Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 648 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482107
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je dnes křesťanství? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. srpen 2015 @ 08:42:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To jsi dal hezký příklad s tím těhotenstvím a mateřstvím. 

  Začátek těhotenství není vidět, přesto ho ta maminka pozná, je to změna, kterou cítí. Stejně tak se dá poznat lidskými smysly a rozumem, že těhotenství počalo: Stačí si vzít těhotenský test, podívat se a člověk má jistotu, zda změna nastala nebo nenastala. U kuřáka, alkoholika, narkomana, sprosťáka, vzteklivce, lháře, lítostivce, vzpurníka, nepořádníka a dalších je to podobné: Stačí jednoduchý test a dotyčný hned ví, zda je jen otrokem na útěku, který se musí svého pána stranit co může, nebo zda je svobodný, vykoupený z otroctví.

  S narozením už je to jiné než s početím. Tam už i každý okolo vidí, že nastala změna, že začal nový život, když už to neviděl před tím. Pokud není slepý, samozřejmě. Ale to pak alespoň může slyšet, že nastala změna. Pokud není hluchý, samozřejmě.

  S duchovním narozením je to hodně podobné, analogické, jako s přirozeným. Proto ho také naše učení přirovnává k fyzickému narození. U počátku duchovního života stejně tak dokáže člověk poznat změnu, i když jí okolí ještě nevidí. U narození duchovního života je pak ta změna viditelná všem okolo.


  Právě ve změně se liší náboženské úkony, které jsme žili. Vešli jsme do zpovědnice a "zbavili se hříchu", vyšli ven a vykonali uložené "pokání", ale hned kousek vedle byl hřích znovu zpátky, otrokář si nenechal otroka vzít. Po zpovědi nebylo jediného hříchu, kterého bychom se zbavili a už se nás netýkal, všechny byly i nadále s námi. "Smířili jsme se s Bohem", a to dokonce mnohokrát, vykonali poctivě přesný postup pěti bodů jak má být, ale i potom byla prázdnota, temnota a beznaděj pevnými družkami našeho života. Přijali jsme odpuštění trestů za hřích, ale i potom byly následky hříchu furt s námi.

  Stejné to bylo například se svátostí biřmování: Měli jsme přijmout Ducha svatého a opravdu to čekali, ale Duch svatý nikde, v životě nikde žádná změna. Když člověk poslouchá nebo čte svědectví kněží o svátosti kněžství, mají stejnou zkušenost: Čekali změnu, ale žádná nenastala. Ani druhý den, ani třetí, pátý, desátý nebo třístý.

  Podobné je to se svátostí křtu, o které tu píšeš. Tu jsem já osobně nezažil, ani zde není nejspíš někdo, kdo by jí zažil a svědčil o tom, ale ze svědectví několika lidí "z reality" vím, že při ní nenastala změna, kterou očekávali a že ti konvertité byli poněkud zklamaní, protože učení jim slíbilo mnohé jako reklama v televizi a účinky samotné svátosti pak neodpovídaly inzerovanému.


Pokud nejsme schopni každou změnu postřehnout a vyhodnotit svými smysly, je nám takové heslo k ničemu. 

  To jsi napsal moc hezky a pravdivě, dokonce boldem, takže je to pro tebe asi důležité. 

  Pokud nejste schopni změnu postřehnout a vyhodnotit svými smysly, je vám takové heslo k ničemu. Mohou vám nakukat že se virtuálně stalo úplně cokoliv a nemůžete žádným způsobem ověřit, zda se to opravdu stalo.

  V tom je jiná realita života a v tom se liší křesťanství: Je možné ověřit, zda je pravdivé. Vyhodnotit, zda se opravdu stalo to, co inzeruje. 

  Když Bůh říká: "Očistím vás od všech vašich nečistot a od všech vašich bůžků. Dám vám nové srdce a nového ducha dám do vašeho nitra. Odstraním srdce kamenné z vašeho těla a dám vám srdce masité. Svého ducha dám do vašeho nitra a způsobím, že budete žít podle mých ustanovení a má nařízení budete zachovávat a plnit." tak se dá velmi jednoduše ověřit, zda se to stalo, nebo se to nestalo. Zda člověk žije v té smlouvě, nebo nežije.




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy