Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 162, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 676 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116598988
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 08:36:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto jsem v podstatě napsal v r.2010:
Katolická církev vyznává při každé bohoslužbě, že ji Bůh neustále obnovuje a děkuje za to.

Začíná to pokáním, očištěním jednotlivců.

(Zhřešili jsme proti tobě, ukaž nám, Pane, své milosrdenství a dej nám svou spásu).
Pane, smiluj se nad námi (Kyrie eleison).

Pak teprve následuje bohoslužba slova (vyznání víry, četba a výklad Písma, přímluvy) a pak bohoslužba oběti.

V eucharistické modlitbě se obnovujeme jako jednotlivci i jako společenství církve:
Neboť toto je veliké jeho dílo a je to velikonoční tajemství: slavně nás vysvobodil z otroctví hříchu a smrti a učinil z nás svůj vyvolený národ, královské kněžstvo, tvé vlastnictví a tvůj svatý lid a vyvedl nás z temnot do tvého podivuhodného světla, abychom všude hlásali tvé veliké skutky....
...skrze svého Syna, našeho Pána, Ježíše Krista, mocí Ducha svatého všemu dáváš život, všechno posvěcuješ a ustavičně si shromažďuješ lid, aby od východu až na západ byla tvému jménu přinášena oběť čistá
...


V průběhu historie nacházíme mnoho příkladů obnovy, formace církve
.
Obnova je protikladem entropie, protikladem úpadku. Pokud člověk duchovně neroste, duchovně zakrňuje, upadá. Stačí k tomu nedělat nic.

V době úpadku papežství se prosadila formace a návrat k evangeliu z opatství Cluny, návrat k myšlenkám křesťanské chudoby (sv. František a žebravé řády obecně), následně myšlenka akademické svobody na univerzitách (Tomáš Akvinský) a z něj následně respekt svobody svědomí každého člověka.



I reformace vyrostla z touhy po očištění, touhy po obnově z morálního úpadku. I otcové reformace stáli pře volbou: obnovit stávající církev (formovat církev), nebo provést reformaci - odtržení a rozkol. Všichni dobře víme, co zvolili i jaké ovoce to přineslo.

Dneska jsou tisíce reformovaných církví po celém světě a stále vznikají nové, jako houby po dešti - a otec rozdělení - diabol, se jen raduje.
Všichni tvrdí: my jsme ti praví - a všichni ostatní jste heretici, nerozumíte evangeliu - říkají věřící z nově se zrodivších církví. Vy jste se odchýlili od apoštolů, my máme pravé poznání. A tisíce variant víry v evangelium zamořuje svět a zašlapává lásku mezi křesťany.



Je totiž rozdíl formovat církev či reformovat
.
Sochař formuje sochu k dokonalosti tím, že odebírá přebytečný materiál. Reformuje však tak, že z kamene vytesá docela něco jiného, že hlínu prohněte a použije na něco jiného.




| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 22:06:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Oko si neuvědomuje, že reformace vznikla z toho důvodu, že katolická církev nežila podle Pána Ježíše.


  Tohle je trochu jinak.

  Věci ve světě fungují tak, že to, co zaseješ, to také sklidíš. Co je v genetických základech, to také vyroste a dědí se.

  Když je v základech rozkol a vymýšlení nových učení, roste rozkol a vymýšlení nových učení.
  Když je v základech rozvod a nadřazenost nad jinými, rostou rozvody a nadřazenost nad jinými.
  Když je v základech panování jedněch nad druhými, roste a předává se panování jedněch nad druhými.
  Když je v základech dohadování nad slovíčky a chytání za ně, roste a předává se to, co je v základech.
  Když je v kořenech podvod, klam a krádež, sklidí se velká úroda podvodu a klamu.

  Protestanti tedy za to štěpení do určité míry nemohou, jen zdědili to, co si přinesli.


  Když je pak v kořenech život, moc, láska, radost, pokoj, roste a předává se život, moc, láska, radost a pokoj.

  Člověk nemůže žít podle Ježíše když má v základech sama sebe, starost o sama sebe, boj o záchranu sama sebe a vlastní Snahu a Její zásluhy. Ze sobectví nemůže nikdy vyrůst láska.



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy