Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 12. říjen 2019 @ 07:13:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Jiří.
Povím ti na to jen svůj názor, který nemusíš ovšem nijak respektovat. Je to o tvé volbě, o tvé odpovědnosti za svůj život.
Je vás tady docela hodně, co sice věříte v Kristovu záchranu, ale jdete po této cestě jako samouci. Vlastními zkušenostmi totiž, vlastními zážitky formujete svoji osobní víru - což není zas až tak úplně špatně! To neříkám!
Ale svádí to k tomu, že člověk obtížně odlišuje skutečné Boží vnuknutí od vlastních nápadů, lidské fantazie, při porozumění textů Bible. Pak se každý takový nápad považuje za zázračné vnuknutí od Ducha svatého a další mylné porozumění reality je na světě. Pak člověk žije v omylech - zbytečných omylech.
Právě z tohoto důvodu Kristus založil církev, živou církev a sám nám nezanechal ani řádku. Naštěstí evangelisté i tak lecos zapsali.
Křesťan musí nutně žít společenství této církve, protože ona učí v autoritě Krista - a v ní je nepřetržitě přítomen Duch svatý. Samouk bez církve se nikdy nemůže stát dobrým křesťanem - a to ani ve společenství jemu podobných samouků.
Teď by mělo logicky nastoupit vychvalování mé římskokatolické církve, ale to vás asi všechny zklamu.
Nemyslím si, že bych tím někoho získal, takové rozhodnutí musí přijít "zevnitř" člověka. Ale alespoň malá rada: živá přítomnost Ducha svatého je úplně v každé církvi s apoštolskou posloupností ( a svátostmi - zde kolikrát už tolik vysmívanými) - tedy např. i v církvi řeckokatolické či církvích pravoslavných.
Není totiž vůbec jedno, zda člověk byl ustanoven ke službě v církvi skrze vkládání rukou od těch, kteří tuto službu obdrželi stejným způsobem v nepřetržité řadě od apoštolů, či zda byl člověk zvolen ke službě biskupa jen demokratickým hlasováním. Jeden totiž pak koná svoji službu v moci Ducha, druhý jen z vůle lidí.
A úplnost společenství církve je tvořena jenom kolem biskupa - kolem Bohem ustanoveného biskupa! Jako obraz stáda, vedeného pastýřem.
|
| NadřazenýRe: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 12. říjen 2019 @ 12:32:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Podle tebe je tedy správný křesťan jen ten, který je v tom správném společenství kolem biskupa, kterého, jak věříš, ustanovil Bůh.
Já bych soud týkající se toho, kdo je nebo není křesťan, učedník Ježíše, dokonce "dobrý křesťan":) nechala na Kristu.
Ale uznávám, že když člověk čte některé výplody lidské fantazie, tak se ti vlastně nedivím, že píšeš to, co píšeš.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 14. říjen 2019 @ 07:34:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že Kristus ustanovil svoji církev na apoštolech, je přece známým faktem. Že této církvi poslal místo sebe Utěšitele - Ducha svatého, se také můžeš dočíst v Písmu.
Dnešní člověk má pak už jenom volbu:
Být uvnitř této církve a čerpat z mimořádných Božích darů určených jen pro toto společenství - nebo zůstávat venku.
Já přece tímto vůbec nesoudím, kdo je křesťanem a kdo není! I křesťan může nebýt součástí živého společenství církve - pokud totiž jako křesťan nežije!
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 14. říjen 2019 @ 07:59:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kain zhřešil a odešel od Hospodinovy tváře. Genesis 4,15
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 18. říjen 2019 @ 20:19:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Význam, smysl slova církev chápeme odlišně. Podobně jsme na tom v porozumění - být uvnitř církve, (být její součástí) V tomto vidím tvé soudy, kdo je křesťanem: Samouk bez církve se nikdy nemůže stát dobrým křesťanem..,
A jsme kruhem u začátku: Co je to církev? ...
Takhle se prostě nikdy nemůžeme domluvit.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 19. říjen 2019 @ 08:08:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Církev je Boží rodina, postavená na základě apoštolů (a jimi ustanovených nástupců - srv. Tit 1,5). Církev není to, že se jen sejdou jednotliví křesťané a vytvoří společenství! Církev je obrazem stáda, vedeného pastýři.
(Ef 2,18-22) neboť skrze něho jedni i druzí máme přístup k Otci v jednom Duchu.
Proto již nejste cizinci a přistěhovalci, nýbrž spoluobčané svatých a patříte do Boží rodiny; byli jste vybudováni na základě apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš, v němž se celá stavba spojuje dohromady a roste ve svatou svatyni v Pánu; v něm jste i vy všichni spolu budováni v Boží příbytek v Duchu ....
(Mt 16,18-19) A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou. A tobě dám klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích ....
(Žd 13,17) Poslouchejte své vůdce a buďte poddajní, neboť oni bdí nad vašimi
dušemi jako ti, kdo budou vydávat počet; ať to mohou dělat s radostí, a
ne se vzdycháním, neboť to by vám nebylo k užitku.
(Sk 20,28) Dávejte pozor na sebe a na celé stádo, v němž vás Duch Svatý ustanovil za strážce, abyste pásli Boží církev, kterou si získal vlastní krví. |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 19. říjen 2019 @ 19:38:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Církev je společenství, shromáždění, a to učedníků Kristových, pokud je řeč o křesťanské církvi.
V dopise Ef. jde o přístup k Bohu. Původně byl vyvolený pouze jeden národ, který dostal smlouvu, zatímco pohani byli cizinci a do Boží rodiny nepatřili. V Kristu nastala změna......V tomto kontextu pak je řeč o úhelném kameni a stavbě, která stojí na něm.
Ve skutcích Pavel hovoří ke starším z církve z Efezu. Jim jsou určena slova, a taky je upozorňuje, že přijdou vlci hltaví, a svěřuje je milosti a Bohu, protože se s nimi loučí.
Mnohokrát je psáno o různých církvích, v různých městech, zmínka o shromažďování v domech. Ve zjevení je to přece taky, v 16.kap. Řím...i jinde.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. říjen 2019 @ 10:10:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Starší( (rozuměj biskupové) se ustanovovali v jednotlivých místech za modliteb a postu skrze vkládání rukou. Tuto praxi zavedli apoštolové v církvi hned po seslání Ducha svatého o letnicích.
Jednotlivé místní církve se pak scházely (třeba i po domech) kolem svého (apoštoly takto ustanoveného) biskupa.
Kde se sejdou dva, nebo tři v Kristově jménu, tam je také on uprostřed nich. Jedná se však jen o modlitební společenství, nikoli však ještě o společenství církve kolem Pánova stolu. Tato služba slavení Kristovy oběti je v církvi vyhrazena apoštolům, jejich následníkům biskupům, či diakonům, pověřenými biskupem k této službě.
Ježíš Kristus, na něhož se odvolávají všechny křesťanské církve, chtěl
jen jednu jedinou církev pro celou zemi. Jak odpovídá řeckému výrazu
katholon (pro celý svět), nazývá se tato jedna církev "církví
katolickou" (tj. všeobecnou), a reprezentuje ji mnoho církevních
pospolitostí. V dopise biskupa Ignáce Antiochijského (+před 117) se
vyskytuje poprvé výraz "katolická církev" pro souhrn křesťanských obcí:
"Kde se objeví biskup, tam má být obec, kde je Kristus Ježíš, tam je
katolická církev." Účastníci 1. ekumenického koncilu nicejského (r. 325)
rozuměli pod catholica et apostolica ecclesia souhrn všech lidí, kteří
věří v trojjediného Boha. Ekumenický koncil v Konstantinopoli (381)
vyznal víru v una catholica et apostolica ecclesia. Přídomky "katolická"
a "apoštolská" sloužily k označení určité místní církve nebo také
souhrnu místních církví, který se vztahoval k jednomu apoštolu. |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Neděle, 20. říjen 2019 @ 10:33:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Oko, ale oni se apoštolové ustanovali ještě jinak, tedy byli tam ještě další podmínky...které není možné ignorovat. Jedna z podmínek je, z jakých lidí se biskupové ustanovovali... jirka |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. říjen 2019 @ 13:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš zřejmě na mysli, že biskup má být ženatý ...atd.
To ale není podmínka pro ustanovení biskupa, nýbrž podmínkou je, že pokud je ženatý, tak má mít fungující manželství s první ženou. Nijak to nevylučuje biskupy svobodné. Sám apoštol Pavel byl přece také svobodný!
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 20. říjen 2019 @ 13:59:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Kde se sejdou dva, nebo tři v Kristově jménu, tam je také on uprostřed nich. Ano, souhlasím. S tím, co pak dále přidáváš, ne. Církev je Pánova. On je základ, na něm vše stojí.
Církev je Kristovo tělo, ne biskupovo.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. říjen 2019 @ 08:26:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S Kristem se duchovně setkáváme v jeho slově (Stačí správně znát učení církve, aby člověk správně porozuměl psanému slovu), nebo v modlitbě - to lze i bez biskupa.
S Kristem se dále setkáváme jak duchovně, tak i tělesně v darech chleba a vína, přeměněných na tělo a krev Kristovu. K tomu je ale už zapotřebí pověření od Ducha svatého k této službě církve - apoštolská posloupnost skrze vkládání rukou.
(Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já jej vzkřísím v poslední den!)
Církev je tajemným Kristovým tělem - položeným ale na základu apoštolů a (v dalších generacích) jejich pokračovatelů s mocí Ducha - biskupů. Nemůžeš jenom tak bagatelizovat ustanovování biskupů skrze vkládání rukou a jejich službu v církvi, o kterém se píše ve Skutcích.
Jsou ještě i další služby církve, které přísluší jen vybraným osobám, kterým k tomu byla předána moc od Ducha svatého. (Např, služba jáhnů, služba jménem církve hříchy odpouštět (J 20,21-23), služba uzdravování nemocných ....)
Tělo Kristovo je tedy uspořádáno hierarchicky - v řádu. (Poslouchejte ty, kteří vás vedou...)
Nikoli chaoticky, jak si zrovna kdo usmyslí.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 21. říjen 2019 @ 13:29:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kéž se nad tebou Bůh smiluje a zjeví ti skrze Ducha, co je církev a kdo ji tvoří. Abys nakonec poznal a uznal, že učení řkc o církvi, poskládané z různých účelově vyložených veršů, není tím, co zjevuje Písmo Svaté a není tudíž tím, za co se vydává, tzn. že není pravdivé. Amen. |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. říjen 2019 @ 08:24:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co kdyby jsi se Stando, pokusil vyjmenovat konkrétní omyly, kterých jsem se v mém komentáři (podle tebe) měl dopustit?
Takto obecně bez argumentů přece nejde reagovat! |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 22. říjen 2019 @ 13:16:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Podle mne) správnou reakcí by bylo, předložit tuto záležitost Bohu s prosbou o Světlo, aby ti skrze Ducha moudrosti a zjevení zjevil, jak se věci mají, abys věděl, abys znal P/pravdu; pravdu, která tě vysvobodí od jakéhokoliv jiného smýšlení, než jaké má o církvi Bůh, Jemuž církev patří. Např. že to není organizace a instituce, ale živé Tělo Kristovo, jehož je Pán Ježíš Kristus Hlavou, tzn. organismus trojjediného Boha, v němž o všem, co se Církve/Těla týče, rozhoduje Bůh a ne lidé. |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. říjen 2019 @ 17:44:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, konkrétní omyl je tento:
Pokračovatel apoštola je apoštol.
Je to podobné, jako na stavbě, nebo ve firmě: Údržbář není pokračovatelem projektanta. Pokračovatelem projektanta je zase projektant. Údržbář má jinou funkci, než projektant.
Stejné je to v církvi: Jinou funkci má apoštol, mírně jinou má evangelista, hodně jinou mají starší, biskupové, diakoni, jinou mají učitelé, jinou pomocníci, docela jinou proroci.
Proto je také jasně řečeno [obohu.cz], že starší/biskup má být "muž jedné ženy, bezúhonný, ukázněný, rozvážný, dobré pověsti...", kdežto u apoštola nic takového řečeno nebylo - a apoštolové byli různí, zbrklí, kolaboranti, zloději...
Toník |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 23. říjen 2019 @ 18:33:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Správně jsi řekl: "Apoštolové byli..."
V prvním století se názvosloví ustálilo; za apoštola byli považováni pouze ti, které Kristus v těle ustanovil.
Tedy dvanáct apoštolů Ježíšových (místo Jidáše připadl los Matěji ten obdržel Jidášův apoštolský úřad.
Mimo ně bylo přiznáno apoštolství i Pavlovi, kterému se Kristus zjevil v oslaveném těle u Damašku a ustanovil ho osobně apoštolem. Mimo to se jako o apoštolu hovořilo i o Barnabáši (průvodce Pavla na jeho cestách), ale ten oficiálně apoštolem není.
Tím tento výčet apoštolů končí.
Nikdo další nebyl už Kristem v těle ustanoven za apoštola - tuto roli ustanovovat v církvi pastýře převzal totiž v dalších generacích místo Krista Duch svatý, který byl církvi Kristem poslán i k tomuto účelu.
Následníky apoštolů byli apoštoly ustanovení následníci - mocí Ducha skrze vkládání rukou - pokračovatelé ve službě evangelizace a jiných druhů služeb v církvi.
Těmto následníků už neříkáme apoštolové - osobně se totiž už nesetkali s Kristem v těle, aby je on pověřil touto službou.
Říkáme jim biskupové, starší ....
Svůj úřad a moc mají od Ducha svatého.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 23. říjen 2019 @ 21:33:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, předpokládám, že jsi četl list Efeským. Apoštol Pavel ve 4. kapitole 11.-12.verši píše: A On (Pán Ježíš) dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování Těla Kristova. Neboli něco jiného, než co píšeš ty podle učení řkc. |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 24. říjen 2019 @ 08:16:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V prvním století se názvosloví ustálilo; za apoštola byli považováni pouze ti, které Kristus v těle ustanovil.
Správně jsi napsal byli. A nejen byli: Dodnes jsou.
Mimo to se jako o apoštolu hovořilo i o Barnabáši (průvodce Pavla na jeho cestách), ale ten oficiálně apoštolem není.
A čotaké si predstavujetě pod pojmom "oficiálně"?
Barnabáš byl apoštol. Kromě Barnabáše bylo vyslanými apoštoly ještě mnoho dalších lidí.
Tedy dvanáct apoštolů Ježíšových (místo Jidáše připadl los Matěji ten obdržel Jidášův apoštolský úřad.
A Matěj, ten je pro vás "oficiálně" apoštol, nebo není?
"Někteří lidé jsou nepoučitelní. Čím hloupější, absurdnější myšlenka - tím urputněji se jí drží!"
V každém případě: V křesťanské církvi je následník apoštola apoštol. Apoštol dělá stejnou funkci, jakou dělali apoštolové: Je vyslaný Pánem Ježíšem, jde po svědě, nese evangelium lidem (to je Boží moc ke spasení, dar změny smýšlení, to, co jsi ty z vlastního a jistě pravdivého svědectví nikdy nezažil), zakládá církve, nastavuje a ustanovuje normy, slouží v moci (uzdravuje, vysvobozuje, vyhání démony - přináší tedy změnu, která je pro vás "fikce") a tak dále, co dělali apoštolové.
Následník apoštola není biskup ani starší - ta mají v církvi docela jinou funkci, než mají apoštolové.
A ŘKC biskupové pak mají už docela jinou funkci, než apoštolové - nedělají a nemají nic z toho, co dělá apoštola apoštolem. Zas mají ale jinou moc, co neuměli apoštolové: Umí třeba podvodem a falešnými řečmi vytáhnout spoustu miliard korun pro sebe.
Nikdo další nebyl už Kristem v těle ustanoven za apoštola - tuto roli ustanovovat v církvi pastýře převzal totiž v dalších generacích místo Krista Duch svatý, který byl církvi Kristem poslán i k tomuto účelu.
I v tomto se mýlíš.
Toník |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 24. říjen 2019 @ 13:20:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak je vyjmenuj. Je to přece jednoduché!
..."A Matěj, ten je pro vás "oficiálně" apoštol, nebo není?"...
Jistěže je! Protože Matěj jenom zaujal místo Jidášovo - a Jidáš byl Kristem za apoštola ustanoven. Apoštolové měli ve své první generaci za úkol založit Kristovu církev. V dalších generacích už byla církev založena a její fungování pak převzali biskupové.
Je to jen o názvosloví - apoštola odlišuje od biskupa právě jen ta skutečnost, že byl ke svému úkolu pověřen samotným Kristem v těle.
Biskupové jsou následníci apoštolů - ustanovení ke své službě už Duchem svatým (skrze vkládání rukou).
- Proto jsem tě ponechal na Krétě, abys uvedl do pořádku, co
ještě zbývá, a ustanovil v jednotlivých městech starší, jak jsem ti
nařídil. Mají to být lidé bezúhonní, jen jednou ženatí, mají mít věřící děti, kterým se nedá vytknout nevázanost a neposlušnost.
- Neboť biskup má být bezúhonný jako správce Božího domu. Nemá být nadutý, zlostný, pijan, rváč, ziskuchtivý.....
Starší = biskup.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 24. říjen 2019 @ 13:33:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, představ si, že dnes v dnešní době na nějakém místě není církev, nejsou tam věřící. Kdo jiný než apoštol, poslaný Pánem Ježíšem tam může přijít založit církev. Žádná jiná služebnost, zmíněná v knize Skutků a vyjmenovaná v listu Efeským k tomu není Duchem Svatým zmocněna a tudíž kompetentní. Skrze hlásání evangelia (apoštolem nebo evangelistou) tam lidé uvěří a apoštol pak následně buď sám nebo skrze svého spolupracovníka ustanoví ve sboru z místních věřících v Krista starší (biskupy). Ty vidíš v Písmu něco jiného? |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. říjen 2019 @ 08:28:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tímto "apoštolem" hlásajícím Krista může být každým z nás - je to dokonce naše křesťanská povinnost! Hlásáme Krista především svými životy - jenom někdy i slovy!
Však založit novou místní církev na místě, kde nikdy nebyla - to může jenom biskup (má stejnou moc apoštola, jen ji nedostal přímo od Krista v těle, ale dostal ji od Ducha svatého skrze vkládání rukou). V nepřetržité řadě biskupů až k jednomu z apoštolů (potažmo tedy taky až ke Kristu).
Jenom pravý biskup ustanovený v této nepřetržité apoštolské posloupnosti může vložit ruce zase na někoho dalšího a ustanovit ho dalším biskupem.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2019 @ 13:17:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Však založit novou místní církev na místě, kde nikdy nebyla - to může jenom biskup (má stejnou moc apoštola, jen ji nedostal přímo od Krista v těle, ale dostal ji od Ducha svatého skrze vkládání rukou). V nepřetržité řadě biskupů až k jednomu z apoštolů (potažmo tedy taky až ke Kristu).
To není pravda, kterou zjevuje Písmo.
Jenom pravý biskup ustanovený v této nepřetržité apoštolské posloupnosti může vložit ruce zase na někoho dalšího a ustanovit ho dalším biskupem.
Ani toto není pravda. |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. říjen 2019 @ 09:00:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak je vyjmenuj. Je to přece jednoduché!
Co například Konstantin a Metoděj. Jsou pro tebe "oficiálně" apoštolové?
Jistěže je!
A jak víš, že byl Matěj "ke svému úkolu pověřen samotným Kristem v těle.", když "jistěže je"?
Je to jen o názvosloví - apoštola odlišuje od biskupa právě jen ta skutečnost, že byl ke svému úkolu pověřen samotným Kristem v těle.
ŘKC biskupy od apoštolů odlišuje především ta zkutečnost, že dělají něco docela jiného, než apoštolové, často opačného.
Toník |
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 22. říjen 2019 @ 19:47:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Té církvi rozumíme odlišně. Přidáváš lidskou praxi, zvyklosti z té tobě známé. V tom se opravdu nemůžeme domluvit.
|
]
Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. říjen 2019 @ 18:32:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Určitě platí, že tam, kde je apoštolská posloupnost, je zcela jistě živá přítomnost Ducha svatého.
Tam, kde živá přítomnost Ducha svatého chybí, je docela jisté, že tam chybí i apoštolská posloupnost.
To, jestli je či není někde živá posloupnost Ducha svatého, to se pozná poměrně velmi snadno. Snadno se tak pozná, že nějaká "církev" apoštolskou posloupnost zcela jistě nemá.
Toník |
]
|
|