Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 633 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563906
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O celibátu jinak
Vloženo Úterý, 16. červen 2009 @ 19:21:39 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal mk

Proč církev vyžaduje celibát
Na světě je jen málo příkazů, které se tak striktně dodržují jako celibát služebníků Božích.

 Tento příkaz je geniální tah nejvyšších církevních představitelů.
Zaručuje neexistenci rodinných klanů.....

Jeden odkaz, snad žertovný, ale přesto – čtěte, přátelé!

KPUFO , Klub psychotroniky a UFO. Badatelská organizace, zabývající se paranormálními jevy


 Proč církev vyžaduje celibát

Na světě je jen málo příkazů, které se tak striktně dodržují jako celibát služebníků Božích.

 Tento příkaz je geniální tah nejvyšších církevních představitelů.Zaručuje neexistenci rodinných klanů, že na posty nejvyšší vystoupí ti nejschopnější a to, že nevznikne degenerace na nejvyšších postech......
Jiří Slapnička - http://jirslap.sweb.cz


Podobná témata

Katolicismus

"O celibátu jinak" | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. červen 2009 @ 19:44:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
celibát je katolícky nezmysel... aj ap. Peter vraj ,,prvý pápež,, bol ženatý... Písmo hovorý o tom že biskup môže byť ženatý muž... RKC protibiblicky a protibožsky zriadila celibát a to kvôli deleniu majetku...
ivanp



Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. červen 2009 @ 08:48:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesmysl? Protibiblický? Protibožský?

(1. Kor 7,7-9)
Chtěl bych totiž, aby všichni lidé byli jako já; ale každý má svůj vlastní dar od Boha, jeden tak a druhý jinak.
Svobodným a vdovám tedy říkám, že by pro ně bylo dobré, kdyby zůstali jako já.
Nemohou-li se však zdržet, ať vstoupí do manželství. Je přece lepší vstoupit do manželství, než se pálit.

(1. Kor 7,25-28)
Ohledně panen sice nemám Pánovo nařízení, dávám však radu jako ten, kterému se od Pána dostalo milosrdenství být věrným.
Domnívám se tedy, že je to dobré vzhledem k nynější tísni, totiž že je dobré, aby člověk zůstal tak, jak je.
Jsi přivázán k ženě? Nehledej rozvázání. Jsi od ženy rozvázán? Nehledej ženu.
I kdyby ses však oženil, nezhřešíš, a vdala-li by se panna, nezhřeší. Takoví ovšem budou mít soužení s tělem; já vás však toho chci ušetřit.

(1. Kor 7,34)
Mezi ženou a pannou je také rozdíl. Nevdaná žena se stará o věci Pána, aby byla svatá tělem i duchem; vdaná se však stará o věci světa, jak by se zalíbila svému muži.

(1. Kor 7,38)
A tak ten, kdo vstupuje do manželství, činí dobře a ten, kdo do manželství nevstupuje, učiní ještě lépe.



Chtělo by to občas tu Bibli také otevřít!


]


Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 17. červen 2009 @ 21:26:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, co mají ty verše společného s povinným celibátem pro presbytery a episkopy? Uveď mi prosím jedno jediné místo v Písmu, kde je celibát uveden jako nutná podmínka (povinnost) pro jakýkoli "úřad" v církvi.


]


Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 15:06:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Chtělo by to občas tu Bibli také otevřít!--

Ono také záleží na které stránce jí zrovna otevřeš:-) 
Na tomto příkladu jde krásně vidět,že ap. Pavel dával spíše přednost celibátu .Zatímco neznámý autor Timotea několik desítek let po apoštolově smrti,si těžko uměl představit svobodného biskupa .
Tak tam oba najdete co potřebujete


]


Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 17. červen 2009 @ 14:19:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesmyslem je podle mého názoru odsuzovat něco, čemu úplně nerozumím, co nechápu, s čím nesouhlasím a pod. :-))
Celibát je některým lidem z jiných církví trnem v oku, opravdu si myslí tito lidé, že odevzdat se plně do služby Bohu je špatné? To doufám ne, tak co jim tolik vadí? Je to tedy jen hledání záminky aby mohli kat. církev kritizovat ? Občas mám pocit, že někteří si v  tom hledání přímo libují. :-)) Argument, že celibát je nebiblický je tak trochu mimo mísu a na toto téma už zde bylo dosti napsáno, zdá se, že k pochopení to ale nevedlo.  Připadá mi, že slovo nebiblický je jako zaklínadlo, které se používá pokud s něčím nesouhlasím apod.  - možná to souvisí s dalším častým obratem "biblický křesťan" to zatím také nikdo moc nevysvětlil co tím míní. Je to snad skupina křesťanů kteří se pokládají za něco lepšího než ti ostatní . . . Nevím. Já se spokojím s tím, že se pokládám za křesťana a účty za to budu jednou skládat Pánu a věřím v jeho milosrdenství.  To už jsem moc odbočil . . .  omlouvám se.
Vraťme se k celibátu. Pokud se někdo rozhodne sloužit Bohu a celibát je pro něj příliš těžký, může si zvolit jinou církev, protože Bůh je všude stejný. Já osobně obdivuji toho, kdo se pro tuto cestu odevzdání se Pánu rozhodne. Pro některé kněze je to velmi těžká cesta neboť každý jsme jinak disponován a ne všichni obstojí se ctí. To je pak ale otázka jejich svědomí, jak se s Tím vyrovnají před Bohem a nakonec i lidmi.

Honza



]


Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 17. červen 2009 @ 16:18:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Pokud se někdo rozhodne sloužit Bohu a celibát je pro něj příliš těžký, může si zvolit jinou církev

  Už jen z téhle věty je vidět, jaký je celibát v daném provedení nesmysl. Jako kdyby nějak souvisel s tím, jestli člověk bude sloužit Bohu, nebo ne ...

  Jinak s tebou souhlasím, každé náboženství má právo si stanovit svoje pravidla a jestli se někomu ta pravidla nelíbí, neměl by v tom náboženství setrvávat, nebo by se měl přizpůsobit.


]


Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 17. červen 2009 @ 22:00:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cizinče
Proč nesmysl ? Nemůžeš plně sloužit dvěma pánům :-)) ač mnozí tak činí ale jak je známo přináší to mnohé problémy. Jako příklad mohou sloužit třeba několikrát rozvedení kněží a mnohé další. Jak se toto shoduje s Písmem  ?  Můj názor je takový, možná by to chtělo postavit celibát na určité míře dobrovolnosti. Toto je opravdu otázka na dlouhé diskuze a tak nám zbývá jen modlitba za dary Ducha sv. aby nás vedl v této otázce.  Za další, toto si musí vyřešit katolická církev sama a naše diskuze na těchto stránkách může vést buď k dalším rozepřím a nebo vzájemné toleranci, to už záleží na nás, víc změnit nemůžeme.

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 17. červen 2009 @ 23:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, logika tvého výroku mi zní takto: Buď se v ŘKC rozhodneš sloužit Bohu, a pak se nesmíš oženit a nebo musíš jít do jiné církve. Z logiky věci: Každý ženatý člověk v ŘKC nemůže sloužit Bohu. Dost blbé, ne? Já ti nejspíš rozumím, asi jsi to takhle nechtěl napsat a jen to přehnal.


  Pokud jde o vícekrát rozvedené kněze - myslel jsi různé pastory a faráře církví "co se smí ženit"? Já teda nevím o tom, že by někde byli vícekrát rozvedení kněží - to jsem neslyšel. Spíše jsou svědectví o mnoha kněžích, kteří žijí čilým sexuálním životem bez manželství (protože to mají zakázané) případně odejdou ze služby a ožení se. Ale rozvedení kněží? To myslíš třeba v Řecko katolické církvi, nebo pravoslavní? Do těch tedy nevidím.


  Pokud jde o nás, tak je velmi normální sloužit Bohu a být ženatý. Pokud je někdo ve správě církve, tak je dokonce podmínka, aby byl ženatý, dobře spravoval svoji rodinu a byl v tom příkladem ostatním a aby měl dobré svědectví ze světa (z práce, z koníčků, od známých). U normálního člověka nejsou totiž ani manželka, ani děti pánem manžela.

  Souhlasím s tebou, že celibát si musí ŘKC vyřešit sama, neboť se to nikoho jiného než jí samé netýká.


]


Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 22:44:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš: ´...každé náboženství má právo si stanovit svoje pravidla ...´, tak abyste věděli, dodržování bezženství (nebo bezmužství) není jen v katolické církvi. I nekřesťanská nboženství toto měla a možná ještě mají.
Na příklad u buddhistů a ambarů. Kdo chce vstouoit do kláštera naučit se nauku od Buddhy, nebude manželem. Ale je t jiank z rozmantých zemích. V Laose a Thajsku může vstoupit do kláštera ještě dítě (a je to rodinná slavnost) a setrvat tam tak dllouho, jak mu to učení zachutná - na pár týdnů, měsíců nebo roků. Většinou se vrátí, pak se ožení a žije jako občan. Jeho učení v dětství mu zajišťuje vzdělanost a respekt, podle délky pobytu je pak v civile vážený.
V Panamě měli Indiáni také své náboženství a kněžstvo, ještě před Kolumbem. Kněží tam nosili bílé roucho a NEŽENILI SE.


]


Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 17. červen 2009 @ 21:23:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj noname, povinný celibát kněží není otázka dogmatiky, takže se tu nemá moc smysl bavit, jestli je to biblické nebo ne. Je tedy jasné, že v Bibli není napsáno, že starší či presbyteři musí celibát dodržovat, ale vedle ŘKC jsou i církve s ní v plném společenství (např. ŘeckoKC), kde být kněz ženatý může (musí se tedy už jako ženatý přijmout kněžské svěcení). Je to kázeňské pravidlo, které se může kdykoliv změnit (však také hodně dlouho v KC neplatilo). Jak jsem už napsal níže, doufám, že katolická hiararchie dopřeje sluchu slovům věřících (včetně kněží), kteří si podle všech průzkumů, které jsem dosud četl, přejí diskuzi o povinném celibátu a mnozí jeho zrušení.


]


Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 17. červen 2009 @ 21:32:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns,
 máš pravdu, tohle je otázka do diskuze, souhlasím s tebou je to k zamyšlení a brzy přijde čas, kdy bude potřeba toto řešit . V příspěvku jsem se chtěl o tom zmínit ale smazal jsem to.  Děkuji za tvou reakci. :-)
Honza


]


Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 17. červen 2009 @ 09:31:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celibát jak známo Pán Ježíš sice nenařídil ale těžko může někdo říct že by ho nebyl doporučil. Je pravda že kněz se může plně věnovat svým farnostem na plný úvazek ale majetkové hledisko postrádá logiku. Často o něm mluvili komunisti kterým se hodilo do krámu a je dost dobře možné že bylo vymyšleno ideology Francouzské revoluce stejně jako mnoho jiných účelových lží. Málokdo dědí majetek svého zaměstnavatele když je ženatý a není důvod proč by ho měl dědit zrovna v církvi. V dobách feudalismu králové a vyšší šlechta také netrvali na tom aby jejich správci krajů a velitelé hradů žili v celibátu z důvodu dědictví a nebáli se že jim rozkradou majetek kvůli dětem. Dispens od celibátu mají u nás kněží východního řeckokatolického ritu. Ti se mohou ženit a mít děti. K nim může se svolením papeže přestoupit i kněz západního ritu aby se mohl oženit. Nebo požádá o odsvěcení a pak se stává normálním a plnoprávným členem církve.



Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. červen 2009 @ 12:55:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro pořádek doplním výraz "odsvěcení". 
Svátost kněžství jednou udělená, má platnost až do smrti. Z tohoto pohledu nelze "odsvětit. Kněz, který se rozhodne pro manželský život v katolické církvi, musí žít jako ostatní laici, ztratí právo sloužit mši v církvi i udělovat svátosti. Mimo to, protože se vlastně zpronevěřil svému slibu věrnosti Bohu, dostává za pokání si vybrat v civilním životě takové zaměstnání, ve kterém pomáhá jiným s nasazením vlastního života. Např. řidič sanitky, hasič a pod.


]


Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. červen 2009 @ 13:57:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--a je dost dobře možné že bylo vymyšleno ideology Francouzské revoluce --

dost dobře lze takto fantazírovat např.  již v dekretu císaře Justiniána I. (527-565) se praví, že kněz, který je ženatý a má děti, nesmí být vysvěcen na biskupa. Starost o vlastní děti snadno odvádí kněžského otce od jeho povinností k Bohu a církvi; mimoto je prý v pokušení opatřovat svým dětem církevní majetek.


--Málokdo dědí majetek svého zaměstnavatele když je ženatý a není důvod proč by ho měl dědit zrovna v církvi.--

ono to fungovalo jinak-pokud dotyčný pocházel,ze zámožné rodiny a  stal se církevním hodnostářem neměl děti tak jeho majetek připadnul církvi .Navíc  zámožní věřící darovali církvi pozemky na udržování kaplí, kostelů nebo podporu působení řádů. Peněžními dary podporovali stavby a chod různých církevních institucí. Také věřící od počátku církve přinášeli při mši osobní příspěvky (sbírky), které měly ze začátku naturální podobu a později se přeměnily v peněžní formu. Velmi časté byly dědické odkazy bezdětných zámožných věřících. Církev mimo to z výsledku hospodaření a z peněžitých darů kupovala nemovitosti.


]


Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 17. červen 2009 @ 21:29:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku, možná tu hlásám nesmysly, ale myslím, že ti kněží východního řeckokatolického ritu se ženit nemohou - musí být ženatí před vysvěcením,ne? Asi je tedy možné dostat individuální dispens k oženění se, ale není to přece pravidlo. Nebo se pletu?


]


Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 17. červen 2009 @ 23:52:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Já bych řekl, že to pravidlo není až tak úplně dodržováno.  Je dodržováno je pro oficiální kněze. Na každou kličku je tu háček - v tomhle případě právě v podobě Řecko KC.

  Když jsme byli v tzv. "podzemní církvi", bylo tam více ženatých kněží, kteří běžně zpovídali, sloužili mše a podobně a to na podobně neformální domácí rovině, jako je běžné třeba i u křesťanů. Vysluhovali další svátosti včetně biřmování či svěcení dalších kněží.  Pokud vím, byl mezi nimi i ženatý biskup. Cílem bylo (alespoň tak nám to bylo prezentováno) eliminovat riziko likvidace po nějakém kritickém zásahu komunistů do veřejné struktury ŘKC a vyhnout se síti Paccem in Terris nebo jak se to jmenovalo a dalším sítím státního aparátu. Úplně přesně jsem důvody nevnímal, na to jsem byl moc mladý.

  Formálně byli tihle kněží a biskupové zřejmě převedeni do Řeckokatolické církve, ale to nic neměnilo na tom, že sloužili regulérně v ŘKC. Pokud vím, tak po revoluci měli někteří z nich problémy a nemohli už dále vykonávat kněžskou činnost.


]


Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 12:02:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, díky. To víš, já KC znám jen od známých (a ti vesměs kašlou i na katechismus) nebo oficiálních dokumentů a knih. Nedávno jsem se tu bavil s jedním Irem ohledně těch skandálů a on mi řekl docela zajímavou věc:"Víš co, já jsem v církvi kvůli Pánu Bohu a ne kvůli lidem. Když jdu na mši, jdu za Kristem a kněz je tam jen jako portýr v hotelu nebo úředník v bance. Je mi celkem jedno, co si ve Vatikánu myslí - já mám své svědomí a Bibli a tak se tím řídím." Docela by mě zajímalo, kolik katolíků má podobný postoj:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 12:19:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, tohle byl jeden z postojů, který jsem si mohl vybrat, když jsem uvěřil Ježíši. Nepřišel mi ten postoj moc čestný - ten známý vlastně vytváří takovou pátou kolonu v církvi, nejspíš ignoruje značnou část jak učení, tak praxe. Nemohl bych v takovém postoji setrvávat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 13:36:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastně všichni katolíci, které osobně lépe znám, buď neznají podstatnou část katolické nauky či praxe (prostě je to nezajímá), nebo s klidným svědomím ignorujou to, co považují za hloupost. Řekl bych, že tu pátou kolonu v církvi drží následující důvody (někdy jen jeden, jindy všechny):

  • Věří, že jen ŘKC založil přímo Kristus a to na Petrovi, takže doufají, že i "těm nahoře" časem dojde, že to či ono je blbost,
  • eucharistie,
  • mariánská úcta.


]


Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 17. červen 2009 @ 14:23:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matouš 19,12 .... a někteří nežíjí  v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské.

Jsem katolička a Německu mám tetu, která je v klášteře - je to společenství evangelické a žijí tam v celibátu. Nevím přesný název. Proč se tedy divíme celibátu? Je to něco co nemá být? Bible celibát vyvyšuje, evangelíci ho mají, katolíci ho mají. O co jde?





Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 17. červen 2009 @ 14:47:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem to asi popletla nebo nevím. Jestli je celibát bezženství a platí jen u mužů. Ženy jsou pak ve stavu panenství. No, ale je to tak, že muž, i žena se vzdá partnera pro Boha. Vzdává se života v manželství. Prosím o doplnění. Jael


]


Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 17. červen 2009 @ 21:31:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, otázkou je, má-li být celibát povinný pro presbytery a episkopy.


]


Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 13:40:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
V knize Kazatel, jak všichni víme, je napsáno, že veškeré dění pod sluncem má svůj čas. Celibát v církvi nebyl a teď je pro něj čas. V budoucnosti  pro něj čas být nemusí, nevím, ale teď je pro něj čas.


Matouš 19, 12 říká, že někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské.

Moje teta, je v Německu svobodnou řádovou evangelickou sestrou, zřekla se tedy manželství pro království nebeské a slouží někde v nemocnici.

Myslím si tedy, že zřeknout se něčeho pro království nebeské je oběť. Každý nemůže přinést oběť, nemá na to. Myslím si, že presbyteři a episkopové by mohli mít na to, přinést oběť Bohu a žít celibát. Jistě by to bylo požehnáním pro církev. Dejme tomu na dvěstě let. Možná právě teď je vhodná doba pro celibát, protože lidstvo se odklání od Boha. Možná teď je vhodná doba pro oběti. Možná je vhodná doba i pro jiné oběti. Bohu máme přinášet oběti.

Já bych tedy nerušila celibát v katolické církvi, naopak, bych ho přidala i evangelíkům.  Možná i my řadoví lidé budeme muset přinášet více obětí, nejenom, představitelé církvi. Když chtěl Hospodin zničit Ninive a poslal tam Jonáše, aby jim to řekl, postil se král, lidé i dobytek - Jonáš 3, aby se odvrátil Hospodinův hněv.


]


Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 14:23:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach jo. Oběť přinesl Pán Ježíš. Ta jeho oběť je úplně dostačující.
Už to, že tvoje teta slouží v nemocnici, je dost velká "oběť". Proč by ke své práci měla ještě nějakou oběť přidávat ? Totiž to, že pracuje v nemocnici není oběť ! Ale teta tím plní svůj úkol, svoje poslání od Pána. Kdyby v té nemocnici nepracovala, nebyla by šťastná. Moje maminka pracovala několik let na úrazovce a mnoho let na porodnici. Nevím, že by kdy o své práci mluvila jako o oběti. Naopak, říkala, že se jí tam líbí, že narození dítěte je zázrak. /Já jsem jí svým narozením přivodil možná očistec :-) /
Totiž Kristus není Rudý gentleman. Vinetou přinesl oběť, když přenechal Nšo-či Oldovi Šetrnému. Ale to je román, téměř pohanské prostředí. Jó to víš, proč nepokřtil křesťan Olda pohana Vinetoua ? Karla Maye se na to ptala jedna čtenářka.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 14:53:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
No, já nevím. Z naší rodiny dost lidí pracuje ve zdravotnictví, myslím si, že je to služba, to každopádně.Když se k tomu přidá to,  že teta je i v řádu, tak to už každý nedokáže. Tam to je i o poslušnosti -  o řádu, a to už je určitá obětˇne, Lu? Myslím si, že v poslání se najde i oběť, jinak to může být studené. 
Neumím si nějak poslání bez oběti představit.

No, a proč nepokřtil Vinetoua?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 18:20:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
On ho pokřtil. Na katolickou víru. Ale tajně, aby se protestanti nezlobili. Alespoň tak tvrdil May :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 18:31:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže je v Vinetou v nebi? :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 19:18:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tys o tom někdy pochybovala?
Nekonečněkrát jsme tady probírali křest dětí, teď můžeme zase chvíli křest Vinetoua. Konečně pořádné téma. Jaképak asi dostal křestní jméno ? A kdo pokřtil Jana Tleskače ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 20:10:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, ale já nejsem takový rychlík, abych to najednou všechno přečetla. Nejsem na těchto stránkách zase až tak moc dlouho.  :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 19. červen 2009 @ 06:47:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, tohle je pro kluky, indiánky a Rychlé šípy podle Foglara.


]


Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 20. červen 2009 @ 11:14:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, ta otázka není, jestli je celibát dobrý, otázka je, jestli správné udělat z něj povinnost pro nějakou službu v církvi. Já vím, že Pavel a vlastně i sám Kristus celibát hodnotili vysoko, ale nedělali z něj povinnost pro kněze a biskupy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 21. červen 2009 @ 19:21:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
Ano, myslím si, že to chápu stejně jak  to píšeš. Kristus i Pavel hodnotili celibát vysoko. V katolické církvi je čas pro celibát a u evangelíků ne.  To chápu, ponechám katolíkům jejich rozhodnutí pro celibát a evangelíkům jejich rozhodnutí  nemít celibát. Co viděl jako správné Kristus, vidím jako správné i já a vidím to jako správné, i když je to v tuto chvíli povinnost. Myslím si, že podle okolností  se to může změnit. Není to neměnitelné rozhodnutí církve. Co nechápu je to, že řešíme celibát a nedokážeme si najít hranici, kde máme všechno společné a nic nás nedělí. Je třeba najít tu hranici, klanět se Hospodinu a děkovat mu a také ho chválit. Když se na to dívám z této strany tak nerozumím, proč mám řešit, jestli chce na sebe někdo vzít povinnost celibátu nebo ne. Když nechci celibát, tak tu službu neberu a jdu sloužit jinak, jak mi to vyhovuje. Chci-li celibát, tak tu službu beru.


]


Re: Re: O celibátu jinak a diakonky v Německu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 18. červen 2009 @ 23:00:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Luterské církvi se jáhnové (diakoni) věnují službě - učí děti, pracují v zdravotnictví a mohou vykonávat službu u oltáře. Není-li přítomen luterský kněz, může diakon nebo diakonka vykonat celý obřad (mši), ale bez eucharistie (čii Večeře Páně , ta se koná obvykle jednou za měsíc v neděli).
Jáhenky luterské církve mají tradici starou přes sto let, je jich v Německu cca 40.000 a mají cca 80 domů (kde žijí spolu jako se žije v klášteře). Některé pracuji v misiích. Jsou přátelské a přívětivé. Když se po jedné konferenci loučila vedoucí s mojí manželkou, obejmula ji a potom i mne. Známá je představená jednoho kláštera Matka Basilea Schlink, vydává také brožury. Mužských ´klášterů´ je v Německlu jen pět. Luteránům postupně začalo být líto, že v XVI. století zrušili kláštery a vybudovali si zase další, luterské.


]


Re: Re: Re: O celibátu jinak a diakonky v Německu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 19. červen 2009 @ 06:56:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
MK Známá je představená jednoho kláštera Matka Basilea Schlink, vydává také brožury.Píšeš je představenou... snad "byla" sestra PhDr. Klára Schlinková, známá pod jménem Matka Basilea je více než osm let po smrti, její dlouhý a požehnaný život je již uzavžený. Je známou zakladatelkou Mariina sesterstva v Darmstadtu.rive


]


Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak a diakonky v Německu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 19. červen 2009 @ 11:12:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rive, jsi vzdělanější než já.
Opravdu jsem dlouho neměl zprávy o Matce Basileje. není to proto, že bych si zakazoval se koukat ´po jeptiškách´, prostě se mi informace nedostaly.


]


Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak a diakonky v Německu (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 19. červen 2009 @ 11:27:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, to ne, jenom čtu, co Matka Basilea napíše, já právě informace nemám. Musela bych se poptat sestřenky, a ta je v Kanadě. Nejsem informovaná o společenství sester vůbec. Ale její knížečky jsou k dostání všude. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak a diakonky v Německu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 19. červen 2009 @ 20:30:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
MK je to zcela prosté,  nic o vzdělání, dostala jsem její knížečku asi tak před pěti roky, takže z úvodní stránky vím, že sestřička je už u Pána a dneska by měla pár let přes stovku, takže mě ta věta o tvém setkání a objímání zaujala, proto jsem zareagovala.rive 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O celibátu jinak a diakonky s loučením (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 23:08:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rive, to mne s manželkou neobjala Matka Basilea, ale Barbara, vedoucí pobočky pro Slovensko na konferenci v Prešově asi před 25 lety.


]


Re: Re: Re: O celibátu jinak a diakonky v Německu (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 19. červen 2009 @ 11:07:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mk
No tak, Foglarem chtěl Lu odlehčit, vážné téma. Matku Basileu čtu a je možné, že moje teta je v tomto společenství sester. Nevím to přesně.
Nemám jiným pohled na celibát než jak jsem napsala. :-). Všechno dění pod nebem má svůj čas.


]


Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 17. červen 2009 @ 14:38:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
manželstvo je dar a možnosť... biskup môže byť ženatý alebo nemusí...tu je biblický dôkaz :
,,Biskup musí byť bez úhony, muž jednej ženy,...Má si dobre spravovať dom a deti udržiavať v poddanosti so všetkou dôstojnosťou...i Tim...

takto biblicky fungovala cirkev niekoľko storočí...rozumiem aj tomu ak cirkev doporučí biskupom neženiť sa, preto aby sa mohli naplno venovať službe v cirkvi...nechápem prečo cirkev zabraňuje sa ženiť biskupovi a nedáva mu možnosť.. 

takto biblicky fungovala cirkev niekoľko storočí...rozumiem aj tomu ak cirkev biskupom neženiť sa, preto aby sa mohli naplno venovať službe v cirkvi...nechápem prečo cirkev sa ženiť biskupovi a nedáva mu možnosť.. 
,,Ale Duch výslovne hovorí, že v posledných časoch niektorí odpadnú od viery a budú sa pridŕžať bludných duchov a učenia démonických,pokryteckých, falošných učiteľov, ktorí majú biľagované svedomie,, zabraňujú ženiť sa ...1 tim 4

ivanp




Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 17. červen 2009 @ 17:48:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zajímavý názor:

Zaručuje neexistenci rodinných klanů, že na posty nejvyšší vystoupí ti nejschopnější a to, že nevznikne degenerace na nejvyšších postech......

Takhle by to vlastně vypadalo, že povinnost celibátu je vlastně tah správným směrem !!!!!!



Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 17. červen 2009 @ 19:17:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím striktnímj dodržováním si tedy nejsem až tak jistý, ale budiž. Pokud si vedení katolické církve myslí, že je to tak lepší, Docela zajímavé jsou průzkumy na toto téma mezi knězi. Tady je třeba odkaz na jeden průzkum z USA. Docela zajímavý průzkum proběhl nedávno v Polsku. Z 800 tamních kněžích se 53% vyjádřilo pro konec povinného celibátu a 12% se přiznalo ke tomu, že se ženou žijí, 30% jich přiznalo, že už celibát porušili.

Osobně si myslím, že takové kázeňské pravidlo je nesmyslné. Jednak zřejmě odrazuje od kněžské dráhy mnoho lidí a pokud by se ta čísla z Polska dala generalizovat, pak si představme, kolik kněží žije v reálném hříchu (smilstvo) kvůli zastaralému předpisu. Snad je jen otázkou času, kdy i šéfům ve Vatikánu dojde, že je čas ke změně.



Re: Re: O celibátu jinak (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 22. červen 2009 @ 12:52:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka také je kdo ty průzkumy dělal nebo ani nedělal. Podle českých medií prý vždycky znásilníme všechny ministranty a chceme ukrást svůj vlastní dávno zničený majetek zrovinka před volbami. Podle nejrůznějších průzkumů se svět skládá téměř výhradně z narkomanů nebo sodomitů. Zajímavá aféra byla kdysi kolem jednoho ze zakladatelů moderní sexuologie. Přišel s fantastickými procenty všech možnách úchylek a deviací. Přesně si to nepamatuju ale procento vesnických chlapců co souložili s krávou mělo být asi 25. Dívky houfně rušily zasnoubení se selskými syny............Po jeho smrti se ukázalo že si dělal z lidí blázny a zapsal to do svých pracovních zápisků. Sám byl deviant a údaje si prostě vymyslel. Měl ze svých knih veliké bohatství. Přesto se podle něho učí dodnes. Sám v celibátu sice nežiju ale ze zkušeností našeho rodu vím že ten kdo v něm opravdu žije nemá o moc větší problém než abstinent s alkoholem. Jakákoliv ventilace je také pověra nebo účelová lež. V praxi platí že s jídlem roste chuť. V celibátu žila i značná část našich předků. Učitelky, vojáci, dělníci a selská chasa která spala v jedné místnosti podle pohlaví a každý kdo neměl možnost založit vlastní domácnost. Přesto docházelo v českých a moravských zemích k 1 znásilnění cca za 10 let. Před několika lety to byly 4 případy denně a počet stále narůstá. Jestli se tehdy všechno nehlásilo tak dneska také ne. Můžeme oba údaje směle vynásobit 10 nebo 20.


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy