Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 280 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116537889
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Růženec a tak vůbec (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 26. duben 2008 @ 17:30:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>>Spíš se divím, že to vůbec znáš...<<<

Zase jsem se polapil do lásky ŘKC dávat všude místo normálního "a" to divné "i" (slovy iii skutky). Když chce člověk o něčem mluvit a mít na to rozumný názor, musí to nejdřív poznat. Sám tu vidíš, kam až neznalost vede. Ono je sice snazší a svým způsobem pohodlnější neznalost doplnit smyšlenkami a mýty, ale to není nic pro mě.


>>>No a teď ten křest novorozeňat. <<<

Ten server Apologia je moc dobrý. Především je pravda, že křest dětí se v církvi objevil záhy. Písemné doklady máme už z druhé poloviny druhého století. V ŘKC je ale problém v tom, že křest dětí se dělá jako na běžícím pásu - málokdy se zkoumá, jsou-li ti, kteří se za dítě zaručují (rodiče, kmotři) skutečnou zárukou křesťanské výchovy. Poznal jsem pár kněží, kteří odmítli dítě pokřtít s tím, že rodiče se v kostele ukážou jednou za uherský rok. Díky tomu nebyli právě v oblibě a věřící docela remcali, protože museli jet o vesnici dál, kde z toho pan farář už "nedělal vědu". Na té stránce, co jsi na ni dal link, je moc pěkná věta: "Domnívám se však, že skutečným důvodem, proč některé skupiny křesťanů dnes odmítají křest dětí, je jejich pojetí spásy a způsobu, jímž jí člověk dochází. Podle biblických křesťanů spásy dochází člověk přijetím Ježíše jako osobního Pána a Spasitele, podle katolického (a také pravoslavného, anglikánského a luterského) pojetí je však spása svobodným Božím činem, kterým zahrnuje člověka milostí." Na tom je hodně pravdy. Hlavně jde ale o to, jak křest vůbec chápeme. Pokud je to znamení Nové smlouvy (asi jako před tím obřízka), pak je naprosto v pořádku, pokud jsou děti křťěny - pár dnů starý chlapec jaksi také netuší nic o Mojžíšovi (zákon se ho stejně týká až od 13 let). Pokud chápeme křest jako vnější znamení vnitřního obrácení, pak je ale jasné, že nelze křtít nemluvňata. Písmo křest dětí nikde nezakazuje a je nemálo pasáží, které je zcela legitimně možné vykládat tak, že byly křtěny i děti - v tom článku jsou některá uvedena. Rovnou říkám, že jsem rád, že jsem se pro křest rozhodl až já sám, protože taková věc člověku dá mnoho, ale na druhou stranu jsem pro to, aby se každý rozhodl sám, dá-li dítě pokřtít. Jenže bych trval na tom, aby ti, kteří budou mít za dítě odpovědnost vést ho v Nové smlouvě, sami pod Novou smlouvou byli - aby tedy nebyli jen nominální křesťané. Stejně tak mi přijde malicherné dohadovat se, musí-li být křest ponořením.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy