Re: Ježíš je Pán. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 11:41:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Křesťanské iniciace, tzn. uvedení do křesťanského života, je
spojená především s učením církevních otců o tajemstvích víry, které se
hlavně během pronásledování v prvních třech století bedlivě střežila.
Křest, biřmování a eucharistie je trojlístek svátostí, kterými se vchází
do plné účasti na životě církve. Do období iniciace spadá i
katechumenát.
Co je katechumenát dnes?
Kodex církevního práva definuje v kánonu 206 katechumeny takto:
Zvláštním způsobem jsou s církví spojeni katechumeni, kteří totiž vedeni
Duchem Svatým výslovně žádají o včlenění do ní, a proto tímto přáním a
také životem z víry naděje a lásky se spojují s církví, která se již o
ně stará jako o své.
Dospělí lidé, kteří slyšeli hlásat Kristovo tajemství, otevřeli své
srdce Duchu Svatému, vědomě a svobodně hledají živého Boha a nastupují
cestu víry a obrácení. Církev je přijímá a oni nastupují cestu přípravy,
tj. katechumenátu.
Katechumeni jsou uváděni do křesťanského života postupně uprostřed
společenství věřících. Společenství věřících, například farnost, má, jak
praví dokument o uvedení do křesťanského života, veliký a
nezastupitelný význam. Pokřtění mají jít katechumenům příkladem, mají
spolu s nimi obnovovat své obrácení, mají společně prohlubovat hloubku
velikonočního tajemství. A to není málo.
Na této cestě čekají každého katechumena určité stupně, po nichž
katechumen postupuje, jako by procházel branou a stoupal po stupních.
První stupeň je obrácení k Bohu, člověk projeví přání stát se křesťanem a
je církví přijat za katechumena. Začíná období, ve kterém je katechumen
připravován vhodnou katechezí. Toto období může trvat i několik let.
Závisí to na milosti Boží a na vyzrálosti katechumena.
Velice důležitý je obřad „přijetí do katechumenátu“. Tímto obřadem Bůh
dává svou milost, jejich touha se stává zřejmou a církev jim naznačuje
jejich přijetí.
Od této chvíle tedy katechumeni, které už matka církev objímá svou
láskou a péčí, jsou s ní spojeni a patří do Kristovy rodiny; vždyť
církev je živí Božím slovem a při liturgii se za ně modlí.
Na druhém stupni katechumen, který pokročil ve své víře, je připuštěn k
hlubší a bezprostřednější přípravě na přijetí svátostí. Stává se
čekatelem křtu. Toto období splývá s postní čtyřicetidenní přípravou na
Velikonoce. Je to období očišťování a zasvěcování do křesťanské praxe.
V postním období probíhá intenzivnější příprava duše čekatele křtu.
Směřuje k očistě srdce, k pokání, k hlubšímu poznání Krista Spasitele.
Toho se dosahuje různými obřady:
Skrutinia, neboli zkoušky, jsou zaměřena k osvobození od hříchu a ďábla a
posilují v Kristu. Při nich se má objevit to, co je v srdci katechumena
slabé, nemocné a nepravé, aby se to mohlo uzdravit.
Dalšími obřady v postní době je předávání pokladů víry, tj. Vyznání víry a Otčenáš.
Na třetím stupni se přijetím svátostí stává křesťanem. Po křtu, během
velikonoční doby, probíhá další úsek a to období mystagoie (z řečtiny
uvádět do tajemství), doba doprovázení novokřtěnce, který má novou
zkušenost se svátostným životem a životem v křesťanském společenství. |
| NadřazenýRe: Ježíš je Pán. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 10. září 2020 @ 12:27:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Výborně Oko, výborně proto, že jsi si použil relevantní citace řk učení k tématu namísto tvých diletantských výroků ve stylu katechumen=věřící pohan, za které bys sklidil velkou kritiku i v řk prostředí.Chápeš to dilema Oko, já tě chválím za to, že jsi se vyjádřil konečně jako fundovaný katolík. Což je u tebe velká vzácnost.
Ale jinak nám zde ale řk učení citovat nemusíš. Známe ho lépe než ty, neboť tě neustále musíme upozorňovat na tvé kolizní výroky s řk učením.
Takže poučení pro tebe. Než zde něco o řk učení začneš psát, napřed si ho ty sám nastuduj, abys pak sám sebe neusvědčoval z omylu jako v tomto případě "věřícího pohana".
|
]
Re: Ježíš je Pán. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 11. září 2020 @ 07:10:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | I podle tohoto se pozná, Stando, že písmo svaté není z ŘKC.
Křesťanské iniciace, tzn. uvedení do křesťanského života, je spojené především s přijetím evangelia Ježíše Krista, Božím darem pokání a nového života, darem Ducha svatého a se křtem ve vodě.
A Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého. Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem, kteří jsou daleko a které si povolá Pán, náš Bůh.“
Ti, kteří radostně přijali jeho slovo, byli pokřtěni.
Evangelista Filip jinde taky otevřel svá ústa, začal z písma (od Izaijáše) a zvěstoval jednomu Etiopanovi Ježíše. Jak pokračovali v cestě, přišli k jakési vodě. A ten Etiopan řekl: „Hle, voda. Co brání, abych byl pokřtěn?“ Filip řekl: „Jestliže věříš z celého srdce, je to dovoleno.“ Odpověděl: „Věřím, že Ježíš Kristus je Syn Boží.“ Rozkázal zastavit vůz a oba, Filip i eunuch, sestoupili do vody, a Filip ho pokřtil.
Nebo Lydie [obohu.cz] - té Bůh otevřel srdce, aby slyšela. A ve svědectví té chvíli je jen přechodná poznámka "Když byla pokřtěna ona i její dům,...."
Nebo žalářník [obohu.cz] - Tomu Pavel se Silasem řekli: „Uvěř v Pána Ježíše, a budeš zachráněn ty i tvůj dům.“ A promluvili Pánovo slovo k němu i ke všem, kteří byli v jeho domě. I ujal se jich v tu noční hodinu, vymyl jim rány a hned se dal pokřtít on i všichni jeho domácí.
A tak by se dalo pokračovat - dost rozpoznatelně odlišná praxe, než jsme měli v ŘKC.
Toník
|
]
Re: Ježíš je Pán. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 11. září 2020 @ 08:14:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Po dlouhé době normální kritika řk učení, a ne vyvracení nesmyslů, které vydává Oko za řk učení.
|
]
Re: Ježíš je Pán. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 11. září 2020 @ 18:46:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
I podle tohoto se pozná, Stando, že písmo svaté není z ŘKC.
martino
Má snad Cizinec již mozek v rozkladu? Ne nemá, jen stejně jako Myslivec nesmí zklamat svého pána Satana. Já bych řekl, že Cizinec po tom zázračném léku na cizoložství následně totálně zblbnul a pracuje intenzivně na tom, aby byl vnímám jako trotl. Ale to nemusel vůbec činit, on je zde na GS tak negativně zapsán pokud jde o diskusní zdatnost a věrohodnost, že on již ničím nemůže překvapit. Je to něco jako rozklad osobnosti a Petr Lukeš píše správně, že rozklad osobnosti začíná nemravností. No a pokud si u Cizince dosadíme jeho návod jak léčit cizoložství, tedy utéci od manželky a vzít si konkubínu uzavřením druhého manželství, pak je zjevné, že s mravností má Cizinec problém. A Lukeš správně píše že, narušením mravnosti, tím však člověk vpustí do svého nitra jed, který mu nepozorovaně začne nahlodávat jeho osobnost. A takový rozklad osobnosti se projevuje i značnou zapomnětlivostí. Takže Cizinec zapomněl jen doložit, kdo je tedy autorem Písma sv., když tvrdí, že ŘKC to není? SZ máme od Židů a NZ máme od koho Cizinče, ať se zase zasmějeme? |
]
|
|