Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116544983
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co je církev?
Vloženo Neděle, 21. červen 2009 @ 16:24:02 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

Z některých komentářů zabývajích se definicí církve vyplývá, že v této otázce nemají někteří věřící jasno. Jeden uživatel GS ve svém komentáři začal tím, co církev není, což může být dobrý začátek, ale z pokračování není zřejmé, čím církev skutečně je. Jako křesťané bychom však měli mít v této jasno.

Nezačnu tím, čím církev není, ale rovnou přijdu k tomu, čím církev je, nemaje ambici vyčerpat toto téma a podat definici úplnou.

Nejstručnější definice by mohla být, že církev je Kristus respektive Jeho nedílná součást, tj. Kristus je Hlava a církev je Jeho Tělo, složené z mnoha údů. Taková definice však přináší další otázky jako např. a kdo je tedy vlastně údem Těla Kristova? Nejlepší bude začít od úplného začátku, tzn. v knize Genesis, ve druhé kapitole. Ve verších 21 - 24 jsou popsány okolnosti stvoření Evy, která je předobrazem církve - Těla Kristova - Kristovy nevěsty/manželky, přičemž Adam je předobrazem Krista - Ženicha a Manžela.

Stvoření Evy předcházelo plnění Hospodinova úkolu pro Adama spočívajícím v pojmenování všech živých tvorů - polní zvěře, hovad a ptactva a Hospodinovo konstatování, že není dobré člověku být sám a že nemá pomoc, která by při něm byla. Adam bez Evy prostě nebyl úplný, tak jako Bůh bez člověka není úplný.

Podle původního Božího záměru měl být Hospodin manželem a člověk manželkou - Iz 54:5 Nebo manželem tvým jest Učinitel tvůj, jehož jméno Hospodin zástupů, a vykupitel tvůj Svatý Izraelský Bohem vší země slouti bude.

Jer 3:14 Navraťte se synové zpurní, dí Hospodin; nebo já jsem manžel váš, a přijmu vás, jednoho z města, a dva z čeledi, abych vás uvedl na Sion.

31-32 Aj, dnové jdou, dí Hospodin, v nichž učiním s domem Izraelským a s domem Judským smlouvu novou. Ne takovou smlouvu, jakouž jsem učinil s otci jejich v ten den, v kterýž jsem je ujal za ruku jejich, abych je vyvedl z země Egyptské. Kteroužto smlouvu mou oni zrušili, a já abych zůstati měl manželem jejich? dí Hospodin.

Jak tedy byla stvořena Eva? Bůh Adamovi přivodil tvrdý spánek, vztaženo ke Kristu jde o Kristovu smrt; vyňal Adamovi žebro a to místo vyplnil tělem, takže když se Adam probral - Kristovo vzkříšení, a uviděl Evu, hned poznal - to je kost z mých kostí a tělo z mého těla. Při Kristově ukřižování Mu voják probodl kopím bok a vyšla krev a voda, což značí, že Kristova smrt uvolnila božský život (J 12:24), který po svém vzkříšení Pán Ježíš rozdílí do svých věřících jako oživující Duch (1K 15:45b - kde je Kristus označen jako poslední Adam). To znamená, že církev coby Kristovo Tělo sdílí s Kristem Jeho život a tak jako Adam s Evou byli jedno tělo, je Kristus s Církví jedno tělo. Apoštol Pavel napsal Efezským 5:30-32: Vždyť jsme údy Jeho Těla, z Jeho masa a z Jeho kostí. ‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo. Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na Církev.

Tělo Kristovo je zároveň živou Boží stavbou - v tomto věku Boží svatyní v Pánu a Božím příbytkem v Duchu (Ef 2:20-22). Završením Božího budování v budoucím věku a ve věčnosti bude Církev jako Nový Jeruzalém - Boží svaté město, postavené ze vzácných materiálů - zlata=Boží přirozenost, perel=vykoupení a drahých (živých) kamenů=proměna věřících, které jsou zmíněny jak v první knize Bible - Genesis, tak v poslední knize Zjevení, které vzniklo spojením Boha a člověka jako univerzálního manželského páru ve věčnosti, kdy je Bůh vyjádřen skrze člověka - dokonalé božství skrze dokonalé lidství, kdy je Bůh úplný díky vyjádření skrze člověka. Jde o to, že bez svého vyjádření Bůh není úplný. A tím jsme se dostali opět k původnímu Božímu věčnému záměru, s nímž svořil Bůh člověka ke svému obrazu a podle svojí podoby - získat Tělo Kristovo pro své vyjádření, tj. vyjádření božského života a vykonávání Boží autority - Božího panování nade vším živým a v neposlední řadě také kvůli vypořádání se s Božím nepřítelem - Satanem, který svou vzpourou narušil a porušil Boží řád a uspořádání, které bylo na počátku a které Bůh skrze Církev = Tělo Kristovo = Nový Jeruzalém = choť Beránkova = manželka Boha navěky obnoví na nové zemi a v novém nebi.

Tož tak.


Podobná témata

Zamyšlení

"Co je církev?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 21. červen 2009 @ 19:28:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Možná si po přečtení článku někdo řekne - a kde máš lidí, z nichž se církev skládá? No, víte, Bůh ve skutečnosti stvořil jen dva lidi. Všichni ostatní byli stvořeni spolu s nimi, v nich a skrze ně. Prvním byl Adam a druhým Kristus jako poslední Adam. V prvním člověku - Adamovi byli stvořeni všichni lidé. V posledním Adamovi - Kristu se nacházejí právě ti, kteří tvoří Církev, v níž není místo pro jednotlivce a pro individualismus, neboť tvoří jako mnohé údy jedno Tělo Kristovo a jsou zároveň údy jedni druhých, sdílejíce jeden život - Krista, který je Hlavou, středem a Tím, kdo zaujme ve všem první místo nebo Tím, kdo má - coby prvorozený z mrtvých - prvenství (Ko 1:18).

A jiný se může zeptat: A kde máš místní církve? Inu, místní církve jsou místním vyjádřením univerzálního Těla Kristova, tj. Církve s velkým "C", o níž tu jde, i když v nadpisu článku je malé "c".

Tož tak.

willy



Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 22. červen 2009 @ 00:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale já se nikde v Písmu svatém nedočetla, že by Kristus byl  Bohem stvořenrive 


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 22. červen 2009 @ 01:00:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy ti to asi vysvětlí. Já to chápu tak, že se mluví o Kristu-člověku a ne Kristu-prvorozeném synu. Ale stejně mi to přijde nějaké divné. Ale stejně tak mě zaráží tvrzení:"Bůh bez člověka není úplný." Ale počkáme do zítra na Willyho slova a uvidíme:-)


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 17:38:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také jsem netušil, že Kristus byl stvořen.
Honza 


]


Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 18:07:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiňte, ale kde je v článku něco o tom, že Kristus byl stvořen. Stvořen byl Ježíš jako člověk. Pán Ježíš Kristus coby prvorozený Syn byl zplozen Otcem při svém vzkříšen, jak je psáno ve druhém Žalmu, v. 7 a potvrzeno apoštolem Pavlem v listu Římanům 8:29. Ko 1:15 On (Syn z verše 14) je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření (nebo: nade vším stvořením, pozn. pod čarou - v biblickém pojetí prvorozený nepatří k rodině, nýbrž Bohu). Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 22. červen 2009 @ 19:51:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ježíš nebyl stvořen jako člověk ... Nikde v Písmu se o tom nepíše.  rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 20:27:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jako co byl tedy Ježíš stvořen? Jako kůň nebo ovce? Neříká Pán Ježíš často sám o sobě, že je Synem člověka?! Narážíš-li na způsob, jak byl stvořen, to článek přece vůbec neřeší. Pána Ježíše nechali ukřižovat náboženští vůdcové Izraele za to, že se, jsa člověk, prohlásil Synem Božím, Boha nazýval svým Otcem a činil se tak rovným Bohu. Lidé, kteří Ho znali jako syna Josefa a Marie a jako tesaře, se divili, když vstoupil do veřejné služby, říkaje: „Odkud to tento člověk má? Jaká je to moudrost, která mu byla dána? A jaké mocné věci se dějí skrze jeho ruce! Není to ten tesař, syn Marie a bratr Jakuba, Josese, Judy a Šimona, a nejsou jeho sestry zde s námi?“ A pohoršovali se nad Ním (Mk 6:2-3). A Jeho vlastní rodina (příbuzní) se Ho chtěla zmocnit a zabránit Mu ve službě, protože si mysleli a říkali, že se pomátl (Mk 3:21). Setník, velící Pánově popravě řekl (Mk 15:39): „Tento člověk byl opravdu Boží Syn.“

Takže nikde v Písmu se nepíše, že Ježíš je člověk?!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 20:48:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy ty úryvky co uvádíš nevypovídají o tom že Ježíš byl stvořen jako člověk. Jistě, Ježíš je (byl i bude) člověkem. Domnívám se že Ježíš byl nejprve Bohem a pak se ponížil a stál se člověkem i když nepřestál byti Bohem neboť v Písmu je uvedeno Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jediný Syn, plný milosti a pravdy. (Jan 1.1, 1.14) Tedy veřím že Ježíš Kristus se zrodil z Otce avšak nebyl stvořen protože kdyby byl stvořen už by nemohl být na stejné úrovni s Otcem. Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně ... (Jan 14,11)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 20:51:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"No, víte, Bůh ve skutečnosti stvořil jen dva lidi. Všichni ostatní byli stvořeni spolu s nimi, v nich a skrze ně. Prvním byl Adam a druhým Kristus."

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 22:18:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji Honzo za citát, na který tu někteří zřejmě reagovali, ale odpovím až zítra, dnes už jdu spát, ráno brzy vstávám.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 22:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo napsal jsi Všichni ostatní byli stvořeni spolu s nimi, v nich a skrze ně. Prvním byl Adam a druhým Kristus." S tím souhlasím a taky tomu věřím. Ovšem současně zde vidím i jistý problém. A to v pořadí. Jistě z hlediska jak se skutečnost na zemi vyvíjela přišel nejdřív Adam a pak Kristus (z hlediska poznavaného) avšak Kristus již byl dávno předtím než existovál čas a vše zde na zemi (z hlediska skutečnosti). Tím Kristem mám na myslí druhou Božskou osobu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 23. červen 2009 @ 20:07:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže se vracím, abych odpověděl nejen tobě, Honzo, ale i těm, kteří se pozastavovali nad tebou připomenutým souvětím z článku. Jestliže jsem použil slovo "stvořil" jak pro Adama (prvního), tak pro Krista (posledního), pak samozřejmě nejde o stvoření téhož druhu. U Pána Ježíše Krista jde spíše o zplození - zrození než stvoření tak, jak o tom mluví např. Ž 2:7 - Vypravovati budu úsudek. Hospodin řekl ke mně: Syn můj ty jsi, já dnes zplodil jsem tě.

V tomto případě nejde o narození Ježíše jako miminka v Betlémě, nýbrž o Jeho "narození" coby prvorozeného Syna Božího, který je prvorozeným bratrem mezi mnoha bratřími (Ř 8:29), který je zároveň prvorozený všeho stvoření a prvorozený z mrtvých (Ko 1:15,18) a který se stal prvorozeným ve/při svém vzkříšení, tzn. prvním, kdo byl vzkříšen Bohem Otcem z mrtvých s oslaveným tělem, které už neumírá. V "minulé věčnosti" byl Pán jednorozeným Synem Božím (J 3:16). Svým narozením v Betlémě se stal Synem člověka a nyní je Pán Ježíš stále člověkem, ale člověkem, který žije navěky a takoví budou i Jeho svatí věřící bratři, až dojde k tomu, co zmiňuje apoštol Pavel v ep. Římanům 8:19-21 Vždyť celé tvorstvo toužebně vyhlíží a očekává zjevení Božích synů — neboť tvorstvo bylo poddáno marnosti; ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal — a má naději, že tvorstvo samo bude vysvobozeno z otroctví zániku do slavné svobody/svobody slávy Božích dětí. To se stane při příchodu Pána Ježíše a vzkříšení věřících, jichž se týkají slova apoštola Pavla v Efezským 1:3-14, obzvláště verš 5.

Všichni lidé jsou potomky Adama a mají jeho život. Avšak někteří Bohem Otcem vyvolení v Kristu před založením světa a Pánem Ježíšem Kristem vykoupení Jeho smrtí a prolitím Jeho krve na kříži Golgoty jsou znovuzrození z Boha/Ducha - znovuzplození k živé naději vzkříšením Ježíše Krista z mrtvých (1P 1:3) a ti mají kromě přirozeného (dočasného) života také božský věčný život. Ti už nejsou v prvním Adamovi, nýbrž v tom posledním - Kristu, který se stal Duchem oživujícím (1K 15:45b).

Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. červen 2009 @ 21:54:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Když plácneš zhovadilost, tak se nesnaž ji omlouvat a maskovat, ale nauč se uznat omyl. Je to čestnější a důstojnější.
Tvé tvrzení, že Bůh stvořil nejdříve Adama a potom Ježíše, je přesně tento případ.

Stvoření a zrození jsou naprosto nezaměnitelné záležitosti, nelze se vyvléknout "spíše zrození, než stvoření". Ježíš se Otci zrodil přede všemi věky a jako člověk se zrodil Marii v Betlémě. To vyznáváme jako křesťané ve vyznání víry.


]


Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 22. červen 2009 @ 00:17:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl bys mi nějak pro natvrdlé vysvětlit, co jsi myslel slovy o neúplnosti Boha? (... kdy je Bůh úplný díky vyjádření skrze člověka. Jde o to, že bez svého vyjádření Bůh není úplný.) Já si tedy myslím, že Bůh je již ze své podstaty úplný vždy a pořád a byl by úplný, i kdyby žádného člověka nestvořil. K Bohu nelze nic nikdy doplnit, ne? Domnívám se, že člověk byl stvrořen, protože Bůh se chtěl podělit (či sdílet) o svoji svatost a chceš-li i úplnost. Stvoření je manifestací lásky Boží. Bůh nepotřebuje a nikdy nepotřeboval člověka, jeho oběti či modlitby. Vše, včetně nás, patří Bohu. Ale asi jsem tě špatně pochopil, nebo mi nedošlo, že jde o básnickou licenci.



Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 15:42:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns,

píšeš: Já si tedy myslím, že Bůh je již ze své podstaty úplný vždy a pořád a byl by úplný, i kdyby žádného člověka nestvořil. K Bohu nelze nic nikdy doplnit, ne? Domnívám se, že člověk byl stvrořen, protože Bůh se chtěl podělit (či sdílet) o svoji svatost a chceš-li i úplnost. Stvoření je manifestací lásky Boží. Bůh nepotřebuje a nikdy nepotřeboval člověka, jeho oběti či modlitby. 

K čemu by byla neviditelnému Bohu Jeho "úplnost", kdyby nebyl vyjádřen? Proč by "stvořoval" člověka ke svému obrazu a podle své podoby, kdyby nechtěl být vyjádřen? A nejde jen o vyjádření, ale také o panování nade vším živým jako Boží delegovaná autorita jménem Boha. Bůh člověka stvořil jako muže a ženu, ať panují. Je muž úplný bez ženy? Může muž plodit a množit se a naplnit zemi bez ženy? A jestliže se sám Bůh prohlásil manželem Jím vyvoleného národa, neznamená to, že potřeboval manželku jako pomoc, která by při Něm byla jako Jeho protějšek?

Bůh se prostě rozhodl, že nebude na zemi panovat přímo, nýbrž skrze člověka, kterého stvořil jako bytost svého druhu, která by Ho coby nádoba obsahovala a vyjadřovala obdařená Jeho životem a Jeho mocí v Jeho jménu. Jakkoli to vypadá, že by si Bůh vystačil sám, rozhodl se, že nebude a nechce být sám. Kromě toho je možno říci, že Bůh je, podíváme-li se na Jeho stvoření, velmi bohatý a protože je také láska, chtěl a chce své bohatství s někým sdílet a tím někým je člověk - Ježíš Kristus coby dědic všeho, co Bůh stvořil a co má. A chtěl také, aby to spolu s Kristem zdědili mnozí Boží synové, kteří jsou Krsotovými spoludědici. Bůh je Duch a stvoření člověka jako vrchol stvoření má svůj důvod a účel právě ve vztahu ke všemu ostatnímu stvoření, kdy nebesa stvořil pro zemi, zemi pro člověka a člověka pro sebe.

Kdyby byl Bůh úplný a vystačil si sám, netvořil by přece nic - k čemu taky, že? Ale Bůh se rozhodl jinak. Svým způsobem máš pravdu ohledně Boží úplnosti, soběstačnosti, o Božím zalíbení sdílet se v lásce se svou "úplností" se svým stvořením, ale to je právě ono. Ale proč by Bůh stvořil nebesa, zemi, život na zemi a člověka, KDYBY TO NEPOTŘEBOVAL? Vůči čemu by se pak projevoval svou láskou? Jak se pozná láska - tak že dává sebe sama předmětu své lásky. A jak a komu se bude dávat bez toho předmětu? Bůh je manželem člověka=manželky - manžel bez manželky přece není manžel!

Nakonec tedy řečeno slovy apoštola Pavla - ‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno xtělo.‘Gn 2,24; Mt 19,5 32Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev.


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 15:49:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: omylem jsem to nějakým pro mě záhadným způsobem odeslal předčasně, takže poslední odstavec nebyl upraven a měl vypadat takto:

Nakonec tedy řečeno slovy apoštola Pavla - ‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo.‘ Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev.

willy


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 15:53:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ještě jedna oprava - druhý odstavec:  ..., kteří jsou Kristovými spoludědici. Omlouvám se.

w.


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 22. červen 2009 @ 22:24:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže jsem tě pochopil správně, ale v tom případě s tebou nesouhlasím.

Bůh nestvořil člověka ani nic z toho, co je, protože by to potřeboval. On tvořil, protože chtěl. Vztah Krista (muž) a církve (žena) je přece obrazné vyjádření. Stejně tak se mluví o dobrém pastýři a ovcích. Samozřejmě že ne každý muž potřebuje ženu - proč by jinak sám Kristus a pak i Pavel tak pozitivně mluvili o celibátu?

Možná ale myslíme totéž, jen používáme jiná slova. Takže to zkusím tvým slovníkem: Bůh se chtěl sdílet, chtěl milovat lidi a být milován lidmi a tak je musel (potřeboval) stvořit, protože neexistovali a sami by nevznikli. Souhlasíš?


]


Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 23. červen 2009 @ 15:07:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns,

píšeš: Bůh nestvořil člověka ani nic z toho, co je, protože by to potřeboval. On tvořil, protože chtěl. Vztah Krista (muž) a církve (žena) je přece obrazné vyjádření. Stejně tak se mluví o dobrém pastýři a ovcích. Samozřejmě že ne každý muž potřebuje ženu - proč by jinak sám Kristus a pak i Pavel tak pozitivně mluvili o celibátu?

Když jsme u toho, tak vlastně obojí - Bůh stvořil člověka, protože chtěl i potřeboval. Ano, vztah Krista a Církve coby muže a ženy je obrazné vyjádření podobně jako Nový Jeruzalém je obrazné vyjádření - nejde o skutečné hmotné město ze skutečného zlata, skutečných perel a skutečných drahých kamenů. Kdyby Kristus nepotřeboval nevěstu a manželku, Bůh by Mu ji nedal. "Celibát" se týká pouze života na zemi, ale ve věčnosti ani Kristus ani Pavel v celibátu nebudou. Kristus je přicházející Ženich a Pavel je součást Jeho nevěsty.

Na jednu stranu Bůh nepotřebuje nikoho, na druhou stranu, protože je neviditelný, neboť je Duch, a přitom chce být ve viditelném světě, který stvořil, vyjádřen. Proto se rozhodl, že stvoří vedle nebes a země se vším, co je na ní a všemi živými tvory také člověka, který by ho vyjadřoval a vykonával Jeho vládu nade vším živým a staral se o zemi tak, aby se stala zahradou, jíž byl Eden. Bez člověka nemá Bůh své vyjádření a nikdo Ho tak nemůže poznat a vidět! Bůh však chce být poznán a viděn.

J 14:7-11 „Jestliže znáte mne, poznáte i (var.: Kdybyste znali mne, znali byste i) mého Otce. A od nynějška ho znáte a viděli jste ho.“ Filip mu řekl: „Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí.“ Ježíš mu řekl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty jsi mne nepoznal? Kdo viděl mne, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám ze sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne–li, věřte aspoň pro ty skutky.

Potřeboval Bůh Otec Boha Syna jako člověka, aby se dal v Něm poznat svým vyvoleným ze světa? Určitě ano. Kdyby nebylo Pána Ježíše Krista, nikdy bychom nepoznali Boha tak, jak chtěl, abychom Ho poznali!  A Bůh chce mít mnoho takových synů, jakým byl a je Pán Ježíš.

J 12:24 Amen, amen, pravím vám: Jestliže pšeničné zrno, které padlo do země, nezemře, zůstává samo. Zemře–li však, přináší mnohý užitek.

Ef 1:4-6 Bůh Otec si nás v Něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří v lásce, když nás
podle zalíbení/rozhodnutí své vůle předurčil, abychom se stali Jeho syny (nebo: pro sebe/Něho k přijetí za syny); ke chvále slávy jeho milosti, kterou nás obdařil ve svém milovaném Synu.
tzn.: učinil účastníky své milosti; ř. charitún — ‚udělit milost (přízeň) / omilostnit‘, v NS 2x, L 1,28.

Jistěže na prvním místě byla Boží vůle, chtění a zalíbení, ale ta vyvěrala z potřeby být vyjádřen a reprezentován ve svém stvoření, odpovídající Božímu plánu stvoření. Bůh měl při stvoření nějaký plán a k jeho naplnění měl nějaký Boží záměr, kvůli němuž stvoření stvořil. K tomu měl a má také svou Boží ekonomii, skrze níž svůj záměr uskutečňuje. Kdyby nic z toho zároveň nepotřeboval, prostě by to neexistovalo! K čemu tvořit nepotřebné stvoření?! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 24. červen 2009 @ 23:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, Willy, řekl bych, že to myslíme stejně. Pokud Bůh chtěl mít něco materiálního a uprostřed toho člověka, pak to vše potřeboval stvořit. Koukám, že používáš NS:-)


]


Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 16:19:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
já chápu, že psaní článků podobným stylem je Ti asi blízké, možná to někomu hodně dává. Ale nám (lamám, mudlům...pojmenuj si to jak chceš) to moc nedá. Chybí mi tam konkrétní informace. Potřeboval bych to víc detailně/polopaticky. naopak, v mém případě není potčeba skutečnost předuchovňovat. Neocením to. Teďka nenarážím na Williyho, ale předuchovněné kázání o ničem je něco příšerného.
Takže tak
eleazar



Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 16:32:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazare.

píšeš:  Chybí mi tam konkrétní informace. Potřeboval bych to víc detailně/polopaticky. Můžeš být konkrétní a víc polopatický?:-)

Děkuji.

willy


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 16:38:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chybí mi oběktivní kriteria, jak rozlišit Církev a něco, co vypadá jako Církev, ale není.


]


Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. červen 2009 @ 17:25:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, tudy na to. Nevím, jsou-li nějaká objektivní kriteria. Ona některá kriteria mohou být klidně i subjektivní a nejsou tím nespolehlivá. No, dá se říci, že nejlíp se to pozná podle toho, je-li v té církvi přítomen Kristus jako život vyjádřený láskou. Ale pak se mě můžeš zeptat - a jak se to pozná? Já nevím jak, ale vím, že lidé to prostě poznají. Když byl Pán Ježíš na zemi, také to poznali a následovali Ho (Mt 9:9). A sám Pán v Janovi 13:35 řekl: „Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete–li mít lásku jedni k druhým.“

Když jsem byl čerstvý křesťan, bydlel o patro níž soused, s nímž jsme se znali a občas navštěvovali ještě v době, kdy jsem nevěřil a dělo se tak i po mém znovuzrození. A ten (nevěřící) soused byl pro mne, řekl bych, takovým zvláštním darem od Boha. On totiž, když jsem mluvil, přesně poznal, kdy jsem v duchu a kdy jsem mimo. A nenechal si to pro sebe, ale hlasitě každou mou promluvu komentoval např. takto: Jo, to je dobrý, pokračuj, jo jo, to je vono, a ne teď jsi mimo; no, jo, teď je to zase dobrý. Někdy mě přiváděl opravdu k zoufalství hlavně proto, že měl absolutně pravdu, tzn. že se nikdy nemýlil, sám jsem cítil v duchu, kdy je to, co říkám, z Ducha a kdy je to "na vodě", tj z přirozené duše. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 18:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Eleazare.

  Kdysi jsem k tomuhle tématu církev napsal článek, kde je více míst na rozlišení toho, co je a co není církev. Vypsal jsem v něm pohromadě většinu míst, která zmiňují slovo církev a popisují obsah toho slova.


]


Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 23. červen 2009 @ 13:00:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Soustředím se jen na největší omyly:
..."Adam bez Evy prostě nebyl úplný, tak jako Bůh bez člověka není úplný."...

Bůh je úplný a naprosto soběstačný sám o sobě ve společenství tří božských osob. Člověka, ani žádného jiného tvora vůbec na nic nepotřebuje. Protože je ale Láska, tvoří, aby i jiní měli účast na jeho existenci, na jeho blaženosti. Láska touží dávat, touží se sdílet.

..."Taková definice však přináší další otázky jako např. a kdo je tedy vlastně údem Těla Kristova?"...,

Údem Kristova těla se stává každý pokřtěný křesťan, tedy znovuzrozený z vody a z ducha (J 3,5), právě v okamžiku křtu.

..."Tělo Kristovo je zároveň živou Boží stavbou"...
I tělo každého křesťana se v okamžiku křtu stává chrámem Ducha svatého.

..."které vzniklo spojením Boha a člověka jako univerzálního manželského páru ve věčnosti, kdy je Bůh vyjádřen skrze člověka - dokonalé božství skrze dokonalé lidství, kdy je Bůh úplný díky vyjádření skrze člověka."...

..."No, víte, Bůh ve skutečnosti stvořil jen dva lidi. Všichni ostatní byli stvořeni spolu s nimi, v nich a skrze ně. Prvním byl Adam a druhým Kristus jako poslední Adam."...

Toto je přímo nehoráznost!
Ježíš Kristus byl zrozen
před věky jako Boží syn. To až skrze něho bylo všechno stvořeno, včetně Adama a Evy. Bůh stvořil jen první lidi, všichni ostatní se už rodí. I Ježíš jako člověk se narodil z rodu Davidova - nebyl stvořen!

Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, aby viditelné zjevovalo neviditelnou skutečnost. Z lásky, jako dar, aby člověk mohl mít účast na jeho blaženosti, na Boží existenci. Určitě ne proto, že by Bohu k úplnosti a dokonalosti cokoli chybělo. To jsou hrozné hereze!



Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 24. červen 2009 @ 11:59:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Protože je ale Láska, tvoří, aby i jiní měli účast na jeho existenci, na jeho blaženosti. Láska touží dávat, touží se sdílet.--

a to je pěkné peklo takový druh vlezlé lásky,která nedopřeje klidu .
Biblické starozákoní božstvo se jako  úplné a naprosto soběstačné nejeví- např. neustále vyžaduje po lidech uctívání,konání všelijakých nesmyslných úkonů a  zápalných obětí k vlastní oslavě.     

--Ježíš Kristus byl zrozen před věky jako Boží syn. To až skrze něho bylo všechno stvořeno, včetně Adama a Evy.--

že se tohle ve Starém zákoně člověk nikde nedočte:-) Pojem  trojjedinost je totiž SZ naprosto cizí,takže jsou to umělé pozdější konstrukce. Navíc  církev nepochopila slova "dříve než-li Abrahám já jsem"  a pak její členové plodí takové scestné úvahy .


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. červen 2009 @ 12:49:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."je pěkné peklo takový druh vlezlé lásky,která nedopřeje klidu"...

Určitě jsi už také slyšel něco o lidské svobodě, o svobodě volby. Ty ji nevyužíváš?


...církev nepochopila slova "dříve než-li Abrahám já jsem"...

Dokázal by ses přemoci a vysvětlit nám onen pravý význam těchto slov?


]


Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 24. červen 2009 @ 14:11:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Určitě jsi už také slyšel něco o lidské svobodě, o svobodě volby. Ty ji nevyužíváš?--

slyšel,také jsem tu několikrát psal - tam kde je nějaká volba nemůže být svoboda,protože už dotyčný musí volit
Můžeme se bavit o větším či menším množství nesvobody asi tak jako pes je na vodítku nebo k dispozici dvorek. 
Navíc taková verze lásky působí jako droga -člověka opije pak trpí když o ni příjde nebo chce stále více a více,klid nenalezne  


--Dokázal by ses přemoci a vysvětlit nám onen pravý význam těchto slov?--

To není o přemáhání či vysvětlování ,ale o praktické zkušenosti -když sám na sobě poznáš co to vlastně je "já jsem" pak Ježíšovi porozumíš proč to takto mohl říci


]


Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. červen 2009 @ 21:35:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."kde je nějaká volba nemůže být svoboda"...

Opak je pravdou. Svoboda není, kde není možnost volby věcí volitelných. Opravdová svoboda spočívá také v přijmutí věcí, které jsou dány a nejdou změnit. Jsme jen tvorové, závislí na svém Tvůrci. Ovšem na Tvůrci milujícím, který má na mysli jen naše dobro.
Také ty, už tím že ses třeba narodil ve dvacátém století jako muž, to můžeš buď přijmout, nebo proti tomu marně protestovat. I rozhodnutí nezvolit si je volbou. Ani svobodný tvor nemůže totiž bez dvorku existovat. I vlk v divočině je takto vázán na pobyt na planetě, omezován nutností dýchat a pod.

..." taková verze lásky působí jako droga -člověka opije pak trpí když o ni příjde nebo chce stále více a více,klid nenalezne"...

Toto je jen prázdné filozofování. Skutečnost je jiná, potvrzená praxí, zkušenostmi křesťanů. Diadachos z Fótiky z třetího století svědčí o stupních Boží pedagogie. Jako poslední uvádí, že po zkouškách přichází trvalá útěcha a vnitřní radost.

(J 8,56-58)
Abraham se těšil, aby viděl můj den; uviděl ho a zaradoval se."
Židé mu tedy řekli: "Ještě ti není padesát let, a viděl jsi Abrahama?"
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Dříve než byl Abraham, já jsem."

Jen Bůh stojí nad časem, je věčný. U Boha je všechno jen jako přítomnost, to on stvořil čas. Jen Bůh může o sobě pravdivě prohlásit: " Dříve než byl Abraham, já jsem".

Všimni si, že Ježíš neříká :Já jsem byl - ale pouze Já jsem.

Srovnej Ex 3,14.

"Jsem, který jsem."



]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 17:43:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nula
Trojjedinost ve SZ - viz Genesis 1, 26 -  Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé podobenství našeho, a ať panují nad rybami mořskými....
Bůh tu mluví v množném čísle.


]


Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: miroslav v Středa, 24. červen 2009 @ 15:21:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

...kde se sejdou dva neb tři v Jeho jménu..., lepší definici církve neznám




Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 24. červen 2009 @ 17:02:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to vůbec není definice církve, miroslave!


]


Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. červen 2009 @ 21:39:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Společenství křesťanů v Kristu mně přijde jako dobrá definice církve.


]


Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 24. červen 2009 @ 23:43:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je ale velmi málo, na "církev". To slovo má význam mnohem konkrétnější.
Zapomeňme však na definice. Definice patří do matematiky a o Pánu Bohu se nedá dělat věda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Co je církev? (Skóre: 1)
Vložil: miroslav v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 09:40:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

jo, slovo definice tady nezní pěkně, souhlasím,
ale nevím, proč ti to je málo. Všechna ostatní pojmenování a "definice" (promiň) jsou z toho odvozená nebo zdůrazňují jednu dílčí část nebo význam.


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy