Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 12. únor 2010 @ 20:01:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To: oko 1) Citát: Pán Ježíš položil jiný základ: ZALOŽIL CÍRKEV! Písmo svaté se vyjadřuje jasně: 1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný ZÁKLAD než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“ (2Tm. 2:19). Zde apoštol jasně hovoří o již položeném!!! Základu, jímž je Kristus sám. PRVNÍ HEREZE!!! Jsme vyzýváni k tomu, abychom se stali následovníky Kristovými, nikoli církve: Mt. 10:38 „Kdo nenese svůj kříž a NENÁSLEDUJE MNE, NENÍ MNE HODEN. Máme tedy následovat Krista, nikoli církev. 2) Citát: ..."Že byli apoštolé nositelé Ducha sv. je nesporné."... Také je podle Písma nesporné, že apoštolové pověřovali službou další své následovníky vkládáním rukou. To je ona apoštolská posloupnost v církvi. To, že apoštolové pověřovali službou jiné jsem zmínil v části B. Avšak tzv. apoštolská sukcese je výmysl (jakási nadstavba), která není uvedena v Písmu svatém. DRUHÁ HEREZE
3) Citát:
Božskou Trojici taky v Písmu výslovně nenajdeš, ale Duch svatý ji už prvním křesťanům vyjevil. Tento termín v Písmu svatém obsažen není, ale Boží osoby jsou v Písmu výslovně jmenovány. Takto svědčím Svědkům Jehovovým, a posloužím i Tobě: K problému Boží Trojice 4) Citát: ..."Písmo svaté nám samo o sobě bohatě postačí!"... Žádnému Křesťanu nemůže postačit jen Písmo. Sk. 20:27 „Neboť jsem vám oznámil CELOU Boží vůli a nic jsem nezamlčel.“ TŘETÍ HEREZE – Písmo svaté hovoří jasně. Je jasné, že pokud někomu Písmo svaté nestačí, znamená to jen to, že z něj neumí dostatečně čerpat. Tomu kdo Krista nenásleduje, zůstane řada pravd uzavřena. 5) Spasitelův poměr k těm, Ho nepřijali Lk. 9:52-56 „Vydali se na cestu do jedné samařské vesnice, aby pro něho vše připravili. Ale tam jej nepřijali, protože jeho tvář byla obrácena k Jeruzalému. Když to uviděli učedníci Jakub a Jan, řekli: „Pane, máme přivolat oheň s nebe, aby je zahubil, jako to učinil Eliáš? Obrátil se a pokáral je: „Nevíte, jakého jste ducha. Syn člověka nepřišel lidi zahubit, ale zachránit.“ TAK TOTO JE POSELSTVÍ SPASITELOVO: ZVĚST O ZÁCHRANÉ, NIKOLI O PROLÉVÁNÍ KRVE!!! JESTLIŽE CÍRKEV PROLÉVALA KREV, TAK NIKOLI NA ZÁKLADÉ BIBLE, ALE NA ZÁKLADĚ TRADICE, NEBO SVÉVOLE. Pán vyslal učedníky do světa s mečem Ducha, tj. Slovem Božím, nikoli s fyzickým mečem. (Ef. 6:17; Mar. 13:10, Mar. 16:15). Za službu neměli brát od nikoho zlato, ani stříbro ((Mt. 19:9). MÁME KÁZAT EVANGELIUM VŠEMU STVOŘENÍ – NIKOLI OBRACET NA VÍRU !!! Závěrem, Písmo svaté nám nezakazuje myslet. Naopak, byli nám dáni za příklad Berojští (a tuto událost máme v Písmu svatém pro své poučení), kteří se setkali se zvěstí, která přesahovala jejich náboženské myšlení (Sk. 17:10-12). Kdyby zůstali věrni svému tradičnímu myšlení, nikdy by Krista nepřijali. Ale oni neodmítli tuto zvěst a priori jako nesmyslnou, a nad touto neuvěřitelnou zvěstí se zamysleli. Samozřejmě, že tento poznávací proces byl bolestný, jako vždy, kdy se rodí něco velkého, ale výsledky stály za to – překročili svůj stín náboženského myšlení a přijetím Krista vkročili do říše svobody, protože Pán je Duch, a kde je Duch Páně, tam i svoboda (volně dle 2Kor. 3:17). BA |
Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 13. únor 2010 @ 04:30:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Jsme vyzýváni k tomu, abychom se stali následovníky Kristovými, nikoli církve...Máme tedy následovat Krista, nikoli církev." - Omyl, BA: Cirekv je predsa "telo Kristovo". Oddelľovať Krista od Cirkvi či naopak - je nebiblické. Súčasťou poslúchania Krista je aj poslúchanie Cirkvi v jej predstaviteľoch /samozrejme, pokiaľ neprotirečia Kristovi a Jeho Duchu/: "Kto vás počúva, mňa počúva"... a i.
"...apoštolská sukcese je výmysl (jakási nadstavba), která není uvedena v Písmu svatém." -Apoštolská sukcesia vyplýva z faktu, že Krsitus predsa zakladal Cirkve na všetky časy a nie len na dobu života apoštolov. Tá prax vkladania rúk, ktorú spomína Písmo, a ktorú aj ty vlastne priznávaš, sa aplikovala kontinuálne ´dalej. A toto presne potvrdzuje aj prax Cirkvi prvách storočí, čo sa dá jasne historicky doložiť. Preto tvorje tvrdenie je zatváraním očí nad skutočnosťou...
"Neboť jsem vám oznámil CELOU Boží vůli a nic jsem nezamlčel.“ - To je situačné slovo Pavla ku konkrétnej Cirkvi, a nemôžeš túto vetu domýšľať takým spôsobom, ako to robíš ty. Tu už prakticky používaš mimobiblické pravidlo /prtoi svojim princípom/, a aj to používaš nesprávne a - s prepáčením - demagogicky. Pavol zrejme narážal na celé jeho evanjelizovanie a ohlasovanie v dotyčnom meste, pri ktorom sa im snažil vysvetliť všetky podstatné pravdy viery, ale čo konkrétne, to sa z tohto listu nedozvieme... Ak si však uvedomíš ako to prebehlo v skutočnosti, tak aj tu je vlastne "medzi riadkami" povedané, že im "oznámil celú Božiu vôľu" osobne, teda ústne, ale v jeho listoch sa o tom iba zmienil týmto výrokom.
"Písmo svaté hovoří jasně..." -Skutočnosť 30 tisíc cirkví s mnohými teológickými učeniami na základe toho istého nenasvedčuje tomu celkom. Písmo sa vždy v Cirkvi vykladalo, a robil to spravidla tomu zasvätený služobník Boží. Pokiaľ viem, tak je to aj doteraz vo všetkých cirkvách, hoci sa nám snažia navravieť, že každý je schopný Písmo pochopiť správne. Skúsenosť tej špecializácie a profesionalaizácie určitých ľudí na výklad Písmaje dobrou a užitočnou skúsenosťou prakticky všetkých cirkví. Rád by som vedel, či je niekde vôbec v tomto nejaká výnimka. Ak to tak je, tak to treba priznať, a neluhať si do očú...
Písmo je naozaj nie systemnatická príručka, často sa vyjadruje dalekticky, mnohé výroky si treba skladať jeden k druhému, zmysel mnohých výrokov naozaj nie je jasný, alebo jednoznačný, ba často aj jeden výrok protirečí druhému. Preto Cirekv vždy siahala pri ich vysvetľovaní k spisom prvých najstarších otocv Cirkvi, aby lepšie pochopila zmysel nejasných slov Písma, a opierala sa o ústne podanie, ktoré často vysvetľovalo to, čo bolo v Písme nejasné...
|
]
Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 13. únor 2010 @ 09:47:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ahoj ELO
píšeš: Oddelľovať Krista od Cirkvi či naopak - je nebiblické. Súčasťou poslúchania Krista je aj poslúchanie Cirkvi v jej predstaviteľoch /samozrejme, pokiaľ neprotirečia Kristovi a Jeho Duchu/: "Kto vás počúva, mňa počúva"... a i.
...máš pravdu...poslúchať cirkev treba ale len s podmienkov že neprotirečí Kristovi a Jeho Duchu...To už nechceš ďalej domyslieť že Kristovo učenie je iba Písmo Sväté?....Pavel napísal: ,,v ten deň Boh bude súdiť tajné veci ľudí podľa môjho evanjelia skrze Ježiša Krista.,, vieš čo je Pavlovo evanjelium?...to je písmo teda sola scripture...Pavlovo evanjelium nie je katolícky katechizmus a stredoveké bludy ale iba zapísané písmo... ...každý zdravý a nezaujatý človek keď zoberie do rúk bibliu a porovná ju s katolicizmom na prvý pohľad zistí že to nie je Pavlovo evanjelium ale démonská náuka...alebo že by Pavel zabudol pripomenúť že sa máme modliť k Márii, kupovať si odpustky na získanie spásy, modliť sa k mŕtvym atď...?...práve v tom je katolicizmus démonský lebo je v rozpore s duchom evanielia...keby ho lendoplňalo v duchu biblie to by sa dalo zniesť ale je v rozpore s ním... tie bludy ktoré povedali pápeži v stredoveku nie je možné odvolať pretože pápež je neomylný a preto katolicizmus je nereformovateľný a totalitný systém, uzavretý do seba, ktorý nikto nemôže s ničím porovnať, lebo vo svojej podstate je neomylný......našťastie máme Pavlovo evanjelium ako zdroj pravdy...
ivanp
|
]
Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 13. únor 2010 @ 10:13:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.christiantoday.com/ | Apostol Pavel sa fakt zabudol modlit k Nebeskej Matke. Biblia je plna chyb a omylú, práve preto kristus pan ustanovil skalu na ktorej postavil jezuitský rád, kerý té omyly s tý bible pomaly odstranuje. Uz sme my jednotný katolíci odstránili druhé prikázání s tech mojzisových knih a Nebeská Matka bude do Biblie postupne dopísaná v delších ekumenických prekladech. Víš ono časi sa menia, vtedy bola iná doba a dobe sa treba prisposobit. AMEN. |
]
Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 13. únor 2010 @ 15:15:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nazdar, Ivane! Ty si zrejme príliš dôkladne nečítala, čo som napísal , že?...
"To už nechceš ďalej domyslieť že Kristovo učenie je iba Písmo Sväté?" - Tento názor vznikol v stredoveku v súvislosti s všemožnými herézami... Ale ja ssom vám jasne povedal, že majte si "jedine Písmo", lebn ho dodržujte. Ale to vy na základe samého Písma nie ste schopný. Uviedol som aj názorné príklady, akko tie množstvá cirkví na základe "jedine Písma" dospievajú k protirečivým teológiám, názorom ...
"Pavlovo evanjelium nie je katolícky katechizmus..." - Práveže čítať náš katechizmus a Pavla, to naozaj ladí. Ale povedz mi, ktorý váš katechizmus, či príručku mám čítať, či vysvetlenie počúvať? Vaše? Kalvínske? luteránske? anglikánske? Chariznatické? Adnevnistické? jehovistické?...
Sám si neuvedomujete a nepriznávate, že na základe Písma vlastne nevieš, čo do Písma má patriť a prečo? To predsa vytvorila KC na základe iba tradičného názoru o tom, čo Cirekv vlastne verí a čo nie... Alebo povedz mi, kde v Písme je modlitba Ježiša, či apoštolov k Duchu Svätému?... Nikde. A predsa sa modlíte aj vy aj my... Prečo? Na základe prijatej tradície a dobrej skúsenosti s takouto modlitbou. Už ťa to napadlo?...
Neopalatí sa s tebou ďalej všetko rozvádzať. Ty si hudieš stále svoje, na vysvetlenie, už 100 ráz podané, bereflektuješ. Trochu by si sa mal otvoriť. "Effatha!"
|
]
Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. únor 2010 @ 10:54:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj BA.
...Pán Ježíš položil jiný základ: ZALOŽIL CÍRKEV! Písmo svaté se vyjadřuje jasně: 1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný ZÁKLAD než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“ (2Tm. 2:19). Zde apoštol jasně hovoří o již položeném!!! Základu, jímž je Kristus sám...
Zde je krásně vidět ta slepota solascriputisty!
I kdybys četl Písmo tisíckrát, sám mu nikdy neporozumíš. Až budeš číst Písmo skutečně pod mocí Ducha, bude ti jasné, že církev je právě sám Kristus a že vešketé tvé výše uvedené dokazování je pro kočku, nemá smysl.
..." Boží osoby jsou v Písmu výslovně jmenovány. "... To nemusíš vysvětlovat mně, ale vysvětli to Ferovi, Dimydosovi a Heleně.
V Písmu je také výslovně jmenován chléb, který se stává skutečným Kristovým tělem.
Kolik z vás tomu však nevěří a nazývá Ho posměšně "oplatkou"!
..." „Neboť jsem vám oznámil CELOU Boží vůli a nic jsem nezamlčel.“"...
Neuvědomuješ si, že toto bylo řečeno určité skupince křesťanů (a my nevíme, co všechno jim ústně řekl). Neuvědomuješ si, že příkaz Krista nezněl: "Napište Bibli", ale zněl: "JDĚTE DO CELÉHO SVĚTA A UČTE VŠECHNY NÁRODY..."
..."JESTLIŽE CÍRKEV PROLÉVALA KREV, TAK NIKOLI NA ZÁKLADÉ BIBLE, ALE NA ZÁKLADĚ TRADICE,"...
Apoštolská tradice církve není žádným tajemstvím, je dostatečně známá. Jmenuj tedy podle čeho z této tradice někoho opravňuje prolít krev. Znovu jen lidská spekulace, motivovaná "ušlechtilým" záměrem.
|
]
Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 13. únor 2010 @ 11:24:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | církev je právě sám Kristus ...
...zaujímavé, to je hinduizmus ,,všetko vo všetkom je boh,, panteizmus...vždy som si myslel že Kristus a cirkev sú dve samostatné veci... ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 13. únor 2010 @ 13:59:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | církev je právě sám Kristus .... církev = oko + miliony ostatních .....oko + miliony ostatních = Kristus.......i oko je Kristus? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 13. únor 2010 @ 14:21:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.christiantoday.com/ | oko není kristus ale oko je ten duch kerý ví že bibli nikto nerozumí. Buh tu bibli proste nezvládl a proto potrebuje koncily a katechyzmus. Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 13. únor 2010 @ 14:32:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.christiantoday.com/ | inac to ten heretik ANONYMUS píše zle a OKO ma pravdu. Zoberte si príklad, kolik fararu sou ti efebofilové a kdyz sprzni nejakého toho tínedžera katolík by mal přeci nasledovat církev v tom mlčení o tem a ututlávání. Krestan teda musí nasledovat církev a né kristapána. Kdyz by nasledoval toho krista pána a pedofila by z církve vyloučili, dotyčný pedofilní farár by nemohl být proložen na jiné místo. A kdyz nebude proložen na jiné místo, ako bude krista pána premínat na tu oplatku? A kdyz nebude krista pana premínat na tu oplatku, ako potom muzete jist jeho krev? To je zamotaný, todle to ale je vidno, že OKO ma pravdu, lebo kazdy krestan by mal nasledovat papeza Benedikta a jednotnú katolicku cirkev jedinu pravu. a najma vy heretici. AMEN! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. únor 2010 @ 20:38:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...vždy som si myslel že Kristus a cirkev sú dve samostatné veci...
Ivane a Fero. Církev sama je tajemné tělo Kristovo (Kol 1,24).
Koho to pronásledoval Saul, když byl srazen s koně na cestě do Damašku? Pronásledoval církev?
(Sk 8,3) Saul však pustošil církev. Vcházel do domů, odvlékal muže i
ženy a dával je do vězení.
Co mu řekl Kristus? (Řekl mu snad: Saule, proč pronásleduješ mou církev?)
Položme si tuto jednoduchou otázku!
(Sk 9,4-5) A když padl na zem, uslyšel hlas, jak mu říká: "Saule, Saule,
proč mě pronásleduješ?"
Řekl tedy: "Kdo jsi, Pane?" A Pán řekl: "Já jsem Ježíš,
kterého ty pronásleduješ. Je pro tebe těžké vzpírat se proti
bodcům." I pro vás bude těžké se vzpírat Božímu slovu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Fera v Neděle, 14. únor 2010 @ 06:53:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, kdybych tě neznal, tak ti na ty tvoje řečičky možná skočím. Ale ty to umíš tak krásně vysvětlovat, že Kristus je církev, církev že je tudíž ten základní kámen, tudíž máme poslouchat církev, protože je Kristus! Kdo tě zná, ví, že když napíšeš církev, máš na mysli římskokatolickou s apoštolskou posloupností, v čele s Hlavou Benem 16., tudíž z tebe nakonec vyleze, že Hlava vaší církve je Onen zmiňovaný, základní kámen společně s vaší jedinou vybranou řkc, mající pověření klíčů a moc lidem zamykat nebo odemykat Boží království. Pokud chceš psát pravdu, nepiš: církev je právě sám Kristus, ale Kristova církev je Kristovo tělo, jehož je On Hlavou. Může tělo být základním kamenem, aby poroučelo Hlavě? Může církev být Kristovým tělem, když nemá Jeho jméno v názvu a srdci? A nevykrucuj se, žes neměl na mysli řkc. Známe vás, Petrovci. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Neděle, 14. únor 2010 @ 07:46:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.christiantoday.com/ | oko, poslouchej, ono by se líp proti tem heretikum bojovalo, kdyby se do bible dopsala takato veta: KRISTUS A JEHO MATKA JE CIRKEV RIMSKO-KATOLICKA. To by tam braskove jezuiti mohli dopsat, já bych to dal do listu Korintským, hned do první kapitoli. Co ty na to? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Neděle, 14. únor 2010 @ 07:56:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.christiantoday.com/ | jo a este me napadlo, ze pak treba prepsat tí pasaže o "svatbe berankove" nebo kristus pan by si pak na tý svatbe zobral seba sameho HE-HE. Ja bych navrhoval, nech ta svatba tam zostane ale nech si zobere za zenu kralovnu nebes. To se ale treba poradit na arcibiskupství, co s tím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. únor 2010 @ 13:24:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud chceš psát pravdu, nepiš: církev je právě sám Kristus, ale Kristova církev je Kristovo tělo, jehož je On Hlavou."...
Fero, Pokud chceš psát pravdu, tvoje ruka, či noha už není Fera? Jen hlava je Fera? Takže ty jsi vlastně podle tvého výkladu Fera + tělo!
Musím se přiznat, že já tě naopak neznám. Vždycky překvapíš dalším nesmyslem. Co z toho, kde jsem poukazoval, že sám Pán Ježíš vnímá církev jako sebe, je ještě k nepochopení? O co ti jde, být alespoň zdánlivým vítězem v diskusi, nebo pochopit pravdu? Kristovu pravdu, nejen moji!
Nevěsta Kristova vyjadřuje jednotu Kristova těla! Ano, každý opravdový křesťan je součást Krista, je jeho údem!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pondělí, 15. únor 2010 @ 06:08:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Koloským 2,10 v něm jste i vy dosáhli plnosti. On je hlavou všech mocností a sil.
Mně jde o to, aby jste věděli, Kdo je Hlava a ke kterému tělu patří, aby se nestalo - Koloským 2,19 Takový člověk se nedrží hlavy, Krista, z níž celé tělo, pevně spojené klouby a šlachami, roste Božím růstem.
ŘKC má za hlavu Papeže, takže to asi bude jiné tělo! Dvě hlavy uznávat nemůžete, to by nebylo tělo, ale zrůda. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 09:33:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak, jak má člověk viditelné tělo a neviditelnou duši - i Kristovo tělo má viditelnou a neviditelnou složku. Kristus je hlavou církve, papež je náměstek Kristův, který ho zastupuje ve viditelném světě.
Je tak viditelnou skalou neviditelné skutečné skály - Krista. Proto žekl Pán Ježíš Petrovi: "Ty jsi skála, na které vystavím svou církev." (Mt 16,18). Viditelné zjevuje neviditelné!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Fera v Úterý, 16. únor 2010 @ 07:08:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pěkně řečeno, oko:
Je tak viditelnou skalou neviditelné skutečné skály - Krista. Viditelné zjevuje neviditelné!
Jenže je řečeno: Jan 20,29 Ježíš mu řekl: „Že jsi mě viděl, věříš. Blahoslavení, kteří neviděli, a uvěřili.“ 1. Petr 1,8 Ač jste ho neviděli, milujete ho; ač ho ani nyní nevidíte, přec v něho věříte a jásáte nevýslovnou, vznešenou radostí..
Krásný stín Krista v podobě Papeže, viditelné skály mezi věřícími!
Jenže stíny byly ve starém zákoně předobrazy Krista a ty nikdy nemohou převýšit vlastní obraz! Duchovní naplnění daleko převyšuje fyzické stíny a po jejich naplnění Kristem není potřeba hledět na stíny, když chceme jít do světla, protože to pravé světlo naplnilo stíny svojí září, abychom nežili ve tmě.
Starý zákon je o Kristu ( J 5:39 ), Nový zákon je Kristus, On jej zprostředkoval ( L 22:20 )!
Není potřeba dělat další stíny, aby upozorňovaly na Světlo, je potřeba vyjít ze stínu do světla!
Oko, vzpamatuj se, nesnaž se držet pochybné skály hmotné, nech se držet Skálou duchovní, nezpochybnitelnou a neotřesitelnou.
Pán Ježíš Kristus nazaretský, je s námi, i když Ho nevidíme!
Pán s Tebou. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2010 @ 10:16:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Fero Papežova autorita plyne z autority Krista. Nijak Kristovu autoritu nezastińuje. To Kristus svou autoritou pověřil Petra pást jeho stádo.
Kristus je hlavou tajemného těla - církve. Kristova církev je společenství věřících, které je rozděleno na tři velké skupiny. Je to církev putující (po tomto světě), církev trpící (společenství lidí, kteří zemřeli a připravují se na nebe) a církev oslavená (svatí v nebi).
Církev putující ve viditelném světě potřebuje mít viditelnou strukturu (apoštolové, biskupové, diakoni, jáhnové), jinak by vznikla anarchie. církev je viditelná struktura, viditelné tělo. Viditelné tělo potřebuje mít i viditelnou hlavu. Viditelnou "skálu", na které stojí viditelná církev. To je smysl Mt 16,18! Každý křesťan je v církvi povolán do určité služby, má své poslání (smysl jednotlivých údů). A to je třeba respektovat. Kristovu autoritu ve viditelném světě zastupuje Kristův náměstek (apoštol Petr) - a po něm jeho nástupci - papežové.
Autorita viditelné hlavy nekonkuruje autoritě hlavy neviditelné, je s ní v souladu a umocňuje ji i mezi pohany.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Fera v Středa, 17. únor 2010 @ 06:49:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj oko.
píšeš: To Kristus svou autoritou pověřil Petra pást jeho stádo. Je mi to už trapné, neboť to tady padlo tolikrát, ale vy ve své zaslepenosti to nechcete pochopit, že toto bylo přímé pověření Petrovi a na ostatní posloupné, jak říkáte, se nevztahuje. Ty jako vinař chceš tvrdit, že pokud uděláš po sté z jednoho mláta víno, bude pořád vínem? Nebo děláš druháky a třeťáky a dále a dále? Pak u mně nejsi vinař, ale patokář!
Jinak, co to je- církev trpící (společenství lidí, kteří zemřeli a připravují se na nebe)? Znám jenom Církev Kristovu a ta je smířena s Bohem skrze zástupnou oběť Pána Ježíše Krista, která byla dostatečná, netřeba k ní přidávat lidské nauky o očistci, kde by se "nedokonalost " Ježíšovi spásy doplňovala lidským ospravedlněním v nějakém zařízení na očistění toho, co mělo být očistěno za života člověka. Tím vlastně lidem říkáte, že netřeba v tomto krátkém životě učinit rozhodnutí, neboť po smrti lze napravit. A já říkám: červený centrofix a škrtnout! Dokud žijeme, máme přijmout Ježíše jako svého dokonalého Spasitele, a netřeba přidávat k Jeho všeočisťující zástupné smrti ani čárku. Jen Přijmout!
On zemřel za všechny hříchy lidí, kteří to přijmou a není třeba dělení na lehké, těžké hříchy. Jeho oběť byla dokonalá!
To, co tady v dobré víře učíte, jsa zmanipulováni, nevěda že jste zmanipulováni, jest v rozporu s Boží vůlí. Zkuste místo do kostela chodit do Boží svatyně, rozmlouvat s Bohem, ne se zástupci lidských organizací! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. únor 2010 @ 10:25:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." To, co tady v dobré víře učíte, jsa zmanipulováni, nevěda že jste zmanipulováni,"...
Zloděj křičí: "Chyťte zloděje"!
..." že toto bylo přímé pověření Petrovi a na ostatní posloupné, jak říkáte, se nevztahuje."...
Ahoj Fero. Výsadním právem, ale zároveň i povinností křesťana je používat vlastní rozum. Jinak pohrdáš Božím darem, a to je zlé. Mě osočuješ ze zaslepenosti a každým svým dalším příspěvkem jen více odhaluješ svoji katastrofální neznalost Písma. Vykládáš si jeho smysl povrchně - po lidsku. To na tobě je přiznat si zmanipulovanost.
(J 14,8-9) Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí."
Ježíš mu řekl: "Tak dlouhý čas jsem s vámi a nepoznal jsi mě,
Filipe? Kdo viděl mne, viděl Otce; jak to, že tedy říkáš:
'Ukaž nám Otce'?
Taky o tomto si myslíš, že to platilo pouze Filipovi a na nás se to už nevztahuje?
Cožpak se vůbec možné takhle nevnímat smysl Písma? Vztahuje se toto následující jen na jedenáct apoštolů? Nebo ty určuješ, kdy se to vztahuje a kdy ne - podle toho, jak ti to zrovna pasuje do výkladu?
(Mt 28,18-20) Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána
veškerá moc na nebi i na zemi.
Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve
jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle,
já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa. Amen. Taky toto vysvětluješ, že se to vztahovalo pouze na konkrétních jedenáct apoštolů? Podle tvé logiky bude oněch jedenáct zřejmě žít až do konce světa! Já jako vinař dělám každoročně víno z další úrody. Podobně i každý další následník Petrův pase Kristovo stádo - a Kristus je podle svého slibu s ním. .. ."není třeba dělení na lehké, těžké hříchy"... To je další hereze, jak vyšitá! Tvrzení, které jde přímo proti Písmu! Je třeba rozlišovat hříchy na závažné, které zpřetrhávají společenství s Bohem a na hříchy méně závažné, které sice narušují vztah člověka k Bohu, ale nezpřetrhávají ho. Naše hříšná přirozenost nám nedovoluje zatím nehřešit vůbec, ale upřímný vztah k Bohu nám brání hřešit hříchem, který vede ke smrti. (1. J 5,16-17) Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který
není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm,
kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil
za ten.
Každá nepravost je hřích, ale je hřích, který není k smrti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Fera v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 05:54:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, zdravím. Když si pozorně prostuduješ Matouše 10:1-8, Lukáše 9:1-6 a 10:1-9, zjistíš, že apoštolské dary mělo celkem 83 osob a kromě nich a Ježíše nikdo jiný v Novém zákoně zázraky nekonal. Apoštolské dary ustaly! Když se Boží slovo naplnilo, zázraky ustaly!
Pokud nás Ježíš Kristus svou zástupnou smrtí smířil s Otcem, není třeba očistce, naše hříchy jsou očistěny krví Krista, ať se jedná o těžké či lehké hříchy. Kde se v Bibli píše o očistci? Není to znevažování dokonalosti Kristovi oběti?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 11:02:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj fero. Zase nemohu souhlasit. Boží dary neustaly a zázraky se dějí také neustále. To, co tvrdíš, je opět nebiblické.
(Jk 5,14-15) Je někdo z vás nemocný? Ať zavolá starší sboru a ať se za
něj modlí a pomažou ho olejem v Pánově jménu.
Modlitba víry uzdraví nemocného, Pán ho pozdvihne, a
jestliže se dopustil hříchů, bude mu odpuštěno. ..." naše hříchy jsou očistěny krví Krista, ať se jedná o těžké či lehké hříchy."... Příliš zjednodušuješ. Hříchy nejsou odpouštěny automaticky, ale pokáním a vyznáním. Pokud spácháš hřích a nelituješ ho, jak můžeš tvrdit, že je ti odpuštěn?Když máš hřích, který nevede ke smrti a nestačíš ho litovat (náhle zemřeš). Kde půjdeš? Do nebe s hříchem nemůžeš (do nebe nic nečistého nevejde) a do pekla nepatříš! Musíš se tedy nějak očistit! Pán Ježíš se zmiňuje o možnosti takového očištění, o odpuštění hříchů po smrti.(Mt 12,32) Kdokoli by řekl slovo proti Synu člověka, bude mu to
odpuštěno, ale kdokoli by mluvil proti Duchu Svatému, nebude mu
odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉH (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 21:36:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj oko, tomu nerozumím :
----Pán Ježíš se zmiňuje o možnosti takového očištění, o odpuštění hříchů po smrti.----
To snad nemůžeš myslet vážně!
Kdo není se mnou, je proti mně; a kdo se mnou neshromažďuje, rozptyluje. 31 Proto vám pravím, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno. 32 I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím. /Matouš 12,30-32/
Víš Ty vůbec kdy nastal přelom věků o kterých mluví ?
1. Korintským 10,11 To, co se jim stalo, je výstražný obraz a bylo to napsáno k napomenutí nám, které zastihl přelom věků.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SV (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. únor 2010 @ 10:38:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Vlastiku. Opět novodobý překlad, který nás zavádí někde úplně jinde: Původní kralický z r. 1613:
(1. Kor 10,11) Toto pak všecko u figuře dálo se jim, a napsáno jest
k napomenutí našemu, kteříž jsme již na konci světa. (podle nového - přelom věků)
Pro každého člověka je "koncem světa" jeho vlastní fyzická smrt, přechod do věčnosti. To je skutečný a pravý význam "času budoucího".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSM (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. únor 2010 @ 10:40:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Srovnej Sk 2,17
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉH (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 19. únor 2010 @ 05:56:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, zdravím, píšeš: Je někdo z vás nemocný? Ať zavolá starší sboru a ať se za něj modlí a pomažou ho olejem v Pánově jménu. Modlitba víry uzdraví nemocného, Pán ho pozdvihne, a jestliže se dopustil hříchů, bude mu odpuštěno. To cos uvedl, jako příklad uzdravení, si znovu přečti a pros Ducha, aby dal pochopit. Olej je v Písmu neklamným symbolem Ducha svatého. Tam asi nepůjde o obyčejnou nemoc! Slovo "očistec" není ani jednou zmíněno v Bibli. Bible nezná žádné místo, které by jen trochu připomínalo očistec. Lidé žijí v jistotě nové Země a hořícího jezera, bez jakékoliv přestupní stanice! Kdo má syna, má život, kdo nemá Syna Božího, nemá život. ( 1J 5:12 ) .
Znovuzrozený křesťan žije v úplné jistotě očistění již zde na Zemi! V tom Jeho láska k nám dosáhla cíle, že máme plnou jistotu pro den soudu - neboť jaký je On(čistý), takoví jsme i my v tomto světě. ( 1J 4 : 17 ) Mt 12,32) Kdokoli by řekl slovo proti Synu člověka, bude mu to odpuštěno, ale kdokoli by mluvil proti Duchu Svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím. No a?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SV (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. únor 2010 @ 10:30:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Fero.
Kdybys zrovna v tomto okamžiku zemřel, jsi skutečně čistý, bez jakéhokoli hříchu?
(1. J 1,8) Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a není
v nás pravda.
1. J 4,17 (V tomtoť jest k dokonání svému přišla láska Boží s námi,
abychom bezpečné doufání měli v den soudný, kdyžto, jakýž jest
on, takovíž i my jsme na tomto světě.
) mluví o tom, že láskou jsme podobni Kristu, oslavenému už tady na zemi. On v nás uznává tuto svou podobu, ví, že patříme jemu, a proto se nemusíme bát posledního soudu. Dokonalá láska vyhání strach (otrocký) - že bychom se báli boha jen proto, že nás jímá úzkost před jeho tresty. Ale i dokonalá láska je slučitelná s bázní, abychom neurazili boha, svého největšího dobrodince. Taková bázeň (Pánova bázeň) je od pravé lásky neodlučitelná (Sk 9,31). (Novodobý překlad kralický je trochu zavádějící z původního smyslu).
|
]
Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Neděle, 14. únor 2010 @ 07:15:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Apoštolé vždycky křtili pouze ve jménu Pána Ježíše! Jenom nechcete opustit tradiční výklad. |
]
Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. únor 2010 @ 13:29:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Apoštolé vždycky křtili pouze ve jménu Pána Ježíše!"...
Heretikovi lze odpovídat jen slovy Písma.
(Mt 29,19) Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve
jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
...
Je tragikomické, že ti, co vyhlašují "jedině Písmo" ho ve skutečnosti tak málo znají.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. únor 2010 @ 13:42:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | překlep - Mt 28,19
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Neděle, 14. únor 2010 @ 13:53:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Á zase nazván heretikem... Toto Pán Ježíš ve skutečnosti nikdy neřekl.Pánova slova byla změněna tak, aby odpovídala "Trojici".A ve skutcích apoštolských nikdy nekřtili vé jménu Otce i Syna i Ducha Svatého! Pouze ve jméno Pána Ježíše, Stvořitele nebes i celé země. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: Elo v Neděle, 14. únor 2010 @ 16:19:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Didymos, buď raz, prosím ťa, normálny človek, a predstav si ako to mohlo prebiehať v skutočnosti, keď sa v Písme stretnú dva citáty, na základe ktorých sa naozaj nedá jednoznačne rozhodnúť tak, aby to druhého presvedčilo /teda iba na základe citátov.../.
Je reálne predstaviť si, že prechodne boli rôzne formy aj krstenia, tak ako aj Písmo dosvedčuje, že niektorí, hoci boli horliví kresťnia, nepoznali krst Duchom Svätým, ale iba Jánov krst.Jednoducho bolo určité obdobie, ke´d sa veci vyjasňovali. No napokon sa to vyjasnilo, a dohodli sa, že sa bude krstiť tak, ako je to napísané u Matúša: "v mene Otca, i Syna, i Ducha Svätého".
Odkiaľ to vieme? Napr. z knihy "Didache alebo učenie 12-tich apoštolov". Tá síce nepatrí k Písmu, ale bola to kniha, ktorá na to kandidovala. No je tak práve doklad toho, ako sa krstilo, a pochádza z prvej plovici 2. storočia. To značí, vtedy už bolo krstenie jednotné. Možno aj skôr, len nemáme doklad, a nie všetky spisy napísané sa zachovali. Ale takto to v Cirkvi rozhodli zrejme už dávno predtým bud apoštoli, alebo prinajmenšom ich priami žiaci ako Ignác, Klement, Papias a pod.
V Cirkvi sa má prijať to, čo rozhodnú jej vedúci predstavitelia, lebo Pán povedal" Kto vás počúva, mňa počúva". Povedal so síce apoštolom, ale po apoštoloch sa to vzťahuje na ich nasledovníkov, pretože sotva si vieme predstaviť, žeby po apoštoloch nastala anarchia, a nikto by v Cirkvi nebol rozhodujúci... Ve´d kristus zamýšľal Cirekv až do konca, nemyslíš?...
Ved aj u vás v Cirkvi ak je viac názorov, tak sa dohodne nejaký princíp, podľa ktorého sa určí, ako sa bude postupovať ´dalej. Vtedy bol princíp ten, že rozhodli apoštoli, alebo ich nástupcovia. Možno sa kdesi stretli a dohodli, či hlasovali, to nevieme. Ale tak sa to proste presadilo, lebo sa považovalo práve toto za správne. Ja som presvedčený, že tak sa dohodlo práve preto, že všetci verili, že Boh je jeden, ale v troch osobách. V tejto krstenej formule je práve toto tajomstvo viery vyjadrilo ... Tebe to zrejme práve preto vadí, že?...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 08:40:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Možno sa kdesi stretli a dohodli, či hlasovali, to nevieme."...
I když toto v konkrétním případě nevíme, víme, že pokud se v církvi vyskytla potřeba cokoli ujasnit, zaujmout stanovisko, sešli se apoštolové, aby tu věc zvážili a posléze rozhodli (Sk 15,6).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2010 @ 17:24:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud zůstaneme na bezpečné půdě Písem, vidíme, že podle konce Matoušova evangelia Pán posílá své učedníky, aby šli, evangelizovali všechny národy, křtili je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého a aby je učili zachovávat všechno, co jim Pán přikázal. Slovenský Roháčkův překlad uvádí "krstiac ich vo meno", české překlady mají "křtíce je ve jméno" atp., krom nové Bible 21, která uvádí "křtěte je ve jménu". Nakonec samotný řecký originální textus receptus v tomto odpovídá českým překladům a není důvod se domnívat nejen z tohoto místa, že by Pánova slova byla změněna tak, aby odpovídala "Trojici". Kdyby si Bůh nedokázal uchovat svá slova nezměněná, pak by nebyl všemohoucí.
Houslicky1
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 09:09:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Pánova slova byla změněna tak, aby odpovídala "Trojici"....
Dimydos Uveď kdy byla změněna a kým. Nejsi ty náhodou muslim?
Je pohodlné zpochybnit cokoli prostým vyhlášením, že to bylo změněno. Horší je dokázat pravdivost takového tvrzení.
Pravdivost nezměněného evangelia je potvrzena svědectvím prolité krve apoštolů právě pro toto evangelium.
Na mnoha místech se autoři Nového zákona odvolávají na svědectví lidí, kteří tehdy ještě žili (dokonce jmenovitě)! (J 19,35-39; 3. J 1,12; 1. Kor 15,5-8;)
|
]
|
|