Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 08:45:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
Rozumím tomu v kontextu těch veršů, které následují, kde Pavel vysvětluje, jak funguje svět.
Základním způsobem, jak může člověk přijmout věci od Boha je to, že Bohu věří. Jinde jsem vysvětloval, že "víra" není složitá, definoval bych víru jako "přijetí něčího slova jako pravdivého a spolehnutí se na něj".
V poslední době jsem trochu studoval dějiny a ekonomiku. Tam je docela zajímavá věc: Když se podíváš na cokoliv, co mezi lidmi vzniklo, stojí ty věci na víře.
Když chce třeba člověk postavit dům, tak je to proto, že z nějakého důvodu "věří že postavit dům je možné". Napřed si rozmyslí svoji situaci, najde prostředky na stavbu toho domu (vezme úspory, půjčí si z budoucnosti a pod.), najde pozemek a najde někoho, kdo dům umí postavit a uzavře s ním smlouvu o stavbě. V tu chvíli už je v podstatě jasné, že ten dům bude existovat a pravděpodobnost, že nebude, je velmi nízká. Jen ta víra v zaběhnuté věci, schopnost jednoho financovat a druhého postavit a vzájemná smlouva je potvrzením toho, že ten dům se objeví a bude existovat. Když ten dům za pár měsíců stojí, je to celé výsledkem víry, která stála na začátku. Jednotlivé kroky, "skutky" (financování, pozemek, smlouva, stavba...) už jsou pak "jen" důsledkem víry v zaběhnutý stav věcí a realizací té víry.
Když se podíváš trochu podrobněji do základů některých obrovských i malých firem (třeba GE) nebo obrovských staveb či organizací nebo dokonce říší, byla na jejich začátku opět víra. Ta "víra" pak způsobila "skutky", které vedly k realizaci dané věci - postavení stavby, založení firmy, shromáždění lidí. Ta víra je důvodem existence věcí, které ještě nejsou vidět.
Stejně funguje víra Bohu.
Přímo proti Božím principům jsou pak třeba některá přírodní náboženství, například komunismus. Jeho představou bylo to, že "jádrem" věcí je materiál a jádrem duchovních věcí je práce. "Víra" a "Vize" lidí pro ně byla nepodstatná, podružná. Po mnoha desítkách let těžké až otrocké práce bez víry a jasné víze se ten systém na různých místech propracoval až k hladomorům, bídě a mnohaleté zaostalosti a nakonec totálnímu úpadku a rozpadu.
Přímo proti Božím principům víry byl také postaven tridentský koncil, který byl svolán natruc křesťanům tak, aby se vůči nim co nejvíce a nejradikálněji vymezil. Dobře to ukazuje třeba Kánon 14: Jestliže
kdokoliv říká, že člověk je opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn,
protože pevně věří, že jich je zproštěn a je ospravedlněn nebo, že
nikdo není opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn nežli ten, který
věří, že je ospravedlněn; a že ospravedlnění je provedeno pouhou
důvěrou; ať je proklet.
Boží víra je tedy potvrzením věcí, které nejsou vidět. I tady na fóru máš několik lidí, kterým se na základě víry změnil život, prožili, co to znamená "starý život" a jaká je změna v tom, když bible mluví o "novém stvoření" či "vnitřním člověku, který se každý den obnovuje". I na základě téhle změny je důvěra ve slovo, které nám dal Bůh. Důvěra, že Bůh to slovo nedal jen tak do větru a že si za ním stojí. Třeba:
Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu,
který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již
přešel ze smrti do života.
Rozdíl proti běžně zaběhnutým lidským vztahům a slovům a proti Božímu slovu je ten, je Boží slovo je o poznání jistější, neklame, tak jako je tomu někdy u lidí.
Toník
|
| NadřazenýVíra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 18:08:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku
Díky za odpověď. Tu první část už chápu stejně jako jsi to popsal v příkladu stavby domu. K druhé části verše "víra jest důkaz neviditelných skutečnosti" mi podal vysvětlení Mikael. Lze prý překládat takto: "Víra jest dokazování neviditelných skutečnosti". Takhle mi je tento verš pochopitelnější. Ten kánon 14 z Tridentského koncilu stále platí? Zda se mi, že to jde proti základnímu poselství křesťanství, aspoň jak jej chápu já. Pokud je platný a lide jej uznávají, řekl bych, že jde o jiné náboženství než je křesťanství.
Karel
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 18:31:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pochopitelně, že platí. Kdy už si konečně uvědomíte, že jste to vy, kdo jste tím jiným náboženstvím než křesťanstvím.
Každý, kdo si usmyslí, že se mu odpustil hřích, který právě spáchal...a to pouze tím, že si usmyslel, že se mu odpustil, není křesťan, ale pošetilec, namyšlenec a pokrytec. Hřích je pak naprosto nadbytečné slovo. Stačí hřešit jako o život a fanaticky věřit, že jsou mi mé hříchy odpuštěny. Tohle chcete dát na roveň křesťanství???? Jděte se vycpat. Křesťanům je odpuštěn hřích proto, že ho litují a prosí Boha, aby jim ho odpustil. Ježíš nezemřel za naše hříchy proto, aby nám hříchy odpustil a prominul, ale aby nás ze hříchu vykoupil. K jeho smírčí oběti se musíme aktivně přihlásit.
A opět, pokud jsou vám vaše hříchy odpuštěni a jste znovuzrození a vyvolení - spáchejte sebevraždu - sice je to hřích, ale ten je vám odpuštěn automaticky, protože jste znovuzrození. A budete rovnou v nebi - a to se vyplatí, ne? ;)
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:00:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, nemusíš se hned čertit :-) Možná jsem naivní člověk, ale já měl za to, že když uvěříš Bohu, že ti odpustil tvé hříchy, uvěříš v hloubi srdce, tak tato víra s tebou něco udělá. Řekl bych, že si v prvé řadě zamiluješ tohoto Boha a pokud někoho miluješ, nechceš jej zklamat, zarmoutit. Proč bych potom páchal sebevraždu, hřešil, vždyť by to zarmoutilo milovanou bytost. Pokud někdo hřeší jako o život a zároveň věří, že se mu jeho hříchy automatický mažou, tak je něco s jeho vírou špatně.
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:06:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, jestli se mohu zeptat. Díky čemu jsi spasen?
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:22:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem rád, že jsme se shodli, že na takové víře je něco špatně. Tak ještě ji přestat zmatečně hlásat.
Jsem spasen skrze Ježíše. Ale ta spása není spásou statickou, je jako záchranným kruhem, kterého se nesmím pustit. Naše spása jako stav oslaveného člověka započíná už zde na zemi a vrcholí a dochází plnosti u Boha v nebi. Někdy mi připadá, že vy spásu nechápete dialogicky jako kladnou odpověď člověka na Ježíšovo klepání u jeho prahu a jako životní proces, ale jako jednou provždy rozhodlou věc o nás bez nás, na kterou už není třeba myslet a dbát, jen z ní teď těžit a užívat si ji. Tak aspoň vaše slova znějí.
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 21:05:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za odpověď. Zdá se mi, že máš alergii na "jednou přijmu Bohem nabízenou spásu, už nikdy o ni nepřijdu". Nevím kde jsi ji získal, řekl bych, že je oprávněná. Já bych to viděl takto: Přijímám Bohem nabízenou spásu, jsem spasen, odmítám, nejsem spasen. To, že jsem ji jednou od boha přijal, ještě neznamená, že ji nemohu někdy v budoucnosti z různých důvodu odmítnout. P.S. Mi přijde zmatečný ten kánon č. 14.
|
]
Jak správně spáchat sebevraždu a jít do nebe - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 22:51:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A opět, pokud jsou vám vaše hříchy odpuštěni a
jste znovuzrození a vyvolení - spáchejte sebevraždu - sice je to hřích,
ale ten je vám odpuštěn automaticky, protože jste znovuzrození. A budete
rovnou v nebi - a to se vyplatí, ne? ;)
No, byl by tu lepší postup a jistější, a taky správný podle nauky té Jediné pravé "Církve". Vezmeš si nějaký jed, který tě spolehlivě zabije, ale až za chvíli, nějaký pomalý jed. Pak si zavoláš kněze, budeš toho upřímně litovat a vyzpovídáš se, on ti dá rozhřešení, budeš v milosti posvěcující, přijmeš eucharisti a plnomocné odpustky a můžeš jít rovnou do nebe, ani očistec nebude potřeba, ne?
Proč to vlastně neuděláš, jestli věříš učení ŘKC a chceš se dostat do nebe?
Křesťané nemusí páchat sebevraždu aby se dostali do nebe. Mohou být v nebi před trůnem milosti každý den, ráno i večer a když budou chtít, tak i v poledne a o půlnoci. Nemají žádnou zábranu, která by jim bránila přijít do nebe - a tou zábranou rozhodně není pár uhlovodíků prolitých trochou hádvěo.
|
]
|
|