Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504464
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6
Vloženo Pondělí, 26. říjen 2009 @ 22:01:25 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Požehnané drevo, ktoré slúži spravodlivosti. Prekliata je modla urobená rukou aj s tým, čo ju robil. On preto, že ju spravil, ona preto, že je nazývaná bohom, hoc je vecou pominuteľnou. Boh rovnako totiž nenávidí modlára aj jeho dielo pohanské. Veď výtvor i s výrobcom spolu stihne trest. Preto príde súd i na pohanských bôžikov, nakoľko sa stali ohavami v Božom stvorenstve, ľudským dušiam na pohoršenie, tiež kosílkou nohám nemúdrych.


Vymyslenie modiel je začiatkom modlárstva a ich vynález skazou života. Lebo od počiatku neboli, ani večne nebudú. Dostali sa na svet pre márnomyseľné ľudské blúznenie, preto im je náhly koniec súdený.

Ktorýsi otec, príliš utrápený predčasným zármutkom, dal si spraviť obraz svojho priskoro zomrelého dieťaťa a pomaly začal ako boha uctievať toho, čo predtým zomrel, a tým, ktorí mu boli podriadení, ustanovil tajný kult a svätenie. Potom, po nejakom čase, sa tento bezbožný zvyk rozmáhal stále viac, napokon bol zachovaný ako zákon: klaňali sa modlám, lebo tak rozkázali mocnári.

Pretože ľudia nemohli ctiť zblízka, lebo bývavali príliš ďaleko, z diaľky si urobili o ich podobe predstavu a zhotovili veľkolepý obraz svojho kráľa cteného, aby mohli neprítomnému tak vrúcne pochlebovať, akoby bol prítomný. Ku zvýšeniu úcty poháňala umelcova ctibažnosť aj tých, ktorí tohto kráľa ani nepoznali. Potom zástup uchvátený krásou výtvoru, toho, ktorého ešte prednedávnom ctil ako človeka, pokladal za bytosť, hodnú bohopocty. Toto teda bolo živým na skazu, že ľudia, čo podrobovali sa buď nešťastiu, buď moci kniežacej, prenášali neprenosné meno na kameň a na drevo. Nebolo im dosť, že mali mylný názor o Bohu, ale žijúc v mravnom rozvrate, čo prýštil z ich nevedomosti, nazývajú šťastím také veľké zlá.

Lebo uctievanie modiel bezmenných je počiatok, i príčina, i koniec všetkého zla. Pretože sa spoliehajú na bezduchých bôžikov, nečakajú trest, keď prisahajú falošne. Ale za oboje ich neminie spravodlivý trest preto, že si zle predstavovali Boha, keď sa pridŕžali bôžikov, i že krivo prisahali v lesti, opovrhujúc svätosťou. Veď nie moc tých, na ktorých sa prisahá, ale trest, čo prináleží hriešnikom, stíha vždycky prestúpenia zločincov.

Ty však, Bože náš, si dobrý a si verný, si zhovievavý a všetko riadiš s milosrdenstvom. I keď hrešíme, sme Tvoji, známe Tvoju moc, ale nezhrešíme, lebo vieme, že patríme Tebe. Lebo Teba poznať, to je zvrchovaná spravodlivosť a uvedomiť si Tvoju moc je koreň nesmrteľnosti. Veď nás nezviedol ľudský výmysel, ani márna práca maliarov. Keď blázon pozrie na sochu pestro natretú farbami, vzbudzuje v ňom dychtivosť, takže túži po bezduchej kráse neživého obrazu. Milovníci zla a hodní takých nádejí sú tí, čo ich robia, aj tí, ktorí po nich túžia a ctia ich.


Podobná témata

Katolicismus

"Kniha múdrosti 14:7 - 15:6" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 07:56:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na světě je mnoho lidí kteří uctívají modly všeho druhu a neznají Živého Boha jako my. Nebo ho nechtějí znát. Klaní se hvězdám, kamenům, rostlinám, zvířatům, vymyšleným bohům kteří jim mají zajistit za úplatu štěstí v dočasném životě. Nebo otevřeně uctívají zlé duchy. Jako výkupné aby jim neškodili nebo se s nimi ztotožňují dobrovolně. Najdete je v dalekých exotických zemích stejně jako v krámku s kouzelnými předměty a talismany u nás za rohem. Zkuste je vyhledat a hlásat jim Radostnou zvěst. Jedno z míst kam většina z nich moc nechodí je křesťanský server který posiluje lásku a porozumění mezi křesťany různých denominací. Zabývají se vlastními záležitostmi a to o čem se tu bavíme je nezajímá. Spíš uvažují o tom jak levně sehnat něco co jim přinese a ohlídá lásku, štěstí nebo bohatství.




Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 10:03:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tato kniha sice není inspirovaným Božím slovem ale zde příhodně hodnotí tuto problematiku. Sošky, škapulíře, ostatky svatých atd., nemají nic společné se službou a uctíváním Boha.




Re: Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 12:49:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč by neměly být Deuterokanonické knihy inspirované Bohem, stejně jako spousta jiných knih které ani nejsou obsaženy v Bibli? Zvlášť jestli je autorem Knihy moudrosti opravdu král Šalamoun což považuji za nejpravděpodobnější. Tyhle knihy nápadně vyzdvihují či naopak zavrhují převážně ti kteří se snaží prokázat nebo naopak popřít věci které vyplývají z celého Písma. Podle mne představují zajímavou spojnici která nám ukazuje dějiny Vyvoleného národa a spásy v dějinných souvislostech. Díky nim nejsou lidé a události Starého zákona odtržené od doby příchodu Krista. Pokud vím tak je uznávají i evangelíci nebo alespoň většina z nich. V opačném případě bych je nejspíš neznal, používám výhradně Bible které sepsali a přeložili právě evangelíci, nebo se na nich výrazně podíleli. Pochybuji že by tam dávali Judu Makabejského kdyby si mysleli že jde o bujný výplod fantazie nějakého orientálce.



]


Re: Re: Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 12:54:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tyto knihy ortodoxní protestantismus neuznává za Bohem inspirované, maximálně - s Lutherem řečeno - vhodné ke vzdělávání. Obsahují plno věcí odporujících učení kanonických textů. Neprosadily se vnitřní vahou, danou Duchem svatým, používá je jen katolická církev a pár dalších. Všeobecně církví Kristovou nikdy přijaty nebyly, protože nebyly rozpornány jako Boží slovo.



]


Re: Re: Re: Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 13:26:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Deuterokanonické knihy si neodporují s ostatním Písmem. A jsou v souladu s Písmem možná více, než pastorální listy s ostatními Pavlovými listy, případně Pavlovy listy s Evangelii.

Nikde není psáno, že tyto knihy nebyly rozpoznány správně, Luther i ostatní se mohli mýlit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 14:04:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahoj Eleazar

...deuteronom. knihy nie sú inšpirované Duchom sv. z dôvodu:
1. Proroci starého zákona nikdy necitovali z deuteronom. kníh a neboli pre nich smerodatné
2. Ježiš ani nikto z apoštolov nikdy necitovali v novozmluvných spisoch a neargumentovali deuteronom. knihami
3. cirkev pri tvorbe kánonu nekanonizovala žiadnu deuteronomickú knihu
4. reformácia sa vrátila k počiatku a odmieta tieto knihy ako pravidlo života...

...je zvláštne že rímsky katolicizmus ich veselo prijal a uznal za slovo Božie
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 14:36:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proroci obvykle spíš prorokovali a předávali aktuální vzkazy od Boha než aby se odvolávali na zápisky z minulosti. Od Boha měli i znamení kterými se prokazovali. Ježíš jako Bůh mluvil jako ten který má moc a také jí měl a má. Na Bibli poukazoval ve specifických případech podle své vůle. Část reformace je opravdu odmítla ale jen část. Ostatní je přijali stejně vesele jako my. Krom toho nevidím důvod jaký bychom na nich měli mít zvláštní zájem. Nejsem Juda Makabejský ani král Šalamoun. Spíš než nějaké zásadní pravidlo života v nich vidím zajímavé a inspirativní čtení  ze života Božího lidu. Z činů Judy Makabejského mne nejvíc zaujalo to když očistil Chrám a rozsvítil věčné světlo i když měl málo oleje a díky BOhu mu zázračně vydržel naž stačili udělat nový. Zajímavé jsou i Apokryfy které je nutno brát s reservou jako doplňující zdroj informací.



]


Re: Re: Re: Re: Kniha múdrosti 14:7 - 15:6 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 14:54:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z toho co jste napsal vyplývá že přijaty byly. Dokonce i Martin Luther je jak říkáte považoval za vhodné ke vzdělávání. Krom toho nevidím důvod proč na nich nějak zvlášť bazírovat a někomu je vnucovat. To jestli je uznáte nebo ne záleží výhradně na Vás, stejně jako ty ostatní nebo cokoliv jiného. Jestli se z nich budete pouze vzdělávat nebo jim krom toho budete ještě i věřit. Jen by mne zajímalo která denominace nebo které denominace podle Vás patří mezi ortodoxní protestanty a tvoří Kristovu církev a které naopak ne. Ozačovat novodobá společenství letničního typu jako ortodoxní protestanty mi nepřipadá logické, pokud máte na mysli ta. Dovoluji si předpokládat že církve které se podílelyna novodobých překladech Písma kde tyhle knihy jsou je uznávají.


]


Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy