Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 584 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116592057
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty
Vloženo Čtvrtek, 04. červen 2009 @ 17:11:09 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal Nepřihlášený

Člověk přicházející do nějaké skupiny nabízející odpovědi na jeho životní odpovědi by mnohdy měl dát jen na svou ituici.



Velmi mnoho lidí, kteří opouštějí různá - většinou zdánlivě křesťanská- společenství, si kladou velmi mnoho otázek. Tyto otázky vyvěrají většinou jen z intuice, že s chápáním i praktickou realizací křesťanství, v dané skupině, není něco v pořádku. Konfrontace těchto pochyb v rámci skupiny nevede takřka k žádným zjištěním, neboť všichni ostatní jsou na tom velmi podobně a mnohdy je, už jen  tato konfrontace, chápána vedením jako cizorodý až nepřátelský jev. Pro rozkrytí fungování skupiny by musel pochybující toto prostředí opustit a své pochyby konfrontovat v prostředí, které má odpovědní potenciál. V tomto případě je to sféra sociologie a psychologie. Zde by našel mnohdy velmi jednoduché společenské vzorce, na jejichž základě skupina funguje. A že tyto vzorce mnohdy nemají s křesťanstvím nic společného je nasnadě. Někdy také stačí konfrontace s některými bývalým členy skupiny, kteří určitou kontroverzi odhalili a byli následně odejiti.


 Zde musím ale zdůraznit, že mnoho odcházejících dělá stejnou chybu, a sice, že vyhledá podobnou skupinu a opět prožívá celou iluzorní cestu znova a nechápe nadále, od čeho se patologický stav skupiny odvíjí. S těmito lidmi se člověk toužící po základních odpovědích nedostane dále, protože takový člověk stále neví kde je jádro pudla a má nesetříděné poznatky o tom, kde je základní chyba. Netuší zatím totiž, kde se ono zdrojové jádro nachází. Člověk nacházející se ve fázi přechodu mezi jednotlivými společenstvími, pakliže neodhalil zdroj pochyb, většinou trpí sebeobviňujícími myšlenkami, které na něj při jeho odchodu naložili jeho souvěrci s názory zaručeně správnými. Ti netrpí žádnou individuální sebereflexí, naopak - domovským společenstvím vytvořená a poskytovaná reflexe jim stačí a potvrzuje, že jsou naprosto v pořádku. Proto také nemají problém člověka s vlastní názorovou základnou a individuálními, až speciálními, požadavky v myšlenkové oblasti vyšoupnout. Odpovědi na otázky, které se zatím připomínaly jen intuitivními pocity tak může dát jen člověk, který již tento emotivní obal doopravdy rozbalil a zjistil jeho obsah.

Odvěká touha člověka věci mapovat, uspořádávat, třídit a posléze chápat a docházet k správným závěrům ve zmíněném prostředí selhává. Oblast této touhy se totiž povětšině odehrává na individuální úrovni. Na té kolektivní je pak tato touha potlačována a to ve jménu kolektivu, který je chápán jako nadřazený a s právem veta. Naneštěstí se za tímto kolektivem skrývá zase jen individualita, která se většinou maskuje pod množinou těch, kteří jí slouží (a to vědomě i nevědomě). Tento kolektiv je pak jen výkonnou mocí této individuality. Individuální názory bývají označovány jako chybné a nežádoucí a většinou bývá s těmito názory vyeliminován i jejich původce.

                        Po mnohaletých zkušenostech s takovými skupinami a snaze kombinace různých úchylek zjednodušit, v dobách, kdy mi jádro pudla zůstávalo skryto, i přesto, že jsem si kolečko iluzorní cesty prošel několikrát, a to i přes to, že jsem se setkal s bezprávím, s účely, které světily prostředky (většinou desátkové), se svatými lžemi, s dezinterpretací a zneužitím Písem a s psychickou i jinou manipulací, mi přišla do ruky kniha Stevena Hassana- Uvolnit pouta, která zde již byla někým zmíněna a použitý termín „identita sekty“, který mířil přímo do černého, když nazval popisované společenství - klonem vedoucího skupiny

                         Zdrojem patologických jevů a pochybného praktikování křesťanství je v nejvíce případech charakter vůdce, který je kombinací jeho ambicí, specificky pojatého i prosazovaného sociálního cítění, ctižádosti a touhy po moci. Ostatní členové jsou jen podle míry přisluhování většími či menšími klony tohoto vůdce, jsou to lidé odosobnění od vlastní identity a potažmo osobní svobody. Celé společenství pak zákonitě geneticky vykazuje rysy rodiny, s tím, že si přivlastnilo její státem garantovanou nedotknutelnost. Tato nedotknutelnost však patří jen a pouze přirozenému a obvyklému modelu rodiny. Chování této pseudorodiny pak může vykazovat podobné patologické jevy jako je týrání dětí či žen, přičemž analogické chování má svou specifickou podobu úměrnou genetickému (charakterovému) potenciálu vůdce, který je jeho určovatelem. Bohužel podobně jako v přirozené rodině bývá i zde těžké tyto patologické jevy zjistit, odsoudit, narovnat, či napravit.

Křesťanství je v takovém společenství většinou jako šafránu. Lidé se totiž neprojevují svobodně a s jejich identitou se počítá jen v kolektivním využití. Nadřazeně a direktivně jsou schopni jednat i mezi sebou a přitom se domnívet, že jsou na ,,biblické úrovni". Direktivní vedení je historicky ověřeným (nekřesťanským) fenoménem, který působí proti víře, neboť víra může vzniknout, růst a sílit pouze v prostředí dobrovolnosti, inspirace, vzájemného respektu a pochopení.

Farel


Podobná témata

Charismatici

"I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 06. červen 2009 @ 19:32:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když je většinou docela problém rozhodnout, co je to ta sekta. Z mnoha "sekt" se navíc v čase stávají naprosto přijímané náboženské společnosti - adventisté, mormoni (apoň v angloamerickém světě). Další na řadě jsou svědkové Jehovovy - jejich celospolečenskému uznání vlastně překáží hlavně ta jejich netěstná nauka o krvi. Jenže je faktem, že pod vlivem "nového světla", což se jinde jmenuje nové promýšlení a definování dogmat, je ta nauka stále více prázdná. Prakticky jakákoli církev s více méně neomylným vedením je potenciální sektou - k tomu je jen nutné, aby bylo důsledně vyžadováno (a kontrolováno) po věřících to, co se oficiálně hlásá a učí.

Výbornou knihou k tématu je Hledání křesťanské svobody - člověka vede k zamyšlení porovnání historického vývoje organizece Strážná věž a Katolické církve.



Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 07. červen 2009 @ 11:14:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V pojmu sekta není až tak nic, na čem by mohl člověk demonstrovat, že to je něco špatného. Je to jen lidské vyjádření pro něco, čemu většina lidí nerozumí, nebo rozumět ani nechce. Sektou jak víme byli nazváni i první křesťané. Pokud odmyslíme pejorativní název pro skupiny na nichž je patrné, že jsou mimo (a to od těch malých zapálených s vůdcem, který jediný ví jak, až po ty institucionalizované jako jsou Svědci, nebo průmyslové typu Tupperware, Amway apod.), je v současné době tento název negativní hlavně z důvodu, že lidé se v této problematice neorientují, protože pro ně není transaprentní a ta neprůhlednost je, jak láká, tak i děsí. Já se snažím používat tento název jako něco, co nemá biblické základy, biblické vedení a tím se to vyřadilo z křesťanství. Díky komplikovanosti a nesrozumitelnosti prostředí není poznat kam to zařadit a je velmi matoucí když to má křesťanský název, třeba jako Křesťanské centrum...... apod. Sekty, kde je člověk veden člověkem jsou rozesety i v mnoha denominacích a víra mnoha je tak vázána. Prostředí sekt je velmi rozmanité takže se nedá rozklíčovat na základě nějakého jednoduchého vzorce. Kniha S. Hassana se jmenuje Uvolnit pouta- dát lidem sílu myslet za sebe. A tím její autor vystihl jádro problému. Lidé,  odevzdali své myšlení někomu jinému a tím mu odevzdali odpovědnost nad svým, hlavně duchovním a posléze i tím dalším životem. V momentě předání zodpovědnosti za svůj život, pohřbili, či zakonzervovali svou víru a zřekli se své svobody a identity. Nikoli však ve prospěch Krista, ale lidského sytému, který, původně boží život, pozvolna, pomalu a plíživě nahradil.

Farel


]


Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 07. červen 2009 @ 13:04:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Milý Fareli,
jestli dobře rozumím tvému článku, tak jsi odešel z CB Litvínov a založil jsi Zelenou louku (www.zelo.cz). Zelená louka napsala CB omluvně-žehnací dopis. CB vám odpověděla, že přijímá, ale že jste měli nést kříž (dost šťavnaté). No a teď se ti na Louce už nelíbí (ta zmíňka o tom kolečku, z deště pod okap). A chystáš se k vytvoření Skryté tváře charismatismu II.
P.s.1 Ta Skrytá tvář, na GS stále inzerovaná, je fakt PITOMÁ ! To mohl napsat jen ťuňťa.
P.s.2 Prožil (prožívám) jsem si něco podobného. Proto teď sedím u pc a ne na sborovém obědu v KSVNL (www.sborliberec.cz). A to je docela klika. Byly doby, kdy jsem v tomto čase sedával pravidelně U Johnnyho. Ale široký charismatický úsměv už se mi vrátil.
P.s.3 Odkud je ten citát: Bohové, kterým sloužíme, zobrazují svoji tvář na našem monitoru (Přísloví...) ?



]


Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 08. červen 2009 @ 09:47:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu ti celkem upřímně říci, že mě tvůj široký charizmatický úsměv naprosto děsí. A to, ať už s ohledem na tebe samého, tak i na ty, kterým do budoucna, může tato pomůcka pro verbování do charizmatických řad, způsobit celkem slušné potíže a to, jak v běžném, tak i duševním a duchovním životě.
Jinak se mýlíš, co do osoby i místa.  Já nemám nic (mimo podobných zkušeností) společného s CB Litvínov, ani se zelem, takže se nemohu vyjádřit ani k tomu, co ty jsi kde v tomto směru nastudoval. Já jsem odešel z ČCE alias KS Praha, KS Příbram, z KS Dobříš (nyní celorepublikové až celosvětové TCV) a posléze opět bývalé KS Příbram, nyní KCP Příbram (tedy, jak si můžeš všimnout, vše z jednoho vrhu). Jestli se k něčemu chystám, tak by to bylo k  odhalení skryté tváře charizmatizmu :-). Možná by jsi si mohl do budoucna odpustit bonmoty vlčkovského typu, jako že nějak želím toho, že mě odněkud ze zmíněných nedobročinných spolků vyhodili a jak jim to nemohu zapomenout a odpustit. Želet budu vždy. Ztraceného času, leč nikdy té zkušenosti. Že jim něco nezapomenu? To zcela jistě, ale není to neodpuštění. Je to jako kdybys chtěl odpustit kamnům, že ses o ně popálil. Oni si prostě nemohou pomoci, protože to prostředí prostě takové je. Že nemohu zapomenout. No samozřejmě. Kdo by zapoměl, že kamna pálí, je takový skelrotik, že si zaslouží, aby se opět o ty samá kamna spálil a o tom je i to, čemu v mém článku nerozumíš.
Jinak PITOMOU Skrytou tvář napsalo ťunťů několik a je to pořád o tom, co je v tom článku. Z některých ťunťů vyzařuje iluze, že je to jen tou grupou, ze které vylezli. Vzhledem k tomu, že jsem jeden z nejstarších pamětníků, tak pokud bys těmto dějovým i časovým faktorům seriózně přihlédl, možná bys přišel na to, že se to časem nezlepšuje ale naopak. Rozdílné zkušenosti mají jen ti, kteří byli na druhé straně spektra, tedy ne ti, kteří byli v tomto hnutí  daňovými autoritami, ale daňovými poplatníky. Poplatníci pouze vzdušné zámky autorit platili a manuálně realizovali. Autority mají vždy zkušenosti zhruba typu, že by se to určitě povedlo, kdyby tam bylo ještě to, nebo ono. Pak už by opravdu bylo probuzení, pak už by se ředitel zeměkoule obrátil a šlo by vše jak po másle. Naopak na poplatníky zbývá vždy jen role, těch kteří,něco někde včas a dobře neudělali, nedali dost peněz, dostatečně se nemodlili, nebyli ve správný čas na správném místě, nedělali to  a to a to...... .........................................................................................................atd atd atd.
Chapíšó?
Jinak je mi líto, že je tak popouzející a nepřijatelné, že jsou pro mě někteří lidé na zmíněné charizmatické, dějové a časové ose více čitelní, než pro jiné, ale i to má myslím své logické opodstatnění. Jak může někdo, kdo nic takového neprožil, či neprošel umravňovat, či poučovat, či jen se vyjadřovat k tomu, co sám neprožil. Je to podobné, jako kdyby někdo, kdo si přečetl knihu o afrických přírodních rezervacích a pak se potkal s někým, kdo tam dvacet let žil a vyprávěl mu jak má přemýšlet o tom, co tam ve skutečnosti zažil a viděl.

Jinak Pro mě žádné reálné výpovědi o něčem nejsou PITOMSTI a lidé, kteří o nich píší ťunťové. A právě to je jedna z věcí, na které je patrné, že je charizmatizmus mimo, protože nerespektuje individualitu a  osobní svobodu člověka a tím pádem se nemůže ani hlásit do rodiny víry, protože ji, nejen nebuduje, ale ničí.

Farel




]


Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 08. červen 2009 @ 10:44:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak už se tak nezlob....
To já byl taky v ČCE Praha a pak v KS Kladno (mimo jiné). A pak let až do Liberce. Jinak s tou Příbramí to nevidím tak zle. Kladno bylo hodně ateistický, ale Příbram snad ještě víc. Jednou jsem tam coby voják dělal zatěžkávací zkoušku tribuny na 1.máje, tábořili jsme u balónky. A pak jsem tam parkrát učinkoval jako kulisák v divadle, jeviště tam má opačný sklon ! Takovej kvas v církvi pod Svatou horou jsem ani nečekal. Kdybys potkal Kolingera, tak ho pozdravuj od Luďka, co byl pokřtěnej v autobuse. Jinak jak říkal Kozohorský: Bůh něco zformuje, ďábel to zdeformuje a Bůh to reformuje. Takže hlavu vzhůru.
P.s. O svoji individualitu a osobní svobodu se musíš postarat ty sám. To jsou tvoje hranice. Nemůžeš vinit nikoho zvenčí za svoje selhání. Za spálenou ruku o kamna nemůžeš dávat vinu pastorovi :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pondělí, 08. červen 2009 @ 13:26:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechapíšó, viď? To ani nejde chapíšó. 
Farel je v rozpoložení člověka, který říká doktorovi, aby ho chápal, přitom doktora učili, že má léčit. Jenže on nechce vyléčit, on si chce stěžovat u Olejára... Ti dva si vůbec nerozumí, z čehož plyne, že za všechno může medicína. A nemocní jsou tu proto, aby medicínu uzdravili. Pořád ještě to neni dost bláznivý přirovnání, protože skutečnost je ještě zamotanější. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Pondělí, 08. červen 2009 @ 14:04:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb

Pepík Farel to snad až tak vyhraněně nemyslel. To bych se jej zastal. Nakonec celý svůj problém brilantně / aniž by si toho byl vědom / popisuje v onom přirovnání s kamnama. To je celý on - neustále bude kroužit okolo kamen a zkoušet jestli pálí. Samozřejmě , že v kostce času dříve či později ke spálení dojde. No a pak se hledá viník ! Jsou to přece ty kamna ! A když se to popíše se spisku Skrytá tvář, tak to přece musí být pravda. Co na tom, že i bratři, kteří neznají pozadí a historii nazývají tento elaborát za hloupý výkřik / viz. komentář výše /

Lojzík / vnuk Laděnky /


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pondělí, 08. červen 2009 @ 14:23:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petře, já Farela znám, on se nemotal jen tak okolo kamen, on topil! No a pak ho vyhodili.

Mě taky kdysi zkoušeli vyhodit, když jsem topil (doslova). Jenže já jsem se vzepřel a museli mi dáti 5 platů jako odstupné. Joe se nevzpíral když vyhazovali jiné, nevzepřel se když vyhazovali jeho, a nemá jako bývalý topič žádné MORÁLNÍ právo si stěžovat.

Kdysi dávno mě taky vyhodili i když jsem se bránil. No tak jsem se neubránil. Sice mě nedokázali vyhodit za demonstraci, tak to našili na absenci a falešnou omluvenku. I když jim to vyšlo, život mi nezkazili a ze mě to neudělalo ani antikomunistu, ani antiintelektuála.

Joe je smutný muž, protože jeví známky bývalého topiče po úraze a nechce se mu z toho ven. Ono opravdu hrozí, že to co píše už mu zůstane.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Pondělí, 08. červen 2009 @ 15:05:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb

Dík za upřesnění,

připomíná mi to mého známého, kterému komouši dost ublížili, on se pak hodil do invalidního důchodu / že přece na ***** pracovat nebude / a je v tom důchodu dodnes a pořád  nadává na Husáka a jeho partu. Co na tom, že Gusta je mrtvej a komouši nevládnou už 20 let - oni jsou přece důvodem jeho zkaženýho života. Přitom je to inteligentní a velmi nadaný chlapík, ale on již nechce změnu - jemu to vyhovuje. Ta poloha ve které je, se mu stala pohodlnou. Je to příklad ze světa, ovšem cítím v tom jistou podobnost.

Petr



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Úterý, 09. červen 2009 @ 19:21:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hoši, myslím, že kdybych napsal že má moucha čtyři nohy a na každý má pruhovanou podkolenku, byl by váš příspěvek úplně stejný jako teď. Na Lu vidím, jasně, že ještě dělá iluzorní kolečko po charizmatických spolcích. Pirmina a Vlčka nemám potřebu uspokojovat nějakou odpovědí protože správná odpověď, či zkušenost, která by je uspokojila, neexistuje. Funkcionáři maj halt pravdu jenom vždycky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Úterý, 09. červen 2009 @ 18:58:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co vím tak snaha deformovat byla spíš u Kozohorského a to permanentně. Z filmu Ježíš je normální mi stačili jen ukázky a zvedal se mi kufřik i s nádražim. Některé záběry, co jsou tady na granu a jsou z jejich pouličních čehosi. To je názorný příklad, jak zdeformovat pohled lidí na církev.

F.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Úterý, 09. červen 2009 @ 19:10:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P.s. O svoji individualitu a osobní svobodu se musíš postarat ty sám. To jsou tvoje hranice.


Tipoval bych tě tak deset let po obrácení. Ještě máš do prohlédnutí čas. Prostředí v zájmu cesty vpřed, nic takového jako jsou hranice, individualita a osobní svoboda nerespektuje. Naneštěstí se to pozná teprve tehdy, když člověk pochopí, že je to jeho vlastnictví, ale na to většinou nemá čas ani prostor, ale když už to pochopí, je to jen o cestě ven. Kolingra pozdravovat nemám potřebu jejich rodina víry není můj šálek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 09. červen 2009 @ 19:29:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb

Nerad se vměšuji do debaty, ale proč tolik zla ?

Ten člověk přece nemůže za to, že Tě kdysi vyhodili ze sboru a Ty jsi se dodnes z toho / očividně / nevzpamatoval. Klidně si piš další bláznivý elaborát, ale nevnucuj druhým své prožitky. Jsou samozřejmě legitimní, ale jen pro Tebe. Vždyť jen Tvá argumentace, že deset let po obrácení je někdo zaslepen a má čas na prohlédnutí. Co je to za blbost ? Kde je psáno, že je to věc času ?

Zdraví Petr a celkem se těší na nějakou urážku či sprostotu od Tebe Pepo.

Petr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 10. červen 2009 @ 08:32:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Kde je psáno, že je to věc času ?


  A kde je psáno že není?

Jako by to bylo nějaké charizmatické pravidlo, že když popíšu nějaký průběh ať už čehokoli, objeví se naprosto stejné (neboli stejně hloupé) reakce.

Na Lu vidím, kde se zrovna asi tak nachází. Nevím odkud jsi vyextrahoval, že ho viním z toho, že mě odněkud vyhodili, nicméně stejně jako se pes navrací k vývratku svému, ty se spolehlivě vracíš k stejně omleté frázi o tom, že zřejmě stále želím že mě od někud vyhodili. Vyhodili mě když jsem odcházel, takže v tom to asi nebude, že? To co se tu snažím vypíchnout je to hraní na křesťanství a patologické je to v tom, že si to hraje na křesťanství mnohdy tak dobře, že člověk velmi dlouho nepozná, že je to jen podfuk. Implantace nového myšlení, která využívá náboj obrácení je tak skvělý podvod, že na něj přijde opravdu málokdo a když už, tak to trvá roky než se z toho vyhrabe. A být zaslepen deset let je mnohdy celkem málo. Názorným případem jsou totalitní režimy, můžeš si tipnout jak dlouho to trvalo než lidi poznali jak je zhoubný komunismus a sotva si můžeš tipnout jak to bude dlouho trvat, než se z toho jednotlivé národy vymaní. Navíc tu je pátá kolona těch kteří neprohlédnou nikdy a pokud se ( jako se u nás dostali do parlamentu komnačové) bude podobnýá scénář, jako je na ideologické úrovni, odehrávat i na té religiózní máme o problémy na dalších několik desetiletí postaráno.

Jinak tvé vývody, že osobní prožitky jsou jen mojí záležitostí, mohla být pravda v ten okamžik kdy jsem je prožíval. Ten charizmaticky vylhaný náhled má však drobný nedostatek, kdyby  takhle jako ty uvažoval každý spisovatel nebo třeba vědec nikdy by nic nenapsal. Třeba Newton by si řekl hele padající jablko napadá mě, že je to naprosto názorný příklad gravitačního zákona, ale co? Je to jen můj prožitek,nechám si to pro sebe.

Charizmatické prostředí je plné zaručeně správných postřehů názorů a rad. Drobným problémem, že jaksi nefunkčně fungují jen uvntiř charohnutí. Je to taková cukrová vata, kterou se uvnitř krmí. Co já už viděl odborníků na všechno. Podívej třeba All in, ten ví všechno a jak je skromnej a slušnej :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Středa, 10. červen 2009 @ 08:52:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb

Olin je jeden z mála zde, který dokáže být nad věcí a spolehlivě rozezná, jak kdo na tom je. A pak s ním na této rovině komunikuje. Možná k jeho škodě je někdy drsnej, ale hold každej jsme nějakej. Mě by se ten tvůj elaborát líbil / nakonec i Skrytá tvář /, kdyby nebyl založen na zcela faktických polopravdách a smyšlenkách. Vysvětlím na vlastním příkladě : Vzpomeň si, kdysi jsi taty vytruboval , že jsem placený charismatický velitel a už Ti to zůstalo a zkrátka jsi tomu uvěřil. Nejen, že jsi rozšiřoval lež, ale s tou lží jsi se ztotožnil. Co na tom, že jsem nikdy placen v církvi nebyl a i nyní coby pastor relativně malého sboru / Bohemia / sloužím zásadně zdarma, desátky nevyžadujeme a podobně. / viz. můj Model místní církve - možno zdarma stáhnout na našich stránkách www.bohemiavictory.cz  / Ale někde se narodila lež a ta žije. Josefe, mě to samozřejmě nevadí, ale chci Ti vysvětlit můj pohled. V tomhle duchu je psána podstatná část těch vašich děl. Nikdo se neobtěžuje zjistit, jak se věci mají a zdali nejsou na stejné platformě, jako tento uvedený příklad.

Jiná věc je, že charohnutí samozřejmě a bohužel je živnou půdou pro ulítlé vůdce a excesy se dějí. To nezpochybňuji. Stejně tak jako že je fain , když vzniknou díla popisující tyto křivárny. Ale ne způsobem jaký jste zvolili. Tedy padni komu padni.

Měj se

Petr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 10. červen 2009 @ 09:56:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olinův životní styl pěti platů a zaručeně správného rozeznání bych celkem nechal stranou. Jako ten kdo jiným zatápěl a poté topil měl relativně volné a bezdozorové záměstnání, tak mohl být ještě v KMS, BJB, a možná i ROH či tak něco. To, že už se pak nějak mezi placené KS, či KMS členy nějak nevešel, to se halt stává.Zůstaly mu aspoň ty zaručené správné názory, pět platů a to že si  pamatuje, co měl Kalvín po biřmování k obědu. Já si to opravdu nepamatuji. Co se týká tvého funkcionaření nebylo  také tak žhavé. Někteří neplacení jsou ještě horlivější, než ti placení. Možná přestanou být horliví, když začnou být placení a skoro bych jim to i přál. Základní kontury toho, co jsem se dozvěděl o tobě mi k nějakému rámcovému posouzení (tedy nikoliv souzení, či odsouzení) stačilo. Jestli jsem někde zmínil, že jsi placen ve (světle již napsaného je to ale jedno), přesně se nepamatuji. Připadá li ti to jako zásadní lež omlouvám se a beru to zpět. Placeným však člověk bývá i pozorností určitého postu. Takže dlužno říci, že jsi pro mě stále člověk, který podporuje (zřejmě tedy bezplatně)systém, který sice přivádí lidi k obrácení, ale to bývá také poslední pozitivní duchovní počin protože od obrácení už je to povětšinou lochneska. To, že má člověk momenty, kdy prožívá nějaké iluze božích věcí bývá vzápětí na dotyčném inkasováno z oblasti jeho osobní svobody a individulaty. To, že někdo odejde z takových struktur dříve je pozitivní jen zdánlivě. Většinou totiž vyhledá společenství stejného vrhu a situace se opakuje. To že All inklusif in bagatelizuje délku pobytu, je sice jeho bagatelizační právo (většinou se ostatně jinak ani neprojevuje). Proces opuštění hnutí však neprobíhá opuštěním nějaké úderky. Proces opuštění má svou globální úroveň. K zodpovědnému opuštění, vymanění, odchodu dochází reálně teprve tehdy, kdy se v člověku pospojují všechny lži, bezpráví, ústrky ............. a to na komkoli v daném prostředí a člověk dokončí obraz za zrcadlem. Zrcadlo je výkladní skříň charohnutí a obraz za ním je to, jak se opravdu chová, projevuje a o co mu jde, jaké používá posvěcené účely a prostředky. Když jsem nastupoval na vojnu byl jsem skoro přesvědčený komunista (vnitřně, neboť v antikomunistické rodině bych se asi neprojevil, abych někoho neranil). Byl jsem výsledkem procesu materialistického zpracování od školky po ZVS. Stačilo ale půl roku vojny a pochopil jsem, že jsem žil v mýtech, které do mě jiní zaseli a které díky tomu, že jsem nežil v úplně uzavřeném prostředí anarchisticky žily a vyhřezly v iluzi o tom, že je komunismus dobrý. Pár měsíců v uzavřeném prostředí, které tyto ideje realizovalo, mě o tyto iluze dokonale připravilo. Úplně stejně funguje dlouhé vodítko charohnutí. Myslím, že kdyby mělo charohnutí nějakou podobnou instituci jako je Základní vojenská služby, kde by se svými vůdci byli dotyční zavřeni, pochopili jeho podstatu podstatně dříve. A na úrovni těch kteří jiné topí, či jim jen zatápějí je úplně jedno jestli tě ponižuje nějaká guma (odborný název pro vojáka z povolání), nebo obyč záklaďák,který na PéeŠ v Čiernej pri Čope dostal frčku, funkci, či rudou knížku a dělá to za devět pětek.Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Středa, 10. červen 2009 @ 11:32:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb

"Pětiplatového" Olina nechám stranou, stejně tak jedovaté připomínání, že Tě kdysi vylili odněkud ...

Řeknu Ti ale svou nedávnou zkušenost. Po letech jsem řádně a dle ústavy AC přestoupil do jiného sboru / Bohemka /. Čekal jsem nějaké důstojné rozloučení a nebylo to jednoduché, neboť za ty roky člověk naváže spoustu pevných a hezkých vztahů. Léta tam byla fain. Občas mě nechali sloužit nedělním slovem, poměrně pravidelně jsem psal články do časopisu ŽvK. Sbor i podporoval mou Gedeonskou činnost. Co se ale nestalo : V momentě, kdy jsem písemně ohlásil přestup do Bohemky jsem se nestačil divit. Popíši to tak jak jsem to reálně prožil - najednou jsem byl majetkem AC, bylo mi vzkázáno, že se mám ptát na názor starších sboru atd, zkrátka tam bylo dost negativního. Určitě to neproběhlo tak jak jsem si bláhově představoval - tedy , že jsem majetkem Tatínka na nebesích a tedy mohu svobodně přestoupit do denominace, kde se káže Jeho slovo a kde působí Jeho duch svatý. Tedy, že patřím výhradně Bohu, ne nějaké pozemské organizaci, byť si dá název církev. No stalo se.
Měl jsem tehdy dvě základní možnosti :
1, zahořknout a vylít si srdíčku v nějakém článku či pomluvách a stejně se trápit, nebo
2, nechat to vychladnout a po několika měsících si to v klidu a lásce vyříkat a odpustit / tuto variantu jsem nakonec zvolil /

Myslím, že je užitečné tyto věci dotahovat a nenechávat nevyřešené. Nakonec všichni jsme hříšní a není ani jeden spravedlivý.
S vyjímkou Pána Ježíše samozřejmě.

Petr



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 09. červen 2009 @ 19:32:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Farelovic "logika" křesťanského života: Člověk uvěří v nějakém sboru, ale za deset let nemá šanci zjistit, že ten sbor je špatnej a že s ním špatňouři manipulují. Potřebuje těch let tak 20-25. Pak zřejmě podle jiné logiky, totiž krize středního věku, pochopí, že chodí v neděli poslouchat kázání nějakýho lumpa, a z tý církve vystřelí. Zbytek života si stěžuje na sekty a nakonec vejde do nebeského království.
 
Aspoň vidíš Luďku, co tě ještě čeká. Křesťanskej život je fakt dobrodružnej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 10. červen 2009 @ 11:42:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na většinu toho odpovídá přirovnání k obrazu za zrcadlem. Na co však neodpovídá je logika All in ova vedení rozhovoru. All ine jaký je rozdíl mezi popisem, či rozborem negativních jevů a stěžováním.?
Nebo jinak pokud si zde já stěžuji, tak komu. Tobě? Světu? Národu? Žlutým květům pampelišek?

Kdo by mi měl pofoukat na bolístku? Co je ta bolístka?

Kdo poklepe na srdíčko?
Kdo potěší neplakej?
Kdo dá pětkrát prášek cukru?
Komu potom bude hej?

All in Ovi, ODS
Paroubkovi, či KS,
či se něco někdo dozví
nejen All in který dost ví
ve vědění to však není
ani v touze k probuzení
je to podle tradice v All in Ově logice.

Nutno stále prožívat
na co tu má kopyrajt
pouze All in inclusiv
navěky buď All in živ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 10. červen 2009 @ 11:49:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdíl mezi popisem, rozborem negativních jevů a stěžováním?

Inu - dost velký. Komu chybí kritické myšlení a znalosti o věci, ale zato má bohatě osobních zkušeností, ten nerozebírá negativní jevy, nemá jak, ani nepopisuje jev, vždyť ho nemá prostudovaný, ale zato si může stěžovat a stěžovat. Vždyť to prožil!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 10. červen 2009 @ 12:56:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že mi opravdu kritické myšlení nechybí. Nevím jestli je tu ještě někdo jiný mimo tebe, kdo by to posoudil, ale kdybych měl psa, celkem bych si byl jist, že ho mám a zhruba stejně bych to řekl i o kritickém myšlení.

znalosti o věci. Sice občas slýchám o případech kdy našinec, žije mnoho let v cizině bez toho, že by se naučil tamní řeč, myslím, že to ale není také můj případ. Myslím, že k jádru věci je člověk aprobován dojít pouze tím, že se v daném prostředí pohyboval dostatečně dlouho. Mohl bys mi vysvětlit jak bych mohl mít kritické smýšlení o nějakém prostředí, aniž bych o něm nic neznal?

Osobní zkušenosti tak to už mi šedá kůrka nebere vůbec. Představa, že dělám deset let v jedné fabrice a někdo mi řekne, že tam znám jen cestu na oběd a zpátky. Možná táhne osobní případ? Kolikže to let  jsi prosím tě chodil do práce přes ulici?

Negativní jevy- Použils tady příměr s doktorem a zdálo se, že ti připadá, že namístě. Tak já taky. Kdyby třeba doktor nestudoval negativní jevy- tedy nemoci, těžko by asi mohl něco léčit. Vím že do tvého rozhovorového schématu zapadají jen věci, které momentálně TY vidíš jako ty nejdůležitější na široširém světě a jsi velmi nespokojen,když má někdo schémata mírně jiná a přesto je považuje za stejně plnohodnotná těm tvým.Já to ale považuji za zcela běžnou věc.

Ale použiji-li svou logiku věci, tak podle mého jsi mi neodpověděl. Pouze si rozmlžil a zkomplikoval téma. Ale ty kamna si halt nemůžou pomoct :-))

Komuže si ten hloupý necharizmatik jen stěžoval?
A po kom utěšení loudil
po Alli inovi, Al Gorovi, či jinde snad
a po čím teplém slovu toužil?

Po slovu národa, či světa, vybledlých pampelišek?
Pravidel dialogu dosíci by chtěl?
Co všechno nechtěl by, ten bazilišek jeden.
Tak hlavním konceptem buď prd, jenž uletěl.

Nemůžeme li tedy vytvořit ani nějakou smysluplnou platformu rozhovoru. Připadá mi efektivnější jít dělat něco jiného, než vést tuto jalovou komunikaci.

báj F.









]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita sekty (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 10. červen 2009 @ 16:03:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si taky myslím, že kritické myšlení ti rozhodně nechybí. Natolik tě znám. Kéž by byli všichni křesťani natolik při všech svých smyslech!

O to je nápadnější, že ti v jedný oblasti chybí, nebo je z hlavy vystřiženo. 
Článek, který jsi napsal, vypadá jako pavěda. Tedy původně to jistě nebyla pavěda, to až ta aplikace. Nevidíš, že snaha aplikovat výzkumy S.Hassana, který se přece zabývá destruktivními kulty, na úplně jinou entitu, s níž máš zkušenosti ty, je projev nápadné absence kritického přístupu?
 
Kritické myšlení je základem kompetentního přístupu. Nechme stranou vědu, v jejímž ranku se nepohybujeme, a vezmme za základ například hudební kritiku, protože jako muzikant jistě dost dobře víš, co to je.

Vůbec nezpochybňuji tvé osobní zkušenosti, ale nepopírej svým vlastním přístupem, že jsou OSOBNÍ. Znalosti jimi nenahradíš. Kdyby tedy šlo o využití osobních zkušeností, hodnotil bys jen to, kam dosáhnou, a nepsal bys nesmysly o "charohnutí", což je zřejmě účelový vynález, který má k charismatickému hnutí dost daleko.

A kdybys pak chtěl skutečně analyzovat negativní jevy, zajímaly by tě zkušenosti stovek dalších lidí, a hlavně by ses zajímal - když už přemýšlíš v rozměrech celého nějakého hnutí - o to, jak to skutečně funguje. Každý takový "lékař" nebo analytik ví dobře, že jeho vlastní zkušenosti jsou jen zrnkem písku v poušti. 

Kompetentního kritika poznáme dobře, Joe, podle několika znaků: - pozná co je špatně, protože ví, jak je to správně. Má v hlavě dobrý model (představu) a ten model umí konsensuálně sdílet. Aplikace: kritik úletů charismatického hnutí VÍ, kde a proč to hnutí správně funguje.
 - perfektně rozlišuje detaily a jako konkrétní detaily je umí popsat.
 - dokáže oslovit a inspirovat zasvěcenou veřejnost, v nejlepším případě i profesionály. Hudební kritik, který inspiruje i muzikanty, je špica.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita se (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Středa, 10. červen 2009 @ 18:20:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb

Zkrátka a dobře se dočkáme Skryté tváře 2. To by nebylo tak tragické, kdyby se tentokráte autoři pokusili o poctivý a pravdivý přístup. Pokud dílko bude opět položeno na polopravdách, doměnkách a subjektivních pocitech, zákonitě se stane výkřikem zraněných , kteří dodnes neodpustili. Přitom není jasné, kdo jim zranění způsobil a zda k němu skutečně došlo. Znovu jsem si dal tu práci a pročetl Skrytou tvář. Snažil jsem se pochopit autory a vidět věc jejich očima. Stejně mám z toho silný pocit, že jde o pomstu a odvetu. Smutné.

Petr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I.Nová náboženská hnutí - Identita se (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 15. červen 2009 @ 10:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O to je nápadnější, že ti v jedný oblasti chybí, nebo je z hlavy vystřiženo................

Pro mě to úplně jiná entita není. Přivedl jsem do tohoto prostředí cca tři lidi jeden je doživotně v Dobřanech a dva na psychiatra aspirují (myslím docházkou). Takže proč by to měla být absence kritického přístupu? Navíc jsem přesvědčen, že vám tento způsob tolerance ještě ukáže, zač je toho loket.To, že máš jakýsi způsob encyklopedického uvažování bez domyšlených sociálních důsledků tě sice v mnoha oborech může protěžovat, do názoru na zhoubnost toho, či onoho, bych si po tolika letech kecat moc nenechal.

Kritické myšlení je základem kompetentního přístupu.................

V čemže je ta kompetence? V tom že si tu přečteš nějaké příspěvky nebo, že jsi byl bafuňář v KS. Na základě čeho ty chceš se mnou polemizovat, když všechny ty negativa znáš víceméně z beletrie? Ani jsi nepochopil, že já jsem nikoho nedusil, ani nevyhazoval. Moje vina je pouze na obecné rovině, že jsem věřil, že se to přece někde musí zlomit k nějaké pozitivní formě. Naopak první osoba která mi trochu sundala klapky, že to, v čem žiju je totalitní vedení, byl člověk, kterého ta jsi jak říkáš vyrazil ze sboru, tak mi tu nekaž ty Savonarolo.

Vůbec nezpochybňuji tvé osobní zkušenosti, ale nepopírej svým vlastním přístupem, že jsou OSOBNÍ.......................

Nepopírám, že jsou osobní, ale zároveň platí i obecně. To, že je tu s pochlebníkem Vlčekm stahujete na, pouze osobní rovinu, je vaše zaslepenost v této věci. Manipulace je obecný pojem a to jak jednotliví dominantní chasníci manipulují, na to mají samozřejmě svá autorská práva. Škálu manipulace v jednotlivých společenstvích je velmi těžké rozklíčovat, ale je nutné o tom psát aby lidé pochopili, že naopak křesťanské prostředí je tím, kde se svinstvi mnohdy velmi snadno schová. Jinak je příkladem právě to tvé zmíněné charohnutí, které má k charizmatickému hnutí daleko. Možná ti uniklo, když jsem tu vyjmenovával všechny ulítlé sbory kterými jsem prošel. Ve všech jsem šel většinou proti proudu, protože mi nebylo jasné jak se to může takto drze a bezostyšně chovat. Leč skoro všude se vydávala nenormálnost za normálnost a nebylo kam uniknout z jednoho jsi vylez a pro absenci něčeho normálního, nebylo kam jinam a tak člověk zase vlez do dalšího atd atd....než pochopil, že takto se budou chovat stále a navěky. Kdyžtak mi řekni, kdo má lví podíl na existenci takovýchto subjektů ( a mě už pokud možno už vynech) a hlavně kam to směřuje?  Podle mého k otroctví lidí a do pekel. Jestli máte nějakou pozitivní větev, na které si pěstujete místo jablek nějaké křesťanské melouny, proč vám nevadí( a nikdy moc nevadila) tahle větev s vysušenými a zmanipulovanými hruškami. Když vidím spořádané severokorejské šiky, člověk by až zaslzel, jak je to úchvatné. Je to jako když jeden současný KS bafuňář řekl, že má P.F. Výsledky. Kdybych na to čučel jen v televizi tak bych si to možná myslel taky. Těmto výsledkům ale teď nikdo neřekne jak to ve skutečnosti je a čeho jsou obětí. Minimálně dvě třetiny z nich žijí ještě v bludu, že je vina na jejich straně. Možná jsi se měl přestěhovat spíš do Pb než do St pak bys možná trochu kapíroval  (ale spíš tomu nevěřím).


A kdybys pak chtěl skutečně analyzovat negativní jevy, zajímaly by tě zkušenosti stovek dalších lidí, .........................


Tak stovky zatím dodat nemůžu, ale na desítky už by to vyšlo. Možná kdybys to tak chtěl zkoumat celostátně, že by to to na stovky vyšlo a myslím, že zrovna KS na tom mají lví podíl. To ale ze mě mluví osobní zášť v důsledku toho jak se jim daří. Že? Jo a jak funguje hnutí? Je ti to taková kobyla  jankovitá, když už to vypadá, že poběží rovně zase udělá nějakou vývrtku. Normálně se říká, že klame tělem ( a já bych řekl, že nevyužívá jen tělo :-)). Jo a bez zrnek v písku by třeba nebyl penicilín, kontaktní čočky,hromosvod. Ne všechny zrnka písku totiž mají za cíl tvořit poušť. Teď jsem sekal odpady tak můžu říct, že to zrnko, co jsem měl v oku, mě zajímalo podstatně víc než ty triliardy na poušti :-)

Kompetentního kritika poznáme dobře, Joe, podle několika znaků: ...........................

Opět to tvé encyklopedické myšlení. Lidé v charohnutí nemají z většiny tak schématické myšlení jako All in. Síla klamu je tak velká, že jsou schopni obviňovat sebe a to dlouhodobě. Že je to jedním z aspektů destruktivních kultů, to oni samozřejmě neví a správný model vedení jim nic neříká. Protože jsou takříkajíc na první příčce uvažování o tom, kde je asi chyba. Já osobně vím, že by měl být model vedení vyážený asi jako ČCE staršovstvo versus farář jak ale zajisti nezmanipulovatelnost jedněch druhým to opravdu programově nevím. Zesvětštělá a lhostejná staršovstva si o manipulaci říkají sama naopak ambiciózní supervůdce zase dokáže zmanipulovat i ty kteří se vydávají za plné ducha a moudrosti a takových variant je nepřeberné množství.
Konsensuální sdílení :-)))))) s kým prosímtě???????????????????? Ze skrytocharošů tady každý napsal své kosensuální sdílení a konsensuální veličiny jako All inn a Vlček se z toho snažili udělat frašku. Že bychom požádali vládu, aby udělala vyšetřující komisi? Možná by to vzal Kocáb :-)????? Ty máš zřejmě představu, že ti někdo přivede charoše a necharoše a ty budeš jen rozsuzovat, kdo co řekl a neřekl a nakonec zvedneš jako v ringu ruku vítězné strany. Za domácí úkol můžeš jen tak zkusmo napsat, jak vypracovat a podat stížnost na náboženskou organizaci evidovanou pod ministerstvem vnitra a odhadnout profil kontrolujících osob a jejich kompetentnost, účinně rozsuzovat dění v psychomanipulativních skupinách.


čus J.F




]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy