|
Právě je 409 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116464219 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Pátek, 22. říjen 2021 @ 23:33:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ježíš na něj s láskou pohleděl a řekl: „Jedno ti schází. Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“ On po těch slovech svěsil hlavu a smuten odešel, neboť měl mnoho majetku.
No a to ti přijde, Františku, normální, prodat všecko, co měl, rozdat chudým a že tím bude mít poklad v nebi? Když se zbaví majetku, tak se stane sám závislým na druhých. K čemu ho to Ježíš vybízel? Aby se stal sociálním případem? To je nějaký lepší způsob bytí? Vždyť normální člověk by takový nesmysl nikomu nedoporučil. A taky to soudobí křesťané vůbec nedělají. Nejenže se nezbavují majetku, ale spíše ho hromadí. To samé i církve. Viz tzv. restituce. Tady je zase vidět ten extremismus. Já jsem si jist, že kdyby tady na této planetě někdy chodil nějaký "posel boží", tak je málo pravděpodobné, že by to byl magor, který by vedl lidi k vyšinutému chování. A zbavit se majetku je vyšinuté chování. Stát se pak závislým na pomoci ostatních. A druhý extrém je neustálé hromadění majetku. Všimni si ale, že Ježíš neporadil tomu muži zlatou střední cestu. Normální přístup k životu a majetku. On mu řekl. Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“
Všecko, co máš. - tohle může poradit jen cvok. Magor. Je to magorské. Právě z takových střípků se dá velmi pěkně vyvodit, že Ježíš nebyl žádný velký mozek, ale jen rádoby prorok, který lítal myšlenkově z jednoho extrému do druhého extrému. Polovina obsahu jeho promluv jsou utopistické nápady vedoucí k poškození kvality života. To i ten Pavel z Tarsu byl více nohama na zemi. Sice taky cvok, ale více konzervativní a více praktický.
Normální přístup k majetku je být zabezpečený, mít kde bydlet, co jíst, mít čím topit atd. Ne se všeho zbavovat. Na druhé straně hromadit miliony - to jde mimo mě. Ani nevím, co bych s tím dělal, mě stačí ojeté auto a jsem velmi skromný ve všech ohledech, mám proti většině populace menší nároky. Dlouhá léta jsem bydlel v garsonce. Ale zbavit se všeho majetku je pitomost. Kdyby mu poradil zlatou střední cestu, tedy aby část svého majetku prodal a podpořil potřebné, chudobné, a část si nechal pro svoje potřeby a další život, tak neřeknu nic. Ale on mu řekl: Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“ Prostě magor. Páč věřil na brzký konec světa. Nic už nemá smysl. Magorské chování prvních křesťanů má původ v apokalypticismu. Brzy budeme v nebi. Jo haha.. |
| NadřazenýRe: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 23. říjen 2021 @ 07:55:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celý život jsem jezdil v ojetých autech. Však na stáří jsem si koupil nový vůz. A mohu ti říci, že je to veliký rozdíl. Žádné starosti s autem, jen ho užíváš.
Nechceš - li zbytečné starosti, chce to nikoli ojetinu, ale nové ...
Ohledně Ježíše jsi nepochopil pointu celého příběhu; Ježíš ho touto výzvou povolává přímo do duchovního stavu - aby se zřekl "civilního" života, aby se zřekl rodiny, manželky, dětí a věnoval celý svůj další život službě v hlásání evangelia všem ostatním lidem.
Najdeš to i u apoštolů:
(Mt 19,27) Na to mu řekl Petr: „Hle, my jsme opustili všechno a vydali se za tebou. Co tedy budeme mít?“
Stejný postoj k duchovnímu poslání v životě najdeš i u Pavla. On píše rady sice ze svého hlediska apoštola, ale uznává, že každý člověk má od Boha jiné povolání k životu: Je - li povolání duchovní, osobní majetek nepotřebuje - je - li však povolání laika, potřebuje majetek k zabezpečení rodiny.
(1 Kor 7,1-9) O tom, co jste mi psali: Pro člověka je dobré, aby se nedotýkal ženy. Ale abyste se vyvarovali smilstva, ať má každý svou ženu a každá ať má svého muže. Muž ať plní své ženě, čím je povinen, a stejně i žena svému muži. Žena nevládne svým tělem, nýbrž její muž, podobně ani muž nevládne svým tělem, nýbrž jeho žena. Neodpírejte se navzájem, leda po vzájemné dohodě na čas, abyste se uvolnili pro modlitbu, a opět buďte spolu, aby vás pro vaši nezdrženlivost nepokoušel Satan.
To říkám jako dovolení, ne jako příkaz. Přeji si, aby všichni lidé byli, jako jsem já. Avšak každý má své vlastní obdarování od Boha, jeden tak, druhý jinak.
Svobodným a vdovám pravím: Bylo by pro ně dobré, kdyby zůstali jako já. Jestliže se však neovládají, ať vstoupí do manželství; neboť je lepší vstoupit do manželství, než se pálit žádostivostí. ...
Chci, abyste byli bez starostí. Kdo nežije v manželství, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu, 33ale kdo se oženil, stará se o věci světské, jak by se zalíbil své ženě, 34a je rozdělený. Neprovdaná žena a panna se stará o věci Pána, aby byla svatá tělem i duchem. Ale když se provdá, stará se o věci světské, jak by se zalíbila svému muži. ....
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Sobota, 23. říjen 2021 @ 10:57:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Však na stáří jsem si koupil nový vůz. A mohu ti říci, že je to veliký rozdíl. Žádné starosti s autem, jen ho užíváš.
No moc to neroztrubuj, nebo si toho všimne Ježíš, přijde za tebou, poklepe ti na rameno a řekne ti, ať to auto prodáš a peníze z prodeje rozdáš chudým. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. říjen 2021 @ 08:03:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když se zbaví majetku, tak se stane sám závislým na druhých.
Neznám jediného člověka, který by se zbavil cíleně majetku na Boží příkaz a stal se závislým na druhých a sociálním případem. A to znám několik lidí, kteří se takto zbavili majetku.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Sobota, 23. říjen 2021 @ 11:05:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všeho majetku se zbavili nebo si něco nechali? Nenechali si ani byt? Kde bydlí? Pod mostem? Prodali auto i kolo? Chodí pěšky? A co jedí? |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. říjen 2021 @ 08:57:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jeden konkrétní příklad.
Zbavili se všeho majetku. Nenechali si ani byt, ani dům. Auto neměli, pokud vím, měli kola, ty rozdali lidem okolo.
Teď bydlí jako mnoho lidí v rodinném domku na vesnici, jezdí autem i na kole a jedí celkem normální česká jídla.
Když rozdali všechen majetek, poslal je Bůh navíc do cizí země. Tam normálně pracovali, jako každý jiný člověk, tuším že v myčce aut a úklidu kanceláří (nepomatuji si přesně), bydleli na nějakém pronájmu a jezdili pronajatým autem.
Pro vaši informaci, nepřihlášený: Normální ekonomicky činný člověk není závislý na majetku. I když se zbaví všeho majetku, může pracovat, něco vytvářet a uživí se. Tohle byli poměrně chudí lidé, mladí, neměli toho moc, ani majetku, ani znalostí, zkušeností. Bohatí lidé mají velké množství znalostí a zkušeností většinou podstatně větší a běžnou prací se uživí mnohem snáz, protože jejich práce má díky znalostem výrazně větší hodnotu. Stejně tak se lidé uživí dobrovolnickou prací z příspěvků, které dávají dohromady jiní lidé.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 24. říjen 2021 @ 09:49:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, takže nějací migranti, kteří emigrovali do jiné země. A tam si šli vydělat. No ale to není ten biblický apokalypticismus. A pokud si někde v nové zemi vytvořili nový domov, tak tam zase něco mají. Já jsem taky bydlel kdysi v pronájmu a taky jsem měl auto na leasing, ale to je pořád jen varianta normálního života. Biblické zbavení se života vypadá jinak. To je příprava na přechod do nebe. Dneska už to dělají spíše jen některé sekty nebo sólo někteří křesťani. Ale moc jich není. Páč jsou zabydlení a většina křesťanstva už nevěří na brzký konec světa a příchod JK. Někteří věří na vytržení církve. Jak kde. Vždyť jsem to prošel všecko. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 06:19:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nevím o jakých migrantech mluvíte. Máte poměrně bujnou fantazii, hodně si vymýšlíte - migranti, šli si vydělat, v nové zemi vytvořili nový domov, za postelí bůh, co vás šmíruje ...
Tihle lidé nebyli migranti a nešli si nikam vydělat.
Když se stali křesťany a začali žít s Bohem, vytrhl je Bůh z prostředí, ve kterém žili, z prostředí vesnice, rozvodů, rozpadlých rodin, násilí, beznaděje, studených čumáků, nekomunikace, truců, bojů a zavedl je pryč.
Ne aby si vydělali, ale aby se učili. Dělá to tak Bůh často, když lidé začínají nový život.
A oni se učili a učili se dost. Učili se v zemi, kde není beznaděj, kde se lidé na sebe smějí, všimnou se navzájem, povídají si třeba i na ulici, v obchodě, starají se o sebe, a starají se i o lidi, které vůbec neznají. Bůh je tam zavedl, protože potřebovali takovou lekci. Potřebovali lekci v tom, že člověk nemusí být závislý na majetku, který tvořili generace a teď se o ně perou sourozenci, kdo ho zdědí. Potřebovali lekci, že se dá žít jiný život.
Když se vrátili zpět, nepotřebovali dědit a honit majetek, aby žili. Nepotřebovali podněty, aby se starali o druhé lidi. Starají se, protože je to Bůh naučil. Prakticky.
K vašim "biblickým" nápadům: Jako jsem nepotkal nikde normovače a unifikátory jako vy, nepotkal jsem nikde nikoho, kdo by měl vaše "biblické" nápady ohledně majetku. Ani v bibli jsem takové nápady nepotkal. A vaše nápady nejsou potřeba - ani pro život, ani pro nebe, ani pro přípravu na nebe.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 12:49:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když se stali křesťany a začali žít s Bohem, vytrhl je Bůh z prostředí, ve kterém žili, z prostředí vesnice, rozvodů, rozpadlých rodin, násilí, beznaděje, studených čumáků, nekomunikace, truců, bojů a zavedl je pryč. Bůh je tam zavedl, protože potřebovali takovou lekci.
Jo tak to znám tyhle proklamace od pobožných. Bůh mě někam zavedl, Bůh udělal tohle a támhleto. Stejně tak vede muslimy jejich Bůh Alláh. Tak mně to je jedno, jenom jsi to moc nevysvětlil. Jen jsi to obalil do těch obvyklých pobožných frází, kde jsi to svedl na údajného Boha. Kdysi jsi tu vypisoval něco o tom, že máte nějaké pobožné družstvo, nějaký společný majetek či co. Je to vaše věc, bobku. Klidně můžeš postupovat stejně tak jako ti první pobláznění křesťani, viz Skutky apoštolů. Já jsem si jist, že se žádného Krista nedočkáš stejně jako se nedočkali ti první pobožní bobci před těmi tisíci roky. Věříš nesmyslům. Bible je fake.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. říjen 2021 @ 07:58:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vaši situaci chápu, popisujete váš život stále dokola, byť jak převracíte a vyjadřujete se nesmyslně, popisujete váš život ve druhé osobě. Ale už jsem vašemu divnému způsobu vyjadřování celkem porozuměl, nejste sám, kdo popisuje svůj život tímto způsobem. Je to zřejmě nějaké postižení z náboženství, že nedokážete popsat co žijete v "já" formě.
Vaše věc, co žijete, pokud vám to vyhovuje. I pokud ne.
Hezký den Cizinec |
]
|
|
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. říjen 2021 @ 08:00:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Proto se nechtěl majetku vzdát. Nedokázal by bez něho žít. Ta závislost byla veliká. Toužil po věčném životě, ale podle svých představ.
Františku, zase píšeš další informace k tomu bohatému mladíkovi, ale na jednoduchou otázku k tomu, co píšeš, si neodpověděl.
Odkud tyhle informace máš?
To sis někde přečetl, z nějakého zdroje?
Nebo máš nějaké zjevení, jako Emmerichovou, nebo Witeovou?
Nebo si tohle všechno vymýšlíš?
Nebo to máš odněkud jinad?
Kde bereš tyhle informace, jaký je zdroj těch tvých informací o tom mladíkovi?
Občas jsem Františku v některé církvi a tam jsou kazatelé, kteří si vezmou kousek písma a začnou k němu kázat. Ale nekážou vůbec k tomu, co je napsané, vymýšlí si věci, které v bibli vůbec nejsou, a ještě ke všemu ani neodpovídají tomu, co v bibli je napsané, divně nesedí. Vymýšlí si totiž to kázání podle sebe, domýšlí si do bible sebe, svoje postoje. I když ti lidi v bibli měli zjevně postoje jiné, nebo není napsané, jaké postoje měli.
Pán Ježíš jistě věděl, že z něho by asi těžko mohl být učedník.
Františku, kdyby Pán Ježíš věděl, že z toho člověka by asi těžko mohl být učedník, a ještě ke všemu by to věděl jistě, proč by mu říkal "Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne"?
Toník |
| NadřazenýRe: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 23. říjen 2021 @ 08:41:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pyšní lidé nikdy nepochopí, proč to Pán Ježíš tomu muži říkal?
Kdyby dopředu věděl, že poslechne a stane se následovníkem, přidá se k nim do
družiny, majetku se zbaví, tak by se nestalo, že to dopadlo jinak. Já myslím,
že chtěl muže dovést k tomu, aby se nad svým stavem až rozplakal, padl k nohám
a omlouval se , že nemá sílu změnit svůj životní styl. Pokání je cesta ke
změně. Pokání jako u Zachea. Možná tohle chtěl Pán Ježíš. Aby si uvědomil, že
to jak žil a možná i sobecky, v jistotě, že vše činí dobře a plní, není ten správný postoj a vztah k Bohu. On toužil asi po tom, co
viděl u dětí, ale chyběla mu ta dětská upřímná víra. Věřím, že kdyby se takto
zachoval, Pán Ježíš b y mu ukázal, co má dělat. A možná by na to ten muž přišel
sám, jako na to přišel Zacheus. Následovat Ježíše lze i jinak, než jako kazatel. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 23. říjen 2021 @ 08:51:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tohle není vůbec špatné vysvětlení.
Jen bych k tomu přidal ono "pavlovské": "je lepší, aby člověk zůstal bez ženy "(rozuměj - aby věnoval svůj život plně Bohu) - protože jinak je muž rozdělen. Kdo je svobodný, snaží se zalíbit Bohu, kdo je ženatý, snaží se zalíbit své ženě (a naopak).
Ježíš tedy radí onomu mladíkovi obecně ten nejlepší způsob prožívání života.
Ale Pavel doplňuje, že každý máme od Boha jiné povolání. Kdyby totiž všichni zůstali jako Pavel, lidstvo by vymřelo....
Tato cesta je jenom pro ty, kdo jsou k ní Bohem povoláni a k tomu i příslušně obdarováni.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. říjen 2021 @ 10:08:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Františku, zase spoustu slov, ale na otázky jsi neodpověděl.
Pyšní lidé nikdy nepochopí, proč to Pán Ježíš tomu muži říkal?
To je možné. Nedivil bych se tomu.
Ale nemusí to tak nutně být. I pyšným lidem může dát Bůh poznat, proč to Pán Ježíš říkal, jaký má smysl, když Bůh někomu něco říká. Že když Bůh něco říká, nejsou to prázdná slova, ale jsou to slova do situace těch lidí, slova, která mají moc proniknout až k nitru člověka a udělat tam svou práci.
Však Pán Ježíš v tom příběhu řekl: „Co je nemožné u lidí, je možné u Boha.“
Kdyby dopředu věděl, že poslechne a stane se následovníkem, přidá se k nim do družiny, majetku se zbaví, tak by se nestalo, že to dopadlo jinak.
Přesně tak, Františku.
Velmi dobrá úvaha.
Aby si uvědomil, že to jak žil a možná i sobecky, v jistotě, že vše činí dobře a plní, není ten správný postoj a vztah k Bohu.
Žít v jistotě, že člověk činí vše dobře, žít tak, aby člověk činil dobře, to je správný postoj. Jak k životu, tak k lidem, tak k Bohu. Klidně i v jistotě.
Je dobře, že ten mladý muž dodržoval Boží přikázání. A je dobře, když je kdokoliv dodržuje - kdy ctí rodiče, pracuje, nekrade, nezávidí... Klidně i když je dodržuje alespoň trochu. A je lepší, když Boží přikázání člověk dodržuje už od mládí, jako ten mladík, nebo ještě lépe od dětství, od mala, a pořádně. Na tom není nic sobeckého.
Naopak žít tak, že člověk nečiní dobře, nectí svoje rodiče, nepracuje, krade, závidí, ubližuje, lže, to není dobře, to je špatně. I když to člověk dělá jen "trochu". A to obvykle bývá sobecké.
Věřím, že kdyby se takto zachoval, Pán Ježíš b y mu ukázal, co má dělat.
Pán Ježíš tomu mladíkovi řekl, co má dělat a řekl mu to jasně. A řekl mu to dobře.
Zpět k tomu, co jsi ty psal o tom mladíkovi:
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 23. říjen 2021 @ 10:32:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten příběh následuje po tom, jak Pán Ježíš hovořil ohledně
dětí. Zdá se pravděpodobné, že u toho mohl ten muž být a logicky mu vrtalo hlavou"
A co já?" Možná proto ho zajímá věčný život. Třeba je to i jinak. A ta
rychlá odpověď, že všechna přikázání dodržoval? Kde vzal tu jistotu? Kolik lidí
se tím může pochlubit? To je skutkaření. Já jsem vše dodržoval a tak mám nárok.
Ale spasení a věčný život není za skutky. Zvláště, když
si na nich tak zakládáme. Tak on si byl tak jistý, že všechno dodržoval a nikdy nechyboval? Právě tuhle jeho pýchu
potřeboval Pán Ježíš nějak srazit. Proč měl tu pýchu? Asi díky majetku. Ale před Pánem Ježíšem by měla
jít pýcha pryč a naopak si uvědomit naši závislost na něm a pomoc. Pán Ježíš
chtěl asi, aby ten muž uznal, že není tak bezhříšný, A stačilo, aby bylo ohroženo
jeho bohatství. A není schopen vyznat: "Pane, já jsem na to majetku závislý,
neumím si bez něho představit život…" Stačilo se přiznat a vyznat i svoji slabost. Jistě byl pak smutný.
Uvědomil si, že to nedokázal takto se před Pánem pokořit.. že ten majetek ho
pevněji drží, ..že je na prvním místě v jeho životě, že…
Ostatně Whiteová to vysvětluje právě jinak a Emmerichovou
jsem nečetl. Ten příběh je k poučení. Každý si bere asi to, co je mu bližší. Já
to vnímám takto. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Sobota, 23. říjen 2021 @ 10:56:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš byl apokalyptický prorok, který trpěl utkvělou představou, že připravuje lidi na brzký konec světa a přechod do tzv. nebe. Říkal to nejen lotrovi na kříži, ale dalším. Pořád mluvil o nebi, kam posílal lidi. Nezáleželo mu vůbec na tomto světě, ale pouze na tom tzv. nebi. Které nikdo neviděl, ale jak říkal Pavel, co oko nevidělo a ucho neslyšelo. Za devatero horama a devatero řekama.
Pochopitelně když se chystáš do bájné destinace, tak zbavit se majetku není žádný problém, dokonce je to žádoucí. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. říjen 2021 @ 15:48:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ten příběh následuje po tom, jak Pán Ježíš hovořil ohledně dětí. Zdá se pravděpodobné, že u toho mohl ten muž být a logicky mu vrtalo hlavou" A co já?" Možná proto ho zajímá věčný život.
To je klidně možné.
A ta rychlá odpověď, že všechna přikázání dodržoval? Kde vzal tu jistotu? Kolik lidí se tím může pochlubit?
Je docela dost lidí, co od mládí dodržují Boží přikázání. Někdo tak byl už vychovaný, narodil se do křesťanského nebo židovského prostředí, někdo se odvrátil od zlé cesty. Nechlubí se tím, ale když se jich někdo zeptá nebo se na téma narazí, v klidu to řeknou.
A dodržovat Boží přikázání není "skutkaření", to je normální. Většina Božích přikázání se navíc netýká skutku, ale týká se ne-skutků. I Ježíš jmenuje 5 přikázání co nedělat (neskutkařit) a jenom jedno co dělat - ctít otce a matku. A i to ctění ctění rodičů, ten "skutek" není "skutkaření", to je norma, normální chování. Je normální ctít svoje rodiče, aniž by člověk musel nějak skutkařit.
Já jsem vše dodržoval a tak mám nárok.
To už je hloupé uvažování, sobecké.
Ale takovéto uvažování je mimo ten příběh bible - nic takového v písmu není.
Ale spasení a věčný život není za skutky. Zvláště, když si na nich tak zakládáme.
Určitě, přesně tak. To snad ví každý, kdo zkoušel spasit sám sebe nebo získat věčný život za nějaký skutek. A i hodně lidí, co to nezkoušelo, to ví.
Tak on si byl tak jistý, že všechno dodržoval a nikdy nechyboval?
No, to nevím, Františku. To jsi psal ty v článku, že si byl jistý. A já se tě ptal, kde jsi tu "informaci" vzal, jak jsi na to přišel? Neodpověděl jsi. Ani na ostatní otázky jsi neodpověděl, kde jsi vzal to, co píšeš o tom bohatém mladíkoví, ale v bibli to není.
Ten příběh je k poučení. Každý si bere asi to, co je mu bližší.
A proto si bereš z toho příběhu pýchu, suverénnost, sebejistotu, nárok, faleš, záludnost, uznání, naštvání?
Protože to je ti bližší?
Nic z toho, co v těchto věcech Františku ty popisuješ, ale v tom příběhu v bibli není.
Není v něm ani pýcha, ani sebejistota, ani nároky, ani faleš, ani záludnost, ani touha po uznání, ani nic podobného.
Jestli je tam zrovna ty vidíš, tak to určitě nebude ani tím příběhem, ani jeho aktéry.
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 23. říjen 2021 @ 16:23:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak mi vysvětli, co tam je k poučení? Co vlastně na něm Pán
Ježíš chtěl? Jít s ním a majetek rozdat chudým? Pán Ježíš už své vyvolené
učedníky měl. Když dodržuješ přikázání jen proto, abys za to měl nebe, tak to
není skutkaření? Když někdo odpoví, že všechna přikázání dodržuje, tak v tom
není pýcha. I Ty bys prohlásil, že vše dodržuješ? A byla by to pravda? On byl
tedy dokonalý a bez chyb a hříchu? Já
znám mnoho křesťanů právě jako ty pyšné a suverénní lidi, a proto je mi bližší jiný výklad než Tvoje
uvažování. Takže jaké je z toho příběhu pro Tebe poučení? |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Sobota, 23. říjen 2021 @ 16:58:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Když dodržuješ přikázání jen proto, abys za to měl nebe, tak to není skutkaření?
Jste pobožnými z pěti důvodů:
1. Víra v nadpřirozený svět, esoterický způsob myšlení 2. Strach z pekla, satana, atd. 3. Naděje, doufání v nebe, Ježíše, atd. 4. Hodnotový konzervatismus 5. Výchova, kulturní tlak, návyk na náboženství |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. říjen 2021 @ 09:20:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Františku, chápu, že znáš mnoho křesťanů právě jako ty pyšné a suverénní lidi, a proto je ti bližší jiný výklad než Tvoje uvažování. Proto v tom příběhu mladíka vidíš pýchu, kterou tam neviděl ani Matouš, ani Marek. A taky suverénnost, sebejistotu, nárok, faleš, záludnost, uznání, naštvání. Vidíš jednoduše to, co je vlastní tvému životu a co tu dlouhodobě prezentuješ.
A já ti tu píšu, že tyhle věci v příběhu nejsou. Nejsou tam popsané. Dosadil sis je tam ty z toho, co žiješ.
V příběhu je zájem - zájem jednoho člověka o věčný život. Ten mladík něco chtěl, přišel za Ježíšem. Pak dotaz. A svědectví o tom, že ten člověk dodržoval Boží přikázání. A láska, láska Ježíše. Pak Ježíšovo pozvání a příkaz na prodej a rozdání majetku. A zarmoucení, smutek toho mladíka.
A nakonec slova Ježíše „U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všechno.“ To je taky pro mne poučení z toho příběhu, Františku.
Taky je pro mne poučení v tom, že Ježíš zval do života různé lidi - bohaté a vlivné, i chudé, bez významu. Poctivé i zloděje. Morální i prostitutky. A oni pozvání přijímali. A přijímali s ním i věčný život.
Když dodržuješ přikázání jen proto, abys za to měl nebe, tak to není skutkaření?
To je hlavně hloupost, sobectví, kalkul, obchod, něco za něco.
Nevím, zda skutkaření - jak bys chtěl skutkařit tím, že něco neděláš? Jak bys chtěl skutkařit tím, že budeš milovat Boha nebo ctít rodiče? Jak bys prakticky takové skutkaření dělal?
Ale to by spíš měl říci ten, kdo takové věci dělá, nebo takto uvažuje, co to je.
Když někdo odpoví, že všechna přikázání dodržuje, tak v tom není pýcha.
Nemusí být. Proč by byla? Je to svědectví, v tomto případě odpověď na dotaz. Nemusí být všude pýcha, Františku. Je na světě hodně lidí, kteří nepotřebují pýchu, mají opačné uvažování, než ty.
Ale může v to být pýcha.
I Ty bys prohlásil, že vše dodržuješ? A byla by to pravda?
Boží přikázání, které jmenuje Ježíš? Určitě.
Nedodržoval jsem je tedy úplně od mládí. Měl jsem třeba rád svoje rodiče, byli mi vzorem, ale ještě mne Bůh učil v dospělosti, co to znamená ctít rodiče. Taky mne Bůh až v dospělosti učil, co je nekrást. A samozřejmě mne učil první přikázání, druhé, vyrůstal jsem bez Boha, v modlách. A i další přikázání, řád života, práci, odpočinek sedmého dne. To jsem nedodržoval, když jsem byl dítě a na prahu dospělosti.
Co ty, Františku? Co ty bys odpověděl ty teď? Dodržuješ všechna ta Boží přikázání?
Nebo snad vraždíš, cizoložíš, kradeš, vydáváš křivé svědectví, podvádíš a nectíš své rodiče?
On byl tedy dokonalý a bez chyb a hříchu?
K tomu máš odpověď v tom příběhu, Františku:
Ježíš mu řekl: „Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek a dej chudým, a budeš mít poklad v nebesích; pak přijď a následuj mne.“
Z toho by logicky vyplývalo, že tomu mladíkovi k dokonalosti ještě něco chybělo.
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. říjen 2021 @ 10:20:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."
Když někdo odpoví, že všechna přikázání dodržuje, tak v tom není pýcha.
Nemusí být. Proč by byla? "...
Není - li toto pýcha, pak určitě hloupost, neznalost, povrchnost.
Žádný z lidí nedokáže ideálně dodržet Boží přikázání - brání nám v tom naše vrozená náklonnost ke zlému. Někteří lidé nějaké své malé poklesky neřeší a ani se je neuvědomují a nezabývají se jimi - ale tím nejsou bez hříchu!
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 24. říjen 2021 @ 10:49:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Když někdo odpoví, že všechna přikázání dodržuje, tak v tom není pýcha.<<
Když někdo tvrdí, že všechna přikázání (tedy B-ží, ty v Tóře) dodržuje, a přitom zde napsal, že jí vepřové, nedodržuje to, co je v Tóře, tak v tom pýcha je, protože ten člověk lže (Cizinec). A když k tomu ještě píše, že nejí nejprve omráčená a po omráčení zabitá zvířata, tak si nevidí do huby, jak lže ve své nanicovaté pýše. (to je Cizinec). A mohl bych pokračovat o pýše lží toho člověka Cizince.
Jinak lze naplnit všechna B-ží přikázání Židovi, která se ho týkají a nemají vnější překážku. To pohanovi ne. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. říjen 2021 @ 11:17:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neříkám že jednotlivě některé přikázání ze Zákona snad nejde člověku dodržet - říkám, že žádný člověk nedokáže tato přikázání dodržovat jako celek.
Protože jsme lidé slabí, nevěrní.
Člověk vždycky v některém z přikázání chybuje, je nedostatečný, zhřeší.
Ať už z pohledu stovek příkazů Starého zákona, ať už z pohledu přikázání Nového zákona, milovat Boha a bližního ...
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 24. říjen 2021 @ 11:57:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako celek může naplnit veškerá přikázání Tóry jen národ Jisraele a to jako národ, tedy celek. Každý však může naplnit ta z přikázání, která se ho osobně netýkají toliko studiem daného přikázání a jeho micvot. Například: obyčejný Žid jako byl Ješu, nemohl naplnit ta z přikázání Tóry a jejich micvot, která byla dána pro krále, velekněze, kněze, levity, zpěváky, soudce, představené, zemědělce, dobytkáře, řezníky, bohaté, ženaté, mající děti, atd. apod. Tak akorát se mohl jim učit a učit jim druhé a podle toho se mohl i řídit. Ale ta z přikázání osobních pro všechny stejná je povinen naplnit každý Žid v každé situaci. A dokážete i přes dřívější selhání a učiní to sobě zvykem. Přes své slabosti chyby je každý Žid dostatečný k tomu, aby je naplnil, plnil, a žil tak. Tóra byla dána všem Židům. To proto, že jsou všichni schopni ji naplnit. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 06:30:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Není - li toto pýcha, pak určitě hloupost, neznalost, povrchnost.
Stando, když někdo dodržuje Boží přikázání "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku" a ještě ke všemu od mládí, tak je to pro tebe Stando "hloupost, neznalost, povrchnost"?
To je poměrně logické ve tvé situaci, když máš "svobodu" hřešit a vymyslel sis boha, co ti hříchy dovoluje, schvaluje, umožňuje a dokonce s nimi musí souhlasit.
Pro mne to není hloupost. Je dobře, když člověk dodržuje Boží přikázání a když je dodržuje záměrně a od mládí. Není hloupost dodržovat Boží přikázání, je to moudrost. A když člověk dodržuje Boží přikázání vědomě, není to neznalost. Když člověk dodržuje Boží přikázání schválně, není to povrchnost.
Povrchní až hanba naopak jsou lidé, co mají "svobodu" hřešit a Boží přikázání nedodržují - a to od mládí a ještě ve stáří.
Žádný z lidí nedokáže ideálně dodržet Boží přikázání - brání nám v tom naše vrozená náklonnost ke zlému.
Zajímavá projekce-generalizace. Asi jako když někdo prohlásí "všici kradú".
A k čemu konkrétně tě tvoje "vrozená náklonnost ke zlému" naklání z těch přikázání?
K čemu ještě jinému tě tvoje vrozená náklonnost ke zlému naklání z těch přikázání?
Nakláníš se tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys zabíjel, vraždil? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys cizoložil? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys kradl? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys podváděl? Nebo se nakláníš tvou přirozenou náklonností k tomu, že bys nectil své rodiče?
Někteří lidé nějaké své malé poklesky neřeší a ani se je neuvědomují a nezabývají se jimi - ale tím nejsou bez hříchu!
To je možné, že to tak máte, Stando. Takové svědectví bych ti i věřil při tom, co tu předvádíš.
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 08:52:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ty, Toníku, snad nemáš žádné své malé poklesky?
Myslíš si, že když dodržíš: "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku " ...
Tak jsi z obliga? Svatý až "na hůru" a bez hříchu?
A jestliže jsi v životě zhřešil, udělal jsi to svobodně sám, nebo tě snad někdo jiný k tomu přinutil? (Když ty tedy údajně nemáš svobodu zhřešit!).
Pokud tu někdo o sobě tvrdí, že nehřeší, je to podle mého názoru hloupost, neznalost, povrchnost ....
Pokud tu někdo o sobě jindy zase tvrdí, že občas sice zhřeší, ale že ani tak není hříšníkem - je to podle mého názoru projev demence ze sektářsky prožívané víry - kolaps logického uvažování.
"Já jsem nikoho nezabil, nikoho neokradl - já tedy vlastně nemám žádný hřích!!!"
Výroky tohoto ražení jsou projevem oné duchovní demence lidí povrchních, falešných, sebeohlupujících .... Neschopných jít na hlubinu.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 12:40:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, pod odkazem, který zde uvedl Cizinec, jste se opravdu dopustil pomluvy rosmano, pane Oko. Jestli vyplynula z Vaší neznalosti, nevědomocti, hlouposti, to je jedno. Tak stejně to platí o Gregorius. Rosmano zde opravdu nešíří učení Ariánů. Ariánské učení je hodně odlišné od toho, co psal rosmano. Rosmano zde jednak jejich učení nešíří, druhák ho ani nezastává. Rosmano zde citoval křesťanská písma, pokud vím, tedy to učení křesťanských pisatelů, které máte za autoritativní. Zde byste se měl Vy i Gregorius (a teď nevím, zda se toho chytil i Willy - nevím, asi ne) rosmojo omluvit, že jste ho pomluvili, křivě obvinili. To byste udělat měl, když jste ho dost neznale pomluvil. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 26. říjen 2021 @ 08:49:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby zde Rosmano citoval skutečně křesťanská Písma v jejich smyslu, musel by citovat i Tomášovo vyznání: "Můj Pán a můj Bůh".
Rosmano zde však účelově povytrhával jenom ty citáty, které podporují svou nejednoznačností jeho záměr. Které lze však stejně dobře vyložit i v opačném smyslu.
Učení ariánů je o tom, že Ježíš byl pouze člověkem - nikoli vtěleným Bohem. To samé se zde usiluje dokázat i Rosmano.
Křesťanské učení je však o tomto:
(Žd 1,7-9) O andělech sice říká: ‚On činí své anděly závany větru a své služebníky plamenem ohně,‘
avšak o Synovi: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo přímosti je žezlem tvého království.
Miloval jsi spravedlnost a nenáviděl nepravost; proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem veselí nad tvé společníky.‘
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. říjen 2021 @ 08:15:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já vím, Stando - nehřešit je pro tebe "hloupost, neznalost, povrchnost", dodržovat Boží přikázání "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku", to je pro tebe taky "hloupost, neznalost, povrchnost".
A to je celkem logické ve tvé situaci, při tvé náklonnosti ke zlému a zpropadené "svobodě" hřešit.
Pro mne to není hloupost a povrchnost.
Jsem rád, že mne rodiče už od mala učili žít poctivě, pracovat, nekrást. Necizoložit, nesmilnit. Samozřejmě i nezabíjet, nechovat se násilně, brát ohled na druhé lidi. A to až moc - to bylo u nás na vesnici hlavní heslo "Co by tomu řekli lidi?". To jsem se tedy pak musel odnaučovat, odnaučovat se brát ohled na lidi, protože je hodně lidí, co mají vrozenou náklonnost ke zlému a chtějí jí mít, nechtějí s tím nic dělat. Brát ohled na to, co si myslí lidé s přirozenou náklonností ke zlému je obvykle docela zbytečné. Většinou si totiž myslí to, k čemu je vede vrozená náklonnost ke zlému.
A je dobře, když lidé už od mládí nebo od dětství dodržují Boží přikázání, "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku". A když je dodržují schválně.
Není to "hloupost, neznalost, povrchnost". Ani to není skutkaření.
A dnes jsem rád za každého člověka, kterého takto rodiče vedli, ať už byli věřící, nebo nevěřící, to je celkem jedno.
Mám takové lidi kolem sebe, jsou často z Moravy, okolí Valmezu, nebo dole od Třebíče. Dobře se s nimi komunikuje, poctivě pracují a rádi, když nekradou, nevydávají křivé svědectví, nepodvádí, ctí svoje rodiče, necizoloží a není to pro ně "hloupost, neznalost, povrchnost". Máme hodně společných témat.
A je samozřejmě ještě lepší, když poznají Ježíše, našeho spasitele. Je lepší, když pro ně není Spása jen "prý". Když žijí s ním a pro něj.
K tématu článku a diskuze nic nemáš?
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 26. říjen 2021 @ 09:06:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A je dobře, když lidé už od mládí nebo od dětství dodržují Boží přikázání, "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku". A když je dodržují schválně.
Není to "hloupost, neznalost, povrchnost". Ani to není skutkaření. "...
Hloupost, neznalost nebo povrchnost je to u takových tehdy, když si proto oni o sobě už myslí, že oni nejsou hříšníci (jako ti druzí). Vzpomeň si na podobenství o farizei a celníkovi!
A ty se tu chováš právě jako ten farizej.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. říjen 2021 @ 09:52:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hloupost, neznalost nebo povrchnost je to u takových tehdy, když si proto oni o sobě už myslí, že oni nejsou hříšníci (jako ti druzí). Vzpomeň si na podobenství o farizei a celníkovi!
A ty se tu chováš právě jako ten farizej.
Stando, chápu, že se tu chováš jako ten farizej. A snažíš se mermomocí přehodit tvůj stav a vaše chování na druhé. Však je srandovní sledovat, jak se pustíte do člověka, co se svěří se svým problémem, a přitom se tu sami chlubíte, že jste hříšníci, že pořád hřešíte a ještě máte boha, co vám dává "svobodu" hřešit a ještě vám hřích dovolí, umožní.
Tak to dělal ten celník, že se furt navážel do druhých.
Pokud tedy vidíš farizeje a celníky, jistě tam někde budou, tak, jako když někdo vidí bobky a další zase draky a další zase chlupy ze satanova zadku.
Vidíte porád jen to, co je vám vlastní.
K tématu diskuze a článku už nic nemáš?
Porozuměl jsi, že je dobře, když lidé už od mládí nebo od dětství dodržují Boží přikázání, "Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku"? A když je dodržují schválně, vědí to, že je dodržují?
Zkusím ti napsat, co zase vidím já.
Příběh nebyl o farizejích, kteří se povyšují nad druhé. Vůbec nebyl o vašem srovnávání s druhými.
Ani Matouš ani Marek tam neviděli farizejství, neviděli tam srovnávání s druhými. Marek v tom příběhu viděl, že ten mladík před Ježíšem poklekl - pokleknutí, to je projev pokory, úcty.
Ten, kdo dodržuje Boží přikázání, může mít pokoru - až takovou, že přijde k Pánu Ježíši, poklekne před ním a zeptá se, jak s tím věčným životem.
To ale hříšnicí, co mají svobodu hřešit, stále hřeší, myšlením, slovy i skutky, těžko pochopí. Ti potřebují spásu jinak - potřebují pomoci zvenku. Nejsou schopni sami přijít k Ježíši.
Ale ani pro takové není nic nemožné u Boha.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 27. říjen 2021 @ 09:26:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Stando, chápu, že se tu chováš jako ten farizej."...
Toníku, zase ukázkový trolling. Nebudu reagovat, na to je mého času škoda.
Šavel byl také významný farizej. A myslil si o sobě také, že je spravedlivý. Dodržoval příkazy Zákona už od svého mládí podobně jako ten mladík . Než se setkal s Kristem a stal se Pavlem.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. říjen 2021 @ 10:38:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, je mi jasné, že tvoje nápady s farizeji jsou jen docela ukázkový trolling, mimo téma článku i diskuze, že nesouvisí ani s tím, co přinesl František, ani s tím, co píšu já, ale s tvým životem.
Šavel v příběhu bohatého mladíka nebyl. Chápu, že to je zase něco, co tě oslovuje ve tvé situaci, že přinášíš takové příklady - Šavel bojoval proti Ježíši, proti křesťanům. A je celkem logické ve tvé situaci, že do diskuze zcela mimo téma přinášíš Šavla.
O mladíkovi z příběhu není napsané, zda byl farizej, či ne. Byl "předním mužem", bohatý, dodržoval Boží přikázání. Ale byl také pokorný - přišel za Pánem Ježíšem, poklekl před ním a zajímal se o věčný život. Měl tedy hodně jiný postoj, než Šavel, kterého přinášíš do diskuze ty.
A to zase oslovuje mně - že i tehdy byli lidé, kteří dodržovali Boží přikázání od mládí, přišli za Ježíšem a zajímali se o věčný život.
Chápu, že ty spíše přinášíš Šavla. Ale jak jsem ti psal, Stando - i pro náboženské fanatiky, co jsou proti křesťanům, není u Boha nic nemožné. Byť je pro ně dodržování Božích přikázání "hloupost, neznalost, povrchnost".
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 28. říjen 2021 @ 08:40:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A hle, přistoupil k němu jeden člověk a řekl: „Učiteli, co dobrého mám učinit, abych obdržel věčný život?“ 17On mu řekl: „ Proč se mě ptáš na dobré? Jeden je dobrý: Bůh. Chceš-li vstoupit do života, zachovej přikázání!“ 18Řekl mu: „Která?“ Ježíš řekl: „ Nezavraždíš, nezcizoložíš, neukradneš, nevydáš křivé svědectví, 19cti otce a matku, budeš milovat svého bližního jako sebe. “ 20Mladík mu řekl: „To všechno zachovávám od svého mládí. Co mi ještě schází?“ "...
To ty, Toníku, jsi nepochopil, že právě Šavel měl k onomu mladíkovi velmi blízko.
Píše totiž o sobě toto:
(Sk 22,3) ,,Jsem Žid, narodil jsem se v Tarsu v Kilíkii, vychován jsem však byl zde, v tomto městě, a u nohou Gamalielových jsem byl vyučen k přesnému zachovávání Zákona našich otců a byl jsem pln horlivosti pro Boha, jako jste vy všichni dnes. |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. říjen 2021 @ 08:56:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To ty, Toníku, jsi nepochopil, že právě Šavel měl k onomu mladíkovi velmi blízko.
Stando, tvoje hodně divné a nepravdivé nápady jsem opravdu nepochopil, dokud jsi je nenapsal. Nebo máš někde informaci k tomu, že k sobě měli blízko? Byli příbuzní, sousedi, nebo jak k sobě měli blízko?
Když Ježíš vycházel na cestu, přiběhl tenhle člověk a poklekl před ním. Je to snad jeden jediný člověk v celém Novém Zákoně, o kterém je napsané, že přišel k Pánu Ježíši a poklekl před ním.
Tedy ještě vojáci před ukřižováním poklekli před Ježíšem: Oblékli Ježíši purpur, upletli trnový věnec a nasadili mu jej, bili ho po hlavě rákosovou holí, plivali na něj, poklekali a klaněli se mu. A ti právě měli blízko k Saulovi svými postoji - protože Saul o sobě svědčí, že pronásledoval Boží církev a souhlasil s vraždou Štěpána.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. říjen 2021 @ 08:52:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z pohledu starozákonního byl Šavel už před svým obrácením vzorným následovatelem Zákona. Křesťany pronásledoval právě z náboženské horlivosti, protože se domníval, že tím slouží Hospodinu.
Zákon zachovával od mládí - podobně jako i onen mladík.
Toto měli společné.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 29. říjen 2021 @ 09:08:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A kde si získal informaci, že ten mladík zachovával Zákon od mládí, že to měli společné se Šavlem?
Ježíš taky zachovával Zákon od mládí. Ten měl tedy podle tebe taky blízko k Šavlovi?
Stando, zpět k tématu článku.
Ten bohatý člověk přišel k Pánu Ježíši a poklekl před ním, zajímal se o věčný život. To je dobrý postoj. Šaul nepřišel k Ježíši a nepoklekl před ním. Naopak Ježíše pronásledoval, pronásledoval církev. Měli tedy opačné postoje v tom nejdůležitějším.
Ježíš toho bohatého člověka upozornil na Boží přikázání - "Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!" To ten bohatý člověk dodržoval už od mládí. Na rozdíl od Šavla, který byl u vraždy Štěpána a souhlasil s ní. Měli tedy opačné postoje i v detailech.
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 30. říjen 2021 @ 09:06:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." "Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!" To ten bohatý člověk dodržoval už od mládí. Na rozdíl od Šavla, který byl u vraždy Štěpána a souhlasil s ní."...
Ve skutečnosti Šavel dodržoval přikázání Zákona také už od mládí. Podobně jako onen bohatý mladík.
Ukamenovat heretika - odpadlíka ze židovství - nebylo nic proti Zákonu. Podle Zákona toto není vnímáno jako vražda, protože se tím ochraňuje víra širokého společenství vyvoleného národa.
(Kaz 3,1.5) Všechno má svou chvíli, každý záměr pod nebem má svůj čas. Je čas rodit a čas umírat, čas sázet a čas vytrhávat, co bylo zasazeno; čas zabíjet a čas uzdravovat, čas bořit a čas stavět; čas plakat a čas se smát, čas naříkat a čas poskakovat; čas házet kameny a čas kameny shromažďovat, čas objímat a čas vzdálit se od objímání; ....
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 30. říjen 2021 @ 09:33:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ve skutečnosti Šavel dodržoval přikázání Zákona také už od mládí. Podobně jako onen bohatý mladík.
Stando, jen dáváš tvrzení, ale neposkytuješ informace o tom, kde jsi ke tvým tvrzením přišel.
- že Šavel nedodržoval Zákon je zjevné z toho, že souhlasil s vraždou Štěpána. Nedodržoval ho, i když byl Zákonu vyučen.
- že by ten bohatý člověk z příběhu dodržoval Zákon, to máš odkud, tuhle informaci? Nikde není informace, že by Zákon dodržoval. Lze to implicitně předpokládat, ale nikde to napsané není. A ani to není důležité, zda dodržoval či nedodržoval Zákon.
Ukamenovat heretika - odpadlíka ze židovství - nebylo nic proti Zákonu.
To, co probíhalo při vraždě Štěpána, bylo proti Zákonu. Nevím, zda to dokážeš rozpoznat?
Zpět k tématu článku.
Ten bohatý člověk přišel k Pánu Ježíši a poklekl před ním, zajímal se o věčný život. To je dobrý postoj. Nepronásledoval Pána Ježíše, jako Šavel, nezavíral jeho učedníky do vězení ani nesouhlasil s jejich vraždami, jako Šavel.
Ten bohatý člověk měl tedy postojem i akcí blízko například k ženě, která k Pánu Ježíši přišla s vonnou mastí, k Zacheovi, který se s Ježíšem chtěl setkat, k Nikodémovi a dalším lidem.
Ježíš toho bohatého člověka upozornil na Boží přikázání - "Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!" Ta Boží přikázání ten bohatý člověk dodržoval už od mládí.
A to je dobře, dobrý postoj.
To dělá i dnes mnoho lidí, že dodržují ta Boží přikázání, už od mládí, od dětství. A dělá to hodně lidí i v Římskokatolické církvi a ku prospěchu všech.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. říjen 2021 @ 08:55:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vycházím obecně z jeho vlastního svědectví:
„ Nezavraždíš, nezcizoložíš, neukradneš, nevydáš křivé svědectví, cti otce a matku, budeš milovat svého bližního jako sebe. “
Mladík mu řekl: „To všechno zachovávám od svého mládí. Co mi ještě schází?“
Nebo ty si snad nemyslíš, že tyto příkazy jsou součástí Zákona?
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. listopad 2021 @ 05:26:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky za otázku, Stando.
Ježíš se zjevně ptal na Desatero - citoval několik přikázání z desatera. Kdyby se ptal na Zákon, citoval by něco ze Zákona. Dával by nějakou otázku třeba jako judaisti.
Ten bohatý člověk se o Zákonu nezmínil, jen odpověděl Ježíši na otázky ohledně desatera. A odpověděl dobře - dodržoval desatero, od mládí. A to je dobře, že ho dodržoval.
Vy jste se tu do toho člověka pustili, ale na otázky jste neodpověděli - co vy, vy dodržujete ta Boží přikázání, na která se Pán Ježíš ptal, nebo ne?
Jak to tedy máš ty s přikázáními desatera? Jak bys Pánu Ježíši odpověděl ty?
Dodržuješ je, nebo kradeš, zabíjíš, nectíš rodiče, podvádíš?
Zajímal by ses vůbec o věčný život, jako ten bohatý člověk?
Toník |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. listopad 2021 @ 08:09:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Desatero je páteří Zákona. Nejsou to dvě odlišné věci....
Zákon byl dán proto, aby se hříchy lidí staly zjevnými. Není pro ně omluva nevědomostí.
Učiteli, které přikázání je v Zákoně největší? “ On mu řekl: „‚ Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚ Miluj svého bližního jako sebe samého.‘ Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci.“
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. listopad 2021 @ 12:54:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Desatero je páteří Zákona. Nejsou to dvě odlišné věci.... Zákon a Desatero jsou dvě odlišné věci, Stando. Ale ani to není podstatné pro příběh z článku.
To podstatné je přirovnání situace - porozuměl jsi, že ten bohatý člověk (o kterém víme, že dodržoval Boží přikázání) měl vůči Pánu Ježíši hodně jiný postoj, než Šavel (o kterém víme, že byl sice vychován v Zákonu, ale nedodržoval ho)?
Zákon byl dán proto, aby se hříchy lidí staly zjevnými.
Na to, aby se hříchy lidí staly zjevnými, není potřeba zákon. Hříchy lidí byly zjevné dávno před Zákonem.
Na otázky jsi opět neodpověděl.
Ten bohatý člověk dodržoval Boží přikázání, už od mládí. To je dobře, to je správný postoj. Přišel k Pánu Ježíši, poklekl před ním. To je taky dobře, to je správný postoj. Zajímal se o podíl na věčném životě. To je taky dobře, to je správný postoj. Když ho Pán Ježíš vybídl, aby rozdal majetek chudým, byl smutný. Zjevně tedy řešil, co s tím, neposmíval se, nevzpouzel, nepovyšoval se. I to je dobrý postoj.
Nic z toho neměl Šavel.
Jak to máte vy, jak to máš ty?
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. listopad 2021 @ 08:36:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Netvrď, ale dokaž.
Já ti ocitoval Pána Ježíše, který toto všechno "smrsknul" do dvou přikázání o lásce k Bohu a lásce k bližnímu.
Zákon byl pouze vychovatelem ke Kristu, Desatero je hlavní součástí Zákona.
Obojí bylo dáno proto, aby se hřích stal pro lidi zjevným. Není výmluvy, že zhřešili pro neznalost.
..." Na to, aby se hříchy lidí staly zjevnými, není potřeba zákon. Hříchy lidí byly zjevné dávno před Zákonem."...
Apoštol Pavel byl odlišného mínění....
Já jsem kdysi žil bez Zákona; když však přišlo přikázání, hřích ožil, 10a já jsem zemřel. I ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, bylo mi k smrti. 11Neboť hřích využil příležitosti, které se mu skrze přikázání dostalo, oklamal mě a skrze ně mě zabil. 12A tak Zákon je svatý i přikázání je svaté, spravedlivé a dobré. 13Tedy to dobré mi způsobilo smrt? Naprosto ne! Ale hřích, aby se ukázal jako hřích, působil mi tím dobrým smrt, aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. listopad 2021 @ 09:12:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Důkaz jsi podal ty - citoval jsi Ježíše. On na dotaz po největším přikázání zákona také řekl, které přikázání zákona je první. A stačí se podívat do bible, že je první.
Já ti ocitoval Pána Ježíše, který toto všechno "smrsknul" do dvou přikázání o lásce k Bohu a lásce k bližnímu.
Ale nic takového. Ježíš odpovídal na konkrétní otázku - které přikázání zákona je největší. A dalo by se říci, že uvedl páteř Zákona - páteř zákona tedy není desatero (už jen proto, že je uvedené před Zákonem, před prvním přikázáním zákona) ale přikázání o lásce. Ježíš to vyjádřil takto: " Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci."
Apoštol Pavel byl odlišného mínění....
No, pokud byl apoštol Pavel "jiného mínění", tak bys mohl uvést, kde byl "jiného mínění" a jakého jiného "mínění byl"?
|
]
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 29. říjen 2021 @ 12:35:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: |
]
Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Pátek, 29. říjen 2021 @ 13:01:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lesní muž nezná Boha, v něhož sám věří:
Kdybys uslyšel o některém svém městě, které ti dává Hospodin, tvůj
Bůh, aby ses v něm usadil, že z tvého středu vyšli muži ničemní a
svádějí obyvatele města slovy: „Pojďme sloužit jiným bohům,“ které jste
neznali, budeš pátrat a zkoumat a dobře se vyptávat; bude-li to jistá
pravda, že se taková ohavnost ve tvém středu stala, úplně vybiješ
obyvatele toho města ostřím meče, zničíš je ostřím meče jako klaté, i
všechno, co je v něm, i jeho dobytek. Všechnu kořist z něho shromáždíš
na jeho prostranství a město i všechnu kořist z něho spálíš jako celopal
pro Hospodina, svého Boha.
-----------------------------------
Kdyby tě tvůj bratr, syn tvé matky, nebo tvůj syn nebo tvá dcera
nebo tvá vlastní žena nebo tvůj nejmilejší přítel potají ponoukal:
„Pojďme sloužit jiným bohům,“ které jsi neznal ty ani tvoji otcové,
některým z bohů těch národů, které jsou kolem vás, ať blízko tebe nebo
daleko od tebe, od jednoho konce země až k druhému konci země,
nepřivolíš mu a neuposlechneš ho, nebudeš ho litovat ani s ním mít
soucit ani ho krýt. Musíš ho zabít. Nejprve se proti němu pozdvihne
tvoje ruka, aby ho usmrtila, potom ruce všeho lidu. Budeš ho kamenovat,
dokud nezemře, protože tě usiloval odvést od Hospodina, tvého Boha,
který tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví.
-----------------------------------
Vyskytne-li se u tebe v některé z tvých bran, které ti Hospodin,
tvůj Bůh, dává, muž nebo žena, kteří by se dopustili toho, co je zlé v
očích Hospodina, tvého Boha, přestoupili by jeho smlouvu a odešli
sloužit jiným bohům a klanět se jim, slunci nebo měsíci anebo celému
nebeskému zástupu, což jsem nepřikázal, a bude-li ti to oznámeno nebo o
tom uslyšíš, dobře si to prošetříš. Bude-li to jistá pravda, že byla
spáchána v Izraeli taková ohavnost, vyvedeš toho muže nebo tu ženu,
kteří se dopustili té zlé věci, ke svým branám a toho muže nebo tu ženu
budete kamenovat, dokud nezemřou.
-----------------------------------
Oko má pravdu - Saul se snažil seč mu síly stačily plnit přání Hospodina, nebylo to nic, co by vzešlo z lidí, ale plnil příkazy Boží, poněvadž židokřesťané zradili Hašema, jeho Zákon a místo JHWH začali uctvívat jakéhosi nevýznamného tesaře - člověka. V tomto ohledu byl Saul věrný svému Bohu, podobně jako třeba Mojžíš.
|
]
Re: Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 30. říjen 2021 @ 08:49:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase ty tvé soudy z pohledu tvých LSD bajkorealit. :-))) Vždycky vytahuješ z bible to co se ti hodí do tvých nenávistných bajkorealit o křesťanství. Běžně používáš pojem židokřesťanství, ale když se ti to hodí tak rázem křesťany od židovství odděluješ a lživě argumentuješ jejich službou jiným bohům. Vzpamatuje se ty nenávistný člověče. Křesťané nesloužili jiným bohům! Židovští náboženští hodnostáři to dobře věděli. Přečti si svědectví Štěpána který jim to sdělil, a sdělil i to proč vzdorují Bohu. Vzhledem ke Štěpánově svědectví kterému nebyli židé schopní čelit židé dobře věděli, že křesťané neslouží jiným bohům. Svědectví Štěpána bylo tak zdrcující, že si proti němu najali křivé svědky aby se ho mohli zbavit. Šavel jako mládenec tomu byl přítomný, a dle jeho dalších skutků je zřejmé, že ho nenávist židů velmi ovlivnila.
Šavel nebyl vykonavatelem zákona, byl vykonavatelem nenávisti. Křesťané nesloužili jiným bohům. Šavel byl pronásledovatel motivovaný vražednou nenávistí. Tou vražednou nenávistí která se u židů projevila před Pilátem před ukřižování Krista a tou samou vražednou nenávistí před ukamenováním Štěpána. Sám Kristus označuje Saula za pronásledovatele: Saule proč Mne pronásleduješ. Já jsem Ježíš kterého pronásleduješ.
A ty LSD vzhledem ke tvým patologicky nenávistným projevům vůči křesťanům jsi hodně podobný projevům Saula. Z bible vždy vytahuješ jenom to, co zapadá do těch tvých nenávistných bajkorealit o Bohu a křesťanství. Někdo jako ty proto nemůže někomu dávat za pravdu. Jsi raněný slepotou. Nenávist je slepá.
|
]
Re: Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Sobota, 30. říjen 2021 @ 09:54:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě, že křesťané slouží jinému Bohu! Chvíli trvá, aby si věřící vsugeroval, že Bůh SZ a NZ je jeden a tentýž samý. Křesťané nemají problém s tím vidět naprosto jasně, že judaismus je odlišné náboženství s odlišnými teologickými východisky, ale mají "zatemněno", když by tak měli posuzovat Boha NZ vůči Bohu SZ, který by sice měl být stále stejný a neměnný v čase, ale dle Bible takový není a tak pokud chce křesťan docílit toho, aby mohl být tento Bůh stejný, musí překrucovat Boží výroky a činy a nalhávat sám sobě, že se opravdu jedná o jednoho a toho samého Boha.
To ty Myslivče - to ty vytahuješ z Bible jen to co se ti hodí, aby sis mohl obhájit svoje fantazijní představy o Bohu, který má zlobivce po smrti anihilovat a nikoliv nekonečně dlouho krutě mučit ohněm a sírou - i když se o tomto Božím plánu jasně v Bibli píše nehledě na verzi překladu. To ty zaměňuješ Boží vůli, jejíž součástí je, aby židé zabíjeli židovské jinověrce v Božím jménu za lidskou svévoli. Ty vlastně tu Bibli vůbec nepotřebuješ - je to zbytečná kniha, vystačíš si jen se svými představami o Bohu, pomocí kterých pak Biblického Boha ohýbáš, tak aby byl co nejvíce podobný Bohu, který by měl být takový, jakého by sis přál.
Takže - tohle na mě už nezkoušej.
|
]
Re: Myslivcův sluníčkový Bůh (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 30. říjen 2021 @ 17:34:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))) Takže "tohle na mne nezkoušej" tě irituje. Dobré vědět. Znovu ti opakuji, že tvoje bajkoreality mne nezajímají. Kapišto? |
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 24. říjen 2021 @ 15:39:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já v tom vidím hlavně to, že Pán Ježíš chtěl toho mladého
muže přivést k tomu, aby pochopil a uvědomil si svoji závislost na svém bohatství.On
ale přitom toužil, aby měl to, co viděl u dětí. Proto se logicky ptá na to, co
má dělat. Chce slyšet odpověď a určitě
by byl rád, kdyby mu Pán Ježíš odpověděl kladně. Když slyší odpověď, uvědomí
si, že tohle je pro něho něco, co nedokáže, co není možné. Proto je smutný. Nemá tu víru dětí. Odchází. Pán určitě věděl,
že z něho asi nebude jeho učedník, ale
chtěl slyšet jeho přiznání k vlastní nemohoucnosti, Kdyby ten muž se třeba
rozplakal a dal najevo tu svoji závislost, pokračoval by příběh jinak.
Co tedy chybělo k dokonalosti mladíka? Pokání.
Ano, vycházím z praxe poznání
věřících. Znám je častěji jinak než Ty. Vím, že se přetvařují, chovají i záludně
a jsou pyšní na svoji sektu či církev. Podle učení svých vůdců si vysvětlují i
biblické příběhy. Není to vlastnost mého života, ale poznání.
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 07:36:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já v tom vidím hlavně to, že Pán Ježíš chtěl toho mladého muže přivést k tomu, aby pochopil a uvědomil si svoji závislost na svém bohatství.
To ano. Jasně mu řekl, co má s majetkem udělat.
A bývá to tak často, že Bůh lidi vede k nezávislosti na majetku, učí je dobrému vztahu k majetku. A to hned na začátku.
Když slyší odpověď, uvědomí si, že tohle je pro něho něco, co nedokáže, co není možné. Proto je smutný.
Tak.
To slovo se ho dotklo. Zarmoutil se, byl smutný. To nedělají pyšní a suverénní lidé, tak nevypadají pyšní lidé, Františku. Pyšní lidé spíš bojují, vzpírají se, staví se na odpor, ...
Když byl ten mladík smutný, zarmoutil se, tak to spíš vypadalo na to, že to slovo "padlo na úrodnou půdu". Třeba přemýšlel, jak to udělá - co s lidmi, ke kterým má odpovědnost, nejspíš měl ještě rodiče, majetek mohl mít od nich, jak to zařídí s nimi, když se zbaví majetku...
Nemá tu víru dětí.
Proč by ne?
Možná měl?
Pán určitě věděl, že z něho asi nebude jeho učedník
Františku, kdyby Ježíš věděl, že z něho asi nebude učedník, tak by mu neřekl to, co by mu řekl. Takové chování by přece bylo úplně nesmyslné, aby mu říkal "přijď a následuj mne", kdyby věděl, že z něho nebude učedník.
Podle mne mu to řekl proto, že věděl, že bude jeho učedník. A to slovo, které Ježíš tomu mladíkovi řekl, udělalo svojí práci.
ale chtěl slyšet jeho přiznání k vlastní nemohoucnosti, Kdyby ten muž se třeba rozplakal a dal najevo tu svoji závislost, pokračoval by příběh jinak
Já myslím, že to Ježíš nepotřeboval. Je napsané, že věděl, co je v lidech, znal je. Nepotřeboval vnější projevy.
A nebyly potřeba ani nějaké projevy emocí - a to zarmoucení, smutek, to ti není dostatečné jako projev pokání? Přeci člověk nemusí brečet, aby to bylo dost jako projev pokání?
Ano, vycházím z praxe poznání věřících. Znám je častěji jinak než Ty. Vím, že se přetvařují, chovají i záludně a jsou pyšní na svoji sektu či církev.
To je možné, Františku.
A opět znovu - to je tvůj život. Ne můj. Nevyhledávám takové lidi a nemám zájem být v takové společnosti. A není dobré v takové společnosti být. Pokud tam tedy člověka Bůh nepošle k nějaké práci, což se stát může.
A ani Ježíš nevyhledával takové lidi. Spíš si povídal s normálními lidmi. Různými lidmi. S bohatými i chudými, nemocnými i zdravými. Ale spíše se mi zdá, že vyhledával pokorné lidi. A jeho také většinou vyhledávali pokorní lidé. A řešil jejich konkrétní těžkosti, uzdravoval, vysvobozoval, vyučoval. K tomu byl poslaný.
Tak to je i u nás ve městě - teď jsem si povídal s jednou paní, evangeličkou, věřící. Nepřetvařovala se, chovala se slušně, nebyla pyšná na svou církev, ani to nebylo potřeba. Pomáhá s prací, ve které se starají o staré lidi - s demencí, nemohoucí. Tedy ne přímo o staré lidi, ale starají se o ty lidi, co mají staré lidi doma, o střední generaci. Vyučují, pomáhají. Přímo, jasně, pokorně, bez pýchy. To je zase moje společnost, ve které se pohybuju, praxe, kterou znám dobře.
Toník
|
]
Re: Jak je těžké se změnit. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 25. říjen 2021 @ 09:11:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý máme jinou praxi. Já takové lidi, co popisuješ ani moc
neznám. Spíše jsou všude ti křiví a falešní
věřící a pak fanatici bez citu. A byli jasně vidět po roce 89 a dnes v politickém životě. V malém městě
asi se těžko najde něco jiného. Ale i ve velkém městě je plno sekt a podvodů s vírou.
Mám stále víc a víc ze všeho špatný pocit. |
]
|
|
|
|