|
Právě je 431 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116465029 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 30. srpen 2021 @ 08:30:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Četl jsi málo pozorně. V tomto přece žádný logický rozpor není.
To já tvrdil, že Cizinec má svobodu jak činit Boží vůli, tak má i stejnou svobodu tuto vůli nečinit - a že tehdy zhřeší. Že tedy má svobodu žít podle Boží vůle a že součástí této svobody je nutně i svoboda zhřešit - tady nežít podle Boží vůle..
To člověk se ve svobodě rozhoduje v každé chvíli svého života znovu, zda učiní to, nebo ono. Někdy koná Boží vůli, jindy třeba zhřeší.
Cizinec o sobě však říkal pravý opak: "Že on nemá žádnou svobodu zhřešit!" Že nemá žádnou svobodu činit, co chce!
A já se ptám: Co mu brání konat co chce, mimo hlasu jeho svědomí? Sám přiznal, že někdy zhřeší. Kdo jiný ho nutil, že nezhřešil ze svého rozhodnutí svobodně a sám?
To ale pláčeš na cizím hrobě!
Já nikdy nic takového neřekl. Do tohoto postoje se mě snad snaží "natlačit" Cizinec svými řečmi. Ale to je svět jeho myšlení a uvažování - nikoli svět můj!
Já mu to vysvětloval na příkladu, že každý z nás je kormidelníkem lodi svého života a že každý z nás má svobodu si zvolit svého "kapitána", kterému bude naslouchat.
Každý z nás má tu odpovědnost dovést bez úhony svoji loď do cíle. A v každém okamžiku našeho života můžeme správný směr opustit - roztočit kormidelní kolo naší svobody volby (zhřešit - to je ta odvrácená strana jediné mince naší svobody) a skončit někde na útese, nebo poslouchat pokyny svého "kapitána" a projet nebezpečnými vodami bez poškození.
Takže toto je obecný popis, jak funguje člověk - nepokoušejte si mi tu vnutit jakoukoli svévoli! Každé hybné rozhodnutí znamená nést si následky - máme za svůj život odpovědnost.
|
| Nadřazený
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2021 @ 08:33:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za hulváta jsi tady, Toníku, jenom ty sám! Nebo jsi už zapomněl na svoje dřívější názory?
V r. 2017 jsem ti napsal:
Cizinec tehdy odpověděl:
A dneska to má být ode mne hulvátství a pomluva, když jsem řekl: "Cizinec o sobě však říkal pravý opak: "Že on nemá žádnou svobodu zhřešit!" Že nemá žádnou svobodu činit, co chce!"...
Pořád jako "chytrá horákyně" ...
|
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 31. srpen 2021 @ 08:39:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
A dneska to má být ode mne hulvátství a pomluva, když jsem řekl: "Cizinec o sobě však říkal pravý opak: "Že on nemá žádnou svobodu zhřešit!" Že nemá žádnou svobodu činit, co chce!"...
Ano, Stando - to je od tebe klasická hulvátská sprostá pomluva mimo téma. Pomluva, která ukazuje na tvou drzost - když tě upozorním, ještě přitvrdíš a pomluvu zopakuješ.
Ale psal jsi tu, že uděláš zla nelituješ toho, mnohokrát jsi zde psal, že hříchů nelituješ.
Předpokládám, že to tak bude i tentokrát. Nebo překvapíš a za tvoje hulvátské pomluvy se omluvíš a budeš tvého zla litovat?
Kdyby tě zajímalo, jak to má v životě Cizinec se svobodu činit, co chce, píšu to v této diskuzi Votovi. Můžeš si to přečíst, místo pomlouvání a vymýšlení dalších pomluv o mne. Bude to pro tebe užitečnější
Toník
|
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2021 @ 09:05:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, já zde ocitoval tvoje dřívější výroky - jak že to ty máš či nemáš s tvojí svobodou hřešit. Z toho se nevykroutíš.
Toto je evidentní lež o mě - lež jako věž!
Toto je už docela podlé, toto je už hodně silný kalibr! Prý "křesťan"!
Udej zde i jen jediný odkaz, kdy bych toto o sobě řekl, že já svých hříchů nelituji!
|
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. září 2021 @ 09:36:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, já zde ocitoval tvoje dřívější výroky - jak že to ty máš či nemáš s tvojí svobodou hřešit. Z toho se nevykroutíš.
Ze tvých lží a pomluv a přehazování tvého stavu na druhé se ani nepotřebuji vykroutit. To ty se tu vykrucuješ, když napíšeš lež a pomluvu.
Pokud jde o mne, tak jsem se nikdy v životě nevyjadřoval jak to mám či nemám s mojí svobodou hřešit - už jen proto, že neexistuje nic takového jako "moje svoboda hřešit", ani nic takového nepotřebuji.
Vyjadřoval jsem se vždy a jasně ke tvé "svobodě hřešit", a psal jsem, že takovou hloupost, zvrácenost, amorálnost a bezbožnost nepotřebuji. Stejně tak nepotřebuji "právo" rozhodovat o tom, zda moje děti budou či nebudou s Bohem. Stejně tak nepotřebuji "moc" všechna svoje správná minulá rozhodnutí jedním skutkem zdevalvovat, zničit.
Takové "svobody", "práva" a "moci" jsou v lepším případě zbytečné, v horším zlé, zvácené, hloupé, nesmyslné.
Citoval jsi tedy mé výroky ohledně spasování sama sebe modlitbami, almužnami a posty, pak jsi citoval tvou klasickou hulvátskou pomluvu, a pak jsi citoval mé vyjádření ke tvé "svobodě hřešit",
A k tomu jsi přidal další pomluvu "Cizinec o sobě však říkal pravý opak: "Že on nemá žádnou svobodu zhřešit!" Že nemá žádnou svobodu činit, co chce!"
Toto je evidentní lež o mě - lež jako věž!
Aha.
Udej zde i jen jediný odkaz, kdy bych toto o sobě řekl, že já svých hříchů nelituji!
Takže jsi porozuměl, že tvoje výroky byla jednoznačná lež jako věž?
To bys pak mohl pochopit, že tvůj výrok "Cizinec o sobě však říkal pravý opak: "Že on nemá žádnou svobodu zhřešit!" Že nemá žádnou svobodu činit, co chce!" je naprosto stejná lež jako věž jako tvoje výroky "Uděláš zlo a nelituješ toho." a "Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ".
Toník |
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. září 2021 @ 10:46:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozdíl zde mezi námi je zásadní.
Ty jsi tvrdil, že lítost nad hříchy není k odpuštění hříchů a k učinění pokání vůbec potřeba.
Taková nehorázná hloupost!
(Z toho jsem já pak odvodil, že hříchů tedy asi nelituješ - protože jsi říkal, že lítost je zbytečností).
Z mé strany jsi ovšem nic podobného z mých výroků
vydedukovat nemohl, protože já nezastávám názory o zbytečnosti lítosti
nad hříchy. Naopak, lítost je zde při pokání nezbytná.
Jako blesk je doprovázen hromem, tak je i pokání doprovázeno lítostí nad způsobeným zlem.
Toto je můj trvalý životní názorový postoj.
..."A k tomu jsi přidal další pomluvu "Cizinec o sobě však říkal pravý opak: "Že on nemá žádnou svobodu zhřešit!" Že nemá žádnou svobodu činit, co chce!""...
Pomluvu? No to je zajímavé!
Toníku, měl by jsi se asi trochu víc kontrolovat, ať zde nepůsobíš jako neschopný rozumového úsudku!
Bylo ode mne snad nějakou pomluvou, že říkáš, že ty nemáš svobodu zhřešit?
Na jedné straně zde prohlašuješ, že ty nemáš svobodu činit věci, které považuješ za zlé - na druhé straně přiznáváš, že někdy zhřešíš.
Jak ti to jde logicky dohromady?
|
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. září 2021 @ 08:35:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rozdíl zde mezi námi je zásadní.
Samozřejmě, Stando. To ti píšu celou dobu.
Zásadní rozdíl v postojích k životu, k lidem, k Bohu, k motivaci... I k odpuštění.
V mnoha věcech velmi zásadní.
Ty jsi tvrdil, že lítost nad hříchy není k odpuštění hříchů a k učinění pokání vůbec potřeba.
Určitě, Stando!
To je můj svět. Díky, že taky jednou napíšeš to, co jsem skutečně já psal a nepomlouváš.
A dával jsem ti k tomu příklady lidí, kteří komunistům nebo socialistům odpustili lágry a gulagy, příklad Štěpána, který se modlil za své vrahy, když ho kamenovali, příklad Pána Ježíše na kříži, který se modlil za ty, co ho na kříž poslali a další příklady. Ti neviděli lítost hříšníků nad jejich hříchy, přesto odpustili. A taky jsem ti psal, jak nám odpustil Bůh.
Ale taky jsem ti psal, že lítost může být k odpuštění hříchů užitečná, pomocná - když jeden člověk ublíží tomu druhému a lituje toho, je pro toho poškozeného snazší odpustit. Opravdová lítost usnadňuje odpuštění poškozeným.
Mnohem víc ale odpuštění usnadňuje změna chování, omluva, náprava škody, prosba o odpuštění, než lítost.
Taková nehorázná hloupost!
Snad pro tebe.
I v tom je mezi námi zásadní rozdíl.
(Z toho jsem já pak odvodil, že hříchů tedy asi nelituješ - protože jsi říkal, že lítost je zbytečností).
Psal jsi tu, že jako už tradičně si domýšlíš cosi, co není. Podobné lži a zlé pomluvy si domýšlíš z kde-čeho.
Z mé strany jsi ovšem nic podobného z mých výroků vydedukovat nemohl, protože já nezastávám názory o zbytečnosti lítosti nad hříchy.
To by mne ani nenapadlo. Ani to nebylo potřeba dedukovat. Ty jsi ty výroky přímo napsal a já je citoval ze tvých příspěvků. Nepotřeboval jsem nic domýšlet. Byly to tvoje postoje, tvoje odvození, tvoje výroky. Ne moje.
S mým životem nesouvisí to, co si ty odvozuješ.
I v tom je mezi námi zásadní rozdíl.
Pomluvu? No to je zajímavé!
Ano, pomluvu, Stando.
Tak, jako byly pomluvy tvoje nápady ve stylu "Uděláš zlo a nelituješ toho." a "Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ", stejně tak je pomluva tvůj nápad 'Cizinec o sobě však říkal pravý opak: "Že on nemá žádnou svobodu zhřešit!" Že nemá žádnou svobodu činit, co chce!"'
Toníku, měl by jsi se asi trochu víc kontrolovat, ať zde nepůsobíš jako neschopný rozumového úsudku!
Stando, měl bys více psát k tématu a méně psát osobní útoky, méně pomlouvat, lhát, méně si vymýšlet nesmysly o lidech.
Ale je na tobě, jak jednáš, jak zde prezentuješ tvou "svobodu" hřešit a tvůj stav. A díky za všechny tvé příspěvky a praktické ukázky toho, co žiješ.
Toník
|
]
|
|
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. srpen 2021 @ 18:38:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Tak. To myslíte dobře.
Cizinec má velmi rozsáhlou svobodu činit to, co chce. Hodně je to dané tím, že Cizinec toho chce činit hodně. Cizince baví dělat neskutečné množství věcí, takže má ve své svobodě neustále na výběr nepřeberně možností, které by chtěl dělat. A taky je Cizinec může činit.
Tak.
Máme napsáno, že taková je vůle Boží, abychom dobrým jednáním umlčovali neznalost nerozumných lidí, jako svobodní, a ne jako ti, kteří mají svobodu za plášť špatnosti, nýbrž jako otroci Boží.
A jinde také: Byli jste přece povoláni do svobody, bratři. Jen aby se vám ta svoboda nestala záminkou pro tělo. Nebo: Dejte si pozor, aby se vaše svoboda nestala kamenem úrazu pro slabé.
Cizinec |
| NadřazenýRe: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2021 @ 08:57:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Svoboda buď je, nebo není. Svoboda je bez dalších přívlastků.
Svoboda nemůže být "rozsáhlá" - protože to už přece není svoboda - to už značí, že svoboda je čímsi omezovaná (i když je pořád "rozsáhlá" - ona "rozsáhlost" ovšem záleží už od úhlu pohledu), není to plná svoboda.
Omezená svoboda je nesvobodou.
Znovu opakuji: Ty jsi zde opakovaně prohlašoval, že ty nemáš svobodu si zvolit! Ty máš příkaz, který máš poslouchat.
Moje odvolávání se na Dt 28-30 " I stane se, když na tebe přijdou všechny tyto věci, požehnání i kletby, které jsem ti předložil ....
Pohleď, předložil jsem ti dnes život a dobro i smrt a zlo.... Vždyť
to slovo je velmi blízko tebe, ve tvých ústech a ve tvém srdci, abys ho
plnil. Pohleď, předložil jsem ti dnes život a dobro i smrt a zlo. To ti
dnes přikazuji, abys miloval Hospodina, svého Boha, chodil po jeho
cestách a zachovával jeho příkazy, ustanovení a nařízení. Tak zůstaneš
naživu, rozmnožíš se a Hospodin, tvůj Bůh, ti požehná v zemi, do které
jdeš, abys ji obsadil. Jestliže se však tvé srdce odvrátí, nebudeš
poslouchat, necháš se svést, budeš se klanět jiným bohům a sloužit jim,
oznamuji vám dnes, že jistě zahynete a nedožijete se mnoha dní v zemi,
do které procházíš Jordánem a jdeš, abys ji obsadil. Povolávám dnes
proti vám za svědky nebesa i zemi. Předložil jsem ti život a smrt, požehnání a kletbu. Zvol si život, abys zůstal naživu ty i tvé potomstvo, ....
Jako nesmysl. Hloupost. Zvrácenost. Amorálnost. Bezbožnost. (říká Cizinec - v květnu 2021). "
Toto jsou tvoje skutečné názory, Toníku, na tvoji svobodu volby. Dlouhodobě konzistentní názory...
|
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. září 2021 @ 09:21:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Omezená svoboda je nesvobodou.
Zajímavé postoje.
A hřešit je pro tebe "svobodou"?
Moje svoboda je určitě rozsáhlá, ale omezená.
Například nejsem všudypřítomný. Když jsem se ve svobodě rozhodoval navštívit svoje příbuzné, musím si vybrat - buď pojedu do Varšavy, Jelení Hory, do Chudého Ježíše, Buenos Aires, Reddingu, nebo do některé vesnice na kraji vysočiny. Když pojedu do Varšavy, nemám už svobodu jet na vysočinu. A jet třeba do Buenos Aires či Reddingu bych ani teď nemohl, na to nemám svobodu. Naštěstí už tam příbuzní nejsou.
Taky mám omezené zdroje, jak časové, tak finanční. Když se například rozhodnu předělat bránu na zahradě, nemůžu už dělat terasu. I kdybych se desetkrát rozhodnul, že udělám bránu i terasu, nestane se moje rozhodnutí - nemám takovou svobodu.
Taky mám omezené schopnosti těla - když se třeba rozhodnu sníst kus kuřete v KFC, v klidu ho sním. Kdybych se rozhodl sníst dvanáct kuřat, moje rozhodnutí by se nestalo - nemám takovou svobodu.
I když je tedy moje svoboda omezená, je pro mne docela dostatečná.
Nepotřebuju víc. Moje svoboda mi stačí. To, co mám svobodu si zvolit, mi stačí. A když Bůh dá, rozsah možností, které si mohu zvolit, se ještě zvětší - například bych jednou chtěl mít svobodu koupit si nové auto. Ale i když teď tu svobodu nemám a nikdy jsem jí neměl, jsem schopen bez takové svobody snadno přežít.
Znovu opakuji: Ty jsi zde opakovaně prohlašoval, že ty nemáš svobodu si zvolit! Ty máš příkaz, který máš poslouchat.
Stando, když tvoje hulvátské lži a pomluvy zopakuješ a napíšeš je tučně a podtrženě, jen ukazuješ tvůj charakter hříšníka.
Toto jsou tvoje skutečné názory, Toníku, na tvoji svobodu volby. Dlouhodobě konzistentní názory...
Ne, to nebyly názory na moji svobodu volby.
Ani to nebyly moje názory na tvoji odvolávku na DT 28-30.
To byl můj jednoznačný názor na tvůj nápad "Předkládám ti požehnání i prokletí. Zvol si ...!" a tvou "svobodu" hřešit, "svobodu" neposlouchat Boha.
A určitě jsou moje názory na takovou hloupost, zvrácenost, amorálnost a bezbožnost dlouhodobě konzistentní.
Opět, Stando: Zkus si představit normální život, třeba v rodině, když táta nebo máma vychovávají děti. Měl jsi trochu normální rodinu? Nebo když nějaký učitel učí děti. Měl jsi nějakého normálního učitele? Nebo když děda s babičkou vysvětlují pravidla života. Měl jsi normální babi či dědu, nebo ses normálně choval k vnukům?
Nikdo morálně normální neřekne "můžeš krást a podvádět, nebo žít poctivě, vyber si ...!". To řekne tak někdo, kdo má morální vadu.
V normálních rodinách nebo tam, kde je normálnímu člověku je svěřený někdo k výchově, tak jasně řeknou: Žij poctivě. Nekraď. Nepodváděj.
Stejně tak to dělá Bůh - jasně řekl: Já jsem tvůj Bůh. Nebudeš mít jiné Bohy mimo mne. Nebudeš si dělat modly a brát nadarmo mé jméno. Budeš šest dní pracovat a sedmý odpočívat. Cti svého a matku. Nebudeš krást, zabíjet, lhát, cizoložit, závidět.
Pak následuje Zákon a jeho první příkaz, "Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou." a další příkazy a zákazy.
A pak Bůh jasně uzavírá:
Pohleď, předložil jsem ti dnes život a dobro i smrt a zlo. To ti dnes přikazuji, abys miloval Hospodina, svého Boha, chodil po jeho cestách a zachovával jeho příkazy, ustanovení a nařízení. ... Předložil jsem ti život a smrt, požehnání a kletbu. Zvol si život, abys zůstal naživu ty i tvé potomstvo, a miluj Hospodina, svého Boha, jej poslouchej a přilni k němu.
Naprosto jasně, jednoznačně, bez pochyb.
A tak se chová kdokoliv, kdo je odpovědný, morálně v pořádku.
Toník
|
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. září 2021 @ 10:13:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nikdo morálně normální neřekne "můžeš krást a
podvádět, nebo žít poctivě, vyber si ...!". To řekne tak někdo, kdo má
morální vadu."...
Zajímavý pohled do zmatené duše!
Bůh to přece řekl jinak - výchovně:
..."Pohleď, předložil jsem ti dnes život a dobro i smrt a zlo."...
To ti dnes přikazuji, aby sis vybral život... - to znamená, že i Hospodin uznává, že je v lidské moci vybrat si i něco jiného, než život - vybrat si i smrt.
A této možnosti sám si zvolit (pochopitelně i s důsledky, i s odpovědností za volbu) říkáme SVOBODA VOLBY.
Tato svoboda si zvolit charakterizuje DŮSTOJNOST každého tvora obdařeného rozumem a svobodnou vůlí - jak u každého člověka, tak i u všech andělů.
Vůbec to neřeší, co si ty osobně nakonec zvolíš - to je tvoje subjektivní záležitost - jedná se o to, že ty máš možnost (jako každý jiný člověk) zvolit si obojí - jak život, tak i smrt.
A každý nový den, v každé chvíli znovu, buď svým jednáním potvrzuješ zamýšlený směr (ve kterém pokračuješ), nebo jej máš možnost pořád ještě změnit a zamířit jinam. (Jako kormidelník na lodi).
A tak tomu bude až do konce tvého života.
|
]
Re: Kočičí uplakané oči. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. září 2021 @ 09:19:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zajímavý pohled do zmatené duše!
Dokážeš svůj příspěvek uvést často velmi výstižně.
Bůh to přece řekl jinak - výchovně
Přesně tak, Stando! A o tom jsem ti vždy znovu a znovu psal.
Takže bys porozuměl, proč je pro mne tvůj nápad ve stylu "Předkládám ti požehnání i prokletí. Zvol si ...!" docela nesmysl, hloupost, zvrácenost, amorálnost či bezbožnost? Rozumíš, proč je pro mne takové chování morálně vadné?
Vůbec to neřeší, co si ty osobně nakonec zvolíš - to je tvoje subjektivní záležitost - jedná se o to, že ty máš možnost (jako každý jiný člověk) zvolit si obojí - jak život, tak i smrt.
Opět tvoje psaní ve druhé osobě, převracení tvého života a tvých postojů na druhé lidi. Zbytečně. Nauč se popisovat tvůj život v první osobě a neschovávat se za "ty".
Pokud 𝓹𝓻𝓸 𝓽𝓮𝓫𝓮 jasný Boží příkaz neřeší, co si zvolíš, tak jsi docela obyčejný svévolník.
Pro mne takový jednoznačný příkaz řeší, co si zvolím a to bezpochyby. A to už jsem ti psal: Na tom ani není co volit, rozhodovat. Pokud člověk má příkaz, co dělat, není už dále co řešit, co volit. To je nejjednodušší životní situace, když má člověk příkaz, co dělat - pohoda. Jednoduše udělá to, co má přikázané.
Podobné je to v životě.
Když mám například zaměstnavatele, jsem zavázán smlouvou s ním, a ten mi řekne: 'Udělej mi graf zaměstnanosti a volných míst', tak už se nerozhoduju, jestli udělám či neudělám ten graf, ale rozhoduju se, jak ho udělám - tak, aby byl co nejdříve, co nejhezčí.... Na to, zda udělat či neudělat graf není co rozhodovat a určitě v tom není svoboda.
Když je člověk zaměstnaný a pokaždé se rozhoduje, jestli udělá nebo neudělá to, co mu zaměstnavatel přikáže, polemizuje sám se sebou, se svým okolím, je to chudák. Zbytečně se vyčerpává nesmysly a zbytečně vyčerpává i své okolí.
Mnohem víc rozhodování je, když mi zaměstnavatel neřekne, co mám dělat. Mám tak před sebou desítky datových sad, desítky grafů, tabulek, které si mohu vybrat k realizaci a tak vybírám. Vybírám svobodně - podle různých kritérií, z nichž první je služba lidem (co lidi nejvíc potřebují) a pak další kritéria. Vybírám, jestli je budu realizovat sám, na někoho to přehodím, nebo najmu dalšího člověka. A to je svoboda, svoboda výběru, volby.
A podobně to mám v jiných oblastech života.
Tím spíše s Bohem a s tím, co Bůh jasně přikázal či zakázal. nebo s tím, v čem mi Bůh dal svobodu a nechá mne rozhodnout, ať chci nebo nechci - a že bych často chtěl od Boha slyšet jasně, co mám dělat, abych měl jednodušší život, a Bůh najust ne, nechá mi svobodu se rozhodnout. ;-)
Toník |
]
|
|
|
|