Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116503659
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohlazení po duši (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. březen 2011 @ 22:30:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Honzo.

Často se tu používá slovo znovuzrození, možná by to chtělo trochu vysvětlit, co si pod tím slovem představovat. Kdy k znovuzrození dochází, snad v okamžiku uvěření, či při křtu, nebo v jiný okamžik, případně je to dlouhodobý, mnohaletý proces?

  Zkusím to nazvat svými pojmy, ber to tak, že se ti snažím něco vysvětlit a co nebudeš vědět nebo rozumět, tak se klidně zeptej.

  Znovuzrozením označujeme chvíli, kterou jsem popsal v příspěvku výše, t.j. základem je to, že Bůh vymění srdce člověka, charakter, podstatu. Ta výměna netrvá dlouho, pár minut, desítek minut, rozhodně to není mnohaletý proces. Je to jiné proti uvěření, obrácení či pokání, kdy většinou trvá delší dobu, než člověk uvěří Ježíši, obvykle týdny. Někomu to ale trvá měsíce, i roky, ale znám i případy lidí, kteří uvěřili dost rychle, třeba v jednom dni.

  Ke znovuzrození dochází poté, kdy člověk uvěří v Ježíše. Té víře říkáme osobní víra, to je poněkud něco jiného než víra kolektivní, kterou budeš znát od vás. Kolektivní víra říká: "Ježíš je spasitel světa", "Ježíš zemřel za všechny lidi", "Ježíš je Král vesmíru" atd, zkrátka principem kolektivní víry je "aby byl Ježíš co nejdál od člověka, co nejméně osobní a co nejvíce kolektivní, nejlépe někde na kraji vesmíru". Osobní víra naopak říká: "Ježíš je můj spasitel, Ježíš mne spasil", "Ježíš zemřel za mne", "Ježíš je Pán mého života, můj život mu patří". Zkrátka principem osobní víry je to, aby byl Ježíš co nejblíž srdci člověka.

  Tohle je velmi, velmi důležitá věc, proto jí vysvětluju takhle polopatě. Osobní víra je pro znovuzrození důležitá, pokud není víra v srdci, víra, že skutek Ježíše se kromě celičké církve, celého světa i celého vesmíru týká také mne, tak je to víra prázdná, písmo říká, že mrtvá. Pokud víra není osobní, nepřináší užitek. Za osobní víru člověk "nemůže", to je dar, většinu svědectví ze života, které jsem kdy slyšel (a i moje) je o tom, že lidé buď najednou zjistili, že věří v Ježíše Krista a ani za to nemohou, nebo jim Bůh dal takovým způsobem najevo, že se jich život Ježíše týká osobně, že neměli pochyb.

  Znovuzrození je pak chvíle, kdy tahle víra v Ježíše Krista, víra, že zemřel za mne, že byl vzkříšen a žije a že je Pánem mého života, vyjde ze srdce člověka navenek. Většinou slovem, vyznáním ústy na veřejnosti, před mocnostmi, před Bohem. Nebo třeba křtem ve vodě. Je to chvíle, kdy člověk přijímá smlouvu s Bohem v Kristu a vydává svůj život, Ježíš se stává Pánem člověka. Často to bývá tak, že k vyznání víry a vydání života Ježíši vede člověka jiný křesťan, ale stejně často tak, že se dotyčný přijme Ježíše někde doma, sám, v skrytu.

  Mezi tím, kdy se člověk dozví o Ježíši, uvěří a přijme spasení je ještě spousta událostí - například Duch svatý ukazuje člověku co to je hřích a v čem je jeho problém (že podstata hříchu je oddělení od Boha, ne to, že si člověk vykouří hlavu či co), ukazuje, kam hřích vede, ukazuje, že hřích není přítel ale nepřítel, kdežto Ježíš je přitel a ne nepřítel. Pochopení těchto věcí vede k pokání: K tomu, že člověk začne smýšlet o hříchu jinak a postaví se proti hříchu na stranu Boha.



| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohlazení po duši (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. březen 2011 @ 22:31:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Jak se pozná znovuzrozený, podle obsahu slov která říká nebo podle skutků které koná, případně jen proto, že si to o sobě myslí a říká? Může člověk v tomto klamat sám sebe ?  Je podstatné aby on sám poznal, že je znovuzrozený a nebo si to nemusí uvědomit ale poznají to lidi kolem ?

  Ježíš říká, že máme tyhle věci poznávat po ovoci. Že na bodlákách nerostou jabka a na jabloních bodláky. Ovocem rozumím skutky člověka, to jak člověk jedná. Písmo říká, že ta smlouva s Bohem mění kamenné srdce za masité, že místo toho, aby ze srdce člověka vycházely vraždy, závist a smilstvo, vychází z něj život, říká, že na srci člověka jsou napsané Boží zákony.

  Říkáme tomu že se změní přirozenost člověka. Místo přirozenosti hříchu dostane přirozenost Boží.

  To by se mělo velmi, velmi reálně poznat a také se to ve skutečnosti brzo pozná.

  Před pár lety (v minulém století :-) jsem napsal dlouuuuhý příspěvek o tom, jak rozumím některým rozdílům, můžeš si ho zkusit přečíst.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohlazení po duši (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. březen 2011 @ 22:57:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zrovna tak to nemusí být vystavováno na odiv okolí, to přeci není smyslem tohoto daru.  Proto se ptám, zda znovuzrození je - a zdá se, že pro mnohé je především - emocionální záležitost. Protože tu hovoří o darech, kterých se jim náhle dostalo, jakoby ony dary byly potvrzením či případnou diskvalifikací v znovuzrození.

  Pokud mluvíš o daru věčného života v Ježíši, tak to je trochu problém v křesťanství něco takového schovávat. Křesťané mají od počátku tendenci, jakmile přijdou k životu, okamžitě o tom mluvit. To svědectví je integrální součástí života, který je v Kristu, nejde zastavit. Když člověk přijme život od Boha, těžko zastaví, aby si o tom s ostatními nepovídal, aby ostatním neřekl o Ježíši a o jeho milosti, o vykoupení a svobodě (od hříchu), o očištění a věčném životě, o Božím hlasu a skutcích, které Bůh koná.

  To svědectví života i slov je smyslem toho daru. Ježíš sám říkal svým učedníkům, že mu budou svědky. To je základní princip. Nejde od křes´tanství oddělit.


  Nevím, jestli je ta chvíle pro mnohé emocionální záležitost, to by mohli napsat asi ostatní. Pro mne třeba byla, to si každý může přečíst. Když člověk žije bez Boha a když pak pochopí, že za něj Ježíš zemřel a stane se to pro něj realitou, Bůh mu ukáže co vše to znamená a jaká je síla té smlouvy a života, pochybuju, že taková věc proběhne bez emocí a je dost běžné, že lidé projevují emoce když přijmou Boží milost.

  Třeba já jsem měl po znovuzrození obrovskou radost a pokoj, veliké nadšení. Nadšení ale už po dvanácti letech vyprchalo a vystřídala ho vděčnost, kterou prožívám dodnes. Ale to, co je pro mne cenné, nejsou emoce (i když i to je příjemné mít třeba místo deprese pokoj) ale vědomí toho, že mne Bůh přijal a že mne proměnil, že stojí na mojí straně a nikdy mne neopustí. I kdyby žádné emoce nebyly (což se občas stane), tak tohle vědomí, tahle známost a zjevení Boha je pro mne jádrem celé věci, to, na čem mohu pevně stát.

  Znovuzrození není prvotně ani především záležitost emociální, lidské emoce vyprchají, dřív nebo později. Znovuzrození je záležitost duchovní. Přechod ze smrti do života, z království temnoty (v mém případě slzavého údolí) do království milovaného Božího syna, Ježíše Krista. Je to tedy změna majitele života a změna právních poměrů vůči duchovnímu světu. Asi jako když člověk překročil železnou oponu a na západě dostal nové občanství.


  Člověk, který přijal věčný život v Ježíši Kristu nepotřebuje potvrzení duchovními dary. Ten život má potvrzení sám v sobě, sám ten život svědčí člověku o tom, že je Božím dítětem. K tomu mu svědčí i písmo svaté, které v tu chvíli funguje jako by obživlo.

  Pokud jsi psal darech Ducha svatého neboli duchovních darech, tak ty jsou důležité, ale už ne pro člověka samotného, ale pro církev. Církev je bez duchovních darů poněkud bezbranná. A Bůh rozdává dary svým dětem, každému. A kdo má, tomu bude ještě přidáno.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy