Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modla, modly a modlářství - Co jsou to modly, definic (Skóre: 1) Vložil: ares v Pondělí, 08. září 2008 @ 15:51:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak už jsem řekl - já chápu modlu jako něco, co se staví na místo Boha. Nemohu souhlasit, že modlou jsou například ikony, které jsou dle učení pravoslavné církve (my ŘKC s tím souhlasíme) jen obrazovou formou Božího slova. Boží slovo chápu především jako příběh Ježíše Krista (Starý zákon - čekání na Vykupitele a Nový zákon - život Ježíše Krista), který sám je to Boží Slovo, a ten lze stejně dobře vyprávět slovy, jako obrazy. Se sporem o obrazy jste nepřišli vy protestanti, ale ten proběhl již dávno před vámi a církev ho vyřešila. Mnohem fundovanější lidi než jsme my dva se dávno před vámi shodli, že obrazy modlami nejsou - pokud se samozřejmě správně chápou, ale to jsme si již vysvětlovali. Modlou může být všechno a stejně tak všechno co může být modlou, modlou být nemusí, pokud se tomu přisuzuje správný význam. Často mi vytýkáš, že jsem zaslepen učením katolické církve, na to si dovolím citovat sv. Augustina: "Nevěřil bych evangeliu, kdyby mě k tomu nepohnula autorita katolické církve!" Pro mě je tento citát logický i povzbuzující. Logický proto, že věřím, že církev, kterou církev založil na apoštolech, jimž dal za úkol hlásat evangelium, brány pekelné opravdu nepřemohly a nepřemohou. A povzbuzující proto, že mi dává jistotu v dnešním světě, kdy nic není jistého, že na hlas církve se mohu spolehnout, protože církev je ve věci učení a mravů neomylná. To je má víra, kterou ti samozřejmě nenutím, pouze o ní svědčím.
Ps.: Cizinče, přez všechny naše spory, ať už katolické vs. protestantské, nebo přímo osobní, jsou to v podstatě malichernosti ve srovnání s tím v co věří okolní svět... To Granosalis je šílené vákuum, ale zkus se někdy podívat o čem se baví na jiných fórech, například na libimseti.cz, nebo stream.cz. Ty jsou daleko více navštěvovanější než náboženská fóra a stěžejními tématy jsou zábava a sex. Když se s takovými lidmi chceš začít bavit o náboženství většinou zareagují nepochopitelnou nenávistí. Čím to? Jistě také špatným příkladem církví, či příkladem jednotlivých křesťanů, ale hlavně proto, že náboženství odporuje jejich pohledu na svět, jako především veliké zábavě, kterou je potřeba si pořádně užít. Nikoli prožít, nikoli se obětovat. Nikoli trpět. Takoví lidé, jejichž životním stylem je konzum, jejich televizní stanicí Nova a novinami Aha, neví jaký je rozdíl mezi katolíkem a protestantem. Neví jaký je rozdíl mezi protestantem a evangelikálem. Rozhodně nepotřebují vědět jestli se večeři Páně má říkat Večeře Páně, či Eucharistie. Tací lidé nepotřebují vědět co znamená Trojjedinnost Boží. Oni totiž ani nevědí co je to Bůh.
Sám když se s takovými lidmi setkám, a těch lidí je mnohem víc než nás křesťanů (a ještě mnohem a mnohem víc než nás křesťanů pro něž je křesťanství tak důležité, že o něm potřebujeme diskutovat a přít se o každej článek víry), tak mě zachvátí ohromný smutek. Takoví lidé jsou často velmi zatvrzelí ve svých názorech. Někteří jsou lhostejní, ale většina jsou bojovní ateisté. Kromě smutku si ale právě vždy uvědomím jak přez všechny spory máme k sobě my křesťané blízko. My se schodneme na tom podstatném z naší víry. Ato je mé pozitivní svědectví.
Ahoj Ares.
|
| Nadřazený |
|