32:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď. Tomu, co píšeš naprosto rozumím. Jen si nejsem jist, zda to místo, kde duch v člověku přebývá, je zrovna duše. Možná se jedná jen o slovíčkaření, ale v kontextu této debaty se domníván, že Duch sv. či nějaký nečistý duch, může buď přebývat prostě v člověku a nebo člověka ovlivňovat zvenčí. /Když je člověk ponořen do Ducha sv., je Duch uvnitř i venku./ Jsem přesvědčen, že člověk se skládá s těla, duše a ducha. Duši bych spíš viděl jako nositelku emocí a inteligentu. Domnívám se, že hebrejské prostředí chápalo člověka spíš jako celek, jako nádobu, kterou je možno naplnit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. únor 2009 @ 23:02:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Charismatici a letniční trpí triumfalismem a megalománií, zastávají učení "Království nyní", myslí si, že zevangelizují celý svět a získají ho pro Krista skrze nějaké velké probuzení. Nic z toho se v Bibli nevyskytuje. Je to pravý opak toho, coBible učí.

O tom, že většina charismatiků a letničních je buď přímo v šamansko-magickém učení Hnutí víry nebo je jím minimálně říznutá, ani nemluvím. Prostě jsou jako Korintští - opojeni dary a mocí, avšak bez praktikování učednictví (= sebezapření, zapření duše, nesení kříže).

To bylo ve stručnosti k charismatikům.

Udivuje mně, že nevíš o učení Pána Ježíše o zapření duše, nesení kříže, které je zde proto aby Duchem svatým nebyl naplněn jen náš lidský duch (což je základní naplnění každého znovuzrozeného věřícího), ale aby byla naplněna, proměněna obživena a obnovena (= spasena) i naše duše (např. Ř 12,1-2 // 1Pt 1,9 // Jak 1,21 // Lk 14,26-27.33 // Mt 10,37-39 // Lk 17,33).

Spasení ducha je zdarma z milosti, je darem. Na spasení duše musíme spolupracovat s Bohem a Jeho milostí (Filipenským 2,12-13). Duch svatý se chce rozšířit z ducha do duše věřícího, aby tak naplnil celé srdce věřícího (Ef 3,16-19). Všechny součásti duše - mysl, city i vůle musí být obnoveny a proměněny Duchem, aby se tak staly myslí (1Kor 2,16), city (Filipenským 2,5) i vůlí Páně. Bez toho nelze být Božím sluhou.

Dostat prakticky Ducha do duše lze pouze jejím zapřením, zapřením sebe sama, svého JÁ (= duše), což je nesení kříže. Jde o totální se odělení od systému tohoto světa, od ducha i mysli tohoto světa, aby v duši mohl přebývat Duch a tedy i Otcova láska. kdo však miluje svět, v tom Otcova láska (a tedy ani Duch) není (1Jan 2,15). Jde o to, přestat duši krmit světskými věcmi a nechat ji vyhladovět v půstu od světa - až k smrti její lidské přirozenosti a energie. Pak duši může převzít Duch svatý a dodávat jí svůj Život (myslím essenci), obživit ji.

No, je pravda, že letničně charismatičtí věřící o tomto nevědí vůbec nic.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 24. únor 2009 @ 23:10:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Letničně charismatičtí ani charismaticky letniční křesťani toto učení skutečně neznají, protože se nechodí školit k tibetským lámům. To, co tu prezentuje Gregory, je jakýsi biblický buddhismus. Ale nevylučuji, že i to může vést k uzdravování - prostě nevím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. únor 2009 @ 18:43:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Pirmine,

to není buddhismus, ale učení Kristovo, které máš v Nové Smlouvě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 25. únor 2009 @ 19:41:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) tak to není ani omylem. V Nové smlouvě to máš ty, tomu věřím. V mé Bibli to není. Totiž je problém v tom, že sektáři a bludaři čtou ve svých Biblích to co chtějí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. únor 2009 @ 19:52:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


To máš pravdu Pirmine.

Avšak učení Krista o zapření a obživení duše v Nové Smlouvě je na mnoha místech. Jen to uvidět...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 25. únor 2009 @ 20:34:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to tam je. Ale ten tvůj buddhistický výklad tam už není.

Samozřejmě si ty texty klidně vykládej posvém. Ale ty tvé drzé odsudky církví, které neráčí sdílet tvé divotvorné učení, si u toho odpusť. Vůbec tomu nerozumíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. únor 2009 @ 20:36:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pirmine,

doufám, že můžeš dokázat buddhidmus v tom, co říkám.... Pokus se o to alespoň stručně, prosím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 25. únor 2009 @ 21:33:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Spasení ducha je zdarma z milosti, je darem. Na spasení duše musíme spolupracovat s Bohem a Jeho milostí (Filipenským 2,12-13). Duch svatý se chce rozšířit z ducha do duše věřícího, aby tak naplnil celé srdce věřícího (Ef 3,16-19). Všechny součásti duše - mysl, city i vůle musí být obnoveny a proměněny Duchem, aby se tak staly myslí (1Kor 2,16), city (Filipenským 2,5) i vůlí Páně. Bez toho nelze být Božím sluhou.

Dostat prakticky Ducha do duše lze pouze jejím zapřením, zapřením sebe sama, svého JÁ (= duše), což je nesení kříže. Jde o totální se odělení od systému tohoto světa, od ducha i mysli tohoto světa, aby v duši mohl přebývat Duch a tedy i Otcova láska. kdo však miluje svět, v tom Otcova láska (a tedy ani Duch) není (1Jan 2,15). Jde o to, přestat duši krmit světskými věcmi a nechat ji vyhladovět v půstu od světa - až k smrti její lidské přirozenosti a energie. Pak duši může převzít Duch svatý a dodávat jí svůj Život (myslím essenci), obživit ji.

Podívej, já nejsem znalcem buddhismu, jenom Bible a křesťanství. Proto neumím "dokazovat buddhismmus", ale zato poznám, co je křesťanství cizí. Jde o tyto buddhismu podobné věci:
 - parcelace ducha od duše, vůbec ta "trojičnost" duch-duše-tělo je spíš indická, než hebrejská argumentace.
 - představa o nahrazení vůle vůlí Páně (tady  to jen naznačuješ, rozvíjel jsi to nedávno jinde)
 - zapírání "JÁ", což buddhističtí mniši celý život cvičí. Navíc to celé vychází zase s indické představy o základním rozdílu mezi "já" a "nejá" a mezi "světem" a "duchem".
 - návod k askezi až  k smrti její lidské přirozenosti a energie - což přináší nevím co, to vědí buddhističtí mniši, ale vládu Ducha svatého asi těžko.
 
- představa obživené duše essencí života Ducha

Abychom si rozuměli: je mi jasné, že buddhista si může své učení zdůvodňovat biblickými citáty, které si za tím účelem vybral. Tímto postupem mě nemůžeš překvapit. Je mi taky jasné, že nejsi buddhista. Jsi nevzdělaný a pochybuji o tom, že o buddhismu víš víc než já a já vím prd. Nejsi buddhista, jsi synkretik, který inkorporuje do svého učení kdejaké učení, jehož původ neznáš. Asijskou inspiraci prozrazuješ trvale, a já se domnívám, že je to zportředkované, možná četbou a následnou transformací učení watchmana nee.

Tolik stručně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. únor 2009 @ 22:00:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pirmine,

píšeš:

///já nejsem znalcem buddhismu, jenom Bible a křesťanství.///

Tak to asi těžko. Zde jsou důkazy:

-parcelace ducha a duše: Žd 4,12

-trojičnost ducha, duše a těla : 1Tes 5,23

-vůle Páně se stává naší: Samozřejmě, máme-li mysl Páně, city Páně, máme i vůli Páně, kterou nám Duch svatý zjevuje. Cohcce Pán, chceme i my. Přestože máme svobodu to nechtít. sme-li však s Pánem jedno, jeden duch, nemáme důvod nechtít to, co chce On.

Kromě toho, činění Boží vůle je základní článek naší činnosti.

-Zapíráná "JÁ": Já (řecky "ego"), je v Nové Smlouvě obsaženo nesčetněkrát. JÁ, je naše osobnost, naše duše. Duše, neboli JÁ, musí být podle Ježíše Krista zapíráno a má na něm být neustále kříž (= nesení kříže). Duše má být položena do smrti (Jan 10).

Kdo to nezná a tím pádem nepraktikuje, nemůže být učedníkem Pána Ježíše Krista. Vůbec neznamená, když Písmo používá termín JÁ, podobně jako buddhismus, že je buddhistické.

Písmo také používá termín tisícileté Království, proto ještě nemusí být Jehovistické.

Tvé představy jsou v tomto ohledu poněkud naivní (při tvé vzdělanosti... :-))

-návod k askezi až k smrti lidské přirozenosti a energie: Pojem "energie" (řec. energéia) je v Novém Zákoně obsažen asi 28x. Podle Písma jsme s Kristem ukřižovaní (Ř 6) a náš starý přirozený člověk zemřel spolu s Kristem (objektivně) a subjektivně musí být neustále umrtvován mocí Ducha (Kol 3,5). Askeze duše od světa (nikoli fyzická askeze) je nezbytná pro přebývání Ducha svatého (Lásky Otcovy) v duši učedníka (1Jan 12,12-15).


-duše obživená essencí Života: Chtěl jsem tím odlišit život v morálním smyslu od essence Života Ducha svatého.



Jinak máš pravdu - cením si východní mentality (ne východních učení) pro její důraz na subjektivní  prožívání víry (na rozdíl od akademického západu) a pro ochotu k obětem pro svého pána.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 25. únor 2009 @ 22:47:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory, je to tvůj výklad. Ten můj je jiný, dost radikálně. "Ženich je ten kdo má nevěstu". Ženich je Ježíš, to je jasný, nevěsta je Církev. Nevěstu asketickou a vynulovanou duševně podle tvého učení nikdo nechce, a Ježíš taky ne. Nevěsta je jeho partnerka. Mé učení k tomu vede, o tvém pochybuji.
Dále: "Ženichův přítel čeká na jeho rozkaz a raduje se". Ženichův přítel je Jan, ale taky to se*****árně mluví o individuálním člověku. Být Jeho přítelem je můj úkol. A zase. přítel není žádná vyprázdněná loutka. Je to někdo, kdo se stará o ženichovy věci a je mu pomocí. Askeze nikam nevede - kromě užitečného cvičení.
Ženichův přítel "se menší". Ne umrtvuje. Umrtvovat máme hříšné skutky, a ne duši. Tvoje absurdní vyučování neumenšuje člověka, strhává na něj naopak pozornost. Člověk musí zjistit, že se stále umrtvuje málo, že je pořád až moc živý, a že je to nedostatečný. pro Ženicha není místo. Být ženichovým přítelem naprotitomu nedá žádnou práci když jím prostě jsi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 10:25:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pirmine,

ale ty mi vůbec nerozumíš. Já nemluvím vůbec o nejakém vymazání individuality jedince ani o vynulování duše, bez následného naplnění něčím jiným. Věřící zůstává stále sám sebou. Kristus je jinou Osobou než on. Jsou však jeden v druhém, tak jako Osoby Boží Trojice. Jsou JEDNO, a přitom je každý svojí individuální osobou. A do této jednoty nás také vede Kristus a za ni se modlí (Jan 17).

Duše věřícího má být v ideálním případě vyprázdněná od tohoto světa, aby mohla být naplněna a obživena Duchem svatým, aby tak mohla vyjadřovat Krista navenek, aby z ní Kristův Duch přetékal do okolí. Svět z duše odchází, Duch svatý přichází. Tomu se říká naplnění Duchem, pokud jsi o tom ještě neslyšel.

Nevěsta je prostě s ženichem JEDNO, i když jsou také zároveň dva. A Nevěsta je naplněna Ženichovým Duchem - není vyprázdněná či vynulovaná. Apoštol Petr měl Božího Ducha a apoštol Pavel také. Přesto byli oba úplně odlišnými osobami a osobnostmi. Byli však vedeni jedním Duchem a měli Jeho charakter.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 11:37:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 25. únor 2009 @ 22:56:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozorně sleduji vaši debatu /Gregorios vs. Pirmin/.  A píšu, že se mi Pirminův výraz "křesťanský budhismus", jeví jako velice výstižný. Já bych pro to, co píše Gregori použil pracovní výraz "druhé zasvěcení". Jste spaseni milostí a spásu přijímáte vírou, ALE musíte /případně nesmíte/, dosaď dle vlastní zkušenosti, chodit ke svátostem, dodržovat sobotu a nejíst vepřové, slušně se v neděli oblékat, uznat že naši církev založil Ježíš, podepsat bratrskou smlouvu, zpívat z hloubi srdce želíme že zhřešili jsme před tebou.....
Jestli dnes něco v církvi chybí, pak je to právě UČEDNICTVÍ. Je to jako kdyby rodičové přivedli na svět děcko a více se o něj už nestarali. ALE nejde o to, "naučit" se nést kříž /to je totéž jako naučit se nést pytel cementu/, nýbrž chodit ve svobodě a moci Boží. Tak jak chodili učedníci ve Skutcích apoštolských. Pavel a Silas ve vězení nenesou kříž, ale zpívají Pánu, vězení spadne a dozorce uvěří !


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 00:08:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wow, Lu! Nejlepší by byla církev, kde se to musí všechno najednou. Jakýpak výběr! Gregoryho křesťanství je ale mnohem víc o nesmění než o musení. Musíš akorát nosit šátek, pokud jsi žena, a jinak je to samý nesmíš.

Ale UČEDNICTVÍ je nebezpečný sloveso, Lu! Učednictví skutečně v církvi chybí, protože dnešní církev je torzovitá. Nemá rabíny - nemá učedníky. A tam kde se to učednictví zavádí, tam to taky dopadá - o tom by ti tady někteří zhrzenci mohli pět litanie do rána. Něco ti řeknu (i když ti to možná přijde přemrštěný): myslím, že než umřu, měl bych do učednictví u nás v církvi vnést trochu Božího řádu. Myslím, že jsem se pro to narodil. A myslím, že jsou tu ještě jiní, kteří se pro to narodili a kteří do této nouze mají dát svůj vklad. Jestli to do sebe klapne, možná bude církev po jedné generaci jaksi komplexnější.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 10:58:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pirmine,

uvědom si, že víra v Krista a učednictví jsou dvě rozdílné věci. Protože učednictví je další, očekávaný stupeň víry.

Když v Jan 8,30-31 mnozí uvěřili v Krista, vyzval je Pán k zůstávání v Jeho Slově, pouze tak mohli být učedníci, žáci Pána a pouze tak mohli být nakonec vysvobozeni Pravdou.

Zatímco existovaly velké ZÁSTUPY, kteří v Krista uvěřily (a byly spaseny) a chodily za Pánem Ježíšem jen sporadicky a pak zase odešly ke svým věcem, tak na rozdíl od nich, existovala skupina, ktará opustila VŠECHNO, a chodila s Ježíšem a zůstávala v jeho Slově. To byli učedníci. A to byl vyšší stupeň víry, který po nás Pán žádá i v současné době.

Proto Ježíš říká:"CHCE-LI kdo za Mnou přijíti (= do Mého Království), vezmi svůj kříž a následuj Mne."

Dokonce i mezi učedníky samotnými pak byla skupina, která byla Kristu ještě blíže - apoštolé a mezi apoštoly byl opět jeden apoštol, kterého Ježíš miloval nejvíce. Ten vždy odpočíval na Ježíšových prsou = měl s Ním nepřetržité důverné společenství. Byl to apoštol Jan. Z jeho spisů vidíme, že měl i velmi hluboky duchovní vhled a vysoké zjevení.

Proto je učednictví velmi náročný proces a ANO, skutečně tam platí, že mnoho věcí NESMÍŠ. A nejen to, dokonce se musíš VŠEHO ZŘEKNOUT pro (získání) Ježíše (Lk 14,33 // Filipenským 3,7-8) - a to se naší staré přirozenosti pochopitelně nelíbí, proto o tom tak pohrdavě píšeš, protože se všeho zříci nechceš - nechceš zaplatit cenu učednictví.

Chtěl-li být někdo plně zasvěcen Bohu - být Božím Nazarejem (Nazírem) - 4M 6,1-8, musel se zříci vína (i hroznů), musel mít dlouhé vlasy a nesměl se dotýkat mrtvých. Což má hluboký duchovní význam i v novozákonní době. Přijmout odpovídající sebeomezení je základní podmínkou učednictví. S tím nic neuděláš. Ježíš do učednictví nikoho nenutí. Říká:"CHCE-LI kdo za Mnou přijít...."

Chce-li však někdo, čeká ho přísné sebeomezení, neboli zapření duše - nesení kříže. Výměnou získá Krista v plnosti (Fil 3). A o to jde...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 11:36:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 27. únor 2009 @ 15:10:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, Gregory, ale já k tomu mám praktičtější přístup. Učednictví není žádný ideální stav a není k tomu potřeba být světaprázden. Skutečnost, že se Samson jako nazír MUSEL mnohého odříci necharakterizuje učednictví, protože mnoho jiných osob ze SZ, a duchovnějších, než Samson, se ničeho z toho odříkat nemuseli, nebyli to nazíři. V NZ nazírství dosvědčeno nemáme, a pokud víme, teprve po několik více generacích v době velkého zesvětštění církve bylov církvi znovuvynalezzeno v podobě mnišství. Já vím, že mnozí se stali mnichy protože chtěli být učedníky Kristovými, ale jistě nebylo nutné být mnichem, abys byl učedníkem.

Učednictví podle evangelií je mnohem prostší: člověk se stane učedníkem tak že následuje Krista. Není-li tu již Kristus, stane se člověk učedníkem tím, že následuje jeho apoštola. Učednictví není vyšší úroveň víry. Učednictví jevztah k Mistrovi vyjádřený specifickým vztahem ke starším, zralejším učedníkům. Konkrétním, vyjmenovatelným učedníkům. Pokud je to vůbec problém tak je to problém volby a vytrvalosti. Ne nějaké askeze. Pokud odříkání, pak odříkánísi toho, co mi v tom vztahu překáží. Pokud sebezáporu, tak svých vášní a svého sobectví. 

Je jasné, že ty různí asijské formy učednictví vypadají jinak. Ty tvoje vývody s evangelií mi to připomínají, zato mi nijak nepřipomínají konkrétní způsob života Dvanácti. To je to celé. Nevím, kdo tě tomu naučil, nevím o žádném jedlém ovoci tohoto učednictví o němž píšeš a nevím, koho tohle učíš ty. Pokud to ale někdy nějaké zdravé ovoce přinese, snad o něm uslyším, neb mám u vás přátele.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 27. únor 2009 @ 16:08:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pirmine,

to, o čem tu píšeš ("Není-li tu již Kristus, stane se člověk učedníkem tím, že následuje jeho apoštola. Učednictví není vyšší úroveň víry. Učednictví jevztah k Mistrovi vyjádřený specifickým vztahem ke starším, zralejším učedníkům. Konkrétním, vyjmenovatelným učedníkům.") tu už nejméně jednou bylo.

Jenže: Kristus tu je skrze svého Ducha, což Mu umožňuje stejným způsobem, jako vedl a vyučoval učedníky ve svém fyzickém těle, vést a vyučovat nyní mnohem větší počet učedníků po celé Zemi v Duchu.

To, co zde píšeš, už tu jednou bylo - viz. pastýřské hnutí Dereka Prince a jeho několika spřízněných učitelů. Nakonec z tohoto bludu  D.Prince musel činit pokání, protože to nebylo nic jiného, než vytvoření nezdravých vazeb na člověka, na úkor Pána.

Učednický vzah s Kristem je na prvním místě. Učednický vztah s jakýmkoli jiným věřícím, i kdyby to měl být apoštol, je až druhořadý, i když je také důležitý. Ty jsi však nějak pozapomněl na osobní vztah s Kristem.

Ty budeš asi charismatik, viď?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 27. únor 2009 @ 17:32:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na osobní vztah s Kristem jsem nezapoměl. Mluvíme o učednících Kristových. Tak to je snad samozřejmost. Zmínil jsem buddhismus - ale obrazně, pro podobnost metod, nemyslel jsem tím že máš osobní vztah k Buddhovi. V pastýřském hnutí dereka Prince jsi pokud vím vězel ty. já ne. Učednictví, o němž píšu, tu ovšem nebylo jen jednou, ale stokrát. V různých podobách, dobrých i horších. Ty máš zrovna zkušenost s nějakou hodně ujetou podobou, spíš quasiučednictví.

Ani na Ducha svatého jsem nezapoměl. Je mi to jasný. Dnes může Ježíš vyučovat mnohem více svých učedníků na mnoha místech v Duchu. Jen k tomu potřebuje - kromě jiného - ty učedníky, co mají Ducha svarého, co taky byli něčí učedníci, a nyní mají zase učedníky - přesně podle praxe Ježíšovy, praxe Dvanácti, praxe Pavlovy...praxe Pavlových a dalších učedníků, o nichž už Písmo nic nepraví. Znáš to? 2 Tim 2,2.


]


Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 23. únor 2009 @ 21:29:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
I kdybych měl tento dar, nemohu ho používat, jak koho napadne. Jsi-li věřící, nepotřebuješ se obracet k obdarovaným křesťanům, můžeš se obrátit na Pána Ježíše přímo. Jsi-li součástí nějakého sboru, který má starší, měl by si zavolat starší, aby se za tebe modlili a mazali tě olejem ve jménu Páně. Tož tak.

willy



Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 23. únor 2009 @ 23:15:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Věřím Bohu, který uzdravuje lidi i z fyzických nemocí, když za ním lidi přijdou a důvěřují mu. Občas tenhle Bůh uzdravuje i ty, co mu nevěří skrze jiné lidi, kteří mu věří, ale to je spíš vyjímka než pravidlo. Dobře ti napsal Willy, jdi rovnou za Bohem. Rozhodně není náš Bůh ten, který by k uzdravení vyžadoval přesný protokolární postup a správnou zdravotní pojišťovnu nebo dostatek hotovosti.

  Obecný (jak by řekli někteří "divadelní") dar uzdravení taky nemám, na uzdravení v Boží moci mám autoritu jen k lidem, kteří jsou v mém okruhu (moje rodina a církev ve které jsem), nebo ke kterým mě Bůh posílá, ale modlit se za tebe budu, Petře.



Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: isim v Úterý, 24. únor 2009 @ 08:46:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Nepřihlášený,

mohu se za Tebe také modlit, pokud by jsi chtěl. Uzdravení je ovšem zcela závislé na Pánu.

Věřím Písmu a přijal jsem i určité zaslíbení v této věci od Pána.

Bůh Ti požehnej
isim



Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 24. únor 2009 @ 09:59:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--věříte v Boha, který Vás může obdarovat darem uzdravování, které se děje na základě modlitby?--

funguje to i bez Boha,tak jak si to lidé představují ostatně i Ježíš říkal víra tvá tě uzdravila



Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 24. únor 2009 @ 10:04:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí uživatelé Granosalis.

Ano, můj nick je Amisrtep, mé jméno je Petr Šíma. Ovšem nejsem oním nepřihlášeným, který zde onen příspěvek zaslal. V současné době jsem zdráv.

Kdyby Cizinec nenapsal, oslovení Petře, pak bych si toho ani nevšiml, ale tohle mě zarazilo, tak jsem rozklikl nepřihlášeného a  ejhle! Amisrtep - Petr Šíma! To jsou mi věci, pak vlastně ani nevím, komu píši, komu odpovídám. Úsměvné je, že jsem chtěl také něco odepsat, ale díky Cizinče, to by vypadalo zvláštně! :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Stalo se Vám to taky někdy tady?

Amisrtep



Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 24. únor 2009 @ 10:06:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo a jinak je miž o tři léta více, ale nějak se mi to nechce měnit, pokud grano vydrží budu zde vlastně mládnout.


]


Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 24. únor 2009 @ 11:03:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tomu nerozumím, Petře, ale já když rozkliknu Nepřihlášeného, tak jsem to zase já, Pirmin. Asi je to tak nastaveno, že když chce někdo vkládat články anonymně, zůstává v úkrytu a každý pátrač kouká na sebe do zrcadla.


]


Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 24. únor 2009 @ 11:46:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To by tak i mohlo být, ovšem Cizinec tam viděl nějakého Petra. A poslední dobou tak oslovuje mne. Taky tomu nerozumím. Nepřihlášený by prostě neměl být k rozkliknutí. Až se tu objeví Cizinec, tak nám asi sdělí, jakého Petra tam viděl on.

Amisrtep


]


Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 24. únor 2009 @ 19:07:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Petře.

  Tohle je známá chyba (nebo vlastnost?) Granosalis, že u anonymního článku je jako autor uveden vždy ten, který je zrovna přihlášen a čte to. Na to už se tu nachytalo dost lidí.

  Nemyslel jsem tím jménem tebe, promiň za zbytečný zmatek.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: UZDRAVENÍ (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 25. únor 2009 @ 06:24:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to se neomlouvej, chyba je pak na mé straně. Pak je to samozřejmě v pořádku, nepřihlášený ostal anonymem. Tak je spravne. Jen menší trapárna. Ale to tak občas za čas bývá po celý život.

Amisrtep


]


ahoj (Skóre: 1)
Vložil: legenda v Neděle, 08. březen 2009 @ 16:14:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj,prakticky Tě neuzdraví nikdo z nás, jedině B-h je lékař, nevím, některé nemoci jdou brzy pryč a někdy to trvá dlouho...a jak tady píšou někteří jiní ohledně nutnosti Tvé víry...nejsme takový borci , abychom vždy věřili pevně a jeden v bibli přímo řekl: pomož mojí nedověře.... minulýn týden mého muže B-h uzdravil během jednoho dne z vysokého tlaku:) ...prostě sme se jen modlili ....a to můžeš i sám ....a když budeš pochybovat říct , prosím pomož mý nedověře.:) DRŽ SE 



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy