Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 255, komentářů celkem: 429590, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 470 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500581
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: PETR - SKÁLA?
Vloženo Úterý, 03. březen 2009 @ 15:02:05 CET Vložil: gojim

Kritika bludů poslal gregorios777


"I já pravím tobě, že ty jsi Petr, a na té skále vzdělám Církev svou, a brány pekelné nepřemohou jí." (Mt 16,18)

Toto místo Písma bylo vykladačsky znásilněno a zneužito k obhajobě papežství.



Petr totiž vůbec neznamená "skála", ale znamená "kámen, balvan, úlomek skály". V originálním textu je tedy psáno:"Ty jsi "Petros-kámen" a na té "petra"-skále" vzdělám Církev svou... Duch svatý vedl Matouše, aby v textu užil DVĚ slova s RŮZNÝM gramatickým rodem a tedy i významem. Katolické překlady naprosto neoprávněně vkládají obrat "Petr-skála."

Petr tedy evidentně není a nemůže být tou SKÁLOU, na níž je zbudována Církev. Dva předchozí verše obsahují daleko důležitější obsah, který si zaslouží mnohem větší pozornost, než samotná osoba Petrova. A tím obsahem je ZJEVENÍ, které dal Bůh Petrovi:"Ty jsi Kristus, Syn Boha živého." To je tou pravou SKÁLOU, na které je zbudována Církev. Na zjevení spojené s tímto výrokem. Všichni, kterým Otec v Nebesích zjevil fakt, že "Kristus je Syn Boha živého", tvoří Církev. Církev tedy nestojí na osobě jakéhokoli člověka, ale na zjevení o Kristu. Nehledě na to, že "SKALOU" není nikdy v Písmu nazván žádný člověk, ale pouze Bůh nebo Kristus (SZ i NZ).

Pán Ježíš tedy v první polovině verše 16,18 hovoří o Petrovi, ale v druhé polovině verše se opět vrací k základu, jímž je Ježíš Kristus (zjevení o Něm) a žádný jiný základ nemůže být položen (1Kor 3,11). Podle mne jde o úmyslnou přesmyčku, která se měla stát pastí pro ty, kdo chtějí Písmo vykládat tělesně.

ŘKC má za základ Petra-člověka a tím dokazuje, že není tou Církví, kterou založil Kristus a která stojí na Božím zjevení o Kristu. A již vůbec není rozhodující, že obrovský konglomerát ŘKC tu je již mnoho století a stále trvá. Jakkoli velké společenství věřících, i když existuje a provozuje náboženský život, ve skutečnosti již před Pánem nemusí existovat, protože jeho duchovní stav je takový, že brány pekel ho již dávno mají ve své moci. To platí o jakémkoli místním sboru, třeba i sboru skutečné Církve Páně (Zj 2,5). Rozhodující není fyzická existence, ale vnitřní duchovní realita toho kterého společenství.

Rozhodně platí - zjevení Otce o Kristu - Synu Boha živého, je mnohem důležitější, než člověk-Petr. To si mnozí neuvědomují.



Podobná témata

Katolicismus

"PETR - SKÁLA?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:24:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dalsie zaujimave clanky o tomto sektarskom blude :

Petr a papežství     Byl Petr opravdu zakladatelem papežství?     Traja protipápeži     Pápeži nie sú apoštoli

 

 



Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 03. březen 2009 @ 19:31:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle se už jednou stálo. A máme to tady zase. A stanou se to opět.


]


Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 19:28:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Gregu.

  Ten základ Boží církve je myslím v křasťanství docela známá věc.

  Je taková duševní úvaha (to se ti nebude líbit  ;-): Když si nějaká skupina lidí pod duchovním vlivem dává tak velkou práci, aby nějaký verš z bible vytrhla z kontextu a dosadila do něj nějaký speciální význam, může to znamenat taky to, že ten kus bible má velký význam pro církev. V tomhle případě jsem si třeba díky tomu zkreslení dlouho neuvědomoval tu druhou část verše: "... brány pekelné nepřemohou jí" a ta je přitom tak zajímavá.



Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Úterý, 03. březen 2009 @ 23:39:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to vidím podobně jako Greg, snad bych doplnil, že výrok: "... brány pekelné nepřemohou jí"...platí v obou případech. V prvním, když je pro církev skalou J. Kristus, nemají pekelné moci sílu zničit Kristovu církev, kdežto v případě druhém, kde je fundamentální skalou člověk v tomto případě papež, taky nepřemohou, protože nemají co přemáhat. Takováto církev už je za "branami" pekla. Možná to někomu zní drsně ale z textu Božího slova to tak vyplývá.           EdPilgrim


]


Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 04. březen 2009 @ 07:06:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, ono je to takový divný výklad, že pekelné moci nemají sílu zničit církev. Jak by to asi vypadalo? Dokážeš si představit, že by se nějaké brány (pekel) sebraly, vytrhly ze základů, postavily na nožičky nebo kolečka a dojely nebo došly až k církvi, svorně na církev zaútočily a začaly jí ničit a církev odolala? Už si někdy viděl, jak vypadají brány? Brány nejsou koncipovány jako útočná zbraň a nemohou tak fungovat.

  To je to, co se snažím sdělit: Co když tenhle podivný výklad, který do něj jedna organizace vložila, není pravdivý a celé to zaslíbení znamená ještě něco trošičku jiného? A když se na ten podivný výklad člověk spolehne, tak pěkně pohoří?




]


Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 04. březen 2009 @ 07:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, ono je to takový divný výklad, že pekelné moci nemají sílu zničit církev. Jak by to asi vypadalo? Dokážeš si představit, že by se nějaké brány (pekel) sebraly, vytrhly ze základů, postavily na nožičky nebo kolečka a dojely nebo došly až k církvi, svorně na církev zaútočily a začaly jí ničit a církev odolala? Už si někdy viděl, jak vypadají brány? Brány nejsou koncipovány jako útočná zbraň a nemohou tak fungovat.

  To je to, co se snažím sdělit: Co když tenhle podivný výklad, který do něj jedna organizace vložila, není pravdivý a celé to zaslíbení znamená ještě něco trošičku jiného? A když se na ten podivný výklad člověk spolehne, tak pěkně pohoří?




]


Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 00:48:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci tvrdit, ...že by se nějaké brány (pekel) sebraly, vytrhly ze základů, postavily na nožičky nebo kolečka a dojely nebo došly až k církvi, svorně na církev zaútočily a začaly jí ničit a církev odolala?... ale naopak chci říci, že organizace, která se tímto výrokem zaštiťuje, sama díky svému bludnému učení se dobrovolně do těchto bran pekelných dobyla. To bylo smyslem mé reakce, samozřejmě s mírnou nadsázkou. A v žádném případě se to netýká výlučně římské organizace ale mnoha jiných organizací, které ji následují, nebo se o to snaží.  Je naprosto logické, že ďábel "jako lev řvoucí obchází stádo aby je pozřel". To vystihuje celou podstatu. Přece přeskočit ze skály, kterou je Kristus na skálu, kterou je člověk a jeho filozofie, není nic jiného jako naslouchat svůdnému hlasu ďábla a nechat se vábit až do těch "pekelných bran", odkud není návratu. Indikátorem, že je ŘKC už za branami pekelnými, je to, že není schopna jakékoli biblické korekce, že svým lidským bludům generovaným po celá dlouhá staletí věří více, než zvěstovanému Božímu slovu. Boží slovo ji slouží jako jedna z ikon Tato pseudocírkev je dlouhodobě mrtva a je nepřítelem Božím.


]


Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Kojot v Úterý, 03. březen 2009 @ 23:22:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Gregu, to vážně nedává smysl. Proč by Ježíš říkal Petrovi jak se jmenuje (že by to Petr zapomněl???) a pak mluvil o něčem jiném, co se k předchozí větě souvětí nevztahuje?

Zaujalo mne ovšem Tvoje tvrzení: "Podle mne jde o úmyslnou přesmyčku, která se měla stát pastí pro ty, kdo chtějí Písmo vykládat tělesně."
Takže v Bibli jsou nastražené pasti? No tedy! Zlatej Harry Potter a Satanská bible, tam žádné pasti nejsou! :D



Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 04. březen 2009 @ 07:18:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Kojote.

  Řekl bych taky, že v tom verši jde zjevně o slovní přesmyčku, jen si jako Greg nemyslím, že je určená k nachytání lidí. Ti, kdo chtějí věci vykládat tělesně nebo duševně takové přesmyčky nepotřebují, vytvoří si je sami tak, aby fungovaly jejich světonázoru.

  Petr byl tvrďák, člověk rychlý k jednání a pomalejší k myšlení. Hned o kousek dál ve stejném rozhovoru je ten samý člověk nazván pro stejnou vlastnost satanem a toho se kupodivu nikdo nechytá ani tělesně, ani duševně, protože ten verš není pro vytváření náboženských konstrukcí tak zajímavý.


]


Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 04. březen 2009 @ 22:40:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kojote,

Bible je zapečetěná Kniha. Kdo ji studuje pouze rozumem (bez zjevení Ducha), nikdy nesloží tu mozaiku, ze které se Bible skládá. To může někomu složit pouze Duch svatý. A na to je třeba skutečně milovat Pána Ježíše, který musí svým učedníkům otevřít mysl, aby porozuměli Písmům.

Takže ano - v Bibli jsou pasti pro Boží nepřátele.


]


Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 04. březen 2009 @ 03:59:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorius, otváraš už veľakrát otvorené. Napríklad aj v článku Biblický podklad pre úrad pápeža z 21. listopadu 2008.
Kvôli stručnosti len zhrniem ako to je v skutočnosti:

Kristus hovoril v  aramejčine, a povedal: "A ja ti hovorím --- ty si Kepha /Skala/, a na tejto kepha/skala/ postavím svoju Cirkev..."  To bol originál aj Matúšovho Evanjelia.  A ked to preložili do gréčtiny, tak narazili na problém, že v gréčtine je slovo "skala" /aramejské kepha/ v ženskom rode.len že Peter je muž, a preto použil prekladateľ dva osobitné výrazy: jeden pre Petra ako osobu, a druhý pre skalu:"Ty si Peter /Petros/ a na tejto skale /petra/ postavím..."  Poľakedy mali tieto dve slová v gréčtine iné významy: jeden znameal veľkú skalu /petra/ a druhý menšiu /petros/, no to bolo ešte za éry Homéra. V dobe Kristovej však v oboch vyjadreniach nebol podstatný význam. Teda je to presne tak, ako v aramejšine: kepha  = skala.

Nikto netvrdí, že skutočnou Skalou, Základným kameňou, Hlavou, Šéfom, Predstaveným Cirkvi je sám Kristus. No Kristus chcel, aby počas jeho neviditeľnej prítomnosti ho viditeľne predstavoval, zviditeľňovall Peter apoštol, ktorý spolu s ostatnými apoštolmi, ako jeden z nich, prvý medzi rovnými, ale predsa s osobitnou zodpovednosťou za jednotu učenia a celého spoločenstva  Jeho Cirkvi a aj jednoty apoštolského kolégia bol garantom tejto jednoty. To vylýva z celého kontextu jeho snáh ako sa to dozvedáme z Písma: hľadal apoštolov spomedzi učeníkov, osobitne sa pritom modlil za nich, osobitne vyzdvihol Petra na viacerých miestach /"Pas moje ovce"... "Posilňuj  svojich bratov"... "Tebe dám kľúče..."/

Základom každej Cirkvi, aj Katolíckej je teda Kristus, a nie pápež. Pápež ako nástupca apoštola Petra na rímskom stolci je živý nástroj, cez ktorý Kristus udržiava vo svojej Cirkvi jednotu učenia a spoločenstva. Sme presvedčený, že aj v´daka tejto "službe Petra" práve KC si udržiava zo všetkých cirkví relatívne najväčšiu jednotu a kontinuitu učenia a spoločenstva. Pri vzniku nových názorových prúdov nevzniká spravidla hned nová cirkve so samostatným nezávislým "pápežom"- pastorom, ale všetko ostáva v rámci jednej všeobecnej Cirkvi. Jedibe vtedy ak nový vodca nerešpektuje "službu Petra a apoštolov", a teda nerešpektuje slová krista "Kto vás pošúva, mňa počúva...", resp. "Čo zviažete na zemi, bude zviazané i na nebi...", jedine vtedy sa človek z Cirkvi vylučuje výslovne, alebo automaticky... Tým však nikto sa neposiela do pekla, len sa konštatuje, že nepatrí ku Katolíckej Cirkvi...




Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: noire v Středa, 04. březen 2009 @ 09:49:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že kovaného katolíka nepřesvědčím na základě Písma, aby zpochybnil určité svérázy Římskokatolické církve. Je zjevné, že je papežský úřad s celou hierarchií nutný k tomu, aby něco takového, jako je Římskokatolická církev, mohlo existovat. Kdyby se Papež na základě Písma (protože "udržiava vo svojej Cirkvi jednotu učenia a spoločenstva") zrušil, zbytek pyramidy by vrchol obnovil. Dále by přišla pojistka ve formě nového "Dogmatu o nezpochybnitelné a věčné existenci římského stolce", a vše by se vrátilo na začátek.

Vybrané části Písma slouží katolíkům, aby měli "pseudoargument" proti protestantům. Ano, přijalo se to tradicí, ale našli jsme pro to oporu i v Písmech (a v tradici). Přinesl to život (svět), ale tenhle verš v Písmu jakoby naznačoval, že něco takového by mohlo být přípustné (očistec, Marie jako Královna Nebes, a ostatní jednotlivosti, od kterých se protestanti postupně vzdálili). Vždyť z církevní historie je zřejmé, že každý takový jev, který protestatni u katolíků nenávidí, vznikl nejprve jako hnutí odspodu. Teprve později to bylo prozkoumáno, schváleno, potvrzeno a zaneseno do katechismu. Mohu věřit hrstce vyvolených a možná i povolaných v době středověku, když docházelo k vysílání křižáckých výprav, papež se nadřazoval císaři a míval v Římě svůj harém, že dogma o očistci, celibátu atd. bylo přijato skutečně zodpovědně, v souladu s Písmem a pod ve vedením Ducha Božího?

MartinČ.


]


Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 04. březen 2009 @ 15:39:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martin, namiesto toho nanášania minulej špiny z histórie KC /čo by si mal pochopiť, že tvoju argumentáciu len zhadzuje/, dobre by si urobil, keby si konštruktívne a konkrétne vysvetlil, podobne ako ja, prečo toto treba veriť tak a prečo nie inak... No tebe je le lepšie demagogizovanie a zhadzovanie KC, ako keby to bolo presvedčivejšie. No ve´d teda odpovedz mi na základe ktorých citátov Písma je to ináč, ako to učí KC. Ale najmä, ako vôbec vysvetlíš všetky tie citýty, ktoré sú v Písme uvedené v spojitosti s Petrom a apoštolmi?...


]


Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: noire v Středa, 04. březen 2009 @ 16:38:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechtěl jsem se zaměřit na na žádou minulou špínu, ale na břemeno, které sebou KC vláčí do současnosti. Historie je zaznamenaná, nic se s ní neudělá. Mohu sice historii očistit od lží a pomluv, ale napiš, kde jsem v tom krátkém odstavci zkreslil historii? Pokud ještě vezmu to latinské přísloví "historie učitelka života", tak bych měl považovat KC za nedůvěryhodnou organizaci, která si osopuje právo nazývat se Církví Kristovou. Kdybych neviděl spousty Božího díla, které se skrze katolickou církev koná, asi bych se tím vůbec nezabýval a považoval bych KC za neštěstí pro tuhle planetu. To, že je vidět v KC nějaké Boží dílo, ovšem není důsledkem toho, že je KC tou jedinou pravou Církví Kristovou, ale spíše kvůli tomu, že nedovedeme docenit Boží milost a svrchovanost. Ta argumentace, kterou jsem předvedl v předchozím příspěvku, je jen ukázka mých důvodů, proč bych nebyl schopen se stát katolíkem.

Co se týká toho verše ohledně skály a balvanu, tady se omlouvám, ale aramejsky se už nejspíš v životě učit nebudu, takže těžko polemizovat na této úrovni. Pokud bych ale zůstal na úrovni vašeho výkladu, tak mohu teoreticky uvažovat, že Církev byla vybudována prostřednictvím apoštola Petra. Když však Petr zemřel, zárodek Církve již existoval, Církev byla vybudována. Proto nebylo nutné vybudovat a zachovávat nějaký Petrův úřad nebo stolec.

Jinak si myslím, že asi těžko bychom polemizovali na úrovni, kterou navrhuješ. Akorát bychom si mlátili verši po hlavě a k ničemu by to nevedlo. Nechci tě přesvědčovat jak máš věřit, jen doufám, že věříš, že Ježíš Kristus nesl na kříži všechny tvé hříchy, stejně jako věřím, že nese i moje. Jinak bych asi tenhle odstavec nepsal.

Přeji ti Jeho vedení a požehnání.

Martin Č.


]


Re: Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 06. březen 2009 @ 01:57:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborne, Martin, vidím, že vieš aj normálne. Chápem, že alergie z minulosti KC prežívajú. Ved si viem predstaviť, že v mnohých cirkvách je to /niekedy nevyslovené.../ pozadie pre vysvetľovanie a výchovu vo viere... vari nie?... No je čas s tým už naozaaj prestať. Máme na rováši všetci toho dosť, a sotva povedať kto viac, jeto zrejme ämerné dĺžke histórii a počtu ľudí plus sokolnosti politického života... No to, že KC sa stále  dokázala obnoviť, a ten fakt, že v podobnej situácii krízi, v akej bola viackrát ona, by sotva nejaká iná inštitúciaa obstála.... tento fakt pre nás výrečne vypovedá, že za ňou predsa môže byť Boh a Jemu na nej záleží...

To, že nejako KC spájame s Petrom, je pochopiteľné, a malo by byť aj pre iných. Veď všetci sa odvolávajú na "Sola Scriprura" a tam sú jasné a jednoznačné výroky v súvislosti s Petrom a apoštolami. ale nám sa naozaj zdá, a to právom, že tieto výroky mnohí radi obchádzajú, zahmlievajaú, bagatelizujú a pod. Donedávna ich vôbec aj podaktorí spochybňovali... Fakt je ten, že rímskz biskupi si od samého začiatku uvedomovali zodpovednosť za jednotu Cirkevi a správnosť jej učenia, preto sa angažovali za tieto hodnoty, no spôsob, ako to uskutočniť, závisel od konkrétnych osôb, histoických aj politických okolností. A oni ho zrejme tiež napjprv hľadali, a mnohí ho neskôr len zdedeli, a museli riešiť... Ale ssám princíp jednotiaceho centra je prirodzený, ako je prirodzeý pre každú normálnu spoločnosť a inštitúciu...

My netrvrdíme, že sme jediná pravá Crikve. No sme si vedomí, že v našej Cirkvi je plnosť, aspoň natoľko, nakoľko je to možné a nakoľko jej to dal doteraz Boh. To vyjadruje a j slovo "katolícky": ohlasuje všetko od Krista a jeho Ducha, čo v nej On dal pochopiť a vnukol jej prijať, lebo veríme? že On v nej pôsobil, lebo Kristus dal tento prísľub o Duchu a o tom, že "brány pekla ju nepremôžu", lebo On ju založil na apoštoloch na čele s Petrom, ako viditeľným princípom jej jednoty , cez ktorého veríme, že ju Kristus vedie bezpečne, a napriek ľudským zlyhaniam chráni všetkých podstatných omylov vo viere...

Vidíme však aj to, že okolo nás sa to hemží oveľa väčším "vývojom", preškolovaním, hlavne v oforme vzniku stále nových a nových cirkví. My netrvrdím,e že v nich nepôsobí Duch CBoží. Ve´d to máme aj v KKCaj v dukumentoch koncilu. Len tam "čosi chýba", prpadne čosi je navyše, čo tam nemá byť... Veríme však, že Krists nie ne nejaký malicherák, a hodnotí všetko skôr podľa srdca. úmyslu, než len podlľa literz, a On vidiac dobrú vôľu požehnáva mnohých, a my tiež... A tetnot prístup by sme radi videli aj u iných voči nám. U teba ho vidno. no niektorí nás vôbec za kresťanov nepovažujú, u iných sme ešte akými modlármi, spiritistami, vyvolávačmi duchov, idolopoklonnikmi a pod. No to sa nám zdá nazaj nielen nekresťanské, ale aj nekultúrne... Ve´d to vidíš tu na GS...

Pán Ťa žehnaj- Elo-



]


Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 09:30:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu.
To je pořád dokola, jak gramofon.
Stačí si nalistovat komentáře zpětně a najdeš odpovědi. Kristus Petra ustanovil Pastýřem (J 21,15-17) a Písmo to na mnoha místech dosvědčuje tak, že ho výslovně jmenuje a odlišuje od ostatních apoštolů. Petr vystupoval jako mluvčí církve. Petr procházel všechny církve. Písmo popisuje veřejné vystupování církve jako Petra a jedenácti.

(Sk 9,32)
A když Petr procházel všechny církve,...(jako pastýř)

(Sk 15,7)
A když došlo k velkému dohadování, vstal Petr a řekl jim: "Bratři, vy víte, že mě Bůh mezi námi odedávna vyvolil, aby pohané slyšeli slovo evangelia z mých úst a uvěřili.

(Sk 2,14)
Petr však spolu s jedenácti povstal, pozvedl svůj hlas a promluvil: "Muži z Judska i všichni, kteří přebýváte v Jeruzalémě, toto ať je vám známo a vyslechněte má slova:

(Sk 1,15)
V těch dnech pak povstal uprostřed učedníků Petr (počet lidí byl dohromady asi sto dvacet) a řekl:

(Sk 2,14)
Petr však spolu s jedenácti povstal, pozvedl svůj hlas a promluvil: "Muži z Judska i všichni, kteří přebýváte v Jeruzalémě, toto ať je vám známo a vyslechněte má slova:

(Sk 2 37-38)
A když to slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?"
Petr jim tedy řekl: "Čiňte pokání a ať se každý z vás pokřtí ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha Svatého.

(Sk 5,29)
Petr a apoštolové však odpověděli: "Je třeba více poslouchat Boha než lidi.

Proč chtěl Pavel poznat zrovna Petra, ne - li proto, že byl Kristem ustanovený?
(Gal 2,14)
Potom jsem po třech letech přišel do Jeruzaléma, abych poznal Petra, a pobyl jsem u něho patnáct dní.

Který jiný z apoštolů je v Písmu vyzdvihován s takovou autoritou?




Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 04. březen 2009 @ 09:45:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Peter nie je v Pisme vyzdvihovany ako autorita nad nikym. Podobne vyroky ako si uviedol sa vztahovali na viacero postav s Pisma, na ap. Pavla minimalne ---


]


Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 10:26:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Já výše uvedenými výroky Písma dokázal, že Petr je v Písmu vyzdvižen jako první autorita mezi učedníky.

Pravím, že tvé tvrzení je lživé. Máš právě zde možnost doložit příklady, že tomu tak není. Jinak zůstáváš lhářem.


]


... já, který jsem starším také.." ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 04. březen 2009 @ 10:47:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty si nic nedolozil, ty si iba vytrhaval z kontextu Pisma, ved tak ako to robis vzdy.


ŽÁDNÁ SPECIÁLNÍ MOC PRO PETRA.


Tu zvláštní autoritu, na kterou si dělali nárok římsko katoličtí papežové - jako údajní nástupci Petra, Petr sám nikdy nepoužil. Ve svém dopisu Petr vyzývá sobě rovné - ne podřízené! "Starší, kteří jsou mezi vámi, povzbuzuji - já, který jsem starším také.." ( 1Petr 5:1) Pro své epištoly nenabízí žádnou oficiální bázi pro jakékoliv výsadní postavení. Představuje se prostě jako "svědek Kristova utrpení," (1 Petr 5:1) společně s ostatními apoštoly, kteří byli "svědkové Jeho majestátu." (2 Petr 1:16) Nevztahuje na sebe nic unikátního, prostě se řadí vedle ostatních.


Sjezd "apoštolů a starších" v Jerusalému kolem A.D.45-50, popsané v knize Skutků 15:4-29, byl svolán z Pavlovy iniciativy - ne z Petrovy. Nebyl to první církevní sněm, jak se někteří domnívají. Nebyla tam žádná církevní hierarchie, žádní delegáti odjinud - všichni byli obyvatelé Jerusaléma. Mimo to, jak se zdá, vedení se ujal ne Petr ale Jakub. I když Petr udělal důležité prohlášení, nebylo doktrinální. Byl to pouze souhrn jeho zkušenosti s otevřením evangelia Pohanům. Na druhé straně Jakub čerpal z Písma a argumentoval z doktrinálního pohledu. Navíc, byl to Jakub který prohlásil: "a proto můj soud je".. a to bylo bází pro oficiální dopis poslaný do Antiochu.
Nejsou žádné důkazy pro to, že by Petr někoho přinutil svou autoritou - byl to právě Jakub, který zapůsobil na Petra! Strach z Jakuba a jeho vlivu, zapříčinil, že se Petr vrátil zpět k tradiční separaci od Pohanů. Jako výsledek, Pavel - který napsal daleko více Nového Zákona než Petr, a jehož působnost byla zřejmě mnohem širší, veřejně vytknul Petrovi jeho omyl. (Galackým 2:11-14) V žádném případě nejednal Petr jako papež, a ani tak s ním nejednali druzí.


Pokracovanie:    Dave Hunt - Žena jedoucí na šelmě? - 11. Na které skále?


]


Re: ... já, který jsem starším také.." ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 11:18:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já netvrdil, že Petr své autority využíval k nucení. Nucení je proti duchu křesťanství - svobody.

Já dokázal, že Petra vyzdvihuje jako první autoritu Kristus a Skutky apoštolské jeho postavení výslovně potvrzují.

To není vytrhnuto z kontextu, ale naopak jeho potvrzením. Dokazuj Písmem, ne svými výplody.


Tedy dodej příklad z Písma, které by označovalo Pavla a "ostatní", tak jako to Písmo činí na mnoha místech v případě apoštola Petra.

Člověk musí být už pořádný ignorant, zaslepený a zatvrzelý, aby toto neviděl.


]


Re: Re: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 04. březen 2009 @ 16:30:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ked pouzijem katolicku logiku, staro-pohansky "pontifex maximus" sa da "natiahnut" na kohokolvek ... ved ked ste dokazali z chudinky marie o ktorej je v Pisme asi 7 viet urobit "druhu po Bohu", len aby ste zachovali tradiciu babylonskej semiramis, tak nie je problem "natiahnut" na krestanstvo akukolvek staropohansku tradiciu ...


Skusime to teda s Apostolom Pavlom:

Galatským 1:16  zjaviť vo mne svojeho Syna, aby som ho zvestoval medzi pohanmi, hneď som urobil tak,
že som sa neporadil s telom a krvou
17  ani som neodišiel hore do Jeruzalema k tým, ktorí boli predo mnou apoštolmi, ale som odišiel do Arábie a zase som sa navrátil do Damašku.
18  Potom po troch rokoch som odišiel hore do Jeruzalema poznať Kéfaša, Petra, a pobudol som u neho pätnásť dní.

(Oko, tam je jasne vidiet ze Pavel nebral Petra ako Papeza a "cirkevni otcovia" teda neurobili dobre ked vyrabali toho prveho pontifexa, mali ho urobit radsej z Pavla. Pavel sa totiz s ludmi o svojom poslani ktore mal priamo od Boha, predstav si ze tri roky papeza ignoroval .. ani sa s nim o tom nebavil ... to by v rimskej organizacii skoncil asi na hranici, ze? )


Galatským 1:1  Pavel, apoštol, nie od ľudí ani nie skrze človeka, ale skrze Ježiša Krista a Boha Otca, (Pavol ako apostol ustanoveny nie ludmi ale Jezisom Kristom ... preco sa apostolska postupnost teda neodvyja od neho? Nezvorali to cirkevni otcovia ?)

Skutky 13:13  Keď sa Pavel
a tí, čo boli s ním ...  (tvrdil si, ze o nikom inom z apostolov sa nic podobne nepise :-)))  

Galatským 1:1  Pavel, apoštol (ustanovený) nie ľuďmi ani prostredníctvom človeka, ale Ježišom Kristom a Bohom Otcom, ktorý Ho vzkriesil z mŕtvych - (uz z tohoto sa da urobit vytrhnutim z kontextu a prekrutenim pohansky pontifex tiez)

Skutky 20:1  Keď potom prestal nepokoj, povolal si Pavel k sebe učeníkov, napomenul ich a odoberúc sa vyšiel odtiaľ, aby išiel do Macedonie. (dalsi priklad, vytrhnutim z kontextu a pouzitim lží mame pontifexa ako vyšitého)

1 Korintským 15:10  Ale milosťou Božou som, čo som, a jeho milosť, mne preukázaná nebola nadarmo, ale som hojnejšie pracoval než oni všetci, avšak nie ja, ale milosť Božia, ktorá je so mnou. (tiez by sa z toho dal urobit Pavlov primat a nasledna "posloupnost", nie je problem ....)

Skutky 21:18  A na druhý deň vošiel Pavel s nami k Jakobovi, a prišli ta i všetci starší. ( Tak isto si tvrdil, ze toto sa pise iba o Petrovi)

Skutky 9:15  Ale Pán mu povedal: Iď, lebo on mi je vyvolenou nádobou, aby zaniesol moje meno i pred pohanov i pred kráľov i pred synov Izraelových.  ( Pavel je vyvolenou nadobou, preco sa neurcuje apostolska postupnost od neho? )

Skutky 22:14  A on povedal: Bôh našich otcov si ťa vopred vyvolil, aby si poznal jeho vôľu a videl toho Spravedlivého a počul hlas z jeho úst 15  lebo mu budeš svedkom všetkým ľuďom toho, čo si videl a počul.


TAK CO? KTO JE TU ZASLEPENY ? :-))




Prosim vypocujte prednasky Dr.Waltera Veita o prieniku staropohanskych a okultnych prvkov do rimskeho katolicizmu.


























]


Re: Re: Re: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 17:09:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Jen se nad tím zamysli pořádně do hloubky, ne povrchně. Každý z nás je povolán ke svému úkolu v Božím plánu, ale nikomu z nás, (ani Pavlovi), neřekl Kristus "Pas mé ovce". Posvém obrácení se Pavel tři roky připravoval v Damašku na svůj úkol, hlásat evangelium mezi pohany. Pak začal svou misijní činnost tak, že odešel do Jeruzaléma navštívit (světe div se !) právě Petra, který podle tebe byl jen "obyčejný" učedník.

(Gal 1.15-18)
Když se však Bohu, který mě oddělil již v lůnu mé matky a povolal svou milostí, zalíbilo
zjevit svého Syna ve mně, abych ho kázal mezi pohany, neporadil jsem se hned s tělem a krví,
ani jsem nešel do Jeruzaléma k těm, kteří byli apoštoly přede mnou, ale odešel jsem do Arábie a vrátil se znovu do Damašku.
Potom jsem po třech letech přišel do Jeruzaléma, abych poznal Petra, a pobyl jsem u něho patnáct dní.


(Gal 1.1)...
(Pavol ako apostol ustanoveny nie ludmi ale Jezisom Kristom ... preco sa apostolska postupnost teda neodvyja od neho?

Asi neznáš dobře Písmo. Nebo si myslíš, že ostatní apoštolové byli ustanovení lidmi a ne Kristem? Zkus třeba (Mt 18,18).


Skutky 13:13  Keď sa Pavel a tí, čo boli s ním ...  (tvrdil si, ze o nikom inom z apostolov sa nic podobne nepise ...
Úsměvné. A kdo byli ti, co byli s ním? Snad ostatní apoštolové, jako v případě Petra?


Skutky 20:1  Keď potom prestal nepokoj, povolal si Pavel k sebe učeníkov,

Gojíme, těžko s tebou diskutovat, jsi úplně mimo. Co to bylo za učedníky, co k sobě povolal? Myslíš snad, že ostatní apoštolové? To byli učedníci Pavlovi, Makedonec Gai a Aristarch, Pavlovi společníci na cestách.


1 Korintským 15:10  Ale milosťou Božou som, čo som,
To ale platí pro každého z nás, co z toho chceš vyvozovat?


(Sk 21,17-19)
A když jsme přišli do Jeruzaléma, bratři nás radostně přijali.
Druhého dne tedy šel Pavel s námi k Jakubovi a tam se sešli všichni starší.
A když je pozdravil, vyprávěl jim jedno po druhém všechno, co Bůh skrze jeho službu udělal mezi pohany.

Pavel přišel do Jeruzaléma, ke komu měl jít? Jakub tam žil trvale a u něho se pravidelně scházela církevní obec.


(Sk 9,15)
Pavel je vyvolenou nádobou, aby hlásal evangelium, ne aby řídil církev. "Pas mé ovce!" řekl Pán Petrovi, ne Pavlovi. Tedy proto.

(Sk 22,14) mluví o všem jiném, jen ne o tom, kdo má dohlížet na chod církve.


Nepřinesl jsi tedy jediný skutečný důkaz, který by popíral Petrovu výlučnost v církvi. Ani jsi nemohl, žádný totiž není. Těžko je ti kráčet proti ostnu, proti pravdě.




]


Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 04. březen 2009 @ 17:18:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, to su tak ubohe vyhovorky ze 8 rocny chlapec by to dokazal lepsie ... "Pas mé ovce!" aplikoval Peter na všechny starší 1Petr 5:2 a to stejné Pavel. Kde je teda ta vylucnost ? :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 07:08:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Každý tu má naše argumenty jak na dlani. Každý tak má možnost porovnat, u koho jsou " výhovorky".

Ona výlučnost je v Písmu:
..." Petr však spolu s jedenácti povstal, pozvedl svůj hlas a promluvil:"...


Postavení Petra je postavením prvního mezi rovnými. Jen toto správně vystihuje tehdejší skutečnost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 06. březen 2009 @ 12:06:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a kde v tom versi vidis vysadne postavenie? Ved to je uplne trapne tvrdenie a zufali pokus obhajit papezske vymysli okolo rimskeho pontifexa + zneuzitie Petrovho realneho postavenia v Pisme. Petr bol spolustarsi, nic viac. Maria bola tiez len pokorna sluzobnica ktora sa kochala vo svojom spasitelovi. Zase nic viac. Vyssie som Ti vypisal verse, pomocou ktorych by sa dal rimsky pontifex urobit aj z Pavla a urcite aj z mnohych inych ale si to necital nakolko sa nechces pozriet pravde do oci.

Vasi cirkevni otcovia urobili hroznu chybu, ked zavádzali titul pohanskeho "pontifex maximus" do krestanstva a "natahovali" to na chudaka Petra. Mali to natiahnut na Pavla, tych "vysadnych postaveni" by sa naslo iste viac. :-)))

Ty to sice neuvidis, lebo mas pred ocami zastrete, ale v Pisme sa NIKDY o nijakom vysadnom postaveni ohladom Petra NIKDY nepisalo, vsetko sa toci iba a len okolo infiltracie pohanskych praktik do krestanstva ... zmiesanie pravdy zo lzou, co je velmi silna a intenzivna satanska taktika.

a-ha:


Galatským 2:4  

a to práve pre falošných bratov, votrelcov, čo sa vlúdili špehovať našu slobodu, ktorú máme v Kristovi Ježišovi, aby nás zotročili;
5  a nepovolili sme im a nepoddali sa ani na chvíľu, len aby pravda evanjelia zostala pre vás.
6  Ale tí, ktorých pokladajú za niečo - nezáleží mi, akí boli kedysi, veď Boh nikoho neuprednostňuje - oni, vedúci, nenaložili mi nič iné,
7  ale: keď videli, že mi je zverené zvestovať evanjelium medzi neobrezanými ako Petrovi medzi obrezanými -
8  veď Ten, ktorý pomáhal Petrovi v apoštolskej práci medzi obrezanými, pomáhal aj mne medzi pohanmi -
9  a keď poznali milosť, ktorá mi bola daná, (vtedy) Jakub, Kéfas a Ján, pokladaní za stĺpy, podali mne a Barnabášovi pravicu na dôkaz dohody, že my (pôjdeme) k pohanom a oni k obrezaným.
10  Len aby sme pamätali na chudobných; a to som sa aj usiloval robiť.
11  Ale keď potom Kéfas prišiel do Antiochie, osobne som sa postavil proti nemu, lebo si zaslúžil pokarhanie.
12  Prv totiž, ako prišli niektorí od Jakuba, jedával s (bývalými) pohanmi. Keď však došli, uťahoval a oddeľoval sa, lebo sa bál tých, čo boli spomedzi Židov.
13  A spolu s ním pretvarovali sa aj ostatní (bývalí) Židia, takže ich pokrytectvo zachvátilo aj Barnabáša.





K teme:     Učení katolické církve ve světle Božího slova




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr 5:1) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. březen 2009 @ 12:52:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a kde v tom versi vidis vysadne postavenie?"...

Ona výlučnost je v Písmu, jen úplně slepý ji nevidí:

..." Petr však spolu s jedenácti...

Nikdy - pokud Písmo mluví o společenství apoštolů - není výslovně jmenovám NIKDO JINÝ z apoštolů, než právě PETR + jedenáct.

To není náhoda, vyskytuje se to v Písmu několikrát. Svědčí to o tom, že evangelisté si byli dobře vědomi Petrova postavení v církvi. To jemu svěřil Pán Ježíš klíče od Království.

(Mt 16,18-19)
A já ti říkám, že ty jsi Petr a na té skále postavím svou církev a brány pekla ji nepřemohou.
Dám ti klíče nebeského království, a cokoli svážeš na zemi, bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážeš na zemi, bude už rozvázáno v nebi."

Nikomu jinému, jen Petrovi svěřil své stádo.

( J 21,15-16)
A když posnídali, zeptal se Ježíš Šimona Petra: "Šimone Jonášův, miluješ mě více než tito?" On mu řekl: "Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád." Řekl mu: "Krm mé beránky."
Zeptal se ho znovu, podruhé: "Šimone Jonášův, miluješ mě?" Řekl mu: "Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád." Řekl mu: "Pas mé ovce."
 

Pán svěřil Petrovi své stádo ne proto, že by byl lepší, než ostatní ale proto, že Petr ho nejvíc miloval a on znal jeho srdce. Petr zapřel Krista a litoval hořce. Pán mu odpustil.
Komu bylo více odpuštěno, více miluje.

Ovšem nedělám si iluze, že bych tě snad ve tvé zaslepenosti tímto nějak zviklal. Snad se Bůh dotkne tvého srdce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr 5:1 (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 06. březen 2009 @ 15:36:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: Petr však spolu s jedenácti...


Oko, vysie som Ti uviedol verse kde sa podobne vyroky tykaju Apostola Pavla. Som presvedceny, ze ich je omnoho viac ale ja nechcem venovat komentaru viac ako 5 minut prehladavanim Biblie. Podobne verse najdeme aj vzhladom k Apostolovi Janovi, Jakubovi, Danielovi, Mojzisovi a mnohym inym. Kde sa tam ale hovori o pohanskom Pontifexovi, je pre mna dalej zahadou ... :-))


Mt 16,18-19)
A já ti říkám, že ty jsi Petr a na té skále postavím svou církev a brány pekla ji nepřemohou.
Dám ti klíče nebeského království, a cokoli svážeš na zemi, bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážeš na zemi, bude už rozvázáno v nebi." 

1. Kor. 10:3,4 „všichni jedli týž duchovní pokrm a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, tou skalou byl Kristus.“
 
2Sam. 22:2,3 „Hospodine, skalní štíte můj, má pevná tvrzi, můj vysvoboditeli, Bože můj, má skálo, utíkám se k tobě…“
 
Ž. 92:16 „aby hlásali, že Hospodin je přímý, skála má,…“
 
Všimněme si nepatrného rozdílu: Spasitelova slova mají dvě části od sebe navzájem oddělené; dále je psáno „na té skále“ a nikoli „na tvé skále.“ TEDY APOŠTOL PETR NENÍ SE SKÁLOU ZTOTOŽNĚN!!! Výše uvedený text se vztahuje na Petrovu víru: PETR TOTIŽ POPRVÉ !!! JASNĚ VYJÁDŘIL, KÝM SPASITEL VE  SKUTEČNOSTI JE: „MESIÁŠ, SYN BOHA ŽIVÉHO.“ (Mt. 16:16).



Pokracovanie:     ZÁKLAD CÍRKVE






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... ( 1Petr (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. březen 2009 @ 17:50:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." vysie som Ti uviedol verse kde sa podobne vyroky tykaju Apostola Pavla. "...

A já ti vysvětlil, že tento výrok je úplně mimo téma, nevztahuje se vůbec na Pavla s ostatními apoštoly (tak jako to vidíme v Písmu u Petra), ale na Pavla a jeho učedníky, společníky na jeho cestách, Makedonce Gaia a Aristacha.


Všechny tvé výhovorky ztroskotají na postavení Petra jako prvního mezi rovnými. Písmo v tomto mluví naprosto jasně. Ale kde chybí dobrá vůle, chybí i porozumění.

Mají oči, a nevidí...






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... ( 1 (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 06. březen 2009 @ 21:04:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nestroskotaju, lebo postavenie Petra ako prveho medzi rovnymi je nezmysel. Katolicka loz. Skoda ze si nevenoval pozornost Galatskym 2:4, trosku sudny clovek ked si to precita, rozpadnu sa mu papezske mysteria ako domcek s karat. ... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 07. březen 2009 @ 02:50:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojím, si totálne vedľa.Uvedený text nič nepopiera, je to tvoja ilúzia.... Teba naozaj ani skutočnosť sama nepresvedčí. "Zatvorili si oči, aby očami nevideli, ušami nepočuli a srdcom nechápali..." To je o tebe, Gojím...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 07. březen 2009 @ 09:06:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a v com konkretne? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 08. březen 2009 @ 08:24:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko ti uviedol už množstvo citátov a podal množstvo vysvetlení, no pre teba je to nič... To, že Peter naozaj mal autoritu "prvéhoô spomedzi apoštolov nepopierajú ani protestantskí aj pravoslávni významní teológovia nielen minulosti, ale aj prítomnosti, ty sa im nevyrovnáš. Mnohí však iba spochybňujú prenos tohto prvenstva na rímskeho biskupa. To je iste iné kafe. Ale logika je neúprosná: Kristus nechel Cirkev na pár desiatkov rokov,  a ten istý princíp, ktorý mal platiť v prvých desaťročiach, predsa musí platiť stále. Ak nie, práve toto by bol vtedy sám pripravil... No on Petra potvrdil aj pred smrťou: "Pas moje ovce... baránky... Upevnuj svojich bratov..." A neodvolal nič z predchádzajúceho /"kľúče.. čo zviažeš" at´d./. Bola len otázkou času a historických okolností, ako to reaalizovať v raxi. Nie vždy to bolo na jedničku, ale princíp je raz navždydaný a nemenný. No vy sa stále tvrátie, že to tak nie je . Vy dokážte, že je to kdesi v Biblii zrušené!... No to nedokážete...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. březen 2009 @ 06:58:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Neboj se, věnoval jsem pozornost i Gal 2,4-13; 
ale toto místo jen potvrzuje Petrovu velikost: přesto, že nebyl imunní vůči chybám, dokázal v pokoře přijmout Pavlovu kritiku, jako od bratra v lásce, uznat chybu a dokázat se změnit. To je víc, než být dokonalý, prostý chyb.
Něco takového nedokáže člověk malicherný, k tomu je třeba mít velké a otevřené srdce. Petr takové měl.


]


Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 07. březen 2009 @ 09:10:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petrovu velkost? :-))))))) Prepac ale v evanjeliach sa pise o tom, ako z jedneho nestaleho, prelietaveho a slabosskeho Petra, vybudoval biblicky Jezis apostola a jedneho zo starsich. To je zhruba asi tak vsetko, nijaky rimsko-pohansky pontifex maximus v tom nie je. Katolicizmus ale bibliu odjakziva prekruca a zneuziva biblicke postavy na pohanske okultne mysteria ... :-)


]


Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. březen 2009 @ 12:13:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo nám říká něco jiného, už jsem ti to naznačil, ale nevnímáš.
Petr miloval Pána Ježíše ze všech apoštolů nejvíc.


]


Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 07. březen 2009 @ 22:21:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozri oko, ja som Ti dokazal, ze pomocou taktiky ktoru pouzivas, teda vytrhavanim z kontextu a naslednym dosadzovanim  klamnych logickych uzaverov, (sofistikacia) mozem "vyrobit" rimskeho pontifexa z kohokolvek na svete (vratane teba :-)))

Je to ale hnus, ze ak Pismo opisuje dielo biblickeho Jezisa s Petrovym vnutrom  - tak vy to vsetko prekrutite, pretocite a urobite z neho pohanskeho pontifexa. Hadam mi nechces tvrdit, ze zato ak je Peter v mnohych pasazach Pisma viac krat spomenuty, ze je hned pontifex maximus. Aj Daniel, Jozua, Mojzis, Pavel je mnoho krat spominany v daleko vacsich "superlativoch" a nerobi to z nich neomylnych nastupcov rimskeho cisara, ze?

Peter bol: 1.Spolustarsi zboru v Efeze 2. Jeden z troch stlpov prvotnej cirkvi 3. Mal poslanie k "obrezanym" To je vsetko.

Kde tam potom je ta apostolska postupnost, neomylnost v hierarchii nejakej monarchistickej post-babylonskej organizacie nikdy nevysvetlis ...



Pozri:      Proč protestuji proti principu Sola Scriptura



 

 


]


Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 07. březen 2009 @ 16:12:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime a co si myslíš o: "Šimone, Šimone, hle, satan si vyžádal, aby vás směl tříbit jako pšenici. Já jsem však za tebe prosil, aby tvá víra neselhala; a ty, až se obrátíš, buď posilou svým bratřím." Lk 22:31 Proč ne víra apoštola Jana, který je nazván Miláčkem Paně?
Nebo o těch úryvcích kde se Petr ujímá slova, či řidí společenství apoštolu: V těch dnech vstal Petr ve shromáždění bratří - bylo tam pohromadě asi sto dvacet lidí - a řekl: "Bratří, muselo se splnit slovo Písma, kde Duch svatý už ústy Davidovými mluvil o Jidášovi, o tom, který na Ježíše přivedl stráže, ... Sk 1:15 a dále Proč povstál zrovna Petr?
Petr se na ni obrátil: "Pověz mi, prodali jste to pole opravdu jen za tolik peněz?" Ona řekla: "Ano, jen za tolik." Petr jí řekl: "Proč jste se smluvili a tak pokoušeli Ducha Páně? Hle, za dveřmi je slyšet kroky těch, kteří pochovali tvého muže; ti odnesou i tebe." Sk 5:8-9, zde Petr trestá Annaniáše a Safira za jejich lakotu. Proč zde netrestá Annaniáše a Safira všichni apoštolové?
Nebo tento úryvek:  Když Petr procházel všechna ta místa Sk 9,32 kde Petr obchází církevní obce. Máme v Písmu dosvědčeno, že by nějáky další apoštol obcházel věřící.
Čí tento citát: Když došlo k velké rozepři, povstal Petr a promluvil k nim: "Dobře víte, bratří, že si mě Bůh hned na začátku mezi vámi vyvolil, aby ode mne pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili. Sk 15,7 Zde Petr začíná a pak dále i řídí apoštolsky sněm. Proč povstál zrovna Petr a začal sněm těmito slovy, když není první mezi rovnými?
Ukazuje ti některý z těchto textu zvláštní postavení Petra mezi apoštoly čí nikoliv? :-))))





]


Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. březen 2009 @ 16:25:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kjubiku,

zde je většina zmínek o zvláštním postavení apoštola Petra mezi učedníky:

1) Petr byl povolán s Ondřejem jako PRVNÍ z apoštolů ( Mt 4,18 ). 2) Petr je vždy uveden na seznamu apoštolů jako PRVNÍ ( Mt 10,2 // Lk 6,14 // Sk 1,13 ). 3) Petr jako JEDINÝ apoštol chodil po vodě ( Mt 14,28-29 ). 4) Petr byl JEDINÝM mluvčím apoštolů. Lidé se v tomto směru obraceli POUZE na Petra. Jako by byl tiskovým mluvčím Pána Ježíše Krista ( Mt 15,15 // Mt 17,4 // Mt 17,24 // Mt 18,21 // Mt 19,27 // Mk 13,3 // Lk 8,45 // Jan 6,68 // Sk 1,15 // Sk 2,14 // Sk 2,37-38 // Sk 3,12 // Sk 4,8 // Sk 4,19 // Sk 5,29 // Sk 8,20 ). 5) Jako PRVNÍMU Bůh Otec zjevil, že Ježíš je Kristus – Syn Boží ( Mt 16, 15-19 ). 6) Na Petra směřovaly nejtěžší ďábelské útoky ( viz. uvěznění Herodesem ), ( Mt 16,22-23 // Sk 12 ). 7) Pán vzal na horu proměnění Petra, Jakuba a Jana. Petr opět jmenován jako PRVNÍ ( Mt 26,37 ). 8) Petr měl nejvíce otázek na Pána Ježíše ze všech apoštolů ( znak učenlivosti ), ( Mt 18,21 ). 9) Pán vzal s sebou k nočnímu bdění Petra, Jakuba a Jana – Petr opět jmenován jako PRVNÍ ( Mt 26,37 ). 10) „Petros“ = kámen, „Kéfas“ v řečtině = skála, což je jedinečné jméno mezi učedníky ( Mt 16,18 ). 11) Petrovi dal Pán jako PRVNÍMU klíče Království nebes = autoritu, závoru, plnou moc, dveře, přístup ( Mt 16,19 ). 12) K Petrovi Pán mluvil jako k autoritě ostatních apoštolů ( Mt 26,40 // Lk 22,31 ). 13) Petr byl brán důsledně jako PRVNÍ z apoštolů ( Lk 5,3 // Lk 5,10 // Lk 8,51 // Lk 22,8 // Jan 13,24 ). 14) Petrovi se jako PRVNÍMU z apoštolů ukázal vzkříšený Pán ( Lk 24,34 ). 15) Petrovi Pán jako JEDINÉMU výslovně svěřil pasení svých ovcí ( Jan 21,15-17 ). 16) Skrze Petra učinil Pán první zázraky uzdravení po Letnicích ( Sk 3,1-9 – chromý muž // Sk 9, 32-34 – Eneáš ). 17) Skrze Petra Pán demonstroval první použití zkázonosné SOUDNÍ MOCI Boží po Letnicích ( Sk 5, 1-10 – Ananiáš a Zafira ). 18) Petrův stín, jako JEDINÉHO apoštola uzdravoval ( Sk 5,15 ). 19) Skrze Petra Pán provedl první vzkříšení mrtvých po Letnicích ( Sk 9,36-43 ). 20) Petr jako PRVNÍ z apoštolů kázal pohanům u Kornelia ( Sk 10 ). 21) Petr s Jakubem, měli PRVNÍ a hlavní slovo při poradách v Jeruzalémě ( Sk 15)
Což svědčí o tom, že apoštol Petr byl skutečně první mezi rovnými. S tímto však současné ani historické papežství nemá vůbec nic společného.



]


Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. březen 2009 @ 16:27:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nějak se to všechno slilo dohromady. Přehlednější je to v mém článku zde na Granu - PRVENSTVÍ apoštola Petra.


]


Re: Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 07. březen 2009 @ 17:09:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však já tu skutečnost nepopírám, ale Gojim, neuznává prvenství apoštola Petra.


]


Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 07. březen 2009 @ 17:16:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tímto však současné ani historické papežství nemá vůbec nic společného. Dle mého názoru má. Ale to by bylo na další spory a myslím si, že o mé názory na toto temá nestojíš. Shalom


]


Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 07. březen 2009 @ 22:33:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja si o tom myslim to, ze Jezis ako jediny primluvca a jediny prostrednik sa postavil satanovmu narokovaniu. Satan si robi narok na duse ludi pred Bozim Tronom nie len v Petrovom pripade, ale aj pripade kohokolvek ineho.

Co sa tyka ostatnych Tvojich citacii s Pisma, je mi smiesne ze na zaklade toho ze Peter zvestoval evanjelium, alebo ze ako jeden z troch stlpov v prvotnej cirkvi (Gal2-9) nejako zasiahol  ... ze len tymto si zdovodnujete vase chore ucenie vasho krvaveho papezstva ktore ste prevzali s pohanskych mysterii ... Hadam mi nechces povedat, ze biblicky Jezis zalozil organizaciu ktora zabijala, mucila a upalovala ... to snad ako nemyslis uz fakt vazne :-)



k teme:      Katolici a legalizace okultismu


]


Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. březen 2009 @ 08:20:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když vzpomínáš citaci Písma, znáš jiného apoštola, kterému Pán Ježíš svěřil klíče od království nebeského? Toto ty nazýváš vytrhováním smyslu? Tak mě pouč, jaký je správný smysl podle Gojíma?

Odevzdat někomu klíče, znamená odevzdat mu moc nad touto věcí.

Pán Ježíš založil církev - a to církev hříšníků. Ano, byli mezi nimi i ti, kteří zabíjeli, mučili a upalovali.

Ale i když člověk není věrný, Bůh zůstává věrný stále.


]


Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 09. březen 2009 @ 06:44:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To sa nedá, aby si niečo uvidel musíš si dať dole z očí dlane ... to ty ale nechces, sam vies ze ak by si to urobil, rozpadol by sa ti svet kralovnej nebies ako domcek z karat. :-)

To ze su niekomu dane kluce, neznamena moc ... a uz urcite nie system papezstva prebrateho z mysterii starobyleho rima. (pohanstva) Ten vers o klucoch ste hnusnym sposobom vytrhli z kontextu a úplne pretočili. Aj symbol dvoch klučov, heraldickeho znaku papezstva je dokazatelne prevzaty z pohanstva. To je to, co diabol velmi rad robi, zmiesava pravdu so lzou a vysledok su miliony zvedených dusi ktore odmietaju brat Pismo vazne a odmietaju ho brat ako jedinu zaruku pravdy.

Když dal Kristus Petrovi "klíče od nebeského království" (Matouš 16:19), vysvětlil co tím mínil:"Cokoliv svážete na zemi, bude svázáno v nebi, cokoliv rozvážete na zemi, bude rozvázáno v nebi." Ten stejný slib byl opakovaný pro všechny učedníky, (Matouš 18:18) plus zvláštní dodatek o odpouštění hříchů. Je jasné, že klíče, svázání a rozvázání i odpouštění hříchů byly dány všem - ne pouze Petrovi. Je tedy neoprávněné tvrzení, že Petr měl zvláštní moc a autoritu nad druhými apoštoly. Takový koncept nelze najít nikde v Novém Zákonu a byl neznámý dokonce i v římsko katolické církvi až o staletí později.

Pokracovanie:    Dave Hunt - Žena jedoucí na šelmě? - 11. Na které skále?




]


Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 09. březen 2009 @ 11:45:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gojíme
Nemusíš si dávat hned dlaně z očí, stačí kouknout škvírou mezi prsty. A neměj strach, že se ti svět rozpadne. Naopak, on je tak daleko krásnější.

"To ze su niekomu dane kluce, neznamena moc "...

Když ti svěřím klíče od svého auta, dávám ti tak moc auto používat, jezdit s ním. Svěřím - li ti klíče od svého bytu, můžeš ho použít, něco si z něho odnést, nebo se tam jít vyspat. Chápeš moc klíčů?


"Je jasné, že klíče, svázání a rozvázání i odpouštění hříchů byly dány všem - ne pouze Petrovi."...

Gojíme, je - li pro tebe Písmo jediná záruka pravdy (Chudáci první křesťané, protože oni Písmo neměli a po dlouhé roky si museli vystačit pouze s apoštolskou tradicí), ber ho, prosím vážně.

Zkus uvést takové místo Písma, kde Kristus odevzdal klíče od nebeského království někomu jinému, než Petrovi. Nenajdeš takové místo.


Můj svět není světem Královny nebes. Je světem, kde vládne Kristus a kde jeho matka pouze v lásce přivádí lidi k Němu.


]


Re: Re: Re: Re:Petr: ... já, který jsem starším také (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Pondělí, 09. březen 2009 @ 07:09:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Ahoj Gojdo,

v neděli jsi si zapomněl v kostele deštník. Po mši svaté jsme jej našli na tom ístě jak sedáváš - tam u sochy panenky Marie. Tak jsem deštník dala kostelníkovi, můžeš si ho vyzvednout na ranní mši ve středu. Zdraví Tě taky  duchovní otec Farář Novotný

Laděnka


]


Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 06. březen 2009 @ 20:02:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Oko,

ke všemu co jsi napsal v tomto komentáři mohu řící "Amen". To vše je pravda.

O tom se stebou nepřu. Pouze říkám, že Kristus nenazval skálou Petra, ale zjevení Otce o Kristu, které je dané každému pravému věřícímu a které je základem Církve. Základem Církve je Kristus a zjevení o Něm, a nikoli jakýkoli člověk. Jiného (pravého) základu nikdo položit nemůže (1Kor 3).

A už vůbec Pán Ježíš neustanovil něco tak odporného, jako je papežství a věci s tím spojené.


]


Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. březen 2009 @ 07:09:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
Já zase souhlasím, že základem církve je Kristus. Nepopřeš ale, že Petra nazval skálou, kamenem, to je jedno. Že jen jemu při té příležitosti svěřil klíče od království nebeského. Že Petra pověřil pást jeho stádo.

Písmo mluví o duchovním chrámu, stavbě z jednotlivých kamenů - křesťanů, postavené na skále Kristově. A tam někde dole při základech leží i ten kámen Petrův a pomáhá nést tíhu stavby. Petr se tak spolu s dalšími stal vlastně součástí skály Kristovy, na něm pokračují další kameny stavby.

Papežství tedy není nic odporného, je to svázání zdí, aby se nahoře nerozestupovaly.


]


Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. březen 2009 @ 11:09:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

zatímco Kristus je nazván Skalou, základním kamenem, pak Petr je maximálně další  kámen základů stavby Církve (apoštolé a proroci tvoří základy Církve, Kristus je základní kámen, svorník - list Ef). Rozdíl mezi Kristem a Petrem, je rozdíl mezi skálou a kamenem, balvanem. Petr byl nedůležitějším kamenem stavby po Kristu, to nepopírám. A všichni ostatní věřící jsou také kameny celkové stavby Církve.

Nikde však nenajdeš důkaz, že existuje Petrovo nástupnictví. Petr svůj úřad pastýře na lidské úrovni nikomu nepředal. Nejdéle žil apoštol Jan a nikde není důkaz, že by on převzal Petrovo nástupnictví (a kdo jiný by ho měl převzít po Petrově smrti, než právě Jan?).
Ani Pán Ježíš nic neřekl o tom, že nejstarší apoštol Jan, později převezme Petrovu funkci pastýře Kristových ovcí.

Papežství, tak, jak ho známe, je pouze hodně nezdařilou karikaturou správy církve - skutečnou správu Církve vidíme v Novém Zákoně.
Velmi výstižně (jak jsem měl možnost pochytit) je úloha ŘKC popsána v seriálu Tudorovci - pouze politické hry a sledování vlastních mocenských a osobních zájmů. Zajímavé je, že např. protestantismus v Anglii se uchytil pouze z toho důvodu, že původně katolický král, ztratil hlavu, když se zamiloval do své milenky. Anglie je tedy protestantská jen kvůli nějakým nízkým pudům jednoho vládce.

Asi tak nějak se vyvíjela náboženská mapa Evropy. Přičemž papežství na tom mělo svůj lví podíl. Proto říkám, že je to navýsost odporné. To politikaření, boj o moc a intriky papežství.

Do ničeho takového by se apoštolé nikdy nezapletli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. březen 2009 @ 12:10:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Politikaření, boj o moc a intriky jsou navýsost odporné. Na tom se shodneme. A byli i takoví papežové, na tom se shodneme také. Že byli i papežové dobří, svatí, to už ti bude asi přiznat zatěžko, ale je to tak. I když, když čtu dějiny papežů, mám dojem, že více bylo těch zlých. Já právě toto považuju za důkaz, že si církev řídí Kristus. Každá světská mocenská organizace by se už dávno pod takovým vedením rozpadla. Nebo znáš nějakou tak a tolikrát zprofanovanou, která by vydržela 2000 let a vždycky vstala znovu posílena a očištěna?

Nástupnictví Petrovo zůstalo vázáno na město Řím. Apoštol Jan v Římě nežil.

Svorník je něco úplně jiného, jak základní kámen. Má svůj původ v jiném podobenství. Svorník je úplně nejhornější prostřední kámen, který drží celou klenbu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. březen 2009 @ 12:25:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

ten důvod "věkovitosti" a početnosti ŘKC může být v tom, že ona opustila své nebeské postavení a vyměnila ho za pozemské. A na zemi vládne v druhém plánu satan, bůh tohoto světa, a ten si své systémy prozatím udržuje funkční a dává jim své "požehnání".

Příkladem může být třeba zrovna tzv. "torontské požehnání" nebo 800 000 sbor P.Y.Cho v Soulu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 07. březen 2009 @ 12:29:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
COŽE? Torontské požehnání tu bude i za tisíc let?
Gregory, který "satanský systém" funguje přes věky? Snad židovský národ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. březen 2009 @ 12:52:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pismine,

Torontské "požehnání" určitě do příchodu Pána přetrvá. Tím jsem chtěl říci, že satan dává své požehnání a zdar všem systémům, které sám inicioval a vymyslel.

Čím je to rozsáhlejší, tím větším důkazem satanského zdroje, je to dnes, v době odpadnutí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. březen 2009 @ 13:02:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

Jestliže by existovalo nějaké správní sídlo Církve, nebyl by to nikdy Řím, ale Jeruzalém nebo nanejvýše Antiochie. Kde jsi to vzal, že Řím měl být sídlem Církve?

Ty si dovedeš představit, že nějaký věřící, který přišel až po apoštolu Janovi, by se mohl stát jeho představeným? To by bylo úplné popření biblického principu o autoritě a odpovědnosti těch, kdo tu byli dříve, těch prvorozených (prvotin - 1Kor 16,15-16) - tedy apoštolů.

Kdyby nějaký nástupce Petrův skutečně existoval, musel by to být poslední a nejdéle žijící apoštol - tedy Jan. A nikdo jiný by to být nemohl.

Jan přežil Petra nejméně o 30 let a nic takového o něm nečteme.


]


Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 04. březen 2009 @ 23:30:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.list Petrův 2.kapitola, hlavně 6.verš. Je zajímavé, co o kamenu a skále praví Starý zákon (když nás na to Petr ve svém listu upozorňuje) !



Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 01:40:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to je skutečně zajimavý:

 - Apoštol Petr mluví o kameni a používá slovo lithos, prostě kámen. U Izajáše je hebrejsky EBEN, taky prostě kámen, a v LXX je lithos. Nevím v Bibli o jediném místu, kde by slovo Petros znamenalo kámen. Je to tvar od slova petra což je nohokrát používané slovo ve SZ i v NZ a znamená skála. LXX tímto slovem překládá daleko nejčastěji slova SELA nebo SUR, nikdy však EBEN.

 - jste úplně zbytečně na haluzi z představy, že Ježíš ve své řeči k Šimonovi ho nazval Skalou. Jako kdyby to znamenalo, že Bůh už skalou není nebo nadále nemůže být. To je úplně nesmyslný výklad. Šimona samozřejmě napadlo, a ostatní taky, že zatímco Bůh je ještě pevnější než skála, tj. toto slovo pro něho je chabé lidské připodobnění, pro člověka Šimona Jonášova je to naopak hyperbola, bytostně je asi tak Skalou jako jsou Jakub s Janem Synové hromu. 

 - protože Petr sám věděl, že se mu dostalo cti nésti nadále jako jméno tuto přezdívku, zatímco se cítí mnohem méně skalou než by si přál, vybral si v citovaném oddíle pro Ježíše (jenž je pochopitelně též Skalou) obraz, kde je Ježíš kamenem. A vyzývá všechny své čtenáře aby se stali kameny rovněž. Tak jako Ježíš je tím základním kamenem, je i Petr kamenem chrámu. Mezi slovy kámen a skála vůbec není fatální rozpor, jak se snaží tvrdit Gregory, prostě se v jednom obraze mluví o skále a v jiném o kameni. To je vše. Komu tak strašně vadí, že Ježíš řekl Šimonovi že je Skalou, ať si to s Ježíšem v Nebesích vyřídí a nemrzačí kvůli tomu Písmo. Myslím, že  Ježíš není povinen vyjadřovat se korektně podle protestantské (potažmo katolické) teologie.    


]


Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 07:12:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím, že mezi katolíky by se našel někdo, kdo by nesouhlasil s tvým vysvětlením ohledně skály a balvanu. Já mám alespoň na toto stejný názor.


]


Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 12:30:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Moc se mi líbí jeden verš ve SZ, Izaiáš 44:8: „Nebojtež se, ani lekejte. Zdali hned zdávna nepověděl jsem tobě a neoznámil, čehož vy sami mně svědkové jste? Zdaliž jest Bůh kromě mne? Neníť jistě žádné skály, jáť o žádné nevím." BK

„Nestrachujte se! Nebuďte zmateni. Což jsem ti vše neohlašoval a neoznamoval už předem? Vy jste moji svědkové. Což je Bůh kromě mne? Jiné skály není, já o žádné nevím." ČEP

Tož tak.

w.



Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 12:54:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tvou těžkou logiku se dá odpovědět logicky, willy:
Bůh nemohl žádnou jinou skálu najít. Dost mu to vadilo. Proto poslal na svět Šimona Jonášova, a udělal z něj Petra. Od té doby se má i Bůh oč opřít.


]


Re: Re: Re: PETR - SKÁLA? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 23:27:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za tento komentář. Po dlouhé době jsem byl opravdu velice potěšen.
             1.Královská 6,7 (Hospodinův) Dům se stavěl z kamenů již opracovaných v lomu. takže se v Domě během stavby neozývalo kladivo, dláto, ani jiné železné nářadí.


]


Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy