Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 12. únor 2010 @ 08:54:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže neuznáváte nic než Písmo tak proč tady krom doslovných citátů uvádíte i své vlastní nebo převzaté myšlenky a výklady ? Přečtěte si všeobecně známý, leč často i mnou často opomíjený citát o třísce a trámu v oku.

Krom toho uvažte ještě jednu věc. Položte sám sobě otázku do jaké míry Písmu vlastně věříte po faktické stránce. Jestli opravdu do Slova a do písmene nebo ne. Na zásadu sola scriptura se někdy odvolávají také lidé kteří Písmo považují za sbírku jakýchsi legend které neodpovídají „vědeckému“ poznání, nebo dokonce tvrdí že mají svůj původ v legendách a kultech pohanského Kanaánu nebo Babylonie. Někdy to vypadá na pohled docela nevinně. Třeba že Jericho mělo hradby předtím i potom jen zrovna tenkrát jako na potvoru ne. Bohaté a otevřené město kde všichni zrovna čekali až je někdo přepadne. Já si to vysvětluji tak že se spletli v datování hradeb nebo Josuova útoku, záměrně zatajili nebo zničili nález nebo že se hradby rozsypaly na prach a písek a zůstal jen ten kousek kde bydlela Rachab s rodinou.

Pokud má člověk něco co považuje za nezávazné pohádky které si může vyložit jak se mu zrovna hodí a tvrdí že nic jiného neuznává tak si myslím že to může být dost nebezpečná kombinace.

Stejně bych chtěl vidět člověka který by dal čerstvému konvertitovi své denominace nebo vlastnímu dítěti Bibli bez doplňujícího komentáře a počkal co si z toho odnese.




Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 12. únor 2010 @ 09:47:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."pak tím ŘKC de facto tvrdí, že BIBLE JE NEUZAVŘENÁ A JEJÍ PROHLÁŠENÍ PAK V MAJÍ BIBLICKOU HODNOTU."...

Ahoj BA.
To jsou jen tvé lidské domyšlenky. Katolická církev učí docela jinak: "DUCH SVATÝ NEDOPLŇUJE!!! (viz Sk. 20:27) PÍSMO SVATÉ, ALE PŮSOBÍ K JEHO POCHOPENÍ" Přesně toto učí církev katolická.

Neznám nic z učení ŘKC, které by nemělo oporu v Písmu. Ať je to očistec, mariánská úcta, svátosti. Vy všechno toto odmítáte, protože odmítáte výklad Písma (pochopení) od Ducha svatého.

Božskou Trojici taky v Písmu výslovně nenajdeš, ale Duch svatý ji už prvním křesťanům vyjevil.


..."Že byli apoštolé nositelé Ducha sv. je nesporné."...
Také je podle Písma nesporné, že apoštolové pověřovali službou další své následovníky vkládáním rukou. To je ona apoštolská posloupnost v církvi.
Odmítat cokoli, co je výslovně uvedeno v Písmu, znamená odmítat Ducha svatého.

Další tvojí neprominutelnou chybou je, že stavíš Písmo jako základ. Z něho vycházíš a s ničím dalším nekoriguješ, Jak víš, že zrovna ten tvůj výklad je v Duchu?
..."Písmo svaté nám samo o sobě bohatě postačí!"...
Žádnému Křesťanu nemůže postačit jen Písmo.

Pán Ježíš položil jiný základ: ZALOŽIL CÍRKEV!

Církev je viditelným živým tělem Kristovým, žijeme ve společenství církve, kdežto Písmo je živé, jen pokud ho oživí Duch svatý. Jinak se potýkáš s mrtvou literou, dopravázenou sice zbožnými pocity, ale jinak docela klamnými. Každá sekta vysvětluje Písmo docela jinak, všichni jsou skálopevně přesvědčeni a také to o sobě tvrdí, že k nim promlouvá Duch svatý.
Blažená nevědomost - však bez dobrého ovoce.




Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 12. únor 2010 @ 16:04:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí bratia solacripturalisti!

Bolo to tu už veľakrát. Ale zrejme si niekto potrebuje potvrdzovať to, čomu celkom neverí, a preto to nastoľuje znova...
Ak by ste naozaj to Písmo brali tak ako ono je písané a zamýšľané, ja by som bol spokojný. A snád aj Pán. Problém je však práve v tom, že to tak nie je. Že aj keď sa o to - čomu verím -  mnohí úprimne snažia /teda vernosti Písmu/, tak to v praxi nefunguje. Veď pozrite sa:

 Všetci sa odvolávajú na "jedine Písmo". Ale nedávno tu bola polemika s jednou skupinou z nás, kde dokazovali jedni, že v Bohu je len jedna osoba, iní /tiež z vás, solascripturalistov/ súhlasili s tradičným prevládajúcim kresťanským učením, že v jednom Bohu sú tri osoby Otec: Syn? i Duch Svätý... To bolo teda na základe "jedine Písma"...

Niektoré z vašich cirkví skalopene tvrdia, že treba svätiť sobotu, kým drvivá väčšina z vás súhlasí s nedeľou, prípadne sú aj takí, čo tvrdia, že vlastne nie je treba osobitne svätiť nijaký deń... To všetko na základe "jedine Písma"...

Na základe "jedine Písma"  si myslia, že platia ešte určité predpisy o jedlách, väčšina však si to nemyslí. Niektoré cirkvi považujú dar hovorenia jazykmi takmer za jediný dôkaz ozajstného znovuzrodenia "zhora" /donedávna to niektorí až skoro agresívne dokazovali/, no mnohí si to nemyslia. Jedni aj druhí to vravia na základe "jedine Písma"...

Inak - aj Svedkovia jehowovi, ktoré popierajú božstvo Krista, a myslia si, že je to vtelený Michal Archanjel, to tiež hovoria na základe "jedine Písma"...

Stačí. Nebudem spomínať jednotlivosti. Vo svete je vraj okolo 30 tisíc rozličných kresťanských cirkví, cirkvičiek, denominácií všelijakého druhu. Hoci nie sú medzi nimi často nejakaé priepastné rozdiely, ajj tak si každá z nich myslí, že je oprávnená, povolaná Bohom založiť svoju cirkev, odlíšiť sa od iných /niekedy aj proti iným.../... A to všetko na základe "jedine Písma"...

Myslím, že samo osebe už táto skutočnosť by mala rozumnému, nezaujatému človeku stačiť, aby si uvedomil - a teraz odpovedám na otázku, ktorú som naznačil v úvode - prečo to nefunguje a nemôže fungovať:

1. Pretože aj v samom Písme je dosvedčené, že Kristus nezamýšľal svoju Cirkev postaviť na nejakej knihe. Nepovedal: "Píšte, ja vám nadiktujem... a pod. Ale ohlasoval, kázal, konal a potom ustanovil v tom spoločenstve, ktoré nazval svojou Cirkvou - konkrétnych ľudí, ktorí majú byť zodpovední za to, aby sa v Jeho Cirkvi a cez ňu svetu ohlasovalo práve to, čo On ohlasoval. A tejto takto ustanovenej Cirkvi /"ktorej základy sú apoštoli a uholným kameňom Kristus"/ ustanovil za učelom zachovania jednoty v učení a v živote službu apoštolov. Kedže zamýšľal trvanie svojej Cirkvi do konca čias, logicky z toho vyplýva, že po období apoštolov, túto službu mmali prevziať druhí, ktorí boli -zrejme v súlade s tradíciou pochádzajúcou od poštolov - boli ustanovovaní vkladaním rúk a osobitnou modlitbou. História to presne tak i potvrdzuje...

2. Samotné Písmo tiež dosvedčuje, že "stĺpom a oporou pravdy" je Cirkev. Tiež, že Cirkev je vlastne "telo Kristovo", teda Kristus žijúci vo svojej Cirkvi. A tejto Cirkvi - založenej na apoštoloch, ktorí pôsobili v mene Kristovom - bol daný osobitne aj Duch Svätý, aby ju viedol, poučoval, postupne učil plnej pravde, teda stále hlbšie chápať tajomstvo Krista a Jeho učenia... Teda práve pre prítomnosť Krista a Ducha Svätého v Cirkvi je zárukou istoty v pravde práve Cirkev, a nie  nejaké Písmo.

3. Písmo vzniklo ako jeden z prostriedkov  v procese dozrievania tejto Cirkvi v Duchu Svätom, ked si uvedomila, že by bolo vhodné mať pre liturgické použitie, ale aj ako pravidlo viery, určitú "príručku", ktoré by pomohla veriacim držať sa určitých "mantinelov", aby sa príliš nezatúlali a nedali ovplyvniť rozmanitými okolitými gnostickými a inými vplyvmi. Tak sa pristúpilo na túto myšlienku, ktorá len postupne dozrievala. Vedelo sa o mnohých hodnoverných spisoch. pochádzajúcich z okruhu apoštolov, a tieto mali dosť všeobecnú autoritu. Ale boli aj iné, o ktorých sa diskutovalo. Tá diskusia sa ukončila až koncom 4. storočia, ked na synodách v Hippo /bol tam aj sv. Augustín.../, Kartagu  sa utvoril ten zoznam, ktorý používa KC. Prvý úplný zoznam napísal sv. Atanáz v liste pápežovi Damasovi v roku 267, kde sú po prvý raz uvedené všetky novozákonné spisy. V Rímskyh análoch je uvedený rok 282, keď bol schválený tento zoznam týmto pápežom...

4. Na základe "jedine Písma" nikto sa nedozvie, prečo tam je tá kniha, a nie aj iné /"kandidujúcich bolo niekoľko-krát viac v tej dobe...". Ten výber urobila Cirkev, presnejšie silné osobnosti starej Cirkvi 4. storočia, rešpektujúc prirodzene tradičné názory predchádzajúcich cirkevných otcov a žiakov apoštolov, tak ako sa to k nim dostalo. Kritérium bolo teda - tak ho nazvali - pravidlo viery. Teda vybrali tie knihy, ktoré zodpovedali tomu, čo KC vždy učila, čo teda nebolo s  jej učením v rozpore. Dovtedy nikto nehovoril o Písme ako takom, ale hovoril o autortatívnych spisoch Matúša, Pavla a pod., hoci sa ešte mohli hádať... Až ked cirkevná autorita jasne rozhodla, spory spravidla skončili /hoci nie celkom, lebo na Výhode to potvrdili až v roku 692 v Truly/.

4. Ten, kto ustanovil zoznam spisov, ktoré majú patriť do Písma, zrejme musel vedieť prečo, ten im aj musel rozumieť a chápať ich najlepšie. A to je KC /tak sa všeobecne volal ten hlavný a najväčší prúd kresťanstva, v ktorom sa zachovávala legitímna kontinuita apoštolskej služby na čele cirkevných obcí.../





Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 12. únor 2010 @ 18:43:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.......Odchodem Spasitelovým a Jeho apoštolů bylo křesťanské učení definitivně uzavřeno. .....

       Docela by mne zajímalo, kde jsi na toto přišel. Řekl bych, že to je jen tvé zbožné přání.

.......Sk. 20:27 „Neboť jsem vám oznámil CELOU Boží vůli a nic jsem nezamlčel.“Z tohoto textu je zřejmé, že nám byla oznámena CELÁ Boží vůle; ...........

       Úžasná demagogie. Pavel mluví Efezským starším, tys to vztáhl na všechny.

.......že ti, kteří Písmo svaté „vylepšují,“ tím hřeší, následkem čehož sami do Božího království nevcházejí a navíc druhým ve vejití brání!!!  Tento princip platí dodnes!!!..........

       Nemusí jít nutně o nějaké vylepšování, přidávaní, ale i o účelový, demagogický výklad Biblických veršů.

.......Zj. 22:18,19 „Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize. A jestliže kdo ubere ze slov knihy tohoto proroctví, tomu Bůh odejme podíl na stromu života a místo ve svatém městě, jak se o nich píše v této knize. .......

       Ty takový znalec Písma a nevíš, že tato slova se tykají Zjevení? Uvědomuješ si, že Zjeveni bylo spiskem, jako i jiné části Bible, původně samostatné?



Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 12. únor 2010 @ 20:01:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To: oko
 
1) Citát:
Pán Ježíš položil jiný základ: ZALOŽIL CÍRKEV!  
 
Písmo svaté se vyjadřuje jasně:
 
1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný ZÁKLAD než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“ (2Tm. 2:19).
 
Zde apoštol jasně hovoří o již položeném!!! Základu, jímž je Kristus sám.
 
PRVNÍ HEREZE!!!
 
Jsme vyzýváni k tomu, abychom se stali následovníky Kristovými, nikoli církve:
 
Mt. 10:38 „Kdo nenese svůj kříž a NENÁSLEDUJE MNE, NENÍ MNE HODEN.
 
Máme tedy následovat Krista, nikoli církev.
 
 
2) Citát:
..."Že byli apoštolé nositelé Ducha sv. je nesporné."...
Také je podle Písma nesporné, že apoštolové pověřovali službou další své následovníky vkládáním rukou. To je ona apoštolská posloupnost v církvi.
 
To, že apoštolové pověřovali službou jiné jsem zmínil v části B. Avšak tzv. apoštolská sukcese je výmysl (jakási nadstavba), která není uvedena v Písmu svatém.
 
DRUHÁ HEREZE
 
 
3) Citát:

Božskou Trojici taky v Písmu výslovně nenajdeš, ale Duch svatý ji už prvním křesťanům vyjevil.

Tento termín v Písmu svatém obsažen není, ale Boží osoby jsou v Písmu výslovně jmenovány. Takto svědčím Svědkům Jehovovým, a posloužím i Tobě: K problému Boží Trojice
 
 
4) Citát:
..."Písmo svaté nám samo o sobě bohatě postačí!"...
Žádnému Křesťanu nemůže postačit jen Písmo.
 
 
Sk. 20:27 „Neboť jsem vám oznámil CELOU Boží vůli a nic jsem nezamlčel.“
 
TŘETÍ HEREZE – Písmo svaté hovoří jasně. Je jasné, že pokud někomu Písmo svaté nestačí, znamená to jen to, že z něj neumí dostatečně čerpat. Tomu kdo Krista nenásleduje, zůstane řada pravd uzavřena.
 
 
5) Spasitelův poměr k těm, Ho nepřijali
Lk. 9:52-56 „Vydali se na cestu do jedné samařské vesnice, aby pro něho vše připravili. Ale tam jej nepřijali, protože jeho tvář byla obrácena k Jeruzalému. Když to uviděli učedníci Jakub a Jan, řekli: „Pane, máme přivolat oheň s nebe, aby je zahubil, jako to učinil Eliáš? Obrátil se a pokáral je: „Nevíte, jakého jste ducha. Syn člověka nepřišel lidi zahubit, ale zachránit.“
 
TAK TOTO JE POSELSTVÍ SPASITELOVO: ZVĚST O ZÁCHRANÉ, NIKOLI O PROLÉVÁNÍ KRVE!!! JESTLIŽE CÍRKEV PROLÉVALA KREV, TAK NIKOLI NA ZÁKLADÉ BIBLE, ALE NA ZÁKLADĚ TRADICE, NEBO SVÉVOLE.
 
Pán vyslal učedníky do světa s mečem Ducha, tj. Slovem Božím, nikoli s fyzickým mečem. (Ef. 6:17; Mar. 13:10, Mar. 16:15). Za službu neměli brát od nikoho zlato, ani stříbro ((Mt. 19:9). MÁME KÁZAT EVANGELIUM VŠEMU STVOŘENÍ – NIKOLI OBRACET NA VÍRU !!!
 
Závěrem,
Písmo svaté nám nezakazuje myslet. Naopak, byli nám dáni za příklad Berojští (a tuto událost máme v Písmu svatém pro své poučení), kteří se setkali se zvěstí, která přesahovala jejich náboženské myšlení (Sk. 17:10-12). Kdyby zůstali věrni svému tradičnímu myšlení, nikdy by Krista nepřijali. Ale oni neodmítli tuto zvěst a priori jako nesmyslnou, a nad touto neuvěřitelnou zvěstí se zamysleli. Samozřejmě, že tento poznávací proces byl bolestný, jako vždy, kdy se rodí něco velkého, ale výsledky stály za to – překročili svůj stín náboženského myšlení a přijetím Krista vkročili do říše svobody, protože Pán je Duch, a kde je Duch Páně, tam i svoboda (volně dle 2Kor. 3:17). 
 
BA
 
 
 
 
 
 
 
 



Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Sobota, 13. únor 2010 @ 11:35:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, přesně tak to vnímám.

Ježíš Kristus a Jeho Slovo nám otevírá oči i srdce a dává nesmírnou radost, že smíme patřit k Jeho lidu.

Zdraví Magdalena




Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 17. únor 2010 @ 06:59:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahojte...
kluci katolíci píšete:

"Ačkoliv bych měl ještě mnoho co psát, nemíním to svěřovat papíru a inkoustu; neboť doufám, že se k vám dostanu a budu s vámi mluvit tváří v tvář, aby naše radost byla úplná."
podobně 3. Janova 1,13:
"Měl bych ti ještě mnoho co psát, ale nechci to svěřit inkoustu a peru;"

...predložili ste ,,dôkazy,, o tom že biblia nie je kompletná...jej volné pokračovanie nachádzame v rímskom katechizme...


...len nechápem slovo apoštola:,,nemíním to svěřovat papíru a inkoustu,,....apoštol to nemínil sverovat a katolicizmus to ,,mínil,, svěrovat...

...apoštolovi zrejme išlo o nejaké ,,citlivé téma,, ktoré nemienil písať cirkevnému zboru ale radšej o tom podiskutoval priamo v zbore...

apoštol píše: ,,neboť doufám, že se k vám dostanu a budu s vámi mluvit tváří v tvář,,...zrejme neskôr apoštol o týchto záležitostiach hovoril v zbore ale nevieme o čo išlo...iba ak katolicizmus mal tam svojho vyslanca a ten neskôr všetko zapísal do katechizmu...možno apoštol hovoril o blahoslavenej nanebovzatej, bezhriešnej Márii a tiež o tom aby sa nezabudli modliť k janovipalovi2. a podobne...to by potom vysvetlovalo to že biblia nie je úplna a našťastie katolíci ju doplnili...

...blúdite nebo neznáte písmo!!!
ivanp



Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Pátek, 19. únor 2010 @ 07:55:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je naprosto pochopitelné, že máte stavovskou povinnost hájit princip sola scriptura a stavíte se za něj, pro protestantství je to jeden ze základních pilířů, bez něj protenstantství ani snad nebylo protestantstvím. To je zajímavé - protestantství stojí na principu, který vůbec není biblický ...
Věcné argumenty podložené Písmem proti uvedenému Božímu slova však zcela logicky nikdo nenapsal, protože princip sola scriptura není Božím principem.
Hlavním důvodem pro sola scriptura není totiž Boží slovo, ale potřeba být především v opozici proti katolické církvi. Je ovšem známá protestantská otevřenost vůči výzvám, mohli byste se tedy více snažit :-) Anebo je čas přístup k sola scriptura na základě Božího slova konečně zásadně přehodnotit a vyhradit mu místo, jaké mu historicky patří: je to jeden z pokusů o obnovu víry, který však bohužel přinesl víc škody než užitku...



Re: AUTORITA PÍSMA SVATÉHO (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 24. únor 2010 @ 20:53:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doplněný příspěvek je možné nalézt zde. Problém vidím v tom, že ti, kteří nedávají ve svých životech takové místo Pánu Ježíši, jaké Mu právem náleží, neuznávají i autoritu Písma svatého. Nepřijmeme-li Pána Ježíše Krista jako Základ, odmítneme Ho i jako Hlavu církve, neboť Základ i Hlava jsou totožné, jak Písmo jasně ukazuje. Již jinde jsem napsal, že k Písmu nelze přidávat, ani provádět z něj jakýkoli výběr (Zj. 22:18,19).

To znamená, že je Písmo absolutní – buď ho přijmeme celé, nebo ho nepřijmeme vůbec. Pokud někdo připustí, že neplatí byť jen jediný!!! verš Písma svatého, musí připustit i to, že Písmo neplatí vůbec!!! Písmo je nezávislé na vůli, či nevůli svých kritiků - Písmo je nadřazené svým ubohým kritikům, kteří na něm nemohou vůbec nic změnit. Bylo tu před nimi – a bude i po nich!!!
 
Jestliže se někdo domnívá, že si z Písma vybere to, co se mu hodí – nebo si přidá, co se mu hodí, a pak se domnívá, že Bohu slouží – žije v iluzi. Taková služba je Bohu odporná. Jen na mimobiblické půdě mohou vyrůst takové úchylky, jakých jsme nyní svědky.

BA