Re: Re: Re: Růžové brýle charismatické: ,,, brajnstormink a nebo závist (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 03. duben 2007 @ 13:38:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý bráško, abys věděl, ke tvé otázce, kudy se ubírám: pozoruji z dálky. Nejsem natrvalo zažitý nikde, vidím křesťanství v odstupu a vidím, jak se tady mnozí koušou a kopou a je mi to líto. Nevím vlastně, kdo to jsou charismatici, jen vidím, jak je někteří zesměšňují a přitom charisma je dar, obdarování. Divím se tomu, že někdo směšuje jezuity s charismatiky. Jezuité podle mne nejsou totožní s charismatiky, ale sjednocovat zde chaismatiky s jezuity se mi zdá jako střela mimo branku. Kdo někomu vadí, na toho se vezme nějaký těžký kalibr. K těžkým kalibrům patří okultismus, jezuité, šílenství, nebo obžerství, také "nová hnutí“. Mám pocit, že jsem v životě neviděl ani jednoho charismatika (nebo jsem to nepoznal), i když jsem viděl lidi, kteří mluvili jazykem, ba ito, jak soustředění vedlo k odsunutí vnímání okolního světa na nějakou chvíli. Ale toho jsem si nevšímal. Ale charisma považuji za něco, co je tiché, uvnitř, schopné se projevit navenek službou. Písemné ječení proti všemu, co připomíná charisma se mi tedy zdá jako reakce na to, co sám nemám a nemohu se s tím stavem smířit. Spojovat ale charismatiky s jezuity, to může být jen výplodem nenávisti. Jezuiti přece nemluví cizími jazyky, neprorokují, nepřekládají atd. Tedy účelově vzato : otázka, jak hodit nějaké lejno na někoho (třeba na charismatika), je možné řešit třeba tím, že se mu vytkne to, co ostatní přítomní na granosais neuznávají a mezi to patří jednak katolictví, jednak v užším výběru jezuité. Nechcete jít pohodlněji tak daleko jako Salman Rushdie ?, ten si vymyslel, že Mohamedovi sloužili na šíření jeho víry společníci : dvanáct prostitutek. Příště přidejte, že jste viděli charismatika vejít do nevěstince (nebo třeba jen přejít okolo vrat) a rozviňte debatu (bez něho, ale o něm), jestli tam šel obracet, nebo spíše byl jimi obrácen k rozkošnictví. Cokoliv se hodí do boje, to se vytáhne, ale to není znakem ušlechtilosti (ta je v nedohlednu), ani etiky. Kdybyste chtěli mít k disposici literární popis, jak shodit někoho na veřejnosti, stačí si zalistovat v knize Antonín Zápotocký : Anna proletářka. Tam je popsaný boj proti poslanci Stivínovi, který se té KSČ nelíbil, a boj za jeho vyhnání z politiky obsahoval nelogické, nesouvisející metody : hulákání na ulici (= deminstrace), novinové články (bez postižení podstaty) a zpěv. Vymysleli písničku "Stivín se točí..." (že obrací kabát) a do dvou dnů byl poslanec mezi veřejností "vyřízený", ačkoliv nebylo zřejmé proč. To je demagogie, štvaní lidu a psychóza davu. Nevím, co komu udělali charismatici, že se na ně nenávistně (jakoby laškovně) útočí. Proč je nenechají žít ? Asi někomu vadí kam to dotáhli. Ježíšovi učedníci také vadili, na příklad Štěpán by hned brzo ukamenován. Tady se místo toho hází výmysly, lejnem a pomluvami, někdy humorem. Na první pohled je patrné, že je tu TENDENČNOST, když se používají spojení jako "utrápený charismatik“ (nelogické posunutí člověka do druhořadé linie), "růžové brýle charismatické“ (jako nenápadné sdělení, že se mýlí). Kdybych nebyl obrněný z dějin a ze znalosti špíny lidské, ani by mi nechutnalo. Ale zůstávám klidný i při těch nelogických výpadech a očividných napadeních, protože náš národ musel přežít větší hanby: Bílou Horu, persekuce, úřední jazyk německý až do roku 1919, ústrky všeho českého a reformy různého druhu, až po normalizaci Husákovu. Ale víte, co je práno. kdo s*****í, smrď ještě. Mohlo by se ale stát, že odplata by jazyk neminula. Miro
|
| Nadřazený |
|