Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 180, komentářů celkem: 429681, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 270 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116554436
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Stane sa pravoslávna cirkev v Rusku jedna z najväčších vlastníkov?
Vloženo Pondělí, 02. březen 2009 @ 15:58:50 CET Vložil: Olda

Zajímavosti poslal Nepřihlášený

Z ruskej pravoslávnej cirkvi sa môže stať jeden z najväčších vlastníkov v Rusku, štát by sa naopak v podmienkach krízy zbavil povinnosti financovať údržbu cirkevných objektov. Pokiaľ však vláda a parlament schvália návrh zákona o cirkevných reštitúciách, ktorý pripravuje ministerstvo hospodárskeho rozvoja. Návrh ráta s vrátením majetku zhabaného boľševikmi po komunistickej revolúcii v roku 1917; konkrétne všetky zaregistrované cirkví dostanú ako svoj majetok chrámy, iné nehnuteľnosti a pozemky, ktoré momentálne majú v bezplatnom užívaní na časovo neobmedzenú dobu. Pokiaľ zákon bude prijatý, experti na nehnuteľnosti sú presvedčení, že (pravoslávna) cirkev sa môže premeniť na najväčšieho neštátneho vlastníka.


Čítajte na: http://voltaire.netkosice.sk, ikona TREZOR Tabu spravodajstvo: téma: Stane sa pravoslávna cirkev v Rusku jedna z najväčších vlastníkov?


"Stane sa pravoslávna cirkev v Rusku jedna z najväčších vlastníkov?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Stane sa pravoslávna cirkev v Rusku... vlastníkov? neboli ať je dobře všem (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 02. březen 2009 @ 23:15:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je správné, aby také církve měly majetek. Nikdo nepochybuje, že je potřeba topení, elektřina a občas obnovit střechu. U každého domu ano.

Jen někdo by od církve chtěl, aby jí teklo do střechy a hroutilo se zdivo. Soudný člověk by to nechtěl, ale panuje tady zášť a domněnka, že v církvi stačí žít bez peněz. Nehledě na poslání církve, k němuž patří : vyživit ty, kdo se starají o naši/vaši duši (všech) a nemají tudíž čas vydělávat jinde. Nehledě na potřebu knih, papíru a tisku, na potřebu nemocnic a charity, na potřebu cestovat lépe než pěšky a nepoužívat k ježdění jen osly jako v horkých krajích.

Bez ohledu na to, že i to sukno něco stojí.

Takže, uznávám, ať má církev majetek rovnoprávně se všemi.




Re: Stane sa pravoslávna cirkev v Rusku jedna z najväčších vlastníkov? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pondělí, 02. březen 2009 @ 23:50:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto s tebou souhlasím, Miroslave. V tom by ale problém nebyl, problém je v bohatství. Bohatství souvisí s Bohem nejen jazykově. Společenství, které umí racionálně hospodařit, nekrade a nechlastá, a neprohrává majetek otců v casinu, neplatí drahé milenky, prostě bohatnout musí. Když ještě navíc jde o společenství solidární, kde úspěšné projekty podporují ty nevýdělečné, tak se minimalizují ztráty. Církev prostě bohatne z podstaty svého života. Nemůže jinak. Může ovšem rozdávat, ale tady pak nastupuje forsáž - čím víc rozdává, tím víc bohatne, protože Bůh žehná.

Ale pak jsou tu společenství vně, společenství, kde se chlastá, krade, prohrává v casinu a utrácí za milenky. A v těchto společenstvích a rodinách žijí lidé, zástupy. Před jejich očima majetná církev. Církev se pak stává beránkem k ostříhání. Co je církev na světě - potkává ji stejný osud, jako Šalomounovo království. Pět let po smrti krále Šalamouna bylo vyloupeno včetně chrámu. Není to jen zášť a závist, co vede k holení církve. Je to hlad. Chamtivost. Aby se tyto procesy daly ospravedlnit, musela být vymyšlena ideologie. Ideologie o církvi, která má býti chudá. Mnoho lidí je o tom přesvědčeno pevně: "Lidi mají být bohatí, pokud možno všichni, hlavně pak já, jen církev má být chudá." Proto ji oholme. 

