Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 193 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461504
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí
Vloženo Středa, 04. listopad 2009 @ 18:44:15 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

říká profesor dějin umění Mojmír Horyna, prorektor UKNadšený dlouhotrvající potlesk, kterým intelektuální elita národa ve Vladislavském sále odměnila slova Benedikta XVI., je jeden z nejvýmluvnějších důkazů pozitivního přijetí nedávno skončené papežské návštěvy u nás. K této události se vracíme v následujícím rozhovoru s jedním z účastníků setkání ve Vladislavském sále, prorektorem Univerzity Karlovy, profesorem dějin umění Mojmírem Horynou. Ten odpovídal na otázky redaktora polské redakce Vatikánského rozhlasu Krzysztofa Bronka, který se jej nejprve zeptal na jeho první dojmy:




„Papež je opravdu velká osobnost světa současné vzdělanosti. Vždyť akademická dráha má v jeho životopise velkou roli. A ta ohromná akademická kultura myšlení a vyjadřování je z jeho prací a z jeho spisů naprosto zřejmá dodnes. Snad by se dalo říci, že tento papež je mimo mnohého jiného také akademikem. My jsme to proto chápali tak, že zveme na univerzitu téměř kolegu a že je pro nás ctí, když akademik tohoto formátu toto pozvání přijme.“

On sám to přiznal – vracím se k vám jako jeden z vás, jako ten kdo patří do akademické obce – ale neměl jste dojem, že do akademické obce patří i jakožto papež? Z pozice svého úřadu? Tak jako svatý Václav do loga Univerzity Karlovy?

„To je nepochybné, protože to, co bylo konstatováno - vzato bez ohledu na teologická východiska – že totiž univerzita nejenom lidi kvalifikuje, ale vzdělává, a že vzdělávání je pěstování humanity a že humanitu nelze pěstovat bez náboženské dimenze lidského života. To bylo řečeno velice přesně. A bylo tam řečeno, že svoboda, kterou vzdělání potřebuje – univerzita potřebuje růst ze svobodného prostředí a potřebuje tedy autonomii – že svoboda bez dimenze duc*****sti může velice rychle zplanět. A bylo tam řečeno i to, že dimenze duc*****sti je v dnešním světě dokonce pragmaticky potřebná, protože na ní lze založit dialog různých typů kultur, po kterém se neustále volá. V tom dialogu si však musíme být srozumitelní a na bází duc*****sti jsme schopni s těmi ostatními kulturami komunikovat. Bylo řečeno jiným církevním hodnostářem, panem biskupem Škarvadou, že problém Evropy není ani tak problémem náboženským, ale problémem ztráty kulturní identity, která vyplývá z určitého zlhostejnění. Co však budeme schopni v dialogu nabídnout těm druhým kulturám, když začneme ztrácet svou vlastní kulturní identitu?“

Při tiskové konferenci v letadle cestou do České republiky papež řekl, že česká církev málo hovoří se světem a s agnostiky. Řekl, že i když jsou křesťané menšinou musí být menšinou kreativní, protože agnostici tento dialog potřebují. Máte pocit, že toto setkání s akademickou obcí je jeho začátkem?

„Já ten dojem mám a dokonce bych chtěl říci, že ten dialog byl zahájen všemi třemi řečníky, že i z české strany, tedy ze strany rektora univerzity i ze strany pana Lormana, zástupce studentů, k tomu dialogu byly prostě otevřeny dveře. To je věc, podle mého mínění, velice důležitá. Uzavřenost české církve je v podstatě tak trochu dílem toho minulého období, kdy v podstatě ti, kteří obstáli, opravdu žili v určitém ghettu a vlastně v něm ti, co byli vskutku aktivní, museli žít z důvodů osobní bezpečnosti. Když tedy někdo 20 let vzdoruje režimu v těchto nepřirozených podmínkách, tak je velice těžké, aby se den ze dne změnil. Myslím si však, že vyrůstá už i nová generace, která má vztah nejenom k tomu duchovnímu poselství, ale i k tomu kulturnímu dědictví, které – a to si řekněme – je vlastně z velké části dílem církve. Ve včerejším rozhovoru pro pražský rozhlas to řekl P.Halík, když říkal: představme si Prahu bez náboženských památek a nebude to toto město. To je součást našeho domova, součást naší vlasti a my bychom si měli uvědomovat, kde jsou její kořeny už jenom z toho důvodu, abychom o svou vlast byli schopni zodpovědně pečovat. A dokážeme-li pečovat o svou vlast, tak dokážeme i těm dalším kulturám něco nabízet.“

Zahraniční novináři vyjádřili překvapení nad tím, jak dobře byl Benedikt XVI. v Čechách přijat. Čekali nějaké agresivní konfrontace a teď vidí, že atmosféra je pozitivní. Viděli jsme to i při tomto setkání s akademickou obcí, že všechny hlavní autority jestli ne uznávají, tak alespoň respektují autoritu papeže. Proč myslíte, že je to překvapení? Je Česká republika ve světě tak pomluvena nebo se něco skutečně změnilo v nastavení veřejnosti?

„Já jsem po této stránce nedělal žádný průzkum, čili to nebude podložená odpověď, ale domnívám se, že je to samotnou osobností papeže, protože Benedikt XVI. je papežem smíření, shromažďování. On je tím, kdo opravdu buduje mosty, tedy pontifex, a dělá to zároveň způsobem, který je pro tu, řekl bych chladnější část společnosti, přijatelný. Dělá to svou takříkajíc racionální silou, ale nedělá to žádnou arogancí nebo argumentem na nějakou brutální sílu. A kdo chce naslouchat a kdo má rozum, aby naslouchal, tak ten musí být tímto papežem osloven. To za prvé. A za druhé si myslím, že i ona - plus minus ateistická - část této společnosti byla překvapena tím, že tato návštěva při veškeré slavnostnosti není nijak pompézní. Byla vlastně velice prostá. A myslím, že i tato míra prostoty a opravdovosti vyrůstá z osobnosti tohoto papeže. Tím se zřejmě vracíme k tomu, že papež je akademikem a akademikům jde o věci podstatné. Nebo by aspoň mělo jít.“

Nemáte dojem, že se při této návštěvě česká země vrací zpět ke své kultuře? Vy jste říkal, že je to návštěva prostá. Ale je v ní i určitý majestát, který k Praze patří a najednou je jasné z jaké kultury Čechy vyrostly...

„Ano. Svatý otec udělal gesto, které je, domnívám se, srozumitelné i nevěřícím, a tou je korunovace Pražského Jezulátka. To gesto nebyla pouze církevní slavnost, to je vlastně veliké poselství, které tu zanechal. To je první věc. Za druhé si myslím, že přes sílu kultury se lidé pomaličku dostávají znovu k problému náboženství. Vím to z řady míst v Čechách, kde vzniká jakýsi lokální patriotismus a kde lidé začali opravovat kapličky a křížky. Napřed to dělají jenom proto, že jsou odtamtud a chtějí, aby to tam bylo hezký, ale když s těmi křížky a kapličkami žijí, tak jim to posléze dá i něco dalšího. Myslím si, že toto chce čas. Nechce to, jak se říká, tlačit na pilu. Neříkat jim: napřed se vyzpovídej, napřed buď vzorný a pak můžeš postavit kapličku, ale naopak. A ono v životě je to tak, že když do něčeho vkládáme smysl, tak jej pak z toho zpětně dostáváme. A jde o to něčemu se odevzdat. A odevzdáváme-li se těmto věcem, tak v tom kontaktu s existencí Boží jsme, i když si to dlouho ani třeba nedokážeme uvědomit. A ono to přijde, ono to osloví. Tyto věci působí zrovna tak, jako působí svátosti, i když o tom člověk třeba ani nepřemýšlí.“

S prorektorem UK prof. Mojmírem Horynou hovořil krátce po setkání Svatého otce s akademickou obcí ve Vladislavském sále Pražského hradu, redaktor polské redakce Vatikánského rozhlasu Krzysztof Bronk. 


Podobná témata

Katolicismus

"Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 04. listopad 2009 @ 19:41:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemáte dojem, že se při této návštěvě česká země vrací zpět ke své kultuře? Vy jste říkal, že je to návštěva prostá. Ale je v ní i určitý majestát, který k Praze patří a najednou je jasné z jaké kultury Čechy vyrostly...

„Ano. Svatý otec udělal gesto, které je, domnívám se, srozumitelné i nevěřícím, a tou je korunovace Pražského Jezulátka. To gesto nebyla pouze církevní slavnost, to je vlastně veliké poselství, které tu zanechal.


To mi Hlava XX nebere ????



Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 04. listopad 2009 @ 19:44:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl jsem napsat XXII, asi bych neměl být až vtipný. Holt už mi ta římská čísla moc nejdou ;-)


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: wawky v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 04:35:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemilý Lu,

A co máš proti Pražskému jezulátku ? U sta hromů, snad zde nejste opravdu banda tupců. Tady se dokáže spolehlivě shodit snad vše. Jestli máš v hlavě dvaadvacítky Lu, tak si předplať Mateřídoušku a můžeš tam na toto téma diskutovat se sobě rovnými.

TO JE PŘECE ČISTOKREVNEVNÉ ŠÍLENSTVÍ: Do Česka přijede sv.Otec B16 a hned se odpadlíci od Krista a neznabozi sjednotí / jindy se hádají jak Rumunské babky na trhu / aby šili do všeho co je pozitivní, hlavně do ekumenického procesu. Jestli už Vám vadí i Pražské jezulátko - tak to už je vrchol. Co vám bude vadit příště?

wawky


]


wawky (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 06:58:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Den před příjezdem papeže jsem se šel podívat poprvé v životě do do toho kostela s Jezulátkem. Našel jsem tam sošku s korunou v taláru, pár modlících se lidí a kolem na zdi spoustu zlatých děkovných cedulek. Já osobně tomu nerozumím, modlím se k Pánu Ježíši, který je po pravici Otce ve věku, ve kterém byl vzat do nebe. Nechápu smysl modlitby před tou soškou, Pán Ježíš už není 4leté dítě. Kromě toho nemohu přijmout tu sošku tak jak je, nevíme jak Ježíš vypadal a kdo se modlí, má se modlit v duchu a v pravdě, protože Bůh slyší takovou modlitbu a to bez sošek a obrazů. To je můj pohled.


]


Re: wawky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:00:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus sám se postaral o to aby Jeho podoba nebyla zapomenuta. Dodnes se dochoval otisk celého těla, dva otisky tváře a zakrvácená rouška bez otisku kterou byl podle předpisu zakryt obličej hned po smrti. Zkuste porovnat jak vypadá na našich obrazech a křížích s tím jak vypadá v ilustrovaných Biblích evangelických církví. My na západě přitom vycházíme z Turinského plátna a na východě vycházejí z Abgarovy roušky a plátna do kterého byla zavinuta hlava při pohřbu. Do toho se otiskla podoba jen zdánlivě jiná. Pravděpodobně ve chvíli vzkříšení kdy mizely stopy po ranách a bez vousu. Obě tváře dokonale pasují na stejnou lebku, z anatomického hlediska jde o tutéž osobu. Pokud Vás zajímají všechna svědectví, důkazy pro a proti i konspirativní teorie tak si je můžete najít, popřípadě k nim přidat i vlastní názor. Jako dítě se Ježíš těm které vyvolil zjevoval snad nejčastěji. Mimo jiné možná i proto aby nám připomněl že pokud nebudeme jako děti tak do Království nevejdeme.



]


Re: Re: wawky (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:11:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou ryze lidská potvrzení něčeho. Vůbec na tom nezáleží. Modlit se je třeba v duchu a v pravdě bez ohledu na různá kouzelná plátna, otisky tváře atd. Přijde mi to jako lidové náboženství. Jakékoliv zjevení Krista uznám jen tehdy, bude-li takové jako v svědčí Písmo. Tedy takovým způsobem, jakým se zjevoval lidem po svém vzkříšení. A to nikdy nebylo jako 4leté dítě.


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 07:09:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pražské Jezulátko je známé po celém světě. V téhle podobě uctívají Krista například i v jižní Americe, díky němu tam někteří lidé vědí že náš národ vůbec existuje a jsou rádi když mohou získat jeho kopii. Přesto chápu že to může být  pro upřímné a poctivé evangelíky bolestná a nepříjemná záležitost která odporuje jejich víře a nemám jim to za zlé, pokud nám ponechají svobodu danou Bohem. Věřím že poctivých a upřímných evangelíků je u nás většina, jinak by nemohlo dojít k ekumenickému orocesu, vzájemné úctě a spolupráci na vinici Páně. Zkuste na ně brát trochu ohled a neházejte je do jednoho pytle. Berte ohled i na ty kteří nás urážejí. Pokud tak činí v dobré víře tak věřím že jim bude odpuštěno. Mějte na paměti že za horlivého protestanta se může vydávat i militantní ateista nebo satanista, zvlášť ve virtuálním světě. Těm se ekumenický proces nelíbí ani trošišku, jak by řekla jistá literární postava. Dali by mnohé za to aby se mohli potěšit pohledem na to jak proti sobě v nenávisti a vzájemném proklínání stojí Kristův kříž a kalich s Jeho krví.


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 07:39:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Lu, ja som si myslel, že aspoň z nekatolíkov ktosi sa dokáže pozerať na naše sochy, či ikony, obrazy, maľby, mozaiky a pod.  ako určité kultúrne výtvory analogické poézii, ba dokonca hudbe. Ved nie je napríklad aj dobrá kresťanská hudba krásnou audiálnou /nie vizuálnou/ ikonou, "sochou"..., proste formou, ktorou sa v nejakej kultúrnej forme vlastne ohlasuje Božie slovo? Ve´d zmyslom kultúrnych zobrazení a foriem nie je predsa vždy reálne zobrazenie, ale je to vlastne myšlienka zhmotnená v nejakej podobe, dokonca systém myšlienok. Zdá sa mi, že protikatolícka predpojatosť mnohým naozaj zaslepuje oči vidieť túto skutočnosť.

A podobne je to aj ohľadom postavy súčasného pápeža. Mnohí ľudia veľkého formátu na svete, a to dokonca aj zo sveta protestantského, evanjelikáleho a pod. ho uznávajú ako skvelého človeka, kresťana, intelektuála, osobnosť atď. Len tu na GS nevbediana tomto človeku nájsť nič pozitívneho. No povedzte, nie je to hanvba?... Zrejme sa tu zoskupila celkom osobitna skupina tzv. "biblických" kresťanov, u ktorých neviem, či sú viac plní nenávisti proti KC ajko lásky ku Kristovi...


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:07:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedávno jsem se díval na dokumentární film o liturgické hudbě. Byl zaměřen zejména na dva nejslavnější varhanní skladatele kteří žili a tvořili ve stejné době. Beethoven a Bach, katolík a lutherán. Pana Bacha jmenovali lutheráni pátým evangelistou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 06. listopad 2009 @ 16:13:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
J. S. Bach (1685 - 1750)
L. van Beethoven (1770 - 1827)

A tihle panove zili a tvosili ve stejne dobe? Mozna si dokonce i tykali, ne?

A.


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:24:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Elo, to je trochu out.

Nejde mi o umění, sám jsem chtěl být vždycky malířem.
Jde o to, že Jezulátko (též zvané Pokemon, www.jezulatko.cz) úzce souvisí s pobělohorskou porobou nekatolické části českého národa, nebo snad ne ? Kdysi se říkal takový vtip: Vítězný únor (februar) ? To je stejné jako Bílá hora !
Pokud znáš přesněji počátky pražského Jezulátka, rád bych se nechal poučit.


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:26:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Elo, to je trochu out.

Nejde mi o umění, sám jsem chtěl být vždycky malířem.
Jde o to, že Jezulátko (též zvané Pokemon, www.jezulatko.cz) úzce souvisí s pobělohorskou porobou nekatolické části českého národa, nebo snad ne ? Kdysi se říkal takový vtip: Vítězný únor (februar) ? To je stejné jako Bílá hora !
Pokud znáš přesněji počátky pražského Jezulátka, rád bych se nechal poučit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:47:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jezulátko je v české zemi delší dobu, než jen od Bílé Hory, zřejmě od roku 1555. Jinak máš pravdu s rolí Jezulátka po Bílé Hoře - tehdejší majitelka Jezulátka se stala největším příjemcem tehdy konfiskovaného majetku (t.j. ta socha nějak souvisela s pobělohorskou dobou) a až v roce 1628 se pak objevila socha na svém nynějším umístění.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 09:19:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta soška je v kostele Panny Marie Vítězné. Vítězné proto, že měla Prahu uchránit před zničením švédskými, t.j. protestantskými vojsky ;-)
Papežovo uctívání Jezulátka vidím jako potvrzení (petronifikaci) pobělohorské potupy příznivců Bible kralické. Zde už nejde jen o katolíka Jana z Husi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 09:19:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta soška je v kostele Panny Marie Vítězné. Vítězné proto, že měla Prahu uchránit před zničením švédskými, t.j. protestantskými vojsky ;-)
Papežovo uctívání Jezulátka vidím jako potvrzení (petronifikaci) pobělohorské potupy příznivců Bible kralické. Zde už nejde jen o katolíka Jana z Husi.


]


Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:22:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Za dob komunismu jsme takovým akcím říkali "kontrola buzeroability".

  Když jsme byli třeba na základní škole, měli jsme stráž u pomníku padlých vojínů druhé světové války. To byla taková hezká kulturní a společenská památka a každý kluk i holka, který jen ve škole byl, se musel v památných květnových dnech postavit na půl hodiny na stráž k pomníku padlých. Sama o sobě ta akce měla jediný účel: Zkontrolovat, jestli jsou ovečky stále ještě poslušné a nějak se nebouří. Jinak neměla žádný smysl.

  Tohle je hodně podobné. Přijede Svatý Otec, jako první akci korunuje snad nejmocnější sochu západní polokoule (a jednu z nejmocnějších na světě po Buddhovi a několika dalších sochách), pak se jde uklonit před zbytky kostí a pokleknout před obrazem. Člověku, který věří Ježíši to hlava nebere, ale když se nad tím trochu zamyslíš a rozumíš podstatě víry soch, obrazů a pověr, trochu sleduješ reakce oveček, dává celá akce dobrý smysl.


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:24:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejmocnější socha?


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:35:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jasně, že socha je jen dřevo, kov, kámen, ozdobné šaty a trocha symbolů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, jedinou moc, má asi tak v tom, kolik lidí vkládá důvěru v její údajnou moc, tedy panství nad vírou těch, kdo jí věří.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:48:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano, přesně tak. Moc těchto živlů není sama v sobě (jako třeba u našeho Boha), ale v počtu lidí, kteří je uctívají.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 09:02:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bych všechno ještě dokázal pochopit.
Co mi ale nedává smysl, je ta záplava zlatých děkovných cedulek. Od koho asi a proč? Vždyť přece socha a její šatičky podle vás nemohou nikoho uzdravit. Ti lidé si to snad vymysleli?


Ale jste v tomto názoru opravdu dokonale bibličtí?
(Sk 19,11-12)
Bůh pak dělal skrze Pavlovy ruce mimořádné zázraky,
takže lidé dokonce přinášeli šátky a zástěry z jeho těla na nemocné a nemoci od nich odstupovaly a zlí duchové z nich vycházeli.




]


oko (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 09:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ta socha není ani živý Pán Ježíš ani živý apoštol Pavel, ale jen vyrobená socha.


]


Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 09:58:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...celý katolicizmus je náboženstvo postavené na uctievaní sôch, obrazov, mŕtvych kostí atď....čo by robil pápež na návšteve ak nie vzýval mŕtve kosti a klaňal sa obrazom a sochám?...ak toto odstrániš z katolicizmu, tak sa celý systém zrúti...je to presný opak života z viery....svetlým príkladom je Abrahám ,,otec viery,, žiadne uctievanie sochy, obrazu a rozpadnutých kostí...

...takže ľudia šatky a zástery z jeho tela nosili na nemocných a neduhy sa vzďaľovali od nich; aj zlí duchovia vychádzali z nich. Sk 19...

...žeby naozaj týto ľudia sa klaňali a vzývali Pavlovu šatku a potom ju nosili na nosidlách po meste?...po Pavlovej smrti ju vystavili do bočného oltárika v kostole na to, aby ju mohol prostí ľud vzývať ako svätú relikviu?...
ivanp

...žeby naozaj týto ľudia sa klaňali a vzývali Pavlovu šatku a potom ju nosili na nosidlách po meste?...po Pavlovej smrti ju vystavili do bočného oltárika v kostole na to, aby ju mohol prostí ľud vzývať ako svätú relikviu?... ivanp



Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 14:03:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...celý katolicizmus je náboženstvo postavené na uctievaní sôch, obrazov, mŕtvych kostí atď...
- Ivane, ty si normálne "fenomén".. Skreslenejšiu predstavu o katolicizme ako si ty vylúdil naozaj málokde človek počuje...  Naozaj žiješ v svojich pomýlených predstavách o katolicizme. Zdá sa ti to ťa robí o  niečo väčším vo svojich očiach, a to je zrejme dobrý pocit. Ale falošný. Osloboď sa. Poznáš tú biblickú modlitbu: "Pane, daj, aby som videl".../aj KC Tvojimi očami.../


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 14:08:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Elo, tohle nemusí být slepotou. Mohl by sis alespoň některé věci přiznat. Jak prezentuje Svatý Otec římský katolicismus, třeba na návštěvě u nás v Čechách a na Moravě? Už jsem se o tom s tebou bavil, když jsme si psali o apoštolech, učitelích, evangelistech, prorocích, pastýřích a dalších služebnostech v církvi.


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 06. listopad 2009 @ 02:51:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec, zato by bolo lepšie, keby ste aj vy vedeli na ňom aspoň čosi dobré nájsť, Nezdá sa ti ten negativizmus z vašej strany torchu prehnaný a falošný. Má to niečo spoločné s kresťanským postojom? Ak človek má na niekoho spadené, tak je koniec, na tom človeku naozaj nič s dobré nenájde... A presne toto je vás postoj. Americkí protestanti, dokonca boli scchopní oceniť veľký prínos jeho encykliky a nehanbili sa v aj verejme podpísať. To je iné kresťanstvo ako vy tu prezentujete s "biblickým" náterom... Isteže, ako každý človek, má aj Benedikt chyby. Veď ktorý človek ich nemá. Ale tých pozitív je oveľa viac. No zatvárate oči pre nimi, a sliedite za každým jeho gestom, len aby ste našli  nejakú chybičku. Ani vás nikoho nenapadne snažiť sa jednoducho ľudsky, nieto ešte kresťanskyy, aj aspoň trochu pochopiť, nielen čo to robí, ale aj prečo... Vy máte na všetko svoje odpovede, possudky, súdy. No platí" Akým súdom vy súdite, takým aj vás posúdia"...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. listopad 2009 @ 09:45:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Elo.

  Co to pořád píšeš o soudu, o spadených, o nič dobrého, o chybách? To jsi snad uznal, že korunování sošek je chyba? To by pak byl pokrok. Ale myslím, že asi ne, jen nejsi ochoten se vcítit do druhých.

  Zkus se trochu zamyslet, Elo. Reagoval jsi na větu:
"celý katolicizmus je náboženstvo postavené na uctievaní sôch, obrazov, mŕtvych kostí atď."
 
  A já to napsal:
"Jak prezentuje Svatý Otec římský katolicismus, třeba na návštěvě u nás v Čechách a na Moravě? "

  Jen se zkus zamyslet, že je třeba člověk, který o římské víře nic moc neví a tu víru by mu měl prezentovat papež, který vyjímečně přijede do České republiky. Co si asi takový člověk bude myslet, v čem že spočívá římská víra a na čem je postavená? Jsi ještě schopen se zamyslet?

  Přemýšlej nad tím, co takový neznalec ŘKC viděl a slyšel, co si přečetl a jakou víru a praxi papež v Čechách prezentoval. Není pochyb, že papež prezentuje to, na čem je římské náboženství založené a s čím stojí a padá, Elo. Jestli pochybuješ i o tak základní věci, tak nebudeš úplně opravdový římský katolík.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 07. listopad 2009 @ 15:46:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec, ale fakt, že mnohí, dokonca aj z protestantského sveta tohto človeka oceňujú, by aj tebe čosi mal povedať. nezdá sa ti postoj tvoj a tebe podobných naozaj jednostranný, a to sa mi zdá práve nekresťanské. Ja som nebol v Česku. Ale som sa dočítal, že na ľudí zapôsobil vcelku dobre svojim pokojom, skromnosťou, inteligenciou, a samozrejme ho vnímali ako význačnú osobosť kresťanského sveta najväčšej cirkvi. Úohou pápeža predsa nie je podávať základnú katechézu. On vzbudzuje záujem o kresťantvo, vieru, Krista na inej úrovni. Ak naozaj dobre zapôsobil, a ľudia majú pocit, že je človek chápavý a prijateľnýa aj jeho zjav a possolstvo, sami sa začnú zaujímať o to, čo kto je Kristus, a čo je viera a kresaťnstvo. Tak to bolo pri každej pápežovej ceste kdekoľvek.

Najmä v málokresťanských krajinách návšteva pápeža naozaj navodila veľký záujem o všetko, čo s ním súvisí a bolo toho plné média, a tak nepriamo až sa dostane k slovu základná kerygma viery. Napríklad v Japonsku mali pôvodne plán dávať lensymbolický výber z Jána pavla II., no napokon dávali všetko od A do Z - tak zapôsobil jeho zjav. A pritom Ján Pavol nehovorí veľšmi pre začiatočníkov a jednoduchých ľudí príliš zrozumiteľne...

Zrejme každý sa vyzná vtom svojom remesle. Ty vieš ako sa prihovoriť u vás, pápež to vidí inak ako ty, a ak zostavili taký program a taký štýl, asi vie prečo. Videl si už niekde, že by sa niekto vpáčil všetkým? "Beda vám, ak vás budú všetci chváliť"...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. listopad 2009 @ 21:41:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Elo.

  Pokud vím, ještě jsem tu neuvedl žádný postoj k současnému papeži, takže těžko říci, z čeho soudíš, že je můj postoj jednostranný. Pokud vím, tak k němu žádný extra postoj nemám, natož jednostranný, takže by mne zajímalo, jak jsi přišel na to, že mám k papeži nějaký postoj.

  Mám k tobě prosbu. Zkus si prosím přečíst můj příspěvek a odpovědět na něj. Třeba si sepiš, co papež v ČR předvedl, co mohli lidé vidět a co prezentoval, jak "vzbudil záujem o kresťantvo, vieru, Krista na inej úrovni.". Snažím se ti něco říci, třeba pochopíš co.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 08. listopad 2009 @ 05:05:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec, jednostrannosť vidím v tvojom postoji v neprítomnosti pozitív v tvojom hodnotení pápeža, ale len negatív a pripomienok... Naopak, v médiách, dokonca aj v svetských bolo negatív menej, než na GS, a prevažovali pozitíva... Už to čosi samo soebe hovorí o vašej "veľkodušnosti"...

Ty zrejme nevieš sa vžiť  psychologicky do situácie návštevy pápeža. Pre vás je to človek ako človek, skôr ešte striehnete na každú jeho chybu s aprioristickými predsudkami, čo človek vidí... No pre úprimne veriaceho katolíka - ktorí boli predovšetkým adreaáti jeho návštevy - je to celoživotný zážitok, pretože rímsky pápež je pre nich naouzaj jeden veľký symbol - nástupca apoštola Petra a námestník Ježiša Krista, t.j. veľmi významná osobnosť. Ľudia kvôli stretnutiu s ním chodia do Talianska, a tu ked on príde, pre nich je to naozaj sviatok bez ohľadu na to, čo povie. Uvedom si ešte že, on určite má spätnú väzbu, radí sa s ľuďmi v Čechách, ktorí tú cestu vlastne pripravujú, má svoje skúsenosti z iných krajín, a preto hľadí na vec zrejme inak ako ja alebo ty.

Ja som bol pár krátna pápežovi v minulosti. Poviem úprimne, mne osobne nepovedal nič osobitne nové, čo by sopm nepočulči už od neho, či od iných v Cirkvi. Lenže hodnota stretnutia s pápežom nie je iba v obsahu s jeho slov, ale jeho zjav vzbudzuje určitú jedinečnú atmosféru, duchovný zážitok, ktorý je neopakovateľný, a -to ti pripomínam - že zakúsi ho len úprimne veriaci. Podobne ako zazerajúci farizeji nemali zážitok stretnutia s Pánom Ježišom, ani zazerajúci protestanti, či neveriaci, ho taktiež nemajú, a nechápu vôbec nič. Je to totiž aj o viere v "službu Petra" v Cirkvi, ktorá je podľa nás súčasťou viery v Krista aj podľa Písma... Preto sa ti vôbec nečudujem, že máš postoj ako máš, drahý môj...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arog (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. listopad 2009 @ 09:51:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Cizinec, jednostrannosť vidím v tvojom postoji v neprítomnosti pozitív v tvojom hodnotení pápeža, ale len negatív a pripomienok

  Elo, mohl bys prosím uvést, kde jsem nějak hodnotil papeže? (marně si vzpomínám - někdy mám pocit, že tu pod mým nickem píše ještě někdo jiný)

  O papeži jsem tu psal jediné, že přijel do Čech, korunoval sošku, uctil kosti a poklekl před obrazem, nevzpomínám si, že bych tohle konkrétní počínání papeže nějak hodnotil, vím, že dělá přesně to, co je v ŘKC běžné. Jestli považuješ tyto tři věci za "negativa" tak je to neskutečný pokrok ve tvém smýšlení (předpokládám, že takhle si to ale asi nemyslel). Jestli ne, prosím uveď, o čem v souvislosti se mnou píšeš - t.j. jaká negativa jsem o návštěvě papeže uvedl.

  Pokud jde o papeže, byl jsem v roce 1985 uprostřed statisícového davu, který očekával papeže na Velehradě a uprostřed podobného davu při první návštěvě papeže na Letné, takže si velmi dobře dokážu představit, jak každý římský katolík takovou návštěvu bere. Souhlasím s tebou že to, co papež v Čechách udělal, bylo pečlivě, dlouho a programově připravováno a že je důležité co udělal, není to náhoda.

  Co si ale myslím je to, že ty se nedokážeš vcítit do toho, jak prezentuje papež řk víru pro ty, kteří ho neuctívají jako náměstka krista na zemi a kteří neznají ŘK nauku. Zamysli se nad tím, jestli si po návštěvě papeže v Čechách takový člověk právem neřekne: "celý katolicizmus je náboženstvo postavené na uctievaní sôch, obrazov, mŕtvych kostí atď".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 08. listopad 2009 @ 15:38:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"jak prezentuje papež řk víru pro ty, kteří ho neuctívají ..."
- Cizinče, nie je možné brať ohľad na všetky menšie skupiny nekatolícke. To je proste nemožné. Bud realista. Viac v Čecháchm, najateistickejšej krajine je predsa tých, čo pre nich oto nie jevôbec problém. Ba ani pre nmnohých nekatolíkov toto nie je problém /socha a pod./. Ty patríš naozaj k veľmi malej skupinke, počítam ak vôbec pár tisícov v celom Česku, ktorých trápia nejaké sochy a pod. No mnohí "neutráli" v tom práve videli  možno zmysel pápeža pre kultúru, a určitý symbol podpory pre niečo, čo aj pre nich je symbolom, ktorému rozumia...  Mrzí ma, že aj ty, vzdelaný a inteligentný, nevidíš nič len modloslužbu v súvislosti s Jezuliatkom, ako keby si nerozumel aj reči symbolov, kultúry... Ja som v Čechách bol na vojne, a nemyslím si, že by sa niekto tam klaňal čomusi... Pre ľudí sú iné  veci problémom...
-
Pokiaľ ide o to tvoje hodnotenie: Jasné je to, že ty nikdy nepovieš nijaké pozitívum, ale vymenuješ veci, ktoré v kontexte musí človek vnímať ako negatíva, pretože "korunoval sošku, uctil kosti a poklekl před obrazem" - to od teba ako chvála určite nezneje, a kto ťa pozná, tak je to jednoznačne negatívum podľša teba... Len to nezaonačuj spätne... Na Benediktovi naozaj je čo všimnpť si pozitívneho pre takého inteligenta ako si ty...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nik (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. listopad 2009 @ 17:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo,

ty si myslíš, že kdyby přišlo na věc, tak by Pán Ježíš člověka, který je znám jako papež, pochválil za to, že "korunoval sošku, uctil kosti a poklekl před obrazem" - opravdu si myslíš, že jde o pozitivní věci hodné chvály?

I kdyby předtím i potom udělal něco pozitivního, tyto konkrétní věci by Pán rozhodně kladně nehodnotil. Nejde tedy o to, jak je hodnotí Cizinec, ty nebo já, ale jak je vidí Pán. A nemysli si - stále platí to Slovo z Ezechiele 18:24 Pakli by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, čině podlé všech ohavností, kteréž činí bezbožný, takový-liž by živ byl? Na žádné spravedlnosti jeho, kteréž činil, nebude pamatováno. To znamená, že Pán nepoloží na jednu misku vah dobré a na druhou špatné skutky, a když dobré převáží, je to v pořádku, ale že ohavné skutky v Božích očích ruší všechny předchozí dobré/spravedlivé skutky.

Tož tak.

willy


]


Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 18:27:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Ano. Svatý otec udělal gesto, které je, domnívám se, srozumitelné i nevěřícím, a tou je korunovace Pražského Jezulátka.

profesor dějin umění Mojmír Horyna sa asi musel pred rozhovorom napiť omšového vina, inak by nemohol trepať také nezmysly.

1 Jan 5,21  Dieťatká, chráňte sa modiel! Ameň.
 
Od ap.Jana sme varovaní ,aby sme sa chránili modiel.
Papež pri nedávnej návšteve Česka naprosto ignoroval
tento jednoznačný príkaz Nového zákona.
Obdaroval sošku Pražského jezuliatka zlatou korunkou.
Je to najvyšší liturgický prejav úcty, aký možno preukázať.
Papeš Benedikt XVI vzdáva poctu soške ktorá nechodí, nedýcha,
ani nerozpráva.
Vo svojom príhovore uviedol, že pražské jezuliatko svojou
detskou nehou sprítomňuje božiu blízkosť a lásku.
Nech mi papež vysvetlí,ako môže mrtvy predmet niečo také dokázať.
Ak to papež vysvetliť nevie,tak nech si je istý,že je obyčajný modlár.



Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 06. listopad 2009 @ 02:55:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec, radím ti zapísať sa na aspoň krátkodobé štúdium vyjadrovania slova myšlienky vo forme kultúry, umenia, liturgie, symbolizmu a pod. Potom sa porozprávame...


]


Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 06. listopad 2009 @ 20:35:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, ďakujem za Tvoj komentár, lebo bol pre mňa pohnútkou vyhľadať si, kto / čo je vlastne to "Pražské jezulátko". Našla som webstránku Kláštora PJ http://www.pragjesu.info/cs a... som v šoku. Ak informácie na tejto stránke nie sú dostatočným dôkazom modlárstva vnútri RKC, tak potom ja som černošská šamanka :o) 

Citujem z nej:

"Půvabná soška malého Ježíška, vystavená úctě lidí v kostele Panny Marie Vítězné v Praze na Malé Straně, přijímá denně návštěvníky z desítek zemí světa. Mnohým lidem, kteří se před ní modlili k Bohu, přinesla zázračná a neobvyklá vyslyšení."

Neučiníš si rytiny ani nijakej podoby tých vecí, ktoré sú hore na nebi, ani tých, ktoré sú dole na zemi, ani tých, ktoré sú vo vodách pod zemou. Nebudeš sa im klaňať ani im nebudeš slúžiť, lebo ja Hospodin, tvoj Boh
...

"Teprve v roce 1637... nalezl pohozenou sošku otec Cyril od Matky Boží... S bolestí však zjistil, že má Ježíšek ulomené obě ruce. Zdálo se mu v tu chvíli, že mu Ježíšek říká: "Smilujte se nade mnou a já se smiluji nad vámi, dejte mi moje ruce a já vám dám svůj pokoj, jak mne budete ctít, tak já vám budu žehnat!" Otec Cyril nakonec dosáhl toho, že Jezulátku byly vyrobeny nové ručičky. Vynaložený zlaťák se bohatě vrátil, když začal malý Ježíšek žehnat klášteru, místním lidem i celé Praze."

Pretože poznajúc Boha neoslavovali ho ako Boha ani mu neďakovali, ale zmárniveli vo svojich myšlienkach a zatemnilo sa ich nerozumné srdce, hovoriac o sebe, že sú múdri stali stali sa bláznami a zamenili slávu neporušiteľného Boha za podobnosť obrazu porušiteľného človeka
...

"Slavnost korunovace milostné sošky dítěte Ježíše se každoročně slaví o první květnové neděli. Jezulátko bývá po celou sobotu a neděli vystaveno v presbytáři, aby se s ním věřící mohli setkat z větší blízkosti."

A ako neuznávali za hodné a potrebné mať Boha v pravej známosti, tak ich aj Boh vydal v neosvedčenú myseľ prevrátenú, aby robili to, čo sa nepatrí, naplnených každou neprávosťou, smilstvom, podlosťou, lakomstvom, zlosťou... ktorí, hoci dobre poznali právo Božie, že tí, ktorí robia také veci, sú hodni smrti, nie len že to robia, ale ešte aj schvaľujú tým, ktorí to tiež robia
...

"Starobylý zvyk oblékání milostné sošky Ježíška má za cíl přiblížit věřícímu člověku Ježíše jako skutečného člověka. Pomáhá nám zakusit Ježíšovu blízkost a vyjádřit naši lásku a úctu. Nejedná se o modloslužbu, vždyť neživá soška slouží pouze jako připomínka a prostředek k duchovnímu setkání s živým Kristem."

...skláňam svoje kolená pred Otcom nášho Pána Ježiša Krista, z ktorého má každý rod na nebesiach i na zemi svoje meno, že by vám ráčil dať podľa bohatstva svojej slávy, skrze svojho DUCHA, mocou zosilnieť na vnútornom človekovi, aby KRISTUS SKRZE VIERU PREBÝVAL VO VAŠICH SRDCIACH... Amen





]


Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 07. listopad 2009 @ 14:04:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ďakujem za podporu,

Z Tvojho komentáru je vidieť,že si rozhľadená v Písme.Pretože iba ľudia ktorí dobre ovládajú Bibliu
sa dokážu verejne zastávať Božích pravd aj keď sú preto častokrát nenávidení.
Kesťania s obľubou a často hovoria o tom,že P.J.Kristus prišiel zomrieť za naše hriechy.Zabúdajú však,
že P.Ježíš prišiel i kaziť skutky diablove, 
/1 Ján 3:8  Nato sa ukázal Syn Boží, aby zkazil diela diablove./
Tiež prišiel vydať svedectvo pravde.
Ján 18:37  Vtedy mu povedal Pilát: Teda si ty predsa kráľ? Ježiš odpovedal: Ty dobre hovoríš, že som ja kráľ. Ja som sa nato narodil a nato som prišiel na svet, aby som vydal pravde svedoctvo. Každý, kto je z pravdy, čuje môj hlas.

My kresťania máme chodiť v Kristových šľapajách.To znamená správať sa tak ,ako sa On správal.
Zastávať sa pravdy Božej a vrejne odsúdiť každé klamstvo.

RKC v mnhých veciach klame.A my sme tu nato ,aby sme tieto klamstvá demaskovali.


 



]


Re: Re: Re: Benedikt XVI. oslovuje racionálností, nikoli arogancí (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Sobota, 07. listopad 2009 @ 14:38:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S Pražským Jezulátkem jsem se setkal na nápisu kamionu V Rio de Janeiro. Utíkal jsem domů, vzal jsem kameru, prohlásil, že jsem z Prahy a dovolil se před domem točit.
V zápětí mi manželka točit "zakázala" s poukazem na to, že ukazovat "dávání" je pokrytecké, takže mi zbylo pár záběrů z humanitární sbírky, kdy kamion objížděl domy v ulici a lidé nosili dárky dětěm.
Možná je věnuji věřícím v Pr.J.
Pražské Jezulátko - je název jednoho kláštěra, který se stará o sirotky a děti - bezdomovce. Mohu říci, že se před touto činností hluboce skláním, ale
nikdo z těch pracovníků neveěel, kde je Praha a matně si uvědomovali, že Pražské Jezulátko je nějaká soška, která dělá zázraky.
Vůbecte´d nechci diskutovat o to, jestli je správné, Jezulátku se klanět jako živému Bohu, ani nechci vzpomínat návštěvu papeže, která mně osobně pobouřila,

Chci jen vzpomenout, že Pražské jezulátko by se dalo " oslavovat " i jinak, než korunováním zlatou korunkou, přinášení darů...
Možná měl i papež připomenout, že děti které hladoví, potřebují "dary" více, než neživá soška. Neznělo by to ale tak poeticky, ale jiostě zato více prakticky.

Lidé nedávali - před vánocemi - věci staré, obnošené nebo nepotřebné, ale nové, zatím účelem koupené, protože i tyto děti mají mít radost z něčeho nového, darovaného z lásky, ne z nepotřeby.

A tak mě ten kamion tak rozházel, že sjem si slíbil navštívit a nebo kontaktovat farnost Pražského Jezulátka, ale pak jsem tuto myšlenku opustil a myslím, že oni nemají na oblékání živých, ale mrtvých.


]


Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy