|
Právě je 446 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: oko ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116504733 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 02. duben 2011 @ 17:12:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | .....Oprávdu se křesťané aby byli skutečně křesťany mají stát otroky Pána Ježíše Krista?....
Modlíš se "buď vůle Tvá" ? Nebo sis to trochu upravil, "buď vůle Tvá, když ti to já dovolím" ? Nelíbí se ti otrok? Tak vezmi gumu a gumuj. Sk 2,18 Sk 4,29 Sk 20,19 Ř 6,16 Ř 6,18 Ř 6,19 Ř 6,22 Ř 7,25 1K 7,22 Ga 1,10 Ef 6,6 1Pt 2,16. Jen ten, kdo je Boží otrok, je svobodný. Co může být více než služba Bohu? Není nic nad to.
.....Otrocká morálka se vyznačuje soucitem, ohledem na druhé, milosrdenstvím, sebezapřením, pocitem viny a pokorou.......
Nesedí mi tam slova pocit viny. Ano, bez Krista a v blízkosti Boží, tak to je průšvih - Jeho slovo proniká, však víš až kam. Některým to už došlo, že k Bohu nelze sám, jen s Kristem ano. A Bůh nám nedal Ducha bázlivosti, strachu, ale Ducha synovství, takže ač otrok, tak i syn, který volá: Tatínku, buď vůle Tvá.
K slovu zajatec jsem se jíž vyjádřil výše. Také se mi nelíbí - zajatý proti své vůli, tohle není náš případ. Náš případ je: Ř 6,17 Díky Bohu, že jste sice byli otroky hříchu, ale stali jste se ze srdce poslušnými vzoru učení, jemuž jste byli svěřeni. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 00:15:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nematemne vidím, že jseš další co nutně lpí na překládu slova doulos na otrok. Tak si buď otrok, ale daváš za právdu ateistovi, na který byvá někdy považován za praotce nacismu a fašismu. Prosím, je to tvé rozhodnutí. Tedy nevidím důvod pro gumovaní, když vidím i další možné překlád a nelpím jen na jednom. A nechtěl bys ty si vygumovát Jan 15,15 :), když už jsme u toho gumování.
Co může být více než služba Bohu? Není nic nad to. Vidět, že nestojíš o odpověď ani o dialog, když hned odpovidáš. :) Je něco více než služba a to je láska Bohu.
Nereaguj na to co ti tam sedí nesedí, vždyť já za Nietzsche názorem nestojí ani tak to nevidím jak on.
Nastavil jsem Vám co chcete být otroky zrcadlo, pokud se v něm vidíte vaše věc.
|
]
Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. duben 2011 @ 07:43:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak jinak by jsi chtěl slovo překládat? Můj slovník mi dává jen jednu možnost - otrok. Snad by jsi chtěl překládat slovem - služebník, sluha. Na to jsem našel jiné řecké slovo - hupéretés, oiketés, diakonos. Ale tohle myslím bez větší znalosti řečtiny nerozsoudíme. Rozdíl mezi otrokem a sluhou vidím ve vlastnictví. Otrok patří pánu, je jeho majetkem. Mám za to, že Pavel sebe a ostatní tituluje otrokem právě proto, je majetkem Božím. Na tom se snad shodneme. Tomu odpovídají i slova o vykoupení a slovo otrok dostává smysl lépe než služebník:
L 1,68 „Požehnaný Pán, Bůh Izraele, protože navštívil a vykoupil svůj lid." Tt 2,14 který dal sebe samého za nás, aby nás vykoupil z veškeré nepravosti a očistil si svůj zvláštní lid, horlivý v dobrých skutcích. 1.P 1,18 Víte, že ze svého marného způsobu života, zděděného po otcích, jste byli vykoupeni ne pomíjejícími věcmi, stříbrem nebo zlatem, nýbrž drahou krví Krista jako bezúhonného a neposkvrněného beránka. 1K 6,20 Byli jste přece koupeni za velikou cenu; oslavte tedy svým tělem Boha.
....Je něco více než služba a to je láska Bohu......
To je pěkná a pravdivá myšlenka. Já to své napsal ve smyslu různých služeb. Můžeš sloužit majetku, slávě.....ale to je vše k ničemu, není nad službu Bohu. Jíž pochopil?
....Nereaguj na to co ti tam sedí nesedí, vždyť já za Nietzsche názorem nestojí ani tak to nevidím jak on......
Však já vím. Proč se hned čertíš? Vždyť nejsme nepřátele, snad jen lidé s různými názory. Ty jsi položil otázku, já jsem odpověděl. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 09:00:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě slova vykoupení a otrok sedí více k sobě než vykoupení a služebník. Ale zkus na to podivát z druhé strány: Pán Ježíš nás nazvál přáteli, proč být otrokem, když otroky nejsme. Jistě Pánu bychom se měli hlasít, ale pořad mi tam nesedí to s pohledu toho úryvku z Jana ev. co jsem ti uvedl. Jak přítel může být pro svého přítele majetkem? Přijde mi to ujeté. Nestojí mimo jiné křesťanství spíše na partnerství s Bohem, a člověk v tom partnerství nepoznává jen Boha ale i čím skutečně je on a k čemu byl povolán když byl jěště v ráji před prvním pádem?
Proč se mi nelibí jěště překlád slova dulous na otrok? Vidíš v tom slově svobodu? Mi se tam svoboda neukazuje. Otrok prostě musí. Ale křesťané přece chtějí sloužít a poznavát Boha. Co by to bylo za vykoupení když, člověk nejdřív byl otrokem hříchu a pak otrokem Boha? Vždyť by pořad byl jen otrokem. A myslím si, že oprávdu křesťanství není o tom, že člověk je otrok bo nesedí mi jak otrok může být podoba svého Pána, či dokonce jeho obrazem.
Ohledně těch služeb co jsi napsál plně souhlasím, ale že někomu sloužím jěště k konečném důsledku neznamena, že jsem jeho otrokem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:06:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ......Otrok prostě musí.......
Tohle nemusí být vždy pravda. I otrok může chtít. V starém zákoně u Izraelců mohl být člověk otrokem jen šest let. Pote měl být propuštěn. Ale otrok se mohl rozhodnout zůstat u svého pána. Pak zůstal otrokem do konce svých dni. Možná je celý problém v představě vztahu otrok - pán.
......Ale zkus na to podivát z druhé strány: Pán Ježíš nás nazvál přáteli, proč být otrokem, když otroky nejsme.......
Ano, těchto veršů jsem si vědom, stejně tak veršů o tom, že jsme Jeho děti. U Jana bych to viděl tak, že Pán se sklonil níže než by musel, kdyby vůbec něco musel. Je to o Jeho lásce a je dobré ji znát. To však nic nemění na tom, abychom si nebyli vědomi toho, komu to vlastně sloužíme, od koho jsme to vše dostali. Není to nějaký hejpočkej, ale Stvořitel nebe a země. Jsme jeho děti, dědicové a to ne proto, že si to nějak zasloužíme, ale jen pro Jeho milost. Nemáme na nic nárok, ani se nazývat Jeho dětmi, nebo Jeho přáteli, je to jen Jeho dobrá vůle, že nám toto vše dál. Toho je třeba si být vědomi. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 12:27:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ......Otrok prostě musí.......
Tohle nemusí být vždy pravda. I otrok může chtít. V starém zákoně u
Izraelců mohl být člověk otrokem jen šest let. Pote měl být propuštěn.
Ale otrok se mohl rozhodnout zůstat u svého pána. Pak zůstal otrokem do
konce svých dni. Možná je celý problém v představě vztahu otrok - pán. - ono, každý může něco chtít. I třeba taková zvířatka taky některé věci ku příkladu chtějí potravu. Možná oprávdu je v předstávě ve vztahu otrok-pán. Já když se na to podivám tak to vidím jako dvě stránu téže mince: Otrok je tehdy, když je nad ním nějáký pán, není-li pán (nejen někdo ale klidně i něco) pak není ani otrok. Není člověk muzikant, když nevytváří hudbu ani zpěv a ani z druhé strány není hudba či zpěv když není někdo/něco co vytváří tu hudbu či zpěv. Není třeba ani oběd, když není kdo by ten oběd přichystál kupříkládu kuchář. A není někdo chystáč jídla když to jídlo nenachystá. Neumím si představít něco jako byvalý otrok, protože ten člověk byl otrokem ale již není. Byl otrokem, ale nyní již není. Ale pozor nevylučuje to, že opět se otrokem stát může. .....Ale zkus na to podivát z druhé strány: Pán Ježíš nás nazvál přáteli, proč být otrokem, když otroky nejsme.......
Ano, těchto veršů jsem si vědom, stejně tak veršů o tom, že jsme
Jeho děti. U Jana bych to viděl tak, že Pán se sklonil níže než by
musel, kdyby vůbec něco musel. Je to o Jeho lásce a je dobré ji znát. To
však nic nemění na tom, abychom si nebyli vědomi toho, komu
to vlastně sloužíme, od koho jsme to vše dostali. Není to nějaký
hejpočkej, ale Stvořitel nebe a země. Jsme jeho děti, dědicové a to ne
proto, že si to nějak zasloužíme, ale jen pro Jeho milost. Nemáme na nic
nárok, ani se nazývat Jeho dětmi, nebo Jeho přáteli, je to jen Jeho
dobrá vůle, že nám toto vše dál. Toho je třeba si být vědomi.
Souhlasím veršů o tom, že jsme Boží děti je dost. A jako každé děti mame i svého Otce. Přijde mi dost ujeta předstáva otce otrokáře, co má své děti za otroky. Trošku mi to zavaní tím, že tak jak je nahlížená rodina jako by se projektoválo i do našeho myšlení o Bohu. V okruhu poslední několikach let vidím, že obraz rodiny, není zrovna nejlepší. Hodně rozvodu, homosexuální pary, a další. Vidím, že je hodně neporozumění i uvnitř mé vlastní rodiny, a myslím, že je jen dobře když se lidé modli za uzdravení rodinných kořenů. 3 až 6 větou souhlasím bez jakýchkoliv větších namítek. Jak se praví ve Zjevení: Hle, stojím ve dveřích a tluču; kdo by uslyšel můj hlas a otevřel dveře k tomu vejdu a budu s ním večeřet a on se mnou. Až se nebojíme otevírát ty dvěře každý den. Pán nebude přece vykopavát ty dveře když mu nebude chtít otevřít. Kež to nikdy nenastane abychom necháli stát před dveřmi, ani v těžkých chvilích, které zajisté každého člověka někdy zasahnou podobně jako mně v posledních dvou týdnech. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. duben 2011 @ 19:41:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....... ono, každý může něco chtít. I třeba taková zvířatka taky některé věci ku příkladu chtějí potravu.......
Teď nevím jestli jsem tě pochopil. Já měl na mysli, když jsem psal "I otrok může chtít", že může chtít zůstat u Pána, může si jej zamilovat, chce jej z celého srdce poslouchat, ne že jen musí.
Nevím co teď v posledních dnech prožíváš, ale když už jsi se o tom zmínil, tak ti přejí mnoho Božího požehnání. |
]
|
|
Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 02. duben 2011 @ 19:28:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Mám nesrovnatelně lepší návrh. Podělte se s námi o to, jak se vám dal poznat Pán Ježíš Kristus a jak znáte díky Němu našeho Otce Boha. Kým a čím vším pro vás je Pán. Nač se zabývat nějakým padlým hříšníkem, který našeho Pána nenáviděl, nevěřil Mu a neposlouchal Ho! Tož tak.
willy
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 00:22:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy vždyť prezentuješ křesťanskou morálku podobně jako ten Friedrich Nietzsche. Rozdíl mezi vámi, ale přece je. Kde ty otrockou morálku vidíš jako pozitivně, tak on vidí negativně. Zkus se podivát do zrcadla, co ti Friedrich Nietzsche nastavuje a zamyslí se oprávdu je toto křestanství?
A proč bych se měl sdělit, když už jsem sdělil a vždy jsem sklidíl jen posměch s úražkami. Popřípadě ukončení diskuze tím, žes odmlčel.
Jak se mi dál poznát Pán Ježíš Kristus? Jednoduše Deus semper maior.
|
]
Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 03. duben 2011 @ 00:50:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku,
proč říkáš, že dělám něco, co nedělám? Ani mi nic takového nepřišlo na mysl a nic z toho, co mi tu přisuzuješ, není pravda!:-(
Mimochodem ten článek není o morálce, jesli sis nevšiml!
Mám jen jedno zrcadlo a jiné zrcadlo, než jaké mi tu předhazuješ a do něhož se v žádném případě dívat nehodlám! O zrcadle, do něhož se chci dívat, píše apoštol Pavel ve 2. listu Korintským (3:16-18) - Kdykoli se však člověk obrátí k Pánu, je závoj odstraněn. Ten Pán je Duch. Kde je Duch Pánův/Boží/Hospodinův, tam je svoboda. A my všichni, spatřujíce s odhalenou tváří Pánovu slávu jako v zrcadle, jsme přetvářeni v týž obraz, od slávy k slávě, jako od Pána Ducha.
Chci se dívat na Pána v Jeho slávě a být jím přetvářen do Jeho slavné podoby. Jeho (jako měsíc odráží světlo slunce) chci odrážet a vyjadřovat spolu se všemi vítěznými svatými, kteří byli a jsou vedeni jako zajatci v Kristově triumfálním průvodu ke zjevení Jeho vítězství a Jeho slávy. Jestli nevíš, o čem to je, nevěz anebo se to snaž zjistit, ale nepiš k tomu nepatřičné a nepravdivé komentáře, které nejsou nikomu k užitku!
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 07:41:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy proč si to přiznát nechceš? To se stydíš za svá slova? V mnohách příspěvcích jsi o svatopiscích, že jsou otroky Pána Ježíše Krista. Je to i v tebou nejčastějším citovaném překládu. V minulosti jsem tě již upozorňovál, že to slovo použiváš co by překlád slova doulos, nevadílo ti to. A teď když vidím podobnost mezi Nietzschem a tebou, tak opět ti přisuzují něco co není právda. :´( Teď píšeš o svobodě, proč jsi napsál i v tom tvém článku kde ses zaměřil jen na otroctví v Pánu Ježíši Kristu?
Nemyslíš, že to je nefer vůčí tomu kdo ti píše, když jeho příspěvky jen tak "odškrtneš" a to není právda a lžeš, apod. Vším jsem si, taky když Nietzsche když nehovoří jen o morálce. :(
Zapomněl jsem, že nesmím úražet tvojí svátost a neomylnost. Omlouvám se.
|
]
|
|
Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 02. duben 2011 @ 22:09:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Jsem na tom stejně jako willy. Nietzsheho neznám a z toho mála, co o něm vím to ani není někdo, koho mi stojí zato byď jen trochu zkoumat.
Lepší je co napsal Willy: Napsat, jaké má kdo zkušenosti s Bohem a jak chápe ten vztah. Jestli je to vztah "v naprosté svobodě" kdy jeden druhého nijak neváže a kdykoliv může jeden či druhý odejít, protože jinak by ani nebyla možná láska, nebo jestli je to vztah bližší otroctví, kdy si člověk uvědomí, že hříchem ztratil naprosto, jeho dluh je nad jeho možnosti vše a jediná jeho šance jako dlužníka je prodat svůj život vítězi.
Nebo něco mezi tím.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:09:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...kdy jeden druhého nijak neváže a kdykoliv může jeden či druhý odejít, protože jinak by ani nebyla možná láska....
To jsou docela silná slova. Z vlastní zkušenosti vím, jelikož jsem prodělal různé životní peripetie, že je něco, jako citová závislost. Také si namlouvám, jak jsem silný a soběstačný a nezávislý. Pak stačí, aby manželka odešla třeba jen na den hlídat dceři vnoučka a hned prožívám, že mi v tom, byť krátkém, opuštění není dobře.
|
]
Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 18:03:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lu, líbí se mi jak píšeš. Byls takový klacek, co se změnil na ratolest, a bereš to tak, jak to přišlo. Lidově, ale s Božím duchem. |
]
Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:16:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I když rozumím, že něco takového člověk nerad slyší, musím vám sdělit, že jste hodně zmatení a nerozumíte sami sobě.
Toníku, tvá slova: ..."Určitě s tebou souhlasím v tom, že nemám ani kousek "svobody", o
které tu mnozí píší, kterou propagují, která je mi cizí a která podle
mne pochází od toho vzpurníka: Svobody odejít od Boha, svobody zcela volně hřešit či jakékoliv jiné svobody podobného druhu. Mám svobodu, kterou mi dal Ježíš Kristus: Abych vysvobozen od strachu ze všech nepřátel po všechny dny svého života ve svatosti a spravedlnosti sloužil Bohu. Jinou svobodu jsem v Kristu Ježíši nezažil."...
Svoboda je objektivně jen jedna - buď ji mám (a potom se svobodně rozhoduji mezi dobrem a zlem) , nebo ji nemám - pak jsem vězeń, otrok.
Sloužit Bohu není svoboda v otroctví, ale lidská volba ve svobodě. V úplně té samé svobodě, ve které se druhý od Boha odvrací.
Když tvrdíš, že nemáš svobodu hřešit, nalháváš cosi sám sobě co není a ani nemůže být pravdou. Protože každý z nás občas zhřeší. Realita života tě sama usvědčuje ze lži. Taková pštrosí taktika ti pak zabraňuje přiznat si skutečnou pravdu. Strkáš hlavu do písku, do svého virtuálního světa nábožných nepravdivých představ.
..."jeho dluh je nad jeho možnosti vše a jediná jeho šance jako dlužníka je prodat svůj život vítězi."...
Křesťan svůj život neprodává, nekšeftuje s ním. Je si vědom, že mu ani nepatří, sám si ho přece nedal - dostal ho od Boha a je pouze jeho správcem.
Svěřujeme Bohu své životy v lásce a dětinské důvěře, že on svou milostí napraví, co jsme v životě pokazili. Toto "svěření" našeho života Boží milosti je výsledkem naší svobodné volby, volby, která logicky nutně musí obsahovat i tu druhou možnost, možnost odvrátit se od Boha a zvolit život podle světa.
|
]
Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 21:55:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Svoboda je objektivně jen jedna - buď ji mám (a potom se svobodně rozhoduji mezi dobrem a zlem) , nebo ji nemám - pak jsem vězeń, otrok.
Nemám svobodu vybírat si mezi dobrem a zlem, oko. Nikdy v životě jsem ji neměl a popisoval jsem to v článku. Nerozumím, co se mi neustále snažíš vmanipulovat: Na můj článek, kde jsem popisoval svoje zkušenosti se svobodou, jsi neodpověděl a nepopsal jsi, v čem to máš jinak.
Nerozumím tvé svobodě, svoboda vybírat si dobro a zlo mne nijak neláká, svoboda odejít od Boha také ne. Taková svoboda mne ani nikdy nelákala: Ani když jsem byl ŘK a ještě jsem Boha neznal jsem o takovou svobodu nestál. Podle mne není taková svoboda nikomu k ničemu užitečná.
Když tvrdím, že nemám svobodu hřešit, tak popisuju to, co v životě nemám a co je pravda. Kdybych tvrdil, že mám svobodu hřešit či nehřešit, tak jsem pokrytec, hlupák, který by stále ještě nerozuměl ani zamák písmu a realitě života. Můj život je v téhle věci v až příliš velkém souladu s písmem.
Pokud jde o tu základní svobodu, žít život s Bohem nebo bez Boha, tak já osobně bych řekl, že tuhle svobodu člověk má a nevidím to stejně jako kalvinisti. Alespoň na mne Bůh čekal, než jsem se rozhodl a čekal docela dlouho, mnoho měsíců, když už jsem znal pravdu o otroctví hříchu a o vykoupení v Kristu (nevím proč podle tebe Ježíš kupčil?), o spasení od soudu a smrti, ale nepřijal jsem jí a nepřijal jsem Krista.
Když jsem se rozhodoval pro Krista, tak to alespoň z mého pohledu vypadalo, že se rozhoduju "svobodně", i když to bylo ve velmi, velmi těžké situaci. Asi zhruba tak, jako kdybych byl na střeše domu, kolem stoupala bahnitá voda a já se rozhodoval, jestli přijmu záchranu záchranáže s vrtulníkem.
Ale tenkrát jsem se rozhodl pro Krista.
Jestli jsem měl opravdovou svobodnou vůli, tak jsem tenkrát udělal rozhodnutí, které některé teprve čeká, protože mu ještě ani nerozumí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. duben 2011 @ 08:03:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli nemáš svobodu hřešit, tak jak to, že přesto hřešíš? Hřešíš snad nesvobodně?
A jak by mohla Boží spravedlnost trestat člověka za hřích, kdyby za něj člověk nemohl? Kdyby neměl možnost volby mezi dobrem a zlem, mezi hříchem a cností?
Cožpak se skutečně nevymaníš z té své virtuální víry, kde sis sám stanovil jednoduchá líbivá pravidla, která však nefungují - a ani nemohou, protože skutečnost života je docela jiná?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 04. duben 2011 @ 12:04:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak by mohla Boží spravedlnost trestat člověka za hřích, kdyby za něj člověk nemohl? Kdyby neměl možnost volby mezi dobrem a zlem, mezi hříchem a cností?
To mi připomíná takovou hru: Denně jeden dobrý skutek. Co si pamatuju, hráli jsem ji jak v pionýru tak na řk náboženství.
Napiš, prosím, jeden příklad, jak tě Bůh potrestal za nějaký tvůj hřích ! Řekl jsi třeba sprosté slovo a večer jsi dostal horečku ? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. duben 2011 @ 21:07:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lu Trestem za hřích je smrt.
Problém je v tom, že Toník tvrdí, že nemá svobodu hřešit. Jaksi nevysvětlil, že přesto hřeší. Pokud nehřeší ve svobodě, nemůže být trestán.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Lu v Úterý, 05. duben 2011 @ 17:03:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hřešit ve svobodě, to bude asi protimluv. Totéž jako bys psal "hřešit v lásce". Protože tě mám rád, ukradnu pytel peněz a daruji ti je.
Asi je rozdíl rozbít sousedovi okno ze zlosti, schválně a rozbít okno omylem. Třeba při sekání křovinořezem. Částka za sklenáře bude stejná. V prvním případě budu potrestán řekněme za svoji blbost, ve druhém za neopatrnost.
Cestou z práce mijím hospodu. Mám svobodu si dát jedno pivo na žízeň a pokračovat domu (chodím pěšky;-) a nebo se tam opít doněmoty, utratit spoustu peněz, vést hloupé řeči a dívat se na nepřístojnosti a doma pořádně rozlobit manželku. Řeknu ti, že jsem vnitřně něčím svázán a to druhé už dávno nedělám. Musel bych se do toho fakt nutit. Tuto svobodu prostě nemám. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. duben 2011 @ 21:46:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš velmi nesprávné představy o tom, co je svoboda. Svoboda není o tom, že si dělám, co chci. Svoboda je o tom, že si sice mohu dělat co chci, ale druhá strana této mince je odpovědnost, ponesu následky. Otrok tuto svobodu nemá, je veden tam, kam třeba sám nechce. Otrok nerozhoduje o ničem, ale nenese ani za nic odpovědnost.
Svobodný má možnost se rozhodnout, ale nese za své rozhodnutí následky.
Když budeš mít potřebu jít na WC a máš svobodu, můžeš se klidně rozhodnout nejít. Poneseš však následky, naděláš si do kalhot. :-)
Hřešit ve svobodě není protimluv. Nikdo tě přece k hříchu nenutí, je to tvá volba. Můžeš se rozhodnout a nehřešit. I to je tvá volba ve svobodě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. duben 2011 @ 23:46:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, vždyť se ti ta jednoduchá pravidla písma svatého o otroctví hříchu a vykoupení v Kristu Ježíši nelíbí. Proč je tedy nazýváš líbivá?
Ta pravidla ti ani fungovat nemohou, nejsou skutečností tvého života, žiješ pod jinými pravidly a zákony, než my. Proto ti píšu: čti si, co ti píší lidé ze svého života, zajímej se o ně a jejich zkušenosti, ať se dozvíš to, co ještě neznáš.
Jsou dvě říše.
Je říše temnoty a svobody od Boha. Tam platí pravidla temnoty a "svobody" hřešit. Nic nevadí, že je to "svoboda" zdánlivá, protože to v temnotě není vidět.
Pak je říše milovaného Syna, Ježíše Krista. Tam platí, že kdo činí hřích, je otrokem hříchu a jediná cesta ven do svobody je v Kristu Ježíši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. duben 2011 @ 08:38:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tiníku, je ještě jedna "říše", říše virtuálního světa, který sis sám vybudoval ve své mysli, ve které zatím vězíš pořád oběma nohama a odmítáš vidět realitu života. To v tomto světě máš líbivá, jednoduchá pravidla, které sis vytvořil nebo přejal od stejně bloudících, která však v životě skutečném fungovat nemohou. Neodpovídají pravdě, neodrážejí skutečnost..
To nejsou skutečná pravidla z Písma, ale okleštěná, zbavená svobody volby. Jsou karikaturami Božích pravidel skutečných.
Pořád si jaksi nemohu zvyknout na to, že jste vězni svých představ. Chválíš tento Willyho článek, o kterém jsem rozborem jasně dokázal (zde), že mluví úplně o čemsi jiném. Zbytečná námaha, i když podám věci úplně jasně, ignorujete je, nevidíte. Kde jste konfrontováni přímo se skutečností - nereagujete.
Přiznat, že mám v tomto případě pravdu je nad vaše síly.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 05. duben 2011 @ 11:14:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
Toník není jediný, kdo článek "chválí", první byl Slávek (ssns). A to jsou pro mne dva svědkové, v jejichž ústech je potvrzeno mé poselství jako skutečné/pravé a užitečné pro ty, kdo mají otevřené srdce pro Pána Ježíš Krista a kdo Ho chtějí poznat a znát P/pravdu a skutečnost všech pozitivních věcí ve vesmíru a také pro ty, kdo chtějí k Pánu přijít, zapřít sami sebe, vzít na sebe svůj kříž a následovat Pána Ježíše kamkoli jde, aby se tak stali vítěznými věřícími tvořícími Jeho nevěstu, kterou si budováním svého Těla v lásce připravuje a pro níž si brzy přijde.
Fakt, že jsi článek nepřijal ty a tobě podobní, není žádným překvapením. Vždyť tu odporuješ a rouháš se Bohu při každé možné příležitosti. Proto také na většinu příspěvků pod tímto článkem jako i jinde už nereaguji, ale modlím se za tebe jako za Božího odpůrce, kterého, dá-li Pán, trpělivě a v tichosti poučím, nedá-li Pán, pak se za tebe modlím, aby ti dal Bůh pokání k poznání pravdy a aby ses probral z Ďáblovy pasti, do níž jsi byl od něho chycen, abys činil jeho vůli (2Tm 2:24-26). Tož tak.
Přiznat, že mám v tomto případě pravdu je nad vaše síly. Přiznat pravdu Božímu odpůrci Boží služebník nemůže v žádném případě, neboť by mu tím poskytl tzv. "medvědí službu". Boží služebníci jsou povoláni Bohem sloužit Kristem jako vším, Kým a čím je a vším, co pro Boha Otce a pro lidi vykonal, koná a konati bude. Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. duben 2011 @ 22:13:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mohl bys přiznat pravdu Božímu slovu, že Kristus zvítězil nad ďáblem a jeho anděly, nad Knížectvími a Mocnostmi. Ti museli potupně kráčet v průvodu na znamení Kristova vítězství. O těch hovoří Kor 2,14-16.
Já nejsem Božím odpůrcem, ale jsem odpůrcem lidské ješitnosti a velikášství. Odpůrcem samozvaných vykladačů Písma, kteří se neobtěžují studiem Písma a bez patřičných znalostí každý nápad, který se jim vyléhne v hlavě, vydávají za působení Ducha. Bez ohledu na historický, či věroučný kontext.
Ne všechno, co vypadá zbožně, v důsledku také zbožné je. A to mi na tobě nejvíc vadí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 06. duben 2011 @ 11:53:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 2K 2:14(ČEP) Budiž vzdán dík Bohu, který NÁS stále vodí v triumfálním průvodu Kristově a všude skrze nás šíří vůni svého poznání.
Kristus zvítězil nade všemi svými nepřáteli, z nichž satan je nepřítel č.1, jeho andělé následují a pak jsou to i všichni lidé, kteří nepatří Bohu, tzn. nejsou součástí Božího lidu - hříšníci mrtví ve svých vinách a hříších, jimiž jsme byli také, než nás Bůh skrze Krista zachránil.
Myslíš si, že apoštol Pavel měl na mysli slovem "nás" ďábla a jeho anděly? Když Pavel píše "stále nás vodí v triumfálním průvodu Kristově", mluví skutečně o ďáblu a jeho andělech a všude skrze ně šíří vůni svého poznání? To myslíš vážně?!
Pro mne je pramálo důležité, zda mě posuzuješ ty nebo lidský soud. Vždyť ani já sám sebe neposuzuji. Ničeho, coby svědčilo proti mně, si sice nejsem vědom, ale tím nejsem ospravedlněn; ten, kdo mne posuzuje, je Pán. Proto nic nesuď předčasně, dokud nepřijde Pán, který osvítí i věci skryté ve tmě a zjeví úmysly srdcí. A tehdy se každému dostane pochvaly od Boha.
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 13:22:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Wiolly. Ještě ti tedy na rozloučenou popíšu smysl 2 Kor 2,14.
Ve vítězství zmrtvýchvstalého Krista zjevuje Bůh svou slávu jako vítězný římský generál té doby: oni tekdy po vítězných bitvách vstupovali triumfálně do Říma a na jejich cestě se zapalovaly vonné látky.
Zástupci vítěze (římští vojáci, bojovníci) bývali k Triumfu přidruženi, měli podíl na slávě imperátora, měli podíl na triumfu (verš 14). Kráčeli v průvodu volně a svobodně jako vítězové.
Zatímco poražení velitelé bývali vydáni na smrt - vedeni potupně v okovech (verš 16, který se týká poražených Knížectví a Mocností).
Taková byla tehdejší historická realita a v tomto kontextu Pavel přirovnává účast křesťanů na Kristově slávě. Křesťané tedy nejsou ti, kdo jsou vedeni v Kristově vítězném průvodu v hanbě a v okovech.
Měj se hezky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 23:16:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
nejsem Wiolly a o tvůj popis smyslu jakéhokoliv místa Písma nestojím a stát nebudu, dokud nepřijmeš pokorně milost pokání od Boha, dokud se nezarmoutíš podle Boha a nezměníš své smýšlení a jednání, tzn. dokud nepřestaneš lhát o bratrech v Kristu a dokud se jim zde veřejně neomluvíš tak, jako jsi o nich zde veřejně a opakovaně lhal! Tož tak
Měj se kajícně!
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: helena v Pátek, 08. duben 2011 @ 10:10:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no jo, imerátor je holt imperátor... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. duben 2011 @ 23:51:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, já tu nejsem ten, kdo odmítá popsat jaký je rozdíl mezi člověkem v Božím království a tím, kdo je ve světě a věčný život nepřijal. Nepopisuju něco, co je virtuální jen v hlavě jako "křest" miminek a biřmování, popisuju reálné životní zkušenosti, dost přesně a s praktickými příběhy lidí, skutečnou realitu jejich života.
To už se nedá říci o tobě: Suchou realitu prázdného učení důsledně odmítáš popsat svědectvím že života, praktickou ukázkou jak dané učení funguje v životě.
Takže tvůj příspěvek je poněkud převrácený, máš v hlavě převrácený obsah pojmů "reálný" a "vírtuální". Což nejsou jediné pojmy jejichž obsah máš převrácený.
Pokud jde o mne, tak už jsem ti psal: Prospělo by ti, kdybys při rozhovoru se svým bližním opustil ideologické poučky které ti v tvojí sektě nacpali do hlavy a četl si příspěvky lidí, četl si co ti píší, snažil se je pochopit a alespoň trochu jim věřit.
Já žiju ve světě, ve kterém vítězí Ježíš. Ježíš také stojí a nepadne. Náš život je s Ježíšem pevně spojený, spojený věčnou, nezrušitelnou, nezměnitelnou smlouvou: v tom je rozdíl proti tomu, co znáš a co žiješ. Proto vítězíme, díky Bohu: Díky Ježíši, jeho kvalitám, jeho jménu nad každé jméno a jeho Duchu, kterého poslal. Proto jsou nám cizí tvoje slova, manipulace a uvažování o "sebejistotě" v souvislosti se spasením.
Bůh nám dal skutečnou svobodu, kdy jsme se mohli rozhodnout žít pro něj. Není to karikatura svobody, kdy se pořád rozhoduješ, ale nikdy se vlastně nerozhodneš a ani nesmíš: Tak jako ta tvoje karikatura žití na hromádce, kdy nikdy nevíš, na čem vlastně seš, jestli chceš žít s Bohem nebo ne a stále se jen rozhoduješ.
Skutečná svoboda znamená také respekt rozhodnutí.
Žádný tvůj výsměch ani jakákoliv snaha v téhle věci nezmění to, že Ježíš je vítěz, že zvítězil i nad námi, že nás vykoupil a že jemu patří naše životy.
Pokud se se snažíš křesťanům vnutit "sebejistotu" či to, že Ježíšovo vítězství je jen virtuální, nečekej, že uznají, že máš pravdu. Křesťané nemají tendenci přikyvovat ke lži.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 08:27:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku I můj život je s Ježíšem pevně, přepevně spojený. To máme společné, to by nás snad mohlo nakonec spojovat.
To, co popisuješ o rozdílech mezi křesťany a lidmi tohoto světa, je tvá vlastní vize. Tvé vlastní přání s stalo otcem "reality," jakou si přeješ vidět. Vůbec nepochybuji, že jsi o této realitě přesvědčen, že je skutečná.
Ovšem vašimi vlastními výklady Písma, bez ohledu na historický a věroučný kontext, se dostáváte docela mimo realitu. Nelze vydávat za hlas Ducha kdejaký myšlenkový zkrat a vykládat Písmo podle něho. I když to vypadá na první pohled zbožně,. je to nepravdivé - jako Willyho článek.
My nejsme ani Knížata, ani Mocnosti, které Kristus porazil - to oni kráčejí jako poražení v průvodu, který popisuje apoštol. Nejsme ani spravedliví Starého zákona, které Kristus vyvedl ze šeolu. Nic z toho nelze vztahovat na nás - a pokud to někdo dělá, z ignorantství a z neznalosti docela znásilňuje Boží slovo.
Z Ef 7 ( ‚Vystoupil do výše, odvedl s sebou zajatce a dal dary lidem.) - se nás lidí týká jen to, že nám Kristus dává dary.
Svedl jsi mě Hospodine, a nechal jsem se svést! ...
Jsem - li otrokem, tedy otrokem dobrovolným, otrokem lásky v Božím království. V Božím království je všechno jinak, než na zemi. Tam čím víc rozdáš, tím jsi bohatší. A čím víc se dáváš, tím jsi svobodnější.
Otrok je na řetězu, s obojkem na krku.
Otrok lásky má svobodu. Mohl by jít na rande s jinou, nikdo mu nebrání, ale on si nic jiného nepřeje, jen jít se svou vyvolenou. O nic jiného nestojí. Jen si přečti něco o Boží lásce v Šalomounově Písni. Ve svých výkladech Písma zcela opomíjíte vztah. Pak jste skuteční otroci, politováníhodní otroci.
Vztah s Bohem je vášeň, je to touha, vedle které cokoli jiného bledne a stává se nezajímavým. Jen úplně svobodný člověk může takový vztah sdílet, může se plně dávat. Nemůžeš se plně dávat, pokud si nepatříš, pokud tě vlastní kdokoli jiný - pokud jsi otrokem.
To ode mě není výsměch, ale celá má bytost se vzpírá vašemu pokřivenému obrazu křesťanství - obrazu Krista otrokáře a nás, jeho otroky. V nebeském království je skutečnost docela jiná. Ten, kdo je největší (podle vás vítězný "otrokář"), slouží v lásce nejvíc.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 10:31:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko,
tvůj problém je, že máš převrácené pojmy reálný a virtuální. Reálný vztah s Bohem vzniká tehdy, když člověk poznává Boha a začne s ním žít. Bůh pak lidský život proměňuje. Ten vznikající vztah se pak promění z nezávazného "chození ve svobodě" na závazný vztah ve smlouvě. Říkáme, že člověk přijme Krista a vydá mu svůj život: To je i reálná změna života.
Virtuální vztah s Bohem vzniká "ex opere operato" když pan farář poleje miminku hlavičku. To v životě člověka nic nezmění, lidé takto polití Boha neznají a naprostá většina z nich žije bez Boha, stejně jako lidi ve světě. Není mezi nimi rozdíl: "ex opere operato" žádnou reálnou změnu nedělá, dělá jen tu virtuální v hlavách těch, co tomu věří.
Tolik k rozdílu reálný a virtuální.
Nejsou to jediné pojmy, jejichž obsah máš převrácený.
Se svobodou je to stejné. U nás na vesnici a později když jsem byl v Praze se někteří "svobodní" co si mohli ve svobodě vyjít do hospody či na fotbal ve svobodě kdy chtěli, vysmívali ženáčům že "nemohou". Nechtěli o svoji "svobodu" přijít.
Mezi těmi skupinami byl ale velký rozdíl.
Ženáči dobře rozuměli situaci těch svobodných.
Naopak to tak nebylo.
A to je i podstata toho, co nejsi schopen pochopit. Teda kromě toho, že to pochopit nechceš a neustále si to, co ti píšeme, převracíš do nepodoby, abys nemusel uznat, že jsi mimo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 21:35:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mýlíš se.
Ani závazný vztah smlouvy s Bohem tě nezbavuje svobody rozhodování. Volit budeš muset znovu a znovu - až do konce života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 21:59:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikdy jsem nenapsal, že by mne závazný vztah smlouvy zbavil svobody rozhodování. Jak jsi na takový nesmysl zase přišel? To už nevíš, kudy kam?
Smlouvou v Kristu jsem teprve svobodu získal, vždyť jsem o tom napsal článek na který ti furt dávám odkaz a ty se k němu furt ne a ne vyjádřit...
Volím pořád. Mám spoustu svobody. Teď třeba nedávno jsem měl dost
náročnou volbu na několik let dopředu a musel jsem si zvolit. A zvolil
jsem dobře: Protože jsem volil ze dvou dobrých možností, dobré a ještě lepší.
To bylo vlastně to, co mne na "svobodě" v slzavém údolí deprimovalo snad úplně nejvíc: Když měl člověk "svobodu" a volil si z blbé a ještě blbější možnosti. Přiznám se, že za takovou "svobodu" jsem pánubohu tenkrát několikrát pěkně vynadal. To jsem ještě netušil, že tahle svoboda není od Něj, ale od královny slzavého údolí.
Proto jsem tak vděčný za svobodu v Kristu Ježíši, kde člověk může volit z několika dobrých možností, bez deprese, že si vybere špatně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 00:23:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To nejsou skutečná pravidla z Písma, ale okleštěná, zbavená svobody volby. Jsou karikaturami Božích pravidel skutečných.
Nevím, o jakém písmu mluvíš. Asi máte nějaké písmo, které vám dává svobodu hřešit nebo nehřešit, svobodu vybírat si dobro a zlo. Křesťanská svatá písma nám takovou svobodu nedávají a neznám nikoho z křesťanů, kdo by po takové svobodě toužil.
Napíšu ti pravidla našeho písma a věřím, že ti asi nebudou připadat líbivá.
Ježíš taky potkal takové lidi, kteří mu věřili, ale omylem se domnívali, že mají svobodu hřešit či nehřešit. Pro jistotu ti ta nelíbivá pravidla našeho písma označím.
Ježíš říkal těm, kteří mu uvěřili: „Zůstanete–li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“ Odpověděli mu: „Jsme potomci Abrahamovi a nikdy jsme nebyli ničími otroky. Jak můžeš říkat, že se staneme svobodnými?“ Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen, pravím vám, že každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu. A otrok nezůstává v domě navždy; navždy zůstává syn. Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete vskutku svobodní. Vím, že jste potomci Abrahamovi, ale usilujete mne zabít, protože mé slovo nemá mezi vámi místo.
Já mluvím o tom, co jsem viděl u svého Otce, a vy činíte to, co jste slyšeli u vašeho otce.“
To říkal Ježíš těm, kteří mu věřili, ale ještě nepřešli ze smrti do života.
Velmi podobně pro zastánce "svobody hřešit" píše apoštol ve svém učení:
Hřích nad vámi nebude panovat; vždyť nejste pod Zákonem, ale pod milostí.
Co tedy? Budeme hřešit, protože nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne! Což nevíte, že komu se propůjčujete jako otroci k poslušnosti, koho posloucháte, toho jste otroky: buď hříchu, který vede ke smrti, nebo poslušnosti, která vede ke spravedlnosti? Díky Bohu, že jste sice byli otroky hříchu, ale stali jste se ze srdce poslušnými vzoru učení, jemuž jste byli svěřeni. Byli jste osvobozeni od hříchu a stali jste se otroky spravedlnosti.
Tolik tedy naše učení o hříchu, svobodě a otroctví. Náboženským fanatikům a zastáncům "trvalé svobody" hřešit, odejít od Boha, vybírat si zlo, porušovat smlouvy a dalších údajných "svobod" ale asi nebude připadat moc líbivé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 08:50:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak je naše učení o svobodě v Kristu, ve vztahu s naší láskou, máš vysvětleno o komentář výš.
Otrok poslušnosti a spravedlnosti má teprve teď opravdovou svobodu - otrok hříchu je v nesvobodě.
Ale do obojího otroctví se dáváme (propůjčujeme) svobodně my sami - vlastním rozhodnutím, příklonem svého srdce. Jednoho pána milujeme, druhého nenávidíme.
Pavel zde říká, že užívá vzhledem k lidské slabosti lidského srovnání.
Svoboda křesťana neznamená prostopášnost, znamená mít sice možnost zhřešit, ale pro svůj vztah lásky ke Kristu si zvolit nezhřešit. Nebýt otrokem hříchu, nebýt "závislák."
Jestli patřím Kristu, je to proto, že se mu svobodně dávám, jako nevěsta ženichovi. Nikoli proto, že by mě snad mocí spoutal, že by mě znásilnil a proti mé vůli učinil svým otrokem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: FAD v Středa, 06. duben 2011 @ 09:30:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli patřím Kristu, je to proto, že se mu svobodně dávám, jako nevěsta ženichovi. Nikoli proto, že by mě snad mocí spoutal, že by mě znásilnil a proti mé vůli učinil svým otrokem.
Pokud by ses cítil jako Boží otrok, kterému to vadí, a nebyl ten svazek i přes to, že tě nezaslouženě z lásky vykoupil, svobodný, a z tvojí strany tam ta láska není, protože šlo o znásilnění, tak utíkej pryč od Něj, do své svobody. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 21:23:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejde o to, jak se cítím, ale o realitu. Náš Bůh takový není ze své podstaty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 10:44:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Otrok poslušnosti a spravedlnosti má teprve teď opravdovou svobodu - otrok hříchu je v nesvobodě.
Ano, tak tomu rozumím.
Svoboda není v tom, že si můžu vybírat dobro a zlo: V tom žádnou svobodu nespatřuji. Taková svoboda je ve skutečnosti od ďábla, od hříchu, od vzpoury proti Bohu. Není k ničemu užitečná, na nic dobrá. Tam, kde takovou svobodu mají je jen prokletí, bída, hrůza.
V Ježíši Kristu je jediná svoboda, a svoboda hřešit, vybírat si zlo, porušovat smlouvy či jakákoliv jiná svoboda kterou se snažíš vnutit to není.
Tvůj pojem svobody je zkrátka zvrácený, máš v tom pojmu "svoboda" zjevně obsah, který neodpovídá realitě. Opět nějaká tvoje virtualita. Napsal jsem ti k tomu článek, kde ti vysvětluji v čem jsi zcela mimo, stále jsi ho neokomentoval. Chápu, že je těžké uznat, že když tu měsíce tvrdíš nějaký nesmysl, že jsi se spletl.
Ale bylo by ti to ke cti.
Jestli patřím Kristu, je to proto, že se mu svobodně dávám, jako nevěsta ženichovi.
Tak tomu rozumím stejně.
Jestli ale patřím Kristu, tak mu patřím. Stejně jako jestli patřím svojí ženě a ona mně. Do svatby to tak nebylo: Žili jsme každý zvlášť a randili "ve svobodě". I když jsme se viděli často, nebyli jsme "svoji". Stejné je to v této věci s Bohem.
Je blbé si plést prenatální život v inkubátoru se skutečným životem. Je blbé si plést zamilovanost a chození s manželstvím a skutečnou láskou.
Jestli je nějaká svoboda, tak to znamená, že je možné tu svobodu realizovat, rozhodnout se v té svobodě a to rozhodnutí se stane.
‚Blízko tebe je to slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci; je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš–li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš–li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně, neboť Písmo praví: ‚Každý, kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
Slova mají význam, nejsou to jen vějičky, dech bez obsahu. A zvláště slova písma svatého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. duben 2011 @ 21:33:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."máš v tom pojmu "svoboda" zjevně obsah, který neodpovídá realitě. ... Jestli ale patřím Kristu, tak mu patřím. Stejně jako jestli patřím svojí ženě a ona mně."...
Celou dobu ti vysvětluji, že je to o vztahu. Kde je živý vztah, je cosi jinak vnitřně. Není omezena tvoje svoboda jít na radne s jinou (i když patříš svojí ženě), ale když ji miluješ, o nic podobného nestojíš. Žena tě nemusí vodit na řetězu a v poutech - tvá věrnost vychází ze vztahu, který volíš svobodně. Tento vztah se pro tebe stává větším dobrem, než nevěra. Ale pořád je to vztah ve svobodě! Milovat nelze jinak!
Realitě neodpovídá tvrzení, že když se oženíš, už nemáš svobodu být nevěrný. Spousta dnešních manželství v realitě svědčí o opaku - že měli svobodu zvolit nevěru.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. duben 2011 @ 21:49:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Celou dobu ti vysvětluji, že je to o vztahu. Kde
je živý vztah, je cosi jinak vnitřně. Není omezena tvoje svoboda jít na
radne s jinou (i když patříš svojí ženě), ale když ji miluješ, o nic
podobného nestojíš.
Argumentuješ jako Radim Uzel. A zcela mimo. Já opravdu nemůžu za to, že nechápeš smlouvu, dané slovo. Divím se, že se do tebe za tohle nepustí Jaela.
Oko, moje svoboda jít na rande s jinou byla omezena před skoro dvaceti lety. Jsem ženatý člověk.
Zkus si na tenhle tvůj příspěvek vzpomenout za půl roku a po sobě si ho přečíst, jestli se nepropadneš hanbou do země. Zkus si ho vzít a vytisknout a ukázat vašemu panu biskupovi, jestli ti ho schválí.
Ani v ŘKC nás neučili takové hlouposti, jako píšeš, oko, ale vysvětlovali nám poctivě a dobře manželskou smlouvu, věrnost, slib. To, že ta smlouva je nezrušitelná, až do smrti.
Odhaduju že tyhle úlety, které předvádíš už jsou dané tím, že jsi v úzkých a nevíš jak argumentovat a zamotal ses do svých úvah jako s tou milostí na soudu po smrti kde bude už jen spravedlnost.
Jednodušší je ale fakt uznat, že smlouva člověka váže, stejně jako láska či jako dané slovo. Že normální člověk když dá své slovo, nemá už svobodu jednat proti němu, ale má silnou tendenci to slovo dodržovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zaja (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. duben 2011 @ 08:06:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." normální člověk když dá své slovo, nemá už svobodu jednat proti němu, ale má silnou tendenci to slovo dodržovat."...
Svoboda není o tendenci, ale o možnosti. Zda máš možnost slovo v praxi porušit, nebo ti tato možnost byla někým jiným sebrána.
Svoboda taky není o porušení slova, ale znovu jen o možnosti. O tom, že rozhodnutí slovo porušit, či neporušit, leží pevně v našich vlastních rukách.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. duben 2011 @ 09:57:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Máš divný obsah slova "svoboda" a jsi nějak podivně zacyklený v nějakém vlastním učení.
Jediné, co ti můžu poradit: Zkus se na slovo svoboda nebo vysvobodit podívat do písma svatého, kde je popsané, jakou svobodu jako křesťané máme, jakou svobodu jsme získali. Zkus si přečíst kontext, v jakém jsou ta slova uvedena.
Snad to pro tebe nebudou jen "prázdné zbožné fráze", i když ta svoboda není "možnost porušit slovo v praxi" jak si představuješ svobodu ty.
|
]
Nietzsche, otroctví a láska (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 03. duben 2011 @ 15:30:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nesouhlasím, Toníku. Nietzsche je někdo, koho stojí za to přečíst si. Myslím, že nám má hodně co povědět o křesťanství i "křesťanství". Uznávám, že je to četba nelehká a asi největší problém často bývá postřehnout myšlenku pod "nánosem" úmyslně provokativního stylu.
Uvedu třeba příklad, nad kterým se můžeš na chvilku zastavit:
Už slovo "křesťanství" je nedorozumění - v podstatě byl jen jeden křesťan a ten zemřel na kříži. "Evangelium" zemřelo na kříži. Co se od tohoto okamžiku zve "evangelium", bylo už opakem toho, co on žil: "zlé poselství", dysangelium. Je falešné aý do nesmyslu vidět odznak křesťana v nějaké "víře", třeba ve víře ve vykoupení Kristem: jen křesťanská praxe, život, jaký žil ten, kdo zemřel na kříži, je křesťanský. (Antikrist 39)
V podstatě pěkný komentář k listu Jakuba. Nietzsche svým osobitým způsobem dále demaskuje pokrytectví a zneužívání Krista křesťany během věků. Zmiňuje třeba Luthera, o kterém my víme, jak jeho "evangelium" vedlo k šílenému antisemitismu.
Otroctví Kristu a láska k Němu jsou dvě strany téže mince. My jsme (byli) nezměrnými dlužníky Boha. Kristus vše zaplatil výměnou za náš život a svobodu, což mu oboje ve víře odevzdáváme a stáváme se jeho otroky. Moc nechápu ty, kteří stále dokola používají slovo "Pán" pro Krista, ale nechtějí vidět, že kde je pán, jsou i poddaní či otroci. Náš problém je, že i před tímto odevzdáním se jsme nebyli svobodní - byli jsme otroci hříchu. Takže jsme jedno otroctví, které bylo těžké a vedlo ke smrti, vyměnili za druhé, jehož jho netíží a které vede ke svobodě. A je jen logické, že svého nového Pána za to, že se rozhodl nás odkoupit, milujeme. |
]
Re: Nietzsche, otroctví a láska (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 03. duben 2011 @ 19:19:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pochybuji, že Nietzsche vůbec pochopil, co je křesťanství... Z Antikrista jsem ten dojem neměla, že by něco pochopil. Občas i uhodil hřebík po hlavě, když napsal, co křesťanství není. Ale to jeho - Bůh, jakého stvořil Pavel, toť popření Boha - no, Slávku, to teda promiň:-) Ten člověk zkrátka nevěděl, která bije. Jak by taky mohl - neznaboh a rouhač, jakého svět dosud neviděl? Prý si člověk musí navléci rukavice, když čte Nový zákon, aby se neumazal... Prostě blbec. Sorry. |
]
Re: Nietzsche, otroctví a láska (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 22:10:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nesouhlasím, Toníku. Nietzsche je někdo, koho
stojí za to přečíst si. Myslím, že nám má hodně co povědět o křesťanství
i "křesťanství". Uznávám, že je to četba nelehká a asi největší problém
často bývá postřehnout myšlenku pod "nánosem" úmyslně provokativního
stylu.
Mám na krku jednu manželku, dva domy, tři firmy, čtyři zvířata a pět dětí. Až budu v důchodu Nietzscheho si přečtu. Žil jsem v římskokatolickém skanzenu, plném Betem, ok, Poutnicků, nounejmů, Aresů či Elů, manželka to má podobné s všelijakými protestanty aušbusko-helvetského vyznání. Mnoho lidí v tom prostředí jsou dnes větší či menší ateisté. Když to na mne přijde, mám ironie, provokací a paradoxů na rozdávání, kdybych tedy chtěl, mohu nějakého Nietzscheho napsat ;-)
Fakt musím hodně, hodně rozmýšlet, co si přečtu. A když si přečtu všechny příspěvky Oka a Willyho na Granu, už moc času nezbývá ... Dokážu si představit, o čem asi ten níče je.
Otroctví Kristu a láska k Němu jsou dvě strany
téže mince. My jsme (byli) nezměrnými dlužníky Boha. Kristus vše
zaplatil výměnou za náš život a svobodu, což mu oboje ve víře
odevzdáváme a stáváme se jeho otroky. Moc nechápu ty, kteří stále dokola
používají slovo "Pán" pro Krista, ale nechtějí vidět, že kde je pán,
jsou i poddaní či otroci.
Tak, to vidím stejně, to je moje niterné poznání.
Jen chápu ty, kteří se brání tomu slovu "otrok". Nerozumí tomu, co jsme s hříchem prožili, nerozumí otroctví, tím pádem nerozumí ani vykoupení a nerozumí tomu, že v prvním století slovo "Ježíš je Pán" mělo jeden jediný význam, kterému už dneska nerozumíme bez té reálné zkušenosti co to přesně znamená.
|
]
Re: Re: Nietzsche, otroctví a láska (Skóre: 1) Vložil: helena v Pondělí, 04. duben 2011 @ 08:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | třeba rozumí, ale slovník si chtějí nechat, jako "věrný otrok" SJ! jinak hrabě by také již neměl být hrabě... |
]
Re: Re: Nietzsche, otroctví a láska (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 04. duben 2011 @ 09:41:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Ježíš je Pán"
No někde ? jsem četl, že toto bylo jediné vyznání víry prvotní církve. Takové jejich credo ;-) |
]
Re: Re: Re: koho napadnul Nietzsche v souvislosti s Kristem snad, zaslouží metál... (Skóre: 1) Vložil: helena v Pondělí, 04. duben 2011 @ 10:16:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš Je PÁN, to je úplně vpořádku, a my jsme služebníci, ale otroci... co si kteří představují nevím, možná fašistickou filosofii, ale není to medvědář, který očekává od medvědů "kousky" a cirkus za prachy! |
]
Re: Re: Re: Re: koho napadnul Nietzsche v souvislosti s Kristem snad, zaslouží metál. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 04. duben 2011 @ 11:52:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No schválně, kolik procent obyvatel v době napsání NZ bylo otroky ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: koho napadnul Nietzsche v souvislosti s Kristem snad, zaslouží me (Skóre: 1) Vložil: helena v Úterý, 05. duben 2011 @ 00:28:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty dokážeš vypočítat, kolik lidiček dnes otočí hříchu? |
]
Re: Re: Re: Nietzsche, otroctví a láska (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. duben 2011 @ 23:54:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, to je první doložené křesťanské vyznání. Slovo, za které se šlo tenkrát na smrt.
Protože znamenalo něco mnohem, mnohem víc, než co si pod tím slovem představíme my dneska (Pan Gott alias Mistr, Pan Tau, Pan Trautmberk či Pan Kotrč z Velikého domu a pod ;-)
Ale pro křesťany znamená to slovo dnes stejnou věc, jako tenkrát.
I podle toho se dají poznat.
|
]
|
|
|
|