Nejzajímavější na celé věci není to, co jsem popsal, ale to, že takto věří i někteří křesťani. Všichni lidé mají býti placeni za svou práci, jen kněží ne. A když už - tak špatně. Hodně špatně, aby si neustále připomínali, že tyjí z našich peněz. Zatímco my vstáváme do práce, oni nemusí nic dělat. Víte kdo tomuhle věří nejvíc? Pastoři. Celá řada pastorů co znám, žije s pocitem provinění, pokud mají větší příjem, než ženská v u pokladny v Lídlu. Je to jejich způsob obrany. V skrytu duše se bojí, že kdyby nevypadali na první pohled chudě, lidi by je taky oholili a ještě by jim možná zabránili pokračovat v jejich povolání. Jednou jsem byl svědkem uvádění mladého kazatele do služby. Dávali mu půl platu. Když jsem se nad tím pozastavil, hájil se tím, že na malém sboru to je práce na půl úvazku. Odvětil jsem, že tedy očekávám, že bude pracovat 4 hodiny denně. Hleděl na mne nechápavě...



Re: Re: Stane sa pravoslávna cirkev velkým vlastníkem? starší citáty o chudobě (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 04. březen 2009 @ 05:11:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Pirmine, doplňuji jen, že se mluví a píše už dávno a zde kopíruji starší komentář:

Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 16. květen 2008 @ 02:02:28 CEST

....Ale k začátku : byl Ježíš chudý nebo bohatý?  K tomuto jedinému bodu :

Odpovídám po svém : Ježíš MOHL být bohatý, ale měl jiné poslání.
Řemeslo tesaře nebylo chudobné. Židé si dávno stavěli ´domy táflované´ (Aggeus 1,4) a krov a truhlici pro úschovu šatů a stůl potřebuje každý. Není důvod považovat Josefa za chudého pěstouna Páně ani Marii za ´chudobnou dívku´ jak to dělá katolický portál www Maria cz. V oddíle Maria a všední život (http://www.maria.cz/Marianska-ucta/Maria-a-vsedni-zivot) píše: ´… Musela naplnit úkoly a povinnosti chudé palestinské dívky…´.
Ježíš nebyl bez domova na začátku, ale později, protože se říká:
Jan 1,38 Když se Ježíš obrátil a uviděl, že jdou za ním, otázal se jich: "Co chcete?" Řekli mu: "Rabi (což přeloženo znamená: Mistře), kde bydlíš?"
1,39 Odpověděl jim: "Pojďte a uvidíte!" Šli tedy, viděli, kde bydlí, a zůstali ten den u něho. Bylo kolem čtyř hodin odpoledne.
Tedy na začátku měl Ježíš kde bydlet a hostit. Později to bylo už jiné: Luk 9, 28 a Mat 8,20: ´ I dí jemu Ježíš: Lišky doupata mají, a ptactvo nebeské hnízda, ale Syn člověka nemá, kde by hlavu sklonil….´.
Ježíš fyzicky má kde bydlet, ale Syn Člověka nemá – to je ve vztahu k pronásledování od nepřátel a s ohledem na misijní působení – misionář typu Ježíše se nezabydluje na jednom místě, chodí po krajině.
Ježíš také měl své příznivce Luk 7,36 Jeden z farizeů pozval Ježíše k jídlu. Vešel tedy do domu toho farizea a posadil se ke stolu…. A Ježíš ho znal, viz verš: 7,40 Ježíš mu na to řekl: "Šimone, chci ti něco povědět." Nehledě na pohostinství Zachea a dále u Lazara  Jan 12,2
Připravili mu tam večeři; Marta při ní obsluhovala a Lazar byl jeden z těch, kteří byli s Ježíšem u stolu.– ale kolik bylo takových, které nespočítáme?
a Večeři s apoštoly měl připravenu: (Lukáš 22, Marek 14, Matouš 26) , viz Lukáše:
22,8 Ježíš poslal Petra a Jana a řekl jim: "Jděte a připravte nám beránka, abychom slavili velikonoční večeři."
22,9 Oni mu řekli: "Kde chceš, abychom ji připravili?"
22,10 Řekl jim: "Když vejdete do města, potkáte člověka, který nese džbán vody. Jděte za ním do domu, do něhož vejde, a řekněte hospodáři:
22,11 'Mistr ti vzkazuje: Kde je světnice, v níž bych jedl se svými učedníky velikonočního beránka?'
22,12 A on vám ukáže upravenou velkou horní místnost; tam připravte večeři."
22,13 Odešli a nalezli všechno, jak jim řekl, a připravili velikonočního beránka.
To ¨Mistr ti vzkazuje´ ukazuje na určitého člověka, který znal Ježíše a Ježíš jeho. A i kdyby to znamenalo jen ´Náš mistr ti vzkazuje´´, znamenalo by to nejméně to, že takový člověk to pro Ježíše udělal. A nebyl to chudý člověk, horní síň mělo jen nemálo domů, většina byla přízemní.
  
Tolik možností, které měl Ježíš, aby užíval statků dočasných (přístřeší jídlo..) neznamená jen, že Ježíš to všechno mohl mít, ale ´pro nás se toho vzdal´, znamená to ještě to, že o pozemské statky vůbec nešlo. Jeho úkol byl přinášet evangelium, těšit, ukazovat k Bohu atd. Tedy ne hromadit a dělat hospodáře.
To ale neznamená, že musel být naprogramovaně nemajetný.
Jeden omyl spočívá v nerozeznání kdy je řečeno které slovo k lidem. Když posílal své učedníky evangelizovat, řekl jim, aby minimalizovali svou starost. Židé byli pohostinní, mají to v příkazech od Mojžíše a tak příchozí byl vždy pohoštěný i nocleh dostal. Proto jim řekl :
Matouš 10,10: ´ neberte si na cestu mošnu ani dvoje šaty ani obuv ani hůl,´
a k tomu dodává ´..neboť 'hoden je dělník své mzdy'.´ a mzdou hlasatele dobré zvěsti osvobození je, aby se o jeho potřeby postaral příjemce hosta.
Celé poslání bylo : Mat 10,5 Těchto dvanáct Ježíš vyslal a přikázal jim: "Na cestu k pohanům nevstupujte, do samařské obce nechoďte;
10,6 jděte raději ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.
10,7 Jděte a kažte, že se přiblížilo království nebeské……
10,9 Neberte od nikoho zlato, stříbro ani měďáky do opasků;
10,10 neberte si na cestu mošnu ani dvoje šaty ani obuv ani hůl, neboť 'hoden je dělník své mzdy'.
10,11 Když přijdete do některého města nebo vesnice, vyptejte se, kdo z nich je toho hoden;…
Další misie byla v širším měřítku:
Luk 10,1 Potom určil Pán ještě sedmdesát jiných a poslal je před sebou po dvou do každého města i místa, kam měl sám jít. Také těm řekl: Luk 10,4 Neberte si měšec ani mošnu….
Často se citují slova :
Mat 6,25 Proto vám pravím: Nemějte starost o svůj život, co budete jíst, ani o tělo, co budete mít na sebe. Což není život víc než pokrm a tělo víc než oděv?
6,26 Pohleďte na nebeské ptactvo: neseje, nežne, nesklízí do stodol, a přece je váš nebeský Otec živí. Což vy nejste o mnoho cennější?
Ale tato slova byla řečena apoštolům. Vytvářejí dojem, že se netřeba starat ani pracovat  Nuže, kdo je takový apoštol v moci Boží, ať tak žije, ostatní musejí pracovat.
Pozemské statky, včetně obydlí s jejich topením, svícením a vodou jsou v majetku lidí a je třeba o ně pečovat. V Palestině je ostatně tepleji než u nás, takže nám i ten otop sborové síně a elektřina pro svícení něco stojí.
Proto lze říci : bez pozemských statků by to těžko šlo. Marxisté se starali jak zlikvidovat náboženství, protože to mylně pokládali za politiku (za věc světské síly, ne pro duši) a následky té devastace neseme dodnes.
A teď, kdy by stát – nástupce bývalého státu - chtěl a mohl napravit část těch škod, se někdo zamýšlí, jestli by také neměl být na tom ještě hůře, než ta liška, která má alespoň své doupě a atd.
= ještě jeden komentář přidám, o třech formulacích u mnichů, uplatněných v církvi, ale v druhém komentáři=



]


Re: Re: Stane sa pravosl. cirkev jedna z ... vlastníkov? tři sliby mnichů a majetek (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 04. březen 2009 @ 05:17:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cituji ze starší komentář již k tomu píšící:

Re: Re: Re: ´Polední démon´aneb Krize i finanční, zmatení pojmů
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 23. září 2008 @ 00:33:59 CEST
Ještě trochu o ošidném pojmu -být chudý-. Cituji z článku Kontrasty, Doplňky o Husovi
Vloženo Pátek, 12. září 2008 - 17,45,13
opisuji kus debaty:
Re: Návrh a jak husité chápou eucharistii a kořeny revoluce (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko,atlas.cz) v Sobota, 13. září 2008 - 20,12,19
(1b) Svatý František se zamýšlel nad životem Krista a následovníků jdoucích po cestách jaksi ´´bez majetku´´. Protože Ježíš vysílal učedníky na misie bez peněz, usoudil, že pravý křesťan nemá mít nic. Nevšiml si, že to byli učedníci. Ježíš neřekl všem obyvatelům, aby neměli nic. Kromě toho, v době Krista byl zvěstovatel nových zpráv přijímán mezi věřícími a vůbec každý poutník dostal kdekoliv najíst a nocleh. Dnes na to potřebujeme hotel nebo motel. Usoudil, že je dobré nemít majetek a vydělávat si na jídlo žebráním (prošením). Odtud se rozšířila myšlenka ´´žebravého řádu´´ a názor, že církev má být chudá (a nemít ani na inkoust).... (to byl citát)..
Ve středověku se pojem -chudoba- zaměnil a pojem -nevlastnit osobní majetek- u mnichů. Klášter mohl být bohatý, ale mnich přijal z toho jen potřebné: jídlo, ošacení, lůžko a střechu nad hlavou. Tak trochu jako v kasárnách. Z toho ideálu být prostý starostí (ale v zabezpečeném klášteře, podobně jako v zabezpečených kasárnách) vznikl nedopatřením pojem -chudý-.
Mnich sliboval tři sliby : poslušnost (svému vůdci opatovi), nevlastnit osobní majetek (to byla ta -chudoba-) a čistota (rozumí se život bez ženy a dětí).
Někdy se k tomu přidával duchovní aspekt, nemít zbytečné myšlenky, být -chudý v duchu-, tedy s čistou myslí nezatíženou vedlejšími pojmy. Mistr Eckhart ve XIII. století praví, že on má tak oproštěnou mysl, že by ji přál všem lidem. Ale řekl to slovy : -přál všem být tak chudý jako já -. Přitom byl vizitátorem klášterů v Porýní, tedy vysoká funkce v řádu. A pojem -chudoba- si vysvětloval jako -nezatížená mysl-. Pro mnohé lidi ale slovo -chudoba- znamená peněžní nebo hmotou nouzi.
To slovo se rozšířilo tak daleko, že někdo se domnívá dnes, že církev mi být chudá. Z čeho ale potom má financovat a udržet hospice, modlitebny, knihtisk a provoz budov , ptám se.  Z Eckhartovy chudoby ne.  A někteří by nejraději sebrali církvi všechno, i tu střechu nad hlavou.
Věřící se potom také orientují na to, aby proboha -nepropadli mamonu-, a brzdí to jejich podnikavost. Kalvínský způsob je jiný. Tam prosperitu chválí. Blahobyt v USA založily generace zbožných protestantů a puritánů.


]


Re: Re: Stane sa cirkev...vlastníkem? Inovace pojmů, film Ivetka a hora, Litmanová (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 04. březen 2009 @ 05:24:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K změně slov chudoba, poslušnost, čistota.
Pojetí pojmu čistota je inspirované z jednoho současného filmu.
....Iveta Korčáková se rozhodla s odstupem několika let vyprávět svůj životní příběh a tak vznikl film Ivetka a hora, který získal jednu z hlavních cen Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě – Cenu pro nejlepší český dokumentární film roku 2008.
... Dokumentární film o spirituální zkušenosti jedné dívky na slovenské hoře Zvir....
Více na http://www.pastorace.cz/index.php?typ=clanky&sel_id=1345 .
Z filmu mne zaujalo :
Ivetka říkala o tom, že se má vše dít opravdově. A to je také čistota.
Už dříve jsem psával o nesprávném pochopení tři slibů, které slibují mniši, ale citují se i jindy v církvi.
Chudoba - poslušnost (opata) a čistota (neženit se a nevydat se).
Navrhl bych akci ´INOVACE  POJMŮ V CÍRKVI´
a nahradil bych tu slovní trojici slovy :
´neplýtvat - rozumně se dohodnout - opravdovost´. nebo :
´nerozhazovat - ochota dát se poučit – opravdovost= .
Protože při opravdovém (konání, myšlení) to je také čistota.
Dohodnout se, že mi někdo poradí, to odpovídá postoji staršího a zkušeného, vždy't mistr říká novému pracovníkovi co se čeká a jak na to.
Takže  inovovaná trojice pojmů pro dnešní svět je spíše :
Neplýtvat – dohodnout se - opravdovost.


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy