Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Růženec a tak vůbec (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Sobota, 26. duben 2008 @ 17:30:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | >>>Spíš se divím, že to vůbec znáš...<<<
Zase jsem se polapil do lásky ŘKC dávat všude místo normálního "a" to divné "i" (slovy iii skutky). Když chce člověk o něčem mluvit a mít na to rozumný názor, musí to nejdřív poznat. Sám tu vidíš, kam až neznalost vede. Ono je sice snazší a svým způsobem pohodlnější neznalost doplnit smyšlenkami a mýty, ale to není nic pro mě.
>>>No a teď ten křest novorozeňat. <<<
Ten server Apologia je moc dobrý. Především je pravda, že křest dětí se v církvi objevil záhy. Písemné doklady máme už z druhé poloviny druhého století. V ŘKC je ale problém v tom, že křest dětí se dělá jako na běžícím pásu - málokdy se zkoumá, jsou-li ti, kteří se za dítě zaručují (rodiče, kmotři) skutečnou zárukou křesťanské výchovy. Poznal jsem pár kněží, kteří odmítli dítě pokřtít s tím, že rodiče se v kostele ukážou jednou za uherský rok. Díky tomu nebyli právě v oblibě a věřící docela remcali, protože museli jet o vesnici dál, kde z toho pan farář už "nedělal vědu". Na té stránce, co jsi na ni dal link, je moc pěkná věta: "Domnívám se však, že skutečným
důvodem, proč některé skupiny křesťanů dnes odmítají křest dětí, je
jejich pojetí spásy a způsobu, jímž jí člověk dochází. Podle biblických
křesťanů spásy dochází člověk přijetím Ježíše jako osobního Pána a
Spasitele, podle katolického (a také pravoslavného, anglikánského a
luterského) pojetí je však spása svobodným Božím činem, kterým zahrnuje
člověka milostí." Na tom je hodně pravdy. Hlavně jde ale o to, jak křest vůbec chápeme. Pokud je to znamení Nové smlouvy (asi jako před tím obřízka), pak je naprosto v pořádku, pokud jsou děti křťěny - pár dnů starý chlapec jaksi také netuší nic o Mojžíšovi (zákon se ho stejně týká až od 13 let). Pokud chápeme křest jako vnější znamení vnitřního obrácení, pak je ale jasné, že nelze křtít nemluvňata. Písmo křest dětí nikde nezakazuje a je nemálo pasáží, které je zcela legitimně možné vykládat tak, že byly křtěny i děti - v tom článku jsou některá uvedena. Rovnou říkám, že jsem rád, že jsem se pro křest
rozhodl až já sám, protože taková věc člověku dá mnoho, ale na druhou stranu jsem pro to, aby se každý rozhodl sám, dá-li dítě pokřtít. Jenže bych trval na tom, aby ti, kteří budou mít za dítě odpovědnost vést ho v Nové smlouvě, sami pod Novou smlouvou byli - aby tedy nebyli jen nominální křesťané. Stejně tak mi přijde malicherné dohadovat se, musí-li být křest ponořením.
|
| Nadřazený |
|