Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469186
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: První křesťané věřili v papežský primát
Vloženo Pátek, 13. březen 2009 @ 20:58:44 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Narazil jsem na krásná slova syrského světce Efréma (4. století), kde opěvuje "úřad" apoštola Petra. Je krásným svědectví (z mnoha dalších) o původní křesťanské víře v "papežský primát", i když dříve tak úřad ap. Petra jistě nenazývali. Posuďte sami:


"Šimone, můj učedníku, ustanovil jsem tě za základ svaté církve. Před tím jsem tě nazval skálou, protože poneseš celou stavbu církve. Dohlí­žíš na ty, kteří mi budou na zemi stavět církev. Kdyby špatně stavěli, zastav jejich stavbu. Jsi základním pramenem, z něhož vyvěrá má nauka. Jsi hlavou mých učedníků. Tvým prostřednictvím budou napájet všechny národy. Ty máš onu oživující laskavost, kterou poskytují. Tebe jsem vyvolil, abys v tom, co jsem vybudoval, byl jakoby prvorozencem a aby ses stal dědicem mých pokladů. Dal jsem ti klíče ke svému království. Hle, ustanovil jsem tě strážcem všech svých pokladů."


Podobná témata

Katolicismus

"První křesťané věřili v papežský primát" | Přihlásit/Vytvořit účet | 47 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 13. březen 2009 @ 21:19:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Efraim Syrský, učitel teologie z Edessy, zemřel R.373. Protože patřil zřejmě mezi první křesťany, bylo mu asi 350 let. Byl to zkrátka vůbec bořec, takže je jeho svědectví nad jiné autoritativní.

Ba-bah! Já vůl. Ten neznámý humorista to myslel jinak: Efrém byl PRVNÍ křesťan, který uvěřil v papežský primát. Tak aspoň teď víme, kde se to vzalo.



Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 13. březen 2009 @ 21:48:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nevím, co byl ten Efrém zač, ale citovaná slova jsou všechno možné, jen ne krásná. Ze všeho nejvíc jsou bohapustou lží a v Božích očích Boha urážející ohavnost. Tož tak.

willy



Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 14. březen 2009 @ 06:23:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
willy: citovaná slova jsou všechno možné, jen ne krásná ...


Tie slova su "krasne" ale iba v tom ako sa naplnili slova apostola Pavla ktory o tomto predpovedal:


Skutky 20:29  Viem, že po mojom odchode pažraví vlci vtrhnú medzi vás a nebudú šetriť stádo.
30  Aj spomedzi vás samých povstanú mužovia, ktorí budú prevrátene hovoriť, aby si priťahovali učeníkov.
31  Preto bdite a pamätajte, že som tri roky deň a noc neprestával so slzami napomínať každého z vás.


Pozri:    
Římsko Katolicka Církev



]


Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 13. březen 2009 @ 22:07:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na rozdíl od Pirmina to já chápu tak :
tvrdí se, že první křesťané na něco věřili (na papežský primát).
Doklady o nezměněné této víře sahají až do IV. století. Ještě i Efrém to ve iV. století říká v podstatě stejnými způsobem.



Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 13. březen 2009 @ 22:39:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Efraim byl významný učitel, jeho vliv obsáhl Východ i Západ hlavně po smrti. Já jsem od něj nic nečetl, ale jeho spisy se používaly k vyučování, protože byly veršované a snadno se deklamovaly a učily. Navíc byly často namířeny polemicky k obhajobě ortodoxie.

Největším teologickým problémem okolo "petrova úřadu" je právě spojení mezi apoštolem a římkými biskupy. To, co je zde citováno, se snadno řekne o Šimonovi Petrovi, byť je to určitý podmíněný výklad, tak snad správný. Ale přenést to na ambiciozního západního patriarchu Damassa, což byl myslím Efrémův současník v době, kdy to napsal, je velmi velmi odvážná konstrukce. A pak záleží zase na tom, co z toho vyplývá. Ale řekněme. Přijmeme-li katolický axiom o sukcesi pak je to možné.

Ale přeskočit ještě tři staletí nazpátek a tvrdit to, co tvrdí zde titulek - a co se katolíci běžně učí...ha-ha!
Uvedu příklad: vezmeme si do ruky dnešní literaturu, připojíme zprávy o volbě Obamy americkým prezidentem, a vyvodíme závěr: Amerika byla od samého začátku, od XVII. stol., jasným odpůrcem rasismu. Mezi počátkem plantáží s černými otroky na Jihu a Obamou je stejný časový odstup, jako mezi Petrem a Efrémem.


]


Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 14. březen 2009 @ 06:30:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pirmin: Přijmeme-li katolický axiom o sukcesi pak je to možné.


 gratulujem, uz dlho som tak dobru klučku necital. :-))


Sk 4:12 A v nikom jiném není záchrana; neboť není pod nebem jiného jména daného lidem, v němž bychom měli být zachráněni.



Pozri:




]


Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Sobota, 14. březen 2009 @ 07:44:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Na rozdíl od toho článku to chápu tak: V počátcích křesťantví přijali lidé zvěst, které věřili. Ta zvěst byla Boží mocí ke spasení každému, kdo věří, byla to zvěst o čisté vodě, která pramení k životu věčnému a která je dána všem národům. Ta zvěst se nám dochovala díky její vážnost a ceně, kterou pro lidi měla, dodnes a dodnes jí mnozí věří.

  K té vzácné zvěsti vznikaly v celých dějinách různé opozice a různé jiné zvěsti, které nabízely různé tekutiny různé chuti, kvality a konzistence jako náhražku té živé vody. A i 300 let po počátcích křesťanství vznikla jedna taková a od té doby se traduje s velikou silou.

  Pro lidi, kteří věří té zvěsti, co byla na počátku, jsou ty ostatní zvěsti tak nanejvýš zajímavou sociologickou studií vlivu masmédií a manipulace na dav lidí.


]


Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 14. březen 2009 @ 08:00:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
amen! ved trosku sudnemu cloveku musi byt zrejme, ako si bludy tkzv. "cirkevnych otcov" s povodnym biblickym ucenim hlboko odporuju ...



pozri:    Je rímskokatolické ucení založeno na biblické pravde?


]


Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 14. březen 2009 @ 09:56:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí,

Pozri, když čtu, že gojim souznívá s cizincem  a říká „amen „ (souhlas), já osobně to vnímám od gojima jako projev hluboké sebereflexe.  (Projekce?)

V překladu řečeno, každému soudnému člověku musí být jasné:  


že Gojim (jeho postoj expanzivní opozice) je také nanejvýš  „zajímavou sociologickou studií vlivu masmédií a manipulace na dav lidí“.


rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 14. březen 2009 @ 20:12:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj rive,

vidim ze tak ako vzdy zase uplne od veci ... :-) preto musi byt kazdemu sudnemu cloveku jasne, ze taky uplne obycajny "sedliacky usudok" :-) je omnoho viac hodnotnejsi ako strestena sociologicka studia ... :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 15. březen 2009 @ 15:04:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj

Gojimovo několikaleté loby, jeho učení o výjimečnosti jezuitů, je pro mě zajímavá sonda (z více hledisek)


Nevím jestli to gojim dělá vědomě či nevědomě, či je to "jeho byznys".

Ale v důsledku je výsledek stejný: Gojim zde roky (pořád dokolečka) dělá velké loby jezuitům.  
Propaguje jejich práci, glorifikuje jejich mysticismus, vyzvedává je, to když nechává nad jezuity viset takové to jezuitské fluidum - mystické tajemno navenek se prezentující (že jsou všude, že všechno vidí, že vše mají pod kontrolou), obratně pracuje s tajemství kolem nich, nutí tady všem teologii, že jezuité jsou „nějak“ výjimeční“.


Navíc to omílání o výjimečnosti a tajemnu se děje mnohdy symbolicky …. v rituálu: Vyvine se nějaká diskuze, hned se objeví „gojim odkaz“  na výjimečnost jezuitů, nebo odkaz na učení jezuitů.


To je můj postřeh, když teda přišla na řeč, na to kdo manipuluje s davem, jaký k tomu používá prostředek.  


Proč zde gojim tak lobuje za jezuity, a přisuzuje jim takovou moc ve světě, a nikdy nemluví o naději?  Existuje vůbec vysvětlení?


Já nevěřím na jezuity, že jsou tak nadpřirození, tak mocní, jak nás tady v svém rituálu přesvědčuje gojim, neboť „Vím komu jsem uvěřil(a) …..


rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 17:18:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý člověk je určitým způsobem vyjímečný, ať už je jezuita či není. Jezuité jako společenství kladou důraz na vztah ke Kristu (Tovaryšstvo Ježíšovo) a kladou důraz na vzdělání člověka. Jednak sami jsou mimořádně vzdělaní, jednak usilují o různé projekty vzdělání určené pro široké vrstvy obyvatelstva.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 15. březen 2009 @ 18:49:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rive si mimo ... o jezuitoch a tajnych katolikoch hovoria katolici a kryptokatolici viac ako ja ... a to najma ked sa snazia vyvolat dymovu clonu, odviest pozornost ... ale najma vtedy ked pisu tie nejapne, ubohe lzi a filtruju si svoju primitivnu nenavist voci pravde. To robi to "echo" a ten "hluk" ktory v podstate opisujes a ktory mi davas nepravom za vinu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 15. březen 2009 @ 19:40:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ani nevíš jak ráda bych se v tvém případě mýlila ....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 16. březen 2009 @ 06:48:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rive: ani nevíš jak ráda bych se v tvém případě mýlila ....


Mozes si vydychnut, fakt sa desne mylis ... skus len vymenit typ logiky, z tkzv. "sociologickej" na realnu (prirodzenu) ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané nevěřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 15. březen 2009 @ 19:12:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mohl bys uvést nějaké masmédium které přináší myšlenky, které tu uvágí Gojim? Žeby by Granosalis? ;-)


]


Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 19:04:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to zase chápu tak, že většina křesťanů si udržela vazbu na pramen živé vody až dodnes. Ve všech dobách však vždy vystupovali různí dryáčníci, matičkáři, kteří své lektvary podvodně vydávali za živou vodu. A naletěli jim mnozí...


A mnozí jejich "vodičky" užívají i dneska, v domění, že se jedná o skutečnou živou vodu.


]


Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 15. březen 2009 @ 16:29:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No vidíš, tak to chápeme téměř stejně. Já to jen chápu tak, že na pramen živé vody si neudržela vazbu jen většina křesťanů, ale všichni křesťané. "Křesťan bez vazby na pramen živé vody" je pro mne protimluv, nic takového neexistuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 17:13:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Křesťan bez vazby na pramen živé vody" je pro mne protimluv, nic takového neexistuje.


Měl by sis ujasnit pojmy. Každý právoplatně pokřtěný člověk je křesťanem (kristovcem).
Křest je nesmazatelné znamení křesťana, i když člověk odpadne a žije jako pohan bez Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 15. březen 2009 @ 19:10:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Měl by sis ujasnit pojmy, oko.

  Křesťan není od slova "křest", jak to v Češtině vypadá a mate, ale od slova "Kristus". Křesťan je každý člověk, jehož život patří Ježíši Kristu. Ponoření pod vodu s tím samozřejmě souvisí, ale jen jako vnější znamení toho vlastnictví.

  Pokud jde o "křest" ve smyslu polití se svátostnou formulí a úmyslem ŘKC, který asi myslíš, tak nemáš pravdu. Prošel jsem tímto rituálem v několika dnech svého věku a křesťanem jsem se stal až ve 22 letech svého věku. Celých 22 let jsem tedy byl "právoplatně pokřtěný člověk" ale nebyl jsem křesťan, protože můj život nepatřil Ježíši Kristu. A nejsem na tom takto sám.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 16. březen 2009 @ 17:56:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče
Čteš vůbec mé komentáře?

Tvá námitka: " Měl by sis ujasnit pojmy, oko. Křesťan není od slova "křest", jak to v Češtině vypadá a mate, ale od slova "Kristus."

Můj výrok z předcházejícího komentáře, na který jsi reagoval: "Každý právoplatně pokřtěný člověk je křesťanem (kristovcem)."


Takže se to podařilo tobě.  Že to v češtině tak vypadá a mate, je proto, že nejdřív byl Kristus a kristovci (křesťané - výmysl sv. Pavla v Antiochii) a od toho vzniklo následně v češtině mnohem později slovo křest.

To ty si ujasni, že bez křtu člověk není, ani nemůže být křesťanem. Znovuzrození je přece z vody a z Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 17. březen 2009 @ 00:41:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Víš, oko, ty jsi fakt expert.

  Nejdřív vytáhneš nějakou teorii ("Každý právoplatně pokřtěný člověk je křesťanem (kristovcem).") a když ti jí vyvrátím, tak na moje námitky nereaguješ a vytáhneš jinou teorii ("bez křtu člověk není, ani nemůže být křesťanem").

  Sám si ujasni, kdo si má co ujasnit. Jsi docela chytrý a vzdělaný člověk.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efréim (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:14:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že žijem každý v jiném vesmíru. Nic jsi nevyvrátil.

Kristu jsi patřil od okamžiku svého křtu. Jestli jsi ho 22 let ignoroval, bylo to sice ke tvé škodě, ale byla to tvá volba. Kristus nikoho neomezuje v jeho svobodném rozhodování. Možná z tohoto stavu praktické nevíry (nebo možná vlažnosti, já nevím) v Krista vyplynuly i tvé životní potíže. Ale protože Kristus je vynalézavý ve své lásce k nám, dal ti šanci ho znovuobjevit. V katolické církvi (a nejen v ní) je spousta takových, kteří sice formálně splňují alespoň základní kriteria pro katolíka, ale vnitřně jsou mrtvi. Bez vztahu, bez lásky a ochoty se dát cele k dispozici Bohu může člověk živořit, ale jeho život nemá směr. Ale i když dnes žiješ v intenzivní spolupráci (vztahu) s Bohem, nikde nemáš zaručeno, že to tak bude navždy. Záleží na tom, zda vytrváš. Člověk, napojený na Boha má sice od něho dostatek milosti, aby se vyhnul smrtelnému hříchu, ale když zvlažní, zpohodlní, množství všedních hříchů ho může Bohu znovu odcizit a zde je nebezpečí upadnout pak i do hříchu smrtelného. Proto je tak důležité neustále znovu obnovovat své pokání a zbavovat se i hříchů všedních.

Tehdy ve 22 letech to tedy (dle mého názoru) u tebe nebylo už znovuzrození, ale probuzení, obrácení. V kontextu toho, co jsem napsal o naší hříšnosti a sklonu k pohodlnosti, takové probuzení se nemusí udát v životě jen jednou, ale i vícekrát. Možná mi to někteří účastníci zde na Granu potvrdí i z vlastní zkušenosti.

Tedy můj názor: Křtem se člověku udílí moc dítěte Božího a nesmazatelné znamení křesťana. Co s touto "devizou" pak člověk udělá dál, záleží na něm. Může ji využít k prospěchu svému i svých blízkých, ale může ji i nesmyslně a zbytečně promrhat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i Efr (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 17. březen 2009 @ 22:42:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  oko, moc hezky jsi to popsal. Jsme každý narozen v jiném vesmíru. A píšeš to dobře: "V katolické církvi (a nejen v ní) je spousta takových, kteří sice formálně splňují alespoň základní kriteria pro katolíka, ale vnitřně jsou mrtvi". To je přesný popis daného jevu. Říká se tomu duchovní smrt.  Jinak moc velký expert na analýzy a logiku nejsi, tak ti asi těžko vysvětlím co je to důkaz výroku nebo vyvrácení výroku.

   Aby se člověk z duchovní smrti, smrti ducha, dostal musí se znovu narodit (duch) k věčnému životu - z té živé vody a Ducha svatého. Narodit se znovu může člověk jen jednou. Narodit se znovu je něco jiného, než obrácení nebo pokání. Obrácení a pokání jsou duševní věci - záležitost rozhodnutí, změny myšlení. Nové narození je duchovní, narození nového ducha z Boha.


   Můj život jsem tu několikrát probíral, tak ještě jednou. Nepatřil Ježíši. Ježíš není čaroděj a manipulant aby se nějakým "čárymáryfuk" aktem děly nějaké věci. To není charakter Božího království, království, ve kterém žijeme, takhle nikdy nefunguje. "Patřit Ježíši" je akt svobodného rozhodnutí, svobodně uzavřené smlouvy.

   Není to jako že za tebe rodiče uzavřou stavební spoření a ty ho pak přebereš. To je nesmysl. Smlouva s Ježíšem není o nějakých "milostech", ale o životě a tuhle smlouvu za tebe nemůže uzavřít nikdo, ani tvoji rodiče. A jestli jsi tu smlouvu neuzavřel sám, nejsi v ní přes svůj požehnaný věk dodnes - stejně jako jsem ve svých mladých letech nebyl já. Což je docela škoda, protože jinak si prima člověk a zřejmě hodně věřící.

   Do 17 let jsem život nedal nikomu, v 17 letech jsem ho odevzdal Neposkvrněnému početí a tomu patřil pět let, než Neposkvrněné početí prchlo před jménem Ježíš. Krista jsem neignoroval. Jen mi nikdo v katolické církvi neřekl, že se musím narodit znovu a být spasen, abych přišel do nebeského království. Nikdo mi neřekl, že Božím dítětem se člověk stane teprve při novém narození z Boha, a ne při nějakém rituálu polití zamala. Taky mi nikdo neřekl, že Ježíš uzdravuje, na všechny jen ten "Jéžiš" sesílal nemoci a utrpení, které měl člověk jako kříž trpělivě nést.

  Pokud jde o tu nemoc, tak ta souvisela přímo se zasvěcením Neposkvrněnému početí a s jeho odchodem také zmizela. Podobné věci prožíval Jirka, můj bratr v katolické víře a spolužák na VŠ, podobné svědectví popisuju v článku Ohavnost a o dalších jsem slyšel, nebyl jsem v tom tedy sám. Maniodepresivní psychóza je duchovní nemoc a se zasvěcením života démonům souvisí zřejmě často.


  Moc Božího dítěte dostane člověk nesmazatelně právě při novém narození, v tom je ten rozdíl. Potom už nemusí hledat kličky a háčky "jestli vytrvá až do konce", protože doufání takového člověka už není v něm samém a jeho síle, ale v Tom, s nímž vstoupil do životní krevní smlouvy. Ale to je stále dokola...


  Já píšu o tom, co znám velmi dobře ze své zkušenosti. Znám "znovuzrození" politím s formulí bez efektu a znám "znovuzrození" ze živé vody a Ducha. Ty znáš jen to první, a díky způsobu výchovy se o to druhé ani nesmíš zajímat. To je fakt z jiného vesmíru, než ve kterém žiju....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 18. březen 2009 @ 08:27:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Popsal jsi to skvěle, vnímám to úplně stejně... Taky jsem byla zasvěcená Neposkvrněnému početí, i Kraljici Mira, ale už je to pryč, vládu přebral jednou provždy JEŽÍŠ. Vůbec nechci domýšlet, co by přišlo, kdyby se tak nestalo...

Obávám se ale, Cizinče, že i kdybys tady napsal celý seriál o tom, co bylo před znovuzrozením, znovu a znovu všecko rozpitval (i když už jsi toho napsal dost), stejně ti zas napíšou, že jsi vlastně mimo, že to jde proti Bibli, a že máš znvou dokázat,... blablabla.....

Já vím, člověku nedá nereagovat, ale je to takový donkichotský boj :-)

Měj se hezky.

Irena



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský prim (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 18. březen 2009 @ 09:20:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Taky jsem byla zasvěcená Neposkvrněnému početí, i Kraljici Mira, ale už je to pryč, vládu přebral jednou provždy JEŽÍŠ.--

To "jednou provždy" ve mě vyvolává jaksi úsměv .Celkem bych se i vsadil,že před pár lety bys podobné věci ve svém zanícení tvrdila o Neposkvrněném početí:-)  Stejně se mi zdá,že jsi byla v nějaké zvláštní odnoži katolické církve,protože mariánský kult je tam obecně sice silný,ale ne tak aby úplně vytlačoval ježíšovský. Kdo chce může v ŘKC na Ježíše klást větší důraz . Může to být i tím,že jsi žena tak ti byla bližší panenka Marie,teďka to vnímáš jako vadu a omyl svého života.           


--Vůbec nechci domýšlet, co by přišlo, kdyby se tak nestalo...--

celkem nic zláštního


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 18. březen 2009 @ 09:50:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nešlo o zvláštní odnož, ale o extremistická hnutí. Katolíci obvykle takové skopičiny, jaké prováděli zřejmě cizinec a irena, nedělají. Nedivím se, že z toho měli problémy, třeba v poznání Krista. Jenže ona ta katolická církev je asi tak široký pojem jako protestantská církev. Odpudivých projevů protestatismu napočítáme asi tolik jako podobných stránek katolicismu. proto tady taky cizinec, jenž si hraje na toho dona Quijota, útočí na všechno co se katolicky pohne nikoli z pozice protestantismu, ale z pozice osobní - podobně jako don Quijot. Narozdíl od dona Quijota je plně při smyslech. Plete své texty cíleně tak aby byly co nejméně srozumitelné při co největším počtu zásahů. odkud střílí - to pečlivě tají. Chová se zkrátka tak, jak mu to v mládí přešlo do krve: jako zasvěcenec.
Ale účinky jsou stejné, v tom má Irena plnou pravdu, větrné mlýny se točí dál a budou v tom pokračovat do soudného dne. Já nevěřím tomu, že poměrně inteligentní polemik jako je cizinec jakýkoli účinek očekává. Je to divadlo.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát i (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. březen 2009 @ 22:50:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neusiluji o to, být expertem na cokoli. Tvrzení něčeho (i když jsi přesvědčen o pravdivosti) ještě v žádném případě není důkazem oné pravdivosti.

Pokud jsi četl pozorně, znáš můj postoj ke tvému "druhému" křtu. Taky se může stát, že za nějaký čas objevíš, že to ještě není to "pravé ořechové", zaplaneš pro jiné učení a necháš se zase pokřtít  (teď už potřetí) a zase znovu "doopravdy teprve platně". A předchozí prohlásíš za omyl, za pouhé polití, nebo ponoření.

Tvůj omyl je zcela jasně viditelný:
..."Potom už nemusí hledat kličky a háčky "jestli vytrvá až do konce", protože doufání takového člověka už není v něm samém a jeho síle, ale v Tom, s nímž vstoupil do životní krevní smlouvy"...

Doufat v Boha je správný postoj, ale postoj nestačí. Je třeba činit skutky odpovídající pokání (Sk 26,20). Nemůžeš z Písma některé místa vymazat, jako by pro tebe neplatila.
Vysvětloval jsem ti, že se to člověku prostě může stát, že láska postupně vychladne. Protože jsme lidé hříšní, nestálí. Že v tomto případě nezáleží jen na jedné straně - na Bohu (zatímco druhá se bezpracně veze) ale že záleží jak na Bohu, tak i na člověku.

Pán Ježíš rozuměl velmi dobře, co je v člověku.

(Mt 24,12-13)
A protože se rozmnoží nepravost, láska mnohých vychladne.
Kdo však vytrvá až do konce, ten bude spasen.


Ovšem podle tvého vyjádření tvrdíš opak. Myslíš, že Pán Ježíš skutečně hledal kličky a háčky, když mluví o vytrvání v dobrém?



]


Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 13. březen 2009 @ 22:59:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To jak se napájí všechny národy, to mi něco připomíná. O nějakých 300 let dřív věřili už první křesťané, že se budou napájet z jakéhosi primátu všechny národy.

1 Potom jsem spatřil jiného anděla, jak sestupuje z nebe: měl velikou moc a země byla ozářena jeho slávou.
2 Ten vykřikl mocným hlasem: "Padla, padla ta veliká říše Babylón a stala se příbytkem démonů, vyhnanstvím každého nečistého ducha a vězením každého nečistého a ohavného ptáka!
3 Z vína jejího vášnivého smilstva totiž pily všechny národy, králové země s ní smilnili a kupci země zbohatli ze síly jejího hýření."




Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 14. březen 2009 @ 01:30:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé myšlení - ne podle významu, ale podle slov, na příklad:
´...jak se napájí všechny ...´a ´...že se budou napájet ...´, a potom nakonec ´...totiž pily všechny národy...´.
Tak je možné spojovat vlivem slova všelico. Na příklad Lendl kdysi byl slavný český tenista. Klaus je také tenista a je slavný. Návštěvník odjinud si to přečte a uzavře : ´Čechové mají slavné tenisty´.


]


Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 14. březen 2009 @ 06:44:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano mk, tak nejako to je, lenze Bozie Slovo ozrejmuje (ozivuje) Duch Svaty, pod inym duchom je skutocne Pismo pre cloveka tym, co si spravne nazval ze: "vselico". :-)

Tak to vzdy bolo, je a bude. Naozaj malo kto predpoklada, ze Bozie Slovo prehovori k tomu, kto Boha vedome odmieta alebo naschval a dobrovolne zotrvava v okultnych mysteriach nejakeho falosneho nabozenstva.



K teme:  Dnešní směr zájmu jezuitů - New Age


]


Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. březen 2009 @ 11:07:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Prostě a jednoduše,

každému, kdo srovná učení a praktiky ŘKC s učením a praktiky první apoštolské Církve, musí zaznamenat, že ŘKC NENÍ tou Církví, kterou založil Kristus!!!

To může nevidět jen SLEPÝ.







Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 19:07:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A zase jen prosté tvrzení, bez jediného důkazu.

Tomu se ale mezi normálními lidmi říká DEMAGOGIE!


]


Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 15. březen 2009 @ 05:40:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale Oko,

můžu ti k tomu předložit stovky případů vašeho katolického učení, které jste si vy VYMYSLELI. To o vás  tvrdí dokonce i Pravoslavní.


]


Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 08:36:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sem s nimi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:25:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

už jsme to zde 100 x probírali, téměř celé vaše učení a praxe je lidským VÝMYSLEM, který jde nad božsky zjevené Svaté Písmo.

Opravdu nemám chuť se v tom sajrajtu teď přehrabovat. Je to téměř všechno, na co se v ŘKC podíváš.

Jen za všechno jmenuji např. vaši obnovu judaistického kněžství, na způsob Áronova řádu, které již v NZ neexistuje, protože Nejvyšším knězem je Kristus a všichni věřící jsou kněžími.

Dále třeba mariánský kult, papežství, modlitby ke svatým a jejich uctívání, zákonictví spásy ze skutků atd. atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. březen 2009 @ 22:17:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě že jsme už lecos probrali, ale když jdeš skutečně do hloubky, tak nejsi schopen přinést jediný argument, který by něco vyvrátil.

Mnoho z našeho učení a praxe bylo ještě dřív, než vůbec byla sepsána evangelia. Tolik ke svatému Písmu, kanonizovaného (do úplnosti a dnešní podoby) právě katolickou církví až o více, než 300 let později.

Tak to tedy vypadá s tím tvým "sajrajtem".

Nejvyšším knězem je Kristus a všichni věřící jsou kněžími - přesně tak!
 
Ale už v prvotní církvi nelámal chléb kdokoli, ale jen apoštolové, nebo lidé jimi určení.

Takže od prvních dob byla v církvi rozdělena služba. Jen si vzpomeň - podle darů Ducha - učitelé, proroci, apoštolové atd... Služba byla přidělována také jmenováním (apoštolové si vybírali sv=é učedníky a pověřovali je úkoly), nebo losem (Matěj - Sk 1,26), nebo volbou ( např. jáhni).

Obecné kněžství platí na každého křesťana (1. P 2,5;9;). Jsme "svaté kněžstvo", přinášíme sebe jako živou a svatou oběť, která se líbí Bohu (srv. Ř 12,1).

Svátostné, neboli hierarchické kněžství se sice podstatně liší od všeobecného kněžství (právě konkrétním určením druhu služby), však přesto jsou mezi nimi vzájemné vztahy: Jedno i druhé se totiž podílí na jediném kněžství Kristově.

Nic z toho, co tu píšu není "vymyšlené", vše má svůj základ v Písmu i v životě první církve. A tak je to se všemi tvými námitkami. Všechny vyplývají z povrchnosti a neznalosti. Před "pár lety" objevils Písmo a myslíš si, že máš patent na jeho správný výklad. Katolická církev z Písma čerpá už 2000 let!


]


Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Sobota, 14. březen 2009 @ 20:38:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je hezké Gregu ale co když jsi slepý i TY sám? Nepřemýšlel jsi o tom někdy ? :-) Nemyslím tím, že by jsi se měl stát katolíkem, to opravdu od Tebe nemohu požadovat a bylo by to ne fér, nicméně zamyslet se na svou vírou a naučit se trochu  tolerovat lidi kteří mají jiné poznání, které je třeba stejně jedinečné, jako to tvoje, by jsi snad mohl, nebo o tom aspoň přemýšlet tak jako mnozí přemýšlí o tom, co říkáš Ty.
H.


]


Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:19:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Noname,

jenže to, co předkládá ŘKC není žádné "jedinečné" poznání, ale učení vymyšlené a stále dále vymýšlené bludaři, kteří vnikli do Církve s odchodem apoštolů Kristových, jak ostatně předpověděl i Pavel již v Efezu.

Promiň, ale bludy bych nikdy nenazval "jedinečným" poznáním. Bludy jsou prostě sajrajt a nic na tom nejde změnit, i kdybys ten sajrajt zabalil do hezkého pozlátka líbivých řečiček.


]


Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:27:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako tradičně úplná absence jakýchkoli argumentů. Aby nebylo možno na tvé nesmysly reagovat.


]


Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:26:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co má společného St. Šimon Petr a jeho funkce v Církvi s římskokatolickými biskupy ve Vatikánu?



Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 10:03:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to je přece každému jasné!

Papež je pokračovatelem Petrovy role pastýře ovcí (J 21,15-17).

Spolu s ostatními biskupy Vatikánu i celého světa stmeluje církev do jednoty.


]


Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 16. březen 2009 @ 07:23:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže podle Tebe po Petrově vraždě se tato funkce přewechselovala na Lina >>> Klimenta ....... ?


]


Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:29:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

pro toto tvrzení nemáš žádný důkaz. Druhým papežem po Petrovi by musel logicky být apoštol Jan, který Petra přežil o 30 let. není myslitelné, aby jím byl někdo jiný, kdo přišel později, než apoštol Jan. Jenže Jan prokazatelně nic takového, jako papež nebyl.


]


Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. březen 2009 @ 22:54:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Druhým biskupem s Petrovým posláním "moci klíčů" byl logicky ten, koho určil Duch svatý. Protože ten má v církvi hlavní slovo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 19. březen 2009 @ 08:14:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Logika je irelavantní, musíme vycházet pouze z Božího Slova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: První křesťané věřili v papežský primát (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 19. březen 2009 @ 18:51:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprostý souhlas. Boží slovo říká, že uvnitř církve neustále působí Duch svatý.

(J 14,26)
Avšak Utěšitel, ten Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.

(J 16,12-14)
Ještě vám mám mnoho co říci, ale teď to nemůžete unést.
Až však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy. Nebude totiž mluvit sám od sebe, ale cokoli uslyší, to bude mluvit; bude vám oznamovat i věci, které mají přijít.
On mě oslaví, neboť vezme z mého a bude to oznamovat vám.



]


Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy