Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 531 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116488482
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Svoboda
Vloženo Pátek, 29. květen 2009 @ 08:05:00 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal nomo77


Svoboda 

Základem skutečné svobody v životě jednotlivce je možnost volby. Bez možnosti volby by neexistovala možnost rozhodnutí. Volba je počátkem. Rozhodnutí je prvním krokem, a potvrzením naší volby. Rozhodnutím se de-facto vydáváme do akce a dáváme tak najevo okolí esenci naší volby. Mezi volbou a krokem rozhodnutí však stojí ještě jeden ze základních aspektů, který nám pomáhá rozhodnutí učinit, a tím je poznání. 



V životě procházíme každý den situacemi, ve kterých jsme stavěni před možnost volby, a jsme dnes a denně nuceni rozhodovat se kterým směrem nebo cestou se vydáme. Reklama nás bombarduje na každém rohu s touhou upoutat naši pozornost a zajistit si tak naši přízeň. V televizi běží už tak často, že si člověk při sledování večerního filmu připadá, že ho sleduje na pokračování. Jednoduše při běžném pracovně vytíženém dni se stačí jen rozhlédnout kolem sebe a člověk vidí a slyší stovky křičících hlasů, volajících. "Pojď jsem, zvol si mě!" "Vydej se tudy!" "Kup si mě!" Jsme svobodni konat volbu. Jedna ze základních voleb, kterou však mnohdy opomíjíme, je volba naší věčnosti. Pokud stále stojíme v pomyslném davu říkajícím, "po smrti nic není", jsme pokrytci sami před sebou. Věřím, že každý z nás se několikrát, ne-li nespočetněkrát zaobíral otázkou toho, co je po smrti. Otázka smrti nás jednoduše nenechá jen tak na pokoji. Je skutečnou součástí lidského života a znamením konce lidského putování na této zemi. Jaký k ní zaujmeme postoj už záleží jen na nás samotných. Bůh položil před člověka jednoduchou volbu. Život nebo Smrt. Píšu Smrt s velkým S, protože věřím, že pokud existuje Život věčný, existuje i Smrt, která je věčná. Vidíme Ježíše Krista v kostelích na kříži, na malbách a obrázcích, které tu a tam rozdávají lidé se "svatým" výrazem ve tváři. Vidíme lidi jak se křižují při vstupu do kostela nebo jenom při jeho míjení v projíždějícím autě. O co vlastně Bohu šlo, když poslal Ježíše na svět. Abychom se mohli křižovat? Kochat se nádhernými kosteli? Nemám nic proti kráse architektury, chvála Bohu za její umění, ale věřím, že Ježíš přišel proto, aby nám hříšníkům ukázal cestu kudy jít k Životu, který je skutečný a Věčný. Aby nám ukázal směr. On na kříži zaplatil cenu za to, aby mohly být otevřeny dveře. Proč? Protože Bůh nenašel na zemi nikoho kdo by toho byl schopen. Vraťme se zpátky k otázce svobody. "Jsme svobodní", řekneme. Co to vlastně znamená? Svobodný od čeho? Otázka lidské svobody je v dnešní společnosti neskutečně zprofanována. "Svoboda" v pojetí této doby má jednu zvláštní specifickou vlastnost. Ona se ráda převléká do kabátku "nezávislosti". Vážený čtenáři, nepochop mě prosím špatně, ale podle mého mínění doslovná a skutečná nezávislost neexistuje. Líbí se mi výrok S. Kierkegaarda o svobodě: " Ve vší naší vlastní svobodě vlastně hledáme jen jednu věc: být schopni žít život bez zodpovědnosti". Žít nezávislý život bez zodpovědnosti je jedna z největších lží, kterou na nás vychrlila komerční společnost této doby. Zodpovědnost dnes už není ctností. Stala se nepříjemným břemenem, kterého se každý, pokud to jde, rád zbavuje nebo přesněji řečeno hodi ho o kus dál. Hlavně si "zachránit kůži" a ukázat prstem:-). Přesně to děláme, když se před námi někdo jen zmíní o Boží existenci. "Kdyby existoval Bůh, nebylo by to a to a ... měl bych se líp.“ A hned na to vystřelíme ruku s ukazovákem namířeným k nebi s tichou zprávou k Bohu - to je tvoje vina! Ne Bůh, vážený čtenáři - to my ničíme Svět kolem nás a svoje životy! Nezávislost, rádoby oponent závislosti, je jen prázdný výdobytek této doby. Podívejme se blíže na pojem "závislost". Každý z nás jsme na něčem závislí. Od těch neslavných závislostí jako je alkohol, drogy, peníze až po ty skrytější, jako je třeba touha po uznání od druhých nebo po ty ušlechtilejší, třeba pomáhat druhým. Kde vlastně leží kořen závislosti jako takové? Kořen závislosti tktví jednoduše v touze. Touha je hnacím motorem k opakované činnosti, kterou my pak můžeme nazvat závislostí. A odkud tedy pocházejí a vyvěrají naše lidské touhy? Tím místem je naše srdce. Náš vnitřní člověk. Ne ten, který je nádherně oblečen a voní. Skutečně jsme tím, čím jsme uvnitř. "Čím srdce přetéká, to ústa mluví", řekl na jednom místě Ježíš. Na jiném místě řekl o srdci :" ... tam kde je tvůj poklad, tam bude i tvoje srdce. V praxi to znamená, že to, na čem ti skutečně v životě záleží je místem a pramenem, ze kterého tvoje srdce pije. To čím je srdce člověka naplněno se bude odrážet v jeho slovech. Bible nám ve druhém Petrově listě zjevuje malou zajímavost o svobodě člověka: "...člověk je otrokem toho, co ho ovládá ". Můžeme to položit i jako otázku: "Kdo nebo co je pánem tvého života?" Ať je to cokoliv nebo kdokoliv, tak tomu jednoduše sloužíš, řečeno silněji otročíš. Jsme otroci. Ne "svobodní":-). Sloužíme tomu, co nás ovládá. Podívejme se na jiný obraz. Bůh stvoří člověka. Stvoří ho jako muže a ženu. Vysadí zahradu Eden, ve které je nespočet stromů s překrásnými plody, které jsou k „sežrání“ už jen na pohled. No a mimo to tam jakoby mimochodem vysadí i dva další stromy, jeden strom Života a druhý strom Poznání dobrého a zlého. Pak se sebere, nechá Adama s Evou v zahradě ať se o ni pěkně starají a zmizí ze scény. Tu se objeví had, mimo jiné nejchytřejší z polní zvěře, a řekne Evě : Cože? Jako že nesmíte z těchto stromů jíst? Pak se k oběma stromům připlazí, chvíli dělá, že přemýšlí a pak se s vážnou tváří podívá na Evu a řekne: „Podívej Evo, jestli si vezmeš z tohoto stromu jedno jabko a jedno vezmeš i tomu svýmu, poznáte něco, co jste ještě nepoznali“. No a Eva jde, urve hned dvě jabka ze spodní větve a nadšeně se zakousne. Bohužel had měl pravdu. Poznali něco, co ještě do té doby nepoznali. Poznali možnost volby Dobra nebo Zla. A to je to poznání, které bude vždy stát mezi naší svobodnou možností volby a krokem rozhodnutí...


Podobná témata

Zamyšlení

"Svoboda" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 29. květen 2009 @ 11:26:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

 No a Eva jde, urve hned dvě jabka ze spodní větve a nadšeně se zakousne


"6  A žena videla, že je strom dobrý na jedenie z neho, že je žiadosťou očiam a že je to prežiadúcny strom, aby urobil človeka rozumným, tak tedy vzala z jeho ovocia a jedla a dala spolu i svojmu mužovi, a jedol."


V Biblii sa nepíše o jablkách ale o ovocí. Nikde nie je napísané o aké ovocie sa jednalo.Tiež sa nikde nepíše,že odtrhla dve jablká. Počet nie je uvedený.

Varovný hlas Písma:5Moj.4,2  Nepridáte k slovu, ktoré vám ja prikazujem, ani neujmete ničoho z neho,
 



Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 01. červen 2009 @ 14:01:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"V Biblii sa nepíše o jablkách ale o ovocí"

Ano také se tam nic nepíše o satanovi coby padlém andělovi-Bible jasně uvádí,že šlo o polní zvíře stvořené Hospodinem viz. Gn 3:1 přesto 95 % církví tvrdí něco  jiného


]


Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 29. květen 2009 @ 13:05:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přemýšlím, jak se vlastně ta glorifikovaná svoboda, spojená se odpovědností, tj. nerovnající se nezávislosti liší od tolik zatracovaného otroctví.



Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 29. květen 2009 @ 13:26:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
???

A už jsi na to přišel?
Kdyby tam byl čas 7:00:00 tak to pochopím, někteří lidé poránu nedokážou promyslet složitější problém, ale ve 13:05:46...že se nestydíš.


]


Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 29. květen 2009 @ 14:49:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.............Pokud stále stojíme v pomyslném davu říkajícím, "po smrti nic není", jsme pokrytci sami před sebou.............

    To by mne tedy zajímalo v čem je to pokrytectví. Není rozdílu mezi tvrzením "po smrti nic není" a "po smrti něco je". Je to věc přesvědčení, ne však vědění. A každý má právo na svůj názor. Proč nazývat opačný pokrytectvím?

.............Otázka smrti nás jednoduše nenechá jen tak na pokoji.........

    Na tom není nic divného. Jsme jediní co jsme schopni si být vědomi vlastní smrti, což zase nejde ruku v ruce s naším pudem sebezáchovy.

............Bůh položil před člověka jednoduchou volbu.............

    O tom nic nevím. Mi Bůh toto nepoložil. Sice různé církve, náboženství snaží vzbudit dojem, že skrze ně takto hovoří Bůh, ale není důvod jim věřit.



Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červen 2009 @ 13:05:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

ty si opravdu myslíš, že jestli je nebo není něco po smrti, je věc přesvědčení a nikoli vědění? K čemu je člověku přesvědčení, že po smrti nic není, když/jestli skutečně je?! Ovšem poznání/vědění toho, že po smrti něco je, člověka většinou vede k tomu, že tomuto poznání přizpůsobí svůj život. Ne tak tomu je ohledně volby, kterou člověku předložil Bůh.

Uprostřed zahrady Eden, chce-li kdo - v Ráji, dal Bůh vyrůst ze země dvěma stromům - stromu života a stromu poznání dobrého a zlého. O stromu poznání řekl Bůh člověku, aby z něho nejedl, protože by v ten den zemřel smrtí. Ale o stromu života vlastně platilo to, co řekl o všech stromech - že z nich může svobodně jíst. Přiznám se, že mi dodnes není jasné, proč Adam s Evou nejedli ze stromu života a místo toho, svedeni satanem, jedli ze stromu poznání, což pak ke smrti skutečně vedlo.
 
Od počátku tu tedy máme dva stromy jako dva principy - princip poznání (dobra a zla) a princip života. Později Bůh dával člověku podobné volby - předkládám ti život a smrt: Já ti radím - vyvol si život; předkládám ti požehnání a prokletí - vyvol si požehnání.

Člověk měl svobodu jíst ze stromu života, který představuje Boha samého jako život pro člověka, ale neměl od Boha svobodu jíst ze stromu poznání, poněvadž milující Bůh nechtěl, aby člověk zemřel - proto ho koneckonců nestvořil, že? I dnes se člověk rozhoduje, jestli bude žít podle principu stromu života nebo stromu poznání. Jinými slovy řečeno - buď člověk žije podle principu poznání a zemře nebo bude žít podle principu života a bude žít věčně.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 01. červen 2009 @ 13:58:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--O stromu poznání řekl Bůh člověku, aby z něho nejedl, protože by v ten den zemřel smrtí.--

což se ukázalo,že to byla lež- Adam se měl dožít více než 900 let 

--Přiznám se, že mi dodnes není jasné, proč Adam s Evou nejedli ze stromu života--

protože byli ve stavu malých dětí neznajíc dobré ani zlé,takoví se o svou nesmrtelnost nezajímají,smrt přece nevnímají jako něco zlého,když však nabyli rozumnosti Hospodin dobře věděl,že zatouží brzy po nesmrtelnosti proto je z Edenu vyhnal   


--a místo toho, svedeni satanem--

ten tam nikde nevystupuje,had byl polní zvíře stvořené Hospodinen viz. Gn 3:1



]


Re: Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 01. červen 2009 @ 21:01:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Ahoj Willy.

.......ty si opravdu myslíš, že jestli je nebo není něco po smrti, je věc přesvědčení a nikoli vědění?.......

       V mém případě tomu tak je. Já nevím jestli po smrti něco je či není, ale jsem přesvědčen (tedy připouštím možnost, že se mohu mýlit), že není. Ten kdo ví, jíž nepochybuje.

.......K čemu je člověku přesvědčení, že po smrti nic není, když/jestli skutečně je?!...........

       K ničemu. Že bych raději počítal s tím, že něco je a podle toho, pro jistotu, bych se zařídil? Nebyla by to z mé strany vypočítavost? I to by mohlo být přitěžující na věčnosti. A tak mi nezbývá žít, myslet, dle svého nejlepšího svědomí a žádné "bububu" mi nebude určovat život.

       S pozdravem Karel.


]


Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: nomo77 (gever@centrum.cz) v Středa, 03. červen 2009 @ 21:21:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.koreny.estranky.cz
"To by mne tedy zajímalo v čem je to pokrytectví. Není rozdílu mezi tvrzením "po smrti nic není" a "po smrti něco je". Je to věc přesvědčení, ne však vědění. A každý má právo na svůj názor. Proč nazývat opačný pokrytectvím?"

Ahoj,

osobně vidím mezi tvrzením "po smrti nic není" a "po smrti něco je" docela razantní rozdíl. Předně mi to první naprosto neodpovídá mému osobnímu řekněme "bytí", které se ve mně jednoduše ptá: "Co je po smrti?" A to druhé mi dává určitou naději a spektrum možností, že něco po smrti je. To znamená že mi to dává prostor hledat odpověď. Souhlasím, jak sám píšeš, že je to věc přesvědčení, ale podle mě jen do té doby, než nalezneš odpověď. Pak už se člověk přesvědčovat nemusí. Prostě ví.
Jinak to pokrytectví osobně vnímám právě u toho prohlášení " po smrti nic není". Kategorický odmítnutí vůbec možnosti, že by něco mohlo být pramení podle mě jen ze strachu se sám sebe jako jedinec zeptat.

"Jsme jediní co jsme schopni si být vědomi vlastní smrti..."

To si nemyslím. I ve zvířecí sféře by jsme našli jedince, kteří rozpoznávají konec svojí poutě na této zemi a podle toho se nějak zařizují.

"O tom nic nevím. Mi Bůh toto nepoložil."

Určitě bych nepřestával hledat:-)

s pozdravem martin


]


Re: Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 04. červen 2009 @ 20:50:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
          Díky za odpověď.
    
..........ale podle mě jen do té doby, než nalezneš odpověď...........

         To bych chtěl vidět jak najdeš tu odpověď. Lze vůbec v životě nalézt jasnou odpověď na to jestli po smrti něco je či ne? Odpověď jenž je prostá jakékoliv pochybnosti? Já si myslím, že ne.

..........Kategorický odmítnutí vůbec možnosti, že by něco mohlo být.............

          Vidím to stejně jako kategorické odmítnuti možnosti, že po smrti nic není. Takže když už chceš nazývat pokrytectvím jedno přesvědčení, mělo bys nazvat pokrytectvím i to druhé.

          Jinak, to že se člověk ptá "Co je po smrti?" ještě neznamená, že po té smrti něco je. Vidim to jako touhu organismu jenž není spokojen s tím, že jeho milovaný život jednou skonči a tak je otevřený různým naukám, které jej přesvědčují o tom, že po smrti bude existovat dál. Dle mne je život po smrti něčím co se příčí zdravému rozumu. A věčný život tím tuplem.

          S pozdravem Karel.


]


Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 01. červen 2009 @ 13:49:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
už první věta je pomýlená

"Základem skutečné svobody v životě jednotlivce je možnost volby"

Tam kde existuje možnost volby,nemůže být skutečná svoboda protože je jednotlivec  nucen volit
Dokonce už to ,že existuje jednotlivec,v tom smyslu ,že se něco  prohlašuje za "já" - samostatné individuum ve vesmíru  je znakem nesvobody.   



Re: Re: Svoboda (Skóre: 1)
Vložil: nomo77 (gever@centrum.cz) v Středa, 03. červen 2009 @ 21:47:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.koreny.estranky.cz
"Tam kde existuje možnost volby,nemůže být skutečná svoboda protože je jednotlivec nucen volit
Dokonce už to ,že existuje jednotlivec,v tom smyslu ,že se něco prohlašuje za "já" - samostatné individuum ve vesmíru je znakem nesvobody."

Ahoj nulo,

pokud tedy Ty, jako existující jednotlivec, který si uvědomuje svoje "já" je "nesvobodný" na základě nutnosti předložené volby, jak je možné, že si svojí možnost "Volby" dokážeš uvědomit? Není to právě znakem svobody se rozhodnout?

s pozdravem martin



]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy