Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 720 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116595388
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Ak je Maria druha po Bohu a rovna Jezisovi Kristovi, nemate s Bibliou absolutne nic . (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 13. březen 2008 @ 08:05:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Ares my vieme.... Som rad ze ako jeden z mala katolikov nepokrytecky a otvorene hovoris o prekrutenom uceni vasho kultu pravdu a chcem Ti uprimne povedat ze si Ta za to vazim.  Nezda sa Ti ale nepoctive prehlasovat vasu organizaciu po tomto vsetkom za krestansku a snahu vedenia vasej sekty zabrat krestanske cirkvi a infiltrovat ich 
vasim prevratenym ucenim? To robite jedine vy, na to nemaju odvahu ani mormoni a ani svedkovia Jehovovi, ktori su financne a korupcne tiez velmi silne organizacie ...

Ak je Maria druha po Bohu a rovna Jezisovi Kristovi, vy nemate s Bibliou vobec nic a absolutne nic spolocne ... a tym padom nemozte byt krestanska cirkev ...Je len jedna bytost co chce by Bohu-rovna ...a biblicka Maria to urcite nieje. Co myslis ako sa ta bytost vola?


Katolik Ares: Ano, čistě logicky Písmo není a nemůže být zárukou Pravdy..






| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zázraky Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 13. březen 2008 @ 16:23:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to zdvořilé, ale hned úvodem tě musím opravit. Já nevycházím z předpokladu Sola Scriptura (viz třeba tady). Církevní tradice je podle mě zdravá a nutná. Pokud ale přijmeme Písmo tak, jak nám ho pod vedením Ducha svatého tradice prvních 3 (4) století zachovala, není následně možné hlásat něco, co je s Písmem v rozporu. Nutně to neznamená, že se v církvi nemohou vyskytovat jevy, které nejsou biblí podložitelné (samozřejmě s ní nesmí být v rozporu). Písmo nám říká, že chléb a tělo jsou tělem a krví Krista. Nauka o transsubstanciaci v něm není, ale v principu s ním není v rozporu. Je tedy podle mě zcela v pořádku, pokud má někdo potřebu vysvětlovat reálnou přítomnost transsubstanciací, ale už není v pořádku, pokud takové Biblí nepložené (nepodložitelné) nauky vydává za Boží pravdu (dogma). Stejně tak je v pořádku, pokud se v nějakém sboru dohodnou, že lámat chléb a křtít budou jen vybraní členové, ale už je nekřesťanské tvrdit, že to nikdo jiný dělat nesmí (nemůže). Pokud tedy věříš, že při mši dochází k transsubstanciaci (jako katolík asi ano) a chceš, aby u vás křtil a lámal chléb někdo, kdo je nějak vybrán, je to v pořádku, ale už je podle mě nekřesťanské, pokud odmítneš, že transsubstanciace není Boží pravdou (stejně tak dobrá je např. konsubstanciace), a pokud budeš tvrdit, že Kristus není reálně (úplně stejně jako u vás v kostele) přítomen v chlebě ve sboru, kam chodí třeba Irena - tedy někde, kde chléb láme podle KC nějaký laik, kde při tom nikdo nepronáší katolické formulky a kde tu reálnou přítomnost nijak filozoficky nevysvětlují.

Pokud bude dogma o Mariině spoluvykupitelství opravdu vyhlášeno v očekávané podobě, nebude nijak podložitelné Písmem a tudíž bude nekřesťanské tvrdit, že jde o zjevenou pravdu Boží. Pokud má někdo potřebu domýšlet, kdo je "druhý po Kristu", nechť si tak činí - o tom se už přeli první učedníci (např. Mk 9,33 až 37; Mt. 20,20 až 28 - zkus si to prosím najít). Já to považuji za zbytečné a neproduktivní, ale podstatné je, že žádná křesťanská církev podle mě nemůže prohlásit toto o komkoli jako zjevenou pravdu. Pokud nějaká církev (sbor) dojde k závěru, že druhá po Kristu je Marie, je to stejné jako názor jiné církve, která tam umístí třeba apoštola Petra, nebo Pavla. Žádná z nich však, chce-li zůstat křesťanskou, nesmí tvrdit, že tento jejich názor je zjevená Boží pravda. Kristus zve každého, aby měl podíl na jeho vykupitelství - tebe, mě, Gojima ... prostě všechny. Každý, kdo ho vyslyší a věrně následuje, by tedy mohl podle logiky této nauky prohlášen za spoluvykupitele, což je ovšem termín hodně nešťastný a zavádějící.

Takže, pokud by to vyhlášení o spoluvykupitelství začínalo slovy: "Názorem katolické církve je, že ...",  končilo: "Toto však není Boží zjevení, nikdo není povinen věřit mu  ...", nebudu namítat nic - snad jen to, že mi to přijde zbytečné. Jenže sám víš, že zečátek bude asi takový: "Prohlašujeme, vyhlašujeme a definujeme jako Bohem zjevené dogma (=pravdu), že ...", a končit ve stylu: "Každý, kdo toto zpochybňuje, popírá ... odpadl od Boží a katolické víry." A to už je problém a hlavně nekřesťanské.

Z těch 5 dogmat jsou podle mě v rozporu s Biblí: o neposkvrněném početí, o nanebevzetí (přímo vyplývá s předchozího). Tato dvě tak nemůže žádná křesťanská církev učit vůbec - ani jako soukromý názor.  Dogmata o věčném panenství a Marii jako matce církve by snad bylo možné hlásat jako soukromý (tj. omylný, nikoli Bohem jako pravda zjevený) názor církve (sboru). U posledního dogmatu (Theotokos) nevím - zkoušel jsem to prostudovat a určitě by mohl být soukromým názorem, ale připouštím i možnost, že je to zjevená pravda.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy