Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 266, komentářů celkem: 429601, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505923
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Bohem nepřijatelná směsice
Vloženo Neděle, 13. září 2009 @ 16:04:54 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

Toto zamyšlení píšu z toho důvodu, že Bohem nepřijatelná směsice, kterou se tu budeme zabývat, existuje v různých podobách i dnes a jde o to, abychom si uvědomili, že se jedná o věc, která nemá v budování Církve místo.

Touto nepřijatelnou směsicí se zabývá kniha Skutků např. ve 21, kapitole, ve 20. verši, kde Jakub (bratr Páně) a starší v Jeruzalémě mluvili k Pavlovi takto: „Vidíš, bratře, kolik tisíc Židů/desetitisíců mezi Židy uvěřilo a všichni jsou horliteli pro Zákon." Jedná se tedy o směsici víry v Krista a judaistické náboženství, které přikazuje zachovávání Zákona Mojžíšova - srovnej se Sk 15:5 - Tu povstali někteří, kteří uvěřili ze strany farizeů, a říkali, že se pohané musí obřezávat a musí se jim nařizovat, aby zachovávali Mojžíšův zákon. 

Deset let po jeruzalémském zatčení apoštola Pavla, jímž Bůh zastavil možnost dodržení slibu, který na radu Jakuba a starších, kteří v té době směsici víry v Krista spolu se zachováváním Zákona schvalovali a propagovali, Pavel přijal, Bůh dopustil, aby byl Titovými vojsky zničen symbol judaizmu - jeruzalémský chrám i celé město a bylo po směsici.

Je charakteristické, že po těchto událostech se kniha Skutků zabývá už jen osobou, způsobem života a službou apoštola Pavla, který přijal z Boží milosti zjevení o Boží novozákonní správě, která se liší od správy starozákonní. Díky osobnímu poznání Pána Ježíše Krista a rozdílu mezi Boží starozákonní a novozákonní správou, který dodnes mnozí přehlížejí, bylo Pavlovi dáno absolvovat přechod z období Zákona do věku milosti v podstatě úspěšně - narozdíl od ostatních apoštolů vyjma apoštola Jana. Proto je také Pavel pisatelem většiny knih Nové smlouvy, neboť na Boží novozákonní správu (ekonomii) coby jedinečný způsob uskutečnění Božího věčného záměru kladl stejně jako Bůh velký důraz (1Tm 1:4) - viz také článek Ekonomie podle Boha.

Apoštol Pavel tak díky Božímu zásahu, tj. Pavlovu zatčení a uvěznění, mohl v klidu lehkého vězení bez pronásledování Židy napsat zásadní listy - Efezským (zjevení Církve coby Těla Kristova), Filipským (potřeba jednomyslnosti a poznání Pána Ježíše Krista), Koloským (zjevení Krista coby Hlavy Těla Kristova) a Hebreům (zjevení Krista coby velekněze podle řádu Melchisedekova, Jehož kněžství nepřechází na jiného, neboť narozdíl od lidských smrtelných kněží žije navěky věků). Tyto a další Pavlovy epištoly učí, že Kristus je všechno ve všem, všemi a ve všech (Ga 3:28, Ko 3:11), všechno je v Kristu, který sám zaujímá první místo (Ko 1:18). Jak jsem napsal i v jiném článku - Jesus only - jenom Ježíš. Tož tak.

A tak touhou Božího srdce je vybudovat na Kristu (základním kameni) jako základě, z Krista (živého kamene) ve věřících jako materiálu, tj. živých kamenů (1P 2:4-5) a Krista coby úhelného kamene, který je hlavou úhlu, tzn. že drží klenbu celé stavby (Ef 2:20-22), Církev jako Tělo Kristovo coby živou stavbu, která bude završena Božím svatým městem - Novým Jeruzalémem, který sestoupí z nového nebe od našeho Boha na novou zemi (Zj 21:1-2), aby byl věčným vyjádřením trojjediného Boha skrze Jeho vyvolený a vykoupený lid v jediné Bohem povolené a přijatelné "směsici", tj. trojjediný Bůh + třísložkový oslavený nový člověk, tj. Kristus a Jeho svatí v Něm. Tož tak.

V tomto Božím plánu není žádné místo pro žádné směsice a mým přáním, touhou mého srdce a modlitbou je, aby Bůh všechny pro Něho nepřijatelné směsice odstranil stejně jako tu počáteční zmíněnou v knize Skutků, aby byl dán veškerý potřebný prostor Kristu - Hlavě, z níž celé Tělo bere výživu a roste Božím růstem (Ef 4:16, Ko 2:19). Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Bohem nepřijatelná směsice" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 13. září 2009 @ 16:49:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Deset let po jeruzalémském zatčení apoštola Pavla, jímž Bůh zastavil možnost dodržení slibu, který na radu Jakuba a starších, kteří v té době směsici víry v Krista spolu se zachováváním Zákona schvalovali a propagovali, Pavel přijal.......

Děkuji, že jsi se pustil do tohoto vosího hnízda. Jen, prosím tě, pokud můžeš, zmiň v čem spočíval ten Pavlův slib.



Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. září 2009 @ 17:18:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lu,

Pavlův slib spočíval v tom, že se zařídil podle této rady Jakuba a starších sboru v Jeruzalémě (Sk 21:23-24): Udělej tedy to, co ti říkáme: Máme tu čtyři muže, kteří na sebe vzali/mají na sobě slib. Ty vezmi s sebou, dej se očistit s nimi a zaplať za ně, aby si mohli dát oholit hlavu. A všichni poznají, že na tom, co se o tobě doslechli, nic není, nýbrž žesám řádně žiješ, zachovávaje Zákon. Neboli Pavel se chtěl dát očistit se 4 muži, kteří na sobě měli slib a zaplatit za ně stanovený poplatek, což byla starozákonní praxe podle Mojžíšova zákona. Mělo se tím předejít případným sporům se Židy, kteří se podle 21. verše o Pavlovi doslechli, že učí všechny Židy, kteří žijí mezi pohany, odpadnutí od Mojžíše, říkaje, aby neobřezávali své děti ani se neřídili zvyky svých otců. Jak se můžeme dočíst dále, Pavel však stejně neunikl hněvu Židů z Asie, kteří ho chtěli zabít a tak Bůh zasáhl tím, že byl Pavel zatčen a uvězněn, čímž byl před nimi zachráněn a ochráněn a k dokončení úkonů týkajících se předmětného slibu tak nedošlo. Tož tak.

willy


]


Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 13. září 2009 @ 18:24:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, nic ve zlém, ale tenhle článek mi přišel trošku přes. Pominu-li některé faktografické chyby, tak mě vysoce pobuřují dvě věci:

1) Odsuzování praxe, kdy židé věřící v Ježíše dodržovali Zákon. V textu in situ není tato praxe kritizována dokonce ani Pavlem a  sám Pavel toto respektoval. Tvůj postoj, Willy, vyhlíží, jako kdyby jsi u židů odsuzoval věrnost židovskému Zákonu. Přece nechceš z Círke udělat novodobého Hitlera, jejímž cílem by bylo totální zničení židovského náboženského/národního svérázu.

2) Tvá špatně skrývaná neúcta k apoštolům (Jakubovi) a zjevné stranění Pavlovi mi přijde nejen věděcky neobjektivní a jako učedníkovi nepřípustné, ale i v zásadě mylné a nekonzistentní se zjevením Nového Zákona.

opakuji, že se snažím sám sebe přesvědčit, že vidím věci, které v článku nejsou, tak mi rosím v tomto napomoz

eleazar



Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. září 2009 @ 19:33:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ele,

ad 1) Odsouzení této praxe dopustil sám Bůh zničením Jeruzaléma a chrámu coby centra judaizmu v r. 70 Titovou armádou, jak je zmíněno v článku. Mně žádný soud ani kritika nepřísluší. Zákon byl pěstounem - vychovatelem ke Kristu. Z Církve nic udělat nemohu. Církev je Tělo Kristovo, které buduje Kristus tak, že ji brány podsvětí nepřemohou, aby Kristus byl skrze své Tělo Kristus vyjádřen - nic jiného a k ničemu jinému není. Tož tak.

ad 2) Mít někoho v úctě neznamená nevidět jeho nedostatky. Pavel měl jistě apoštola Petra v úctě a přesto se proti němu v Antiochii postavil, když viděl, že nechodí podle pravdy evangelia, upadl do pokrytectví a svedl k pokrytectví i další Židy včetně Pavlova spolupracovníka Barnabáše a byl kvůli tomu hoden odsouzení, se slovy (Ga 2:11-14): „Jestliže ty, ač jsi Žid, žiješ pohansky, a ne židovsky, jak to, že nutíš pohany/národy, aby žili jako Židé?“ A v 15. a 16. verši 2. kapitoly Galatským pokračuje - My jsme rodem Židé, a ne hříšníci z pohanů/národů; když však víme, že člověk není ospravedlňován ze skutků Zákona, nýbrž skrze víru v Ježíše Krista, i my jsme v Krista Ježíše uvěřili, abychom byli ospravedlněni z víry Kristovy/v Krista, a ne ze skutků Zákona, protože ze skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk. Neboli žádné místo pro zachovávání Zákona platí jak pro Židy, tak i pro pohany! O stranění Pavlovi nemůže být řeč, když tu jenom připomínám obsah knihy Skutků. Jestli někdo straní Pavlovi, pak je to buď Lukáš, který to tak popsal, nebo sám Bůh, který to takto nechal zapsat. Ale Bůh, jak řekl apoštol Petr v Kornéliově domě, když použil klíče, které mu Pán dal, k otevření dveří spásy pohanům, není přijímač osob a nestraní nikomu (Sk 10:34-35), neboť On je pro nás pro všechny. Jediný rozdíl mezi Jakubem a Pavlem v Království nebes bude nejspíš v odměně, kterou obdrží podle toho, co dělali v těle na zemi. Co je na tomto všem mylného a nekonzistentního se zjevením NZ?!

Je to takto pro tebe pomoc?

Měj se hezky. Pán s tebou. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 13. září 2009 @ 22:14:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neboli žádné místo pro zachovávání Zákona platí jak pro Židy, tak i pro pohany!

Nevím, jestli jsi viděl teďka Goyovy přízraky.
Je to opravdu zajímavý pohled, kam až to někteří křesťané se svým vlastním pojetím milosti a svobodě od Zákona dopracovali. Přesně naopak praxi doby apoštolské. tehdy se obhajovalo právo Zákon nedodržovat. Proto byly zjeveny verše o svobodě jíst/nerjíst dodržovat/nedodržovat. A tehdy (a Ty s gríšou tomu nejste daleko ani dnes) se to zvrhlo v systematické potírání zákona.
Takže s MUSÍŠ se namísto NEMUSÍŠ stalo NESMÍŠ. A to je dost velký rozdíl! Svoboda vlastně svobodou zůstává na papíře, v reálu je to jen vlastně to samé, ale ostentativně postavené na hlavu.
Už začínám chápat, kde se v židech bere ten bytostný odpor ke křesťanství.

Odsouzení této praxe dopustil sám Bůh zničením Jeruzaléma a chrámu
Prosím podlož Písmem, že dodržování Zákona bez aspirací na nějakou odnměnu z tohoto či nabádání k tomuto (prostě dodržování Zákona jen tak pro sebe) je hříšné.

Navíc z této logiky by obnovení Chrámu znamenalo rehabilitaci této praxe.


]


Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. září 2009 @ 23:02:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se rozhodneš jako Žid pro zachovávání Zákona, musíš, abys byl ospravedlněn před Bohem, dodržovat celý Mojžíšův zákon, tj. nejen Desatero, ale všech 613 micvót + tradici (zvyky) otců. Apoštol Pavel prohlásil v listu Filipským (3:6), že jde–li o spravedlnost, která je v Zákoně, byl jsem bez úhony. Ale potom pokračuje 7. - 11. veršem takto: [Ale] cokoliv mi bylo ziskem, to jsem pro Krista uznal za ztrátu. A opravdu také pokládám všechno za ztrátu pro nesmírnou vzácnost poznání Krista Ježíše, svého Pána. Pro něho jsem se všeho zřekl a pokládám to za hnůj, abych získal Krista a byl nalezen v něm, nemaje svou spravedlnost, která je ze Zákona, ale tu, která je z víry v Krista/Kristovy, tu spravedlnost, která je z Boha na základě víry, a abych poznal jej a moc jeho vzkříšení i účast na jeho utrpeních. Připodobňuji se jeho smrti, zda bych nějak nedospěl ke vzkříšení z mrtvých. Neboli, ačkoli si dříve Saul z Tarsu coby farizeus cenil Zákona a pokud šlo o Zákon, byl spravedlivý, apoštol Pavel po poznání a během poznávání Krista usoudil, že dodržování Zákona se nemůže srovnávat se získáním Krista a ospravedlnění z víry v Krista. A tak toho, čeho si dříve tak cenil odepsal jako ztrátu.

Jinak řečeno na dodržování a zachovávání Zákona samozřejmě samo o sobě není nic špatného. Problém je v tom, že nikdo není schopen vlastními silami celý Zákon dodržet a zachovat. Další problém je v tom, že Zákon byl dán do příchodu Krista jako vychovatel ke Kristu. Židé prostě měli přijít na to, že sami v sobě nejsou s to Zákon zachovat a že potřebují Spasitele, který je dokáže zachránit a ospravedlnit jinak než skrze skutky Zákona - milostí skrze víru v Jeho zástupnou oběť, že Spasitelova prolitá krev je může očistit i od hříchů, na které byl Zákon "krátký" a že Kristova oběť a Jeho prolitá krev nejen hříchy přikrývá jako zvířecí oběti, ale umožňuje Bohu hříchy odpustit a odstranit (=zapomenout, aniž by tím utrpěla Boží spravedlnost a svatost), takže přestanou pro Boha existovat a to Zákon "neuměl".

Co se týče obnovení chrámu, zvířecích obětí atd. - tady si potřebujeme uvědomit, že tím že Židé Pána Ježíše jako národ coby Mesiáše nepřijali, aby mohli být zachráněni i pohané, ale stále svého Mesiáše očekávají a jistě se Ho dočkají, pak to má svůj smysl a význam - kromě jiného, aby se naplnila proroctví, neboť např. chrám, který popisuje prorok Ezechiel nikdy nestál, ale jeho proroctví přece musí být také naplněno.

Mě osobně se líbila slova ředitele činoherního klubu nebo divadla v Ústí nad Labem (jméno jsem zapoměl), který je Žid a řekl, že má kamaráda křesťana, jemuž nevadí, že mu Židé zabili Mesiáše a že kdyby se "náhodou" stalo, že Mesiáš, Jehož očekává on bude ten samý jako Mesiáš toho křesťana, tak on s tím problém mít nebude. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. září 2009 @ 23:07:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: poslední věta prvního odstavce - A tak to, čeho si dříve tak cenil, odepsal jako ztrátu.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 14. září 2009 @ 12:00:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak řečeno na dodržování a zachovávání Zákona samozřejmě samo o sobě není nic špatného.
A TO BYCH BYL RÁD, KDYBY NEZAPADLO!


Problém je v tom, že nikdo není schopen vlastními silami celý Zákon dodržet a zachovat. Pavel prohlásil v listu Filipským (3:6), že jde–li o spravedlnost, která je v Zákoně, byl jsem bez úhony.
To jsou dvě pravdivé informace, jejíž zdánlivý rozpor je nabíledni dodat.
Mimochodem dnes žijeme v době, kdy zachování Zákona je technicky velmi obtížné (není k dispozici poel posvátné červené jalůvky). Leda, že by se vzalo na milost samaritánský oltář na Gerizímu. :-)

Mojžíšův zákon, tj. nejen Desatero, ale všech 613 micvót + tradici (zvyky) otců
Promiň, toto je častý omyl. Tradice farizeů se Zákonem nijak nesouvisí, naopak si s ním často protiřečí. Dodnes existují mediím unikající zbytky židů, které se tradicí neřídí. Navíc počet mitzvot 613 je zvolen uzančně, sám pochybuji silně o tom, dá-li se jejich výčet určit jednoznačnou cifrou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 14. září 2009 @ 19:41:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uznávám, že počet mitzvot není exaktní číslo a co se týče tradice či zvyků otců, neměl jsem na mysli vyloženě tradici jenom farizeů, ale obecně tradici jako "prováděcí vyhlášku" pro zachovávání Mojžíšova zákona. Ale tohle není moje parketa, takže se omlouvám za případné nesrovnalosti.
 
willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 14. září 2009 @ 23:29:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten z toho Ústí, to bude asi Achab Haidler (www.eretz.cz).


]


Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Chrysostomos (chrysostomos@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2009 @ 17:14:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas s Eleazarem. Z Bible nikde nevyplývá, že by křesťané z Židů měli být vedeni k nedodržování Zákona. A to o zničení Jeruzaléma je pouze tvá (tedy spíš W. Nee či koho) domněnky, nikoliv něco, co by vyplývalo z Písma.



]


Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 15. září 2009 @ 20:21:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je nesmysl, u nás na skupince uvěřil v Ježíše Žid ateista. To měl jako s Kristem též začít dodržovat zákon ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 15. září 2009 @ 21:48:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buď je to žid anebo ateista.

A proč by nemohl dodržovat Zákon?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 15. září 2009 @ 23:17:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako je někdo Číňan, tak je někdo Žid.
Židé mají tu zvláštnost, že jim náboženství splývá s národností, takže jsou židé. Jako je někdo třeba muslim.
Ale Žid už dávno nemusí být židem.
Pak Žid přijme Ježíše a stane se křesťanem, mesianistou. Je zbytečné, aby se ještě stával židem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 16. září 2009 @ 07:12:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nediskutujeme, je-li to zbytečné, prospěšné či opodstatněné.
Důležité je, že to není hříšné, a tudíž by se takovému člověku v tom nemělo bránit oficiální cestou, což je v současnosti mé pouze zbožné přání, neboť sbory v Česku jsou antisemitismem zpravidla silně prorezlé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 16. září 2009 @ 10:44:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bránit ? Naopak, každému bych doporučoval, aby si židovský zákon zkusil dodržovat. Svého času jsem byl účastník debaty s Karolem Sidonem o tom, jak to má člověk v době šabatu udělat, aby si mohl rozlouskat ořechy a sundat ze stolu kladivo.

Obávám se, že chtít dodržovat zákon po přijetí Krista je hřích. Protože Kristus zákon už naplnil. Viz rozhovor Pavla s Petrem v Galatským. To nemá s antisemitismem nic společného. Spíš jsem svědkem zájmu o praktikování židovství a vytlačení Ježíše jako Krista, Mesiáše ze strany křesťanů. Např. případ Josefa Zavadského a Piotra Wolskiho z Liberce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 16. září 2009 @ 11:49:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele Lu, Ty se nějak vyznáš :)
Celá tato kauza mě samozřejmě též trápí, ale jen poukazuje na zrůdnost "Sofiiny volby" Zákon nebo Kristus, ale ne obojí. To se pak nemůžeš divit, že si někdo odmítne Krista, aby mohl zůstat při Zákonu. Proto nechme všechny kristovce, a to jak židy tak husity či jiné, ať si dodržují ze Zákona, co chtějí, vždyť o to v křesťanství nejde.
Kdysi byl Zákon překážkou ke Kristu Hellénům, dneska to vypadá, že popření Zákona je překážkou k přijetí židům, a tak by to být nemělo.
eleazar


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 16. září 2009 @ 19:21:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zákon byl dán jako vychovatel ke Kristu, tzn. do Krista. Ale vzhledem k nepřijetí Pána Ježíše Krista jako Mesiáše se vlastně Židé coby národ "odsoudili" k tomu, aby Zákon stále dodržovali. Až přijde Pán Ježíš podruhé, bude Židy, tj. celým národem jako Mesiáš poznán a přijat. Výjimku tvoří Židé, kteří už Pána Ježíše coby Mesiáše přijali a jsou ospravedlněni vírou v Krista bez skutků Zákona a účastníky Boží milosti. A je na nich, jak se vypořádají se Zákonem. Vzhledem k tomu, že Kristus představuje konec Zákona, protože Zákon naplnil, pak ti, kdo jsou v Kristu a zůstávají v Něm, v Božích očích naplnili Zákon také, neboť Kristovo naplnění Zákona se stalo jejich naplněním Zákona.

V každém případě stojí za úvahu a přijetí slova apoštola Pavla z listu Římanům 2:28-29 Neboť pravý Žid není ten, kdo je jím navenek, a pravá obřízka ne ta, která je zjevná na těle; ale pravý Žid je ten, kdo je Židem uvnitř, a pravá obřízka je obřízka srdce Duchem, nikoli literou. Ten má chválu ne od lidí, nýbrž od Boha.

V tomto kontextu také vnímám slova jednoho bratra, který mi před časem řekl, že mu Pán řekl, že jsem pravý Žid a že mi to má říct. Zprvu jsem nerozuměl, co a proč mi to vlastně říká. Ale ve světle těchto slov Písma tomu rozumím už docela dobře.

Tož tak.

willy


]


Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 14. září 2009 @ 08:34:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I tento článek je bohužel ukázkou nepřijatelné směsice.

Nerozlišije hononyma slova ZÁKON, jenž má v Písmu podle kontextu odlišný význam. Jednou znamená v komplexnosti dodržování všech příkazů Mojžíšova zákona (včetně očistných a rituálních - Levitikus), jindy  (např. u Pavla) znamená obecně dodržování Božího řádu, daného v Desateru, kde rituální záležitosti jsou už naprosto nedůležité. Tento posun v křesťanském chápání ZÁKONA je třeba mít na zřeteli vždy, když šermujeme zákonem za svou "pravdu".

(Ř 3,30-31)
poněvadž je jeden Bůh, který ospravedlní obřezané z víry a neobřezané skrze víru.
Rušíme tedy vírou Zákon? V žádném případě! Naopak, Zákon potvrzujeme.

(Ř 2,11-16)
Neboť Bůh nestraní nikomu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích, což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem obviňují anebo obhajují.)
To se stane v den, kdy Bůh bude soudit lidská tajemství podle mého evangelia skrze Ježíše Krista.


..." bylo Pavlovi dáno absolvovat přechod z období Zákona do věku milosti v podstatě úspěšně - narozdíl od ostatních apoštolů vyjma apoštola Jana."...
Tento výrok je jen nepravdivá fikce. Apoštolové pochopili velmi dobře roli Zákona i sílu Milosti. Písmo říká, že Willy zase hlásá bludy. Své nepodložené doměnky, které jsou o to nebezpečnější, poněvadž je "servíruje" i s názory správnými. Jak říká: SMĚSICE!
(Sk 15,5-21)
Povstali však někteří věřící ze sekty farizeů, a říkali, že pohané musí být obřezáváni a že se jim má přikázat, aby zachovávali Mojžíšův zákon.
Apoštolové a starší se tedy sešli, aby tu věc zvážili.
A když došlo k velkému dohadování, vstal Petr a řekl jim: "Bratři, vy víte, že mě Bůh mezi námi odedávna vyvolil, aby pohané slyšeli slovo evangelia z mých úst a uvěřili.
A Bůh, který zná srdce lidí, jim vydal svědectví, když jim dal Ducha Svatého tak jako nám.
A neučinil žádný rozdíl mezi námi a jimi, když vírou očistil jejich srdce.
Proč tedy nyní pokoušíte Boha, když vkládáte na šíji učedníků jho, které nemohli unést ani naši otcové ani my?
Věříme přece, že jsme spaseni milostí Pána Ježíše Krista tak jako oni."
Celé shromáždění tedy zmlklo a poslouchali Barnabáše a Pavla, kteří vyprávěli, jaká znamení a zázraky dělal Bůh skrze ně mezi pohany.
A když umlkli, odpověděl Jakub: "Bratři, poslouchejte mě.
Šimon vyprávěl, jak Bůh poprvé pohlédl na pohany, aby z nich přijal lid svému jménu.
A s tím se shodují slova proroků, jak je napsáno:
'Potom se navrátím a znovu postavím stánek Davidův, který padl. Jeho trosky znovu postavím a pozdvihnu jej,
aby zbytek lidí hledal Pána, i všichni pohané, nad nimiž je vyhlášeno mé jméno, praví Pán, jenž činí všechny tyto věci.'
Bohu jsou známé od věků všechny jeho skutky.
Proto soudím, abychom nedělali potíže těm, kteří se z pohanů obracejí k Bohu,
ale abychom jim napsali, ať se zdržují od věcí poskvrněných modlami, od smilstva, od masa zardoušených zvířat a od krve.
Mojžíš přece má od dávných věků kazatele v každém městě, poněvadž bývá čten každou sobotu v synagogách."





..."díky Božímu zásahu, tj. Pavlovu zatčení a uvěznění, mohl v klidu lehkého vězení bez pronásledování Židy napsat zásadní listy"...
Mluvit v Pavlově případu o "lehkém vězení" je ignorací skutečnosti.

(2. Kor 11,23-28)
Jsou Kristovi služebníci? (Mluvím jako hlupák:) Já více! Hojněji v pracích, v nesčetných ranách, hojněji ve vězeních, často v nebezpečí smrti.
Od Židů jsem pětkrát dostal čtyřicet ran bez jedné.
Třikrát jsem byl zbit holemi, jednou jsem byl kamenován, třikrát jsem ztroskotal, strávil jsem noc a den v moři.
Často na cestách, v nebezpečích na řekách, v nebezpečích od lupičů, v nebezpečích od vlastního národa, v nebezpečích od pohanů, v nebezpečích ve městě, v nebezpečích na poušti, v nebezpečích na moři, v nebezpečích mezi falešnými bratry;
v námaze a únavě, často v bděních, o hladu a žízni, často v postech, v chladu a nahotě.
Kromě těch vnějších věcí je tu ještě to, co proti mně povstává každý den: péče o všechny sbory.

Takhle vypadal Pavlův život. A ani jako vězeň neměl žádný "veget".
(Sk 27,41-42)
Když však narazili na místo, kde se schází dvě moře, loď najela na mělčinu a příď pevně uvázla a nemohla se pohnout, ale záď se lámala pod silou vln.
Vojáci tedy radili, že vězňové mají být zabiti, aby některý neuplaval a neunikl.







Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 14. září 2009 @ 20:18:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sk 24:22-23, 27
Avšak Félix, který byl podrobněji obeznámen s tou Cestou, je odkázal na pozdější dobu. Řekl: „Až přijde velitel Lysias, rozhodnu vaši při.“ Nařídil setníkovi, aby byl Pavel střežen, měl mírnou vazbu a aby nikomu z jeho přátel nebylo bráněno mu sloužit/ho navštěvovat. Po uplynutí dvou let se stal Félixovým nástupcem Porcius Festus.



]


Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 16. září 2009 @ 22:13:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sk 28:16,31 Když jsme vstoupili do Říma, [setník předal vězně náčelníkovi tábora, ale] Pavlovi bylo dovoleno, aby bydlel v soukromí s vojákem, který ho hlídal. Pavel zůstal po celé dva roky ve svém najatém bytě a přijímal všechny, kteří k němu přicházeli, hlásal Boží království a učil o Pánu Ježíši Kristu se vší otevřeností a bez překážek.


]


Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 18. září 2009 @ 23:18:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy prosím jestli můžeš proč na Okův příspěvek reaguješ právě tímto Božím slovem? Chceš ukázat, že Oko lže svým výrokem že apoštol Pavel měl veget?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 19. září 2009 @ 00:05:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se vynechál jsem tam část věty: ... můžeš a chceš tak mi odpověz na otázku: Proč .....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. září 2009 @ 20:30:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Kjubiku,

vzhledem k tomu, že já jsem s okem skončil, nechal jsem místo sebe reagovat někoho, kdo s okem ještě neskončil. Ať si každý sám srovná, co říká oko a co říká Boží slovo v knize Skutků a co jsem měl na mysli já, když jsem psal svůj článek. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 20. září 2009 @ 11:28:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže mi neodpovíš. Ty úryvky co jsi uvedl, já v ním vidím, že Pavel byl dost často přijat a ne že by měl veget. Pokud by měl veget sotva by byl schopný napsat tolik listů co napsal, vyrazit na tří misijní cesty, shromáždit se na sjezdu apoštolu v Jeruzalémě. Dle mého si apoštol opravdu nedopřával veget. Willy a řekni mi máš právo s Okem skončit? Dle mého názoru nikoliv protože Oko je pořád tvůj bližní. A bližního máš mít rád jako sám sebe. Cožpak se nemáš rád? Cožpak končíš s člověkem kterého Bůh povolal na tento svět a mám za to, že i k světu budoucímu? Willy není to tvoje jednání ovocem vlastní pýchy čí přehnaného egoismu? Willy já tě neobžalovávám, pouze se ptám. Co sis myslel ty, to opravdu nevím. Nechci pronikat na tvého rozumu, protože věřím, že Pán ho dál Willymu aby i Willymu sloužil nejen k poznání věci pozemských ale věcí které je předčí. Mám i za to že každý tvoje úryvky přečte v nich dokáže vidět něco jiného. Jeden zde může vidět, že Pavel byl často přijmován, druhý že Pán se apoštola Pavla staral, třetí že apoštol Pavel si mohl často dobře vegedit na důstojném místě, atd. Willy můžeš mi odpovědět ještě na jednu otázku: Když Oko cituje Boží slovo dokážeš se nad ním zamyslet nebo ho chodíš za hlávu protože ho cituje Oko s kterým jsi přece skončil?

Willy v závěru ti přeji a modlím se až tě Pán Bůh neustálé žehná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. září 2009 @ 16:36:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

já jsem ti odpověděl, i když zřejmě jinak, než jsi očekával, protože tvá otázka mi, možná nevědomě, podsouvala něco, co v mém srdci nebylo a není. A tak jsem odpověděl tak, jak to v mém srdci bylo a je. A nepleť se - oko není můj bližní, dokonce není ani můj bratr v Kristu, poněvadž není v Kristu a není ani křesťan. Ten, kdo je v Kristu, totiž nemůže lhát. A kdyby zalhal, vyzná to jako hřích, bude z toho činit pokání, tzn. změní smýšlení a jednáníi a omluví se. To oko nikdy neudělal, ačkoli k tomu měl spoustu příležitostí, a proto ho nemohu považovat ani za bratra ani za bližního, neboť Písmo mne před takovým člověkem varuje a já to varování přijal a jednám podle něho. Navíc zde na GS veřejně prezentoval postoj, kterým dával najevo to, co měl Pán Ježíš proti učitelům Zákona a farizeům, pokrytcům, vyjádřený Pánovými slovy v Mt 23:13 - „Běda vám, učitelé Zákona a farizeové, pokrytci, protože zavíráte království Nebes před lidmi; sami totiž nevstupujete, a těm, kdo by chtěli vstoupit, vstoupit nedovolujete." A to je v Božích očích ohavnost nejhrubšího zrna - viz Pavlovu reakci na podobnou situaci v knize Skutků (13:6-12): Když prošli celým ostrovem až do Páfu, nalezli jakéhosi muže, kouzelníka, falešného proroka, Žida jménem Barjezus, který byl u místodržitele Sergia Paula, muže rozumného. Ten si zavolal Barnabáše a Saula, protože chtěl slyšet Boží slovo. Avšak Elymas, ten kouzelník — tak se totiž překládá jeho jméno — se začal stavět proti nim a snažil se odvrátit místodržitele od víry. Saul, jehož nazývali také Pavel, byl naplněn Duchem Svatým, upřeně na něho pohlédl a řekl: „Ó, ty plný vší lsti a každé ničemnosti, synu Ďáblův, nepříteli každé spravedlnosti, což nepřestaneš převracet/křivit přímé Pánovy cesty? A nyní, hle, Pánova ruka je proti tobě, budeš slepý a neuvidíš slunce až do daného času.“ Ihned na něj padla mrákota a tma, tápal kolem sebe a hledal, kdo by ho vedl za ruku. Když místodržitel uviděl, co se stalo, uvěřil, pln zděšení nad Pánovým učením.  

To všechno, spolu s tím, že jsem chtěl, aby tu věc dal oko před a s Bohem a dotčenými lidmi do pořádku a oko to neudělal, bylo také důvodem, proč jsem s ním skončil. Pokud by však činil pokání a nesl ovoce hodné pokání, jsem ochoten ho zase přijmout, ale dřív ne, protože to, co jsem tu zmínil, že dělal, je hodno Pánova odsouzení! A dokud nebudu vědět, že si tu věc dal oko před Pánem, s Pánem a dotyčnými lidmi do pořádku, nemohu kvůli oku postupovat jinak, aby si nemyslel a nemohl myslet, že jeho smýšlení a jednání v pořádku bylo. Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 20. září 2009 @ 18:35:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy píšeš protože tvá otázka mi, možná nevědomě, podsouvala něco, co v mém srdci nebylo a není. A není to trošku nedokonalé. Ty se považuješ možná za spravedlivého křesťana protože máš spravedlivé zaměstnaní, zájmy máš většinou Boží. Když o tobě někdo napíše podmínku, podobného znění: Když jseš dokonalý tak jseš borec, tak se proti tomu vyhraňuješ jak by to již předem určená věc, která je oznamovaná. Může tě Pán ještě uzdravit či očistit nebo už z tebou jeho proces skončil a ty již vše máš jisté?

Dále reaguješ slovy z Matoušová evangelia:„Běda vám, učitelé Zákona a farizeové, pokrytci, protože zavíráte království Nebes před lidmi; sami totiž nevstupujete, a těm, kdo by chtěli vstoupit, vstoupit nedovolujete." Kdy ti Oko zavirál království Nebes?
Svého času jsi mi napsal toto:
Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 23:43:18 CEST
Samozřejmě Kjubiku,

ale snad víš, že jde o celoživotní proces posvěcování se a že dokud žijeme v tomto těle hříchu a smrti a bojujeme ten dobrý boj víry, tak prostě není hotovo. To, jestli jsme ten boj dobojovali vítězně, budeme vědět zase jako apoštol Pavel až těsně před smrtí ....

Úplně stejně nebo aspoň podobně (pro některé) se vyjadřuje stejně, že náš dobrý boj víry ještě není dobojován.

Willy pokračuješ: To všechno, spolu s tím, že jsem chtěl, aby tu věc dal oko před a s Bohem a dotčenými lidmi do pořádku a oko to neudělal, bylo také důvodem, proč jsem s ním skončil. Objevilo se tu spousty článku s vymyšlenými definicemi jak to ti katolíci vlastně věří. Katolíci na to zareagovali, že to není pravda a že tomu věří jinak. Třeba nedávno pojetí eucharistie u katolíků již více krát probírané téma a přece se zde objevila zmiňka již taky víckrát zmiňovaná, že transubstance pochází ze starého Egypta a Babylona. Chtěl jsem aby mi někdo podal odkaz na nějakou publikaci kde se o tom píše. Odpověděl mi pouze ssns a to ještě nepodal název knihy pouze vysvětlil jak to údajně bylo a ani zdaleka do transubstanci nepodobalo.

V minulosti jsi napsal toto: Ty víš, že ve všech ostatních Biblích tebou samotným citované 2. přikázání je, zatímco v katolickém překladu není. A místo, abys chlapsky a bratrsky řekl: ano bratře - "v naší katolické Bibli 2. přikázání Desatera skutečně není" - tak mlžíš a vysvětluješ pro mne nevysvětlitelné, poněvadž v Mt 5:17-19 Pán řekl: „Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit. Neboť amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné (nejmenší písmenko) ani jedna čárka (jako část písmene) ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil nebo: by vyučil lidi, bude v království Nebes nazván nejmenším. Kdo by je však (činil a učil) nebo: naplnil a vyučil, ten bude v království Nebes nazván velkým. AMEN.
Na můj dotaz který katolický překlad myslíš jsi dodal:
V každém katolickém knihkupectví, kde se prodávají Bible. Ten, v kterém jsem to kdysi viděl respektive tedy to 2. přikázání jsem v něm neviděl, měl na vazbě kříž z několika zlatých čar a řecká písmena alfa a omega. Tož tak.

Můžu tě ujistit, že v každém tom překladu vůbec co jsem s tím křížem a alfou a omegou je.Katolíci nic z toho nevynechali. Už jsem tě i na to taky upozorňoval. Tvojí omluvu jsem tam taky neviděl a uvedení věci na pravou míru.

Víš Willy já tě zde obžalovát a soudit nechci. Nemám proto právo. Jednak nejsem Bůh a tedy nevidím skutečně do srdce nikoho tedy nevím nakolik kdo činí pokaní a za druhé mám za to, že psaný projev o člověku málo o člověku prozradí, že i pouze pět minut normální konverze o člověku můžou říci víc.

A nakonec možná ještě zamyšlení: Jak zde nekatolicí o katolících se vyjadřuje je správné čí nikoliv? Proč?

PS.Omlouvám se za asi moc dlouhý komentář. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 20. září 2009 @ 20:16:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, že jsem příspěvek tak blbě zformátoval, nepostřehl jsem si, že pak píšu tučně.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. září 2009 @ 20:38:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

nic se nestalo, já jsem pointu stejně nepochopil, takže na tvůj komentář neumím a tudíž nebudu reagovat. Snad jen ohledně onoho 2. přikázání Desatera jsme si to tehdy kdysi vysvětlili, že v Bibli - ČEP - vynechané není (i když jsem ho skutečně v jedné Bibli nenašel a vím, jak mě to tehdy překvapilo - to ale mohla být výjimka), ale v katechismu 2. přikázání prostě není a 10. je rozděleno na dvě. Jakékoliv poskytnuté vysvětlení této skutečnosti, které se tu katolíci snažili předložit, bylo a je naprosto nedostatečné a irelevantní neboli nepřípadné. Z Písma si totiž nikdo nemůže svévolně a bez následků vynechat a škrtnout, co ho zrovna napadne, i když to zamaskuje nepřípustnou úpravou, zvláště, jedná-li se o Zákon, a učit tak lidi. Takovému člověku beze vší pochyby chybí Boží bázeň, poznání Boha, úcta k Němu a respekt k Jeho Osobě o lásce k Bohu nemluvě. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 22. září 2009 @ 14:10:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle potvrzuji, už jsem to někde tady nedávno zmínil. Chodil jsem nějakou dobu dělat skupinky na psychiatrické oddělení jedné léčebny.Byla tam s námi jedna katolička, starší paní. Nějak přišla řeč na Desatero a ona ho odříkala. Já jí říkám : Špatně ...a znovu. Zas špatně .....opravdu vynechala druhé přikázání a desáté rozdělil na půl


]


Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 14. září 2009 @ 23:27:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, zkusím tvůj sáhodlouhý komentář přeložit do češtiny:

Poznal jsem křest nemluvňat politím vodou, poznal jsem svátost smíření, poznal jsem eucharistii, poznal jsem biřmování, poznal jsem májové pobožnosti, poutě na Svatou horu, modlitby za duše v očistci atd. To všechno pokládám za hnůj, protože jsem poznal Ježíše Krista !

Je můj překlad správný ?


Ostatně v listu Galatským je zajímavý rozhovor apoštola Pavla s prvním papežem !


]


Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. září 2009 @ 17:12:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
Ale já ti vůbec nerozumím. Všechno je hnůj ve srovnání s poznáním Ježíše Krista, ale proč to dáváš do roviny s eucharistii? Můžeš to nějak vysvětlit??


]


Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 15. září 2009 @ 20:18:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych ti to vysvětlil, ale pro tebe nemám těch správných slov ;-)

Já jsem jen reagoval na Okův dlouhý komentář, též nechápu, co tím chtěl říct. Snad jen obhajovat zákon. Tady je potřeba trochu znát Bibli. A hlavně uvažovat v rovině Willyho článku. Ten je tentokrát velice dobrý, jasný a srozumitelný. Samozřejmě můžeme těžko soudit, jak se kteří apoštolové z Kristovy dvanáctky "reinkarnovali" ze zákona do milosti. Ale vzhledem k již zmíněnému rozhovoru Pavla s Petrem v listu Galatským, tak asi nesnadno. Ostatně "láska" k nutnosti zákona se nás drží dodneška. Mne ani tak nebolí praxe řkc s nutností sbírání svátostí, jako nějakých skautských bobříků. Tady asi ta narážka na eucharistii. Mne víc bolí, když takto ujede někdo z protestantů, např. Jednota bratrská z jejich exkluzivní Bratrskou smlouvou. Svojí nadřazeností pohřbili pokrevní přátelství s Křesťanskými společenstvími. Ostatně přečti si komentáře a články od Grega, to je láska k zákonu jak stehno.

Lu


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. září 2009 @ 12:40:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
Díky za vysvětlení, přečtu si i Grega. :-)))Jaela


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. září 2009 @ 12:40:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
Díky za vysvětlení, přečtu si i Grega. :-)))Jaela


]


Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: sola-scriptura v Úterý, 15. září 2009 @ 21:48:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen to, že Boží zákon je starší něž Mojžíš o ňákej ten pátek, a že lidi, co někdy četli Bibli, tak chápou rozdíl mezi tím, co Bůh napsal svým prstem a co byly skutečné Mojžíšem napsané zákony...


]


Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 16. září 2009 @ 22:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty máš v Bibli něco napsáno Božím prstem? Já to mám všechno z tiskárny.


]


Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 15. září 2009 @ 10:22:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko

„I tento článek je bohužel ukázkou nepřijatelné směsice.“

Souhlasím, nemá to ani hlavu ani patu. Prostě směsice blábolu.

Martino




Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 15. září 2009 @ 10:37:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A další potrefená husa se probudila !!!


]


Re: Re: Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. září 2009 @ 21:59:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
naštěstí každý soudný člověk si dokáže udělat svůj názor sám.


]


Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 22. září 2009 @ 14:53:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš předpovídá zničení chrámu a varuje před těmi, kdo budou říkat, že to jsou oni, kdo spasí Izrael.

Lk 21: 5 - 8 " Když někteří mluvili o chrámu, jak je vyzdoben krásnými kameny a pamětními dary, řekl:  "Přijdou dny, kdy z toho, co vidíte, nezůstane kámen na kameni, všechno bude rozmetáno."  Otázali se ho: "Mistře, kdy to nastane? A jaké bude znamení, až se to začne dít?"  Odpověděl: "Mějte se na pozoru, abyste se nedali svést. Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat: `Já jsem to´ a `nastal čas´. Nechoďte za nimi."

Povstání před zničením chrámu vedl zélota Šimon bar Kozeba, který měl podporu izraelského duchovenstva. Viděli v něm „Mesiáše“ ( mesiášské představy) a dostal přezdívku „bar Kochba“ = „Syn hvězdy“. Rebelie byla Římem krutě potlačena, mesiášské představy vzaly za své a Židé mu začali říkat „ bar Koziba“ = „ Syn lži“. Titus  v roce 70 po Kr. pobořil chrám. Hadrián zakázal Židům jejich náboženství, obřízku, popravoval jejich učence a zakázal používání a vlastnění Tóry. Judeu přejmenoval na Palestinu a obnova státu Izrael se podařila až v roce 1949

ap.Pavel trpěl mnoho ústrků od Židů z Jeruzalémského sboru, kteří vnášeli do křesťanství judaistické rituální prvky. Mluvil o tom částečně Oko, ale z jiného podhledu. Skutečně, byla to "směsice" pro Pána nepřijatelná. Ze začátku Židé, kteří uvěřili v Krista, horlivě plnili Zákon ( rituální). Později byli "vyobcování ze škol" ( o tom Ježíš také mluvil. Šlo o synagogy a pro Židá to byla přetěžká zkouška) až nakonec začali "konečně" vytvářet nové společenství mimo chrám. S tím měli mnozí konvertujícví Židé velký problém, stýskalo se jim po rituálech, měli rodiny, které jim to určitě vyčítaly, že se dali na tu " židovskou sektu". Tak se začali vracet k rituálnímu náboženskému životu. O tom mluví pisatel Židům viz.

Žd. 6: 4 - 6 "  Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého   a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku, a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch"

Tímto postupem zpochybňovali samou podstatu křesťanství a Církve v očích soukmenovců a problém byl na světě. J8 myslím, že jde o směsici rituální částí Zákona s milosti v Kristu a to prostě dohromady nejde !  Tahle myšlenka mě nenapadla a jsem za ní vděčný. Bůh  se postral o zničení chrámu a ukončení "směsice" ! Je to opravdu tak ? Nepostarali se o to sami Židé tím, že neposlouchali toho, kdo je chtěl shromáždit tak jako slepice shromažďuje svá kuřátka, toho kdo pláče na ducheovním stavem Jeruzaléma, který nepoznal svů čas Božího navštívení ? Určitě .....Ježíš prorokuje to co se vzápětí stane. Ženy slyšeli od mučeného a zbitého Mesiáše, když kráčel na Golgotu, ať raději pláčí nad sebou a nad svými dětmi ! I to se naplnilo. Římane zmasakrovali každého, kdo se jim připletl do cesty. Dokonce, když Titus obléhal Jeruzalém, tak je vyhladověl, že jedli své děti ! O tom mluví Jindřich Mánek

Nabízí se aplikace. Bůh se i dnes staví proti každé "směsici", která by chtěla smíchat ritus, zásluhy, skutky se spasením z milosti v Kristu ! 
















Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy