Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 03. březen 2014 @ 09:55:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
o pekle bratr slyšet nechce, tak jsou to jen představy...
chudák bratr



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 03. březen 2014 @ 11:31:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
" Všichni jsme omezeni svými představami a Bůh je milosrdnější nad naše očekávání :-)"

Tohle je opravdu potěšující zpráva - měli bychom to mít na mysli dříve, než začneme vynášet svoje lidské a tím pádem i omezené soudy.

Hezký a požehnaný den všem.

H.



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 03. březen 2014 @ 17:12:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj. Vzhledem k tomu, že jsi četla ty články, moc nového nedodám. Pokusím se tedy o jakýsi souhrn toho, co a jak v Písmu čtu. U každého bodu se samozřejmě rád pobavím o detailech, a to včetně původních biblických jazyků.

1. Boží milosrdnost a spravedlivost

Písmo nás jasně informuje o tom, že jsme všichni hříšníky. A hřích je něco, co Bůh nechce a nebude trpět navždy. Dal nám svůj Zákon, který hodně "zpřísnil" sám Ježíš (viz např. Mt 5+6). Smyslem toho Zákona je, usvědčit nás ze hříchu. Je-li s požadavky Zákona seznámen kdokoli z nás, musí mu být zřejmé, že nemůže obstát na spravedlivém soudu před Bohem. A protože to Bůh samozřejmě ví, nabídl nám jedinečnou možnost tomu soudu se "vyhnout" tím, že přijmeme oběť, kterou za nás přinesl náš Velekněz Ježíš. To je projev Boží milosrdnosti a milosti. Kdo ji přijme, je spasen, a čeká ho pouze setkání s Ježíšem, kde bude odměněn za to, jak dobře svým křesťanským životem kráčel (Pavel by napsal běžel). Někdo dostane věnec, jinému jeho budova shoří, ale všichni jsou spaseni.

Ten, kdo tu milost odmítne, přijde na soud, kde budou posuzovány jeho skutky. Upřímně řečeno nevím, jestli na tom soudu někdo obstojí. Ti, kteří neobstojí, čeká spravedlivý trest. Klíčovou otázkou je, jestli Bůh aplikuje spravedlnost retributivní nebo restorativní. Ta první spočívá v tom, že smyslem trestu je pouze potrestat, ta druhá pak v tom, že smyslem trestu je náprava. Jsem přesvědčen, že Písmo svědčí o tom druhém přístupu - Bůh třeba netrestal Izrael jen za to, že se obrátili k modloslužbě, ale hlavně proto, aby se k Němu vrátili. Na tomto principu je založen i náš soudní systém. Avšak podstatné je, že spravedlnost vyžaduje, aby byl trest odpovídající provinění. Jinými slovy řečeno, trest musí odpovídat míře způsobené škody. Netřeba dodávat, že stejný trest za překročení rychlosti na dálnici, krádež lahve piva, vyloupení banky, znásilnění a zabití bychom ani my lidé nechápali jako nespravedlnost. A člověk ve své omezenosti nemůže způsobit nic, co by mělo věčné následky. Takže nejde o to, že by Bůh byl milosrdnější, než si myslíme či přejeme - to sice je - ale jde o samotnou spravedlnost.

2. Boží všemohoucnost

Jsem přesvědčen, že Písmo jasně říká, že si Bůh přeje, aby bylo všechno na nebi a na zemi s ním usmířeno, tj. spaseno. Pokud mu to nevyjde, pak musí ve vesmíru existovat stvořená síla, která má moc na to, aby Bohu překazila jeho nejdůležitější plán. Přijde mi vážně nedůstojné Boha, aby chtěl zachránit 100 lidí a povede se mu to jen u 50 či 99, protože ti další s ním vlivem svobodné vůle nechtějí spolupracovat.

3. Otázka svobodné vůle

Reformovaní křesťané se mnou sdílí pohled na Boží svrchovanost (bod 2.) a je jim též jasné, že když Bůh chce někoho spasit, spasí ho. proto tvrdí, že On vlastně nechce všechny spasit. Ti, kteří se odvolávají na Bohem danou svobodnou vůli, měli by napřed vysvětlit, jak je možné označit za svobodné rozhodnutí to, když člověk nezná důsledky. Aby se člověk mohl SVOBODNĚ rozhodnout odmítnout Boha, musel by vědět (vědět a ne věřit), jaké to má následky. Značným problémem tu je, že Boží spravedlnost a nestrannost také vyžaduje, aby všichni dostali stejnou šanci přijmout. Kolika lidem se Ježíš zjevil jako Pavlovi na cestě do Damašku?

4. Otázka věčnosti

Tady už by to chtělo jít do řečtiny a hebrejštiny a podívat se, jaká slova vlastně překládáme slovem "věčný". I v našich překladech se dočteme o věčných věcech (obřízka, lévijské kněžstvo ...), které už nejsou. Navíc se pak ukáže, že třeba Jonáš měl být v rybě "na věky věků", oheň Sodomy má také hořet "věčně" atp.

Pokud jde o peklo (a nutno podotknout, že neexistuje žádné řecké či hebrejské slovo, které by se krylo s naším významem slova peklo), pak je jasné, že to netrvá věčně, protože peklo (Hades) vydá své mrtvé a jako takové bude uvrženo do jezera. Zůstává tu otázka toho jezera. Protože jsi četla článek, který se tomu věnuje, upozorním na jednu věc. Podle knihy Zjevení mají být dvě věci na věky věků - kralování Krista a to hořící jezero. Skutečně v něm mají být na věky věků jen Ďábel, falešný prorok a šelma. Jenže to "na věky věků" má jednoznačně svůj konec - vždyť Kristovo kralování "na věky věků" končí v okamžiku, kdy předá vládu Otci (1Kor 15,22-28) a tehdy budou platit 2 věci: 1) nikdo a nic nebude ve spouře proti Bohu a 2) Bůh bude všechno ve všem. V tomto bodě končí celá Bible, protože to je okamžik, kdy "bude konec", jak píše Pavel.

5. Takže

v žádném případě nejde o nějaké zdůrazňování Božího milosrdenství na úkor Boží spravedlnosti. Je to právě Boží spravedlnost, svrchovanost a jeho Písmo, kdo nám dává jistotu, že žádné nikdy nekončící oddělení od Boha nebude.



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 03. březen 2014 @ 20:28:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou hloupé otázky a hloupé odpovědi, když někdo nezná Písmo sv. a ještě jsou někteří jedinci tak odpudivě drzí, že se snaží Kristova slova zpochybnit, který mluví jasnou řečí i pro hloupé: "Mnoho jest povolaných, ale málo vyvolených." Takže peklo je věčné a podle slov Písma sv. je zřejmé, že tam dobrovolně se hrnou zástupy, neboť tam vede cesta široká a do Království Božího cestička úzká.  



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 03. březen 2014 @ 21:18:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen malá obecná úvaha: Ze své zkušenosti mohu obecně ve zkratce říci toto: když jsem se dostal MIMO tělo, neexistoval jsem již v hmotné fázi, ale jen ve fázi odpoutané od hmoty, tedy fázi energetické, z níž lze svou hmotnou schránku pozorovat. Smysly odpoutané od hmoty (např. zrak) neskutečně zbystří. Vědomí zůstalo nejen ZACHOVÁNO, ale doslova EXPANDOVALO. Zatímco v tomto světě naše vědomosti v procesu poznávání rostou s časem, tak na druhé straně se vědomosti dostaví NARÁZ, tedy SKOKEM. Vše nám bude NARÁZ JASNÉ, nicméně tyto vědomosti již nepůjdou využít, protože budeme v DEFINITIVU. A protože, populárně řečeno, energii nelze zničit, bude naše další existence věčná. A vše se odvíjí od přijetí, či nepřijetí nekonečně velké Spasitelovy oběti – a to je pro každého z nás rozhodující. K tématu: POSLEDNÍ DNOVÉ LIDSTVA A VĚČNOST Vesmírný význam oběti Spasitelovy BA



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 03. březen 2014 @ 22:26:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ad poznatek č. 1 - mám za to, že se Bible věnuje peklu lépe řečeno podsvatí dostatečně a není divu, že se zaslíbeními, která jsou všechna, kolik jich jen je, v Kristu Ježíši Ano a Amen.

Ad poznatek č.2 - nic takového jako věčný pobyt v pekle neexistuje. Věčný "pobyt" bude jen v ohnivém jezeře, v němž skončí i peklo, tj. podsvětí rspektive Hádes - viz Zj 20:14. Podle verše 15 kdo nebyl nalezen zapsán v knize života, byl uvržen do ohnivého jezera. To znamená, že každý mrtvý, který stane před velikým bílým trůnem a kdo nebude zapsán v knize života, bude uvržen do ohivého jezera. což je druhá a věčná smrt. Verš 10 říká: A Ďábel, který je sváděl, byl uvržen do jezera ohně a síry, kde je šelma a falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků. myslíš, že osud těch, kdo skončí v ohnivém jezeře bude jiný, než Ďábla, šelmy a falešného proroka?

Předpokládám, že znáš nejznámější verš NZ - Jan 3:16. Tento verš říká, že žádný, kdo věří v Ježíše Krista, nezahyne, ale bude mít život věčný. Myslíš si, že v Ježíše Krista uvěřili a uvěří všichni lidé? Písmo nic takového neučí ani Pán Ježíš nic takového neučil! A dobře víš, že to neodpovídá ani dřívější ani současné situaci a skutečnosti ve světě ani Boží skutečnosti zjevené v Písmu Svatém!

Měj se hezky. Pán s tebou.



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. březen 2014 @ 08:00:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj hledající.

  Když jsem si před mnoha lety jako čerstvý křesťan poprvé a podruhé a potřetí četl co je v písmu napsáno a nemusel už si domýšlet co v něm napsáno není, byla ta informace o tom, že se v písmu svatém nepíše o věčném utrpení lidí v nějakém pekle jedna z věcí, které mne docela dost překvapily. Opravdu mne překvapilo, že věčné utrpení je smyšlenka, kterou si do písma domysleli lidé podobně jako jiná podobná učení.

  Ale tehdy ani potom později jsem se o to více nezajímal a neřešil, až teď po mnoha letech jsem se k tomu (i díky Slávkovi a diskuzi zde) vrátil. Tak jestli něco vyzkoumáš, rád si to přečtu. Když jsem to trochu zkoumal já, tak jsem v písmu nenašel co bude po ohnivém jezeře a domýšlet si něco, co není, se mi nechce. 

  Je fakt, že pokud by byli opravdu nakonec smířeni s Bohem skrze Krista úplně všichni lidé, jak o tom svědčí písmo, naprosto to mění pohled na svět. Ale když jsem si to svědectví písma četl, šlo by to svědectví vykládat i tak, že "bude spasen všechen Izrael", jak píše apoštol a ne všichni pohané.

  Slávku, psal jsi o tom někde? Když se v Izaijáši píše, že jednou každý člověk vyzná, že jen v Bohu je jeho spravedlnost, lze to vztáhnout na všechny lidi, nebo jen na Izrael, jak to z kontextu Izaijáše vyplývá?

  Toník



ssns je heretik (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 05. březen 2014 @ 09:42:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan ssns si vytvořil vlastní teologii a od jeho “rozumování“ je třeba se distancovat. Své pohádky nezachrání ani konstatováním:   „Pokud jde o peklo (a nutno podotknout, že neexistuje žádné řecké či hebrejské slovo, které by se krylo s naším významem slova peklo), pak je jasné, že to netrvá věčně, protože peklo (Hades) vydá své mrtvé a jako takové bude uvrženo do jezera. Zůstává tu otázka toho jezera. Protože jsi četla článek, který se tomu věnuje, upozorním na jednu věc. Podle knihy Zjevení mají být dvě věci na věky věků - kralování Krista a to hořící jezero. Skutečně v něm mají být na věky věků jen Ďábel, falešný prorok a šelma. Jenže to "na věky věků" má jednoznačně svůj konec - vždyť Kristovo kralování "na věky věků" končí v okamžiku, kdy předá vládu Otci (1Kor 15,22-28) a tehdy budou platit 2 věci: 1) nikdo a nic nebude ve spouře proti Bohu a 2) Bůh bude všechno ve všem. V tomto bodě končí celá Bible, protože to je okamžik, kdy "bude konec", jak píše Pavel.“   Neboť pokud alibisticky pan ssns konstatuje, že na věky věků má jednoznačně svůj konec, pak by to muselo platit i o věčném životě v Božím Království. Každý kdo nerezignoval jako ssns na zdravý rozum chápe, že nám pan ssns zde ve skutečnosti předkládá nějakou satansko sektářskou nauku, která je v přímém rozporu s Evangeliem.   31  Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni andělé s ním, posadí se na trůnu své slávy; 32  a budou před něho shromážděny všechny národy. I oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů, 33  ovce postaví po pravici a kozly po levici. 34  Tehdy řekne král těm po pravici: ‚Pojďte, požehnaní mého Otce, ujměte se království, které je vám připraveno od založení světa. 35  Neboť jsem hladověl, a dali jste mi jíst, žíznil jsem, a dali jste mi pít, byl jsem na cestách, a ujali jste se mne, 36  byl jsem nahý, a oblékli jste mě, byl jsem nemocen, a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste za mnou.‘ 37  Tu mu ti spravedliví odpovědí: ‚Pane, kdy jsme tě viděli hladového, a nasytili jsme tě, nebo žíznivého, a dali jsme ti pít? 38  Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali jsme se tě, nebo nahého, a oblékli jsme tě? 39  Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme za tebou?‘ 40  Král odpoví a řekne jim: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.‘ 41  Potom řekne těm na levici: ‚Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům! 42  Hladověl jsem, a nedali jste mi jíst, žíznil jsem, a nedali jste mi pít, 43  byl jsem na cestách, a neujali jste se mne, byl jsem nahý, a neoblékli jste mě, byl jsem nemocen a ve vězení, a nenavštívili jste mě.‘ 44  Tehdy odpovědí i oni: ‚Pane, kdy jsme tě viděli hladového, žíznivého, pocestného, nahého, nemocného nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti?‘ 45  On jim odpoví: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste neučinili jednomu z těchto nepatrných, ani mně jste neučinili.‘ 46  A půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života.“   Takže platí, co hlásá Písmo sv. Jsou pro člověka jen dvě alternativy. Věčná muka a věčný život. Jen heretici mohou ve svém mozku vymyslet teorii, že to "na věky věků" má jednoznačně svůj konec. Kristus nikdy o ničem takovém nehovoří.



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 05. březen 2014 @ 15:27:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Liberální nebiblická doktrina univerzální spásy musí být z dílny ANTIKRISTA, neboť ignoruje nebo anuluje význam Kristovy zástupné oběti na kříži, případně jí dáva jiný význam. Svou podporu získává i v názorech, postojích a činech posledních čelních představitelů katolické církve, kteří tvrdí, že všichni věříme ve stejného boha, jejich ekumenismus se všemi nekřesťanskými kulty a tím de facto rezignaci na evangelizace pohanů."Vyšli z nás, ale nebyli z nás...." (1.Jan 2,19 a dále) Je to součást přípravy pro vznik univerzálního náboženství, vzniku nové totality, pronásledování biblicky věřících,  objevení se Antikrista ve fyziké podobě a jeho krátké vládě před II. Kristovým příchodem. 

Je mi líto, že i někteří zde, považující se za křesťany ji podléhají. 



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. březen 2014 @ 17:54:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Bůh je milosrdnější nad naše očekávání" - také jsem to slyšel a dnes tomu i pevně věřím. Lze to opravdu extrapolovat do univerzální spásy. Biblická zpráva má však omezený časový rozsah a nepopisuje veškeré Boží záměry. Takže přijmout utrpení jako trest za vzpouru proti Bohu nebo za odklon od obrazu Božího se dá v tomto časově omezeném pohledu ospravedlnit i naší lidskou logikou. Také chápáním toho, že nelze v budoucím světě naházet do jednoho společenství Boží následovníky a Boží nepřátele. To by v eschatologické budoucnosti nevznikl lepší svět. Tohle však platí pro náš omezený časový horizont.


Také je nutné vzít v úvahu, že Stvořitel tvoří a stvořil lidstvo. Nikde není psáno, že Stvořitel "odstvořuje". V našem chápání by to ani nebylo možné. Vždy zůstane duchovní pozůstatek, který nelze jen tak zničit jakýmkoliv ohnivým jezerem. I kdyby to byl duchovní pozůstatek po Hitlerovi. Takže věřme Bohu, který je Bohem lásky a který hříšníky miluje a dělá všechno pro to, aby je k sobě přivedl. Jak to udělá v době, kterou nemáme biblicky zachycenou, to nevíme. Ale udělá to.




Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: hledajici v Čtvrtek, 06. březen 2014 @ 07:17:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem překvapená jakou diskuzi tu můj příspěvek a dotaz způsobil.

Děkuju všem, kteří se zapojili, pomohli jste mi trochu si uspořádat myšlenky. Cítím velkou úlevu a větší lásku k Bohu a bližním.

Požehnaný den všem.




Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 06. březen 2014 @ 20:26:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se domnívám, že pokud  by byly 2 cesty spásy, jak je zde sugerováno,  a mimo spásu buď na jedné cestě nebo na druhé cestě nic jiného neexistuje

musel by být Ježíš buď lhář, anebo podvodník, který hlásal z nějakých nám neznámých důvodů jen část pravdy, a to ještě notně zkreslenou.  A uváděl za svého působení zde na zemi a uvádí i nyní milióny lidí v omyl.



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 07. březen 2014 @ 20:03:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro Momonku: Pokládáš nesnadné otázky. Pokusím se ve zkratce (a tudíž nepřesně) odpovědět, jak to vidím já. Vzkříšený Kristus měl tělo, které vykazovalo mimořádné schopnosti. V J. 20:19n čteme, že Spasitel přišel mezi učedníky do zavřené místnosti, aniž by uzavřené dveře, či stěnu jakkoli porušil. Vysvětluji si to tak, (a je to jen můj osobní názor), že jeho oslavené tělo existovalo pro nás neznámé a nikdy nepochopitelné energetické fázi a v této podobě pro ně hmota nepředstavovala žádnou překážku. A nejen to, Kristovo tělo mělo schopnost se i zhmotnit, tak že později mohl být Tomáš Spasitelem vyzván (v.27), aby se přesvědčil, že Spasitelovo zranění na boku je skutečné.             Na jiném místě (L. 24:33n) čteme, že učedníci v uzavřené místnosti byli Spasitelovým náhlým zjevením tak překvapeni, že se domnívali, že vidí ducha. Proto je Spasitel vyzval k tomu, aby se ho dotýkali, protože duch těla ani kosti nemá (v. 39). To byla naprosto normální reakce. A když ještě nemohli uvěřit, vyzval je, aby mu dali něco k jídlu a On pojedl před nimi. (v. 43). Zde je ve hře stejný princip: Spasitel se zjevil náhle uprostřed nich, aniž by otevřel dveře, či udělal průlom do zdi – což znamená, že pro Něj hmota nebyla překážkou. Tedy při průchodu hmotou byl zřejmě v nějaké energetické fázi, a když se ho učedníci dotýkali, byl Spasitel ve fázi hmotné. A ještě dříve, když se učedníci navraceli z Emaus do Jeruzaléma říkali.: Lk. 24:32Zdaliž srdce naše v nás nehořelo, když mluvil  nám na cestě, a když otvíral nám písma?“ (BK)          Učedníci sami přirovnávají stav svého srdce k hoření. Ale aby hoření mohlo vůbec vzniknout, je třeba nějaké energie. A zcela jistě to nebyla primitivní energie tepelná. Říká se, že někdo „hoří pro Krista.“  A hoří ten, kdo je přemožen Kristovou láskou.  A je-li Kristova láska energií, pak je energií také Bůh, neboť 1J. 4:8 praví: „nebo Bůh láska jest.“ (BK)                        A proti proudu času se dostáváme konečně ke Kristovu vzkříšení. V J. 20:3n mě zaujala ta pasáž, kde Petr uzřel v hrobu prostěradla položená (v. 6), avšak roucho, které bylo na Spasitelově hlavě, bylo svinuté na jednom místě. (v. 7). To mě vede k závěru, že vzkříšený Spasitel se nepotřeboval zbavit rouch, ale přešel do nějaké, nám nepochopitelné energetické fáze, prošel skrze ně, aniž by na nich zanechal stopu. Což ovšem znamená, že tzv. Turínské plátno je podvodem – tedy to, co zde píši, se jistě mnohým líbit nebude. Taková kolosální událost, totiž že Spasitel zanechal na rouchu nějakou stopu, by jistě byla v Písmu zdokumentována.                     Stejně bývá nevěřícími zpochybňován, či posmíván tento text Písma: Ž. 34:8Vojensky se klade anděl Hospodinův okolo těch, kteří se ho bojí a zastává jich.“ (BK)  Anděl? Kdo ho viděl? Z předchozího je jasné, že anděl Hospodinův může být nejenom na dosah, ale může dokonce naši tělesnou schránku prostupovat, aniž bychom o tom měli nejmenší tušení. Apoštol Pavel praví, že Bůh není daleko od jednoho každého z nás. (Sk. 17:27).                 Ale i oslavené Spasitelovo tělo je jen stínem nádhery, kterou má v nebesích. Žd. 1:3Kterýžto jsa blesk slávy, a obraz osoby jeho, a zdržuje všecko slovem mocnosti své, očištění hříchů našich skrze sebe samého učiniv, posadil se na pravici velebnosti na výsostech.“ (BK)        Fp. 2:9-11Protož i Bůh povýšil ho nade vše a dal jemu jméno, nad každé jméno, aby ve jménu Ježíše každé koleno klekalo . . . A každý jazyk aby vyznával, že Ježíš Kristus jest Pánem v slávě Boha Otce.“(BK)                      Vztahu Spasitele a Církve v Novém Jeruzalémě jsem se dotkl v kap. VI. článku   Poslední světové události a věčnost  .          Závěrem -  v našem světě nelze hmotu od energie oddělit – viz Heisenbergův princip neurčitosti. Hmotu obecně chápu jako úplně poslední derivát Boží energie. To, že se naše duše, nebo lépe duch od hmotného těla odpoutat dokáže pak znamená, že jde o energii vyššího řádu, energii inteligentní, která si sebe sama po smrti nejen uvědomuje, podrží si informace o pozemském životě, ale jejíž možnosti poznání ve stavu odloučeném od hmoty neskutečně expandují.  Jde tedy o jakýsi složitý energeticko-informační komplex, útvar, či pole. Zde můj popis selhává. Je-li duše, nebo duch v těle, tělo žije. Pokud ho opustí, tělo umírá. Tedy duch, ač působí na hmotu a ve hmotě, nespadá do hmotného světa.                   A touto energií, nebo inteligentním energetickým polem je duše, nebo duch, který pochází od Boha, který má větší cenu než celý hmotný svět (Mt. 16:26; Mk. 8:37). A nebeské světy pokládám za světy čistých energií, za světy světelné, neboť Bůh je světlo a tmy v něm nižádné není (1J. 1:5).                                                    K těmto úvahám mě přiměly útoky nevěřících na Bibli, ve kterých se můžeme setkat s primitivními argumenty typu „Gagarin byl v nebi a Boha tam neviděl“ až po argumenty sofistikované, pocházející od vzdělaných lidí. Často je slyšet otázku: „Jak si to vysvětlujete?“ Samozřejmě, vysvětlit mohu jen velmi málo – na druhé straně ale musím říci, že na těchto vysvětleních moje víra nestojí, neboť Písmo přijímám bez výhrad – což jsem zde (myslím), mnohokrát prokázal. Tyto úvahy nejsou určeny k polemice, protože uvažované skutečnosti jsou lidskému intelektu a poznání naprosto nepřístupné. Jsou jen jakýmisi myšlenkovými berličkami.  Klidně připustím, že to někdo jiný vidí jinak a rozhodně mu nebudu jeho pohled vymlouvat už z toho důvodu, že problém možná vidí lépe.                    To je asi vše. Pán s tebou. BA



ssns heretik? Slabé slovo! (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 08. březen 2014 @ 11:48:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan ssns ve svém příspěvku ze dne  07. březen 2014 @ 19:16:57 má zjevnou informační nedostatečnost, což lze u nekatolíka omluvit a jako bonus určité diskusní serióznosti vítám jeho odkaz na KKC. Má to jen “chybičku“. Diskusní věrohodnost se ale zvýší, pokud se pravda otevře jako celek. Co tedy konstatuje KKC?   Boží Zjevení se naplnilo v Ježíši Kristu. Nová smlouva ustanovená v Ježíši, je definitivní a „nemůžeme už očekávat nové veřejné zjevení před slavným příchodem našeho Pána Ježíše Krista“ (KKC, 66) V Ježíšově osobě a díle bylo zjeveno všechno, ale církvi uváděné Duchem svatým do celé pravdy (Jan 16,13) náleží, aby „postupně během staletí pronikla celý dosah zjevení“ (KKC, 66).  Soukromé zjevení tedy není pro víru věřících závazné. Co je “soukromé zjevení“? Terminus technicus, který je v teologické mluvě zcela srozumitelný. V pravém slova smyslu můžeme tak totiž nazvat případ, kdy se paní X zjevil v noci obraz Pána Ježíše a ona o tom vypráví své sousedce a panu faráři. A co Lurdy, Fatima a další? Během staletí docházelo ke zjevením, jež se nazývají „soukromá“. Některá byla uznána církevní autoritou, avšak nepatří k pokladu víry. Jejich úlohou není „vylepšovat“ nebo „doplňovat“ Kristovo definitivní zjevení, nýbrž napomáhat k tomu, aby se z tohoto zjevení v určitém historickém období plněji žilo.(KKC 67) Kongregace pro nauku víry  také vydala zvláštní Normu pro rozlišování údajných zjevení a vidění.   Kritéria pro posuzování povahy údajných vidění či zjevení, stanovená alespoň podle určité pravděpodobnosti   A) Kritéria pozitivní: a) morální jistota či alespoň velká pravděpodobnost skutečné existence události, získaná na základě seriózního šetření. b) zvláštní okolnosti, týkající se existence a povahy události, to znamená: 1. osobní kvality dotčeného subjektu či subjektů (zejména psychická vyváženost, poctivost a správnost mravního života, upřímnost a ochota chápat církevní autoritu, schopnost vrátit se k normálnímu režimu života z víry atd.); 2. pokud jde o zjevení: pravost teologické a spirituální nauky bez příměsi omylu; 3. zdravá úcta, hojné a stálé duchovní plody (např. duch modlitby, konverze, svědectví lásky k bližnímu apod.). B) Kritéria negativní: a) zjevný omyl ohledně faktu b) věroučné omyly, připisované ve svých projevech samotnému Bohu nebo blahoslavené Panně Marii nebo nějakému světci, nicméně s přihlédnutím k možnosti, že subjekt – pokud možno nevědomky – mohl přidat k autentickému nadpřirozenému zjevení ryze lidské prvky anebo omyly přirozeného řádu (srov. svatý Ignác z Loyoly, Duchovní cvičení, č. 336); c) zřetelná snaha po zisku, úzce spojená s danou událostí; d) těžce nemorální skutky, spáchané dotčeným subjektem či jeho stoupenci ve chvíli dané události nebo ve spojitosti s ní; e) psychická onemocnění nebo psychopatické tendence u osoby mající nepochybný vliv na údajnou nadpřirozenou událost, jako psychóza, kolektivní hysterie nebo jiné prvky toho druhu;  Je třeba upozornit na to, že tato pozitivní i negativní kritéria mají indikativní, a nikoli taxativní povahu, a musí se aplikovat kumulativně neboli ve své vzájemné konvergenci, upozorňuje Kongregace pro nauku víry.
  Z hrubě urážlivé až idiotské pak musím vnímat konstatování pana ssns, který nemá žádný negativní názor ze strany Církve, která by konstatovala, že zjevení v Medugorji, kde se Panna Maria představila jako Královna Míru, která nás přišla pozvat na obrácení, je zjevení vylhané a démonské.   Proč označuji takové konstatování za idiotské? Protože o tom zda události v Medjugorji jsou od Boha, rozhodne až církevní autorita po skončení zjevení. Pro věřící je v současnosti orientačním bodem stav, že církevní autorita nezakázala věřícím putovat do Medjugorje, s tím, že pouti nesmí být organizovány místním ordinářem-biskupem. Naopak se doporučuje doprovod kněze, neboť jak se konstatuje, má Mostarské biskupství povinnost zajistit starostlivou péči duchovního rozměru pro poutníky. Kdyby neměl pan ssns v hlavě zlobu a nenávist, pak by se úzkostlivě držel Písma sv.,“po ovoci je poznáte“, to panu ssns nic neříká ani, že Medjugorje je nazývána zpovědnicí světa. Že se zde znovu obnovuje půst o chlebu a vodě a to ve středu a v pátek, jak bylo zvykem od začátku Církve a ještě v min.stol. se praktikovalo v řeholích. Že je zde výzva postavit Boha na první místo ve svém životě. Že je zde požadavek na obrácení nás věřících a to pravidelnou svátostí smíření, aspoň jednou měsíčně, každodenní účast při mši svaté, denní modlitba celého růžence, tedy tajemství, radostná, bolestná a slavná…atd.atd.   Pokud toto je hlasem démona, pak to je skutečně idiotské myšlení, které ignoruje Písmo svaté. Podle ssns, Satan nás zve na obrácení, abychom Boha postavili na první místo ve svém životě, Satan po nás chce, abychom se denně modlili, četli Písmo sv. , pravidelně přijímali svátost smíření a Eucharistii atd. větší idiotštinu jste pane ssns vymyslet nemohl. Jak je možné, že se tak dlouho lopotíte s Kristovou Pravdou a přesto vydáváte svědectví, že padáte do většího a většího temna. Vaše časté chlubení, že Písmo sv. zkoumáte v řečtině, aramejštině nebo hebrejštině, nebo čím vším se ještě přizdobíte, tak to je vám prostě na nic, neboť poslední babička na konci světa vás předchází v čistotě a neporušitelnosti víry.



Re: Věčné peklo? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 18. březen 2014 @ 16:05:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že má ten bratr naprostou pravdu. Což také vidím jako dobrý důvod k tomu abychom se nepokoušeli nahlížet Pánubohu pod pokličku a spokojili se s tím co nám říká. Prostřednictvím Církve, Písma a lidí které k tomu pověřil. Proroků a světců  všech dob.

Řekl bych že se o pekle píše v Bibli docela často.  I když vždycky nebývá přímo jmenováno. Tam kde je temno, pláč, skřípění zubů, tam kde je někdo vyvržen nebo naopak nevejde. Tam kde je někdo pro nedostatek skutků lásky zařazen mezi kozly atd.  Zajímavé je že ve Svaté zemi pěstují  bílá plemena ovcí a černé kozy. Které se převážně pasou na skalách a jiných pustinách kde člověk z našich krajů žádnou trávu nenajde a které jsou pro něho neschůdné.  Což přináší autentičtější pohled na podobenství o stádu a žírných a šťavnatých lukách. Plných dobré trávy.